لوئیس همیلتون، راننده مرسدس با اینکه رده اول تعیین خط فرمول یک ترکیه 2021 را بدست آورد اما با پنالتی ده رده ایش بدلیل تعویض موتور، مسابقه را از جایگاه یازدهم آغاز خواهد کرد.

هم تیمی او، والتری بوتاس مسابقه را از جایگاه نخست در کنار مکس ورشتپن از تیم ردبول آغاز خواهد کرد. چارلز لکلرک نیز توانست فراری را از رده چهارم تعیین خط استانبول قرار دهد.

تعیین خط ترکیه در شرایط متغیر آب و هوایی برگزار شد و بدون شک پایداری این جو میتواند یک مسابقه هیجان انگیز را در روز یکشنبه ایجاد کند.

جدول تعیین خط فرمول1 ترکیه 2021

ردهرانندهتیم زمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:22.868
2والتری بوتاسمرسدس+0.130
3مکس ورشتپنردبول+0.328
4چارلز لکلرکفراری+0.397
5پیر گسلیآلفاتائوری+0.458
6فرناندو آلونسوآلپین+0.609
7سرجیو پرزردبول+0.838
8لندو نوریسمک‌لارن+1.086
9لنس استرولاستون مارتین+1.437
10یوکی سونوداآلفاتائوری+1.500
11سباستین فتلاستون مارتین1:24.795
12استبان اکونآلپین+0.047
13جورج راسلویلیامز+0.212
14میک شوماخرهاس+0.405
15کارلوس ساینزفراری
16دنیل ریکاردومک‌لارن1:25.881
17نیکولاس لطیفیویلیامز+0.205
18آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+0.549
19کیمی رایکوننآلفارومئو+0.944
20نیکیتا مازپینهاس+2.568

144 دیدگاه

      • mr3455

        16

        6

        من بیشتر امیدوارم که بوتاس فردا گند نزنه و ردشو به مکس نده. باید تا رسیدن همیلتون، مکسو پش سر خودش نگه داره (که قطعا محال چنین هنرایی داشته باشه). در هر حال انسان به امید زندس، میدونم که خیلی بعیده ولی امیدوارم.

      • L.H 44

        5

        2

        شمایی که دیس لایک دادین مینظورتون اینه که لوئیس خوب شروع نکنه

      • محمد امین

        17

        3

        نه
        لکلرک از سوم

        ساینز پنالتی داره و از ۲۲۰ام

      • Ferrari 14

        5

        6

        نه فکر کنم فراری پنالتی بگیره

      • L.H 44

        7

        5

        اللللللهه
        نور خداوند به لوئیس
        ردبول عملکردش ضعیف شده
        راستی چرا جدول بالا درست نیست؟
        راستش نمیدونم چرا هیچ کس به گسلی اشاره نمیکنه
        واقعا عالیه گسلی

      • Kave_Ferrari

        0

        0

        گسلی فوق العاده راننده خوبیه.یکم نوسان داره ولی با توجه به سنش خیلی چیز عجیبی نیست

    • Max33vr46

      20

      10

      و میخوام از همینجا جایزه زرشک طلایی رو تقدیم اون دسته از دوستانی بکنم که از دو هفته پیش خودشونو مارو و دیگرانو کشتن از بس گفتن ردبول اینجا برتره و این پیست آیرو دینامیکیه و ردبول حتما توش بهتره و از این حرفا قبلا هم گفتم دوستان لوئيس فن بیخودی جنجال آفرینی نکنید که بگید ماشین مکس دامینیته که قطعا نیست و امسال ماشینا شدیدا به هم نزدیکن و شرایط هر پیست متغیر و هیچکس از پیش برنده نیست و لوئيس و مکس باید برای بدست آوردن هر امتیاز مثل یک گلادیاتور بجنگن

      • سامان

        20

        3

        اطلاعات دوستان تا اون موقع بود,تو این مدت دم مهندسای مرسدس گرم,از این به بعد میگیم تو این پیست مرسدس همه رو به فنا میبره,رکورد پیست هم اومد دست همیلتون,دیگه اول و آخرشو خودت بخون اوضاع چطوریه,بوتاس که لی لی کنان دور زد پیست رو جلوتر از مکس تموم کرد😂😂

      • Parsa911

        11

        2

        اینکه ماشین ها به شدت نزدیک بهم شدن قبول دارم و هیشکی ماشین برتر نداره ولی واقعا همه میگفتن این پیست مال ردبول خیلی برام عجیب بود امروز حتی بعضی دوستان میگفتن ردبول تو تمرینا همه توانش رو نکرده ولی مثل اینکه همه اشتباه کردن مسابقه ها بعدی واقعا دیگه نمیشه پیش بینی کرد

      • Kave_Ferrari

        0

        0

        من واقعا متعجبم چرا یک سری از دوستان نمیخوان قبول کنند خودروی مرسدس یه سر و گردن بالاتر بقیه تیم هاست.خود همیلتون بارها اشاره کرده دوستان لوییس فن انکار میکنند.

      • Mohsen.A

        8

        2

        دوست عزیز اندراستیر صحیحه

    • Parsa911

      12

      2

      چرا 2016 نیکو و همی از این هم بدتر بود و جنگ اصلی هم تو اسپانیا شروع شد که همی زد به نیکو بعد از اون کلا هر مسابقه میدون جنگ بود ماشین ها هم برابر بود واقعا جذاب بود اخرین مسابقه هم برنده مشخص شد

    • NICO ROSBERG-06

      9

      4

      سلام و تبریک به همه مرسدس فن هاو لویس فن ها.. عجب پل پوزیشن ب موقعی بود عالی بود..تبریک به بوتاس و فن هاش، عجب ماشینی داده مرسدس..بوتاس از مکس پیشی گرفت تو تعیین خط،،، من😶!!!!!!
      ردبولم ک متوجه نشدم چرا انقدر ضعیف عمل کردن..خدا کنه رقابت بین مرسدس و ردبول تموم نشه.. فکر میکردم ترکیه صد. در صد ردبول پل و میگیره.. اگه اینجا ردبول ضعف داشته باشه تو مسابقات بعدی تقریبا میشه گفت ما بی رقیب پیش می‌ریم.. اصلا دوست ندارم این وضع پیش بیاد☹️ تازه داشتیم از رقابت ف1 بعد از 10سال،لذت می بردیم..
      خدایا دستم به دامنت..فردا بارونیش کن یه رقابتی پیش بیاد،، درصورت خشکی ،فردا احتمالا لویس پیروزی و میگیره کما اینکه قبلاً دیدیم از آخر هم استارت زده با مرسدس ،تونسته پیروزی و بگیره. ب امید یه رقابت پر هیجان هستم..خدایا ،خدایا.. 🙏🙏🙏
      مک لارن هام عجیب عمل کردن اینجا..حداقلش فکر نمی‌کردم گسلی و آلونسو بالای نوریس تموم کنن..چه کردن این دوتا..این ماتادور دیوانمون کرده..کاش سال بعد یکی از ردبولا ویا مرسدسیا رو میشد برونه،چکار داره می‌کنه با آلپاین..ینی آلپاین ۸۰درصد عملکرد امسال و بده کار آلونسوی، و در آخر کیمی نوزدهم چیکار می‌کنه دقیقا؟؟ برگام.

