مکس ورشتپن با چاشنی کار تیمی هوشمندانه ردبول توانست آخرین پول پوزیش فصل 2021 فرمول1 در ابوظبی را کسب کند.

رقیب  قهرمانی او، لوئیس همیلتون مسابقه را بالاتر از لندو نوریس، راننده مک لارن از مکان دوم استارت خواهد زد. سرجیو پرز نیز پرکننده ردیف دوم خط استارت خواهد بود.

راننده های ردبول و مرسدس استراتژی متفاوتی را برای مسابقه ابوظبی خواهند داشت؛ ورشتپن و پرز مسابقه را با لاستیک سافت شروع خواهند کرد و همیلتون و بوتاس روی لاستیک مدیوم خواهند بود.

جدول تعیین خط فرمول1 ابوظبی 2021

ردهرانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول1:22.109
2لوئیس همیلتونمرسدس+0.371
3لندو نوریسمک‌لارن+0.822
4سرجیو پرزردبول+0.838
5کارلوس ساینزفراری+0.883
6والتری بوتاسمرسدس+0.927
7چارلز لکلرکفراری+1.013
8یوکی سونوداآلفاتائوری+1.111
9استبان اکونآلپین+1.280
10دنیل ریکاردومک‌لارن+1.300
11فرناندو آلونسوآلپین+1.351
12پیر گسلیآلفاتائوری+1.934
13لنس استرولاستون مارتین+1.957
14آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+2.142
15سباستین فتلاستون مارتین+2.196
16نیکولاس لطیفیویلیامز+2.229
17جورج راسلویلیامز+2.314
18کیمی رایکوننآلفارومئو+2.670
19میک شوماخرهاس+2.797
20نیکیتا مازپینهاس+3.576

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

303 دیدگاه

  1. محمد امین _👊

    35

    1

    عجب کوالی فایینگی بود ، اصلا تصور این رده ها رو  نداشتم ، تبر به مکس و فن هاش ، امشب دور خوبی برای توی این ریس و ردبول یه ستاپ شاهکار برای این پیست در نظر گرفت و حتی توی سکتور قدرتی دوم هم برتری داشتن  ، و فردا مسابقه به شدت داغ هست
    آفرین آفرین نوریس که یه تایم دور از تصور داشت ، به نظرم ستاپ های با دانفورس کمتر اینجا بهتر حواب می‌داد
    آفرین به ساینز که جلوی بوتاس تموم کرد ، لکلرک هم خوب بود ، ولی دور آخرش یکمی توی ترافیک موند …
    به نظرم مسابقه ی واقعا جذابی خواهد شد

    • محمد امین _👊

      24

      1

      خیلی جالبه ، بین نفر هفتم تا سوم ، فقط یک دهم ثانيه فاصله هست

      • وحید

        27

        5

        Wow…
        عجب کوالی بود!!!
        فردا جالبتر اینکه با این حرکت لندو ، چکو پشت لوییسه و با سافت اگر به تونه به پیچ یک برسه
        چی میشه … 1) ممکنه لوییس ساندویچ بشه بینشون 2) چکو سبقت بگیره و واسه مکس زمان بخره 3) اصن هیچکدوم ، لوییس میبره

      • ايزديار

        20

        27

        همیلتون دیگه مثل سابق راننده روزهای شنبه نیست

      • سامان

        21

        22

        ایزدیار خان,تایمی که لوئیس زد افلاطون بود,بدون تاو بود,تنها واسه خودش بود و نصفش واسه هم تیمیش نبود

      • arash

        5

        3

        تاو یعنی چی

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        3

        2

        رفقا یه جا خوندم لوییس و کلا مرسدس دیروز به دنبال پول پوزیشن نبودن با توجه به استراتژی سافت ردبول .

        نظرتون چیه ؟

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        3

        0

        خبر فوری ؛
        تست کرونا مازپین مثبت شده و ریس امروز رو از دست داد . هاس با یه ماشین امروز ریس رو برگزار میکنه چون راننده ذخیره توی هیچ تمرین و کوالی فایینگی شرکت نکرده.

        نکته : فعلا یکی از استعدادهای حادثه افرین از ریس کنار رفته

    • mohammad

      19

      27

      بازم ساینز جلوی لکلرک.

      همیلتون مسابقه رو میبره و قهرمان میشه

      بعد از فتل و کیمی همیلتون باید قهرمان بشه

      • جابر

        19

        7

        به نظر من لوییز همیلتون تحت هیچ شرایطی نباید به ورشتپن نزدیک بشه با لاستیک مکس ردبول مجبور دوتا پیت استاپ کنه ولی مرسدس با یکی می‌تونه ریس رو تموم کنه

      • Mercedes

        3

        1

        سلام خدمت دوستان عزیز.. تعیین خط دیروز هوش بالای گاراژ مرسدس رو میرسونه..اگه دوستان نگاه کرده باشن همیلتون واسه گرفتن پل سعی نکرد..اگه همیلتون پل میگرفت احتمال بسیار زیاد با رانندگی که از مکس سراغ داریم دی ان اف شدنش زیاده..با سرعتی که مرسدس تو مسیر مستقیم داره میخوان تو ریس مکس رو جا بذارن.. دومین مسأله لاستیک سافت ردیوله که فرقی نمیکنه که همیلتون اول استارت بزنه یا دوم چون بدون شک قبل رسیدن به پیچ از همیلتون رد میشه.. مسأله بعدی اینه که ردبول حداقل ده دوازده دور زودتر میره پیت استاپ..ازین مهمتر انتخاب نرمترین ترکیب لاستیک توسط پیرلیه…بدون شک روی لاستیک هارد مرسدس حداقل چهارم دهم سریعتره.. احتمال اینکه ردبول مجبور بشه دوبار بره پیت استاپ زیاده..اگه قبل تعویض لاستیک مکس گسلی یا سونودا شیطنتی نکنن که ردبول یه تعویض لاستیک مجانی داشته باشه بدون شک همیلتون قهرمانه.. خلاصه همه جوره مرسدس دست بالارو داره… بامید قهرمانی لوییس همیلتون.

      • Ghader,khan

        24

        5

        خدا کنه فردا مسابقه بدون حاشیه و سالم
        داشته باشیم

      • Scuderia Ferrari

        12

        12

        ایشالا دوست عزیز
        بع قول مکس:
        I want to defeat him, not eliminate him

    • Yousef

      23

      32

      فردا مسابقه خیلی جذاب خواهد بود ولی به نظرم مکس به راحتی سال قبل توی همین پیست قهرمان میشه.تبریک به مکس فن ها و ردبول فن ها به خصوص خودم

      • mrz_ir

        14

        10

        عجله نکن
        برد پارسال مکس به خاطر این بود که لوییس تازه کروناش خوب شده بود
        مرسدس و لوییس و بوتاس هم رده هاشون تثبیت بود و دلیلی برای فشار نبود
        ( w11 ماشینی نبود که باخت بده)
        ولی بقیه تیم ها برای سومی جنگیدن
        اما امسال همه برای یه رده ای میجنگن و اصلا ردیف اولش مثل قبل نیست بعلاوه اینکه پیست هم تغییراتی داشته

      • سامان

        15

        12

        سرعت همیلتون تو کفی رو بیار جلو چشات و دوباره راجب نوشته هات فکر کن,فردا دیگه تاو نیس,خودتی و خودت

      • Yousef

        9

        18

        دارم پیشاپیش برای قهرمانی مکس انرژی مثبت میفرستم دوستان
        سامان توی سکتور یک و دو خوب دیدم
        لویس حتی نتونست بهش نزدیک شه

      • Mahdi.drs

        4

        2

        راحت ؟ اون دو پیت استاپ؟؟ خیلی شانس بیاره۳ دور مونده به اخر از لوییس ردشه

    • Miladangler

      21

      3

      دل انگیز بود . کاش اونجا که فراری ها تو q2 یک دو بودن تموم میشد 😀

      • amin

        16

        9

        چه مسابفه جذابی بشه فردا لوئیس از یه طرف باید حواسس به نوریس باشه از طرفی چکو رو با سافت پشت خودش میبینه امیدوارم مکس اول بشه و یه فصل دیگه همیلتون بمونه و قهرمانی مکس و ببینه 😎😎

      • Siamak

        19

        5

        فصل آینده از این صحنه ها برای فراری زیاد میبینیم .

    • er22

      11

      17

      باز بیاین بگین آآآآآآا فیا تو ماشین همیلتون به جا بنزین آب ریخته بود !!!!
      صرفا جهت بیان حس خوشحالیم و کل کل با شما شیطونا اینو میگم !

      • Mojtabakurd4493

        16

        9

        عزیزم اگه فردا رانندت برد بیا واس کل کل نوکرتم هستم

      • er22

        3

        7

        نه نه اشتباه نکن راننده ی من نیست !

      • Mojtabakurd4493

        4

        11

        هرچی باشه یا راننده مورد علاقته یا راننده مورد علاقتو شکست داده

      • er22

        1

        2

        همشون خوبن ، مخصوصا این دوتا !

    • mrz_ir

      19

      2

      عجب مسابقه ای بشه فردا
      تبریک به مکس فن ها واقعا دور خوبی زد .
      استراتژی متفاوت مرسدس ها میتونه خیلی جالب کنه کار رو
      ردبول ها سافت رو انتخاب کردن (تایمشون رو مدیوم امن بود) پس استراتژیشون باید جالب باشه .
      سنودا که با مدیوم گسلی رو اوت کرد 😐 چجوری واقعا ؟؟؟
      اختلاف کم بین تایم ها هم جالبه ، خیلی هم جالبه.
      امیدوارم مسابقه بدون برخورد اما جذاب باشه.

      • mrz_ir

        14

        2

        متوجه نشده بودم که مکس فلت اسپات کرده تایرشو
        پس واقعا جالب شد
        استراتژی فردا تیم ها خیلی باید جالب باشه و تا مدت ها تحلیل بخونیم !

      • سامان

        16

        2

        ب اجبار تو q2 رفتن رو سافت,لاستیک که قفل کرد, تو رادیوی مکس پنج ثانیه فقط بیییییییب بود!

    • L.H 44

      10

      4

      استرس مسابقه فردا داره هممون رو پاره میکنه 😶😑

      • حامد حنيفي

        10

        4

        بله بنظر منم مكس و رد بول حالا حالا ها بايد از مرسدس ياد بگيرن و تجربيات زياد هميلتون مكس هرگز نميتونه انقد خونسرد باشه و آروم و مثل مسابقه قبل كه تاو خواسته بود بهش نرسيد اينبار به كمك پرز و سافت تونست پول بگيره و همه ميدونن كه لوئيس كارش درسته اميداورم فردا به حقش برسه

    • Sohraab

      10

      1

      واقعا آدم از بعضی نظر ها تعجب میکنه به خدا من خودم طرفدار دو آتیشه هیچکدوم ازین دو راننده نیستم ولی هرکدوم از راننده ها قهرمان این فصل بشن کاملا و بلاشک حقشون بوده چون امسال بهترین و کم اشتباه ترین بودن … کاری به ماشین ندارم ، کلاس رانندگی این دو راننده توی یه سطح دیگه ای بوده و نبوغشون باورنکردنی پس هیچکس نمیتونه بگه قهرمانی حق اونیکی بوده یا نبوده، اما بابت کوالیفای امروز باید بگم اگه اختلاف زمان همیلتون با بوتاس و بقیه رو ببینید میفهمید همیلتون دور فوقوالعاده ای رو زد اما مکس فارغ از کمکی که پرز کرد استثنایی دور زد و سکتور آخر چنان چسبندگی داشت انگار لاستیک و با چسب دوقولو به زمین چسبوندن … دور دوم در کیو۳ مکس که کمک پرز رو نداشت هم حتی از همیلتون بهتر بود … ردبول اگه لاستیک مدیوم مکس فلت اسپات نمیشد به هرچی که میخواست میرسید امشب … لندو فوق‌العاده بود و پرز تو پیج آخر اشتباه نمیکرد سوم میشد اما بوتاس عالی نبود ولی بد هم نبود و اختلافش با ردیف اول برای اینه که دو راننده عالی بودن … توی تمرین ها سرعت مسابقه ای ردبول کمی بهتر بوده اما لاستیک سافت دستشون رو بسته … حرف های نیکو رزبرگ امروز خیلی جالب بودن … نیکو پیشبینی کرد لوییس میبره و دیمون هیل و جنسن باتن گفتن مکس میبره اما اگه من بخوام پیشبینی کنم میگم امکانش زیاده تصادف بشه و لندو اول بشه 😁 به قول توت ولف … باشد که بهترین قهرمان شود

      • حامد حنيفي

        3

        4

        دور اخرشو كنس كرد عزيزم چون هم اشتباه داشت و هم سكتور ٢ بدي داشت

      • Sohraab

        3

        3

        دور آخرشو کند کرد چون بهش خبر دادن لوییس نتونسته تایم بهتری بزنه و تا آخر سکتور ۲ حتی ۰.۱ ثانیه از دور قبلیش بهتر بود … کمی دقت کنید

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      11

      7

      عجب ریسی بشه فردا
      مکس بخاطر قفل کردن مدیومش در مرحله دوم و ادامه کارش با سافت فردا با سافت استارت خواهد زد و مرسدس با مدیوم . فکر میکنم مرسدس وقتی دید مکس استارتش با سافت هست دیگه پول پوزیشن زدن براش اهمیتی نداشت چون میدونست در صورت داشتن پول پوزیشن بازم مکس براحتی در دور اول با سافت سبقت میگیره . ولی بوتاس چرا انقدر بد دور زد و از ششم استارت میزنه؟؟؟؟
      قطعا پشت پرز گیر میکنه تا استینت اول . چکو استاد نگهداری لاستیک سعی میکنه بیشتر بیرون بمونه و مکس میخواد با لوییس فاصله بندازه و روی سافت لندو هم حساب ویژه ای باز کردن .
      کاش بوتاس نزدیک لوییس میبود و میتونست کمکش کنه . هجب تاوی داد به مکس چکو . کلا ردبول مرزهای وینگ منی رو جابجا کرده که البته اشکالی هم نداره کار تیمی میکنن دمشونم گرم .

      راستی دوستانی که مگفتن ردبول ماشین برتر نداره دیروز هورنر توی مصاحبه گفته (از بعد نیم فصل دوم دیگه ردبول سریعترین ماشین نبود و فقط در بعضی پیست ها سریعتر بودیم و…)
      یعنی خودشون قبول دارن نیم فصل اول ماشین کاملا برتر رو داشتن و بهش هم افتخار میکنن . بندگان خدا نمیدونن فن هاشون اینجا زمین و زمان رو بهم میدوزن تا یه جوری بگن ردبول ماشین برتر نداشت .

