فرمول یک ایران – لحظاتی پیش اعلام شد که سرجیو پرز برای فصل 2021 به تیم فرمول یک ردبول ریسینگ پیوست و  در کنار مکس ورشتپن برای این تیم مسابقه می دهد.

سرجیو پرز برای فصل بعد جایگزین الکس البون شده و برای یک قرارداد یکساله به این تیم می پیوندد. او اولین راننده ای است که بعد از مارک وبر که خارج از برنامه رانندگان جوان ردبول بود به این تیم پیوسته، البون نیز در فصل بعد به عنوان راننده تست و رزرو به فعالیت خودش ادامه می دهد.

سرجیو پرز نیز در مورد این انتقال گفت:

تیم همان روحیه پیروزی که من دارم را دارد و من می دانم که اینجا هستم تا بتوانم عملکرد خوبی را داشته باشم. شانس مسابقه دادن برای یک تیم که چالشگر قهرمانی جهان است چیزی می باشد که من از روز اولی که به فرمول یک وارد شدم دنبالش بودم. این باعث افتخار است که با لباس ردبول وارد پیست شوم.

کریستین هورنر در مورد پیوستن چکو بیان کرد:

با اتخاذ زمان مناسب برای بررسی تمامی داده ها و عملکردهای دیده شده، ما تصمیم گرفتیم که سرجیو انتخاب درستی برای همتیمی شدن با مکس برای فصل 2021 می باشد. ما مشتاق این همکاری هستیم و ورود سرجیو به تیم را خوشامد می گوییم.

108 دیدگاه

    • آرشا

      2

      5

      ایول خودشه همینه….

      • رضا red horse

        4

        6

        چالش اساسی واسه مکس و همچنین مرسدستورقابت قهرمانی سال…
        منتظر استون مارتین وفتل هستم ،هرچندکه بعید میدونم بتونن واسه قهرمانی بجنگن..
        فک کنم مکلارن باموتورجدیدش مدعی قهرمانی باشه

    • NICO ROSBERG-06

      2

      1

      انتخاب خیلی اشتباهی بود
      البته این نظر شخصیه
      اما این هارمونی ماشین ردبول برای پرز گرون تموم میشه.. آلبون با ماشین وفق پیدا کرده بود..گرچه تو 4 مسابقه ای هم ک نتیجه بد گرفت توی 2 تاش مشکل از ماشین و اون یکیشم از بی احتیاظی بوتاس بود..بنظر من اشتباه کردن.

  1. RADU

    6

    6

    پرز بعد کروناش جون گرفت تازه 😃

  2. MERC

    12

    3

    فصل بعد جالب میشه

    • Erfn

      4

      3

      دقیقا

    • behrang 1350

      4

      1

      نکته جالب ورود فرناندو آلونسو و خروج آلبون بصورت دومینو وار
      است . دقت کنید .
      آلونسو > رنو
      ریکاردو از رنو > مک لارن
      کارلوس ساینز از مک لارن > فراری
      فتل از فراری > ریسینگ پوینت
      پرز از ریسینگ پوینت > ردبول
      در واقع ناندو اومد و آلبون رفت!!

  3. AmirAli

    12

    8

    کارما کار خودشو کرد
    انقدر خوب بود که یه صندلی بهش برگردوند
    و البته حقشم بود، ب گفته خودش و به نظر منم در فرم مناسبی قرار دارد

    • AmirAli

      6

      3

      رحم کنید 😂😂
      بد گفتم دیس میدید 🙄😢

  4. 77Ali

    9

    25

    نمیفهمم ردبول چقد احمقانه تصمیم میگیره مطمئنم شکست سنگین میخوره از مکس پرز از اوکون کند تر بود بعد میخواد از البون به مکس نزدیک تر باشه ؟
    حیف البون استعداد خوبی بود

    • Fastboy 44

      14

      7

      ولی همین مکس از اکون شکست خورده ها!

      • 77Ali

        5

        8

        درسته ولی اون فرمول ۲ بود مکسم ۳-۴ سالی بچه تر از اکون بود البته الان بحثه من اصن مقایسه مکس و اکون نیست ولی اکون البته حضور دهن درست ندارم ولی فک کنم یه سال اولی تو فورس ایندیا بود که از پرز سرتر بود حالا پرز پیر تر شده و مکسم با ماشینش تو ردبول فوق العاده مچه مچه من اصن نمیتونم تصور کنم که پرز تو شرایط عادی نزدیک تر از ۰.۲ همیه مکس برسه خیلی خوشبینانه گفتم البته

      • 77Ali

        8

        0

        فرمول ۳ البته اشتباه گفتم

      • Engineer

        9

        1

        مکس کلا 1 سال از اکون کوچیک تره چجوری 3-4 سال از اکون بچه تر بود؟

      • 77Ali

        5

        1

        Engineer درسته مکس یه سال کوچک تره فک میکردم اکون خیلی بزرگتر باشه

    • AM-PHD

      10

      4

      باهاتون موافقم. سیروتکین هم 10 سال تو فرمول یک می موند در حد پرز عمل میکرد الان

    • @sebvr

      10

      10

      من موافق این انتقالم شدید پرز فوق العادس

      • arian.VN

        9

        9

        من معتقدم آلبون اگه سابقه ی پرز رو داشت مطمئنا خیلی بهتر عمل میکرد ولی اگه الان رو در نظر بگیریم پرز خیلی بهتره

    • farshad

      4

      3

      سلام ali77 . منم با شما موافقم , رد بول دروازه حاشیه رو باز کرد با اینکارش , ولی باید صبر کرد و دید . دو سه مسابقه اول فصل آینده شرایط برای قضاوت رو مهیا میکنه . مدیران رد بول قطعا اشراف بیشتری از من و شما دارند برای انتخاب راننده ولی امیدوارم از این انتخاب پشیمان نشوند . بنظرم یکسال دیرتر نتیجه بهتری میداد.

