اخیراً، توتو ولف، مدیر تیم مرسدس اذعان کرده که لوئیس همیلتون ممکن است در فرمول1 ادامه ندهد و شاید بازنشسته شود. و اکنون برنی اکلستون ادعای بزرگی در مورد آینده همیلتون مطرح کرده است.

در مصاحبه اخیر، اکلستون ادعا کرد که با آنتونی همیلتون صحبت کرده و “فورا متوجه شد که نمی خواهد در مورد آینده پسرش صحبت کند.”:

بنظرم او در حال بازنشستگی است و سال آینده مسابقه نخواهد داد. ناامیدی او در ابوظبی خیلی زیاد بود و من او را درک می کنم.

اما مدیر سابق فرمول یک سپس پیشنهاد کرد که اکنون راننده بریتانیایی با مایکل شوماخر در هفت عنوان قهرمانی برابر بوده و بهترین لحظه برای او جهت تحقق رویایش است.

همیلتون لیاقت نشان شوالیه را نداشت

برنی اکلستون ادعا می کند که لوئیس همیلتون لیاقت نشان شوالیه را نداشت:

فقط افرادی که واقعاً کاری برای کشور انجام داده اند باید شوالیه شوند. (نشان شوالیه دریافت کنند.)

فکر نمی‌کنم بسیاری از افرادی که اکنون به عنوان شوالیه شناخته می‌شوند واقعاً لیاقت آن را داشته باشند. همه آنها پول زیادی به دست می آورند و مقداری را به امور خیریه اهدا می کنند، اما کار خاصی برای کشور انجام نداده اند.

درباره نویسنده

به موقعش گاز بدیم و به موقعش ترمز بگیریم :)

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

107 دیدگاه

    • Elahe

      19

      3

      بیچاره همیلتون چکار کنه دیگه . هرچی رکورد بوده رو بنام خودش زده…
      برنی میگه لوییس کار خاصی نکرده!!!

      • Amirali

        14

        5

        حمیدرضا رو رها کنید
        تو دنیای دیگری سیر میکنه

    • L.H 44

      14

      4

      بیا پایین بابا سرمون درد گرفت ….

    • Amir nikoo

      7

      4

      بیا پایین بچه
      همیلتون همه کار کرد
      اون ورشتپن شما با گندی که لطیفی زد قهرمان شد
      الان این قهرمانیه ورشتپن نباید بهش افتخار کرد
      باعث تاسفه

  1. TeamLH44

    29

    8

    پیرمرد پر حاشیه …

    • Amirali

      20

      6

      فقط میتونم بگم خوشحالم که این پیرمرد رو دیگه در فرمول یک نداریم
      اظهاراتش در مورد جورج فلوید و سایر مسایل اجتماعی مثل نشان شوالیه و… کافی بود حالا دیگه داره راجع به راننده ها هم چرت و پرت میگه

  2. Parsa911

    6

    8

    اگر 1% همی بازنشسته بشه به نظر شما کی جاش میاد (یا دوست دارید بیاد)

      • ایرن

        8

        5

        به نظرم بوتاس بهترین گزینه هست.
        اینکه در سالی که تغییرات قوانین بسیار زیاده حضور دو راننده به عنوان راننده های تازه وارد در تیم مرسدس به این تیم ضربه بزرگی میزنه.
        مطمئنا حضور یکی مثل بوتاس که با فضای تیم آشنایی کامل داره و مطمئنا در توسعه خودروی سال آینده هم نقش داشته میتونه به این تیم کمک کنه تا دوره ی گذار رو طی کنه. راسل خیلی خوبه اما خب به هرحال یک تازه وارد در تیم هست و هرچقدر هم که خوب باشه تجربه ی بوتاس رو نداره. هر راننده ی تاپ دیگه ای هم که به تیم بیاد چون با فضای تیم و خودرو آشنایی نداره طول میکشه تا جا بیفته.

      • Amirali

        5

        6

        به عنوان جایگزین بوتاس نیک د وریز بهترینه
        ولی بازم میگم کاش به جای راسل شارل تو تیم بود

    • Hitler

      11

      2

      اگر میشد سب بیاد خوب میشد

      • Parsa911

        7

        3

        سب بهترین گزینه ممکنه چون مرسدس هم با استون همکاری میکنه

    • TeamLH44

      5

      12

      لندو نوریس یا لکلرک! که هیچکدوم نمیشه!

      • TeamLH44

        5

        10

        من اگر بفهمم چرا دیسلایک گرفتم خیلی خوب میشه!

      • سیاوَرشَن Kurd

        8

        2

        فک کنم توی بند قرارداد لکلرک هست اگه ماشین امسال فراری رقابتی نباشه می تونه فسخ کنه! البته غیر ممکنه که فراری امسال رقابتی نباشه

      • Parsa911

        6

        1

        لندو رو خیلی دوسش دارم ولی نیم فصل دوم بعد اینکه شانس اول شدنش با لجبازی خودش از دست داد روحیش بدجور خراب شد و دیگه اون لندو نیم فصل اول نشد

    • amirhosein

      11

      5

      اول مثل همیشه میگم خداکنه باز نشسته نشه
      دوم هم اینکه به شخصه دوست دارم نوریس بیاد که احتمالش خیلی خیلی کمه
      اکون هم با اینکه گزینه خوبیه اما آلپین روش سرمایه گذاری کرده و احتمال اونم کمه ولی ممکنه بیاد
      سب و آلونسو هم که ناندو که قطعا نمیاد سب هم احتمالش کمه و مرسدس هم فکر نمی کنم تمایلی به این کار داشته باشه(البته منظورم این نیست سب راننده بدی هست به شخصه سب رو در حال حاضر یکی از راننده های فوق‌العاده تاریخ میبینم )
      بوتاس هم گزینه خوبیه و احتمال اینکه بیاد هم خیلی زیاده ولی یه مشکل وجود داره والتری نه اونقدر جنگندگی داره که قهرمان بشه نه اینکه حاضر میشه وینگ من راسل باشه که بازم میشه یه جنجال درون تیمی. دیگه ولی بدون دوتا راننده درجه یک (البته راسل هم راننده خوبیه و میتونه قهرمانی های زیادی بدست بیاره اما تا چند مسابقه اول نمی تونه اونجوری قدرت ماشین بیرون بکشه )
      دو گزینه دیگه هم هست که یکیش هالکه یکیش هم کیمی که هر دو می تونن خوب باشن ولی برای طولانی مدت نمیشه روشون سرمایه گزاری. کرد و اگر این اتفاق بیفته باید منتظر اومدن یه راننده از آف دو به مرسدس برای فصل های بعد باشیم

      • Lewis44

        10

        8

        میبینی لوییس هنوز نرفته ولی همه دارن از جایگزینش حرف میزنن ولی مشخصه هیچکس تو گرید اون عملکرد و پرفورمنس رو از ماشین نمیتونه بکشه بیرون.و اینکه حضور لوییس تو تیم یه حس اطمینان میده،

      • مَمَّدو

        11

        3

        من فکر میکنم که اگه لوئیس بره (که اونم محاله به گمانم) مسئولین مرسدس برن دنبال دنی ریک! عجیبه میدونم ولی حسم بهم میگه شانسش بیشتره.