      فکر میکنم ستاپ تیم ردبول مناسبتر باشه واسه این پیست . و در تعیین خط رو کردن ستاپ و سرعت واقعی ردبول رو .
      به امید دیدن یه ریس جذاب پر از سبقت و چرخ به چرخ ولی بدون حادثه

      • sebastian

        3

        8

        ردبول هر کاری هم انجام بده ولی دیگه به وینگمنش نگفته ک رده اولتو بده به راننده اصلی تا اون برنده بشه(روسیه2018) والتری ایتس جیمز

      • ALO

        0

        2

        واڒه وینگمن که همه رو یاد یک نفر میندازه که قطعا با دیسلایک هاشون زیر همین نوشته نشونت میدن(¬‿¬)

      • Hossein 123

        3

        1

        @sebastian

        می تونم بپرسم پرز کی اول بود مکس دوم که بخواد رده بده؟
        تو رقابت قهرمانی همیشه راننده دوم وینگمنه، چه سب خودتون باشه، چه لوییس ما، چه مکس آنها..

    • Elahe

      2

      1

      فردا چخبره….

      ایشالا سال آینده ما فراری فنا هم این هیجانو تامسابقه آخر واسه قهرمانی سال و رانندها داشته باشیم
      موهایع سرمون عین دندونامون سفید شد بخدا🤪🤪🤪🤪
      ۲۰۰۷ کجا.۲۰۲۲ کجا.یه عمره واسه خودش…

  2. سامان

    27

    12

    تبریک به ردبول بابت استراتژی قشنگشون تو Q3
    بازم شکست استراتژیک دیگر واسه مرسدس,آخه چرا نباید از ماشین دومت استفاده کنی؟فردا ب هر حال سرعت خوبی داریم,مکس با سافت استارت خواهد زد و لوئیس با مدیوم
    خاورمیانه واسه ماست💪

    • Spa

      14

      4

      لاستیک سافت۱۰ دور کمتر خواهد زد،،مکس ۲ استپ خواهد داشت در نظر داشته باشین

    • MOHAMMADHOSSEIN

      6

      2

      میشه بگید ردبول در q3 استراتژی شون چی بود؟!
      دیگه سید هم نیست که اتفاقات جلسات تمرینی و مسابقات رو توضیح داده باشه

      • Erfn

        5

        1

        اسلیپ استریم پرز به ورشتپن

  3. ali.es

    11

    3

    دوستان ببخشید علت اینکه مکس رو سافت رفت این بود که فکر می کرد پول رو نمی گیره و استارت بهتر باید بزنه یا ممکنه تو تمرین به چیز خاصی رسیدن

    • Nikan44

      13

      1

      لاستیک مدیوم مکس توی کیو دو قفل شد . مجبور شدن برن روی سافت

      • Amir.Redbull99

        11

        2

        با تایم قبلیش هم به کیو 3 میرسید

      • Amirali

        11

        3

        امیر جان درسته تایم خوب بود ولی برای فردا باید لاستیکی که قفل کرده بود رو مینداختن رو ماشین که دوامش خیلی کمتره
        مدیوم های دیگه هم زیاد کار کرده بودن شاید

    • بیژن

      14

      1

      دیگه تایر مدیوم نداشت مکس و آخرین ست مدیوم رو هم فلت اسپات کرد
      مجبور شد بره رو سافت .

      • ali.es

        3

        1

        ممنون از پاسخ هاتون دوستان
        به امید مسابقه جذاب

    • وحید

      11

      4

      به نظرم که بازم یه جورایی نقشه ردبول بود! دیروز بیشتر شبیه سازی رو سافت کار کردن ،
      بعید نیست یه چیزایی تو سر دارن

    • ایرن

      6

      9

      به نظر لاستیک اصلی برای این مسابقه و پیست لاستیک سافت باشه. من طبق معمول فقط بخشهایی از تعیین خط رو دیدم. اما انتخاب لاستیک همیلتون رو که نشون میداد تعداد ست های لاستیک سافتی برای تمرینها و مسابقه انتخاب کرده بود تقریبا سه برابر تعداد مدیوم ها بود. این یعنی بعیده که مرسدس بعد از مدیوم انتخابی بجز سافت داشته باشه.
      ردبول استراتژیش انتخاب سافت بود. چون دیدیم که پرز هم توی کیو ۲ سافت بست.

  4. Amirali

    21

    14

    چه کرد تیم ردبول!
    واقعا انتظارش رو نداشتم
    هرچند شک ندارم فردا لوییس قهرمان میشه

  5. Amirf1

    12

    2

    Lando:
    Yeah baby yoohoo!!

    • Alii

      11

      1

      خیلی دوست داشتنیه این پسر
      انشالله فصل بعد مک‌لارن یک ماشین درست درمون داشته باشه
      بلاخره یک روز قهرمانی لندو رو خواهیم دید

      یک گله هم بکنم از سایت چرا اسم لندو نوریس توی لیست راندگان محبوب نیست

      • TeamLH44

        1

        1

        من که خیلی دوستش دارم… نمیدونم و کارشناس نیستم ولی جای راسل لندو رو میوردن خیلی کیف میداد فصل بعد …

      • GR63

        2

        0

        نه لندو و نه جورج

  6. Nikan44

    16

    6

    فردا شرایط مسابقه متفاوت خواهد بود . لاستیک مکس توی Q2 قفل کرد و به همین دلیل Q3رو با سافت شروع کرد. اما مرسدس ها با مدیوم رفتن برای مرحله آخر . البته دور پول پوزیشن مکس با تاو پرز بود . شک ندارم فردا مسابقه کال لوییس خواهد بود

  7. مکس مارکز⚡😺🧡

    14

    6

    پول پوزیشن اخر برای مکس. باورم نمیشه این فصل انقد زودتموم شد ازبس که هیجان داشت .به هرحال خیلی خوشحالم دلم روشنه برا فردا امیدوارم مکس قدر کاری که پرز براش کرد روبدونه واین اخرین مسابقه بخیر وخوبی بگذره .فقط یه سوال دارم که چرا جفت ردبولا میخوان باسافت شروع کنن؟

    • Hossein 123

      13

      2

      شما با لاستیکی که تو کیو ۲ باشی ریسو استارت می کنی تو حالت عادی (غیر بارونی_غیر ریس هایی که اسپرینت داریم)
      مکس رفته بود مدیوم که ریسو با مدیوم شروع کنه ولی قفل کرد لاستیکو لاستیک فلت اسپات شد (یک نقطه کوچیک روی لاستیک صاف میشه و لاستیک تقریبا دیگه بدردنخور میشه) و مجبور شد بره رو مدیوم
      برای پرز شاید شک داشتن به کیو ۳ برسه!

    • سامان

      3

      1

      dnf نشه قهرمانه,شک نکن

  8. Monster

    15

    12

    تبریک به طرفدارهای مکس عجب دوری زد خارق العاده بود. امیدوارم فردا لویس جبران کنه و هشتمین قهرمانیشو بگیره.

  9. Kave_Ferrari

    17

    12

    فک کنم فردا اگه اتفاق خاصی نیاقته همیلتون قهرمان میشه.
    فصل نسبتا جذابی بود.بعد از سال هایی که فقط هواداران مرسدس و همیلتون از مسابقات لذت کافی رو میبردند امسال هیجان به پیست ها برگشت.
    امیدوارم ورشتپن سال بعد استعداد فوق العادش رو با یاغی گری هاش حروم نکنه.وتل هم بالاخره یه ماشین سریع داشته باشه.

  10. amirhosein

    16

    31

    تنها چیزی که می تونم بگم اینه یه ریس عالی خواهیم داشت و اگر لوییس قهرمان شد قهرمانیش رو به خودش و تمامی فن هاش تبریک میگم (که یکیش هم خودمم)واقعا حقش هست بعد از اینهمه ظلم فیا
    اگر هم مکس قهرمان شد به فن هاش و مخصوصا فیا تبریک میگم
    البته با یه کار تیمی سه دهم ثانیه نمیشه با ماشین کندتر سرعت گرفت پس یه نتیجه میگیریم
    ماشین مکس برتره

    • Scuderia Ferrari

      21

      21

      جان!!!!! LOL
      اینکه ماشین مرسدس بعد از برزیل بهتر بوده رو کسی منکر نبوده
      ردبول با استراتژی تیمی کوالی رو برد و استعداد برتر مکس نسبت به لوییس

      • Nikan44

        18

        15

        محمد فراری اسمت رو عوض کن بزار محمد ردبول . دوماً در مورد استعداد برتر مکس همین بس که تایر مدیوم خودش رو داغون کرد و به اجبار رفت روی سافت و به کمک تاو پرز پول زد . البته اگر بدونی تایر سافت چیه اینقدر بالا پایین نمیپری

      • Miladangler

        11

        29

        محمد فراری با ابله جماعت اصلن صحبت نکن

      • Arvin.Hamilton 44

        23

        9

        میلاد
        شما که “ابله” نیستی لااقل ادبت رو رعایت کن!

      • Amirali

        19

        5

        دوستان ادمین میخواین لیست توهین های این دوستمون رو ردیف کنم؟
        توهین زشت که من حتی شرم دارم اینجا تایپ کنم خطاب به یک نفر
        به جمع فرمودن ابله!
        ادبیات به شدت تهاجمی در پست های قبلی
        توهین های جنسیتی و نژادی به همیلتون
        و…
        من دیگه واقعا نمیدونم یک آدم باید چیکار بکنه که شما اون دکمه بن رو بزنید و یه عالم رو از دستش راحت کنید

      • Scuderia Ferrari

        12

        13

        زنده باد فراری
        زنده باد مایکل شوماخر
        بقیه جوابتون رو هم نمیدم

      • سامان

        11

        5

        نیکان جان,جمله آخرت 😂😂😂

      • Nikan44

        9

        7

        سامان جان اینا کار رو تمام شده می‌دونن ولی من مثل خودت شک ندارم مثل همیشه خاورمیانه مال ماست 👍🔨

      • Mercedes amg

        16

        17

        جان هر کی رو دوست دارید جوک نگین لطفا …استعداد مکس نسبت به همیلتون …طرف فردا میخواد برای هشتمین قهرمانیش استارت بزنه با ۳۶ سال سن و در طرف مقابل مکس رو داریم با هیچ عنوان قهرمانی …در این چند ساله حضور مکس در تیم ردبول استعداد ایشان که برتری داره به رکورد دار فرمول یک کجاست دوست من ؟؟؟؟با استدلال و مدرک و منطق بگو کجاست ؟

      • amirhosein

        14

        12

        من منکرشم
        همه می‌دونن تو پیست قطر که برتری با مرسدس بود که یه چیز واضحه تو اتریش و فرانسه و… برای ردبول بود که اینم بخاطر شکل پیسته
        تو برزیل و عربستان هم که لوییس با موتور نو بود که الان نیست
        اصلا یه سوال چرا کسی از اول فصل نمیگه این نبوغ لوییسه که الان اینجا جدوله و این سرعت رو داره
        از اول فصل با تغییر قوانین ثابت شده که ماشین برتر مال مکسه به نظر من لوییس با نبوغش تونسته تا الان پیش بیاد و این رده رو داشته باشه
        تو این کوالی هم دیدیم که توی دور های آخر قبل از اینکه مکس برسه به اون زمان فوق‌العاده زمان ها تقریبا برابر بود و ردبول یه دفعه انرژی رو آزاد کرد
        خلاصه حرفم از اول فصل ثابت شده ماشین برتر مال ردبوله
        برتری بعد از برزیل به خاطر موتور نو بوده
        لوییس با نبوغش تونسته تا اینجا پیش بیاد وگرنه شما تو همین مسابقه می تونید جایگاه دوتا راننده دوم ها رو بررسی کنید و ببنید تفاوت رو
        نبوغ لوییس اینه که تو اولین فصل حضورش تو فرمول یک راننده ای رو که مایکل شوماخر افسانه ای رو شکست داد ، شکست داد

      • Sebmm

        16

        3

        امیر علی جان یکم منصف باش میلاد حرفش از روی عقل نبود و کامنت نیکان هم همینطور
        هردو باید بن بشن ولی با ی اکانت دیگه میان…
        بهترین کار بی پاسخ گذاشتن کامنتاشونه ک اگ کسی توجه نکنه بعید میدونم تکرار کنن

      • Scuderia Ferrari

        9

        5

        امیرحسین عزیز نقد زیبایی بود و تا حدودی موافقم باهات (ماشین برتر مکس تا قبل از برزیل) ولی با موتور برزیل که در ۲۰ دور چطور از اخر رسید به ۱ ثانیه ای پرز نقض حرفات بعد از برزیل (۵ دور دیگه مونده بود مکس رو میگرفت)

      • Nikan44

        5

        8

        Sebmm
        چی میگی برادر من ؟ شما چه جایگاهی داری قضاوت کنی که کامنت من بی عقلی بوده ؟من به کسی بی احترامی نکردم . من به کسی ابله نگفتم و حتی جواب اون دوستمون که بی احترامی کرد رو هم ندادم . برو کامنت من رو بخون ببین کی بی احترامی کرد .بعد شما تصمیم گرفتی من باید بن بشم. در ضمن اگر هم بخوام بن بشم دیگه به هیچ عنوان عضو نمیشم مجدد.

      • MrPerfect

        3

        0

        بچه بیا پایین 🙂

    • Kave_Ferrari

      21

      9

      خیلی زیبنده نیست به عنوان فن راننده ای که چندین ساله قهرمان بلامنازع F1 شده نتایج ورشتپن رو به فساد در فیا و قدرت خودروش نسبت بدی.
      این یعنی خودزنی کامل.یعنی همیلتون داره تو ورزشی هر سال قهرمان میشه که فساد توی سطوح بالاش وجود داره و نتیجه گیری اینکه کسی از این فساد سود برده که نتیجه گرفته.
      از طرفی زیر سوال بردن برتری ورشتپن بخاطر خودروش یعنی داری قبول میکنی همیلتون بخاطر برتری خودروی این چند سالش قهرمان شده نه استعداد و مهارت و تجربش.
      بهتره یکم از اظهار نظر های متعصبانه دور بشیم.

    • TeamLH44

      8

      2

      پس شما تحلیل دقیق از زمانی که توو گرفت از چکو و همون زمان و همون منطقه همیلتون رو اصلا ندیدی… با توو و اسلیپ استریم زمان گرفتن… ولی همیلتون و مرسدس نخواستن از این کار استفاده کنن که خوده همیلتون میگه اصلا بحثی در این ارتباط نشد که من از ماشین بوتاس استفاده کنم … و فکر کنم زمان ساینز حذف شد و بوتاس 5 شد و افتاد پشت چکو …

  11. abolfazl.B.C.G

    10

    6

    باید بگیم موشک ردبول یا مکس ؟؟

    ترجیحم این بگم مکس ، دوست ندارم بی منطق و هویچیگر باشم. واقعا فوق العاده بود

    ردبول درخواست یه ریس استراتژیک داد و مرسدس هم بله رو گفت ، یکی نیست به اینا بگه چرا شما با این افتضاحات استراتژیکی که داشتین قبول میکنین ، چیو به کی میخوان ثابت کنین ؛ از حدود 11 تا ریسی که وارد بازی استراتژی شده 9 تاش به گاراژ ردبول باختین.