      • مَمَّدو

        8

        1

        سلام نیکو
        دقیقا منم وقتی جدول رو دیدم و اختلاف معنا دار پرز با مکس رو، به این فکر کردم که کاشکی ردبول به جای پرز، آلنزو رو میگرفت.
        اما بعدش یاد آلبون و گسلی افتادم و به نظرم رسید که راننده های فرمولا وان (به استثنا بوتاس!!) اینجورین که تا وقتی راننده اول تیمشونن از جون مایه میذارن ولی اگه ببینن که نمیتونن به پای مکس برسن، حس و حالشون از بین میره و دیگه زیاد گاز نمیدن. واسه همین ترسیدم که اگه ماتادور بیاد ردبول، اونم خراب بشه.

      • mrz_ir

        2

        2

        خدایی این پیستی نیست که بارون بیاد جذاب شه
        بارون بیاد میشه میدون جنگ
        همون خشک باشه بهتره
        بارون بره تو پیستایی بیاد که هیچوقت جذاب نبودن نه ترکیه ای که سر پیچ اولش پیچیدن کار هر کسی نیست

  1. Charles leclerc

    19

    1

    افرین به فراری عملکرد فوق العاده ای داشتن تقریبا دم اخرا های کوالی دوم داشتم نا امید میشدم ولی چارلز ناامید نکرد فراری فن هارو خداروشکر

      • محمد امین

        16

        1

        خیلی هوشمندانه بود داداش ، خود گزارشگر هم گفتند شما میگی همین!!

      • Erfan

        17

        4

        اگه چارلز نیاز به اسلیپ استریم ساینز داشت برای اومدن به q2، پس چطور توی q3 تونست p4 بشه. اونم در نزدیک ترین فاصله با مکس؟!
        شما هنوز ول کن فراری و چارلز نشدی؟

  2. Arvin.Hamilton 44

    17

    3

    تبریک به طرفداران سر لوییس همیلتون و بوتاس و مرسدس
    همیلتون امروز واقعا بی نقص بود:) هرچند که فردا باید از دهم استارت بزنیم ولی واقعا امروز لوییس و مرسدس پیس فوق العاده ای داشتن
    امیدوارم مسابقه خوبی بشه فردا و به امید پیروزی سر لوییس:))

    • سامان

      10

      2

      از هفته پیش مرسدس یه کارایی کرد که سر پنجه و روان کار میکنه,لوئیس اراده کنه تایم میزنه,پیستون و بوش و رینگها رو هم نو انداخت 😂😂

      • Siamak

        11

        2

        گژنپین و شاتونها چی ؟ عوض کرد یا جای نگرانی داره ؟ :(((

      • سامان

        9

        4

        سیامک جون,کاسه نمد ساق سوپاپ رو هم سرامیکی انداخت,گژنپین قبلیه ولی شاتون رو چرا,,,بدور از خوشمزگیت,لوئیس,ice عوض کرد ,بگرد ببین شامل چیها بوده,نگی تسمه تایم هم عوض کرده یا نه که اون هنوز ۵۰ هزار نشده😉

      • Siamak

        16

        2

        سامان جون ، هیچ میدونی دو روزه با این ice ات ما رو فرمودید !!!
        تو پست گزارش تمرینهای 1و2 که اینو تو چند کامنت تکرار کردی ، حالا تو این پست هم 20 -30 بار دیگه تکرارش کن که همه مون بدونیم شما میدونی ice چیه و بقیه نمیدونن !
        حالا راستی ice چیه و فرقش با ecu و tcu چیه ؟! … بفرمائید مستفیض بشیم ! ذکات علم آموختنش به دیگرانه ، شما هم سعی کن ذکات دانسته هاتو پرداخت کنی نازگل ! :((

      • mahyar

        2

        1

        منفی بدنه هم زیاد کردن . یدونشو من خودم دیدم از منیفولد گرفتن مستقیم به منفی باطری XDDDDD

      • Mehriar Salehi

        11

        0

        Mgu-h پاشنه آشیل اکثر تیمها بوده تو قسمت دوام.

      • سامان

        1

        2

        سیامک,این همه ice گفتم تا امثال تو ملکه ذهن کنن,مرسی که دنبالم میکنی و همه نوشته هامو دنبال میکنی,دیگه هوا هم سرد شده نیاز نیس هی یخچال باز کنی آب سرد تو جای سوختت بریزی!😉😉و فهمیدن چیزایی که گفتی واسه درجه حرارت تو مناسب نیس,اول خنک شو بعد یه تصمیمی واسه اطلاعات ناقصت میگیریم😘

      • Siamak

        2

        1

        آغا / خانم سامان !
        اگه ادب رو در نوشتارت رعایت نکنی و همچنان به جفتک پرانی مشغول باشی ، چندتا کلفت بارت میکنم که کمرت زیر بار خم بشه !
        حالا دیگه انتخاب با خودته ، سعی کن زودتر بزرگ شی .

      • مهران آله

        0

        0

        ice میشه internal combustion engine یا همون “موتور درونسوز” یا “احتراق داخلی” خودمون …

      • Siamak

        1

        0

        آقای آله .
        این دقیقا چیزیه که آغا /خانم سامان کشفکرده و باهاش اینجارو رو سرش گذاشته !

    • SUPER FAST 16

      17

      1

      این داستان قایم کردن زمان تقصیر آدرین نیویه یبار تو کتابش گفت ما تو پیش فصل۲۰۱۰ خیلی سریعتر از بقیه بودیم سعی کردیم تمام سرعتمونو نشون ندیم،بعضی از دوستانم فکر میکنن این داستان برای هر تمرینی که یه بالا جدولی کند نشون میده صدق میکنه،در صورتی که نقش ستاپ و DNAپبست خیلی تو داشتن سرعت لازم تاثیر داره.

