فرمول یک ایرانفیلیپه ماسا فکر می کند که سباستین فتل در سال 2020 عملکرد کافی را نداشته و می گوید که تیم سابق او برای عدم تمدید قرارداد حق داشته است!

تیم فرمول یک فراری قبل از آغاز فصل اعلام کرد که قرارداد فتل با تیم تمدید نخواهد شد و چند روز بعد هم کارلوس ساینز را به عنوان جایگزین چهار دوره قهرمان جهان معرفی کرد.

در طرف دیگر هم سباستین به تیم فرمول یک استون مارتین پیوست که همان ریسینگ پوینت فعلی است و از فصل 2021 نامش تغییر خواهد کرد. ماسا به روزنامه آ اس گفت:

لحظه بسیار سختی برای فراری است. غم انگیز است که آنها را با این همه مشکل ببینیم.

فراری تیمی است که وظیفه رقابتی بودن دارد و در غیر این صورت، [رقابتی نبودن] یک مشکل کاملا جدی خواهد بود، نه تنها برای هواداران بلکه برای افرادی که در این تیم کار می کنند.

من سالهای سختی را نیز [با این تیم] پشت سر گذاشتم که در آن خودرو رقابتی نبود اما مثل امسال نبود. من امیدوارم که وضعیت فراری به زودی و برای چند سال آینده تغییر کند. باید تشخیص داد که این یک مشکل بسیار جدی است.

فیلیپه ماسا - گرندپری انگلیس 2017

فیلیپه ماسا

فیلیپه ماسا معتقد است که دوران سباستین فتل تمام شده است:

خودرو مهمترین چیز است. بدون یک خودروی رقابتی، نمی توانید برنده شوید و این به رانندگان بستگی ندارد.

از طرف دیگر به نظر من دوران سباستین به پایان رسیده، زیرا او کاری که از یک قهرمان چهار دوره مسابقات انتظار می رود را انجام نمی دهد و من فکر می کنم تیم باید تغییراتی ایجاد کند.

بهترین زمان برای سباستین نیست، او فکر می کند که با او رفتار خوبی نمی شود و برای تیم، داشتن یک راننده در این شرایط رقابتی نبودن، خوب نیست. رفتن او بهترین راه حل برای هر دوی آنها بود.

من فکر می کنم که ساینز رقابتی خواهد بود. او پیش از این سرعت خود را در فرمول یک نشان داد، اما به خصوص در دو سال گذشته، نتایج خوبی را با مک لارن کسب کرد و فکر می کنم او می تواند خوب کار کند.

چارلز در یک فرم عالی به سر می برد، [شکست دادن او] برای ساینز آسان نخواهد بود، اما او می تواند عالی عمل کرده و با فراری قوی باشد.

126 دیدگاه

  1. Amir MH

    31

    9

    کاملا مخالفم و متاسفم واسه این اظهار نظر ، سب کاملا عیار خودش و تو ترکیه نشون داد و من افتخار میکنم تو دوره ایی فرمول یک میبینیم که سب در اون رانندگی میکنه .

    • داریوش

      21

      0

      نظر هرکس محترمه , ولی وحی منزل نیست
      برای قضاوت درباره وتل باید 2 فصل صبر کرد
      حتی فصل بعد هم معیار خوبی نیست
      یه پیشنهاد , اگر امکانش هست یه نظرسنجی درباره راننده ها و تیم ها بزارید که ببینیم کدوم تیم و راننده فن بیشتری داره

      • Hassan Mohebbi

        19

        0

        عالیه👍👏
        به نظرم جوری باید باشه که بشه پنج راننده رو انتخاب کرد. اینجوری با تعداد بیشتر رای نمونه ما به جامعه نزدیک‌تر و داری توزیع نرمال‌تری میشه.

    • TEAM LH #44

      14

      2

      اینم مثل کولتارد سال😏😏
      بزار برسه استون بعد اون زبونو بچرخون😁😁😁
      ایشالله سال بعد سکو های سب رو می بینیم❤️❤️
      نگفتیم وین چون طرفدار لوییسم💜💜

      • mahdibk

        11

        1

        این ثابت میکنه که حتی همیل فنام فتلو دوست دارن

      • TEAM LH #44

        6

        1

        من فتلو تا دو سه سال پیش خوشم نمی اومد
        ولی. فتارش و عملکردش و رفتار تیم و یه چیزا باعث شد ازش خوشم بیاد
        😁 😁
        شروعش هم کانادا 2018 بود با اون کار تاریخیش😎😎

  2. 33🦁Ali

    26

    18

    همین سباستین بهش ماشین مرسدس بدین بعدش راجبش نظر بدیم ماسا وقتی میگی خودرو مهترین چیز هست بدون اون نمیشه برنده شد و به راننده بستگی نداره ولی من میگم همتیمی هم مهمه.
    خدایش من خیلی دوس دارم همیلتون و وستپن فقط یه فصل همتیمی بشن تا عیار مکس ببینم کنار این قهرمان جهان.

