فرمول یک ایران – تیم های فرمول یک برنامه توقف توسعه موتور از سال 2022 را تصویب کرده اند و پذیرای ایده مسابقات اسپرینت هستند اما جزئیات بیشتری را درخواست کرده اند.

پس از جلسه روز پنجشنبه کمیسیون فرمول یک متشکل از تیم ها، فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و مدیریت فرمول یک، به اتفاق آرا تصویب شده است که توسعه موتور از ابتدای سال آینده متوقف شود.

توقف توسعه در ابتدا توسط ردبول مطرح شد، که امیدوار بوده پس از خروج هوندا از فرمول یک در پایان سال جاری، بتواند همچنان با موتور سازنده ژاپنی ادامه دهد.  ردبول آشکار کرد که منابع لازم برای ادامه کار با پاوریونیت هوندا را برای چند سال آینده در اختیار دارد اما خود توانایی توسعه این موتورها را ندارد.

در حالی که در اواخر سال گذشته برای اولین بار از توقف توسعه پشتیبانی کامل نشده بود، در هفته های اخیر بحث ها به جلو پیش رفته و در جلسه کمیسیون فرمول یک روز پنجشنبه از این ایده حمایت کامل شد.

طرح مسابقه اسپرینت فرمول یک

کمیسیون همچنین ایده مسابقات اسپرینت را که توسط مدیریت فرمول یک به عنوان تست برای امسال پیشنهاد شده است را بررسی می کند. فرمول یک می خواهد بطور آزمایشی از قالب مسابقه اسپرینت در سه مسابقه فصل – کانادا، ایتالیا و برزیل – استفاده کند تا ببیند آیا می تواند به بهبود مسابقات کمک کند یا خیر.

ایده اسپرینت این است که جلسه تعیین خط به بعد از ظهر جمعه منتقل شود، در حالی که در روز شنبه یک مسابقه 100 کیلومتری اسپرینت برگزار می شود که نتیجه آن خط استارت مسابقه روز یکشنبه را تشکیل داده و همچنین برای رانندگان امتیازی تعلق گیرد.

170 دیدگاه

  1. Hamoon

    4

    1

    اگه توی حالت اسپرینت نتیجش استارت مسابقه مشخص میکنه چرا جمعه تعیین برگزار میشه؟

    • محمد

      8

      0

      تعیین خط برای مسابقه اسپرینت

      • Hamoon

        5

        0

        اها ممنون

    • RADU

      12

      0

      آقا آلونسو تصادف شدیدی کرده تو لوگانو تو بیمارستانه میگن شکستگی فک پیدا کرده داشته با دوچرخه میرفته یه ماشین زده بهش کاشکی زودتر خوب بشه 👑💙

      • @sebvr

        6

        0

        عع…!! امیدوارم زودتر خوب بشه..!

      • RADU

        6

        0

        چشم محمد جواد جان 😉👍

    • Arastoo

      4

      24

      هر مدلی میخوان برگزار کنن بکنن همه میدونن کی اول میشه و در نهایت قهرمان فصل میشه اما ما یکی رو داریم که طرفداراش خیلی در موردش حرف میزنن اما آخرش ۱۲ ۱۳ میشه تو جدول راننده ها 🤣🤣

      • Shumi1

        14

        2

        جدیدن چقد طرفدارای فوتبالی اینجا زیاد شدن که میان اینجا نظر بدن،کاملا احوالاتتون مشخصه دوست عزیز
        اخ از دست این اوضاع مملکت که این بچه ها رو به این حال و روز انداخته،منم مثل توام رفیق دلم پر عقدس ولی تو پیجای فوتبالی میتونی خالی شی اینجا درباره ی مهندسی ترین ورزش دنیا بحث میشه،اگه یه نگاه دقیق تر به کامنتا بندازید متوجه میشید ای کیو همه بچه ها واقعا بالاس و با تحلیل حرفشون رو اثبات میکنن،به شما هم پیشنهاد میکنم خودتون رو به سطح بقیه برسونین چون با این روش به مشکل میخورین اینجا همین بچه ها تحلیل های مهندسی میدن که فک نمیکنم بعضی دوستان طرفدار فوتبال که تازه با فرمول یک اشنا شدن اون کشش لازم رو داشته باشن،خلاصه که ۱.به مشکل میخوری،۲منو تو هم دردیم،۳لوییز و سب بهترین راننده های ده سال اخیرن
        😉

      • Ahmadreza

        11

        0

        ارسطو وقتی یه خبر تو سایت میاد : خب اینکه هیچ ربطس به سب نداره ولی من باز هم هیت میدم حتی به غلط!!!

      • مَمَّدو

        7

        1

        ممنون جناب shumi1
        اینطور زیبایی که شما از ما دفاع کردین خیلی بیشتر به دلم نشست تا اینکه خودمون میخواستیم جواب بدیم. البته ببخشید که خودم رو جزو اون دسته ای که شما نام بردین فرض کردم. دست کم اینکه خودمو دوستدار و طرفدارشون میدونم. متشکرم.

      • Parsa16

        11

        2

        جالبه که وقتی سب قهرمانی چهارمش رو بدست آورد،لوییس ۱قهرمانی داشت🤐🤫

      • danialhatami

        7

        2

        هر وقت پشت کسی حرف بدیاش بود بدون اون ادم موفقه
        شما چشتون رو رو گذشته بستین و دارین حرف می زنین حرف های ک مشخص می کنه هویت ما چیه
        معمولا کسایی می گن فتل ضعیفه ک یکی دو سال مسابقات رو دیدن و کلا چیزی جز جدول مسابقات و امتیازات رو ندیدن فتل ن تنها می تونه لاستیک هاشو ب اتیش بکشه بلکه خیلی جا هارو هم ب اتیش می کشونه ک بوش رو همه حس می کنن کسی ک خوابه رو میشه بیدار کرد اما اونی ک خودشو زده ب خواب هرگز

      • علیرضا

        5

        1

        داداش من خودم طرفدار مرسدس و کلا هرچی آلمانی باشه هستم و مرسدس رو به لوئیز ترجیح میدم همیشه ..‌ اما اگه بخوام انصاف داشته باشم تو این ده سالی که فرمول یک رو جدی دنبال میکنم و هر روز و هرروز هرروز هم مسابقات قبل رو دوباره میبینمم و خسته نمیشم اصلا . واقعا نمیشه فتل رو اسطوره ندونست تو فرمول یک . حالا میخواد قهرمان بشه میخواد ۱۲ و ۱۳ جدول رانندگان. واقعا سال ۲۰۱۷ و ۱۸ من رو کشت تا مرسدس قهرمان شد . همیشه براش به عنوان رقیب احترام خیلی زیادی قائل هستم . چون لیاقت تعریف و تمجید رو داره . بقیه دوستان هم اگه وقت بزارن و مثل من هر دو هفته یک فصل کامل رو نگاه بکنن به این قضیه پی میبرن . خدا پشت و پناهتان باشه دوستان 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🤝🤝🤝🤝🤝🤝

      • Pouria

        2

        0

        والتری یه! 😌
        امیدوارم منظورتون سب نیس

      • Arastoo

        0

        6

        بله فتل خیلی آدم بزرگی اصلا فرمول یک وجود و بقا شو مدیون این بزرگمرد آلمانی هستش حیف که سال گذشته و امسال نمیتونیم از رانندگی حرفه ای و مهندسی شده ایشون تو بالای جدول لذت ببریم حتی شاید نتونه لنس استرول هم به چالش بکشه 😎😎

      • mahdi.doroudi

        2

        1

        انقدر با اطمینان صحبت میکنی شما که فکر میکنم مدیر تیم مرسدس شمایی حرفای غیر منطقی شما و تعداد دیس لایکای شما نشانه موافق بودن همه رو با شما نشون میده کمی فکر کنید لطفا !!!

