فرمول یک ایرانوالتری بوتاس راننده فرمول یک تیم مرسدس، شایعات مطرح شده با این موضوع که تیم مرسدس برای جایگزینی‌اش در میانه فصل 2021 مسابقات فرمول1 جورج راسل را به این تیم می آورد، را مزخرف خواند و گفت “این کار فقط از یک تیم برمی‌آید”.

قرارداد راننده فنلاندی در پایان فصل جاری به پایان خواهد رسید ولی با جود روند منظم برای عقد قرارداد که تا الان در مرسدس وجود داشت، عملکرد جورج راسل، راننده جوان مرسدس، در سال اخیر هم یکی از همان احتمال‌هایی ست که ممکن است ورق را برگرداند.

بوتاس اما آرام ننشست و به گزارش اخیری که در یکی از مطبوعات انگلیسی(یعنی دیلی میل) که احتمال جایگزینی او را در نیم‌فصل اعلام کرده بود، واکنش نشان داد و گفت فقط از یك تیم مانند ردبول چنین اقدامی برمی‌آید كه در سال‌های اخیر در میانه فصل، دو بار اقدام به تغییر راننده کرد .

من می‌دانم كه قرار نیست در نیم‌فصل تعویض شوم. به‌عنوان یک تیم ما این کار را نمی‌کنیم. من برای امسال قرارداد دارم و فکر می‌کنم فقط یک تیم وجود دارد که چنین کارهایی را در فرمول یک انجام می‌دهد و ما آن تیم نیستیم. بنابراین روی من هیچ فشاری نیست، زیرا من می‌دانم اوضاع از چه قرار است. همیشه از این‌ دست شایعه‌ها وجود دارد که بخشی از این ورزش است.

بوتاس، تا به امروز در هر چهار فصل حضورش در این تیم، به قهرمانی مرسدس کمک کرده و در دو سال گذشته به‌عنوان نایب‌قهرمان در جدول رده‌بندی رسیده است.

بوتاس در پاسخ به این سؤال که آیا نبرد نزدیک بین دو تیم مرسدس و ردبول به او فرصتی می‌دهد تا ارزش خود را به مرسدس نشان دهد، موافقت کرد که این نبرد می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

من فکر می‌کنم اگر به مانند سال گذشته می‌توانستیم یک گام جلوتر باشیم و اختلاف فاصله بین رانندگان زیاد بود، می توانستیم نتیجه خوبی کسب کنیم. اما امسال واقعاً واضح است که اگر حتی اگر کمی کمبود سرعت داشته باشید به‌راحتی می‌توانید یک یا دو جایگاه را از دست بدهید. من فکر می‌کنم روند باید این‌گونه باشد. بنابراین اگر که من قصد دارم کار خودم را هرچه بهتر انجام دهم، مطمئنا این مسئله بسیار واضح خواهد شد و پس از آن این صحبت‌ها خیلی سریع متوقف می شود. بنابراین، من موافقم که این نبرد مفید است.

باوجوداینکه فاصله امتیازات همیلتون و بوتاس بیشتر از قبل شده است اما این راننده فنلاندی در مورد شانس خود برای نبرد با او در رقابت‌های قهرمانی، اظهار ناامیدی نکرد.

هنوز 20 مسابقه باقی مانده و امتیازات زیادی قابل دسترسی است و من مطمئنا از رسیدن بخ هدف خودم در امسال تسلیم نمی شوم. معتقدم که سخت کوشی نتیجه خواهد داد، بنابراین من به تلاش کردن ادامه می دهم. می دانم که نتایج خودشان را نشان خواهند داد.

لوییس همیلتون: مردم باید والتری بوتاس را راحت بگذارند

لوییس همیلتون راننده تیم مرسدس، معتقد است که منتقدان والتری بوتاس” باید کمی او را رها کنند” و همچنین ترکیب حال حاضر مرسدس را بهترین ترکیب در فرمول 1 خواند.

بوتاس و همیلتون از ابتدای فصل 2017 هم‌تیمی مرسدس بوده‌اند و در هر چهار سال گذشته باهم به قهرمانی سازندگان دست‌یافته‌اند. والتری در سال 2019 و 2020 به مقام نایب‌قهرمانی در جدول قهرمانی رسید، اما در اوایل فصل جدید هنوز نتوانسته به پای همتیمی خود برسد.