  3. RADU

    17

    4

    متاسفانه این چند مدت شاهد این بودیم کسانی که دوران خودشون به سر اومده حالا نمیدونم برا جلب توجه یا چیز دیگه حرف های غیر منطقی میزنن که بدون هیچ آنالیزی هستش به قول دوستان مون تو همین سایت با چند ریس نه میشه گفت یه راننده خیلی کار بلده نه اینکه اون راننده مهارت بالایی نداره همون طور که سب تو این چند سال خودشو اثبات کرده به احتمالا بالا سال دیگ هم قطعا با توپ پر میاد تو پیست

    • بوتاس فن!!!

      7

      0

      دوست عزیز،خب بعضی ها مثل من از سال ۲۰۱۷ فرمول یک رو دنبال میکنن و اون هم از طریق تلویزیون.من خودم متاسفانه سال های قهرمانی جهان فتل رو ندیدم. فقط ی جا میخوندم که از سال ۲۰۱۳(شایدم ۲۰۱۴ بود) موتور ها تغییر کلی کرد و باعث شد مرسدس خیلی پیشرفت کنه

    • Ali n

      2

      3

      RADU منظوری که من از صحبت های ماسا برداشت کردم نفی توانایی های فتل نیست بیشتر منظورش اینه که فتل در حال حاضر مثل همیشه اش نیست و فراری و فتل هر دو بهترین زمان از هم جدا میشن که این رابطه بیش از این خراب نشه. چیزی که واقعاً مشخص هم هست فتل اون انگیزه قبل رو (حالا به هر دلیلی) نداره.
      امیدوارم این سکو ترکیه روحیه سب رو عوض کرده باشه.

      • RADU

        5

        0

        شاید حق با شما باشه رفیق 💙
        البته برداشت ها از یه مطلب میتونه متفاوت باشه

  4. RADU

    22

    4

    و یه چیزی که حتی از دید روانشناسی هم دیده بشه صادقه اینکه وقتی آدم میبینه سال دیگ با یه مجموعه کار نمیکنه خواه ناخواه افت انگیزه داره که اینم برمیگرده به نحوه جدایی فتل و فراری از هم که اصلا در حد هیچ راننده ای نیس چه برسه به قهرمان 4 دوره ای رقابت ها که به نظرم فراری خیلی باید رو روابط با رانندگآن کار کنه چیزی که اصلا توش مهارت نداره ( مثل پیت استاپ هاش اونم فقط از نوع فتل 😅😅 )

    • Mahmood.ghaedi

      6

      17

      خب پرز هم هم میدونه سال دیگه استون مارتین یا ریسینگ پوینت نیست یا ساینز میدونه سال دیگه مکلارن نیست
      دوست عزیز سب هم ی انسانه و افت کرده چیزه عجیبی نیست
      و تنها دلیلی ک همه دربارش نظر میدن اینه ک ازش همچین چیزی توقع نداشت تا این حد و هزارتا دلیل ممکنه داشته باشه ک ما نمیدونیم چیه

      • RADU

        14

        4

        قیاس مع الفارق میکنی دوست عزیز ساینز داره از مکلارن میره میآه به تیمی که بالاخره جز تاریخچه فرمول یک هستش به نظرت میتونه ناراحت باشه تازه انگیزه اون بیشتر هم میشه قاعدتا جسارتا شدیدا با شما مخالفم

      • Mahmood.ghaedi

        7

        2

        Radu
        دوست عزیز شما گفتی از نظر روانشناسی وقتی یکی از ی جا میره افت میکنه منم مثال زدم ساینز تو ی تیم بزرگ میره(ک ب قول بعضی از دوستان دلیل افت سب همین فراریه ک ساینز داره میره اونجا) اوکی ساینز میره ی تیم بزرگ پرز چی پرز ک اصلا تیم نداره

      • RADU

        8

        4

        محمود ، انگیزه های هر کسی با فرد دیگ خیلی متفاوت
        در مورد پرز شاید آخر فصل جوابمون رو بگیریم

