فرمول یک ایران – راننده تیم ویلیامز، جورج راسل بیان کرد که تمرکز او بر روی شرایط فعلی است و هرگونه شایعه و گمانه زنی که او را به مرسدس مرتبط کند، تمرکز او را بهم نخواهد زد و همچنین اظهار کرد که هیچ قولی نیز (از سوی مرسدس) داده نشده است.

جورج راسل مورد حمایت مرسدس است و برای فصل 2021 وارد آخرین فصل از قرار سه ساله خود با تیم ویلیامز می شود. او که در گرندپری بحرین فصل گذشته به جهت غایت بودن لوییس همیلتون جایگزین او شد، عملکرد فوق العاده ای در آن مسابقه داشت و حتی با وجود کنار رفتن از جریان مسابقه، تک مسابقه او برای مرسدس از اذهان جامعه فرمول یک پاک نخواهد شد. همین عملکرد خوب او باهث شد تا در همان زمان شایعه هایی مبنی بر جایگزینی او با والتری بوتاس برای فصل 2021 و همچنین امضای قراردادی برای بعد از فصل 2022 ایجاد شود.

اما نه تنها این گمانه زنی ها حقیقت نداشت بلکه راسل در مصاحبه ای جدید بیان کرد که از طرف مرسدس برای فصل 2022 هیچ قولی به او داده نشده است. البته شایان ذکر است که قرارداد هر دو راننده فعلی مرسدس، یعنی لوییس همیلتون و والتری بوتاس در انتهای فصل 2021 به پایان می رسد.

راسل در این باره گفت:

مرسدس به من گفته است که هر موقع که زمانش برسد من بخشی از برنامه آینده آن ها هستم. مسلم است که فصل گذشته طعم خوش زندگی را (در رانندگی با مرسدس) چشیدم اما فقط بر روی شرایط فعلی و بحرین تمرکز کرده ام.

اگر عملکرد خوبی در پیست داشته باشیم و در همین مسیری که تاکنون طی کرده ام ادامه دهم و پیشرفت کنم فکر می کنم که در آینده فرصت پیش خواهد آمد اما در حال حاضر اصلا به آن فکر هم نمی کنم و هیچ قولی هم (از طرف مرسدس) داده نشده است.

جورج راسل - چین 2019

جورج راسل – ویلیامز

راسل همچنین در ادامه گفت که امسال بسته به شرایط در مقطعی از فصل باید یک تصمیم خوب و جالب بگیرد. او در این باره گفت:

در درجه نخست من امسال راننده تیم ویلیامز هستم. اگر این اتفاق نمی افتاد که بیشتر شما ها در حال حدس و گمانه زنی بودید.

این موقعیت جالبی برای منه و با سرمایه گذاری که از سوی (شرکت) دوریلتون (Dorilton) صورت گرفته تغییراتی در ویلیامز در حال رخ دادن است. ویلیامز سه فصل گذشته را در رده آخر جدول قهرمانی تیم ها به اتمام رسانده اما فکر نمی کنم که در 2022 نیز همینگونه باشد. من آینده بسیار روشنی را برای اینجا می بینم.

فرصت عظیمی برای هر تیمی در فرمول یک برای فصل 2022 وجود دارد. همان طور هم که بچه ها گفته اند با سرمایه گذاری هایی که انجام داده اند، با کسانی اینجا هستند، کسانی مثل ژوست کاپیتو (مدیر جدید تیم ویلیامز) و افرادی که قرار است اضافه شوند و رابطه ای که با مرسدس شکل گرفته. برای تیم بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. فکر می کنم که از اواسط این فصل تصمیم ها و موقعیت های جالبی پیش رویم قرار خواهند گرفت اما حالا اصلا به آن فکر هم نمی کنم. هنوز بیش از یک سال دیگر (وقت) داریم.

135 دیدگاه

  1. 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

    5

    0

    اگه الونسو تو ایمولا چشمش نمی زد احتمالا یک امتیاز دیگر داشت.و در استعداد خوبش شکی نیست
    فقط بند دوم ،خط های اخر باعث ، باهث نوشته شده

    • Engineer

      6

      1

      درباره لکرک
      قبلا گفتم که فراری به دنبال نگه داشتن لکلرک است و قطعا رو ماشینش کار میکنه در آینده که مرسدس رو شکست بده پس دلیلی نمیبینم که فراری لکلرک رو نگه نداره و دلیلی هم نداره که لکلرک جدا بشه از فراری.

      درباره ورشتپن
      باید بگم ردبول کاملا میخواد حفظ کندش ولی ورشتپن دوست داره ماشین بهتری داشته باشه و بعید میدونم ردبول در آینده بتونه به اندازه فراری خودش رو به مرسدس نزدیک کنه و احتمالا تا 6 و 7 فصل آینده فراری جلوتر از ردبول خواهد بود و همینطور مکلارن هم رقیب خوبیه ولی ورشتپن دوست داره پیشرفت کنه پس میتونه یکی از گزینه های مرسدس باشه.

      لکرلک و ورشتپن و راسل
      1 نفر رو باید به عنوان راننده اول جذب کنه.
      لکلرک رو که تقریبا باید بیخیال شه دلیلشم گفتم.
      ورشتپن گزینه 1 ولی چون ردبول دوست داره نگه داره ورشتپن رو و میدونه اگه ماشین خوب داشته باشه به مرسدس نمیاد.
      بنابر این
      گزینه 1 میشه راسل که قطعا خودش دوست نداره ته جدول با ویلیامز باشه.

      پس اگه راسل رو بیاره قطعا بیخیال ورشتپن و لکلرک میشه.

      برای راننده 2 تیم هم احتمالا به سراغ لندو نوریس توی مکلارن بره.

      اگه نتونست با نوریس موفق بشه احتمال داره یک راننده جوان جدید و یا حتی استوفل وندرون رو از فرمول ای به فرمول به عنوان راننده 2 بیاره.

      البته این برای راننده های آینده مرسدس هستن.

      بوتاس حداقل تا 8 سال دیگه میتونه مسابقه بده ولی خوب باید دید که مرسدس میخواد بوتاس رو نگه داره.
      همیلتون هم من فکر نمیکنم که فصل 2027 حضور داشته باشه.
      شاید 2026 به خاطر تغییرات جدید بخواد حضور پیدا کنه ولی تا 2027 میشه 42 سالش که هم سنش میره بالا و هم رکورد هارو داره و هم 20 فصل مسابقه داده که احتمالا خداحافظی کنه.

      به هر حال من فکر میکنم 2027 همیلتون در فرمول 1 نباشه و بوتاس هم احتمالا تا اون زمان در مرسدس و فرمول نباشه.

      اون زمان قضیه راسل و ورشتپن و نوریس و وندورن جدی میشه البته شاید تا اون زمان چند جوان خوب دیکه هم بیان نمیشه از الان پیش بینی کرده ولی نسبت به اطلاعات الان اینطور میشه حدس زد.

      • مَمَّدو

        2

        1

        به نظرم خوب گفتی. پازل رو خوب چیدی. آفرین!

      • Engineer

        2

        0

        مَمَّدو
        متشکرم

  2. arshia

    15

    1

    چیزی که خیلیا می گن اینه که راسل و اوکون زوج بی دردسری می شن مثل بوتاس و همیلتون اما چیزی که مرسدس داره بهش نگاه می کنه بخش توسعه ماشین 2022 که تجربه خیلی زیاد همیلتون کمک خیلی زیادی می کنه. فعلا باید نشست دید اقای ولف و دوستان چه تصمیمی می گیرن.