      • mrz_ir

        1

        1

        مرسدس هم گفته ما قدرت موتورمون رو کم کردیم که خیلی دیگه جلو نباشیم

      • mrz_ir

        2

        1

        البته در مورد امسال نه سال های قبل

  3. محمد امین

    14

    2

    کوالی خوبی بود ، اما قابل پیش‌بینی
    تبریک به طرفدار های همیلتون،  دور عالی زد
    همچنين بوتاس و مکس
    از اینکه شرایط پیست مرطوب و بارونی شد و دما افت کرد واقعا ناراحت شدم ، آخه چرا هر وقت فراری پیس خوبی در خشک داره ، شرایط تغییر میکنه  ، و کل ستاپشونرو به هم میزنه ،  با این حال لکلرک جای خوبی قرار داره و فردا از سوم استارت میزنه و اگر پیست خشک باشه ، شرایط خیلی براشون بهتره و با توحه به اینکه رقیب شون مکلارن هست ، درکل دستشون بالا تره
    عملکرد الفاتایوری و الپین خیلی خوب بود
    مخصوصا الونسو و گسلی
    سونادا هم بالاخره یکی به خودش تکون داد
    هنوز همه چیز بسته به شرایط پیست فردا هست ، خودم دوست دارم بارونی نباشه

    • Siamak

      12

      2

      ساینز بخاطر پنالتی موتور از آخر استارت میزنه . اگه بتونه خودشو به رده های گیرنده امتیاز برسونه بیشتر از پیش بهش امیدوار میشیم !
      اینشاالله فردا بارون نداشته باشیم و بدور از اتفاقات و شانسهای مرتبط با پیست خیس یک رقابت جانانه و مبتنی بر توانمندیهای ماشینها و رانندگان رو شاهد باشیم .

      • German man

        8

        1

        اتفاقا رقابت جانانه و مبتنی بر توانمندی های رانندگان در پیست خیس به وجود میاد
        نه در پیست خشک که ۸۰ درصد به ماشین مربوطه

      • Siamak

        11

        3

        نه German man عزیز ، در اینمورد با شما همنظر نیستم . در پیست خیس که بسیاری رانندگان متبحر دچار پدیده هیدروپلانینگ میشن ، یا با اسپین شدن و عدم کنترل دیگران ناخواسته صدمه میبینند و مجبور به ترک مسابقه میشن ، بارون بیشتر از اونکه پارامتری برای سنجش تبحر راننده باشه ، فاکتور مهمی برای ایجاد موفقیتهای پیشبینی نشده و شانسی رانندگانه .
        در شرایط پیست خشکه که هر راننده و ماشین توانمندیهای بالقوه شونو میتونن به نمایش بگذارند و شانس و اقبال بخاطر بارش بارون تاثیری دیگه روی پوزیشن کسب شدهشون نداره .

      • armin

        9

        1

        جناب سیامک
        دقیقا بخاطر hydroplaning هستش که توانایی راننده در کنترل ماشین مشخص میشه،تو شرایط خشک و دمای مناسب که کریپ مناسب وجود داره توانایی ماشین تاثیر بیشتری در موفقیت داره تا شرایط بارونی.از طرفی تبادل دیتا با تیم تو شرایط بارونی حیاتی تره .در شرایط بارونی توانایی ترمزها کاهش پیدا میکنه ،گریپ پایین میاد .ازطرفی بارون یکی از فاکتورهاست و راننده باید بتونه تو همه شرایط خوب باشه.

      • Siamak

        6

        4

        armin عزیز .
        بله دوست عزیز ، با این قسمت از فرمایش شما موافقم که جلوگیری و ممانعت در گرفتار شدن در تله Aqua planning یا Hydro planning خودش یکی از نشانه های مهارت راننده است ، ولی همه مهارت راننده فقط متکی به رهائی از این شرایط نیست . قطعا نوع پروفایل عاج لاستیکها و قدرت تخلیه آب مابین لاستیک و سطح پیست با توجه به آب گرفتگی و میزان شدت بارش باران ، داونفورس تولیدی ماشین و مخصوصا انتخاب سرعت مطمئنه برای ممانعت از گرفتار شدن در این شرایط همه و همه میتونه در این امر موثر باشه . اما جلوگیری از اشتباهات دیگر رانندگان و حوادث ناخواسته دیگه در محدوده اختیار راننده نیست و همونطور که در کامنت اولم هم اشاره کردم دستخوش قضا و قدره ! کما اینکه کم نمیبینیم رانندگانی رو که در این شرایط صرفا بخاطر همین پارامترها و خطای رانندگان دیگر رده کسب کردند ، امتیاز گرفتند و حتی روی پودیوم رفتند . انکار اینکه پدیده آکوآپلانینگ و شانس و اقبال در کسب رده ناحق ایشان موثر بوده حداقل از نظر من منتفیه !
        بهرحال بحث بر سر این موضوع مثل بحث برسر این مساله است که تخم مرغ اول بوده که مرغ بوجود آمده ، یا اول مرغه وجود داشته تا باعث بوجود آمدن تخم مرغ شده باشه !! است که میتونه دور و چرخه باطلی رو ایجاد کنه .
        مع الوصف از نظر محترم شما دوست عزیز و German man گرامی در نقد کامنتم تشکر میکنم .

      • mrz_ir

        4

        0

        توانایی رانندگان تو پیست خیس برای کوالیفای بیشتر نشون داده میشه تا مسابقه که یه راننده مثل بولینگ میزنه به بقیه
        یادتونه بوتاس چیکار کرد ؟

  4. Ali Hosseini

    3

    7

    یه سوال
    وقتی پیش بینی هوای فردا احتمال بارونی هست لاستیک ها ممکنه وت باشن کلا، چرا استون مارتین توی کیو 2 با سافت نیومد تایم گیری و با مدیوم اومد که محبور شن اینطوری تقلا بی حاصل کنن؟

    • Mekaeel

      11

      1

      اگه بارون بیاد که استارت به کلی عوض میشه شاید نفر اول آخر دربیاد!
      ولی اگه بارون نیاد چی؟
      استارت با مدیوم از یازدهم خیلی بهتره نسبت به استارت با سافت از نهم و ده

      • Siamak

        11

        2

        فردا شانس بارش بارون زیاد نیست . تصمیم آستون مارتین در انتخاب لاستیک مدیوم برای سب کاملا منطقیه .

  5. H$M

    12

    2

    فقط اون لحظه تو کیو 3 که همیلتون تنها رفت تو پیست و رکورد پیست رو شکست!
    این پول رو با موتور جدید زد؟ یا فردا براش تعویض میکنن؟؟

  6. Majid

    10

    1

    نوبتی هم باشه، فردا نوبت والتری که بالاخره این فصل اول بشه البته ممکنه اگه لوییس به رده دوم صعود کنه با دستور تیمی به رده اول بره و جای والتری رو بگیره. چیزی که جالبه، ردبول باید تو این پیست عملکرد بهتری نشون می داد ولی اینطور نبود، یعنی مرسدس به ستاپ لازم رسیده و دیگه ردبول توان رقابت نداره؟

    • ایرن

      12

      1

      همیلتون یه جورایی میشه گفت موتورش نو هست. پس احتمال اینی که شما گفتی پایینه. چون هم تواناییهاش بالاتر از بوتاس هست و هم فعلا موتورش نو تر از بوتاس.

