فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون می گوید که اگر به جای پیوستن به مرسدس در مک لارن می ماند، دیگر هرگز طعم موفقیت در مسابقات قهرمانی جهان را نمی چشید.
همیلتون بین سال های 2007 تا 2012 برای مک لارن رانندگی کرده است که حاصل آن کسب 21 پیروزی و یک قهرمانی جهان بوده. همیلتون در پایان 2012 جامعه فرمول یک را در شوک فرو برد و از مک لارن راهی مرسدس شد. تا به الان با سلطه خودروی مرسدس در مسابقات، راننده بریتانیایی توانسته تعداد قهرمانی های خود را به عدد هفت برساند و با رکورد مایکل شوماخر برابر شود.
همیلتون در مصاحبه ای ویدیویی با اسپانسر مرسدس گفت:
جایم در آنجا امن بود اما مک لارن تاریخ شگفت انگیزی داشت، آنها چندین قهرمانی داشتند، آنها فوق العاده موفق بودند و من احساس کردم که لزوما در ساختن چیزی (تاریخ سازی) کمک نمی کنم. پیش از آن هم یک تیم درخشان بوده و موفقیت کسب کرده بود، بزرگترین قفسه های نگهداری جام [را داشت]. من می خواستم به جایی بروم که بتوانم بخشی از ساختن چیزی باشم.
وقتی به این تیم (مرسدس) پیوستم، جایزه زیادی در قفسه نداشت. تیم در راه صعود بود، در حال رشد و ساخت بود، افراد بیشتری می آمدند و من می خواستم به جایی بروم که بتوانم از همه چیزهایی که در این سال ها آموخته ام استفاده کنم.
با توجه به امتیاز کار در مک لارن، آیا می توانم آن یادگیری ها را در تیمی که موفقیت چندانی ندارد، بکار ببرم؟ مطمئناً یک ریسک بود و لحظاتی وجود داشت که من می گفتم “خدایا، کی دوباره برنده میشم”.
وقتی به این تیم پیوستم، مردم می گفتند این بدترین تصمیمی است که می توانم بگیرم، “کارت تمومه” و ما حالا هفت عنوان قهرمانی کسب کردیم.
با نگاه به گذشته، اگر من می ماندم، دیگر قهرمانی به نام خود نداشتم. من بعد از 14 سال هنوز راننده ای بودم که یک قهرمانی جهان کسب کرده بود.


حقیقتو گفت…ی ریسک بزرگ ک جوابشو گرفت.
درسته که ریسک کرد ولی
تقریبا زمانی به تیم اومد که ماشین کامل بود
حالا 2013 ماشینشون بهترین نبود ولی در حد رقابت و ماشین دوم و سوم بود.
از 2014 هم که ماشین بهترین و عالی بود.
در حقیقت این همیلتون نیست که ماشین رو ساخته.
این زحمات شوماخر و رزبرگ و تکنولوژی پیشرفته مرسدس بود که به سرعت ماشین خوب ساخت.
بعدشم ما که یه عمر گفتیم اگه نمیومد مرسدس الان 6 تا قهرمانی کمتر داشت و خواب رد شدن از فتل و برابری با شوماخر رو میدید.
منتها بازم یه سری همیلتون فن فکر میکنن توی این سال ها اگه تو ویلیامز هم بود قهرمان جهان میشد.
خب تو فراری هم بد نمیبود ولی ویلیامز دیگه کسی نداریم
محمد
مطمن باش تو فراری نمیتونست قهرمان بشه.
ولی رقابتی بود
اگه رایکونن توی 2007 با فراری قهرمان نمیشد تقریبا از بعد شوماخر تا الان طلسم بود فراری دیدید که از 2007 به بعد خود رایکونن هم نتونست قهرمانیش رو تکرار کنه تو فراری.
راننده های بزرگی توی فراری اومدن و قهرمان نشدن.
سباستین فتل
فرناندو آلونسو
رایکونن(از بعد 2007 دیگه نتونست تکرارش کنه)
فیلیپه مسا
و الانم
لکلرک و ساینز و احتمالا تا چند سال بعد هم شوماخر جوان
البته ساینز هنوز مسابقه ای نداده ولی احتمال 99 درصد وقتی بزرگان بالا نتونستن با فراری قهرمان بشن ساینز هم نمیتونه.
مدیریت در حال حاضر قوی نیست پس مسلما وقتی امثال فتل و آلونسو نتونستن توی فراری قهرمان بشن همیلتون هم نمیتونست.
نکته دیگه اینه که همیلتون 9 سال ماشین برتر داشت.
2007 و 2008 توی مکلارن و 2014 تا 2020 هم توی مرسدس.
که از این 9 سال 7 سال قهرمان شد و تقریبا اکثر اوقات همتیمی هاش رو توی ماشین برابر شکست داد یعنی فقط 2 سال 2007 و 20016 با ماشین برتر قهرمانی رو از دست داد.
سال 2016 تنها سالی بود که با وجود داشتن ماشین برتر از همتیمیش شکست خورد حتی توی 2007 هم از رایکونن باخت که همتیمیش نبود.
در کل فراری تقریبا از بعد 2005 دیگه بهترین ماشین گرید رو به خودش ندید.
البته سال 2007 همراه با مکلارن ماشین برتر رو داشتن.
ولی همیلتون و فتل که اون ها 4 سال با ردبول ماشین برتر رو داشت و همینطور آلونسو که اونم 2 سال با رنو ماشین برتر داشت فقط تونستن زمانی که در ماشین اول گرید قرار میگرن قهرمان بشن.
همیلتون 9 سال ماشین برتر داشت 7 قهرمانی داره.
فتل 4 سال ماشین برتر داشت 4 قهرمانی داره.
آلونسو 3 سال ماشین برتر داشت 2 قهرمانی داره.
نسبت به آمار فتل 100% زمانی رو که توی بهترین ماشین بوده قهرمان شده.
وقتی فتل و آلونسو توی فراری قهرمان نشدن مسلما همیلتون هم اگه تو فراری بود نمیتونست با وجود غول مرسدس توی این چند سال قهرمان بشه.
ولی قبول دارم که شدید رقابتی بود مثل 2017 و 2018 فتل.