    از دیشب خیلی از صفحه های مجازی خبر از اخراج بینوتو دادن . چیزی که گفته شده بعضیا گفتن که کلا اخراج شده بعضیا هم می گن بر می گرده سر کار قبلیش . هر کدوم باشه اگه فراری تو این مقطع فصل همچین کاری کرده باشه نشون می ده اوضاع خراب تر از چیزیه که نشون می ده
    گفته شده منبع این خبر خیلی معتبره

    • Hamoon

      7

      1

      دیگه از این بدتر نمیشه

    • محمد یاسین

      8

      1

      اینجاست که باید گفت : گل بود به سبزه نیز اراسته شد

    • danialhatami

      7

      0

      اخراجش کنن اونم الان ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدای جدا از بینو تو مشکل مدیریت تو فراری زیاده خیلی زیاد اخه بعد از پایان فصل همه تقصیر افتاد گردن فتل بعد گفتن برنامه دراز مدت داریم رو راننده های جون سرمایه گذاری می کنیم و…. خلاصه هر بار تقصیر ها رو گردن کسی انداختن حالا نوبت بینوتو اخه کی الا همچین کاری می کنه اصلا خود توتو رو بزارن جای بینو تو هیچ کاری نمی تونه در عرض 20 روز مونده ب مسابقات انجام بده
      #فراری_به_خودت_بیا

      • armin

        5

        0

        واقعا كه!اخراج ؟الان!!!!
        البته امسال نميگن تقصيره فتله ميگن ما داريم برايه ٢٠٢٢ اماده ميشيم🤦‍♂️

    • مَمَّدو

      9

      0

      اینقدر این خبر جنجالیه که من قفل کردم و هیچ نظری نمیتونم بدم!!!

    • Erfn

      6

      0

      تو این شرایط اگه بینوتو اخراج بشه نشون میده چقدر اوضاع قاراشمیش تر از این حرف هاست

      • Hamed

        4

        0

        من ندیدم هیچ خبرگزاری معتبری مثل اسکای این خبر رو تائید کرد باشه
        به نظر میرسه اخبار سایتهای شایعه پراکنی مثل پلنت اف 1 باشه که سابقه این جور بازیا رو زیاد دارن

    • Pouria

      6

      0

      خبر صحیح باشه
      فراری میره کنار هاس

    • Engineer

      4

      1

      همین که تا حالا اتوموبیلشون رو رونمایی نکردن یعنی نتونستن اون چیزی که میخواستن رو بسازن.

      • مَمَّدو

        4

        1

        نه بابا! درگیر اثاث کشی هاس بودن 🤣🤣🤣🤣🤣 . آخه اونهمه قطعات تونل باد و شبیه ساز رو اونهم قاچاقی جابجا کردن کار سختیه. تازه کارشون راحت بود وگرنه بیشتر هم طول میکشید. راحت بود از این نظر که از یه سر باید وسایل رو قاچاقی از مرز آمریکا خارج میکردن (که آب خوردنه) و از اون طرف قاچاقی به ایتالیا وارد میکردن (این که دیگه شغل رسمیه بندر ناپله!!).

  3. @sebvr

    12

    0

    پپسی در فرمول یک ..!!! : تحلیل کامل ماشین جدید الپین :
    بالاخره ماشین جدید الپین یعنی رنوی فصل قبل هم رونمایی شد ..! این ماشین در واقع نسخه ی تکامل یافته ی ماشین سال قبل هستش و حالا باید ببینیم که میتونه توی رقابت سخت رده ی 3 و 4 موفق باشه یا نه!! با این بررسی با من همراه باشید..
    بال جلو : بال جلو ی الپین بازم همون فلسفه ی فصل قبل خودش رو در پیش گرفته یعنی اون لایه های ذوالفقاری در نزدیک دماغه و در نزدیکی اندپلیت ماشین پهن هستند دقیقا برعکس ماشین این فصل مکلارن ! تغییر بعدی الپین در بال جلو در قسمت اندپلیت ماشین هستش که در فصل قبل قطعه ی کناری اندپلیت ماشین صاف بود ولی در این فصل ابتدا پهن هستش و هر چی به سمت عقب اندپلیت میره نازک تر میشه .. که این یه تاثیر کمی روی ایرودینامیک ماشین میزاره ..
    دماغه : دماغه ی پپسی ما همچنان از فلسفه ی سال های قبل پیروی میکنه و تغییر خاصی رو توی دماغه ی اصلی شاهد نبودیم . در کنار دماغه بازهم اون کیپ ها قرار دارند که در اکثر ماشین ها قرار داره و حالا این قطعات که به شنل مشهورن چیکار میکنن؟! این قطعات در واقع به صورت غیر مستقیم باعث تولید داونفورس در جلوی ماشین میشن چون با هدایت بهتر بیشتر هوا در زیر بال جلو باعث عملکرد بهتر بارج بورد و قسمت عقبی ماشین میشه که اطلاعات بیشتر رو میتونید از قسمت تحلیل فنی سایت و در خبر {{تحلیل بروزرسانی های فراری در روسیه 2020 }} مطالعه کنید .. و حالا الپین اومده یه نوآوری به این کیپ های کنار بل جلو داده و در کنار قسمت لوگوی ماشین در کنار دماغه یه ورودی کوچیکی رو درست کرده که من فکر میکنم رنو میخواد هوای بیشتری رو زیر بال جلو ذخیره کنه تا داونفورس قسمت جلوی ماشین رو افزایش بده و برای اینکار نیاز داره علاوه بر هوایی که از قسمت پایین میگذره از هوایی که از بالای کیپ ها رد میشن هم استفاده کنه و فکر کنم برای ورود هوای اضافی به زیر بال جلو این قطعه رو استفاده کرده .. {{شما هم اگه ایده ای دارن حتما بگید}} . همچنین با استفاده از دو تا میله ی خیلی نازک در کنار دماغه که در واقع نگهدارنده ی اون قطعه های اشک مانند هستند به بهینه سازی هوای وارد به سیستم تعلیق جلو کمک میکنه. در بالای دماغه هم قبل از تغییر جهت دماغه به سمت داخل دو قطعه برای هدایت بهتر هوا به دو سمت قرار گرفته که اول مرسدس از این نوآوری استفاده کرد…و در کناره های دماغه ی بیضی شکل الپین دو تا پنل قرار گرفته که پیوستگی جریان هوای زیر شاسی رو برقرار میکنن..
    داکت ترمز : قرار گیری داکت ترمز الپین هم نسبت به فصل قبل تغییری نداشته ولی نمی دونم ساختارش تغییری کرده یا نه اخه توی عکس چیزی معلوم نبود !!
    سیستم تعلیق جلو : الپین توی سیستم تعلیق جلوی خودش باز هم از همون فلسفه ی 3 تا جلو و 2 تا عقب استفاده کرده و اون 3 تا میله ی جلویی رو کمی صاف تر کرده تا موقعیتشون بهینه تر بشه.
    بارج بورد : رنو برای شروع این فصل کلا انگار یه بارج بورد جدید ساخته و در قسمت جلویی بارج بورد الپین سه تا قطعه ی پهن و تیغه ای شکل پشت سر هم قرار گرفتند تا جریان هوای ورودی رو بهنیه تر کنن .. در بارج بورد الپین همچنان مثل فصل قبل همون فلسفه ی بومرنگی مورد استفاده قرار گرفته که اون بومرنگ کمی بلند تر شده …جلوی فلور هم که در قسمت بارج بورد هستش کمی حالت گرد به خودش گرفته و همچنین اگر از کنار به این ماشین نگاه کنید متوجه میشید که اون قطعه ی روی فلور که قسمت بیرونی بومرنگ رو به فلور متصل میکنه میکنه بهنیه تر شده و خراش های زیادی روش ایجاد شده تا هوای وارده به اون قسمت رو مقدار خیلی کمی بهنیه کنه ..در قسمت بیرونی فلور مثل مرسدس الپین هم قطعاتی رو گذاشته تا مانع بیرون رفتن هوای خالض وارد به سایدپاد و بارج بورد بشه و بتونن از تمام هوای خالص استفاده کنن و این قطعات 5 تا هستن که 3 تا روی هم و 2 تا جلوی اون 3 تا هستند
    ساید پاد : ساید پاد الپین توی این فصل یه سایدپاد 2 تکه هستش که تقریبا راه ردبول و فراری فصل قبل رو رفته و دقیقا همون سایدپاد مرسدس دبلیو 11 رو طراحی کرده فقط 2 تکه و تغییر دیگه ای که با سایدپاد مرسدس داره اینه که قطعه ی وسطی سایدپاد به جای انحراف قسمت داخلی یه حالت موجی گرفته !!
    ایر باکس {{ورودی هوا}} : باز هم رنو {{سابق}} از ورودی بیضی شکل خیلی کوچیکی استفاده کرده که یه حالت مثلثی شکلی هم داره و اون قسمت بیضی شکل جلوتر اومده که در کنارش 2 تا قطعه ی اشک مانند برای تعادل و بهینه سازی هوای وارد به بال عقب هستش که توی پیست های مختلف تغییر میکنه !
    ناحیه ی کوسه ای : این ناحیه هم تغییر خاصی نکرده و مثل فصل قبل از سایر تیم ها بزرگتر هستش تا روی هوای وارده به اون قسمت و بال عقب تاثیر گذار باشه .
    فلور : فلور این ماشین با توجه به قوانین انتهاش باریک تر شده و در کناره های سایدپاد 4 تا خراش کوچیک ایجاد شده ..
    بدنه : بدنه ماشین کاملا در قسمت عقبی بزرگتر شده و تقریبا شبیه الفارومئو ی فصل قبل شده…
    ناحیه ی کوکاکولایی : کاملا بزرگتر شده و این از سایز بدنه قابل پیش بینی بود!
    سیستم تعلیق عقب : سیستم تعلیق عقب الپین خیلی توی تصویر مشخص نیست ولی به نظر میرسه ساختار پیچیده تری پیدا کرده !
    بال عقب : میرسیم به بال عقب الپین که فکر نکنم برای سبک رانندگانش مهم باشه ولی معمولا الپین در فصل های قبل توی گرندپری های مختلف بال عقب رو تغییر میداد! بال عقب الپین یکم زاویه به سمت بالا داره که باعث هدایت هوا به سمت بالاست …
    قطعات متصل کننده ی عقب ماشین به تغییری نکرده و باز هم همون قطعات دو قلو هستن دقیقا برعکس ردبول که تکی هستش ! و بالا ی اون هم یه قطعه ی کوچیک چکش مانند هم قرار داره .. که این دو قطعه رو به اون متصل میکنن !
    اندپلیت بال عقب الپین دقیقا مثل بال عقب فصل قبل هستش که چند شیار از یک خراش رو در دستور کار خودش قرار داده بود که به گسترده سازی هوا در زیر بال عقب نقش داره …
    نتیجه گیری : اوج هر اسطوره ای فوق العاده س!! ولی برگشتن یه اسطوره به اوج فوق العاده تر !! و باید دید الپین توی برگشتن الونسو به اوج چقدر میتونه کمک کنه!! یا اصلا میتونه استون مارتین رو مکلارن رو شکست بده یا نه!

