فرمول یک ایران – مکس ورشتپن با یک مدیریت فوق العاده توانست پول پوزیشن فرمول یک هلند 2021 را به یک پیروزی مقابل ارتش نارنجی تبدیل کند.

راننده ردبول با این پیروزی به صدر جدول قهرمانی رفت و لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با قرارگیری در رده دوم مسابقه و ثبت سریع ترین دور، در تعقیب راننده  هلندی خواهد بود.

والتری بوتاس که در آخرین دورهای مسابقه برخلاف دستور تیمی مرسدس، شانسش را برای سریعترین دور امتحان کرد، در رده پایانی سکو قرار گرفت.

جدول مسابقه فرمول یک هلند 2021

ردهرانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2لوئیس همیلتونمرسدس+20.932
3والتری بوتاسمرسدس+56.460
4پیر گسلیآلفاتائوری+1دور
5چارلز لکلرکفراری+1دور
6فرناندو آلونسوآلپین+1دور
7کارلوس ساینزفراری+1دور
8سرجیو پرزردبول+1دور
9استبان اکونآلپین+1دور
10لندو نوریسمک‌لارن+1دور
11دنیل ریکاردومک‌لارن+1دور
12لنس استرولاستون مارتین+2دور
13سباستین فتلاستون مارتین+2دور
14آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+2دور
15رابرت کوبیتساآلفارومئو+2دور
16نیکولاس لطیفیویلیامز+2دور
17جورج راسلویلیامز+2دور
18میک شوماخرهاس+3دور
-یوکی سونوداآلفاتائوری-
-نیکیتا مازپینهاس-

274 دیدگاه

  1. Amirali

    33

    39

    چند تا نکته جالب تو این مسابقه دیدم
    اولی مسابقه محشر لوییس بود که با وجود برتری نسبتا زیاد ردبول بعضا داشت فاصله کم میکرد
    دومی اینکه ثابت شد اکثر رای دهنده ها مخاطب های اماتورن،واقعا پرز؟؟؟
    سومی اینکه دیگه اسپین های مکرر وتل دارن به تیم های دیگه هم ضربه میزنن!
    هلندی ها هم یک جوری خوشحالی کردن انگار مکس خیلی غیر عادی برنده شده
    شاید براشون خوشحالی داشت ولی خب ماشین برتر رتبه برتر رو گرفت.
    امیدوارم حداقل در ادامه مسابقات خودرو ها کمی نزدیک تر بشن تا مکس با لاستیک هارد از لوییس با مدیوم سریعتر نباشه.این مسابقه دیگه واقعا تهش بود.البته از اتریش بهتر بود حداقل.

    • Amirali

      13

      28

      و اینکه به نظرم اگر مرسدس استراتژی سه استاپه رو در نظر میگرفت میتونست یک اسپانیا و مجارستان دیگه بسازه.چرا این کار رو نکردن؟با یک سافت واقعا میشد این کار رو کرد.تازه پشت سریش هم ولتری بود.

      • 77Ali

        13

        5

        منم همین فکرو میکنم تو لحظه ۱.۷ باید میرفتن واسه سافت البته احتمالا سافتی نداشتن ولی واسم جالبه چرا محض اطمینان یه سافت سیو نمیکنن چرا کیو دو فقط یه بار تایم نمیزنن وقتی کافی زدن که تایر سیو کنن این ریسو نمیگم کلا میگم
        اما در مورد مسابقه تبریک به مکس عالی روند و تبریک به ردبول که تو تعطیلات اختلاف و افزایش دادن سرعت عجیبی داشتن
        و بپردازیم به شارل قهرمان ۲۵ ثاینه سریعتر از ساینز هر چی داشت گذاشت میشد بالاتر از گسلی تموم کرد کاش میرفتن رو مدیوم حیف شد ولی بازم کافی بود چون اول دوم که نمیشه تیم ولی سومی دیگه قطعیه مخصوصا با انیجن جدید که تو مونزا میرسه

      • LH44

        30

        9

        فقط در یه صورت مرسدس برنده میشد.اونم این بود که دوتا موتور جت ناقابل وصل کنه به ماشین:))
        از استارت میشد فهمید چخبره!با اینکه استارتشون مثل هم بود اما فاصله بعد از چنتا پیچ رفت بالا یک ثانیه!
        واقعن نمیشد گرفتشون.تیم همه کار کرد.نشد.

      • محمد امین

        15

        2

        البته لکلرک ۳۰ ثانیه جلوی ساینز تموم کرد

      • Sebmm

        21

        7

        اصلا ب ترافیکهای پیست نگاه نکردید ک مکس نهایت استفاده رو میکرد؟
        مجار و اسپانیا میشد ولی اینجا نمیشد کاری کنن چون پیست مناسب سبقت نبود
        پرز هم بله واقعا عالی بود تو این ریس حتی اگه اماتورا رای داده باشن من ک احساس کردم چکو داره میاد رو روند اصلیش…
        اسپین فتل بخاطر ماشین بود… تو هر س تا تمرین نتونست ی دور خوب بزنه… ماشین مشکل داشت فقط تونستن برسوننش همین
        همیلتون هم عالی بود فقط استراتژی بد داشتند البته بازم نمیشد کاری کرد تا فاصله رو کم میکرد میرسیدند ب ترافیک و روز از نو روزی از نو….. اون فاصله اخر ک بوجود اومد چهار ثانیه لاستیک همی دیگه داغون شده بود چقدر میخواستن سریع باشن
        در کل تبریک ب مکس فنا بخاطر بردشون
        ولی هیجانی نداشت اونهمه رد فلگ تو تمرین و کوالی تو مسابقه ی رد یلو دو س ثانیه ای فقط

      • ferarri

        2

        0

        نمیتونستن چون مکس سریع میومد پیت و جلو لوییس در کیومد

    • iman

      28

      31

      ماشین چندان برتری نداشت و خیلی سرعت مسابقه ای به هم نزدیک بود.اینکه مکس عالی عمل میکنه دلیل برتری ردبول نیست.ماشین دوم ردبول اینو ثابت میکنه.برتری ماشین اونه که سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ شاهدش بودیم نه این فاصله میلیمتری که چند پیست برتری با مرسدسه و چندتا با ردبول.

      • eric landar

        23

        21

        ردبول برتری محسوسی نسبت به مرسدس داره مکس هر وقت اراده میکرد فاصلش رو به نزدیک چهارثانیه هم میرسوند با لوییس وقتی دید کاری از لوویس و مرسدس برنمیاد آرومتر رانندگی کرد تازه با لاستیک هارد که چسبندگی و سرعت کمتری داره لوییس رو آچ مس کرد

      • محمد امین

        17

        5

        پیس ماشین دوم ردبول بیشتر از ماشین ماشین دوم مرسدس بود

      • Amirali

        18

        15

        ایمان عزیز چرا سالهای قبل رو به امسال ربط میدید؟
        این مسابقه برتری ردبول زیاد بود حالا شما به سالها و مسابقه های قبل ربطش بدید

      • Mostafa

        16

        14

        دقیقا
        فکر کنم بعضیییا سالهای قبلو یادشون رفته،مرسدس اگه با لاستیکای وت هم رو پیست خشک میروند تیمای دیگه با سافت هم به گرد پاش نمیرسیدن
        حالا اختلاف سه چهار ثانیه اونم تا انتهای مسابقه شده برتری مطلق ماشین😂😂
        سوپرمکس واقعا کار درسته🦾

      • iman

        19

        2

        amirali جان من کاری به سال‌های گذشته ندارم و منظور اینه که برتری ماشین به اون سالها میگن نه این فاصله میلیمتری امسال که با کوچکترین خطا و اشتباه از سمت گاراژ یا راننده برنده ها جا به جا میشن.امسال رقابت بسیار نزدیکه و هیچ تیمی برتری کامل به دیگری نداره

      • L.H 44

        4

        1

        شما یادتون رفته که این پیست پیست خونگیش بوده
        فقط خدا را شکر که امروز تصادف نداشتیم

      • pejman

        1

        3

        سال های قبل میگفتن اگه ماشین ها برابر میبودن مکس بهتر لوییس عمل میکرد اما واقعا امسال مشخص لوییس با همه کاری که از دستش بر میاد رو میکنه اما به مکس نمیرسه تو بعضی از پیست ها ختی با استراتژی متفاوت و این نشون میده اختلاف توی رانندگی این دو راننده نیست بلکه توی سرعت مسابقه ای ماشین هاشونه و ماشین مکس پر چاضح بود یه سر و گردن از مرسدس بالاتره و این دیت بالا رو تو تعداد زیاد تری از پیست ها دارن که در نهایت فکر کنم فصل بنفع مکس به پایان برسه چون تو عمده پیست های باقی مونده با ردبول هستش و ردبول عمده این برتری رو مدیون تغییر قوانین به نفع خودشه نه پیشرفت هایی که کرده لوییس در مواقعی هم که فرصت داشته فواصل خوب امتیازی ایجاد کنه متاسفانه دچار مشکل شده و بد شانسی اورده وگرنه الان حدول جور دیگه ای میبود

    • Kenzo

      23

      24

      سوپر مکس مکس سوپر سوپر مکس مکس مکس سوپر مکس مکس سوپر سوپر
      مکس
      مکس
      مکس
      یکی از بهترین مسابقات مکس بود این مسابقه
      کاملا بدون اشتباه
      .
      .
      .
      فرناندو آلوووووووونسوووو
      فوق‌العاده بوده امروز مثل همیشه
      و چکو پرز که سبقت های خیلی خوبی گرفت
      و البته گسلی تو جایگاه چارم
      همگی امروز عالی بودن
      ماشین آلپین واقعا جون گرفته و خودشونو از آلفاتاوری و استون مارتین جدا کردن و دارن میان تو لیگ فراری و مک‌لارن

      • ایرن

        22

        2

        گسلی عالی بود . واقعا خیلی خوبه. اما درباره ی خودروی آلپین. فاصله اول فصل رو جبران کردند. از استون جلو زدند اما به نظر هنوز از آلفا تاوری جلو نزدند. شاخص آلفا تاوری در اصل گسلی هست. دلیل اینکه از نظر امتیاز تیمی آلپین جلوتر هست اینه که هردو راننده امتیازای خوبی جمع کردند اما گسلی یه جورایی تنها داره امتیاز جمع میکنه

    • Hamoon

      25

      5

      برد خونگی خوشحالی هم داره دیگه
      چه اصراری دارین خدایی ک کی ماشین برتر رو داره :))))
      مکس برد مبارک طرفداراش

      • Hamoon

        12

        14

        فتل افت کرده متاسفانه
        البته هر سوپر استاری یه روزی افت میکنه

      • Sadegh

        4

        6

        چطور به این نتیجه رسیدی که سب افت کرده؟! 😐

      • L.H 44

        7

        3

        توی مسابقه های قبلی شاهد بودیم که اگر ماشین خوب باشه سب میتازونه

      • Hamoon

        5

        0

        کلی گفتم دوستان

      • مهدی

        7

        1

        به جز سه نفر اول همه لپ شدن😶

    • Morteza

      16

      24

      آب رو بریز همونجا که میسوزه
      همه آماتورن
      فقط تو خوبی

      • Amirali

        24

        10

        مرتضی جان اولا من هیچوقت با چنین ادبیاتی صحبت نکردم که شما به من جواب میدی
        و دوما من جسارتی به کسی نکردم.عرض کردم کسایی که به پرز برای بهترین راننده رای دادن آماتورن.که اینجا بعید میدونم کسی اینطوری باشه.خوب نیست به خاطر یک اختلاف نظر اینطوری با هم صحبت کنیم.

      • رضا

        11

        3

        بنظر منم پرز در حد انتخاب شدن راننده روز نبود،با ماشین امسال ردبول هشتم شدن خیلی مشکل نیست،حتی اگه از آخر استارت بزنی

      • L.H 44

        5

        3

        حرف رضا درسته چون توی مجارستان لوئیس ار ۱۴ام به ۳ام رسید ولی باز هم راننده روز رو نگرفت

      • NICO ROSBERG-06

        3

        3

        راننده روز حق فرناندو ألونزو بود.

      • pejman

        2

        2

        با این ماشین ردبول تو این پیست وقتی همه بجز سه نفر برتر لپ شدن پرز دست کم باید ۴ میشد گرچه اگه راننده شش دونگی بود حتی میتونست به والتریی هم برسه با برتری که ردبول داشت

      • حسنی

        0

        1

        بابت برد مکس و رانندگی خوب پرز بهت تبریک میگم ولی باید با طرفدارهای تیم های دیگه احترام رو رعایت کنی

    • Redbull mo

      7

      21

      اول اینکه پرز از رده ۲۰ اومد تا اینجا دوم تماشاگر های انگلیس چند مسابقه قبل دیدید چکار میکردن تازه بدون رقیب همسرتون برد‌ . همیلتون دقیقا مثل بوتاس ماشین برابر داره اگر دستور تیمی نبود شاید سکوشون عوض میشد

    • In The Dark

      23

      2

      امیر علی جان مکس با لاستیک هارد سریع تر از همیلتون نبود! همیلتون کاملا سریعتر بود فقط مشکلی که وجود داشت ست تایر مدیوم همیلتون نو نبود و از قبل استفاده شده بود و واسه همین بیشتر از چندین دور اولیه نمیتونست برتری بده به همیلتون …

      • Amirali

        10

        12

        IN THE DARK و Max 33
        تصوری که من داشتم این بود که هروقت مکس اراده کرد فاصله رو برد بالا.حالا شایدم اشتباه باشه.

      • Ferrari_leclerc

        6

        1

        استینت دوم مکس که با تایر هارد نو شروع شد در آخر مسابقه تقریبا چیزی از لاستیک هاش باقی نمونده بود.
        لوییس و البته ماشین مرسدس در نگهداری تایرها مدیریتشون عالیه که با لاستیک مدیوم تا آخر ریس مکس رو تحت فشار گذاشته بود.
        به شخصه فک میکردم با توجه به تایر هارد مکس و مدیوم لوییس توی 10 دور آخر،تایرهای لوییس کاملا از بین برن اما تصاویر،برعکس این موضوع رو نشون میداد.
        امروز لوییس و مکس یه روز بدون نقص رو داشتن و هر دو عالی بودن.ریس هم که با رد فلگ و سیفتی کار از روال عادی خارج نشد خوشبختانه.
        مکس حقش برد بود.
        در مورد ماشین برتر هم همونطور که بارها دوستان دیگه گفتن،امسال ماشین برتری وجود نداره اگرم اختلافی باشه واقعا کمه.
        کسایی که عادت داشتن ببینن مرسدس مثلا با w9وw10 با اختلافهای بالاتر از سی ثانیه اکثر مسابقات رو میبره و هیچ هیجانی تو مسابقات برای قهرمانی وجود نداشت،حالا که امسال مکس با اختلاف های معمولا کمتر از ده ثانیه برنده میشه،شده ماشین برتر؟(توی چندتا مسابقه لوییس برای فستت لپ دور آخر رفت پیت لین و فاصله آخر مسابقه زیاد شد)
        ماشین برتر مرسدس دوران هیبرید غیر از امسال بودش، نه ردبول امسال.