من گفتم بد نمیبود کجاش از کلمه قهرمانی استفاده کردم؟
Engineer جان
ماشین برتز ردبول 2 سال برتر بود بقیه اش رقابتی و نزدیک بودشاید یه خورده با اغماض بهتر بود
و هیچ وقت هیچ تیمی این برتری مرسدس رو نداشته
و البته 2007 مکلارن از فراری خیلی بهتر بود حتی خرابی های ماشین رایکونن اون سال بیشتر بود
و باهات موافقم بعداز شوماخر دیگه ماشین برتر نداشتند و البته بعد از تاد مدیر نداشتند
محمد
بله منم همون اول موقع تایپ متوجه حرفتون شدم و حرف شما رو تایید کردم که نه تنها بد نبود بلکه رقابتی هم بود.
ولی یه نکته هم اضافه کردم اونم این بود که قهرمان نمیشد.
mohammad جان
بله منم که میگم شاید یه خرده فراری نزدیک و در حد مکلارن بود توی 2007 اولشم گفتم که 2007 و 2008 مکلارن ماشین برتر بود ولی یه عده دوستان همیلتون فن واسه بزرگ جلوه دادن دستاورد ایشون توی 2007 میگن ماشین مکلارن داغون بود و ماشین سوم و چهارم بود.
اگه ماشین مکلارن 2007 بهترین نبود نمیتونست فصل رو با 2 و 3 تموم کنه.
از نظر ردبول هم واقعا بین سال های 2010 تا 2013 یعنی 4 فصل ماشین برتر بود و یه 1 و 2 فصل مکلارن و فراری تا حدودی در حدش بودن سال 2009 هم که براون ماشین برتر بود.
ببین همیلتون تو توسعه کمک کرده ولی خیلی زیاد و قابل دیدن نبوده…. حاصل زحمات شوماخر هست ولی تا حدودی … چون شوماخر هرگز با اون ماشین مثل قبل نشد و اگه اون ماشین رو توسعه داده بود که همه ی نقطه ضعف ها و قوت های ماشین رو میدونست و قطعا میتونست مثل رزبرگ خوب باشه چون تجربه ش به مراتب بیشتر بود….{{هر چند فیزیک شوماخر هم ضعیف تر بود و این تاثیر داره}} و یاد حرف ولنتینو روسی افتادم که گقتنش خالی از لطف نیست:{{شاید من نتونم مثل موتور سوار های جوون سریع باشم ولی میتونم باهوش تر از اونا عمل کنم}} اشاره به دفاع فوق العاده ی روسی مقابل وینالس مسابقه ی دوم خزر 2020
نمیدونم چرا ولی فکر نمیکنم حرفش درست باشه
لوعیس تواناییشو داشت پتانسیلشم داشت
بنظر من میتونست مک لارن رو توی اوج نگه داره تا اینکه یه تیم دیگه رو وارد بازی کنه نمیگم کار بدی کرد ولی کارش مثل انتقال قدرت رئیس جمهور امریکاست😂
البته خدایی واکنش مکلارن مثل ترامپ نبود😂
Just 4 fun
به پیشنهاد ممدو جان براتون خبر اوردم:
زمان تمرین کمتر ، اما عمل فشرده تر؟
F1 از سال 2007 دو جلسه 90 دقیقه ای تمرین در روز جمعه برگزار کرده بود اما در سال های اخیر فراخوان های مداوم برای کاهش زمان دویدن قبل از تغییرات وجود داشته است تا هم از جلسات شلوغتر هنگام حرکت اتومبیل اطمینان حاصل شه و احتمالات غیر قابل پیش بینی در آخر هفته افزایش یابد
(اخه فرمول یک و نبود احتمالات غیرقابل پیشبینی؟ چه حرفا)
با تخصیص لاستیک محدود و قطعات موتور بدون پنالتی ، تیم ها ترجیح دادند که از مقدار قابل توجهی از 180 دقیقه زمان پیست جمعه با اتومبیل خود استفاده نکنند.
(مطمعن زیر سر مرسدس و ریسینگ پوینت بوده البته شایعه شده هوندا بهمین خاطر میخواد ترک کنه/کاری از ما برنمیاد ک)
ببخشید اگه خیلی خوب ننوشتم
Have fun
لطفا یکم خبر بنویسید از بیخبری سردرد شدیم والا😂😂
خبرای saیت هم که خیلی jaلب نیست و همش در مورد haشیه ها صحبت میشه و متوجه هم شدم که seyید رفته از saیت و خبر jaدیدی ندادن جای taaسف داره
خودمون باید asتین baلا beزنیم
😂😂✌
قربون شما(Mahdi)
فراری فن 🔴♞
ممنون mahdi
واقعا لذت بخشه. اون تحلیل های داخل پراتزت خیلی باحالن.
Sebvr کجایی داداش؟
اینارو گفتی یاد جمله شوماخر در ۲۰۱۳ افتادم: احساس میکنم که دیگه باتری هام دارن خاموش و روشن میشن! (چراغ باتری در حال چشمک😉)
@sebvr
بله درسته تاثیر داشته
قطعا رزبرگ هم مثل شوماخر تاثیر گذار بوده
دقیقا، همونطوری که راننده باشخصیت گرید جناب فتل هر جا که رفته و بوده قهرمانی های بسیاری رو کسب کرده.
از این مصاحبه میفهمیم که نقش تیم و ماشینی که میسازن چقدر مهمه برای قهرمانی و قهرمانی های متوالی 👌
قابل توجه دوستانی که میگن همیلتون تو هر تیمی بود اون تیمو میساخت و قهرمانی میگرفت:))))))
یا این ماشین غولی که مرسدس ساخته میخواستی داشته باشی
سلام دوست من جناب {{لکرلک}} خوش اومدی به جمع ما
همش درسته.دروغ نیست
قبول دارم درسته. ولی به این شوری که به نظر میاد هم نیست. یعنی اونقدر هم ریسک بالایی به حساب نمیومد. هرچی باشه، مرسدسه. یه نگاه به تشکیلات و عظمت و نفرات مشهورش کافیه که بفهمی قضیه چند چنده و آینده در دست کیه. ولی به قول محمد، میتونست این آینده مال آلنزو یا فتل یا ریکاردو یا … باشه که قسمت لوئیسه پس نوش جوووونش
تصور کن فتل ب جای لویس می رفت
💘💘🤪🤪🤪🤪
مَمَّدو
حداقل 50 درصد ریسک کرده.
همون سال 2013 اگه به فتل همچین پیشنهادی میداد مرسدس با 2 برابر دستمزد ول نمیکرد ردبول رو بیاد توی مرسدس.
2005 رزبرگ و 2006 همیلتون قهرمان جی پی 2 شدن.
یعنی همیلتون هم متوجه میشد که تا 2012 ماشین مرسدس خوب بنود.
و شوماخر بزرگ و رزبرگ که تقریبا همسطح همیلتون بود نتونستن موفقیتی توی مرسدس کسب کنن.