    • danialhatami

      5

      0

      پپسی رو خوب اومدی sebvrعزیز ولی این ماشین از دید گاه خیلی از طرف دارانش عالی ب نظر می رسه حتی توی چندتا سایت ک نظر سنج گذاشته بودن ماشین الپین رو خوشگل تر از مرسدس دونسته بودن مرسی واقعا تحلیلت عالیی بود لذت بردم

      • @sebvr

        4

        0

        ممنون دانیال ! من همیشه ازت یاد میگیرم

      • danialhatami

        5

        0

        اصلا خودتو با من مقایسه نکن من اماتوری بیش نیستم

    • مَمَّدو

      5

      0

      مررررررررسی؛
      ادبیاتت فوق العاده بود. بخصوص شروع و پایان. راستش برای خودمم سواله که اون کیپ ها دقیقا چه کاری رو انجام میدن. بعدا اگه فهمیدم (یا شما) راجع بهش کامنت بذاریم.

    • AmirAli

      6

      1

      خیلی مفصل رو دقیق، خدا قوت
      ولی من استون رو دوس دارم 😅❤️

    • Parsa16

      3

      1

      👌خیلی تکمیل و عالی!!

  4. محمد یاسین

    5

    2

    ویلیامز سال بعد بالای آلفا و هاس تموم میکنه ببینید کی گفتم

    • Eliya

      5

      0

      بر چه اساسی این حرف و می زنی؟

      • محمد یاسین

        8

        2

        1- موتور مرسدس و موتور فراری 2- سال اولی بودن میک و مازپین و احتمال وفق پذیری دیر هنگام شون با ماشین جدید 3- کدورت سن مرد یخی 4- جیو کبیر معلوم الحال 5- شرایط تیم هاس و امکان شروع فصل با -5 امتیاز 6- پختگی جورج 7- بهتر شدن مقطعی لطیفی 8- نتیجه مسابقات نیم فصل دوم فصل قبل 9- تغییرات اساسی در ویلیامز ؛ بسه یا بازم بگم ؟

      • Eliya

        5

        2

        پارسال هم همین وضع بود به جز اینکه هاس فقط دوتا روکی اورده امسال فوقش ویلیامز بالای هاس تموم کنه ولی نمی تونه بالای الفا تموم کنه!اگه باز هم دلیل داری خوشحال می شم بشنوم.

      • مَمَّدو

        4

        1

        “کُهولت سن” منظورت هست یقینن. و منم قبول دارم که ویلیامز امسال ته جدول نخواهد بود. ولی آلفا حریف قدریه و فکر نکنم از پس آلفا بر بیاد.

      • محمد یاسین

        2

        2

        درسته ممدو ، این غلط گیر املایی بعضی وقت ها خیلی به درد میخوره ولی بعضی از اوقات اشتباه زیاد داره

      • Mehriar Salehi

        8

        0

        البته صرف ظاهر ماشین، پیش بینی کردن که زیاد روش منطقی نیست اما دلیل زیاده…هم برای بدبین بودن و هم برای خوش بین بودن به تیم تو فصل جدید.

        یک طرفدار خوش بین هم دلیل کم نداره.
        مهمترینش بنظرم فکر پشت این ماشین هست: سایمون رابرترز.
        یک مهندس با سابقه و البته به این موضوع شناخته میشه که روش کار پلکانی داره و نه رفتن سراغ راههای ماجراجویانه.این دقیقا چیزیه که تیمی مثل ویلیامز با بودجه محدود و با شرایط تغییر و بازسازی نیاز داره.همونطور که فصل قبل هم نشون داد، ماشینی رو به پیست آورد که در عین نداشتن طراحی غیرعادی، تونست فاصله ۴.۸٪ با مرسدس رو به ۲.۸٪ تقلیل بده و تقریبا تمام آپدیت هایی که طی فصل آورد، درکنار چشمگیر نبودن از لحاظ ظاهری، تماما کار کردن و باعث شد Fw42 که توی فرمولا ۱.۵ شرکت میکرد تبدیل بشه به Fw43 ایی که در انتهای فصل به هیچ عنوان کندترین ماشین گرید نبود.

        دومین علت…هرچند نبودن یک شخص از خانواده ویلیامز، موضوع لذت بخشی نیست، اما دوریلتون خیلی بی سر و صدا داره کارهای خوبی رو انجام میده.تزریق ۱۰۰ میلیون پوند (نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار) به تیم ظرف کمتر از ۶ ماه…اما نه به روش احمقانه! این پول خرج بازسازی تاسیسات، سیمیولاتور جدید، ارتقا داینو و بخش داده ها شده.انتصاب یک مدیر موتور اسپرتی موفق مثل کاپیتو و دوری کردن از مدل رایج تغییر مالکیت که معمولا اتوبوسی مدیر اخراج میکنن و اتوبوسی مدیر استخدام میشه!…تا اینجای کار، مایوس نکردن.

