فرمول یک ایرانسباستین فتل، راننده تیم فراری برای دومین سال پیاپی توانست با ثبت زمان 1:10.240، پول پوزیشن مسابقه مونترال کانادا را ازآن خود کند.

لوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس با اختلاف 0.206 ثانیه ای در مکان دوم قرار گرفت. چارلز لکلرک نیز باید مسابقه از رده سوم در کنار دنیل ریکاردو استارت بزند. والتری بوتاس نیز نتوانست دور خوبی در پایان تعیین خط ثبت کند و در جایگاه ششم، پایین تر از پیر گسلی قرار گرفت.

خلاصه ای از اتفاقات مرحله اول و دوم تعیین خط مونترال

22:29 سریع ترین زمان تا به اینجا، 1:10.843 از سباستین فتل بوده است، آیا شاهد زمان سریع تر و 1:09 خواهیم بود؟

22:30 پرچم سبز و شروع مرحله اول تعیین خط (Q1)…

22:31 یک دقیقه از تعیین خط گذشته و خبری از راننده های تیم ها در پیست نیست، همه به دنبال اسلیپ استریم هستند؟

22:32 دو راننده ویلیامز سکوت پیست را از بین میبرند. لنس استرول نیز پس از حادثه تمرین سوم باید با موتور مرسدس قدیمی خود در تعیین خط شرکت کند.

22:36 لندو نوریس مک لارن را به صدر جدول زمانی می برد؛ 1:12.407، اما هنوز منتظر فراری و مرسدس هستیم!

22:40 لکلرک زمان 1:11.481 را ثبت می کند و فتل نیز در رده دوم قرار می گیرد. باز هم شاهد بهبود زمانی خواهیم بود…

22:41 16گروژان 17رایکونن 18استرول 19راسل 20کوبیتسا در خطر حذف هستند.

22:42 حالا والتری بوتاس با زمان 1:11.229 مرسدس را به رده نخست می برد.

22:43 باز هم فراری ها، رده اول را در اختیار می گیرند اما اینبار سباستین فتل با زمان 1:11.200 به رده اول می رود.

22:46 همیلتون و بوتاس سریع ترین های سکتور اول و دوم بوده اند و فتل نیز برتری سکتور سوم پیست را در اختیار دارد.

22:48 پرچم شطرنجی و رقابت بسیار نزدیک دنبال می شود.

22:49 حذف شدگان مرحله اول تعیین خط: 16 پرز، 17 رایکونن، 18 استرول، 19 راسل، 20 کوبیتسا.

22:50 1فتل، 2لکلرک، 3بوتاس، 4همیلتون، 5ورشتپن.

22:55 مرحله دوم تعیین خط آغاز می شود، 15 دقیقه دیگر، رقابت کنندگان پول پوزیشن مونترال مشخص خواهند شد…

22:56 راننده های مرسدس و فراری با لاستیک های مدیوم وارد پیست می شوند!

22:58 لوئیس همیلتون سریع ترین زمان را ثبت می کند؛ 1:11.336، آنتونیو جیوویناتزی با لاستیک سافت هم 0.8 ثانیه از راننده مرسدس کندتر است.

22:59 فتل 0.027 ثانیه از همیلتون سریع تر است و به رده اول می رود. مکس ورشتپن نیز با لاستیک مدیوم وارد پیست شده است.

23:00 بوتاس پایین تر از فتل و همیلتون در رده سوم قرار می گیرد. ورشتپن نیز با مدیوم 0.5 ثانیه از فتل کندتر است و به نظر نمی رسد که این زمان خوبی برای رسیدن به مرحله پایانی تعیین خط باشد. یحتمل ردبول ها با لاستیک سافت دوباره به پیست خواهند آمد.

23:01 فتل و لکلرک بار دیگر سریع ترین زمان را ثبت می کنند و به رده اول و دوم می روند.

23:03 پیر گسلی با لاستیک سافت خود بین دو راننده فراری در رده دوم قرار می گیرد. ورشتپن نیز به پیت رفته تا با سافت وارد پیست شود.

23:03 11ورشتپن 12جیوویناتزی 13کویات 14آلبون 15گروژان در خطر حذف هستند.

23:05 حالا راننده های مرسدس خودی نشان می دهند، همیلتون با زمان 1:11.010 به رده نخست می رود و بوتاس نیز با اختلاف 0.085 ثانیه ای در رده دوم جای می گیرد.

23:09 در نقطه سرعت گیری، فتل با سرعت 333.3 کیلومتر/ساعت سریع ترین بوده و پرز و ریکاردو در رده دوم و سوم هستند.

23:10 پرچم شطرنجی – ورشتپن با لاستیک سافت در پیست حضور دارد.

کوین مگنوسن - کانادا 2019

کوین مگنوسن – کانادا 2019

23:11 پرچم قرمز؛ دیوار قهرمانان قربانی دیگری گرفت، کوین مگنوسن در مستقیمی پیست با دیوار برخورد کرده و با این حادثه، تعیین خط هم تیمی اش، رومن گروژان و حتی ورشتپن را تحت تاثیر قرار داد.

23:11 حذف شدگان مرحله دوم تعیین خط: 11 ورشتپن، 12 کویات، 13 جیوویناتزی، 14 آلبون، 15 گروژان.

23:12 1همیلتون، 2بوتاس، 3فتل، 4گسلی، 5لکلرک؛ همه ی این راننده ها مسابقه را با لاستیک مدیوم آغاز خواهند کرد بجز راننده ردبول!

جدول تعیین خط فرمول یک کانادا 2019

ردهرانندهتیمزمان
1سباستین فتلفراری1:10.240
2لوییس همیلتونمرسدس+0.206
3چارلز لکلرکفراری+0.680
4دنیل ریکاردورنو+0.831
5پیر گسلیردبول +0.839
6والتری بوتاسمرسدس+0.861
7نیکو هالکنبرگرنو+1.084
8لندو نوریسمکلارن+1.623
9کارلوس ساینزمکلارن+3.741
10کوین مگنوسنهاس-
11مکس ورشتپنردبول 1:11.800
12دنیل کویاتتورو روسو1:11.921
13آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:12.136
14الکساندر البونتورو روسو1:12.193
15رومن گروژانهاس1:12.109
16سرجیو پرزریسینگ پوینت1:12.197
17کیمی رایکوننآلفارومئو1:12.230
18لنس استرولریسینگ پوینت1:12.266
19جورج راسل ویلیامز1:13.617
20رابرت کوبیتساویلیامز1:14.393
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