ولی از یک نظر درست میگی
وقتی کمپانی مرسدس باشه و اونم تو زمانی که ردبول به جای فراری توی اوج بود و از سال بعدش هم قرار بود ماشین ها موتورش ضعیف تر بشه و هیبرید جایگزین بشه آینده قابل پیش بینی بود.
تکنولوژی مرسدس و کمک های شوماخر و رزبرگ ماشین رو قوی کرد و خود همیلتون هم 2013 رفت و تا 2014 وفق پیدا کرد با ماشین و نظرات خودش رو هم اضافه کرد.
در اینصورت حداقل 50 درصد ریسک کرده ولی هر دفعه صحبت از ریسکی که کرده میکنه وقتی میبینه مردم قهرمانی هاش رو به خاطر ماشین کم ارزش میدونن جدیدا زیاد از ریسکی که کرده صحبت میکنه و میخواد بگه بالاخره حقم بود این قهرمانی ها.
در هر حال توی این 7 سالی که توی مرسدس بود و 6 سال قهرمان شد.
درسته که همتیمی هاش متوسط و نسبتا خوب بودن ولی در کل اکثر اوقات تونست تو ماشین برابر همتیمیش رو شکست بده و قهرمانی و رکورد ها رو مال خودش کنه.
خیلی تحلیل جذابی بود.
روی من و آقای نور محمدی رو سفید کردی با این جمله روانکاوانه :
“جدیدا زیاد از ریسکی که کرده میگه. میخواد بگه بالاخره حقم بود قهرمان بشم”
😄😄
danialhatami
لوئیس عاقلانه تصمیم گرفت ولی فتل در اندیشه رویاهاش این تصمیم رو گرفت.
لوئیس در حال حاضر تنها کسی هستش که بیشترین شناخت رو از ماشین و تیم داره.
توجه کنین که روزبرگ ۲سال بیشتر از همیلتون تو مرسدس بود.
Engineer عزیز متنتو کامل قبول دارم به جز چند نکته
اولا اینکه همسرتون در سطح شوماخر نیست بعد شما توی متنتون گفتید شوماخر با تقریب میتونه هم سطح شوماخر بشه که قطعا اشتباه است
ونکته دوم رزبرگ از این دو راننده به نظرم ضعیف تر بود
اشتباه شد
کیبوردم همیلتون رو همسرتون ترجمه کرد ببخشید😁😁😁😂😂
منظورم از اون شوماخر دومی که نوشتم همسرتون بود
مهم صوت کشیده😁😁
ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1
من فقط گفتم تصور کنید و اصلا کاری ب نحوه تصمیم گیری شون نداشتم
ولی خیی جذاب می شد هردو تو مرسدس هم تیمی میشدن
احمدرضا، به نظرم عاقل ترین راننده حال حاضر که قشنگ آینده نگری میکنه همیلتونه (البته بعد از پیر طریقت فرمولا رایکنن😆)
و لکلرک جان، خوب شد توضیح دادی، نزدیک بود قضیه منکراتی بشه 😳😂😂
مَمَّدو
لطف داری
لکلرک
من فکر میکنم که شما اشتباه متوجه شدید
قطعا همیلتون در سطح شوماخر نیست اینو من همیشه گفتم و هیچوقتم برعکس نمیگم.
شاید نتونستم منظورم رو درست ادا کنم
گفتم شوماخر بزرگ و رزبرگ که تقریبا همسطح همیلتون بود
اولش میخواستم بنویسم و رزبرگ که اون موقع در سطح همیلتون بود.
درست هم هست گفتم شوماخر بزرگ(یعنی بهتر از هردو)
و نوشتم رزبرگ که تقریبا همسطح همیلتون بود(اون زمان هر دو قهرمان جی پی 2 شدن و تازه وارد فرمول 1 شده بودن)
دقیقا موافق ام الان اگه لوعیس از مکلارن به مرسدس نمیرفت چند سال اینده مطمعن باشید راسل قهرمان نمیشود
(درواقع هرچند همیلتون خیلی به راسل کمک کرده طبق گفته خود جورج)
یا حتی بوتاس یا حتی بجرعت میتونم بگم هر راننده ای که از تو بازار پیدا کنن بیارن بنشونن سوار ماشین
البته خودم خیلی راضی نیستم یکم هیجان و تنوع هم چیز بدی نیست هرچی نباشه برد موقعی شیرینه که باخت برای بقیه تلخ باشه
الان مثلا شما تیمهای ۲ تا ۱۰ جدول رده بنده رو بازنده حساب میکنین؟ نه جانم
دراصل ۲۰۲۰ کلا دیگه اود و اوردوز کرد رفت پارسال حداقل دوتا لیگ داشتم
دسته ۱ بین اسبای رقصنده و پیکانهای نقره ای و انرژی زا ها(😂)
امسال مرسدس در اوج دیگری بسر میبرد به طوری که قطعا میتونم بگم ردبول برنده بود و نه مرسدس چون کار خاصی نکرد
این ردبول بود که توی افت فراری با اینکه پیشرفت نکرد ولی افت نکرد و تمام رقبا رو پشت سر گذاشت(مرسدس چیزی فراتر از رقیبه)
حالا مکس فن ها زیاد جو گیر نشن مکس امسال درجه ۱ نبود گفته باشم💥
ممدو
لوییس ریسک کرد ریسکش هم بزرگ بود
اصلا نمیخواست بیاد مرسدس و نیکی للئودا بود ک راضیش کرد مصاحبه لائودا سرج کن همینجا ترجمه شدش هست
و با اون حرفت ک میگی میتونست مال فرناندو دنیل یا سب باشه مخالفم چون تیم مرسدس اصلا اینا نمیخواست و فقط لوییس میخواست هرکاری هم کردن ک بیاد اخر سر هم لائودا فرستادن تا راضیش کنه
این حرف خود لائوداس سرچ کن
mahmood
“لائودا” رو سرچ کردم و هر چی مقاله اومد رو زیر و رو کردم ولی مصاحبه رو پیدا نکردم. لطفا عنوانش رو اگه به خاطر میاری، بنویس. ولی با اینکه حافظه ام نم کشیده ولی یه چیز هایی یادم میاد از جدایی قهر مانند مک لارن و بنز و دو نیم شدن اتحادشون و اینکه همیلتون سر دو راهی ماندن یا رفتن باقی مانده بود. راستش یادم میاد که همون موقع فکر میکردم که خیلی بهتره بره (با توجه به شناختی که از اخلاق بد دنیس داشتم!). حالا مصاحبه رو اگه تونستی پیدا کن ولی تو ذهنم اینجوری یادمه که ریسکی در کار نبود
Ali n و محمد یاسین و دوستان قدیمی تر لطفا اگه چیزی یادتون میاد در میون بذارین.
