فرمول یک ایران – مشاور تیم فرمول یک ردبول، دکتر هلموت مارکو معتقد است که نبرد میان لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن در گرندپری بحرین 2021 نشان داد که این دو در کلاس دیگری قرار دارند.

در اواخر گرندپری بحرین، لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن بر سر کسب پیروزی در مسابقه وارد نبردی جذاب و تماشایی شدند. 4 دور مانده به پایان مسابقه، ورشتپن موفق به سبقت از همیلتون و در دست گرفتن رهبری مسابقه شد اما به دلیل سبقت از خارج محدوده پیست مجبور به برگرداندن رده اول به همیلتون شد.

در دور های باقی مانده همیلتون موفق به عقب نگه داشتن ورشتپن شد و در نهایت با 0.7 ثانیه اختلاف پیروز مسابقه شد. والتری بوتاس نیز به دلیل پیت استاپ لحظه آخری برای ثبت سریعترین دور با 37 ثانیه اختلاف در رده سوم قرار گرفت.

نتیجه این مسابقه باعث شد تا در جوامع فرمول یک صحبت از یک نبرد طولانی میان این دو راننده در طول فصل پیش رو شود و هلموت مارکو نیز معتقد است که این دو به نسبت سایر رانندگان در کلاس دیگری قرار دارند.

لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن - بحرین 2021

لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن – بحرین 2021

مارکو گفت:

مسابقه به وضوح نشان داد که این دو در کلاس خاص خودشان قرار دارند. چیزی که همیلتون در آن به نسبت مکس سر تر است، ثبات فوق العاده اوست.

نمی دانم که او چند مسابقه داده و چند پیروزی کسب کرده اما می توانید ببینید که از نظر تکنیکی چه کار بزرگی انجام داده، چگونه (در پیست) تغییر مسیر می داد و چیز های دیگر. برای مکس مسابقه بسیار سختی بود.

اما با این حال آن ها کم و بیش در سطح یکدیگر هستند. مکس نیز در برخی مواقع قادر خواهد بود تا همانند همیلتون از تجربه اش استفاده کند.

ورشتپن در رادیو بعد مسابقه از تیم خود شکایت کرد و پرسید که چرا به او اجازه ندادند تا با وجود خطر پنالتی رده خود را حفط کند و فرمان تغییر رده با همیلتون را صادر کردند. ورشتپن مطمئن بود که با تایر های تازه تر خود نسبت به همیلتون می توانست فاصله ای بیشتر از 5 ثانیه با همیلتون ایجاد کند تا اثر پنالتی را از بین ببرد. اما مارکو معتقد است که داوران پنالتی را بر اساس همین موضوع اتخاذ می کنند.

مارکو در این رابطه گفت:

او خیلی درگیر این مسئله بود و تایر های همیلتون نیز در پایان عمرشان قرار داشتند. مسئله این است که پنج ثانیه تضمین کننده پیروزی نبود. مطمئن بودیم که پنالتی به صورتی خواهد بود که همیلتون به پیروزی برسد.

اگر او 5.8 ثانیه جلوتر بود آنگاه 10 ثانیه جریمه می شدیم. از این منظر حفظ رده کمکی نمی کرد.

76 دیدگاه

  1. Farzad🏁

    13

    9

    موافقم معلومه که در سطح بالاتری از بقیه قرار دارن چون هم تیمی هاشون هم ماشین یکسان دارن ولی نمیتونن به گرد پاشون برسن !
    دوستان به نظرتون همیلتون دوباره قهرمان جهان میشه ؟
    خودم میگم نه این ورشتاپن خواهد بود که قهرمان میشه ( البته میدونم گفتنش خیلی زوده ! )

    • لکلرک

      6

      2

      به نظر من هم ورشتپن میشه

      • ferarri

        7

        5

        موافق نیستم . فقط ورستپن نیست که میتونه با ماشین خوب نتیجه عالی بگیره . راننده های خوب دیگه ای هم مث لکلرک هستن . اما برای همیلتون باید بگم بیشتر از اینکه رانندگیش در ی سطح دیگه با ماشینش در ی سطح دیگس