      • Arastoo

        1

        2

        میخوام رکورد دیسلایک رو بگیرم 😂

      • FJ

        0

        2

        یه تیمی هم هست که ۱۵ ساله طرفداراش میگن امسال سال ماس ولی آخرش با اینکه از همه بیشتر خرج کرده بازم سالشون نیست 🤣🤣🤣🤣🤣.تنها کارش شده تو این سالها نابود کردن استعداد راننده هاش

      • مَمَّدو

        1

        0

        جناب mahdi.doroudi؛
        از اینکه این کوچکترین رو قابل دونستین، سپاس گزارم. امیدوارم امسال فشردگی رقابت ها تا پایان فصل نفس هارو در سینه حبس کنه.

    • RADU

      3

      0

      بچه های اینجا میتونن گروه فانتزی تیم بزنن هممون جوین اونجا بشیم یا نمیتونن… اگه زدین بگین ما هم بیاییم 👌

      • @sebvr

        3

        0

        RADU جان اقای ZEX LECLERC 16 یه لیگ فانتزی زده چند تا از دوستان همه اونجان برای من ارورو میداد وگرنه حتما جوین میشدم لینک اموزش و کد لیگ خودش هم توی بیوگرافی خودش هست ..!

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        آرم می تونیم، از پشتیبانی سایت پرسیدم گفتند موردی نداره 🙂
        اتفاقاً من هم یه لیگ زدم! چند تا از دوستان هم عضو هستن، شما هم بیا. کد توی بیوگرافیم هست.

      • |ZXE-LECLERC16|

        3

        0

        آره می تونیم، ازشون پرسیدم گفتند موردی نداره 🙂
        اتفاقاً من هم یه لیگ زدم! چند تا از دوستان هم عضو هستن، شما هم بیا. کد توی بیوگرافیم هست.

      • RADU

        2

        0

        ممنون ZEX LECLERC الان جوین میشم 👌

    • Mahdi

      1

      0

      ببخشیدا من اطلاعات یا پایینه یا هرچی ولی اصلا نفهمیدم منظور و بحث چیه

  2. Hamoon

    2

    5

    برا همه غیر مرسدس خبر خوبی بود

    • لکلرک

      8

      0

      کی گفته برا همه خوبه
      همه تیم ها واسشون خیلی سخت میشه

      • لکلرک

        4

        1

        البته از لذت فرمول یک هم کم میشه
        چرا؟
        چون مثلا فراری امسال موتور جدید آورد خراب کرد
        خب اونوقت این جذابیت ها را از دست میده

      • Hamoon

        2

        0

        بین بد و بدتر دیگه

    • iman88

      10

      0

      هیچ تاثیر بزرگی رو هیچ تیمی نمیذاره.اینجور نیست که مثلا اختلاف 2 دهمی مکس با مرسدس از بین بره.اما اتفاق خوبی برای تیمهاییه که ریس پیسشون بهتر از تک دورشونه(موقتا).که البته اگر ریس اسپرینت دائمی بشه ،طی چند ریس تیمها دوباره بالانسشو پیدا میکنن.
      این بیشتر جاهایی که رقابت نزدیکه تاثیر گذاره،اما بازم میگم نه خیلی.چون تیمهای سریع تو یه پیست خاص، تو ریس اسپرینت هم سریع خواهند بود.اما ریس بیشتر یعنی اتفاقات بیشتر و فرصتهای بیشتر و البته رقابت بیشتر برای ما و البته پول بیشتر برای ف1.
      به فال نیک بگیرینش.گرید معکوس نیست که با دی ان ای ف1 در تضاد باشه و بخواد کسیرو در جایگاهی قرار بده که خودش بدست نیورده.نه طبق روال قبلی یک روز و 100 کیلومتر و حداکثر 15 امتیاز به مسابقات اضافه شده.

      • مَمَّدو

        10

        0

        من نگران نیستم چون قراره امسال فقط تو سه تا ریس امتحان بشه. در نتیجه کل فصل تاثیر خاصی نداره. اگه تماشاچی ها خوششون نیومد ادامه نمیدن.

    • آرشا

      8

      0

      برعکس گفتی برای فقط مرسدس خبر خوبی بود.
      فریز شدن موتورها فقط به نفع مرسدسه چون بااختلاف قویترین موتور را داره.
      فراری هم که موافقت کرده بنظرم احتمالا به اون قدرتی که مد نظرشونه خواهند رسید.
      اما مشکل کار اینجاس که مرسدس همیشه ثابت کرده چند قدم از بقیه جلو تره.

      • Hamoon

        5

        0

        فراری و بقیه تیم ها ی سال دیگه فرصت دارن خودشونو نزدیکتر کنن لااقل

  3. Kamran

    10

    0

    سلام به همه دوستان عزیز،
    ظاهرا فرناندو آلنسو حین دوچرخه سواری تصادفی داشته که برخورد با یک ماشین بوده. اینطور که میگن استخوان فکش شکسته، هرچند قرار که امروز یه متخصص راهی سویس بشه و فرناندو آلونسو تخصصی تر معاینه بشه

    • meraj

      12

      0

      فکر میکنم علاوه بر فک ساق پاش دچار اسیب شده ولی جوری نیست خوب نشه و نتونه ادامه بده به هر حال ایشون قهرمان جهان هست و براشون ارزوی سلامتی میکنیم😕

    • مَمَّدو

      8

      0

      اوووووون راننده کجاس؟ فقط دستم بهش برسه!

      • arjen

        0

        0

        من مطمئن نیستم ولی خوندم که راننده خانمی بوده که داشتن وارد پارکینگ سوپر مارکت میشده و آلونسو در نقطه کور دید این خانوم قرار داشتن

  4. Sina

    10

    0

    آلونسو هم بدبخت که تصادف کرد
    تو بیمارستانه به امید سلامتیش

    • Amir5

      4

      3

      بنده خدا حیف فقط امیدوارم که سیروتکین یا گروژان جاش بیاد

      • مَمَّدو

        6

        0

        یعنی دقیقا چرا این دوتا رو اسم بردی؟! اسپانسر مالیشون به ناندو میخوره یا مهارتشون یا توان فنی شون در ارتقا دانش مهندسی تیم؟! منم به خصوص دوست دارم یه صندلی برای گروژان خالی بشه ولی این آرزو دیگه محاله!

      • Reza.MC

        2

        1

        احتمالا خود اون راننده که آلنسو باهاش تصادف کرده خود گروژان بوده. بیچاره دلش برای تصادف تنگ شده بوده.

      • مَمَّدو

        4

        1

        نه دادا ، احتمالا مالدونادو بود. چون تصادفات گروژان به آتیش سوزی ختم میشه!

      • |ZXE-LECLERC16|

        2

        1

        جناب مَمَّدو، از شما انتظار نداشتم!
        مالدونادو؟
        یه استادی،لردی،حداقل عمویی…
        استاد مالدونادو! >:)))))))))))))

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        1

        اوه نه ببخشید جناب سوپرفست
        معذرت می خوام
        دیگه تکرار نمی شه

      • Amir5

        2

        0

        ولی فکنم که رایکونن زده به آلونسو به یاد خاطره ها

  5. iman88

    12

    0

    نمیدونم جریان ردبول چیه!فریز از 2022 یعنی یک سال عقب افتادن تو توسعه.هم فراری و هم رنو هرچی داشتن گذاشتن رو موتور 2022.مرسدس هم که جای خود دارد.
    از طرفی هوندا قرار بود یه سری برنامه هایی که برای موتور 22 داشت رو زودتر عملی کنه.یعنی انقدر داده های موتور امسال امیدوار کننده است که ردبول تا 2025 میخواد با همین موتور بره؟
    نمیدونم شایدم قراره هوندا موتورو یک سال دیگه براشون توسعه بده.
    بین هر سه سازنده بعلاوه ردبول فقط حرکت مرسدس منطقیه.باقی حتما باید یه اطمینانی از یه جایی داشته باشن.بحث چهار فصله،که سه فصلش همراه با قوانین جدیده.
    خیلی دلم میخواد زودتر این فصل شروع بشه ببینم هوندا و فراری چی ساختن.اگر هوندا واقعا اون چیزی که ادعا میکنه و ردبول فکر میکنه رو ساخته باشه،این فصل مکس باید برا قهرمانی بجنگه،اگر نه از همین الان قید قهرمانی ردبولو تا 2025 بزنید.البته شاید یه فرصت کوچیک تو 2022 تا زمانی که درک درستی از قوانین جدید بدست نیومده ،پیدا کنن.
    فصل گذشته دیدیم ردبول تو شاسی و ایرو نمیتونه اونقدری برتری پیدا کنه که اختلاف قدرت رو جبران کنه،چون مرسدس تو تمام قسمتها یه ماشین عالی داره.