      • 77Ali

        5

        4

        بله درسته چیزی رو نمیشه با قاطعیت ۱۰۰٪ گفت تو این دنیا باید ببینیم چی میشه ولی من بیشتر از هر چیزی دلم واسه البون میسوزه و اعصابم سره این موضوع خرده تلاششو نادیده گرفتن داشت بهترو بهتر میشد ریس به ریس

      • raha

        4

        3

        آره منم باهاتون موافقم
        اینجوری تیم به حاشیه میره و من که فکر میکنم پرز مثل بوتاس نیست که به دستورات تیم گوش کنه و هیچ کاری نکنه و راحت پیروزی رو به مکس بده و میشه قضیه ی مکس و دنیل که باهم درگیر میشدن
        ولی باید دید😃

    • مَمَّدو

      2

      7

      فکر کنم بزرگترین مزیت پیوستن پرز این باشه که یه تکونی به تیم فنی ردبول در فصل زمستان میده‌. اگه یادت باشه وقتی به ریکاردو گفتن اصلی ترین دلیل رفتنت چی بود جواب داد : هرفصل رو ضعیف شروع میکنیم و وقتی داره تموم میشه مدعی میشیم و من نمیخوام جزء تیمی باشم که به سه چهار تا گردنپریکس بسنده میکنه.
      ولی فکر کنم پرز در زمستون مهندسین و مدیریت همیشه در خواب زمستانی ردبول رو بیدار میکنه… حداقل امیدوارم.

    • Engineer

      9

      9

      البون استعداد خوبی بود؟
      بدتر از البون تو این ده سال اخیر به فرمول 1 نیومده حتی از لطیفی هم بدتره باور کن اگه تو ویلیامز بود از لطیفی هم شکست میخورد چی این بابا داغونه
      راسل و لکلرک و نوریس و هرکی دیگه تو ردبول کنار مکس بود بهتر از البون بود

      • NICO ROSBERG-06

        1

        0

        انجینر- داداش شما تازه امسال ظاهرا پی گیر مسابقات فرمول شدی وگرنه راجع به آلبون که دوبار داشت راحت سکوی سومی و دومی لویس و ازش میگرفت وبا بد شانشی و برخوردش با لویس اون سکوها رو از دست داد و آخرین مسابقه شم ک فاصله10 ثانیه ایبا لویس رو تو6 دور به 1ونیم ثانیه رسوند -این حرف و نمیزدی
        اون دوتا برخوردی ک با لویس تو برزیل و اتریش داشت سرنوشت آلبون و عوض کرد..این خاصیت بی رحم ف1 که راننده هایی مثل هالک و آلبون و وندورن بیرون میشینن و اشخاصی مثل لطیفی و سونودا وفیتی پالدی توی جایگاهی قرار میگیرن که میشد بهتر ازونا رو داشت و هیجان بیشتری رو دید.

    • MERC

      12

      1

      ردبول چیزی برای از دست دادن نداره, مکس از پرز سریعتره و پرز اگه تمام توانشو هم بزاره باز هم نمیتونه مزاحمتی برای مکس ایجاد کنه, پس عملا راننده دوم تیمه.
      و ردبول به یه راننده دوم قوی احتیاج داره, اگه که میخواد قهرمانی رو از مرسدس بگیره.
      اگه که پرز زیر فشار بشکنه و نتونه خوب عمل کنه, چیزی از ردبول کم نمیشه, میندازش بیرون و نفر بعدی رو میاره.

      تنها ریسکی که وجود داره, اینه که پرز از مکس سریعتر باشه, ولی خیلی بعیده.

    • Davidkam

      2

      0

      جهت اطلاع مکس یک سال از اکون کوچکتره

    • pejman

      5

      3

      قطعا قرار نیست پرز با مکس رقابت کنه قراره به مکس کمک کنه و امتیازات لازم رو هم برای ردبول جمع کنه

    • behrang 1350

      0

      2

      یک نگاهی به جدول 2020 بیندازید لطفا
      سرجیو پرز بعد از 3 راننده برتر چهارم جدول شده
      یعنی بهترین راننده میان جدولی
      مطمئن باشید ردبول ضرر نمیکنه

  5. AM-PHD

    11

    12

    سه مورد:
    1. مگه آلبون رو به خاطر کند بودن کنار نذاشتن؟
    2.یعنی فتل از پرز هم کند تره؟؟؟؟؟؟
    3.حالا که راننده ای تو این حد میخواستن،کاش هالک میومد، فرمول یک بهش چند تا سکو و برد بدهکاره واقعا

    • Mohammad44

      13

      6

      ردبول دو تا راننده ی آلفا نمی خواد

    • Erfan

      7

      4

      شاید بخاطر دستمزد بالای سب این کارو کردن. سب و مکس بیشترین دستمزد ها رو میگیرن

    • @sebvr

      7

      4

      بنظرم اول به خاطر دستمزد وتل رو نیاوردن و دوم به خاطر مکس بود

      • AM-PHD

        5

        2

        خود سب چندبار گفت من اهمیتی به حقوق نمیدم.
        همین الان قراردادش با استون مارتین 15 میلیون دلاره، مقایسه کنید با حدود 30 و خرده ای میلیونی که تو فراری میگرفت.

