فرمول یک ایران –  رئیس تیم استون مارتین، اوتمار سافنور می گوید که سباستین فتل برای بازگشت به فرم ایده آل خود به روابط صحیح و عشق در اطراف خود احتیاج دارد.

تیم فرمول یک فراری قبل از آغاز فصل اعلام کرد که قرارداد فتل با تیم تمدید نخواهد شد و چند روز بعد هم کارلوس ساینز را به عنوان جایگزین چهار دوره قهرمان جهان معرفی کرد که حاشیه هایی را نیز به دنبال داشت.

در طرف دیگر هم سباستین به تیم فرمول یک استون مارتین پیوست که همان ریسینگ پوینت سال گذشته است و از فصل 2021 نامش تغییر خواهد کرد.

راننده آلمانی طی فصل گذشته عملکرد خوبی نداشته اما مدیر تیم استون مارتین معتقد است که سباستین رانندگی را فراموش نکرده و نیاز به عشق دارد:

من فکر نمی کنم که سباستین چگونگی رانندگی سریع با یک خودروی مسابقه ای را فراموش کرده باشد.

او می داند چگونه قهرمان جهان شود. من مطمئن هستم که ما چیزهای زیادی از او یاد خواهیم گرفت، به همین دلیل او را استخدام کرده ایم. ما به او ساختار حمایتی مورد نیازش را خواهیم داد تا در تیم احساس راحتی کند و در سطوحی که می دانیم تواناییش را دارد، شروع به کار کند.

این همان کاری است که باید انجام دهیم. او باید به ما بیاموزد و من فکر می کنم که با هم و با این ساختار حمایتی، به اصطلاح با نشان دادن عشق به او و آنچه او می تواند به تیم بیاورد، می تواند همه ما را بالا ببرد.

ما یک راننده عالی با [مهارت] کنترل خودرو افسانه ای داریم اما لنس جوان به اندازه سب با تجربه نبوده و اینکه ما یک قهرمان چهار دوره مسابقات را در اختیار داریم با این تجربه پیروزی که سب به ارمغان می آورد، به نظر من ترکیب کل تیم را بالا می برد.

130 دیدگاه

  1. Sebbbbb

    28

    1

    خیلی دوس دارم فتل یک بار دیگه قهرمان فرمول یک بشه.

    • رضا red horse

      13

      4

      سلام ،دوستان توجه کردین بعضی از عزیزان چه اسمهایه
      جالبی رو برایه اکانتشون انتخاب کردن،
      خیلی مشتاقتم طرح جدید ماشین استون مارتینو ببینم ،مخصوصا بااون رنگ سبز دوست داشتنیش ،مخصوصا اگه همون سبز کلاسیک خیابونیشونو بزارن روماشینf1،فک کنم جذابترین ماشین امسال بشه

      • mn.a

        13

        3

        اکانتهای فیک هم زیادن.
        عزیزی سابقا با یک اکانت، خودشون رو 70 ساله معرفی کرده بودن حالا یا حواسشون نیست یا بر حسب اتفاق این اخیر با همون اکانت خودشون رو جوانی 21 ساله معرفی کردند:-)

      • siamak

        10

        8

        mn.a عزیز
        جراحی پلاستیک معجزه میکنه !؟…😅😄

      • Mahmood.ghaedi

        8

        5

        اقا سیامک خدمت چی شد دفترچه گرفتی😉😂
        mn.s
        اگه اشتباه نکنم اقا سیامک در جواب دوستی ک درباره سن و احترامی ک بخاطر سن و سال بود گفتن ک 21 ساله هستن

      • Mehryar Salehi

        5

        8

        mn.a حداقل یه کاربر دیگه ایی رو انتخاب میکردی برای مثال اکانت فیک، چون تنها شخصی که اینجا بچه اش هم عضوه، همین ایشونه!

        و خب جالبه…جدیدا یکی میگه ایشون و استاد جینگوز یکی هستن، یکبارم که ظاهرا میگفتن بنده و یک کاربر بنام مهیار یکی هستیم! و البته این ادعاها هم داره از سمت کسانی میاد که دقیقا بعد از حذف یکسری کاربر بخاطر فحاشی، سبز شدن! خیلی هم جالب که این تازه واردان، عقبه خیلی از کاربران هم میدونن…البته مبادا شک کنید این افراد همون اشخاص بلاک شده هستن که با یک پرسونای جدید ظهور کردنا! اصلأ!!!

      • mn.a

        7

        6

        آقای صاحی آیا من گفتم اکانت ایکس مشخصا فیک هستن؟!
        بنده فقط چیزی که اخیرا شاهدش هستم، رو عرض کردم. قضاوتی هم نکردم.
        ما تو گویشمون یه چیزی میگیم. ماشکی عه خوی شکی.
        گویا به خودتون مطمئن نیستید که سریعا در صدد جواب برامدید؟
        معنی جمله بالا هم همون فحش رو بنداز وسط صاحبش میاد ورمیداره، هست. ولی خب عبارت گویش ما مودبانه هست. بنده هم در ادبیاتم اون سیاق نمیگنجه. اون رو هم جهت تفهیم جمله عرض کردم. امیدوارم که متوجه عرضم شده باشید. یا حق.

      • Mehryar Salehi

        6

        4

        ای کاش فقط قشنگ حرف نزنیم، یکمم این معنای جملاتمون رو ببینیم چیه، ضرب المثله چیه، بعد عنوان کنیم.

        وقتی دارید مشخصا یک کاربر به خصوص رو توصیف میکنید، این حرف رو زمین انداختن نیست، خطاب مستقیم قرار دادنه! اصلا جای تعجب هم نداره که خواننده معنای کامنت رو درک کنه، اتفاقا اگر نفهمه منظور کیه، مشکل داشته…من عذر میخوام وقتی که میگید اکانت فیک زیاد شده بعد مشخصا یک نفر بخصوص رو توصیف میکنید، نباید فکر میکردم که منظورتون اینه! اشتباها تصور میکردم جملات یک نوشته باید بهم مربوط باشه که ظاهرا در مورد شما صدق نمیکنه.

        در رابطه با شک داشتن به خودمم که نه عریزم، برخلاف ۹۹٪ اعضای این سایت، بنده اسم و فامیلم کاملا مشخصه.حداقل در این حد به رفتارم اطمینان داشتم که نیاز نباشه اسم مستعار انتخاب کنم.این کاربری هم که گفتی خوشبختانه هفته ایی یکی دوبار حضوری زیارتشون میکنم…پس چیزی برای شک نیست…اما ضرب المثل قشنگی رو عنوان کردین.منکه شما رو خطاب قرار ندادم درباره افرادی که فله ایی بلاک شدن و یهو یکسری یوزر جدید عضو شدن، شما چرا حالا انقدر نیاز به ریاکشن دارین؟

      • mn.a

        6

        3

        بنده پاسخ پاراگراف اولتون رو دادم. به باقی فرمایشون کاری نداشتم. چون در جریان اون چیزی که فرمودید نیستم.

      • siamak

        4

        5

        ممدو جان
        آب همیشه جوب رو پیدا میکنه !؟

    • Lewis Hamilton ___ محمد جواد سلیمانی

      6

      5

      دوستان
      امروز خبری در مورد تمدید همیلتون و خواسته هاش خوندم
      اولین خواسته ۴۹ میلیون دلار در هر فصل
      هر قهرمانی مرسدس باید ۱۰ درصد از درآمد رو بهش بده
      و قراردادش باید به دو سری دو دوره باشه

      و نکته مهم اینکه لوییس تا حالا (*چند*) تا از پیشنهاد های مرسدس رو رد کرده

      • Mehryar Salehi

        17

        4

        و البته تکمیلی این “شایعه” این بود که ارتباط مستقیم تو قسمت الکتریکی کردن ماشینهاشون داشته باشه.
        و البته یک دستگاه ماشین ای ام جی وان که خودش ۳ میلیون دلار قیمتشه!