    • مَمَّدو

      8

      1

      ایمان! من واقعا فکر کنم هوندا هیچ چیز خاصی نساخته متاسفانه. یه کم فکر کن و مهره هارو کنار هم قرار بده. از یه طرف مکس با تردید تمدید کرد و بند جدایی احتمالی در صورت نارضایتی از موتور رو گذاشت. از اون ور مرسدس قرارداد لوئیس رو فقط یه سال تمدید کرد تا بتونه صندلی خالی برا مکس کنار بذاره. بوی خوبی به مشام نمیرسه وقتی پازل هارو که کنار هم میذاری.

      • arshia

        6

        2

        راسل این وسط چی می شه اونوقت ؟

      • مَمَّدو

        4

        0

        بوتاس هم دوسال مونده از قراردادش. زیاد فرقی با لوئس نداره.

      • arshia

        5

        2

        ممدو یا من متوجه نشدم یا شما اشتباه گفتی . من نظرم اینه که راسل میاد نه مکس چون توتو از همون اول قولشو داده بود بهش .می مونه راننده دوم که باید یه راننده متوسط انتخاب بشه

      • iman88

        4

        0

        اون بند قرارداد مکس ظاهرا تا انتهای سال گذشته اعتبار داشته.الان هیچ کس نمیدونه بند فسخی درابطه با موتور تو قراردادش هست یا نه.والتری هم قراردادش یک ساله است.این یعنی برای 2022 مرسدس دو صندلی خالی داره.
        به نظر من راسل حتما انتهای امسال به مرسدس میره،حتی اگر مرسدس مکسو هم بخواد.حداقل یک فصل راسل تو مرسدس میمونه.

      • مَمَّدو

        6

        1

        این قضیه راسل یا مکس فکر کنم پیچیده هست. حالا من که خبر موثق ندارم ولی برحسب تجربه دارم احساس میکنم که در داخل تیم مرسدس اف۱ دو گروه تصمیم گیرنده وجود داره. گروهی که با توتو هستن و اگه دستشون میرسید قرارداد لوئیس رو تا سه چهار سال با دستمزد بالا تمیدید میکردن و یه گروه دیگه هم هستن که مدیران داخلی مرسدسن و ظاهرا زورشون بیشتره و همونا قرارداد لوئیس رو یه ساله کردن.
        حالا گروه توتو دوست داره راسل پرچمدار بعدی تیم باشه ولی ظاهرا گروه مدیران مرسدس نظرشون به مکسه. این دو مورد خیلی واضح در مصاحبه هاشون معلومه.

      • @sebvr

        5

        6

        من خودم به شخصه کاملا با اومدن مکس به جای بوتاس و لویییس هستم ..!

      • iman88

        5

        0

        چند روز پیش اتفاقا داشتم یه مطلبی درمورد این موضوع میخوندم.طبق حرفایی که از تیم بیرون اومده در مورد راننده بعدی مرسدس دو نظر عمده وجود داره:
        یه عده که در صدرشون خود توتو وولف قرار داره مکسو میخوان و در مقابل کالینیوس راسل رو!!!

      • مَمَّدو

        3

        0

        🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂
        ای بسوزه پدر این سیاست! همه چیش بی سر و تهه! خخخ

  6. 33🦁Ali

    10

    0

    اول آرزوی سلامتی برای قهرمان آلونسو زود برگرده و طرفداراش خوشحال کنه

    امسال سال حیاتی هستش برای ردبول و مکس چون اگه باز این اوضاع پارسال باشه در پاوریونیت کاری به شاسی و غیره ندارم مکس ماندگار نخواهد شد مطمئن باشید فکر رفتن میزنه.

    • Hamoon

      2

      2

      اره احتمال زیادم ک بره مرسدس جای همیلتون

  7. آرشا

    7

    0

    موتور رنو که قدرت خوبی داره. هوندا هم که احتمالا موافقت کردن امسال هم توسعه موتور راادامه بدن.مرسدس هم که وضعیتش معلومه فوقلعادس. می ماند فراری که فکرمیکنم میخواد یه حرکت انتحاری بزنه یه خوب میشه یا می…..نه توی همه چی😂

  8. behrang 1350

    8

    0

    تصادف ناندو دیگه از کجا دراومد ؟
    جالبه راننده های فرمولا نباید سراغ هیچ ورزش دیگری بروند
    اون از اسکی شوماخر
    اینم از دوچرخه سواری آلونسو
    امیدوارم به مسابقات 2021 برسه ولی بعیده

  9. iman88

    8

    0

    یه قانونی هم قراره گذاشته بشه به اسم قانون 2 درصد.این قانون میگه هر سازنده ای که بیش از 2 درصد از رقبا عقب بیوفته باید بهش کمک بشه تا بتونه به محدوده 2 درصد برگرده.
    من همین الان ازین مورد اطلاع پیدا کردم.این خیلی چیزها رو روشن میکنه.

    • مَمَّدو

      3

      1

      این همون قانون همسان سازیه ظاهرا. ولی دو درصد خیلیه. باید میکردن یه درصد. آخه دو درصد میشه دو ثانیه تقریبا در پیست های بلندتر. ماشینی که هر دور دو ثانیه عقب بیفته که نصف ریس نشده لپ میشه.

    • MERC

      3

      0

      فکر نکنم , موافقت همگی بود و اثری هم از صحبت های همسان سازی نبود.

      • iman88

        3

        0

        همسان سازی که اصلا نیست.بحث دو درصده و دو درصد در مقیاس ف1 اصلا چیز کمی نیست.

      • iman88

        3

        0

        بله جناب فرهانی،این 2 درصد فقط در مورد قدرت پاور یونیته.
        در مورد جدا شدن مرسدس و جا موندن رقبا،باید صبر کرد و دید.
        مرسدس به مرزهای انتهایی توسعه انجینهای عصر حاضر نزدیک شده.ازینجا به بعد سرعت نزدیک شدن رقبا بیشتر از سرعت دور شدن مرسدسه.تو بخش انجین هنوز دو فصل (با احتساب سال گذشته)فرصت هست که فاصله رو کم کنن.هر سال این اختلاف داره کمتر میشه و اگر امسال و سال اینده این نرخ توسعه ادامه پیدا کنه،میشه امیدوار بود که در بدترین حالت فصل 2022 موتورها اختلاف خیلی ناچیزی داشته باشن.مطمئن باشید هم فراری و هم رنو و هوندا در داده های موتور جدیدیدشون انقدری پیشرفت دیدن که اطمینان داشته باشن بخشی از اختلاف با مرسدس رو جبران خواهند کرد ،و اگر نه فراری به تنهایی میتونست جلوی تصویب قانون انجماد رو بگیره.
        به هر حال روی کاغذ حداقل ،من کلی دلیل برای خوش بینی دارم.اما باید این فصل شروع بشه تا بشه یه تصویر بهتری از اینده بدست اورد.

