فرمول یک ایران – تیم مرسدس دوباره قدرت نمایی کرد و جایگاه اول و دوم را در اختیار گرفت. پشت سر آن ها مکس ورشتپن این بار با استراتژی مشابه به مرسدس قرار گرفته است که ممکن است کمی کار مرسدس را برای فردا راحت تر کند.

سرجیو پرز پس از دو هفته به فرمول یک برگشت و به همراه هم تیمی خود به مرحله آخر تعیین خط هم رسید. اما سباستین فتل به اندازه آن ها خوش شانس نبود و با اختلاف 0.002 ثانیه جایگاه دهم را به لندو نوریس باخت.

خلاصه‌ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک اسپانیا 2020

مرحله اول تعیین خط اسپانیا

17:30 آغاز مرحله اول تعیین خط فرمول یک اسپانیا 2020

17:31 راننده های ویلیامز اولین  کسانی هستند که به پیست می‌آیند. ممکن است این مرحله شاهد ترافیک نسبتا زیادی باشیم.

17:36 مکس ورشتپن، همیلتون و بوتاس به پیست می آیند. فورا هم بالای جدول را در اختیار می گیرند و همیلتون فعلا در صدر است. 1:17.037

17:40 تیم ریسینگ پوینت با سرجیو پرز به پیست می آید. جای او در پیست خالی بود.

17:44 جیوناتزی کنترل ماشین را از دست می دهد و از مسیر خارج می شود.

17:46 به جز ریسینگ پوینت بقیه رانندگان به پیست آمده اند.

17:50 همیلتون زمانش را بهتر می کند: 1:16.872

17:52 کیمی رایکونن خودش را به مرحله بعدی می رساند که خبر خوبی برای آلفا است.

17:52 پایان مرحله اول تعیین خط فرمول یک اسپانیا. مگنوسن، گروژان، راسل، لطیفی و جیوناتزی حذف شدند.

مرحله دوم تعیین خط اسپانیا

17:56 آغاز مرحله دوم تعیین خط فرمول یک اسپانیا

17:57 راننده های مرسدس و ردبول به پیست می آیند. استراتژی انتخابی همه آن ها لاستیک های سافت است.

17:59 همیلتون اولین زمان را ثبت می کند: 1:16.152

18:00 ورشتپن به جایگاه سوم می رسد اما نیم ثانیه با همیلتون اختلاف دارد.

18:02 پرز در حال بنفش کردن سکتور ها بود اما چند اشتباه کوچک او را به جایگاه پنجم می رساند. 1:17.036

18:03 کارلوس ساینز جلوی لکلرک قرار می گیرد و فعلا در جایگاه چهارم است. جای آلونسو و طرفدران اسپانیایی خالی است. 1:16.876

18:05 فعلا خبری نیست تا زمانی که رقابت دوم این مرحله آغاز شود.

18:08 هیچ راننده ای با لاستیک مدیوم به پیست نمی آید. البته هنوز همیلتون، بوتاس و ورشتپن لاستیک انتخابی خود را مشخص نکرده اند.

18:10 راننده ها قبل از آغاز دور سریع خود، برای محافظت از لاستیک ها و ترافیک ایجاد شده سرعت بسیار کمی دارند.

18:10 پایان مرحله دوم تعیین خط اسپانیا 2020

18:11 گسلی با یک زمان فوق العاده به جایگاه پنجم رسیده است. این یعنی فتل باز هم در خطر حذف شدن است.

18:12 سباستین فتل به مرحله اول تعیین خط نمی رسد. کویات، ریکاردو، رایکونن و اکون هم حذف شدند.

18:13 سباستین با اختلاف 0.002 ثانیه رقابت را به لندو نوریس باخت و به جایگاه دهم نرسید.

مرحله سوم تعیین خط فرمول یک اسپانیا 2020

18:18 آغاز مرحله آخر تعیین خط فرمول یک اسپانیا 2020 و راننده های ریسینگ پوینت که در پیت منتظر بودند فورا به پیست می آیند.

18:21 اولین رقابت برای جایگاه پول با آمدن راننده های مرسدس و مکس ورشتپن آغاز می شود.

18:23 بوتاس با زمان 1:15.643 برا لحظاتی در جایگاه اول بود اما همیلتون بالاتر از او قرار می گیرد و فعلا جایگاه پول را در اختیار دارد. 1:15.584

18:24 مکس نمی تواند خودش را به مرسدس برساند و سوم است. اختلاف میان مرسدس و ردبول بسیار زیاد است و تقریبا 0.7 ثانیه است. باید این را در نظر گرفت که این آخرین تعیین خط با ستاپ های مخصوص خواهد بود و پس از آن تیم ها اجازه استفاده از ستاپ ها و تنظیمات مخصوص تعیین خط را نخواهند داشت.

18:25 سباستین پس از رقابت باز هم روی بالانس نبودن ماشین تاکید کرد:

این تعیین خط از قبلی ها بهتر بود. اما هنوز از گرفتن حس بهتر فاصله داریم. من همیشه سعی میکنم دکمه ریست را بزنم و بهترین عملکرد ممکت را داشته باشم. نمی توانم بهتر از این باشم.

ماشین پایدار و بالانس نیست. این سخت است. من هرکاری که توانستم کردم اما کافی نبود.

18:27 آغاز دوباره رقابت ها…

18:28 لکلرک فعلا هفتم است.

18:31 پایان مرحله پایانی تعیین خط. بوتاس نمی تواند زمانش را بهتر کند و همیلتون جایگاه پول را در اختیار می گیرد. همه چیز در سکتور آخر تغییر کرد.

18:31 مکس جایگاه سوم را نگه می دارد و پرز نمی تواند او را شکست دهد اما عملکرد خیلی خوبی داشت.

جدول تعیین خط فرمول یک اسپانیا 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:15.584
2والتری بوتاسمرسدس+0.059
3مکس ورشتپنردبول+0.708
4سرجیو پرزریسینگ پوینت+0.898
5لنس استرولریسینگ پوینت+1.005
6الکس البونردبول+1.445
7کارلوس ساینزمکلارن+1.460
8لندو نوریسمکلارن+1.500
9چارلز لکلرکفراری+1.503
10پیر گسلیآلفاتاوری+1.552
11سباستین فتلفراری1:17.168
12دنیل کویاتآلفاتاوری1:17.192
13دنیل ریکاردورنو1:17.198
14کیمی رایکوننآلفارومئو1:17.386
15استبان اکونرنو1:17.567
16کوین مگنوسنهاس1:17.908
17رومن گروژانهاس1:18.089
18جورج راسلویلیامز1:18.099
19نیکولاس لطیفیویلیامز1:18.532
20آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:18.697

153 دیدگاه

      • get f... up SEB

        22

        5

        بله واقعا عجیبه ایشون هیچ کامنتی نمیزارن،فقط همین تبریک رو همیشه ازشون میبینیم
        همیشه هم کامنت اول
        جل الخالق چه سرعتی همراه با چاشنی جادو

      • Mahmood.gh

        20

        5

        خب داداش طرفدار دوس داره از رانندش و تیمش اینطوری حمایت کنه
        دمش گرم ک فن مرسدسه😉

      • ايزديار

        11

        18

        واقعا لقب شمارشگر بهترين و مودبانه ترين لقبي هست كه انتخاب كردم .
        ولي با اين وضع رقابت و فاصله ها انصافا تبريك داره؟؟؟.
        انصافا توقع داريد هميلتون پول نزنه؟؟؟
        پس كي بايد بزنه؟
        توقع داري فراري و رنو يا مكلارن بزنن؟

        وقتي ادمين باشي
        سايت مال خودته
        و ميتوني بيايي اولين كامنت باشي.اونم هميشه.
        كوچكي دنيايي ما آدمها هم عالمي داره.