همیلتون دو پیروزی در مسابقات کسب کرده و اکنون در جدول رده‌بندی رانندگان پیشتاز است، اما بوتاس نتوانسته در مسابقه‌ای به جایگاه بالاتر از سومی برسد و در حال حاضر37 امتیاز از صدر جدول کم دارد.

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس ، تیم مرسدس - فرمول یک بریتانیا 2020

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس ، تیم مرسدس – فرمول یک بریتانیا 2020

وقتی از همیلتون در مورد این سؤال که آیا مرسدس سال آینده با جایگزینی راسل به جای بوتاس ترکیب قدرتمندتری خواهد داشت یا خیر، از بوتاس در برابر انتقادات دفاع کرد.

طبق تجربه‌ام و البته به‌ واسطه رابطه‌ای که با والتری دارم، فکر می‌کنم او یک هم‌تیمی شگفت‌انگیز بوده است. اگر بخواهم صادق باشم، احساس می‌کنم ازنظر توازن در تیم و دانش عمومی در مورد توسعه خودرو، این ترکیب فعلی، بهترین ترکیب قابل‌ارائه است. ببینید، در برخی از مراحل، اگر قرار باشد تغییری صورت بگیرد، این اتفاق می‌افتد. من قرار نیست برای همیشه اینجا باشم، والتری برای همیشه اینجا نخواهد بود اما الآن فکر می‌کنم ما در طول سال‌ها بارها و بارها بهترین عملکرد خود را ارائه داده‌ایم و ادامه می‌دهیم. والتري در آخرين مسابقه پول پوزیشن را به دست اورد. این تازه مسابقه چهارم است و من فکر می‌کنم مردم باید کمی او را راحت بگذراند و اجازه دهند که او روی کارهایی که انجام می‌دهد متمرکز شود.

قرارداد همیلتون و بوتاس در پایان فصل جاری به پایان خواهد رسید. این در حالی است که راسل نیز پس از پایان قراردادش با ویلیامز بازیکن آزاد خواهد بود.
راسل، در گرندپری بحرین سال گذشته، هنگامی‌که آزمایش COVID-19 همیلتون مثبت شد، به‌جای او پشت فرمان مرسدس نشست و عملکردش در آن گرندپری، توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

در آن مسابقه، راسل قبل از خطای پیت و پنچری دیرهنگام، جایگاه دوم را کسب کرد و به پیروزی خیلی نزدیک شده بود.
راسل پیش‌ از این شایعه‌ای مبنی بر اینکه گفته بود دیگر با همیلتون صحبت نمی‌کند را رد و تأکید کرد که روابط آن‌ها پس از گردندپری بحرین “100٪ دست‌نخورده” و “مانند گذشته” است.

همیلتون گفت:

ما پس از حادثه وی در ایمولا به هم پیام دادیم و امیدوارم كه از پیامی كه من برایش گذاشتم متوجه شوید که من از او حمایت می‌کنم.
او مسیر خودش را طی می‌کند، اما یک فرد عالی است و وقتی به تیم آمد کار بزرگی انجام داد و به مسیرش ادامه خواهد داد. بنابراین هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد.

64 دیدگاه

  1. Amir5

    21

    6

    بوتاسو ولش کنید بنده خدا خسته شده این بوتاس میتونه جلوی مکسو بگیره

    • بوتاس فن!!!

      15

      5

      دوست عزیز بنده خودم طرفدار دو اتیشه بوتاسم ولی این نباید باعث بشه حقیقت رو نبینم.مکس از بوتاس سریع تره.ولی بوتاس باید با چکو مقایسه بشه که تا اینجا ازش بهتر بوده.بوتاس تا اخر فصل تو مرسدس میمونه.

      • الهه انصاری

        10

        6

        اگه لوییس تمدید کنه بوتاسم هم کماکان کاسکت مشکی خواهد پوشید

      • Engineer

        3

        13

        فقط اون صحنه که شارل لکرلک گفت mazepin will never change
        برید خدارو 100 بار شکر کنید که راننده 2 شما بوتاس هست.

        اگه البون بود و میدیدید راننده 1 شما هر مسابقه سکو میگیره و راننده 2 توی رده های 10 و اینها دور میزنه.
        فقط خداروشکر که از شر این البون راحت شدیم.
        شخصا از البون از مازپین هم بیشتر متنفرم.خداروشکر که دیگه فعلا توی فرمول نمیبینیمیش.