ممدو در جواب به اون که گفتی بودی لائودا و همیلتون رو سرچ کردی چیزی نیومد
اگر پشت پرده ی انتقال لوئیس همیلتون به مرسدس رو سرچ کنی یک ویدئو میاد که خود سید گوینده شه
درود بر کاربر raha
میبینم که عاقبت به خیر شدین و از ظلمات تردید و شک به در آمدید و بالاخره در نور معرفت تونستین انتخاب درستی داشته باشین (اشاره به عکس پروفایلتون!)
و اما بعد : ای بابا! دارین سر به سرم میذارین؟ یه دفعه عنوان مقاله رو بگید خلاص شم. این عبارتی که دادین رو که سرچ میکنم بیش از 100 صفحه مقاله میاد. لطفا عنوان دقیق رو بگید. ممنون.
ممدو
عنوان یادم نیست فقط یادمه ک درباره اسپانیا و تضادف لوییس و نیکو هم حرف زد تو همون مصاحبه
ممدو راستش من برای پروفایل دنبال یک عکس قشنگ بودم که هم فتل توش باشه هم همیلتون و عکسی پیدا نمیکردم 😅
وقتی سرچ میکنی پشت پرده انتقال لوئیس همیلتون به مرسدس ، قسمت ویدئو ها رو چک کن و توی اون از اینکه همیلتون اصلا راضی نبوده بره مرسدس و لائودا راضیش میکنه میگه
یکی بهش بگه لطفا به جای یاد خاطرات زودتر تکلیف قرارداد را معلوم بکن! یا شاید هم خداحافظی کن یک ذره مسابقات جذاب بشود!
البته شاید این مصاحبه یک دلجویی از مرسدس باشد!
خیلی خوبه این شجاعت رو داشته به این موضوع اعتراف کنه
امیدوارم همه طرفدارها این موضوع رو متوجه بشن
شاید الان رزبرگ 7 قهرمانی داشت
شاید سب 11 قهرمانی
شاید هر آلونسو 9 قهرمانی
ولی این سرنوشت برای همیلتون رقم خورد
همه چیزهای خوب یکجا در زمان خوب دور هم جمع شدند
این اضافه کنم شاید الان بوتاس با 3 تا قهرمانی داشت افتخار می کرد و آماده گرفتن چهارمی بود
و اگه لوئیس نبود فراری و روزبرگ بیشتر از اینا قهرمانی میاوردن.
مرسدس می خواست اگه همیلتون نیاید هالکنبرگ رو جایگزین کنه پس احتمالا الان روزبرگ 7 قهرمانی جهان داشت و می رفت که رکورد شوماخر رو بزنه .
ادمای بزرگ که به موفقیت های بزرگ رسیدن ریسک های بزرگی کردن که نتیجشو الان داریم می بینیم
از کجا مطمنی که رزبرگ میتونست چند سال هالکنبرگ رو شکست بده.
اصلا از کجا معلوم که خود همیلتون هم با هالکنبرگ همتیمی میشد میتونست چند سال پشت هم شکستش بده.
شاید اگه رزبرگ تا الان مونده بود حداقل 2 قهرمانی دیگه رو از همیلتون میگرفت.
بوتاس عملکرد متوسطی رو داشت و تا 2 سال فقط طول کشید که تو مرسدس جا بیفته.
و همین قهرمانی های همیلتون رو راحت تر کرد.
روزبرگ سال ۱۷ و ۱۸ رو از فتل شکست خورد!
پنپ!
پَ نَ پَ!
یه خبر:
با متیا بینوتو مصاحبه کردن که در مورد شروع جدید فرمول یک از سال ۲۰۲۲ و با تغییر قوانین چه نظری داری؟
گفته که برخلاف سال ۲۰۱۴ که مرسدس از خیلی قبل ترش، کار بر روی پیشرانه رو شروع کرده بود و بعد هم به خاطر فریز شدن قوانین، ما نتونستیم به اندازه اونا پیشرفت کنیم، اما این بار چون همه تیمها از تاریخ ۲۱ ژانویه (درست میگم؟) میتونن فعالیتشون رو آغاز کنن، شرایط برابری برقراره.
ادامه میده : از طرف دیگه چون بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری رو به ۱۴۵ تا کاهش دادن (و ۱۴۰ تا برای سال بعدش) پس از نظر شدت پیشرفت، فاصله بین تیمهای بزرگ و کوچک کمتر خواهد بود
در مورد هاس ازش پرسیدن (چرا باید از بینوتو راجع به هاس بپرسن؟!) گفته:
اونا تیم بسیار جوونی هستن و خیلی از زیر و بم هارو نمیدونن و ما خوشحالیم که در کنارشون هستیم اما مطمئن باشین هیچ تبادل اطلاعاتی نخواهد بود!
تحلیل خودم : بینتو یه دروغ گوی ناشی هست و کاملا کاملا کاملا مشخصه که:
۱- از الآن داره رو طرح آینده کار میکنه
۲- بودجش خیلی بیشتر از ۱۴۵ میلیون تاست
۳- محدودیت استفاده از cfd رو میگه زکی!
۴- کاملا با هاس تبادل اطلاعات که هیچ! تبادل نفرات هم دارن خخخخخخ
البته میگن امسال ماشین رقابتی و خوب داره.
اگه ماشینشون در حد ردبول باشه و فقط یک قدم از مرسدس عقب باشه.
لکلرک بدجوری همیلتون رو تحت فشار میزاره.
ولی بله درسته فراری بیشتر روی آینده تمرکز کرده.
فکر نکنم در حد ردبول باشن
میانه جدولن، در جنگ با استون و مکلارن
راس میگی ولی اگه لکلرک اینقدر سیاست خرج نکزده بود الان بینیوتو و فتل درگیر میشدن تیم از هم میپاشید
مَمَّدو : دمت گرررررررررررررررم ممدو گرامی. اصلا این حرفهای ضد و نقیض و دروغهایی که این مدیر تازه مدیر میزنه از الف تا ی نادرسته. حکایت تقلب 2019 است که با اهرم فشار اجازه ندادند کسی متوجه بشه کجا چه کاری کرده بودند و حداقل جلوی اعلام رسمیشو گرفتند که این تازه مدیر هر چی بخواد بتونه بگه و کلا منکر تقلب شد!!!