        سومین موضوع خود ماشین هست…بله پوسته ظاهری ماشین شاید چندان هیجان انگیز نباشه، که البته تغییرات جالبی داشته.پیشنهاد میکنم عکسهایی که بصورت 3D و خام از ماشین منتشر شده رو ببینید تا طراحی جالب ورودی سایدپاد، طریقه اورواش روی رادیاتورها و … رو ببینید.
        اما مثلی هست که میگه Devil’s in the details.
        هرچند کانسپت ماشین همون FW43 هست اما تقریبا هیچ بخشی از ماشین نیست که تغییرات جزئی یا بقول معروف فاین تیونینگ نداشته باشه.
        موضوعاتی که تو مصاحبه رابرترز بود هم اشاره داشت به دو مشکل عمده ماشین فصل قبل : کولینگ و بالانس…موضوع کولینگ تا چرخی تو پیست نگرده مشخص نمیشه اما بالانس رو با تکیه بر کاهش وزن خودرو در پی ارتقاش بودن تا بتونن استفاده گسترده تری رو از بالاست داشته باشن که میتونه به بالانس کمک زیادی بکنه.وقتی پنجره حفظ بالانس مطلوب بازتر میشه، توانایی گاراژ برای ستاپ هایی که از تمام پتانسیل ماشین استفاده میکنه رو هم میبره بالاتر…پاشنه آشیلی که ۲ سال راننده های ویلیامز ازش شاکی بودن…اینا (تغییر تو سیستم کولینگ و کاهش وزن) موضوعاتی نیست که با نگاه به طراحی خودرو بتونید متوجه اش بشید اما باعث کسب زمان زیادی میشن از طریق کم کردن درگ (با ارتقا کولینگ و بسته شدن بدنه) و افزایش گریپ (از طریق باز بودن دست گاراژ تو ستاپ ماشین به حالت اکستریم بدون تاثیرگذاری زیاد روی بالانس).

        موضوع چهارم…جالبه بودنید ویلیامز تنها تیمیه که برای سال ۲۰۲۱ توکنی استفاده نکرده…در حقیقت یک توکن رو تو نیم فصل دوم ۲۰۲۰ استفاده کردن که احتمالا تو بخش ساسپنشن عقب بوده و پیروی از مدل مرسدس (که تقریبا تمام گرید از این مدل دارن کپی برداری میکنن) البته عکسها مشخص نمیکنه اون بخش رو اما احتمالا با دیاگرامی مشابه طراحی خلاقانه مرسدس برسن به بحرین و توکن دیگه رو حفظ کردن.هنوز استفاده نشده و اگر اشتباه نکنم تا جولای فرصت استفاده ازش رو دارن.

        موضوع پنجم، براساس ادعای رابرتز، تعداد خیلی زیادی قطعات تست رو به بحرین میارن که به نوعی آپگرید اول تیم بجای ریس ۶-۷ (تایم معمول آپدیت اول) از مسابقه اول روی ماشین نصب میشه و البته جالب ترش اینه که این آپدیتها ، کانفیگوریشن های متفاوتی دارن…به این معنی که میتونن تعیین کننده مسیر ارتقا طی فصل باشن نه مه صرفا یک خط باشه که اگر جواب نداد، قطعات آپدیت آینده هم بلطبعش جواب نده.
        میشه این دو موضوع آخر رو بصورت خوش بینانه جمع زد و این نتیجه گیری رو کرد که تیم ۲ ست آپدیت میاره، دو‌مسیر متفاوت، توی بحرین تست میکنه، مسیر ارتقا که مشخص شد، توکن باقیمانده رو در راستای همون مسیر خرج میکنه.

        ————-

        اما میتونید بدبین باشید و به طراحی ابتدایی جلوی ماشین نگاه کنید.به این موضوع فکر کنید که خرج نکردن یک توکن بر این اساس هست که تیم فصل ۲۰۲۱ رو زیاد فوکوسی روش نگذاشته، در این حد که مثلا حاضر نشده این توکن رو برای یک نوزکن جدید استفاده کنه چون هزینه کردن هست برای فقط یک فصل…و البته برای ماشین های گروه C که معمولا پشت تیم های میدفیلد هستن، بصورت عادی شانسی برای امتیاز گیری نیست.هرچقدر هم که از تیم هشتم فاصله داشته باشید و هفتم باشید، بازم امتیازی نمیگیرید تا یک ریس دیوانه وار که تو این ریس ها، امتیازات به تیمهای گروه C هم میرسه…و این ریس ها دو فاکتور مهم رو طلب میکنن.یکی تجربه، که آلفا با کیمی داره و ویلیامز نداره…دوم شانس قرار گرفتن تو زمان مناسب و جای مناسب که خب اصولا از لحاظ شانس، یا هرچی که اسمش هست، ویلیامز یک ته جدولی به تمام معناست.

        —————-

        به شخصه دهم تموم کردن یا هشتم شدن، “زیاد” برام اهمیتی نداره چون براساس صحبتهای کپیتو و چیزایی که از گوشه کنار شنیده میشه، تیم درحال بازسازی پله پله هست و با وجود تغییر قوانین ۲۰۲۲ تیمی مثل ویلیامز یا هاس یا آلفا، توان پیش بردن هردو پروژه رو ندارن…طبیعیه که فوکوس اصلی خیلی زودتر از دیگران بره روی ۲۰۲۲.
        بیشتر برام دیدن ادامه روند پیشرفت قدم به قدم تیم اهمیت داره.اگر اون فاصله با تیم تاپ بصورت درصدی کم بشه، فرقی نداره نوزدهم باشن یا یازدهم، این یعنی تیم جدید داره کارشو درست انجام میده، البته که امتیازآوری هم کرم روی کیک هست…اما این فقط یک سال گذار هست، توقع زیادی نمیشه داشت.

      • H.farahani

        6

        0

        جناب صالحی
        هزار خط هم بنویسید با کمال میل مطالعه میکنم.
        خوش برگشتید.

      • Mehriar Salehi

        3

        0

        ممنونم جناب فراهانی 🙏🏻 لطف دارید.

  5. محمد یاسین

    4

    2

    جورج امسال بالاتر از راننده های هاس و آلفا رومئو خواهد بود

    • محمد یاسین

      2

      1

      اقای ادمین دیروز هم این مشکل بود لطفا بر طرفش کنید

    • Eliya

      2

      0

      بر چه اساسی این حرف و می زنی؟

  6. محمد

    2

    0

    عالیه این راننده

    • مَمَّدو

      2

      0

      مممممححححمممممدددددد؟!!
      پروفایلت! خخخخخخخخخخخخ

  7. محمد

    3

    1

    ولی یه سوال.
    شما چرا با بهترین بودن جیم کلارک مخالفین؟

    • @sebvr

      4

      1

      ما مخالف نیستیم فقط میگیم که شما نه سبک رانندگیش رو میشناسی نه خب اطلاعاتی از سبک رانندگیش هست و… اگه اونموقع بودی میتونستی بگی … وگرنه همه میدونن بالاخره جیم کلارک اسطوره بود

    • مَمَّدو

      3

      1

      کسی چیزی نگفت که میگی مخالفیم! خخخخخ ولی من چون هیچ فیلم کاملی از رانندگیش ندیدم، اصلا قضاوتی نمیکنم که چطوری بوده. فقط راجع به راننده های20 – 30 سال اخیر نظر میدم.