    • علیرضا

      5

      1

      داداش فتل رو نمیشه با اون مقایسه آورد دوباره به ردبول و بهش گفت راننده دوم باش بعد ورشتپن . اصلا منطقی نیس و باعث حاشیه زیاد مثل مرسدس ۲۰۱۶ و جدال روزبرگ و همیلتون میشه …

  6. Erfn

    4

    3

    خب به سلامتی 😁

  7. alireza_h

    14

    3

    مدیریت ورشتپن و پرز باید الویت اول ردبول باشه. اگر پرز بتونه پا به پای مکس بره، می‌تونه توو مسئله استراتژی دست ردبول رو باز نگه داره

    در هر حال پرز می‌دونه که به عنوان راننده دوم‌ به تیم پیوسته و برای حفظ صندلیش ناگزیره که دستورات تیمی رو در الویت قرار بده

    با پرز این احتمال وجود داره که ردبول بتونه قهرمانی سازندگان رو از مرسدس بگیره

    • آرشا

      3

      5

      ردبول اگر ببینه سرجیو سریعه وکارش خوبه هیچوقت دستور تیمی به نفع مکس نخواهد داد.
      خدایی ردبول بادوتاراننده سریع تیم خوبی خواهد شد.
      مسئله ایجاست که خودرو ردبول مناسب سبک وستپن توسعه داده شده.باید دید پرز میتواند باماشین مچ بشه یا مثل البون وگسلی کل فصل راباماشین کشتی خواهد گرفت.

  8. Mohammad44

    5

    6

    مارکو حرکت رونالدینیوایش رو زد
    تبریک به فن‌های پرز و امیدوارم آلبون استعدادی نباشه که در آینده صحبت از حیف شدنش به میون بیاد و زودتر بتونه برگرده به رقابت ها

    • ....

      10

      10

      محمد جان کدوم استعداد؟؟؟؟
      طرف یه سلول هم ازش تو رقابت با مکس باقی نمونده
      قبول دارم مکس جو تیم رو داره و راننده بهتری هم هست اما آلبون واقعا به معنای واقعی کلمه افتضاح بود
      مگر اینکه دست های پشت پرده در کار باشه!

      • Mohammad44

        5

        6

        والا من بر اساس صحبت دوستان که پیگیر فرمول دو بودن گفتم وگرنه به نظر خودم هم عملکردش فراتر از افتضاح بوده این فصل
        ۱۷ هیچ شده تو کوالیفایینگ!!!!(اگه اشتباه نکنم)

    • علیرضا

      4

      1

      قرارداد پرز یکساله هس و آلبون هم بصورت ذخیره میمونه داخل تیم . اگه پرز جواب نده همون یکسال هم نمیمونه و آلبون برمیگرده به صندلیش ..خیلی هیجان داره زیاد میشه واسه سال جدید و تغییر رانندها تو تیمهای جدیدشون ..انشالله کرونا هم تا سه ماه دیگه دقیق که فصل شروع میشه تو استرالیا تموم بشه و لذت ببریم …

    • آرشا

      2

      4

      مشخصه ردبول با اینکار تمام قد دندان تیز کرده بعداز چندسال نوار قهرمانی های مسیدیز را پاره کنه.

  9. Carlos sainz

    8

    8

    خیلی خوب بتونه عمل کنه در حد همون آلبون خواهد بود
    ماشین این فصل ریسینگ پوینت دست دوتا راننده خوب بود میتونستن واسه رتبه دوم با ردبول بجنگن نه این که رتبه سوم رو هم به مکلارن بدن
    ریکاردو با رنویی که خیلی از ریسینگ پوینت ضعیف تر بود نزدیک بود جای ایشون رو بگیره

  10. Erfan

    1

    6

    چی بهتر از این؟!
    🙂

  11. Mehryar Salehi

    16

    5

    از اون دسته لاینآپ هایی هست بنظرم که اصلا نمیشه درباره اش پیش بینی کرد!
    کیفیت مکس که مشخصه اما اینکه چقدر چکو میتونه بهش نزدیک بشه؟ میتونه در حد دنیل ۲۰۱۸ نزدیک باشه یا تبدیل میشه به یه گسلی و آلبون دیگه؟
    راستش کیفیت این پرز همیشه یک علامت سوال بوده تو دهنم چون دوره هایی داشته که خیلی بد بوده، روزهایی هم داشته که بینظیر بوده! یک زمان از لنس کندتر میشه، یکروز باتن رو محو میکنه…حالا قرارگرفتنش جلوی یک‌راننده ثابت شده، اونم تو سنی که دیگه کم تجربگی نمیتونه بهانه ایی باشه براش، فکر کنم کامل مشخص کنه چیکارست!