      • Majid

        6

        0

        یعنی چی احتمالش پایینه، احتمال چی پایینه؟

      • ایرن

        1

        1

        اینکه اگر لوییس به بوتاس برسه بوتاس مجبور به دادن رده بشه. اگر لوییس به پشت بوتاس برسه با توجه به موتور نو و توانمندی بالاتر لوییس حتما میتونه از بوتاس رد بشه. اگر هم دستور تیمی داده بشه فقط بخاطر این خواهد بود که تنش و تصادفی رخ نده وگرنه صد درصد لوییس میتونه در چنین شرایطی سبقت بگیره.

    • مهران آله

      13

      12

      اگه لوئیس از 11 بیاد 2 ، بوتاس رو هم میگیره . هرچند فکر نکنم بوتاس بتونه موقعیتشو حفظ کنه … از اول این فصل دفاع یا استارت در سطح قهرمانی مسابقه نداشته .

      فقط دعا کنیم لوئیس مکس رو تو پیت استاپ آندرکات کنه ، چون اگه بخواد لپش کنه مکس ممکنه دوباره از اون ویژگی های خاص هلندی های خاص بروز بده و کام همه ( طرفداراش و غیر طرفداراش ) رو تلخ کنه !

      • Max33vr46

        8

        18

        ببین مهران آله من هرچی سعی میکنم بی ادبی نکنم و تا حد توان به لوئيس احترام بزارم شما فناش البته بعضیاتون دهن آدمو باز می کنید پس لطف کن و نظرات با کینه و چرتو پرت نزار و فضای سایتو متشنج نکن و بزار دوستانه بمونه

      • مهران آله

        14

        4

        ممنون مکس 33 عزیز که دهنتو باز نمیکنی 🙏 …

        منم تو فضای متلک گفتن نبودم . یه چیزی به ذهنم رسید گفتم … بیشتر موقع کامنت گذاشتن احساس صداقت میکردم !

      • Majid

        7

        1

        امکان نداره بدون دستور تیمی مرسدس ها رقابت کنند.

    • Max33vr46

      10

      2

      نه اینکه اینطوری نیست و شرایط هر پیست متفاوته و گاها مرسدس و گاها ردبول کمی از اون یکی بهترن البته نه خیلی پس مکسو لوئيس باید با چنگ و دندون برای هر امتیاز تلاش کنن

      • mrz_ir

        10

        2

        همر تایم چیه
        اینجوری دیگه پتک تایمه
        دیروز و تعیین خط هر کی یه تایمی میزد میرفت نیم ثانیه بهترشو میزد

      • Just44

        12

        3

        اره دقیقا hammer time. عاشق مسابقه هاییم که همیلتون عقبه و دیوانه وار حمله میکنه

      • Max33vr46

        4

        12

        چه همر تایمی دوست عزیز قابل پیش بینی بود که یا همیلتون یا با احتمال کمتر بوتاس پول رو میگیره دیگه مرسدس حسابی سرحال بود البته این از ارزشکار لوئيس کم نمیکنه و نوش جونش ولی قابل پیش بود یکی از مرسدس کارو در بیاره و پول رو بگیره

      • mrz_ir

        8

        0

        بله دوست عزیز از اتاق فرمان اعلام میکنن پول برا والتری حساب شده 😐

  7. محمد

    9

    1

    اون دوری که لوئیس باهاش تایم اول ثبت کرد عالی بود انگار داشت پرواز میکرد حیف آخرش یه خورده خراب کرد،راسل هم داشت تایم عجبی میزد که یهو تعادل ماشین از دست داد حیف شد

    • abolfazl.B.C.G

      11

      0

      عزیز تا حد زیادی به دمای پیست بسدگی داره ، ردبول امسال تو پیست های مختلف نشون داده تو دمای پایین برخلاف دمای بالا اون پرفورمنس کامل رو نداره مثالش هم این کوالی و مسابقه قبل و بهترین مثالش سیلورستون هست که توی تعین خط سرعتی که با توجه به زمان برگزاری دمای پیست پایین بود نسبت به مرسدس کند تر بودن ولی توی اسپرینت ریس که دمای پیست بالاتر بود سریع تر بودن ؛
      فردا هم باید دید دمای پیست چطوری هست!

      • Erfan.5

        8

        2

        بلای نیم فصل دوم ۲۰۱۸ فراری توی ۲۰۲۱ سر ردبول نیاد صلوات

    • Mercedes amg

      10

      2

      عرفان جان دلیل و استدلال درستی نداری …شما نوشتی ماشین مرسدس سریعتر هست چون ردبول آپدیت (اشتباهی)به ماشین داده …؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      به نظرم منطقی تر اینه که بگیم ماشین مرسدس بنز در حال حاضر ماشین برتر مسابقات هست .

  8. Amir.Redbull99

    5

    7

    چقدر عقب بودیم نسبت به مرسدس. نمیدونم چرا هر طرح جدیدی برای یه مسابقه خاص روی یه ماشین میذارن همه میگن وای چقدر قشنگه.خدایی حیف طرح و رنگ اصلی ردبول.
    لکلرک و به خصوص گسلی عالی بودن.
    دنی ریک باز هم برگشت به مسابقه های قبل
    راسل هم که حیف شد.دور آخرش پیچ آخر نشد بیاد q3
    پرز هم که همچنان ناامیدکننده.نمیدونم یه فصل دیگه چجوری باید تحملش کنیم.فصل بعد که اصلا معلوم نیس ماشین تا چه اندازه رقابتی باشه اینم وضعیت پرز!!

    فقط امیدوارم مکس ببره و بیشترین اختلاف امتیازو با همیلتون بندازه

  9. رضا سلطانی

    11

    2

    پس ثابت شد که استانبول پارک کاملا پیست مرسدس است. هرچند که دورهای همیلتون و بوتاس خوب بودند
    و واقعا نمی‌دونم ردبول چه خرابکاری ای با ست آپ ماشین کرده این دو روز.
    دم فراری گرم. واقعا چقدر کار قوی!مخصوصا در کاری که با ساینز کردند و دنی ریک رو از کیو دو حذف کردند و تویی که به شارل دادند در کیو دو.
    فقط نگرانم که فردا گسلی در استارت که شاید خیس باشه یه شیرین کاری ای بکنه و ریس لکلرک رو خراب کنه. چون در شیرین کاری در استارت مستعده.
    و آلونسو هم چقدر عالی. تعریف نمی‌خواد همه دیدید
    و در نهایت درخشش میک شوماخر که وقتی دنی ریک داشت تقلا میکرد یه دور عالی زد

  10. Monster

    9

    1

    براوو لوییس براوو مرسدس.