  12. Monster

    9

    1

    چه دیلی داشت لویس از توو والتری استفاده نکرد؟

    • Babak Asa

      13

      4

      چون خیالشون از برد فردا راحته

    • Mercedes

      21

      1

      داداش نصف قهرمانی های لوییس نقش بوتاس توش بسیار پررنگ و قطعی بوده. یکی هم که بهترین راننده دوم میشه آخرش اینجوری بهش نگاه می کنن…

    • raha

      13

      1

      چطوری والتری به درد کار تیمی نمی خوره ؟
      من از وقتی که یادم میاد والتری تو مرسدس فقط کار تیمی انجام میداده و در کنارش یه چند بار برد هم داشته
      مثلا مجارستان امسال 😁

    • AmirFrog 33[1]

      6

      2

      والتری بیچاره همش کار تیمی کرده بدون چشمداشت. دیگه باید چیکار میکرد

    • vahid

      3

      2

      داداش چند ساله همیلتون از بوتاس سواری میگیره ، الان میگین به درد کار تیمی نمیخوره؟!!!

  13. soroush_sh_11

    10

    4

    فقط یادمون باشه جایگاه های زوج داخل پیچ هستن
    استراتژی مرسدس خوب نبود واقعا دیگه مرغ پخته هم میدونست باید توی این پیست تو گرفت
    بی اشتباه ترین راننده برنده این مسابقه ست

  14. Kamran

    14

    3

    آفرین به ردبولی ها
    اما استارت های برق آسای همیلتون هم باید در نظر داشت

  15. Ali🦁3

    18

    18

    اول کار تیمی عالی ردبول+ چکو و مکس دوری زد که جبران کوالی جده کرد.
    مکس تا اینجا برای ما قهرمان بوده تمام فصل.
    فردا استراتژی پر استرسی داریم.
    ارتش نارنجی آمده تا ابوظبی چند اسب بخار دادن به مکس ای ول دارن واقعأ این طرفدارای متعصب که نصیب کمتر کسی میشه.👌

    • Alireza Verstappen

      11

      14

      به امید قهرمانی مکس
      امیدوارم فردا فوق العاده آماده باشه 💙💙💪

    • Ali🦁3

      7

      11

      حالا بعضیا بجای که نظر آلونسو را بخاطر کینه قدیمی و حسادت بگیرن بهتره به نظرش احترام بزارن که واقعیت میگه.
      باید به پاوریونیت جدید همیلتون شکرگذار باشین که از برزیل نجات داد رقابت واقعأ، یه شکرگذار بزرگ دیگه هم باشین باکو سیلورستون و مجارستان بود که باعث شد تا اینجا ادامه پیدا کنه.
      مکس در مرحله بعد به چکو توئ هم داد تا جبران کنه براش، مکس غیر کمک چکو خودش هم دورش بی نقص و سریعترین بودش مخصوصأ خروجی از پیچ ها که پیچ 7عالی بود برام.

      • Amir.Redbull99

        4

        3

        از تعریفای آلونسو خوشم نمیاد با وجود اینکه دائما میگه مکس بهتره.
        چون دلیل حرفش یچیز دیگست

  16. NICO ROSBERG-06

    15

    12

    هوفففف
    تبریک به مکس فن ها،مبارکتون دوستان_ تماشای ریس یکشنبه شجاعت زیادی می طلبه، رسیدیم به آخرین ایستگاه و شکر خدا بازم زنده بودیم. شکر.تا ببینیم فردا چه پیش بیاد.😬😬

    • NICO ROSBERG-06

      5

      5

      فقط دیس لایکا،🤣🤣🤣 پاره شدن😂😂😂

      • NICO ROSBERG-06

        7

        6

        فقط تبریک ب مکس بود و شکر خدا ،، ۹ تا دیس خوردیم.. مرسی ک هستین🤣🤣🤣 دو ساعته دارم سینه خیز میرم از خنده😂

  17. بیژن

    13

    3

    چه تعیین خطی
    مسابقه فردا واقعا دیدنی خواهد بود بخاطر تفاوت استراتژی دو تیم .
    فردا اگه لوئیس بتونه استارت خوبی داشته باشه و جلو مکس در بیاد دور اول خیلی به نفعش میشه .
    هرچند اختلاف سافت و مدیوم تو استارت خیلی زیاده .
    الان خیلی پیچیده شده مسابقه
    اگه تو دورهای بالای ۱۵ سیفتی کار بیاد ردبول میبره مسابقه رو
    ولی اگه روال عادی مسابقه باشه مرسدس میبره چون احتمال زیاد میره واسه تک پیت استاپ هر چند خیلی سخته با این کرب های جدید.
    بی صبرانه منتظر فردا هستیم .😍
    چه مسابقه ای بشه .

    • ایرن

      7

      2

      یعنی به نظرت مرسدس بعد از مدیوم میره روی هارد؟ روی این موضوع شرط بندی میکنی؟ هرچند شرط بندی حرام است حراااام خخخ

      • Ghader,khan

        6

        3

        اگر فردا مسابقه بدون حاشیه باشه همیلتون قهرمان میشه وگرنه معلوم نیست کدوم حذف و کدوم قهرمان بشه

      • بیژن

        5

        0

        نه دوست عزیز فقط حدس میزنم اینطور باشه و نظر شخصی خودم رو گفتم ممکنه اصلا مدیوم هارد سافت برای همیلتون انجام بدن
        ولی به نظرم مرسدس اگه جلو باشه بعد دور اول میره واسه تک پیت

  18. Ferrari4ever

    14

    13

    به امید یه ریس جداب و قهرمانی مکس

  19. Lewis44

    14

    5

    خب اینجوری استارت واسه مکس آسون تر میشه ولی از اون طرف باید خیلی زود تر پیت انجام بده به نظرم استراتژی مرسدس بهتره
    ولی به قول یه دوستی خاورمیانه واسه ماست

    • Hami

      6

      2

      درود . از نظر غربیها خاور میانه گفته میشود . ولی از نظر ما ایرانیها غرب آسیا درست تر هست

    • AmirFrog 33[1]

      1

      0

      نسبت به نصف النهار گرینویچ😂

  20. Mojtabakurd4493

    7

    1

    بچه ها الان برای کل مسابقه لاستیک مدیوم لوئیس بهتره یا سافت مکس؟

    • Lewis44

      9

      4

      مدیوم بهتره

      • soroush_sh_11

        7

        1

        خاور یا باختر یعنی شرق (نسبت به اروپا)حالا چرا اروپا چون کشتی نوردی و مستعمره گر ها یا انگلیسی ان یا فرانسوی یا اسپانیایی یا پرتغالی که همشون اروپان

        حالا ما خاور میانه ایم چون بین خاور دور که کشور های چشم بادومی هستن واروپا قرار داریم و غالبا صحرانشین یا دشت نشینیم

    • Spa

      8

      3

      همی با مدیوم شروع میکنه و میتونه با یه بار استپ هارد بزاره تا آخر
      ولی فرشاپن با سافت ۱۰ دور کمتر از مدیوم میتونه بره و باید تا آخر ۲ استپ داشته باشه

    • AMIN

      10

      3

      مدیوم بهتره. ردبول هم میخواست با مدیوم شروع کنه ولی چون قفل کرد برای همین رفت رو سافت که باعث میشه فردا زودتر بره پیت و آخر مسابقه‌ تایرهاش کندتر بشه یا اینکه دوتا پیت استاپ داشته باشن که بعید میدونم جوابگو باشه با توجه به سرعت مرسدس.

      • Nikan44

        9

        2

        البته همه اینا در صورتیکه که سیفتی کار نداشته باشیم قبل از تعویض لاستیک سافت ردبول. در این صورت اوضاع سخت تر میشه

    • Sebmm

      8

      8

      تا جایی ک من بدونم هروقت ردبول با لاستیک های متفاوت شروع کردن ی استراتژی برنده داشتن
      و دو پیت استاپه تموم میکنن

    • Mohsen.A

      3

      0

      برای استارت سافت بهتره چون چسبندگی بالاتری داره ولی
      برای ادامه بالای 20 یا 25 دور مدیوم بهتره بخاطر دوامش.کلا استراتژی انتخاب لاستیک خیلی خیلی مهم و تعیین کنندست .
      فقط باید فردا منتظر بود و دید که تیمها چه میکنن.

  21. Monster

    5

    3

    این رنگ آمیزی جدید پیست واقعا گریپ لاستیک هارو کم میکرد

    • MSF11

      12

      4

      گزارشگر عربیه:ورشتپن طااایر…
      دور آخر همیلتون واسه اولین بار احساس کردم همیلتون ترسید تمام زور و ریسک و بپذیره که یه موقه مجبور نشه چرخ قفل کنه یا اورهیت بشه و کلاً دور آخر و از دست بده…همیلتون هنوز جا داشت..من قشنگ‌احساس کردم
      اگه فردا برادرم لکلرک از بوتاس سبقت بگیره چقدر بخندم من😂

  22. Alireza Verstappen

    14

    19

    ماشاالله پسر ترکوندی مکس
    به امید قهرمانی بهترین راننده این فصل یعنی مکس ورشتپن 💙🔥💪

  23. LH44

    14

    7

    پیشبینی ها این بود که ردبول در مسابقه سریع تر باشه و در تعیین خط با اختلاف از مرسدس عقب بی افته!
    ردبول داون فورس رو تا تونست پایین اورد، بازم تو پیچ ها کم نیاورد. شاسی ردبول بی نظیره. به نظرم اونا میدونستن اینقدر قدرت دارن فقط رو نمیکردن تا مرسدس و بقیه متوجه نشن. از اون طرف حال مرسدس ها ظاهرن بهتر بود و راحت تر بودن. نمیدونم استراتژی ورستپن از اول سافت بود یا به خاطر قفل کردنش مدیوم شد. بیشتر احتمال میدم از اول میخواستن رو سافت دور سریع ترو بزنن. دور پول ورستپن هم ترکیب رانندگی خودش و مغز متفکر تیمش بود. البته پرز تمام دورهای مسابقه قرار نیست دست ورستپن رو بگیره پس کار براش در مسابقه سخت تره. وقتی پرز دور بعد اومد بالا تر از بوتاس فهمیدم از نظر ماشین حداقل در تعیین خط ردبول دست بالاترو داشته. شاید به خاطر همین بود که لوئیس از دوم بودنش خوشحال بود. امیدوارم دیگه طرفدار های ردبول و ورستپن واژه وینگ منو برای حداقل بوتاس بکار نبرن.همچین کاری بوتاسم در پنج سال نکرده بود. ردبول کار تیمی کرد و نتیجشم گرفت.اصلن نمیدونم چرا لوئیس با توو گرفتن و در نتیجه اون در پیچ ها باد کثیف اصلن حال نمیکنه.
    فردا راننده های اول و دوم، تقریبن بدون ساپورت همتیمی هاشون و با لاستیک های متفاوت باید باهم مسابقه بدن. البته راننده های دومم باید هرچی سریع تر همتیمی هاشونو با سبقت از نفر بالاییشون ساپورت کنن. سبقت از مکلارن و نوریس و این فراری ساینز نباید راحت باشه اما پرز کلن تو سبقت گیری ها بهتره به نسبت بوتاس. احتمالش هست همیلتون ساندویچ شه بین ردبولا و نتونه قهرمان بشه.
    حالا باید دید فردا تجربه لوئیس بهتر جواب میده یا قوای جوونی و تشنگیه ورستپن.
    اول از همه امیدوارم مسابقه جذاب و پر از بازی های بین تیم ها باشه. دومم لویئس قهرمان شه:) هرچند که به نظرم احتمالش کمه.

    • Sebmm

      8

      3

      با تمام حرفات موافقم lh44
      منتها بوتاس و تیم یبار نتونستن دست همی رو بگیرن ارزش وینگ من بودن بوتاس ک این چند سال همه جوره کمک کرده رو باید بیخیال بشیم و نگیم
      با این قسمت مخالف بودم

      • LH44

        11

        1

        من خواستم بگم طرف همیتیمشه، ممکنه خیلی کارها برای همدیگه بکنن. کلن با این واژه چه برای بوتاس و چه برای پرز مخالفم. اما اگه سونودا و گسلی این وسط بیان شیرینکاری کنن که جفتشون چندباری کردن، اون میشه بادیگارد و وینگمن. الونسو هم کم کم داره از اینکارا برا ورستپن میکنه. کمک همتیمی جزوی از استراتژی تیم ها بوده، هست و خواهد بود.

    • Amirr

      10

      4

      منم ترجیحم قهرمانی همیلتونه ولی احتمالش اومد پایین
      کار تیمی ردبول و رانندگی مکس بی نقص بود
      عملی کردن این کار آسون نیست وگرنه که همه این کار می‌کردن
      واقعا تبریک به مکس و طرفداراش
      امیدوارم همیلتون قهرمان شه ولی ردبول آخر هفته با فکری رو پشت سر گذاشت بنظرم استراتژی بهتری داشته‌ باشن و قهرمانی امسال برای مکس باشه

    • Mercedes amg

      10

      10

      شک نکن فردا هم مرسدس بنز و هم همیلتون قهرمان میشن….هیچ دلیلی براش ندارم .فقط تردیدی در قهرمانی ندارم.

    • سامان

      2

      0

      احتمال اینکه لوئیس قهرمان شه کمه؟

    • Amir.Redbull99

      0

      3

      روسیه 2018 رو ندیدی پس که میگی بوتاس کاری نکرده

  24. Amir.Redbull99

    4

    11

    عجب تعیین خطی.
    این همه اختلاف بخاطر تو بود؟؟؟
    تایم اول کیو 2 مکس جوری بود که بره کیو3.
    چرا سافت بست و با وجود اینکه آخرین نفرا داشت تایم میزد بازم دورشو کامل زد.
    ربطی به قضیه فلت اسپاتش نداشت. حالا پرز امکان داشت نرسه.
    اگه استارت رد نشه که کلا تمومه.

    باید سیفتی کاری چیزی بیاد ببره مکس با سافت
    نوریس یدفعه از کجا اومد!! حالا خوبه بوتاس خراب کرد. رو مدیوم هم هست اگه رده از دست بده که عالی میشه. اگه پرز بتونه باهاشون بره برا استراتژی خوبه.
    امیدوارم فردا مکس قهرمان شه ولی استراتژی عجیبی بود.