    • H.farahani

      2

      0

      ایمان عزیز
      اگه دو درصد مربوط به تایم پیست باشه(که خیلی بعیده)یعنی فاجعه.ولی چیزی که فکر میکنم اینه که فیا به میزان دقیق قدرت هر پاوریونیت دسترسی خواهد داشت و اگر یه تامین کننده دو درصد ضعیف تر از رقبا باشه بهش کمک میکنه.که اینم باز خیلیه.دو درصد هزار اسب بخار(رقمی که همه بهش رسیدن)میشه بیست که خودش یه دنیاست.سال 2019 که فراری به اون شکل عجیب قوی تر از رقبا بود صحبت از چهل اسب برتری بود.در نظر داشته باشید که اون برتری در دورهای محدودی قابل استفاده بود.حالا فرض کنید در کل ریس یه موتور برتری بیست اسبی داشته باشه.
      از نظر من(فارغ از اینه چه کسی بهترین پیشرانه رو بسازه)این قانون فریز کردن باعث ایجاد ناامیدی میشه.چون از همدن ابتدا شانس پیشرفت رو از ضعفا میگیره.در حالی که یه عده باید فکری به حال کسری بودجه کنن یه عده با بودجه اضافه خودشون رو قوی تر میکنن.

      تبریک به مرسدسی ها و ما هم غم آخرمون باشه.
      الفاتحه.(در حالی که دستش را روی سنگ قبر گذاشته و زیر لب میگوید بسبسبسبس….😉😄)

  10. میلاد

    5

    0

    امیدوارم فرناندو به مسابقات امسال برسه.
    این فریز توسعه موتور هم به نظر من هیچ تأثیری در ترتیب حاضر گرید ایجاد نمی کنه همونطور که حذف پارتی مود فایده‌ای برای تیم‌های ضعیف‌تر نداشت.

    • مَمَّدو

      3

      0

      ترکیبش با قانون دو درصد میتونست خوب باشه ولی چون دو درصد خیلی زیاده و هیچوقت فاصله ردبول و فراری با مرسدس به دو درصد نمیرسه (همیشه کمتر از یه درصدن) پس همین که گفتی، رقابت بدون درگیری و مشکل برا بنز و بدون هیجان و کسالت بار برای ما.

    • iman88

      4

      0

      دکترش بهش اطمینان داده که به تست پیش فصل میرسه

  11. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    6

    0

    آقا این درسته که ماشین w12 قراره رنگ جدیدی رو به خودش بگیره؟یا حقیقت نداره!

    • مَمَّدو

      4

      0

      من گشتم یه خورده ولی چیزی ندیدم. منبعش کجاس؟

    • Ramila_LHfan

      6

      0

      دیروز مرسدس یه پستی گذاشت که یکی داشت رنگ میکرد ماشین رو ظاهرا و با ایموجی نوشته بود که درباره رنگ ماشین چی فکر میکنید ولی چیزی درباره اینکه چه رنگی میخوان بزنند و اینا نبود ://

  12. مَمَّدو

    13

    3

    یه خبر :
    لندو نوریس گفته که من امسال شخصیت جدی تر و حرفه ای تری رو میخوام از خودم به نمایش بذارم. (من که نمیدونستم ولی) ظاهرا تو مصا_حبه ها و تو گاراژ خیلی شوخی میکرده که میخواد اینکارو کمتر کنه.
    از طرفی ازش پرسیدن که تو راننده شماره یکی یا دنیل؟ پاسخش به نظرم برای چالز لکلرک باید آموزنده باشه : گفته که من در مقابل کسی که ده سال رقابت رو تجربه کرده و در چند تیم متفاوت فرمون زده و تجربه چندین سکو رو داره چه حرفی واسه گفتن دارم؟ پس حتی نمیخوام ادعاشو بکنم و فقط روی عملکردم تمرکز خواهم کرد و سعی میکنم از ریکاردو بیاموزم.

    • iman88

      9

      0

      هیچ راننده ای که توان به چالش کشیدن هم تیمیشو داشته باشه و به همون اندازه جاه طلب باشه نمیزنه رو ترمز تا ازش یاد بگیره!
      تجربه تو رقابت بدست میاد و رقابت با راننده ای مثل سب فکر میکنم ارزشمندتر از وایسادن و نگاه کردن به رقابت سب با دیگران باشه.
      سنا،لوییس،سب و مکس همه با کله رفتن تو شیکم هم تیمیهاشون و اونجا چیزهایی به مراتب بیشتر نسبت به راننده هایی مثل نوریس بدست اوردن.
      ذهنیت “چه حرفی واسه گفتن جلو فلانی دارم” جاش تو ف1 نیست.
      یه بار از خود دنی پرسیدن :فکر میکنی بهتر از سب هستی؟جواب داد:اگر غیر از این فکر میکردم جام تو ف1 نبود.

      • JJ_Formula1

        11

        0

        لندو در واقع احترام دنیل رو حفظ کرده وگرنه اگه روحیه جنگندگی نداشته باشی نباید وارد دنیای حرفه ای بشی …
        در مورد چالرز و سب هم باید یه مدت منتظر موند تا جزئیات اتفاقات با خبر بشیم … ولی به ظاهر بین این دو احترام کافی وجود نداشت و شاید این موضوع یکی از دلایل عدم تمدید با سب بود.

    • danialhatami

      3

      0

      مسابقات ترکیه کا تو رادیو شوخی و مسخره بازی انجام داد و کلا ادمشوخ طبع و احساساتیهه

  13. مَمَّدو

    5

    2

    یه خبر :
    زاک براون میگه: به نظرم برگزاری ۲۳ مسا+بقه زیاده رویه و باعث کاهش کیفیت اف۱ میشه. مثال میزنه به اینکه با برگزاری هر چهار سال یکبار المپ+یک و جام جهانی چگونه کیفیتشون هم بالاست. در نهایت پیشنهاد داده که برخی از پیست ها (فکر کنم حتی اسم تایلند و پرتغال روهم آورد) یه سال در میون و بصورت چرخشی تو تقویم باشن. نظر شما دوستان چیه؟

    • JJ_Formula1

      5

      3

      کجا کیفیت جام جهانی بالاست؟!
      فوتبال جام باشگاه های اروپا فرسنگ ها بالاتر از جام جهانیه 😀

      • مَمَّدو

        4

        1

        فقط اونجا که بیرو پنالتیه کریس رو گرفت!
        🎉🎉🎉🎉

      • SUPER FAST 16

        4

        1

        میگه برا خودش دیگه….
        شما زیاد دقت نکن….

  14. مَمَّدو

    10

    0

    یه خبر خوب برای طرفداران پورشه :
    نسخه جدید پورشه 911 GT3 معرفی شد. این مدل کماکان از موتور ۶ سیلندر جادویی جاودان پورشه بهره میبره که با داشتن شش سیلندر و ۴ لیتر حجم و تنفس طبیعی و ۹۰۰۰ دور بر دقیقه! قادر هست ۵۱۰ اسب بخار نیرو تولید کنه در حالیکه وزنش حدود ۱۴۰۰ کیلوگرمه. اوج شاهکار در این GT3 در دو بخش هست. یکی کاهش چشمگیر آلاینده های زیست محیطی بدون کم شدن قدرت موتور و دیگری افزایش ۵۰ درصدی دانفورس بدون زیاد شدن درگ!
    طراحی بدنه و رینگ و بال عقب و اسپویلر جلو رو که دیگه نگوووووو 🤪🤪🤪
    اون دوستمون کی بود که تو بیو زده بود “خدایا پورشه رو به اف۱ بیار”؟! میخوام بگم حق با شماست و منم چنین آرزویی دارم. 😄

    • AmirAli

      8

      0

      آلمانیا چی هستن خدایی، عجب جونورایی هستن

    • @sebvr

      3

      0

      عالیییییی …. یه شاهکار دیگه از پورشه

  15. AmirAli

    6

    0

    آرزوی سلامتی برای ناندو ❤️

  16. |ZXE-LECLERC16|

    3

    0

    مگه دستم به اون راننده ای که زده به ناندو نرسه…
    می زنم دیسکوالیفای می کنمش!
    >:|

    • @sebvr

      4

      0

      مواظب باش خودت دیسکوالفای نشی..!..