      • Majid

        0

        0

        با اینکه مثل خودت طرفدار والتری ام ولی با این جملت که مکس سریعتره مخالفم. اونقدرها با هم اختلاف ندارن که بشه کی رو بهتر از اون یکی دونست. باید در نظر بگیری والتری در هر صورت نفر دوم مرسدسه ولی مکس نفر اول ردبول و هیچ فشاری روش نیست و هیچ راننده خوبی هم کنارش نبوده که با اون مقایسش کنن ولی والتری پنج ساله با بهترین راننده تاریخ هم تیمیه که فشار زیادی روشه. حداقل تو مسابقه قبلی که به وضوح والتری سریعتر بود با اینکه همه میگن ماشین ردبول در حد مرسدس سریعه.

    • Engineer

      4

      10

      Amir5
      همیلتون شای بتونه با مکس خوب بجنگه.

      ولی والتری قطعا نه.
      همین الان در هر 3 مسابقه شکست خورده.

      یک نگاه به امار سال 2020 بنداز با وجود ماشین فوق العاده بوتاس که بسیار بهتر از مکس بود.

      بوتاس:2 برد – مکس:2 برد.
      بوتاس:6 سکو 2 – مکس:6 سکو 2.
      بوتاس:3 سکو 3 – مکس:3 سکو 3.
      بوتاس:11 سکو – مکس:11 سکو.
      بوتاس:2 فاست – مکس:3 فاست.
      بوتاس:5 پول – مکس:1 پول.
      بوتاس:1 ret – مکس:5 ret.
      مکس 10 امتیاز در مسابقه از دست داد و 1 فاست بیشتر زد و با 9 امتیاز کمتر 3 ام شد.
      ولی مکس 5 تا ret داشت و حقیقتا به اندازه بوتاس بدشانسی داشت.
      اگه بوتاس 1 مسابقه پنچر شد مکس در ایمولا پنچر شد.و حتی اتفاقی که سر صخیر 2 رخ داد که اگه نبود الان مکس 2ام تموم میکرد فصل رو.

      ضمنا به جز تعیین خط در تمام شرایط مسابقه ای با وجود برتری زیاد ماشین بوتاس نسبت به ماشین مکس در تمام شرایط مسابقه برابر عمل کردن تازه مکس 1 فاست هم بیشتر زده.
      دلیل برتری بوتاس در تعیین خط که مشخصه چون time هست راسل هم 1 مسابقه اومد مکس رو در تعیین خط برد بالاخره ماشین خیلی سریعتر بود.
      اگه نگاه به امار 2 برد بوتاس جلوی 11 برد همیلتون در 2020 بندازیم.
      و نگاه به امار البون نسبت به ورشتپن.که مکس 11 سکو و البون با همون ماشین 2 سکو 3 امی.

      میبینیم برتری مشهود ورشتپن و همیلتون نسبت به همتیمی هاشون رو.
      مکس با اون ماشین پارسال حتی بهتر هم عمل کرد و نفر اول نظر سنجی مردمی با 4 بار برنده شدن و در power هم عالی بود رتبش و نفر 1 و بالاتر از همیلتون حتی.

      مقایسه بوتاس و مکس اشتباهه و به نظرم این بوتاس هرگز نمیتونه امسال جلوی مکس رو بگیره حتی اگه ماشینش بهتر هم باشه چون بیشتر امتیازات رو حتی در صورتی برتری خودرو همیلتون کسب میکنه و بوتاس و مکس و پرز میمون با سکو های 2 و 3.
      این در صورتی برتری مرسدسه وگرنه مکس و همیلتون برای 1 میجنگن هر مسابقه.

      شخضا این حرفی که بوتاس میتونه جلوی مکس رو بگیره اصلا قبول ندارم.

      • M.Kazemi

        6

        2

        کاملا موافقم، سطح رانندگی بوتاس با همیلتون و ورستاپن قابل قیاس نیست، در واقع موضوع ماشین خوب برای بوتاس همیشه صدق میکرده و راننده ای متوسط بیش نیست، امسال در بهترین حالت سوم جدول خواهد بود و نبرد قهرمانی فقط بین همیلتون و ورستاپن خواهد بود

      • Majid

        0

        0

        فرقش اینه مکس راننده اول ردبوله ولی والتری هم تیمی لوییس اگه یه نفر ضعیفتر از والتری هم تیمیش بود الان آماری که نوشتی یه جور دیگه بود با حداقل دو قهرمانی والتری.