      • danialhatami

        3

        1

        ممدو یه سوال داشتم امسال ب فراری امیدی هست ب نظرت می خوام نظرت رو بدونم

      • @sebvr

        5

        2

        ببخشید گفتم شاید ممدو نباشه من جواب میدم بازم معذرت !!! فراری که همه چیز به پاوریونیت جدید بستگی داره و از طرفی امیدوارم این فلسفه ی بال جلو رو عوض کنن چون دیگه واقعا جواب نمیده ..از طرفی به نظرم فراری امسال میتونه برای سومی بجنگه چون هم راننده های خوبی داره هم به نظرم از اشتباهاتش درس گرفته … اگه فراری امسال سومی رو بدست بیاره بینوتو تا حد زیادی از اتهامات طرفدارا تبرئه میشه و میشه به اینده امیدوار بود !! بازم ببخشید جسارت کردم

      • danialhatami

        3

        1

        sebvrعزیز ممنون واقعا عالی بود دستت درد نکنه

      • مَمَّدو

        4

        4

        ممنون sebvr؛
        راستش من نظرم جنجالی تره. من واقعا یقین دارم که فراری اصلا مشکل ضعف موتوری نداشته و فقط افتضاح کاری های بینتو باعث عدم استخراج حداکثر نیرو از بطن این ماشین بوده. من با اطمینان میگم که فراری همون پارسال هم دقیقا در حد ردبول بود ولی خوب ست آپ نمیشد. امسال فکر کنم (هنوز آیرو رو ندیدیم) اگه پکیج بدنه خوبی داشته باشن، در حد رقابت قهرمانی ظاهر میشن.

  8. @sebvr

    2

    1

    دوستان بررسی ماشین جدید الپین رو قرار دادم تایید نشده هنوز

    • مَمَّدو

      4

      1

      خیلی قیافش قشنگه. ولی من یه نگرانی بزرگ دارم از اینکه حالا که آلنزو رو برگردوندن به رقابت، منظورشون فقط کسب درآمد و جلب اسپانسرینگ نبوده باشه و واقعا روی مهارت و آگاهی فنی ناندو حساب کرده و نقشه ای برای کسب سکو کشیده باشن. خیلی بد میشه اگه ببینی آلنزو واسه خودش و اون آخر داره دور میزنه!

      • @sebvr

        2

        0

        فکر نمی کنم اون اخر ها باشه …. مثل اینکه یادتون رفته که این الپین همون رنوی فصل قبل هستش که 3 تا سکو اورد !!!

      • محمد یاسین

        3

        2

        مرد حسابی ناسلامتی الونسو 2 تا قهرمانی جهان داره ها ؛ دیگه افت در تصادف هم حدی داره ماشین الپین قدرت خوبی داره حداقل امیدوارم باطنش و ظاهرش یکی نباشه

      • DavidKame

        1

        0

        مطمئن باشید رنو اخلاق آلونزو رو میشناسی میدونن اگه کمتر از چیزی باشن که باید باشن آلونزو اعتبارشونو می کشه پایین پس حتما چیزی در چنته دارن

    • danialhatami

      2

      0

      من خوندمش ویه سری مطلب هم راجبش گفتم ولی متاسفانه تایید نشد ممون واقعا در مورد هر ماشینی مقاله هات عالی بودن

      • @sebvr

        2

        0

        حالا تایید شد! دومین کامنت همین خبر میتونی بری ببینی !

  9. Eliya

    2

    0

    بچه ها مثل اینکه سیفتی کار امسال به جای اینکه مثل چند سال اخیر مرسدس باشد استون است!!!

    • @sebvr

      3

      0

      استون مارتین هم هست … مرسدس هم هستش …! یعنی مشترکا سیفتی کار هر 23 گرندپری هستن !!

      • Eliya

        2

        0

        یعنی باهم مشترک سیفتی کار ساختن؟

      • @sebvr

        4

        0

        نه یعنی مثلا یه مسابقه استون مارتین هستش یه مسابقه مرسدس هستش

    • @sebvr

      3

      0

      دیدم قشنگ هایپ خالص!!

  10. مَمَّدو

    4

    1

    به مِیمَنَت بازگشت دوستمون “مهریار صالحی” عزیز ، یه خبر از ویلیامز میذارم تا بهش خوش بازگشت گویی کرده باشیم :
    مدیر جدید تیم ویلیامز اعلام کرد که اهداف پیشتازانه ای رو برای امسال و سالهای آینده در دستور کار تیم قرار داده است. آقای “کاپیتو” که سابقاً رئیس تیم مکلارن بوده و با فولکس واگن هم تونسته قهرمانی رالی جهان بدست بیاره، فرموده که ما سه دسته اهداف خواهیم داشت. کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت و برای هر سه این اهداف برنامه های توسعه مناسبی رو تدارک دیده است و اینطور نیست که امثال رو رها کنن به خاطر سالهای بعد و یا اینکه فقط به 2022 فکر کنن.
    ایشون یه توضیحی هم راجع به روش مدیریتی خودش داده و گفته من به روش مدیریت مشارکتی و کار گروهی معتقدم و در تیم من به هیچ وجه اینگونه نیست که فقط من استراتژی های بلند مدت رو تعریف کنم و بقیه فقط اجرا کنن بلکه ما همه با همفکری و مشورت همدیگه تصمیم میگیریم درحالیکه تیم فعلی ما مجموعه ای از افراد بسیار با تجربه (با 30 سال سابقه) و افراد جوانی که به تازگی از دانشگاه فارق التحصیل شدند رو در خودش داره که امیدوار کننده است.
    نظر خودم : اینکه رویکرد “شخص محوری” به مدیریت مشارکتی تبدیل شده خبر بسیار خوبیه و امیدوار ویلیامز به جایگاهی که شایسته نامش هست برگرده.

  11. @sebvr

    3

    1

    ممدو !!! زیر کامنت مصاحبه ی فتل درباره ی موتور مرسدس یه کاربری به نام مهریار صالحی امنت گذاشته نمی دونم خودشه یا نه!!!

  12. محمد یاسین

    4

    4

    یک خبر هم کار کنیم از جیو صغیر : آنتونیو جیووینازی برای سال 2021 از کلاه ایمنی جدیدی بهره می برد که دارای نقوش نسبتا متفاوت از کلاه قبلی خود در طراحی جدید و خیره کننده است.
    این راننده 27 ساله ایتالیایی در حال آماده سازی برای سومین فصل کامل خود در فرمول 1 است و با کیمی رایکونن کهنه کار در آلفارومئو همکاری می کند.
    سایوبر اخیراً از C21 2021 خود رونمایی کرده و آن را در پیست کاتالونیا تست کرده و اکنون نوبت جیوویناتزی است تا کلاه ایمنی جدید خود را نشان دهد.
    این طرح جدید دارای سه رنگ پرچم ایتالیا است ، همانطور که برای پوشش سر جیوویناتزی استاندارد است ، به علاوه یک زنبور در پشت کلاه ایمنی او قرار گرفته است که او به آن را عنوان یک آرم انتخاب کرده است. شاید تعجبی نداشته باشد که ایتالیایی چنین سبک سبکی دارد ، با توجه به اینکه او کمی شیک پوش است( اره جون خودش )
    در همین حال ، زوج ردبول مکس ورشتپن و سرجیو پرز نیز از طرح های جدید رنگارنگ برای این فصل رونمایی کرده اند.

    • مَمَّدو

      3

      2

      اینجور که این رسانه های ایتالیایی از جیو صحبت میکنن (با ناز و لوس) حالم بد میشه. پسر گنده 27 سالشه ولی یه جور حرف میزنن که انگار روکی جدیده! جمع کن برو و اون صندلی رو بده به 20 ساله ها!

      • Pouria

        2

        1

        روکی یو کی سامورا!!!

      • مَمَّدو

        2

        3

        روکی یوکی سامووووووووورررررررررررا! خخخخخخ

    • مَمَّدو

      0

      2

      ادمین جان. اینو حذف کن.مرسی.

      • مَمَّدو

        0

        2

        ادمین؟! لِنگش کردی، خاکش هم بکن دیگه.

