فرمول یک ایران – متیا بینوتو، مدیر فراری میگوید که بجای تمرکز بر روی رده سومی جدول سازندگان و رقابت با مک لارن، تیم ایتالیایی بر روی پیشرفت تمرکز کرده است.

در دو مسابقه اتریش، فراری امتیاز زیادی را نسبت به مکلارن از دست داد و کارلوس ساینز نیز ذکر کرد که شکست دادن هم تیمی سابقش، لندو نوریس در طول مسابقه غیر ممکن بوده است.

اما بینوتو تکرار کرد که تیم روی توسعه خودروی 2022 متمرکز شده است:

این خودرو همان خودروی بحرین بود. رده سوم اولویت نیست؛ مهمترین چیز رشد و پیشرفت تیمی است.

ما روی فصل آینده متمرکز هستیم، ما در مقایسه با مک لارن، هزینه ای را بابت اختلاف قدرت در مستقیمی (موتور) میدهیم اما پیست هایی وجود دارد که عملکرد ما در آن برتر بوده است.

ما می دانستیم که اتریش برای آنها مطلوب است، در پایان دو مسابقه فقط سه امتیاز را از دست دادیم.

ما روی سال آینده متمرکز هستیم، نقاط ضعف را می دانیم. اما بنظرم ما می توانیم یک فصل خوب را نیز مقابل آنها داشته باشیم. پیست هایی وجود داشت مثل موناکو و باکو، جایی که عملکرد ما از آنها برتر بود. این به پپیست ها بستگی دارد.

83 دیدگاه

  1. yousef

    18

    13

    فکر کنم فراری مرسدس وهاس برای 2022 خیلی قوی باشند در عوض ردبول بیشتر تمرکزش به فکر قهرمانی امسال اختصاص داده و مک‌لارن به سومی

    • m.m

      13

      20

      اره.ولی خوب ردبول هرچه قدر هم زور بزنه بازم ۷ سال که قهرمان نمیشه!😃

      • m.m

        11

        18

        اهان اینم بگم
        من تو پست قبلی گفتم پرز اطلاعات خوبی به ردبول درمورد موتور مرسدس داده.
        خیلی از دوستان گفتن برو قوانینو بخون.
        جواب منم اینه که پس هلموت مارکو قوانینو اگه بلد نبود که می رفت هالکنبرگ رو میاورد.
        پس حتما یه چیزی هست که پرز رو ترجیح دادن.
        حتی همه جا نوشته بودن ترجیح پرز به هالکنبرگ بخاطر اطلاعات مرسدس.

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        33

        1

        ای کاش ادمین های محترم مثل سالهای قبل بعد از هر ریس ویدیو رادیو‌تیمی های منتخب رو زیر نویس میکردن .
        بخش خیلی جذابی بود واقعا☹️☹️☹️

      • محمدحسین

        18

        2

        با اطمینان میگم که شما هیچ سوادی درمورد مکانیک و طراحی و توسعه موتور نداری…
        .
        موتوری که توسط گروهی از نوابغ و دانشمندان ، همراه با کمک و محاسبات ‌ابر رایانه ها..
        چند صد ساعت_نفر ، زمان میبره برای طراحی و تولیدش..
        .
        و اگر زاویه ی سیلندرش ۱ درجه تغیر کنه هزاران معادله ی جدید به وجود میاد
        رو چجوری یه راننده میتونه مهندسی معکوس کنه و بیاره بزاره کف دست ردبول_هوندا..
        هوندا هم ظرف یک ماه
        موتوری که ۵ ۶ سال زمان برای طراحی و بهینه سازیش صرف شده رو بسازه.

      • Amir.Redbull99

        7

        1

        پرز با کلی بدشانسی و از دست دادن دو مسابقه بخاطر کرونا بعد راننده های مرسدس و مکس چهارم شد.در صورتی که همتیمیش یازدهم شد. عملکرد درخشانش دلیلی بر شایستگیش رو این صندلی بود.
        جدا از این بحث هالک یه فصل دور بود از فرمول یک و ممکن بود مدت زیادی طول بکشه بیاد رو فرم. دست به نقدو ول نمیکنن. این داستانا چیه درمیارید

      • ferarri

        6

        1

        امیدوارم واقعی باشه اما از اون بخش ک میگه : پیست های باکو و موناکو مهمند و ب عملکرد ما ب آن بستگی دارد خوشم نیومد.

        تو این پیستا ک امسالم خوب بودین باید فصل بعد تو بقیه پیستا هم خوب باشید .