        راستش کل نت دارن مسخره اش میکنن با این درخواستها.اونم درباره کسیکه تیم داره بهترین ماشینو بهش میده، بالاترین دستمزد رو همین الان هم داشته و البته، چندباری ژستهای اینو داشته که پول فاکتور مهمی تو قراردادش نیست.

        بنظرم این بیشتر تخیلات ژورنالیستی باشه تا واقعیت چون مطمئنا خود لوییس هم خوب تاثیر ماشینش رو میدونه تو رکوردهاش، خیلی خوب آگاه هستش که الان و احتمالا سال آینده هیچ آپشنی نداره، و کاملا هم براش مشخصه که جایگزین کردنش برای مرسدس خیلی خیلی ارزونتر تموم میشه تا برآورده کردن همچین درخواستهای عجیبی حتی اگر بهاش شکستن قرارداد امثال مکس، راسل یا هرکس دیگه ایی باشه…یکم این شرط گذاشتنها اونم برای مرسدس، غیر واقعی و اغراق شده بنظر میرسه.

      • akrh78

        2

        12

        George Russell joins the chat

    • hirsa_f1

      14

      3

      ایشالا یبار دیگه قهرمانیتو ببینیم
      دیگه سلطه همیلتون خیلی تکراری شده
      من دوست داشتم تو اسب رقصان قرمز قهرمانی بیاره که خب نشد
      ولی ایشالا تو استون مارتین میتونه یبار دیگه توانایی هاش رو به رخ همگان بکشه

      • Lewis Hamilton ___ محمد جواد سلیمانی

        12

        0

        منم دوست دارم ولی واقعا با یه مقایسه کوچیک از ماشین استون با ماشین مرسدس میفهمیم که تقرییا غیر ممکنه این اتفاق

  2. Sebbbbb

    19

    9

    فتل هنوزم میتونه رکوردار قهرمانی در فرمول یک بشه.

    • مَمَّدو

      14

      3

      فکر میکنی امسال، اسم ماشینش رو چی بذاره؟

      • مَمَّدو

        6

        4

        از 2009 گرفتی. بد نبود. ولی با توجه به سه تا اسم آخرش که حروف ل و ال وی تکرار میشه…. یه چیزی تو مایه های لوسیندا یا لیلیا …

      • Saeed

        10

        0

        ی شایعاتی هست ک سب اسم ماشینش رو میخاد مانی پنی بزاره

        اگ فیلمای جیمز باند رو دیده باشین میدونن ک مانی پنی از دستیار های 007 هست

    • Mahmood.ghaedi

      17

      3

      Sebbbbb
      اونوقت با چی؟
      دونده صد متر نیست ک بگیم با تلاش خودش میتونه اینجا ابزار حداقل 50 درصد راه قهرمانیه ک سب اون ابزار لازم نداره حتی برای ی قهرمانی چ برسه ب رکورد

      • mohammad

        4

        2

        این فصل هم برای مرسدس و لویس هست مگه اینکه معجزه رخ بده

  3. raha

    15

    4

    امیدوارم امسال حداقل بین سه نفر برتر ببینیمش
    راستی اون که مرسدس گفته بود یک بار به گروژان ماشین میدیم چی شد ؟ کی قرار بهش بدن ؟

    • مَمَّدو

      13

      3

      گروژان؟ بنز سواری؟ خدا شانس بده انشالله. ولی واقعا تصور سباستین با یه استون مارتین در رقابت قهرمانی خیلی هیجان انگیزه … از ته دل آرزو دارم شاهدش باشیم.

  4. danialhatami

    20

    4

    امید وارم ک سال 2021 سال خوبی برای فتل باشد سخنان مدیر تیم استون مارتین کاملا درست و بجا است سباستین فصل قبل را بی روحی دنیال کرد و اصلا روحیه جنگندگی در مسابقات وی دیده نشد و مهم ترین دلایش هم اعلام جانشین وی بود اما این تنها دلیل ان نیست اگر مسابقات 2020 را بطور کامل دیده باشید می توان فهمید فتل در هر پیت استاپ تقریبا بالای 3یا 4 ثانیه زمان از دست داده و مشکلات مکانیکی و عدم رضایت سباستین از عملکرد مکانیک ها و میدیریت و استراتزیک کاملا خنده دار تیم فراری بار ها دیده شد ک ماشین فراری پشت ماشین های ویلیام گیر می کردند و توانی سبقت رو نداشتن و ب سختی سببقت می گرفتن و اشتباهاتی ماننده حادثه برخورد دو ماشین فراری در ایتالیا و همه این ها نشان دهنده نبود مدیریت و ماشین مناسب در تیم فراری بود این فصل حداقل سباستین خیالش از بابت استراتژی و پیت استاپ ها راحته چون واقعا فصل قبل عملکرد تیم ریسینگ پوینت خیلی بهتر از فراری بود

    • iman88

      8

      20

      اگر اشتباهات استراتژیک و مشکلات فنی ریسینگ رو فراری میداشت؛ الان داشتیم فراری رو از بین هاس و الفا جمع میکردیم.
      شما هم احتمالا جای دیگه ای رو داشتید نگاه میکردید.توصیه میکنم یه بار دیگه فصل قبل رو از همون زاویه ای که فراری رو دنبال میکردید دنبال کنید.

      • danialhatami

        12

        6

        مسابقات رو من حتی تکرارشو دیدم دوست عزیز خیلی اشتباه داشتن خاهشا برو هر مسابقه ی دوس داشتی انتخاب کن مسلا ترکیه پیت استاب فتل رو بیبین بالای 5ثانیه س دیگه بقیش پیشکش با این مدیریت عالی ماتیا بینوتو ریدن واقعا البته اینو اضافه کنم ک من خودم طرفدار فراری هستم و امسال واقعا کلی حرص خوردم سر این موضوع ها (ببخشید اگه تند حرف زدم )

      • iman88

        5

        13

        دانیال عزیز نگفتم نداشتن.اشتباه داشتن.اما پیت استاپها در بدترین حالت فقط دو ریس به مسابقه سب اسیب زدن.استراتژیهاش اکثرا توجیه داشتن و بخاطر جایگاهش ناچارا ریسکی بودن،در اکثر مواقع هم نتیجه خواسته و اصرار مستقیم خودش بودن مثل ترکیه.
        امسال سب اکثرا جایی بوده که برای نتیجه به خیلی بیشتر از 3 ثانیه نیاز داشته.
        ——–
        درمورد دقت به مسابقات؛ ریسینگ پوینت رو با دقت بیشتری دنبال کنید.
        این تیم (با توجه به ماشینی که در اختیار داشتن و همینطور رقابت ردبول با 1/5 راننده و مشکلات فنی ماشین مکس)باید برا دومی سازندگان رقابت میکردن.کاری که نه تنها بهش نزدیک هم نشدن بلکه با چهارم شدنشون بدترین نتیجه ممکن رو(با توجه به ماشینشون) رقم زدن.

      • danialhatami

        7

        1

        داداش من رد دادم بزار با استون مارتینم برم فقط بزار برم

      • mahdi.doroudi

        5

        2

        داداش مثل اینکه مسابقات رو تماشا نمی کردی شما مگه ن اخه همه اینو دیدن که چقدر استراتژی فراری برای پیت استاپ بد بود و ریسینگ پوینت خیلی بهتر از فراری عمل کرد!

