فرمول یک ایرانسر لوئیس همیلتون در آخرین مصاحبه خبری خود در خصوص گرندپری بحرین 2021 توضیح داد که پیروزی در این مسابقه برای او به نوعی یک موهبت الهی محسوب می شود؛ چرا که به منتقدانش ثابت کرد که می تواند با اتومبیلی که بهترین نیست همچنان برنده باشد.

راننده بریتانیایی مرسدس که توانست بزرگترین رقیب این فصل تیمش، یعنی ردبول را در گرندپری افتتاحیه فصل شکست دهد همچنین افزود، که هر دقیقه از این تجربه را دوست دارد هر چند که دیگر قوی‌ترین اتومبیل گرید را در اختیار ندارد.

همیلتون در این خصوص توضیح داد:

همیشه فرصتی برای اثبات اشتباه مردم وجود دارد و من دوست دارم فکر کنم این یکی از آن فرصت ها بود.

در گذشته هم موارد زیادی از این دست وجود داشت؛ مدت زیادی است که در این ورزش حضور دارم، اما امیدوارم در آینده فرصت های بیشتری وجود داشته باشد تا بتوانم آنچه را که امروز توانستم انجام دهم نشان دهم.

ما در حال حاضر سریعترین ماشین را نداریم اما همه چیز برای من خوب است

 

لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن - بحرین 2021

لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن – بحرین 2021

فصل 2021 فرصتی برای رقابت به همیلتون می دهد!

قهرمان هفت دوره فرمول یک همچنین اذعان کرد که چند دور آخر مسابقه وحشتناک بود؛ چرا که او مجبور شد چندین دور متوالی حمله مکس ورشتپن را دفع کرده و از جایگاه خود دفاع کند. وی اعتراف کرد که پس از به دست آوردن بسیاری از پیروزی های خود در اتومبیلی که فرصت بسیار کمی برای رقبا باقی می گذاشت، سرانجام این شانس را دارد که رقابت کند.

همیلتون گفت:

من هر دقیقه این آخر هفته را دوست داشتم. دانستن اینکه ما به عنوان یک تیم از نظر عملکرد عقب هستیم… این بچه ها تاکنون کار بهتری انجام داده اند و بنابراین با توجه به اینکه در پیست سریعترین نبودیم، باید با نتیجه آن کنار بیاییم. چرا که این واقعیت است.

این (مسابقه) باید به عنوان یکی از سخت ترین مسابقات، آغاز فصل ما قلمداد شود، اگر نه… فکر می کنم همانطور که می بینید سرعت ردبول فوق العاده زیاد است. در حال حاضر نمی توانیم آنها را در تعیین خط شکست دهیم.

من فکر می کردم که می توانیم در مسابقه نزدیکتر شویم، اما این (آخر هفته در بحرین) کمی بیش از حد به تصورات من نزدیک بود. ما فقط نمی دانیم که شرایط در پیست های دیگر چقدر بهتر یا بدتر خواهند بود. شاید ماشین ما در جاهای دیگر بهتر از اینجا باشد، یا شاید بدتر هم باشد.

ما خیلی خوش شانس بودیم، اما من کاملا مطمئن هستم که این اتفاق دیگر تکرار نمی شود. بنابراین باید بهتر عمل کنیم و باهوش تر باشیم. یک مسیر طولانی برای رفتن وجود دارد، بیست و دو (مسابقه). لعنتی! (موهای) من تا پایان این فصل خاکستری می شود!

99 دیدگاه

  1. Sina

    21

    17

    تا آخرش دوست داریم🤘

    • Engineer

      20

      4

      اول اینکه نمیدونم چرا دیسلایک خوردی
      ادم وقتی از رانندش حمایت میکنه نمیدونم دیگه دیسلایک برای چیه

      این مسابقه چند نکته رو به ما یاد داد
      اول اینکه ماشین ردبول فوق العادست و فراری هم پیشرفت کرده

      دوم اینکه تجربه مهم ترین چیزه
      در حال حاظر ورشتپن و همیلتون در اوج مهارت و تجربه قرار دارند.

      با اینکه قبلا گفتم بین دو راننده همسطح و هم مهارت اونی برندست که استعداد بیشتری داره.
      الان باید این رو هم اضافه کنم که بین دو راننده همسطح و هم مهارت و هم استعداد اونی برندست که تجربه بیشتری داره.

      الان به لحاظ مهارت
      به لحاظ سرعت
      به لحاظ استعداد
      ورشتپن و همیلتون تقریبا برابر هستن
      ولی همیلتون 10 سال تجربه رانندگی بیشتری داره

      که نمونش رو هم توی همین مسابقه دیدیم
      ورشتپن شاید حتی یه خرده از نظر سرعت خالص سریعتر از همیلتون باشه
      ولی سرعت همه چیز نیست
      راننده خوب کسیه که با سرعت بالا بیشترین دقت و کمترین اشتباه رو داشته باشه
      هرچی توی سرعت بالاتر بیشتر دقت و کمتر اشتباه کنه راننده بهتریه
      نمونش مایکل شوماخر

      ولی الان ورشتپن شاید یه خرده سریعتر هم باشه
      ولی چون تجربه کمتر داره قدری دقتش هم کمتره و همین باعث میشه زمانی هم از دست بده که اگه سریعتر باشه باعث برابری سرعتشون بشه ولی واقعا اشتباه نمیکنه فقط باید بیشتر دقت کنه
      ورشتپن توی مسابقات و دورها و کل فصل مثل خود همیلتون پیوستگی داره و برای بهتر شدن و جایگاه بهتر و امتیاز بیشتر برنامه ریزی میکنه

      در شجاعت هر دو مثل هم اند ولی شاید مکس نترس تر و جسور تر باشه توی مسابقه پارسال که گروژان اسیب دید همه رانندگان ترسیدن و فقط 2 نفر بودن که دوست داشتن ادامه بدن
      ورشتپن و همیلتون که از نوع صحبتشون معلوم بود ورشتپن سر نترسی داره
      و بسیار شجاع و جسوره
      منو یاد آیرتون سنا و ژِیل ویلونو (خدا رحمتشون کنه) میندازه اونام بسیار سریع و نترس بودن و فقط به مسابقه اهمیت میدادن اینجور رانندگان معمولن موفقند ولی هر دو اونها بر اثر تصادف جان باختن.
      یکیش که ماشینش ایراد داشت و دیگری هم بی دقتی بقیه باعث فوتش شد.

      به هر حال مکس هم راننده خوب و سریع و جسوریه و در همه چیز در حد و اندازه همیلتون ظاهر شده.
      در سرعت و جسارت و شجاعت در پیوستگی در تهاجمی بودن در تدافعی بودن در افزایش سرعت و کاهش فاصله در پیوستگی در مسابقه و فصل در استعداد و مهارت و در روحیه و ذهن قوی و همه چیز ولی هنوز هم

      همیلتون 3 چیز بیشتر داره
      1-تجربه
      2-دقت
      3-تیم فوق العاده خوب با استراتژِی های فوق العاده
      شاید عملکرد ضعیفتر بوتاس هم به نفعش باشه که بعضی امتیازات رو ازش نگیره و جنگ درون تیمی نداشته باشه.

      نکته سوم اینه که
      تیم مرسدس واقعا فوق العادست از مدیر و مهندس ها و استراتژِی ها

      نکته چهار اینه که
      تجربه که گفتم از اهمیتش

      ولی توی این مسابقه دو راننده فوق العاده باتجربه یعنی فتل و آلونسو
      با هم یه چند دور رقابت زیبایی داشتن به همراه ساینز

      ماشین ساینز یه خرده بهتر از اون دو بود و تجربه نسبتا خوبی هم داره ولی خوب دیدم که چطور دو راننده افسانه ای که هر دو شاید جز 10 نفر برتر کل تاریخ و فتل که احتمالا جز 5 نفر یا 3 نفر باشه و همینطور 2 راننده بسیار باتجربه رو ساینز رد کرد و از رقابت اون دو استفاده کرد و سبقت گرفت.

      واقعا ساینز من رو حیرت زده کرد اصلا توقع چنین عملکردی توی مسابقه اول رو نداشتم ازش
      عالی بود قبلا هم گفتم نزدیک به سطح ریکیاردو و پرز هست.
      ساینز اگه موقعیت ماشین برتر براش پیش بیاد و بتونه استفاده کنه آینده درخشانی داره.

      پرز فوق العاده بود و استرول هم با دقت بیشتری امسال حضور داره

      پرز واقعا عالی بود هرچی بگم کمه
      شاید هرکی بود (چه برسه به آلبون) توی این مسابقه نمیتونست بالاتر از 8 ام بشه ولی واقعا پرز عالی مسابقه داد و نشون داد در دقت و راننده مسابقه ای خوبی بودن چیزی کمتر از مکس نیست فقط باید قدری سریعتر بشه تا به مکس برسه.

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        13

        7

        باهات موافقم

        اما مورد ۴امی هم هست که لوئیس نسبت به راننده های گرید داره و اونم اینه که فوق العلاده باهوش هست
        اینو مهندس مسابقه ای یعنی ژاک کلیر هم پذیرفته.

        و در مورد سرجیو پرز هم این راننده بسیار با اخلاق هستش
        و همینطور بهترین انتخاب بعد دنیل ریکاردو میشه گفت.

        چیزی که ردبول این چند سال کم داشت همین موضوع بود.
        راننده هایی مثل سباستین فتل و دنیل ریکاردو که از این تیم جدا شدن.
        این فقط نظر شخصی منه.

      • مَمَّدو

        8

        3

        تسلط خوبی داری مهندس. لذت بردم. مرسی.

      • @sebvr

        7

        3

        عالی جمع بندی کردین ! ممنون !

      • Engineer

        7

        1

        مَمَّدو , @sebvr
        مخلصم
        استاد مایید

      • Engineer

        6

        6

        حتما این کامنتمم برای این لایک شده که از همیلتون بد گفتم.
        اینجا که از تعریف از همه رانندگان بود همینطور هیمیلتون اینجا چرا لایک کردن؟

        مگه نگفتین کامنت های علیه همیلتون لایک میشه؟
        اگه تعریف کنی چیزی نمیگن
        اگه واقعیت هایی رو هم بگی که از خودت در نیاوردی مگن اینجوری لایک جمع میکنی.

        دوستان حرف منطقی و واقعیت رو لایک میکنن.

        نمونش دیسلایک هایی که بعد از مسابقه به من دادن چون من اشتباه دیده بودم و مکس 2 تا مدیوم بسته بود که در اینصورت مدیوم نمیتونست ببنده و سافت هم کهنه میشد بعد چند دور و اصن سافت نداشت.
        مجبور بود هارد ببنده.

        همه هم دیسلایک زدن درست هم بود چون من اشتباه دیدم.

        هیچوقت کلام بدون منطق و حقیقت رو لایک نمیکنن و هیچوقتم کلام منطقی رو دیسلایک نمیزنن.

        متشکرم از دوستانی که به عدالت رای دادند.
        همیشه لطف دارن و لایکم میکنن.

        و به درستی زمانی که اشتباه دیده بودم مسابقه رو و نظر اشتباه دادم دیسلایکم کردن و محترمانه من رو متوجه اشتباهم کردن و مثل خیلیا توهین نکردن.