      • m.m

        3

        5

        کابر عزیز محمد حسین که پایین تر به من جواب دادی.
        کاملا و کاملا حق با توعه و من هیچ چیز درمورد موتورهای پیشرفته نمیدونم.
        و اینم کاملا حق با توعه که ۵ الی ۶ سال زحمت با دو ماه زحمت زیاد تفاوتی حاصل نمیکنه(مدت زمان تغییر در موتور)

        خوب حالا من از شما یه سوال دارم.
        توی همینجا خوندین که چندین مهندس مرسدس توسط ردبول شکار میشن.
        و مدیر سابق بخش AMG مرسدس رو ردبول برگردونده به کارخونه خودش.

        حالا یه سوال اساسی دارم.
        خوب احمدالله که مهندس خوب توی اروپا کم نیست و ناشناخته هم نیستن.
        حالا چه لزومی داره دقیقا مهندسای موتور مرسدس شکار شن؟

        مثلا مهندسای فراری یا مهندسای یه شرکت دیگه شکار نشن؟

        ایا ردبول این توانایی رو نداره که خودش مهندس پیدا کنه؟
        یا حتما باید مهندسای مرسدس رو ازش بگیره که تخریبش کنه(از نظر مهندسی)؟
        واقعا برای خود ردبول فن ها جای سوال نیست؟

  2. Hamoon

    19

    3

    ادامه بده بینوتو

    • ramin

      13

      2

      چشم حتما 🤔👌😅 خوب کردی گفتی یادم رفته بود😅😅😅 #شوخی🙏

      • Hamoon

        20

        1

        😄👍
        اینو برا اونایی نوشتم ک کار هر روزشون شده بود مسخره بینوتو و فراری
        طرفداری مسخره کردن و تخریب نیست
        من طرفدار فراری هستم فرق نداره مدیر یا راننده کی باشه مهم اینه دوباره ب مسیر درست و قهرمانی برگرده فراری.

      • محمد امین

        15

        1

        من همیم طور مثل اقا هامون ، ۱۳ سال هست قهرمان نشدیم ، و اگر ۱۳ سال دیگه هم نشیم ، فراری برای ما همیشه افسانه و قهرمان واقعی هست

      • ramin

        10

        1

        قبول دارم منم همینطور 🙏👍

      • SIAMAK

        12

        1

        سلام هامون جان .
        100% با نظر شما موافقم . این دقیقا گویای اینه که شما در وحله اول یک فراری فن هستید ، نه یک درایورفن که تیم رو بخاطر راننده ای موقت دوست داشته باشه و ازش طرفداری کنه .
        یه نقل قول از فرزندم مهریار مینویسم : بقول فرانک ویلیامز راننده فقط قطعه ای ارگانیک از ماشینه ! مثل پدال گاز و ترمز ، تایر و… منتهی از نوع جاندارش !!
        نه تنها فراری که هرتیم دیگر هنگامیکه احساس کنند با یک راننده و یا حتی مدیر به نتیجه مورد انتظار نمیرسند ، در تعویض فرد مورد نظر تردید بخودشون راه نمیدند .
        افراد بطور کل موقتند و بنا به ضرورت تعویض و کنار گذاشته خواهند شد اگر نتوانند انتظارات و توقع تیم رو برآورده کنند . همانطور که فتل ، رایکونن ، آلونسو و … و دیگر رانندگان تعویض شدند و کنار گذاشته شدند . پس لکلرک و ساینز هم در فراری جاودان نیستند و زمانیکه فراری احساس کنه باهاشون به نتیجه نمیرسه عذرشون رو میخواد و تا دم درب خروجی مشایعتشون میکنه !
        در مورد مدیران رده بالا و میانی تیم هم همینطور . مگه لوکا دی مونته زمولو با مارکیونه تعویض نشد ؟ مگه لوئیس کامیلری با جان الکان تعویض نشد …. در رده پائینتر مگه استفانو دو منیکالی و ماتیاچی و مائوریتزیو آریوابنه تعویض نشدند ؟
        مسلم بدونید چنانچه در مدت معلوم و فرصت داده شده اگر ماتیا بینوتو هم نتیجه مورد انتظار تیم رو نگیره عذرش رو خواهند خواست ، چون فراری با هیچیک از این افراد عقد اخوت و برادری نبسته و اونچه که براش مهمه کسب نتیجه ، افتخار و در ضمن توجیه مالی اقتصادیه ، پس در این سطح از ورزش حرفه ای جائی برای تصمیمات احساسی و فیلم هندی بازی و فردین بازی نیست !
        اما اونچه که حدود یک قرن ( بیش از 90 سال ) مانده و ماندگار خواهد بود فراری است که صدالبته این یکی دیگه قابل تعویض نیست !!

      • Hamoon

        9

        1

        اقا سیامک عزیز
        عشق و علاقه قلبی قابل تعویض یا تغییر نیست…
        ما با عشقمون” فراری ” زندگی میکنیم.