    • HESHMAT

      17

      8

      اگر سیفتی کار هم نیومد ، عمو مسی براش یه رد فلگ میزنه …

  25. بردیا

    17

    2

    Hypeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    نمیدونم چرا یه حسی بهم میگه ستاپ ماشین مکس برای کوالی تنظیم شده چون که تو جده هم مکس اگر تصادف نمیکرد پل رو زده بود اما تو مسابقه ما اختلاف سرعت رو به وضوح دیدیم

    تیتر هم درست نیست بهتره بگید اخرین پل پوزیشن سال برای مکس

    • Amirr

      8

      3

      تو جده دورای آخر ماشین مکس لاستیک نداشت وگرنه کسی همیلتون دو دورم پشتش نمیتونست نگه داره
      مکس و ردبول امسال جذاب کردن
      بنظرم باید به فیا و تصمیماتش احترام گذاشت

    • HESHMAT

      10

      6

      منم همین فکر رو میکنم
      ستاپ برای کوالی که پول پوزیشن رو مکس بگیره جلوی لوییس باشه

      در طول مسابقه هم دیگه مسی و مکس با هم یه کاریش میکنن …

  26. behrouz

    19

    6

    آفرین به مکس که از ماشین بهتری که داشت خوب استفاده کرد.
    فکر کنم خیلیا فردا طرفدار مکس باشن ،اکثرا هم طرفدارای رانندگان دیگه هستن که همیلتون قبلا شکستشون داده.
    امیدوارم مسابقه قشنگی رو ببینیم و بدون حادثه و البته با قهرمانی همیلتون. ولی کار سختی رو هم داره و هم تیمیش هم خیلی ضعیف ظاهر شد.

  27. HADI

    4

    7

    مرسسسسیییییییی چکو.

  28. HESHMAT

    6

    5

    بوتاس هم که بود و نبودش فرقی نداره …

  29. HADI

    4

    24

    دوره همیلتونم همینجا تمام شد باید بره تو غار اینم

    • Mercedes amg

      14

      4

      همیلتون ؟؟؟سال دیگه در ماشین جدید مرسدس باز میدرخشه .

    • Amirali

      10

      6

      کسی که باید بره تو غار تویی اونم بعد از مسابقه فردا
      امیدوارم یک جوری با خاک یکسانت کنه همیلتون که دیگه روت نشه از اینجا رد بشی

    • Amirali

      8

      3

      اکانت فیک بدتر از این دیگه ندیده بودم
      اطلاعات کاربری هم فقط نوشته رشته مورد علاقه:فرمول یک
      هرچند میشه حدس زد کیه!

    • TeamLH44

      6

      1

      چه حرفیه ؟ مگه شوماخر / سنا / پراست / سب و … رفتن تو غار ؟؟؟؟؟ یعنی فقط بعضی این طرفدارهای مکس انگار 6 ساله هستند…

    • سامان

      3

      1

      داداشی!این دیگه نشدا😁

  30. محمد سلطانی

    7

    22

    نه طرفدار لوییسم نه طرفدار مکس…ولی امیدوارم مکس فردا برنده بشه…فک میکنم دیگه فرمولا وان نیازمند ی قهرمان جدیده

  31. mahdi arabi

    22

    2

    چه دوری زد مکس
    تبریک به طرفداران ردبول و مکس

    قطعا اون توویی که چکو داد خیلی کمک کننده بود ولی بازم دور بی نقصی بود و به نظرم بدون توو هم میلی متری پول رو میگرفت ( چون تقریبا 0.3 به تایمش کمک کرد )

    همونطور که دیروز تو پست تمرین گفتم ردبول با ستاپ دانفورس پایین اومده و با سافت استارت میزنن و قطعا دو پیت میرن مسابقه رو ( کار درستی هم هست با توجه به کرب های جدید پیست ، تک پیت ریسک پنچری بالایی داره مثل قطر )

    لوییس هم مشخصا تو هیچ کدوم از دورهاش رو لیمیت نبود ( نیازی هم نبود ماشین مرسدس امسال سرعت مسابقه ای خوبی هم داره و نیاز به ریسک بالا نبود که یه وقت خطر برخورد با دیواره ای پیست تو سکتور سه باشه )

    شاید الان طرفدارای همیل از دست بوتاس ناراحت باشن ولی قطعا کمک اصلی بوتاس به لوییس تو ریس فردا هستش ( احتمالا به عمد اونجا مسابقه رو با مدیوم شروع میکنه تا بتونه بعد از پیت اول مکس ، مکس رو حداقل چند دور نگه داره )

    لوییس هم تحت هیچ شرایطی فردا نباید تو استارت به لندو یا چکو رده بده چون اینطوری تا بخواد بعد سه دور drs فعال بشه و ازشون رد بشه مکس یه گپ خوب باز کرده

    امیدوارم فردا هر کدوم از مکس و لوییس جلو بودن ، ریس راحتی نداشته باشن و اون یکی تا آخرین
    دور فشار بیاره و حتی تا اخرین دور هم معلوم نشه قهرمانی برا کی هست

  32. رضا سلطانی

    7

    10

    یک سوپر لپ از مکس! خیلی عالی و البته یک کار تیمی قوی از ردبول در سکتوری که در اون از مرسدس ها ضعیف تر بودند.
    در عجبم چرا همیلتون کار تیمی نکرد؟
    عجیب بود که هر چی دما کمتر می‌شد انگار اوضاع ردبول بهتر می شد. چون بوتاس هم نتونست زمان خوبی رو بزنه.
    دور بسیار خوبی زد نوریس. اما خب در این پیست قطعا مک لارن ها ماشین سریعتری از فراری دارند.
    برای فردا خود همیلتون هم تقریبا اعتراف می کرد که در دور اول خیلی سخته گرفتن مکس با توجه به داشتن پول و لاستیک های نرم تر. و تازه ممکن است که پرز و نوریس به همینچل حمله بکنند اگر استارت خوبی نداشته باشه.
    احتمال زیاد می دم که شارل با توجه به لاستیک بهتر در دور اول بگذره از بوتاس.
    در نهایت با توجه به اینکه ریس پیس (سرعت مسابقه ای) ردبول مقداری بهتر از مرسدس بود. مرسدس کار سختی رو پیس رو داره.البته برای ردبول هم کار بسیار سخته چون باید ببینیم چقدر می توانند لاستیک ساعت رو نگه دارند.
    در نهایت امیدوارم مکس قهرمان بشه و فراری ها هم جلوی نوریس و مک لارن تموم بکنند. ان شا الله.

    • Amirali

      9

      1

      اینجا میگن بوتاس کار تیمی نکرد چون هیچوقت به مهاجمی که پاس نرسیده بهش نمیگن اون کار تیمی نکرده

      • رضا سلطانی

        5

        7

        برادر من اولا اینکه این بیشتر کارش با استراتژیست های تیم هست. اما اگر راننده هم درخواست بده می توانند فکر کنند رویش و انجام بدهند
        اما عمیلتون تقاضای مال تیمی هم نداشت از بس به خودش و ماشین مطمئن بود

      • Amirali

        4

        2

        نه رضا جان منظورم از دید ادبیاتیش بود وگرنه این چیزی که شما میگین کاملا صحیحه

  33. Amirr

    3

    1

    امیدوارم فردا مک‌لارن و فراری سرعت مسابقه ای خوبی داشته باشن جذابیت امسال به آخرش برسونن

  34. مهران آله

    14

    1

    بنظر من آیتم مهم در این پیست در مسابقه فردا “مدیریت لاستیک ها” باشه . این پیست بیشتر از برخورد ، تلفات لاستیک داره .

    اگر اتفاق خاصی پیش نیاد ( مثل کوبیدن عمدی بهم یا سوار همدیگه شدن ) ، محتمل تره که یک “جیم کلارک” برنده باشه .

  35. HESHMAT

    18

    7

    این پول پوزیشن همش نبوغ مکس بودااااااا

    یه وقت خدای نکرده فکر نکنید تو یا ماشین بود

    • Amir.Redbull99

      8

      15

      فکر نمیکنم در شان همیلتون باشه اینجور طرفداری ازش

      • HESHMAT

        12

        6

        شان وستپن رو هم در عربستان دیدیم👌🏻👌🏻

    • بردیا

      8

      12

      نه پس 7 سال قهرمانی هم فقط نبوغ راننده بود

  36. MK

    8

    6

    متن از طرفدارای مکسم. نمیدونم چرا به ذهن مریضم میرسه که ممکنه استارت همیلتون بهتر باشه و مکس طبق عادت دفاع اگرسیو کنه. بعدشم برخورد دو ماشین و کلی حرف و سرنوشت عجیب قهرمانی امسال

    • مهران آله

      14

      1

      لاستیک مکس سافته و همیلتون مدیوم . بنظر نمیاد استارت همیلتون بهتر باشه … احتمال آندرکات شدن ردبول بیشتره

  37. m.d.r

    6

    2

    هرچه زودتر تموم شه که بیشتر حرص نخوریم از دست دو طرف

  38. Parsa911

    12

    3

    اقا فقط فردا لویس اول شد نگید موشک مرسدس ها

  39. م.یوسفوند

    7

    4

    واقعا تا آخرین مسابقه باور نمیکردم ردبول همه چیز رو به بخت و اقبال و اگر بسپاره،تصورم این بود اینکه از برزیل به اینور اینقدر دارن محافظه کار پیش میرن شاید یه برنامه ایی یا سورپرایزی واسه آخر ارائه بدن،منتهی ضربه ایی که از سمت پاوریونیت محافظه کارانه هوندا به مکس زده شد و اختلاف وحشتناک سرعت تو کفی، باعث شد حتی اتفاقات جده هم نتونه به ردبول کمک کنه،فردا حتی اگه مکس تو استارت جلو هم بمونه با دو پیت استاپ و احتمالاسه استینت سافت-هارد-هارد مسابقه میده،ولی مشکل اینجاست که مرسدس پیس خیلی بهتری داره و این استراتژی ها جواب نمیده

    • ali ajami

      7

      4

      پیس بهتری داره ردبول و در جای درست یکی از الفاتائوری ها میره تو دیوار تا مکس زمان کمتری رو در پیت از دست بده
      من که نا امیدم به کل

      • HESHMAT

        10

        4

        اصلا اگه تصادف هم نشد ، وقتی مرسدسا رفتن پیت عمو مسی یه رد فلگ میزنه

        کار نشد نداره …

    • Sohraab

      2

      1

      سافت -هارد-هارد ؟؟؟؟؟؟؟
      نظر دادن آزاده اما قبلش یکم تفکر کنید خواهشا

      • AmirFrog 33[1]

        2

        0

        فک کنم همین کارو کنه، چون مدیوم نداره

  40. Majid

    14

    1

    ردبول سافت مرسدس مدیوم در مهمترین مسابقه فصل. چرا چنین استراتژی که قطعا به نفع مرسدس خواهد بود. در روال عادی اگه مکس به پیت بره پشت والتری در میاد و قطعا به نفع لوییس خواهد بود. مگه اینکه ردبول به هوای برخورد احتمالی اول مسابقه و تغییر سریعا به هارد، چنین استراتژی انتخاب کنه وگرنه هیچ راهی برای برد مکس وجود نداره. پیش بینی خودم تصادف عمدی یکی از آلفاتوری ها به نفع ردبول.

  41. ali ajami

    6

    2

    مکس و نوریس تشویق شدن ولوئیس هو
    باشه حتما واسه اینه که بریتانیاییه

  42. Ali Hosseini

    6

    1

    اگه اشتباه نکنم، ردبول ست اپ با دانفورس پایین تری انتخاب کرده بود. تا هرجور شده تعیین خط، پول پوزیشن بگیرن!
    از طرفی توی مسابقه هم اگر بتونن رده حفظ کنن و توی هوای کثیف ماشینی نخوان حرکت کنن که باعث کاهش دانفورس ماشین بشه، احتمالا عملکرد خوبشون بتونن حفظ کنن. از طرفی در صورت که لوئیس بخواد با دی ار اس نزدیک بشه احتمالا میتونن دووم بیارن!
    اما اگه به هر دلیلی مجبور بشن توی هوای کثیف ماشینی حرکت کنن (چه لپ کردن خودرو ها و یا سبقت گیری به دلیل پیت استاپ یا از دست دادن رده) ممکنه اذیت بشن و باید سعی کنن حداقل هوای کثیف داشته باشن!
    مکس هم میگفتن گویا موتور اول فصل براش اوردن این هفته و از شر موتور خسته اخریش خلاص شده!
    دیگه فقط میمونه برخورد های مسابقه ای و استراتژی تعویض لاستیک و پرچم قرمز یا زرد!

  43. Jawad

    5

    0

    یه سوال دارم. تو دادن پرز یعنی چی؟

    • Ali Hosseini

      7

      0

      یعنی پرز توی بخش مستقیم پیست، جلوی مکس حرکت میکنه، و‌مکس توی خلا پشت ماشین پرز حرکت میکنه،
      چون هوای پشت ماشین ها اشفته هست، ماشین پشتی که توی اون هوای اشفته حرکت میکنه ، دانفورس ماشینش کمتر میشه و درگ ماشین هم کاهش پیدا میکنه.
      که در نهایت منجر به افزایش سرعت ماشین پشتی میشه.

    • Amirali

      7

      1

      یعنی ماشین پرز مولکول های هوا رو میشکافه و ماشین مکس از خلا و کاهش مقاومت هوا استفاده میکنه تا زمانش بهتر بشه

    • Amin-sdg

      5

      0

      برای اینکه خوب متوجه بشی یه فیلم تو ی و ت ی و ب هست در همین مورد. با کلید واژه tow سرچ کنی میاره احتمالا

  44. ایرن

    14

    1

    توی هیچ تیمی اختلاف راننده ها به اندازه دو تیم مرسدس و ردبول نبوده. اختلاف فاحشی که در تمام مسابقات فصل تکرار شده. راننده های دوم این دو تیم راننده های بدی نیستند. از طرفی هم خیلی از آلونسو تعریف کردیم یا طرفدارای فتل خیلی متعصب هستند. درسته این دو راننده از هم تیمیشون برتر هستند اما اختلافشون در حد اختلاف لوییس و بوتاس یا مکس و پرز نیست. یا مثلا اختلاف راسل و همتیمیش و حتی گسلی و همتیمی سال اولیش انقدر زیاد نیست.
    شاید بشه این اختلاف فاحش رو بشه به کیفیت خیلی بالای این دو راننده ربط داد.

    • Amirali

      15

      3

      من از اول سال عرض میکنم هیچ راننده ای به کیفیت این دوتا نیست در حال حاضر بعضی از دوستان ناراحت میشن
      یک جا هم گفتم وتل یا آلونسو اگر تو ماشین مکس بودن قهرمان شده بودن که هنوزم قبول دارم.مکس نابغه رانندگیه ولی مدیریت مسابقش فاجعست.