    • 🏁Parsa16

      12

      2

      قابل توجه دوستان همیلتون فن:همیلتون برنده جایزه لاروس شد

      • Engineer

        2

        10

        فکر کنم برای 2021 اگه میگی اشتباه دیدی پارسا.
        2020 همیلتون و مسی با هم برنده شدن که خیلی وقته که خبرش اومده حدود 1 سال هست.
        ولی برای 2021 فکر کنم اخرین باری که دیدم رافائل نادال برنده شد.

      • Engineer

        2

        4

        محمد جواد سلیمانی
        مطمنی پس چرا صلاح رو اصلا جز کاندید ها نزاشتن.
        از فوتبال لنوادوفسکی بود.
        بزار 1 بار دیگه چک کنم.

      • 🏁Parsa16

        4

        0

        همیلتون و صلاح برنده اون جایزه ورزشکار فعال اجتماعی شدند

      • Engineer

        2

        3

        محمد جواد سلیمانی
        درسته ولی جایزه اصلی رو به نادال دادن.
        الان چک کردم جایزه لاروس اصلی بهترین ورزشکار رو که پارسال همیلتون برد به نادال دادن.
        بهترین ورزشکار مرد:نادال
        بهترین ورزشکار فعال اجتماعی:همیلتون
        الهام بخش ترین ورزشکار سال:محمد صلاح

        ولی توی ویکی پیدا بزن sportman که پارسال همیلتون گرفت و میشه نفر اول لاروس نادال هست.

        هم شما درست گفتید هم من.هر 3 نفر جایزه گرفتن.

      • Engineer

        2

        3

        لاروس اصلی نادال هست و یک جایزه مکمل گرفتن همیلتون و صلاح و الان همچنان 1 لاروس داره همیلتون که 2020 گرفته.
        لاروس اصلی ورزشکار مرد امسال نادال هست و همیلتون در جدول 1 لاروس داره و صلاح هیچ جایزه لاروسی تا حالا نبرده منظورم جایزه sportman هست که جایزه اصلی هر سال هست.

      • Mohammad44

        3

        2

        یه عزیزی بود که خیلی روی لاروس تاکید داشت😂

      • Engineer

        2

        3

        Mohammad44
        والا من که تا به حال حرفی از لاروس نزدم و میدونم منظور شما من نبودم.
        ولی
        تازه فهمیدم حرف دوستانه شما رو مبنی بر اینکه همیشه حقایق لایک نمیشه و لایک و دیسلایک ملاک خوبی برای سنجش نیست.
        واقعا درست میگفتی و متشکرم بابت حرفی که بهم زدی.

        اینجا من خبر اصلی رو نوشتم که تایید شدست و با یه سرچ ساده میشه فهمید چه کسی برنده شده ولی تعداد دیسلایک ها حدود 3 برابر و اینجا میشه تعصبی بودن و عدم ظرفیت قبول حقایق رو درک کرد.

      • Engineer

        2

        2

        🏁Parsa16
        بله پارسا شما درست میگی بنده هم قصد جسارت نداشتم که بگم شما اشتباه میگی.
        من والا از جوایز دیگه قبل از گفتن شما خبر نداشتم.

        فقط ملاک رو روی جایزه اصلی گزاشتم و فکر میکردم فقط 1 جایزه اصلی باشه که اونم دیده بودم که همیلتون نبود.
        و از روی حس تعجب نسبت به کامنتت ریپلای دادم.

        وگرنه من در درستی و صحت حرف و تحلیل های شما هیچ شکی ندارم.

      • Engineer

        1

        2

        الانم باز گفته من غلط نبود همیلتون در جدول ورزشکار اول مرد سال همچنان 1 جایزه داره.