        نکته ای که از نظرم افتاد ولی واقعا باید بگم این بود که مهارت لندو مثال زدنی بود و همینطور فکر نمیکنم ماشین مرسدس خیلی افت کرده باشه و به نظرم همچنان اتوموبیل خوبیه همینطور هم که پیش بینی میشد.

      • Engineer

        7

        3

        اصلاح
        ماشین مرسدس خیلی افت نکرده بود و همچنان خوب بود

      • Engineer

        8

        8

        کاملا درسته
        فتل و همیلتون هر دو فوق العاده باهوشن و تصمیم گیریشون در لحظه فوق العاده سریع و خوبه.
        شوماخر هم بسیار سریع تصمیم میگرفت و به خوبی حتی بهتر از فتل و همیلتون.

        راننده های جوان هم مثل ورشتپن و راسل و لکلرک هوش خوبی دارن و شاید به اندازه ی فتل و همیلتون باهوش باشند

        ولی

        نمیدونن که کجا و چطور در حین تصمیم گیری از این هوش استفاده کنن.

        و این هم مربوط به تجربست
        راننده ی با تجربه تر تصمیم بهتری میگیره

        مثل رایکونن که توی تصمیم گیری های مسابقه از استراتژِی و هرچیزی فوق العاده و بسیار عالی است و کم اشتباه.

      • آرشا

        9

        7

        ردبول اشتباه کرد جایگاه مکس را پس داد.
        دقیقها همین کار باعث پیروزی همیلتون شد.

      • پویا اردلان

        7

        12

        شما اگر کل کامنتی که گذاشتین را بخوانید ، یک موضوع دارید فقط تکرارش میکنید. ابتدا من میخوام بگم ببخشید فتل را بین پنج راننده برتر تاریخ اوردید؟؟ اها از نظر شما میتونه اصلا نفر اول باشه اما از نظر این ورزش و اسطوره هایش به هیچ عنوان اینطور نیست. شما یکجا یا یک مصاحبه از یک اسطوره پیدا کنید که همچین حرفی زده باشه.

        در مورد شجاعت باید اینو عرض کنم کسی که در زمان تعطیلات میرود ورزش پرش با چتر از این انسان سما دیگر نمیتوانی شجاع تر پیدا کنی. کاری که فکر نکنم سی درصد مابقی راننده ها شهامت انجامش را داشته باشند.
        و در اخر اجازه بدین مکس حداقل دستاوردی پیدا کند، بعدا سریع در مهارت کنار همیلتون قرار بدین.
        دوست گرامی خیلی بین اینها فاصله است.‌
        بهرحال موفق باشید.

      • Engineer

        11

        8

        پویا اردلان
        متشکرم که نظرتون رو نوشتید

        در پاسخ به شما باید بگم که این کامنت سرشار از نکات بود بله متن در کل به یک موضوع اشاره داشت ولی نکاتی درش بود.

        موضوع دوم اینه که فتل رو هیچوقت بهترین نخواهم دونست.
        بهترین فقط و فقط مایکل شوماخر هست البته تا راننده های الان.

        تنها کسی هم که یه مقدار من رو یاد رانندگی او در جوانی میندازه ورشتپنه.

        نکته بعد
        فتل به لحاظ تعداد پیروزی 3 تاریخ هست
        و به لحاظ قهرمانی مشترکن با آلن پراست در جایگاه 4 ام هستن.
        پس فتل قطعا در هر صورت جز 5 نفر برتر تاریخ هست.
        و چون در تعداد پیروزی 3 ام هست اون رو جز 3 نفر برتر تاریخ این رشته به لحاظ افتخارات میدونن.

        نه تنها من بلکه اکثریت قریب به یقین هواداران.
        کارشناسان بر عکس گفته شما همه فتل رو جز اسطوره های مهارتی و اخلاقی این ورزش میدونن.

        نکته دیگه
        ورشتپن حتی میتونه شجاع ترین فرد رانندگی همه زمان ها بشه.
        تا حالا دیدید مکس از چیزی بترسه یا از کسی؟

        و در آخر نکته ای بسیاز حایز اهمیت که خیلی از دوستان این موضوع رو قبول ندارن ولی واقعیت همینی هست که من مینویسم.

        در ابتدا فتل رو با شوماخر مقایسه میکردن و راننده خوبی هم شد.
        وقتی همیلتون هم اومد هیچکس در گمانش نمیرفت که روزی در افتخارات با شوماخر برابر باشه و شاید حتی جلوتر.

        شما قیاس بدی کردید البته ببخشیدا.

        ورشتپن لکلرک راسل
        و بعد از اونها
        نوریس گسلی شوماخر

        آینده فرمول 1 هستن

        شاید روزی ورشتپن پرافتخار ترین بشه شما این رو نمیدونید که در آینده چی میشه.

        در استعداد که واقعا چیزی از همیلتون بیشتر هم داره.
        به یاد نمیارم که همیلتون در 15 سالگی توی فرمول مسابقه داده باشه که مکس این کارو کرد.
        جوان ترین پیروز مسابقات اونم توی تیمی که سخت پیروزی میگیره دیدید که آلون حتی 1 پیروزی هم نگرفت.

        از این مهم تر که بسیار توی کانون توجه کارشناسان هست اونم مهارت هست.

        تمام کارشناسان بزرگ دنیای رانندگی حتی خود همیلتون و توتو ولف هم اینو میدونن که ورشتپن به اندازه همیلتون خوب هست در مهارت و سرعت و خیلی ها او رو مایکل شوماخر بعدی فرمول میدونن.

        اینها چیزی هست که برای همه واضحه من تعجب میکنم از حرف شما
        چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

        همه دیدن که سال گذشته با وجود این که مکس تجربش حتی کمتر هم بود چطوری با ماشینی که 0.2 تا 0.5 ثانیه کندتر از ماشین همیلتون بود اختلاف زمان رو تقریبا تا پایان مسابقه نگه میداشت.
        اگه دور 10 میدیذی 6 ثانیه به خاطر اتفافات اول مسابقه عقبه
        در پایان 60 دور میدیدی نهایتن 7 ثانیه عقبه

        ورشتپن کسیه که از همیلتون توی همین مسابقه هم رد شد و به خاطر کم تجربگی باخت.
        کسی که به گفته خود همیلتون او رو تحت فشار گذاشته این نکته مهمیه.

        ورشتپن خیلی حرف ها برای گفتن داره پارسال ماشینش خیلی ضعیف تر بود.
        ولی امسال اگرم ماشینش بهتره یه خرده بهتره.

        شما باید توجه کنی که قهرمان های بزرگ با جوانان از لحاظ افتخارات مقایسه نکنی چون راننده جوان طبیعتا فرصتی نداشته که افتخار به دست بیاره.

        کسی از افتخارات آینده مکس با خبر نیست.

        عقل حکم میکنه در حال حاظر استعداد و مهارت و تجربه رو دید.

        که واقعا در استعداد و مهارت و سرعت همپای همیلتون هست.
        ولی دقیقا ضعفش همونی هست که در بالا گفتم.
        یعنی تجربه و اونم تقصیر خودش نیست بسیار کوچکتر هست به لحاط سن و کمتر مسابقه داده.

        ولی اگه فتل ماشین امسال ردبول رو داشت خیلی مسابقات پر هیجان تر میشد.
        شاید رقیب قهرمانی میشد اگه به جای پرز بود.

      • ایرن

        5

        2

        من شخصا منفی دادم به یک دلیل، اونم اینکه متوجه نمیشم چرا این نظر شما در پاسخ نظر سینا داده شد. البته حدس میزنم…

      • Fastboy 44

        8

        4

        داداش اینکه چقدر وقت خودتو میذاری و اینارو مینویسی ارزشمنده
        ولی مکس از ۱۵ سالگی تو فرمول یک مسابقه میداده؟!
        شرایطی که توش مکس ورستپن بزرگ شده خیلی به مسیر تحولش توی فرمول یک کمک کرده توی خانواده ای کاملا موتوراسپورتی
        و از سنین کم شروع کرده
        قطعا دوران لوییس و توی خانواده و محیطی که توش لوییس بزرگ شده همچین چیزی نبوده
        تا اونجایی که من میدونم توی ورزش های رزمی بوده اول
        تازه
        مکس بی تجربه که چه عرض کنم،کم تجربه هم نیست
        مدت زیادیه که داره رانندگی میکنه با این سنش
        حداقل تجربش از امثال راسل و لکلرک بالاتره
        شرایطی که ورستپن توش بزرگ شده کمک زیادی بهش کرده

      • Engineer

        4

        5

        Fastboy 44
        بله تمام حرفهایی که زدی رو قبول دارم و منطقی هم بود
        هم مکس در مسیر و موقعیت خوبی بود
        و هم با تجربه تر از خیلیاست

        ولی خوب قطعا تجربه همیلتون خیلی بالاتره
        و همینم تنها دلیل برتریش میتونه باشه
        چون میبینیم کار برای همیلتون هم سخت شده چون ماشین ها برابره تقریبا الان و فقط همیلتون با تجربه عمل کرد که برنده شد.

        به خوبی استراتژِی انجام داد به خوبی آندرکات کرد سرعت خودش رو در بالاترین حد با کمترین اشتباه انجام داد و همینظور مکس رو غافلگیر کرد و خوب دفاع کرد.

        اگه بعد سبقت مکس بعد 1 پیچ که همیلتون توی کفیش سبقت گرفت 1 پیچ دیگه هم میگذشت همیلتون امکان نداشت دیگه برنده بشه

        و بسیار با تجربه عمل کرد و نزاشت حتی به پیچ 1 برسه

        و واقعا عملکرد 10 از 10 داشت و حقش بود

        ولی انصافا در استعداد و مهارت و سرعت مکس چیزی کمتر نداره
        اینو حتی توتو ولف هم میدونه و حتی خود همیلتون و همه کارشناس ها هم از استعدادش میگن

        یقینا شما هم میدونین
        کسی که سال قبل با مرسدس ها همیشه 1 تا 3 بود وگاها یکی از اونها رو مقلوب میکرد با ماشین ضعیف
        در صورتی که همیتیمیش با همون ماشین توی رده های 9 و 10 دور میزد

        مکس فوق العادست
        همیلتون هم فوق العادست+تجربه

        مکس و همیلتون کاملا برابرن
        و فقط همیلتون بسیار با تجربه تر و پخته تر رانندگی کرد.

      • Engineer

        6

        6

        Fastboy 44
        نمیدونم تو چطور متوجه مسر زندگی مکس و تاثیرش توی زندگیش شدی
        ولی متوجه مسیر تیم همیلتون و تاثیرش توی قهرمانی هاش نشدی

        واقعا برام عجیبه
        من قبول دارم مکس شانس اورد و موقعیتش اون رو به این جا اورده
        همینطور شوماخر جوان
        ولی همیلتون هم مرسدس اگه نبود و یا حتی ماشینش انقدر از بقیه بهتر نبود(مثل دیگر قهرمان ها با ماشین برتر)و حتی فقط 1 یا 2 سال تیمش برتر بود نمیتونست این تعداد قهرمانی داشته باشه.