      • NICO ROSBERG-06

        5

        2

        ایمان امسال کدوم مسابقات و تماشا کردی؟مگه؟
        چیزی ک ما تماشا کردیم فرارس قشنک گند زده بود ب مدیریت و استراتژی و پیت استاپ و..هر چند من فن مرسدسم ولی خو ذلم واقعا ب حال و روز فراری سوخن امسال
        قشنگ ایرانی طوره مدیریت و تیم داریشون :))))))))))

      • iman88

        3

        5

        نیکو جان بنده همون مسابقات فصل قبل رو دیدم.قرارم نیست دوباره برم لپ تایم و رادیو و مصاحبه بیارم که چرا فلان استراژی برای راننده ای انتخاب شده که معمولا از خط 6 و 7 استارت میزنه و توان رقابت با ماشینای جلوش رو با لاستیک و استراتژی برابر نداره.دوباره خواهشا از زمانی که قهرمان گرید بوده برا من داستان نگید.من دارم درمورد 2020 صحبت میکنم فصلی که سب با 33 امتیاز 13 شد.
        درمورد خرابکاری تو گاراژ سب که نظر شماست نه من.گارژ سب و خودش این فصل اینه تمام نمای همدیگه بودن.خودش پذیرفته امسال ضعیف عمل کرده همونطور که من بعنوان یه فن فراری پذیرفتم تیمم امسال گند زده.اما این تیم شامل سب هم میشه.
        درمورد مشکلات گاراژ که داره تا سطح خرابکاری بزرگنمایی میشه هم بد نیست مثال بزنید کجا و چقدر نتایج سب رو تحت شعاع قرار داده.تا جایی که من به یاد دارم.یه خرابی تو تمرین باعث شد دوتا تمرین رو از دست بده و یه خرابی ترمز هم تو مونزا داشت.دیگه کجا و کی چیرو از دست داده.مشکلات پیت استاپش هم غیر از یه هشتمی نه هفتمی کجا ازش امتیاز گرفته؟اگر میخواید بگید ترکیه که شمارو به خیر و مارو به سلامت.

    • آرشا

      9

      0

      جوووونم بده بیاد این عشقوووو❤💪

      • NICO ROSBERG-06

        2

        0

        بله ایمان جان کاملا درسته حرفتون فقط یکی مشخص کنه چرا تمام این اتفاقاتی که نام بردید به اضافه 7 تا پیت بالای5 یا 6 ثانیه چرا ..فقط چرا فقط برای فتل اتفاق افتادن.. و فصل قبلش.. نکنه شما میگی کار خدا بوده چون لکلرک و بیشتر از سب دوس داشته؟
        داداش همه ما طرفداران فرمول1 دو تا چیز داریم..1- چشم2_ عقل و شعور
        شما از تیمی که مدیرش میلد و لکلرک و جانشین شوماخر بزرگ معرفی میکنه توقع حمایت همه جانبه از هم تیمی این جوون فرانسوی نداشته باش.. ببین با ساینز چکار میکنن تا به حرف من برسی داداش گلم.

  5. محمد

    12

    1

    امیدوارم حداقل سکو بگیره یه بار

    • علیرضا

      3

      0

      سب امسال بین رده سوم تا پنجم مقام میاره انشالله ..البته اگه اتفاق خاصی و dnf زیاد براش پیش نیاد که نمیاد انشالله …این پسر لیاقتش رو داره

  6. محمد یاسین

    13

    5

    انشاالله سال ۲۰۲۱ با نهایت قدرت به صحنه بیاید

    • محمد

      2

      11

      اصلا چجوری دیس لایک دادن؟

      • mohammad

        0

        11

        محمد جان یه سری اصلا اینگار دشمنی دارن نمیدونم دلیلشون چیه

    • پویا اردلان

      -1

      3

      ببخشید مفهوم نامتان چیست؟؟؟
      هدفتان از انتخابش چیست؟؟؟

      چرا در ایران بعضی ها عادت دارند فریاد بزنند مردم من اعتقادم اینطوری است ، یا به این اندازه زیاد است ؟؟

      واقعا چرا ؟؟؟
      چرا اصلا باید به چی اعتقاد یا ایمان داشتنمان را به دیگران نشان دهیم؟؟؟

  7. amirbnd

    13

    9

    کسی چه میدونه.شاید فتل تونست با استون قهرمان بشه.با تغییر قوانین هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست

  8. iman88

    15

    30

    “ما یک راننده عالی با [مهارت] کنترل خودرو افسانه ای داریم”
    عجیبه که این جمله تا الان بساط خنده و تمسخر رو براه ننداخته!!
    یعنی به خاطر چی میتونه باشه؟!

    • AM-PHD

      23

      3

      آقا ایمان از شما انتظار نمیرفت، شما از معدود کاربرای منطقی این سایت بودین.

      • iman88

        4

        3

        AM-PHD
        چیزی نبود که شما برداشت کردید.پایینتر توضیح دادم.
        و ممنون که حداقل اینو مدنظر قرار دادی که چنین حرفی از من کمی عجیبه و راهی رو نرفتید که اینجا نزد اساتید اخلاق مرسوم شده.

    • mehdi vettel

      21

      9

      Iman88
      تو پستی که هیچ ربطی به فراری نداره اومدی داری نمک میریزی

      [ اگر اشتباهات استراتژیک و مشکلات فنی ریسینگ رو فراری میداشت؛ الان داشتیم فراری رو از بین هاس و الفا جمع میکردیم]

      ببین کی داره حرف از جک میزنه 😂😂
      تو خودت دوتا کامنت بالاتر جک قرنو گفتی

      بله اشتباهات استراتژیک و مشکلات فنی برا شارل امسال خیلی وجود نداشت چون شما طبق معمول تمرکزتون رو راننده مورد علاقه خودتون بود و تعجبی نداره راجب مشکلاتی مکانیکی و استراتژی های عجیب و پیت استاپ های داغون سب خبر نداشته باشی

      در هر صورت طرفدارای یه تیم خود بزرگ بین هم مثل خود تیم، احساس خودبزرگ بینی الکی میکنن و این قضیه طبیعیه

      تیم خود بزرگ بین، طرفدار خود بزرگ هم میخواد و اتفاقا خیلی بهم میاید

      دو سه ماه دیگه منتظر باش که با هر اشتباه استراتژیک و مشکلات فنی فراری به سراغ شما جماعت خود بزرگ بین بیام

      • BAHRAM

        9

        19

        شما بجای کری خوندن برای ما، دعا کن فتل با تیم جدیدش اشتباه نکنه چون دیگه بهانه ای برای ماست مالی کردن نیست

      • Siya

        12

        8

        آقای مهدی وتل
        اولا که هر کسی آزاده در هر پستی نظر بده
        دوما شما حق نداری اگر خطابتون به شخص خاصی هست بقیه و طرفداران یه تیم رو جمع ببندید و بهشون نسبت بدید
        سوما اگر واقعاً ادعای طرفداری دارید سعی کنید حمایتگر راننده مورد علاقتون باشید من خودم به شخصه تا زمانی که وتل تو فراری بود هيچوقت در موردش منفی صحبت نکردم بعد از رفتنش هم فقط آرزوی موفقیت براش کردم
        حالا اگه این خود بزرگ بینیه شما درست میگی

      • iman88

        7

        17

        احترام خودتون رو نگه دارین اقای مهدی.بنده هم پیالتون نیستم!