  3. حمیدرضا . مکس .

    16

    4

    بهتره از الان برای فصل 2022نظری ندید چون یه هو دیدی ردبول ماشین بهتری از فراری و مرسدس داد بیرون
    چون تا وقتی ماشین ها تست نشن هیچ کس نمیدونه کی قوی تره

    • ابوالفضل

      6

      7

      چیزی که به مرسدس و فراری تو طراحی ماشین ۲۰۲۲ برتری میده اینکه میدونن قدرت موتور و توانایی بخش موتوری شون چقدره و شاسی رو بر اساس اون توانایی میسازن اما ردبول که هنوز از موتور سال بعدش خبر نداره عقب تره

      • Mmd9024

        10

        2

        ابولفضل
        من نمیدونم شما چند وقنه فرمول یک دنبال میکنی ولی حتی اگرتوی یکسال اخیر هم دنبال کننده باشی باید بدونی تا سال 2025 هوندا موتورمیده به ردبول با این تفاوت که بخاطر فریز کردن موتورها هیچ موتوری توسعه پیدا نمیکنه تا نسل بعدی موتورهای فرمول یک که بعد از 2025 هست

      • ابوالفضل

        3

        8

        منظور من قدرت و اطمینان موتور بود که هوندا نشون داده موتور هاش دوام نداره و تاز همین قضیه که تا ۳ سال دیگه به مشکل میخورن رو تیم تاثیر داره من از ۲۰۱۳ فرمول یک میبینم

      • مهدی

        3

        8

        چطور دوام نداره داداش سال قبل تنها تیمی بودن ک با ی موتور تا اخر مسابقه رفتن حالا نمیدونم شاید از ی لحاظ دیگه گفته باشی

      • حمیدرضا . مکس .

        3

        1

        حالا تا سال بعد معلوم میشه کی قوی تره
        حرف من اینه که تا وقتی ماشین های جدید تست نشدن نظری بر قوی بودن کدوم تیم ندید که بعدا به خاطر اشتباهتون شرمنده بشید

      • ابوالفضل

        2

        1

        شاید حق با تو باشه ولی از نظر من سال بعد مرسدس و فراری از ردبول قوی تر میشن

  4. SEB.5

    3

    11

    فراری اگه سال دیگه مثل امسال پیشرفت کنه حداقل با دو دهم اختلاف تیم اول میشه چون امسال نزدیک هفت یا هشت دهم سریع شدن اگه سال دیگه هم به همین میزان سریع بشن با اختلاف تیم اول میشن البته اگه مرسدس سال دیگه ماشین خوبی نداشته باشه .

    • Reza.MC

      11

      1

      خب این تحلیل درست از آب درمیاد اگر بقیه فقط دست رو دست بگذارند.

    • مهدی

      5

      6

      چیزی ک معلومه اینکه اکثر تیمها برا سال بعد اماده میشن فراری مرسدس و حتی ردبول.. مکلارن و استون
      پس با توجه ب تغییر قوانین در سال بعد این خیلی زوده ک پیش بینی هارو انجام داد

  5. aki

    1

    12

    اصلأ یعنی چی این حرف
    خب پیشرفت بلند مدت هم ریس به ریس میسر میشه حتی برای سال های بعد
    و یکم منظورش تغییر قوانین سال بعده
    کلا باید حرف های این بابا رو همیشه تفسیر کرد

    • Amin44

      8

      -1

      نه زمانی که ماشین ها دچار تغییرات بنیادین میشن
      بال جلو بال عقب بارج بورد کفی ماشین
      چهارتا از مهم ترین عناصر ایجاد چسبندگی آیرودینامیکی هستن که سال بعد تغییرات خیلی زیادی رو متحمل خواهند شد
      همین تغییر کوچک کفی میبینی که با مرسدس و استون مارتین چیکار کرده!

  6. رضا سلطانی

    10

    2

    در سال ۱۹۸۰ بعد از چند سال رقابت برای قهرمانی، فراری ماشین افتضاحی ساخت و بدترین نتیجه ی تاریخ خود را گرفت یعنی دهم!
    سال بعد اما اوضاع ماشین بهتر شد و نتیجه شد پنجم.
    سال بعد فراری قهرمان شد یعنی 1982
    و سال بعدش هم همینطور 1983
    اوضاع الان هم شبیه به این است: فرای چند سال در کورس قهرمانی بود تا اینکه ماشین مزخرف پارسال اومد. امسال اما سال ریکاوری است و خود نتیجه اش خیلی مهم نیست. چون صعود یک شبه نمی شود اما سقوط چرا.
    و بینوتو حرف خیلی خوبی زده که ما اصلا خودمان را درگیر رده ی سومی با مک لارن نمی کنیم چون واقعا امسال سال گذار است و نتیجه اش خیلی مهم نیست بیشتر آماده سازی ماشین سال بعد مهمه. که البته بخشی اش هم با توجه به داده های همین سال خواهد بود.
    و در نهایت باید گفت دم بینوتو گرم که اوضاع داغون پارسال را به اوضاع بسیار پیشرفته ی امسال تبدیل کرده.
    شرایط فراری هم نسبت به ردبول و مرسدس برای توسعه ماشین سال بعد با توجه به سقف بودجه خیلی بهتر است

