فرمول یک ایران – با اینکه شایعات زیادی در مورد وضعیت قرارداد لوئیس همیلتون وجود دارد اما والتری بوتاس می گوید که به تمدید قرارداد هم تیمی اش اهمیتی نمی دهد.

با پایان فرمول یک 2020، قرارداد راننده بریتانیایی هنوز تمدید نشده است. تاخیر بیش از حد معمول در تمدید قرارداد راننده بریتانیایی شایعات زیادی را پیرامون علت تاخیر آن مطرح کرده است.

راننده فنلاندی که قراردادش را برای فصل بعد تمدید کرده، در مصاحبه با یک تلویزیونی محلی می گوید که به اخبار این روزهای فرمول یک و تمدید قرارداد همیلتون اهمیتی نمی دهد:

من اهمیتی نمی دهم. همه رانندگان فرمول یک خوب هستند، بنابراین هر کس دیگری هم که صندلی او را بدست آورد، رقابت سختی در پیش خواهد بود.

در حال حاضر می توانم بهتر روی خودم تمرکز کنم.

بوتاس برای رقابت قهرمانی در 2021 آماده می شود:

قطعا فقط یک هدف دارم. به عنوان یک تیم، ما سالهاست که در رده های برتر هستیم و مقام قهرمانی سازندگان را کسب کرده ایم. هم تیمی من سالهاست که مرا شکست می دهد، بنابراین تنها هدف من شکست دادن او است.

من فقط روی خودم تمرکز دارم. اگر این کار را انجام دهم و به رشد خود ادامه دهم، فصل خوبی خواهد بود.

115 دیدگاه

  1. ابوالفضل

    19

    2

    ای بابا چقدر این تعطیلات دیر میگذره پس کی فروردین میاد حوصله ام سر رفت

    • Engineer

      10

      4

      آلونسو تو همون یک سالی که با لویس همتیمی بود امتیاز برابر گرفت.
      باتن بعد از یک سال همیلتون رو شکست داد سال بعدشم با 2 امتیاز کمتر باخت.
      رزبرگ بعد 3 سال همیلتون رو شکست داد.
      شاید اگه هیکی کوالین هم 4 سال همتیمی همیلتون بود بالاخره بعد 3 و 4 سال یه بار همیلتون رو شکست میداد.

      ولی بوتاس رو فکر نکنم اگه 10 سالم همتیمی باشه شکستش بده.
      گرچه امسال خیلی بهش امیدوارم چون نشون داده نسبت به 3 سال قبل بهتر شده.
      سرعتش توی تعیین خط ها عالیه.
      توی فاستست لپ ها عالیه.
      توی مسابقه سرعت برابر داره با همتیمیش.
      توی برد ریس بهتر عملکرده.
      ولی در مجموع بازم توی همه ی این ها شکست خورده.

      به 2 دلیل:
      1-عدم توانایی در پیوستگی عملکرد در تمام دور های مسابقه(راننده مسابقه ای خوبی بودن)
      2-عدم توانایی در پیوستگی عملکرد در کل فصل(تمام مسابقه ها خوب عمل کردن)

      باید عملکردش رو توی کسب امتیاز و رتبه های بالا-برد ریس-پودیم-فاست-پول ارتقا بده و پیوستگی ایجاد کنه.

      در غیر اینصورت 20 سال دیگم که همتیمی باشه بازم میبازه.
      الان نشونه های یک راننده ی متوسط رو داره.
      اگه نمیتونه مثل همیلتون و آلونسو خوب باشه.
      لاقل باید مثل باتن و رزبرگ از متوسط بهتر باشه و عملکرد نسبتا خوبی رو ارایه بده.

      • مَمَّدو

        7

        2

        به نظرم تحلیل خوبیه. ممنون. گمون کنم بوتاس مشکل اعتماد به نفس و متمرکز نموندن ذهن داره. ولی در مثالت از باتن نام بردی. اینو روش سوال دارم. جنسن باتن رو از نوجوونبش یادم میاد. نمیدونم که الآن جایی هست که آمارش رو بتونی ببینی یا نه؟ تکنیک و سرعتش حیرت آور بود و هیچی از آلنزو و رایکنن کم نداشت. ولی اخلاقش یه جوری بود که انگار از سر سیری مسابقه میده و فقط وقتی حسش هست و هیجان تحریکش میکرد تازه نبوغش رو نشون میداد و یادمه همیشه از این کارش تعجب میکردم.

      • Engineer

        6

        3

        مَمَّدو
        لطف داری خواهش میکنم
        بله کاملا با نظری که درباره باتن دادی موافقم
        اگه به من بگن بین نفراتی که فقط 1 بار قهرمان جهان شدن یکی رو انتخاب کن.
        قطعا 6 تا اسم میاد تو ذهنم
        جیمز هانت
        نایجل منسل
        دیمون هیل
        کیمی رایکونن
        جنسون باتن
        نیکو رزبرگ

        و یک سری چیز ها رو باید قبول کرد
        مثلا آمار باتن ضعیف تر از رزبگه ولی همه میدونن که باتن بیشتر عمرشو توی تیم های متوسط و ضعیف رقابت کرد و رزبرگ هم آمار خوبش به خاطر ماشین مرسدس بین سال های 13 تا 16 یعنی 4 سال.
        وگرنه باتن چیزی از رزبرگ کم نداره
        1 سال همیلتون رو شکست داد
        2 سال از همیلتون شکست خورد که یکیش با اختلاف 2 امتیازه و انگار مساویه
        بعد اینکه توی مجموع 3 فصل 15 امتیاز بیشتر از همیلتون داشت با ماشین برابر
        و ضمنا یک نایب قهرمانی با ماشین برابر

        باتن راننده فوق العاده ای
        شما یه نگاه به رکورد های فرمول 1 بنداز
        میبینی توی همه موارد به جز فاست همیلتون درصد های بالاتر از شوماخر داره.

        دلیلش چیه؟
        آیا شوماخر کمتر از همیلتونه؟
        نه دلیلش اینه که
        از حق نگذریم همیلتون از 2007 تا 2012 توی مکلارن بود که حداقل توی این بازه 2 سال ماشین برتر و توی 3 سال دیگه هم ماشین دوم گرید بود بعد از ردبول و در حد فراری بود.
        طی سال های 2014 تا الان هم که بهترین ماشین رو داشت.
        سال 2013 هم باز ماشینش بعد ردبول بهترین بود.
        یعنی حدود 9 فصل با ماشین برتر و 5 فصل با ماشین دوم.

        اما شوماخر چی؟
        شوماخر هم 11 فصل توی فراری بود که حداقل 5 فصل ماشین برتر داشت و فصل های دیگه هم ماشین دوم.

        در هر حال شوماخر تنها راننده ای که 15 فصل از 1992 تا 2006 به همتیمیش نباخت.
        و سال های 2010 تا 2012 سه فصل به همتیمیش رزبرگ باخت که این ناشی از دوری از مسابقاته و عادیه.

        و ایکاش شوماخر برنمیگشت چون:
        58 مسابقه داد با ماشین مرسدس که اون موقع ضعیف بود.
        58 تا برد ریس 58 تا پودیم 58 تا پول و 57 تا فاست رو از دست داد.
        و طی 3 سال فقط 1 فاستست لپ به دست آورد.
        308 رو که تعداد مسابقاتش هست رو از 58 کم کنی میشه 250 مسابقه.
        و این درصد آمارش رو خیلی پایین میاره اگه این 3 سال حضور پیدا نمیکرد دیگه اینطوری از همیلتون عقب نبود.

        توی کامنت پایین تر آمارش رو برات میزنم.