      • mehdi vettel

        14

        6

        siya
        دوست عزیز وقتی به راننده مورد علاقه کلی آدم تو پستی که هیچ ربطی به تیم مورد علاقه ایشون نداره ، توهین میشه توقع نداشته باشید کسی چیزی نگه

        ایشون و هم کیشانشون دفعه اول نیست که به سب و طرفدارای سب توهین میکنن

        چند بار چیزی نگفتیم تو سایت دور برداشتن و فکر کردن خبریه

      • mehdi vettel

        12

        7

        iman88
        رفتار و منش هر شخص باعث احترامی میشه که به اون شخص گذاشته میشه

        وقتی تو پستی که هیچ ربطی به فراری نداره احساس خوشمزگی میکنی توقع احترام متقابل نداشته باش هر چند کامنت من هیچ بی احترامی درش نبود

      • iman88

        6

        18

        سعی میکنم از این به بعد از رفتار چاله میدونی شما بیشتر درس منش و رفتار بگیرم.
        همچنین در مورد حرف بیجا زدن که ظاهرا شما و سب فنهای دیگه هیچوقت به کفرش الوده نشدید!!!!!
        بنده خدا از همینجا معکوس بریم عقب تو 99 درصد پستهای اخیر کلی از شما سب فنها بساط لودگی پای اسم فراری ریختید بعد حرف منو (که معنیشم نفهمیدی) بیجا میدونی!!!
        اگر قرار بود ما پای هر کدوم از اون کامنتها همچین واکنشی نشون بدیم که شما حالا چیزای خیلی بیشتری برای گریه و شکایت داشتید.

      • Farid

        13

        5

        mehdi vettel
        دوست بسیار عزیزم، دو تا کاربر که نیازی به بردن اسمشونم نیست اومدن اینجا و زیر پست وتل و استون که ربطی به مرسدس و ۴۴ و فراری و الونسو… نداره مزه میریزن …خواهش میکنم شما و سایر سب فن های عزیز اصلا اینا رو نبینن و جوابشونو ندن و کاملا ignore کنن اینا رو… حرفهای بی ارزش جواب نداره که رفیق

      • iman88

        6

        7

        مهدی-فرید و سعید جان اگر مشابه جمله پایین خطاب به سب گفته میشد شما چه واکنشی نشون میدادید؟
        “مسلا ترکیه پیت استاب فتل رو بیبین بالای 5ثانیه س دیگه بقیش پیشکش با این مدیریت عالی ماتیا بینوتو ریدن”
        ———–
        البته من خودم مشکلی باهاش ندارم دانیال جان،فقط برام جالبه که بدونم اونایی که رو این چیزا حساسن درموردش چی فکر میکنن.

      • Mehdi)Shabneshin)

        7

        6

        ایمان جان
        وقتی تراوشات ذهنی کسی ختم میشه به کلمه ریدن (مشکلی بااین کلمه ندارم، با جای بکار رفتن و دلیل به کار رفتنش مشکل دارم) شما چه انتظاری داری؟ بلافاصله دلیل هم میارن که اومدی مزه ریختی زیر پستی که مربوط به فراری نیست!!
        قرار نیست برای نوشتن نظری (حتی اگر از حد فهم برخی بیرون باشه) از کسی اجازه بگیریم. باز کردن چاک دهن هم کاری نداره، هرکسی اونقدر بلده که کم نیاره.اگر استفاده نمیکنه دلیلش اینه که قبل از حرف زدن و نوشتن فکر میکنه.

      • Mehryar Salehi

        7

        7

        -آف-تاپیک-

        مهدی جان خاطرت باشه چند وقت پیش نقل قول دوستی رو کردم که تو گرید بود و درباره گیربکس کیس فیبرکربن خبر میداد…خب تایید شد خبر ایشون اما به بدترین شکل ممکن! قراره از مرسدس بخرن گیربکس رو…
        مایه آبروریزیه برای تیمی که زمان پاتریک هد، پیشرو بوده تو ساخت و طراحی گیربکس، تیمی که سیملس گیربکس رو معرفی کرد، پکیجنگ غیرعادی ۲۰۱۱ رو انجام داده یا… حالا باید گیربکس بخره!
        قشنگ دارن آستانه تحمل طرفدارانشونو آزمایش میکنن…۲ دهم کندتر باشید ولی این راه، راه ریسینگ پوینته نه ویلیامز!

      • siamak

        8

        10

        مستحبه که پس از تخلیه محتویات مغزی ! و انجام فعل توسط نگارنده ، نسبت به شستشو و طهارت داخل جمجمه اقدام و پروتکلهای بهداشتی مربوطه رعایت شود .

      • Mahmood.ghaedi

        7

        8

        یادش بخیر سال 2017و 2018 بعضی از دوستان چ سینه ای برا فراری چاک میدادن
        حالا همون دوستان ب طرفدارهای فراری میگن بی منطق خود بزرگ بین گاری و لگن ساز
        بعد ی عده دیگه از همون طرفدارها درباره قیمت منطق حرف میزنن و گرون شدنش فروشی بودن یا نبودن منطقشون 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

      • Mehdi)Shabneshin)

        5

        0

        مهریار بسیار عزیز
        اول که ممنون بابت اطلاعاتی که دادی.
        دوم اینکه میدونی من چطور بهش نگاه میکنم؟ حس میکنم مثل کوبیدن یک بنا و ساختن دوباره اونه. فکر میکنم الان امکان ساخت مثلا همین گیربکس که مثال زدی (به دلایل نرم افزاری، سخت افزاری، مالی یا ایده) را ندارن و شاید خرید گیربکس از مرسدس شروع یک حرکت باشه تا به جایگاه قبل برسند.البته تمام اینا که گفتم بیشتر شاید امیدواری باشه.به هرحال تیم ات را دوست نداری اینقدر وابسته ببینی.اونم تیمی که زمانی پیشرو نوآوری بوده

      • NICO ROSBERG-06

        5

        4

        مهدی وتل دمت گرم.. عالی گفتی هههههههههه :)))))))))))

      • iman

        6

        12

        mehdi vettel نام فراری انقدر بزرگه که گنده تر از وتل در مقابل عظمت اون عددی محسوب نمیشن.در تاریخ پر افتخار این کمپانی انقدر نامهای بزرگ میدرخشن که راننده پر اشتباه و اعصاب خوردکن مورد علاقه شما ذره ای محسوب نمیشه و ایضا هواداران داخلی و خارجیش.لطفا یه مقدار با تفکر تر صحبت کن که دیگران علیرغم میلشون مجبور به جواب دادن به شما نباشند.در مورد اون پاراگراف آخر صحبتت هم فکر میکنم عکسش هم میتونه صادق باشه یعنی با هر اشتباه و احیانا اسپین از طرف قهرمان منتظر عکس العمل دیگران باشید و در صورت شکست محتمل از استرول که وضع بدتر هم میشه

    • BAHRAM

      7

      13

      مثل اینکه عشق رو از همین الان دارن تزریق میکنن

      • siamak

        8

        19

        طفلک فتل سالم و پاک رفته آستون مارتین ، اونوقت یه متجاهر تزریقی تحویلش میدن !
        نامردیه خدائیش !؟…

    • آرشا

      16

      5

      اون کلاچ آویزون را میدادن اوسا منصور مکانیک سرکوچمون نیم ساعته درستش میکرد اما فراری یک روز تمام آویزون اون کلاچ آویزون بود….آخییی راحت شدیم از دست این مهندسین ومکانیکای فراری هر وقت میدیدم یاد اون دوتا برادره patوmatمیافتادم.

      • siamak

        7

        14

        بغیر از اوس منصور مکانیک خود سلطان فتل هم آستین بالا زد و آویزان کلاچه شد ، ولی بازم نتونست درستش کنه که !
        اینی که میفرمائید ” آخیش ! راحت شدیم از دست …. ” خدا از ته دلتون بشنوه !؟
        این فراری همون تیمی بود که سلطان آخرین مسابقه اش رو که با ماشینش داد ، واسه ی ترکش بغض کرد و زد زیر ایتالیائی خوندن ! یاد فیلمهای هندی عاشقانه افتادم . شما و همکیشانتان هم که از قرائن پیداست هنوز داغدار این جدائی هستید!