    • Max33vr46

      18

      12

      واقعا ما هر چی میخوایم هیچی نگیم شما ول نمی کنید آخرین باری که کامنت گذاشتم یه ماه پیش بود بازم نمیخواستم کامنت بزارم ولی شما آدمو مجبور می کنی ردبول چیز بیشتری نسبت به مرسدس نداره اینجا گرندپری خونگی مکسه به همین خاطر چیزایی از پیست بلده که لوئيس و دیگران شاید ندونن بجای اینکه از رانندگی این دوتا اعجوبه لذت ببریم هی بحث ماشینو پیش بکشید تا به واقعیت اعتراف نکنید بله امروز هم مکس هم لوئيس روز بی خطایی داشتن در ضمن دوستانی که میگن مرسدس با تایر مدیوم از هارد مکس سریعتره مثل اینکه مسابقه رو خوب ندیدن لوئيس بعد از پیت استاپ سه ثانیه رو به یک ثانیه و کمتر هم رسوند لطفا بزارید از مسا بقات لذت ببریم

      • پویا اردلان

        4

        0

        مکس حقش برد بود ، لایق برد بود. باید میبرد پیست خونگیش بود ، اونهمه جمعیت امدن …
        بشما هم تبریک میگم.

        یک حرکت زیبا انجام شد و اون تشویق همیلتون در پایان مسابقه بود. اینها زیباست . نه کی ماشین برتر را دارد.

        وکس همینکه در مقابل قهرمان هفت دوره جهان داره مقاومت میکنه شاهکار میکنه . دوستان لوییس همیلتون داره تعقیبش میکنه . گسلی میگه از تیم خواستم اگر زمانی همیلتون به من رسید نگن بهم تا نفهمم، مکس داره خیلی ریلکس باهاش رقابت میکنه . همه میدونن من هوادار لوییس هستم اما دلیل نمیشه واقعیات را نبینیم. کرسدس اگر پیت استاپ اول لوییس را اونطور ۵ ثانیه معطل نمیکرد و پیت دوم را انقدر زود نمیبرد که لوییس در ترافیک دربیاد احتمالا رقابت چرخ به چرخ ایندو را میدیدیم . در این مسابقه امکان نداشت تصادف کنن، کاری نمیکردن که اون همه تماشاگر براشون خاطره بدی بشه.

    • NICO ROSBERG-06

      14

      6

      تبریک میگم به طرفدارای ردبول و مکس بخاطر این برد .. لویس نشون داد هنوز مرسدس می‌تونه قهرمانی رانندگان و بگیره ولی الحق مکس و ردبول خیلی امسال رو فرم هستن..در باره بوتاسم باید بگم،عجب حرکتی زد،ولف و مهندسش و در آخر خود جیمز همه تو رادیو ازش خواستن سریع ترین دور و نزنه،ولی بوتاس مرسدس و مجبور کرد یه پیت اضافه برای لویس انجام بدن،مثل اینکه به بوتاس اعلام کردن سال دیگه توی مرسدس نیست ،فقط حیف خیلی دیره برای اینکه بوتاس از حیثیتش دفاع کنه.تنها راننده ای که در آینده حسرت اینو میخوره که ماشینی داشت که میتونست حداقل یک قهرمانی داشته باشه تو کریرش اما قدر صندلیش و نتونست.داستان ولتری و مرسدس ازین ببعد جالب ترم میشه..
      این بحث کدوم ماشین بهتر از اون یکیه هم دیگه معلوم شده .. در حالت عادی میبینیم که راننده های اول مرسدس و ردبول به هم خیلی نزدیکن و راننده های دومشونم همینطور،ینی پرز و بوتاس از نظر عملکرد.. هردو ماشین تقریبا برابرن،
      یه تبریکم میگم ب فرناندو که واقعا حیفه که این راننده توی ردبول یا فراری نیست..عجب ریسی داد..گاسلی هم عالی و کم نقص بود رانندگیش. به هرحال با این فاصله ای که امروز از مرسدس و ردبول دیدیم،مطمعنم توی پیست های سرعتی مثل مونزا و آمریکا ،مرسدس با لویس واقعا شانس برد داره. امسال راننده ای قهرمانیه که بدون اشتباه و بدشانسی و دی ان اف،تا آخرین مسابقه بره..چون لویس که نشون داده خیلی کم اشتباهه،باید ببینیم ردبول و مکس امسال میتونن بقیه ریس هارو بدون اشتباه بگذرونن یانه،
      ریس های بعد از اینم داغ تر خواهد بود..
      شب همه خوش🙏

      • Max&Nor

        14

        4

        خداییش من بیشترین لذتو از دیدن آنبورد آلونسو میبرم،لامصب خیلی تر تمیز میرونه
        اگه ماشین ردبول یا مرسدس داشت الان اون بالاها بود

    • mohammad

      14

      6

      تنها نکته جالب این مسابقه لپ شدن همه راننده ها به جز 3 نفر اول بود

      واقعا حوصله سربر

      • ایرن

        12

        2

        و دوبار لپ شدن راننده ها تا رده 12 !!!
        هنوز نصف مسابقه نگذشته بود که ده تا راننده اول لپ شده بودن. دور 34

      • بردیا

        8

        4

        2019 و 2020 هم میگفتین حوصله سر بر😒

      • mohammad

        6

        4

        بردیا اونم همین بود

    • Amirali

      8

      18

      حدس میزنم فقط به خاطر پاراگراف وتل این همه دیسلایک گرفتم،خب دوستان قبول کنین بوتاس ضربه خورد با اون اسپین.چیزی از ارزش های وتل که کم نمیشه

      • Max&Nor

        14

        3

        بوتاس چه ضربه ای خورد به اون تمیزی از کنارش رد کرد
        روحیه هم گرفت فک کنم با این حرکت پر آدرنالین

      • mn.a

        2

        10

        سخت در اشتباهی. فک کنم یبار تو یه بحث به تو گفته بودم. گوش و چشمت فقط اونی که دلش میخواد میشنوه و میبینه. گویا هنوزم همونطور هستی.

      • Amirali

        6

        6

        mn.a واقعا با من بودید؟
        فرمول یک انقدر وسیعه که شما در مورد تمام امور فکری من چنین اظهاری بکنید؟

    • mohammad

      8

      3

      گسلی راننده بهتری بود به نظرم

      • رضا

        7

        3

        آدم از هیجانی رانندگی لکرک و تمرکز گسلی لذت میبره

    • ایرن

      24

      7

      یعنی توی این کامل یک ترم کامل منطق درس داده شد…
      برتری نسبتا زیاد لوییس؟ عجب واقعا مکس برتر بود. اما اینکه بگی برتری نسبتا زیاد عجیبه.
      به نظرم این چند ساله که یه برتری مطلق نسبت به همه تیمها داشتین شما طرفدارهای مرسدس رو بد عادت کرده. میدونم طرفدار لوییس همیلتون هستی و خاصیت طرفداری اینه که حتی توی بدترین شرایط هم بازم طرفدار باقی بمونی. اما خب خداییش نباید عملکرد فوق العاده مکس رو فقط به خودرو ربط داد. شما هفت ساله دارین زمین و زمان رو به هم میدوزین که بگین برتری مطلق مرسدس 90 درصدش به لوییس برمیگرده. الان یکدفعه چی شد که برتری جزیی خودروی شماره 33 نسبت به خودروی 44 شد برتری نسبتا زیاد خودروی ردبول و هیچ ربطی به کیفیت رانندگی مکس نداره…

      گیر دادن شما به راننده ای که توی یه تیم میانه جدول رانندگی میکنه (تیم هفتم) و راننده دوازدهم جدول رانندگان هست، نشون میده که این راننده در زمان اوج خودش چقدر بزرگ بوده و هنوزم هست که توی رقابت مرسدس و ردبول باید اون وسط یه گیری بهش داد. یه نگاه به جایگاه سب و هم تیمیش در ابتدا و انتهای مسابقه بنداز و اون اسپین که باعث شد فکر کنم دو رتبه عقب بیفته. اونوقت میفهمی این مسابقه چقدر لااقل از همتیمیش بهتر عمل کرده. بازم اینجا خودرو اصلا مطرح نیست و فقط و فقط راننده…

      درمورد خوشحالی هلندیها هم خب طبیعی بود. در رقابت قهرمانی راننده ی مورد علاقشون توی مسابقه خونگی برنده شده.
      بهتری از اون مدل خوشحالی کردن راننده ی مورد نظر در کشور مورد نظر بعهد ار اون اتفاقات مورد نظر بود که. خداییش این خوشحالی طرفدارا خیلی مِلو تر از خوشحالی اون فرد مورد نظر بود. البته از نظر شما اون فرد اونجا خودروی دهم مسابقه زیر پاش بود و با شایستگی و بدون اتفاقات جانبی تونست اول بشه.

      مرسدس سه استاپه میرفت حتما ردبول هم سه استاپه میرفت. توی هیچکدوم از لایتسک ها لوییس نمیتونست خیلی متفاوت عمل کنه.

      و چیز جالب این بود که فقط سبقت مکس از والتری بیشتر از 2 ثانیه از مکس زمان گرفت و فاصله بیش از 3 ثانیه با لوییس رسید به فاصله نزدیک یک ثانیه. این اهمیت همتیمی رو نشون میده که فعلا مکس ازش بهره مند نیست. به نظرم بعد از ریکیاردو، فعلا بهترین همتیمی برای مکس همین پرز بوده اما خب تا الان که ترکیب لوییس و بوتاس ترکیب بهتری بودند تا ترکیب مکس و پرز

      و اینکه کاش ساینز میتونست دور آخر بهتر دفاع کنه و جایگاه از دست نده. اما بازم خدا رو شکر که فراری خیلی بهتر از رقیب اصلیش یعنی مکلارن بود.

      • mn.a

        9

        3

        حرف حق

      • Morteza

        7

        4

        علیرضا جان اگه دنبال منطق و حرف حقی
        بفرما اینم حرف منطقی.
        ممنون از ایرن عزیز

      • armin

        9

        4

        بهترین تحلیلی بود که خوندم،نمیدونم چرا دوستان دست از این تعصبات بر نمیدارن،اگه راننده ای که دوست دارن ببره ماله رانندست اکه ببازه ماله ماشین!!!نمیدونم چجوری باید به بعضی از دوستان گفت تمام پیستها برایه یک ماشین نمیتونه عالی باشه،بهر حال مکس و لوییس بنظرم عالی بودن ،گسلی و ناندو هم همینطور.در ارتباط با سب هم همینطوره که در بالا کفتم،میتونه یه روز عالی نباشه که حتما داشته تو‌مسابقاتش ولی تو این ماشین و بخصوص که موتور کهنه رو ماشینش گذاشتن و تو کوالی هم اون بلا سرش اومد بازم تو ۲. لنس تموم کرد و فقط بخاطر احترام تیمی سبقت نکرفت.بنظرم عملکردش امسال خوب بوده .

      • Amirali

        7

        8

        ایرن عزیز
        باز هم متن بنده غلط خونده شد و این بار توسط شما.بنده عرض کردم برتری نسبتا زیاد ردبول.من هم زمین و زمان رو ندوختم به هم که بگم برتری مرسدس نود درصدش مال لوییسه.پر واضحه درصد بیشترش مال ماشینه منم انکار نمیکنم.ولی امروز بر هر فرد کارشناسی عیان بود که ردبول برتره.حالا آیا این مهارت مکس رو زیر سوال میبره؟به هیچ وجه.
        در مورد سب هم فقط گفتم اسپینش به بوتاس ضربه زد.من چیزی از عملکردش گفتم؟
        جالبه این دوست پایینیمون و شما هرچیزی خواستید از متن من برداشت کردید الا همونی که منظورم بود.بعد به من میگین هرچی خودت دوست داری برداشت میکنی!خدایی کامنت شما کلاس منطق بود یا کامنت من؟

      • ایرن

        5

        3

        علیرضا خان. من درباره چیزی که خوندم نظر دادم. شاید شما منظورت چیز دیگه ای بوده و در بیان ناقص به مخاطب ارائه شده.
        میگی لوییس فوق العاده بود اما برتری ردبول مانع شد اول بشه. خب اگه میگفتی لوییس عالی بود اما مکس هم عالی بود و نشد که لوییس سبقت بگیره من میگفتم داری راننده ها رو مقایسه میکنی. اما وقتی میگی ردبول عالی بود یعنی خودرو برتری زیاد داشته.
        من فکر کنم 5 ساله اینجا هستم (البته دوساله با این نام و قبلش با یه نام دیگه) با اینکه طرفدار فتل بودم و هستم و خواهم بود و طرفدار فراری بودم و هستم و خواهم بود اما همیشه در برابر کسایی که کیفیت عملکرد لوییس رو فقط به خودرو ربط میدادند موضع میگیرفتم و هنوزم میگیرم. اینجا هم در برابر کسایی که کیفیت مکس رو به برتری خودروی ردبول ربط میدن موضع میگیرم.
        به نظرم الان مرسدس و ردبول خودروهایی قابل رقابت دارند. حالا توی یه سری پیستها خودروی مرسدس برتر هست و توی یه سری پیستها خودروی ردبول. باقی ماجرا به رانندگی مکس و لوییس ربط پیدا میکنه.
        اما اینکه شما میگی برتری نسبتا زیاد ردبول جمله ایه که برای من اصلا قابل درک نیست.

        درباره فتل هم راستش رو بخواین این چند وقته شما مرسدسی ها بیشتر ازش حرف زدین تا ما فراری فن ها!!!

      • Amirali

        3

        5

        خب ایرن عزیز منظور من دقیقا این بود که مکس عالی بود اما لوییس عالی تر بود و به واسطه خودرو عملکرد خوبش منتهی به رتبه اول نشد.از اول فصل هر مسابقه اختلاف مویی بوده اما این مسابقه بیشتر بود و من هم عرض کردم به نسبت زیاد بوده این اختلاف در این مسابقه.
        جالبه که هم نظریم ولی باز هم این بحث ها پیش میان.من سعی میکنم بهتر بنویسم.