      • Engineer

        6

        1

        آمار همیلتون و شوماخر در حال حاضر به جز گرند اسلم.
        برد ریس
        همیلتون:95 از 266 – 35.71%
        شوماخر:91 از 308 – 29.55%

        پودیم
        همیلتون:165 از 266 – 62.03%
        شوماخر:155 از 308 – 50.32%
        پول
        همیلتون:98 از 266 – 36.84%
        شوماخر:68 از 308 – 22.08%
        فاست
        همیلتون:53 از 266 – 19.92%
        شوماخر:77 از 308 – 25.16%
        ——–
        حال آمار شوماخر تا پایان سال 2006
        برد ریس
        91 از 250 – 36.4%
        پودیم
        155 از 250 – 62%
        پول
        68 از 250 – 27.2%
        فاست
        76 از 250 – 30.4%

        دوستانی که دو روز شروع کردن فرمول 1 دیدن و فکر میکنن همیلتون پر افتخار ترین تاریخه
        اگه سه سال شوماخر با مسابقه دادن الکی توی مرسدس درصد آماریش رو پایین نمیاورد مجموعا در درصد آماری مثل همیلتون بود.

        شوماخر با 15 فصل حضور و همیلتون با 14 فصل جدا از برتری ماشین همیلتون که اختلافش با ماشین های رقیب زمان خودش خیلی بیشتر از اختلاف ماشین شوماخر و بقیه بود.

        اینم یه کامنت تحلیلی زیبا تقدیم به هواداران شوماخر و فراری.

      • مَمَّدو

        3

        2

        بسیار جالب و خوب. ممنون.
        با اجازه یه کم تکمیلش میکنم:
        حضور مجدد شوماخر بیشترین دلیلش، استفاده تیم فنی مهندسی مرسدس از نظراتش در ساخت شاسی و عملکرد آیرودینامیک بود. همین طور هم شد که پشت سرش همیلتون به مرسدس اومد و با اون ماشینی که شوماخر پخته بود گُر و گُر قهرمان شد. ضعفی در اون شاسی و آیرودینامیک میدیدی؟ آیا سابقه داشت یه شاسی ساز در عرض سه فصل اینقدر پخته بشه؟
        و راستش من چون اون سالها خیلی خوب یادمه، به حرفم اعتماد کن اگه میگم که رزبرگ از شوماخر کندتر بود. مایکل یه تکنین کم فرمونی داره که در مرسدس براش اونو مهیا نمیکردن و دلیلش آماده سازی ماشین برای نسل جوونای بریتانیایی تکنیک بود. ولی اون وسط مسطا قشنگ تو خاطرم هست که یه چند مرتبه ای براش ماشین رو اونجوری تنظیم کردن که یهو بیش از نیم ثانیه سریعتر شد. خلاصه لوئیس جونمون مدیون مایکله.

      • مَمَّدو

        2

        2

        بسیار جالب و خوب. ممنون.
        با اجازه یه کم تکمیلش میکنم:
        حضور مجدد شوماخر بیشترین دلیلش، استفاده تیم مرسدس از مهارتش در ساخت شاسی و عملکرد آیرودینامیک بود. همین طور هم شد که پشت سرش همیلتون به مرسدس اومد و با اون ماشینی که شوماخر پخته بود گُر و گُر قهرمان شد. ضعفی در اون شاسی و آیرودینامیک میدیدی؟ آیا سابقه داشت یه شاسی ساز در عرض سه فصل اینقدر پخته بشه؟
        و راستش من چون اون سالها خیلی خوب یادمه، به حرفم اعتماد کن اگه میگم که رزبرگ از شوماخر کندتر بود. مایکل یه تکنین کم فرمونی داره که در مرسدس براش اونو مهیا نمیکردن و دلیلش آماده سازی ماشین برای نسل جوونای بالانس تکنیک بود. ولی اون وسط مسطا قشنگ تو خاطرم هست که یه چند مرتبه ای براش ماشین رو اونجوری تنظیم کردن که یهو بیش از نیم ثانیه سریعتر شد. خلاصه لوئیس جونمون مدیون مایکله.

      • مَمَّدو

        2

        2

        بسیار جالب و عالی. ممنون.
        با اجازه یه کم تکمیلش میکنم:
        حضور مجدد شوماخر بیشترین دلیلش، استفاده تیم فنی مهندسی مرسدس از نظراتش در ساخت شاسی و عملکرد آیرودینامیک بود. همین طور هم شد که پشت سرش همیلتون به مرسدس اومد و با اون ماشینی که شوماخر پخته بود پشت هم قهرمان شد. ضعفی در اون شاسی و آیرودینامیک میدیدی؟ آیا سابقه داشت یه شاسی ساز در عرض سه سال اینقدر پخته بشه؟
        و راستش من چون اون سالها خیلی خوب یادمه، به حرفم اعتماد کن اگه میگم که رزبرگ از شوماخر کندتر بود. مایکل یه تکنیک کم فرمونی داره که در مرسدس براش اونو مهیا نمیکردن و دلیلش آماده سازی ماشین برای نسل جوونای بالانس تکنیک بود. ولی اون وسط مسطا قشنگ تو خاطرم هست که یه چند مرتبه ای براش ماشین رو اونجوری تنظیم کردن که یهو بیش از نیم ثانیه سریعتر شد. خلاصه لوئیس جونمون مدیون مایکله

      • @sebvr

        4

        2

        تحلیل خوبی بود فقط در یک بند ازش باهاتون موافق نیستم … بوتاس تو فاستست لپ های تعیین خط بهتر شده و پیشرفت کرده ‌… ولیکن توی مسابقات هم نسبتا پیوسته رانندگی میکنه…..و مشکلات اصلی بوتاس ۲ تاست ۱-استارت های بد ۲- عدم اعتماد به نفس
        و به نظرم والتری راننده ی واقعا خوبیه اگه اعتماد به نفس خودش رو بدست بیاره…. با تشکر

      • مَمَّدو

        5

        1

        ای بابا! یهو سد رو ول میکنن. اولش که کامنتم نمیاد بعد یهو همه رفع سد معبر میشه خخخخخ شرمنده داداشام.

      • Engineer

        4

        0

        @sebvr
        آفرین
        عدم اعتماد به نفس و در رانندگی و قهرمانی و استارت های بد هم ضعفش هست

      • iman88

        3

        1

        ممدو زیر کامنت تکراری یه کامنت با عنوان:
        “خطاب به adمین” بنویسید و ازشون بخواید کامنت تکراری رو تایید نکنن.
        البته به شکل معمول بنویسید نه جوری که من نوشتم.
        اینجوری خاطر یه عده که به تعداد کامنتها حساسن هم مکدر نمیشه.

      • Engineer

        5

        2

        مَمَّدو
        کاملا معتقدم به حرفی که میزنی
        اولا واعا مقایسه رزبرگ و شوماخر خنده داره
        قطعا شوماخر سریعتر و بهتر است
        دوما
        بعضی از این همیلتون فن ها دایما از پیشرفت ماشین به دست همیلتون حرف میزنن
        و میگن اگه همیلتون نبود ماشین الان این نبود

        یه سوال دارم ازشون
        اگه شوماخر توی 3 فصل اون ماشین ته جدولی رو توی پیشرفت به جایی نمیرسوند که همیلتون باهاش بتونه توی 2013 چهارم بشه و از 2014 به بعد هم 6 تا قهرمانی بگیره که میتونست 7 تا باشه
        اگه شوماخر ماشین رو آماده نکرده بود برای همیلتون تا 2016 فقط 4 فصل همیلتون و رزبرگ باید روش کار میکردن تازه تا برسه به جایی که توی 2015 بود

        در اصل شوماخر حدود 5 فصل رو برای مرسدس توی توسعه و پیشرفت اتومبیل خرید و جلو انداختشون.