      • Mahmood.gh

        16

        6

        ایزدیار
        نظرت کاملا محترم ولی اگه این دوستمون ادمین هم باشه چ اشکالی داره خب ادمینها هم هرکدوم طرفداره ی تیم و ی راننده هستن دیگه
        اشکالش چیه؟

      • Mohammad44

        14

        4

        ایزدیار
        حالا ایشون مثلا ادمین هم باشه بازم مشکلی تو این کار نیست نمی فهمم چرا این قدر جبهه می گیری؟

      • pejman

        0

        0

        به اسم پروفایلش دقت کنی میفهمی چرا اینقدر سریعه

        پیوستگی عملکردشم قابل ستایشه نکنه خودش ادمینه و تا کامنت ندازه و تاید نشه کامنت دیگه ای پذیرش نمیشه

    • Amin

      19

      9

      دقت کردین بعد از این داستانی ک واسه شمارشگر راه انداختن تعداد دیسلایک شمارشگر بالا رفته؟!
      (البته خودم اهمیتی ب این موضوع نمیدم)
      دمت گرم داداش ادامه بده
      سرعتت بی نظیره

      • Fastboy 44

        18

        6

        جالبه فقط به طرفدارای لوییس تبریک میگه اما دیسلایک میخوره😂
        الان یکی میاد میگه از ادمین هاست
        #سایت_همیلتونی
        😂

      • THE MINDBLOWER

        1

        2

        wow
        احتمالا همش هم برمیگرده به سرعت خالص لوییس و ولتری، ماشینشون هم که اصلا راه نمیره

      • پویا اردلان

        10

        17

        شما مدرکی داری که میگوید قرار نمیدهد؟؟؟ جایی یا مهندسی اعلام کرده. یا خبر رسمی وجود دارد؟ یا دوباره خبر احتمالا از ماوراءالطبیعه رسیده ؟؟؟

        خیلی بد است که تولید خبر کذب میکنید.

        بگویید طبق این لینک خبری یا طبق این مدرک و سند معتبر که اعلام شده فتل اپدیت ها را دریافت نمیکند…

        تا کی این رویا بافی ها ؟؟؟

      • Amir Bagheri

        9

        4

        پویا
        شما بگویید طبق این لینک خبری‌ یا طبق این مدرک و سند معتبر، هر دو اتومبیل فراری، آپ‌دیت‌ها رو دریافت میکنن.
        ◀️ راننده که رانندگی یادش نمی‌ره.
        ماشین دیگه‌ی فراری همیشه بالای نوریس‌ تموم میکنه، اونوقت اون یکی به کیو‌سه نمیرسه!
        اصلا به من چه!😂 تو این سایت باید بچسبی به راننده‌ی خودت؟!😂

      • Mahmood.gh

        10

        8

        شاید دلیل اینکهدی راننده بالای نوریس تمام میکنه و ی راننده ب Q3 نمیرسه اینه ک اون راننده بهتریه در حال حاضر
        خودش بهتر وفق داده با ماشین
        از نظر روحی بهتره امادگی بهتری هم داره

    • ALEX-ALBON

      5

      0

      وقتی بینتو از فراری کنار گذاشته بشه و بجای عرق وطن پرستی 4 تا مهندس و مکانیک درست استخدام بشه
      وگرنه نوه های ماهم همین سخن شمارو راجع ب فراری و این فرمول1 اینجا کامنت میکنن

      • ALEX-ALBON

        0

        3

        ramin
        کامنتم ب شما بود دوست عزیز

  1. |ZXE-LECLERC16|

    18

    0

    خب،اول از همه:
    ایول کیمـــــــــــــــــــــــی!
    دوم سلام سرجیو
    سوم همون همیشگی!
    ببینم زودتر از شمارشگر کامنت گذاشتم یا نه :))))

  2. ALEX-ALBON

    10

    9

    مکس همون انتظاری ک ازش داشتیم.. آفرین
    آلبون امروز فوق العاده بود امیدوارم تو مسابقه فقط بتونه همین و حفظ کنه
    فراری هم نشون داد با تغییر شاسی فتل همونطور ک خود سباستین ادعا کرده بود هیچ برتری یا بهبودی توی عملکرد خودرو دیده نشد.. همون شاسی قبلی انگار بهتر ازین بود
    پرزم ک برگشت.. خیلی محکمم برگشت .. چ مسابقه ای ببینیم
    اامیدوارم فتل استارت خوبی بزنه_همینطور مکس
    ب امید یه یکشنبه پر هیجان.

    • ALEX-ALBON

      12

      4

      کیمی رایکننم با توجه ب ماشینش-واینکه موتور داغون فراری رو دارن روز خوبش بود
      دوست دارم تو ریس یکشنبه تو جمع امتیازات ببینمش این مرد دوسداشتنی رو.

      • Hassan Mohebbi

        6

        4

        کجای کاری دوست عزیز که یه دوستی ایشون رو دائم‌الخمر میدونن، که اصلا رانندگی بلند نیست. حالا خوبه تو خارج همه از این چیزا میخورند خیال میکنه راننده مورد علاقش بعد برداش چایی نبات میخوره😂😂😂

  3. ایرن

    25

    1

    فاصله ی بین فراری ها 81 هزارم ثانیه بوده. کمتر از یک دهم ثانیه. باور کنید مشکل از فراری هست و ربطی به هیچکدوم از راننده ها نداره. چه فتل چه لکلرک.
    به نظر میرسه با در اختیار قرار دادن شاسی جدید به فتل فاصله ی بین دو راننده خیلی کم شده. هشت صدم ثانیه اختلاف خاصی نیست. اما این موضوع نشون میده که مشکل اصلی رو باید توی خود فراری جستجو کنیم.
    اگر فردا فتل بتونه رقابت خوبی داشته باشه که برای مدیریت بینوتو فاجعه رخ میده و بحث شاسی جدید که بیان کردند و میخواستن فشار رو روی راننده ها بندازن تبدیل به یک اهرم فشار رسانه ای علیه خودشون میشه.
    البته بازم میگم به نظر من واقعا بحث لکلرک و فتل مطرح نیست. بلکه فاجعه در خود فراری رخ داده

    • امید نورمحمدی

      16

      1

      iren صددرصد باهات موافقم. فقط درباره سب با لکلرک توی مرحله دوم تایمگیری به حدود 0.2 رسید. البته لکلرک اون دورو خیلی عالی زد و نتونست توی مرحله سوم تکرارش کنه. متاسفانه فراری عمدا میخواد نشون بده لکلرک با سب دچار مشکل هستند و یا رقابت اصلی فرمول 1 بین این دوتاست و لکلرک هم برنده است تا توجیهی برای عدم تمدید قرارداد سب داشته باشند.
      هیچ طرفدار سب یا لکلرکی نباید وارد این دشمنی ساختگی بشه. لکلرک و طرفدارهای اونطرف آبش خیلی به سب احترام میزارن و خیلیهاشون معتقدند سب حداقل باید یک فصل دیگه هم در کنار لکلرک میموند. ولی متاسفانه اینجا به این دشمنی دامن زده میشه. شاید خود من هم از مقصرین و ترویج دهنده ذهنیت دشمنی بین سب و لکلرک بودم.
      از خودم شروع کردم و چند وقت پیش از طرفداران لکلرک توی این سایت عذرخواهی کردم. امیدوارم بتونم با خویشتنداری به یک توهم دامن نزنم.