    • Sohraab

      8

      1

      کاملا موافقم … اصلا برتری ماشین هارو فراموش کنید … سطحی که مکس و لوئیس امسال رانندگی کردن فرازمینی بوده و برترین و کم اشتباه ترین گرید بودن … من خودم طرفدار هیچکدومشون نیستم اما واقعا کلاس رانندگی این دو فراتر از چیزیه که تا به حال شاهدش بودیم … از سال ۱۹۷۴ که ۹۹ درصد ماها به دنیا هم نیومده بودیم دنیا شاهد این نبوده که دو راننده با امتیاز مساوی به مسابقه آخر برن (بعد از ۲۱ مسابقه) … شاید دیگه تو عمرمون نتونیم شاهد همچین چیزی باشیم … ۱ درصد فکر کنین مسابقه اسپا که امتیاز ها نصف شد اگر یکی از این دو راننده در رده زوج تموم میکرد اون نیم امتیاز رو نداشت و امکان نداشت مساوی بشه … احتمال های یک در میلیون … و ما انقدر خوش شانسیم که شاهد این اتفاقیم … من که خیلی لذت میبرم ازین شانس بزرگی که به من داده شده

  45. Kamran

    5

    1

    دوستان عزیزم یه سوال
    این مقدار برتری ورشتپن 3/7 میشه با توو به دست آورد ؟

    • Amirali

      9

      2

      سلام به کامران عزیز
      فکر کنم با استفاده از تاو بود بله و نمیدونم چرا مرسدس استفاده نکرد

      • soroush_sh_11

        11

        5

        مرسدس هم تو استفاده کرد بنظرم سیاست مرسدس بود رده زوج بگیره چون میدونیم اگه ورشتپن داخل پیچ باشه چیکارا میکنه

      • Sohraab

        8

        3

        برتری که تاو به مکس داد ۰.۰۸ ثانیه بود و مکس بهترین دور فصل خودشو زد … دوری که تو عربستان نتونست تموم کنه رو اینجا تموم کرد … اگه دور دوم مکس رو دیده باشید متوجه میشید که حتی بدون تاو هم داشت تایم بهتری میزد … حقیقت اینه دور فوق‌العاده مکس رو نباید به پای کمک پرز گذاشت

      • Kamran

        2

        1

        Amiralii
        ممنون عزیز

  46. Behzad

    6

    3

    به غیر از مرسدس ها همه تایر سافت دارن و احتمالا در استارت هر دو مرسدس ها رده هایی از دست خواهند داد و انتخاب این استراتژی فردا هزینه هایی براشون بوجود میاره.
    با وجود این کرب ها پنچری هایی خواهیم داشت مگر اینکه از قطر درس گرفته باشند و دو پیت استاپه به انتها برسند که این مورد برای همگی مشهوده به غیر از مرسدس!

  47. Ali seb

    5

    7

    بنظرم مکس تا زمانی که بتونه جلوتر میمونه به محض اینکه همیلتون بخواد عبور کنه یه برخورد ساختگی و هر دو دی ان اف که نتیجش قهرمانی مکسه

    • Hossein44

      6

      1

      اگه متوجه شن از آنبورد عمدی بود پوینت منفی بهش میدن که در نتیجه همیلتون قهرمان میشه

  48. Mojtabakurd4493

    13

    2

    فردا اگه هرکدوم از این دو نفر قهرمان بشه به هیچ وجه نباید به اون یکی خرده گرفت و هرکس اینکارو کنه نشون میده که هیچی از فرمول یک نمیدونه

  49. Nader_nah

    4

    4

    سلام دوستان
    من متوجه نشدم اون ۱۵ ثانیه پنالتی ورستپن چطور میشه و چگونه اعمال میشه؟

    • Amin-sdg

      1

      1

      تو مسابقه قبلی اعمال شد و رفت. با توجه به اینکه فاصله مکس با نفر سوم بیشتر از اون 15 ثانیه بود تونست رده دوم ش رو نگه داره

    • AmirFrog 33[1]

      2

      1

      تو همون مسابقه اعمال شد و پرونده اش بسته شده

  50. SEB.5

    11

    3

    تبریک به مکس فن ها
    مکس دور خوبی زد و پرز هم توعه خوبی داد به مکس و فک نمیکردم مکس اینجوری پل بزنه ولی فردا لوئیس اگه استارت نسبتأ خوبی هم بزنه میتونه تو پیچ یک مکس و ببنده البته خدا کنه برخورد نشه ، چون لوئیس داخل پیچ هست .
    سب هم که هر دفعه اومد‌ دورشو تکمیل کنه یکی جلوشو بست و امیدوارم مسابقه آخر سب امتیاز بگیره و ایشالا سال بعد استون یه ماشین در حد هفتم هشتمی بده تو امتیازا باشن .
    در رابطه با قهرمانی هم ، من بعد سب دوست دارم لوئیس قهرمان شه .
    مکس هم تو جده که اونجوری لوئیس رو می بست ببین اینجا دیگه چیکار کنه مخصوصا تو پل هم هست .
    به امید مسابقه شرافتمندانه و تمیز و جذاب .

  51. Hossein 123

    8

    2

    به نظریات شبه توطئه (ممکن هست اینها) مثل تصادف تیم دو ردبول با لوییس یا سیفتی کار بر اثر رفتن سونودا یا گسلی تو‌ دیوار و… اعتقاد ندارم زیاد، اما واقعا چرا باید دو تا تیم (در یک پک ۱۰ تایی دو تا زیاده) مال یک شرکت باشه؟؟؟
    همه جای دنیا روی مالکیت چند تیم یا مشترک بودن اسپانسر اونها در یک لیگ مثلا فوتبال مخالف هستند! چون ماجراهایی مثل باخت عمدی یک تیم به اون یکی و… ممکنه پیش بیاد… اما فرمول یک هیچ کاری با شرکت ردبول نداره!!

    کوالی هم جالب بود… حس می کنم فلت اسپات مکس به نفعش شده باشه شاید… یک سیفتی کار تو دور های اول می تونه خیلی خیلییی ریس رو عجیب غریب کنه! به امید برد لوییس که هنوز امیدوارم بهش… فکر نمی کنم مرسدس خیلی عقب باشه… شاید بتونیم کارو با استراتژی در بیاریم! ولی خب تک پیت با این کرب ها یکم خطرناک بنظر میاد

    • Hossein 123

      6

      2

      خصوصا واسه مکس که اگه جفتشون برن روی هارد، مکس حداقل ۵ دور بیشتر می زنه…

  52. Monster

    8

    3

    به نظر من لویس خودش رو تو فاصله ۲ ثانیه ایی مکس نگه میداره و مرای اورکات میمونه و اخر گیم رو میبره و قهرمان افسانه ایی با ۸ قهرمانی میشه

    • Amirali

      5

      1

      به نظرم تو پیچ یک ماشین رو روی ورشتپن رها میکنه.بعد هم یا لیدر میشه یا هر بال جلوشون رو از دست میدن

    • Amir.Redbull99

      1

      1

      حالا شاید ریس رو ببره ولی گیم رو فکر نکنم

      • mrz_ir

        0

        0

        😂 نقطه گیری نکن امیر خان

  53. Ali kmax33

    6

    6

    جذابیت به این میگن که قهرمان میتونه در دور آخر مسابقه فردا معلوم بشه!یعنی همه چیز تا لحظه آخر!ممنون از مکس بخاطر جذابیتی که به F1 امسال دادی !

  54. Arvin.Hamilton 44

    10

    1

    مرسدس پیس خوبی داره واسه فردا، امیدوارم لوییس فردا قهرمان شه
    جدا متوجه نمیشم چرا مرسدس عین استراتژی ردبول اجرا نکرد!
    ولی خب این همیلتونه که پشت ماشین نشسته و واقعا هم متوجه این ناامیدی از سوی بعضی از دوستان رو متوجه نمیشم، مرسدس که پیس خوبی داشت و واسه فردا مرسدس خیلی خوب خواهد بود بنظرم

    • TeamLH44

      9

      2

      برای من هم عجیبه … اصلا کلا زیاد دور نزدن تو q3 … خدا بخیر کنه … خود لوییس نمیدونم چرا اینقدر خوشحال بود ؟ حتی از زمان پول گرفتنش تو جده اینقدر خوشحال نبود !! الان پست گذاشته خیلی هم خوشحال …

    • Behzad

      6

      2

      پیس خوب برای زمانی هست که نفر اول باشه و این مورد برای بوتاس کلا منتفیه و همیلتون هم در استارت فردا به جای فکر کردن به عبور از مکس باید مراقب رده اش باشه چون احتمال داره دو رده از دست بده و تایرهای سافت در این مورد برترند.
      به احتمال زیاد یکسری هماهنگی بین تشکیلات و تیم ها انجام شده تا یکسری اتفاقات نیوفته و به عنوان مثال میشه جلوگیری از کند رفتن دو ماشین ویلیامز در دور وارم آپ تا تایرهای های سافت سایرین سرد نشوند و اعتراضی که ممکنه بوجود بیاره.

  55. Erfan.5

    11

    15

    آفرین به مکس که با ماشین کندتر و هزار تا بدبختی و کمک تونست p1 باشه
    هیچی معلوم نیست از مسابقه فقط این مشخص هست که یکی موشک داره

    • Amirali

      15

      6

      آفرین به تو که یکسال تلاش کردی ماشین برتر ردبول رو تبدیل به ماشین ضعیف تر بکنی.با اینکه نتونستی ولی بازم ادامه میدی.خیلی دمت گرمه.امیدوارم تو زندگیت هم همینقدر پشتکار داشته باشی.

      • ali ajami

        7

        1

        داداشمون با عضله های پشت استخوان ایلیومش داره میبینه مسابقاتو

  56. FJ

    11

    2

    من نمیفهمم چرا اینقدر دعواس بین بچه های سایت.
    فصل واقعا کم نظیری بوده ,حتی امشب باز همه سورپرایز شدن با کاری که ردبول کرد.
    الکی چرا افتادین به جون هم که این خوبه اون خوبه ,الان دیگه نمیشه برچسپ بازنده به کسی زد چون هر دو تیم تمام توانشون رو گذاشتن تو این 9 ماه ,نه ردبول نه مرسدس چیزی برای شرمندگی ندارن .

  57. HESHMAT

    6

    2

    شک نکن میبره و قهرمان میشه

  58. mohsen driver

    2

    2

    فردا تو ساعتی که مسابقه شروع میشه دمای سطح پیست علاوه بر کرب ها تعیین کننده هست دما هر چی پایینتر باشه بنفع ردبوله

  59. علی علوی

    8

    2

    خیلی سال پیش وقتی یه فوتبال فوق حساس می‌دیدم ، یک حالی بهم دست می داد، دستام عرق میکردن تو گرمای کولر لازم، سردم میشد تو صحنه های اوج صدای تپش قلبم رو می‌شنیدم، گذشت و هرچی سنم بیشتر شد این حس کمتر شد و آخرش تموم شد، تو جده بعداز چهار سال دوباره اون حس اومد، یجورایی کوچولو تر امروز هم این حس رو داشتم، بیاید جدای از حب و بغض نسبت به راننده ها و تیم ها فقط از این هیجان خالص که بعد از مدت ها فرمول یک داره برامون نمایش میده لذت ببریم، فردا حدود دو ساعت قراره سوار وحشی ترین وسیله ی بازی شهربازی بشیم امیدوارم مسابقه عالی باشه .به امید برد چهل و چهار .

  60. Nader_nah

    1

    5

    دوستان کسی نمیگه حکایت پنالتی‌های ورستپن به کجا رسیده؟

  61. Mehriar Salehi

    19

    2

    کوالی آخر و یک اوپریشن بد از پیت وال ویلیامز برای جورج…پیس اش رو داشت که به Q2 برسه.واقعا حیف! دوست داشتم آخرین انتخاب فرانک و احتمالا آخرین قهرمان آینده ایی که تحویل این ورزش داده، با یک آخر هفته بی نقص فصل رو تمام کنه.

    درباره پل و استراتژی فردا…حقیقتش هیچکس نمیتونه منکر تاثیر تو باشه که از پرز گرفت اما خیلی خیلی این تاثیر کوچکتر از اون چیزیه که طرفدارای دو طرف دارن میگن بنظرم.علت؟ لپ دوم Q3 و مکس در انتهای سکتور دوم، بدون تو، نزدیک یک دهم سریعتر از لپ قبلش بود…بعدشم که ول کرد لپ رو.
    ردبول ماشین بهتری رو برای کوالی آماده کرده بود.نیازی به تو نداشتن برای این پل پوزیشن.از صحبتهای کریستین دیروز هم مشخص بود با تست ستاپها و کانفیگ های متفاوت ریروینگ، تمرکزشون ارتقا عملکرد دو سکتور اول هست و اونم صرف کوالی.مطمئن صحبت میکرد.

    استراتژی هم با توجه به پیچ ۹ جدید، لود زیاد روی تایر جلو سمت راست و کرب های اگرسیوی که ابوظبی داره، خود پیرلی هم احساس خطر کرده که مشکلات مشابه قطر اینجا هم اتفاق بیافته…سبقت گیری هنوز احتمالا سخت باشه تو این پیست اما فکر کنم انجام ریس با تک استاپ یکم کار نشدنی باشه و لوییس نیاز داره توی استارت و کفی پشتی، بره برای لید و بعدش براساس استراتژی ردبول عمل کنه، در غیر اینصورت فکر کنم خودش رو توی دردسر حفظ تایر و بعدش تقابل با مکسی که با تایر نو هست و حمله میکنه، قرار میده که با این وضعیت جدول…مطمئنا به نفعش نیست.فکر نکنم هیچ سناریویی بدتر از این باشه براش که در حال حفظ تایر باشه و مکس پشتش قرار بگیره با تایر نو تر و دونستن اینکه خروج هردو نفر معناش قهرمانیشه.

    تبریک به ساینز و نوریس، عالی بودن…ببینیم ساینز میتونه تو جدول به نوریس برسه؟ یا شاید نوریس به شارل!

    • Sohraab

      8

      1

      با قسمت اول صحبت هاتون موافق بودم اما ۲۳ ثانیه میانگین پیت استاپ نشون میده استراتژی دو پیت استاپه ریسکش بالاتره از اینکه لاستیک سیو کنن … ولی مکس به احتمال زیاد دو پیت میره و لوییس با ۱ هارد تا ۳۵ دور شاید بتونه بزنه … شخصا شانس لوییس رو بیشتر میدونم و همه میدونیم لوییس بعد کوالی عصبانی بود و لوییس عصبی برای شکار میاد (جمله توتو ولف)

      • Mehriar Salehi

        11

        2

        من حدسم اینه که دراپ آف تایرها با توجه به تغییرات پیست خیلی قوی تر از سالهای قبل باشه و آوانتاژ تایر نو و سریعتر داشتن بتونه این تایم رو کاور کنه.
        بلاک این استراتژی رو اون ۲۳ ثانیه نمیدونم، این موضوع مهمتره که هنوز راننده ها میگن با وجود تغییرات پیست، دنبال کردن ماشین جلویی سخته و سبقت گیری شاید هنوز ایده آل نباشه.
        اما از طرفی استراتژی دو پیت یک پنجره هم برای سیفتی کار باز میکنه و یک استاپ مجانی که با اون همه لمس باریر خروجی پیچ ۱۴، زیاد بعید نیست.