      • Engineer

        1

        0

        @sebvr
        اگه یادت باشه میبینی 1 و 2 تا مسابقه رو که 1 تا 3 ثانیه جلو بود فقط واسه قفل شدن تایر از دست داد پس توی هر دور مسابقه پیوسته رانندگی نمیکنه.
        البته قبول دارم که امسال خیلی بهتر شده و تقریبا 95% مسابقه رو خوب رانندگی میکنه ولی بازم باید روی بیشتر کردن سرعتش و سبقت گرفتن و همینطور ایجاد اختلاف با نفر پایین تر و کم کردن اختلاف با نفر بالاتر کار کنه.

  2. mohammad

    9

    8

    لویس نیاد به راحتی قهرمان میشی اونوقت اسمت میره کنار کسی مثل کیمی رایکونن و ازت به عنوان یکی از قهرمان های فرمول یک نام میبردن در حالی که امثال ریکیاردو با تمام شایستگی هاشون و یا حتی مارک وبر باریچلو ماسا و… هیچکدوم قهرمانی نیاوردن

    • Hamoon

      17

      0

      کیمی همین الانشم از نصف این راننده ها بهتر

      • mohammad

        10

        0

        کاملا موافقم
        منظورم این بود که بوتاس با اینکه در اون حد نیست ولی با این مرسدس میتونه کنار کسی کثل کیمی بنشینه

  3. مَمَّدو

    11

    2

    بنده خدا چه دل عزاداری داره. فکر کنم بعدا دچار افسردگی بشه طفلکی.
    یه خبر:
    جولیانو آلسی فرزند ژان آلسی به فرمول ۲ ژاپن پیوست. پدرش این حرکت رو اینطور توضیح داد که اگر میخواستم در فرمول ۲ برایش یک صندلی رزرو کنم، بایستی میلیاردر میبودم! ایشون گفته که در فرمول ۲ ژاپن، تقریبا هر آخر هفته میشه یه رقابت داشت و کلی پیشرفت کرد در صورتیکه اینکار در فرمول۲ خیلی هزینه میبره.
    حتی اسم برده که اگه میک شوماخر تونسته دو فصل در فرمول ۲ باشه بخاطر حمایت مارانللو هست و انروزه جوونهای مستعد به شدت با مشکل مالی دست و پنجه نرم میکنند.

    • iman88

      15

      0

      خود السی عضو اکادمی فراری بوده و تا همین جا هم که بالا اومده کم ازش حمایت نشده

      • مَمَّدو

        11

        0

        آره بابا. جولیانو جزو اون هفت نفری بوده که این هفته با فراری تست دادن. ولی ظاهرا دیگه برای فرمول دو اطش حمایت نمیکنن.

      • iman88

        11

        0

        اره.این به نوعی مراسم پشت پاش بود.دیگه راننده فراری نیست.

      • مَمَّدو

        8

        1

        خخخخخخخخ … پشت پا؟! … خخخخخ

    • @sebvr

      4

      0

      درسته متاسفانه تو ورزشی هستیم که از اولین روز ها پول هزینه توش یکی از مهمترین عامل هاست… برای دیدن درستی این حرف تو رو به خوندن زندگینامه کیمی رایکونن که سید ترجمه ش کرده دعوت میکنم… کسی که اصلا پولدار نبود ولی انقدر با استعداد بود که خود به خود خدا در های تازه ای رو به روش باز کرد کم کم اسپانسر ها بیشتر شدن و…. کیمی دوران فوق العاده سختی داشت و خیلی از لحاظ شناخت ماشین قویه چون توی خانواده ای بزرگ شد که این کاره بودن ((مکانیک بودن)) و جزو معدود کسایی که میتونه موتور ماشین فرمول یک رو سر هم کنه و این تو رانندگی هم خیلی بهش کمک میکنه… با تشکر….((گفتم اینم بگم جالبه که کیمی از ۳ سالگی حرف زدن رو یاد گرفت…))

  4. iman88

    15

    0

    شاید مشکل از خشم و فشار خون و اشک جمع شده در چشم باشه که بعضیها خطوط کا…ها رو در هم و بر هم و متفاوت با چیزی که هست میبینن.هرچند نسخه ای برای دل ادمها نمیشه پیچید،حداقل چشمامون رو پاک کنیم.
    ——
    در پیوست انتقادی که چند روز پیش به ف1 ایران داشتم لازم دیدم چند نکته رو توضیح بدم.
    اولا بنده کسی رو خاله زنک خطاب نکردم.
    بنده نخواستم کسی کار اضافه ای انجام بده که در توانش نیست که یه عده مدافع حقوق ادم…ها، مشقت کاری که انجام میدن رو پیش کشیدن. تمام صحبتم صرف منابع موجود در جای درست بود تا اینجا همونطور که داره میشه ،تبدیل به یه نشر… زرد نشه.
    دلیلی وجود داره که صدها نفر از کاربرا تو هر دوره اینجا رو ترک کردن.یه نگاه بندازید به پستهای 3 سال پیش ببینید چند نفر از اون کاربرها باقی موندن !همینطور کاربرهایی که دو سال پیش و یک سال پیش فعال بودن.خیلیها به پیشنهادی که اخیرا به من (و اون 30 نفری که فکر میکنیم این سا… اگر میخواد به حیاتش ادامه بده باید تغییری تو کیفیت کارش ایجاد کنه)داده شد عمل کردن و رفتن.و من شک ندارم این اتفاق برای گروه حال حاضر هم میوفته.
    تقبیح تلاش برای بهبود جایی که درش حضور داری(حتی اگر برات دعوتنامه نفرستاده باشن)واقعا غم انگیزه،هرچند عجیب نیست،به هر حال داریم تو مملکتی زندگی میکنیم که مقاومت دربرابر انتقاد بخشی از فرهنگ چندهزار سالشه.اما خوشحالم که تو این سا… فقط یک نفر این موضع رو حفظ کرد.
    هرچی نباشه من زیاد از نظرات تخیلی و اسناد جعلی و تئوریهای توطئه این افراد انتقاد کردم،شاید میخوان این جوری جبران کنن.یعنی امیدوارم اینطوری باشه.
    در ضمن سا…ها از بازدید کاربراشون حق تبلیغات میگیرن،جدا از تبلیغی که برای فروش محصولاتشون میکنن.پس زیاد نقش خودتون رو تو س…ها و ش…های اجتماعی دست کم نگیرید.
    شاد باشید.

    • مَمَّدو

      7

      2

      ایمان؟!
      اینقد سخ نگیر بابا‌. حالا این بحث زیاد مهم نبود که دفاعیه نوشتی. ما دوستت داریم داداش. همین وقت رو بذار دوتا تحلیلی مقاله ای چیزی بذار کامنتت.چاکرتیم.

      • iman88

        8

        0

        دقیقا چیش مهم نیست؟انتقاد از وضعیت س…؟روشن کردن چیزی که بهم نسبت دادن؟نظرتون درمورد چهل تا جک زیر هر پست چیه؟مهمه یا مهم نیست؟
        بنده برعکس بعضیها در قبال نظراتم مسئولم.وقتی برداشت اشتباهی از نظراتم بشه(حتی اگر تماما از سر غرض ورزی باشه)پاسخگوام.وقتی ابهام و سوالی بوجود بیارم هم جوابگوام…پس اگر دیدید حرفی زیادیه، اسکرول کنید.
        ————-
        در اخر هم حالا که داریم دور هم به همدیگه این و اونو توصیه میکنیم؛این توصیه هم از من داشته باشید:
        اگر چیزی مهم نیست از ابتدا واردش نشید.