      • مهدی

        1

        11

        کدوم پیشرفت توان جنگیدن برا سومی رو ندارن و از اونور چهارمیشونم در خطره

    • فرناندو آلونسو

      1

      13

      البته ناگفته نمونه که همین آقای بینوتو مسئول اوضاع داغون سال گذشته هست و فراری رو به فلاکت ۲۰۲۰ رسوند
      بله صعود یه شبه نیست ولی سقوط چرا یه شبه میسره.
      تمام میراث اریوابنه رو به ته دره دره سقوط داد
      بهترین شاسی و ایرودینامیک ۲۰۱۷
      کاملترین پکیج فراری در دوران هایبرید ۲۰۱۸
      کاری که پدر متیو با فراری کرد هیلتر با لهستان نکرد

  7. محمدحسین

    4

    9

    والا بینوتو ۲ سالع که اول فصل بعد نتایج ضعیفی که بدست میاره..
    میگفت ما تمرکزمون رو سال بعده!!!
    .
    پارسال هم که افتضاح ترین سال فراری بود..
    وسط فصل گفت ما تمرکزمون رو ماشین سال بعده..
    .
    ولی امسال هم به زور ماشینشون ۳ گرید باشه..
    کار ندارم پیشرفت کردن امسال.
    ولی اومدیم فراری سال بعد هم نتونست مدعی باشه..
    اونوقت چی؟!

    • Siavaghsh

      16

      1

      اون وقت میریم سراغ سال بعدش و بعد ترش..😁

    • محمد امین

      11

      2

      اصلا فراری هاس هم که باشه ، ما خودش رو دوست داریم نه قهرمانی

  8. Lh44

    14

    1

    فراری مشکل ایرودینامیک نداره اینو تو موناکو و باکو تویه تک دور ها ثابت کرد فکر میکنم مشکل شاسی یا پاوریونیت دارن

    • محمددانیال

      11

      1

      مشکلشون فقط یک اپسیلون اسب بخاره بقیش حل شدنیه

  9. Lh44

    6

    6

    ولی فکر کنم هرکی پاوریونیت قوی تری داشته باشه واسه فصل ۲۰۲۲ دست بالاترو داره چون اکثر تغییرات رو ایرودینامیک اتفاق میفته و گفته شده ماشینا بزرگ تر هم میشن که عملا یه جوری میشه که تو موناکو هرکی پل پوزیشن بگیره ریسو برده

    • a Ferrari lover

      17

      1

      ماشین ها قرار کوچیک تر و سنگین تر بشن

      • Lh44

        3

        8

        نه برادر من قرار بوده بزرگ تر بشن که لوییس تو مصاحبه مخالفت کرد با این موضوع یه مقدارم اینجا بحثش شد

      • مهدی

        8

        1

        ماشینها بزرگ هستن ک همیلتون هم ب این اعتراض کرده بود یعنی ماشینهای فعلی
        قراره ک سال بعد کوچیکتر بشن و جذابتر

    • Amirhossein.gz

      17

      0

      ماشین ها کوچکتر میشن نه بزرگ

    • ابوالفضل

      8

      1

      با توجه به کوچیک تر شدن ماشین ها درگیری ها هم بیشتر میشه و عیار واقعی راننده ها معلوم میشه

      • مهدی

        5

        2

        دقیقا همینه ابوالفضل 👍👍👍👍
        بیصبرانه منتظر سال بعدم

  10. Kenzo

    17

    1

    فراری توی پیچ های سرعت پایین و متوسط با اختلاف بهترین تیم گریده
    مشکل پاوریونیت و درگ رو همزمان دارن
    که این دو تا چون تاثیرشون تو یه منطقه از پیسته (مسیر مستقیم) فراری رو خیلی عقب میندازن
    که این باز باعث میشه فراری معمولا ماشینشو دونفورس پایین تنظیم کنه و کمی از سرعت پیچ ها رو قربانی می‌کنه تا توی مسیر مستقیم «سیتینگ داک» (اردک نشسته؛ اردک نشسته به راحتی شکار میشه) نباشن
    با این حال بازم تا حدودی برتریشون تو پیچ ها رو حفظ میکنن
    توی موناکو با اختلاف بهترین بودن تو باکو خوب بودن پیشبینیم اینه که توی مجارستان و سنگاپور بهترینن باز و توی برزیل و آمریکا و مکزیک هم خوب ظاهر خواهند شد