  2. داریوش

    16

    1

    فشار ها کم نخواهد شد ٫ مگر اینکه یک پیروزی کسب کنه
    والتری اگر دو ٫ سه مسابقه بعدی برد نیاره ٫ خیلی تحت فشار قرار میگیره ٫ مخصوصا اگر سرجیو پودیوم بگیره

  3. Miladgh

    13

    2

    من نمیدونم مرسدس برای چی بایدوسط فصل اونم فصل به این حساسی بیادراننده شوبیرون کنه وحالایه نفربه مراتب سریع ترازبوتاس روبیاره که آرامش تیم روبه هم بزنه…. منطق نیست مرسدس داره باهمین ترکیب قهرمانی تیمی ورانندگان روبه دست میاره…. ولی به شخصه اعتقادم اینه راسل بیشترازبوتاس لیاقت مرسدس داره ولی ازطرفی دلم واسه بوتاسم میسوزه پنج ساله ماشین قهرمانی جهان داره نزدیکش نمیتونه بشه بیچاره دیگه کشش همین قدره ولش کنین

    • الهه انصاری

      13

      3

      بعیده راسل تو فصل اول حضورش تو یه تیم تاپ بتونه حتی به اندازه بوتاس امتیاز بگیره
      رفتاراش نشون داده چندان راننده با ثباتی نیست «حداقل فعلا» و هر از گاهی میزنه به سرش

      • ایرن

        7

        1

        لااقلش اینه که راسل در نیم فصل حتما دنبال اثبات خودش به تیم و همیلتون هست و برای اثبات این موضوع به جای مبارزه با مکس میره دنبال مبارزه با لوییس و این برای تیم خطرناکه. اما بوتاس میدونه باید چه کار کنه و میدونه رقیب اصلیش مکس هست و رقابت با لوییس اگر منجر به تقابل شدید بشه هم به خودش هم به تیم و هم به لوییس ضربه زده و نفع اصلی رو مکس و ردبول میبرن.
        پس بنظرم نباید راسل با بوتاس جابجا بشه.

  4. Majid

    17

    7

    اگه با یک استارت بهتر و سبقت با لاستیک های نو سافت از والتری با لاستیک های کهنه هارد ملاک خوب بودن راسل هستش واقعا دیگه حرفی برای گفتن نمی مونه. مطمئنم مسابقه سخیر اگه به روال عادی انجام می شد، والتری از راسل عبور می کرد چون به وضوع فاصله شو کم کرد و می تونست برنده مسابقه بشه. در عوض راسل جز همون نمایش ناقص هیچ آمار جذابی نداشته جز چند دور سریع در شنبه ها. تنها یک راه برای مقایسه والتری و جورج وجود داره، عملکردشون در ویلیامز رو بررسی کنیم که کاملا واضح است چه کسی عملکرد بهتری داشته. سوال اینه که مرسدس چرا باید ماشینشو در اختیار راسل قرار بده وقتی این بشر پشت ماشبن ایمنی هم اسپین میشه و کلا علاقه خاصی به اسپین شدن داره. چیزی که هیچکس نمی تونه پیش بینی کنه، مسئولیت داشتن ماشبن مرسدسه، واضح بود که راسل در مسابقه سخیر هیچ استرسی نداشت و هیچکس منتظر معجزه ازش نبود. ولی زیر بار مسئولیت شدید، باز هم می تونه خوب رانندگی کنه؟ همه اینها سوالاتی که قطعا توتو ولف از خودش می پرسه. نکته بعدی سرعت رشد ویلیامزه، راسل هیچ کمکی به بهبود عملکرد ویلیامز در طول یک فصل نمی کنه خب بودنش چه فایده ای برای مرسدس می تونه داشته باشه؟ قطعا والتری عملکرد بهتری از خودش نشون میده و می مونه آخر فصل که دوباره قرارداد امضا می کنن یا نه، به نظرم اه قرار بود لوییس بمونه قرارداد یک ساله نمی بست.

      • Majid

        12

        3

        من خوبم تو خوبی؟

      • Mehdi mozafari

        6

        8

        مهدی جان
        یه وقتایی، یه چیزایی را که میخونی، تنها کاری که باید انجام بدی چیزی نگفتن و رد شدنه.