      • AM-PHD

        3

        2

        mahmood.gh
        دوست عزیز، ساینز که داره میره فراری، میدونه و میدونیم که چند مسابقه ابتدایی 2021 براش اندازه کل کریرش اهمیت دارن، از نظر توانایی رقابت با لکلرک.
        به علاوه، از همین مسابقات امسال هم داره استفاده میکنه که به لکلرک بفهمونه سال بعد خبری از خوشگذرونی نیست.
        پرز داره واسه آینده اش تلاش میکنه، هنوز احتمال پیوستنش به ردبول هست، دلیلی نداره افت انگیزه داشته باشه!
        ولی جالبه، 2018 که اکون رو انداختن بیرون و پرز رو به خاطر اسپانسر کله گندش(کارلوس اسلیم) نگه داشتن، کسی چیزی نگفت، الان که پسر رئیس رو نگه داشتن و پرز رو انداختن بیرون، موج دیسلایک و اعتراض به سمت ریسینگ پوینت روون شد!

      • Mahmood.ghaedi

        3

        2

        Am
        فکر کنم شما تازه ب جمع ما اضافه شدین
        زمانی ک مشخص شد پرز میره اینجا فکر کنم فقط دو س نفر از بچه کامنت نذاشت و استرول و مورد عنایت قرار نداده
        بعد اونوقت جز گزینه های شما افت سب نیست اصلا
        شاید واقعا افت نکرده و شما چیزی میبینید ک ما نمیبینیم

  5. ....kh:n....

    16

    13

    کور هم میدونه وقتی ساینز بیاد فراری سریع خواهد شد چراااااا….
    خب معلومه چون فرفری همه کار برای دوتا رانندش انجام خواهد دادوکمکش خواهند کرد که سریع باماشین مچ بشه…..
    الان یه ماشین دادن به وتل میگن بروداداش تایم یک بزن وبرگرد…بعد وتل میگه باماشن راحت نیستم….ن ماشین تندتنددرمیره….بعععع بابا توراننده نیستی پتاااانسیل ماشینو نمیتونی دربیاری….یه نیگا به چارز بکن اون رانندس….
    بعد کوکو وفیلیپه وامسالهم میان اظهار فضل میکنن….
    اما شب دراز است صبر ماهم زیاد….

  6. Mehryar Salehi

    25

    0

    اصغر شوشتری : سب باید بازشسته شود!

    یک انتقاد دارم به ادمینهای محترم سایت.
    یه چک کردم ۴۰ تاپیک آخر رو…
    از ۴۰ موردی که درباره این ورزش بوده (جدا از گزارش سشن ها) فقط ۴ موردش مربوط به تیمهایی بغیر از فراری ردبول و مرسدس بوده ! یعنی تنها ۱۰٪!!!

    از ۴۰ موردی که فقط مربوط به راننده ها بوده، ۲۷ مورد مختص ۳ نفره! لوییز، سب، مکس! ۶۶٪ !!!

    اینطور نیست اساتید، هیچ سایت معتبری این رویه رو پیش نمیگیره.
    درسته که همه جای دنیا این ۳ تیم اخبار بیشتری میگیرن و این ۳ راننده هم محبوبن.درسته که اگر همینجا اخباری مربوط به اوکون یا الفاتائوری کار بشه، احتمال زیاد کسی، خودمم یکیشون، کامنتی نزاره اما اینجا مدعی سایت مرجع برای فرمولا وان هست و خیلی از دوستان اخبار رو فقط از این طریق دنبال میکنن پس شاید بد نباشه از کل فرمولا وان خبر بگیرن نه فقط ۳-۴ نفر!
    از طرفی وقتی فقط چندتا اسم رو میزارید جلو چشم بازدیدکنندگان، همون ۱٪ شانسی که هست برای جذب یک راننده یا تیم دیگه شدن رو هم ازشون میگیرید و نتیجه اش میشه مثل تمام ورزشهای دیگه بین مردممون که ۱۰٪ جدول پر از طرفدارن و بقیه هیچی! صفر! که این روال از اساس غلطه.

    یک انتقاد بود، توقع اینکه مثل بفرض سایت موتوراسپرت، تیمهای برتر فقط ۳۰-۴۰٪ اخبار رو بگیرن، نابجاست چونکه فن بیس این ورزش تو اون کشورها بصورت کامل ظرف سالیان زیاد شکل گرفته اما اینجا به مرور داره طرفدار میگیره بین هم وطنانمون پس نیاز به کار کردن روی این چهره ها بیشتره…اما بین ۱۰ تا خبر، ۲-۳ تا هم از بقیه گرید ببینیم شاید بهتر باشه تا اینکه هر روز نظر یکی رو درباره سب بنویسید، یکسری هم اینجا بزنن سر و‌کله هم!
    توی پرانتز هم عرض کنم، اصلا نظرم ویلیامز نیست اما بطور مثال رنویی که سال دیگه آلونسوی پرطرفدار رو‌داره، ریسینگ پوینتی که سب داره میره یا مک لارنی که همیشه جزو پر طرفدارها بودن، اینا رو حداقل میشه هر از گاهی یک اشاره ایی بهشون کرد تا بدونیم گرید ۶-۷ تا تیم دیگه هم داره.