    • Siavaghsh

      7

      1

      عربستان یادت رفت

    • Erfan.7

      11

      0

      سنگاپور لغو شد

    • محمد امین

      10

      3

      فراری در پیست اتریش که یه میست قدرتی هم هست ، واقعا خوب نشون داد و نشون داد که قدرت موتورش اونقدر هم که میگن بد نیست ، یکمی شارل بدشانسی آورد در هردومسابقه وگر نه اگر با همین قدرت زه سیلور استون برن من فکر میکنم اگر مکلارن اپدیت خاصی نداشته باشه ، امتیاز بیشتری میگیرن ، مخصوصا اینکه پارسال با اینکه ماشین بسیار ضعیف تری نسبت به امسال داشتن لکلرک سکو گرقت در انگليس، و این یعنی که در این پیست با این ماشین باید خیلی خوب عمل کنه

  11. SUPER FAST 16

    7

    4

    شما همون فشار نیاری برا سومی بهتره،تا اینجا که یخورده به مک‌لارن نزدیک بودیم لاندو از یه مرسدس بالا تره و نزدیک یه ردبوله یخورده فشار احساس کنه میترسم از مکس و لوئیس هم بزنه جلو و کلا پرواز کنه به بیکران و فراتر از آن.
    اینم در مدح و ستایش رقیب خوبمون 😉

    • محمد امین

      1

      0

      اون مسابقه مثل سکو های قبل به نفع لندو شد ، همیلتون ماشین خراب شد و پرز هم که رفت وگر نه ۴ آن یا ۵ ام می‌شد

  12. mehdi vettel

    12

    11

    ((( تبریک به فتل فنا و فراری فنا
    یه تبریک ویژه هم به گاراژ فراری که همچین ماشین فوق العاده ای رو آماده کردن
    اگه خدا بخواد مونزا هم مال ماست
    در ضمن این سومین سبقت امسال از لوییس بود تازه بدون drs ، مطمئنم دوتا دیگه برا لوییس کنار گذاشته ))))

    این کامنت بالا کامنت بنده برا گرندپری اسپا 2018 تقریبا چهار سال پیش تو پست همین س.ا.ی.ت.ه
    جایی که تقریبا همه فتل فنا در حال بزرگ کردن کار راننده مورد علاقه خودشون بودن ( که صد در صد مسابقه عالی داده بود سب ) تو کامنت از تیم دارم تعریف میکنم
    بابا چرا وقتی یه تیم خوب کار کنه من بیام از قصد بد یه تیم رو بگم

    فراری تحت هدایت بینوتو روند نزولی داشته و حتی امسال که در بدترین حالت ماشین برابر با مکلارن دارن در جدول امتیازی عقب تر از مکلارن هستن ( بماند که دنی ریک هم فرم آرمانی نداره)

    همین مسابقه قبلی موقعی که فراری استراتژِی عالی برا ساینز گذاشته بود بهش اشاره کردم

    در ضمن نمردیم و معنی قدیمی بودن تو سایت رو هم فهمیدیم
    طرف کل سابقه کامنت دادن و مسخره بازی هاش برمیگرده به پارسال و احتمالا اکانت فیک یکی دیگه اس میشه قدیمی این سایت

    اتفاقا لینک خبر همین گرندپری رو تو یه کامنت پایین تر میذارم تا ببینید فراری فن های واقعی و قدیمی کیا هستن و کیا عین قارچ تو این سایت تو این دو سال رشد کردن و با اکانت های فیک بقیه رو مسخره میکنن

    • Amin44

      9

      1

      با اینکه موتور فراری غیرقانونی بود و همین الانم داره تقاصشو پس میده کاری ندارم
      فقط میخوام بدونم اون دو تا سبقت دیگش چی شدن؟ نکنه یکیش شیکین دلاروژیا بود؟؟
      یا شایدم قاشق (ژاپن) البته تو قاشق با بچه پولدار رقابت میکردن

      • mehdi vettel

        5

        4

        Amin44
        من اصلا کار به بقیه کامنت ندارم که بیشتر حالت کری داره. اونم صرفا یه پیش بینیه و الان که از اون موقع گذشته میشه خیلی کامنت ها رو کرد چون کسی از غیب خبر نداره ( هر چند تو همون فصل مجدد تو مکزیک از لوییس سبقت گرفت )