      • mehdi vettel

        4

        4

        درست میگی مهدی جان
        تقصیر از من بود که اصلا واکنش نشون دادم

        ولی هر جور حساب میکنم نمیشه عملکرد راسل و بوتاس تو ویلیامز رو باهم مقایسه کرد

    • Farzad🏁

      7

      2

      خب تا وقتی قرارداد داره رانندگی خواهد کرد به نظرم این یه چیز واضحه .
      سطح و توان رانندگی بوتاس همینه دیگه بیشتر از این نباید انتظار داشت . سالهای قبل فقط یه ماشین رقابتی وجود داشت ( همیلتون ) اما امسال دوتا دیگه بهش اضافه شده . به نظرم تو هر مسابقه اگه سوم بشه شاهکار کرده .

    • الهه انصاری

      10

      0

      با بخش اول صحبتت موافقم
      ولی مقصر عدم پیشرفت تیم قطعا راسل نیست
      تیم به لحاظ مالی به شدت منابع محدودی داره

    • mrz_ir

      4

      1

      تنها چیزی که میشه گفت اینه که قرار داد یکساله لوییس به خاطر چونه زدن سر امتیازات بیشتر و مبلغ بالاتره.
      قرار داد سه ساله مثل خرید عمده میمونه تخفیف میگیره تیم!!
      ولی یکساله راننده حداکثر مبلغو میگیره

    • Engineer

      2

      5

      پاسخ شما رو از سوالی که داشتید ازم در پستی که مربوط به راسل بود نسبت به عملکرد ولتری و راسل ارسال کردم که پرسیدید برای 1 مسابقه میگید راسل بهتره.
      الانم همون نظر رو دارم که در پست قبل گفتم اگه مطالعه نکردید بنده پاسخ این سوال شما رو دادم.

    • M.Kazemi

      3

      1

      منم معتقدم گزینه های مطمئن تری برای جایگزینی راننده در تیم مرسدس وجود خواهد داشت، مثلا نوریس نشون داده راننده قابل اعتماد تری از راسل خواهد بود

      • Engineer

        1

        2

        این یک فرضه
        قطعا نوریس با ماشین خوب رقابت بیشتری تجربه کرده و با ساینز مسابقه داده شاید تجربش بهتر از راسل شکل گرفته باشه ولی به لحاظ این که خودش از راسل راننده ی بهتری باشه من شک دارم.
        حتی خود مرسدس هم بیش از همه روی راسل حساب کرده و اونها دنبال راننده 2 نیستن میخوان بعد همیلتون از راسل 1 راننده شماره 1 بسازن.

  5. meraj

    11

    3

    از نظر من مرسدس این کارو نمیکنه وقتی تیم بدتر بهتر با این نتیجه داره پیش میره و تیم اوله لازم نیست وسط فصل که کوچکترین تغییرات تاثیر گذار هستن بیای راننده رو عوض کنی. از طرف دیگه
    بوتاس انگیزه ی انچنانی نداره و احتمال میدم در یک یا دو فصل اینده تعویض بشه مخصوصا الان که مرسدس خطر ردبول و رو حس کرده پرز عملکرد خیلی بهتری نسبت به گسلی و البون داره
    در مورد حرف همیلتونم راجب ولتری من اینطور فکر میکنم که دیده خطر انچنانی براش نداره و این حرف ها رو زده وگرنه اگه نیکو بود وضعیت کامل فرق می کرد…