    • Mohammad44

      7

      11

      من امیدوارم لوییس قهرمان شه ولی از ظواهر به نظر میرسه شانس مکس بیشتر باشه(البته با توجه به برتری ردبول تو بحرین چون شاید مرسدس برگردونه ورق رو)
      یه چیز بگم شاید جالب باشه؛
      ۴ نفر قبلی که مسابقه ی اول رو بردن قهرمانی فصل رو از دست دادن😂

    • milad

      12

      3

      زیاد نمیشه استناد کرد این را جرج راسل پارسال نشون داد که تعداد دیگری از راننده ها هم هستند که اگر ماشین خوب تو دستشون باشه چیزی ازشون کم ندارن۵ یا ۶ تا راننده خوب در حال حاضر در گرید هستند که حتی لیاقت قهرمانی را دارند

      • Mehdi)Shabneshin)

        8

        2

        دقیقا
        کلا از مارکو خوشم نمیاد اما اگر میخواست حرفش به واقعیت نزدیکتر باشه باید میگفت در شرایط فعلی و با نحوه چینش راننده ها در خودروها، این دونفر در کلاس دیگری رقابت میکنند.والا لکلرک، راسل و نوریس هم در ماشین درست میتونن کلاس متفاوتی را نشون بدن.هرچند در خودروهای الان شون هم نمایش خیره کننده ای دارن

      • Milad SV5

        8

        1

        بله
        ماشین ردبول و مرسدس هم در سطح دیگری هستند !!!!

      • Mahmood.ghaedi

        6

        2

        وقتی تو فرمول وان باشی یعنی سطح بالایی داری و تقریبا همه تو ی سطح هستن یا خیلی سطحشون بهم نزدیکه
        همین مازپین توی تمریناتی ک پشت ماشین مرسدس نشست یادتون نیست
        اونم مازپینی ک همه میگن راننده نیست و بخاطر پول پدرش ک الان تو اف وان صندلی داره
        تایمش از خیلی ها بهتر بود

      • SKMZ

        4

        2

        دقیقاً

    • Milad SV5

      5

      8

      ۴ تا ریس بگذره مرسدس میشه همون W11 پارسال!!!!

    • آرشا

      9

      3

      مبالغه اس لکلرک.ودنیل ریکیاردو.حتی راسل وهمینطور آلونسو هیچ کمیتی از لحاظ تکنیک ندارن با این دوراننده.
      فقط ماشین خوب ندارن.همین لکلرک اگر ماشین خوب داشته باشه همه را آسفالت میکنه.

      • مهدی

        1

        0

        اره داداش همین چکو اولین مسابقه نشون داد ک اگه ی ماشین خوب داشته اونم کارشو بلده… مطمینا چکو امسال برا قهرمانی مسابقه میده

    • ابوالفضل

      4

      0

      سلام بچه ها من ابوالفضلم و تازه اومدم البته از سال پیش بودم ولی الان ثبت نام کردم و رسما به جمع فرمول یک ایران پیوستم امیدوارم روز های خوبی را در کنار هم داشته باشیم❤

    • mahyar

      3

      0

      سرجیو پرز ماشین رو از پیت لین کرد ماشین 5 توی جدول .
      باراها گفتم و باز هم میگم . خیلی دوست داشتم هالک بشینه پشت این صندلی و لی پرز عالیه . کسی که ماشین رو از پیت لین بکنه 5 اونم مسابقه اول .
      به نظر میرسه که پرز مناسبترین انتخاب ردبول بوده .

    • Amirali

      2

      0

      خوشحالم که برگشتم.
      بعد از اینکه دیگه به علت فروپاشی تیم محبوبم فوتبال بهم نمیچسبه انگار سر مرسدس هم همین بلا تو فرمول یک داره در میاد.البته دارن در میارن و دوستان خوب میدونن منظورم چیه ولی در همون صورت هم مرسدسی که ما میشناختیم بیدی نبود که با تغییر قوانین بلرزه.چند ساله دارن تلاش میکنن این تیمو بکشن پایین و موفق نشدن همین امسال یهو ورق برگشت؟
      قرار نیست هر مسابقه مرسدس شانس بیاره و دست بالاتر رو تو استراتژیش داشته باشه
      قهرمانی تیمی رو بازم مرسدس میاره ولی فردی فکر کنم نوبت مکسه هرچند آرزوی قلبیم اینه که همیلتون قهرمان بشه