    • Arvin.Hamilton 44

      7

      1

      آقای صالحی
      ممنون بابت متن تون
      فقط یه سوال، پیش بینی خودتون راجع به مسابقه فردا چیه؟ میدونم خیلیییی سخته پیش بینی ولی اگه یه پیش بینی کوچولو هم بکنید خیلی ممنون میشم:)

      • Mehriar Salehi

        17

        2

        طرفدار مکس هستی دوست عزیز، اما نگاه کن که دو تا ریس حیاتی، هم کوالی هفته قبل، هم ریس هفته قبل و هم کوالی امروز، مکس اشتباه داشته.اشتباهات بدیم داشته.

        بنظرم پکیج و استراتژی ست شده برای مکس، جایگاه پرز با تایر سافت تو استارت حتی…اما من رو تجربه و تایر منجمنت لوییس خیلی حساب میکنم.

        پس لطفا منو معاف کن از پیش بینی!
        مکس ۳-۴ ریس قبل بود میگفتم قهرمانی مال اونه، اما این همه اشتباه درست زمانیکه باید بی اشتباه باشه؟ واقعا ۵۰-۵۰ یک دهم هم نمیشه به یکطرف داد.

        پیش بینی میخوای؟ ویلیامز هشتم تموم میکنه فصل رو :)) برای منم همین مهمه.

      • Arvin.Hamilton 44

        9

        2

        جان؟ نمیدونم منظورتون من بود یا نه ولی طرفدار 7 آتیشه همیلتونم😂
        همینم گفتین خودش خیلیه، واقعا سخته پیش بینی
        راجع به اون پیش بینی آخر منم میگم هاس دهم میشه😂

      • Mehriar Salehi

        12

        1

        آروین بفرما! از کسیکه نام کاربری طرف رو درست نمیخونه توقع پیش بینی فردا رو داری؟!

      • Arvin.Hamilton 44

        9

        1

        😂😂😂
        اشکال نداره پیش میاد بالاخره:)
        شما هم فکرکنم خیلی هیجان زده این واسه فردا:)

      • mrz_ir

        5

        3

        اگه لوییس پول رو گرفته بود که اصلا پیشبینی معنی نداشت
        مثل قطر میبرد اما الان ….

    • مهران آله

      12

      2

      ممنون آقای صالحی … عکس پروفایلتون برازنده پست هاتونه ، دارای اعتبار و تشخص .
      علاوه بر مسائل فنی ، تحلیل های شخصیتی شما هم قوی و متقاعد کننده هستن .

      نمیدونم چه کاری از امثال ما بر میاد که شما رو راغب به مشارکت بیشتر بکنه ، بجز قدردانی از احترامی که در متون شما نسبت به مخاطب مستتر هست …

      • Mehriar Salehi

        15

        1

        آقا شما همیشه منو شرمنده میکنین با این صحبتها…ممنونم!

        آروین، راستش رو بخوای برعکس! هیجان زیادی برام نداره، شاید بخاطر گرفتاریهای زیادمه یا شایدم چون نه این دو تیم نه این دو‌راننده برام جذابیتی ندارن! هرکدوم به یک نحو.
        اما حقیقتش وقتیکه ویلیامز هشتمیش حتمی شد، فصل هم برای من تموم شد و از اون روز منتظر شروع تمرینات زمستانه هستم.

        برای فردا هم راستش رقابت و نتیجه جدول ساینز نوریس شارل برام همونقدر هیجان داره که قهرمان فصل داره.حداقل این رقابت بین سه نفری هست که هرکدومشونو به یه نحوی دوست دارم.

      • Arvin.Hamilton 44

        12

        0

        عجیبه واقعا که هیجان ندارین:)
        تا جایی که یادمه شما لوییس رو دوست داشتین حالا شایدم من اشتباه میکنم:)
        بالاخره تبریک بهتون که تیم مورد علاقتون هشتم شد، امیدوارم سال دیگه ویلیامز پیشرفت داشته باشه و آلبون هم عملکرد خوبی داشته باشه

      • Mehriar Salehi

        13

        1

        آروین موضوع دوست داشتن نیست، موضوع احترامه.
        انقدر ریس های بینظیر داشته که نمیشه براش احترام قائل نباشی، این تفاوت داره با علاقه داشتن.
        یک مثال براتون بزنم، شما گیتار الکتریک بگیر دستت و ازت بپرسن بهترین گیتاریست کیه جواب ۹۰٪ جیمی هندریکسه…حالا بگرد تو گوشی این ۹۰٪ ببین یه اهنگ از این ادم پیدا میکنی؟ علاقه ایی ندارن اما قبولش دارن.

        وگرنه شخصیت خارج کاکپیت لوییس از روز اول برای من یکی که خیلی دافعه داشت!

      • Arvin.Hamilton 44

        9

        0

        آره خب آقای صالحی اینم حرفیه:)هرکسی نظری داره، یکی از شخصیت خارج از کاکپیت لوییس خوشش میاد یکی از سب
        سلایق متفاوته:) اما خب همون طور که گفتید واقعا نمیشه احترام قائل نبود برای کسی مثل لوییس

      • Siamak

        8

        1

        کی گفته بهترین نوازنده گیتار الکتریک ” جیمی هندریکسه ” ؟!…
        این دیگه مثل روز روشنه که بهترین در اینمورد ” اریک کلابتونه ” !… همه علما هم دراینمورد اتفاق نظر دارند ! :))

      • Mehriar Salehi

        8

        0

        اسلو هند که کارش واقعا درسته، بنده جسارت کردم نظر عام رو گفتم :))

      • Arvin.Hamilton 44

        5

        1

        آقا سیامک
        بسی باهاتون موافقم:) اریک کلپتون واقعا فوق العادست

        پ.ن: چه مخالفت پدر، پسری جالبی:)

      • mrz_ir

        4

        0

        منی که فقط میدونم گیتار الکتریک با برق کار میکنه 😐🙂
        حالا اخرش کدومشون بهترن ؟
        یکی از اهنگ خفناشونو معرفی کنید که ببینم چجوریه ؟

      • مهران آله

        6

        0

        یک گوگل سرچ ساده کنید حتی یک رفرنس معتبر نیست که “جیمی هندریکس” رو برترین تاریخ ندونه … حتی یکدونه !!!

      • Siamak

        3

        1

        آقای آله ، باسلام
        اوج هنر و اونچه که باعث اشتهار جیمی هندریکس شد در سه چیز بود !
        1- اولین کسی بود که مبتکرانه بجای ” پیک استیک ” از دندانهای کج و معوجش که نیاز مبرم به ارتودنسی داشت برای به صدادرآوردن سیم گیتار الکتریک استفاده کرد !
        2- تبحر خاصی در تلفیق موسیقی بلوز با موسیقی روانگردان داشت .
        3- تسلط بسیار زیاد در استفاده بجا و هارمونیزه از پدالهای افکت الکتریکی زیر پا برای گیتار…
        در حقیقت تک محصولی بود چون تسلط و تبحرش فقط در سبک بلوز خلاصه بود و مخاطبش هم بیشتر و ترجیحا کسانیکه با مواد مخدر خودسازی کرده و در پای صحنه اجرایش ازخود بیخود بودند !
        حتما هم مطلعید که آخرالامر از اووردوز شدن مخدر فوت کرد !!!

        اما اریک کلاپتون تک محصولی نیست و نبوده . همه نوع سبک موزیک را خوش مینوازد . از بلوز ، تا ریتم اند بلوز … از جاز ، تا راک . از کانتری تا پاپ . … و تبحرش اینکه همه را عالی مینوازد و استاد بداهه نوازیست . ضمن اینکه از نظر شخصیتی یک جنتلمن واقعی است .

      • Amirali

        1

        0

        من هیچکدوم از این دوستان رو نمیشناسم
        ولی با دیدن تاپ گیر و گرند تور و همچنین علاقه مبرم اونها به اریک کلپتون و موسیقی جذاب Layla من این آهنگ رو گوش کردم و بسی خوشم اومد
        کلا بیشتر کلاسیک،موسیقی جهان،نیو ایج و اینا رو دوست دارم.یانی،موزارت،موریکونه و خیلیای دیگه رو دوست دارم

      • Amirali

        1

        0

        و ضمنا موسیقی خوب میخواین اجرای آکروپولیس A love for life
        و Marching season رو حتما ببینید
        این دوتا دیگه به نظر من گل سرسبد موسیق های یانی بزرگ هستند

    • Ali

      7

      1

      جناب صالحی صحیح میفرمایین ولی از طرفی با توجه به خشن تر شدن کرب ها زمانی که بنزین بیشتری توی ماشین هست استفاده از سافت و نگهداری لاستیک توی این شرایط سخت تره، فکر نمیکنم هارد برای اخرای مسابقه کم بیاره اونم زمانی که وزن کمتری هست، البته همش بستگی به این داره که لوییس کی پیت استاپ بره، بعدم نظرو شمارو در این مورد نمیدونم ولی توی چند سالی که فرمول یک نگاه میکنم هر وقت لوییس چیزی برای از دست دادن نداشته اصلا یک راننده دیگه ای میشه که فکر نمیکنم هیچ راننده ای بخواد اون لحظه اونو پشت خودش ببینه،
      در ضمن ماشین ردبول مسابقه قبل هم در کوالی خیلی خوب بود، درسته مکس دور اخر خیلی روی لیمیت بود ولی قبلشم سرعتش بیشتر از مرسدسا بود ولی توی خود ریس مرسدس عملکردش بهتر بود

      • Mehriar Salehi

        11

        0

        علی جان مورد لاستیک دقیقا همینه اما راستش بزار بعد از یک فصل تئوری توطئه خوندن منم یکی بنویسم.
        راستش داشتم فکر میکردم که اون اشتباه از عمد بود.
        مکس لپ اول Q2 رو با تایر مدیوم زد، ۲۳.۱ این زمان کاملا مطمئن بود برای رسیدن به Q3, برابر با لوییس و مثل اون نیازی نداشت با تایری که قراره ریس رو شروع کنه، یک لپ دیگه بزنه.چه سودی داشت؟ صعودش قطعی بود، فقط ضرر داشت که تایر ریسش رو ۲ لپ کهنه تر کنه.این کارو مدیوم رانرها نکردن…مکس کرد و تو پوش لپ دوم طوری قفل کرد که تایر از دست رفت.زمانیم این کارو کرد که تغییر استراتژی برای رقیب و تصمیم گیری درباره عکس العمل محدود باشه.
        علت این تئوری توطئه هم تو ذهن بنده تمرین های دیروزه.
        همیشه تیمها با تایری توی FP2 شروع به لانگ ران میکنن که حدس میزنن بعد از کوالی قراره اون کامپاند تایر براشون تو استارت استفاده بشه.فرقیم نداره کجای گرید باشید، این یک موضوع عام هست بین تیمها که لانگ ران تمرین رو با تایر محتمل استارتشون شروع کنن.
        ردبول جمعه لانگ رانش رو با سافت شروع کرد.

        بنظرم برنامه ریزی شده بود کل این سناریو.وگرنه نه نیازی داشتن لپ دوم رو بزنن که حالا تایر خراب بشه یا نشه، نه نیازی داشتن فیوئل لود بالای تمرین رو با تایری انجام بدن که قرار نیست باهاش استارت بزنن.

        فکر کنم از ابتدا این برنامه طوری چیده شده بود که برتری اگر توی کوالی بدست نیومد توی استارت بدست بیاد با کامپاند سریعتر، اتکا کنن به تمرینی که جمعه انجام دادن و در نهایت با داشتن لید، ابتکار عمل استراتژی رو داشته باشن.

        به قول شما فرسایش تایر سافت با لود بالا و اسلاید بیشتر، بلطبع بالاتره اما داشتن ۳/۴ ریس با تایر سریعتر شاید با محاسباتشون استراتژی برتر بود.مخصوصا تو استینت آخر.

        در مورد لوییس هم من هیچوقت جز اینی که گفتین نمیگم.۱۱۰٪ اش رو رو میکنه فردا اما بنظرم پکیج و استراتژی ردبول کارو براش خیلی سخت کنه.

      • SEB.5

        6

        1

        آقای صالحی آدم لذت میبره کامنت های شما رو میخونه واقعا بی نقص .
        یک سوال داشتم در رابطه با سال بعد
        آیا امکان داره که استون مارتین سال دیگه از تیم هفتم گرید بیاد سوم یا چهارم ؟
        به نظرم بعیده

      • Mehriar Salehi

        6

        0

        کوروش جان مرسی اما نمیدونم چرا امشب گیر دادن به من برای پیش بینی هایی که رییس FIA هم نمیتونه بکنه! چی بگم والا!
        نیرو زیاد گرفتن اما در جریانید که اسم های بزرگ gardening leave طولانی تری هم دارن؟ یک مدیر ارشد ردبول رو گرفتن و هورنر صراحتا گفته زودتر از ۲۰۲۳ نمیتونه بره آستون مارتین! یک مدیر ایرو مرسدس، صحبت از اواسط سال ۲۰۲۲ بود…ساخت کارخانه جدید هنوز تکمیل نشده.
        درکل پروژه زمانبری هست که لارنس داره انجام میده اما میشه این چیزی که شما گفتین؟ بله شدنیه! ۲۰۰۹ ویلیامز با بودجه کم، نیروی انسانی و تجهیزات کمتر از خیلی تیمها جزو فقط سه تیمی بود که دابل دیفیوزر رو از ابتدای فصل داشت و اگر یک لایناپ خوب داشتن به راحتی باید جزو ۳-۴ تیم اول میشدن…سال قبل کجا بودن؟ هشتم!
        پس منطق میگه قدم قدم پیش رفتن جوابتون میشه نه اما اینکه محال باشه؟ بهرحال تو این تغییر قوانین از این چیزا زیاد پیش اومده.