      • آرشا

        9

        5

        اشتباه کرده. اون کار وتل نشان دهنده احساساتی بودنشه وگرنه همچین تیمی اصلا لایق همچین احترامی نیست.
        برای کسی باید ناراحت باشی که درکت میکنه وبرات ناراحت باشه من جای وتل بودم سر تاپای تیمو می شستم وپهن میکردم جلو آفتاب…😠😤
        شما وهمکیشانتون هم مثل اینکه خیلی به مذاقتون خوش نیومده وتل لیدر استون مارتین شده. نترسین وتل با سلطانتون کاری نداره😁😂

      • siamak

        6

        11

        حالا بزار تو آستون مارتین اول برادریشو ثابت کنه ، بعد میشینیم سر ارث و میراث چونه میزنیم !

    • Shumi1

      11

      5

      بساط خنده و تمسخر رو ما ایرانیها به راه انداختیم اونم توی تمام دنیا و اصلا تعجبی هم نداره با وجود کسانی مثل این ایمانه
      من تا زمانی که زنده هستم طرفدار شوماخرم و تمام.ولی در هر چند دهه توی فرمول1 فقط چنتا راننده با استعداد خاص و افسانه ای پدیدار میشن و مطمئنا فتل یکی از 3 راننده برتر 2 دهه اخیر هستش.کسی که استعداد فتل رو زیرسوال ببره مطمئنا خیلی نیست مسابقات رو دنبال میکنه

    • Saeed

      21

      6

      ایمان شما خیلی نمکی بخدا

      مدیر ی تیمی ک ی پروژه چندصد میلیون دلاری رو پیش میبرن فتل رو انتخاب کردن و دربارش هم میگن ک کنترل خودرو افسانه ای داره.

      شاید برا شما خنده دار باشه ولی برا من اصلا نیست

      همین مسابقه استانبول کدوم راننده بهترین کنترل رو نشون داد؟!

      هوکنهایم 2019… هر راننده ای ک بگی مرتکب ی اشتباهی شد… بعضا از نوع تصادف کردن با سرعت سیفتی کارش ولی بازم فقط ی نفر از آخر گرید رسید رو سکو و چ بسا اگ پیت استاپ های بهتری داشت میتونست برنده هم بشه

      مونزا 2008 هم نیاز به تعریف نداره چه تعیین خطش چه ریس

      گرندپری شانگهای 2009 ک باز هم همه راننده ها اسپین یا خارج شدن از مسیر رو داشتن بجز فقط یک نفر

      خلاصه اینها دو سه تا مثال بودن که گفتم و کلی دیگه ک نیازی نیست بازگو کنم.

      فقط برای جواب اون سوالت
      اینکه چرا اون مدیر گفته سب کنترل خوبی داره ولی کسی بهش نخندیده دلیلش واضحه… اینکه میدونن سب تو ماشین “مناسب” چجور سوپراستاری هست و مث شمل معلوم الحال نیستن

      همونطوری ک ادرین نیویی هم همینو میگه مث خیلیای دیگه…

      • iman88

        6

        11

        سعید جان حرف من: مورد تمسخر قرار نگرفتن یه راننده خوب بود (نه برعکسش که شما برداشت کردید.)کاری که خیلیا نمیکنن.یک دهم همچین حرفی درمورد لوئیس،الونسو یا مکس یا هر کس دیگه ای گفته میشد این پستم مثل به عاقبت اون پست چندروز پیش (که لوئیس انقدر مورد عنایت قرار گرفت که بخش کامنتهای اون پست کامل حذف شد.)دچار میشد.
        …….
        خلاصه اینکه اره اگر سوءتفاهمی براتون پیش اومد خیلی ساده… بپرسین!

      • Fastboy 44

        2

        11

        سعید
        بله حرفت درست
        ولی اون روی سکه رو

      • Fastboy 44

        2

        15

        داشتم میگفتم!
        اون روی سکه رو هم ببین
        2018 آلمان بخاطر فلپ و روغن ماشین سیروتکین
        کوالی ژاپن 2018
        آمریکا 2018
        ژاپن 2018
        دیگه بقیه ش هم نیاز نیست بگم
        من هم نمیگم که کنترل خوبی روی ماشین نداره،به هیچ وجه
        اون پست مقایسه لوییس و شوماخر بخدا خواستم بیام جواب تک تک نمک ریز ها رو با منطق و استدلال بدم ولی خب وقت خودم رو برای این عده نمک ریز و گلوله نمک تلف نکردم!
        وگرنه حرف برای گفتن که……..خیلی زیاده!

      • Mohammad44

        2

        6

        حسین یه سئوال به خاطر اتفاقات اون پست کسی اکانتش حدف هم شده؟ چون امین چند وقتیه کامنت نمی ذاره و تو لیست دوستام و دوستان تو هم نیست

      • Fastboy 44

        0

        8

        محمد جان
        والا نه امین هست(الان سعید بحث تونیتزا رو باز میکنه!)
        و 1# رو نمیبینم!
        راستش اون الکس-آلبون رو هم نمیبینم😂
        ولی عجیبه که هنوز jbjb و wwef177 رو میبینم!!!!!!!

    • mahdi.doroudi

      6

      2

      سباستین فتل فقط در صورتی میتونه قهرمانی بدست بیاره که در سال 2022 با قوانین جدید استون مارتین ماشین رقابتی بهش بده اونموقع میشه دوباره درخشش قهرمان رو دید😎

      • NICO ROSBERG-06

        7

        1

        از بعضی از دوستان واقعا انتظار نمیره انقدر با بی عدالتی راجع ب فتل نظر بدن.. بعضیا ک تکلیفشون معلومه آنتی فتل هستن ولی واقعا اون دونفر فن مرسدس انگار اون همه خرابکاری تو گاراژ فتل و ندیدن.. زنده باد نیکو رز برگ_ فتل_ همیلتون.

  9. 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

    10

    0

    یکی رفته تو ویکی پدیا فرمول یک ۲۰۲۱ مسابقه چهارم رو کرده پیست بین المللی اصفهان

      • Amir5

        8

        0

        😂😂 دمش گرم

    • مَمَّدو

      7

      10

      یه بار رفتم ویکی پدیا سرچ کردم “جنگ تحمیلی”. دیدم تو مطالبش نوشته که ایران ظالم! عراق بدبخت صلح طلب رو مجبور کرد برای تمامیت ارضیش بجنگه و … کله ام دود بلند شد. با اینکه بلد نبودم چجوری میشه ویرایش کرد به هر ضرب و زوری بود این کار رو کردم تا مطلب رو برداشتن. خیلی حس بدی بود اون لحظه!

      • mohammad

        3

        7

        کساییکه منفیدادن منظورشون این بوده ایران به عراق حمله کرده؟

      • NICO ROSBERG-06

        7

        3

        ممدو جان اگه تاریخ و درست بدونی_ در اصل درسته.. ایران بود ک گیر داده بود عراق باید جمهوری اسلامی بشه و او صدام مادر مرده 100 بار پیغام داد دست از تحریک مردم عراق علیه حکومتشون بردارین ک ایران بی خیال نمیشد.. چی و درست کردی؟

    • AmirAli

      9

      2

      واقعا ایران پتانسیل برگزاری چندین گرندپری رو داراست…
      جنوب کشور رو داریم، آب و هوای گرم و ساحلی که چیزی از ابوظبی و بحرین نداره
      کویر هارو داریم(آب و هوای خشک)
      شمال کشور رو داریم، پر بارون
      غرب (شهرکرد مثلا) کشور و آب و هوای کوهستانی و ارتفاع زیاد از دریا
      آب و هوای نسبتا معتدل و استیبل طرفای تهران قم یا پایین تر مثلا اصفهان…
      مثلا تیما یکی دوماه میان ایران!
      کاهش هزینه ها رو هم به ارمغان داره!
      هی، افسوس….