      • Amirali

        7

        4

        و ضمنا با شما از سالیان قبل در سایت آشنایی دارم و نظراتتون رو خوندم،اکثرا هم موافق بودم.برای همین برداشت شما از متن برای بنده اهمیت داشت وگرنه پایین دوستان با ادبیات تندشون بنده رو مورد عنایت قرار دادن و من هم سعی کردم جواب درخوری بنویسم اما کاربر های قدیمی و با شخصیت جریانشون فرق میکنه.

    • Who.am.i

      10

      11

      اتفاقا برای من سواله که شما چقدر آماتورین:)
      چکو از پیت لین مسابقه رو شروع کرد
      لاستیک هارد رو با اشتباه خودش خراب کرد
      دوباره رفت پیت و خیلی زمان از دست داد
      بیشترین استفاده از موقعیت شیکین برای سبقت استفاده کرد و هشتم شد چه کس دیگه ای لایق راننده برتر مسابقه رو داشت؟
      در رابطه با برتری لاستیک هارد مکس اینو بگم که لاستیک مدیوم لوییس استفاده شده بودن پس اونقدر دوام لازم رو برای فشار آوردن نداشتن ولی لوییس باز هم تلاش خودش رو کرد و تا تونست فشار آورد ولی بازم از ترس از دست دادن لاستیک فشار خودش رو کم کرد
      لاستیک هارد هم که همه میدونن وقتی دمای لازم رو بگیره دیگه قابل گرفتن نیست

      • Amirali

        6

        8

        مجارستان که سبقت گیری از این هم سخت تر بود لوییس در جایگاهی بدتر از پرز دوباره به مسابقه برگشت،بیشتر از پرز سبقت گرفت،بهتر از پرز عمل کرد و…
        بعد اون کار خاصی نکرد ولی پرز کرد؟عجب انصافی دارین شما
        این مسابقه هم مکس هم لوییس بهتر از پرز بودن.

    • naser

      9

      0

      سلام از کجا می بینید به ما هم بکین

      • Hamoon

        6

        0

        اف وان استریم دات می

      • ایرن

        1

        0

        البته اف وان استریت دات می نیاز به ثبت نام داره و …
        اف وان لایو جی پی دات می اسلش اف وان اسلش لایو 4 دات اچ تی ام ال رو هم امتحان کن. من که ازش راضیم و خدا هم ازش راضی باشه

    • محمددانیال

      8

      4

      مکس ببره ماشینش بده همی ببره فوق راننده هستش اصلا کم نیار

    • محسن1350

      5

      9

      این رو نگی چی بگی! وقتی مکس فقط با توان رانندگیش مرسدس و طرفداراش را کلافه کرده … آخ آخ آی آی بهتر کمک میکنه

    • benzfordengineerarteusupbestgod

      0

      0

      اگه به مقایسه موتور ها باشه مرسدس بازم بهترین و قوی ترین موتور رو داره.
      ولی از نظر ستاپ ماشین ها و راننده ردبول امسال به دو دلیل شرایط بهتری داره یکیش که بوده از قبل یعنی یه سوپر راننده به نام مکس ورشتپن و دومی تغییر قوانین امسال از عمد و به ضرر ماشین مرسدس واسه کاهش فاصله مرسدس با تیم های دیگه
      در نهایت نتیجه طوری شده که تو پیست های قدرتی که موتور بهتر و قوی تر تعیین کنندس مرسدس برتره و تو پیست هایی مثل گرندپری هلند مکس با رانندگی بهتر و ستاپ آیرودینامیکی که داره برتره ولی نتیجه نهایی هنوز مشخص نیست اگه پیست قدرتی باشه مرسدس با موتور بهتر جلو میوفته و اگه غیر از این باشه ردبول

  2. Moli 44

    22

    6

    پیست بد هلند و ترافیک و ترافیک و ترافیک
    آرزو به دل یه استارت خوب از مرسدس
    و این استراتژی غلط بنز و جواب خوب ردبول
    مرسدس باید توو دور ۵۰ یه سافت میذاشت نه اینکه توو دور ۴۳ یه مدیوم بزاره
    به هر حال تبریک به فن های ردبول

    • Amirali

      13

      7

      استراتژی که جای بحث داره ولی من واقعا به غیر از سیلوراستون استارت برتر یادم نمیاد امسال مرسدسی ها زده باشن.البته لازم به ذکره که برتر با خوب فرق میکنه.تو سیلوراستون واقعا بهتر از مکس استارت زد.

      • بردیا

        7

        4

        امیر علی من توی فرانسه گفتم که امار اشتباه میگه و مکس استارت هاش بهتره که کلی دیسلایک گرفتم که مطمئنم یکیشون خود شما بودید

      • Amirali

        7

        0

        حالا بردیای عزیز ماشین هم در استارت نقش داره نمیشه همش رو به راننده نقش داد اما در کل بله مجموعه ردبول و مکس استارت هاشون امسال بهتر بوده.
        هرچند سالهای قبل باز مکس زیاد میشد آنتی استال رو فعال کنه

    • علیرضا ۹۸

      5

      17

      مرسدس اگه ۳ تا سافت برا همیلتون مینداخت شرایط بهتر میشد. پیت استاپ دوم رو زود رفت . و اینکه خیلی عجیبه ردبول با تایر هارد سریع تر از مرسدس با مدیوم بود.
      یه نکته دیگه هم اینکه بوتاس قبل پیت استاپ دومش اگه یکم دووم میورد جلو وشتپن و نگه ش میداشت احتمالا نتیجه الان چیز دیگ بود . در هر صورت تبریک به طرفداران مکس

      • mahyar

        14

        2

        مدیوم های لویس کهنه بودن .

      • SIR Lewis Hamilton

        7

        11

        من شرط میبندم اگر پیت استاپ اول مدیم کهنه و پیت استاپ دوم مدیم نو مینداخت لوئیس مسابقه رو میبرد.

      • Yasxx2

        11

        3

        نمیشه با یک نوع لاستیک مسابقه داد
        ۳ سافت نداریم
        دو سافت و یک مدیوم یا هارد
        ۵ تا لایک
        و پاسخای درمقابل این نظر😣

      • SIR Lewis Hamilton

        4

        2

        استینت اول سافت،استینت دوم مدیم کنه،استینت سوم مدیوم نو

      • Ferrari_leclerc

        1

        0

        اصلا مگه مرسدس سه دست تایر سافت نو داشت که بندازه.
        اولا که با یه نوع تایر نمیشه مسابقه داد باید باهم متفاوت باشن.
        دوما اگر اطلاع ندارید باید بدونید توی کل سه مرحله تمرین وکوالی و ریس هر تیم شش ست تایر سافت داره که هر چقدرم تو کوالی صرفه جویی کنن تو استفاده از تایر سافت ،تقریبا محاله که بیش از دو ست تایر نو سافت برای تیمی که تا q3 میرسه،مونده باشه روز مسابقه.

    • Moli 44

      8

      3

      این ورزش رو استراتژی بنا شده خواهشن دوستان به استراتژی بیشتر بپردازن خیلی بحث ها جذاب تر میشه

    • mrz_ir

      8

      5

      کلا پیست های کوتاه و باریک خوب نیست
      فقط ماشین برتر رو پیروز میکنه
      لحظه پیت رفتن توی استراتژی خیلی معنی پیدا نمیکنه
      همینطوری که تا لوییس رفت پیت مکس هم میرفت و برتریی لوییس نمیتونست پیدا کنه
      اتریش کوتاهه و اینم که هم کوتاه و هم باریک

      • ایرن

        3

        0

        خب نکته مهم اینه که توی این پیست برتری استراتژی با اون تیمیه که دیرتر میره پیت.

        راستی حالا که بحث استراتژی هست یاد کاری که فراری با مکلارن کرد افتادم. نشون دادن که میخوان پیت استاپ بزنن و مکلارن اومد پیت استاپ بعد مکانیک های فراری جمع کردند رفتند قهوشون رو خوردند و چند دور بعد پیت استاپ انجام دادن.

    • Sebmm

      6

      4

      خب دوست عزیز اگه اونا سافت مینداختند ردبول هم جواب میداد سریع

      • Moli 44

        8

        1

        SEBMM شما با این کامنت داری میگی استراتژی یه چیز کاملا بچه گانه و پیش و پا افتادست ، مشخصه که ردبول جواب میداد ولی اینطوری شانس جواب گرفتن مرسدس بیشتر میشد

    • محمد

      5

      6

      استراتژی مرسدس بد نبود اگه دقت کنید پیت استاپ اول ،لوئیس ۳.۵ ثانیه بود و بعد از پیت استاپ مکس ،والتری نگه داشتن تا بتونه تا یه حدی مکس نگه داره ،موقعی که مکس از بوتاس رد شد فاصله همیلتون با مکس به ۰.۶ رسیده بود ،نتیجش اینه اگه مرسدس پیت استاپ بهتری واسه همیلتون انجام میداد احتمالش بود که همیلتون از مکس رد بشه هرچند احتمالش کم بود

    • Moli 44

      4

      4

      Yasxx2 کی کفت ۳تا سافت ؟؟ سافت مدیوم سافت
      این ۳ تا سافت محصوب میشه؟؟؟

    • سامان

      5

      0

      آرزو به دل پیت استاپ بدون اشتباه مرسدسم,هر سری میگن باکس باکس تنم میلرزه,امروزم دو تا ۳.۶ ثانیه واسه لوئیس,استراتژی هم باز اشتباه,ولی هر کاری میکردن باز نمیشد,نهایت رانندگی مکس, مثه همیلتونِ,اینجا فقط برتریه ماشینه که مرسدس پشتش گیر کرده,دیروزم گفتم,با این ماشین مکس احتمال خیلی قوی قهرمانه,لامصب اراده کنه تایم کم میکنه,مثه پارسال لوئیس که با هارد فست لپ میزد.حالا ب بوتاس میگن فست لپ نزن بخاطر لوئیس,گوش نمیکنه و میزنه,آخر توتو ولف بهش گفت سرعت کم کرد ولی تایم رو زده بود مجبورا لوئیس میاد یه پیت دیگر که لاستیک انداخت واسه فست لپ😂😂

  3. محمد امین

    13

    5

    آستون مارتین
    برنده ها ردبول و گسلی و پرز و فراری بودن
    خیلی مشتاقانه منتظر مونزا هستم به عنوان یه فراری فن ، چون اپدیت داریم

      • mohammad

        4

        2

        تعجب کردم از استون مارتین نصفه ات

        با ادبیات دیگه حرفت رو بنویس شاید تایید شد

    • سامان

      7

      1

      بگو ارتش سرخ ایتالیا,بارون نباره خوبه,امیدوارم لوئیس یک رو بگیره,ولی این ردبول با این ماشین نمیزاره لامصب,آپدیت فراری مگه چقد میخاد تایم کم کنه وقتی براحتی مکس ۴ ثانیه اختلاف رو با هر لاستیک فیکس میکنه,اونم لوئیس رو,ولی باز ارزش امتحان داره🏎🏎

    • Ferrari_leclerc

      1

      0

      به عنوان یه فراری فن اصلا به مسابقه مونزا خوشبین نیستم چون غیر از 2019 که باچارلز و اون ماشین که مرسدس تو مستقیمی با دی آر اس بهش نمیرسید، بعد ده سال اول شدیم تو مونزا.
      اون مسابقه رو بارها دیدم.لوییس چهل و دو دور لاستیکای چارلز رو تماشا کرد و تایرش که تموم شد بوتاس افتاد دنبال چارلز ولی اونم نتونست بگیرتش.
      سال بعدش چارلز توی پیچ معروف پارابولیکا اشتباه کرد رفت تو دیوار.
      فراری توی مدیریت لاستیک که اصلا خوب نیست و توی این پیست هم که سریعترین پیست فرمول یکه،حتی با 30 یا40 اسب بخار اضافه هم که بعیده با آپدیتش بدست بیاره،تو روز مسابقه پشت سر ردبول و مرسدس و مکلارن تموم میکنه مسابقه رو.
      اگه مکس تو این مسابقه اول بشه شک ندارم که قهرمان جهان میشه.چون مرسدس تو مونزا شکست بخوره تو پیستهای باقی مونده جز روسیه بعیده به مکس برسه.

  4. Erfan.5

    15

    7

    وتل بازم اسپین کرد
    مکس عالی بود
    بوتاس هم که از مرسدس خواهد رفت امید و شوری نداره

    • Amirali

      8

      12

      واقعا ولتری خیلی بد نبود ولی خیلی تفاوت داشت با لوییس.تقریبا 1.2 ثانیه دوری که لوییس برای فستست لپ زد سریع تر بود.البته شاید ولتری تو ترافیک و اینا مونده بوده که من خبر ندارم.
      مکس هم خوب بود واقعا ولی بهترین روزش نبود حداقل از نظر من.

      • Morteza

        16

        12

        همین قدر که نمیدونی تیم بهش دستور داد سکتور سوم رو آروم کنه خودش آماتور بودنت رو قشنگ نشون میده لطفا شما دیگه حرف از مخاطب آماتور نزن

      • Amirali

        13

        11

        مرتضی جان اینطور کامنت نوشتن فقط نشان دهنده ادب شماست
        و اینکه دیگه من مقصر درک نادرست شما از مطلب خودم نیستم،بالاتر هم توضیح دادم منظورم چی بود.
        خوبه همون بالا نوشتم شاید من خبر ندارم

      • R.ivi4n2

        11

        6

        morteza همین قدر که تو نفهمیدی که بوتاس به حرف تیم گوش نکرد و فستست لپ رو زد سطح تو رو نشون میده

      • SIAMAK

        11

        6

        جناب Morteza
        قرار نیست گیر سه پیچ به Amirali بدی و نظرش رو به تمسخر بگیری !؟..
        هرچی امیرعلی با فروتنی و ادب برات توضیح میده ، مث اینکه گیردادنت بیشتر میشه و ادبیات تندتری بکار میگیری . رعایت کن داداش . ایشون نظرشو در قالبی کاملا مودبانه مطرح کرده ، اشکالش چیه که هی تیکه پرانی میکنی ؟ شما که آماتور نیستی و حرفه ای هستی کوتاه بیا !

      • mahyar

        6

        3

        R.ivi4n2 کاری به نوع ادبیات اون بابا ندارم ولی جیمز درست توی سکتور سوم به بوتاس گفت که فستس لپ رو نزنه بوتاس هم توی سکتور سه آروم کرد وگرنه دوتا سکتور اول و دوم رو بنفش کرده بود .