    منکه امید دارم بیشتر به یه دنیل نزدیک باشه تا یه الکس آلبون.

    • iman88

      12

      2

      دقیقا.
      راننده ایه که وقتی چیزی برای جنگیدن داشته باشه لولش میره بالا.
      اما حقیقتش فکر نمیکنم دوامی تو ردبول داشته باشه.مخصوصا اگر سونادا عملکرد خوبی داشته باشه.راننده ای که به شخصه بین گرید ف2 فصل اخیر مستعدتر از بقیه دیدمش.

    • 33🦁Ali

      6

      10

      مهریار جان
      اون مکس بود که با مسابقه اول به دنیل نزدیک شد.
      تو رقابت مکس هیچ بهانه ای نداره هر کسی که همتیمیش بشه در عوض مشکلش ماشین مرسدس هست در حال حاضر.
      ____
      در آخر کلی بگم یکم احترام بزاریم به تیم ردبول همین نوشابه ساز بود که 4تا قهرمانی پشت سر هم أورد با وتل.
      رکورد جوانترین قهرمان جهان
      رکورد جوانترین برد گرندپری
      اینا عناوین و افتخارات کمی نیستن دوستان.

      • Mehryar Salehi

        8

        2

        اولا علی جان چیزی که در مورد دنیل و مکس نوشتم متفاوت نبود با صحبت شما، در حقیقت تعریف بود.

        اما…کارخانه ایی که نوشتبه انرژی زا تولید میکنه، کارخانه نوشتبه سازیه! من نمیدونم الان چون یکسری دوست ندارن باید بگیم فضاپیما میسازه مثلا؟ یا چرا یکسری احساس میکنن اگه بگیم کوکاکولا و ردبول نوشابه ساز هستن بهشون توهین شده؟
        در ضمن دیدم تو تاپیک دیگه یه شخص دیگه هم حرف شما رو زده بود.
        ۱۰ خط صحبت، اتفاقا تعریف از این کارخانه نوشابه سازی بوده که داره کاریو انجام میده تو این ورزش که یکسری شرکت خودروسازی توانشو ندارن.

        اما چقدر بد علی جان که داری خودتو توی گروهی قرار میدی که یک تکست خیلی ساده که به زبان مادری نوشته شده رو نمیتونن معنای خیلی مشخصش رو درک کنن و نیاز به ترجمه دارن.توقعم بیشتر بود.

      • farshad

        4

        6

        Ali33 عزیز سلام . قضاوت برای پرز میماند برای بعد و چند ریس اول فصل تا ببینیم قلق اربی شانزده رو میتونه پیدا کنه یا نه . ولی بنظرم مکس رو قطعا نمیتونه به چالش بکشه و فقط باید عملکردی بهتر از البون نشون بده از خودش , در غیر اینصورت قبل از نیم فصل صندلی رو باید به البون برگردونه . در مورد نظر و کامنت دوست عزیزمون اقای صالحی باید عرض کنم ایشون در اصل قصدشون تعریف از این برندها بود (رد بول و بنتون ). در واقع رد بول بعنوان یک شرکت نوشابه سازی اقدامات بسیار ارزشمند و مهمی نه تنها در فرمول یک بلکه در بسیاری از ورزشهای هیجانی کم بیننده و کم درآمدی چون اسکی نمایشی , شیرجه آزاد نمایشی , موج سواری و ……. انجام داده و با اسپانسرینگ جوانان مستعد , در کنار تبلیغات برای خودش , رونق قابل توجه ایی به آن ورزشها داده . خیلی از شرکتهای مشابه عمرا چنین حرکاتی زده باشند و این حمایت از جوانان واقعا بینظیره . (من که از نوشابه هاشون بدم میاد ولی برای اهدافشون احترام قائلم ). اقای صالحی بدرستی مقایسه مفهومی زیبایی ارائه داده و اشاره فرمودند که شکوه و پیشرفت این ورزش مشروط بر حضور خودروسازان نیست بلکه اهداف و برنامه تیمها ( که میتواند متشکل از چند برند مختلف در هر عرصه ایی باشد ) مهم است . بعضی از دوستان حتی خرده میگیرند به بعضی از تیمها که چرا راننده پولی (با اسپانسر) مثل لطیفی و غیره میگیرند این رو در نظر نمیگیرند که پول امثال پدر همین لطیفی باعث ماندگاری تیم ریشه داری همچون ویلیامز شده . آیا ترجیح میدادید لطیفی و استرول نباشند ولی ویلیامز یا ریسینگ پوینت(استون مارتین) بعلت مشکلات مالی خداحافظی کنند از این ورزش ؟ !!. درسته کمی توی ذوق میزنه ولی انتخاب بسیار بهتری هست نسبت به نبودن . پس در کنار هواداری , ارزش و رفتار تیمها را کمی حرفه ایی تر دنبال کنیم و به مفهوم کامنت دوستان هم بیشتر توجه کنیم .