  17. مَمَّدو

    5

    0

    بچه های فول اینگیلیش علی الخصوص دکترجان،
    یه خبری از فرمول ای اگه حوصله داشتین کار کنین. ظاهرا یه سری جریمه جدید گذاشتن برای تیم هایی که میخوان ترک کنن و البته برندهای مشهور میخوان ترک کنن!
    یه خبری هم هست راجع افزایش قدرت و کاهش وزنشون. لطفا کار کنید لذت ببریم.

  18. Parsa16

    8

    0

    اخرين فرصت اصيل ترين تيم فرمول١:فرارى براي برگشت
    اخرين فرصت هوندا براي رسيدن به مرسدس
    اخرين فرصت رنو براى رقابت با هوندا
    حتما سوال ميپرسيد كه مرسدس چي؟
    جواب:در حال توسعه ماشين😑

  19. @sebvr

    9

    0

    یه تحلیل پر کاربرد از بخش فنی سایت :
    اسلیپ استریم یا تلاطم و خلاء پشت (Slip streaming)

    در واقع، هر دو پدیده اسلیپ استریم و هوای کثیف یک چیز هستند اما تفاوت کلیدی در نقطه ای از پیست که این دو رخ می دهند شکل می گیرد. پدیده اسلیپ استریم زمانی رخ می دهد که یک خودرو در مسیر مستقیم پشت سر یک خودروی دیگر قرار بگیرد.

    خودروی پیشتاز همینطور که داونفورس تولید می کند، یک جریانی از هوا را نیز در پشت سر خودش تولید می کند. این مسئله باعث می شود که یک ناحیه کم فشاری پشت سر خودرو ایجاد شود.

    اگر خودرویی که در حال تعقیب است، به اندازه کافی نزدیک شود، می تواند از این منطقه ایجاد شده استفاده کند و خودش را به داخل این منطقه کم فشار بکشاند. بنابراین، خودروی در حال تعقیب کار راحت تری را برای غلبه بر مقاومت هوا دارد. بنابراین وقتیکه در شرایط محدود به چسبندگی نیستید، دریافت اسلیپ استریم می تواند به سود شما باشد به این خاطر که شما از آن داونفورس در مسیر مستقیمی استفاده ای نمی کنید و نیازی به این نیرو ندارید.
    کشیدن یا tow

    این اثر گاهی اوقات به عنوان “tow” یا کشیدن نیز خوانده می شود که وقتیکه اعمال می شود تفاوت بالایی در زمان دورهای ثبت شده در برخی از پیست ها با مسیر های مستقیمی بلند به مانند مونزا، اسپا و… ایجاد می کند.
    هوای کثیف (Dirty Air)

    هوای کثیف حال در پیچ ها رخ می دهد یعنی جایی که خودروها در شرایط محدود به چسبندگی کار می کنند. خودروی پیشتاز از انرژی هوای پیش رو و دست نخورده استفاده می کند و پشت سر خودش هوایی با فشار کلی کمتری را به جا می گذارد که به آن هوای کثیف می گوییم. با توجه به هجوم این جریان آشفته به سمت خودروی پشت سری، خودروی در حال تعقیب از لحاظ عملکردی ایرودینامیکی افتی را تجربه می کند.

    البته این فقط از دست دادن داونفورس نیست که سبقت گرفتن در این شرایط را سخت می کند. شیلورز، مهندس ایرودینامیک ویلیامز می گوید:

    یکی از چیزهای بزرگی که راننده را عصبانی می کند، تغییر “رفتار” و “حس” خودرو است. از لحاظ ایرودینامیکی این به معنای بالانس ایرودینامیکی می باشد.

    تحت تاثیر قرار گرفتن بالانس ایرودینامیکی

    پس از برخورد این جریان آشفته هوای کثیف با بال جلوی خودرو، بالانس ایرودینامیکی تحت تاثیر قرار می گیرد و خودرو از لحاظ عملکردی و راندمانی افت شدیدی را تجربه می کند:

    معمولا، راننده با تنظیماتی که بالانس ایرودینامیکی را برایش فراهم کند رانندگی می کند تا حس راحتی داشته باشد و به هنگام پیچیدن به خودرو اعتماد داشته باشد.

    بنابراین وقتیکه خودرو بالانس ایرودینامیکی خودش را از دست می دهد، راننده باید عقب گرد کند. به همین دلیل است که شما چنین افتی را در عملکردتان می بینید.

    برخلاف باور عمومی که افت عملکرد ایرودینامیکی را بزرگترین آسیب هوای کثیف می داند، این خنک کاری می باشد که اغلب اوقات برای خودروی تحت تعقیب دردسر بزرگی درست می کند:

    وقتیکه راننده ها در حال تعقیب خودرویی هستند، دارند خیلی به خودروی خودشان فشار می آورند و اجزای قطعاتی به مانند موتور و ترمز ها دارند در سر حد مجاز خودشان کار می کنند.

    اگر شما هوایی با فشار کلی کمتری را دریافت کنید و به خودرو تزریق کنید، این مسئله روی سیستم های خنک کار شما تاثیر می گذارد.

    عقب نشینی در زمان استفاده از اسلیپ استریم و قرارگیری در هوای کثیف

    این به آن معنا می باشد که رادیاتورها دیگر به آن خوبی قبل خودشان کار نمی کنند، جریان هوایی که از داکت های ترمز عبور می کنند کارشان را به درستی انجام نمی دهند و …! همه این عوامل باعث بیش گرمایش تمامی سیستم ها می شود و به همین دلیل است که رانندگان مجبور هستند که عقب نشینی کنند تا این سیستم ها را مدیریت کنند.

    لغت هوای کثیف نسبت به اسلیپ استریم اصولا کلمه ای غریب تر در دنیای اتومبیلرانی می باشد حتی در دنیای موتورسواری. به همین خاطر است که فرمول یک قوانین انقلابی جدیدی را برای سال 2022 در نظر گرفته تا از اثر این پدیده در آینده کم کند. باید در نظر داشت که این مسئله به خاطر پیچیدگی زیاد ایرودینامیک خودروهای فرمول یک رخ می دهد و تا این حد تحت تاثیر هوای کثیف قرار می گیرند:

    در فرمول یک همه چیز به درستی تنظیم و مرتب شده و هرگونه هوای کثیفی می تواند این تجهیزات را به شدت تحت تاثیر قرار دهد به این خاطر که آنها برای اینکه در یک هارمونی و هماهنگی کامل باهم کار کنند، فوق العاده بالانس و متعادل شده اند. …. همونطور که توی تحلیل های کاربر های خوب سایت دیدیم یکی از دلایل انقلاب 2022 یا به قول توتو زمین لرزه ی 2022 همین هوای کثیف بوده ..!!

    • Parsa16

      4

      0

      Sebvr@عزیز
      واقعا تحلیل های شما مفیده ممنون

      • @sebvr

        4

        0

        parsa 16 از درخواست دوستی شما ممنونم {{ ممدو}}

    • مَمَّدو

      4

      0

      بسیار استفاده کردم. ممنون sebvr
      واقعا خیلی امیدوارم برای سالهای بعد، هوای کثیف کم بشه و تعقیب راحت تر بشه. جذابیت اف۱ به همین تعقیباشه در حالیکه امروزه بیشتر سعی میکنن با استراتژی لاستیک همدیگه رو جا بذارن.