      • Amirali

        8

        2

        دنی ریک عشقه
        ایشالا اونم یه روزی میاد ولی بعد لوییس

    • Amirali

      9

      3

      اگر بازنشسته بشه کاملا درکش میکنم،خودمم جاش باشم وقتی این همه در حقم جفا بشه شاید همین کار رو بکنم
      ولی امیدوارم این اتفاق نیفته

      • Ghader,khan

        10

        3

        سلام خدمت همه اگر من جای همیلتون بود فصل بعد شرکت میکردم تا قهرمان بشم تا چشم بعضی ها دربیاد بعد اعلام بازنشستگی میکردم

    • m.d.r

      1

      3

      ای کاش می شد هالکنبرگ بیاد

  3. Lewis44

    11

    8

    این راننده ها اومدن رویا هاشون تو این ورزش رو به حقیقت تبدیل کنن واسه بازار گرمی یه عده نیومدن.
    اگه قرار باشه قهرمان از اول توسط بازاریاب ها مشخص بشه بهتره لوییس از این فضای سمی خارج بشه

    • Ghader,khan

      10

      4

      سلام خدمت همه اگر من جای همیلتون بود فصل بعد شرکت میکردم تا قهرمان بشم تا چشم بعضی ها دربیاد بعد اعلام بازنشستگی میکردم

    • aryan261

      3

      11

      این بازاریاب ها برای لوییس هم وجود داره.
      اگر این بازاریاب ها اجازه میداد سب بیاد مرسدس، شاید معادلات کاملا عوض میشد…!!

      • خیلی ها میشناسن

        9

        0

        اون زمان که لوییس از مک‌لارن تا حدودی رقابتی ۲۰۱۲ اومد به مرسدس ضعیف تر تو ۲۰۱۳،فتل رکورد
        بیشترین برد تو یک فصل رو شکوند!
        فتل مغز خر نخورده بود که از ردبول جدا بشه…
        بعد از اون هم تو رقابتی ترین صندلی در دسترس اومد نشست(فراری)

  4. Lewis44

    4

    2

    لطفا کامنتم تایید شه

  5. مَمَّدو

    20

    3

    خبر تکان دهنده ایه.
    با شناختی که در این سالها از همیلتون پیدا کردم، میتونم بگم که مطمئنم هیچ وقت ناامید نمیشه و یا قهر نمیکنه. ایشون چنین شخصیتی نداره که مثلا حقش رو بخورن و او هم بره بشینه یه گوشه گریه کنه. تِز مبارزه کردن و تغییر دادن و اثر گذاشتن بر جامعه اطراف، سُنَت خانوادگی همیلتون هاست. پس هر تصمیمی که لوئیس همیلتون بگیره، مطمئن باشین که با این عقبه و ذهنیته که یه تاثیر بزرگ بر جامعه فرمولاوان، داوری مسابقات، قوانین حاکم، به هم زدن باندهای فاسد احتمالی و … خواهد بود.
    حالا سوال اینه که آیا با خداحافظی میتونه چنین تاثیری بذاره؟ جواب من “خیر” میباشد.
    آیا با قهر و قهربازی میتونه؟ خُب احتمالا با ترس انداختن تو دل هیئت مدیره مرسدس و فرمول یک میتونه تا حدی اوضاع رو تحت تاثیر قرار بده و در آخر در فرمول۱ هم میمونه منتهی بعد از مدتی استرس دادن به جامعه اف۱

    • رضا سلطانی

      13

      3

      آره به نظر منم بیشتر تهدید و ترس برای فرمول یک هست.
      چون خروج او مساوی میلیون ها دلار پول و صد ها هزار نفر توجه را خارج از این ورزش می کند

    • TeamLH44

      12

      3

      البته جناب ممدو عزیز!
      برنی اکلستون رو تقریبا فن های فرمول یک باهاش آشنایی دارند که چه آدم شلوغ کنی هست!
      نشون داده موافق حضور اقلیت ها (رنگین پوست ها) تو فرمول یک نیست و حتی ورود زن ها رو به فرمول یک مسخره کرده و حتی سابقه رشوه گیری هم داره (تو اینترنت سرچ کنید و سریع و کوبنده وارد نشید بگید ، توهم داری یا متعصبی).
      اینکه پدر همیلتون نخواد در ارتباط با پسرش با همچین آدمی حرف بزنه، منطقی به نظر میاد!
      از همین حرف زدن به این نتیجه رسیده که همیلتون داره با دمش گردو میشکنه و خیلی خوشحاله که رکوردهای شوماخر رو زده!
      و همین که میگه لیاقت دریافت نشان شوالیه نداره، نشون میده چه سیستمی داره! چون خودش این نشان رو نگرفته … چون بیزنس بوده کارش و زمانی مالک فرمول یک، جز اینکه پول رو پول بذاره خودش چیکار کرده ؟؟؟
      این موضوع رو مسلما ملکه اون کشور و مشاورانش بهتر تشخیص میدن! به هر شکل طرف بارها پرچم کشورش رو بالای سکو برده! توقع داشت چیکار میکرد ؟؟ شمشیر می کشید و تو جنگ شرکت می کرد؟؟

      • TeamLH44

        4

        6

        البته اشتباه شد خودش لقب شوالیه رو رد کرده!

      • مَمَّدو

        8

        1

        جدی؟! خ‌خ‌خ دیوونه ایه واسه خودش

    • mrz_ir

      16

      3

      با توجه به چیز هایی که دیدم استراتژیست ترین راننده و مدیر لوییس همیلتون و توتو وولف هستن.
      و الان از هر تیم یا راننده دیگه ای مصمم تر هستن برای قهرمانی 2022.
      به نظرم این رفتار های لوییس و توتو هم بخشی از استراتژیشونه برای سال اینده .

      امسال درسته لوییس قهرمانیشو نگرفت اما باز بزرگترین برنده مرسدس بود ، چون به خاطر 2019-2020 که تیم تحت فشار نبود و انسجام و نظم خودش رو از دست داده بود امسال شروع خوبی نداشتن و مدت زیادی از فصل داشتن تیم رو مرتب میکردن و اخر فصل خرگوش رو از کلاهشون بیرون اوردن !!
      این ورژن از مرسدس برای بقیه خیلی خطرناکه : مرتب شده ، دقتش برگشته ، و دو راننده جنگجو و تشنه داره ، به نظرم احتمال اینکه فصلی مثل 2015-2016 رو تکرار کنن هست !
      لوییس خیلی بعیده همچین فرصتی رو از دست بده ، علاوه بر این که میخواد راسل رو اماده کنه.

      اگه 2021 فیا این شکلی قوانین رو تغییر نداده بود مرسدس هم به احتمال زیاد ضعف هاش رو کشف نمیکرد و اگه 2022 این مشکلات پیش میومد احتمال داشت کل دوران رو از دست بدن.
      (عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!)

      • مَمَّدو

        9

        8

        واااای نگو!
        اگه فصل بعد بازم مرسدس با اختلاف ماشین برتر رو داشته باشه من دیگه فرمول یک نگاه نمیکنم … خسته کننده شده بابا. امسال رو ببین چقدر کیف کردیم.

      • mrz_ir

        2

        1

        البته فراموش نکنیم که 2020 اگه مرسدس و ردبول که رده اول و دوم رو تثبیت کرده بودن رو میزاشتیم کنار ، بقیه تیم ها به مراتب رقابتشون خیلی شدید تر از امسال بود.(تغییر قوانین 2021 فقط بدرد رقابت قهرمانی میخورد نه بقیه)

        حرفتو واقعا قبول دارم ، امسال رقابت قهرمانی خیلی جذاب بود اما خود فیا اصلا جذاب نبود.