یاد حرفهاش درباره نقش لکلرک در تیم میوفتم. یکبار میگه رهبری مثل شوماخره ! بعدش میاد میگه روح انزو فراری هم لکلرکو تایید کرده و خوشحاله! هفته بعد میگه رقابت بین ساینز و لکلرک آزاده. سریع میاد میگه البته اول فصل!!!
اونم از ماجرای کارخونه هاس و …. که همه میدونن و حالا هم این حرفهایی که شما برامون آوردید. ممنونم.
چاکرتم مهندس، انشالله فضای کامنت ها جذاب تر شده؟ میبینی این پسرها چه پتانسیلی دارن؟ الآن که موقع استراحت تیمهاست، برامون این همه خبر تازه و هیجان انگیز میارن. بذار فصل شروع بشه … اینقدر کامنت جذاب میبینیم انشالله که وقت نمیکنیم همه رو بخونیم 😄😆😄😆😄❤
خودمونیم ها ولی فراری ثابت کرده در شرایط برابر و شروع از نو بهترین عملکرد رو داره
رکورد داره توی این موضوع
تفسیر عکس روز :
خدا لئنتت کنه “فیروز” . تو که گفته بودی شامپوش چشم رو نمیسوزونه
پسرا وقتی 2 روز می رن باشگاه و دوتا پرس سینه می زنن
من وقتی نفر اول برگه ازمونو تحویل می دم
😆😆😆
خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان خخخ
تفسیر عکس روز ۴۲۰۰دیگه چه کوفتی بود.
حالا ۴۲۰۰ چی هست؟! خخخ
تفسیر دوم عکس روز : چرا هر چی فکر میکنم رنگ موز یادم نمیاد ؟
از کجا به ذهنت رسید…. خخخ
وولف تایید کرده که بزودی قرارداد لوییس بسته میشه.اما این قرارداد کمتر از 3 سال خواهد بود.
با این حساب فکر میکنم مشخص شد مشکل کجا بوده!!!
یکی از چیزای دیگه لوییس رو که دوست دارم شجاعتش ،ریسک اومدن به مرسدس که نتیجه اش هم گرفت دمش گرم و اعترافش .
ببین ریسک کرد ولی ریسکش خیلی بزرگ نبود … به نظرم از کاری که داشت میکرد مطمئن بود… و از همینطور از موفقیت مرسدس .. میدونست مرسدس موفق میشه ولی فکر نکنم انتظار این فاصله با تیمای دیگه رو داشت..
این خبر که تکرایه الان برا بار دومه که سایت داره این خبر رو کار میکنه،باعرض معذرت دیگه هیچ شوق و ذوقی رو تو این سایت حس نمیکنم
ولی متوجه نمیشم این چند روزه تو سایتهای خارجی خبرهای خیلی زیادی هست نمیدونم چرا این سایت انقد افت کرده
فک میکنم واقعا دیگه وقتشه یه جواب به این همه سوال وانتقاد مخاطبهاتون بدین،خبر تکراری رفتن دیگه اخرشه
یه خبر :
با متیا بینوتو مصاhبه کردن که در مورد شروع جدید فرمول یک از سال ۲۰۲۲ و با تغییر قvانین چه نظری داری؟
گفته که برخلاف sال ۲۰۱۴ که مرسدس از خیلی قبل ترش، کار بر روی پیشرانه رو شروع کرده بود و بعد هم به خاطر فریز شدن قvانین، ما نتونستیم به اندازه اونا پیشرفت کنیم، اما این بار چون همه tیمها از tاریخ ۲۱ ژانویه (درست میگم؟) میتونن fعالیتشون رو آغاز کنن، شرایط برابری برقراره.
ادامه میده : از طرف دیگه چون bودجه ۴۰۰ میلیون دلاری رو به ۱۴۵ تا کاهش دادن (و ۱۴۰ تا برای sال بعدش) پس از نظر شدت پیشرفت، فاصله بین tیمهای بزرگ و کوچک کمتر خواهد بود
در مورد هاس ازش پرسیدن (چرا باید از بینوتو راجع به هاس بپرسن؟!) گفته:
اونا tیم بسیار جوونی هستن و خیلی از زیر و بم هارو نمیدونن و ما خوشحالیم که در کنارشون هستیم اما مطمئن باشین هیچ تبادل اطلaعاتی نخواهد بود!
تحلیل خودم : بینتو یه دrوغ گوی nاشی هست و کاملا کاملا کاملا مشخصه که:
۱- از الآن داره رو طرح آینده کار میکنه
۲- بودجش خیلی بیشتر از ۱۴۵ میلیون تاست
۳- محدودیت استفاده از cfd رو میگه زکی!
۴- کاملا با هاس تبادل اطلaعات که هیچ! تبادل نفرات هم دارن خخخخخخ
ممنون عالی 👌
فقط اگه امکانش هست فارسی بنویس 💙
خود فارسی زبان ها رعایت نکنن دستور زبان رو چه برسه به بقیه 😞
اون موقع اصلا نمیدیدیش
فارسیشو نوشتم و تایید نشد 😔😔😔
آهان پس ببخشید رفیق 💙
همیشه برای من این سوال بود که آیا لویس واقعاً ریسک کرد که رفت مرسدس و یا نه از چیزی اطمینان داشت که از مک لارن جدا شد و رفت به مرسدس.؟
به نظر من ریسک رو یکی مثل آلونسو انجام داد که پروژه مک لارن – هوندا ملحق شد و یا فتلی که تو سلطه مرسدس و فقط با یک فصل نتیجه نگرفتن تو ردبول رفت فراری که با توجه به نتایج نه چندان خوبش از ۲۰۰۹ به بعد نشون داده بود خیلی انتخاب خوبی نیست.
نمیدونم ولی ذهن مریض من میگه تو پشت پرده که لویس از چیزی اطلاع داشت که به پروژه مرسدس اضافه شد. در هر صورت هرچی بوده مبارکش باشه لیاقتش رو داشت. اگرچه ای کاش سال ۲۰۱۷ مرسدس ترسو عمل نمی کرد و یه راننده در حد لویس رو کنارش میذاشت نه بوتاس.
پ.ن: خیلی دوست داشتم که بعد از خداحافظی روزبرگ و مسا آخر ۲۰۱۶، ماسا رو به جای روزبرگ انتخاب می کردن حداقل برای یه فصل تا بتونه شانسشو امتحان کنه. ماسا واقعاً راننده دوست داشتنی بود و الحق ۲۰۰۸ حقش قهرمانی بود ولی خوب نشد.