      • Amin44

        2

        2

        اصلا بگیم کار فراری قانونی بود
        آدم سالم و عاقلی پسرفت موتور از 2019 به 2020 رو چی میگه؟؟؟
        چطور تیمی که بهترین موتور گرید رو داره تو چند ماه تبدیل میشه به ضعیفترین موتور گرید؟
        فراری تو حدفاصل فعال و غیرفعال شدن سنسور فیا داشت بنزین اضافی وارد میکرد!
        این موضوع شاید تو نگاه اول غیرقانونی نباشه اما قطعا با روح قوانین مغایرت داره
        اگه قرار بر این باشه که همه تیم ها این کارو کنن خب پس چرا فیا اون سنسور رو گذاشته!؟
        اما در مورد سبقت مکزیک
        مرسدس رینگ هاشو تغییر داده بود
        و تا حدودی از قهرمانی لوییس مطمعن بودن
        فتل اگه اون اشتباهات بچگانه رو مرتکب نمیشد
        شانس قهرمانی خیلی بیشتری داشت
        هرچند که گاراژ فراری هم تو استراتژی ها ضعیف عمل کردن،کیمی هم تو جایی که باید رقابتی نبود
        هنوز هم معتقدم اگه لوییس جای فتل تو اون ماشین می‌بود و گاراژ فراری هم اشتباهات کمتری مرتکب میشد قهرمانی واسه به لوییس می‌رسید
        اون ماشین توان قهرمانی فصل رو داشت به خصوص تو ضعیفترین فصل بوتاس تو مرسدس

    • Behzad

      10

      1

      مشکل اصلی همه ی تیم های رقیب مرسدس تا سال گذشته انجین بود به نحوی که تیم ها در طراحی و ستاپ خودرو مجبور بودن به یک تعادلی بین سرعت پیچ ها و مستقیمی برسند که در عمل و اکثر پیست ها مقابل مرسدس بازنده بودن.
      وقتی ستاپ خودرو برای حداکثر سرعت در پیچ ها بسته میشد با مشکل دما و خوردگی تایرها روبرو میشدن و اگر از چسبندگی کم میکردن با مشکل به دما نرسیدن و از دست دادن زمان در پیچ ها.
      مهندسان این تیم ها عملا با یک محدودیت روبرو بودن و در طراحی یک خودرو برنده دستشون بسته بود.
      تیم مرسدس با پاور یونیت بی نظیر خودش دست مهندسان رو برای طراحی تک تک اجزاى یک خودروی پیروز باز گذاشته بود و میتونستن به غیر از آیرودینامیک ، شاسی و اکسل و… با حداکثر کارایی بسازن.
      مثلا اگر اکسل عقب سال گذشته تیم مرسدس را در فراری کپی میکردن احتمالا خودرو کاراییش بدتر میشد چون پاور یونیت نمیتونست بیش از این از پس چسبندگی بر بیاد.
      اگر به مسابقات سالهای گذشته نگاه کنیم هر دو راننده ی مرسدس با کمترین استرس و بازی با فرمان پیچ هارو طی میکردن و حتی در برخی پیچ ها خودرو بر روی کرب ها قرار نمیگرفت و در روز مسابقه کمترین میزان فرسودگی تایر را داشتند.
      اگر پاور یونیت فراری یا رنو و هوندا در سالهای گذشته روی خودروی مرسدس نصب میشد احتمالا یک ثانیه یا بیشتر زمان از دست میدادن!
      هنوز مسابقات امسال به نیمه ی خودش نرسیده اما تنها احتمال عدم نتیجه گیری ردبول میتونه قابلیت اطمینان موتورهای هوندا باشه و باید ببینیم چی پیش میاد.

    • مهدی

      7

      8

      دمت گرم مهدی وتل

    • mohammad

      4

      8

      این بخش از مسابقه فقط
      Hamilton down to Eau rouge continues to lead ahead of Sebastian vettel esteban ocon and sergio perez up to top and third rally on magnosen is made up places as he start
      But here comes sebastian Vettel
      he is neck and neck with lewise hamilton
      Vettel is along side and ahead
      ocon is also ahead
      ….
      vettel ahead of hamilton ahead of perez ahead of ocon ahead of verestapen
      wow
      چقدر زیبا بود یکی از بهترین گزارش ها و بهترین مسابقات

      انتهای مسابقه
      sebastian vettel reduces hamilton’s lead
      taking ferrais first win here in this decade