      • pejman

        2

        3

        واقعا نمیفهمم چرا اینقدر روی جوانترین برد و جوانترین قهرمانی حساسین بار ها این رکورد شکسته شده و میشه و نظرم اصلا اهمیتی هم نداره کلا شذایط فرمول یک به سمت ورود راننده های حوون تر رفته و میره

    • 33🦁Ali

      4

      3

      مهیار دوست خوبم
      من اصلأ خدا نکرده به گفتار یا اندیشه شما
      بی احترامی یا نقص نکردم ولی قبول داشته باش حس بدی داره حتی واسه من که مکس رانندشون هستش این لحن نوشابه ساز.
      من أبدأ هیچ کاری به کامنتای بقیه ندارم هر کسی قابل احترام هست نظرشون در هر سطحی باشه بازم برای خودش ارزش داره.
      بهرحال سوء تفاهم نباش من نه از شما بلکه خیلیا شنیدم و کلی گفتم حتی منظوری هم ندارین ولی شاید برای طرفداران ردبول و راننداشون حس قشنگی نداره.

    • Mehdi)Shabneshin)

      9

      5

      حق با شماست.
      از نظر من شاید بزرگترین چالش ردبول در فصل بعد نه راننده‌هاش، بلکه مدیرانش باشه. به نظرم هنر مدیریت دوتا راننده تقریبا هم سطح را ندارند.حتی در این حالت که مکس چند لول بالاتر از چکو است.
      ردبول هم نوشابه نمیسازه، بال واسه پرواز میسازه!اینقدر بهشون نگو نوشابه ساز!!!(پتانسیل خارق‌العاده ای داریم واسه توهین ساختن از هر واژه‌ای.فکر کنم بین تمام ملل لنگه نداشته باشیم)

  12. @sebvr

    7

    2

    مدیریت ورستپن و پرز یه ادم عالی میخواد که فکر نکنم ردبول اون ادم رو داشته باشه ….

    • علیرضا

      4

      5

      اصلا هورنر رو دست کم نگیر تو مدیریت

      • @sebvr

        5

        2

        هورنر مدیریت خوبی تو جدا کردن هم تیمی ها و عیار سنجی درست نداره و به خاطر همین ریکاردو رو از دست داد…

  13. 33🦁Ali

    7

    8

    خوش آمدی پسر سریع مکزیکی.
    امیدوارم زود با گاو وحشی(ماشین) مچ بشی اول برای موفقیت خودت همراه با پودیوم زیاد دوم هم کمک تیم همراه مکس برای استراتژی.
    برای الکس هم آرزوی موفقیت می کنم بازم افسوس برای 2تا سکو حتمی که ازش گرفته شد حقش نبود اینجا دیگه، خارج از بقیه مسابقات.
    —–
    Mohammad44
    پرز از نظر شما آلفا نباشه ولی یه لول بالاتر از 77هست تو جنگیدن و جسارت، تا دیروز خیلیا می گفتن پرز خیلی خوب و سریع هست حالا برخی نظرا تغییر کرده می خوان منظورشون برسونن که مکس هنوز کارش خیلی راحته جالبه،
    —–
    Fast boy44
    شما به فکر شکست 2016باشین که خیلی مهمتر از این نظرت هستش.

    • Fastboy 44

      10

      4

      33
      گذشته ها گذشته نمیشه کاریش کرد!
      2016 که اگه اون مسابقاتو که دنیل و ورستپن همتیمی نبودن (از کاتالونیا به بعد) رو حساب کنیم بازم ریکیاردو پیروز شد
      2017 هم که پیروز شد
      2018 هم که تو در و دیوار بود اول فصل
      بعدش که دنی ریک اعلام کرد میخواد بره رابطه بین دنی ریک و ردبول به پایان رسید (مثل وتل)
      پس شما نگران این چیزا نباش!

      • 33🦁Ali

        3

        4

        همین برای طرفداران مکس کافی هست 44عزیز که تا الانی که 10تا برد أورده حتی هیچ کدوم از قهرمانان نتونسته بودن تو این سن ده تا برد کسب کنن..تازه شروع کاره.. ، چرا نمی تونی بگی 2018 مکس شکست داد.؟ فقط حرف از در و دیوار بلدین بزنین بازم خوبه تندیس حرکت جوانمردانه سال 2019& 2020 به راننده شما تعلق گرفت هر دوتاش در مقابل آلبون،. همین تعیین خط ابوظبی کافی بود رو کم کنی بزنه براتون.

      • 33🦁Ali

        3

        1

        مکس تازه وارد بودش از دنیل شکست خورد 2017 قبول تجربه نداشت کلی اشتباه داشت چون سریع بود و کنترل سخت ماشین ردبول باعث بیشتر اشتباه کردنش بود ولی چرا همیلتون شما با این همه تجربه 2016 شکست خورد از نیکو.؟

      • Fastboy 44

        0

        3

        بله باز هم جوانترین و… شروع شد
        دیدیم که وتل جوانترین قهرمان تاریخ فرمول یکه ولی الان?!
        بله 2018 شکستش داد
        بله دیگه مکس که هرسال تو شکم یکی هست ولی دوبار زدن به آلبون اونم در صورتی که خودشم کم مقصر نبوده میشه حرکت کثیف!!!!
        2018 چین
        2016 اسپا!
        اینا کثیف بازی نیست چون ششششیر هلندی😂 این کار هارو کرده
        تعیین خط ابوظبی😂
        فکر کنم تعیین خط استیریا و مونزا 2018 و سنگاپور 2018 و….. خیلی روکم کنی تر باشه!!!
        اگه بری مسابقات 2016 رو به یاد بیاری(البته اگه دیده باشی مسابقاتو) ببین که لوییس چقدر توی کوالی ماشینش خراب شد
        توی چین نصر کوبید بهش
        چقدر مشکل موتوری داشت ولی نیکو هیچی!
        فکر کنم این حرفای شما رو پاسخ بده!
        هرچند که گذشته ها گذشته!
        همونطوری که نایجل منسل توی آخرین رقابت فصل پنچر شد و قهرمانی رو واگذار کرد!
        !