        مکس به اندازه همیلتون خوب هست
        برای اثبات این موضوع همین کافیه که

        همیلتون بوتاس رو سال قبل با اختلاف 124 امتیاز توی ماشین برابر شکست داد که اختلاف بالایی خیلی زیاده واسه 1 و 2 و ماشین مساوی.

        و مکس با ماشین ضعیف تر از بوتاس فقط با 9 امتیاز کمتر 3 شد.
        و میتونست 2 بشه.

        حالا مکسی که با ماشین صعیفتر از بوتاس 9 امتیاز اختلاف باخت پارسال ایا اگه ماشینش برابر با بوتاس و همیلتون بود نمیتونست اونم به اندازه همیلتون امتیاز بیاره و بوتاس رو با حدود 120 اختلاف شکست بده.

        میبینید که در حال حاظر عرصه بر همیلتون تنگ شده.
        خودش هم گفت که با توجه به ماشین ردبول برای مسابقه های بعد شانس بسیار کمتری دارن.

        اگه مرسدس توسعه بده خودش رو یه بحث دیگه ای که اون موقع همیلتون حداقل 50% شانس قهرمانی داره حتی اگه وسط فصل باشهو

        ولی من فکر میکنم اگه تا انتهای فصل ماشین ردبول بهتر باشه و سریعتر.

        ورشتپن حدود 9 یا 10 گرندپری رو میتونه ببره.

        که این یعنی 80% ممکنه قهرمان بشه.
        البته اگه ماشینش برتر باشه.

        توی همین مسابقه هم میتونست برنده باشه و همیلتون خوش شانس بود که استراتژِی خوبی انتخاب کرد مرسدس و استراتژِی بدی انتخاب کرد ردبول.

        البته این اول ماجراست

        دومش اینه که مکس رد شد از همیلتون

        اینجا دیگه با تایر 15 دور کهنه شانس باهاش نبود

        و باتجربه عمل کرد که تونست ببره مکس رو.
        خوب هم کار کرد.
        اگه ماشیناشون برابر باشه همیلتون بیش از 50% شانس قهرمانی داره.

        ولی اگه ماشین ردبول بهتر باشه واقعا این نیست گرچه بازم میگم این برتری امسال ردبول نسبت به مرسدس حدود نصف برتری پارسال مرسدس نسبت به ردبول هست.

        و قطعا همیلتون بسیار نزدیک تر در کل فصل و اخرش خواهد بود.
        ردبول 0.2 سریعتره فقط توی این پیست ولی مرسدس سال قبل توی اکثر پیست ها حدود 0.3 تا 0.5 ثانیه سریعتر بود بطور میانگین 0.4 که یعنی 2 برابر الان ردبول و کم پیش میومد توی پیستی مثل سیلورستون این اختلاف به 0.2 برسه و کم باشه و در کمترین حالت به اندازه الان ردبول سریع بود.

        البته ما سرعت ردبول نسبت به مرسدس روی تو پیست های دیگه ندیدیم.

        ولی من اطمینان دارم اگر این 0.2 تا اخر فصل باقی بمونه ورشتپن حدود 9 یا 10 پیروزی خواهد داشت و حدود 6 یا 7 تا دومی.
        و این یعنی به احتمال بیش از 80% ورشتپن قهرمانه.

        بعد از تجربه دیدن سالها مسابقه اطمینان دارم و بهت قول میدم.
        فقط اگر این اختلاف سرعت 0.2 تا اخر فصل بمونه که بعید میدونم.
        ورشتپن امسال قهرمانه.
        اگه مرسدس بهتر بشه یه بحث دیگس.

      • Engineer

        1

        1

        چرا یکی از کامنت ها من ثبت نمیشه؟

      • Ali

        7

        2

        ببینین شما نمیتونین شرایط اولیه مکس رو با لوییس مقایسه کنین، من طرفدار هیچ کدومشون نیستم ولی این کار شما عادلانه نیست، مکس پدر پولداری داشته که همین موضوع کمکش کرده که خیلی زود به فرمول یک بیاد، من طرفدار لکلرک هم نیستم، ولی شما یه مقایسه بین همین لکلرک و مکس داشته باش، توی فرمول 2 از مکس بهتر بوده عملکردش ولی به خاطر داشتن پدر پولدار سریع تر به فرمول یک وارد میشه و زمانی که با دنیل همتیمی میشه عملکردشو دیدین، در صورتی که لکلرک همتیمی فتل که به گفته خودتون جز 5 راننده اول دنیاس شد و خیلی زود خودشو راننده اول تیم کرد، پارامتر بیتجربگی رو نمیتونم ازتون بپذیرم، مکس الان دیگه مدت خوبی هست که در فرمول 1 هست، همین شما که مدام اولین گام های راننده ها رو مد نظر قرار میدین، همین لوییس در فصل اولش با الونسو همتیمی بود که شخصا طرفدارشم و شکستشم داد همتون هم از سطح الونسو باخبرین،
        ببینین خیلی از چیزایی که میگین افسانس، شاید باید گفت 95 درصد عامل پودیوم گرفتن یک راننده ماشین خوبشه، مثالش لکلرک، الان به پودیوم نمیتونه نزدیک بشه، ولی زمانی که موتور فراری خیلی عالی عمل میکرد رکورد تعیین خط ها رو زد، یک راننده زمانی بزرگ و با ارزشه که بتونه از ماشین خوبش استفاده کنه و قهرمان بشه، حالا اگر بتونه قهرمانی رو تکرار کنه که باارزش تر،
        در ضمن در مورد بعضی حرکات که شما به عنوان شجاعت ازشون یاد میکنین، همه چیز رو شجاعت نمیگن، یک زمان میشه چند دور صبر کرد، ماشین رو خراب نکرد و بعد برای سبقت اقدام کرد تا این که به اسم شجاعت جایی که نباید، حمله کنی و هم ماشین خودتو خراب کنی هم ماشین شخص دیگه این با هوش که ازش یاد میکنین در تناقضه

      • Mohammad44

        11

        5

        رفیق همه چی به طومار نوشتن نیست…
        در ضمن لوییس سبقت نگرفت بلکه مکس پس داد رده رو بهش و اشتباه محرزش هم این بود که موقع پس دادن رده اونم تو کفی از ریسینگ لاین خارج شد
        خواهشا وقتی می خواین بر یه مفهوم واحد تاکید(مثلا برتری مکس به لوییس یا …) کنید طومار ننویسید چند خط هم بنویسید برای ما کافیه…
        همینکه شما برای نشون دادن مثلا سواد خودت همش به این استناد می کنی که مدت زیادیه که مسابقات رو دنبال می کنی خودش گویای همه چیزه..‌. آگاهی و تسلط شما تو متنی که پیاده می کنی مشخص میشه نه تعداد مسابقاتی که مثلا دیدی
        مرسی از وقتی که می ذاری…

      • 33🦁Ali

        8

        2

        تو این گرندپری مرسدس+ همیلتون کارشون به نحو احسنت انجام دادن و پیروز شدن حتی بوتاس هم تا قبل اون پیت استاپ افتضاحش تاثیر گذار بود تو استراثژی که باعث شد ردبول تصمیم گیری راحتی نتونه کنه.
        عوامل شکست مکس
        1- همون طوری که بعد مسابقه هم گفتم ناپایداری ماشین ردبول نسبت به مرسدس که مشخص شد دیفرانسیل که چقد تاثیر میزاره که رو چسبندگی و نداشتن کم فرمانی.
        2- نبود و بدشانسی پرز تو جنگ استراتژی.
        3- بدست آوردن تأیم برای همیلتون تو پیچ چهارم که مکس دیر متوجه شد که اونم استفاده کنه.
        اینا هیچی از ارزش برد همیلتون کم نمی کنه ولی در حد نظر دادن هست که تاثیرگذار بودن.
        اون دوستی که گفت مکس باید 100% از همیلتون سبقت می گرفت دوس دارم بری آمریکا 2018 ببینی که همین لوئيس با تایر نو و ماشین قوی‌تر نتونست از مکس سبقت بگیره، امیدوارم رقابت مرسدس و ردبول تا پایان فصل بمونه که رقابت چرخ تو چرخ های زیادی ببینیم از این دو نفر.
        در آخر بگم هوندا عالی خودش رسونده به مرسدس خیلی نزدیک هم هستن نمی تونید بگین کدومشون سریعتر هستن چون مکس بیشتر تو سکتور آیرودینامیکی تایم خوبی بدست میورد تا مستقیمی.
        امسال بهترین امتحان برای جنگ مکس و همیلتون .

      • Engineer

        6

        3

        Ali
        همه حرفات مورد قبوله
        و بله شجاهت خیلی وقت ها حتی بده
        خیلی از راننده ها سر همین شجاعت بیش از حد ضرر کردن

        ولی خوب من حرفی که زدم خیلی راحت بود فهمیدنش
        یه سوال دارم از خودت فقط

        مکس خانوادش در مسیرش تاثیر گذار بوده؟
        انوقت این که همیلتون 9 سال ماشین برتر داشته یعنی تقریبا 2 برابر تایمی که شوماخر و فتل ماشین برتر داشتن و تقریبا 5 برابر تایمی که آلونسو که میفرمایی ماشین برتر داشته این اصلا توی قهرمانی هاش تاثیر نداشته؟

        فتل 4 سال
        شوماخر 5 سال
        آلونسو 2 سال
        باتن 1 سال
        همیلتون 9 سال
        ماشین برتر

        این که 2 تا 9 برابر هر کدوم از این ها ماشین برتر داشته اصلا مهم نبوده دیگه؟
        تازه ماشین برتری که هیچ رقیبی نداشته و بقیه جلوش مثل اسب و ارابه بودن.
        باز زمان فتل و شوماخر یه 2 تا تیم یعنی 4 تا ماشین بودن که 1 قدم عقب تر بودن.

        اگه 9 سال شوماخر ماشین برتر داشت احتمالا 15 تا قهرمانی داشت
        همین الونسو هم میتونست با 9 سال ماشین برتر داشتن حداقل 6 تا 8 قهرمانی بیاره.
        همیلتون چه کار مهمی انجام داده؟
        اره 90% راننده ها اگه جای همیلتون بودن نمیتونستن انقدر عنوان بگیرن.
        ولی اون مابقی چی؟

        شوماخر 5 سال برتر بود 7 قهرمانی داره
        فتل 4 سال برتر بود 4 قهرمانی داره
        الونسو 2 سال برتر بود 2 قهرمانی داره
        باتن 1 سال برتر بود 1 قهرمانی داره
        حالا همیلتون 9 سال ماشین برتر و 7 قهرمانی

        تازه بازم تاکید میکنم که ماشینش خیلی از ماشین برتر زمان اونها بهتر و بی رقیب تر بود.

        الونسو که کلا 2 سال ماشین برتر داشت.
        و 1 سالش شوماخر رو که ماشینش تقریبا خوب هم بود شکست داد.
        الونسو که 2 سال کلا برتر بود و هر 2 رو هم قهرمان شد.

        اگه 9 سال ماشین برتر داشت نمیتونست 7 بار قهرمان بشه.
        فتل که 4 سال برتر بود و فراری و مکلارن هم 1 قدمیش بودن هر 4 سال قهرمان شد.
        فتل نمیتونست توی 9 سال 7 سال رو قهرمان بشه؟

        یا اصلا سال 2011 که ماشین مکلارن بعد ردبول 2 ام بود و فراری 3 ام.
        1 سال هم از شکست باتن جلوی همیلتون میگذشت.