      • Morteza

        4

        10

        اول از همه بگم
        اگه شما لفظ اماتور بودن رو توهین به خودتون میدونید پس برای دیگران هم بکار نبرید
        چیزی را که برای خود نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید

        کامنت اول رو اونجوری میزاری بعد میای تو نظرات بعدی حرف از ادب و احترام میزنی؟
        شما چشم دیدن استعداد مکس رو ندارین؟
        همش حرف از برتری نسبتا زیاد ماشین مکس؟
        اگه دو دهم برتری نسبتا زیاده
        برتری بالای نیم ثانیه های سال های قبل شما چی بوده؟
        نکنه قهرمانی بدون رقیب مستقیم شده استعداد؟ غیر از ۲۰۱۶ اصلا همیلتون چالش جدی داشته؟؟ یا چند تا مسابقه قبل از تموم شدن فصل قهرمانی مسجل میشده و رقیب مستقیمش هم همین بوتاس نبوده؟؟
        اگه ماشین ردبول امسال برتری هم داشته اون جزئی بوده و خیلی از مسابقه ها هم مرسدس برتری رو داشته اونم با فاصله نزدیک

        حالا اگه شما از سال های قبل بد عادت شده اید و تحمل رقابت نزدیک رو ندارید
        تقصیر بقیه نیست

        به شخصی هم که میگه بوتاس آروم نکرده
        عرض کنم که بره ببینه با تایمی که همیلتون با مدیوم زده بود فقط یک دهم فاصله داشته
        فقط یک دهم!!!!
        اونم با اینکه دو تا سکتور قبل رو بنفش کرده بوده اگه سکتور آخر رو اروم نمیکرد فقط با تایم مدیوم همیلتون یک دهم فاصله داشت؟

        پس لطفا با آمار و مستند صحبت کنید

        منم دنبال سطح و حرفه ای بودن نیستم
        من ادعایی هم ندارم
        ولی کسایی که ادعا دارن حداقل یکم اطلاعات داشته باشن
        در حد اطلاعاتتون ادعا کنید
        ادعا هاشون طبق طبق ….

      • Morteza

        3

        9

        اول از همه بگم
        اگه شما لفظ اماتور بودن رو توهین به خودتون میدونید پس برای دیگران هم بکار نبرید
        چیزی را که برای خود نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید

        کامنت اول رو اونجوری میزاری بعد میای تو نظرات بعدی حرف از ادب و احترام میزنی؟
        شما چشم دیدن استعداد مکس رو ندارین؟
        همش حرف از برتری نسبتا زیاد ماشین مکس؟
        اگه دو دهم برتری نسبتا زیاده
        برتری بالای نیم ثانیه های سال های قبل شما چی بوده؟
        نکنه قهرمانی بدون رقیب مستقیم شده استعداد؟ غیر از ۲۰۱۶ اصلا همیلتون چالش جدی داشته؟؟ یا چند تا مسابقه قبل از تموم شدن فصل قهرمانی مسجل میشده و رقیب مستقیمش هم همین بوتاس نبوده؟؟
        اگه ماشین ردبول امسال برتری هم داشته اون جزئی بوده و خیلی از مسابقه ها هم مرسدس برتری رو داشته اونم با فاصله نزدیک

        حالا اگه شما از سال های قبل بد عادت شده اید و تحمل رقابت نزدیک رو ندارید
        تقصیر بقیه نیست

        به شخصی هم که میگه بوتاس آروم نکرده
        عرض کنم که بره ببینه با تایمی که همیلتون با مدیوم زده بود فقط یک دهم فاصله داشته
        فقط یک دهم!!!!
        اونم با اینکه دو تا سکتور قبل رو بنفش کرده بوده اگه سکتور آخر رو اروم نمیکرد فقط با تایم مدیوم همیلتون یک دهم فاصله داشت؟

        پس لطفا با آمار و مستند صحبت کنید

        منم دنبال سطح و حرفه ای بودن نیستم
        من ادعایی هم ندارم
        ولی کسایی که ادعا دارن حداقل یکم اطلاعات داشته باشن
        ادعا ها طبق طبق ….

      • Amirali

        9

        4

        سیامک خان حقیر رو شرمنده میفرمایید
        مرتضی جان
        کامنت اول رو هیچ جوری ننوشتم.مشخصه حتی لطف نکردید که یک دور دیگه هم بخونید.حرف من هیچ ربطی به سالیان گذشته نداشت.هرچی تلاش میکنم با احترام جواب شمارو بدم در هر پیام بدتر مینویسید.من فقط گفتم در این مسابقه برتری ردبول زیاد بود نسبتا.حرفی از سالیان قبل بود؟واقعا متخصص ربط دادن گودرز به شقایق هستید.انصافا یک کلاس درک مطلب برید.کلافم کردید بس که واضح ترین حرف هام رو نفهمیدید.من معلم ادبیات نیستم جناب.این مهارت رو باید جای دیگه ای تقویت کنید.من هم ابایی ندارم از اینکه بگم آماتورم چون هستم.اما شما وقتی با نیت بدی این حرف رو میزنین خوبه که پاسخ داده بشه.

      • Amirali

        7

        3

        سیامک خان حقیر رو شرمنده میفرمایید
        مرتضی جان
        کامنت اول رو هیچ جوری ننوشتم.مشخصه حتی لطف نکردید که یک دور دیگه هم بخونید.حرف من هیچ ربطی به سالیان گذشته نداشت.هرچی تلاش میکنم با احترام جواب شمارو بدم در هر پیام بدتر مینویسید.من فقط گفتم در این مسابقه برتری ردبول زیاد بود نسبتا.حرفی از سالیان قبل بود؟واقعا متخصص ربط دادن گودرز به شقایق هستید.انصافا یک کلاس درک مطلب برید.کلافم کردید بس که واضح ترین حرف هام رو نفهمیدید.خسته شدم از بس تایپ کردم و توضیح دادم.من معلم ادبیات نیستم جناب.این مهارت رو باید جای دیگه ای تقویت کنید.من هم ابایی ندارم از اینکه بگم آماتورم چون هستم.اما شما وقتی با نیت بدی این حرف رو میزنین خوبه که پاسخ داده بشه.

    • سامان

      6

      1

      آره,بوتاس رومئو,راسل مرسدس,آلبون ویلیامز,دیگه بوتاس q3 رو ببینه یا یک امتیاز بگیره جشن خواهد گرفت,هییی روزگار😔😔

  5. iman

    12

    17

    براوو مکس ،عالی و بدون اشتباه و کسب یک برد مهم،دست والتریم درد نکنه که اون تک امتیاز سریعترین دور رو از دست لوئیس در آورد.و ماتادور آلونسو در ۴۱ سالگی همچنان بینظیره،استارت عالی و مدیریت در طول ریس و سبقت دور آخر از ساینز که تصویرش رو ندیدیم.بهترین راننده روز برازنده آلونسو بود.فراریها هم مطابق انتظار بودن و امیدوارم تو پیست خانگی و آپدیت موتور بتونیم حد اقل با چارلز برای سکو بجنگیم

    • Max&Nor

      21

      0

      لوییس دور اخر از والتری قاپید فست لپو

      • سامان

        9

        0

        به والتری میگن بخاطر موقعیت لوئیس فست لپ نزن,میگه چرا,دیدن داره میزنه توتو ولف رفت رو رادیو ک سرعت کم کنه ولی فایده نداشت و تایم رو زد,یه پیت الکی لوئیس اومد که پس بگیره,حالا بگو اگه چرخ باز نمیشد😂😂

    • علیرضا ۹۸

      13

      3

      fastest lap آخر بازی دوباره رسید به همیلتون. اگه زحمت بدید به خودتون و متن خبر رو کامل بخونین همینجا هم نوشته

      • iman

        8

        4

        آقا دست شما درد نکنه که زحمت کشیدید و تصحیح کردید،خسته نباشید،کیفیت تصاویر از طریق گوشی موبایل و قطع مکرر نت باعث شد که درست متوجه قضایای لپ آخر نشم و عذر بنده رو بپذیرید

    • AMIRFROG

      10

      1

      دور آخر همیلتون Fastest lap رو زد

    • SIAMAK

      5

      2

      ایمان جان ، سلام .
      اگرچه در جدول سازندگان فعلا فراری از مک لارن پیشه ، ولی فاصله امتیازی برای تثبیت و مسجل کردن رده سومی سازندگان مورد اتکاء و مطمئن نیست .
      امیدمون به مونزاست تا فراری بتونه با موتور ارتقاء یافته حاشیه امن بهتری از نظر امتیاز برای خودش ایجاد کنه .
      امروز ساینز فقط یک دور در مقابل آلونسو کم آورد . به نظر این حقیر اگرچه ماشین مهاجم ماشین ماتادور بود ، ولی اگر ساینز یه ذره بیشتر مایه میگذاشت و همت میکرد میتونست رده اش رو حفظ کنه .
      فکر کنم همشهری بازی درآورد ! شاید هم همونطور که قبلا اعلام کرده که الگوی کارش آلونسوئه خواسته حرمت پیشکسوتی بجا بیاره ! بهرحال خیلی مهم نیست و کلا فراری روز خوبی داشت و به هدف گذاری خودش که تفوق بر مک لارن بود رسید .

      • iman

        6

        1

        عرض ادب آقا سیامک،من که از الان لحظه شماری میکنم برای مونزا و اتمسفر بی‌نظیرش و تیفوسیای فراری.امیدوارم که با یه نتیجه خوب توام بشه خصوصا برای چارلز.ضمنا کارلوس پنج شش دور خوب دوام آورد ولی خوب لحظه سبقت ناندو رو ندیدم که ببینم اشتباهی کرده یا نه

      • SIAMAK

        4

        2

        نه ، لحظه سبقت اشتباهی از ساینز سرنزد . سبقت کاملا متعارف و تمیز انجام شد . بدون تلاش و دفاع خاصی از طرف کارلوس . انگار آلونسو موتور ماشینشو مجبور کرد تا اسب بخار بیشتری در اختیارش بگذاره !

  6. Max&Nor

    19

    12

    عاشقتم پسر
    قهرمان واقعی به این میگن
    حتی یک ذره خالتور بازی در نیاورد با اینکه تو کشور خودش قهرمان شد
    ای ول ای ول حال کردیم
    دم پرزم گرم با اونهمه سبقت باحالش

    • سامان

      4

      1

      ماشین پرز رو با اونایی که ازشون رد شد رو مقایسه کنی متوجه میشی چاره ایی جز سبقت نداشت!

      • جواد

        2

        5

        وقتی دست آلبون بود چرا سبقتی نبود؟

      • سامان

        0

        0

        جواد جون,در تاریخ ردبول کسی مثه پرز نیس که از آخر شروع کرده باشه😁😁گزارشهای پارسال رو گوش کن دوباره,مستر راوند دِ اوتساید(Mr Round The Outside) ببین کیه,بعدبیا جواب بده!!مجبوری مگه چیزی بگی وقتی نمیدونی😁😁

  7. توتو ولف

    24

    5

    اونجایی که لوییس گفت از این به بعد بهش میگم نوح , چون ماشینا راهو واسش باز میکردن.
    واکنش حضرت موسی: 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

  8. S.v

    12

    10

    دوست عزیزی که میگی اسپین های فتل داره به تیم ها ضرر میزنه کلا مگه فتل از اول فصل چند بار اسپین شده ! توی این مسابقه هم خوشحال شدم اسپین شد می دونید دیگه چرا …
    استرول به معنی واقعی بدرد نخور …

    • Amirali

      13

      16

      دوست عزیز بشمارید ببینید بقیه چندبار اسپین شدن و وتل چندبار اسپین شده.حتما که نباید تعدادش سه رقمی بشه تا شما حرف من رو قبول کنی.
      قشنگ جلوی بوتاس اسپین شد و سرعتش رو گرفت.منظور من اون صحنه بود.

      • S.v

        14

        13

        فدا سرش
        مثلا اگر اسپین نمی شد بوتاس الان اول شده بود…
        منطقی باشیم

      • mohammad

        8

        8

        S.V جا اصن همین فتل قهرمانی فصل رو از بوتاس گرفت

        والا نمیدونم چی بگم

        با ماشین هفت-هشتم گرید در حالی که چند مسابقه اول ماشینش مشکل داشت و از پیت لین استارت زد و ….
        میاد با این ماشین رده پایین سکو میگیره بازم یه سری دوستان میگن فتل تموم شد

        رکورد سبقت رو داره ندیدید؟

        این بشر چکار باید بکنه تا راضی بشید؟ با ماشین 7-8 قهرمان بشه؟

      • امیرثانی

        12

        4

        این همه نتیجه خوب فتل گرفته این فصل تا یک اشتباه کوچیک می کنه عده ای میان واویلا سرایی می کنن

      • Yasxx2

        10

        4

        یه وقت زشت نباشه بوتاس تو یه استارت نوریس و چکو و مکس و استرول و لکلرک رو ناک اوت کرده و کلی خسارت برا تیما ببار اورده

    • Kamran

      8

      2

      عوضش اسپین های دوست گلمون مازپین و رفتارهای عیر حرفه اییش داره راه رو برای پیشرفت تیمها هموار میکنه

  9. seb.vettel

    18

    5

    یه لحظه فکر کردم فتل استرول رو رد کرد ولی خوب نشون داد که از استرول بهتره و اگر اون اسپین رو تو اون لپ نمی کرد شاید الان تو امتیاز بود چون پشت جیوو کوبیتسا و لطیفی زیاد موند تبریک به ارتش نارنجی و مکس فنا و یه مسابقه خیلی عالی باحال و هوشی و سرعت خوب بوتاس و همیلتون هم قابل توجه بود

    • 77Ali

      13

      6

      شک داشتی که قهرمان ۴ دوره جهان از استرول بهتر باشه ؟ من که اصلا از سب راضی نیستم خیلیا میگن اومد استون خودشو پیدا کرد ولی سب دیگه اون سب قبل از ۲۰۱۷ نشده سب بعد اشتباهش تو ۲۰۱۷ المان یک لول تو رانندگی نزول کرد الانم از ۱۳-۱۴ تا راننده گرید هنوزم بهتره ولی اگه نسخه قبل اون اشتباهش باشه و میبود باید سر این بحث میکردیم که راننده یک گریده یا دو خلاصه به نظرم وقت خدافظی سب رسیده چون سب باید استرول له میکرد گرچه نمیشه بدشانسی های این مردو در نظر نگرفت عجیبه این حجم از بدشانسی

    • hamed.ab

      9

      2

      در واقع درست فکر کردی استرول رو دور اخر رد کرد ، منتها لنس یه دفاع خشن طور انجام داد رده رو پس گرفت ، سب هم جا رو بهش داد ،دیگه واسه رده 12 تصادف نمیارزید…. میتونی انبورد سبقت سب از استرول رو بعدا ببینی

    • ایرن

      1

      1

      توی امتیازا بعید میدونم.
      خب استرول دوازدهم شروع کرد و دوازدهم تموم کرد.
      فتل هفدهم شروع کرد و سیزدهم تموم کرد یعنی 4 رده بالاتر که یکی از رده هاش بخاطر خروج سونودا از مسابقه بود ولی اگر اسپین نمیشد به راحتی میتونست سونودا رو پشت سر بگذاره.
      توی لحظه اسپین شدنش دوتا خودرو ازش سبقت گرفتند (بجز والتری) که مجبور شد دوباره ازشون سبقت بگیره و البته یه پیت استاپ زودهنگام که بازهم فکر کنم سه رده یا چهار رده نسبت به بقیه عقب انداختش.
      به وضوح اگر اون اسپین و قفل کردن چرخ ها در ابتدای مسابقه نبود میتونست در رده های بالاتر تموم کنه و خیلی بهتر از هم تیمیش عمل کرد. اما خب قفل کردن چرخ ها و بعدش اسپین وسط مسابقه هم جزو مسابقه هست و جزو اشتباهات فتل.
      اما اینکه توی رده امتیاز گیری باشه بعید بود. چون نوریس اوکون و پرز هر سه تاشون ماشین های خیلی بهتری از فتل داشتند. تازه اگر دنیل ریکیاردو رو در نظر نگیریم.