      • Hassan Mohebbi

        7

        1

        تاج سری امید خان
        ما هم خدمت شما ارادت داریم و خوشحالیم که تو یه تیم هستیم.
        در مورد فراری هم باید بگم که داره توان کارایی با کیمی تو سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ انجام داد پس میده. همین سایت تو یه پستی منتشر کرد که فراری تو سال ۲۰۰۸ ماشین کیمی رو خراب میکرد که مسا بتونه قهرمان بشه تا بتونن نگهش دارند و هم بتونن کیمی رو اخراج کنن و الونسو رو بیارن اونم بخاطر بحران مالی تو سال ۲۰۰۸ و ۹. پس توطئه وجود داره حداقل فراری وجودش رو ثابت کرده. به همین خاطر اگه سب نتونه حتی تو یه مسابقه هم بالاتر لکلرک تموم کنه برای من یه راننده درجه یک و باکلاس با سبک رانندگی تهاجمی_احساسیه که بیشترین لذت رو به مخاطب القا میکنه.

        من خودم کیمی فن هستم و بعد از کیمی لکلرک رو دوست دارم. ولی به سب احترام میگذارم چون واقعا یه راننده حرفه‌ای هست تو همه جهات و مهمتر اون که با کیمی رفیق هست.

        😍گرنده کیمی❤گرنده سب❤گرنده لکلرک😍

      • بیژن

        1

        2

        این که ماشین فراری مشکل داره هیچ شکی توش نیست .
        مثل امسال دوکاتی که بخاطر تغییر سطح چسبندگی لاستیک عقب با فصل قبل مشکل دارن و نمیتونن راننده های کارخانه دوکاتی کاری کنن ولی راننده های تیم دوم دوکاتی میتونن راحت برونن و تو رده های بالا باشن
        حرف قشنگی زد دوی : گفت چون راننده ها جدیدا با سبک دوکاتی اشنایی ندارن راحت با موتور امسال وفق پیدا کردن .
        دقیقا مثل فتل و لکلرک
        لکلرک میتونه با ماشین منطبق بشه چون سال دومشه تو فراری ولی فتل نه چون روش و سبکش فرق داره .ربطی به فرق دوتا ماشین فراری نداره .
        فتل هنوزم ماشین پایدار داشته باشه خیلی حرفا واسه گفتن داره .

  4. FingerMan5

    15

    2

    “ماشین پایدار و بالانس نیست. این سخت است؛ من هرکاری که توانستم کردم اما کافی نبود.”
    دقیقا فراری زیر نظر بینوتو چی ساختن؟
    ماشین برای شارل هم داغونه
    بالانس و پایداری sf1000 هم *پس این ماشین چیه؟!

    • Reza.MC

      18

      4

      شما به میگی تونستن؟ لکلرک جزو سه نفر اول بوده؟ وقتی قراره نهم باشی همون یازدهم بهتره. چون حداقل انتخاب آزاد لاستیک رو داری؟

    • Senna

      12

      1

      شما فقط میخوای بین طرفدارای دو راننده کل کل راه بندازی
      اختلاف چارلز و سب فقط 8 صدم ثانیست و فتل تو استارت دقیقا اومده پشت لکلرک و دستش تو انتخاب لاستیک بازه
      لکلرک با این لگن فراری چیزی بدست نیورده!!!

    • ایرن

      6

      1

      هست صدم ثانیه!! اختلاف بین دو راننده دیگه تونستن یا نتونستن نداره که خخخ
      اختلاف بین راننده اول و دوم شما هم همچین کمتر از این عدد نبوده ها.

    • بهزاد زمانی

      3

      12

      جدا خیلی باحالید، ۱۰ جفت راننده هستن که ۱۰ تاشون میتونن باقی نمیتونن، حالا چرا شماها مستقیم رفتید سراغ چارلز و فتل نمیدونم، شاید بخاطر اینه که خودتونم نمیدونید چرا یکی تونست اما اون یکی نتونست 😂😂😂

    • ALEX-ALBON

      4

      2

      دوست محترم مگه فاصله لکلرک و فتل چند رده بود ک به نظر شما این یکی تونست اون یکی نتونست؟
      حالا یکشنبه میبینیم در حقیقت کدوم تونست کدوم نتونست البته اگه جناب بینوتو و اون گاراز دست آموزش اجازه بدن..
      خداییش خیلی هنر میخواد که فراری باشی بعد چیزی بندازی زیر پای رانندت ک آخر ریس ب گاراژت بگه گند زدین بعدم سکوت.
      _بینوتو فراری و مضحکه خاص و عام کرده.این سیاستی ک پیش گرفتن هم لک هم ساینز و دود میکنه میفرسته هوا.
      مدیریت فراری شده یه چی شبیه ساییپا خودمون.

    • Hassan Mohebbi

      4

      1

      میخواستن ببینن * کیه!!! حالا فهمیدن😂

      اگه خیلی دلت بنده‌ و * باید بگم چون ماشینی ندارن که حداقل یک ثانیه از بقیه ماشین‌ها سریع‌تره.

      من هنوز تو اون کامنتت موندم که گفتی لوئیس از قصد پل نزد. میدونی کجا بود؟ تعیین خط باکو ۲۰۱۹. ببین تو چکردی که من بعد یک سال هنوز اون کامنتت یادم مونده. باید بهت تبریک گفت چون به نظرم تا اخر عمر یادم میمونه.

    • Kave_Ferrari

      4

      4

      چرا آلونسو از مک لارن فرار کرد‌؟
      چرا بوتاس یکی از غم انگیز ترین صحنه های تاریخ مسابقات رو روی سکوی سوچی به نمایش گذاشت؟
      چرا هفته قبل بوتاس رفت زیر تانک؟
      چرا؟….

      • بیژن

        5

        4

        الونسو بخاطر کاری که کرد بیرونش کردن از مکلارن .دادن اطلاعات به فراری و محروم شدن تیم مکلارن از امتیازات قهرمان سال سازندگان .
        غم انگیز ترین صحنه سکوی اسپانیا اون سالی بود که دم خط دستور تیمی دادن شوماخر از باریچلو رد بشه .
        در مورد مسابقه قبل انتظار داشتی تنها شانس پیروزی خودشون و رد شدن از مکس رو امتحان نکنن ؟
        اگه بوتاس رد میشد از مکس باز همین حرف رو میزدین ؟
        اینکه بوتاس با لاستیک نو نتونست حداقل تا ۷ دوری که لاستیک هاش خوب بود نزدیک مکس بمونه باز تقصیر تیم و همیلتونه ؟!!!

      • بیژن

        3

        2

        ببخشید (غم انگیز ترین صحنه )
        اتریش ۲۰۰۲

      • ایرن

        2

        2

        بیژن خان. حالا پارسال و امسال بخاطر اختلاف فاحش و وحشتناک مرسدس با بقیه تیم ها دستور تیمی شاهد نبودیم. اما چند سال قبلش اگه سرشکاری میکگردیم میدیدیم که حداقل به ازای هر یک مسابقه یک دستور تیمی در جهت موفقیت یکی از راننده ها داده میشد. البته دستور تیمی داریم تا دستور تیمی. یکیش میشه خار چشم برخی و هزارتاش هم میشه دستور تیمی در راستای صلاحدید مدیریت برای حفظ نتایج بهتر برای کل تیم!!!