        (از ردبول و مکس خوشم نمیاد ولی کس دیگه ای نبود برای چالش مرسدس ، راننده: سب و تیم: فراری رو به مراتب ترجیح میدم)

        متاسفانه یا خوشبختانه این واقعیت مرسدسه ، کلا این تیم المانی با راننده انگلیسیش بیش از حد نرمال ، دقیق و منظم کار میکنن .
        از نظر فنی و بدون معجزه عقب افتادنشون دو حالت میتونه داشته باشه به نظرم :
        یا قوانین مثل فرمول دو بسته بشه (جذابیت فنی فرمول یک به تکنولوژی بالا و پیچیدگیش و راه حل متفاوت تیم هاست که از این نظر مثلا بال جلو 2018).
        یا کارخونشون از نظر فیزیکی نابود و مالی ورشکست بشه!(تقریبا معجزه همینه😅)
        2021 قوانین هدف دار عوض شد و تغییر دادن ماشین 2020 هم محدود بود برای 2021 ، ولی اگه ازاد بود اونا هم جبران میکردن و قرار نبود ردبول بتونه بهتر باشه و اینکه هر سال نمیشه اینجوری قانون عوض کرد.

        راستی مرسدس هم ویدیو اولین استارت w13 رو پخش کرده.

      • Siya

        4

        1

        نوعی نگاه
        فقط بیاین احتمالات رو بهش فکر کنیم فقط احتمالات
        اینکه سال دیگه ممکنه فراری رقابتی تریت ماشین باشه با دو راننده تشنه
        اینکه مرسدس با یک راننده جوان و سریع مبارزه درون تیمی خواهد داشت
        اینکه ردبول حتی اگه تیم سوم هم باشه بازم مکس با رانندگی خودش میتونه سه چهار دهم سریعتر از هم تیمیش باشه
        اینها همه احتمالات هست ممکنه اینها همه برعکس باشه
        حالا این احتمال رو هم در نظر بگیرید که ممکنه سال بعد یه تیم میدفیلد یه چیز جدید تو قوانین پیدا کنه که بتونه بکلی همه رو میخکوب کنه خودم به استون و ویلیامز امیدوارم یا اینکه مک‌لارن یا آلپین که در سکوت با دو راننده خوب داره کارشو میکنه
        به هر حال همه اینها احتمالات هست و همش ممکنه برعکس دربیاد یا ممکنه این تغییرات اثر مثبتی نداشته باشه و باز همون آش و همون کاسه قبل مرسدس و ردبول تو مسابقه از بقیه جدا میشن و میرن و فاصله ای نمیمونه که بقیه بخوان بیان از هوای تمیز استفاده کنن به هرحال همه اینها محتمله به نظر من فقط باید منتظر موند و دید ببینیم تیم‌ها چه ماشینی به مسابقه اول میارن فقط اونجاست که میشه فهمید 2022 قراره چی بهمون بده

    • Amirali

      11

      3

      به جریت میشه گفت هیچ راننده ای در این گرید از چنین جایگاهی برخوردار نیست
      فکر کنم حتی خیلی از فن های رانندگان دیگه هم هیجان مسابقات براشون از بین میره اگر لوییس نباشه
      برای همینه میگم همیلتون برای ما نسل جدید همون شوماخره و شماها هیچوقت قبول نمیکنین و میگین جایگاه شوماخر خیلی رفیع تربود و همه میشناختنش.

      • مَمَّدو

        19

        1

        “گاهی اوقات که حوادث منو در عقب زنجیره و دور از سکو و امتیاز قرار میداد، میخواستم از رقابت حداکثری دست بکشم که ناگهان طرفداران وفادارم رو میدیدم که با مشعل های آتش از اطراف پیست آویزون شده اند و آنوقت بود که خون در رگهای من به جوش می آمد و آنچنان میروندم که برای قهرمانی لازم بود” (مایکل شوماخر).

      • Amirali

        12

        4

        منش و روش قهرمانی همینه ممدو جان
        خودتم نخوای طرفدارات مجبورت میکنن
        الانم لوییس باید به خاطر ما هم که شده یک فصل دیگه بیاد و مسابقه بده
        هرجند اونقدرا هم مهم نیست اما هوادار حق داره احترام متقابل دریافت کنه

  6. h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

    13

    9

    من فکر میکنم لوییس ۲۰۲۲ خیلی قدرتمندتر برمیگرده و احتمال خروجش از فرمول یک ‌واسه من در حد صفر هست .
    یکی از بزرگترین خصوصیات لوییس از کودکیش تا اللن سرسخت بودن ، جنگنده بودن ، و پا پس نکشیدن و گرفتن حقش با چنگ و دندون بوده و الان هم کاملا واضح حقش که قهرمانی هشتم بوده رو ازش گرفتن ولی بازم میاد و میجنگه و قهرمانیشو قوی تر از قبل بدست میاره . صحبت های این به قول دوستمون پیرمرد پر حاشیه هم کوچکترین اهمیتی نداره .

    یه نکته جالب ، ادرین نیوی طراح ماشین ردبول توی مصاحبه گفته ردبول در فصل ۲۰۲۱ در مجموع سریعترین ماشین پیست رو داشت .

    حالا یه سری از دوستان مکس فن میان اینجا زمین و زمان رو بهم میدوزن که ردبول سریعتر نبود و نبوغ مکس بود و فلان و بهمان .

    باید هورنر و ادرین نیوی باهاشون هماهنگ باشن که نیان اشتباهی بگن ردبول در طول فصل در مجموع سریعترین ماشین پیست بوده چون دوستان اینجا بیشتر از اونا اطلاعات و دیتا دارن .

    فصل ۲۰۲۰ و طول همین فصل دوستانی بودن و میگفتن اگه ردبول به سرعت ۰/۲ مرسدس برسه مکس با نبوغش اون دو دهم رو جبران میکنه و قهرمان میشه و این دو دهم افتاده بود توی دهن دوستان .

    ۲۰۲۱ ثابت شد که به گفته کریستین هورنر و ادرین نیوی ردبول بیشتر فصل سریعترین ماشین پیست رو داشته ولی در نهایت با امتیاز برابر با لوییس وارد ریس اخر شدن و ریس اخر هم که دیدیم برد و قهرمانی رو فیا به زور از دست لوییس در اورد و تقدیم مکس کرد وگرنه شخص هورنر هم منتظر معجزه بود که این معجزه رو مایکل مسی براشون رقم زد .

    حالا سوال من اینه اون نبوغ مکس و اون دو دهمی که دوستان و البته خود مکس دربارش صحبت میکردن کجا بود ؟ چی شد؟ کی بود که اون ادعاها رو داشت؟ و چی شد که با داشتن ماشین سریعتر در طول فصل بازم با امتیاز برابر به ریس اخر رسیدن و محتاج معجزه و دستکاری قوانین و این بی ابرویی واسه فرمول یک با این کارشون قهرمان شدن؟؟؟؟

    ایا اون ادعای دو دهم هنوزم وجود داره؟
    ایا پای عمل که رسید دیگه وجود نداشت؟
    ایا واقعا این لوییس بود که بدون ادعای اینکه‌من چند دهم رو با رانندگیم جبران میکنم سریعتر بوده در طول فصل؟
    شایدم نیوی و هورنر اشتباه گفتن و ردبول سریعتر نبوده ؟

    • Max33vr46

      6

      12

      کاش همتیمی بشن اونوقت خیلی چیزا ثابت میشه ولی هنوز بند ورشتپن از یادمون نرفته کخ

      • Amirali

        12

        1

        خوشم میاد از تخیلی ترین مسایل هم ماجرا درست میکنی
        خود لوییس 2019 گفت میتونی بیای و با من هم تیمی بشی

    • Max33vr46

      5

      13

      درضمن چند دهم سریعتر نبود لوئيس جون اگه حادثه سیلورستون و مجارستان نبود و همینطور باکو قهرمانی مکس اصلا به مسابقه آخر نمی کشید حالا یه لحظه تصور کنید اون اتفاقاتی که مرسدس سر مکس آورد برعکس بود اونموقع لوئيس و طرفداراش بحث نژاد پرستی و غیره رو پیش میکشیدن