  10. Max Verstappen33

    13

    11

    تبریک به تموم مکس فن ها بابت برد در خانه فوق العاده س این بشر
    دوبه یک هم حریفش نمیشن نبود پرز تو جلو هم باعث شد همیلتون یک امتیاز مفت بگیره و همین طور مسابقه رو برا مکس سخت کنه خداروشکر که پیت دوم هارد انداختن وگرنه قشنگ رو مدیوم و هارد مرسدس سرتر بود

    • م.یوسفوند

      8

      10

      max 33
      اینا با خودروی برابر و دوتاخودروی اضافه دیگه هم امروز نمیتونستن حریف مکس بشن حالا بذار هی بیان بگن ردبول خیلی سریعتر بود مشکلی نیست ما هم یه مقدار بذار fun داشته باشیم

      • mohammad

        9

        3

        خوب ماشینش اینقدر سریع هست که با 10 تا دیگه هم نمیشد حریفش بشن
        مثل سال قبل وسال های قبل مرسدس

        هنوزم مرسدس رو بیشتر دوست دارم و تیم محبوبم هست

  11. Moli 44

    3

    0

    نمی‌فهمم چرا اجازه میدن شما توهین کنید

  12. Nima Adib

    8

    4

    تبریک به طرفداران ردبول و مکس.
    لوییس که عالی بود و پرز هم کامبک خوبی زد البته ماشین برتر هم قطعا کمکش کرد.
    به نظرم مرسدس برای پیروزی باید استراتژی 3 پیت استاپه رو اجرا میکرد

  13. Silver Arrows

    6

    2

    تبریک به ردبولی‌ها و مرسدسی‌ها

  14. محمد امین

    13

    1

    تبریک به مکس فن ها و ردبول فن ها ، یه پیروزی خاطره انگیز برای مکس
    مرسدس مثل همیشه ی خودش بود ، جای صحبتی نداره اما تنها نکته ی مثبت این بود که تونستن یکم فاصله بیشتر ایجاد کنن با ردبول
    پرز خیلی خوب ریکاوری کرد ، همچنین گسلی خوب توسمت جایگاهش رو نگه داره
    الونسو واقعا بار دیگه خودش رو ثابت کرد عجب ریسی داد و نشون داد با این سن بهتر از اوکون هست
    رقابت بین فراری و مکلارن ، امروز به نفع فراری شد و فاصله ی خوبی انداختن ، لکلرک خوب بود و چیزی کم نزاشت ، اما کارلوس انتظاراتم رو برآورده نکرد و اینکه تیم هنوز از نظر استراتژی و پیت استاپ به حد مطلوب نرسیده
    برنده های ردبول و گسلی و فراری و الدین بودن
    و بازنده ها استون و مکلارن
    شدیدا منتظر مونزا هستم به عنوان یه فراری فن چون اپدیت داریم

    • Hamoon

      10

      1

      ای کاش کارلوس طاقت میاورد جلو الونسو
      عجب راننده ای الونسو خدایی

      • SUPER FAST 16

        8

        1

        توی یک دور آلونسو ۳ثانیه سریعتر بود،دقیق نمیدونم ولی فکر میکنم ماشین کارلوس مشکلی داشته.

      • Hamoon

        6

        1

        اره شاید مشکلی پیش اومده

      • محمد امین

        5

        3

        ساینز واقعا راننده ی خوبی هست ، نوریس رو شکست داده و خیلی های دیگه رو ، و واقعا راننده‌ی سطح بالایی هست ،البته نه اینکه بی نقص باشه اما خوبه ،چیزی که من رو متعجب میکنه این هست که این راننده ی خوب بیشتر از ۳۰ ثانیه از لکلرک عقب افتاد ، واقعا لکلرک دیگه کیه

      • محمد امین

        5

        3

        البته شاید هم ماشینش روبه راه نبوده اما فکر نمی‌کنم، ولی در کل با این پیست مشکل داشت

  15. Lion of Singapore

    10

    3

    تبریک تبریک تبریک به قهرمان واقعی فرمول یک ، ببر هلندی ،مکس دیوانه. Yeeeeesssssss
    Yeeesssssssssss

    • Breeze

      0

      0

      مگه شیر نبود؟

  16. محمد امین

    13

    1

    تبریک به مکس فن ها و ردبول فن ها ، یه پیروزی خاطره انگیز برای مکس
    مرسدس مثل همیشه ی خودش بود ، جای صحبتی نداره اما تنها نکته ی مثبت این بود که تونستن یکم فاصله بیشتر ایجاد کنن با ردبول
    پرز خیلی خوب ریکاوری کرد ، همچنین گسلی خوب توانست جایگاهش رو نگه داره
    الونسو واقعا بار دیگه خودش رو ثابت کرد عجب ریس داد و نشون داد با این سن بهتر از اوکون هست
    رقابت بین فراری و مکلارن ، امروز به نفع فراری شد و فاصله ی خوبی انداختن ، لکلرک خوب بود و چیزی کم نزاشت ، اما ساینز انتظاراتم رو برآورده نکرد و اینکه تیم هنوز از نظر استراتژی و پیت استاپ به حد مطلوب نرسیده
    برنده های ردبول و گسلی و فراری و الدین بودن
    و بازنده ها استون و مکلارن
    شدیدا منتظر مونزا هستم به عنوان یه فراری فن چون اپدت داریم

  17. Aref

    7

    2

    مسابقه خوبی بود …. پیست جالبی هست…
    دور هشتم مکس فکر کنم شوماخر یا مازپین لپ کرد …..
    لوییس خوب بود و مثل همیشه از تمام توانش مایع گذاشت و وقتی دور 40 دیدم استراتژی مرسدس جواب نداد برای من قطعی شد که مکس اول میمونه…
    شاهد دستور تیمی مرسدس بودیم در مورد سریعترین دور …. اگر درست شنیده باشم…
    به هر حال وقتی از نظر امتیازی برای قهرمانی مبارزه نمیکنی این اتفاقات میافته…
    آلونزو سبقت قشنگی گرفت از اکون….

  18. Amir.Redbull99

    8

    1

    چه مسابقه ای برای مکس.تبریک به طرفداراش
    اصلا جو پیست چیز عجیبیه.
    عجب فصلی شده. چه رقابت نزدیکی برای قهرمانی چیزی که کم داشتیم این سالا.
    امیدوارم مکس این روندشو همینجوری ادامه بده تا آخر فصل.
    پرز هم باید تعیین خطا خوب باشه.فقط مسابقه دادن خوب کافی نیست.اینجوری ردبول خیلی راحت رقابت قهرمانیو از دست میده.

    • danialhatami

      6

      2

      دقیقا همین طوره پرز اگه خودشو نشون نده ردبول نمی تونه با یه راننده حریف مرسدس بشه در جدول امتیازات

    • eric landar

      8

      0

      پرز تا الان امتیاز زیادی برا تیم کسب نکرده اشتباهاتش هم زیادن اگه در رده های جلو بود همون بازی ای رو که بوتاس برا کند کردن مکس انجام داد پرز با لوویس انجام می داد

      • جواد

        1

        2

        حتما پارسال آلبون بدون اشتباه همیشه جلوی بوتاس و همیلتون بوده که اینطوری پرز رو انتقاد میکنی دوست عزیز.اوضاع ردبول خوبه و شانسی هم برای قهرمانی سازندگان داره. حالا دو سه تا مسابقه رو فرم نیست اینا شروع میکنن. بعد وقتی پودیوم بگیره میگن چکو راننده خیلی خوبیه.فازتو مشخص کن

      • جواد

        1

        2

        انتظار دارن تا بیاد ردبول بشه فانگیو که با چهار تا ماشین قهرمان شده.

      • ali

        3

        0

        تو ریس پرتغال ردبول با نگه داشتن طولانی مدت پرز توی پیست دقیقا همین کاری که مرسدس دیروز انجام داد رو کرد.

  19. Erfan.5

    8

    6

    فکر کنم تو مونزا ردبول دست بالاتر رو داشته باشه نسبت به مرسدس
    فراری آپدیت داره ولی بعید بدونم بیاد برسه

  20. danialhatami

    5

    3

    بنظرم مسابقه این هفته بیشترین جنگ در میانه جدول بود واقعا علی بود جنگیدن فراری ها و مکلارن و الپین اگه استون هم اضافه می شد عالی تر بود در کل اخر هفته عالیی بود

  21. Max&Nor

    6

    14

    آخر کاری مکس حساب دورا از دستش داشت در میرفت از بس هی شوماخر لپ میشد
    ۳بار لپش کرد
    باباش تلوزیون نشکنه با این پسر ناخلفه نابلدش صلوات

    • Erfan

      9

      4

      فعلا شما خودت کیبرد رو نشکن. شوماخر از تفاوت ماشین ردبول و هاس اطلاع داره.

      • Max&Nor

        1

        9

        این هاس کم تیمی نیست ولی امثال مشکلش بیشتر از ماشین راننده است

  22. S.v

    1

    16

    من جای زک بران بودم اولین کاری که می کردن ریکاردو می داختم بیرون

    • محمد امین

      10

      1

      مگه نوریس چه‌کار کرد که ریکاردو نکرد ، نهایتا چیزی یک امتیاز بیشتر گرفت و با استراتژی بهتری رفت، مدیوم هارد بهتر از سافت هارد بود

  23. Ferrari_leclerc

    6

    3

    تبریک به مکس و ردبول فنا.بدون نقص رانندگی کرد مکس و با اینکه تو استراتژی مرسدس دست برتر رو داشت و با انداختن مکس پشت بوتاس برای قرار گرفتن تو هوای کثیف و دفاع بوتاس،خاستن لوییس ازش رد بشه ولی مکس خیلی خوشگل از پسشون بر اومد.چارلز هم با اینکه نتونست به گسلی برسه مسابقه نسبتا خوبی داشت.
    پرز هم راننده ای بود که تو یه روز نسبتا کم هیجان با سبقتاش خصوصا از مک لارنا مسابقه رو قشنگتر کرد.

  24. Ali🦁33

    20

    10

    اینجا قلمرو مکس هست آقای همیلتون استراتژی و کمکی بوتاس هیچی دردی دوا نمی کرد برات.
    یه برد شیرین در کنار رانندگی فوق العاده مکس با جو دیدنی ارتش نارنجی🧡 در حضور پادشاه هلند و برگشت به جایگاه واقعیش✌️.
    —-
    جالب بود tisto پرچم شطرنجی زد.
    سال آینده با ظرفیت کامل دیدنی تر خواهد بود.
    اینم بهتون بگم که همیلتون روز پنجشنبه با عینک نارنجی و تیپ نارنجی دل هواداران بدست آورد.

    • Hamoon

      12

      1

      تبریک علی جان
      یه برد تر و تمیز بود

    • NICO ROSBERG-06

      5

      3

      آفرین به لویس،، چه کار قشنگی،،ست نارنجی،، مرحبا لویس👏👏👏

    • Amirali

      7

      3

      تبریک میگم علی جان.دیگه هر تیمی از ظرفیتش سعی میکنه استفاده بکنه.پرز هم بود ردبول باهاش همینکارو میکرد.امروز پکیج ردبول مکس برای پکیج مرسدس همیلتون دست نیافتنی بود،حالا ایراد از طرف که بود ولی واقعا نتونستن به مکس برسن.

    • ali

      2

      1

      یه جوری نوشتی آقای همیلتون و مورد خطاب قرارش دادی انگار همیلتون روزی چند بار اینجا رو چک میکنه! خخ

  25. Erfan

    11

    1

    تبریک میگم به هواداران مکس. یه مسابقه تقریبا بی نقص.
    مرسدس ها هم همه تلاششون رو کردن ولی نیاز به اشتباه ردبول بود که هیچ اشتباهی نکردن.
    گسلی هم عالی بود. دقت کردین ریس هایی که فراری وضعش خوبه، گسلی خیلی اذیت میکنه؟
    فراری ها متوسط رو به پایین. انتظار میرفت چارلز بتونه گسلی رو بگیره. نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه ساینز هم ردش رو داد.
    اما درایور آف د دی: چکو پرز. دیروز دوست عزیزی دوباره بحث مقایسه چکو و آلبون رو وسط کشید. همراه کلی مسخره کردن پرز! امروز چکو جواب خوبی بهشون داد. امیدوارم درس عبرت بشه!
    در نهایت امیدوارم توی مونزا اتفاقات بهتری برای فراری رخ بده.

    • محمد امین

      7

      1

      رقابت فراری با مکلارن هست ، همینکه دارن بهتر عمل میکنن کافیه ، و نباید انتظارات بیشتر داشت برای امسال‌، اگر رده ی بهتر ی کسب کنن از خوبی خودشون هست ، وگر نه بهترین جایگاه برای ماشین سوم چیزی بین ۴ تا ۶ هست در مسابقه و تاین خط
      اما دو تا پول و ۳ تا سکو هم گرفتن که از توانایی هاشون بود

      • Erfan

        2

        1

        محمد امین
        نگفتم که فراری باید از ردبول یا مرسدس سبقت میگرفت. عرضم اینه باید از ماشین آلفاتائوری سبقت میگرفت و جلوی آلپین دفاع میکرد. همه ما قبول داریم که فراری از آلفاتائوری و آلپین بهتره!