    • SIAMAK

      9

      9

      اگه تو اون کامنت هم تعریفی از فراری داشتید ، مسلما نه بخاطر خود تیم بلکه برای این بوده که ماشین کوک شده و قبراقی برای راننده معبودتون تدارک دیده ! پس لطفا شعارهای پوپولیستی ندید ! هرچند خصوصیت سفسطه گری در شما بسیار برجسته و قابل ذکره .
      حالاهم که رابطه معنوی شما با فراری قطعه ! دیگه چرا حرص و جوش عدم موفقیت فراری با بینوتو رو میخورید ؟ بهتر نیست این دلسوزی و مرهمت رو خرج کمپینگ آستون مارتین کنید ؟
      نگران طرفداران واقعی فراری هم نباشید . از اظهار نظرهای همراه با بغض و کینه و یا بالعکس عاشقانه افراد بخوبی میشود به ضمیر افراد پی برد و آنان را ریز و درشت کرد .
      اشاره به قدیمیتر بودن خود در اینجا کردید . متاسفانه بعلت مجازی بودن شما در دنیای اینترنت امکان رویت شما از نزدیک فراهم نیست تا ببینیم چند قپه و ستاره روی پاگون سرشانه شما بعلت قدمت بیشتر عضویت در این س.ا.ی.ت چسبانده اند ! محض اطلاع شما : بنده همانطور که شما اشاره کردید دو ساله عضو این سایت شدم ، ولی حتی بیشتر از کل سالهای عمر پرافتخار شما طرفدار فراری بوده ام . یعنی وقتی شما هنوز بجهان خاکی نزول اجلال نکرده بودید ! بنابراین در اینمورد خاص شما تازه کار و جدید محسوب میشوید مخصوصا اینکه بعنوان یک فراری فن بنا به آنچه که در بالا اشاره شد بطور مقطعی و کوتاه مدت دوستدار این تیم بوده اید !

      • SIAMAK

        5

        4

        کامنت بالا در جای خودش ریپلای نشد ! این کامنت در پاسخ به جناب مهدی فتل تنظیم و ارسال شده . از ادمین عزیز سایت تقاضا میکنم در صورت امکان و تائید مراتب نسبت به جابجائی کامنت بالائی اقدام لازم معمول فرمایند . با تشکر قبلی .

    • Erfan.7

      2

      2

      انتقاد بیشتری از ۴۴ میشده انگار

  13. محمد امین

    6

    4

    موتور فراری در آیت سه سال ، مخصوصا سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بهترین موتور بوده ، و فراری هیچ مشکلی با ساخت موتور های دندان شکن در مقابل مرسدس نداره و این رو ثابت کرده ، فقط لازم بود این دوسال روی ایرودینامیک و شاسی تمرکز کنن و تمرکز اصلی رو روی موتور و ماشین ۲۰۲۲ بزارن تا نتیجه ی قطعی بگیرن

    • محمد امین

      7

      3

      در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ موتور هاشون رو ضعیف گرفتن و هزینه ی کمتری کردن ، و نتیجه اش رو در ۲۰۲۲ می‌بینیم و اونرمان موتور خوب با شاسی و ایرودینانیک خوب و با رانندگانی عالی ، قطعا لیاقت قهرمانی رو داره

    • مهدی

      2

      7

      مشکل فراری اسب بخالاتر از حد قانونی بود ک انقد موتوروشون در اون سالها خوب بود ولی 2020 ک افتضاح بودن

    • مهدی

      2

      6

      منظورم 2018 2019 بود

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      4

      1

      سنسور ورودی سوخت!غیرقانونی
      دندان شکن!ضعیف نکردن خودت میدونی موتور فراری ۲۰۲۰ موتور پاکی بود.

  14. Amin44

    7

    -1

    دقیقا برعکس گفتی
    مشکل لاستیک خوری بیش از حد فراری هم مثل پارسال مرسدسه(انگلیس ۲ مصداق بارز)

  15. Dr¡ft€r

    3

    10

    حرفای بینوتو منو یاد اون مثل معروف انداخت:
    گربه دستش به گوشت نمیرسه…

    • Dr¡ft€r

      15

      0

      خبر ناراحت کننده امروز درگذشت کارلوس روتمن راننده آرژانتینی تیمهای فراری، ویلیامز و برابهام بود
      شاید یادتون نیاد اولین قهرمانی سازندگان تیم پر افتخار ویلیامز توسط ایشون و آلن جونز در سال ۱۹۸۰ بدست اومد

  16. mohammad

    7

    11

    اولویت فراری نابود کردن راننده هاست

  17. SEB.5

    6

    4

    ای کاش فراری سال ۲۰۱۸ پکیجش قوی بود مثلا استراتژی یا پیت استاپ و بقیه چیز ها چه تیمی میشد😭😫😣از لحاظ ماشین تا نیم فصل اول حتی بعضی پیست ها بهتر بودن و مرسدس کار خودشو کرد و با ابدیت هاش برتری رو از فراری گرفت 🙁😣