    • Saeedreza

      6

      14

      چقدر داستان گفتی واقعا تو هر خبری اینارو پست میکنی
      دستان پشت پرده ،مافیای فیا و مسی
      نمیدونم ماشین کند مرسدس
      اگه ، که اینارو قبول دارین و به گفته هات ایمان داری چرا ۲۰۱۷ و۲۰۱۸ رو قبول ندارین اونجا هم فیا و … قهرمانی رو از فتل گرفتن دادن به همیلتون
      اگه نه کلا قبول ندارین
      پس چرا قهرمانی مکث براتون سنگینه
      اما و اگر و نمیدونم مافیا و مسی ، اینارو بیخیال شو
      تموم شد رفت
      فصل بعد رو ببین که یه شاخ دیگه که نه چند شاخ دیگه برای همیلتون در اومده جورج و مکث و شاید لکرک اگه فراری بیاد اون بالا جدول و احتمالا نوریس
      بابا بیا به جمع ما بپیوند طرفداری این درد هارو هم داره
      دیروز برای فتل
      امروز برای همیلتون
      خوش باش

      • Amirali

        11

        2

        سعید رضا جان
        لطفا تو هم این یک مورد رو قبول کن
        2017 و 2018 تنها چیزی که قهرمانی رو از فراری و وتل گرفت اشتباهات خودشون بود، یک وبسایت محاسبه و آمار حساب کرده بود تا اواسط فصل که تقریبا به هم چسبیده بودن،و گفته بود وتل باید نزدیک 32 امتیاز بیشتر میگرفت اگر اشتباهاتش رو نمیداشت. ولی 2021 عملکرد همیلتون و مکس به قدری نزدیک هم بود که فقط فیا قهرمان رو مشخص کرد. اصلا زمین تا آسمون فرقه بین این سالها.

      • Amirali

        7

        2

        منظورم اواسط 2018 هست

      • Saeedreza

        4

        2

        امیر علی جان درسته
        هم همیلتون و هم مکث اشتباهاتی داشتن هم بدشانسی
        ولی اشتباهات همیلتون در مقایسه ،کمی نسبت به تجربه بالایی که داره قابل قبول نبوده
        اصلا رقم خوردن مجموعه از عملکردها درست و اشتباه توی فصل قهرمانی رو به یه شخص میده و یا ازش میگیره
        بدون تعصب اشتباهات وتل تو ۲۰۱۸ درسته و همچنین اشتباهات تیم فراری
        انسان جایز خطاست وتل هم یک انسان مثل همه
        ولی در مجموع درصد اشتباهات تیم از اشتباهات
        راننده( وتل ) بیشتر بوده
        اونجا این اشتباهات باعث از دست رفتن قهرمانی فصل شد
        ولی ۲۰۲۱ هم اشتباهات خود همیلتون باعث از دست دادن قهرمانی فصل شد
        اگه ۲۰۱۸ المان اشتباه وتل رو داشتیم ۲۰۲۱ باکو هم اشتباه فاحش همیلتون رو داشتیم
        وگرنه ۲۵ امتیاز از دست رفته به هیچ عنوان اجازه نمی‌داد که سرانجام قهرمانی به ریس آخر کشیده بشه
        ناگفته نمونه که اون امیر علی سابق نیستی که کمی تند جواب میدادی
        الان خیلی منطقی و با حساب کتاب پست میزاری من که لذت میبرم ،باعث خوشحالیه

      • Amirali

        6

        1

        به نظرم گرفتن گوشه دست راننده به یک دکمه طوری که حتی متوجه نشه واقعا بدشانسیه نه اشتباه، هرچند قبلا خودمم میگفتم اشتباه همیلتون بوده قطعا ولی نظر شما هم محترمه.به جز همون آذربایجان و البته ایمولا اشتباه بزرگ دیگه ای از همیلتون نمیشه گرفت و این نشون میده چقدر عالی بوده.
        ممنون از لطفت دوست عزیز، منم یک مدتی نمیتونستم بعضی صحبت هارو تحمل کنم که دارم سعی میکنم برطرفش کنم. شما به بزرگی خودت ببخش اون قبلیا رو هم:)

      • Saeedreza

        1

        2

        آقا ایول داری
        دمت گرم

    • Ali🦁3

      4

      12

      44
      این مهم است مکس در یکی از پر بیننده ترین و هیجان انگیزترین فصل های تاریخ قهرمان جهان شد.
      امسال در هر عنوان بالاترین بودش چه از دید طرفدار چه از نظر کارشناسا و چه عملکردش در طول فصل، آمارها نشون دهنده کسی هست که بیشترین لیاقت قهرمانی داشت.
      امیدوارم سال آینده هم ماشین ردبول نزدیک به مرسدس باشه که نبردش با همیلتون و رأسل دیدنی خواهد بود و همچنین عالی میشه تیم‌های دیگه نزدیک باشن که هیجان بیشتر کنه با رانندهای بی نظیری که در پیست کم نیستن.
      فصل بعد دیگه خبری از باد کثیف ماشینها نیست که دنبال کردن و سبقت گیری راحتر می کنه.

      • Amirali

        11

        2

        کاش 2021 دوباره تکرار میشد…!
        ماشینای سال بعد اصلا اون ابهت ماشینای امسال رو ندارن
        به نظرم اینا در عین اینکه سریعترین ماشینهای تاریخ فرمول یک بودن زیباترین هم بودن
        W11 همه ترین هارو داشت!مرسدس هم خوب بهترین طراحیش رو گذاشته بود برای بهترین ماشین تاریخ

      • P2.DM

        7

        3

        مراسم منفورترین قهرمانی مکس نگا کن ببین چجوری یه بچه میاد توی چشای مکس نگا میکنه میگه راننده فقط وتل و همیلتون

    • Hossein 123

      6

      2

      ۰.۲ و اینها که بیخیال، اما خب در مورد بقیش کامل موافق نیستم…
      مکس یک مقدار بدشانسی داشت که البته مقداری از این بدشانسی ها تقصیر خودش هم بود، ولی در کل از لوییس سر مسائل غیر از رانندگی بیشتر امتیاز از دست داده و احتمالا یک ریس مونده به آخر باید قهرمان میشد… هر چند لوییس هم کم از دست نداده امتیاز سر استراتژی و….

      سیلوراستون: مکس ۱۸ تا احتمالا از دست داد که البته تقصیر خودش هم بود مقداری می تونست وقتی که معلومه لوییس کلی عقبه و اگرسیو شده نسبت به قبل بکشه کنار تو کاپس و اینجوری نبنده!

      باکو: بدون مشکلات استراتژی برای لوییس و اوورکات شدن شاید یک‌ می شد، ولی خب دنیا خیلی رو شاید نمی چرخه
      مکس تو باکو ۱۰ تا از دست داد

      مجارستان هم که….

      هر چند لوییس هم تو مونزا احتمالا نسبت به مکس ۶ امتیاز احتمالی از دست داده و اگه شیرین کاری مرسدس نبود مونزا و اسپرینت مونزا لوییس ۹ امتیاز از دست داده
      مکس ۲
      لوییس ۱

      فرانسه لوییس استراتژیک داد و بعید نبود دووم بیاره جلوی مکس

      ابوظبی هم که کاملا استراتژی داد!

      آستین الکی آندرکات خورد!

      علاقه ای به این لیستای شاید و اما ندارم ولی این دفعه گفتم منم استعدادمو یک تست بکنم!