    • mohammad

      4

      3

      واقعا چکو چیکار کرد با سریع ترین ماشین پیست باید هم سبقت میگرفت نباید می گرفت؟

      • جواد

        1

        1

        درست ولی نه دوازده رده

  26. F@rz@d🏁

    10

    3

    اینم که ریس لپ شد
    و اما پرز ؟! این بشر یک تنه امتیازات تیمی ردبول رو نابود میکنه ، با ماشین ردبول لپ شد !!

    • danialhatami

      5

      3

      نمی دونم چرا ولی راننده های دوم تیم های مرسدس و ردبول همیشه بیشتر در معرض شایعه و اشتباهات هستن واقعا
      و نمیشه خیلی روشون حصاب کرد البته این نظر شخصیه

      • Max&Nor

        5

        4

        ردبول لنگه راننده دومه همیشه، ولی مرسدس هرسال داره به لطف پودیوم های بوتاس با فاصله قهرمان میشه
        همین امسال که مثلا بد بوده ۷تا پودیم از ۱۳ مسابقه داشته که ریکاردو یک دونش آرزوشه

      • F@rz@d🏁

        7

        4

        جالب اینکه بهترین راننده از نگاه تماشاچی ها هم شده !!!
        مازپین هم میتونست با ماشین ردبول او سبقت هارو بگیره .

    • hamed.ab

      6

      7

      باید گسلی یا فتل رو میاوردن ، نمیدونم چی توی پرز دیدن که دوباره تمدید کردن ، نه جوونه نه افتخارات خاصی داره نه حتی از اکادمی ردبوله ،…شاید دنبال رقیب برای مکس نمیگردن و فقط یکی رو میخوان که از البون سریعتر باشه و بدرد استراتژِی بخوره….

      • Max&Nor

        5

        3

        گسلی،فتل،الونسو،بوتاس حتی کیمی قطعا بهتر جواب میداد

      • iman

        6

        3

        اسپانسر قوی داره،نقش پول تو فرمولا وان خیلی زیاده

      • جواد

        4

        3

        پارسال راننده چهارم شد با ریسینگ پوینت. وتل رو قبول دارم ولی اون زمان گسلی کجا بود؟

    • mohammad

      4

      2

      دقیقا یاد آلمان 2017 افتادم با همون لحن همون فرد همون حرف…

    • NICO ROSBERG-06

      4

      4

      دلمون تنگ شده بود خداییش برای این جنبش😂😂

    • NICO ROSBERG-06

      3

      2

      دلمون تنگ شده بود خداییش برای این جملش 😂😂✌️

  27. ali

    8

    1

    تبریک به مکس و مکس فن‌ها
    انصافا مکس بی‌نقص روند
    مرسدس و لوییس هم همه کاری کردن که بگیرنش ولی نشد…

  28. Se5Mi7

    11

    5

    فقط اونجا که به بوتاس تاکید میکردن آقای چیز… پرفسور، فست لپ نزن،اومد تو زرتی فست لپ زد 😂

    • Max&Nor

      8

      3

      دلم خیلی واسه بوتاس میسوزه
      غم عجیبی تو چشاش داره
      در آینده خاطراتشو باید کتاب کنه واقعا خوندنی میشه

      • NICO ROSBERG-06

        2

        7

        بوتاس خودش و اسباب بازی مرسدس قرار داد و قدر خودش و کریری ک میتونست داشته باشه ندونست..توی تاریخ هم نداشتیم همچین موردی..فقط دلم میخواست می‌تونستم ازش بپرسم،چرا واقعا؟ ینی مرسدس اگه بهش بگه خودت و تو چاه بنداز ،لعنتی نه ،تو کارش نیست.عاخه آدم آنقدر هویچ؟

      • NICO ROSBERG-06

        5

        3

        بوتاس میتونست تو یه رقابت جدی و برابر با لویس هرسال،دومیش و جشن بگیره،چون در حالت عادی هم اگه بخواد با لویس مبارزه کنه هم حریف همیلتون نمیشه..کاش حداقل تو ریس ها محکم ظاهر میشد حداقلش یکم هیجان می‌دیدیم،البته با برتری لویس،چون ولتری اصلا در سطح لویس نیست که بخواد مشکلی برای لویس درست کنه و حداقل این طوری دوم شدناش ، خودش یه نام نیک ازش باقی می‌گذاشت.

  29. seb.vettel

    8

    6

    یه جا فکر کردم دنیل میخواد پرز رو پشت خودش نگه داره 20 ثانیه بعد رد شد ازش اینجاس که کلاس رانندگی ناندو رو درک میکنیم با ماشین نیم ثانیه کند تر از مکلارن مقابل راننده نیم ثانیه سریع تر از چکو 7 لپ مقاومت کرد well done fernando

  30. eric landar

    6

    4

    پرز تا الان امتیاز زیادی برا تیم کسب نکرده اشتباهاتش هم زیادن اگه در رده های جلو بود همون بازی ای رو که بوتاس برا کند کردن مکس انجام داد پرز با لوویس انجام می داد

  31. hamed.ab

    12

    2

    تبریک به ردبول فن ها و حتی مرسدس فن ها

    استرول ۷۲ لپ پشت ویلیامز راسل گیر افتاده بود ، فتل هم پشت لطیفی ، هر چند نفهمیدم چه جوری سب اون آخر سریع شد و ۲۵ ثانیه فاصله اش با استرول رو توی ده دور صفر کرد، واقعا این نتایج حتی برای نام سایپا هم شرم آوره چه برسه به استون مارتین ، امیدوارم سال دیگه ماشین در حد اسمشون داشته باشن….

    لوییس هم مثل مکس بی نظیر بود ، مطمئنم تا لپ آخر ریس آخر لوییس میجنگه….

    ستاره ی کل آخر هفته هم به نظرم کسی بود که آنقدر عالیه برای همه عادی شده : پیر گسلی

    ریکیاردو هم دیگه خودشو اسباب مسخره بازی گزارشگرا کرده ، به خودت بیا مرد ، از ساینز یادبگیر مرد

    خدا باید یه آفتابه آب از اسپا نگه می‌داشت می‌ریخت اینجا یکم جذاب تر شه …

    تبریک به هر کی که خوشحاله از نتیجه…یا علی

    • Max&Nor

      12

      1

      استون بهترین استراتژی واسه اینده اینه که برگرده به رنگه صورتی
      خداییش صورتی رنگ شانسش بود
      جای رنگ زرد هم خالیه
      همه ماشینا تو مایه های آبی شدن امسال

  32. seb.vettel

    11

    7

    دکتر جیوو الان وقت جوک گفتنت شده دادش بیا یکم بخندیم چون جیوو کبیر با رگ متعصب ایتالیایی و شور اسلامی پایین وتل و دم گوش کوبیتسا تموم کرد فکر کنم تو کوالی پی 7 بود و کوبیتسا نمیدونم شاید پی 18 خوش باش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  33. In The Dark

    8

    5

    ریس جذابی بود انصافا؛ چندین بار نزدیک بود کار به سیفتی کار بکشه مثل نبرد الپین ها در دور اول و اسپین فتل و ….
    ردبول خیلی خوب استراتژی مرسدس رو خنثی کرد و البته ردبول ریس پیس بهتری هم داشت!
    فقط یه موضوع رو نفهمیدم چرا مرسدس اونموقع که همیلتون زیر ۲ ثانیه مکس بود نرفت واسه ۳ استاپ و سافت بنذازه واسه همیلتون؟
    چون اگه اینکارو میکردن و ردبول مکس رو میورد پشت همیلتون در میومدن … احتمالا حس کردن که ردبول به این موضوع پاسخ نمیده و سرعت اضافی مرسدس با سافت به نسبت هارد مکس، به اندازه ای نیس که آخر مسابقه برسن به مکس!
    پرز هم خوب بود امروز و همینطور آلونسو
    مسابقه جذابی بود و این پیست در سالهای اینده در شرایط جوی متفاوت و با وجود سیفتی کار بهترم میتونه بشه!
    دم بوتاس هم گرم که یه حالی به جیمز داد :))) حرکتشون روی والتری خیلی زشت بود؛ اگه میخواستن همیلتون رو بیارن واسه فست لپ خوب میگفتن بوتاس راهش بده نیاز نبود بوتاس رو بیارن که فاصله باز شه بعد بگن فست لپ نزن!
    مکس هم به جایگاه واقعیش برگشت و امیدوارم رقابتش با لوییس تا اخرین مسابقه همینطور ادامه داشته باشه …

  34. Arvin.Hamilton 44

    14

    4

    تبریک به مکس فن ها بابت برد مکس:)
    لوییس و مرسدس هرکاری کردن نتونستن برسن به مکس و ردبول ولی همیشه تا آخرش میجنگیم:)
    چه رقابت هیجان انگیزی هم شده،دوباره مکس رفت اول ولی اشکال نداره دوباره میگیریمتون:)
    Still we rise و پیش به سوی مونزا

  35. Amirhso

    7

    5

    چه میکنن ماشین های ردبول
    حفظ فاصله با تایر هارد !!!
    10 تا سبقت !!!

    • Amirhso

      4

      6

      و چقدر حرص خوردم سر پیت استاپ اول لوییس که اگه خوب میبود الان نتیجه فرق میکرد (3.2 ثانیه)

    • بردیا

      2

      10

      Amirhso
      شما ندیدی تایر لوییس هفتاد درصد بود تایر مکس ده درصد تازه مکس هارد داست لوییس مدیوم خب مکس تایراشو فشار اورد

      • ali

        13

        1

        اون گراف‌ها بیشتر برای سرگرمی و هیجانی کردن بیننده‌ست تا نشون دادن واقعیت!

      • Amirhso

        1

        2

        اقا چی داری میگی؟!
        من دارم درباره پیت استاپ اول لوییس حرف میزنم اگه به جای 3.7 ثانیه, 2.7 ثانیه بود اونجایی که لوییس و مکس رسیدن به بوتاس لوییس هم از بوتاس رد میشد دی ار اس هم داشت و احتماله 99 درصد پیچ اول به مکس درگیر مشید.(وقتی مکس از بوتاس رد شد لوییس فاصلش 1.3 ثانیه بود با مکس شما حساب کن اگه پیت استاپ معمولی بود چی میشد)

    • NICO ROSBERG-06

      7

      6

      Amirhso دوست من،فصل۲۰۲۰ یادتون رفته؟؟ که مرسدس فقط خودش و نمیتونست لپ کنه ،و من بااینکه فن مرسدسم بیشتر از ۸۰درصد مسابقات اون فصل و پای تی وی یا کامپیوترم خوابم میبرد و آخرش که ریس با برد مرسدس تموم میشد از خواب بلند میشدم..باز حداقل امسال یکمی هیجان داریم بخاطر نزدیکی ردبول و مرسدس..مثل اینکه شما بخاطر اون فاصله فضایی هرساله مرسدس با رقبا بد عادت شدی.

      • Amirhso

        2

        2

        دوست من منم خودم طرفدار مرسدس ام دارم از اختلاف قدرت ماشین ها صحبت میکنم.
        من اصلا مسابقات رو ندیدم که بخواد یادم بره. 3 مسابقه اخر 2020 تازه فرمول یک رو شروع کردم به تماشا

    • جواد

      2

      1

      در واقع رانندگان ردبول😊

    • جواد

      0

      1

      در واقع رانندگان ردبول😊☺

  36. seb.vettel

    6

    6

    خدایا یه دعا کنیم 1 فراری همین عملکرد امروز و شاید بهتر در مونزا داشته باشه 2 همیلتون یه برد عادلانه داشته باشه 3 وتل هم سکو بگیره 4 بوتاس جایگاهشو از دست نده خدا الیسون رو بکشه اول میاره پیت بعد میگه فست لپ نزن تازه سکتور سوم رو ترمز گرفت چون لوییس میومد پیت اون وقت میشد پشت والتری

    • Hamoon

      8

      1

      عملکرد فراری بستگی داره چقدر اون اپدیت ها موثر باشن
      منم امیدوارم
      سخت بشه وتل سکو بگیره

  37. 44

    9

    4

    یکی از بدترین و کسل کننده ترین مسابقه های فرمول یک بود خیلی سبقت کمی داشت تمام استراتژی های تیم ها شده بود اندکات

    • Max&Nor

      7

      2

      پرز فک کنم تنهایی نصف بیشتر سبقتارو گرفت
      حیف که شنبه ها همیشه گند میزنه

  38. SEB.5

    7

    3

    مسابقه خوبی نبود بدم نبود سبقت خیلی توش سخت بود مخصوصا برای ماشین ضعیف تر مثل استون استرول که ۷۰ دور پشت راسل موند سب هم به سختی جیوویناتزی و کوبیتسا و حتی مازپین رو رد کرد واقعا استون باید یه فکری به این ماشینش کنه مسابقه بحرین یه دهم از آلپین سریع تر بودیم الان سه یا حتی چهار دهم کند تر مکس عالی ، لوئیس هم تمام تلاششو کرد، والتری هم خوب بود و پرز عالی بود از پیت استارت زد هشتم شد و قابل توجه جینگوز جون که با یه تایم هفت رانندش جو بهشو گرفته بود و سب هم خوب بود اگه اسپین نمیشد از استرول جلو تر تموم می‌کرد و یه چیز خیلی جالب اینکه سب دور ۶۶ ، ۲۶ ثانیه با استرول فاصله داشت و دور ۷۱ چسبیده بود به استرول و با اختلاف چهار دهم با استرول تموم کرد اگه یه نیم دور دیگه داشتم استرول رو می گرفت قابل توجه اونایی که میگن سب افت کرده ، تازه استون تو این با آلفارومئو و ویلیامز یکی تایم میزد حتی بعضی جاها اونا سریع تر بودن استون به یه آپدیت نیاز منده.