    ریس پیس فوق العاده مرسدس بیانگر اینکه هنوز مرسدس بهترین مهندس هارو توی سراسر فرمول یک داره.

    اگه اتفاق خاصی نیوفته همیلتون روی سکو ریسو تموم میکنه به امید پروزیش تو مسابقه.

    از اونجایی که لویس با هارد بشکل فوق العاده سریع هستش امید دارم که مسابقه رو ببره.

    دوستان فردا بارون داریم یا ن ؟

    • Max33vr46

      10

      2

      بله قطعا مهندسی مرسدس بهترین و بلدن چجوری کارشونو انجام بدن اگه ردبول اینجاست باید ممنون دار آدرین نیوی باشه ولی کل مجموعه مهندسی مرسدس رو دست ندارن و بهتر از همه بلدن چجوری ماشین دامیینیت بسازن

  11. mrz_ir

    13

    0

    مهندسای مرسدس قطعا از من و تو بیشتر تو شغلشون مهارت دارن و بهتر میتونن مدیریت کنن.
    ما که دیتایی نداریم از قطعات که بتونیم نظر فنی بدیم که اینکارشون درست بوده یا نه
    حتی ممکنه که این مسابقه رو اومدن فقط موتور عوض کردن و یه مسابقه دیگه برن سراغ بقیه قطعات

  12. Kamran

    10

    3

    فکر میکنم فراری تو بخش مدیرت کوالی لکرک بد عمل کردند.انگار برای لحظاتی دچار آشفتگی میشدند.اجساس میکنم لکرک برای دور نهایی تو وضعیت زمانی از کوالی قرار میگرفت که جای ریسک نداشت به همین خاطر احتیاط میکرد.وگرنه لکرک میتونست امروز از این بهتز هم باشه.

  13. سیاوَرشَن

    16

    2

    ایول به شارل، امیدوارم فردا توی استارت خوب عمل کنه، و یه چیز دیگه اختلاف گسلی و مکس فقط دو دهم بود🙂
    اول فصل هورنر بود کی بود؟ گفته بود با ماشین برابر گسلی به نیم ثانیه ای مکسم نمی‌رسه😂
    هرچند 2019 مکس بیشتر اوقات لپش میکرد، ولی خب شرایط ردبولو هممون میدونیم چجوریه….
    و در آخر امیدوارم فردا بارونی نباشه
    به امید موفقیت فراری⁦❤️⁩

    • Max33vr46

      4

      15

      شما چقدر شیرینی سیاوش یعنی تو نفهمیدی راننده های ردبول چقدر با ماشین در حال تقلا کردن بودن و بزور میتونستن خودشونو نزدیک مرسدس سرحال نگه دارن

      • سیاوَرشَن

        13

        2

        اره جونم ماشین ردبول خیلی مشکل داشت، مکس با نبوغش نزدیک مرسدسا تموم کرد🍬…

  14. Formula 44

    14

    4

    اختلاف گزلی و وستپن فقط 0.13
    یعنی ردبول فقط 0.13 از تیم دومش سریع تره یا راننده هاش نتونستند از توان ماشین استفاده کنند ؟

    • Max33vr46

      8

      15

      مثل اینکه هنوز جای سوزشه کوالی بلژیک خوب نشده باز خوبه مکس جلوی گزلیه ولی آقای همر تایم پشت راسل تموم کرد😁🤣🤣🤣🤣🤣 شما بعضی از لوئيس فنا نو برید به خدا خودزنی میکنید

      • Just44

        16

        9

        مکس ۳۳ در این شرایط میگم بچه بیا پایین سرمون درد گرفت

      • Max33vr46

        5

        14

        Just44میدونی چرا اینو میگی چون جوابی برای گفتن نداری پس ببند و برو آب یخ بخور و اگه خوب نشدی آبو بریز همونجا که میسوزه🤣🤣🤣🤣🤣

  15. Monster

    13

    0

    امسال تمام تیم ها نشون دادن که هیچ کدومشون توی تمرین زمان نمیدزدن و قایم نمیکنن پس دوستانی که بدون دیدن کوالی و تمرین نظر میدن با تجدید نظر کنن

  16. mrz_ir

    10

    2

    پول پوزیشن صد و دوم
    اما ده رده پنالتی و استارت از یازدهم به امید یک استارت عالی لوییس
    و به امید یک مسابقه جذاب و برد والتری در سال اخرش
    پیچ اول واقعا پیچ جالبیه پارسال که موقع استارت بعضیا بدجوری اسپین شدن
    امروز هم مازپین نمیتونست سر این پیچ بپیچه
    حتی لوییس هم که سر این پیچ درگیر بود با ماشین
    ترکیه هم پیستش یسری عیب ها داره اما همین عیب ها جذابش کرده

    • mrz_ir

      10

      1

      مثل اینکه پول پوزیشن همون 101 مونده و برای والتری حساب شده 😐
      پس هیجدهمین پول والتری و کسی که بیشترین پول پوزیشنو بدون قهرمانی داره تبریک میگیم

  17. Amirhossein.gz

    8

    1

    برادر من اگه اینطور که شما بگی باشه وضعش تو موتور به مراتب بهتر از مکسه بعد موتور که دو نیم مسابقه میزنه تو بهش میگی کهنه ؟
    په اگه طبق استدلال شما باشه این موتور بعد سه مسابقه کهنه به حساب میان

  18. iman

    8

    0

    خوب تعیین خط همونطور که پیش‌بینی می‌شد با یک و دوی مرسدس تموم شو و سورپرایز حذف ریکاردو در مرحله اول و پنجمی فرناندو که فردا باید از رده چهار شروع کنه و امیدوارم که مسابقه به شکلی پیش بره که بعد از سالها پودیوم ناندو رو ببینیم،آرزو بر جوانان عیب نیست😂😂😂😂نکته کلیدی ریس فردا عظم و اراده والتری برای سد کردن راه مکسه و باید ببینیم بوتاس اراده ای در این راه نشون میده یا نه و از اون طرفم پرز باید همیلتون رو معطل کنه که بعید میدونم ازش بر بیاد.به هر حال فردا جنگ استراتژی هاست و ریس جالبی خواهد شد

    • German man

      4

      2

      اگه فردا بارون بیاد
      بوتاس در همان پیچ یک مکس و شارل و سایر مدعیان رو اوت میکنه و وینگ من بودن رو با رسم شکل توضیح میده