168 دیدگاه

      • محمد.ج

        21

        2

        بعد از تصادفی که توی پیچ آخر اتفاق افتاد و اسپین شدن خطرناک بوتاس راننده ها سر پیچ آخر به وضوح با استرس و احتیاط کار کردند. دوتا تایم گیری آخر همیلتون دو سکتور اول بنفش بود و سکتور آخر زرد. فتل و لکلرک هم همینطور.
        اگر اون تصادف پیش نمیومد و راننده ها از پیچ آخر نمیترسیدن احتمالا تایم هایی با دو یا سه دهم زمان کمتر رو میدیدیم

    • محمدرضا

      39

      6

      تبریک به فراری و سب. فقط فردانباس بداستارت بزنه.بوتاس چرا اونجاس؟و علاوه بر ردبولا رنو عالی بود امروز. بنظرم لوییس فردا بینه فراریا کارسختی داره. بهرحال امیدوارم سب پیروز بشه . و لکلرکم عجولانه نگازه . و تواستارت حداقل سومیشو حفظ کنه . بوتاس گسلی مکس و گورکنو نیکو هم اون عقب .بنظرم فرا جذاب بشه مسابقه . و امیدوارم بدبیاری برا فراری و سب بوجود نیاد

      • Seb the great

        24

        14

        اخه مگه فتل تو عمرش استارت بد زده😒
        یک شاهکار دیگه از فتل

      • محمد.ج

        11

        0

        بوتاس یه اسپین داشت و بعدش دیگه فشار نیاورد. اما بوتاس رو بیخیال یه نگاهی به جایگاه ورشتپن بنداز. اشتباه فراری برای لکلرک توی موناکو رو ردبول اینجا برای ورشتپن انجام داد. میخواست لحظه آخر از گاراژ بیاد بیرون و تایم بزنه که مگنوسن تصادف کرد و همه چیز تموم شد. جایگاه بوتاس و ورشتپن حتما رقابت رو جذاب تر میکنه.

    • 5red16

      31

      14

      واقعا مرسی وتل، مرسی
      یه خواهش داشتم
      دوستانی که تو اینستاگرام فعالن برن تو صفحات لکلرک بهش بگن دست از رقابت با وتل حداقل این فصل بردار
      ازش چیزای زیادی میتونی یاد بگیری
      ناسلامتی چهار سال پشت سر هم قهرمان جهان شده
      اگه فقط یکم تمرکز بیشتر داشت میتونست خط اول رو قفل کنن
      چارلز استعداد و مهارتش ثابت شده هست
      نیازی نیست چیزی رو به تیم و مدیریت ثابت کنه
      من جای این بودم روزی یک ساعت وتل رو سوال پیچ میکردم ازش چیز یاد میگرفتم
      ممنون

      • THE MINDBLOWER

        22

        1

        با اینکه سب پسر خوب پدوکه ولی بعید میدونم به همین راحتی به همتیمیش انقد راحت قلق های پیستارو بگه

      • نیما

        3

        0

        ولی زیادی فیلم هندی نبین
        اینا رقیبن و داداشی هم نیستن حتی اگه سب خوش اخلاقم باشی
        احترامی که سب مثلا برای لوئیس قائله شاید 20 درصدشو واسه لکلرک قائل نیست چون اونو در سطح خودش نمیدونه و مقایسه کنید با رابطش با کیمی
        ذهنیت اینا با ذهنیت افراد عادی فرق داره اینو همیشه در یاد داشته باشین

  1. Amin

    35

    73

    تبریک ب فراری فن ها
    اختلاف سرعت فراری تو کفی واقعا زیاد بود
    ۸ کیلومتر فک کنم
    لوئیز همه سعیشو کرد سکتور ۱و۲ بنفش ولی کفی نمیشود با فراری کاری کرد
    ان شاالله ریس رو میبری لوییز 💪

    • بهروز

      49

      47

      اینا زمینو زمانو دوختن به هم که سرعت فراری تو کفی توهمه، مافیاس، فلانه، والا هنوزم باورشون نشده، و جالب اینجاس که اگه تو ریس فراری ها یک دو کنن یا یکشون ببره، اینا دیگه نمیگن ای وای جذاب نیست مسابقات؛ چه بی هیجانه مسابقات، جمعش کنن و ازین حرفا، از فردا یهو مسابقات جذاب میشه، مثلا اگه فتل حتی اختلاف 50 ثانیه اول شه، مسابقه به زعم دوستان کاملا مسابقه پرهیجانی میشه یهو :))) کلا ملت باحالی داریم

      • Amir44

        17

        38

        بهروز جان حرفت درسته واقعا
        بذار برات پیشگویی هم میکنم الان فتل ببره هم ۴ نفر میان میگن : خب تا اخر فصل سب اول میشه و همیلتون ۷ تا dnf میاره با ۴ تا هشتمی دو سه تا مسابقه هم حالا سکو میگیره و فتل قهرمان بی بدیل فرمول ۱ میشه !
        ولی خب داداش از یه طرف هم اصلا اختلاف ۵۰ ثانیه‌ای و ۱-۲ های متوالی فراری و از ذهنت بیار بیرون همیلتون هست ❤️ مرسدس هست 👌

      • محمدرضا

        36

        13

        اقابهزاد عزیز بعد پنج یک دو برامرسدس بنظرت مافراریا باید بگیم اوجه هیجانو داریم میبینیم این فصل!!!!!!!خودتوجایه مابزار ببین همین حرفومیزنی؟!بعد پنج مسابقه فراری یه پول زده ،حالا ما بنظرت هیجان نداشته باشیم؟؟؟؟؟؟البته فراری که تاریخه فرمول یک هست همیشه باید تواوج باشه واین شرایط برایه ما قابل قبول نیست . باید همیشه تواوج باشن نه چهارپنج سال!!!!

      • iman88

        7

        4

        اگر اشتباه نکنم سب تو سکتور اخر 4 دهم کسب کرد که این یعنی تو سکتور 1 و2 دو دهم ازدست داده.(البته یکم به شک افتادم .دوستان اگر دقیقش رو یادشونه بگن تا امار اشتباهی نداده باشم)
        تو سکتور 1 و2 نزدیک ترین زمان به لوییس رو چارلز زد که 9 صدم کمتر ازلوییس بود و اگر تو سکتور 3 اشتباه نمیکرد و 3 دهم میگرفت میتونست حتی پولو بگیره.

      • ToHidden

        13

        0

        iman88:
        تایم سب
        سکتور1: +0.034
        سکتور2: +0.058
        سکتور3: -0.298

      • محمد.ج

        5

        4

        بهروز خان اولا همه وقتی مسابقات براشون جذابتره که راننده مورد علاقشون نتیجه بگیره. حتی خودت.
        دوما واضح بود که بعد از تصادف مگنوسن و اسپین بوتاس همه توی سکتور آخر با احتیاط رانندگی کردند و واسه همین مرتب سکتورای دیگه بنفش میشد اما سکتور سوم نه.