      • Mohammad44

        0

        0

        کاوه جان شما دیگه حرف از دستور تیمی نزنیم که فراری روی همه رو سفید کرده تو این زمینه

      • Mohammad44

        0

        0

        iren
        فعلا که دستورهای مرسدس خار تو چشم بعضیاست

  5. 33🦁Ali

    11

    1

    تبریک به طرفدارای لوئيس.
    اونجا که دست میزدن هر کسی فکر می کرد رکورد خودشون( بوتاس) شکوندن دیگه عادی هست 1&2 واسه مرسدس تو تعیین خط مبارکتون باشه👏👏.
    آلبون خوب بودی حمله کن بالاتر از صورتی بری.
    گسلی هم دمش گرم🤙

    • ALEX-ALBON

      0

      4

      بیزن داداش شما جز اون صحنه باریچلو وشوماخر چیز دیگه ای از فرمو1 ندیدی ک همه جا همین صحنه رو نبش قبر میکنی؟
      خخخ شما مث اینکه از گذشته تا امروز با همه راننده های فراری مشکل داری.
      همین مونده درجایی ک همه بزرگان دنیای موتور اسپرت شوماخر و یگ قهرمان و اسطوره فراری میدونن – شما منتقدش بشی
      شما هر جای دنیا با هرفرهنگی باشن نگاه کن- ب کسی ک رانندگیش خوبه میگن شوماخر..صرفا جهت اطلاع.
      نمیگن همیلتون

      • Mohammad44

        0

        0

        دوست عزیز در بزرگی شوماخر که شکی نیست ولی اینکه طرفدار های فراری حرف از دستور تیمی می زنن آدم متحیر میشه در ضمن اگه دقت کنی بیژن هر دفعه به یه مسابقه ی جدید اشاره می کنه
        اینکه فراری فن حرف رقابت برابر می زنن مثل اینه که*

  6. A.K

    14

    1

    به نظر من نرفتن وتل بهQ3با توجه به نتیجه لکلرک بهتره،لااقل میتونه نوع لاستیکشو انتخاب کنه
    ولی این ناپایداری چیه که همیشه هست و دست بردارش نیس
    پرز هم اگه نتونه تو چند دور اول با بقیه بره دیگه برسشون‌نیس
    به نظر من اینجاهم میتونه استراتژی برا تیم ها خیلی موثر باشه.
    نظر دوستان چیه؟؟

    • ....kh:n....

      1

      6

      وتل باسافت نو سافت استارت بزنه خیلی بهتره چون با مدیوم قطعا رده ازدست خواهد داد وایلگنی که ما دیدیم کسب کردن رده براش مثل ازکوه بالا رفتنه…
      امیدوارم همین کارو بکنه….
      فاصله خط استارت تا پیچ یک خیلی زیاده وفکر میکنم بعد پیست مکزیک دومی باشه وراننده های پشت سری میتونن خلا خوبی بگیرن….
      اگر قدرت موتور فراری با هوندا برابر بود اوضاع خیلی فرق میکرد…

      • بهروز

        5

        2

        به نظر تفاوت رانندست توی مدیریت گرمای لاستیک برای سکتور سوم

    • Amin

      5

      1

      دور دوم بوتاس انتهای سکتور دو ۶۵ هزارم سریعتر از دور قبلی لوییز بود
      اما تو سکتور سه دور دومش ب نظر بیش از یک دهم نسبت ب دور اول لوییز از دست داده
      تو مقایسه دور‌اول لوییز و بوتاس هم
      تو سکتور یک و دو بوتاس ب اختلاف خیلی کمی بهتر بود میشه نتیجه گرفت ستاپ ها مشابه بوده و لوییز مثل همیشه تو پیچ های سرعت پایین بهتر عملکرده (موردی ک خود بوتاس هم اذعان کرده بود)

    • THE MINDBLOWER

      1

      0

      بیشتر برمیگرده به اینکه انگار والتری توی دوتا سکتور اول بیشتر فشار میاره( یا ایمکه لوییس کمتر از حالت عادی فشار میاره و میتونه فاصله رو مدیریت کنه) و وقتی که به سکتور 3 میرسن تایرهای والتری دماشون خیلی بالا رفته و این باعث میشه نتونه توی این سکتور به اندازه لوییس خوب باشه(اگه دقت کنی از پیچ10 تا خروجی شیکین اخر بدون وقفه ماشین درحال پیچیدنه و وقتی نداره که توی مستقیمی بخاد یکم دمای تایرهاشو کاهش بده(تایرها تو مستقیمی خنک میشن))

  7. Amir Bagheri

    12

    3

    تبریکی ویژه میگم به لوئیس و همچنین فن‌های خوبش.
    ۹۲ پل‌پوزیشن. عالی.👌
    همچنین تبریک میگم به والتری و مکس.👌
    امیدوارم هرچه بیشتر از گذشته موفق بشن.👌

  8. AM PHD

    25

    0

    اقا میخوام یه چیزی بگم یاد و خاطره یکی از کاربران اینجا که اتفاقا چند وقتیه پیداش نیست واستون زنده بشه.جیییییییییییییییییییییییییییییوووووووووووووووووو کبیییییییییییییییییییییییییییییر چه میکنه!!!
    رده بیستم، آفرین به جیییییییییو کبییییییییییییییییییییییییییییییییر!
    :)))
    آقا ولی خودمونیم کیمی نشون داد دود از کنده بلند میشه، به نظرم اگه قدرت موتور فراری و مرسدس یکی بودن خیلی نزدیک کیو 3 می شد.

    • Mehryar Salehi

      12

      0

      آره واقعا جاش خالیه، بامزه بود…فکر کنم همه امون رو خیلی قشنگ سر کار گذاشته بود :))

      درباره کیمی…شایعه اش هست که سب تا آخر فصل نباشه، هالک بره هاس و سال بعد هم همونجا بمونه، کیمی بیاد فراری و بعد این نیم فصل بازنشسته بشه.
      البته وقتی این شایعه رو پالمر مطرح میکنه، میشه مطمئن شد که هر اتفاقی میافته جز اینی که ایشون گفته!

      • ALEX-ALBON

        2

        3

        Mehryar Salehi
        هرجا هست امیدوارم سلامت باشه و حالش خوب

  9. Ali seb

    13

    2

    سب بنظرم به کیو ۳ نرسید به نفعش شد چون الان دستش برا انتخاب تایر بازه و هیچکس دوست نداره با سافت شروع کنه
    کلا چی بگیم به فراری که گفتنیا رو هزار بار گفتیم

    • پویا اردلان

      5

      20

      واقعا؟؟؟ پس فتل برای همین باخت تعیین خط را ؟؟؟ یعنی نشان میدهید که دیدتان به این ورزش چگونه است.
      یک حرف تاریخی اگر قرار است نهم بشی پس یازدهم بهتر است.

      *
      اقای رضا اول اینکه راننده ها تمام سعیشان این است که به مرحله اخر برسند ،صرف تظر از اینکه در اون مرحله به چه رتبه ای میرسند.
      دوم اینکه وقتی لکلرک‌به مرحله اخر رسید بهش یک کاغذ ندادن که قرار است نهم شود و به فتل هم قبلش اعلام نکردن که این نتایج بدست میاد.

      برای انها رقابت ، حرف اول لست و رفتن به مرخله اخر بسیار مهم ، و همینطور که الان رفتن لکلرک‌ به این برایش اعتبار بیشتری اورد ، هماتطور هم نرفتن فتل به این مرحله باعث کمتر شدن روز به روز اعتبارش شد.

      *
      کلا یک سبکی ساختید بنام هواداری به سبک هواداران فتل….

      بدرود.

      • Seb the great

        11

        1

        بدرود دکتر
        تبریک ب طرفدارای لوییس و مرسدس
        تبریک ب مکس
        تبریک ب انزو ک مرد و این روز هارو ندید
        تبریک ب سب ک فقط همین امسال تو اون لگنه

      • Mehryar Salehi

        17

        0

        پویا جان، این حرف تاریخی رو خیلی از راننده ها با معرفی این قوانین تایرهای Q2 و Q3 زدن.حتی اون اوایل تلاشی بود راهی پیدا کنن که برتری رده یازدهم نسبت به دهم از بین بره با دستکاری قوانین که خب…راهی پیدا نشد.
        چند سالی کمتر گفته میشد بخاطر دوام تایرها تو این ۲-۳ ساله اما امسال و مخصوصا این ریس ها با این شرایط پیست، حرف بی ربطی نیست.