    موفق باشید.

    • iman88

      0

      0

      کاملا موافقم.خیلی از خبرها و مصاحبه ها پوشش داده نمیشن.مطالب اورجینال سایت، که دیگه به کنار!
      مثلا بعد از ایمولا انقدر خبر و مصاحبه و نامه و …درمورد جرج راسل اینور و اونور منتشر شد که به برنده مسابقه پرداخته نشده بود.یکیش رو من تو این سایت ندیدم.
      یا اخبار مربوط به الونسو.
      یا مخالفت رنو با فریز موتورها و شروطی که گذاشته بود و خیلی مسائل دیگه.
      همین الان که مهریار به این مسئله اشاره کرد رفتم یه چکی کردم یکی از سایتهای موتو اسپورتو:
      12 مطلب اخری که کار کرده بودن، یکی درمورد سب(که همین مصاحبه مسا بود)،دوتا هم درمورد لوئیس(که یکیش صحبتهای راسل درباره لوئیس بود)و همین!
      باقیش درمورد رنو،راسل،مگنوسن،تسونادا،کیمی و …..
      حالا یه نگاهی به 12 پست اخیر سایت خودمون:9 تاش درمورد این سه راننده است!!!
      البته من فن فراریم و دوست دارم تمامی اخباری که درموردش هست رو دنبال کنم.مطمئنا باقی فن ها هم نسبت به تیم و راننده اشون همینطور پیگیر هستن.
      اما انتظار از یه مرجع رسمی اینه که مثل یک هوادار ف1 رفتار کنه.

    • امید نورمحمدی

      5

      7

      با درود…
      جناب آقای مهیار گرامی. بنده با کلا با بیشتر مواضع شما زاویه دارم ولی این دلیل نمیشه صحبتهای درست شمارو تایید نکنم. در رابطه با مواردیکه اشاره فرمودید با شما همسو هستم.

      • Mehryar Salehi

        11

        0

        راستش چندبار کامنتمو خوندم تا ببینم ایرادش کجاش بوده که باعث شده ما نظر همسویی داشته باشیم تو یک موضوع، هنوز پیداش نکردم البته!

        اما خوبه که بلاخره به دیالوگ رو آوردین، ایکاش زمانی که نظر مخالف دارید هم، همین رویه رو در پیش بگیرید.

      • ایرن

        0

        1

        مهریار خان جالب بود. اما در کل قبول کنیم در هفته ای که همیلتون به رکورد افسانه ای شوماخر میرسه و فتل بعد از یک فصل ناکامی توی یک مسابقه میتونه ارزشهای خودش رو نشون بده و دوباره سکو بگیره تمام اخبارهای فرمول یک به سمت این دو نفر میره. شما یه نگاه به توییتر یا اینستای خود فرمول یک هم بندازی این ده روزه همه چیز معطوف به این دو نفر بوده.

        به نظرم کلیت حرف شما درسته اما باید جامعه آماری ای که ارائه دادین رو گسترده تر کنید. مثلا جامعه آماری رو باید به دو ماه اخیر افزایش بدین. اونوقت میشه نتیجه گیری دقیق تری کرد. البته شاید اون زمان هم نتیجه همینی که شما گفتی باشه.

        در کل با حرفتون موافقم اما باید موقعیت زمانی رو هم در نظر بگیریم.

      • ایرن

        0

        1

        البته منظورم از جمله ی جالب بود همین کامنت آخرتون بود. خخخ

    • Amin

      5

      11

      خخخ
      ماسا میخواست ب هم تیمی سابقش کمک کنه دیگه
      ولی فتل چرا نتونس تو پیچ سه از ماشین لپی رد بشه؟؟!!🤔
      لوییز که میگین سبقت گیر خوبی نیست مگه تو همون پیچ سال بعدش سبقت سال رو نگرفت؟

      • ....kh:n....