        چرا همیتیمش باتن 2 ام شد بعد فتل ولی با ماشین شماره 2 گرید همیلتون که 4 سالم تجربه داشت 4 ام شد.

        پس اون هم مثل همه با ماشین شماره 2 حرفی برای گفتن نداره.

        همه بلدن وقتی رو اسب بشینن بتازن.
        اگه راننده های مثل فتل و شوماخر و الونسو پشت مرسدس 7 فصل نشسته بودن اونام بلد بودن 6 بارش رو قهرمان بشن.

        من فقط سوالم 1 چیزه که تو کامنت بالا هم گفتم.
        هروقت این رو جواب دادی منم بهت جواب میدم.

        چطوری خانواده مکس و موقعیتش توی فرمول 1 اومدن و استعدادش تاثیر داشته؟
        ولی شانسی که همیلتون آورده و 2 برابر فتل بیشتر و 5 برابر الونسو ماشین برتر رو داشته در قهرمانی هاش تاثیر نداشته؟

        متاسفانه با هیچ عقلی این حرف قابل قبول نیست

      • Engineer

        5

        6

        Mohammad44
        بله من هم دیدم که مکس از ریسینگ لاین خارج شد.
        ولی انقدر شعور داشت که مسیر درست رو بشناسه و ماشین همیلتون با drs پشتش بود و دفاع کرد و داخل رو بست که همیلتون مجبور شد از بیرون سبقت بگیره دلیل خارج شدنش از ریسینگ لاین دفاع بود و بهترین دفاع رو هم کرد ولی نمیشد کاری کرد اون موقع چون فاصله برای drs خیلی کم بود و هر کاری هم میکرد همیلتون رد میشد.
        مکس دیگه از ما بیشتر میفهمه کسی که از بوتاس با ماشین برتر 9 امتیاز عقب بود انقدر بلد هست که ریسینگ لاین رو تشخیص بده.

        اگه همیلتون همین کار رو کرده بود خودت براش دست میزدی که اخی چه دفاعی کرد دیگه کاری نمیتونست بکنه.

        یعنی مکس بعد 3 جلسه تمرین و تعیین خط و 50 دور مسابقه ریسینگ لاین رو بلد نیست.

        این همیلتون بود که نزاشت به پیچ 1 برسه و با تجربه عمل کرد و با drs رد شد.

        اشتباه مکس نبود
        همیلتون خوب سبقت گرفت
        و مکس هم خوب دفاع کرد ولی نمیتونست مسیرش رو ببنده که

        نمیدونم کیا این نظری که میگی مکس خارج شد رو قبول دارن.

        2 من از کل مدتی که دارم کامنت میزارم شاید 1 و 2 بار گفته باشم بعد سالها مسابقه دیدن میتونی بری چک کنی گرچه نیازی به توضیح برای حرفی که زدم نیست.

        3شما اگه علاقه ای به خوندن طومار نداری مجبور نیستی بخونی.
        یه عده هستن که میخونن منم برای همون یه عده مینویسم.

      • Engineer

        5

        5

        33🦁Ali
        این یه حرف حق بود
        قبلا ثابت شده که همیلتون با ماشین شماره 2 گرید نمیتونه قهرمان بشه نمونش سال 2011 که 4ام شد با ماشین 2 و حتی از الونسو که ماشینش صعیفتر بود هم پایین تر تموم کرد چه برسه به باتن که تو همون ماشین 2 ام شد.

        حالا امسال اگه تا اخر مسابقات ردبول برتر بود.
        همینقدر نه بیشتر من همین برتری 0.2 رو ملاک میزارم.
        البته که ماشین سال قبل مرسدس خیلی بهتر بود و سریعتر و پایدار تر.

        اگه مرسدس پیشرفت نکرد و به ردبول نرسید تا اخر فصل
        ردبول تا اخر ماشین برتر بود و مرسدس ماشین 2 ام

        و همیلتون باز هم قهرمان شد.
        من خودم اونوقت میگم که بهترین تاریخه.
        گرچه نظر من که 1 نفرم مهمم نیست اینم میدونم که هم هوادارانی داره و هم مخالفانی.

        برای من خیلی تفاوتی نداره مکس برنده بشه یا همیلتون من فقط میخوام از رقابت لذت ببرم.

        خوب قطعا مکس رو ترجیح میدم توی این جدال ولی وقتی فتل بود برام مهم بود.

        حالا ببینیم میتونه همیلتون با ماشین شماره 2 قهرمان بشه.
        گرچه بازم تاکید میکنم اگه مرسدس به ردبول نرسه تا پایان فصل و ردبول تا اخر برتر باشه.

        که من بعید میدونم قهرمان بشه.
        شایدم بشه
        میبینیم باهم

      • Mohammad44

        5

        1

        رفیق کلا اشتب زدی اول اینکه لوییس سبقت نگرفت بلکه مکس پس داد رده رو تاکید می کنم پس داد چون سبقت که گرفت از پیچ ۴ استفاده کرد و برتری به دست آورد و لوییس رادیو زد در این باره و بعدش مهندس مکس بهش گفت رده رو پس بده و موقع پس دادنم اول کفی بودن که مکس از ریسینگ لاین رفت کنار و اشتباهش هم همین بود اون می تونست تو پیچ ها و بدون خارج شدن از ریسینگ لاین پس بده رده اش رو و دوم اینکه گفتم اصلا سبقت نگرفت لوییس که مکس بخواد داخل رو ببنده و اگر فرض کنیم سبقت بوده باشه مکس بیرون بود
        لطفا الکی بیانیه نده وقتی کامل نمی دونی قضیه رو… و وقتی هم یه چیزی رو اشتباه میگی قبول کن نه اینکه در تایید حرف خودت دوباره متن بلند بالا بنویسی
        پیشنهادم اینه یه بار دیگه برو هایلایت ریس رو به همراه مکالماتش ببین یا اصلا درباره اون صحنه اینستاگرام اف ۱ پست گذاشته و مشخصه جزئیاتش

      • Engineer

        1

        5

        Mohammad44
        دوست من اصن فرضا که تو درست میگی

        این اصلا حرف من بود
        تو نقد رو ول کردی چسبیدی به نسیه

        به من چه که سبقت بود یا رده پس داده
        من اصلا کاری نداشتم که چی شده
        در نظر هر کی که ببینه میبینه همیلتون از ورشتپن رد شد

        عمدتا هم مگین سبقت گرفت نه رده پس داده
        حالا من اشتباه گفتم سبقت ببخشید
        رده پس داد

        مهم اینه که همیلتون با تجربه کار کرد و مکس کم تجربه
        حالا هر چی شده باشه

        تو کل موضوعی که به قول خودت طومار هست رو ول کردی چسبیدی به این که من گفتم سبقت یا رده پس دادن.

        مگه فرقی داره چه سبقت همیلتون چه اشتباه مکس و پس دادن رده.

        مهم اینه که همیلتون برنده شد و خوب و باتجربه مسابقه داد.
        و مکس هم نیاز به تکامل بیشتری برای مسابقات بعدی داره.

        اصل حرف من که مهم بود این بود نه 1 سبقت که تا حالا میلیون ها سبقت گرفته شده 1 سبقت که مقصود من نبود.

        من اشاره به کل ماجرا داشتم که چقدر مسابقه خوبی بود که خوشحالم بعد مدتها یه مسابقه عالی دیدم.

      • Mohammad44

        5

        1

        کامنت آخر من در جواب کامنت آخر شما بود که پر از دیتای نادرست بود و روش اصرار هم داشتی نه قبلی هاش و نسبت به قبلی ها نقد و نظرم رو بیان کردم
        در ضمن فقط شما میگی سبقت نه کس دیگه
        به نظرم بهتره ادامه پیدا نکنه چون تا همین الآنشم باعث کدورت عزیزان شده احتمالا
        موفق باشی

      • Engineer

        2

        3

        Mohammad44
        دوست من

        موضوع اینه که من اصلا به این نکته ای که گفتی توجهی نداشتم.
        مسابقه رو هم انقدر بیکیفیت دیدم که فقط چند تا ماشین میدیدم و گویندشم اصلا معلوم نبود کجایی صحبت میکرد کیفیتش 270p بود که من حتی نتونستم تایر های مکس رو تشخیص بدم که مدیوم بود یا هارد.

        بعد اینکه من اصلا دقت نکردم که مکس جایگاه پس داده یا همیلتون سبقت گرفته.

        تو اون لحظه با اون کیفیت دیدم که همیلتون رد شد فقط اونم وقتی 0.5 ثانیه تو کفی بلند با drs عقب تر بود.

        به طبع و به اختصار از لفظ سبقت استفاده میکنم.
        باز هم میگم من نه دقت و توجهی کردم نه اصلا برام مهم بود و اگه پاسخی هم دادم ناراحت نشو چون نخواستم چیز علظی بگم بهت.
        خواستم بگم چیزی که تو بهش معترض بودی و میگی سبقت نبوده و اینها من برام تقریبا مهم نبود که چی شده.

        من فقط عملکرد همیلتون و تجربه بیشترش رو توضیح دادم.
        حالا هر چی شده.
        اگه این که تو میگی باشه که حرف من بیشتر مورد پذیرش قرار میگیره که واقعا بسیار پخته تر عمل کردش همیلتون و مکس واقعا نیازمند دقت بیشتریه همینطور تیم ردبول.

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        Engineerی قسمت از کامنت در جواب پویا ک گفتی اینده مال مکس هست و نباید بالوییس مقایسه بشه و قبول دارم
        ولی لونجا ک میگی جونه و کم تجربه اصلا قبول ندارم
        کسی ک بالای صدتا استارت داشته دیگه کم تجربه حساب نمیشه
        وبجز ده یازده مسابقه اولش تو توروروسو همیشه هم ماشین رقابتی داشته همیشه واسه سکو رقابت میکرده

      • Engineer

        0

        1

        Mahmood.ghaedi
        بله نکته ی خوبی گفتی
        ورشتپن نه تنها کم تجربه نیست بلکه با تجربه هم هست نسبت به گرید
        ولی واقعا در مقابل همیلتون میشه گفت هیچ تجربه ای نداره

        و نکته دیگه ماشینش همیشه رقابتی بر سر جایگاه 3 و 4 بوده چه 2019 که فراری خوب بود و 4 تا مرسدس ها و فراری ها نمیزاشتن مکس راحت 3 و 4 بگیره و توی 2020 هم که مرسدس ها انقدر خوب بودن که 1 و 2 تقریبا همیشه مرسدس ها بودن 3 تقریبا همیشه مکس بود و به ندرت توی فصل ها تک و توک 1 و 2 برد میگرفت و به تنهایی واسه خودش میروند و 4 به بعد هم واسه خودشون دور میزدن.

        و آخرین نکته اینه که ماشینش امسال رقابتی بر سر قهرمانی هست ولی من دقت کردم سرعتش با همیلتون برابر بود توی همین مسابقم 2 بار هر کدوم همدیگرو اندرکات کردن البته همیلتون اندرکات کرد و مکس فقط جبران کرد.
        ولی اگه همین 0.2 سرعت بیشتر ردبول واقعی باشه باید مکس حداقل 10 ثانیه جلوتر تموم میکرد.