      • مَمَّدو

        4

        2

        ایمان، دوست عزیز من،
        همه چیزهایی که میگی درستن
        و همه چیزهایی که میگی، نادرست!
        ولی اینو فقط وقتی قلبن درک میکنی که یه دسته از موهات سفید بشه. 😔😑😔
        نه اون چیزهایی که میگیم، همونی هستن که فکر میکنیم داریم میگیم، و نه اون چیزهایی که برداشت میکنن، همونیه که ما فکر میکنیم. پس اصلا و ابدا خودت رو درگیر توضیح نکن. راحت نظرت رو بگو و به تعداد لایک و دیسلایک فقط برای اینکه سلیقه جمعی دستت بیاد اهمیت بده. همین. پیر شی الهی.

      • iman88

        5

        0

        سعی میکنم ازین به بعد کمتر سخت بگیرم.
        امیدوارم شما هم زندگی طولانی و شادی داشته باشی.

      • مَمَّدو

        4

        1

        کامنت هاتم خیلی خوبن ممنون.

    • Mehdi)Shabneshin)

      1

      1

      چندمین کامنت انتقادی است که مینویسم و تمام قبلی ها بدون استثنا تأیید نشدن.
      دوستان ظاهرا فکر کردن با سانسور و بستن دهان بقیه میتونن جک دورسی یا زوکربرگ بشن!خودتون خنده‌تون نمیگیره!؟ یعنی برای تایید یک نظر باید زبان مادری را هم تغییر داد؟
      تاجایی که فهمیدم امکانی برای حذف اکانت وجود نداره.پس لطف کنید این اکانت من را بُن کنید چون واقعا نمیخوام عضوی از این سایت باشم.

    • Kamran

      6

      0

      عالی بودی

  5. محمد یاسین

    8

    1

    سلام دوستان گفتم حالا که ایام تعطیلاته و حوصله همه سر رفته مصاحبه ژان تاد رو درباره تسونودا ترجمه کنم و براتون بزارم خلاصه اگه کم و کسری بود ببخشید نهایت توانم رو در انگلیسی گذاشتم . شرح مصاحبه : تورو روسو ، در گرندپری 2020 ، در ایمولا در روز چهارشنبه اعلام کرد تسونودا را به خدمت گرفته و درسال 2021 از وی استفاده میکند.

    مسابقه دهنده ژاپنی مورد حمایت هوندا چراغ سبز را برای صعود از F2 به F1 در ماه گذشته دریافت کرد و لی پیر گسلی در این فصل یک مسابقه رو برده است و خیلی بعید است تسونودا جایگزین او باشد .

    در حالی که مقررات رانندگی در اتومبیل های فعلی در خارج از تست های قبل و بعد از فصل و آخر هفته های مسابقه را فقط به دو روز فیلمبرداری محدود می کند ، اما آنها مجاز به اداره اتومبیل هایی هستند که حداقل دو سال از عمر آنها برای مسافت پیموده شده نامحدود است.( مثال اتوموبیل های 2018 _ 2019 _ 2020)

    تست های پیش فصل امسال فقط به سه روز محدود شده است – یعنی هر راننده فقط 1.5 روز در ماشین می ماند – الفا ترایوری می خواهد با سپردن ماشین های قدیمی تر به او ، تسونودا را آماده کند.
    وی اولین آزمایش F1 خود را در ایمولا در نوامبر گذشته به پایان رساند و با آزمایش ماشین 2020
    الفا ترایوری در آزمون ابوظبی در پایان فصل ، این آزمایش را انجام داد. چهارشنبه سومین تجربه او با سومین اتومبیل متفاوت است.

    این قابل درک است که او همچنین در ماه آینده آزمایش بیشتری را در میسانو برگزار می کند ، اگرچه شرایط دشوار جهانی( همه گیری کرونا ویروس ) به این معنی است که این ازمایش از رسانه ها پشتیبانی نمیشود. و نتیجه نهایی ان مشخص نخواهد بود .

    • MH14

      1

      1

      خیلی خوب بود
      تو این وضع تا فروردین چطوری دووم بیاریم رو خدا میدونه😅

    • امید نورمحمدی

      3

      2

      محمد یاسین : دستت درد نکنه. فارغ از اینکه من مخاطب مطلب شما باشم یا نباشم و برای من مفید باشد یا نباشد از کار بسیار پسندیده ای که کردی خیلی خوشم آمد.
      شما بجای توهین و افترا به دیگران و توقع از سایرین خودت آستینت را بالا زدی و مطلبی که فکر میکردی برای همه مفیده نوشتی. ادمین گرامی هم اجازه انتشار دادند که جای قدردانی داره.
      این کار شما بسیار ارزنده است .

      • محمد یاسین

        2

        1

        خیلی ممنون استاد نور محمدی من همیشه از مطالب شما فیض میبرم ، امیدوارم مطلبم خوب بوده باشه ؛ گرچه که قطعا خالی از اشتباه نبوده

  6. محمد یاسین

    8

    1

    اقا چرا کامنت من تایید نمیشه کلی وقت گذاشتم روش

    • مَمَّدو

      7

      1

      یکی دو تا واژه رو تغییر بده.
      کلمه هایی مثل omدیر ، asیت ، eمیل ، akنال، شَبَke ,

      • iman88

        15

        0

        کامنت منم تایید نشده.تغییرش دادم بازم تایید نشد.
        البته معمولا اگر کامنتت چیز خاصی نداشته باشه سریعا تایید میشه.اما اگر چیزی داشته باشه که به مذاقشون خوش نیاد به تاریخ میپیونده.

      • NICO ROSBERG-06

        8

        1

        با ممدو موافقم
        آقا دیگه خداوکیلی رسما دارین املای واژه های اصیل فارسی رو تو ادبیات ایرانیمون تغیییر میدین اینکار شاید الان مشکلی به نظر نیاد اما به مرور زمان واقعا به ضرر دستور زبان فارسی اصیلمون میشه. نکنین توروخدا اینکارو..
        مثل نوشتا زبان و گفتار هندی که دو کلمش هندیه یک کلمش انگلیسی.نکنین خواهشا.

      • mohammad

        5

        0

        فکر نم رندومه چون همه چیز خب بنویسی هم یهو تایید نمیشه

      • Mahdi

        7

        0

        کاملا موافق ام حالم از زبان هندی بهم میخوره

        زبان ترکی هم دیدین چه بلایی سرش اومده با حروف اینگلیسی نوشته میشه

        زبان فارسی ما باید سرجاش بمونه
        پاس بدارید✌👌

      • مَمَّدو

        7

        1

        چاکرم Nico😄
        یاد یه جوک افتادم :
        پسره داشت چت میکرد که وسطش نوشت : بابام گفته اگه یه بار دیگه در حال چت ببینمت، سرت رو میکوبم رو کیبورد! ولی خیلی مهربونه. مطمئنم شوخی کرده (یه دقه بعد)
        Dojggv sfhxFefi#^_$£
        آی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی
        Dyj#%^”^$^&ااتتدبفfugfhig
        خداااااااا
        Fhfmbz@÷%hfvgh$$&_/^*&%_6^=

  7. akbar

    8

    0

    روزی یه خبر کار میکنید
    اون خبر هم از بی اهمیت ترین اخبار گلچین میکنید
    مدتهاست خبری از یک مقاله ی فنی خوب تو سایتتون نیست
    این سایت بعد رفتن سید به شدت از نظر محتوا افت کرده
    اخبار و تیتر هایی که میزنید بیشتر جنبه ی به جون هم انداختن طرفدارای دو تیم یا راننده رو داره
    امیدوارم هرچه زودتر این سایت از این وضعیت خارج بشه و یه تکونی به خودش بده.