        در ضمن اگه بخوام مثل خودت با توهم توطئه حرف بزنم باید بگم دقیقا اینکه فراری توی مستقیمی بهتره و توی پیچ ها همه ی تیمها به جز مرسدس مشکل دارند اونم بخاطر دمای لاستیک ها نشون میده پشت پرده ای هست. ۹تیم نمیتونند دمای لاستیک رو پیدا کنند اما مرسدس از مسابقه اول میتونه. البته من اعتقاد به زد و بند پشت پرده ندارم اما خواستم مث خودت حرف زده باشم.

      • iman88

        12

        0

        ممنون
        ToHidden
        اون 4 دهمی که من دیدم مقایسه دو راننده دیگه بوده.
        من نمیدونم دوستان رو چه حساب میگن فراری تو سکتور سه اختلاف چندانی نداشت اونم در حالی که در تمام اخر هفته سه دهم و چهار دهم تو این سکتور کسب میکردن.اصلا چطور ممکنه تو سکتوری که در تخصص یه ماشینه تایم کسب نکنی و تو سکتوری که به شدت توش ضعف داری اختلاف زمانه مورد نیاز برای پول پوزیشن رو بدست بیاری؟!

    • Behnam380

      12

      6

      تو سکتور یک و دو هم اختلاف ناچیز بود و تو سکتور سوم به دلیل درگ کمتر و نه لزوما قدرت بیشتر فاصله بیشتر بود .
      وقتی دانفورس ماشین فراری کمتره طبیعتاً درگ کمتری هم داره و تو مستقیمی ها سریعتره .
      فاصله کمه و اگه فراری فردا لاستیک‌ها رو مدیریت نکنه احتمالا سکوی اول رو از دست میده.

      • Amin

        6

        5

        درگ کمتر؟
        چ طور فراری با درگ کمتر تونست تو فاصله ۳ صدمی لوئیز تو سکتور ۱و۲ باقی بمونه؟؟
        پسر خوب فراری موتورش خیلی قوی تر از اونیه که شما میخوای نشون بدی
        اگه بخاطر درگ کمتر بود مطمعنم باش نمیتونستن پول بگیرن

      • Hamed

        8

        2

        بیخیال بابا یعنی دارید منکر تنها نقطه قوت فراری میشید
        حتمن مرسدسم با ستاپ موناکو اومده بود تو یکی از کم دانفورس ترین پیستای سال؟
        تمام ماشینا ستاپ low drag داشتن

  2. shian

    72

    11

    آرررررررررررررررره!
    چهارم و بالاتر از ردبول ها.
    مرسی دنی ریک و الان قیافه ی کریستین هورنر دیدن داره.
    تبریک به سباستین و دلم برای آوازهاش تنگ شده بود :))))

  3. Mr.FoX

    48

    8

    پوووووووووول پوزیشن مرسی فتل مرسی پسر آفرین بهت پسر ترکوندی ایشالله فردا یه استارت عالی از لکراک ببینیم قشنگ تکمیل کنیم مسابقه رو ولی سرعت مسابقه ای مرسدس بیشتره بازم خدا بزرگه مرسی آلمانی

    • 77Ali

      23

      4

      فردا بعد استارت فقط بايد نگران استراتژى فرارى بود همين فرارى رو مديوم از سافتم بهتره حداقل ريساى گذشته اينو ميگفت دور سب عالى بود ولى لكرلك عم ميتونست ٢ باشه بدشانس بود

  4. McLaren F1

    39

    30

    واقعا باورش سخته
    این فصل دیدن این موقعیت برای اولین بار بود
    ورشتپن چی شد؟
    ولی انصافا تفاوت شادی کردن سب با لوییس
    یه افتادگیه دوست داشتنی داره این بشر
    امیدوارم فردا فراری بره واسه یک و دو
    هرچند همونجوری که اقای حسینی گفتن شرایط مسابقه ای مرسدس بهتره مخوصا لاستیک خوریش
    به هرحال تا همینجاشم خوب بود
    مخصوصا دیدن هر دو مک لارن تو ده تا
    و حیف دنیل
    چقدر بد گسلی

    • Amir44

      18

      16

      مکس با مدیوم دور زد ولی جزو ده تا نبود داشت خذف میشد که سافت انداخت بیاد یه تایم بهتر بزنه ولی مگنوسن رفت تو در و دیوار تایم مکس خراب شد.
      ولی داداش تعریفت از افتادگی چیه ؟
      واللا فتل که دیگه اهنگ بندری میزنه پشت میکروفون
      اصلا چه بحثیه اقا هر کی هر جوری دوست داره خوشحالی میکنه! طرفدار فتلی خب قبول کسی نگفت نباش که چرا آسمون و ریسمون میبافی!

      • iman88

        19

        0

        مکس راحت میتونست با مدیوم دور سریع بزنه اما تو دو تا پیچ به ترافیک سه تا ماشین خورد و تایم از دست داد.تاخیری هم که برای برگشت به پیست داشت به خاطر خلوت شدن پیست بود که حماقت محض بود و در بهترین حالت فقط یه دور میتونست بزنه.ردبول یکی از اون حرکات مرسوم تو فراری رو انجام داد

    • Amin

      11

      22

      😂😂😂😂😂آقا حالا ی پول گرفت عا
      ثاینا شخصیت رو فتل داره یا لوئیز
      فتل ی پول میگیره میخواد رادیو رو پاره کنه اما لوییز چی من فقط چنتا خوشحالی شبیه خوشحالی پول موناکو ازش سراغ دارم
      منطق داشته باشیم بد نیست

  5. mahdavi3d

    36

    3

    تبریک به طرفداران وتل و فراری. بالاخره یک خبر خوب!
    دنیل ریکیاردو هم پس از مدت ها یک استارت خوب خواهد داشت!
    ولی برا مکس خیلی ناراحات شدم، همون موقع که گذاشتن برای لحظه آخر، فکرش رو می کردم که ریسک بزرگی دارن می کنن و احتمال کرش در جلو و مشکلات دیگر هست که دقیقا همین اتفاق هم افتاد.