  20. Parsa16

    9

    0

    رویای مشترک تمام طرفداران فراری
    قدر راننده ها دونسته بشه
    بهترین ترکیب راننده ها همیشه در دست فراریه ولی قدرش رو نمیدونن

  21. @sebvr

    9

    0

    منم یه تحلیل کنم {{مخصوص ممدو ..!!}} به بهترین سبقت های سال 2020 و نحوه ی انجامشون ..:
    1 . ریکیاردو از چارلز لکرلک . المان : همونطور که هممون میدونیم ماشین امسال رنو برای سرعت بالا توی کفی ها سخته شده و خب پاور یونیت فراری هم تضعیف شده و صرعت مناسب توی کفی نداره … دنیل هم توی کفی دی ار اس داشت چارلز خودش رو به داخل برد تا نشون بده که داخل برای خودش هست … بنابراین دنیل به به بیرون پیچ رفت و با سوییچ بک فوق العاده تونست یه ترکشن عالی رو بگیره و حالا لکرلک داخل پیچ بعدی که به سمت راست بود قرار داشت ولی ریکیاردو تونست از بیرون پیچ با کمک از کرپ بیرونی خودش رو جلوی چارلز قرار بده..!!
    2 . پیر گسلی از سرجیو پرز . اسپا . : به نظرم بهترین سبقت سال 2020 همین سبقت بود…!! تو اروژ سبقت گرفتن سخت و خطرناکه ولی گسلی این کارو کرد : خب هم پرز هم گسلی از پیچ یک خروجی نسبتا یکسانی داشتند و توی کفی منتهی به اروژ گسلی کمی جلوتر قرار گرفت ولی هنوز کنار به کنار هم بودند سمت چپ پرز بود و سمت راست گسلی و گسلی تونست با یه حرکت هوشمندانه بیرون خروجی قرار بگیره و سبقت رو تکمیل کنه … {{نمیدونم شما رو ولی من وقتی گسلی و پرز داشتند وارد پیچ میشدند یاد انتوان هوبرت افتادم اگه دقت کرده باشید ماشیین انتوان هوبرت توی فرمول 2 رنگ و اسپانسر هاش مثل ریسینگ پوینت بود..!!}}
    3 . چارلز لکرلک از کیمی رایکونن و جیو کبیر ..!! : مونزا .: این سبقت یه سبقت هوشمندانه و جذاب از چارلز بود این سبقت دقیقا بعد از اینکه مسابقه دوباره شروع شد{{بعد پرچم قرمز }}اتفاق اقتاد که توی کفی تموم نشدنی مونزا مسابقه دوباره شروع شد {{ و چارلز پشت کیمی بود و توی منطقه ی اسلیپ استریمش قرار داشت و چارلز تونست ب استفاده از اسلیپ استریم کیمی سرعت بیشتری توی کفی بدست بیاره و خودش رو از پشت کیمی جدا کرد و رفت پشت جییو و تونست اسلیپ استریم جییو هم بگیره و خودش رو داخل پیچ قرار بده وبه راحتی سبقت رو تکمیل کنه {{ جناب ممدو اینم از نبوغ چارلز ..!}}
    4 . جورج راسل از والتری بوتاس . بحرین.: بوتاس ایپکس پیچ 6 {{پیچ بعد از کفی بحرین }} رو به صورت کامل از دست داد و اصلا ترکشن مناسبی رو از پیچ نگرفت از اون طرف راسل یه خروجی عالی رو از پیچ گرفت و برای کفی بعد از پیچ سرعت مناسبی داشت و تونست کنار بوتاس قرار بگیره و خودش رو داخل پیچ بعدی که یه شیکین هست ببینه ..! {{بوتاس کمی جلوتر بود }} و با کمی دیر ترمز کردن تونست یه سبقت خارق العاده رو بگیره ..!!
    5 . الکس البون ز دنیل ریکیاردو . موجلو . : {{همیشه ریکیاردو سبقت میگیره ولی این دفعه برعکسه …!}} توی کفی بلند موجلو الکس البون پشت ریکیاردو قرار داشت و خب دی ار اس هم داشت و سرعتش بیشتر بود … ریکیاردو اومد خودش رو داخل قرار داد {{نه خیلی در حدی البون نتونه بیاد داخل تر }}البون رفت بیرون پیچ و چرخ چپ خودش رو روی کرپ خارجی قرار داد و از بیرون اقدام به سبقت کرد توی خروجی کنار به کنار هم بودند ولی البون سرعتش بیشتر بود و قبل از شیکین اول موجلو سبقتش رو تکمیل کرد …!!
    ممنون که خوندید ..! این مقاله رو خودم نوشتم و از جایی کپی نکردم ممنون از همگی .

    • مَمَّدو

      1

      0

      ممنوووووون sebvr خییییلی خوب بود واقعا. خودم به سبقت راسل از بوتاس و ریکاردو از چارلز خیلی علاقه دارم. هر دوتاش بوی خون میداد و البته هنوز منتظرم ببینم چالز در ۵ سال آینده چی از آب در میاد!

      • @sebvr

        1

        0

        ممنون ممدو جلوی شما درس پس میدیم استاد

    • @sebvr

      2

      0

      ویرایش : خط سوم {{سرعت }} و {{ساخته}}

    • raha

      1

      0

      خیلی عالی بود sebvr ، با سبقت راسل از بوتاس خیلی حال کردم، دستت درد نکنه ولی اون قسمت که در مورد آنتوان هوبرت گفتی …😳

  22. Kamran

    3

    0

    این قانون و فریز کردن موتورها یعنی فریز کردن وضعیت حال حاضر فرمول یک.یعنی همینی که هست باید تا سال فلان همین باشه که دارید الان میبینید.

  23. iman88

    5

    1

    اطلاعات خیلی مهمی داره از ردبول بیرون میاد!
    اولا هوندا موافقت کرده که موتور امسالو تا سال بعد برای ردبول توسعه بده.که خبر فوقالعاده خوبی برای ف یکه.تصور اینکه ردبول هم از رقابت قهرمانی کنار بره….است.
    از طرفی ردبول داره مکانی رو اماده میکنه تا بجای خرید زیرساختهای هوندا خودشون دست بکار بشن .دارن واحدی رو راه اندازی میکنن که بگفته مارکو:”از نظر فنی به شکلی طراحی شده که، برای قوانین جدید موتور ،توسعه می تواند در اینجا انجام شود به شرطی که در محدوده پیش بینی شده باقی بماند”.در واقع دارن یه پروژه بزرگو پیش میبرن تا از 2025 تبدیل به یه تیم کارخانه ای کامل بشن!(این شاید باعث بشه بعضی ها بالاخره بی خیال این لفظ “نوشابه ساز”بشن.)
    از طرفی به دنبال یه اسپانسر جدیدن که موتور های هوندا رو با اسم اون نامگذاری کنن تا بتونن بخشی از هزینه هارو جبران کنن.
    خلاصه اینکه انجماد موتورها شاید عواقبی بزرگتر از اونچه پیش بینی میشد در پی داشته باشه،بویژه برای ردبول.

    • @sebvr

      2

      0

      ممنون ایمان

    • AM-PHD

      4

      0

      .در واقع دارن یه پروژه بزرگو پیش میبرن تا از 2025 تبدیل به یه تیم کارخانه ای کامل بشن!(این شاید باعث بشه بعضی ها بالاخره بی خیال این لفظ “نوشابه ساز”بشن.)
      🤙🤙👊👊👌👌✌️✌️

      • مَمَّدو

        4

        1

        بالاخره باید برای کارگرای اون واحد نوشابه ببرن که؟
        پس میشن نوشابه پخش کن ها! 😄😄😄

    • AM-PHD

      2

      0

      “از طرفی به دنبال یه اسپانسر جدیدن که موتور های هوندا رو با اسم اون نامگذاری کنن”
      خدایا یه کاری کن پورشه باشه، ممنون🤞🙏

      • مَمَّدو

        2

        0

        موتورهای هوندارو با اسم اون نامگذاری کنن؟! 🤔🤔🤔
        ممکنه برند آکورد باشه؟

      • محمددانیال

        5

        1

        پورشه اگه بیاد با موتورخودش میاد نه اینکه اسمشو بزاره روی موتورهای زپرتی هوندا

      • مَمَّدو

        3

        0

        اونی که پورشه بیاره موتور نیس که دانیال! موشک زمین به زمین از نوع رقیب به هواست خخخخخ

      • Pouria

        1

        0

        فکر کنم یه آلمانی بلد باشه که چطوری یه آلمانی دیگر رو باید شکست داد این طور که معلومه بقیه تیم ها با این روند به مرسدس نخواهند رسید کاش پورشه هم تو اف وان بود😪

    • SUPER FAST 16

      1

      0

      ‌آقا ایمان مرسی از اطلاعاتی که برامون میاری. 🙏👍

      • iman88

        1

        0

        خواهش میکنم SUPER FAST 16 .کار خاصی نکردم.