      • Ali

        5

        1

        جناب صالحی واقعا ممنون برای این که وقت میذارین و توضیح میدین،
        بله احتمالش هست این حرکت عمدی باشه، ولی از دو جهت خوبه یکی این که نشون میده چقدر ردبول احساس خطر کرده، دوم این که کلا ماشین مرسدس با لاستیک سافت خوب نیست، خود مهندسینشون میگن هرچه زودتر بریم روی لاستیک سفت تر بهتره، مسابقه جده هم با وجود این که لوییس هارد بود و مکس مدیوم باز لوییس به مکس چسبیده بود، البته که اختلاف زمانی لاستیک توی پیست جده زیاد نبود ولی واقعا به شرط استارت خوب شانس بیشتری رو برای لوییس قائلم

      • Ferrari_leclerc

        -1

        1

        موسیقی کاملا یه علاقه شخصی هست و صدها هزار خواننده یا نوازنده طرفدارای خاص دارن از سبک متال و راک گرفته تا خالتور نوازای وطنی همهشون طرفدار دارن.ولی خودم چون طرفدار جو ستریانی هستم و ستریانی از جیمی هندریکس الهام گرفته،برای هندریکس فقید احترام قائلم.
        البته شخصا هر موسیقی که بگوشم زیبا باشه فاقد از سبک و اسم خوانندش،گوش میدم و تعصب روی راکر بودنم ندارم ولی علاقه بیشترم راک هست.
        بحث های فرمول داره ته میکشه با پایان فصل،موسیقی رو دیگه اگه وارد بهتر بودن چه سبک و خواننده و نوازنده ای بشیم هزاربار سخت تر از انتخاب بین ده تیم و بیست راننده فرمول یک هست و منهدم میکنن همدیگرو اشخاص متعصب

      • SEB.5

        2

        0

        ممنون آقای صالحی از پاسختون .
        چون شما فردی دانا هستین تو رشته اتومبیل رانی هر چی پیش بینی هست از شما می پرسن .

  62. Sohraab

    2

    9

    شاید دور از انتظار نباشه همیلتون بعد از قهرمانی امسال کناره گیری کنه و بازنشسته بشه … شاید بگید همیلتون قرارداد داره هنوز و تازه راسل داره میاد و غیره … اما یادتون نره نیکو رزبرگ هم قرارداد داشت و چندین میلیون دلار اسپانسر سرمایه‌گذاری برای سال های بعد کرده بود و حداقل از نظر سنی هم تا ۲۰۲۰ میتونست رقیب جدی قهرمانی باشه ولی نیکو هم کناره گیری کرد … فقط میگم احتمالش هست …

    • Hossein44

      6

      6

      لطفا اسکی نرو یه چیزی از خودت بگو ۳ چهارم کسانی اینجا هستند شرط میبندم این جمله رو شنیدن

  63. Lewis44

    13

    3

    چه استرس مرگباریه از لحاظ فیا خیالم راحته
    از لحاظ تایر هم لوییس نشون داد به اندازه سافت سریعه فقط اگه یه سوپر استارت از لوییس ببینیم فردا عالی میشه این فشاری که به ما فن درایورا داره وارد میشه ببین خود درایورا چه فشاری رو الان دارن تحمل میکنن لوییس با این شرایط اشناس ولی واسه مکس این شرایط فکر میکنم ناشناخته هست
    ولی واقعا خیلی استرس بدیه،این حال بد فقط باقهرمانی لوییس اوکی میشه اگه قهرمان نشه نمی‌دونم تا کی باید این حال ادامه داشته باشه
    ممدو آقای صالحی سپهر عزیز ازتون یه درخواست دارم یه تحلیل راجب استراتژی مکسو لوییس بزارید بدونیم امکانش هست که ردبول چیزی تو آستینش داره یا نه چون مرسدس خیلی معمولی اومد جلو و فقط اکتفا کرده به سکتور های قدرتی و عملا تا الان نشون داده تنها برگشون همینه

    • ALO

      0

      1

      آره درست گفتی
      همیلتون یکبار سال 2016 تو این شرایط بوده

  64. Hossein44

    13

    11

    سلام ببینید گفتنی ها رو باید گفت لطفا به اسمم نگاه نکنید و نگید جانب دارانه داری صحبت میکنی تو کوالی امروز ورستپن با لاستیک های نرم تر و با DRS و مخصوصا خلا پشتی که از پرز گرفت حداقل تا 0.4 ثانیه تو دورش تاثیر داشت بعضی ها یه جوری کامنت میزارن انگار اصلا ندیدن تمرینات رو و دیدید که همیلتون تو Q3 اصلا فشار خاصی رو ماشین و موتور نیاورد و دیدید ورستپن حتی نتونست تایمی نزدیک بهترین تایمش رو بزنه چون همش به خاطر پرز و کار تیمی بود تو تمام تمرینات به خصوص وقتی همیلتون و مرسدس رو مدیوم بودن بهترین تایم ها را ثبت کردن و نشون دادن ریس پیس خوبی رو مدیوم دارن و دستشون تو استراتژی فردا باز تره چون یک مدیوم نو و دوتا هارد نو دارن در حالی که ورستپن همه مدیوم هاش کهنه است و باهاش تمرین کرد و یکیش هم که تو کوالی باهاش قفل کرد و کلی فحش و … در کل خیلی ناراحت شد خود ردبول می دونست بهترین استراتژی مدیوم پرز هم که بهش اعتماد نداشتن سافت بهش دادن آخر هم با اختلاف خیلی کم که اگر بهش مدیوم میدادن پایین بوتاس تموم میکرد فردا اگه همیلتون استارت یکم بهتر ورستپن بزنه مثل عربستان خیلی راحت با موتوری که داره تو کفی و با خلا پشت راحت میتونه رد بشه و کنترل ریس رو دستش بگیره تو شبیه ساز هم تو ریس مرسدس ها بهتر بودن و ریس پیس بهتری داشتن نکته اینجاست که ردبول باید نگرانش باشه ساعت 16:30 که زمان شروع مسابقه است طبق آمار هواشناسی دمای پیست تقریبا بالاست و ازاین نظر به نفع مرسدس چون راحت لاستیک هاشون به دما میرسه و از نظر دمای عملیاتی سافت برتری نخواهد داشت اگه همیلتون رد بشه خیلی راحت میتونه فاصله باز کنه و بوتاس هم باید سریع خودش رو برسون تا بعد پیت استاپ ردبول بتونه برای همیلتون تایم بخره یادمون ماه مرسدس دستش تو استراتژی بازه و اگه بتونه همیلتون دوام مدیوم رو زیاد کنه و دور های زیادی باهاش بزنه چون ردبول ۲ پیچ استاپ هستش راحت میتونه برنده مسابقه بشه
    خدمت طرفدارای ذوق زده ورستپن عرض کنم فردا نه هوا خنک نه ورستپن خلا پشت کسی رو داره پس الکی بهش تبریک نگید هر وقت هم که بود اکثرا همیلتون استارت های بهتری نسبت به مکس داشته و اینکه بازهم تکرار میکنم مرسدس غیر از این لاستیک مدیوم های تمرین هاتش رو هم در اختیار داره و کسانی که میگند استراتژی مرسدس بده چرا ردبول به ورستپن مدیوم داد و ورستپن به فنا داد لاستیک رو و حتی پرز که از ترس اینکه تایم خوبی نزنه بهش مدیوم دادن خواهشا خواهشا علمی بحث کنید به نظر من اگه نوریس استارت خوبی بزنه شاید از مکس هم رد بشه
    و در آخر به امید برد بهترین راننده جهان

    • mahdi arabi

      10

      10

      hossein44
      نه داداش
      تاثیر 0.4 اصلا و ابدا نداشته
      الان تلمتری دو دور مکس تو Q3 از پیچ 7 تا پیچ 9 اومده و فقط و فقط 0.010 ثانیه به نفع مکس شده

      حتی در دور دوم مکس تا پیچ 9 و انتهای سکتور دو تایمش نسبت به دور اول بهتر بود که نشون میده هیچ تاثیر چندانی اون tow نداشته

      جالب تر اینکه مکس بعد اینکه دورش تموم میشه تو مستقیمی اول یه tow مشتی به چکو داده که نزدیک 0.5 ثانیه به نفع چکو شده

      به نظرم دور بی نقص مکس داره به خاطر این صحبت های راجب tow کم ارزش جلوه داده میشه در صورتی که شاهد یکی از بهترین دورهای کوالی امسال بودیم

      • Hossein44

        5

        9

        من مطلب رو از روی یک سایت معتبر نوشتم و تحلیل کردم فازت چیه؟ اگه تاثیر نداشت چرا نتونست دور بهتری بزنه تو آخرین دور Q3 چرا 0.3 نسبت به پول پوزیشن دور کند تری زد؟؟؟؟
        تو رو خدا اگه خودتون نمی خواید باور کنید و خودتون رو بزنین به اون راه بقیه رو هر فرض نکنید

      • Mahdi.drs

        2

        2

        هورنر گفت تاثیرش دو دهم بوده تقریبا

      • Sohraab

        2

        3

        حرف غیر منطقی زدن همینه … اگه با دقت نگاه میکردید نیاز به اطلاعات سایت های معتبر نداشتید … مکس بدون کمک پرز تو دور آخر تا سکتور ۲ حدود ۰.۱ سریعتر بود از دور قبلی خودش و نرسیده به هتل بهش خبر دادن همیلتون تایم بهتری نزده برای همین سرعت رو کم کرد … یه نگاه به تلمتری کنید متوجه میشید …

    • Ghader,khan

      10

      2

      عالی بود فرداهمه چی برای برد همیلتون اماده هستش بشرطی که بلایی سر همیلتون نیارن

    • Hossein44

      4

      2

      خوب شد گفتم به اسمم نگاه نکنید 😂😐

  65. HADAR_HAZAR

    5

    3

    شب بود و شمع بود ومن بودم و غم.
    شب رفت و شمع سوخت و من ماندم و غم.
    مکس بود و لویس بود و یک اختلاف سی اسبی.
    مکس تلاش کرد و لویس رفت و ماند اختلاف سی اسبی.
    فردا مکس در خوشبینانه ترین حالت تا دور بیست اول باشه ولی بعدش دیگه نمیتونه جلوی مرسدس با موتور قویتر و لاستیک با دوامتر مقاومت کنه. پیشبینی من اینه که اگر لویس تصادف نکنه با اختلاف بیست ثانیه یا بیشتر اول میشه

    • Ghader,khan

      13

      6

      فردا تعیین کننده است چه اتفاقی می افته 1- باهم تصادف مسابقه ای کنند مکس قهرمان بشه 2-مکس با یک استراتژیک خوب قهرمان بشه 3- همیلتون قهرمان میشه فردا معلوم میشه چه اتفاقی می افته ،اگر همیلتون قهرمان بشه سال بعد هم بدون دردسر قهرمانه ویک رکورد خوب جا میزاره تا کسی دیگه نتونه به پاش برسه ولی درکل امسال حق لوییس هستش برای قهرمانی، به مکس خیلی ها کمک کردن ولی لوییس به تنهایی بالا امده در چند مورد کمک بوتاس
      به امید یک مسابقه عادلانه و خوب و زیبا

      • Amir.Redbull99

        2

        7

        مکس اگه یکم شانس داشت الان قهرمانیش قطعی بود. باکو سیلورستون مجارستان
        که دوتاش عاملش مرسدس بود.
        ایمولا هم خوب کمک کردن به همیلتونا.

        سطح طرفداریو شماها جابجا میکنید

  66. Mahdi.drs

    8

    2

    ولف گفته ترجیح میده با مدیوم شروع کنن و هورنر هم گفته از اینکه با سافت شروع میکنیم ناراحت نیستیم و مشکلی نداریم!!
    اول دیدم ردبول فردا روی سافت استارت میزنه و دپ پیت استاپی هست ولی مرسدسا احتمالا تک پیت استاپ میرن به این نتیجه رسیدم کار تمومه برا ردبول ولی اپن بیست ثاینه اختلاف پیت استاپ اگه در نظر بگیریم که سافت حسابی سریع هست چندان هم فاجعه نیست دو پیت استاپ!
    نکته ای که اینجا هست اینه که موقع شروع سافت بهتره ولی بعد ۷لپ افت می‌کنه و احتمالا لپ ۱۵ ردبول ها برن پیت استاپ مدیوم و مرسدسا هم لپ۲۲-۲۵ برن پیت استاپ و بعدش هارد بندازن
    تا اینجا به نفع مرسدس و مدیوم هست ولی بعد هارد انداختن اونا روی مدیوم هستن و فاصله رو یکم نزدیک میکنن ولی چیزی که مرسدس باید نگرانش باشه موقعی هست که لاستیک ها هارد میگن من دیگه نیستم و ماشین لیز میخوره وچسبندگیش از دست رفته توی سکتور سه در همین حین ردبول تازه رفته سافت انداخته و با توجه به تاریک شدن هوا و افت دما اختلاف هارد کهنه با سافت نو ممکنه تا هر لپ ۱.۵ ثانیه بشه و اون موقعس که مرسدس ها کارشون سخته میشه
    در کل امیدوارم مدیوم -هاردر مثه همین که فکر میکنم باشه چون اگه قوی تر باشه با توجه به پیت استاپ بالای۲۰ ثانیه احتمالا تنها رقابتی که بین مکس و لوییس ببینیم توی همون استینت اول باشه و بعد پیت به هم حتی نزدیک هم نشن که برای مسابقه ای که امتیاز جفتشون برابره ادم دوست داره بیینه تا لپ اخر با چنگ و دندون باهم بجنگن

    • saeid

      5

      0

      دوست من ردبول لاستیک مدیوم نداره که با سافت شروع میکنن

      • Mahdi.drs

        3

        1

        آره راست میگی حواسم نبود مدیوم ها رو ترکوندن!!!😂😂ولی دلیل شروع شون فک کنم اینه که q2 رو سریعترین زمان با سافت زدن

      • Mahdi.drs

        1

        2

        آره راست میگی حواسم نبود مدیوم ها رو ترکوندن!!!😂😂ولی دلیل شروع شون رو سافت فک کنم اینه که q2 رو سریعترین زمان با سافت زدن

    • Hossein44

      5

      1

      آقا مهدی خیلی عالی بود ولی جوری که من خوندم خیلی باید مدیریت لاستیک خوب باشه که بتونی ۱۵ دور بزنی کسایی مثل پرز لکلرک که خوب لاستیک نگه میدارن میتونن ۱۵ دور دوام بدن به نظر من مکس زودتر میاد پیت چون همیلتون هم هست و اگه همیلتون شاهکار کنه و بتونه مدیوم رو تا ۳۰ دوام بده میتونه از مکس رد بشه و اگه رد بشه ورستپن بیاد پیت و سافت بندازه همین همیلتون هم اینکار رو میکنه و ریسک ۱ پیشت استاپ رو به جون نمیخره

    • Hossein44

      7

      2

      در ضمن آقا مهدی
      هنوز هم میگم هوا فردا موقع استارت گرمه لاستیک سریع به دمای عملیاتی میرسه چه سافت چه مدیوم و فردا پرز نیست به ورستپن اسلیپ استریم بده و اگه بتونه همیلتون از اون استارت های خوبش تو عربستان بزنه قطعا همون کفی اول رد میشه و همیلتون احتمالا مهمون اول تمام قدرت ماشین و باتری رو استفاده کنه

      • mahyar

        6

        2

        نکته بگم
        مکس دور آخر رو بدنه اسلیپ استریک از تایم خودش بهتر زد و پیچ آخر وقتی فهمید پول رو گرفته ول کرد فکر کنم چکو پشتش بود و خبری از تو چکو جلوی مکس نبود .