        که خودمم هنوز این رو نفهمیدم و باید مسابقات بیشتری ببینیم باهم.

  2. امیرعبّاس

    13

    19

    به نام خدا

    معلوم نیست تغییرات قوانین به همین جا ختم می شود یا با موفقیت های جدید همیلتون، باز هم دست به تغییر قوانین می زنند تا هر طور شده ردبول را صدرنشین کنند؟!

    • بهزاد زمانی

      4

      0

      این دیدگاه کاملا بی‌انصافیه. نگاهتون رو عوض کنید

  3. Siya

    16

    0

    یه چیزی خیلی رو اعصابه اونم برنامه ریزی مزخرف امساله بعد از گرند پری اول تو بحرین سه هفته وسطش فاصله داره اما بعد از گرند پری آذربايجان فقط یک هفته وقت دارن خودشونو به کانادا برسونن
    کانادا هم اعلام کرده چون مقررات قرنطينه دو هفته‌ای دارن احتمال لغو مسابقه کانادا هست کسی خبری داره از این مسئله؟

    • SUPER FAST 16

      2

      0

      شنیدم اگه لغو بشه .ترکیه جایگزین میشه به احتمال زیاد.آخ جون

  4. ایرن

    12

    0

    چون از زمان مسابقه گذشته و دیگه کسی به اون پست سر نمیزنه تا جواب بده اینجا میپرسم.

    راستش من اصلا توی مسابقه به لطیفی دقت نکردم. چی شد که چهار دور نسبت به نفر اول عقب افتاد؟

    • mrz_ir

      10

      0

      کنار کشیده.
      شاید کنار کشیدنش ثبت نشده

      • آرشا

        10

        7

        دیگه خیلی جو ندید خواهشا ماشین ردبول ومرسدس ریس پیس برابری داشتن خدایی استینت اول همیلتون کاملا پابه پای مکس میرفت ومکس نتونس اون حاشیه امن جلوگیری از اندرکات شدن راایجاد کنن.

      • ایرن

        6

        0

        اتفاقا توی دورهای انتهایی مسابقه من دیدم سه یا چهار راننده از مسابقه خارج شدن اما توی جدول نهایی مسابقه که اینجا گذاشتن فقط دونفر از مسابقه خارج شدن. من فکر میکردم لطیفی هم کنار کشیده اما توی جدول این سایت بود هنوز.

    • Lando

      5

      15

      بد ترین راننده تاریخ فرمول یکه همین

    • Mehriar Salehi

      8

      1

      مشکل موتور داشت کل ریس و این موضوع عملکرد مسابقه اش رو کاملا تحت تاثیر قرار داده بود.پیس خوبی در قیاس با جورج نداره اما یک ثانیه تو یک لپ هم نیست اختلافشون.
      بعد از اسپینی که بخاطر بوست ماشین بود هم، کنار رفت از ریس.توی جدول به اشتباه درج شده.

      مشکل موتور مرسدس این ریس برای جفت راننده های ویلیامز بود.جورج کمتر البته.

      • ایرن

        2

        0

        اگه جفتشون مشکل داشتن پس باید به راسل بابت جایگاه انتهای مسابقه واقعا تبریک گفت

  5. امیرعبّاس

    8

    11

    به نام خدا

    معلوم نیست تغییر قوانین به همین جا ختم می شود، یا با موفقیت های جدید همیلتون، باز هم دست به تغییر قوانین می زنند، تا هر طور شده ردبول را به صدر بیاورند؟!

  6. McLaren F1

    15

    17

    بعد چند سال تازه داره مسابقه میده
    همچنانم میخواد به دنیا به هر شکلی که شده ثابت کنه ماشینش بهترین نیست
    در صورتی که همه ی دنیا میگن سال هاست که با اختلاف بهترین ماشین و بهترین مدافع پشت سرت داری امسالم داری
    مطمئنم مرسدس از یکی دو مسابقه دیگه بازم اون اختلاف ایجاد میکنه

    • بیژن

      16

      12

      MCLAREN F1
      نمیدونم نمیخونید متن رو یا نمیخوایید بخونید .
      دقیقا برعکس حرف شما گفته .
      کجا گفته ماشین سالهای قبل مرسدس سریعترین نبوده؟
      امسال با اختلاف مشخصه ردبول بهتره .
      فعلا ردبول اوله گریده اینکه شما نمیخوایین قبول کنین عجیبه .
      شاید در مسابقات بعد ردبول اختلافش رو بیشتر کرد ؟!
      چون برعکس مرسدس از دو توکن خودش استفاده نکرده ردبول .
      شما خودت رو زدی به خواب دوست عزیز . یکم بدون بغض و کینه نظر بدین .

      • @sebvr

        9

        0

        رفقا تو تحلیل زیر دو تا بنند درباره ی تصادفات این ریس و سوالات متعدد پاسخ دادم ! ببخشید !

      • Engineer

        10

        1

        ردبول بهترینه و پایداری خوبی هم ایجاد کرده.
        ولی تا اینجا
        الان توی این مسابقه با تایرهای برابر و نو.
        ردبول حدود 0.2 سریعتره اگه بیشتر بگن فکر میکنم دروغ باشه مثلا میگن 0.4 که واقعیت این نیست توی مسابقه 0.2 بود اگه اختلاف هر دور 0.4 بود الان همیلتون با 5 ثانیه اختلاف باخته بود.
        درصورتی که اختلاف پارسال مرسدس و ردبول بین 0.2 تا 0.5 بود یعنی تو بعضی پیست ها با طول زیاد و کفی های بزرگ این اختلاف تا 0.5 ثانیه در دور هم میرسید.

        در حال حاظر بله ردبول بهترینه
        ولی دوستان و از جمله خود من احتمال میدن در میانه های فصل ماشین هاشون برابر باشه و مرسدس برسه به ردبول.

      • Engineer

        9

        1

        اتوموبیل ردبول توی کفی 0.1 کندتره ولی در مجموع دور 0.2 سریعتره یعنی بدون کفی تا 0.3 میتونه سریع باشه توی پیچ ها چون طبیعتا 0.1 سرعت در کفی به نفع مرسدس هست.

        ولی واقعا طی این سالها مرسدس بهترین ماشین رو داشته.

    • Behrooz

      6

      2

      توی ریس پیس هنوزم یکی دو دهم از هم فاصله دارند ولی توی تعیین خط همونطور که دیدیم چهار پنج دهم فاصله دارند و این فاصله هم بیشتر توی مستقیمی هست خصوصا امسال مرسدس دس رو نداره و نمیتونه تو مستقیمی مثل پارسال سریع باشه ، پس با این اوصاف پیست هایی که مستقیمی کمتری دارند اختلاف کمتره ، همونطور که مرسدس توی این سه هفته میره روی ماشین کار میکنه ردبولم ممکنه حتی یه اپدیت بهتری بیاره و سریعتر بشه ، پیش بینی معقولانه اینه که فعلا دو سه مسابقه اول ردبول هنوزم دست بالاتری داشته باشه تا بعد ببینیم چی میشه .