ریسک آلنزو خیلی قوی بود. واقعا اعتماد به نفس و روحیه بالایی داشت. ولی رویا های عجیبی داری! ماسا؟
2008 حق رایکونن بود با اون افتضاح فراری
Ali n : حرفهات واقعا درسته. مرسدس هیچوقت راننده درجه 1 کنار همیاتون قرار نمیداد و نخواهد داد. قهرمانی رزبرگ هم با خروج از فرمول 1 همراه بود! فصلی هم رزبرگ قهرمان شد چالش زیادی در مرسدس بوجود آمد و امکان اینکه مرسدس مجددا وارد این جنگهای درون تیمی بشه صفره.
در توانایی همیلتون شکی نیست و من همیشه به این نکته اشاره کردم ولی اینکه بخواهیم ریسک خیلی خیلی زیادی را برای انتخابش قائل بشیم یک اشتباهه (بنظر من)
اما ریسکی که آلونسو کرد و وارد مک لارن-هوندا شد و اون نتایج رقم خورد شاید بزرگترین ریسکی بوده که از سال 2000 به اینسو (حداقل) راننده قهرمان جهانی انجام داده و متاسفانه نتیجه خوبی نداشت. هرچند در نیم فصل دوم و بخصوص چند مسابقه آخر همان فصل بسیار امیدوارکننده و سریع نشون داد.
قطعا خیلی «عقل» داشته اومده مرسدس.وستپن فن ها میگن «عقل» هم نداره
بزار جملتو اصلاح کنم: {{متعصبین ورشتپن نه ورشتپن فن ها چون واقعا خیلی هاشون نظراتشون عالیه و تو بعضی مواقع حتی مکس هم نقد میکنن…این حرف رو نزن دوست من
سلام ، به نظرم همیلتون آن چنان ریسک بزرگی نکرد می گویید چرا؟. خب الان خدمتتان عرض میکنم ، سال 2009 بود که آوازه بازگشت مرسدس به فرمول یک جامعه فرمول یک رو پر کرده بود، بسیاری فکر میکردند که مرسدس یک تیم بحران زده مثل فورس ایندیا رو مسخره ولی اون سال یک اتفاق عجیب افتاد ، براون تیم تازه وارد فرمول یک تونست با جنسن باتن قهرمان بشه ولی عمر براون بیشتر از یک سال نبود و تامین کننده موتور اونها یعنی مرسدس در پایان 2009 اعلام کرد براون را خواهد خرید پس یعنی این مرسدس اون دانشی که اون زمان در براون وجود داشته رو هم به عنوان یک مزیت با خودش یدک می کشیده و از اون استفاده میکرده ، این رو گفتم که لوییس فن ها نیان بگن همیلتون الان داره نون ریسکش رو میخوره ، درسته همیلتون ریسک کرد اما اون حدش دیگه مبالغه هست
موتور مرسدس هم چندین سال رو مکلارن سوار بوده و اون قدرت و قهرمانی ها رو داشته
خوب گفتی
دوتا راننده در سطح والتری رو بذار تو مرسدس،فکر میکنید تو 4 سال اخیر مرسدس چندتا قهرمانی رانندگان میتونست بیاره؟
2018 و 17 شک ندارم سب هرکسی غیر از لوییس رو شکست میداد. فصل اخیر هم مکس اگر مشکل دوام نداشت والتری خواب دومی هم نمیدید.ضمن اینکه دوتا راننده در یک سطح امتیازات زیادی رو بین خودشون تقسیم میکنن.در این صورت با همین شرایط هم مکس شانس زیادی برای قهرمانی داشت.
راننده های خوب و متوسط در حد چند دهم ثانیه باهم تفاوت دارن.امسال تفاوت مرسدس و ردبول تو اکثر مسابقات در حد یکی دو دهم بود.ما مرسدس رو تیم برتر میدونستیم چون لوییس اون یکی دو دهم رو در میورد.در صورتی که بدون لوییس ما دوتا تیم در یه سطح داشتیم.اره راننده هایی تو گرید هستن که شاید بتونن حتی سریعتر باشن،اما چندتا راننده داریم که بتونن پیوستگی و ثبات لوییس رو داشته باشن.
این حرفها که مرسدس با اکثر راننده ها میتونست این موفقیتها رو تکرار کنه یا چرا مرسدس این همه به لوییس بها میده در صورتی که با خیلی راننده ها میتونه موفق بشه از نظر من یه تو گوشی به صورت اکثر قهرمانای تاریخ ف یکه.
سب.الونسو.شوماخر.سنا.پراست.هیچکوم از اینها نتونستن موفقیتهاشون تو تیمهای برتر رو تو تیمهای ضعیفتر تکرار کنن.و تیمهای خوب بدون بهترین راننده های گرید فقط پتانسیلشون رو حروم کردن.جالبه، مثال این ادعا هر فصل تو گرید بویژه تو میدفیلد اتفاق میوفته.هر ساله گرید پر از راننده هایه که نمیتونن دهم های اخرو از ماشینشون بیرون بکشن در حالی که همتیمی هاشون تو یه لیگ دیگه رقابت میکنن.
دنیل،پرز،راسل،مکس و خود لوییس…….50 درصد تیمها،از بالا تا پایین گرید!
(چارلزو حساب نمیکنم چون شرایط سب خاص و خارج از قائده کلی بود)
ماشین برتر برای بالفعل کردن پتانسیلش به راننده ای نیاز داره تا بتونه اون ماشینو تا سر حدها برونه.و تعویض راننده ای که سالهاست داره امتحانش رو پس میده،اونم تو رشته ای که ممکنه یک شبه سلطنتت رو توش از دست بدی،کار احمقانه ایه.
عااااااالیییی گفتی من که کاملا حرفاتو قبول دارم
یادم نیست.بین رالف و برگر شک دارم.اما بازم مطمئن نیستم.
نظرتون محترم ، اما این ماشین مرسدس شدیدا دامینیت هست
۲۰۱۸ قبول دارم ، اما اینکه ردبول به مرسدس نزدیک شده ، یکم شوخی هست
فراموش نکنید ، حدودا از ابتدای فصل ، مرسدس ارتقای این ماشین کنسل کرده بود و روی ماشین سال بعد کار میکرد
بهر حال برای قهرمانی یک پکیج کامل لازم هست
همون یک مسابقه برای راسل کافی بود که نشون بده خیلی از راننده های گرید میتونند با این ماشین قهرمان بشن ، بجز والتری ( با احترام به طرفداران والتری )
این تجربه در مقابل لوییس بدست نیومده،حتی در مقابل تنها رقیب مرسدس،یعنی مکسم بدست نیومده.این تجربه تنها در مقابل راننده ای رقم خرده که تو شرایط سخت روانی به شدت متزلزله.