      • mohammad

        0

        1

        شک نکن همیلوت قهرمانه مکس هنوز قهرمان نیست

  2. Hamoon

    11

    14

    در اینکه جفتشون از بهترین راننده ها هستن شکی نیست ولی این دو نفر در سطح دیگه قرار دارن چون ماشین بهتری دارن و هم تیمی ضعیف.البته پرز خیلی بهتر از بوتاس بنظرم

    • محمد

      11

      13

      موافقم؛ولی لکلرک بهتر نیست؟

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        14

        9

        لکلر ماشین خوبی برای نشون دادن توانایی هاش نداره!
        وگرنه فصل پیش اینقدر کم هیجان نبود!

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      14

      7

      به نظرم حالت اوج بوتاس از اوج پرز بهتره!ولی حیف که بوتاس نمیتونه زیاد تو این حالت بمونه.

      • محمد جواد سلیمانی

        19

        0

        احمد رضا میدونی چرا بوتاس زیاد نمیتونه دووم بیاره ؟
        2 دلیل داره
        1- بوتاس آدمی نیست که بتونه زیر انتقادات برخلاف بعضیا قوی تر بشه
        2- اون نهایت اوجش 2 3 مسابقه اوله چون دیگه از اسم همیلتون و حتی مکس می ترسه و انگیزش از دست میره
        در کل بوتاس راننده ایه که انگیزه زیادی نداره ( با وجود راننده هایی مثل لوییز و مکس )
        اما اگه بره تو تیمی با کلاس پایین تر از مرسدس و ردبول ، قطعا خودشو خیلیییی بهتر نشون میده

      • Ali

        14

        0

        به نظر من فشار روی بوتاس خیلی زیاده چون که خودشم میدونه تا حد همیلتون خوب نیست و خیلی جا ها تیم همیلتون رو به بوتاس ترجیه داده و خوب اونم قطعا دلش میخواد ببره و وقتی میبینه هم تیمیش میبره و خودش نه قطعا از لحاظ روحی خیلی صدمه میبینه ولی با این حال بازم خودشو میرسونه و سعیشو میکنه ولی اگه امسال عملکرد خوبی از خودش نشون نده….

      • Hamoon

        9

        0

        بوتاس زود خودشو میبازه مشکل اصلیش همینه بر عکس همیلتون کوه تجربست و هرمشکلی پیش میاد تمرکز خودشو از دست نمیده و صبور رانندگی میکنه.
        امیدوارم فصل خوبی برای لکلرک و فراری باشه فقط

    • milad

      10

      8

      دیسلایک هاتون خداییش بر چه اساسه بیاید علتش را روشن کنید اگر پشتش منطق هست.پارسال جرج راسل ثابت کرد که ماشین چقدر موثره.با یک ماشین خوبه که یک راننده خوب میتونه تواناییهای خودش را ۱۰۰ در ۱۰۰ نشون بده.

      • Amir borouji 5

        3

        9

        دقیقا موافقم قطعا باید گفت ماشیناشون تو سطح دیگه ای هستن …
        قهرمانی این فصل احساس میکنم چندان قابل پیش بینی نیست

      • مهدی

        0

        3

        براساس تلخ بودن حرف حقی ک گفتی

  3. احمدرضا لکلرک

    19

    12

    در توانایی های همیلتون و مکس شکی نیست و هرکسی که این موضوع رو رد کنه داره کورکورانه قضاوت میکنه به نظرم👌
    چون حداقلش اینه که هم تیمیاشون رو با ماشین برابر به راحتی شکست میدن
    اما اینکه کاملا این دوتا رو از بقیه جدا کنیم به عقیده من اشتباه و ناعادلانه ست.لکلرک نبوغ بالایی داره تو رانندگیش بخصوص برای بستن فضای سبقت ماشین عقبیش که همه هم در این 2 3 سال آگاه هستیم از این مسئله یا مثلا راسل وقتی که برای اولین بار با ماشین مرسدس مسابقه داد پارسال خیلی خوب بود و مثال بازم هست ولی خب نمیخوام طولانی حرف بزنم
    خلاصه بخوام بگم این دوتا راننده در کنار توانایی هاشون ماشین های بی نظیری هم دارن که بهشون اجازه ی نمایش توانایی هاشون رو میده
    وگرنه به نظرم راننده ای مثل شارل لکلرک و امثالش که ماشین های ضعیف تری در اختیارشون هست هم وجود دارن که سطح خیلی بالایی دارن و این رو تو یکی دو سال آینده و موقع برابرتر شدن قدرت ماشینا میشه دید
    در واقع شاید بهتر بود اینجوری تیتر بزنیم که ورشتپن و همیلتون در سطح بالاتری از هم تیمی هایشان هستند