    • SEB.5

      7

      1

      و در آخر یه تبریک به مکس فنا

    • SEB.5

      5

      1

      اصلاح غلط
      یه دور دیگه داشتیم.
      تو این پیست

    • hamed.ab

      4

      2

      والا تا جایی که من خوندم اوتمار گفت دیگه اپدیت نمیاریم ، البته این رو قبل ریس مجارستان گفت به نظرم …شاید دلیل کند شدنشون همینه ، به هر حال همینه که هست:)

  39. SEB.5

    6

    4

    دوستان به جز فراری تیمی برای مونزا آپديت نمیاره؟
    خبری از آپديتا ندارین؟

    • Hamoon

      7

      4

      اخه سوال پرسیدن دیس داره؟!
      اینا دیگه کی هستن
      😏

      • NICO ROSBERG-06

        3

        2

        هامون،داداش تو که خوبی
        من کامنت سب وتل5 ،رو تایید کردم ،توجه من فقط لایک کردم،این شکلی👏👏✌️،دیس خوردم، یه همچی وضعیه اینجا،جوش نزن دادا طبیعیه اینجا😂😂

      • Hamoon

        4

        1

        nico rosberg 06
        اینجا یه جمع دوستانست جدا از اختلاف عقیده و نظر ک باهم داریم اخه هرقدرم با یکی مشکل داشته باشیم این درست نیست.
        چشم جوش نمیزنم :))

  40. Majid

    5

    5

    تمام استراتژی های مرسدس احمقانه بود و انتخاب تایرها بدتر. نمیدونم چه خبره تو مرسدس که این همه اشتباه دارن. به نظرم باید صبر می کردن تا مکس اول بره پیت و پشت بوتاس در بیاد تا چند ثانیه کندش کنه و بدتر پیت استاپ دوم در بدترین زمان ممکن و افتادن پشت کلی ماشین دیگه. وقتی با سافت کهنه این همه دور زدن می شد با هارد و تک پیت استاپ کارو تموم کنن این پیت استاپ های زیاد هیچ نفعی برای مرسدس نداشت. دوتا راننده داشتند و هیچ کاری نتونستن انجام بدن. واقعا توتو داره آلزایمر می گیره.

  41. 44

    5

    4

    مسابقه بعد تو مونزا بنظرم رقابت قشنگی بشه چون فکر میکنم مرسدس و ردبول یه سرعتی داشته باشند نه مثل این مسابقه که ردبول با لاستیک هارد از مرسدس با لاستیک میدیم سریعتر باشه

  42. م.یوسفوند

    5

    13

    مرسدس با دو تا خودرو و خودروی برابر تاکید میکنم برابر و اینکه اگه رو سافت کندتر بودن رو مدیوم به همون اندازه سریعتر بودن،حریف ارتش تک نفره وستپن نشدن، اونم تو پیستی که واقعا توانایی راننده خیلی مهمه،راننده ای که تو بیست و سه سالگی به رکورد بیش از هزار دور پیشتازی رسیده و موندم چقدر زمان میبره تا فرمول یک بازم یه همچین استعدادی رو ببینه

  43. Max&Nor

    5

    12

    ۱۱ پودیم و ۸ برد از ۱۳ مسابقه
    قهرمانی مکس نزدیکه
    آرزوی من اینه به هر قیمتی شده همیلتون به آرزوی صدمین پیروزیش نرسه

      • Max&Nor

        2

        3

        ۸برد
        بلژیکو لابد نصفه برد حساب کردی ؛)

      • Amirhossein.gz

        4

        2

        ایمولا . موناکو اتریش۱ .اتریش۲ .فرانسه.اسپا.زندورت.۷تامیشه

      • Erfan.5

        2

        1

        آره درسته ۷ عذر

    • Arvin.Hamilton 44

      9

      2

      آرزو کن شاید مستجاب شد:)ولی بعید میدونم
      جای اینکه بیاید بگید رقابت هیجان انگیز تر بشه و دوتا راننده رو تحسین کنید میاید میگید آرزو میکنم به هر قیمتی شده لوییس صدمین پیروزش نرسه
      باشه خوش باش:)

  44. Max&Nor

    9

    1

    خدا به فتل رحم کرد!
    با دویست تا سرعت از پهلو نزدیک بود بوتاس از روش رد بشه
    اگه نیم ثانیه فاصلش کمتر بود قطعا برخورد میشد و هر اتفاقی ممکن بود

  45. mahyar

    6

    6

    گپ ده ثانیه ایی که اوایل مسابقه بین بوتاس و لویس ایجاد شد این بود که به بوتاس گفتن آرومتر برون .
    فستس لپی که لویس سریع تر زد بد بودن بوتاس نبود . چون بوتاس دوتا سکتور اول رو بنفش کرده بود و توی سکتور سه یحو رادیو :
    Valteri, it’s James, please abort fastest lap attempt for the lap
    و والتری هم حرف گوش کرد و ماشینو توی سکتور سه ول کرد .
    پرز امروز میتونست نتیجه بهتری هم بگیره . اگه لاستیک های هاردشو خراب نمیکرد و پیت اضافه نمیرفت . ولی در مجموع تحت فشار بهتر نتیجه میگیره .
    البته مرسدس راهی هم نداره چون اگه بوتاس رو فدای لویس نکرده بودن تا الان اختلاف امتیاز بین لویس و مکس حتی با اون dnf و … خیلی بیشتر میشد .
    دوستان نوشتن که لویس ی جاهایی حتی به مکس نزدیک شد . باید بگم اون جاها بیشتر زمان هایی بود که مکس پشت لپی ها گیر میکرد . و وقتی رد میشد نوبت لویس میشد مجدد گپ برمیگشت . اینجا هم پیست کوتاهی هست و ماشین ها به سرعت لپ میشن .
    اما خوب توقع نداشتید که لویس با لاستیک های مدیوم کهنه از مکس با هارد نو جلو بزنه ؟ لویس تمام تلاشش رو کرد ولی هموجوری که قبلا هم گفتم . این پیست مثل موناکو . در واقع مرسدس ها اینجا برتری خاصی نداشتن و لویس تمام توان ماشین رو ازش بیرون کشید و روی لیمیت بود تا خودشو برسونه توی آندرکات و مکس هم جلو بود و این فاصله رو مدیریت کرد . بوتاس هم تمام تلاشش رو برای متوقف کردن مکس به کار گرفت ولی خوب فقط ناندو میتونه با ماشین کند تر ی نفر رو چند دور پشت خودش نگه داره که پرز رو هم فکر کنم آخر مسابقه خورد به سد ناندو .
    اما نتیجه خیلی خوبی بود. پرز الان فعلا” تا آخر فصل از پنالتی موتور در امانه اگه اتفاق خاصی نیفته . لطیفی که این همه ازش بد گفتیم . چه سبقت هایی توی پیچ یک گرفت .
    مسابقه بعدی که پیست سرعت هست و فراری میگن آپدیت میاره و به نظر اونجا واقعا رد شدن از مکلارن ها نیازمند اندرکات کردنه . توی مستقیمی ها خیلی سریعن .

  46. mahyar

    3

    2

    تیستو رو گذاشت لایو داره برای داچ فنا موزیک پلی میکنه . دلم براش تنگ شده بود

  47. hamed.ab

    8

    6

    فقط اونجا که لوییس گفت مکس خیلی خوش شانسه
    تمام رانندگان ، پیت کرو ، کرافتی و کارشناسا ، طرفدارن فرمول یک ،کل کهکشان راه شیری : 🙁

  48. Abolfazl1010

    5

    6

    سلام ، واقعا که ردبول ماشین خوبی داره ، مکس با لاستیک هارد از لوییس با لاستیک مدیوم سریعتر دور میزد
    نکته بعدی اینکه مکس به صورت اتفاقی در زمان مناسب در جای مناسب قرار می گرفت و از ترافیک ها حداکثر استفاده رو میکرد
    ماشین رد بول توی پیچ ها یه سر و گردن از مرسدس بالاتره
    داشتم فکر میکردم چرا توی اختلاف یک و نیم ثانیه ای یک پیت استاپ نزد مرسدس و با خودم جواب میدادم این پیست با این ترافیک هرگز مجارستان نمیشه یا اینکه مکس با لاستیک هارد هم سریعه ، بعد یه لحظه یاد تیم تعویض لاستیک مرسدس افتادم که اصلا نمیشه بهشون اعتماد کرد 😂 گفتم پس حله بیخیال

  49. رضا سلطانی

    10

    1

    قطعا اینقدر تحسین مکس رو دیدید وقتی اینو می خواهید که لازم نیست بگم خیلی خوب بود
    و همیلتون هم خوب بود ولی استراتژی امسال مرسدس به معنای کامل کلمه داغونه
    و واقعا متاسفم برای بوتاس که با اینکه می‌دونه رفتنی است باز هم به تیم سواری میده. والتری هرگز راننده ی چالشی ای نبودی!
    اما داشتم به این فکر می کردم که آیا راسل هم سال بعد می‌تونه کمک همیلتون بکنه یا نه؟ چون واقعا تجربه داشتن در رقابت در جلو مهمه که راسل اونم نداره و بوتاس داره. نگاه به پرز بکنید که اصلا توان رقابت در جلو رو نداشته امسال.
    پرز نشون داد که راننده ی چرخ به چرخ عالی ای است اما تجربه نشون داده وقتی در کوالی جلو میشه خیلی توانایی مدیریت وضعیت رو نداره مثل امسال در اتریش.
    آلونسو هم که دیگه نگم چقدر خوب بود. فقط با هم تیمیش مقایسه کنید
    عملکرد فراری ها به نظرم بدی نبود اما انتظاراتم بیشتر بود. هم از ساینز و هم از چارلز.
    اما گسلی ستاره ی امروز بود. واقعا این پسر جاش تو یه تیم خوبه
    امیدوارم موتور آپدیت شده ی فراری برسه برای هفته بعد
    و کیمی هم خوب بشه

  50. Abolfazl1010

    8

    1

    بوتاس هم پیشرفت کرده 😂نزد فتل رو له کنه😁

    • mahyar

      7

      0

      میشه گفت اونجا درواقع جایی بود که استراتژی مرسدس بهم خورد . چون اون گپ 26 ثانیه ای که بوتاس پرکرده بود تا مکس رو دوباره پشت خودش نگه داره وقتی پیت کرد، میشه گفت که برنامه های مرسدس اونجا بهم خورد و مرسدس یجورایی با دستپاچگی به لویس گفتن پیت کنه که دقیقه افتاد پشت ماشین های لپی و این اجازه رو به مکس داد تا با خیال راحت پیت کنه .

  51. ایرن

    8

    2

    خسته شدم و فقط تونستم نصف نظرات رو بخونم. فردا دوباره میام و همه نظرات رو میخونم.

  52. محسن

    2

    2

    تبریک به مکس
    متاسفانه امروز مرسدس به پیت استاپهای بد و استراتژی بدتر خودش باخت

  53. masoud_f1

    5

    2

    بردِ مکس رو به طرفداراش تبریک میگم الحق که بدون اشتباه بود ولی از پیستِ مزخرفِ هلند نگذریم که برنده ی مسابقه رو تو تایم گیری مشخص کرد

  54. رضا

    4

    3

    من که عاشق دیدن رانندگی مهیج شارل لکرلک هستم،خوشتیپو مهیج
    البته تمرکز و دقت گسلی هم زیباست

  55. 44alireza44

    6

    3

    با عرض تبریک به مکس فن ها به نظرم امسال ماشین ردبول خیلی جزیی از مرسدس بهتر هست البته چیزی که نظرم رو جلب کرد اینه که تیم مرسدس توی پیت استاپ هم زمان ضعیف تری نسبت به ردبول ثبت میکنه و کاری از همیلتون بر نمیومد واقعا ! ولی لوییز همیشه لوییزه و به نظرم با توجه به تجربش میتونه ثبات بهتری در ادامه نسبت به مکس داشته باشه
    به امید قهرمانی همیلتون

  56. NICO ROSBERG-06

    3

    11

    ایمان مرسدس بخاطر فستی که ولتری زد مجبور شدند یه پیت اضافه برای لویس بزنن و لویسم فست و از ولتری پس گرفت،فقط حیف که ولتری دیر یادش افتاده که مردم بعداز مرسدس قراره چطور به یاد بیارنش،(یک راننده حرف گوش کن که فقط موقعیت خوب قهرمانی رو راحت و دوستی بخاطر یک صندلی ناقابل تحویل مرسدس و لویس داد..الان دیگه دیره برای این نافرمانیا.من جای ولتری بودم سربه سر لویس نمیذاشتم،لویس اگه اراده کنه ولتری و نابود می‌کنه.

  57. MrdTheGreat

    8

    5

    مرسدس هر کاری کرد نتونست جلوی قهرمانی راننده ردبول رو بگیره،‌
    شکایت های مکرر همیلتون(تیم رادیو و مکالمات همیلتون در مورد وضعیت لاستیک ها به غایت مشکوکه) البته به نظر من👉
    استفاده همیشگی از (راننده فاقد شخصیت قهرمانی) بوتاس (تاریخ از تو به عنوان وینگ من برتر تمامی ادوار موتوراسپرت یاد خواهد کرد)
    هیچ کدوم از اینا متاسفانه به کار مرسدس و همیلتون نیومد
    زمان گیری دیروز، همیلتون با اختلاف 0.038 ثانیه جایگاه دوم رو کسب کرد تقریبا همه چیز تو این مسابقه بین ردبول و مرسدس میشه گفت برابر بوده جز برتری گاراژ ردبول که حقیقتا از بهترین گاراژ فرمول یک(مرسدس) بهتر عمل کرد 👌

    • mahyar

      2

      1

      مکس توی کوالی DRS نداشت و به خاطر سکتور دوم خوبش تونست پول رو نگه داره

    • رضا

      5

      3

      موافقم،امسال گاراژ ردبول از مرسدس قویتره،ماشینشونم بهتره
      ولی به امید هشتمین قهرمانی لوییس ✌️

    • Abolfazl1010

      2

      1

      فکر کنم دی ار اس مکس در قسمتی از دور اخر تایم گیری فعال نشد که زمان لوییس انقدر بهش نزدیک شد

  58. Amir5

    5

    2

    تبریک به فن های مکس و لویس واقعا ولتری عالی بود هم به تیم کمک کرد و هم عالی ریس داد بعضی اوقات آدم میفهمه که این بوتاس چقدر خوبه این دستور تیمی ها به بوتاس یکم مشکوکه
    که شاید توافقاتی با مرسدس کرده باشه یا قراردادش یا یه چیز دیگه
    آنتونی هم یک اشتباه کرد اول ریس مسابقش خراب شد بنده خدا ولی خوب بود سبم که بهتر بود ولی اونقدر عالی نبود درسته که اسپین شدولی از استرول سریع تر بود راسلم خوب نبود و کوبیستا هم خوب بود فراری ها هم عالی بودن وگسلی که نگم چقدر خوبه این پسر و آلونسو هم خوب بود درجه یک مثل همیشه و مکلارنا چه امتیازی از دست دادن پرزم بد نبود
    درکل مسابقه هیجان انگیزی بود

  59. Hamid 631

    6

    1

    اول از همه باید به تماشگرای هلندی ایول گفت عجب جو خوبی درست کرده بودن واسه مکس، رانندگی مکس عالی بود البته میشه گفت ماشینم خیلی به کمکش میومد چون هرچی مرسدسا فشار میاوردن فاصله از یک ثانیه کمتر نمیشد البته استراتژی و پیت های مرسدس افتضاح بود چون دوتا ماشین جلو داشتند امکانش داشتند که مکس بگیرن ولی خودشونم گیج بودن ، گسلی عالی بود فراری هم مشخصه بهتر شده فقط تو این پیست فکنم مک لارن ضعیف بود خداروشکر سب هم اتفاقی واسش نیوفتاد والتری هم خوب جمعش کرد در کل مسابقه خوبی بود بعد اون اسپا کسل کننده ، فصل خوشکلی شده بعد چند فصل خود لویسم فکنم بیشتر لذت ببره حداقل یکم هیجان داره ، بجای کوبیدن هم و زیرسوال بردن رقیبمون لذت مسابقه رو ببریم بهتره البته کل کل هم خوبه ولی یه سری دوستان دیگه خیلی قاطی میکنن لوییس راننده خوبی بوده و هست ولی الان چندتا جوون پرانگیزه رقیب جدی هستند واسش بریم واسه مونزا 🇮🇹

  60. Mehriar Salehi

    20

    6

    یک مسابقه خسته کننده…کوالیفاینگش خیلی جذابتر بود واقعا!