      کاملا واضحه که لوییس هم کم امتیاز از دست نداد… اما مکس بیشتر از دست داد…این قهرمانی نوش جان مکس و طرفداراش، اما مکس باید به عنوان کسی که لقب قهرمان جهان رو یدک می کشه، یکم تو انتخاب نبرد های چرخ به چرخ، دفاع هاش و… تجدید نظر کنه و یکم محتاط تر برونه

    • Mahdi.drs

      3

      8

      اقا حسام انتظار ندارید که نیویی که خودش طراح شاسی و ایرودینامیک ردبول هست بیاد بگه نه ماشین من کندتر بود و مهندسای مرسدس کارشون رو از من بهتر بلدن!!!
      یه منبع بی طرف ذکر کنید که معتقد باشه ردبول سریعتره

    • Mahdi.drs

      4

      8

      اقا حسام انتظار ندارید که نیویی که خودش طراح شاسی و ایرودینامیک ردبول هست بیاد بگه نه ماشین من کندتر بود و مهندسای مرسدس کارشون رو از من بهتر بلدن!!!
      همون طوری که مکس میگه من از همه راننده ها گرید سریعترم و لوییس هم معتقده خودش سریعترین هست (در واقع همه راننده ها تقریبا معتقدن خودشون سریعترن از بقیه به جز کسایی مثه پرز و سوندا که واقع بین هستن ) بین مهندسا هم وقتی ماشینشون بهم انقد نزدیک باشه سرپرست یکی از تیم ها قبول نمیکنه ماشینش توی فصل از طراحی رقیبش کندتر بوده و عملکرد رقیبش بهتره !!!
      یه من بع. بی طرف ذکر کنید که معتقد باشه ردبول سریعتره😬

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        9

        1

        منبع بهتر از آدرین که به داده ها دسترسی مستقیم داره و بهتر از هر کسی عملکرد ماشین رو درک میکنه.البته آره از نظر شما نظر یک خبرنگار معتبر تر از یک مهندس نابغه هست.

      • Amirali

        10

        3

        منبع بی طرف میخوای؟ گرافیک ها و داده های خود فرمول یک
        هرچند اونم بی طرف نیست طرف مکس بوده کل امسال:)

      • Mahdi.drs

        3

        8

        گرافیک های فرمول یک که والا بعد مجارستان تا یادمون هست به جز یکی دو مسابقه میگفت مرسدس ریس پیس قوی تری داره!!

      • Mahdi.drs

        4

        7

        اگر انقد حرف های هورنر و نیویی براتون مدرک هست اگه من تمام دفعاتی که گفتن مرسدس از ما سریع تر هست رو برم در بیارم وبنویسم اون موقع قبول خواهید‌ کرد که مرسدس سریع تر بود ؟؟ بعید می‌دونم

    • Lord edard

      9

      5

      چیزی که خلاصه این دو سه سال اخیر بوده از طرف رد بول فن ها اینه که هروقت لوییس مسابقه ای رو ویبره فقط و فقط بخاطر ماشین برترش هست ولی وقتی مکس برنده ی مسابقه ای میشه میگن فقط بخاطر نبوغ و استعداد رانندگیش بوده

  7. er22

    11

    4

    لطفا برگرد به پیست و بزن همه رو ناکار کن !

  8. Saeid 196

    11

    12

    بعضی از دوستان مرسدس فن ول کن این قضیه نیستن که هی بگن ماشین ردبول سریعتر بوده
    و مکس به زور شانس و نا داوری قهرمان شده.

    اولا که برفرض اینکه درکل فصل ماشین ردبول بهتر هم بوده باشه، اختلاف بسیار ناچیز بود و
    اگه مکس گرفتار بدشانسی نمیشد خیلی زودتر
    قهرمان شده بود.

    دوما از 2014 تا الان با اختلاف زیاد ماشین برتر
    در اختیار مرسدس بود،
    اگه قهرمانی مکس بی ارزش ه پس قهرمانی های همیلتون هم بی ارزش میشه.

    برای قهرمانی راننده خوب و ماشین خوب لازمه.
    (همیلتون و مکس این شرایط رو داشتن در قهرمانی هاشون).

    • Lewis44

      9

      9

      SAEID 196
      اینو ما نگفتیم اینو فیا گفته بود و وعده داده واسه فصل بعد با دقت بیشتری به مسائل نگاه میکنن
      خنده داره وقتی خودشون اعتراف میکنن یه سری اینجا قبول ندارن که مکس با معجزه فیا قهرمان شده این لکه تو قهرمانی مکس تا همیشه وجود داره ولی از اون طرف قهرمانی های لوییسو بخاطر ماشینش میدونن نه حمایت فیا

      • Mahdi.drs

        5

        11

        اگه هم لوییس میشد قهرمان پس کوبیدن ماشینش توی سیلور استون به مکس و کوبیدن هم تیمی اش به مکس داخل مجارستان هم لکه ننگ بزرگی‌تری( لکه ننگ ۴۰ امتیازی در مقابل۷ امتیازی ) براش بود پس بیاین در مورد لکه صحبت نکنیم چون اینجا تبلیغ محصولات پاکشوما نیست

      • GR63

        3

        1

        Mahdi.drs
        كوبيدن ماشين تو سيلوراستون؟؟!! جناب واژه كوبيدن در سطح فرمول نيستا.
        نميدونم چرا شما راننده موردعلاقتون رو اونجوري كه هست با خوبيا و بدياش قبول نميكنيد و فك ميكنيد معصوم و بي نقصه؟؟
        مكس شيوه رانندگيش اگرسيوه. حتي ميشه گفت اگرسيوترين راننده پيسته و در نتيجه همين طرز رانندگيش مسلما دي ان افش هم بيشتر از بقيه ميشه ( نميگم بده يا خوبه سوءتفاهم نشه). اين راننده از اين دي ان افها زياد خواهد داشتو همچنين برد زياد خواهد داشت ولي اگه شما بخوايد از الان همه تصادفاشو به رقيبش ربط بديد و ديگران رو مقصر بدونيد خودتون لذت نخواهيد برد از رانندگيش.

        هر كدوم از چرخ به چرخهاي بعد سيلوراستون مثل برزيل و جده و … رو لوييس كوتاه نميومد، مثل مكس تو سيلوراستون دي ان اف ميشد.
        يك مقداري با ديد باز تري به حوادث نگاه كنيد.