  19. Monster

    12

    1

    تو پیست های بلند و سرعت بالا به لطف پاوریونیت و مهندسی فوق العاده مرسدس قوی تر عمل کرده شاید گرچه دست برتر و به شکل محسوس سریعتر نبودن اما بهترین ماشین رو ازش گرفت به لطف فیا امسال مرسدس رو تضعیف کردن که یه رقابت ایجاد بشه گرچه واقعا یکتازی مرسدس هیجان رو از فرمول وان گرفته بود و لذت و ترس از برد و باخت تقریبا از دست رفته بود گرچه خودم به شخصه لویس و مرسدس فن هستم اما خوشحالم که این قوانین رو گذاشتن و دوباره تا حدودی هیجان رو برگردوندن به مسابقات.
    این یه چالش برای مرسدس بود که با این قوانین بتونن خودشون رو رقابتی نگه دارن و از پیش باخته نباشن وگرن روی کاغذ تا الان میبایست اختلاف بین ردبول و مرسدس بیشتر از اینها میشد
    از قوانین عدم تغییر مود موتوری که سال گذشته اجرا کردن نیز یه ضربه تقریبی به مرسدس بود چون مود های بالای مرسدس واقعا رو دست نداشت.

    اگه امسال مرسدس بتونه قهرمانی رو بگیره پیش بینی میشه که سال اینده با اختلاف بیشتر از ردبول سریعتر باشه در واقع سال اینده تمامی خودرو ها بهم نزدیک ترن و سبقت گرچه بیشتر میشه اما سختر هم میشه به این دلیل که دیگه یک خودرو که از ۱۰ استارت میزنه با اون ماشین های تقریبا برابر نمیتونه به سادگی به پدیوم برسه.

    فراری هم تقریبا تمامی تخم مرغ هاشو تو سبد سال اینده گذاشته و به احتمال ۹۰ درصد جزو مدعی های قهرمانی هست با این راننده های جوان با تجربه و سریع.
    فراری نماد فرمول یک هست و افولش واقعا اذیت کنندس و الان خیلی بیشتر لذت بخش بود که رقابت بین مرسدس و فراری میبود تا ردبول امیدوارم سال اینده رقیب قهرمانی باشن چون هم کلاس فراری قابل مقایسه با ردبول نیست.

    • Siamak

      10

      2

      قربون هرچی جوون فهمیده مث خودت !
      اون پاراگراف آخر کامنتت خستگی روز رو از تنمون گرفت ! کاش میشد دوسه تا لایک بهت میدادم .

      • mrz_ir

        5

        0

        فقط امیدوارم که مکلارن و فراری سال اینده بیان بالا و برای قهرمانی رقابت کنن
        لاین اپ های سه تیم مرسدس و فراری واقعا بیش از حد قدرتمنده سال اینده و همچنین لندویی که توی مکلارن امسال عالی بوده و ریکیاردویی که امیدواریم سال اینده ماشین بر وفق مرادش باشه دوباره نشه همون اش و کاسه ردبول که ماشین بر اساس راننده جوونتر تیمه

    • B A H A D O R

      10

      1

      باریکلا
      منم مرسدسی ام و فن لوییس
      ولی،
      ولی،
      از حق نگذریم یه تیم با ابهت و پرستیژ کامله
      امیوارم فصل بعد قرمزهای رقصان اون بالا بالاها سر سر کنن( خودی نشون بدن)
      ولی به مرسدس ببازن😅😅😅😅😅
      به دل نگیرید فراری فن های عزیز

      • Erfan

        2

        2

        طبق اصل “نیمه پر لیوان را ببین” ما هم فقط جمله اولتون رو در نظر میگیریم و از شما تشکر میکنیم😅

  20. Hossein 123

    11

    2

    لوییس به بهترین نحو کارش رو انجام داد، فردا از 11 ام شروع می کنه…

    فردا به شدت نیاز به یک بوتاس عالی و البته شارل جوان آنها! و استارت های عالیش برای نگه داشتن مکس هست تا لوییس برسه!
    در کنار این نیاز شدید هم به استارت و استراتژی درست داریم….
    بنظرتون استراتژی محتمل مرسدس چیه اگه بارون نیاد؟

    ردبول شرایط مناسبی نداره در پیستی که انتظار داشتیم ردبول بهتر باشه، باید حداکثر استفاده رو کرد…

    • German man

      4

      14

      استراتژی مرسدس در پیست خشک=تکیه به ماشین
      استراتژی مرسدس در پیست خیس=تکیه به مهارت بالای بوتاکس در اوت کردن رانندگان رقیب

      • Mehrab

        5

        2

        دوست من شما انگار خیلی داری میسوزی . به قول دوستان که آب و بریز اونجا که میسوزه

  21. Amin44

    11

    1

    ردبول بخشی از مشکلشو حل کرد ولی نتونستن ماشینو سر حال کنن!تایم گسلی نشون میده
    مهندس های ردبول یه جا اشتباه بزرگی دارن!!
    مکس تو سکتور سه مشکل داشت!
    قلبا دوست دارم دور اول با همین پوزیشن ها به پایان برسه و لوییس تو همون ریس رده بگیره ولی خب استارت مسابقه قطعا یکی از حساس ترین بخش های مسابقس!مکس و بوتاس اگه یکم شل استارت بزنن اون پشت لکلرک و استاد استارت(آلونسو)آماده هستن برای حمله،لوییس هم تو یه جایی استارت میزنه که از همه طرف می‌تونه تهدید بشه…

  22. 77Ali

    11

    1

    یه چیز خیلی عجیب و ترسناک این بود که تایم سافت لویس تو کیو ۳ یعنی همون تایم پل فقط ۰.۲ از تایم خودش رو مدیوم تو کیو ۲ سریعتر بود
    😐😐😐
    این یعنی یا اینکه لویس و مرسدس خیلی سریعترن تو این پیست ازبقیه و لویس به راحتی اول میشه و یا تایر خوری فوق العاده رو سافت که باعث میشد تو سکتور سه نتونه خوب تایم بزنه و نزدیک به مدیوم باشه تایمش و در نتیجه شاید شاید تایر خوری مدیوم و هاردشم بد تر از بقیه باشه

    • Hossein 123

      9

      0

      من آب و هوا رو چک کردم، ظاهرا استانبول فردا یک احتمال بارون کمی در ساعات مسابقه داره (حدود 7 درصد)… ولی در کل فکر نمی کنم بشه انتظار بارون زیادی داشت، نمی دونم!