چند وقت پیش مطلبی خوندم(دقیق یادم نیست از رالف بود یا گرهارد برگر)در مورد عملکرد والتری تو سخیر.به این اشاره داشت که والتری تحت فشار اثبات خودش جلو راسل از هم پاشید.
جلو لوییس خوب تکلیف مشخصه ،راننده قهرمان جهانه و خیلی ها جز بهترینهای تاریخ میدوننش،اما راسل حکایتش فرق میکرد،یه راننده جوون و بی تجربه( که اتفاقا یکی از الترناتیوهایه احتمالی خود بوتاس تو مرسدسه)که هنوز خودشو تو یه میدون بزرگ اثبات نکرده.نتیجه شکست جلو راسل چیزیه که یه چشمشو شما الان اومدید داریوش جان:
راسل نشون داد که”خیلی از راننده های گرید میتونند با این ماشین قهرمان بشن ، بجز والتری”!
به خاطر همین معتقدم تحت فشار والتری خیلی پایین تر از ظرفیتش رانندگی کرد.
باقی ماشینای گرید هم که مطلقا در حد مرسدس نیستن که شکستشون بخواد چیزی رو اثبات کنه.
ضمن اینکه از راسل حتی قبل از تجربه سخیر،بعنوان یکی از استعدادهای برتر گرید یاد میشد.این چیزیه که نه تنها مرسدس،بلکه شخصی مثل الونسو و خیلیهای دیگه بهش باور دارن.(من کمی بهش تردید دارم اما بازم نمیشه ازش چشم پوشی کرد)
خلاصه میخوام بگم همه چی دو تا دو و یه چهار ساده نیست که خیلی راحت جاهای خالی رو باهاشون پر کنید.درسته عملکرد راسل خیلی خوب بود اما از کجا معلوم مکس با اختلاف از روش رد نمیشد!از کجا معلوم اگر جای والتری و لوییس عوض میشد ،راسل به راحتی شکست نمیخورد!
این مطلبی که گفتی کجا بود؟ خیلی جالب بود دادا. از این مطالب وردار بیار بذار کامنتت. اینکه والتری رو اینطوری ذره بینی واکاوی کردن خیلی باحاله. راجع بهش بنویس لطفا.
البته سوء تفاهم نشه فقط همون یه جمله اشاره به اون moصاحبه داشت.
باقی صرفا نظر شخصیه.
والتری هم اگه همیلتون نبود قهرمان میتونست بشه
همه میتونن
قطعا ریسک کرده چجوری یسری میگن ریسک نبود؟
همیلتون تو پایان فصل 2012 تصمیم گرفت بره مرسدس تیمی که اون فصلش ناامید کننده ظاهر شده بود و فصول قبلش هم چندان درخشان نبود اونوقت از تیمی جدا شد که داشت برای قهرمانی سال میجنگید و تو همه سالهای قبلش هم تقریبا جز تیمای مدعی هر فصل بود
یادمه همه میگفتیم عجب اشتباهی کرد مک لارن خیلی سرتر از مرسدس بود بله الان که نگاه میکنی می بینی قطعا ریسک به جایی کرده و راحته گفتنش ولی شما اون موقع رو حساب احتمالات نمی تونستی در مورد آینده مطمئن باشی ممکن هم بود اون پروژه درست پیش نره و بدجور شکست بخوره
میخواد بره گفته
این خبر تکراریه
تعداد رانندگانی که ازسال ۲۰۱۰برای تیم ها رانندگی کردند:
مرسدس=5 ردبول=7 مکلارن=8 ریسینگ پوینت=7 رنو=۱۰ فراری=5 آلفاتاوری=10
آلفارومئو=12 هاس=3 ویلیامز=12
نمیدونم آمار بالا درسته از یک منبع خارجی گرفتمش اگه درسته خودتون تحلیلش کنید.
اگه غلط هست از ادمین های محترم می خوام که دیدگاه من رو حذف کنن.
اقا تفسیر عکس چیشد….؟
کجا رو نگاه میکنی جوون؟ اونهمه تفسیر کردیم با دوستان خخخ
دیدم اینوگفتم بقیه هم بگن🤣😁
👌😂❤
تفسیر عکس : قیافه ی من وقتی سهم قرمه سبزی توی یخچالمو میخورن..
تفسیر عکس: ناراحتی همیلتون از رفتن گروژان
خخخخخ
خیلی باحال بود … نمیدونم چرا بهت دیس لایک دادن. شاید بهتر بود میگفتی “رزبرگ”!!!
اقا یه مطلب نسبتا فنی بگیم دلمون وا شه: {{درباره ی تجربه ی رانندگی پورشه 919}} {{تجربیات کار کریس هریس}}
919 از یک موتور 2 لیتری توربو شارژ که در آن 4 سیلندر با آرایش خورجینی (V4) جای گرفته اند بهره مند می باشد که در قسمت عقب اتومبیل قرار داده می شود و با توان خروجی 500 اسب بخار چرخ های عقب اتومبیل را به حرکت در می آورد. شگفت انگیز ترین قسمت 919 که در هیچ اتومبیل دیگری تاکنون ندیده بودم محور جلوی آن می باشد. فنر و دمپری که در مقابل یک موتور الکتریکی که چرخ های جلو را به حرکت در می آورد به صورت افقی قرار داده شده بود.
این خودرو از سیستم قفل دیفرانسیل به جای سیستم هایی نظیر تورک وکتورینگ استفاده می کند و همچنین محور عقب و جلو به یک دیگر متصل نیستند، بنابراین راننده برای هر جفت چرخ عقب و جلو، سیستم ترکشن کنترل ( سیستم کنترل هرز گردی) جداگانه ای در اختیار دارد. آراگون پیستی سرعت بالاست و 919 به دفعات در این پیست مورد آزمایش قرار گرفته است. جالب است بدانید که ارزش کلی این خودرو بالغ بر 10 میلیون پوند می باشد.
خب من هم اکنون می خواهم 919 را از پیت خارج کنم. موتور کوچک V4 با صدای آرامی شروع به کار می کند. این خودرو سیستم ترکشن کنترل دارد اما به این معنا نیست که سیستم چگونگی رانندگی در آن گنجانیده شده است (اشاره به سخت بودن کنترل 919).