      • Mahdi.drs

        1

        1

        Gr63عزیز .
        کاملا موافقم مکس خشن ترین راننده گرید هست که مزایا و معایبش رو هم داره و مشخصا معصوم نیست ..
        در مورد کوبیدن (اینکه لوییس از عمد به مکس زد من توی سر لوییس زندگی نمیکنم پس نمیدونم از عمد بوده یا نه) هم لازم دونستم در جواب دوستمون که قهرمانی مکس رو همراه با لکه ننگ دونستن چون فیا دوست داشت نمایش دور اخر داشته باشه( اینجا به نظر میرسه دوستان توقع داشتن مثه اینکه از لوییس سبقت نگیره و بذاره ببره مسابقه رو چون اخلاقیات ذکر میکنه و حالا که از فرصت استفاده کرده پس قهرمانی بی ارزش و همراه لکه دونستن !!!) رو با عبارتی در همون ادبیات بیان کنم.
        در خصوص پیچ ۴ برزیل کاراکتر پیچ با کاپس خیلی متفاوته داریم درمورد اختلاف تقریبا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت موقع ورود به پیچ صحبت میکنیم!! مکس میدونست وقتی داره فرونت وینگش رو میذاره بین ایپکس وماشین لوییس با اون سرعت لوییس از پیست میره بیرون و کلی ران اف هست و هیچ گرول ترپی و دیواری نیست که لوییس بره باهاش با ۵۱ برابر نیرو گرانش منفی برخورد کنه!!!
        فرق برزیل و سیلوراستون اینه که کاپس بالا۳۰۰ کیلومتر بر ساعت هست و گرول ترپ و بعدشم یه دیوار نازنین هست اونجا!!!! لوییس با توجه به ۱۵ سال سابقه رانندگی اف وان و اینکه قوی ترین پیستش (۸ برد اف وان) داخل اونجا داره خیلی خیلی برام عجیب بود که اومد فرونت وینگش رو داخل پیچ گذاشت و دقیقا مثه مکس که میدونست (شایدم نمی دونست ولی خیلی سخته باورش برام چون این راننده ها به معنی واقعی کلمه وقتی سوار ماشین هستن میتون گریپ و حداکثر سرعتی که میتونن باهاش پیچ رو رد کنن رو درک کنن که به همین علته که راننده اف وان شدن) داخل برزیل باعث میشه ماشینش ماشین مکس رو از پیست به بیرون هل بده (مثه حرکت مکس توی برزیل) ولی با اینکه از گرول ترپ و دیوار و سرعت۳۰۰کیلومتر رو مد نظر داشت به صورت خیلی جسورانه و بدون فکر کردن به نتایجی که میتونه داشته باشه اون حرکت رو زد و نتیجه اش هم دیدیم !!!
        فرق برزیل و انگلیس توی این بود

    • Amirali

      8

      8

      دوست عزیز کسی قهرمانی مکس رو به خاطر ماشین برترش بی ارزش نمیدونه ما میگیم قهرمانی تو چنگ همیلتون بود و فیا دزدیدش، حتی من که میگم مکس هیچکاره بود اون وسط فقط از فرصت استفاده کرد.
      سودشم رفت تو جیب لیبرتی مدیا با تماشاگرایی که از سال بعد سرازیر میشن به سمت این ورزش

      • Max33vr46

        6

        10

        کدوم ماشین برتر ولمون کن آقا دیگه خود جناب عالی بودی که گفتی اگه خاور میانه مرسدس برتر باشه پس تو کلیت فصل هم برابر بودن حتی دقیقا یادمه بعد مسابقه قطر یه لیست منتشر کردی و گفتی که ده به ده برابرن و از این حرفا در هر صورت چون شکست خوردید و سوزش دارید می‌آید بحث ماشین برتر رو پیش می‌کشید تا دلتون کمی خنک بشه هر چند کهاین بحث ماشین برتر فقط بین خودتون قابل قبوله و بقیه فنای فرمول یک با دیدن سوزش شما خندشون میگیره

      • Mahdi.drs

        6

        5

        اول از همه ماشین برتر به ماشینی مثهw11 میگن نه ماشینی که یکی در میون ضعیف تر و قوی تر میشه ..
        نکته دوم که اشاره فرمودید خوشحالم که برخلاف دیدگاه بعضی از کاربران سایت که واقعا معتقد هستند و این دیدگاه رو دارند که فیا به نفع یک راننده عمل میکنه و حاضره خودشه زیر سوال ببره به خاطرش یه نفر رو ندارید
        یک نکته ای که دوس دارم بگم اینه فیا اهمیت نمیداد قهرمان کی میشه فقط اهمیت میداد فصلی که خیلی خیلی رقابت بهم نزدیک بوده و کلی هوادار دارن تماشا می‌کنن و کلی هزینه کردن و اشتراک های اسکای اسپر ت و… رو خریداری کردن پشت سیفتی کار تموم نشه و مطمن باشین اگه مکس اول بود و لوییس پشت بود فیا بازم به خاطر اینکه رقابت پشت سیفتی کار تموم نشه دوباره همین تصمیم عجیب غریب رو میگرفت و بازم شاهد رقابت دور اخر بودیم

      • Amirali

        7

        1

        دوست عزیز من میگم کسی به خاطر مسیله ماشین برتر بی ارزشش نمیدونه اولا یعنی ماشینش اونقدرا برتر نبوده دوما حتی اگر هم برتر بود قهرمانیش بی ارزش نمیشد، لطفا متن رو درست بخونید.

      • Mahdi.drs

        2

        3

        سلام اقا امیر علی … جمله تون دو پهلو بود
        کسی قهرمانی مکس رو به خاطر ماشین برترش بی ارزش نمیدونه ؛
        ۱: چون بقیه قهرمان ها هم ماشین برتر داشتن (مثه شوماخر۲۰۰۲ و۲۰۰۴ و مرسدس هم چندسال متوالی) پس قهرمانیش بی ارزش نیس یعنی میگن ماشینش برتر بود ولی برای بقیه هم همین بوده!!
        ۲: چون ماشین چندان برتر نداشته پس قهرمانیش بی ارزش نیس
        این دو برداشت رو میشد از جمله شما کرد که من با ذهنیت لوییس فن بودن شما حدس زدم منظورتون گزینه اول بوده !!

  9. mohsen driver

    11

    8

    لوییز نشون داد تو رقابت برابر که فقط ۲سال بود و تو این چند سال مقابل رزبزگ و مکس بازنده هست سال دیگه احتمال زیاد رقابتها تقریبا برابر باشه شایدم نخواد تو رقابت برابر باشه و بازنشست بشه!

    • just.jeep

      8

      10

      بچه بیا پایین سرمون درد گرفت

    • Hossein 123

      7

      8

      «رقابت برابر فقط دو سال بود»

      ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ لوییس اکانت پریمیوم مرسدس داشته و موتورش ۱۰ اسب بیشتر قدرت تولید می کرده…!؟

      ۲۰۰۷ جوری خودشو نشون داد که مکلارن جای آلونسو افسانه ای طرف لوییسو گرفت…!؟

      همین ۲۰۲۱ هم که تا پشت سیفتی کار با ماشین ضعیفتر قهرمان بود…!؟

      تا میگیم مکس چرا با ماشین قوی تر تا قبل ریس آخر قهرمانی رو طول داده میگن سیلوراستون و مجارستان… بعد بهانه موتور زدن لوییس تو ۲۰۱۶ قبول نیست؟

      • Mahdi.drs

        4

        11

        موتور زدن تقصیر تیم مهندسی مرسدس هست و نه تقصیر رقیبش سباستین وتل که در دو مسابقه متوالی ۴۰ امتیاز ازش بگیره به این دلیل که مثلا کیمی یا سب بهش کوبیدن !!( یه ثانیه چشماتون رو ببندید و تصور کنید وقتی برای مثال لوییس توی مجارستان نفر اول بود سال ۲۰۱۷ سباستین میکوبید بهش از مسابقه پرتش میکرد بیرون و بعد مسابقه رو میبرد و تازه امتیاز فستست لپ رو هم میزد و بلافاصله در مسابقه بعدش کیمی توی پیچ یک میزد کل پنل کناری ماشین لوییس رو میترکوند و باعث میشد سرعت ماشینش در حد یه آلفارومئو بشه!!!
        حالا که تصور کردید احساس خوبی بود که راننده ای که به نظرتون عالی عمل کرده خارج از اشتباهات خودش(در واقع با اشتباهات رقیبش ) توی رقابت قهرمانی کلی عقب بیفته!!)
        فرقش خیلی واضحه یکی خود تیم باعث ضرر راننده شدن یکی دیگه حریف به طور مستقیم با کوبیدن به ماشینش باعث ضرر یک راننده شده..
        البته اگر موتور نمی‌ترکید احتمالا لوییس قهرمان بود و ۲۵ شایدم۱۸ امتیاز رو از دست داد