    • 77Ali

      15

      5

      چرا ۱۰ تا دیسلایک خوردی رو نمیفهمم 😂 لویس که در موردش حرفی نیست چقد بی نظیره مکسم که یه ۱۶ ساله نابغه بود که همه به سرعتش واقفیم اما چیزی که مارکو‌ میگه درست نیست بله شاید بشه گفت لویس و مکس در حال حاضر راننده ۱ و ۲ گریدن ولی واسه اینکه تو یه سطح دیگه ایی( دقت کنین کلمه یه سطح دیگه کلمه بزرگیه) نسبت به شارل ،راسل دنی ریک ، حتی الونسو پیر و سب کم انگیزه حال حاضر باشن باید خیلی بهتر باشن که واقعا فک میکنم همه تون تعصبو کنار بزارین میدونین اینطوری نیست و میدونین راننده هایی که نام بردم تا چه حد خوبن و اختلاف سطحی وجود نداره بینشون احتمالا یکی از دیگری کمی سریعتره یکی کمی بهتر ریس میده یکی …… ولی هر گز اختلافشون در حد اختلاف سطح نیست

      • 77Ali

        5

        3

        به لیست راننده هایی که نام بردم میشه ۲-۳ راننده دیگه رم اضافه کرد

      • Hamoon

        9

        3

        چون نخونده واسه اسم طرف دیس میدن!!!

      • Fastboy 44

        9

        5

        Hamoon
        اگه میشد هزار تا لایک به این حرف آخرت میدادم

      • احمدرضا لکلرک

        2

        1

        والا منم نفهمیدم چرا اینجوری شد😂😐توانایی مکس و لوییس رو که زیر سوال نبردم ولی خب عیبی نداره نظر هرکسی محترمه
        صحبتت دقیقا و کاملا درسته 100% موافقم باهات

    • Amir borouji 5

      9

      4

      توانایی های سب هم با اینکه انگیزه کافی رو نداره اما واقعا این فصل حرف برای گفتن میتونه داشته باشه ..
      سوای اینکه فتل فن هستم