    • iman88

      12

      0

      mahdavi3d
      دقیقا وقتی تصویر گاراژرو نشون داد که 3 دقیقه مونده به تموم شدن کیو2 انقدر ریلکس برا خودشون اینور اونور میرن فقط داشتم حرص میخوردم.اصلا تصادف هم اتفاق نمیوفتاد بازم احتمالش بود که مثل دور اخر چارلز یه اشتباه باعث بشه نتونه تایم خوبی بزنه.مثل اتفاقی که برای فراری تو مسابقه قبل افتاد من نمیدونم توی اون تشکیلات به این بزرگی هیچکس نیست که احتمال این حوادث رو بده

  6. داریوش

    41

    7

    تبریک به فراری فن ها
    بعد از مدت ها لبخند روی لبامون اومد
    انصافا لوییس خیلی سریع بود
    بوتاس هم نشون داد که یک راننده معمولی هست که تحت فشار کاری نمیتونه بکنه
    در آخر هم بالاخره ثابت شد ، چوب خدا صدا نداره ، مکس عزیز

  7. جنون سرعت

    37

    27

    این تعین خط رو من به عنوان یه جواب محکم برای تمامی دوستانی که میگن شما چرا توهم توطئه دارید و فکر این مصاحبه ها و کارای دیگه فقط برای خراب کردن تمرکز فتله
    از اینجا بهشون میگم به این خاطره که تنها کسی که از پس همچین کارایی بر میاد فقط و فقط خود لرد سباستین فتله نه هیچ کس دیگه به ای خاطره که تنها کسی که هنوز میتونه تو این سطح بیخود فرمول یک میتونه کاری کنه که من از هیجان صفحه یه لپ تاپ 5 تومنی رو خور و خاک شیر کنم ولی فدای سر فتل فدای سر اسطورمون

  8. جنون سرعت

    35

    12

    دور اخری که همیلتون داشت میزد من فقط داشتم میگفتم وای چه دوری به هیچ هنوان کسی نمیتونه تایم لویس رو بزنه
    ولی سب اینجاس
    سب اینجاس
    خود همیلتون باورش نمیشد که کسی بتونه تایمشو بزنه
    موقعی که از ماشین در می اومد صورتش کاملا مشخص بود
    باور کردنی نیس که فتل به انگیزه و قدرت جوانی لکلرک غلبه کنه عشق منه بخدا این فتل

    • m.amin

      7

      7

      من واقعا نمیدونم این تصوراتتون رو چطور اینقد مطمن میگید.همیلتون خودش باورش نمیشد 🤣چون از صورتش فهمیدن ایشون.
      خود لوییس میدونست داداش فراری سریعتره و اینو گفتشم.این حرفا رو خدایش از کجا میارید
      البته حالا بعد شیش هفتا مسابقه یه پول گرفتین درک میکنم خوشحالی کنید.ولی خب دیگه هرچیزی نگید.فراری ب کجا رسیده ک با یه پول پوزیشن ک امتیازی هم نمیدن بهش طرفداراش اینقد خوشحالی میکنن🤣

    • ToHidden

      15

      0

      فشار روانی بود، اسپین شد و البته شانس آورد تو دیوار نرفت و هیچ تایمی هم نزده بود و فقط فرصت یک دور رو داشت. که چندجا لاستیکش قفل کرد و تایم از دست داد.

      • THE MINDBLOWER

        11

        0

        بازم نشون میده کار سب تو بحرین چی بود.
        خیلی حیف شد بحرین

  9. Amir44

    23

    4

    عجب تعیین خطی واقعا جالب و پر از اتفاق بود!
    بوتاس اصلا داغون بود امروز خیلی خراب کرد خیلی . دور اول که سر خورد به نظرم باید سریع لاستیک عوض میکرد و مثل لکلرک یه دور اضافی میزد چون تو دور اخرش قشنگ ترس داشت که حتما یه زمان و ثبت کنه !
    همیلتون سکتور یک و دو واقعا پرواز میکرد چه سرعتی داشت ولی تو سکتور ۳ نزدیک ۰.۳ از دست داد تو هر دو تا دورش!!!!!
    واقعا لحظه شماری میکنم برای استارت فردا باید ببینیم تو سکتورای اول همیلتون میتونه سبقت بگیره یا نه !
    رنو هم خیلی خوب داره میکشه خودشو بالا تو موناکو هم ریکاردو تعیین خط خوبی داشت الانم چهارمی عالیه واقعا مسابقات داره کم کم جالب میشه
    خوبیش اینه مرسدس و همیلتون یه حاشیه امنیت خیلی خوبی دارن فعلا البته !!

  10. شاهین

    36

    4

    مرسییییی فتل. واقعا عالی بود. دلم برای خوشحالیش تنگ شده بود. امیدوارم این پول زدن ها و حتی پیروزی ها ادامه داشته باشه
    ریکاردو ترکوند واقعا عالی بود. با رنو چهارم باشی خیلییهههههه

  11. iman88

    29

    1

    چه کرد فتل.همون سبی بود که همه دوست داریم ببینیم.واقعا عالی بود.ولی نمیدونم تو دور اخر چه اتفاقی برای چارلز افتاد تو سکتور یک و دو 9 صدم عقب بود و قائدتا باید حداقل 2 دهم تو سکتور 3 کسب میکرد.واقعا حیف شد فراری میتونست خط یکو بگیره و خیلی شانسش رو برای پیروزی مسابقه بیشتر کنه.اما همین هم عالیه.تبریک به طرفدارای سب که بی نظیر بود.
    والتری هم امروز خیلی بی ثبات بود .
    و فکر کنم بزرگترین افسوس امروز برای مکس باشه.اینکه فردا یه ریس نزدیک رو ببینیم و مکس تو این رقابت نباشه واقعا حیفه.البته فکر کنم طرفدارای فتل خوشحال باشن که فردا مکس اطراف فتل نیست که خرابکاری کنه(شوخی میکنم هردوشون فوقالعاده ان)بازم تبریک به طرفدارای فتل

    • Hamed

      18

      1

      لکرک اعتماد به نفس داشته باشه موقع استارت با توجه به ابنکه داره از سمت ریس لاین استارت میزنه شاید بتونه همیلتون رو اذیت کنه ولی به قول شما کاش خط 1 رو کامل فراری میگرفت تا استرس استارت ریس کمتر میشد

  12. (Seb(fan

    26

    15

    یسسسسسسسسسسسس،دمت گرم سب ترکوندی پسر،بهترینی سب اونم با اختلاف سب ثابت کرد اگ ماشین سریع داشته باشه به هیچکی رحم نمیکنه انشالله فردا قهرمان میشه فورزا سب فورزا فرارری❤☝

  13. Hamed

    26

    2

    چی کرد فتل دمش گرم بالاخره یه خودی نشون داد امسال
    لکرک هم باید دوباره به خودش بیاد کمکم داره میره تو سایه
    ریکیاردو چه خوب بود راسی
    کامنتا رو نخوندم فعلن ولی امیدوارم یسری باز هی آِیه یاس نخونن

  14. Behrooz

    13

    10

    تبریک به فراری ها ، سکتور سه همیل احتمالا یه اشتباه کوچیکی کرده که بعدا معلوم میشه وگرنه اختلاف سرعت تو مستقیمی اونقدر نبود که نشه لوییس پول رو بگیره .