  18. Mohammadali

    6

    6

    خیلی هوشمندانه صحبت میکنه همیشه خوب مشخصه که پیشرفت داشته فراری شما باید بیای بگی نسبت به بقیه ی تیما چقد پیشرفت کردی آقای بیتوتو
    در کل ما فراری فنا به صبر و بردباری عادت داریم امیدوارم که سال بعد به معنای واقعی پیشرفتو ببینیم

    • SIAMAK

      11

      1

      پیشرفت در عنلکرد فراری نسبت به سال ماقبلش دربین تیمها بیشترین بوده .
      به نظر شما تیم ششم گرید اگر به رتبه چهارم و احتمالا سوم سازندگان رسیده ، آیا پیشرفت محسوب نمیشه .
      در تک تک اجزاء و عوامل تیمی از پیت وال و استراتژیستها بگیرید تا مکانیکهای گاراژ و پیت استاپ ، از هماهنگی و مدیریت صحیح در رقابت بین رانندگان گرفته تا بهبودهای آیروداینامیکی ماشین همه و همه پیشرفت کاملا چشمگیری داشته اند . کار بزرگی در آرامش و سکوت خبری و بدور از جنجالهای رسانه ای انجام شده . نکنه انتظار داشتید فراری 2020 امسال برای قهرمانی بجنگه ؟!

      • Kiarash16

        12

        2

        سیامک جان ساله قبل فراری با بودجه دو برابر نسبت به تیم های آلپین و مکلارن و……‌
        تونست پیشرفت کنه ………
        اینکه بتونن با بودجه برابر فاصله ای که بین اون ها و ردبول و مرسدس افتاده رو به صفر برسونن و سریعتر بشن
        خیلی سخت و تقریبا غیرممکنه ……….

        پیش بینی من اینکه فراری ها سال آینده بعد از مرسدس تیم اول گرید خواهد بود
        و فراری با اختلاف ناچیز پشت سرشون باشن
        (البته احتمالش هست که فراری بتونه تو پیست های آیرو دینامیکی سریعتر هم بشه ….)

        در کل سال آینده رقابت جذاب شارل و جورج رو تو یکشنبه ها شاهد هستیم ……

        و همیلتون هم احتمالا باید با شارل و کارلوس و مکس برای win بجنگه ……..

      • Kiarash16

        6

        3

        ببخشید رقابت شارل و جورج تو شنبه ها*

      • SIAMAK

        10

        1

        مرسی کیارش جان برای اظهار نظر درستتون . حداقل برای من ایده آله که پیش بینی شما از سال آتی محقق بشه . دوستداران پرشما فراری خیلی وقته که منتظر رقابت برای قهرمانی اند .
        اینشاالله اگر عمری باقی بود و حالش بود ! یه مطلب تحلیلی کوتاه بابت دلایل عدم موفقیت فراری بعد از قهرمانی با رایکونن ( 2008) تهیه و تقدیم دوستان هوادار فراری میکنم . برقرار باشید .

      • Mmd9024

        10

        1

        برای توسعه و ساخت یک ماشین فرمول یک سال تا یکسال و نیم وقت لازمه برای مثال شما برای ماشین 2020 از نیمه دوم 2108 باید برنامه ریزی برای طراحی شاسی . آیرودینامیک و موتور و… شروع کنی. ماشین 2020 فراری هم از این قاعده مستثنی نیست sf1000 براساس موتور قدرتمند 2019 طراحی و ساخته شده بود ماشینی که توی کفی بسیار قدرتمند بود ولی بخاطر تغییر قوانین یا به تعبیر دوستان تخلف فراری و شرایط کرونا فراری نتوست اونجور که باید ماشین رو تغییر یا توسعه بده. امیدوارم دوستانی که هی از بنیتو انتقاد میکنن این رو هم در نظر بگیرن

  19. توتو ولف

    10

    6

    از اینا بگذریم چه حالی میده مرسدس یه آپدیت خیلی بزرگ بیاره واسه سیلورستون و یهویی بشه سریعترین ماشین.

  20. نوذر

    0

    4

    خیلی نا امید کننده صحبت کرده ، اما واقعیت فراری با مدیریتی که شده بالاتر از این هم نیست. حیف از این همه توانایی که الان به قول انگلیسی ها ، یک تیم لیدر کاملا میدپکر شده و حتی سومی هم کم کم دور از دسترس میشه. حالا این تیم با همین افراد میخواد در 2022 مدیریت بشه ؟

  21. مهران

    3

    0

    سلام دوستان به نظر من بهتره با توجه به سطح بالای فرمول مدیریت و دانش مهندسی هیچ تیمی رو دست کم نگیریم