چراغ های فرمان با روشن شدن خودرو، روشن می شوند، پدال ها در دو سمت فرمان قرار دارند، برای عمل کردن ترمز خودرو نیاز است تا نیروی زیادی به پدال وارد شود و پدال گاز نیز کمابیش همین طور است. اما می شود این طور تعبیر کرد که 919 نیز همانند سایر اتومبیل های مسابقه ای، باید واقعا از آن کار بکشید تا اتومبیل حداکثر توان خود را به نمایش بگذارد و این بدین معناست که باید چیز های جدیدی که تاکنون نمی دانستید را به کار ببرید…
این مطلب رو میتونین از بخش اتومبیل فرمول یک ایران ببنید که خیلی از این مطلب کامل تره
من عااااااشق 919 هستم. دستت درد نکنه جیگرم حال اومد اسمشو بردی 😄
اصلا یه ماشینه عجیبیه همه عاشقشن
اگه نمی دونید کریس هریس کیه … باید بگم مجری برنامه تاپ گیر هست که پورشه 919 رو تو پیست اراگون اسپانیا تست کرد …
گفتم شاید برای براتون سوال باشه دلیل تصادف وتل و مکس سیلوراستون 2019 و یا ریکیاردو و مکس تو 2018 چی بوده؟؟ دلیل اصلیش استفاده از اسلیپ استریم به نظر من ببنید اگه انبورد بال جلوی سب رو توی تصادف نگاه کنید وقتی خیلی نزدیک عقب مکس میشه و بعد دانفورس جلوی ماشین از دست رفت و سب هیچ کنترلی روی جلوی ماشین نداشت و بنابراین مستقیم از پشت بهش خورد و خب چون اون منطقه خیلی کم فشار بود این اتفاق افتاد حالا دوستان دیگه نظر دیگه دارن حتما بگن .. خیلی ممنون
منظورت اینه مشکل از ماشین بود؟
آخه بوتاس تو کانادا وقتی از ریکاردو(زمانی که تو رنو بود) می خواست سبقت بگیره مشابه ریکاردو(وقتی که تیم ردبول بود)و ورشتپن تو باکو بود اما کوچیکترین مشکلی برای والتری بوتاس پیش نیومد!
اون کلا نوعش متفاوت بود
Sebvr
دایل اون تصادف سب و مکی فقط یک چیزه اشتباه محاصباتی
ک اونم دلیل داره اگه خوب ب اون لحظه دقت کنید مکس امد باطری شارژ کنه و کمی زودتر پاش از روی گاز برداشت و دقیقا شد زمانی ک سب پشتش بود وسب انتظار اینو نداشت ک مکس اون جا باطری شارژ کنه و فکر میکرد مثل همیشه مکس تا لحظه اخر گاز میده همین باعث شد ک سب بیش از حد نزدیک بشه نتونه کنترل کنه
شما درست گفتی ولی من دلیل اتفاق گفتم
سب چند فصل بود ک اشتباه زیاد داشت ولی بازهم راننده ای نیست ک همچین اشتباه بزرگی انجام بده و مستقیم بره پشت ماشیت جلویی
موافق نیستم ولی ممنون از نظرتون
در پیوند با تیتر نباید فراموش بشه که همیلتون همیشه راننده مرسدس بوده و تا جاییکه ذهن من یاری میکنه با موتور دیگری هیچوقت مسابقه نداده و خودشم همیشه به این موضوع اشاره میکنه. همین موضوع میتونه درصد قابل توجهی توجهی از ریسکی که بهش اشاره میکنه را کاهش بده. چون همیشه با مرسدس در ارتباط بوده و به احتمال زیاد از چند و چون پروژه تیم بعداز تغییر قوانین آگاهی داشته.
ولی این موضوع ارزشها و تواناییهای همیلتون را زیر سوال نمیبره. چرایی این داستان تمدید و مصاحبه های اینچنینی هم بنظر شخصی بنده مشخصه. علیرغم دست آوردهایی که همیلتون داشته و تبلیغات زیادی که براش میشه ولی اقبال عمومی به شوماخرو نداره و شوماخر نشده!
باور عمومی هواداران و من دامینیت بودن و برتری زیاد ماشین مرسدس نسبت به سایرینه. بخصوص 2019 و 2020 که در همان نیمفصل اول رده های برتر در دستان این تیم و راننده هاش قرار گرفت و ادامه فصل را تا سطح رقابت برای سوم شدن کاهش داد.
مایکل شوماخر خیلی قبل از رسیدن به ششمین و هفتمین قهرمانیش مورد وثوق هواداران بود و شخصیت و کاریزمایی که داشت بسیار فراتر از رکوردهایی بود که بدست میاورد. این یک واقعیته و غیر قابل کتمان. مثل کاریزمایی که آلونسو دیاز داره (من طرفدارش نیستم ولی انکار واقعیت را اشتباه میدونم) که بسیار فراتر از 2 قهرمانی جهانشه.
اصولا اسطوره شدن هیچ ربطی به رکوردهای بدست آمده نداره. در اغلب رشته های ورزشی و نیمه ورزشی اسطوره ها رکورد دار نیستند و برای اسطوره بودن به چیزهایی بیشتراز رکورد نیاز هست. با اینکه با مقایسه رشته های ورزشی مخالف هستم فقط گذرا چند نام را یادآوری میکنم. مارادونا و زیدان و بوبکا و کومانچی و …. که ورزشکاران همرشته زیادی دارند که رکوردهایی بمراتب بهتر کسب کردند ولی مثلا مارادونا نشدند و غیره..
اتفاقات چند هفته گذشته و تراکم اخبار مربوط به مرسدس-همیلتون از زوایای گوناگون بنوعی سر خط خبر نگه داشتن و تکرار دستاوردهای اوست که یک حربه تبلیغاتی است.
خیلی قشنگ بود عاااالی
از ذهن پخته ای مثل شما بر میومد بیانش به این شیوایی
احمدرضا
یه بار ویدئو هارو با دقت بالا نگاه کن.
موندن در هوای کم فشار و از دست دادن نیروی عمودی هوا و در نتیجه قدرت ترمز، موقعی اتفاق میافته که خودروی عقبی در لحظه ترمزگیری هم، دقیقا در پشت سر و امتداد و نزدیک به خودروی جلویی باشه. ولی اگه درست در آخرین لحظه، کمی خودش رو به چپ یا راست بکشون و بال جلو رو در معرض جریان هوا قرار بده دیگه مشکلی پیش نمیاد. دوباره فیلمو ببین و دقت کن که آیا بوتاس دقیقا پشت سر ریکاردوست یا یه نصف ماشین به چپ یا راسته.
بچه ها من رفتم از تو سایتهای خارجی معتبر خوندم
این مطلب رو کلیت مطلبش این بود
تو ولف میگوید
روزی میک در مرسدس خواهد بود