      • Mahmood.ghaedi

        0

        1

        Ali33
        قبل هم این حرف درباره مکس زده بوده
        دوست عزیز مکس چند سالشه؟
        چند ساله تو مسابقات هست؟
        لوییس چ سال قهرمان شد و چندمین سال حضورش بود؟

    • Mohammad44

      1

      4

      علی خودت بحث رو شروع میکنی کسی حرفی از بوتاس زد؟ بعدشم این نشون میده اون چند نفری که میگی با این که معتقدن پرز خوبه ولی به نظرشون مکس اونقدر عالی و درجه یک هست که در برابر چکو کار سختی نداشته باشه از جمله خودم که به نظرم پرز کارش خیلی سخته که مکس رو به چالش بکشه که می تونه درست باشه می تونه غلط
      پرز به نظرم خوبه و این چند وقته هم که عالی بوده و هنوزم معتقدم خوبه ولی دلیل نمی شه آلفا باشه
      آلفا چند نفر بیشتر نیستن سب لوییس شارل و مکس کسایی که حتی اگه تو بدترین حالت عملکردیشون باشن نمی پذیرن راننده ی دوم باشه
      موفق باشی

    • Ali

      2

      2

      Ali33
      حق میدم که طرفداری کری خوندن داره و جز یه تعداد محدود موفقیت هنوز مکس چیزی نداره که بخوای روشون تکیه کنی ولی لااقل به چیزایی اشاره کن که منطقی باشن، اون شکست 2016 لوییس حتی اگر اشاره نکنیم که شانس خیلی تاثیر داشت، از کسی باخته که شوماخر ازش باخته، ارزش راننده ها رو بدونیم بد نیست، در ضمن همین بوتاسی که زیر چشم همه شده و همشم به خاطر همتیمی بودنش با لوییس و تحت فشار بودنش هست، فیلیپه مسا رو شکست داده، اگر فیلیپه مسا رو نمیشناسی پیشنهاد میکنم چند مسابقه ازش ببینی تا بفهمی همین بوتاس کم کسی نیست

  14. iman88

    12

    2

    2 سال همچین ماشینی بسازی و با یه راننده رقابت کنی!واقعا مسخره شده وضعیت ردبول.
    امیدارم پرز این مایه ای که اخر فصل برا ریسینگ گذاشت،سال بعد از اول برا ردبول بذاره.
    ———-
    اما چیزی که برام جالبه این معیار ارزیابی مخاطباست!یعنی مهم نیست طرف چندین سال عملکرد متوسط یا حتی بدی داشته باشه،بعد از دو سه ریس خوب،میشه یه راننده “فوقالعاده”!
    بعد جالبه بعضیهاشون جزء گروهین که اگر اسلحه رو سرشون بذاری حاضر نمیشن همچین لفظی رو برای راننده هایی مثل لوئیس و مکس و … بکار ببرن.

  15. Hesam

    2

    4

    خیلی خوب شد. تبریک به طرفداران پرز.
    ۲۰۲۱ اگه عملکرد ماشین ردبول + پرز خوب باشه مرسدس باید یه فکری به بوتاس بکنه.
    در تعجبم که چطور شد هورنر اشاره ای به برخورد لوییس و آلبون نکرد. جای شکر داره واقعا :))

  16. امید نورمحمدی

    4

    7

    اوه اوه. چی شد؟! خیلی بعید بود ولی خداروشکر این اتفاق افتاد. ردبول گویا قصد قهرمانی داره. چند نکته کاربران اشاره کردند که بنده بهشون اشاره میکنم :
    1- قرارداد 1 ساله بسته. سب بارها گفته بود قرارداد 1 ساله نمیبنده. اصلا این ماجرای آمدن سب به ردبول و در کنار مکس بودن یک کار نشدنیه از هر زاویه ای که بهش نگاه کنیم.
    2- یکم وزن راننده های فصل بعد از لحاظ تجربه بیشتر شده.
    3- چکو الان باید خودشو ثابت کنه دیگه. این آخرین فرصتشه.

  17. 33🦁Ali

    6

    8

    نظرات لوئيس فن ها جالبه😅

    • 33🦁Ali

      7

      9

      این پسر سریع مکزیکی هست که بهش تبریک میگیم.
      هر چه باشه قوی‌تر از 77هست.