    • Mahdi

      2

      0

      مگه سید رفته😯؟
      من خبر نداشتم….😣

  8. مَمَّدو

    7

    0

    یه تحلیل:
    در خودروهای فعلی، اثر اغتشاش هوای ناشی از چرخ های باز (بدون گلگیر) و بال عقب و حتی اثر بال جلو، به قدری زیاده که وقتی خوردوی پشت سری به فاصله زیر نیم ثانیه (مناسب برای سبقت) میرسه، حدود ۴۵ درصد از دانفورس و نیروی عمودی ناشی از فشار هوا روی بال های جلو و عقبش رو از دست میده. (مثلا اگه ۱۰۰۰ کیلوگرم نیرو داشت، در اون شرایط میشه ۵۵۰ کیلو و ۴۵۰ تا رو از دست میده!). برای کاهش این اغتشاش، در خودروهای بعد ۲۰۲۲ قراره که اثر بالها رو کمتر و دیفیوزر (که در کف خودرو هست و زیاد مخرب نیست) رو بیشتر کنن. ظاهرا یه دونه بچه گلگیر هم بالای چرخها میذارن که اغتشاش اونها هم کمتر بشه. ضمن اینکه ناحیه ای از رینگ رو که در اتوموبیل معمولی به نام قالپاق میشناسیم و در خودرو فرمول یک محل خروج هوای خنک کننده دیسک ترمزه، با یه درپوش محدود میکنن که اغتشاش جانبی هم کمتر بشه.

    • مَمَّدو

      8

      1

      هیچی دیگه، با همین فرمون بریم، هنوز ۲۰۵۰ نشده باید شاهد رقابت رانندگان با دوچرخه باشیم چون هم آلودگیش کمتره هم اغتشاش نداره هم رقابت سازندگانش کمتره … خدا بخیر کنه انشالله

      • iman88

        7

        1

        اره یه زمانی ماشینها زیر نیم ثانیه 20 دور همدیگه رو تعقیب میکردن.الان فقط تو مستقیمی همچین چیزی امکان داره.البته سبقتها قبلا فوقالعاده کمتر بودن.شده مسابقاتی که در کل 5 تا سبقت هم توشون اتفاق نمیوفتاد.
        الان کمترین میزان سبقت بالای 20تا تو هر ریسه.
        هر دوتا هم مشکل خودشون رو دارن.قبلا ماشینها میتونستن به راحتی همدیگرو تعقیب کنن اما سبقت خیلی خیلی سخت بود و دفاع یکی از ارکان مسابقات بود.یعنی یه راننده میتونست با ماشین به مراتب کندتر ماشین مهاجم رو دفاع کنه و این خودش رقابتهای جذابی رو رقم میزد.در عوض امروز سبقت راحت شده ،اما تعقیب سخت شده و البته امکان دفاع از ماشینهای کندتر گرفته شده.
        رویای من ترکیب این دو دوره با همه.به نوعی دی ار اس باشه اما محدودتر بشه.ماشینها راحت تر همدیگه رو دنبال کنن و دفاع امکان پذیر بشه.در واقع قوانین 2022 اگر جواب بدن سبقت رو از الان هم ساده تر میکنن.الان ماشینها اگر برسن رد شدن.دیر و زود داره اما بالاخره رد میشن.چالش واقعی الان رسیدنه که اینم قراره از بین بره.راستش فکر میکنم اگر دی ار اس رو محدودتر نکنن ،(اگر قوانین جدید به هدف بشینه)رقابتها خیلی بی معنی میشن.چون دیر یا زود دوباره چندتا تیم خودشون رو جدا میکنن و ایندفعه هیچی جلودار ماشینهای سریعتر نیست که از روی ماشینهای کندتر رد نشن.تعقیب سادست و با دی ار اس سبقت هم سادست.
        واقعا دلم برا اونزمان تنگ شده که بعضا سریعترین ماشین گرید پشت یه ماشین میدفیلد کل ریس دفاع میشد .اشتباه نشه شرایط الان رو ترجیه میدم اما کاش قوانین جدید ترکیبی از هر دو بسازه.

  9. محمد یاسین

    3

    1

    وستان گفتم حالا که ایام تعطیلاته و حوصله همه سر رفته مصاحبه ژان تاد رو درباره تسونودا ترجمه کنم و براتون بزارم خلاصه اگه کم و کسری بود ببخشید نهایت توانم رو در انگلیسی گذاشتم . شرح مصاحبه : تورو روسو ، در گرندپری 2020 ، در ایمولا در روز چهارشنبه اعلام کرد تسونودا را به خدمت گرفته و درسال 2021 از وی استفاده میکند.

    مسابقه دهنده ژاپنی مورد حمایت هوندا چراغ سبز را برای صعود از F2 به F1 در ماه گذشته دریافت کرد و لی پیر گسلی در این فصل یک مسابقه رو برده است و خیلی بعید است تسونودا جایگزین او باشد .

    در حالی که مقررات رانندگی در اتومبیل های فعلی در خارج از تست های قبل و بعد از فصل و آخر هفته های مسابقه را فقط به دو روز فیلمبرداری محدود می کند ، اما آنها مجاز به اداره اتومبیل هایی هستند که حداقل دو سال از عمر آنها برای مسافت پیموده شده نامحدود است.( مثال اتوموبیل های 2018 _ 2019 _ 2020)

    تست های پیش فصل امسال فقط به سه روز محدود شده است – یعنی هر راننده فقط 1.5 روز در ماشین می ماند – الفا ترایوری می خواهد با سپردن ماشین های قدیمی تر به او ، تسونودا را آماده کند.
    وی اولین آزمایش F1 خود را در ایمولا در نوامبر گذشته به پایان رساند و با آزمایش ماشین 2020
    الفا ترایوری در آزمون ابوظبی در پایان فصل ، این آزمایش را انجام داد. چهارشنبه سومین تجربه او با سومین اتومبیل متفاوت است.

    این قابل درک است که او همچنین در ماه آینده آزمایش بیشتری را در میسانو برگزار می کند ، اگرچه شرایط دشوار جهانی( همه گیری کرونا ویروس ) به این معنی است که این ازمایش از رسانه ها پشتیبانی نمیشود. و نتیجه نهایی ان مشخص نخواهد بود .

  10. akbar

    4

    0

    پیام قبلی من تایید نشد
    خلاصه ای از پیام قبلیم رو میگم
    اخیرا این sایت از بی محتوایی خبری شدید رنج میبره
    یه فکری به حالش بکنید
    اگه قراره یه خبر در روز کار کنید ، دست کم یه چیز درست حسابی تر کار کنید

    • مَمَّدو

      3

      1

      دوستان، بیاین خودمون از این ور اون ور خبر بگیریم و بذاریم تو کامنت هامون. به هر دلیلی که من باهاشون همدردی هم میکنم و بهشون حق میدم ظاهرا در حال حاضر مشکل کمبود نویسنده دارن. اگه کسی میتونه بره عضو بشه و ما ازش استفاده کنیم.

      • محمد یاسین

        1

        2

        ممدو عزيز كامنتم كه تاييد نشد درباره صحبت هاي ژان تاد درباره تسونودا بود ولي تاييد نشد

  11. محمد یاسین

    2

    1

    سلام دوستان گفتم حالا که ایام تعطیلاته و حوصله همه سر رفته مصاحبه ژان تاد رو درباره تسونودا ترجمه کنم و براتون بزارم خلاصه اگه کم و کسری بود ببخشید نهایت توانم رو در انگلیسی گذاشتم . شرح مصاحبه : تورو روسو ، در گرندپری 2020 ، در ایمولا در روز چهارشنبه اعلام کرد تسونودا را به خدمت گرفته و درسال 2021 از وی استفاده میکند.