      • @sebvr

        15

        3

        بحث سب شد خواستم یه مطلبی رو بگم :
        همونطور که هممون میدونیم سبک رانندگی سباستین جوریه که چسبندگی و تعادل عقب ماشین براش فوق العاده حیاتی و مهمه ! از طرفی عملکرد فوق العاده ضعیف سب نسبت به همی تیمیش ما رو به سمت و سویی اشتباه برد که فکر میکردیم ماشین سب رو دستکاری کردن یا… ولی مطمئنا فراری نمیاد اسم و رسم خودش رو برای راننده ای که قراره سال دیگه تیم رو ترک کنه به خطر بندازه و برند خودش رو در معرض خطر قرار بده ! شاید پیت استاپ های بد سب کمی جای شک باقی میزاره ولی خب در فصل جدید فراری تفنگ های مخصوص در آوردن و قرار دادن لاستیک رو عوض کرده و همچنین برخی افراد جدیدی رو برای پیت استاپ های خودش به خدمت گرفته !
        حالا اینجا بعضی ها میگن {{از جمله خودم در عصر جاهلیت }} که نوش دارو پس از مرگ سهراب و …! ولی ببینید در میانه ی فصل اوردن اعضای جدید و هماهنگ کردنشون فوق العاده سخت خواهد بود و قطعا فراری اگه میتونست اینکار رو میکرد چون امتیاز اوردن سب و چارلز به نفع فراریه و فراری نباید به خاطر پیت استاپ های ضعیف رده و تایم از دست بده چون این یه شکست بزرگ محسوب میشه !
        هر چند فراری کار هایی رو کرد که عملکرد ماشین بیشتر بر وفق مراد چارلز باشه ! مثلا توی ایمولا اومدن بال عقب رو به حالت قاشقی در اوردن تا درگ رو کمتر کنن و از طرفی این کار باعث کاهش چسبندگی و تعادل عقب ماشین میشه که برای سب قطعا ازار دهنده بوده !
        توی سیلور استون هم بال عقبی با پایین ترین میزان داونفورس تولیدی نسبت به رقبا انتخاب کرد و توی این ریس هم عملکرد چارلز بهتر از سب بود
        توی مونزا هم یه بال عقب کاملا به زاویه حمله ی بالا ساخت تا توی کفی ها سرعت بیشتری رو داشته باشن و عملا توی این مسابقه فقط به چارلز امید داشتن ! از طرفی باید در نظر داشت که فراری نسبت به سایر رقبا پاور یونیت ضعیف تری رو استفاده میکنه و این باعث میشه برای پیست های مثل ایمولا و سیلوراستون که کفی های بلندی دارند فراری مجبور بشه داونفورس رو کاهش بده تا کمبود سرعت خودش توی مسیر های مستقیمی رو تا یه حدی رفع کنه !
        میتونیم بگیم که ضعف پاور یونیت و محکوم بودن فراری به کاهش داونفورس عقب و سایر قسمت های ماشین باعث شد تا سباستین نتونه این ماشین رو با سبک رانندگیش وفق بده و عملکرد خوبی رو نداشته باشه !
        و حالا مشکلات ترمز سب توی مونزا و عقب ماشین توی ایفل و … بزارید به حساب بدشانسیش من نه فراری فن خیلی متعصبم و نه چارلز فنم فقط میخواستم بگم اگه واقعیت های درون و بیرون مسابقات رو در کنار هم بزاریم میتونیم دلایل منطقی افت جنتلمن المانی رو متوجه بشیم !

      • @sebvr

        8

        1

        و اینم در نظر داشته باشید ردبول به خاطر داشتن زاویه ی ریک بالا هارمونی خوبی رو در عقب ماشین داشت و این یکی از دلایل موثر موفقیت سباستین در ردبول بود !

      • mohammad

        4

        8

        @sebvr
        این نوع اتفاقات در فراری بی سابقه نیست شایعات زیادی در مورد خرابی ماشین کیمی سال 2008 بود کاری شدکه قهرمان 2 سال پیش رو وادار به بازنشستگی کردند

        سیاسی بازی تو فراری هست همه هم این رو قبول دارند

        ولی اینکه فراری احساساتی هست و شرایط نا مساعد روش اثر میزاره
        فراری یکی مثل آلونسو یا همیلتون رو میخواست تا با خاک یکسانشون کنه

      • BAHRAM

        9

        1

        Mohammad
        دوست عزیز درمورد چیزی که نمیدونی لطفا نظر نده
        خرابی های سال ۲۰۰۸ که برای کیمی اتفاق افتاد صرفا بدشانسی بوده نه دست کاری.

      • mohammad

        0

        0

        BAHRAM

        بهرام میتونی تو همین سایت مطلبی در این مورد است البته میتونی منابع انگلیسی زبان رو هم بخونی یادم نمیاد کجا بود ولی یه خبرنگار کاملا اتفاقات و مصاحبه هایی که از طرف مدیران فراری می شد و خبرهایی که میامد رو کنار هم گذاشته بود و نشون داده بود میخوان در خروجی رو به کیمی نشون بدن
        ما از اخبار اطلاعات میگیریم شما رو نمیدونم
        مطلب روزی که کیمی عصبانی شد رو تو همین سایت یه مطالعه بکن