    • ToHidden

      11

      0

      نه دقت کنی فراری ها تو همه دورهاشون سکتور سه رو خیلی خوب بودن، و دوری که فتل زد حتی تو دوتا سکتور اول هم خیلی عقب نبود از لوییز، سکتور اول 0.034 و سکتور دوم 0.058 کندتر بود و تو سکتور سه جبران کرد با 0.298 تایم سریعتر.

    • josef6565

      9

      7

      که مکس بد شانس بود ؟!!
      تو ابوظبی 2018 گفت موتور رنو چقدر احمقه ( زمانی که تیم های هاس و آلفا دنبالش می کردند ) پارسال این موقعه گاو خشمگین دو پبروزی داشت امسال … !.
      در ضمن همیشه مکس گند می زد دیگران (اغلب فراری و سب ) تاوان پس می دادند و این کار مگنوسن هم گند زدن نیست و اتفاق مسابقه ای تا حالا به اندازه موهای سرت اتفاق افتاده. اونی که گند زد خود استراتژِی تیم بود که مکس رو در ثانیه های آخر در حداکثر استرس و ترافیک بیرون دادند. سال 2017 می دونی چه خسارت سنگینی به فراری زد و بعد در گاراژ به فراری ها می خندید.
      مکس راننده فوق العاده ایه ولی آدم با مرامی نیست.

      • INDECENT

        6

        0

        خیلیا هستن تو جوونی کلشون باد داره , همون 2017 مگه مکس چند سالش بود ؟ همین الان چند سالشه مگه ؟
        مکس اگه برخوردی داشته جریمه شده و تاوانشو داده , تو جریان مسابقه , برای پیروزی بوده همه برخوردا , نه اینکه یجا دیگه تاصدف شه سیفتی کار بیاد مکس نتونه به سکو برسه , نه اتفاق امروز که باز دست خودش نبود , نه اینکه پرچم آبی تکون بدن ولی اوکون بیاد بزنه بهش .

      • Amin

        1

        3

        نکه فتل عاقل ترین راننده تاریخه

  15. mehdivettel

    24

    1

    شاید باورتون نشه ولی بیشترین تعداد پول پوزیشن سباستین تو کانادا بوده با پنج پول

    همیشه تو این پیست بینظیر بوده مخصوصا تعیین خط ولی تو مسابقه همیشه بد شانسی میاورده

    امیدوارم مسابقه فردا رو ببریم تا یه خورده شانس داشته باشیم برا قهرمانی

    فاصله با لکلرک 0.680 ، پشمامممممممممم

    دمت گرم سب ، شبمون رو ساختی

  16. Adel

    26

    1

    یعنی گاراژ فراری در حد قهرمانی جهان خوشحالی کرد… D:
    باید دید بالاخره تو مسابقه اصلی هم فتل میتونه با همیلتون رقابت کنه یا نه…
    فکر میکنم فرداشب جزو مسابقه های هیجانی فصل باشه…
    حداقلش اینه که وشتپن و بوتاس 6-7 تا سبقت رو میتونن بگیرن!!!

  17. نیما

    22

    2

    طرفدار هر تیمی باشه دیدن سبی که اینهمه خوشحاله خیلی خوبه و مبارکش باشه
    فراری واقعا تو سکتور سوم عجیب و غریب سریعه
    لوئیس هم خیلی خوب بود ولی به سب نرسید
    همچنین ریکاردو که شاید بهترین راننده تعیین خط بود و 4 ام شد بالاتر از بوتاس و گسلی
    بوتاس خیلی بد عمل کرد و گسلی معمولی نوریس خوب بود ولی زورش به رنو ها نرسید
    ردبول هم که فک کنم از رو استراتژی های داغون فراری کپی زد و مکس به فنا داد، با فرم امروز بوتاس و لکلرک، مکس راحت سومی تعیین خطی می گرفت و مسابقه فردا جذاب تر می کرد

    • josef6565

      14

      0

      از روزی که فراری تو موناکو کلاس استراتژی گذاشته رقبا کاملا درس هاشون رو خوب یاد گرفتند. اون از مرسدس تو موناکو این هم از ردبول اینجا. امیدوارم فراری باز هم از این کار ها کنه !!! .

      • نیما

        5

        0

        میتونی هر گرندپری از این کلاسا برای مرسدس و ردبول بزارن تا به رقیبای خودشون خدمت بکنند :))

    • سید علی حسینی

      19

      0

      نه موردی نداره در اون حد، تنها مسئله عجیب برای من اینجاا بود که قبلا ها مرسدس میخواست پاوریونیت خودشو بده به تیم های وابسته، سعی می کرد که اولین بار خودش تست کنه بعد از مسابقه دوم بده ولی این دفعه همه رو مجبور کرد که با خودش همزمان بردارن، این برام جای سواله

  18. MHTB

    19

    0

    سرعت مسابقه ای مرسدس بهتر به نظر میاد، امیدوارم فردا لکرک و فتل مدیریت کنن لوییس رو.
    مکس هم حیف شد ولی عوضش فردا میتونیم شاهد سبقت‌گیری های فوق العاده اش باشیم 😍

  19. iman

    19

    26

    عملکرد امشب فراری جواب محکمی بود به اون دوستانی که بدون اطلاعات فقط از برتری بی چون و چرای مرسدس صحبت میکنن و تمام اشتباهات فردی رو به نقص فنی مهندسی فراری نسبت میدن با نیت حمایت از یه راننده، از هفت مسابقه انجام شده تو سه پیست فراری سریعتر بوده و چهارتا مرسدس که اگر نبود اشتباهات فردی الان نباید این فاصله غیر قابل جبران ایجاد میشد ضمن اینکه فکر میکنم فراری تو سیلور استون و اسپا و مونزا هم سریعتر از مرسدس باشه، خوشحالم که سباستین تایم یک رو زد و امیدوارم که دوباره سباستین نیم فصل اول 2018 رو ببینیم، فورتزا فراری

    • Ahmad VETTEL

      12

      18

      ایمان:
      به غیر از بحرین که فتل اشتباه کرد و باکو که لکلرک اشتباه کرد کجای این 3 ماه راننده ها اشتباه داشتن؟؟!!!
      فراموش نکردیم هنوز که تو موناکو چه افتضاحی به بار آوردن واسه لکلرک.
      بذار 2تا ریس فراری با اختلاف 5ثانیه یک دو کنه،بعد از راننده ها ایراد بگیر

      • iman

        6

        1

        Ahmadدقیقا همون دو پیستی که ما سریع بودیم، منظور منم همین بود ، اگر اون اشتباها نبود الان این فاصله نجومی به وجود نیومده بود، امیدوارم فردا همه چیز درست پیش بره و سب برگرده به رقابت

      • iman

        6

        2

        Ahmadضمنا عیار راننده ها اینجاها مشخص میشه، اگر پشت هم فراریا یک دو کنن که میشه همون ایرادی که شما از همیلتون میگیرید، مهم اینه که سب تو پیستایی که فراری برتره یا توان رقابت داره امتیاز جمع کنه و پیستایی که مرسدس برتره هم هوشیار باشه و بتونه از احتمالات استفاده کنه

  20. ToHidden

    24

    0

    هر جور نگاه میکنم فردا ریس قشنگی میشه، فراری ها که رقابتی شدن، ورشتپن از یازدهم، ریکاردو واوو، حتی بوتاس که ششمی رو تحمل نمیکنه. حیف یه روز باید صبر کنیم.