  7. @sebvr

    14

    1

    بازی تاج و تخت : تحلیل کامل گرندپری بحرین 2021 :
    خب بالاخره بعد از تقریبا 3 ماه فرمول یک برگشته ! همونطور که از تست های پیش فصل فهمیدیم ردبول سریعه ! بر عکس فصل های پیش اونها الان توان شکست مرسدس رو دارن ! و فکر میکنم این ماشین برای نگه داشتن پسر سریع ردبول یعنی مکس ورشتپن کافی باشه ! دفاع عالی چارلز و سب و همیلتون ! چندین رقابت جذاب داشتیم که قطعا این مسابقه رو میبره جزو هیجان انگیز رقابت های 2 سال اخیر ! اول از همه استارت مسابقه رو بررسی میکنیم !
    بهترین استارت ها :
    مکس ورشتپن : قطعا یکی از بهترین استارت های این مسابقه رو مکس ورشتپن داشت که تونست توی 4.6 دهم ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسه که توی این استارت خوب تنظیمات ماشین و رها کردن کلاچ در فاصله و موقع مناسب تاثیر زیادی رو داشت !
    سباستین وتل : وتل هم یکی از بهترین استارت ها رو داشت که با توجه به مشکل پرز و اسپین مازپین که جلوش اتفاق افتادن 2 تا رده رو کسب کرد !
    چارلز لکلرک : یکی از استارت های خوب و سرنوشت ساز مسابقه میتونست باشه که بتونه چارلز رو به سکو برسونه ولی خب قدرت موتور مرسدس و عملکرد بوتاس باعث شد نتونه به رده ی سوم برسه !
    تحلیل استراتژی ها :
    لوییس همیلتون {{مرسدس}} : شروع : {{مدیوم}} پیت استاپ اول : {{هارد}} پیت استاپ دوم : {{هارد}}: مرسدس استراتژی خوبی رو داشت که واقعا بدون دور سریع همیلتون نمی تونست تاثیر گذار باشه ! استراتژی مرسدس این بود که بعد از پیت استاپ 3 تا 5 دور خیلی سریع بزنن و بعد جلوی مکس در بیان که در این مورد موفق بودن ! مکس وقتی از پیت در اومد اختلافش تقریبا 6.5 ثانیه بود که مرسدس تا دید مکس اومده فاصله رو به زیر 2 ثانیه رسونده سریع لوییس رو اورد پیت تا هارد رو براش ببنده چون بعد از پیت استاپ اول لوییس نشون داد که میتونه با لاستیک هارد خیلی سریع باشه و همچنین نمی تونستن انتخاب دیگه ای داشته باشن چون دور 28 ام رفتن پیت و باید تا 28 دور دیگه این لاستیک رو نگه میداشتن و هر لاستیکی نرم تر از این لاستیک قطعا نابود میشد !و مکس هم که 12 دور بعد اومد پیت اختلافش در ابتدا 8 ثانیه بود که توی تحلیل استراتژی ردبول براتون توضیح میدم !
    مقایسه ی استراتژی ردبول و مرسدس :
    مکس ورشتپن {{ردبول}} : شروع مسابقه : {{مدیوم}} پیت استاپ اول : {{مدیوم}} پیت استاپ دوم : {{هارد}} : استراتژی ردبول برعکس گفته ها مشکل خاصی نداشت فقط تنها اشکال این استراتژی این بود که ردبول میخواست مطمئن بشه که مرسدس نمی تونه هیچ جوره شکستشون بده ! مکس با مدیوم شروع کرد و دور های سریعی رو زد ! مرسدس و همیلتون سعی میکردن فاصله رو زیر 2 ثانیه نگه دارن و تا اختلاف داشت میرفت بالای 2 ثانیه لوییس رو به پیت اوردن تا با چند دور سریع بعد از رفتن مکس به پیت جلوش در بیاد ! که توی اینجا دست برتر ردبول نسبت به همیلتون چی بود ؟! این بود که توی پیت استاپ اول لاستیک های مکس 5 دور نو تر بود و همچنین مکس ریتم مسابقه ای بهتری داشت ! و بنابراین خیلی فشار نمی اورد تا به لوییس برسه تا هم لاستیک هاش سریعتر خراب نشه و هم امکان اشتباه رو بالا نبره ! و اینجا بود که مرسدس دست به یه ریسک غیر قابل پیش بینی زد ! اگه مکس با لاستیک نوتر از لوییس رد میشد تقریبا کار تموم میشد و مکس برنده این گرندپری پر ماجرا بود ولی مرسدس تا دید مکس به فاصله ی زیر2 ثانیه ای لوییس رسیده در جا لوییس رو به پیت اورد تا با نگه داشتن لاستیک و زدن چند دور اول خیلی سریع یه شانس اندکی رو برای خودشون درست کنن ! لوییس دور 28 ام رفت پیت لین و چند دور اول خیلی سریعی زد ! و مکس 12 دور بعدش وارد پیت لین شد ! و لاستیک هارد رو بست که طبیعی بود چون باید از بین هارد و سافت یکی رو انتخاب میکردن که با توجه به دور های باقی مونده از مسابقه و دمای اسفالت کاملا تصمیم درستی بود !
    رقابت مکس و لوییس : مکس به لوییس توی دور 54 ام خیلی نزدیک شد تصمیم گرفت که توی پیچ 1 سبقت نگیره که کاملا منطقی بود چون باید تا منطقه ی دی ار اس بعدی منتظر میموند تا خیلی راحت تر سبقت رو کامل کنه ! و اینجا بود که لوییس اومد داخل پیچ و مکس لاین بیرون رو انتخاب کرد {{چاره ی دیگه ای نداشت }} و لوییس از داخل ترین جای ممکن پیچ رو رد کرد و مکس یه مقداری رفت بیرون در واقع بعد از یه مدت خیلی کمی باید به پیست برمی گشت ولی بیرون موند تا راحتر سبقتش رو تکمیل کنه و این مسئله باعث شد مجبور بشه جایگاه رو به لوییس پس بده ! و حالا یه علامت سوال اینجاست ! رادیو ی تیمی چه موقعی این رو به مکس گفت ؟ مکس در واقع توی یکی از حیاتی ترین پیچ های مسابقه که سرعت ورودی بهش خیلی به واسطه ی کفی بلندش و منطقه ی دی ار اسی که داره مهمه سرعتش رو کم کرد ! که به نظرم اگه رادیو تیمی زودتر به مکس گفته بود مکس باید توی پیچ قبل سرعتش رو کم میکرد تا بتونه تا پیچ بعدش یه حاشیه ی امنی ایجاد کنه تا لوییس با دی ار اس ردش نکنه !
    ولی بعضیا و خود مکس میگن که میتونست تا 2 دور اینده 5 ثانیه فاصله رو ایجاد کنه که من مخالفم ! توی منطقه ی دی ار اس سوم لوییس دی ار اس مکس رو داشت و اگه اتفاق خاصی نمی افتاد توی کفی اول دور بعد هم دی ار اس مکس رو میتونست داشته باشه بنابراین مکس 2 دور فرصت داشت تا فاصله رو تقریبا 4.5 ثانیه زیاد کنه ! که این یه مقداری دور از ذهنه ! و مکس هم بعد از این اتفاق دیگه نتونست خیلی سریع بره ! و توی پیچ اخر و اول به خاطر کم فرمانی خیلی زیاد توی زدن ایپکس پیچ یه مقداری مشکل داشت ! و اگه توی انبورد مکس رو دقت کنید همش از پشت همیلتون کنار میرفت تا باد کثیف تاثیر کمتری روش بزاره ولی خیلی این روش براش نجات بخش نبود !
    تصادفات :
    سباستین وتل و استبان اوکون :
    خودم فن سب هستم ولی این برخورد کاملا تقصیر سباستین بود ! اوکون توی کفی اول تا پیچ 1 دی ار اس داشت بعد رفت بیرون ! چون سباستین لاین داخل رو پر کرده بود ! بنابراین اوکون بیرون موند ! سباستین دید اوکون رد شد توی این کفی رفت پشتش تا ترکشن خوبی رو از پیچ 1 بگیره و بتونه توی منطقه ی دی ار اس بعدی دوباره ازش رد بشه که اینجا توی ترمزگیری اشتباهی دیر ترمز میکنه و قفل میکنه و به پشت اوکون برخورد میکنه که اندپلیت سمت راست بال جلوش اسیب میبینه !
    سوالات :
    چرا مکس بعد از تحویل دوباره ی جایگاهش دچار کم فرمانی شد و عملکرد خوبی نداشت !؟ مکس در واقع وقتی به فاصله ی زیر 1 ثانیه ی همیلتون رسید کلا کم فرمانیی داشت توی سبقتی که از لوییس گرفت لوییس جای کافی رو براش گذاشت ولی کنترل ماشین رو یه لحظه از دست داد و به بیرون پیست رفت ! و بعد هی خودش رو از منطقه ی اسلیپ استریم لوییس خارج میکرد تا اثر هوای کثیف رو کاهش بده ! سرجیو پرز چه مشکلی براش پیش اومد ؟! به احتمال زیاد همه ی شما میدونستید که سیستم برقی سرجیو پرز به طور کامل قطع شد و سرجیو با ری استارت کردن سیستم احتراق تونست ماشین رو دوباره به مسابقه برگردونه که خونسردی و روحیه ی خیلی خوبی رو میطلبه !
    نتیجه گیری : جدال نفسگیر مکس و لوییس ! اخر هفته ی نحس استون مارتین ! روز امیدوارکننده ی فراری ! و مسابقه ی محشر پرز و نوریس ! این یک گرندپری فوق العاده بود !

    • Parsa16

      7

      2

      فوق العاده بود sebvr
      ممنون

      • @sebvr

        6

        2

        ممنون پارسا ! ممنون از تو که خوندی !

    • مَمَّدو

      6

      4

      خیلی عالی بود. راستش با اجازه ادمین های سایت، من دوست دارم تو بری و نویسنده سایت بشی و بعد از هر مسابقه، یه چنین تفسیری از اون گرندپری برامون بذاری. روش فکر کن داداش. من طرفدارتم.

      • @sebvr

        6

        3

        والا اونقدر که شما میگی ما کارمون خوب نیست ! ولی خب حتما اگه شرایطش باشه اینکار رو میکنم !

    • Engineer

      6

      2

      بسیار عالی تحلیل کردید متشکرم

      • @sebvr

        7

        2

        سلام مهندس ! خیلی ممنون ! باعث افتخاره !

    • SUPER FAST 16

      7

      0

      sebvrعزیز خیلی زحمت کشیدی.ولی نمی‌نوشتی تحلیل کامل ….بهتر بود.
      من خودم بهتر بلد نیستم .ولی تحلیل کامل گرند پری حتما باید به نظرم یه اشاره کوتاه هم شده به همه عملکرد راننده ها و اکشن های اتفاق افتاده و خیلی چیز های دیگه داشته باشه ،تا بتونه برای کسی که مسابقه رو ندیده یه تصویر ذهنی خوب بسازه.

      • SUPER FAST 16

        6

        0

        عملکرد قبل از همه خوانده شود☝

      • @sebvr

        6

        2

        سلام سوپر فست عزیز ! ممنون که ایراد گرفتی ! یکی از دلایلی که من همه ی راننده ها رو تحلیل نمی کنم اینه که اگه خیلی زیاد بنویسم پیامم کلا محو میشه ! و دوم اینکه میخوام در سریعترین وقت ممکن این تحلیل رو براتون اماده کنم ! و سوم اینکه اگه همه رو تحلیل کنم وقت و انرژی زیادی میطلبه ! ممنون ازتون ! بازم معذرت میخوام که نتونستم کامل بنویسم

      • @sebvr

        6

        1

        و دلیل چهارم هم اینه که ممکنه برای بعضی راننده ها خیلی اتفاق خاصی پیش نیومده باشه

      • @sebvr

        2

        1

        دلیل پنجم هم اینه که برای درک کامل مسابقه اول باید مسابقه رو ببینید و ششم اینکه گزارش سایت و جدول رده بندی مسابقات میتونه بهتر جواب بده !

  8. Mahmoud

    14

    3

    همیلتون قطعا راننده ی فوق العاده ای هست و اصلا نیاز به اثبات نداره ولی خب برای افرادی که هنوز بهونه میارن فرصت خوبیه تا نظرشون عوض بشه… هرچند اصلا مهم نیست!
    میدونستم و اینو توی کامنتا هم گفتم که لوییس راننده ی به شدت سریع و با ثباتی هست و کسی که به همین راحتی ها تسلیم نمیشه و توانایی این رو داره که نتیجه رو توی روز مسابقه عوض کنه!

  9. yaghub

    9

    0

    سلام
    ساyت رسمی فرمول یک نمره رانندگان را در فرمول یک صخیر مشخص کرده که به شرح زیر است:
    همیلتون10
    ورستپن9.3
    لندو نوریس9.2
    لکلرک8.8
    تسونودا8.2
    ساینز7.8
    راسل7.8
    پرز7.7
    آلونسو7.7
    بوتاس7.7

    • yaghub

      9

      0

      ببخشید بوتاس 7.3 بود من اشتباه نوشتم

  10. yaghub

    5

    0

    دوستانی که تخصص دارن اگر میتونن توضیحی در مورد قوانین فصل 2022 بده که دقیقا قراره چه تغییری به وجود بیاد که هوای کثیف ماشین جلویی را خنثی کنه و ماشینا راحت‌تر بتونن دنبال همدیگه برن.

    • مَمَّدو

      5

      0

      تا حالا صبر کردم دوستان متخصص و ادمین های عزیز جواب بدن. حالا که نشد، بنده به عنوان یک آماتور یه ذره شو میگم. البته با شروع فصل بعد، قطعا پست های دقیقی در اینمورد منتشر خواهد شد.
      مهمترین تغییر برای پاکیزه تر کردن هوای جدا شده از عقب اتوموبیل، کاهش ابعاد و اثرات بال عقب و کلا دانفورس ماشین و به جاش افزودن بر اثر قطعه کف خودرو به نام دیفیوزر هست. خوبی دیفیوزر اینه که جریان آشفته جدا شده از اون، در سطحی نزدیک تر به زمین هست و زودتر خنثی میشه درحالیکه بال عقب، جریان آشفته رو در ارتفاع زیادی رها میکنه که تا فاصله نزدیک به ۱۰۰ متر بعد از خودرو رو آشفته میکنه!
      تغییر خیلی مهم بعدی، کاهش اثرات ضد آیرودینامیکی چرخها هست. چرخ ها جزو مهمترین عوامل تولید جریان های آشفته هستن. در حال حاضر، تولید گردباد توسط لبه های ذوالفقاری بال جلو، به منظور دور کردن جریان آشفته چرخ جلو از خود خودرو هست که البته از خودرو جدا میشه، ولی میرسه به ماشین عقبی و اونو تحت تاثیر قرار میده. پره های زیادی هم که در جلوی دهانه رادیاتور و به اصطلاح بارج بورد قرار داره و قراره در ۲۰۲۲ کم بشن، اونا هم باعث پاس کاری جریان آشفته خودرو جلویی به سمت ماشین عقبی هستن. یه تیکه بالک هم بالای چرخ میذارن که تاثیر زیادی در آروم کردن جریان جدا شده از چرخ داره. لبه های ذوالفقاری بال جلو هم ممنوع میشن تا تیمها نتونن با استفاده از اونها، گردباد درست کنن و ماشین پشت سری راحت تر باشه. بال های عقب و جلو هم آیرودینامیک تر میشن. جمع بندی:
      *کوچک کردن بالهای جلو و عقب و انتقال مسئولیت تولید دانفورس اونها به دیفیوزر که نزدیک زمینه.
      **حذف قطعات تولید کننده گردباد (در بال جلو و بارج بورد) که مسئولیت جدا کردن جریان های آشفته رو از بدنه خودرو داشتن و در نتیجه اون جریان هارو پاس میدادن به ماشین عقبی.
      ***استفاده از بالک بر روی چرخ که باعث کاهش جریان آشفته میشه.
      و یه سری چیزای دیگه.