      • Amirali

        8

        3

        مکس اگر مجارستان رو داشته لوییس هم آذربایجان رو داشته که فقط گوشه دستش گرفته به یک دکمه و 25 امتیاز رو از دست داده، این رو شما ممکنه بگید اشتباه رانندست ولی من میگم یک اتفاق کاملا تصادفیه.
        سیلوراستون هم که صد درصد تقصیر خودش بود، میدونست لوییس کوتاه نمیاد و در یک شرایطی حتی به برخورد هم راضی میشه.چرا رفت تو شکم لوییس؟مقصر تصادف لوییس بود ولی مقصر از دست دادن امتیاز صد درصد خودش بود.
        دیدی انقدرا هم حق با شما نیست؟
        2016 هم با اینکه یکی از بدترین فصل های لوییس بود بازم فقط اگه همون موتور لعنتی نمیترکید قهرمان بود

      • Lord edard

        6

        3

        اینا همونایی هستن که مجارستان و سیلور استون رو میبینن ولی ایمولا و مونزا و برزیل رو فراموش میکنن یا رانندگی های خطرناک پرز که داشت همیلتون رو وادار به تصادف میکرد. همه ی این تعصب ها بخاطر سلطه ی هشت ساله ی مرسدسه با اینا کاری نداشته باشین اینا هشت سال خون دل خوردن بزارین از قهرمانی لذت ببرن

      • Mahdi.drs

        3

        2

        Lord
        عرضم به حضورتون که ایمولا کسی به لوییس نکوبید و از مسابقه بیرون پرتش نکزد!!

        برزیل مکس جریمه ۵ ثانیه حقش بود که ندادن ولی لوییس هم پیچ ۶ابوظبی برای کسب برتری یا باید رده رو پس میداد یا جریمه۵ که نشد پس …مونزا گیریم که مکس بدترین مسابقه فصلش بود وجای ۱و ۲ تموم کردن نفر ۵ و لوییس هم۳ میشد(مکلارن ها در دسترس نبودن) فرق امتیازی که مکس ایجاد کرد با تصادفش میشه ۵ امتیاز!!!
        شما تعداد حوادث رو می بینید ولی نتیجه حادثه رو نه!!!

      • Mahdi.drs

        2

        3

        آقا امیرعلی عزیز
        باکو ۲۵ امتیاز مفت بود که شخص لوییس دورش ریخت (یرای بهترین ها هم پیش میاد مثلا سباستین کم سپین نشد و شوماخر و سنا هم جز پر تصادف ترین راننده های دوره خودشون بودن)
        بعد رد فلگ باکو نه من پشت فرمون مرسدس بودم نه شما و نه مکس و نه مهندس لوییس و اون دکمه بریک رو هم خود راننده تنظیمش رو دستکاری کرده بود!!
        فرمودید تصادفیه !! یقینا تصادفیه و سهوا این اشتباه رو انجام داده چون هیج راننده ای در تاریخ از عمد ۲۵ امتیاز رو دور نریخته
        ولی بازم همون طور که هم شما وهم میدونیم یک اشتباه بود که مقصرش نه تیم حریف بود و نه حتی استراتژیست های مرسدس و فقط یه اشتباه از سمت راننده بود که چیز عجیبی نیس و پیش میاد
        وقتی میگم مکس کم اشتباه تر بود توی فصل یکی از دلایلش همین باکو بود که خیلی راحت مثلا اگر مکس توی هلن. وقتی نفر اول بود ممکن بود با دستکاری تنظیماتش جایی که بپیچه مستقیم میرفت ولی همچین سوتی نداد !!‌‌‌‌‌ (از حق نگذریم کس دیگه روی رو یادم نیس که همچین حرکتی زده باشه)

      • mrz_ir

        0

        0

        حادثه باکو برای لوییس بجز خطای راننده بیشتر خطای طراحی فرمون هست که پیام کافی بر روی صفحه نمایش نشون داده نشده و همچنین کلیده هم بدون محافظ بود ،
        اون یه دکمه هست و راننده هم دستکش دستشه و امکانش نسبتا بالاست که بدون اینکه راننده متوجه بشه دکمه رو لمس کنه.
        که در مسابقه های بعدی میبینیم که این دکمه دردسر ساز دارای کاور شده و اطلاعی از تغییر پیام روی صفحه نمایش نیست

    • Max33vr46

      4

      7

      حالا سال بعد راسل نشون میده که چی به چیه

    • Amirali

      9

      4

      واقعا ناراحت کنندست که این آدم نمیدونه امسال چه جوری قهرمانی رو از لوییس دزدیدن، نمیدونه لوییس و روزبرگ چهارسال ماشین برابر داشتن و نمیدونه 2017 و 2018 هم تقریبا برابر بوده!
      و بعد تازه میاد دم از رانندگی لوییس هم میزنه و ناراحت کننده تر از همش اینکه هشت تا لایک هم میگیره!

  10. Lewis44

    9

    8

    قهرمانی های لوییس فقط یه ۲۰۲۰بدون دردسر بوده بقیشو درحال رقابت بوده چی میگی ؟این فینالم کاری نبود که انجام نداده باشه خیلی قشنگ با عوض کردن دقیقه نودی قوانین قهرمانیشو ازش گرفتن

    • Max33vr46

      7

      10

      آره ماست هم رنگش سیاهه

  11. Monster

    12

    6

    مطمنم این ارامش قبل طوفانه لویس همیلتون بیدی نیست که به این بادها بلرزه و سرما گرما دیده این فرمول یکه و مرد سیاست.
    بدون شک نقشه هایی داره و خودشو واسه فصل اینده داره ریکاوری میکنه.

    • Max33vr46

      7

      11

      یه وقت طوفان مارو با خودش نبره😂😂😂🤣

      • Amirali

        7

        3

        دوستان ادمین یک فکری به حال خوشمزگی های ایشون نمیکنید؟

      • Arvin.Hamilton 44

        9

        3

        Max33vr44
        تا الان که هفت بار طوفان برده شماها رو، منتظر هشتمی باش!

  12. Ferrari_leclerc

    9

    1

    با از بین رفتن باد کثیف بازم مرسدس و ردبول با فاصله از بقیه سریعترن
    اگه مرسدس و ردبول طراحی ماشینشون بهتر از بقیه هم نباشه و در حد متوسط،بخاطر پاوریونیتشون مثل قبل هر دور یک ثانیه سریعترن
    اگه طراحی ایرو و شاسیشون رقابتی باشه که ماشینشون با فاصله زیاد مثل امسال جلو هست.
    تیمهایی که سرعت بیشتری دارن راحت تر می تونن سبقت بگیرن،فقط موضوع اینه مرسدس یا ردبول خط یک هستن توی استارت و ماشینای دیگه قدرت لازم برای نزدیک شدن بهشون رو ندارن که بخان سبقت بگیرن.فاصله باز کردنای لوییس و مکس رو دیدیم.بیشتر ریس ها تا نفر پنجم ششم رو لپ میکنن.
    اصلا نبودن باد کثیف چه استفاده ای داره وقتی توی دو سه دور پنج ثانیه فاصله باز میشه و بعدش دوری یک ثانیه.شاید فقط توی رقابت ماشینای پنجم تا هشتم تاثیر داشته باشه.
    باد کثیف توی فاصله یک تا دو و نیم ثانیه ای،ماشین پشت رو تحت تاثیر قرار میده. چند بار مگه ماشینای دیگه گرید به فاصله یک تا سه ثانیه ای مرسدس و ردبول میرسن که چون دیگه باد کثیف نیست بتونن ازشون رد بشن.
    بدون تغییر کل ساختار پاوریونیت هیچ رقابت جدیدی وجود نداره.