  13. @sebvr

    1

    0

    دوستان بررسی الپین تایید شد !!!

  14. محمد

    3

    0

    کمتر از یه هفته بعد رانندگی برای بقا فصل سومش میاد…

    • مَمَّدو

      2

      0

      خیییییلی جذابه لامصب. من خیلی دوست دارم.

  15. مَمَّدو

    3

    0

    یه تشکر ویژه میکنم از ادمین عزیز. امروز رفع انسداد کامنت ها خیلی سریعتر انجام شد. مرسی از اینکه زیاد منتظرمون نذاشتید.

  16. danialhatami

    3

    0

    سلام خدمت دوستان عزیز فرمول یکی عزیز برقراری عزیز
    خب بریم توی حال و هوای مسابقات تحیلیل پیست بحرین
    تحلیل مسیر پیست شامل 3 تا سکتور هستش
    سکتور یک شامل 4 پیچ هستش ک پیچ یک و دو پیچ کاملا تندی هستش پیچ 3و 4 ملایم تر هستن
    سکتور دوم شامل 8 پیچ و یک کفی کوتاه هستش تعداد پیچ های بالاش می تونه راننده ها رو در ترمز گیر و خروج از پیچ دچا اشتباه کنه یا برخوردی رخ بده
    سکتور سوم کلا 3پیچ داره و یه کفی بلند
    در مجموع 15 پیچ
    3نقطه drs
    حالا بریم سراغ نکات اماری
    پیست بحرین سال 2002ساخته شده توی 2004 اولین مسابقه توی این پیست ب طور رسمی برگزار شده
    تعداد دور های 557 خواهد بود و هر دور چیزی حدود 5کیلو متر و400متر هستش در کل حدود308کیلو متر مسافت خواهد بود
    رکورد پیست 1:31.447هستش در دست (پدرو د لا روس) اسمشو دقیق نمی دونم واقعا ب بزرگی خودتون ببخشید امید وارم لذت برده باشید

    • @sebvr

      3

      0

      درسته عالی بود دانیال !!! منم تحلیل رانندگی لکلرک تو بحرین رو گذاشته بودم…

      • danialhatami

        2

        0

        اسم اون راننده خیلی رو مخم بود

    • مَمَّدو

      4

      0

      آخ آخ آخ پِدرو دِلاروسا رو نمیشناسین…. از رفقای قدیمی شوماخر بزرگه!

    • محمد

      1

      0

      ۵۷ دور اشتباه نوشتی

      • danialhatami

        1

        0

        557دور نوشتم ولی57دور هستش ممنون ک یاد اوری کردی محمد عزیز واقعا چی میشه 557 دور بزنن خخخخخخخخخخ

      • مَمَّدو

        3

        0

        تازه میشه نسکار! به همین (معذرت میخوام . نظر خودم راجع به نسکاره) ابلهانگی!

  17. Mekaeel

    3

    0

    سیفتی کار امسال استون مارتینه؟

    • Eliya

      2

      0

      نه هم مرسدس هست هم استون یعنی مثلا گرندپری اول استون سیفتی کاره گرندپری دوم مرسدس

  18. @sebvr

    5

    0

    خب دوستان من به صورت رسمی اعلام میکنم ……: {{خخخخخ چی دارم میگم..}} که مهریار صالحی برگشته .

    • arshia

      1

      0

      تا آقا سیامک تایید نکنه هیچی رسمی نیست

      • @sebvr

        1

        0

        من چندین خبر قبل با ممدو مهریار بحث داشتم … الان رفتم پروفایل مهریار رو توی اون خبر دیدم دیدم که همونه

      • مَمَّدو

        1

        1

        آفتاب آمد دلیل آفتاب! … برو پایین صفحه داااش!

  19. Parsa16

    3

    1

    جورج راسل میتونه با پیشرفت،جلوی جیو تموم کنه در سال
    میک و مازپین چون روکی هستن،نمی‌دونم می‌توانند خودشون رو با ماشین وفق بدن یا نه
    (البته تست ها نشون داد که نمیتونن)،که اگر این باشه،جلوی این دوتا هم تموم میکنه
    ولی کیمی………..مطمئنم مرد یخی تسلیم جورج نمیشه❄️

    • Majid

      1

      0

      در مورد عملکرد راسل تو یک مسابقه نصف و نیمه بیش از اندازه غلو شده و چیزی که دیدیم فقط یک استارت خوب از راسل بود و تمام حالا چطور یک نفرو با یک استارت مقایسه می کنن خدا می دونه در حالی که تو کل فصل، لطیفی استارت های به مراتب بهتری از راسل داشته. چیزی که مشهود بود تا قبل از شاهکار مرسدس، کم شدن فاصله بوتاس با راسل بود و احتمالا می گرفتش. اگه امسال هم یک و دو مرسدس تکمیل بشه دلیلی بر تغییر راننده ندارن مگر اینکه خود راننده ها تصمیم جدیدی بگیرن که شک دارم.

  20. Parsa16

    3

    15

    جدول پایان سال از نظر من
    ۱-لوییس
    ۲-مکس!
    ۳-چارلز
    ۴-سب
    ۵-بوتاس
    ۶-چکو
    ۷-ساینز
    ۸-دنی ریک
    ۹-ناندو
    ۱۰-لندو
    ۱۱-استرول
    ۱۲-اکون
    ۱۳-گسلی
    ۱۴-سونودا
    ۱۵-کیمی
    ۱۶-مازپین
    ۱۷-جورج
    ۱۸-میک
    ۱۹-جیو
    ۲۰-لطیفی

    • محمد

      3

      1

      گسلی چرا اونجا؟

      • Parsa16

        2

        1

        کجا بزارمش اخه
        اینهمه کله گنده

    • DavidKame

      3

      0

      خیلی سلیقه ایی چیدین بوتاس اگه دوم نباشه حداقل سوم هستش چارلز هم فکر نکنم بتونه تا سوم بالا بیاد سباستین هم همینطور ولی با اختلاف کم شاید پایین تر تموم کنه یادمون نره مکلارن ماشین خوب و راننده های خوبی داره

  21. مَمَّدو

    9

    5

    جدول پایان سال از نظر من
    1- مکس
    2- لوئیس
    3- سب
    4- پرز
    5- بوتاس
    6- ساینز
    7- ریکاردو
    8- لکلرک
    9- گسلی
    10- آلنزو
    11- نوریس
    12- استرول
    13- اکون
    14- رایکنن
    15- راسل
    16- جیو
    17- لطیفی
    18- سونودا
    19- مازپین
    20- شوماخر

    • Parsa16

      3

      1

      لکلرک اونجا؟ممدو،کم لطفی نمیکنی؟
      لطیفی؟
      جیو؟
      پرز و بوتاس؟

      • @sebvr

        1

        0

        ممدو جان باید یه فاصله ی نطقی بین هم تیمی ها باشه.!! مثلا نمیشه سب 3 ام ولی استرول 12 ام !!! من خودم لنس رو قبول ندارم ولی خب اینقدر هم بد نیست که با هم تیمیش 9 رده فاصله داشته باشه

    • Saeedreza

      7

      1

      اینه
      منم عقیده دارم تا رده پنجم همین میشه (دوست دارم این بشه)
      بقیه اش زیاد برام مهم نیست

    • Eliya

      1

      3

      ممدو جان حدس می زنی یا واقعا گفتی؟چون این چیزی که گفنی طنزه!