      • yaghub

        2

        0

        ممنون جناب ممدو عزیز از پاسخ شما.

  11. mahdi.doroudi

    6

    0

    بچه ها یک نفر بی زحمت در مورد اپدیت ها توضیح بده که ماشینا در طول این فصل ممکنه تغییری داشته باشن؟و سریعتر بشن اصلا اجازه ی تغییری دارن؟

    • iman88

      14

      -1

      مهدی جان اگر ماشین ف1 رو به سه بخش تقسیم کنیم، شامل: 1.شاسی 2.بدنه(Body work) و 3.پاور یونیت؛
      تغییراتی که تیمها تو هر کدوم از این سه بخش میتونن ایجاد کنن به این شکله که:

      1.شاسی
      هر تیمی دو توکن برای ارتقاء شاسی داره که باهاش میتونه 1 یا 2 بخش از شاسی سال گذشته رو برای امسال توسعه بده.تیمهایی که دو نشانه (توکن) ارتقا شاسیشون رو تا الان استفاده کرده باشن دیگه نمیتونن شاسیشون رو توسعه بدن.فقط میتونن اون بخشی که توسعه دادن رو با نمونه سال گذشته جایگزین کنن،و اگر نه هیچ تغییری نمیتونن تو شاسیشون ایجاد کنن.

      2.بدنه(Body work)
      Body work به تمامی اجزاء ایرودینامیکی ماشین( یا اصطلاحا به تمامی قسمتهایی که با جریان هوا در تماسه) گفته میشه.تمامی این قسمتها ،در واقع کل پکیج ایرودینامیکی ماشینها ،بدون هیچ محدودیتی قابل ارتقاء هستن.

      3.پاور یونیت
      تیمها اجازه داشتن پاور یونیت(موتور) خودشون رو تا قبل از شروع مسابقات،یعنی تا قبل از ریس بحرین توسعه بدن.بعد از اون، یعنی از شروع فصل جاری تا انتهای فصل دیگه هیچ سازنده ای اجازه تغییر موتورشو نداره.اصطلاحا پاور یونیتها از شروع فصل کاملا فریز شدن.
      —————————
      حالا جدا از محدودیتهای قانونی که برای توسعه ماشینها در این فصل وجود داره،یه سری شرایطی هم وجود داره که باعث میشه تیمها خودشون تصمیم بگیرن که ماشین امسال رو زیاد توسعه ندن.
      اول باید بدونی که سال دیگه قراره ماشینها به کلی تغییر کنن.از طرف دیگه فیا از امسال قانون سقف بودجه رو اعمال کرده و در کنار اون برای پایین اوردن هزینه ها محدودیت استفاده از تونل باد، cfd و داینو هم پیاده کرده.تمام این موارد باعث شده که تیمها تصمیم بگیرن که به نفع ماشین سال اینده ،منابع،زمان و سرمایه کمتری رو( نسبت به سالهای گذشته) صرف توسعه ماشین امسال کنن.چون هر دلاری که برای ماشین امسال خرج کنن یا هر اجرایی که تو سی اف دی و هر تستی که تو ویند تونل و داینو داشته باشن،از سرمایه، سهمیه ها و زمان ساخت ماشین سال بعدشون کم میشه.
      به خاطر همین مثلا هاس تصمیم گرفت رو ماشین امسال کار نکنه و حتی از دو توکن خودش هم استفاده نکرد! و امسال رو کاملا قربانی فصل اینده کرده.یا مثلا فراری گفته که فقط تا ریس چهارم پنجم رو ماشین امسال کار میکنه.
      ————
      اینها مواردی بود که به ذهنم میرسید.اگر بازم موردی هست من در خدمتم.

      • mahdi.doroudi

        3

        0

        خیلی خیلی ممنونم ازت دوست عزیز بخاطر توضیح عالی😍🔥🙏🏼

    • مَمَّدو

      5

      4

      راستش تغییرات چه با توکن و چه بی توکن که خیلی ممکنه رُخ بده. اما بحث کردن راجع بهشون به نظرم بی فایده هست!! چون همه تیمها قطعا تمرکز رو میذارن برای فصل بعد و تونل باد و CFD و توکن هاشون رو اونجا خرج میکنن. ولی در مجموع مثل هر سال، احتمالا شاهد بالها عقب و جلوی مختلفی در پیست های کم سرعت و پرسرعت خواهیم بود ضمن اینکه فلور جانبی هم نباید فراموش بشه چون بیشتر تیمها از طرح های خنثی در این قسمت استفاده کردن که یقینن در طول فصل مرتبا بهبودش میدن.

      • iman88

        6

        0

        برای ماشین فصل بعد دیگه سیستم توکنی در کار نیست.

  12. armin

    9

    7

    كلا ما ايرانيا استاديم در زود قضاوت كردن،تازه يه مسابقه از ٢٣ مسابقه برگزار شده،كم مونده كاپ قهرمانيرم بديم به يك نفر.چيزايي كه من فهميدم از اين ريس اينكه مرسدس همچنان بهترين تيمه،نميگم بهترين ماشين ،بهترين تيم!ردبول سريعتر شده ولي نميدونم تو تركهايه ديگه هم همينطوره يا نه.مك لارن بيشترين پيشرفت كرده و كار برايه فراري و الفا توري برايه سومي خيلي سخته ولي بازم بايد صبر كردو ديد.دو نكته مثبت استون اين بود كه دوتا ماشين ريسو تموم كردن حالا با چه شرايطي نميدونم و چه مودي ،نميدونم !تنها چيزي كه خوشم اومد استارت سب و چالشش با الونسو بود والبته اشتباهش تو برخورد با اوكون،ازش بعيد بود،ولي استون و سب حداقل ٤-٥ ريس زمان لازم دارن تازبشه قضاوتشون كرد.و در نهايت راننده اي كه خيلي خوشم اومد سوندا بود ،اين پسر عالي بود اميدوارم همينجوري نترس و بي نقص رانندگي كنه.مهمترين نكته اين ريس اينبود :فعلا خبري از مسابقات خسته كننده كه بيشترين شبيه راهپيمايي سال قبل بود نيست.

    • AmirAli

      9

      0

      فقط جایی که سونودا از اسطورش یعنی آلونسو سبقت گرفت، به گفته خودش خیلی احساساتی شد
      همچنین سبقت ساینز از ماتادور، سبقت یک اسپانیایی جوان از یک اسطوره اسپانیایی

    • Mohammad44

      8

      5

      من به عنوان یه لوییس فن و مرسدس فن دوست دارم مرسدس نزدیکتر باشه ولی حس می کنم این اختلاف تو پیست های آیرودینامیکی بیشتر خواهد شد با توجه به پایداری عالی ردبول و یه مقدار ناپایداری که مرسدس ها این آخر هفته شکایت داشتن ازش
      تو تعیین خط مکس اگه اشتباه نکنم سه دهم ثانیه از ۰.۳۸۸ رو تو سکتور دو به دست آورد یعنی سکتوری که کمتر مستقیمی داشت و پیچ های بیشترکه علاوه بر رانندگی عالیش نشون دهنده ی اینه که ابزار مناسب رو هم در اختیار داره…
      در هر حال امیدوارم مرسدس برسونه خودش رو و به امید برد های لوییس

  13. ایرن

    10

    2

    دوباره مسابقات شروع شد و دوستان و علاقه مندان برای اینکه نظرشون اون بالاها دیده بشه میرن و چه مربوط و چه نامربوط زیر نظر اول نظر میذارن. منظورم شخص خاصی نیست. اما خب چون از طرف خیلی از اکانتهای اینجا بسیار تکرار میشه و چیز آزار دهنده ای هست بیان کردم. مثل رفتن توی ورود ممنوع هست. دیدی طرف داره ورود ممنوع میاد طلبکار هم هست و انتظار داره تو بکشی کنار و اون راحت رد شه؟ همینقدر زشت و زننده!!!

    • Mehdi)Shabneshin)

      10

      2

      واقعا آزاردهنده است. به علاوه یک سری کامنتها که ….
      شخصا تنها مطالب دوسه نفر خاص را دنبال میکنم، ولی واسه رسیدن به همون‌ها هم باید کلی بالا پایین برم تا پیداشون کنم

  14. لکلرک

    2

    9

    سلام دوستان بنده پس از تحقیقاتی فراوان به این نتیجه رسیدم و این نظر شخصی من هست:
    همانطور که میدونید ماشین sf1000 یک فاجعه و بدترین ماشین فراری بود اما اینجا یک نکته وجود داره:
    Sf1000 از قصد ضعیف ساخته شده چون اگه فصل رو در رده ی پایینتری تموم کنی قدرت تحول بیشتری داری و فراری نقشه اش همین بوده تا برای سال ۲۰۲۱ که قوانین تغییر می‌کنه ماشین قوی تری داشته باشند تا اول بشه علت آپدیت های کم فراری هم همین بوده اون ها داشتند روی ماشین جدیدشون کار میکردند تا اینکه تغییر قوانین به سال ۲۰۲۲ افتاد بینوتو باز هم به همون فکر افتاد و همون سیاست رو ادامه داد اما برای حفظ قدرت و ابهت فراری ماشینی خیلی ضعیف درست نکرده تا امسال هم بتونه روی ماشین ۲۰۲۲ کار کنه تا در سال ۲۰۲۲ اول بشن اما اینجا یک سوال باقی میمونه
    فراری می‌توانست سال ۲۰۲۰ یک قهرمانی بیاره چون که ماشین ۲۰۱۹ با کمی تغییرات می‌توانست قهرمان ۲۰۲۰ بشه اما این هم سیاست فراری بوده اون ها میدونستند که اگه توی ۲۰۲۰ اول بشن قدرت کار روی ماشین جدیدشون بسیار کم میشه ( به علت اینکه اون موقع که متیا بینوتو این استراتژی پیچیده تغییرات واسه ی سال ۲۰۲۱ بوده) به همین علت ماشین ۲۰۲۰ رو از قصد ضعیف ساختن و همین سیاست رو در سال ۲۰۲۱ هم اجرا کردن
    باز هم میگم این نظر شخصیه منه

    • DavidKame

      11

      1

      هیچ تیمی نمیاد ماشین ضعیف بسازه و دستش دستی جام قهرمانی رو بده به رقیب بخصوص اگه بهترین تیم فرمول یک باشه
      اگه ماشین ضعیفه نتیجه اشتباهات خودشونه دیگه بهونه
      آوردن نداره مثل این می مونه که گربه دستش به ماهی نمی رسه میگه اه اه بود میده

  15. Ahmadreza

    4

    3

    راسته که بینوتو گفته تو ایمولا یه موتور جدید میاریم که ۱۰۰ اسب بخار قوی تره

    • Mohammad44

      6

      3

      منم شنیدم کامنتم گذاشتم ولی ثبت نشد ترسناک میشه اگه راست باشه و البته جذاب چون فراری در ضعیفترین حالت هم جذابه چه برسه بخواد به اینکه دوباره به اون شکوه همیشگی برگرده

      • Mehriar Salehi

        11

        0

        اینا هم یه چیزی شبیه دروغ سیزده دارن که روز اول اپریل هست براشون، شایعه و دروغ شاخدار مینویسن یکسری از این سایت ها…البته معتبرهاشون سراغ این چیزا نمیرن.