  13. خیلی ها میشناسن

    6

    4

    جالبه اینجا افرادی رو داریم که فکر میکنن از نابغه طراحی فرمول یک بیشتر میدونن…
    ۹۰ درصد همین افراد حتی سن آدرین نیوی رو هم ندارن چه برسه به تجربش…
    جهان سوم دقیقا همینجاست،با این طرز فکره که داریم درجا می‌زنیم! هیچ وقت نخواستیم با واقعیت روبرو بشیم…(جمع نمی‌بندم اما کم و بیش این دیدگاه در جامعه هم رواج داره)
    مورد بعدی هم اینکه میگن اگه لوییس پشت مکس نیفتاد باز هم یک دور مسابقه رو ادامه میدادن!!!
    نه اتفاقا مطمعن باشین مسابقه رو پشت سیفتی کار تموم میکردن (توافق قبل از مسابقه تیم ها اینجا کارایی نداره چون قانون آنلپ شدن همه ماشین ها اجرا نشده بود, به راحتی باز هم مکس رو قهرمان میکردن و میگفتن ما به قانونی که سالهاست داره به همین شکل اعمال میشه عمل کردیم و هیچ توافقی هم بالاتر از قانون نیست چرا که این بخش از قوانین فرمول یک آمره هستن و نمیشه خلافش توافق کرد!)

    • Amirali

      5

      2

      داداش مطمین باش تو همون به قول جهان اول اوضاع از اینجا هم بدتره
      فقط کافیه یک سری به گروه های طرفداری مکس بزنی

    • Mahdi.drs

      5

      4

      نمیدونم چرا فکر میکنید فیا با لوییس انقدر دشمنی بزرگی داره که حاضره مسابقه تعیین کننده قهرمانی رو پشت سیفتی کار تموم کنه و عملا این فرصت که قهرمانی دور اخر مشخص بشه( عنوان تبلیغ عالی هست برای جذب مخاطب جدید ) که عملا همین تصمیم که پشت سیفتی کار تموم بشه ونشه خودش درامد زایی عجیب غریبی باجذب مخاطب جدید خواهد داشت برای ورزش!!
      واقعا متحیر کننده اس برام که فکر میکنید کمیته نظارتی یکی از پرطرفدارترین ورزش های جهان اون قدر از یکی از ورزشکارانش( یکی از بهترین های تاریخش) متنفره که اگه اون جلو باشه استارت مجدد میشه ولی اگر نباشه سیفتی کار فصل رو تموم میکنه!!!
      امیدوارم تونسته باشم کمک کنم تصویر بزرگتر رو ببینید!!
      کوچیک تون مهدی

    • Mahdi.drs

      4

      5

      جهان سوم از اون بخشی شروع میشه که یه اسپرت به بزرگی‌اف وان به نظر دوستان میاد نبرد تن به تن دور اخر که میتونه مخاطبین جدید زیاد وبه دنیالش درآمد زیادتر (میلیون ها اگر نگیم میلیارد ها دلار)رو دور میریزه به خاطر اینکه از یه راننده (لوییس) متنفرن!!!
      کاش روزی برسه که تصویر بزرگتر (اینکه فیا اون تصمیم های عجیب رو به خاطر داشتن نبرد دو قهرمان به جای پایان پشت سیفتی کار) رو بتونید ببینید
      ‌شب خوش

      • خیلی ها میشناسن

        4

        5

        دوست عزیز فرمایش شما از مصادیق ریختن قیمه ها تو ماست هاست!
        بخش اول عرایض بنده مربوط به طرز فکر جهان سومی بود در حالیکه شما بخش دوم رو مرتبط دونستی…
        در ضمن میلیارد از میلیون بیشتره 😉
        تو جمله بندی درست باید گفته بشه: (میلیاردها اگه نگیم میلیون ها دلار)رو دور می‌ریزه
        فیا از لوییس متنفر نیست اونها فقط دوست داشتن
        به قهرمان جدید داشته باشن فقط مشکل اینجاست که به هر قیمتی میخواستن اینکارو کنن!

      • Mahdi.drs

        2

        0

        دوست عزیز فرق میلیون و میلیارد رو میدونم ولی شما جمله رو متوجه نشدید مثه اینکه!!

      • Mahdi.drs

        1

        0

        میلیارد ها اگر نگیم میلیون ها!!!
        میلیارد (عدد بزرگ تر ) رو دور میرزه اگه نگیم میلیون ها(عدد کوچیک تر)!!
        مفهوم جمله اینه در حالت کم میلیون ها دلار ضرر میکنه و اگر نگیم میلیارد ها که یعنی ماکسیمم و بیشترین حالت !!
        نمیدونم گرفتید چی گفتم یانه
        موفق باشید!!

      • Mahdi.drs

        3

        0

        جهان سوم دقیقا همینجاست،با این طرز فکره که داریم درجا می‌زنیم! هیچ وقت نخواستیم با واقعیت روبرو بشیم

        خب اینجا جهان سوم رو جایی دونستید که ملت با واقعیت دوست ندارن رو به رو بشن و به نظر میرسه با توجه به بیانات شما در ادامه که واقعیت برای شما این هست که فیا حاضر بود هر کار کنه که قهرمان جدید باشه برای امسال !!
        خب این واقعیت از نظر شما بود و عدم رو به رو شدن باهاش رو
        تفکر جهان سوم و… دونستید!!
        خب اینکه فکر کنیم فیا دوست نداشت مسابقه پشت سیفتی کار تموم بشه و چیزی که به وجه اسپرت اسیب میزنه از لحاظ هیجان و جذب تماشاگر و درامد مضر هست برای فیا چرا براتون عجیب هست نکته ای هست که برای بنده جالبه
        چون خیلی منطقی تر به نظر میاد که فیا بخواهد مسابقه تعیین کننده قهرمانی اش با یه مبارزه تموم بشه(حالا نتیجه هر کی برنده شد) در مقابل این حالت که سیفتی کار رو نگه دارن فقط به این علت که لوییس مثلا پیت رفته و حالا میتونن راحت یه نفر جدید(مکس) رو قهرمان کنن (بدون مبارزه لپ اخر و کاملا حوصله سربر)
        منظور اینه حالت اول منطقی تره تا حالت دومه و شما حالت دوم رو به نظر میرسه واقعیت میدونید و عدم روبه‌رو شدن با این واقعیت رو تفکر جهان سوم خطاب نمودین که بنده موافق نبودم و برای همین نظرم رو ابراز کردم در خصوصش

  14. Lewis44

    2

    8

    هنوز نمی‌دونم چقدر این خبری که خوندم حقیقت داره ولی لوییس 2022از فرمول یک خداحافظی می‌کنه
    این آخرین فصل لوییسه

  15. mahyar

    7

    3

    دوستان فصل تموم شده و هنوز توی گذشته اید که ای فلان میشد و… نمیدونم لویس قهرمان میشد نمیدونم مکس قهرمان میشد .
    تموم شده . آقا چیزی که تموم شده دیگه تموم شده . بچسبید به فصل بعدی . بهمن ماه منتظر ماشین ها باشیم . استرس فصل بعد از الان شروع شده .

    • legend

      3

      1

      دمت گرم داداش
      مهیار جان بعضی وقتها مطالب آموزشی و فنی عالی میزاشتی لطفا ادامه بده ، لذت میبردیم.

  16. Ali kmax33

    1

    3

    لوییس اگه بازنشسته هم بشه بازهم یکی از معدود رانندگان عالی و خوب فرمول ۱ خواهد ماند.