    • @sebvr

      9

      0

      سلام دوست من ! با بخش اخر حرفات هم موافقم و هم مخالف ! دقت کنید هم تیمی خوب لزوما نباید از نظر نتیجه فوق العاده باشه ! که والتری واقعا اگه فرم خوبی داشته باشه هر مسابقه میتونه با لوییس و مکس بیاد ! مثل مسابقه ی پیش .. ولیکن هم تیمی خوب و زوج خوب اونی هستش که بتونن دو نفری همدیگه رو کامل کنن و یه پکیج کامل برای توسعه در اختیار تیم مهندسی قرار بدن ! توسعه ی مرسدس توی 2019 و 2018 باعث شد که مرسدس بتونه W11 ای رو بسازه که انقدر قدرتمند بود که خود تیم نیازی به توسعه ی میان فصل نداشت ! یعنی دو تا هم تیمی هم باید از دید مسابقه ای و نتیجه ی پایانی خوب عمل کنن و هم از دید مهندسی ! بهترین کسی که میتونه ماشین رو درک کنه رانندس و این خیلی برای توسعه ی بهینه ی ماشین خوبه ! مثل مارک وبر و سب وتل ! ادرین نیوی توی کتابش چیز قشنگی گفت ! گفتش سب و مارک از دید مهندسی دو تا هم تیمی عالی بودن ! و میگفت که سباستین سرعت ورودی پیچ براش همه چیزه ! روی عملکرد و راندمان تایر ها خیلی حساسه و همیشه با بریجستون و در بعد با پیرلی درباره ی عملکرد تایر های صحبت میکرد تا بتونه درک خودش رو از تایر ها بیشتر کنه و این کار به خودش و تیم کمک خیلی خوبی میکرد ! همچنین سب به مانند مکس روی قدرت موتور و اعمالی که موتور انجام میده هم خیلی حساسه و این میتونه به تیم برای توسعه ی منطقه های مختلف پاوریونیت کمک کنه !{{البته اگه تیم تولید کننده باشه }}
      درباره ی مارک هم گفت : “سرعت مارک توی پیچ خیلی به توسعه ی ایرودینامیکی ماشین کمک میکرد و مهم تر از همه وقتی مارک با مهندسا حرف میزد هم چی رو مو به مو توضیح میداد و درکی که از ایرودینامیک خودرو داشت خیلی به جمع کردن دیتا به ما کمک میکرد ! و باید اعتراف کنم وقتی مارک رفت ما بخش زیادی از گزارش های ایرودنامیکی خودمون از دست دادیم !
      جنبه ی بعدی دو تا هم تیمی ایده ال اینه که تنش توی تیم ایجاد نکنن ! مثل گروژان و مگنوسن یا دنی ریک و مکس ! هم اینکه تنش ایجاد نشه باعث میشه که تیم روحیه و همبستگی خوبی داشته باشه ! البته مثلا میشه گفت اگه یه هم تیمی تهدیدی برای اون یکی نباشه تنشی ایجاد نمیشه ! ولی بوتاس فاصله ی غیر قابل دسترسی با لوییس نداره و این خوبه !
      در هر صورت فعلا که والتری و لوییس نشون دادن توان شکست دادن زوج خوب ردبول رو دارن و باید دید که در ادامه چه اتفاقی در این رقابت فوق العاده جذاب میوفته ….

      • mrz_ir

        6

        1

        واقعا یه تیم چی نیاز داره؟
        یه راننده که حداکثر بردو بدست بیاره و قهرمان بشه
        یه راننده دیگه که بیشترین امتیازو برای قهرمانی سازندگان کسب کنه
        و همچنین مثل همیلتون و رزبرگ گند نزنن به ماشین و یک دو تیم
        توی ده تیم الان هیچ ترکیب راننده ای بهتر از تیم مرسدس نیست
        اینو با اطمینان کامل میتونم بگم

      • meraj

        3

        0

        ممنون از نقدتون sebvr عزیز

    • @sebvr

      4

      0

      سلام ممنون از شما ! ببخشید من فکر نمیکردم شما تو لیست دوستانم هستین و اومدم بهتون درخواست دوستی دادم ولی متاسفانه روی لغو دوستی زدم اگه میشه درخواست من رو بپذیرید !

  6. akbar

    6

    3

    “طبق تجربه‌ام و البته به‌ واسطه رابطه‌ای که با والتری دارم، فکر می‌کنم او یک هم‌تیمی شگفت‌انگیز بوده است”
    لوییس راست میگه ، دیگه چه همتیمی بهتر از بوتاس میخواسته؟
    حتی اگه بوتاس واسه مرسدس بد هم باشه واسه لوییس بهترینه. بایدم بیاد دفاع کنه ازش.

    • akbar

      0

      1

      اگه رزبرگ بود هم همینجوری سخاوتمنانه در مقابل رسانه ها ازش دفاع میکرد؟؟؟

    • mrz_ir

      5

      0

      داداش برا مرسدس هم عالی بوده
      بدون چالش با لوییس بیشترین امتیازو کسب کرده
      یه تیم مگه چی میخواد؟؟

  7. Siavaghsh

    11

    2

    دمش گرم چه کنایه ای زد ب ردبول😂
    آقا یکشنبه احتمال 70 درصد بارونه فک کنم🤲

    • Farzad🏁

      3

      2

      ایول بارون
      ایول تصادف !
      # فان

    • mehdi vettel

      5

      1

      تنها حالتی که مسابقه اسپانیا فان میشه و جذاب اینه که بارون بیاد

  8. AmirAli

    9

    0

    بارون تو چه پیستی…!
    خدا رحم کنه

    • meraj

      3

      1

      مسابقه داخل پیست بارسلونه؟

  9. AmirAli

    8

    0

    هواشناسی چند روز آینده رو با باد های نستا شدید(20 km/h) پیش‌بینی کرده بود، یعنی باز یه مسابقه چالشی در پیشه؟

    • @sebvr

      6

      0

      اوه اوه چه خبره اونجا !!!