    • مَمَّدو

      2

      1

      من کاراش رو ندیدم. چجور راننده ایه؟ سبکش چطوریه؟

  12. آرشا

    9

    0

    یا خدا سباستین چرا اون شکلی شده😦
    بنظرم بدون کلاه رانندگی کرده.

  13. NICO ROSBERG-06

    3

    0

    با ممدو موافقم
    آقا دیگه خداوکیلی رسما دارین املای واژه های اصیل فارسی رو تو ادبیات ایرانیمون تغیییر میدین اینکار شاید الان مشکلی به نظر نیاد اما به مرور زمان واقعا به ضرر دستور زبان فارسی اصیلمون میشه. نکنین توروخدا اینکارو..
    مثل نوشتا زبان و گفتار هندی که دو کلمش هندیه یک کلمش انگلیسی.نکنین خواهشا.

    • Shumi1

      6

      0

      من که دیگه کلا بیخیال کامنت گذاشتن شدم دیروز ۳تا گذاشتم هیچ کدوم نمیدونم تایید نشد،نمیدونم چی،انگار کامنتا یه جایی این وسط گیر میکنن چون نه تایید میشن نه پاک میشن
      البته اگه این کامنتم رو دیدید خوشبختم از دیدن روی ماه همتون

  14. iman88

    8

    0

    اره منم دیدم باورم نمیشد این خود سبه.تازه متوجه شدم که سالهاست بدون کلاه ندیدمش.

    • AmirAli

      7

      0

      توی دو ماه اینشکلی شد چرا، موهاش رو تو فراری جا گذاشت، بال هاش رو تو ردبول

      • مَمَّدو

        9

        0

        “موهاش رو تو فراری جا گذاشت و بالهاشو تو ردبول” 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭💔💔💔💔

  15. mahyar

    6

    1

    دوستان فراموش کردن که نیکو هالکنبرگ الان بدونه صندلیه .
    چیزی هم از پرز کم نداره .
    میتونه جایگزینی برای همیلتون بشه .
    اما من خودم رو جای همیلتون میذارم، سنم بالا رفته و نمیشه تا خدا هم که شده پشت ماشین های f1 نشست و همون سطح همیشگی رو داشت .
    پس قرار نیست که فقط یک فصل دیگه باشم .
    میخوام که بعد از زدن رکرد شوماخر باز هم بمونم .
    چون ممکنه مرسدس بعد از شکسته شدن رکرد منو کنار بزاره .
    پس قرار داد سه ساله میبندم .(فکر کنید برای هر فصل باید بهش 50 میلیون دلار بدنالبته رقمش هنوز مشخص نیست اما …)
    خوب برای بعدش چی ؟ ی سمتی در تیم مرسدس .
    در واقع چرا مثل نیکی لاودا نباشم ؟
    راننده پرقدرتی بود و بعد در تیم تا زمان مرگش حضور داشت . من عاشق f1 هستم .

    • Mahdi

      5

      1

      دقیقا مشکل همینه
      مرسدس میدونه هر راننده ای رو که بیاره به شرطی خوب باشه براحتی میتونن ببرن پس دلیلی نداره ۱۵۰ میلیون دلار به لوعیس بدن

    • مَمَّدو

      3

      0

      واقعا قضیه پیچیده ایه. یعنی من مدیر تیم بودم چیکار میکردم؟ ببینین رئال مادرید چطور کریس رونالدو رو گذاشت کنار! یا منچستر، بکهام و نیستلروی رو. یعنی چی میشه عاقبت لوئیس؟ 😳🥺

    • Mahmood.ghaedi

      1

      3

      قانون سقف بودجه هست ک ب جفت رانندها باید 30 ملیون بدن ک 8 ملیون حقوق سالیانه بوتاس هست
      و طبق قانون بیشتر از 22 ملیون تیم نمیتونه ب لوییس بده پس خود ب خود این اعدادی ک همه جا دربارش حرف میزنن غیر واقعیه
      نکته بعدی ک خیلی مهمه مدت قرارداد لوییس
      ک بنظر من باید ی ساله قرارداد بسته بشه
      اونم بخاطر سن لوییس هست ک دیگه واسه ورزشی با این حد از فشار پیر حساب میشه و از اونجایی ک همیشه هم گفتم همیشه تیم مهمتر از رانندس مرسدس از سال بعد باید راسل و ی راننده جون دیگه ک البته تجربه هم داشته باشه استخدام کنه
      ک من خودم دوس دارم نوریس هم تیمی راسل باشه

      • مَمَّدو

        0

        4

        یعنی واقعا از هیچ راه قانونیه دیگه ای نمیتونن پولی که به راننده میدن رو افزایش بدن؟

      • مَمَّدو

        4

        1

        نمیتونن مثل سردار رادان (مدیرعامل اسبق پرسپولیس) نفری یه سوئیچ الگانس بدن بهشون و بگن کادو تولده!

  16. علیرضا

    3

    3

    بوتاس عشقه
    همیلتون هم تمدید میکنه شک نکنید
    🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🤝🤝🤝🤝

  17. AM-PHD

    2

    1

    وبگاه اینترنتی( :/ ) رسمی ف1 دو ویدئو بارگذاری کرده که یکی مکالمه های تیم ردبول هست موقعی که مکس ورستپن تو مجارستان قبل از مسابقه تصادف کرد و یکی 10 لحظه برتر نایجل منسل، هر دوتا ویدئو های واقعا خوبی هستن حتما ببینید.

    • AmirAli

      3

      0

      چرا کامنت قبلیم ثبت نشده 😐😐
      بخدا کلافه شدیم

  18. AmirAli

    6

    0

    پیج استون مارتین اف وان ویدئو های جذابی گذاشته از ورود سب به کارخونه و خوشآمد گویی بهش…
    تا کی منتظر تست و رونمایی ماشین بمونیم 🥲
    جالبه لوکیشن هم زده بود سیلوراستون
    چهره سب کمی شاداب تر بود…

    • مَمَّدو

      4

      1

      👌👌👌
      دیدی؟ واقعا شاداب تر نبود؟ منم احساس کردم خنده هاش فتلی تره ها!

  19. Mahmood.ghaedi

    5

    0

    بازهم قبل از ی فصل جدید و حرفهای تکراری بوتاس
    بوتاس عمرا نمیتونه لوییس شکست بده
    وقتی نمیتونه ب ماشین لپی نزدیک بشه
    وقتی نتونه سبقت بگیره
    حتی نمیتونه خوب متشین جلویش دنبال کنه چطور میخواد قهرمان جهان بشه
    همیشه ک نفر اول استارت نمیزنه
    تازه اگه استارت خوب بزنه

    • مَمَّدو

      4

      1

      یکی گفته بود بوتاس مثل باریچلو
      عمررررررا. باریچلو پدر رقبای شوماخر رو در میاورد و کاملا در نتیجه مسابقه تاثیر گذار بود. ولی الآن بوتاس اگه خودش به لوئیس فشار بیاره وگرنه رقیبا که به راحتی ازش رد میشن.

  20. Mahmood.ghaedi

    5

    0

    من ب دوتا از دوستان ی معذرت خواهی بدهکارم
    Engineer
    و ممدو
    واسه نوع ادبیاتی ک در جواب کامنتهای دوستان داشتم بخصوص Engineer ک با نظرشون شدیدا مخالفم ولی حق توهین نداشتم معذرت خواهی میکنم

  21. مَمَّدو

    3

    1

    سرور مایی محمود آقا. چرا بنده رو خجل میفرمایید. شما هر نقدی داشتی و داری، بالای سر و روی چشمان من. کوچیکتم داداش.