  23. مکس مارکز⚡😺🧡

    3

    3

    ردبول نتونست کاملا مشکلشون رو حل کنن فقط خداکنه موقع استارت بارون نباشه وگرنه فاتحه مکس وشارل خوندس چون جناب بوتاس اونجاس وهمه می دونیم مجارستان چه اتفاقی افتاد اما تو بقیه مسابقه بارون جالب خواهد بود فقط امید وارم ردبول ورانندهاش وهمچنین شارل وفراری یه نتیجه خوب بگیرن

  24. Amir5

    6

    1

    ب بنظر میاد که بازم مرسدس سریع تره و ردبولم ماشین دومو داره و فراری و آلپین سریع تر از مکلارنن توقع داشتم که فراری سریع تر باشه ولی آلپینو نه و آلفا توری هم عالی بود و استونم چندان سریع نبود قطعا فردا سب میتونه که با یک انتخاب درست لاستیک به ۴ تا۶ امتیاز برسه و هاس هم نگم بخوصوص میک درجه یک بود و آلفا هم کوند بود و ولیامزم چندان سریع نبود
    وهمیلتون هم در انتخاب لاستیک آزاده

  25. Fahrenheit

    9

    1

    سلام و درود به همه اساتید
    ستاره امروز تعیین خط واقعا فراری و ساینز بودن
    تو مرحله اول که باعث حذف یکی از رانندگان رقیب مستقیمشون ریکاردو شدن
    و تو مرحله دوم هم با دادن توو به لکلرک که تونستن بفرستنش به Q1
    واقعا جای تحسین داشت مدیریت و مهارت مجموعه تیم و راننده های جوانشون
    Forza Ferrari

    • SUPER FAST 16

      7

      2

      با اون ستاپ و این پیست سرد و لغزنده شارل شیر دل تونست با یه مگا لپ اون تایم رو تو روز خوب گزلی و چکو به ثبت برسونه،و گفته به حق شما که تیم کارشو به نحو احسنت انجام داد،دنیل کیو ۱اوت کرد لاندو به زور و شانس به کیو ۲ رسید راسل با اینهمه تبحر نتونست به کیو ۳برسه و…این پیست واقعا چالشی هست.
      کارلوس هم اگه بتونه فردا خودشو به امتیاز ها برسونه عالی میشه،عالی بوده تابحال

      • mrz_ir

        2

        2

        شارل شیر دل گفتی یاد استرانگ هولد کراژدر (همون جنگ های صلیبی ) افتادم
        سرباز کماندار عربکیه اونوقت؟؟😅🤣

  26. Mehriar Salehi

    13

    1

    یک عملکرد افتضاح از جورج تو این سشن.
    Q3 با لپ آخری که به راحتی تا انتهای مسیر مستقیمی ۳-۴ دهم از سب سریعتر بود، در دسترس بود و بعد؟ یک اشتباه بد.
    این اما از کلیت قضیه که ویلیامز آخر سال قبل باز هم میتونست توی ۱۰ نفر اول باشه چیزی کم نمیکنه…و باز هم بیشترین پیشرفت رو بین تیمها ویلیامز داشت بین تمرین جمعه و کوالی که همونطور که عرض کردم از اثرات ارتباط مستقیم بهینه شده پیت وال و کارخانه هست که از نقطه تمرکز های اصلی کپیتو بوده.

    فردا استراتژی های جالبی میبینیم بنظرم.تایر سافت اختلاف سرعت همیشگی رو با تایر مدیوم نداره، مدیوم دوام خیلی خوبی نداره و هارد شاید بهترین تایر ریس باشه.دلتاش با مدیوم کم و یکنواختیش خیلی بیشتر هست.

    کار بینظیر شارل و فرناندو رو هم نمیشه ندید…ناندو چه میکنه با این سن و بعد از این همه زمان دوری!

    امیدوارم ریس خشک باشه، بارون بمونه برای پیستهایی که توان عرضه ریسینگ خوب ندارن.استانبول پارک همیشه ریس های خوبی داشته و با وجود لوییس و ساینز خارج از رده، ریس جذابی رو میتونیم شاهد باشیم.

    • Max33vr46

      3

      9

      آقای صالحی از اتاق فرمان اشاره میکنن هورنر بدجوری خودشم تو حرفی که زده مونده و میخواد یجوری سر ته ماجرا رو هم بیاره. آیا بازم نظرت اینه که ردبول دو دهم از مرسدس سریعتره؟

      • Mehriar Salehi

        16

        3

        متاسفانه شما هم به سندروم عدم درک زمان مبتلایی!
        اینجا زیادن کسایی که تا حرف سب میشه میگن یعنی ۴ دوره قهرمان جهان رانندگی یادش رفته؟ هیچ درکی از گذر زمان ندارن و نمیدونم چرا پراست رو نمیارن تو ماشین بشونن!
        جنابعالی هم همینی…درباره ۱-۲ تا ریس این حرفو زد، گیر کردی توش.اما همینکه بلاخره تونستی بفهمی مدیر تیمتون اون زمان این حرفو زده و از انکار خارج شدی یه قدم مثبت برات به حساب میاد.

        زیاد زور نزن عزیز، کلیت فصل ماشین برتر رو ردبول داشته، بیشتر باهات بحثی ندارم.امیدوارم فردا مکس نره رو گردن کسی.

      • Erfan.5

        5

        8

        لاکی من چیزیش نمیشه

    • ایرن

      6

      1

      میدونی از چه چیزی توی شخصیت شما خوشم میاد؟
      جدای از منطق توی پستهاتون که البته جدیدا یخورده همراه با طعنه و تیکه انداختن به دیگران هم شده، این حس (نمیدونم چجوری یه کلمه مناسب پیدا کنم براش) اصالت دوستی شما جالبه. اینکه طرفدار ویلیامز هستی و تا ابد خواهی بود. اینکه درباره ناندو انقدر با هیجان حرف میزنید. مطمئنا یکی از طرفدارهای پروپا قرص کیمی هم بودین و هستین یا لااقل در حد بسیار بالایی براش احترام قائل هستین. میدونی مثل چیه. مثل طرفدارای قدیمی منچستر یونایتد و منچستر سیتی که یونایتدیها توی بنرهایی که به ورزشگاه میاوردن مینوشتن اصالت خریدنی نیست. شاید بیست سال یا سی سال دیگه تیم ردبول یه تیم با تاریخچه ای غنی در فرمول یک باشه اما الان تیمهای اصیل فراری و مکلارن و ویلیامز هستن.
      البته نکته ی بعدی جالب اینه که با وجود این موضوع اصلا متعصب نیستین و با اینکه طرفدار ویلیامز هستین خیلی منطقی نقایص تیم رو هم میبینید.