      • AM-PHD

        6

        2

        33🦁ALI
        به عنوان یه ردبول فن نظرت چیه راجب این انتقال؟
        من موقعی که دنی و مکس تو ردبول بودن ردبول فن بودم، لاین آپشون چه خارج و چه داخل پیست واقعا خوب بود.
        حیف شد سر دنی ریک اونطوری بازی درآوردن

      • 33🦁Ali

        6

        6

        AM
        من الویت اول مکس هست برام هر تیمی باشه طرفدار اون تیم هم هستم.
        نظرم از این انتقال هم موفقیت برای پرز همراه با کلی پودیوم هست واسش.
        جالب اینجان خیلیا تا قبل این انتقال
        می گفتن پرز می تونه مکس رو به چالش بکشه و مکس نمیزاره بیاد به ردبول، حالا نظرشون عوض شده….

      • 33🦁Ali

        7

        5

        برای الکس خوش اخلاق با شخصیت بالا هم آرزوی موفقیت می کنم..
        ای کاش اون 2تا سکو حتمی از بین نمی‌رفت چون حقش بود.

      • @sebvr

        5

        2

        فکر نکنم از بوتاس بهتر باشه.. من بوتاس فن نیستم ولی نمی دونم چرا انتی بوتاس زیاد داریم؟!

  18. Silver Arrows

    3

    4

    خبر خوبیه. تبریک به ردبولی ها
    من فکر می‌کنم رقابت دو راننده فصل بعد ردبول رو اگر بخواییم به یه مسابقه فوتبال تشبیه کنیم، نتیجه این بازی 4-3 به نفع مکس خواهد بود!
    مکس اگر این رقابت رو ببره آسون نخواهد برد؛ چکو هم آسون نخواهد باخت…

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      1

      3

      دقیقا نظر من هم همینه
      silver arrows
      مثالت عالی بود 👌👌👌

  19. NavasaN

    2

    4

    به به.چه خوشی بگذره فصل بعد.امیدوارم رو فرم باشه که یه جنگ درست و حسابی بین چکو و مکس ببینیم

  20. بهزاد

    0

    4

    بنظرم ردبول کار عاقلانه ای کرد. چیکو نشون داد که راننده جنگنده و سبقت گیری هستش و این مساله می تونه مکس رو هم به جلو هل بده تو رقابت. کلا نسبت به فصل بعد حس خوبی دارم .

    • NICO ROSBERG-06

      1

      0

      بهزاد نظرات اگر بنا به مقایسه سبقت گیری باشه همه میدونن که آلبون اگه بهترین نباشه اما جزئ بهترین سبقت گیرهاست توی پیست..

  21. m.d.r

    6

    5

    پرز با اکون به اون معصومی درگیر میشد دیگه با مکس چیکار می خواد بکنه الله اعلم
    چرا هالک نه؟؟؟؟؟؟

    • AM-PHD

      2

      1

      منم هنوز نفهمیدم :/

    • raha

      2

      0

      آره دقیقا 👍
      هالک با دوتا ریس بالاتر از 6 تا راننده ای شد که تموم فصل رو بودن و واقعا گزینه ی خوبی بود

  22. اون چنان رونق اقتصادي ايجاد كنم

    5

    9

    مبارکه طرافدار های چکو باشه گرچه که دوست داشتم سب به ردبول برگرده اما هورنر و هلموت مارکو لیاقت جوون ترین قهرمان تاریخ فرمول یک رو ندارن

  23. Amir5

    1

    10

    عالی پرز بهترین گزینه بود
    دلیل اینکه فتل نیامد این بود که ردبول دو راننده آلفا نمی خواد
    ولی قول میدم زمانی که فتل از استون بره و مکس از ردبول فتل جای مکس رو میگیره

  24. یزدان

    1

    4

    خبر خوبی بود.
    متوجه نمی‌شم چرا باید کسی از ردبول بابت این تصمیم انتقاد کنه؟ اصلا نباید پرز رو با مکس مقایسه کرد؛ پرز داره صندلی گزلی و آلبون رو پر می‌کنه.
    گپ بین آلبون و مکس توی تعیین خط به صورت میانگین این فصل ۰.۵۲ ثانیه بوده! یعنی فاجعه! بزرگترین گپ بعد از ویلیامز توی کل گرید. هر چند به نظرم بعیده پرز توی تعیین خط بتونه مکس رو شکست بده ولی مطمئنا اینقدر هم دور نخواهد بود. از طرف دیگه باید قدرت پرز توی مدیریت تایر رو هم در نظر گرفت که خیلی می‌تونه دست ردبول رو برای استراتژی مقابل مرسدس باز بذاره.
    برای پرز هم قطعا انتقال خوبیه؛ می‌دونه که آخرین فرصتش برای رانندگی برای یک تیم تاپ خواهد بود و راننده‌ای با سن پرز خیلی بهتر از گزلی یا آلبون می‌تونه قبول کنه که شماره یک تیم نیست و در عین حال بهترین چیزی که می‌تونه رو از ماشین استخراج کنه، بدون اینکه از نظر روانی داغون بشه.

  25. Kamran

    2

    7

    نه اکون بد بود ونه پرز و نه آلبون.مشکل سرقفلی در گاراژ اونایی که به اسم بابای پولدارشون.هرچند هم که ازش دفاع بشه حدش در جمع این20 نفر نیست.لطیفی هم که جای خود دارد.ببینیم جالا مزپین چگونه است؟
    اکون حذف بشه یا استرول؟

    پرز حذف بشه یا استرول؟

    آلبون جذف بشه یا استرول؟

    ایضا لطیفی . . . .