  21. Amin

    17

    2

    آقا ولی فردا چ مسابقه ای بشه از پشت مکس و بوتاس میخوان بیان،جلو هم لوئیز و سب و البته لکلرک،ساندویچ مرسدس اون جلو جذاب خواهد بود!مثل همیشه آماده باش لوئیز
    فکر میکنم ی ریس فوق العاده رو ببینیم

  22. Sebvettel5

    28

    16

    اووووووووووووووووف چه تایمی زد
    مررسی مرد بزرگ عالی بودی چیزی نمیشه گفت مرسی سباستین مرسی🏎🏎🏎🏎❤❤❤❤❤❤❤❤❤
    راستی کجان اونایی که میگفتن لکرک سریعتره
    کجان اونایی که میگن همیلتون سریعتره
    مرسدس باز تو این پیست شانس پول داشت ولی اینبار سباستین بزرگ گرفت ازشون
    این لکرک نتونست تایم دو رو بگیره خیلی بابت این ناراحت شدم ای کاش یک دو میکرد فراری ولی مهم نیست
    فقط سباستین🔴seb5🔴

    • Amin

      12

      21

      سب از لوئیز سریعتره؟؟؟؟؟😂😂😂😂😂
      باشه پنگوئن ها هم پرواز میکنن
      اینو یادت باشه سب تو همه اگه از لوئیز برتر باشه که نیست تو سرعت مسابقه ای و ریسینگ لاین گرد پای لوئیز هم نیست

      • Ahmad VETTEL

        12

        20

        Amin:
        همیلتون و سرعت مسابقه ای و ریسینگ لاین؟؟!!
        شوخی بامزه ای بود خیلی خندیدیم

      • Mr.FoX

        4

        2

        سرعت مسابقه ای یعنی توان ماشین که توان ماشین من نمی‌دونم شاید دوستان بدونن آیا جزء توانایی های یک راننده میشه یا نه؟

    • just.jeep

      18

      15

      مرسدس تو این پیست شانس پل داشت ولی اینبار سباستین بزرگ گرفت ازشون؟؟هیچ کس حتی خوشبین ترین طرفدار مرسدس هم اینجا برای مرسدس شانس پل قائل نمیشد.همه میدونن فراری بخاطر موتور و طراحی ایرودینامیکش توی پیستهای سرعتی از مرسدس سریعتره.اشتباه لکرک و مهارت لوییس باعث شد دومی به همیلتون برسه وگرنه فراری یک و دو میکرد.ولی به طرفدارای فراری و فتل تبریک میگم.فردا واقعا مسابقه جذابی خواهیم دید.هم بخاطر رده بندی پل پوزیشن هم بودن مکس و بوتاس در عقب و وجود دیوار قهرمانان و احتمالا سیفتی.

      • Amin

        8

        11

        جیپ:ولشون کن باو تاپ اسپید فراری رنو و تورو روسو ردبول و ریسینگ پوینت ک من دیدم از مرسدس بیشتر بود اختلاف با فراری ۸ کیلومتر بود مرسدس ب زور ب ۳۳۰ رسید
        بعد تایمی ک فتل تو سکتور ۱و۲ نسبت ب لوئیز از دست رو همه دیدن
        این یعنی ماشین فراری اصلا ضعیف نیست

      • Mr.FoX

        5

        5

        امین جان برای اطلاع باید بگم پاوریونیت ریسنیگ پوینت همون پاورپوینت مرسدس هست و تفاوتی باهم ندارن حالا سوال اینجا پیش میاد چجوری پاورپوینت ریسیگ پوینت که همون مرسدس هست از خود مرسدس قوی تر هست نکنه ریسینگ پوینت شیطون موتور رو باز میکنه چندتا قطعه افتر مارکت میندازه میگه دسخوش به خودم از فابریکش هم بهتر شد بعد یه چسب مزدا هم میزنه دور سر سیلندر میگه بیا اینو بندازین رو ماشین عشق کنین یعنی ممکنه ریسینگ پوینت همچین کاری کنه؟

      • Amin

        1

        2

        فکس:منظور من اینه مرسدس سرعت پیچ رو با تغییر ستاپ ب دست میاره، نه صرفا ب خاطر شاسی

      • Amin

        3

        3

        فکس:سرعت مسابقه ای مربوط ب راننده نیست و مربوط ب ماشینه؟؟؟؟😂😂😂😂
        فهمیدیم چقدر از فرمول یک سر در میاری
        😋😂😂😂😂😂دقیقا بر عکس گفتی
        دوستان فراری فن حداقل شما این دوستمونو توجیه کنین فکر نکنم حرف منو باور کنه
        سرعت مسابقه ای مهم ترین ویژگی ی راننده و مهم ترین اختلافش با راننده های دیگس

      • Mr.FoX

        3

        0

        امین جان شما صحبتی از ستاپ نکردی گفتی پاورپوینت قوی تره در مورد سرعت مسابقه ای نمیگم راننده بی تأثیر هست ولی سرعتی که خودرو توی تایم گیری داره رو ندارن و بیشتر مدیریت کردن هست از مدیریت لاستیک مدیریت سوخت مدیریت باتری و خیلی چیز های دیگه که اگه ماشین بهت اجازه بده مدیریت کمتری میخواد مثلا تعلیق خوب و آیرودینامیک درست و همینطور ستاپ درستی داشته باشی مدیریت لاستیک توسط راننده خیلی راحت تر میشه مدیریت سوخت و باتری هم به همین شکل هست این یعنی سرعت مسابقه ای بیشترش بر میگرده به اینکه ماشین چقدر باهات راه میاد و اجازه میده که تخته گاز بری و مهم ترین چیز اینه که ماشین چه رفتاری در هوای کثیف داره و چجوری هست این ها اکثرا به ماشین برمی‌گرده چیز هایی که به راننده برمیگرده اینه که مثلاً آماده بیش فرمانی یا کم فرمانی توی هوای کثیف باشه یا اون رو پیش بینی کنه جای درست زمان درست حمله یا دفاع کنه کجای پیست به ماشین جلو خودش بچسبه کجا فاصله بزاره در کل سهم ماشین در سرعت مسابقه ای خیلی بیشتر از راننده هست

  23. Kh.n

    21

    1

    سباستین بهترین کاری که کرد این بود که سکتور ۱و۲ زمان کمتری نسبت به لوییس ازدست داد در عوض از نقطه قوت ماشین فراری که سرعت کفی بود نهایت استفاده را کرد کاری که مرسدس با فراری میکرد و دمش گرم.ترکوند به امید برد فردا. امیدوارم لکلرک تا ته ماجرا را خونده باشه که کت بزرگی تن کیه.
    وبوتاس هم که کلکسیونی از اشتباهات را به نمایش گذاشت.
    وحیف برای وستپن.