      • danialhatami

        2

        0

        نظر هر کس محترمه eliya عزیز و توی فلسفه پیش بینی میگه هیچ چیز غیر ممکن نیست حالا فرمول یک ک جای خود دارد یه جا خوندم ک کسانی ک جسورانه ترین پیشبینی رو می کنن ریسک پذیر و قابل احترام هستن البته با احترام کامل اقای ممدو عزیز من فقط خواستم اینو بگم ک پیشبینی اسمش روشه و هیچ کس از اینده خبر نداره ما می تونیم حدس بزنیم و شاید حدس ما برعکس همه قوانین فیزیک درست در اومد با احترا م کامل ب همه اعضا

      • مَمَّدو

        4

        0

        ایلیا!
        مگه میشه واقعا گفت؟ واقعا که جز خدا خبر نداره. ولی راستش تو همه این نمودارها که بچه ها ارائه میدن، مخلوطی از علم و پیشبینیه. مثلا هیچکی جیو رو نمیذاره صدر جدول. یا هیچکی مکس رو پایینتر از پرز قرار نمیده. پس یه ذره از تجربه و دانش هم توش هست. حالا شاید من یه خورده (یه خورده؟! عجب رویی دارما! 😂) ریسکی نوشته باشم ولی واقعا اعتقاد دارم همین میشه آخرش!

      • Eliya

        2

        0

        ممدو جان ببخشید اگه من بی احترامی کردم چون بعضی از دوستان بد برداشت کردن بازم ببخشید🙏🙏

      • مَمَّدو

        1

        0

        ⚘⚘⚘⚘
        خخخخخخ شما جوونا چرا اینقدر عذرخواهی میکنین؟ نظرمو گفتم ، نظرمو نقد کردی. مشکلش چیه؟ نقدت هم بر پایه منطق بود و منم خوشم اومد … زیاد حساس نباشید لطفا.

    • آرشا

      1

      0

      چه جراتی دارین شما که پیشبینی میکنید.

    • Parsa16

      3

      1

      نظرت قابل احترامه ممدو
      ولی من باهاش مخالفم✋✋
      با احترام برای شما

    • DavidKame

      2

      0

      مکس احتمالش هست ولی سب هیچ جوره نمیتونه سوم بشه از نظر توانایی فردی که تکه ولی ماشینشون فکر کنم به خوبی فصل قبل باشه در هر صورت قوانین کمی تغییر کرده و استون هم نمیتونه مثل فصل قبل کپی کنه و دوم اینکه سب باید به ماشین عادت کنه یه مورد دیگه هم اینکه فکر نکنم آلونسو و نوریس پایین تر از گسلی باشن این احتمال خیلی بالا که مکلارن ردبول رو تحت فشار قرار بده و رتبه ۲ رو ازشون بگیره
      و یه چیز دیگه استرول چرا اینقدر پایین تر از سب هست

      • مَمَّدو

        1

        0

        برا همشون دلیل دارم:
        سب سومه چون پرز پارسال با این ماشین چهارم شد و ۱۲۵ امتیاز جمع کرد. گمون کنم سب دست کم چهار یا سه حتما باشه.
        گسلی امسال ماشینش از ناندو بهتره و مک لارن هم که تمرکز زیادی روی ۲۰۲۲ کرده و البته حضور دانیل جو گاراژ رو از نوریس روگردان میکنه پس گسلی شانسش بیشتره.
        استرول پس هم به نظرم دیگه انگیزه خاصی نداره و شاید سال آخرش تو اف۱ باشه (گمون خودمه)

    • Majid

      1

      0

      امسال با توجه به قوانین جدید آیرودینامیکی، سال بوتاسه، یکی از نقاط قوت همیلتون، مدیریت تایر فوق العادشه که به راحتی با بوتاس فاصله می ندازه و امسال که فشار روی تایرها کمتر شده فاصله این دوتا کمتر میشه و احتمالا بوتاس به اولین قهرمانیش میرسه

  22. مَمَّدو

    3

    2

    یه خبر :
    والتری بوتاس برای هزارمین بار اعلام کرد که امسال زمستون یه برنامه فشرده برای افزایش تمرکز و قدرت ذهن گذرونده و ورزشهای سنگین انجام داده و آماده هست که کیفیت بالای روزهای تست و تمرین رو در روز ریس هم به نمایش بذاره ….
    پی نوشت : ســـــال 2049 :
    والتری بوتاس موفق شد در تمرینات زمستانه تمرکز ذهن، درحالیکه در تراس خانه خود در نیوهمپشایر انگلستان نشسته بود، نوک قله اورست را با لیزر چشمم سوراخ کند!!!
    والتری در پاسخ به مقامات تَبَّت اعلام داشت که : این چیزی نبود! به زودی کره ماه را هم سوراخ میکنم! ولی شاید امسال هم نتوانم همیلتون رو شکست دهم!
    (با عرض معذرت فراوان از فن های این راننده گرامی. فقط از دست خالی بندیها و فیلم بازی کردناش خسته شدم)

    • @sebvr

      2

      1

      ممدو این فصل میبینیم بوتاس چیکار میکنه …. مطمئنم اون موقع میگی : SEBVR جان !!من معذرت میخوام از شما درباره ی بوتاس اشتباه میکردم اون راننده ی فوق العاده ایه … {{خخخخ …

      • مَمَّدو

        3

        1

        با ایمان۸۸ راجع به یه چیزی شرط بسته بودم (چی بود؟ … 🤔 … آها! چارلز لکلرک نابغه هست یا ناشی؟!) حالا با شما هم شرط میبندم روی بوتاس در مقابل لوئیس و مکس و سب. من میگم امسال سوم هم نمیشه. شما چی؟

      • (از کاربران اکانت پریده) finger hero

        4

        1

        بوتاس فیلمشه
        اصلا مرسدس فیلمشه
        همیشه تو تمرینا به لوئیس میگن با تمام قدرت نرون حتی تو کوالیها نگه دار برای Q3
        ولی بوتاس برا اینکه نشون بده خوبه قدرت مرسدس رو نشون میده و تهش همینه، یعنی اگر تلاشی که بوتاس میکنه تو تمرین و کوالی ها لوئیس هم بکنه شک نکن هر 23 مسابقه رو اگر بدشانسی نیاره پول میزنه

        مرسدس فقط مراعات میکنه باور کنید همینه، مگه خود نیوی نگفته تو کتابش که تو اون پنج سال افسانه ای (2009 هم ماشین خوبی داشتن و اگر بدشانسیییییی های فتل نبود الان 5 تا قهرمانی داشت) نمیخاستن قدرت واقعی ماشینشونو نشون بدن
        مرسدس هم داره همینکارو میکنه. مطمئن باش اگر ببینه ردبول به 0/1 ثانیه رسیده اپدیت های افسانه ای مثل 2017 و 2018 میدن

      • @sebvr

        3

        1

        ممدو جان من هم سر بوتاس در برابر همیلتون و مکس شرط میبندم هم سر لکلرک و ساینز …!! البته دومی رو 1000% مطمئنم میبرم….

  23. علیرضا

    4

    1

    جدول پایان سال از نظر من
    1 لوییس
    2بوتاس
    3 مکس
    4 سب
    5 پرز
    6 دنی ریک
    7 چارلز
    8 ناندو
    9 استرول
    10 نوریس
    11 ساینز
    12 گسلی
    13 اکون
    14 کیمی
    15 جیوو کبیر
    16 میک شوماخر
    17 جیوو
    18 مازپین
    19 و 20 ویلیامز
    13 کیمی

    • علیرضا

      2

      0

      چرا اونایی ک پاک کردم ثبت شده 😑

    • مَمَّدو

      1

      1

      فکر نکنم گسلی ۱۲ بشه. هم راننده خیلی خوبیه و هم ماشین خوبی داره و هم اینکه امسال تیمش کاملا پشتشه. میک شوماخر هم با عرض معذرت از پیشگاه پدر بزرگوارش، امسال قریب به یقین ته جدول خواهد بود!