  22. مَمَّدو

    4

    2

    تفسیر عکس روز :
    لوئیس در گوش بوتاس :
    این توتو نامرد یه صفر از قرارداد منو کم گذاشت و الآنم میگه دستم خورد اشتباهی شد … آره ارواه باباش

    • محمد یاسین

      4

      1

      تفسیر عکس : لوییس : والتری اون رو میبینی اون نامرد ۱۵۰ دستی ازم گرفته هنوز پس نداده

    • arshia

      6

      1

      لوئیس داره می گه این یارو همونی بود که قبل مسابقه بد نگاه می کرد
      بوتاس هم می گه بزار مراسم پودیوم تموم شه شامپیان رو تو سرش خورد می کنم

    • danialhatami

      5

      1

      لویس می گه جامو ببین خوب ببین چون تا من باشم نمی زارم دستت بهش برسه

  23. danialhatami

    5

    1

    لویس: بوتاس بوتاس داداش شامو اوردن مگه نگفتی کوبیده می دن اینکه قیمس
    بوتاسس: قیمه؟؟؟؟؟؟؟

    • مَمَّدو

      4

      2

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      خدا نکشتت دانیال هردوتاش خیلی باحال بود بنظرم.

  24. مَمَّدو

    0

    7

    بچه ها یه چیز خنده دار میگم که احتمالا از اثرات ذهن مریضمه!
    اینکه کامنتهام دیسلایک نداره منو ناراحت میکنه! لطفا چندتا دیسلایک هم بدین. زیاد پاستوریزه شد محیطمون. مثل قرنطینه 😆😆

  25. امید نورمحمدی

    5

    6

    چقدر جالب! جناب مدعی اصلاحات حدود 10 تا کامنت گذاشته که به بنده اهانت کنه! البته بیشتر هم از ایشان توقعی نیست.
    بنظر این حقیر اکثر (و نه همه) انتقاداتی که از سایت میشه بی اساسه و بی دلیل. مقایسه اینکه چندنفر در فرومها مینویسند یا نمینویسند هم اصلا بمن مربوط نیست و سیاستگذاران سایت صلاح خودشونو بهتر میدانند مگر اینکه عده ای فکر کنند که از همه بهترند و بیشتر میفهمند که این هم سابقه تاریخی چند میلیون ساله داره (بقول کسی که یک متن تشکر را به هزاران سال قبل مربوط میکند)!!!.
    بنده نه ادای مصلح را در میارم و نه ژست قربانی میگیرم. این رسانه هم مثل همه رسانه های دیگریست که بنده گاها سری میزنم. بنظر من با توجه به قدمت این رسانه و سالها تجربه ای که دارند بسیار خوب و عالی عمل میکنند و فضای فرومها هم خیلی بهتر شده.
    مطالب آموزشی هم در همین سایت زیاد وجود داره و کسی هم ادعا نکرده اینجا محل کسب علم و دانشه! شما بجای نوشتن توهین و اتهام مثل محمد یاسین گرامی باشید و اگر مطلبی بنظرت جالب میاد خب بنویسید! فکرنم کسی مزاحمتی برای حضرتتان ایجاد کند! بلطف وجود این سایت هم مخاطبان و رفقای زیادی دارید …
    این هم آخرین باری است که در این خصوص توضیح مینویسم . بنظر من در حق زحمات بروبچه های سایت جفا میشه. این نظر منه. اگر با نظرات شماها و گروهتان متفاوته خب متفاوته و کاری هم نمیشه کرد.
    امیدوارم هر روز بیشتر از روز قبل شاهد کاهش اهانت و توهین و اتهام از طرف اشخاص “پر کامنت” باشیم.
    بنده حتی تصور هم نمیکردم که یک دفاع کوچک از بر و بچه های سایت اینگونه گروه و باند شما را آشفته کنه که اگر میدونستم حتما زودتر از این عزیزان قدردانی میکردم .

    • مَمَّدو

      2

      1

      درود بر شما آقا امید. تو رو خدا کوتاه بیا. ما کلی تلاش میکنیم آتش آقا ایمان خاموش بشه، دوباره شما نفت میریزی روش. سربه سر جوونا نذار دیگه. ما دلمون کوچیکه و طاقت نداریم زود میایم چند تا جواب تند میدیم خودمون رو باطل میکنیم. مرسی.

      • مَمَّدو

        1

        1

        آقا ایمان، من از شما معذرت میخوام. لطفا به احترام بزرگتری آقای نور محمدی مراعات کن و شما این بحث رو ادامه نده.

      • iman88

        4

        2

        ممدو عزیز عذرخواهی برای چی!
        من هر نظر و انتقادی رو سریعا مترادف با توهین و تهمت نمیگیرم که بخوام بجوش بیام.همیشه سعی میکنم انقدر منطق پشت نظراتم باشه که اونارو قابل دفاع کنه.و همیشه سعی کردم اطلاعاتی که میدم اونقدر مستند باشه که مجبور نباشم ژست خموشی در مقابل توهین و افترا بگیرم یا خیلی راحت بحثو با اخلاقی کردنش دور بزنم.
        کسی هم اگر فکر میکنه داشتم و دارم بهش تهمت میزنم بگه چی و کجا، تا مستند جوابگو باشم.

      • امید نورمحمدی

        2

        0

        مَمَّدو : چشم قربان . بنده توی مطلب بالا هم عرض کردم این آخرین باره که در باب این موضوع چیزی مینویسم و اصلا سایر کامنتها (غیر از کامنتهای حضرتعالی) را نخواهم خواند که بخواهد تاثیری روی بنده داشته باشد. هرچند که در طول این بحث هم لبخند از روی لبانم محو نشده و بشما اطمینان میدهم که ذره ای عصبانیت در من وجود نداشته و ندارد و نخواهد داشت.

      • مَمَّدو

        2

        1

        استاد خودمی آقای نور محمدی. همین الآن بازم یه چیز جدید از شما یاد گرفتم. مرسسسسسی

    • Mehdi)Shabneshin)

      2

      4

      هرکسی ظرفیتی داره.
      ممکنه شما با دو قطره سیراب بشی و از دست اندرکارش هم کمال تشکر را داشته باشی.دلیل نداره کسی که بیش از اینا ظرفیت داره تقاضای اصلاح نداشته باشه.
      شما هیچوقت با مخاطب دُرافشانی‌ات حتی مستقیم روبرو نمیشی و صرفا با کنایه و غیرمستقیم حرف میزنی، دیگه ژست قربانی و مصلح پیش کش.
      سایت و فروم ارزونی شما.روزی سه دفعه تشکر به جای یک دفعه. اتفاقا کسی که برآشفته شمایی، چون همه کس و همه چیز قابل نقد است و ما هم نقد میکنیم. اگر ظرفیت نقد وجود داشت که ممیزی نمیشد.

  26. AmirAli

    5

    0

    یونوکی سونودا با این وزن و قدش، خطر جدی تبدیل شده برا همتیمیش و دیگر تیما
    آخه وزنش نصف کیویاته
    به دور از شوخی، تأثیر گذار هست واقعا؟
    ——————————————-
    یه سوال داشتم ازتون دوستان:
    تست های فراری با ماشین قدیمی ۲۰۱۸ چقدر می‌تونه برا لکلرک و کارلوس مفید باشه؟یا برای تیم؟
    برای جوون ها و استعداد هاش که عالیه، برای آشنایی با فضا و جو f1

    • مَمَّدو

      3

      0

      جسارتا من نظر خودم رو میگم:
      قد و وزن به لحاظ تئوری و روی کاغذ، خیلی بحث داغ و فیزیکالی داره اما در کمال تعجب در عمل ظاهرا تاثیری نداره یا تاثیر تکنیک اونقدر زیاده که اونو کاملا تحت تاثیر قرار میده. اصلا نمیتونی آماری پیدا کنی که مثلا راننده های سبکتر ، سریعتر بودن یا بلند قدها کند میروندن.
      و اما تست خودروی قدیمی از چند جهت مفیده
      ۱- عملکرد شاسی خودروی جدید، در راستای همین مدل قدیمیه و باب آشنایی بسیار خوبیه
      ۲- از فرمول ۲ به فرمول ۱ ، شتاب و ترمزگیری و بالانس، به شدت ارتقا داره که برای روکی ها تست حتی مدل ۲۰۱۸ هم بسیار آموزنده هست
      ۳- برای چالز و کارلوس به نظرم فقط یه جور سیمولیشن هستش و آمادگی ذهنی و بدنی میاره

    • iman88

      4

      0

      تا جایی که من میدونم تاثیر وزن راننده به خاطر حداقل های تعیین شده از بین رفته.الان وزن راننده و تجهیزاتش بعلاوه صندلی و در کل کاکپت، باید یه حداقلی رو رعایت بکنه.و اگر پایینتر از حد مجاز باشه باید این وزن رو اضافه کنن.