    • Kenzo

      8

      9

      هایپ زیادی دور مکس و لویسه چون ماشینشون توی رده های جلوعه
      چون قراره سر قهرمانی رقابت کنن
      وگرنه لکلرک و آلونزو و حتی ریکاردو توی یه ماشین رقابتی و حتی یه کم ضعیف تر مکس و لویس رو شاید نتونن شکست بدن ولی اشکشون رو درمیارن
      مکس و لویس نسبت به آلونزو یا لکلرک و در درجه بعدی ریکاردو و فتل اصلا و ابدا تو یه لول جدا نیستن
      یه ماشین رقابتی بدن به لکلرک 10تا پول پوزیشن پشت سر هم هم میزنه!!(لکلرک سریعتره از هردوتاشون)
      یا کی میتونه از آلونزو توی یه ماشین رقابتی سبقت بگیره؟؟(آلونزو ریس کرفتش بهتره)

    • مهدی

      1

      0

      همیلتون اره ولی مکس از چکو بهتره تونسته شکستش بده…. هنوز ثابت نشده در مورد مکس این قضیهباید وایسیم ببینیم

  4. AmirAli

    5

    14

    اگر او 5.8 ثانیه جلوتر بود آنگاه 10 ثانیه جریمه می شدیم. از این منظر حفظ رده کمکی نمی کرد

    با این حرفش مخالفم، بهتر بود که می‌گفت:
    اگه او مسابقه را جلوتر تمام می‌کرد، خطر از دست رفتن رده برایش وجود داشت

    کلا از حرف زدنش خوشم نمیاد، خب یعنی چی ۱۰ ثانیه پنالتی میدادن، بگو ریسک نکردیم
    این که به ما ده ثانیه میدادن تا همیلتون برنده شه حرف درستی نیست و تنش ها و حواشی ناخواسته ای حول تیم ایجاد می‌کنه

    • Ali

      19

      0

      نه به نظر من واقعا میدادن چون که فیا الکی پنالتی نمیده(به‌غیر این یکی که خیلی ناجور بود) میخواد طرفو بنشونه سر جاش اگه مکس رده رو تحویل نمیداد و سرپیچی میکرد تنش بیشتری ایجاد می شد اینکه از قانون پیروی نکنه و بعد اگه (یه اگه ی بزرگ) اونا هم همون پنج ثانیه پنالتی رو میدادن بقیه ی تیم ها هم یاد می گرفتن و تو ی یه همچین شرایطی از قانون سرپیچی میکردن به همین دلیل به نظرم فیا این جاها رو دیده بود و برای اینکه یه درس عبرت برای همه بشه که سرپیچی از قانون یعنی چی پنج ثانیه رو ده میکرد

      • Hamid

        8

        1

        به نظر من جوانی و شجاعت و تجربه و دوام در رقابت و البته خودرو از عوامل مهم قهرمانی هست. که همیلتون با دارا بودن فاکتور های بیشتر نسبت به ورشتپن جلوتر هست. که در مورد سبقت بی موقع او دیدیم. که اگر کمی صبر کرده بود دو تا مستقیمی در رو داشت.

    • 77Ali

      6

      0

      نه اصن تنشی وجود نداره اگر برعکسم بود همین شرایط بود و به لوییس ۱۰ ثانیه میدادن چون نباید از قانون سو استفاده کرد دستور دستور واضحیه سبقت اشتباه گرفته شد و تو چنین شرایطی به هر راننده ایی تا اونجاایی که ما اف وان دیدم دستور جابه جایی عه جایگاه میدن و اون باید پیروی کنه از این دستور حالا مکس میگه باید میزاشتن من برم ولی مطمئن باش اگر مکس رده رو پس نمیداد نه تنها بهش جوری جریمه میدادن که دوم شه بلکه عواقب بعدی هم برای مکس داشت اینجا هم مارکو به نظرم منظور خاصی نداره داره میگه کار کا درست بود که ۱۰۰٪ درست میگه .

      • AmirAli

        6

        0

        مرسی از همه دوستان، دلایل خوبی بود و بنده هم قانع شدم

    • آرشا

      2

      1

      سبقت مکس از رایکونن آمریکای ۲۰۱۷ فکر میکنم که از داخل پیچ سبقت گرفت و۵ثانیه پنالتی بهش دادن.اگر اشتباع نکرده باشم.
      اینجاه هم ۵ثانیه بیشتر پنالتی نداشت.مگر اینکه ۵ثانیه بخاطر سرپیچی از قوانین و۵ثانیه بخاطر سبقت از خارج محدوده پیست.