      • Pouria

        3

        0

        پیییر خداییش امسال عالی بود
        نمی دونم بر چه حسبی اونو خارج از ده تا قرار میدید امسال هم اینو کامل نشون داد
        مسابقه ابوظبی بچه پولدار( لنس) نصف مسابقه با اینکه دی آر اس چالز و داشت نتونست ازش رد شه ولی پییر از پشت اومد هر دو تا رو رد کرد
        یا مسابقه روسیه که آلبوم با لندو درگیر بود این بازم پییر بود که اومد و هر دو تا رو رد کرد

      • علیرضا

        1

        1

        گسلی عالیه ولی با توجه به تجربیاتی ک سب ناندو و دنی ریک دارن حس میکنم امسال مکلارن استون و الپین به مراتب قوی تر از پارسال میشن بنابراین من طبق پیشرفت ماشین میگم و حتی شانس سب و دنی ریک رو برابر با مکس میدونم

  24. Mehriar Salehi

    12

    0

    خیلی بده که تو مراسم لانچ تیم هم جورج داره درباره صندلی مرسدس و توتو ولف و … صحبت میکنه! ۶ ماهه این پسر بیشتر از تیمی که شانس حضورش توی فرمولا وان رو فراهم کرده، از مرسدس میگه!
    با توجه به عاقبت ساینز/مارکو یا دیدن چیزی که سر اوکون و ورلاین پیش اومده، قابل درک هست که با این مصاحبه ها پوش کنه توتو ولف رو تا به عاقبت اوکون نرسه اما توی مراسم لانچ ویلیامز؟! این دیگه زیاده رویه.

    —————-

    ممنون از دوستانی که اظهار لطف کردن در ضمن.

    • @sebvr

      5

      0

      موافقم مهریار !! به نظرم اینکار شاید از مرسدس دور ترش کنه و خودش رو زیر سوال ببره !! تا وقتی با یه تیمی قرارداد داری باید کاملا بهش پایبند باشی !!

    • مَمَّدو

      2

      0

      کُشتی منو با اون غرورت! 😉😄 تشکرم میکنی غیر مستقیم 😂😂!
      چوطوری دانشمند؟

    • Mahmood.ghaedi

      6

      0

      به به مهریار خان عزیز نبودی برادر

    • Mehriar Salehi

      7

      0

      محمود جان، حجم کاری انقدر یک مدت رفت بالا که دیگه نمیشد، یعنی منم که روده درازیم اثبات شده هست، نمیشه یه چیزی ببینم و بخوام جواب بدم بشه ۲ خط! یه نیم ساعتی باید تایپ کنم…سرهمین درخواست دیلیت اکانت دادم تا یکم سرعت بیاد پایین تر.یکمم جو سایت بنظرم جالب نبود و بیشتر حالا چت روم گرفته بود تا مسیج بورد…نصف کامنتها چاکرم مخلصم و…خب طبیعی هم هست وقتی خبر خاصی بیرون نمیومد.
      بهرحال در خدمتیم قربان.

      ممدو، موضوع خاصی نبود عزیز، یه یوزر ۴ روز نبوده…اکسیژن بیشتر! ولی من پیگیر فوروم بودم و کامنتها.

      • farshad

        3

        0

        سلام اقای صالحی عزیز . حضور مجددتون باعث خوشحالی و دلگرمیست . طبق معمول سئوال داشتم و اونم در مورد نوع روغن موتور و واسِگازین گیربکس مورد استفاده در خودروهای فرمول یک هست ؟ شما یا هر کدام از دوستان اگر اطلاعاتی دارید و راهنمایی بفرمایید ممنون میشم . 🌹

      • Mahmood.ghaedi

        3

        0

        مهریار جان حضور شما بار فنی میبر بالا
        حداقل وسط این کامنتهای ک گفتی دوتا چیز یا میگیریم از شما
        ب پدر گرامی هم سلام برسون

      • Mehriar Salehi

        3

        0

        ممنونم آقا فرشاد…راستش خیر اطلاعی ندارم تو این زمینه و موضوع خوبی شد ییه فرصت مناسب پیدا کردم بشینم درباره اش یکم بخونم حتما.

        مرسی محمود جان، حتما 🙏🏻

  25. Pouria

    3

    0

    خب با این اخباری که بیرون میاد انگار فراری امسالم واس خودش مسابقه میده پس به چالز و کارلوس زیاد امید نبندید
    مگر خلافش ثابت شه

    • @sebvr

      1

      0

      چه اخباری؟!!

  26. امید نورمحمدی

    3

    0

    شخصا امیدوارم راسل زیر سایه سیاست بازی مدیران و اولویتهای بیزنسی و … نابود نشه.
    من خودم شخصا منتقد کسانی بودم که از راسل تعریف میکردند و با شروع فصل 2020 و اتفاقاتی که افتاد هم روی نظرم ایستادم تا اینکه اون فرصت براش بدست آمد و نمایش خیره کننده اش منم مجذوب کرد.
    درسته که نمیشه از روی یک مسابقه قضاوت کرد ولی این در مورد راسل نیست. راسل تمام فاکتورهای یک راننده قهرمان جهانو توی اون یک مسابقه بنمایش گذاشت . در این رشته باید از اولین فرصتی که بدست میاری نهایت استفاده را بکنی و این کار هم از هر کسی ساخته نیست.
    بنظر من نمایش بینقص راسل یکی از دلایلی بود که گاراژ مرسدس هم بهم ریخت . مرسدس میدونست راسل راننده قدریه ولی اندازه اشو نمیدونست . اگر روند عادی اون مسابقه با بازی های “لاستیکی” مرسدس بهم نمیریخت احتمالا کنترل اوضاع از دستان توتو هم خارج میشد. چون برد راسل و یا حتی جلوتر تمام کردنش از بوتاس موجب میشد تحلیلها و تفسیرهایی مغایر با منافع و هدفهای مرسدس بوجود بیاد.
    اما چرایی اینکه چرا راننده اول تیم ویلیامز در مراسم رونمایی ماشین ویلیامز از مرسدس صحبت میکنه هم قابل تامله. فشار رسانه ای و یا شاید خواسته مدیران ویلیامز این بوده. ولی هرچه بوده بدتر از مسابقه دادن برای مرسدس در حالیکه راننده اصلی تیم ویلیامز بوده نیست!

    • مَمَّدو

      3

      0

      جناب نورمحمدی،
      فکر کنم‌ پاسخ ابهام شمارو بدونم. اینکه راسل در مراسم رونمایی ویلیامز، راجع به مرسدس حرف زده، یه تصوره! ما احتمالا داریم بخش کوچکی از یک پرسش و پاسخ طولانی رو میخونیم. در این اثنا یحتمل یه سوالی هم راجع به آیندش و مرسدس پرسیدن و ایشون این جواب رو داده و کاملا طبیعیه.

      • Hami

        1

        0

        درود . با تشکر از نویسنده گرامی . من حس میکنم این مصاحبه زیادی خلاصه شده و احتمالا بخشهای مهمی حذف شده . البته این احساس من هست و اصلا مطمئن نیستم چون به اصل مصاحبه دسترسی نداشتم .

      • امید نورمحمدی

        1

        0

        مَمَّدو : دقیقا استاد درست میفرمایید. منم به این نکته اشاره کوتاهی کردم.

  27. @sebvr

    3

    2

    دوستان بزودی یه مقاله ی کامل راجب به اتفاقات و همه چیز گرند پری ترکیه ی 2020 کار میکنم … ممنون از همه

    • Pouria

      1

      0

      واییییییییییی
      بهترین امسال بود حال کردم باهاش
      هرچند لوئیس دوباره برنده شد ولی فوق العاده بود

    • مَمَّدو

      2

      1

      مررررررسی سب! تو عالی هستی داداشم. 💐

  28. mohammad ali F1

    2

    1

    اگه همیلتون از مرسدس یا کلا از فرمول یک بره بهترین جانشین همین راسل با استعداده

  29. mohammad ali F1

    2

    2

    اگه همیلتون از مرسدس یا کلا از فرمول یک بره بهترین جانشین راسله