  26. Kamran

    8

    1

    پرز به نسبت مکس خیلی سال که تو فرمول یک و نتونسته یا موقعیتش نبوده تا به آنچه در ذهنش داشت برسه.حالا یه نگاهی به سنش میکنه متوجه میشه فرصت زیادی نسبت به مکس نداره پس قطعا فشار میاره.خدا به خیر کنه.

    • @sebvr

      3

      1

      چه خبر بشه ردبول فصل بعد…!!

  27. miladleclerc16

    5

    1

    تبریک به طرفدارای پرز و ردبول
    ان شا اله که اتفاقات بین چکو و اوکون دوباره با مکس پیش نیاد
    چکو با اوکون خیلی بد کرد خیلی

  28. Milad.GH

    4

    0

    واسه پرز خوب شد،بعد اینهمه سال حقش امتحان یه تیم در حد مبارزه برای قهرمانی بود،تجربه‌ام که داره.
    ولی بازم میگم هیچ تهدیدی برای تیم مورد علاقم نیست،چه استون چه ردبول و مک‌لارن فرسنگ‌ها فاصله دارن.
    ولی مسابقات جذابتر میشن حتما.

  29. n3x0

    3

    1

    خیلی خوشحال شدم حداقل امسال پرز قشنگ نشون داد که لیاقت صندلی رو داره و موضوع مهمتر در مورد پرز اینه که ثبات داشته برعکس آلبون که کاملا سینوسی عمل کرده حداقلش فکر میکنم تو امتیازگیری از الکس و پییر بهتر عمل بکنه بازم باید دید فصل بعد رقابت های قشنگی و احتمالا خواهیم دید من که بیصبرانه منتظرم

  30. Mahyar.M.VER.33

    3

    3

    به به تبریک به تمام ردبول ای ها… به نظرم پرز فرد لایقی هست برای صندلی ردبول تنها مورد باقی مونده مچ شدنش با ماشینه … امیدوارم البون هم بتونه یه صندلی داشته باشه حداقل برای فصل ۲۰۲۱ چون البون استعداد زیادی داشت… اعتماد به نفس فاکتور مهمی هست که تفاوت همیلتون و مکس و… با راننده های جوان کم تجربه مشخص میکنه … البون هم اعتماد به نفس بعد از ریس ۴ نابود شد

  31. Lando

    1

    2

    حقش بود

  32. Lando

    1

    2

    مسابقه چهارم فصل بعدی کجا برگزار میشه؟

  33. F1fan

    3

    2

    به به چه بشه فصل بعد لعنتی زود شروع شو
    سب تو استون با موتور مرسدس
    دنی ریک تو مکلارنی هست که امسال سوم شد با موتور رنو فصل بعد باموتور مرسدس چه می کنه
    چکو تو ردبول البته فک نکنم بتونه مکس رو به چالش بکشم

  34. ساعد

    6

    2

    من با پرز هیچ وقت حال نکردم بعد کاری که با اکون جوان کرد،ولی نوع رانندگیش تو این فصل واقعن فوقالعاده بود و حقش این صندلی بود،و فکر میکنم سخت ترین رقیب برای مکس باشه.از طرفی رانندگی تسلیم نشدنی پرز دقیقن بنظرم چیزیه که فرمول یک و طرفدارا احتیاج دارن.آلبون هم چوب کوتاهی خودشو میخوره دو فصل فرصت داشت خودشو ثابت کنه با وجود استعدادی که داشت و با وجود بهترین مهندسا و مشاورین کنارخودش،نتونست خودشو برای تیم ثابت کنه.و بنظرم ردبول بهترین تصمیمو گرفت.

  35. Mahmoud

    1

    4

    واقعا خوشحالم برای پرز که بالاخره اومد توی یه تیم بالا رده. بالاخره وقتشه که خودشو نشون بده. البته فکر میکنم اگه بتونه توی فرم عالی خودش رو قرار بده میتونه خوب مکسو به چالش بکشه و امیدوارم ردبول بتونه خوب مدیریت کنه. چون اتفاقات بین پرز و اوکون واقعا خوب نبودن. ولی سال بعد واقعا ردبول میتونه بره برای قهرمانی تیمی درصورتی که هردو راننده از بوتاس جلو بیافتن. امیدوارم ردبولم بتونه طلسمو بشکنه و اول سال یه ماشین درست حسابی بده.
    ولی برای هالک ناراحتم حق حضور در فرمول یک رو داشت. ولی خب فرمول یکه دیگه. راننده ی بی حاشیه و توانا البته به نظرم پرز ازش سریع تره و بهتر میتونه ماشین ردبولو کنترل کنه.

  36. Shitil

    3

    0

    قربانی بعدی مکس از راه رسید!

  37. Shitil

    5

    1

    چکو تنها بردش هم حق راسل بود! مکس لهش میکنه! سرجیو دقیقا یه راننده است تو اندازه های والتری!

  38. Hamed

    3

    2

    فرم دو سال اخیرش لایق این صندلی بود بخصوص امسال
    پرز راننده حسابگر و امتیاز جمع کنی هست شاید قرار نباشه مکس رو چلنج کنه ولی فصل بعد دست ردبول رو تو استراتژی بازتر میزاره