  5. Reza.MC

    5

    4

    واقعیت اینه که این دو نفر در کنار ماشین هاشون در سطح دیگری هستند.
    از طرفی این مصاحبه ها شرایط رو برای مکس بدتر میکنه. انتظارات رو بالا می بره و اگر آخر فصل حتی با یک امتیاز قهرمانی رو از دست بده میشه یک ماسای دوم که با وجود رقابت شانه به شانه تا آخر فصل به سرعت به فراموشی سپرده شد.

  6. Behrooz

    17

    1

    دوستانی که از جرج راسل با یک مسابقه بت میسازند به این نکته توجه ندارند که اون پیست بحرین آسون ترین پیست پارسال بود و فقط یک پیچ فنی داشت و بیش از ۹۰ درصد پیست مستقیمی بود ، اگر راسل در یه پیست فنی اینکارو میکرد میشد به توانایی فنیش ایمان اورد تازه اونم فقط در یک پیست بوده ، در اینکه راننده خوبی هست شکی نیست ولی برای بت ساختن ازش خیلی زوده .

    • Milad SV5

      1

      8

      این رو هم در نظر بگیریم که راسل ۴ ساعت هم با اون ماشین تمرین نکرده بود.

      کلا به نظرم نه ویلیامز و نه مرسدس ملاک درست برای بررسی عملکرد راسل عه

    • آرشا

      3

      6

      اشتباه میکنی بهروز شما این راهم در نظر بگیر با سه تا تمرین هیچوقت نمیتونی نقاط ضعف وقوت یک ماشین فرمول یک راکامل بشناسی.
      اتفاقا عملکرد راسل بسیار خوب وعالی بود چون ازبوتاس بهتر بود بوتاسی که ماشین مرسدس راکامل میشناسه.باید بهحال بوتاس گریه کرد که توی اون مسابقه از راسل یجورایی شکست خورد.

    • mohammad

      3

      5

      تا حدودی با شما موافقم
      تو 2 سال تو ویلیامز بودن راسل از همتیمی هاش شکست خورد حتی از یه P-DRIVE

      • علیرضا

        4

        1

        کدوم شکست؟؟ یکی ک با امتیاز شانسی دی ان اف شدن تو هوکنهایم بدست اومد در فصلی ک کوبیتسای نسبتا سریع رو اون فصل عملا نابود کرد یکی ک کلا امتیازی نگرفتن هردو راننده و شکست و برد اصلا حساب نمیشه ملاک تعیین خطه ک هیچ راننده به اقتدار مکس و راسل و لکرک تو تعیین خط وجود نداره

      • mohammad

        0

        0

        اسمش پیروزی نیست هرچی که هست

    • مهدی

      2

      0

      اگه مستقیمی بود برا همه ماشینا بود از جمله بوتاس… بااون همه دردسر تو اون مسابقه اول میشد اگ پنچر نمیشد.. الکی نبریدش زیر سوال شماهام الکی لایک نکنید

  7. حقیقت

    10

    14

    سباستین وتل از جفتشون بهتره فقط باید فضای تیمی مناسب رو بهش بدن
    44 سال 2017 از پس ریکیاردو بر نمی یومد.

    • Fastboy 44

      6

      11

      وایسا ببینم
      توی سال 2017 مگه 5 توی ردبول بوده که از پس ریکیاردو براومده باشه?!
      یه راست بگو یه تشک خوش خواب هم مهیا باشه تا یه راننده بتونه ببره دیگه!
      نکنه همون کاربری هستی که همین یکی دو روز پیش بن شده?!
      همونی که من میشناسم!

      • Hamoon

        6

        4

        Fastboy
        فدات داداش

    • Erfan

      11

      9

      همیلتون ترکیبی هست از
      هوش ، تجربه ، استعداد ، شانس ، مرسدس و والتری بوتاس
      انتخاب از بین وتل و همیلتون سخته
      ولی به نظر من وتل بهتره
      هرکاری میکنم نمیتونم قهرمانی های همیلتون رو از غول مرسدس جدا کنم.
      قهرمان نشدن وتل تو فراری هم ترکیبی از اشتباهات خودش و فراری و بدشانسی هست.
      ۲۰۱۷ شایسته قهرمانی بود.