      • مهران آله

        1

        0

        میزان اطلاعات و حساسیت در بکار بردن اصطلاحات صحیح ، و گاهی انتقاد به خود بخاطر غلط املائی یا نوشتاری ، همه و همه نشانه احترام و تکریم مخاطبه … برای شخص من کامنتای ایشون جذاب ترین بخش این سایت هست و مثل سورت کردن آجیل که دنبال مغز پسته و فندوق بین نخودچی کشکش میگردیم ، میام دنبال عکس ایشون میگردم ببینم چی نوشتن …

        نه افتخار دیدارشون رو دارم و نه بده بستونی وجود داره … فقط اگه از خوبی ها تقدیر نکنیم ، ممکنه از دست بدیمشون !

  27. mahyar

    5

    4

    ببینید دوستان اگه یادتون باشه سال 2019 فراری ها توی تک دور خیلی سریع بودن .
    به شخصه اعتقاد دارم ردبول ماشین بهتری برای روز یکشنبه هست (البته به شرطی که پشت مکلارن ها گیر نکنه) و هنوز موتور هوندا اون قدرت لازمه رو نداره . هرچند که به نظرم انگا اونا شتابگیری بهتری داشته باشن نسبت به مرسدس ها ولی انگار که ی چیزی توی موتور مرسدس بهتر از هوندا رفتار میکنه . شاید نسبت ضرایب دنده نسبت به قدرت موتور توی مرسدس بهتره و ردبول توی این زمینه ضعف داشته باشه .
    ولی در مجموع مکس باید بتونه فردا رو با حداکثر امتیاز تموم بکنه و چکو بتونه از مکس در برابر لویس دفاع خوبی داشته باشه .
    عجب مسابقه ای بشه فردا . سرکار نمیشه چیزی رو دید . اما … امیدوارم آخر مسابقه ی باری چیزی مثل روسیه بیاد قلب تماشاگر از هیجان بزنه بیرون .

    کلام آخر :
    من خودم فکر میکردم اینجا پیست نزدیکی بین ردبول و مرسدس باشه . و برتری رو به ردبول میدادم . اما به نظرم میرسه که تا به الان توی کوالی و شبیه ساز ها انگار که مرسدس ها توی این پیست بهتر هستن .
    البته امروز مکس خیلی عقبتر تایم نمیزد . درواقع تایم بدی نمیزد و میشه گفت ستاپ هرکی برای ریس بهتر باشه فردا مسابقه رو با استراتژی درست قطعا” باید ببره مگر این که اتفاقی رخ بده .

      • Mehrab

        6

        1

        دقیقا برعکس گفتی

      • Sohraab

        2

        1

        فکر کنم برعکس گفتی برای کوالیفای مکس با دانفورس کمتر و لوییس با دانفورس بیشتر زمان هاشون رو ثبت کردن

  28. SEB.5

    9

    3

    تعیین خط گنگی بود .🤘
    شاه بوتاس فردا میخواد از رو آندر تیکر کپی کنه چن تا حرکت بزنه پنج شیش نفرو بندازه بیرون 🤟
    ردبول فقط باید شانس بیاره مسابقه بارونی شه وگرنه لوئیس مثل هواپیما جت از کنار مکس رد میشه .
    ماشین ردبول چرا اینجوری شده بود خدایی😨
    گزلی درجه یک ، ریکی هم به تنظیمات کارخانه برگشت ، ناندو هم که عالی بود و ماشین آلپین هر پیست حرف نداره خیلی خوبن و استونم با این شرایط شاید یه امتیاز بگیرن اگه ساینز عالی ظاهر بشه و لوئیس هم که صد در صد رد میشه . همون یکی دو امتیاز از این ریس بگیره سب و استون خوبه.
    جورج تایمش خراب شد وگرنه تو کیو سه بود .
    سب هم که هر چی توان داشت گذاشت خوب بود .
    فردا باید منتظر دفاع های خشن سوگولی باشیم از سب باشیم خدا رحم کنه.
    چارلز هم خوب بود فک نمی کردم تایم ۴ بزنه البته ۳ چون لوئیس جریمه داره عالی بود فردا اگه مسابقه یه نمه بارونم بزنه به دلیل اینکه سرده تا آخر مسابقه پیست یه کم لغزنده س و حال میده شاید اتفاقات جالبی ببینیم.
    میک هم با فرقون هاس عالی بود .
    انشالله فردا یه مسابقه جذاب ببینیم .
    شب خوش

    • Arash.sz

      5

      3

      آقای ادمین خیلی زشته کامنت های من ک طرفدار لوییس هستم پاک میکنی‌. یدفعه بگو درگیر جهت گیری شدی
      بعدشم زیر این پست من میخوام از عشقم همیلتون دفاع کنم چرا باید زورت بیاد پاک کنی.البته زور دست هرکی باشه میتونه استفاده کنه ولی تو واقعیت یکم عدالت رعایت کن خوشحالی حق ما طرفدار های لوییس. دمه هرچی مرسدس فن گرم💜44

  29. Amin-sdg

    5

    1

    آخر کیو دو واقعا وضعیت مزخرفی بود. هردو تا فراری ها و سب تو منطقه حذف بودن. ولی خب خدا رو شکر آخرین لحظه شارل خودشو کشید بالا و اگر مشکلی پیش نیاد تو مسابقه امیده که سکو بگیره. ساینزم با اینکه از آخر شروع میکنه ولی امیدوارم با این موتور جدید فراری بتونه خوب خودشو بکشه بالا.

    + اینکه چ کرد شوماخر… باید ببینیم میک میتونه جلوی ماشین های پشت سری ش همون طوری که تو مجارستان جلوی مکس دفاع کرد، دفاع کنه یا نه.

  30. Sohraab

    7

    0

    به نظر من لوئیس شانس خوبی برای سکو یا حتی بردن داره و مکس با توجه به مشکلات آیرودینامیکی و بالانس ماشین مسابقه سختی رو در پیش داره و بوتاس شاید اولین برد این فصلش رو نزدیک تر از همیشه میبیینه … به عنوان طرفدار بی طرف واقعا دوست دارم نتیجه هرچی میشه باز هم رقابت تو جدول امتیاز ها نزدیک و نزدیک تر بشه

  31. mrz_ir

    3

    0

    خوب تاثیر پیستو داری نادیده میگیری
    مثلا بوتاس توی مونزا از اخر شروع کرد اخر رو پودیوم بود
    اما روسیه که یکی از بهترین پیستای والتریه از 17 شروع کرد اما پشت گسلی گیر افتاده بود

  32. alireza_h

    3

    1

    تا یه ساعت قبل از شروع مسابقه، هوا توو استانبول‌پارک سرد و مرطوبه -زمین هم لغزنده-

    احتمالا اتفاقات پیش‌بینی نشده زیادی امروز ببینیم؛ با کلی قیافه غمگین و شاد بعد از پایان مسابقه به خاطر تبعات این اتفاقات پیش‌بینی نشده!

دیدگاه خود را بیان کنید