    • Parsa16

      5

      1

      طبق تفکرات مارکویی و هورنری
      اگه قرار باشه ردبول از رقابت قهرمانی خارج بشه،بهتره از این ورزش بره

  24. @sebvr

    4

    1

    تفسیر عکس : وقتی توی محله مون نذری میدن..!!

      • @sebvr

        2

        0

        گرند پری کاتالونیا 2018 هستش ورودی پیچ اول

      • AM-PHD

        3

        0

        البته کاتالونیا 2019 هست، فونت متفاوت شماره ی سب روی ماشینش و ولیوری ماشین های ویلیامز اون عقب مشخصه

      • |ZXE-LECLERC16|

        3

        0

        2019!
        فونت شماره فراری،فلپ ها، طرح ماشین هاس و ویلیامز
        یه مروری به تغییرات این دو فصل هم بکنیم 🙂

      • @sebvr

        3

        0

        درسته 2019 هستش

      • مَمَّدو

        3

        0

        بابا پوآرو
        بابا شرلووووک
        بابا خانم مارپل
        کف کردم خدایی عجب ریزبین هستین اساتید. دست مارم بیگیرین لطفا! خخخ

      • Mahmood.ghaedi

        0

        0

        عکس واسه 2019
        2018 شمارهای لوییس قرمز رنگ بود

    • مَمَّدو

      2

      1

      خخخخخخخخ مرررررسی خیلی باحال بود.
      تفسیر عکس روز :
      گزا_رشگر : حالا ماشین فراری، موشک شتابگیری رو فعال میکنه … این موشک رو فراری از خلاء قانونی فیا پیدا کرده و تا پایان سال میتونه استفاده کنه بشرطی که جریمش رو بپردازه!

  25. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    5

    1

    مدیر تیم فرمول یک مرسدس به واکنش یک ساله سر لوئیس همیلتون واکنش نشان داد.
    به گزارش*** به نقل از سایت ***، توتو وولف می‌گوید تیم مرسدس باید آرام آرام خود را آماده دوران بدون حضور لوئیس همیلتون کند، راننده انگلیسی و قهرمان هفت دوره فرمول یک که به تازگی قراردادش برای یک فصل دیگر تمدید شد.

    رئیس تیم مرسدس گفت: این سومین قراردادی بود که با لوئیس همیلتون امضا کردیم. بنابراین نیازی نبود که از صفر شروع کنیم. موضوع پول یک مانع نبود. بیشتر بحث ما روی سرعت کار در سال 2021 بود.

    موضوع بزرگتر موقعیت مرسدس در سال 2022 و تفکرات لوئیس همیلتون بود. ما می‌دانیم هر ورزشکاری یک تاریخ انقضا دارد و باید نتیجه لازم را در صورت داشتن فرصت رقابت کسب کند. از سویی لوئیس همیلتون همیشه جذب چالش‌های جهانی می‌شود و آن را پذیرفته است. مرسدس باید آرام آرام خود را آماده دوران بدون همیلتون کند.
    منبعش داخلی بود.اما خبر اصلی از سایت جی پی فنز بود.

    • مَمَّدو

      3

      0

      اول تشکر میکنم از احمدرضا بخاطر خبر قشنگی که کار کردی و سپس اشاره میکنم به اونجا که از چالش های جهانی لوئیس اسم برد … یادتونه چقدر تاکید میکردم مشکل مرسدس با لوئیس نالی نیست بلکه علاقه مندیهای خارج از پیستشه! ایناهاش! بالاخره کار دست خودش داد.

    • H.farahani

      0

      2

      ممنون جناب احمد رضا
      این برداشت شخصیه و اصراری بر درستیش ندارم.
      به نظرم لوییس یه قرارداد 1+xمیخواسته.تا اینجا هم مرسدس مشکلی نداشته.ولی مشکل از زمان اعلام ایکس از سمت لوییس بوده.به نظرم لوییس میخواسته زمانی موندن یا رفتنش رو مشخص کنه که از وضعیت ماشین فصل 2022 مطمئن بشه.مثلا چند روز قبل از رونمایی.اگه تیم در 2022 مدعی قهرمانی نباشه دلیلی نداره لوییس(که تمام رکوردها رو در اختیار داره)وقتش رو در اینجا هدر بده.(برای کسی در شرایط لوییس رقابت در میدرنج هدر دادن وقته.در حالی که همون شرایط برای کس دیگه میتونه ایده ال باشه)

  26. Parsa16

    5

    0

    تفسیر عکس(با اجازه از ممدو و آقا سینا)
    گزارشگر: این اولین اپدیت فراری برای فتل در سال جدیده
    همکارش:اوه!مثل اینکه بجای سوخت، نوشابه تو باک ماشینه(مثلا اپدیته)
    هی گازش بیرون می زنه
    فتل به دلیل نقص فنی از مسابقه بیرون رفت

    به همین سادگی😶🙁

      • Parsa16

        3

        0

        ممنون ممدو،شما یکی از افرادی هستید که واقعا میشه ازتون درس گرفت،
        شما-sebvr-آقا ایمان و ………

      • @sebvr

        3

        0

        نظر لطفته پارسا ..! من از شما هم خیلی یاد گرفتم ممنون ازت

      • مَمَّدو

        4

        0

        همیشه هممون از هم یاد میگیریم. اصلا به اختلاف سن کاری نداره باور کن. من که بچم تازه به دنیا اومده بود رو خوب یادمه. باورت نمیشه که هرچقدر اون از من یاد میگرفت، منم از اون یاد میگرفتم! ارتباط سالم زمینه ساز آموزش دو طرفه هست. همیشه هم دو طرفه هست. منم از شما خیلی ممنونم که این فرصت رو بِهَم میدیم که یاد بگیریم.

      • @sebvr

        2

        0

        خیلی زیبا گفتی ممدو..!! خدا حفظش کنه

    • @sebvr

      1

      0

      خوب بود….

  27. Parsa16

    2

    0

    تفسیر عکس(با اجازه از ممدو و آقا سینا)
    گزا-رشگر: این اولین اپدیت فراری برای فتل در سال جدیده
    همکارش:اوه!مثل اینکه بجای سوخت، نوشابه تو باک ماشینه(مثلا اپدیته)
    هی گازش بیرون می زنه
    فتل به دلیل نقص فنی از مسابقه بیرون رفت

    به همین سادگی😶🙁

  28. Parsa16

    2

    0

    خبر:
    توتو ولف می‌گوید تیم مرسدس باید آرام آرام خود را آماده دوران بدون حضور لوئیس همیلتون کند، راننده انگلیسی و قهرمان هفت دوره فرمول یک که به تازگی قراردادش برای یک فصل دیگر تمدید شد.
    ولف گفت: این سومین قراردادی بود که با لوئیس همیلتون امضا کردیم. بنابراین نیازی نبود که از صفر شروع کنیم. موضوع پول یک مانع نبود. بیشتر بحث ما روی سرعت کار در سال 2021 بود.
    موضوع بزرگتر موقعیت مرسدس در سال 2022 و تفکرات لوئیس همیلتون بود. (قهرمانی بعدی)ما می‌دانیم هر ورزشکاری یک تاریخ انقضا دارد و باید نتیجه لازم را در صورت داشتن فرصت رقابت کسب کند. از سویی لوئیس همیلتون همیشه جذب چالش‌های جهانی می‌شود و آن را پذیرفته است. مرسدس باید آرام آرام خود را آماده دوران بدون همیلتون کند.