        این دوستمون هم نگفتن از قصد سب یازدهم شده، مطمئنا تمام راننده ها تلاششون رو میکنن اما با این نتیجه، میگن که اوضاع برای سب بهتره.

      • Reza.MC

        9

        3

        خب هواداری به سبک فتل. مشکل شما دقیقا چیه این وسط؟
        الان دقیقا جو سایت دو قطبی شده. طرفداران فتل میاند از تیمش که فراری باشه انتقاد میکنند. خیلی از آنتی فتل ها هم به جای طرفداری از تیم و راننده خودشون یا نقد اونها، میاند جواب دسته اول رو میدند. خوبه همه بیاند راننده شما رو هم روز مسخره کنند؟
        اصلا فتل نابود، داغون، بدترین راننده این سالها، بدون هیچ گونه اعتباری، جارو کش گاراژ، خوبه؟ دست از سر ما بردارید. دیگه چجوری بگیم.
        این فتل چیه که رده 10 تا 20 ش هم لج بقیه رو در میاره.

      • Hamid

        8

        2

        خب عزیز دل الان قصدت ازین حرفا چیه؟
        میخوای بگی لکلرک بهتره وتله؟
        به نظرت یه راننده بی تجربه هر چقدر هم که عالی باشه میتونه با این اختلاف(در مسابقات قبلی)یه راننده چهار بار قهرمان جهان و با تجربه رو شکست بده؟
        حالا اگه اختلاف کم بود میگفتیم اره وتل دگ اون وتل چند سال قبل نیست
        ولی با این همه اختلاف حتما یه قضیه ای هست که ما ازش بی خبریم

      • Senna

        8

        1

        باشه آقا اصلا فتل باید بشینه پشت ماشین لباسشویی !!
        یکم تعصب رو بزارید کنار بد نیست!

      • Mehryar Salehi

        7

        1

        Reza.MC
        بنده (و فکر کنم تمام کسانی که اینجا هستن) اول طرفدار این ورزش هستیم، بعد طرفدار این راننده و اون تیم.پس همه آزادن درباره هر تیم و راننده ایی که تو ورزش مورد علاقه اشون هست، نظر بدن مخصوصا اگر اون تیم، معروفترین برند باشه و راننده اش هم ۴ دوره قهرمان جهان.

        شما آستانه تحملت رو بیر بالا.

      • Reza.MC

        2

        4

        جناب صالحی عزیز، چیزی که ما میبینم انتقاد به یک راننده نیست انتقاد به طرفداری از یک راننده است.
        “کلا یک سبکی ساختید بنام هواداری به سبک هواداران فتل…” برداشت شما از این جمله چیه؟ با دسته کورها که طرف نیستید برادر.

      • THE MINDBLOWER

        1

        0

        این به اون در.
        همون “دوستتون” پارسال افاضه فرمودند که لوییس در باکو از قصد پل نزد.

      • شاهین

        2

        0

        دکی همون نیست که کنتاکی میزد؟

    • ALEX-ALBON

      1

      0

      الان این دیسلایکها برای چی بود
      اون بنده خدا ک شما تمسخر میکنید طرفدار جیوویناتزی بود ک براش آرزوی سلامتی کردیم-این کجاش روتون فشار آورد؟
      فکر کنم کلا یه عده هستن ک فقط برای بیکار نباشن میان اینجا تا ب همه کامنتها دیس بدن

      • Mohammad44

        0

        0

        فکر کنم قضیه این طوری باشه
        در مورد خودم مثال می زنم من فن لوییسم و شما آلبون همین تضاد باعث میشه مثلا وقتی شما کامنت میذاری من همینجوری لایک نکنم در حالی که اگه لوییس فن کامنت بذاره درصد لایک شدن اون کامنت از طرف من بالا میره حالا کافیه شما دو تا کامنت بر علیه لوییس هم بذاری من هر چه قدرم بخوام متعادل رفتار کنم باز هم اونا رو به خاطر دارم و خواه ناخواه رو نظرم نسبت به کامنت جدید شما موثره هر چند سعی کنم اونا در نظر نگیرم باز هم تاثیرش رو می ذاره حالا این تاثیر در یه سری از دوستان بیشتر و در یه سری کمتر
        البته به شخصه سعی می کنم این اثر رو کمتر کنم
        این نظر منه و ممکنه درست هم نباشه اصلا
        امیدوارم توانسته باشم منظورم رو برسونم

  10. Wwe.f1.77

    4

    23

    مکس کبیر نشون داده که می تونه یک ثانیه نیم جبران کنه این که چیزی نیست پیش شاپیش برد وقهرمانی تبریک می گم به(مکس) وردبول

  11. پویا اردلان

    8

    21

    سلام.
    چقدر این چارز خوب هستش.
    اگر او نبود فراری امسال به مرحله اخر تعیین خط هم نمی‌رسید…
    واقعا این پسر عالی است. من نه هوادار فراری هستم نه لکلرک ، اما این پسر با همین ماشین خراب فراری داره عالی کار میکند. فراری بایدم او را طولانی مدت بخواهد.
    همینکه با همین ماشین بقول همتیمیش که دارای عدم بالانس است میتواند تا اینجا بیاید کار بزرگی کرده.
    اینطور نیست که الان ماشین چارز بالانس است برای همتیمیش نیست.
    این نظر را فقط و فقط هواداران فتل میگویند وگرنه نه مدرکی وجود دارد نه سندی در این رابطه موجود است. تنها سند برای انها این است که چون دارد از چارز شکست میخورد پس یعنی ماشین چارز درست است و فتل خراب … نه عزیزان هر دو ماشین یکی است .
    اما یکی ۵ سال است سوار این ماشین است و دیگری هنوز دومین سالش به اتمام هم نرسیده.

    حدسیات جایی در هیچ ورزشی ندارند. عملکرد ها است که تعیین میکند. وگرنه تا سند و مدرکی معتبر عیان نشود ، هر دو ماشین یکی هستن و اگر هر کدام بتوانند در تمرینات تنظیمات بهتری را لهش برسد این هنر اون راننده است.

    حالا اینجا میتوانید بگویید نه فراری از عمد این کار را میکند چون میترسد چون میلرزد از اینکه لکلرک شکست بخورد ، برداشته یواشکی امدن ماشین فتل را دستگاری کردن و رفتن. دیدی صدای ماشینش فرق داشت، دیدی رنگ قرمزش یک کمی تیره‌تر بود، ابنها همه نشانه این است که ماشین لکلرک بهتر است. برای همین است که هم سال قبل و هم امسال دارد فجیع تر شکست میدهد.

    الان که دارم نگاه میکنم ،میبینم بله ، همینطور است.

    • ....kh:n....

      15

      2

      بله دکتر جون شما طرفدار فراری وچارز نیستی اما خوب بلدی سباستین را بکوبی بگو خودتو تخلیه کن…
      من طرفدار سباستینم واز حظور چارز توی ترکیب فراری خوشحالم چون راننده جسور حرفه ای پخته ایه بااین سن کمش. لازم نیست شما عملکرد خوب چارز رو مثل چماق بکوبی توسر وتل وطرفداراش…..
      وتل با حرفها وکامنتای شما از چشم طرفداراش نمی افته….
      گرررنده سب❤💪

      • mohammad

        10

        1

        نمیدونم این دشمنی با فتل رو از کجا میاره

        شاید آلمان امضا ی خواسته بهش نداده

    • Hamid

      13

      1

      شما که اینقدر منطقی حرف میزنی چجوری منطقت بهت اجازه میده باور کنی که یه راننده چهار بار قهرمان جهان از یه راننده که سال سوم خودش رو توی فرمول یک میگذرونه با این اختلافات زیاد شکست بخوره؟
      لکلرک راننده بسیار خوبیه ولی این نتایج به ما میگن که یه جای کار میلنگه.
      در ضمن تا چیزی به نام سیاست وجود داره هیچ چیزی غیر ممکن نیست اونم توی فرمول یک

    • mohammad

      8

      2

      موافقم چارز خیلی خوبه تقریبا یه سر و گردن ازلویس بالا تر هست حیف مرسدس جای لویس و چارز رو عوض نمی کنه چارز داره حیف میشه باید بیاد جای لوییس وقتی چارز هست قهرمان شدن لویس فقط تقلب و این حرفاس حق چارز هست قهرمان بشه لوییس گاری هم نمی تونه برونه حیف چارز لویس رو باید اخراج کنن و چارز رو بیارن حق چارز داره خورده میشه حیف ماشین مرسدس که دست لویس هست باید بدن به چارز

      :))

      آخیش

      • ALEX-ALBON

        4

        2

        محمد
        خسته نباشید البته این مرسدس و دست مکس وساینز و ریکاردو وپرز ونوریس وفتل بدی هم میتونن پیست و باهاش زکوردهای قهرمانی رو بزنن ها البته مکس و فتل با این مرسدس پیست و رنده میکنن. حتما که نباید چارلز باشه
        بدرود.