      • Mehryar Salehi

        10

        4

        حالا بحث شرایط سیاسی و محدودیت ها برای تماشاگران خارجی و برآورده کردن استانداردهای پیست و سازه ها و اصلا همه چیزو درنظر نگیرید…

        دوست عزیز، چهارتا طرفدار لوییس و سب، توی فضای مجازی، باهم صحبت میکنن، تا الان ۱۰-۱۲ تا بلاک از تو صحبتشون در اومده.هزار و یک توهین جنسی و خانوادگی بهم کردن، قرار دعوا گذاشتن!!!! این تازه یک جمع ۲۰۰-۳۰۰ نفره هست، ببین ۱۵۰ هزار نفر جمع بشه چه حماسه سازیهایی که نمیشه!
        اتفاقا خدارو شکر که پای این رقابتها تو این شرایط فرهنگی به این کشور باز نشده وگرنه چه آبرویی که ازمون نمیرفت! ورزشی که هیچوقت تو تاریخش نداشته که جایگاه طرفداران تیمهارو جدا کنه، اینجا دیوار بتنی بکشن بینشون، بازم راهی پیدا میکنن که از دیوار برن بالا، سنگ و آجر پرت کنن تو سر و کله هم با چیزی که بین ۳۰۰ نفرمون داریم اینجا میبینیم.
        فرض کن مایکل مسی اینجا باشه، یه پنالتی مثل کانادا سال قبل به سب باشن، ۲۰ تا تماشاگر مثل کاربر … حالا اسم نبرم، وسط جمعیت باشه! جدا سالم میرسه هتل؟ کلا شوخی میکنی شما دیگه یا شاید خبر از توهینها و درگیریهای استادیومها نداری یا تا بحال نشنیدی یه داور اون سر دنیا یه سوت ۵۰-۵۰ به ضرر ما زده، چه گل افشانیهایی که تو صفحات شخصیش به خودش و هفت نسل قبل و بعدش نشده؟

      • Mahmood.ghaedi

        13

        0

        ایران کارت نمیتونه برگزار کنه میدونی چند ساله برگزار نمیشه
        ایران تهش تو پیست ازادی با پراید چند نفر میرن دستی میکشن ب نفر اول هم ی حلبی ک از منیریه خریدن بدن ایران چ ب این کارا
        خیلی از کارها نمیشه تو ایران انجام داد فکر کنید مسابقه بزارن بعد ب تیمها بگن پرسنل زن نیارین مراسم اخر مسابقه هم ک کلا حرامه
        تو کشوری ک سر مربی مرد تیم زنان روسری میکنن انتظار فرمول وان داشتن خیلی عجیبه

      • AmirAli

        4

        2

        گفتم که، پتانسیل داره، نکه عملی میشه…

        عملی میشه ها، ولی فعلا نه!

      • AmirAli

        10

        0

        Mehryar Salehi:

        من وارد جزئیات نشدم، فقط افسوس پتانسیل های این کشور رو خوردم، وگرنه خبر دارم که چخبره اینجا….
        صرفا آرزوی محالی بیش نبوده این صحبت های بنده…
        ب امید روزی که میزبان این رویداد باشیم ❤️

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        3

        0

        اقا قائدی درست می گی ولی مراسم سکو رو می شه یه کاریش کرد مثل بحرین

  10. Amir5

    7

    0

    ایران داره صاحب پیست تو فرمول یک میشه تو واقعا خننده دار بود

    • siamak

      7

      5

      الآن هم شبا اتوبان نیایش رو داریم که دست کمی از پیست فرمول یک نداره ، فقط عیبش اینه که جایگاه واسه نشستن تماشاچی نداره !

    • mahdi.doroudi

      0

      1

      ۲ تا پیست مختص فرمول یک تو ایران ساخته میشه یکی تو قشم یکیشم نمی دونم دقیقا کجا بود ولی یکیش از لحاظ استاندارد بودن چیزی کم نداره توسط ۲۹ کارشناس خارجی داره ساخته میشه و اینکه حدودا مثل سیلورستون و ۱۸ پیچ داره از انواع مختلف پیچ و به امید روزی ک بتونن این ورزش رو بیارن تو کشور چون یه راه بزرگ اقتصاد گردشگری محسوب میشه و برای کشور مفیده !

  11. Ahmadreza

    10

    1

    انتظار کامنتای هیت بیشتری داشتم

  12. Erfn

    12

    0

    امیدوارم وضعش بهتر بشه 💚♥️

  13. Hami

    5

    0

    درود . امیدوارم سب امثال نتایج خیلی بهتری به دور فبل بگیرد هر چند که کار بسیار سختی است و ابزار مورد نیاز هم باید فراهم باشد

  14. mehdi vettel

    18

    5

    وقتی میگم این تیم و طرفداراش خودبزرگ بین هستن دقیقا منطورم همین چندتا کامنت بالاتره

    راننده به حرمت 6 سال همکاری و حضوری که تو تیم داشته و برا احترام بیشتر، به خودش زحمت داده و یه متن ایتالیایی رو کل مسابقه با خودش تو کاکپیت برده تا بتونه بعد مسابقه خداحافظی خوبی داشته باشه با تیم

    بعد یکیشون این حرکت رو به این برداشت کرده که فتل و طرفداراش از این جدایی ناراحتن

    حقیقتا سب برا شما جماعت زیادی خوب بود و شماها لیاقت داشتنشو نداشتید

    لیاقت شما همون راننده قبلی بود که بعد از موتور داغون امسال هر مسابقه تو رادیو gp2 engin راه بندازه و شرف تیمی که سالی 30 میلیون دلار بهش حقوق میده رو ببره

    • AmirAli

      9

      0

      تا کی باید صبر کنیم تا توی پیشت ببینیمش؟
      خسته شدیم از دنیای بدون f1….

    • siamak

      8

      19

      عاقلان دانند ………
      فراری هم برای سب و شما طرفدارن افراطی و سینه چاکش لقمه بزرگتر از دهانتان بود و لیاقتش را نداشتید سالار !

    • mohammad

      13

      4

      واقعا GP2 رو خوب اومدی ایراد فتل این بود نجابت میکرد و چیزی بروز نمیداد آلونسو بود فراری رو به آتیش می کشید

      • Kimi

        5

        0

        واقعاً

  15. AmirAli

    5

    0

    ریپلای اشتباه اومد

  16. mohammad

    13

    1

    امیدوارم یه پکیج موفق رو با هم داشته بشند

    همراه با عشق

  17. امید نورمحمدی

    16

    9

    از کاربری خواندم که جمله “ما یک راننده عالی با [مهارت] کنترل خودرو افسانه ای داریم ” را خنده دار و مسخره و “مضحکه” عنوان کرده بودند. چقدر جالب.
    من خنده دار ترین جملاتی که تا الان درباره فرمول 1 خواندم از جانب مدیر تیم فراری و کاربران پارسی زبان تیم تیفوسی بوده:
    1- وقتی مردم ایتالیا خبر عدم تمدید فتل را با فراری شنیدند به خیابانها آمدند و جشن و پایکوبی براه انداختند!( دقیقا وسط کرونا و قرنطینه ایتالیا)
    2- لکرک بمانند شوماخر است! رهبری تیم را هم بعهده خواهد گرفت …. چند روز بعد …. در اوایل فصل! ما دو راننده را (لکلرک و ساینز) را برای رقابت آزاد خواهیم گذاشت!!!
    3- قرارداد سباستین کامل روی میز است و فقط او باید امضا کند!!!
    4- عملکرد لکلرک بخاطر دفاعهایی که در مسابقه داشته همه را شیفته کرده (رکورد بیشترین سبقت گرفته شده از یک راننده در فصل 2020 متعلق به لکلرک است! او حتی در یک مسابقه هم راننده منتخب طرفداران نشد!)
    5- روح انزو از بودن لکلرک در تیم ما بسیار خوشحال است (اظهارات متافیزیکی)!!!
    6- پیت استاپهای سب فقط میتوانسته روی دو یا سه مسابقه او تاثیر بگذارد!!! (در این فصل 8 پیت استاپ بیشتراز 5 ثانیه برای سب ثبت شده … فصل قبل هم تقریبا همین آمار را داشتیم)
    ….
    جمله ای که مدیر تیم استون مارتین گفته نه دروغ بوده و نه اغراق. بنظر میرسد برخی کاربران که دیگران را به دیدن مجدد مسابقات دعوت میکنند خودشان بیشتر نیازمند دیدن مسابقات و خواندن مجدد مصاحبه های رسمی هستند !