  24. mehdivettel

    18

    9

    سباستین فتل بالاتر از لوییس همیلتون

    بابا این چه تیتر هایی هست که میزنید

    بعد از کلی وقت سب پول زده اونم با یه همچین دوری بعد میزنید سباستین فتل بالاتر از همیلتون

    همین :((((

  25. Hassan Mohebbi

    17

    10

    تبریک به طرفداران وتل. واقعا وتل عالی بود. انشالله مسابقه هم جذاب باشه.
    دو سکتور یک که همیلتون بنفش میکرد اختلاف در حد هزارم بود ولی تو سکتور سه اشتباه کرد سکتور رو زرد کرد وگرنه پول برای همیل بود. فراری هیچی تو آستین نداره این وتل بود که خیلی خیلی خوب عمل کرد.

    • Hassan Mohebbi

      3

      1

      یه سوال آقای حسینی بوتاس تو کیو سه برای فرصت اول که اشتباه کرد رفت به پیت در اون موقع نمیتونستند لاستیکش رو عوض کنن و بره یه دور بزنه؟ بالای 5 دقیقه زمان باقی مونده بود آیا برای دو بار دور زدن کافی نبود یا نه؟

      • Amir44

        5

        1

        دقیقا به نظر منم باید همینکارو میکردن و حداقل یه حاشیه امنی ایجاد میکردن تا توی دور آخرش بتونه با ریسک بالا دور بزنه چون واقعا استرس تو رانندگیش معلوم بود برای دور آخر !
        ولی اینکه چرا اینکارو نکردن احتمالا به خاطر تایر های موجودشون بوده دقیقا نمیدونم ولی احتمالا فقط ۲ ست تایر سافت نو برای بوتاس مونده بود که خب یکیش قطعا برای مسابقه است! محتمل ترین دلیل به نظرم همین باشه

      • Hassan Mohebbi

        3

        0

        دوست عزیز حامد من دقیق یادم نیست وتل سکتور سه رو چیکار کرد چون با داداشم داشتیم فریاد میزدیم از اوج هیجان وتعجب.
        بر عکس همه که میگن سکتور سه باعث پل شد من نظرم اینه دو سکتور یک و دو که وتل سبز کرد اونم با اختلاف نسبت به دور قبل خودش و همچنین نزدیک به تایم لوئیس باعث پل زدن وتل شد.

      • نیما

        2

        0

        البته یه چیزی هم هست که باید مقدار سوختی که واسه هر راننده در نظر میگیرین تا در مرحله سوم شانس چند دور زدن داشته باشه
        اگه یادت باشه سال قبل اسپا، کیمی به همین دلیلی یک یا دو دور در مرحله سوم بارونی زد و هفتم هشتم شد

    • Hamed

      4

      2

      خب فتل هم تو همون دور آخر که پل رو گرفت سکتور 3 زرد کرد
      همیلتون تو سکتور سه تو کل تعین خط نزدیکترن تایمش بالای 2 دهم کندتربود تو اون دور آخرشم فقط 7صدم کندتر از بهترین زمانش تایم زد (تو سکتور 3) امکان نداشت بتونه پل رو بگیره چقدر مگه میتونست تایم کسب کنه؟

  26. soroush_sh_11

    6

    5

    اگه شروع مسابقه پیچ اول رو فتل به همیلتون نبنده پیچ دوم همیلتون برای فتل میبنده

    و واقعا این سوال برام پیش میاد که آیا مرسدس برای آب بندی مناسب موتور هاش اینجور تایم زد یا فراری پیشرفت کرده
    از فتل و همیلتون فاکتور بگیریم
    فراری پیشرفت کرده و مرسدس افت
    واقعا چرا آقای حسینی برام بشدت سواله؟
    مگه میشه با پاوریونیت جدیدتر ضعیف بود و با کم فرمانی اول و سوم شد؟ البته فراری از قانون ونتوری بشدت استفاده کرده همین به شتاب و تاپ اسپید کمک میکنه

  27. Ahmad VETTEL

    13

    0

    یه نصیحت دارم برای دکتر که دیگه از لفظ زیبا استفاده نکنه.
    اون از پارسال که واسه کانادا و اتریش و سیلورستون ”زیبا زیبا” میکرد و آخرش هر سه ریس کابوس مرسدس شدن و اینم از امسال که فعلا اینطوری شده.

  28. pouya

    11

    1

    اصلا انتظارشو نداشتم ولی شد
    امیدوارم فردا مسابقه خوبی باشه برای فراری ها
    و لکلرک کله شق نباشه
    الان ——- دنبال یه مصاحبه میگرده از آلن پراستی جنسن باتنی نیکو روز برگی که توش بگن لکلرک سریعه بعد پست کنه و کپشن بزنه بالاخره اونا بیشتر میفهمن😂😂

    در کل امیدوارم مسابقه خوبی باشه و فراری ها به یه برد برسن

  29. Alchemist

    12

    1

    جذاب تر از تعیین خط به نظرم ریس فرداس . مکس و بوتاس از عقب میان . منتظر رقابت مکس و دنیل هستم به شدت. واقعا چه کرد ریکاردو. نوریسم داره عالی کار میکنه. فراری هم بالاخره یه خودی نشون داد . فراری باید از پیستای سریع بیشترین استفاده رو ببره و از قدرت موتورش به نحو احسنت استفاده کنه . لوییزم دورش خوب بود سکتور ۱ و۲ رو بنفش زد ولی تو کفی کم اورد التبه امتیازارو فردا میدن . بوتاسم که طبق معمول تحت فشار پاچید . به امید برد لوییز.