      • mohammad

        1

        0

        الکسجان داشتم به دکتر تیکه مینداختم :))

        وگرنه همه اونایی که گفتی لیاقت اون ماشین رو دارند
        توتو همه اونا رو برداره لکلرک رو بر نمیداره تا یکی که تیم رسانه ای و مدیریتی قوی داره برای تیمش برنامه ریزیکنه

    • iman

      5

      11

      Puyaآقا این جو تو این سایت کاملا عادی و تکراریه،استاد وقتی میبره نبوغ خودش بوده و آدرین نیوی و هیولای ردبول رنو و فراری و خلاصه همه هیچکاره هستن،اما وقتی میبازه که خیلیم زیاد میبازه از ماشین و پیت استاپ و دستای پشت پرده و سوراخ شدن لایه ازن ….مقصرن جز خود استاد.*

      • amir salar 5

        12

        3

        iman
        به وقتش اونایی که باید شکست میداد رو شکست داده شما نگران باختاش نباش

      • Farid_Lambo

        4

        4

        IMAN
        داش خبر داری پتروف دوباره ازدواج کرده؟

      • iman

        2

        3

        farid lambo چقدر جالبه که یه عده اونقدر مستاصل بشن که در جواب حرف حقیقت بخوان به هر چیزی آویزون بشن.عروسی پتروفم به بهانه های گند زدن قهرمانت اضافه کن.

      • Hamed

        0

        1

        جالبش اینه شارل تو روز بدش هم از راننده شماره 2 مون سریعتره باز ولی خب باید حواسش باشه سال دیگه مثل امسال نیست ممکنه تو روز بدش بدجوری از ساینز شکست بخوره

    • Senna

      8

      2

      “بزار افتخاراتت جواب منتقدات رو بدن.”
      همین برای شما کافیه
      شما داری برای اینکه چارلز رو بالا ببری سب رو میکوبی زمین
      ما مشکلی با چارلز نداریم و نمیایم برای بالا بردن رانندمون همتیمیش رو بکوبیم مشکل ما با فراریه که فرغون انداخته زیر پای دوتا رانندش
      شما الان خوشحالی که چارلز نهمه ؟ فاصله چارلز و سب 8 صدمه و این یعنی دوتا راننده رس ماشین رو کشیدن دیگه بیشتر از این توانایی نداره
      فاصله سب با q3 فقط 0.002 بود
      سب و چارلز الان الان باید جزو پنج راننده اول میبودن نه نهم و یازدهم

      • ALEX-ALBON

        4

        2

        دقیقا همینطوره این دوستمون و یکی 2 نفر انگشت شمار دیگه هستن در این سایت ک برای دیده شدن لک-فتل و میکوبن فقط نمیدونن قهرمان4دوره جهان با این حربه ها از چشم طرفداراش نمیوفته این فقط مختص ایران نیست تو سایتهای خارجی هم همین بحثه و اینکه محبوبیت فتل بعد از اتفاقات اتریش و تصادف لکلرک با فتل-بطور معنا داری بیشتر شده. نکنین دوستان ..خوب نیست اینکارتون.

    • get f... up SEB

      5

      0

      دکتر جان شما اگر میشود خواهش دارویم که بیشتر ما را مستفیز بفرمایید از گفته های گرانبهاتان
      ولی خوشم می آید که فتل با این شرایطش هم شده است سوهان شما جان دلان

      • get f... up SEB

        3

        0

        ببخشید روحش یادم رفت( سوهان روح شما جان دلان)
        عذرخواهی و سپاس

    • Saeedreza

      8

      1

      تو دنیا فرمول یک همه کسانی که يه جوري با فرمول یک ارتباط دارن، ميگن فراری با فتل منصفانه رفتار نمیکنه
      تمام حمایت ها از چارلز ميشه
      تو مسابقه به عمد بدون اینکه نیاز باشه صرفا سر راه چارلز نباشه ميارنش به پیت
      يه بار شاسی ماشینش يه بار پدال گاز يه بار توربو کار نمیکنه
      يه بار مکانیک هاش حوصله تعمییر و رفع ایراد ماشینشو ندارن باید خودش آستین بالا بزنه
      هزار یک مورد براش پیش مياد
      پس اگه با این شرایط اگه راننده نتونه نتیجه بگیره مشکل راننده نیست
      از حرفهای چهره ها مطرح فرمول 1 خیلی ها اومدن به این موضوع اشاره کردن
      اعتراض رقیبش همیلتون هم دراومد
      برنی غیر مستقیم به این موضوع اشاره میکنه
      وخيلي اظهار نظر های اشخاص برجسته فرمول یک
      اونوقت اینجور اظهار نظر شما به نوعی زیر سوال بردن شعور بقیه نیست
      لطفا بدون در نظر گرفتن حقایق و وقایع نظری ندید که باعث رنجش بقیه بشه

    • SADEGH 16

      0

      0

      پویا اردلان ،کاملا در اشتباه هستی یه فیلم بردار پاپاراتزی دیده که یکی از مکانیک های چارلز بین q1وq2رفته تو گاراژ فتل و یه تف گنده انداخته تو باک بنزین فتل این چند دهم اختلاف فتل و لکلرک هم به خاطر همینه البته با دستور مستقیم بینوتو که چند دقیقه قبلش دیده شده با اون مکانیک داشت در گوشی صحبت میکرد.مدیونی فکر کنی چارلز راننده بهتریه 😂😂😂
      جمع کنین این حرفا رو بخدا ماشین داغون دیگه دستکاری نداره که کلی برند شون رو زیر سوال داره میره .
      انگار فتل بهتر تایم بزنه،خودش دویده،
      سوار یه فراری هستش دیگه .
      لویس از بوتاس بهتره
      مکس از البون
      چارلز از فتل
      چکو از لنس
      کارلوس از لندو البته اینو دو به شکم
      گسلی از کویات
      کوین از گروژان
      جیوو از گرنده کیمی
      راسل از لطیفی
      ریکاردو از اکون.
      البته این نظر خودمه.

  12. mahyar

    7

    2

    ببینیم فردا مکس که دیگه مادربزرگ نیست چیکار میکنه با مرسدس ها . امیدوارم توی همون اسلیپ استریم اول البون دوتا صورتی هارو بگیره و توی استراتژی دست ردبول رو برای حمله کردن و یا دفاع کردن به مرسدس بازتر کنه .