    برای ویلیامزهای اتفاق چندانی نیافتاد.جالب بود برام که جورج تا قبل از خرابی ماشین کل ریس استرول رو پشت سرش نگه داشت که مشخصا خیلی سریعتر بود.اما فرقیم نمیکرد…۵ ثانیه پنالتی داشت و بهرحال عقب میافتاد.

    پرز هم متوجه نمیشم چطور راننده ریس شد.سبقت گیری با استراتژی منفاوت و ماشینی که نسبت به ۸ تیم دیگه در حالت عادیش لپی ۱ ثانیه آوانتاژ داشت مگه هنر خاصیه؟ اتفاقا فلت اسپات اوایل ریسش با تایر هارد باعث‌ شد ششمی رو از دست بده…این تنها کار غیر معمولش‌بود این ریس.

    لوییس و مکس هر دوشون خوب بودن.تصورم میکردم اختلاف نجومی باشه در انتهای ریس مخصوصا بعد از ۲-۳ لپ اول اما لوییس خوب کار کرد.
    از گاف های گاراژ مرسدس هم غافل نشیم…پیت استاپ ۳.۶ ثانیه ایی برای لوییس، فرستادنش پشت سه تا بک مارک تو استاپ دوم در حالیمه تلاش برای اندرکات داشت و…وقتی ماشین برتر داری مشخص نمیکنه چیکاره ایی، اینجور جاهاست که معلوم میشه کیفیتشون.

    سب و ساینز مایوس کننده بود اما فراری به چیزی که میخواست رسید و حالا سومه.

    برای من راننده ریس مطمئنا فرناندو‌ بود.استارت از نهم اگر اشتباه نکنم و شکست فراری که ماشین بهتری داشت.از لپ ۵-۶ که تو رادیو بهش گفتن اوکون سریعتره و جواب داد منم میتونم سریعتر برم دارم برای استراتژیم مقابل ساینز کار میکنم ریس رو خونده بود و لپ آخر…معرکهست این راننده و چه لپ اولی!

    و در آخر تبریک مجدد به سنودا برای افتضاح ترین…گسلی چهارم، جزو بهترینا…سنودا قبل از خرابی، پشت لطیفی!
    صندلی شوماخرو بدین بهش و مازپین سوپراستار بنظر میرسه!

    • Arvin.Hamilton 44

      6

      2

      آقای صالحی ببخشید یه سوال داشتم ممنون میشم اگه جواب بدین
      به نظر شما تو مونزا کدوم تیم دست بالاتر رو داره؟

      • محمد امین

        4

        1

        ببخشید که جواب میدم ، آخه از آقای صالحی پرسیدین ،اما من خودم میگم صبر کنیم ببينيم تمرین ها و کوالی چی میگن ، آخه پیش‌بینی خیلی سخته ، مخصوصا اینکه باید ببينيم اپدیت فراری چه قدر جواب میده

      • Mehriar Salehi

        5

        1

        آروین جان هیچ ایده ایی ندارم ببخشید.

      • Arvin.Hamilton 44

        5

        0

        مرسی محمد امین جان
        آره فکرکنم اینجوری بهتر باشه

      • Arvin.Hamilton 44

        8

        1

        نه آقای صالحی هیچ نیازی به ببخشید گفتن نیست:)
        ببینیم تمرین ها و تعیین خط چی میشه:)
        برای منی که لوییس فن و مرسدس فنم امیدوارم بهترین عملکردشون رو به نمایش بذارن که بریم دوباره صدر جدول رانندگان رو پس بگیریم:)))

    • Morteza

      4

      7

      تو خیلی از ریس ها که بوتاس اون پایین بوده و
      پیست باریک بوده یا سبقت گیری توش مشکل بوده دیدیم که پشت ماشین های خیلی ضعیف تر هم نتونسته سبقت بگیره
      اینکه میخواین رای گیری رو بی ارزش نشون بدین رو درک میکنم
      اما سبقت های همیلتون تو مجارستان میشه وای سبقت های همیلتون رو دیدید؟؟
      اون موقع صحبت از هر دور یک ثانیه آوانتاژ نبود

      • Mehriar Salehi

        8

        2

        اشتباه گرفتی من درباره سبقت گیری های لوییس تو مجارستان حرفی نزدم.
        اگر ریپلای به بنده زدین، باید مربوط به خرف من باشه که نیست.

    • مهران آله

      5

      1

      خیلی ممنون جناب مهریار از وقتی که میگذارید … برای آماتورهائی مثل من که دنبال آموختن برای بیشتر لذت بردن از مسابقات پیش رو هستن ، کامنت های تخصصی و منصفانه بسیار ارزشمنده .
      تعصب و جنگ ، اغلب نظرات رو غیر قابل اعتماد میکنه !

    • Hamoon

      5

      0

      اقای صالحی
      ولی عجب سبقت خوشگلی اوایل مسابقه لطیفی از مازپین فک کنم گرفت
      داره پیشرفت میکنه واقعا

  61. Amin-sdg

    8

    5

    دوستان نمیدونم از چیه چکو دارن تو این مسابقه دفاع میکنن! کاری به عملکرد کلی این فصلش ندارم ولی تو این مسابقه به نظرم حق مکس بود که درایور آف د دی بشه. تک و تنها اون جلو داشت با دو تا مرسدس مسابقه میداد ولی این طرف چکو به خاطر اشتباه خودش از آخر شروع کرد و با اون ماشینی که زیر پاشه چ توقعی داشتید واقعا؟ که پشت هاس و ویلیامز بمونه؟ تازه بازم خراب کرد همون دور های اول با اون لاک آپی که داشت وگرنه شاید یکی دو رده میتونست بیاد بالا تر.

    در مورد استراتژی ها هم دوستان همه خوب میدونن و من جسارت نمیکنم ولی چون ممکنه دچار سوگیری بشید میگم. استراتژیست ها در لحظه کلی داده و فاکتور مختلف رو بررسی میکنن و تازه فشار اینکه اگر تصمیم شون اشتباه باشه باید پاسخگو باشن رو هم دارن. بعدا که معلوم میشه استراتژی شون اشتباه بوده ما تازه میایم اینجا میگیم چر فلان کار رو نکرد یا بهمان کار رو باید میکردن. با توجه به داده ها و بررسی شون قطعا تو اون لحظه بهترین تصمیم اون بوده ولی خب همیشه تفسیر ما از اطلاعات و درنتیجه تصمیم بعدش درست نیست. دیدید که بعد اینکه لویس از پیت اومد بیرون چ قدر گله کرد که چرا منو انداختید تو ترافیک. در کل به نظرم اعصاب خودمونو در مورد استراتژی ها خیلی خورد نکنیم:)

    در مورد سب هم این هفته واقعا خوب نبود ولی تو سبقتی که داشت میگرفت اگر اسپین نمیشد چ سبقتی میشد و احتمالا در آخر جلوی لنس تموم میکرد.

    • AmirAli

      4

      3

      امیدوارم سب و گاراژ گرندپری بعدی قوی تر برگردن
      پیس استون هفته ب هفته در حال بدتر شدنه

    • Morteza

      2

      4

      اتفاقا تو رای گیری مکس دوم شده بود
      با اختلاف کم

      • Hamoon

        2

        1

        حق مکس بود
        پرز گندی ک خودش زده بود رو تا حدودی جمع کرد
        تعداد سبقت ملاک نباید باشه

    • SUPER FAST 16

      8

      1

      در مورد راننده روز نشدن مکس شاید دلیل فان ش این باشه که بیشتر طرفدار های شیش آتیشه ش توی پیست حضور داشتن و کلا رای دادن رو فراموش کردن.ولی خدایش بهترین جو تماشاگری بعد از مونزا ۲۰۱۹ رو شاهد بودم،😉

      • Hamoon

        2

        2

        مونزا 2019 بینظیر بود

  62. Kamran

    6

    1

    تفاوت عملکرد ماشین مرسدس و ردبول اینقدر مرز باریکی داری که اصلا نمیشه گفت کی ماسین برترو داره.بجز عامل ناخودکاه اجساسی بعضی از دوستان عزیز در رابطه راننده مورد علاقشون.اینو از منظر یه آدم کاملا بی طرف.پایان فصل هم مشخص میشه که کدوم راننده این دوره شایستگی بیشتری داشته.
    ردبول همتت و پشتکار خوبی داشته که در کنار نیوی مشخصا با وجود داشتن مشکلات خاص تیم هایی که خودشون تامین کننده پاوریونیت ماشینشون نیستن حداقل یه آفرین داره.
    اما چیزی که برام خیلی عجیب در کنار دقت مدیران و کارشناسان این تیم به ریزترین جزئیات حتی مسائل برون تیمی و حاشیه ها یعنی به تکنیک آزمون خطا هم که شده هنوز متوجه نشده مشکل طرف دیگر تیم از راننده نیست؟

  63. Monster

    9

    4

    خدمت شما دوستان بنده لویس فن و مرسدس فن هستم.

    توی گرندپری های امسال چه کوالی چه ریس خودرو های مرسدس و ردبول تقریبا برابر بعضی و شاید یکی یا دوتا پیست مانند فرانسه ردبول دست های پر تری داشته اما خودرو و ماشین کاملا برتر نبوده.

    اگه برتری هم داشته ردبول بخاطر رانندگی تقریبا بی نقص مکس بوده که از تمام توان خودرو رو کشیده که اختلاف با راننده دوم هست حالا ماشین به سبک مکس اپدیدت شده و طراحی شده و اینجور حرف ها رو دقیق نمیشه ملاک قرار داد بلاخره خودرو توانایی هایی داره که میشه از بیرون کشید چون که مکس این کارو کرده پس بقیه هم اگر در حدش هستن باید بتونن که تو سه سال گذشته از دتی ریک تا پرز به وضوح قابل مقایسه بود.

    ماشین مرسدس امسال هم که به لطف فیا و دوستاشون از اون روزای رویایی فاصله گرفته و همین که سر لویس تا الان تونسته رقابتی باشه و امتیاز قهرمانی جمع کنه از نبوغ و استعداد و تلاش های همیلتون هستش.

    بیاین یه بار منطقی و به دور از تعصب نظر بدیم اگه حتی مکس امسال قهرمان بشه هیچ چیزی از سر لویس کم نمیشه مکس باز شش سال قهرمانی دیگه میخواد تا به رکورد لویس برسه اونم با تغییر قوانین سال اینده که مشخص نیست خودرو کدوم تیم دست بالا رو داره.

  64. Hamed

    8

    1

    چه ریسر فرمول یکی هست این آلونسو کاش از همین فردا 10سال جوون تر میشد مغزش موقع ریس دادن از خیلی از استراتژیست ها بهتر کار میکنه .
    نمیدونم مارک وبر بود یا فیلیپه ماسا که میگفت آلونسو وقتی میخواد تو ریس از کسی سبقت بگیره از چند دور قبلترش میدونه تو کدوم دور و کدوم پیچ سبقتش رو کامل میکنه.

    به نظرم رقابت امسال ردبول و مرسدس شبیه سالای 2007 و 2008 فراری و مک لارن شده
    دو ماشین کاملا نزدیک بهم هستن و بسته به کاراکتر پیستها و نقاط ضعف و قدرت هر ماشین جایگاه راننده هاشون بالا پایین میشه. نمیشه برتری کلی به هیچکدوم داد هر گاراژی که کمتر اشتباه کنه در نهایت راننده اش قهرمانه چون اونور تو پیست هر دو راننده تو اوج هستن و تقریبا بی اشتباه میرونن.

    • ایرن

      1

      0

      واقعا فوق العاده هست. آدم حس میکنه اول یک یا دو دور پشت راننده جلویی حرکت میکنه و قشنگ مدل رانندگیش و رد کردن پیچ ها رو تحلیل میکنه و بعد با توجه به نوع رانندگی راننده جلوییش تصمیم میگیره کجا باید سبقت رو تکمیل کنه.
      کاش توی دوران جدید هم یکی مثل آلونسو ظهور کنه.

  65. Mscforever

    6

    3

    كم كم بايد بهش گفت firstappen

  66. هومن

    7

    1

    تبریک مکس فنا
    رانندگی بی نقس در هفتاد و یک درو 👌

  67. AmirReza

    7

    1

    سلام به همه خيلي وقت بود نبودم 😫
    تبريك به مكس فن ها 🟧🟧🟧
    ميدونيد كه من عاشقققققققققققققققق فراري ام بد نبود واسمون تازه سومم شديم تو جدول خوبم بود 💗💗💗💓💓💓
    فقط منتظر ريس بعديممممممممممممممممم

  68. AmirReza

    7

    1

    عجب رقابتيييييييييييييييي
    1- مرسدس 🟩🟩 344.5
    2- ردبول 🟦🟦 332.5
    _______________________________-
    3- فراري 🟥🟥 181.5
    4- مك لارن 🟧🟧 170

  69. Hamilton44

    0

    1

    ردبول ابدیت کرده که سریع شده؟

    • Hamoon

      4

      0

      شما اصرار داشتی همیلتون میبره ک :)))

      • Hamilton44

        1

        4

        من هنوزم اصرار دارم که همیلتون می بره و در مونزا میبره قطعا. به امید قهرمانی همیلتون در امسال . حالا من دارم این سوال رو می کنم که ردبول ابدیت کرده که سریع شده؟

  70. نوذر

    4

    0

    بنظرم خوبی مسابقه هلند این بود که بهترین رانندگی ممکن مکس و لوئیس را دیدیم. خیلی رقابت نزدیکی بود.

  71. Hamilton44

    0

    1

    ردبول ابدیت کرده سریع شده؟