    • Fastboy 44

      6

      14

      ببین جناب نورمحمدی
      بجای اینکه انشا بنویسید با کلمات دهن پر کن بهتره یکم واقعیت هارو ببینیم
      زمان مشخص میکنه که لکلرک مثل شوماخر هست یا نه………
      اینکه فراری نخواد یه راننده ای رو که عملکرد نامطلوب میگیره بندازه بیرون یه امر طبیعیه چون پرافتخارترین تیمه…..
      عملکرد دفاعی و تهاجمی لکلرک فکر نکنم مشکلی بهش وارد باشه
      چون فراری توی ریس پیس وضعش خرابتر از کوالی بود…. بخاطر همین با تعیین خط عالیش میومد آخر تا انتهای مسابقه
      ولی وتل معمولا آخر بود،و تکان هم نمیخورد تا آخر….. ولی عملکردش توی مسابقات اسپانیا،مجارستان و ترکیه خوب بود
      پس پیت استاپ ها حداکثر چندین امتیاز به حال وتل فرق کنه(نمیگم بی تاثیره!)
      پس بهتره از اول مسابقاتو دید…….

      • mahdi.doroudi

        1

        1

        عزیز دل همین سب بود ک ۴ دوره قهرمان جهان شد این شکی نیست در 2020 عملکردی داشت که ازش انتظار نمیرفت ولی چرا ۴ دوره قهرمان جهان شد؟اولا مدیریت خوب تیم ردبول!دوما رانندگی سب چرا فراری امسال انقدر بد گند زد؟مدیریت افتضاح استراتژی افتضاح و رانندگی بی روح سباستین وتل توقع داری پرواز میکرد با ماشینی ک فقط دریفت میزد 😂

    • مَمَّدو

      8

      5

      آقای نور محمدی، مثل همیشه عالی. من از شما درس میگیرم. همین برای خودم کافیه.

  18. Mahmood.ghaedi

    5

    11

    ی سوال از دوستانی دارم ک میگن تیم فراری لیاقت نداشت؟
    سب چرا از ردبول زد بیرون؟
    بعد مگه کلا زمانی ک از ردبول زد بیرون چ تیمی سب میخواست؟
    سب اگه فرا ی نبود باید اون عقب ب مسابقه دادن ادامه میداد فراری حداقل امکان رقابت برای قهرمانی جهان برای سب فراهم کرد
    یادتون رفت سال 17و18 عاشقان سینه چاک فراری بودین پدر مارو درمیاوردین جالبه ک یهو همون حرفهای ک درباره مرسدس میزدین الان دوساله درباره تیمی میزنید ک ازش حمایت میکردین و پدر مارو دراورده بودین بخاطرش
    یادتونه دستور تیمی مرسدس کثیفترین کار دنیا بود از کاری ک هیتلر با یهودیا کرد بدتر بود
    همین دستور تیمی ها تو فراری شد گفتین ژان تاد عمو بینتو زمین و زمان نمیخوان سب کاری بکنه میخوان خرابش کنن
    ولی چندتا دستور تیمی اول سال 2019 ک بنفع سب بود منطقی ترین کارهای تاریخ این ورزش بود و انموقع منفعت تیم مهمترین چیز بود تو فرمول وان

    • mehdi vettel

      12

      5

      عقب هم مسابقه میداد خیلی به حالش فرقی نمی‌کرد چون در نهایت تو تمام این سال ها ماشین برتر مرسدس بوده و بهترین پکیج برا مرسدس بود و سب در واقع خیلی شانسی برا عرض اندام نداشت
      دومی با دهمی هیچ فرقی نداره
      اون دو سال هم بیشتر خود سب شانس قهرمانی برا خودش ایجاد کرد وگرنه راننده دیگه تیم که اتفاقا قهرمان جهان هم هست چیز خاصی نشون نمی‌داد

      • Mahmood.ghaedi

        4

        11

        مهدی اگه منظورت از اون دوسال 2017و2018بود ک ماشین فراری انفاقا ماشین خوبی بود با اونهمه برخورد و تصادف واسپینی ک سب داشت بازهم شانس قهرمانی داشت
        و بنظر من لوییس تو اون دوسال جای سب بود بازهم قهرمان میشد

      • mehdi vettel

        9

        2

        mahmood.ghaedi
        شک ندارم لوییس جای سب بود قهرمان نمیشد چون لوییس قبلا تو همچین شرایطی بوده و قهرمان نشده ( سال 2012 ماشین مکلارن به شدت رقابتی بود اگه نگیم بهترین بود )

        ولی یه چیزی همه باید راجب لوییس تو سال 2012 و سب تو سال 2018 در نظر بگیرن اینه که درسته ماشین های رقابتی داشتن ولی تیمی که ازشون ساپورت میکردن کارشون رو به بهترین نحو انجام ندادن ( یه نگاه به استراتژی ها و پیت استاپ های عجیب لوییس تو اون فصل بنداز که چقدر امتیاز ازش گرفتن )
        همین قضیه تو این دو سال برا سب هم صادقه
        تا دلت بخواد میتونم از اشتباهات استراتژی و پیت استاپ های داغون فراری تو اون دو سال بگم

        اصلا مقایسه اون تیمی که پشت لوییس بود با تیمی که پشت سب بود حقیقتا توهین آشکار به تیمی هست که بلامنازع 7 سال در حال به رخ کشیدن قدرتش به یه تیم باد شده ایتالیایی هست

      • Mahmood.ghaedi

        0

        10

        Mehdi vettel
        دوست عزیز تنها چیزهای ک نذاشت سب اون دوسال قهرمان بشه اشتباهات خودش و تصادفات بود ن هیچچیز دیگه

    • mohammad

      7

      1

      از صحبت هات من اینو برداشت می کنم
      این صحبت هات هم در مورد آلونسو صدق می کنه یعنی این دو تا راننده از بی کسی اومدن فراری
      فراری هم راننده خوبی نداشت مجبور بود با همین راننده های درجه چندم سر کنه
      یه بار از آلونسو پرسیدن چه حسی داری وقتی تو فراری نیستی گفت همون حسی که کیمی و فتل دارن ( منظورش این بود اونجا هم قهرمان نمیشن منم تو مک لارن قهرمان نمیشم حسمون مشترک هست)

  19. Mahmood.ghaedi

    5

    8

    خدا بگم چیکار اونی ک اولین بار این کلمه همکیشان اینجا ب کار برد چیکار کنه الان تو هر خبری ک کار میشه توی کامنتها این کلمه دیده میشه اقا چی یاد بعضیها دادین
    طرف میره نون هم بخطر ب شاطر میگه همکیشان شما با رفیقش حرف میزنه میگه همکیشان شما شب داره خواب میبینه میگه همکیشان شما
    اگه اشتباه نکنم همش زیر سر اقا سیامک باشه ک اولین باز از این کلمه استفاده کرد
    نکن بردادر چیز جدید یاد نده
    تا سوژه بعدی ما باید هرروز هزار بار اینجا این کلمه بخونیم
    نکن برادر 😉