      • Mahdi.drs

        4

        2

        اره هوا گرمه برای همین گفتم توی استینت اول سافت برتری نسبت به مدیوم نداره ولی توی استینت سوم ردبولا و دوم مرسدسا هارد کهنه به سافت نو اونم توی دمای پایین تر احتمالا اون موقع برتری سافت به درد میخوره وگرنه استینت اول سافت اتفاقا به درد نخوره به نظرم و فقط توی استارت به درد کسب رده میخوره که اونم که مکس پول داره پس کاربردش مهم نیس!!
        در مورد تعداد لپ روی مدیوم معتقدم مکس تا۱۲-۱۳دور عرضه داره بکشونه لاستیکا رو
        در هر صورت امیدوارم با همین درگیری چرخ به چرخ بدون از پیست بیرون رفتن داشته باشن😂😂

      • Amirali

        1

        0

        سلام
        به نظرم مکس دو تا هارد برمیداره نه یک سافت
        هارد دومش هم احتمالا صرفا چند دور بعد لوییس باشه
        اون لاستیک سافت فقط اشتباه خود مکس بود و بس

  67. Amir5

    5

    2

    مبارک طرفدارهاش امیدوارم یک رقابت جذابی برای قهرمانی ببینیم و این آخرین تعیین خط کیمی بود
    و آخرین تعین خط انتونی

  68. mahyar

    10

    2

    خوب مسابقه آخر هم فرا رسید .
    هوندا برگ آخرش رو هم رو کرد و به قول ما ماشین باز ها when the V-Tech kick in
    اکثرا میگفتن مرسدس موتور قوی تری داره .
    اما موتور قویتر فقط ی توهم بود . یا هوندا شیر فلکه موتور مکس رو فقط برای دوتا مسابقه آخر باز کرده . باز هم میگم ما هیچ ایده ای نداریم که مکس با موتور چهارم چند دور زده . اما هوندا امثال خیلی خوب بود . دوام در کنار قدرت .
    هشت تا موتور(بخونید شیش تا) در برابر ۱۱ تا ،
    دابل دیفیوزر هم همینطور توی اون سال دابل دیفیوزر باعث شده بود که حواس تیم های رقیب به کل از بقیه اجازه ماشین پرت بشه .
    کلام آخر ، فردا قلب هممون توی دهنمونه از استرس .
    😂😂😂

    • Mahdi.drs

      6

      3

      دان فورس ماشین ردبول توی عربستان و ابوظبی به مراتب از مرسدسا کمتره و تازه بازم سقف سرعت۲-۳کیلومتر کم میارن!!
      البته مشخصا نییوی یه سری ترفند زده چون بعد قطر ماشین ردبول از لحاظ عملکرد پیشرفت داشته
      فردا با سوخت جالبه ببینم بازم ردبولا میتونن با مرسدسا پا به پا بمونن یا مثه عربستان میشه
      البته توی پرکتیس یک دیدم توی دور مسابقه ای هم ردبول قوی هست که امیدوارم همین طور باشه چون وگرنه با ۲۴ثانیه پیت استاپ باید برن در امتداد افق محو بشن و بشنویم کرافتی میگه اند هیر ایز فرست من هو اچیو ۸ تایتل لوییس همیلتون (سر رو یادم رفت) 😂😂
      در کل هر کدوم ببرن خدایی فوق‌العاده بودن دمشون گرم فقط یه ضدحال زدن سال یعد همه مسابقه ها به نظرمون حوصله سربر خواهد بود احتمالا چون این فصل حسابی لوس شدیم

      • mahyar

        1

        2

        اسپید ترپ
        لویس ۳۲۶.۳
        مکس ۳۲۵.۵
        کمتر از یک کیلومتر

        تا خط پایان
        مکس ۳۱۱.۲
        لویس ۳۱۰.۲

      • mahyar

        1

        2

        البته اعداد مال جده هستن

      • mrz_ir

        4

        0

        مهیار تایم سکتور هارو دیدی ؟؟؟
        توی جده هر چی مکس توی سکتور یک بدست میاورد لوییس توی سکتور سه جبران میکرد.

  69. Mahdi.drs

    3

    3

    ولی کاش ‌ جفت تیم ها یک استراتژی داشتن اون موقع مکس و لوییس از اول ‌‌تااخر به هم چسبیده بودن ولی ‌‌‌‌‌‌الان استراتژی متفاوتشون باعث میشه که از لپ۱۲-۱۵به بعد از هم جدا بشن و اگر طرفداران اف وان خوش شانس باشن دوباره لپ ۴۵ به بعد به هم برسن😐😐😐😐😱😱

  70. Ferrari_leclerc

    6

    3

    تایر سافت بیشتر از ده تا دوازده دور سرعت کافی نداره بعدش به سرعت افت میکنه.
    خصوصا تایر سافت ابتدای ریس که توی کیو ۲ باهاش حداقل ۳دور زده شده.(گرم کردن تایر،دور سریع،دور سرد کردن)
    اینو دقت نکردم که لوییس دوبار تو کیو۲ زمان زد یا یک بار چون اگه ۲بار تلاش کرده باشه ۶دور با تایر مدیومش زده و در اینصورت برتری آنچنانی در تایر نداره و اگر تایر مدیومش۶دور زده باشه،مکس پیت استاپش دور ۱۰ تا ۱۲ و لوییس ۱۲تا۱۵هست.اگه لوییس یه بار تایم زده باشه با تایرش توی دور ۲۰ میره پیت ۳۵ دور هم با هار براحتی میزنه و مکسی که حتما دوتا پیت استاپ باید بره، احتیاج به سیفتی کار داره وگرنه لوییس براحتی برندس.
    وقتی پیرلی عمر تایر مدیوم رو توی یه پیست ۱۵تا ۲۰ دور تخمین میزنه،دورهای زده شده تو کیو ۲ رو هم باید در نظر داشت که چقدر ازش استفاده شده.
    استارت ریس فردا شاید تعیین کننده قهرمان جهان باشه.
    پرز پشت لوییسه و اگه یه برخورد واقعی مسابقه ای بینشون شکل بگیره یا برخورد بین مکس و نوریس که پشتشه ،همه چی مشخص میشه اول ریس.
    البته پرز استارتهاش بخوبی لوییس نیستن و معمولا درگیر رده از دست ندادنه تا رده گرفتن.نوریس استارت هاش خوبه ولی اگه دنیل جای نوریس بود تو استارت، حتما اول از پیچ یک خارج میشد.
    چارلز که همیشه تایمهای شنبش خوب بود امروز اصلا مناسب نبود در مقایسه با سابقه تک دورهای خوبش اونم جاییکه رقابت برای رده پنجمی راننده ها با نوریس داره.چارلز ۱۵۸ نوریس ۱۵۴ و البته ساینز هم ۱۴۹و نیم امتیاز دارن.

    • محمد امین _👊

      2

      1

      چارلز سکتور یک و دو رو س یعنی ار از موریس زد و توی سکتور سه لاستیک هاش داغ شده بود و چسبندگی نداشت ، در واقع اشتباه محاسباتی بود

      • محمد امین _👊

        4

        1

        سکتور یک و دو را سریعتر از نوریس زد
        امان از این تایپ سامسونگ

  71. SEB.5

    6

    2

    آرزو داریم سب و اون بالا بالا ها ببینیم یه بار دیگه 😔

  72. GR63

    8

    2

    به اميد قهرماني لوييس
    ولي خيلي دوست دارم لندو اول بشه آخرين مسابقه سال و اولين برد لندو😍
    حتي اگه جورج هم تو امتيازا تموم كنه كه ديگه بهتر از اين نميشه
    به اميد يه مسابقه بدون حاشيه و برخورد

  73. Saeid 196

    5

    3

    سلام
    هرچند که طرفدار مکس هستم و دوست دارم اون قهرمان بشه

    اما واقعا حیف که انتهای این مسابقه 1نفرشون
    به حق ش نمیرسه

    کاش 2تا شون قهرمان می شدن. (نشدنی).

  74. Saeid 196

    5

    2

    اینجا هرکس فن راننده محبوب خودشه.
    اما ب عنوان مکس فن ،بدون تعصب بگم

    مکس و لوئیس حداقل یه لول بالاتر می رونن.

    آنبورد لوئیس که نشون میده با حداثر سرعت،
    حداکثر اعتماد رو به بیننده منتقل می کنه.

    هرچند ازش خوشم نمیاد ولی خیلی خوب ه.

  75. Saeid 196

    4

    4

    یه تشکر ویژه هم از آقای صالحی، آقا سپهر و آقای ممدو که واقعا سایت رو برای ما لذت بخش تر می کنن.
    اگر اسم بزرگواری رو نیاوردم، ب بزرگی خودتون
    ببخشید

  76. Nima

    7

    1

    به نظر من امروز دست بالا با مرسدس و لوییس هست هم از لحاظ سرعتی تقریبا سرعت مسابقه بیشتری داشت ( به جز کوالیی که مکس حسابی از خلا پشت پرز استفاده کرد و حدودا 0.4 برای خودش خرید ) هم از لحاظ استراتژی لاستیک دست مرسدس باز تره چون با توجه به چیزی که توی کوالیی دیدیم لاستیک های سافت خیلی زود داغ میشن و با وزن بالای ماشین ها توی 20 دور اول و گرمای بیشتر هوا خیلی زود از بین میرن و ردبول مجبور به تعویض سریع لاستیک سافتش میشه. با اینکه FIA حسابی تیم ها و راننده ها رو به عدم تصادف و جریمه امتیازی تهدیدکرده امیدوارم این مسابقه آخربه تصادف ختم نشه و مسابقه خوبی ببینیم.

  77. Parsa911

    6

    0

    متاسفانه مازاپین به دلیل مثبت شدن کرونا شرکت نمیکنه و هاس فقط با شوماخر شرکت میکنه

  78. MK

    2

    8

    سلام ساعت 1 بعد از ظهره. یعنی 3.5 ساعت مونده به شروع مسابقه.
    سز بازی ایران و استرالیا هم انقدر استرس و هیجان نداشتم.
    به امید قهرمانی مکس

  79. Yas

    1

    1

    ای وای دیر رسیدم که
    فصل فصل بسیار جذابی بود استرس امروزم از جنس استرس 2016 و 2012 و 2010 ها نیست ولی خب به هر حال اتفاق مهمیه درست قبل از شروع اخرین مسابقه فصل امتیاز ها برابر شده و مکس به خاطر برد های بیشترش اوله
    اهل پیشبینی نیستم ولی پیشبینی یک برد دیگه برای لوییس دارم قهرمانی سازندگان مرسدس که دیگه همه جا به غیر از روی کاغذ حتمیه به امید یک مسابقه خوب و گرفتن قهرمانی رانندگان توسط مکس و ردبول

    • Yas

      2

      3

      با توجه به برتری موتوری ردبول اینجا به نوشابه سازا خیلی خوشبینم ولی خب تو گرندپری هایی که داونفورس مهم بوده مثل باکو و جده و موناکو نتایج خیلی ثبات نداشتند تو مسابقه هایی که باید بالانس ماشین ها رعایت میشده که تقریبا برابر بودن اما سرعت ردبول و قدرت موتور اونا به نظرم تا 15 اسب بیشتره البته جنگ استراتژی امروز هم مهمه

  80. Ali Hosseini

    2

    2

    موتور بوتاس مشکل داشته دیروز تعیین خط.
    بعد تعیین خط توتو اومد توی رادیو و ازش تشکر کرد به خاطر عملکرد فوق العاده ش با وجود همچین موتوری.

  81. mohsen driver

    3

    1

    مکس با اینکه راننده خوبیه بازیگر خوبی هم هست چون اون قفل کردن و ناسزا گفتناش همش فیلم بود کار هم کرد گاراژ مرسدس گول خوردن امیدوارم یه باد خنک بیاد دوای اسفالت پیست رو خنک کنه!!

    • Ali Hosseini

      3

      0

      کلا حس میکنم ردبول یه شامورتی بازی دراورده سر این سافت بستن و ست اپ ماشین و استراتژی هایی که قراره داشته باشن طبی مسابقه!
      انگار یه قماری کردن که اگه جواب بده فوق العاده عالی میشه ولی اگه جواب نده هم، همچی از دست میره.

      • Ali Hosseini

        0

        0

        مرسدس شامورتی بازی دراورد 😐

  82. Lewis44

    2

    1

    همه میدونن ماشین مرسدس کلا تو هوای خنک بهتر کار می‌کنه
    دیگه هرچی بادا باد کمتر از یک ساعتو نیم دیگه راند آخر شروع میشه امیدوارم کامنت بعدیم تبریک هشتمین قهرمانی لوییس باشه 💜

  83. Mohsen.A

    2

    0

    لوییس مدعی شده که مکس عمدا لاستیک مدیوم را خراب کرده .شاهد ادعاش هم این بوده که توی پیچ یک نمیتونه لاستیک قفل کنه .

  84. Matin44

    2

    0

    اینها همه اش جنگ روانی قبل از مسابقه است

  85. Lewis44

    1

    0

    دما هوا تو ابوظبی ۲۵درجه هست درحال حاظر، هرچی هم زمان میگذره دما داره میاد پایین حداقل میشه فهمید رو موتور میشه فشار آورد

  86. Morfi

    2

    0

    چه استرسیه

  87. Erfan.5

    1

    0

    خب خب
    وای وای

  88. Erfan.5

    0

    0

    تبریک به ۴۴ و هواداراش

    • HESHMAT

      1

      0

      به قول بابا پنجعلی شما حرف نزن

    • Yas

      0

      0

      نه داداش 33 برد

  89. محسن

    2

    0

    این چه وضعشه اقای مسی

  90. ARIA

    0

    0

    مسی گفت براتون در میارم اعتراض نکنید

    • Hossein 123

      0

      0

      پست بستس سر همین به شما ریپلای زدم

      ممنون از نیکلاس لطیفی
      تبریک به مکس و طرفداراش

  91. mohsen driver

    0

    1

    لوییز دیگه باید فکر زن گرفتن باشه خانواده تشکیل بده. تبریک به مکس 😍

  92. MadMax

    0

    0

    عجججب ریسی شد.مکس با چن تا اتفاق تونست قهرمان بشه و همیلتون در اوج بدشانسی بود.البته این اتفاقات هم جزوی از مسابقه بوده.واقعا باورم نمیشه.وسطای ریس ناامید شده بودم

  93. Mohsen.A

    0

    0

    آخر هماهنگی
    یعنی خیلی مجلسی سبقت گرفتن از سیفتی کار در حالیکه هنوز چشمک زنش روشن بود

  94. MadMax

    0

    0

    فقط چرا پرز کشیدن بیرون؟

  95. Amir Swami

    0

    0

    تو زندگیتون اگر نتونستید «مکس» یا «همیلتون» باشید، سعی کنید «پرز» باشید برای یک نفر دیگه.