      • مَمَّدو

        2

        1

        اوکی ، تاثیر وزن رو با تعیین حد نصاب خنثی کردن ولیکن هنوز تاثیر قد و وزن بر روی مرکز جرم و گشتاور جرمی حول مرکز ثقل در پیچهای تند و اِس شکل (مثل تست اسلالوم) باقیه ولی ظاهرا مهارت اثرش خیلی بیشتره.

      • SUPER FAST 16

        3

        0

        اقا ایمان من شنیدم هرچقدر که وزن کمتر از حد نصاب باشه یه وزنه زیر باسن مبارکشون میزارن تا اوکی شه.

      • iman88

        3

        0

        سوپر فست
        حقیقت نمیدونم این وزن رو چطوری تقسیم میکنن.اما از اون جایی که وزن راننده رو با کل کاکپت حساب میکنن،فکر میکنم اجباری نباشه که وزن اضافه رو تو کل کاکپت تقسیم کنن.یا همونطور که ممدو گفتن اگر رو مرکز ثقل تاثیر گذار باشه ازش بعنوان یه فاکتور تاثیر گذار تو بالانس ماشین تو موقعیتهای مختلف استفاده کنن.مثلا تو پیستهای چپ گرد و راستگرد .
        از طرف دیگه چون کاکپت جزئی از کپسول بقاست و قوانین ایمنی هم خیلی سختگیرانه است ممکنه قانون مشخصا به محل خاصی محدودش کرده باشه.مثلا همونطور که شما گفتید زیر نشیمن گاه راننده.
        حالا سعی میکنم قوانین دقیقش رو پیدا کنم.

      • iman88

        3

        0

        اول بگم وزن راننده با تجهیزات و صندلی حساب میشه.من به اشتباه گفتم کاکپت.
        حداقل وزن باید 80 کیلو باشه.کمبود وزن باید با بالاست جبران بشه.اما اصل قضیه که این بالاست کجا قرار میگیره برا من مبهم بود.
        قانون میگه باید در” immediate cockpit area”باشه.
        اینکه تو کاکپته مشخصه.اما نمیدونم منظور از “immediate”در اینجا چیه!اگر کسی میدونه منم روشن کنه لطفا.

      • مَمَّدو

        2

        0

        این کلمه رو اگه از معنی دقیق لغویش بگذریم (که به معنی جدا نشدنی و بلافصل هست) اشاره داره به اینکه وزنه های جبران کننده کمبود جرم، نباید تاثیر دینامیکی بذارن و برای اطمینان از اینکار باید با کاکپیت بلافصل باشن یعنی از محدوده فیزیکال تعریف شده ی کاکپیت، خارج نباشن و بیرون زده نباشن (به قول سوپر فست، چسبیده به باسن!)

      • iman88

        4

        0

        چسبیده به باسن یعنی صندلی.قائدتا هم باید صندلی باشه .چون جزئی از مجموع وزن کشی راننده است.تو قانون هم صریحا ذکر شده که که نباید جای دیگه ای از ماشین، (برای تنظیم بالانس)قرار بگیره.

        نکته اینجاست:نمیتونید مثل ادم بگید کجا😂
        چهار خط از قوانین رو که میخونی 20 درصد از ظرفیت مغزت رو از دست میدی!مخصوصا هم که به زبان انگلیسیه و پر از کلماتی که باهاشون اشنایی نداری و معانی مختلفی هم در جاهای مختلفی دارن.
        در کل ممنون از راهنمایی تون ممدو جان.

    • danialhatami

      2

      0

      لکرلک که هیچ ولی برای ساینز ن زیاد چون کلا 2یا 3 روز فرصت داره برای شناخت کاشین فراری و صد در صد کافی نیس

      • AmirAli

        1

        0

        مرسی از همه دوستان 👌

  27. Kamran

    2

    1

    تفسیرهای تصویر امروز عالی بودند همشون عالی بودند.شما فوق العاده هستین.دوستون دارم

  28. @sebvr

    3

    2

    تفسیر عکس: لوییس:شنیدم این آقاهه ۳ نفر رو تو کوچه خفت کرده.‌‌‌..‌‌ بوتاس: حاجی تابلو نکن ۴ ماه پیش از پول گرفتم هنوز ندادم دنبال منه…🤣😂

    • لکلرک

      1

      1

      چجوری این جمله به ذهنت رسیده🤣🤣🤣🤣

  29. Kamran

    3

    2

    تفسیر عکس روز:
    لوئیس: دیدی نمیتونی دیدی
    دیگه دمپر من پیدات نشه

  30. SUPER FAST 16

    3

    0

    (توجه)من یه پیشنهاد دارم.(توجه)
    حالا که اینجا روزی یه خبر میاد از تمام کاربرها دعوت میکنم در حد خودشون،اگه خبر تازه ایی دارن با یه هشتک واحد تو کامنت ها کار کنن تا بقیه هم فیض ببرن.
    نمونه ش خودم، چند لحظه پیش یه مصاحبه از کارلوس ساینز تو پیج فراری دیدم و به زور ۲۰٪فهمیدم.😂😂اگه کامل متوجه شدم میام به شما هم میگم.#بیسوادی ریشه کن شه ایشالاه😂😂
    البته بعضی از دوستان خوش ذوق از قبل دارن همین کارو میکنن من بیشتر دوس دارم تبدیل به یه رویه شه

  31. Mahdi

    3

    0

    بچا سایتو ترکوندین ااا😄😂😂

    منم با ممدو موافق ام اگه وقتش داشتم براتون سایت میزدم با تالار راحت گپ بزنیم متاسفانه یه سالی دستم بنده

  32. لکلرک

    3

    1

    سلام دوستان
    من مدت هاست میام اینجا مطالب و کامنت ها را می‌خوانم و واقعا از خواندن کامنت های استادانی مثل ممدو لذت میبرم
    من از فصل 2020 دارم فرمول یک میبینم ولی چون خیلی علاقه دارم به فرمول یک اطلاعات زیادی به دست اوردم

    • مَمَّدو

      2

      1

      سلام دوست عزیز. خیلی خوش تشریف آوردین و لطف بسیار دارید. خواهش میکنیم که مارو از اطلاعات خودتون بهره مند کنین. ممنون.

      • لکلرک

        2

        1

        اکثر اطلاعاتمو از کامنت های شما به دست آوردم😁😁😁😁😂😂

      • لکلرک

        1

        1

        و البته بیشتر اطلاعاتم کلی آند
        مثل راننده های خوب و تیم های پر افتخار

  33. لکلرک

    0

    1

    تفسیر عکس روز
    حاضرم شرط ببندم مسابقه بعدی هم من اولم و تو گند میزنی
    بوتاس:تو یکی ساکت. تازه به دربین نگاه نکن ضایع میشه