      • mohammad

        5

        10

        2017 علتهای عدم قهرمانی وتل رو میشه بر اینموارد دونست:
        1- ماشین ضعیف تر فراری
        2- خرابی های ماشین فراری
        3- مد مکس
        4- تیم قدرتدمند مرسدس

        وتل فقط یه اشتباه باکو، که اونم بخاطر عصبانیت از ترمز همیلتون بود
        وگرنه همه جا خوب بود

      • Erfan

        4

        7

        ۲۰۱۷ هیچ مشکلی از طرف سب نبود
        بدشانسی سنگاپور و ژاپن ولی ۲۰۱۸ میتونست بهتر باشه که اونم با آپدیت های مرسدس سخت میشد

      • Ali

        4

        5

        اگه فراری اون سال خوب کار میکرد ممکن بود امسال هم سب تو فراری می بود یا اوضاع کلا یه طور دیگه می شد

  8. Ali

    8

    2

    یه خبر:
    از اول جولای، جیمز آلیسون دیگر مدیر فنی تیم مرسدس نخواهد بود؛ مایک الیوت، که از سال 2017 مدیر بخش تکنولوژی این تیم است، جای او را خواهد گرفت.
    آلیسون تیم را ترک نخواهد کرد، و به عنوان مدیر ارشد فنی تیم آلمانی-انگلیسی منصوب می شود، او در پست جدید خود‌، بر روی توسعه ماشین برای قوانین جدید 2022 کار خواهد کرد.

    • @sebvr

      5

      1

      ممنون واقعا نابغه س !

    • mohammad

      4

      1

      بردنش طراحی جدید رو درست کنه چد سال دیگه مرسدس رو بزاره رو تاج دنیا

    • علیرضا

      2

      0

      یه لحظه خوشحال شدم گفتم لااقل میره استون 🥺

  9. iman

    10

    4

    آقای هلموت مارکو بهتره بگه این دو نفر با توجه به ماشینهاشون در سطح دیگری هستن،با وجود اینکه خودم جزو ستایشگران همیل و مکس هستم ولی اعتقاد دارم که رانندگانی مثل فرناندو و سباستین وتل و کیمی قبلا ثابت کردن که تو همین لول هستن و حتی جوانهایی مثل چارلز و راسل هم اینو نشون دادن

    • mohammad

      5

      9

      به نظرم این هایی که اسم بردی از مکس حتی بالا تر هستند

  10. mohammad

    7

    8

    به نظر من هنوزم میگم مکس در حد لوییس که هیچ در حد قهرمانی هم نیست
    مکس الان بولد شده چون کس دیگه ای نیست ماشین دیگه ای نیست یه مکسمونده

    • Ali

      6

      4

      با احترام کامل این حرفت دیگه نامردیه ۲۰۱۸ که سه تا تیم فراری و مرسدس و ردبول داشتن برای قهرمانی با هم می‌جنگیدن اگه یادتون باشه مکس راننده ی ردبول بود اون موقع هم که یه ماشین دیگه بود(فراری) باز مکس سر زبونا بود و ردبول هی میگف که آره میخوایم مکس رو جوون ترین قهرمان جهان بکنیم . حالا علاقه و سلیقه یه چیز شخصیه ولی دیگه انصاف رو رعایت کنیم

      • mohammad

        0

        1

        ببین مرسدس و فراری که جای خودش تو بین بقیه کسی و تیم دیگه ای نبوده ببین الان در مورد ریکیاردو همه میگن کسی هست که شایستگی یه قهرمانی رو داشته ولی در مورد مکس نظر شخصیم اینه که هنوز در حد قهرمانی نیست
        قهرمانی یه راننده با هوش مثل همیلتون می خواد مثل شوماخر

  11. Ali

    4

    0

    دوستان یه خبر خوش مارک بلاخره بعد نه ماه برای پرتقال برمیگرده:))))

    • NICO ROSBERG-06

      3

      0

      جناب ادمین محترم چرا اکانت من لایک و دیسلایکش غیر فعال شده؟ این مشکل و یکبار دیگه هم سال99 داشتم که بعد از درخواستم درست شد.. الانم 3 هفتس ک این مشکل دوباره بوحود اومده
      لطف کنین برطرفش کنید اگه ممکنه.