  30. Ferrari .Italy

    19

    0

    فتل تو محشری تو محشری عشقی پسر
    وقتی همیلتون تایمشو زد گفتم دیگه کار فتل تمومه چون دوتا سبز داشت تلوزیون ما ——— رو پخش نمیکنه و حالت رادیوی داره وفقط صداش اومد وقتی گزارشگر گفت وفتل تایم همیلتونو میزنه جوری داد زدم که پدرم اومد گفته چته چی شده کسی مرده 😂😂😂😂گفتم فتل پول زده یه پسگردنی بهم زد گفت بتمرگ سر جات الان این شاد ترین لحظه سال 98 برام بود
    فورزا فراری فورزا فتل
    سب بابت همه چیز ممنون ❤❤❤❤

  31. Ferrari .Italy

    5

    9

    حقیر بودن یعنی تیمی که فقط پنج ساله خوبه برا پرافتخار ترین تیم موتور اسپورت کری بخونه هنوز نصف افتخارات فراری رو بدست نیاوردید براش کری نخونید
    حرف از سوتی زدید ؟؟؟سوتی ؟؟؟ همیلتون هم سوتی کم تر از فتل نداشته عدم تمرکز باعث این اتفاقات میشه
    بیشتر به فکر این باشید که فراری بخواد سرمایه ای که پشت کارخونه بوده فرمول یک تزریق کنه اونوقت دوران مرسدسم تموم میشه همونطوری که دوران ویلیامز -مکلارن -فراری تموم شد

  32. THE MINDBLOWER

    3

    0

    تا حالا هیچ کدوم از طرفدارهای لوییس حتی دکتر این توهینی که شما کردید رو نکرده بود.
    امیدوارم ادمین ها حتما رسیدگی کنن اینجا سایت موتوراسپرت ایرانه نه جایی برای اینکه یه تعدادی بیان این طوری رفتار کنن(نتونستم برای این کار کلماتی رو پیدا کنم که شان دوستام تو سایت و خودم حفظ شه).
    ممنون

  33. Ferrari7

    5

    13

    تبریک به سباستین و طرفداران فرراری
    اگه واقع بین باشیم کسی اصلا فکر نمی‌کرد فرراری پول پوزیشن بگیره
    سه حالت ممکنه
    ۱-بخاطر نوع پیست
    ۲-پیشرفت ماشین(پیدا کردن راه حلی برای مشکل آیرو دینامیک)
    ۳-جواب ندادن پاور یونیت مرسدس
    که شخصاً امیدوارم مورد دوم صحیح باشه
    یک احتمال هم وجود داره که یکم ممکنه خیال پردازانه باشه اونم اینه که فرراری چیزی تو دست داشته و تا حالا رو نکرده بوده تا مثل سال پیش نشه که نیم فصل اول فرراری تیم برتر بود و همه چیز رو از ابتدا رو کردن ودر ادامه نتونستن با آپدیت های مرسدس مقابله کنند (بگذریم از رینگ و لاستیک …..پارسال) و نیم فصل دوم رو واگذار کردن امسال اون برگ برند رو بعد از یک مدتی رو کردن تا فرصت مقابله و پیشرفت رو از حریف بگیرن این طوری حریف فکر می‌کنه که با اختلاف تیم برتره ولی یک دفعه شوکه میشه و فرصت کافی برای تقویت ندارد
    البته همه چیز فردا مشخص میشه اگه فردا سباستین پیروز بشه و یکی دو تا پیروزی دیگه هم کسب کنه یکی از حالتهای بالا که گفتم امکان داره وگرنه نه ای پول پوزیشن و احتمالا برد فقط با نبوغ سباستین نابغه بدست اومده و دیگر هیچ
    و باز هم همون لگن و سباستین بیچاره که باید با اون بجنگه و اعصاب ما که خورد میشه

    • iman88

      4

      1

      Muhammad-sv#5 جان
      مهم نیست منم اول یه مقایسه دیگرو با فتل و لوییس اشتباه گرفتم.
      و در گذشت ایشون رو بهتون تسلیت میگم دوست عزیز.امیدوارم همیشه زنده و سلامت باشید

      • Muhammad-sv#5

        3

        0

        ایمان جان مرسی از لطفت قربانت … واقعا ناراحتم به خاطر درگذشت ایشون و مرسی از پیام تسلیتت خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه بالاخره هممون رفتنی هستیم مرگ گریبان همه ی جهانیان رو خواهد گرفت و این یه حقیقت انکار ناپذیره ولی انشاا.. خودت و خانوادت طول عمر زیاد و پربرکتی داشته باشید و در پناه پروردگار سلامت و موفق باشید

  34. imanprjr

    7

    1

    سلام . دم فتل گرم عجل پولی بودی .با این که فنش نیستم کارش حرف نداشت.
    انشالله فردا یک ریس باحال ببینیم تو رده های بالا
    وشتپن هم امروز حسابی می جنگه برسه بالا.
    رتبه ریکیاردو چی می گه :)))

  35. iman88

    6

    1

    نمیدونم اصلا این بحث ها برای چیه؟سب اگر میخواست از سکتور سه که نقطه قوت فراری بود استفاده کنه باید تو 2 سکتور اول حداقل زمان ممکن رو از دست میداد.که همین کارم کرد.در واقع سکتور 1 و2 اونقدر نزدیک بود که اگر تو سکتور اخر 1 دهم هم کسب میکرد باز پول مال خودش بود.ولی از حق نباید گذشت تو پیستایی مثل بارسلون که یه تعادلی بین پیچهای تکنیکی و سکتور های سریع برقراره برتری مرسدس به برتری فراری میچربه(پیستای تکنیکی مثل موناکو که دیگه جای خود دارد).چون اون برتری ایرودینامیکی که مرسدس داره باعث میشه بتونه ستاپ بهتری برای این پیستا پیدا کنه. تو اکثر پیستا فراری اون برتری موتوری که بتونه ضعف ایرودینامیکی خودشو باهاش جبران کنه رو نداره.جدا از این همه اسمون به ریسمون دوختنها میخواستم بگم سب سکتور 1 و 2 قوی داشت که تونست از برتریش ته سکتور اخر استفاده کنه

    • Muhammad-sv#5

      8

      1

      ایمان جان به نظرم تو سکتور1و2 زمان که از دست نداد هیچ برتری خودشو به رخ همیلتون کشید با ماشینی که ایرودینامیک ضعیف تری به مرسدس داره و دان فورس کمتر تو پیچا نسبت به مرسدس … چون تو سکتور یک و دو در حد صدم ثانیه کم داشت که حیرت انگیزه ولی فتل هنوزم با دوران اوجش تو ردبول فاصله داره ولی در هر حال منم با شما موافقم و لایک کردم

  36. iman88

    4

    0

    ممنونم محمد عزیز.
    در مورد فتل منم با شما موافقم.فتل یه خصوصیتی داره که اگر بتونه برای قهرمانی بجنگه میتونه عالی باشه اما اگر شرایط تیم یا ماشینش (ودر حال حاضر هر دو)مناسب نباشه باید انتظار افتشو داشته باشی.و این بیشتر یه خصوصیت شخصیتیه تا فنی.به نظر من از بعد فنی فتل هیچ ضعفی نداره ولی هر موفقیتی غیر از قهرمانی براش کوچیکه.

دیدگاه خود را بیان کنید