    • siamak

      5

      10

      والله محمودجان ، برخی کلمات رو حسب عادت در گفتار و محاوره از قبیل ” موئلفه ” ، ” فرهیخته ” ،
      “معلوم الحال ” ، ” محتوا ” و… رو در اینجا هم بکار بردم که خوشبختانه یا شوربختانه با اقبال عمومی مواجه شد !!
      ولی بر روی چشم ، از این به بعد سعی میکنم از کلمات متداولتری استفاده کنم ! :))

  20. رضا سلطانی

    5

    11

    قطعا قهرمانی فتل سال بعد چندان آسان نیست هرچند که غیرممکن هم نیست
    اما این را با قطعیت می گوییم که هیچ جا بهتر از فراری به فتل عشق و فرصت نخواهد داد

    • Mahmood.ghaedi

      2

      10

      رضا سلطانی
      دقیقا هیچ جای دیگه ای ب اندازه استون مارتین بهش عشق و فرصت نمیده
      چون از هیچ جای دیگه ای پیشنهاد نداشت و این تنها فرصتش بود

      • siamak

        4

        10

        البته محمودجان فراموش نکنیم که از آستون مارتین هم پیشنهاد نداشت ! برنی اکلستون لارنس استرول رو مجاب کرد !؟ که به فتل پیشنهاد بده ! تازه از فتل هم بابت اینکارش کمیسیون نگرفت !

      • FJ

        7

        1

        آره تو که راست میگی ,پیشنهاد نداشت.قهرمان چهار دوره جهان پیشنهاد نداشت .

      • mehdi vettel

        9

        1

        Mahmood. Ghaedi
        اتفاقا همین چند هفته پیش مارکو تو یه مصاحبه گفته بود که فتل رو به عنوان جایگزین کردن آلبون می‌خواستیم که سب با استون قرارداد بست

        متن انگلیسی مصاحبه موجوده اگر خواستید

        کاشکی میشد یه حرفی رو بیخودی نپرونیم

      • Mahmood.ghaedi

        0

        3

        Fj
        ن من دروغ میگم کی بجز استون مارتین سب خواست؟
        اخ ک همه منتظر بودن سب بیاد تو تیمشون
        شما ک خبر داری اسم دو سه تا از تیمهای خواهان سب بگو
        مهدی وتل
        ارهک راست میگن سب چند ماه بدون تیم بود؟
        ایناهم ایستادن ی تیم بره سراغش قرارداد ببنده بعد بگن ما میخواستیمش
        تازه اگه واقعا میخواستنش خود سب نمیرفت اونجا چون خودشم میدونست نتیجه هم تیمی شدن با مکس چیه

      • mehdi vettel

        0

        0

        Mahmood. Ghaedi
        وقتی کم میاری باید یچیزی بگی حتی شده بگی تو ی چیزی گفتی تو این حرف زدی این نشانه کم اوردنه

        این حرف خودته ولی در حال حاظر بدجور برا خودت صدق میکنه
        مجبورت نکردن حتما جواب بی ربط بدی

        اینکه ردبول صبر کرد برا این بود که به آلبون فرصت کافی رو بدن و مثل گسلی با یه نیم فصل راجب عملکردش قضاوت نکنن هر چند در حال حاظر توقع قبول کردنش رو ازت ندارم چون حتما الان باید یه چیزی بگی که یعنی من کم نیاوردم

  21. Ramila_LHfan

    9

    3

    امیدوارم گرندپری امسال پر از سکو های، فتل باشه :))

  22. iman88

    9

    7

    خیلی وقتها برام عجیب بوده وقتی دیدم حرفی که نزدم رو بهم نسبت دادن.تنها مختص منم نیست،بارها دیدم مثلا برا مهریار هم پیش اومده که به گفتن چیزی متهم شده.
    الان کم کم دارم میفهمم سیستم فکری یه عده چطور کار میکنه.ظاهرا از نظر این افراد مهم نیست من چی میگم یا چی فکر میکنم مهم اینه که خودشون چه تصوری درمورد فکر و ذکر من دارن!به خاطر همینه که طرف حتی از خودش نمیپرسه که “فلانی که هیچوقت نظری مشابه با اینی که من برداشت کردم نداده،پس شاید، شاید من درموردش اشتباه میکنم”!
    نه!اون فکر میکنه بالاخره داره چیزی رو از من میشنوه که همیشه در مورد من میدونسته!!!
    ———————
    برای کسایی که فکر میکنن نظر من رو درمورد سب میدونن میگم.
    اخرین بار اگر اشتباه نکنم میکائیل عزیز( بد نیست یه یادی ازش بکنم خیلی وقته پیداش نیست.امیدوارم هرجا هست شاد و سلامت باشه) مستقیما ازم پرسید نظرم درمورد سب چیه.(اتفاقا تو بحث با خود مهریار هم بود)
    جوابی که دادم رو دقیقا یادم نیست اما مهم نیست چون نظرم تو این چند ماه تغییری نکرده.
    خلاصه اش میکنم:
    سب یه راننده فوقالعاده است،راننده ایه که توی فضای کاری مناسب و ماشین مناسب توان شکست دادن هر راننده ای رو داره.بعضی ضعفهایی که داره (که فکر میکنم نشات گرفته از یسری از خصوصیات اخلاقیشه که اتفاقا ازش یه مرد دوست داشتنی ساخته.)مثل صادق، ساده و غیر سیاسی بودنش تو شرایط سیاسی و بحرانزده فراری میتونه بشدت بضررش تموم شه یا تو نبرد با کسی که عملکرد خوبی تو اتمسفر سنگین روانی داره با مشکل مواجه اش کنه.
    من برعکس بعضی از طرفدارای خودش از وقتی پاشو تو ف1 گذاشته مسابقاتش رو دیدم و میدونم چه توانایی هایی داره.میدونم اون توانایی ها رو از دست نداده و فقط اون پکیج مناسبش رو در اختیار نداره.
    اینم میدونم که متاسفانه فراری امسال برای سب مجموعه ای از تمامی اون چیزهایی بود که سب کم و بیش باهاشون مشکل داره از کانسپت خودرو تا شرایط سیاسی تیم و گاراژ بی ثبات.منم مثل همه شما شرایط سخت سب رو تو فراری دیدم.پیتای ضعیفشو دیدم،ضعفهای مکانیکی گاراژش رو دیدم،بیرون گذاشته شدنش از برنامه توسعه تیم و و و…اما قرارم نیست دیگه فراری رو بخاطر اشتباهاتی که مرتکب نشده یا چیزایی که کاملا حقش بوده مقصر بدونم یا عملکرد خود سب رو تو دو فصل قبلش کاملا نادیده بگیرم و یا زیر منتی برم که طرفدارای سب سر فراری میذارن که انگار 10تا تیم دیگه توی گرید بودن که میتونستن تو 5 سال گذشته چیز بهتری براش فراهم کنه.

    دیگه نمیخوام طولانیش کنم.

    حالا اگر کسی ،جایی ،چیزی خلاف این از من دیده که درمورد سب گفته باشم بگه تا من شخصا به نیت شوم دل سیاه خودم اعتراف کنم.

    • Mahmood.ghaedi

      1

      7

      Iman88
      وقتی کم میاری باید یچیزی بگی حتی شده بگی تو ی چیزی گفتی تو این حرف زدی این نشانه کم اوردنه

  23. لیلا حاتمی

    4

    14

    حالا نوبت فتل فندقیه که برای استین مارتین تلافی کنه اونم یه چیزیشو بهشون نشون بده