  10. @sebvr

    11

    1

    ولی عجب تیکه ای به ردبول انداخت !! فقط یک تیم میتونه اینکار رو کنه که اون تیم ما نیستیم ! منتظر جواب مکس و پرزم ! این رقابت داره به جاهای خفنی کشیده میشه !

    • mrz_ir

      9

      1

      حرف حساب جواب نداره
      اون از جابجایی مکس و کویات
      بعدشم گسلی و البون
      اصلا مرسدس اینجور تیمی نیست
      گروژان رو میارن صندلی مرسدس که اخرین حضورش توی فرمول یک اون تصادف نباشه
      کاری که حتی تیم خودش یا تیم سازنده پاور یونیتش نکرد براش

  11. Mahmood.ghaedi

    1

    5

    امسال ک رانندها تعییر نمیکنه
    ولی ب عنوان مرسدس فن دوس دارم سال دیگه ترکیب راسل و نوریس تو مرسدس ببینم
    سال دیگه بوتاس میره لوییس هم دیگه پیر شده
    بهترین جایگزینها هم راسل نوریس و مکس هستن ک من دوتایی اولی بیشتر دوس دارم

  12. @sebvr

    7

    0

    رفقا ماز اسپین بار دیگر اسپین شد !

    • Farzad🏁

      5

      0

      اسپین جز DNA این بشر هست و همچنین لقبش !

    • Engineer

      3

      1

      !!!!!!!!
      حیف که بچه پولداره وگرنه با این رویه سر 1 سال باید بساطش رو جمع میکرد!!!!!!!!!!!!!!

  13. Erfan

    3

    3

    چه کسی بهتر از والتری برای همیلتون

  14. @sebvr

    6

    0

    پایان تمرین اول : ادامه ی روند خوب بوتاس و مرسدس !

  15. S.v

    3

    0

    …فتل هشتم و لنس نهم

    • S.v

      2

      0

      *دهم

  16. S.v

    4

    0

    *لنس دهم

  17. mohammad-shumi

    0

    4

    لویس جان این حمایتی که شما از بوتاس میکنی این شائبه رو بیشتر تقویت میکنه که یکی از شروط تمدید قراردادت وجود بوتاسه تا براحتی قهرمان بشی. دیگه هرکی این بوتاس رو میبینه پی به اتلاف منابع مرسدس پی میبره این ماشین زیر دست راسل جوون بود اون وقت بهت میگفتم هم تیمی خوب کیه .فکر نمیکنم اون موقع انقدر از هم تیمیت حمایت میکردی.

  18. Zeed

    0

    0

    اول از همه باید بگم هرکسی که هم تیمی همیلتون باشه،چه اون فرد بوتاس باشه و چه جرج راسل،همیلتون همیشه تو هر مسابقه بیشترین توانش رو برای برد میزاره واینطوری نیسه که بوتاس کارش روآسون میکنه ویا بهش فضا میده تا اون ببره.
    دوم بوتاس خودش به اندازه ی کافی قوی هست که لیاقت هم تیمی شدن با همیلتون وبودن تو مرسدس رو داشته باشه.
    متاسفانه در ایران اگه یه ورزشکار یک بار ویاشاید دوبار خطا واشتباهی بکنه همه ی مردم اون رو نقد میکنن وتمام اون تلاش های قبلیش وموفقیتهاش رو فراموش میکنن.
    درسته والتری بوتاس تو دومسابقه ی اولش عملکرد خوبی نداشت اما در مسابقه ی سوم عالی عمل کرد.
    پس لطفا دست از مقایسه ی اون با مکس بردارین.هنوز مسابقه ی سوم فصله وتا پایان فصل زمان خیلی زیادی مونده.بیایید به والتری بوتاس فرصت بدیم.