    • مَمَّدو

      4

      2

      نمیدونم چرا از خوندنش غمگین میشم. فرمول یک بدون لوئیس دلمو تنگ میکنه 😪

  29. Parsa16

    1

    0

    خبر
    توتو وولف می‌گوید تیم مرسدس باید آرام آرام خود را آماده دوران بدون حضور لوئیس همیلتون کند، راننده انگلیسی و قهرمان هفت دوره فرمول یک که به تازگی قراردادش برای یک فصل دیگر تمدید شد.

    رئیس تیم مرسدس گفت: این سومین قراردادی بود که با لوئیس همیلتون امضا کردیم. بنابراین نیازی نبود که از صفر شروع کنیم. موضوع پول یک مانع نبود. بیشتر بحث ما روی سرعت کار در سال 2021 بود.

    موضوع بزرگتر موقعیت مرسدس در سال 2022 و تفکرات لوئیس همیلتون بود. ما می‌دانیم هر ورزشکاری یک تاریخ انقضا دارد و باید نتیجه لازم را در صورت داشتن فرصت رقابت کسب کند. از سویی لوئیس همیلتون همیشه جذب چالش‌های جهانی می‌شود و آن را پذیرفته است. مرسدس باید آرام آرام خود را آماده دوران بدون همیلتون کند.

  30. Reza.MC

    3

    0

    فراری و رنو احتمالا به این دلیل موافقت کردند که معتقدند پیشرفت خوبی در بخش موتور داشتند. به خصوص فراری که الان نقطه ضعفش موتورشه.
    مرسدس هم موافقت کرده چون احتمالا مطمعنه بقیه بهش نمیرسند.

  31. Parsa16

    1

    1

    یک خبر:
    از منبع دقیقی نیست ولی قابل توجهه
    انگار که الفاتاوری می خواهد از ماشین خود که درگش چهار درصد است در فصل ۲۰۲۲رونمایی کنه

      • Parsa16

        1

        0

        یکی از فن های پیر گسلی در اینستاگرام گفته بود

      • Parsa16

        0

        0

        فن های گسلی گفته بودند

    • مَمَّدو

      0

      0

      یعنی یه ماشین خیابونی مثل استون مارتین والکری یا منظورت همون ماشین فرمول یکه؟
      البته چون میگی درگش۴ درصده احتمالا خبر اینجوریه که ماشین ۲۰۲۲ آلفاتائوری، با کاهش ۴ درصدی درگ در راهه.

      • مَمَّدو

        2

        0

        اووووووووف اگه همین باشه که محشره! ۴ درصد درگ کمتر فوق العاده است. دوستان اهل فن خوب میدونن که مثلا بوگاتی ویرون در حالت عادی درگش ۳۹ الی ۴۰ درصد بود و در این حالت به حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر میرسید و نه بیشتر و برای ثبت سرعت بالای ۴۰۰ (که رکوردش ۴۰۷ تا بود) باید گوشه خیابون وا میستاد و دکمه تاپ اسپید رو میزد که اونوقت یک سری بالچه ها و دریچه ها در نقاط مختلف بدنه باز و بسته میشدن و خودرو اول اینکه یه کمی پایداریش کمتر میشد ولی دوم اینکه درگش از ۴۰ میرسید به ۳۶ و همین ۴ درصد باعث میشد حداکثر سرعتش نزدیک به ۵۰ تا بیشتر بشه. پس ۴ درصد اصلا کم نیست اگه منظودگر خبر همین باشه.

      • Parsa16

        2

        0

        نمی‌دونم ممدو
        اگر خود سا-یت اف ۱یا خود تیم اعلام می‌کرد می‌شد فهمید که چ خبره

  32. |ZXE-LECLERC16|

    1

    0

    دوستانی که انگلیسیشون خوبه، آیا هاس سایمون رستا رو استخدام کرده؟

    • محمد یاسین

      3

      2

      ای خدا نگذرد از این امتحانات دانشگاه دوستان امتحانات هم تموم شد و در هفته آینده انشاالله بیشتر فعال میشوم

      • مَمَّدو

        4

        1

        الآن بیا اون دوتا خبر بالا رو جواب بده تا ما ازت بگذریم. خدا به امتحانات کاری نداره ولی من یکی سر پل صراط ول کنت نیستما! حالا تو بگو طرفدارای فراری به بهشت نمیروند یا میروند؟!

      • مَمَّدو

        3

        2

        راستی شما معماری ها مگه امتحانم میدین؟! امتحان مال رشته عمرانه!! شما معماریها یه سری نقاشی میکشین و یه سری ماکت میدین براتون میسازن (اونم خودتون نمیسازین که) و گُر گُر نمره میگیرین. تازه کرونا که نبود فِرت فِرت میرفتین سفرهای استانی واسه بازدید از مراکز باستانی. درس و امتحانتون چی چیه ریاکاری میکنی؟! خخخخخخخ

      • محمد یاسین

        1

        0

        ممدو آمار فوق العاده سخت بود باورت نمیشه تا حالا امتحانی به این سختی نداشتم میگن پشت خودمون اینه بذاریم تا تقلب هم نشه بکنیم

      • محمد یاسین

        1

        0

        ممدو راست کار خودته داداش این استاده زیاد سخت گیر نیست رو کمکت میتونم حساب کنم؟؟؟ 😅😅😅😅 به نام خدا دانشکده معماری دانشگاه فردوسی مشهد نام : تاسیسات مكانیک و سیالات کد 189 4049 355 زمان : 12:45 الی 11:00 پنج شنبه 1399/11/30 نوع ازمون: تستی

      • مَمَّدو

        0

        0

        خخخخخ بده بیاد آی پی رو تا یه دونه بیست برات بگیرم … خخخخ

  33. Mahmood.ghaedi

    2

    0

    من همین روش تعیین خط بیشتر دوس دارم امیدوارم ک عوض نشه
    درباره فریز کردن موتور هم کاملا اشتباه بنظر من
    فرمول وان همیشه در حال پیشرفت بود درحال تکامل. و یهو بیایم جلوی پیشرفت و تکامل بگیرم ک چی ی تیم نمیتونه پاوریونیتش ارتقا بده اشتباه بنظر من خب از ی تیم دیگه موتور بگیر

    • محمد یاسین

      1

      0

      دقیقا اقای قاعدی تو این موضوع کاملا باهاتون موافقم ؛ موتور یکی از مهم ترین چیز هایی بود که بین تیم ها تمایز ایجاد میکرد

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        دلیل اینکه بقیه موافقت کردن هم خیلی خیلی سادس
        میخوان انحصاری بین خودشون بمونه نمیخوان تولید کننده جدید وارد بشه وگرنه پورش دوس داشت تو بازی باشه
        الان دارن روح فرمول وان ازش میگیرن ک کس دیگه ای وارد نشه

  34. Kamran

    1

    0

    آقا مک لارن ظاهرا امسال خیلی طرح خاصی باید داشته باشه.از رنگ مشکی کنار نارنجی استفاده کرده

  35. نوذر

    1

    0

    حیف ، امید داشتم موتور های مهیج تری بیاد در فرمول یک. حداقل میزان سوخت رسانی بالاتر رو برای موتور اجازه میدادن که دور موتور بالاتر بره. فوقش یک توربو را حذف می کردند اما در عوض هیجان بیشتری ایجاد می شد.

  36. iman88

    1

    0

    هلموت مارکو تایید کرده که بند فسخی در قرارداد مکس هست که اگر ردبول در 2021 برای قهرمانی نجنگه ،بهش امکان جدایی میده.