        ۱۰۰ اسب بخار جوک هست، اونم ریس دوم فصل که سیکل استفاده از موتور هنوز شروع هم نشده.فکر کنم همچین چیزیو خوندین یه جا.

    • مَمَّدو

      6

      4

      راه هایی که میشه باهاش موتور رو ۱۰۰ اسب قوی تر کرد:
      ۱_ افزودن دو عدد سیلندر
      ۲- افزودن به حجم به اندازه ۲۰۰ سی سی
      ۳- استفاده از ۱۵ کیلوگرم سوخت بیشتر
      ۴- استفاده از سوخت اتانول E85
      ۵- تقویت پاور یونیت در بخش بازیافت انرژی و در حد ۱۰ کیلو ژول بیشتر از حالا
      پس میبینید که به راحتی میشه ۱۰۰ اسب اضافه کرد. فقط میمونه مشکل خیلی خیلی کوچولوی مخفی کاری که برای فراری اصلا کاری نداره. دیدین مشکلی نداشت؟!

  16. SIAMAK

    12

    0

    علت فاصله انقدر زیاد بین گرندپری اول ( بحرین ) با مسابقه دوم ( ایمولا ) رو نمیتونم درک کنم !
    تا به ایمولا برسیم همین چندتارموی خاکستری متالیک مونهم سفید میشه !

    • مَمَّدو

      7

      0

      🤣🤣🤣
      تازه کانادا رو داریم با یه هفته فاصله!
      دقیقا کی تقویم فیا رو تنظیم کرده؟ یادش نبود مدت قرنطینه کانادو دو هفته هست؟
      خخخخ من فکر میکردم فقط تو ایران از این حرکت ها داریم خخخ

    • SUPER FAST 16

      9

      0

      یه بدن درد خاصی آدم میگیره تو آخر هفته بدون مسابقه تو طول فصل😐

    • Mehdi)Shabneshin)

      7

      0

      برای من هم خیلی عجیبه سیامک خان این فاصله سه هفته‌ای.البته به طور قطع دلیل قانع کننده ای داره.امیدوارم دوستان اگر اطلاعی دارند واسه ما هم بگن.خیلی حوصله سربر میشه،اون هم در شرایطی که اینقدر ماشینها به هم نزدیک هستند و رقابت داغ

    • احمدرضا لکلرک

      1

      0

      مثل اینکه تو تقویم اولیه ویتنام هم بوده و به دلایل کرونایی حذفش کردن
      برای همین فاصله های 3 هفته ای ایجاد شده تو مسابقات

  17. عدالت

    6

    11

    در زمان رانندگی مایکل شوماخر همه میدانستند او بهترین است و اگر از راننده دیگری خوششان می آمد نمیگفتند او از مایکل بهتر هست او اگر هم کسی میگفت و به دست به ستايش دوم شوندگان میزد و می‌گفت او از مایکل بهتر هست بسیار حرف خنده داری بود و کاملاً غیر منطقی

    امروز هم داستان همین است
    در بهترین بودن لوئیس شکی نیست همان گونه که اثبات کرد که حتی از مایکل هم بهتره ولی کسی اگر بگه مکس از لوئیس بهتره واقعا حرف غیر منطقی زده طرفداران آزاد هستن همیشه میتونن دوست دار راننده دلخواهشون بشن و میتونن از مکس خوششون بیاد ولی اینکه مکس از لوئیس بهتره کاملاً غیر منطقیه

    بعضی فکر میکنن استراتژی جدا از مسابقه هر راننده هست این طور نیست چون که بر مسابقه تاثیر مستقیم میزاره پس همین استراتژی یک امتیاز برای تیم ای ام جی مرسدس هست

    نکته‌ی بعدی نزدیک به تمام تیم ها از مرسدس خرید های تکنولوژی دارن یا موتور یا بدنه
    این فصل وقتی قوانین تحریمی بر مرسدس صادر می‌شه کل مسابقات ضعیف میشه و تیم هایی که خودکفایی دارن مثل فراری یا تا حدی رد بول قوی میشن البته رد بول خودکفا نیست چون قلب ماشينش رو میخره پس یه تیم دست چندمی از نظر اصالت ماشین به حساب میاد ولی خب با این قوانین جدید قوی شده اونم بخاطر محدود شدن دیگران نه خوب بودن خودش ماشینش امسال فقط تغییرات جزئی کرد و بجای اینکه این فصل rb 17 رو منتشر کنه فقط قوانین جدید رو روی ماشينش تاثیر داد و ماشین فصل قبلش یعنی rb 16 رو با تغییرات وارد پیست کرد که rb16b نام گرفته پس رد بول کار خواصی نکرده امسال فقط دیگران به نفعش ضعیف شدن و رد بول ستایی واقعا کار غیر منطقی ای هست

    نکته بعدی ابتکار عمل دست ای ام جی مرسدس تو فصل 2020 بود که با نو آوری بالک های کنار بدنه اش رو پیچیده کرد تا ثبات ماشین در سرعت های بالا بیشتر بشه و حالا میبینم که تو این فصل محدودیت بالک کنار بدنه اعمال میشه تقریبا همه محدودیت ها مرسدس رو هدف گرفتن با این شعار که مسابقات بالانس بشه و حالا مرسدس از ضعیف ترین ماشین ها استفاده میکنه و بازم لوئیس اول میشه

    پارسال مکس گفت که اگه با ماشین لوئیس با خود لوئیس مسابقه میدادم اول میشدم

    این سوال رو باید از مکس کرد که امسال وقتی ماشینی بهتر از لوئیس داشتی چیکار کردی؟

    • مَمَّدو

      7

      3

      آقا امین، من اصلا به کامنتت کاری ندارم.
      پروفایلت نوشتی عدالت و بعد عکس تانک رو به دوربین گذاشتی؟!
      عدالتت منو نکشه 🤣🤣🤣🤣🤣

      • عدالت

        5

        3

        جایی که عدالت با زور زیر پا گذاشته شده باید با زور پسش گرفت
        همیشه کسانی هستن که حسابشون از ترسو های توسری خور جداست 😐😂✋

      • امیرعبّاس

        3

        4

        و سلام بر جناب مَمَّدو

        1- چرا کاری به کامنت ندارید؟ شما اصل را رها کرده و به حاشیه پرداخته اید؟! به قول شاعر: الا یا ایها الطلاب ناشی / علیکم بالمتون لا بالحواشی. 😂😂😂

        2- تانکی که جناب عدالت عکسش را گذاشته، تانک کرّار و ساخت کشور عزیزمان می باشد که مایه مباهات و دلگرمی مردم عزیز کشورمان است. ما باید آن قدر قوی باشیم که دشمن نتواند نگاه چپ حتی به یک وجب از خاک کشورمان داشته باشد.

        3- جناب عدالت تانک را رو به دوربین نگذاشته، بلکه این دوربین (بخوانید عکاس) بوده که با لذت و با انگیزه رفته جلو تانک 😂 و این عکس زیبا را ثبت کرده تا ما ببینیم و لذت ببریم.

        سلامت باشید.

      • مَمَّدو

        2

        2

        خخخخ مرسی آقا امیر عباس.
        ولی از شوخی گذشته، وقتی نماد جهانی عدالت، مادری ترازو به دست و با چشمان بسته (یعنی طرف مقابلش رو اصلا نمیبینه که تحت تاثیر قرار نگیره) میباشد، پس نماد تانک (که البته افتخار میکنم ایرانیه) در مقابل اون مادر، خیلی خشن هست. تانک بیشتر برای توصیف واژه های “مقاومت” یا “ستم ستیزی” به کار میاد.

    • امیرعبّاس

      4

      6

      جناب عدالت این را هم اضافه کنم که در مدتی که این سایت را می بینم، متوجه شدم وقتی دیس لایک ها بیشتر از نظرات منفی است، معنی اش این است که کامنتت آن قدر قوی بوده که نتوانسته اند جواب بدهند، و فقط ناراحتی خودشان را با دیس لایک نشان داده اند.

      همچنان موفق باشید.

    • ایرن

      2

      2

      اخوی. بذار مسابقات شروع بشه. جمله ی آخرت کافی بود تا عمق استدلالت عیان بشه. منم هم عقیده دارم که در حال حاضر (کاری به قبلا و بعدا ندارم) کاملترین راننده همیلتون هست، اما شما چجوری با یک مسابقه متوجه شدی خودروی ردبول قویتر از مرسدس هست؟ بذار حداقل چهارتا مسابقه توی پیستهایی با شرایط متفاوت برگزار بشه بعد این جوری حکم صادر کن.

      • امیرعبّاس

        1

        0

        سلام جناب ایرن
        حق با شماست که باید برای قضاوت دقیق تر چند مسابقه صبر کرد؛ اما جناب عدالت هم مثل بقیه بر اساس همین یک مسابقه تحلیل خودشان را گفته اند.
        اتفاقا بعضی از عزیزان از همین یک مسابقه نتیجه گرفته اند و حکم هم صادر کرده اند که مکس قهرمان فصل خواهد شد!!!

        در مورد «جمله آخر ایشان» خوب بود نظرتان را می گفتید، چون جمله «عمق استدلالت عیان بشه» نارساست.

        امیدوارم خود جناب عدالت جواب بدهند که بنده هم استفاده کنم؛ اگرچه قوی تر بودن ماشین ردبول در این فصل از دید کارشناسان مخفی نمانده است.

        پاینده باشید.

  18. امیرعبّاس

    4

    4

    سلام بر عدالت
    بسیار دقیق و کامل نوشته اید. بنده در این مورد نظراتی دارم که شاید در آینده نوشتم.

    احتمالا دوستان در مورد تصویر تانک شوخی می کنند و اگر جدی باشد تعجب می کنم می کنم. اتفاقاً انتخاب خوب و جالبی است.

    موفق و مؤید باشید.

  19. SUPER FAST 16

    2

    0

    کیششش….. کیییشششش….. بچه ها محاصره شدیم .😎😎

    • امیرعبّاس

      1

      0

      سلام جناب SUPER FAST 16
      اگر واژۀ «محاصره» کنایه ای هم به بنده دارد، باید عرض کنم که حقیر با شما هستم و با همۀ دوستان.
      به همه عزیزان ارادت دارم و احترام می گذارم.
      کمی فرمول یک می بینم (به شرطی که اشتغالات مجال بدهد) و مدت کمی هم هست که این سایت را یافته ام.
      هر جا احساس کردید که نظراتم آزار دهنده است، تذکر بدهید تا اصلاح کنم.

      با درود.