    • ALEX-ALBON

      1

      5

      دوست عزیز مطمعن باش مرسدس ریس قبل خوب میدونستن دارن چیکار میکنن که توتو بعد ریس بیان کرد ازینکه مرسدس قدرتمند برگردد بترسید
      ما که نترسییم
      قهرمانی مرسدس درحالی ک همه رو بجز خودش لپ میکنه برای همه طرفدارا عادی شده.
      شما عزیزم همون بس براتون ک با وجود قهرمانیاتون دریافتیتون پایان سال کمتر از فراریه.
      خط و نشون بکش تا میتونی :))))))))))))))))))

      • Mohammad44

        0

        0

        این جای افتخار نداره و مایه تاسفه

  13. Amir Bagheri

    12

    0

    حواسمون‌ به لندو‌ نوریس‌ هم باشه.
    ◀️ یه بار که سکو گرفت امسال.
    ◀️ همیشه هم به کیو‌سه رسیده امسال.(البته این رو زیرنویس‌ کرد،)

  14. Alchemist

    15

    2

    مرسی لوییز. مثل اینکه مرسدس تو کوالی از پارتی مود استفاده نکرده تا تاثیرش رو ببینه که تو بلژیک غافلگیر نشن.بازم 7 دهم فاصله داشتن .تازه احتمالا مکس از پارتی مود استفاده کرده تو کوالی امروز.

  15. sadegh.f1

    13

    2

    این بینتو واقعا چیکار کرده با فراری…
    فرمول یک اصلا دیگه برای من جذابیتی نداره چون تکراری شده همیشه همون همیشگی مثل این میمونه بری کافه بگی همون همیشگی…
    سال دیگه هم همینه هیچ جذابیتی نیست،
    کلام آخر فتل چه اول بشی چه آخر برای من اسطوره ای چون تکنیک و مهارت تو 4 دوره قهرمانی با ردبول بی افتخار اون زمان دیدم و اخلاق حرفه ای و نجیبت هم تو گاری سازی فراری و شرکا دیدم

    • ALEX-ALBON

      2

      4

      ولی خداوکیلی خیلی دوست دارم این همر تایم و تو ماشینی غیر از مرسدس ببینم اونوقت ببینم تایماش و.. ولی افسوس ک بریتانیایی ها هرگز ریسک نمیکنن.
      #ترس

  16. Mehryar Salehi

    11

    3

    تبریک به طرفداران لوییز، تا قبل اشتباه بوتاس تو پیچ آخر، داشتم فکر میکردم که لوییز دیگه سنش طوریه که کم کم اون ۱ دهم آخر کوالیفاینگ رو داره از دست میده اما بازم پل!
    سب هم نمیدونم آدم بگه بدشانسه که سر ۲ هزارم Q3 رو از دست داد یا خوش شانس که با اون جایگاه لکلرک، حداقل دستش تو انتخاب تایر بازه…با ریس پیسی که فراریها دیروز داشتن، نیاز به یک استارت رویایی دارن، اگر جای خوبی بگیرن میتونن حتی ریسینگ پوینتها رو هم شکست بدن.
    و البته یک عملکرد ضعیف از شارل تو Q3.فکر کنم تنها راننده ایی بود که نسبت به Q2 یک دهم از دست داد و اگر اشتباه نکنم همین زمان کافی بود برای ۳-۴ رده…فاصله سب و شارل اما کم و بیش همون اندازه قبل مونده…۲ دهم.

    اما بنظرم بهترین عملکرد رو مکس داشت که بازم ۶-۷ دهم از هم تیمیش سریعتره…انقدر شکستن دادن هم تیمی ها (دنیل، پیر و الانم آلبون) عادی شده که حتی کسی درباره این فاصله صحبت هم نمیکنه!

    ویلیامز هم که…تنها چیز خوبی که داره همون جورج هست که باز با اون تراکتور FW43، تونست نیم ثانیه از لطیفی و جیو سریعتر بره و نزدیک به هاس باشه اونم بعد از دست دادن تمرین اول بخاطر دلارهای نیسانی…بقیه تیم معلوم نیست چیکار دارن میکنن.درست ۳ روز بعد مصاحبه رابسون که قدم بعدی تیم بزرگتر خواهد بود و توی بارسلونا هم یه کارتهایی برای رو کردن داریم، همچین افتضاحی رو رقم میزنن…چه کاری بود اخراج پت !

      • Mehryar Salehi

        7

        1

        خیر منظورم به اینه که مکس به عنوان راننده ضعیفتر شروع کرد و بعنوان راننده کاملا برتر به این دور هم تیمی بودنشون خاتمه داد.
        فصل فرمولا وان ۲ تا مسابقه نیست.

      • Amin

        4

        3

        بله جناب صالحی حق با شماست نتیجه اصلی امیتازات کل فصله
        ولی خب اون همه دی ان اف عادی می‌تونه باشه؟اگه اشتباه نکنم دنیل ۲۰۱۸ رکورد دی ان اف رو زد
        و البته راننده کاملا برتر؟؟؟؟؟؟؟؟
        (پارتی درون تیمی تو ردبول یه سنتیه که خیلی وقته وجود داره!)
        این نسخه مکس نه ولی مکس نسخه ۲۰۱۸ و قبلتر حریف دنی ریک نبودن

      • Mehryar Salehi

        5

        0

        امین جان منم DNF های دنیل یادم هست و معیار سنجشم صرف جدول نیست، بهرحال یک سیر تحولی این مدت بود و باور کن شدیدا علاقه داشتم نتیجه انتهاییش برعکس بشه اما مکس روز به روز بهتر شد تو اون دوره (و ظاهرا تا الانم همینه)…بیس قیاسشونم برام مسابقاتی هست که به پایان رسوندن. بهرحال آمار شکست ۱۴-۷ برای کوالیفاینگی که هردو ، ۲ مورد بخاطر خرابی از همدیگه عقب افتادن و آمار متوسط رده ریس ۴ برای دنیل، ۳.۴ برای مکس و متوسط رده کوالیفاینگ ۸.۱ دنیل در مقابل ۷ مکس، دروغ نمیگه.

        دنیل از زمان تغییر قوانین ۲۰۱۷ دیگه اون راننده بی نظیر قبلش نیست.خوبه اما فقط همین.

        درباره پارتی و غیره…شاید وبر میتونست همچین ادعایی بکنه که کرد اما درباره دنیل، من منتظر میمونم تا خود دنیل یک زمانی حداقل برای دفاع از پرستیژ خودش، یک اشاره ایی بهش بکنه و بعد حرف شمارو قبول کنم…فعلا یک سال و نیم گذشته و خبری نیست.
        باور کنید دوست عزیز، به نفع گیری انقدر موضوع بزرگیه که اولین لحظه ایی که راننده احساس کنه همچین چیزی اطرافش هست، بهش اشاره میکنه.(سب ریس قبل، مالدونادو امریکا ۲۰۱۳، کوبیتسا کل فصل قبل و ۲۰۰۸ و الان و کلا همیشه…وبر سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳)…حتی زمانهایی که اشتباه حس کرده، بازم میاد علنیش میکنه.
        دنیل ابزار و حمایت برابر داشت، همیشه هم خودش همینو گفته.

  17. alireza_h

    5

    0

    گسلی و لکرلک از شانس دور آخر استفاده نکردن!؟ اینطور به نظر اومد، وقتی همه داشتن توو یک دقیقه آخر کیو سه تایم آخر رو می‌زدن، خبری از گسلی و لکرلک نباشه

    گسلی امسال واقعا خوب بوده

  18. Ali Hosseini

    2

    2

    کلا انگاری وضعیت سب و ماشینش یه خورده بهتر شده و فاصله ش یه خورده کمتر شده.
    ایشالله طی دو مسابقه اینده بهتر بشه و رقابت ها جذاب تر بشه.

  19. محسن

    2

    2

    واقعا چه صبری آدم باید داشته باشه بارسا ۸ تا بخوره فراری هم ۹ و ۱۱ کی باورش میشه
    الان فعلا تو سراشیبی سقوط هستن این ۲ تا تیم
    خدا کنه زودتر اوضاعشون درست بشه
    حتی کسی نمیتونه نزدیک مرسدس ها بشه مگه اینا ماشینشون چی داره
    دمشون گرم

    • ALEX-ALBON

      2

      2

      بارسا 8 تا خورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      8تا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      مسی کجا بوده؟؟
      ادمین بچاپ

      • Mahmood.gh

        3

        1

        مسی بدبخت چ گناهی داره
        مشکل بارسلون دقیقا همون مشکل فراریه
        مدیریت
        جفتشون ی مدیر حوب داشته باشن نتیجه میگیرن
        مهرهاشون خوبه مدیرشون ………

      • Mohammad44

        1

        0

        تو جیب تیاگو پیداش کردن
        محمود این چه حرفیه انصافا وقتی مقابل اسباب و مایورکا هتریک می کنه میشه فرازمینی وقتی تو بازی های بزرگ کاری نمی کنه میگن تقصیر مربیه
        در مزخرف بودن سایت که حرفی نیست ولی این تناقض هم چیز جالبی نیست اصلا

    • S5

      5

      0

      به قول یه نفر تو یه سایت دیگه: دقیقا همین کاری که دیشب بایرن با بارسا کرد، مرسدس چند ساله داره با فراری میکنه

  20. امید نورمحمدی

    11

    5

    درباره لوییس واقعا هیچ حرفی وجود نداره و اون با قدرت و در همون دور اول پول پوزیشنو گرفت و تمام. بوتاس با فاصله کم و مکس هم طبق معمول تنهای راننده ای که همتراز با مرسدسها حرکت میکنه و نتایجش هم دچار نوسان آنچنانی نمیشه ترکیب قابل پیشبینی سه راننده اولو مشخص کردند. از لویییس و بوتاس و مکس میگذرم.
    فراری امروز سنگ تمام گذاشت! امروز فقط سب قربانی نبود. تلاش سب برای کم کردن فاصله اش با لکلرک و رسوندن اون به حدود 0.2 ثانیه بعداز نمایش ضعیف در تمرینات 2 و 3 نشون داد سب واقعا در حال جنگ با ماشینه. اونم بدون پشتوانه صددرصدی تیم. مکان 9 برای لکلرک ولی عجیب بود و بیشتر عمق فاجعه در اسپانیارو نشون میده. واقعا شوک آور بود. در تمام تمرینات لکلرک بین 5-6 راننده برتر بود و امروز هم منتظر همین نتیجه بودم ولی این اتفاق نیوفتاد.
    فاصله مکان 9 لکلرک با مکان 11 سب گویای این واقعیته که اگر موفقیتی در فراری دیدید باید تعجب کنید. امروز گسلی و نوریس عالی بودند و رنو ها ناموفق.
    به فراری بر میگردم. جاییکه رقابت مسابقه ای برای این تیم “فقط” بین دو راننده اش تعریف میشه و طرفداران دلخوش به این هستند که سب بهتر تمام میکنه یا لکلرک!
    نکته دیگه ای که یکم مسابقه فردارو برای فراری پیچیده میکنه اینه که سب میتونه با لاستیک مدیوم مسابقه را شروع کنه و حق انتخاب داره ولی لکلرک باید با سافت دور زده استارت بزنه. یکی از دلایلی که مکان یازدهمو بهتر از مکان دهم میکنه توی یکچنین مسابقاتیه که در مرحله دوم تایمگیری همه از لاستیک سافت استفاده میکنند. البته منظورم این نیست که سب مخصوصا یازدهم شد! او با 0.002 ثانیه اختلاف نسبت به نوریس از رسیدن به مرحله سوم بازموند و این از بدشانسی او بود که شاید و شاید خوش شانسی هم محسوب بشه.
    از طرفی هردو راننده فراری به نوریس باختند و هرکدوم یک ردیف بخاطر نوریس متضرر شدند. جدا باید از فراری درس گرفت که راننده جوان و خوش استیلش هم اینجوری مقهور دیگران میشه بدون اینکه کم کاری یا اشتباهی مرتکب شده باشه. اگر اوضاع به همین روال پیش بره یک روانشناس هم باید برای لکلرک استخدام کنند! کسی که میدونه برتری داره و فصل قبل 7 پول پوزیشن گرفت و صادقانه بخوام بگم در تکدورها عالی کار میکنه اینجوری در مکان نهم قرار میگیره. این موضوع نباید تکرار بشه.
    نکته دیگرم درباره رفتار تیمها با راننده هاییه که فصل بعد تیمو ترک میکنند هست. ببینید چه ارتباط صمیمانه ای بین ریکیاردو و مدیر تیم رنو یا ساینز و مدیر تیم مک لارن وجود داره و احترام زیادی بین هر دو سوی ماجرا برقراره ولی در فراری کاملا وارونه است. این مختص به این فصل هم نیست و فراری توی این زمینه کارنامه خوبی نداره. چرا نباید مدیر تیم با سب ارتباط نزدیکتری داشته باشه؟ چرا دردسرهای فنی همیشه باید گریبان این راننده را بگیره؟ اون از نحوه خروجش و اینهم از ضعیفترین افرادی که در گاراژ سب کار میکنند. واقعا چه اتفاقی بین پدر متیا و سب افتاده؟
    از طرفی چرا سب به طرفدارانش احترام نمیزاره؟ نه از آینده اش در فرمول 1 صحبت میکنه و نه از مشکلاتی که با تیم پیدا کرده حرفی میزنه. بلاخره سب طرفداران زیادی در تمام دنیا داره و این طرفداران براشون مهمه چه اتفاقی برای او میافته. ولی برای سب انگار طرفدارهاش هیچ اهمیتی ندارند. شاید در برخورد با همکارانش در تیمها و سایر رانندگان مدیران و … عالی باشه و ارتباط خوبی داشته باشه ولی واقعا این رفتاری که با طرفدارهاش داره غیر منطقی و یه جورایی غیر اخلاقیه.
    اگر میخواد بازنشسته بشه بگه و اگر میخواد بمونه و به تیم دیگری بره هم مشخص کنه. مثل همه راننده های دیگه. حالا حتما نگه به چه تیمی میخواد بره ولی مشخص کنه که موندنی هست یا نه! اینجوری واقعا برای طرفدار آزاردهنده است.
    کیمی هم بلاخره توی این فصل به مرحله دوم رسید. حیف این راننده بزرگ نیست که تمام اعتبارشو برای تیم دوم و سوم فراری خرج میکنه؟

  21. Ahmad VETTEL

    4

    3

    آقا واقعا از ادمینای عزیز سایت میخوام تو لیست راننده های مورد علاقه یه گزینه آنتی فتل اضافه بشه که دیگه بعضیا مجبور نباشن الکی یه راننده ای که طرفدارش نیستن و انتخاب کنن
    یه عده کلا یک کلمه در مورد راننده مورد علاقه خودشون چه خوب چه بد حرف نمیزنن فقط کمین کردن واسه حمله به فتل
    مثلا همین دکتر که البته چند وقت بود افتخار نمیداد کامنت بذاره نگرانش شده بودیم
    حالا اگه یه طرفدار فتل خدای نکرده از یه راننده دیگه بد بگه چه جنگی به پا میشه اینجا

  22. AmirXero

    6

    2

    به امید موفقیت دوباره مکس و ردبول
    امیدوارم فردا هم دوباره سورپرایزمون کنن
    البته با پول پوزیشن همیلتون کار خیلی سخته

  23. Jingoozz

    2

    0

    سلام به همگی
    منم خوبم از دوستانی که جویای احوال بودن ممنونم ، انشالا که مسابقه خوبی داشته باشیم امروز و بعدش با کارشناسی ریس درخدمتتونم….

دیدگاه خود را بیان کنید