        8

        5

        راننده های پیشتاز وقتی به ماشینای لپی میرسن منتظر میشن که ماشین لپی بعداز دریافت پرچم آبی حداکثر بعد از سه تاپیچ فرصت دارن کنار برن قصد رقابت باماشین لپی ندارن که شما میگی نتونس از مسا ردبشه…. وقتی مسا اجازه ردشدن به بوتاس راداد بعد از رد شدن بوتاس فوراً پشت بوتاس قرار گرفت(بااین که میدونس این دوراننده درحال رقابت حداکثری باهمند)….اون لحظه حدود۷دهم فاصله بین سب بابوتاس بود بعد از اینکه مسا بینشون قرار گرفت کمی بیشتر شد دوباره تا مسا دوباره بعداز دریافت پرچم آبی وچنتاپیچ اجازه ردشدن به سب داد دیگه مرغ از قفس پریده بود….
        این کار مسا درسته قانونی بود اما فقط جهت کمک به همتیمی سابقش بود….

      • Amin

        7

        3

        حرفتو قبول دارم داداش
        باید یه جریمه ای بهش میدادن که هیچ وقت فراموش نکنه
        هیچ راننده دیگه ای هم نتونه مِن بعد از این حرکت ها بزنه
        لامصب دور آخر اونم جنگ سر برد مسابقه اونم تو رقابت قهرمانیه…
        ب نظرم ی برد رو از فتل گرفت

    • amir salar 5

      12

      3

      برای هزارمین بار حرف هیچکدوم از راننده های فعلی یا سابق فرمول یک یا بقیه کارشناسای این رشته قرار نیست وحی منزل باشه و اونا هم در نهایت مثل ما یه نظری میدن
      اما اگه ملاکت کولتارد هست که بعد مسابقه تمام حرفاشو پس گرفت و گفت در مورد تموم شدن فتل اشتباه کرده
      بعدشم نمیفهمم حالا اعتراض از مسا چه ایرادی داره که شما بهت برخورد؟

    • RADU

      9

      1

      اگه حرف شون درست باشه گردن ما از مو باریک تر
      وقتی حرف جانب دارانه میزنن آدم رو واکنش وامیدارن
      اونا هم نظر خودشون رو میگن ما هم نظر خودمون

    • mohammad

      2

      2

      راس براون هم نمیفهمه؟
      صحبتراس براون:
      تماشای عملکرد سباستین در این آخر هفته بسیار جذاب بود، مردم خیلی سریع در مورد ورزشکارهایی که یک دوران افتی دارند، قضاوت می کنند و کارشان را تمام شده می دانند.

      [مسابقه] یکشنبه استعداد عمیق او را به یاد ما آورد. او امسال کمی در سایه چارلز قرار داشته و پایان رابطه اش با فراری [اتفاق] آسانی نیست، بنابراین فکر می کنم مسابقه ترکیه برای او روز خوبی بود. او پا را اشتباه نگذاشت و وقتی فرصتی پیش آمد، آماده پرش بود.

  7. FJ

    14

    5

    سب تو ترکیه ثابت کرد که در کنار همیلتون بهترینهای پیستن ,ولی خب داشتن ماشین خوب و تیم منسجم هم در کنار راننده خوب بودن مهمه و ضروری .
    اگه فتل جای بوتاس بود رقابت قهرمانی 2016 دوباره تکرار میشد قطعا

      • Ahmad VETTEL

        13

        2

        محمود فکر کنم اکثر کاربرا قبول داشته باشن که فتل از رزبرگ راننده بهتریه.
        خب پس وقتی رزبرگ تونست همیلتون رو به چالش بکشه فتلم میتونست این کارو بهتر از نیکو انجام بده
        کار ندارم سب یا لوییس کدومشون برنده میشد ولی شک ندارم رقابت نزدیکی میشد اینو که نمیتونی انکار کنی

      • Mahmood.ghaedi

        9

        4

        به داش احمد گل اول بهت تبریک میگم
        داش احمد کسی منکر قابلیت سب نیست
        بله نظرت کامل قبول دارم ولی مثل اون دوستمون نمیتونی بگی اگه سب بود صد در صد قهرمان میشد اخه ازکجا مطمئن میگن اونم تو این ورزش ک ی dnf میتونه سرنوشت ی سال عوض کنه

      • Mahmood.ghaedi

        8

        3

        امید نور محمدی عزیز
        از اونجایی ک مرسدس بوتاس ب سب ترجیح داد و باهم هم تیمی نشدن و اتفاقی ک نیفتاده من نمیتونم مطمئن بگم چی میشد
        ولی از نظر من خیلی نزدیک میتونست باشه ولی شانس لوییز بیشتر میدونم
        لوییز چند سال تو مرسدس بوده با تمام افراد اوکی تر بود
        سب بازی روانی بلد نیست و لوییز استاده توش
        و لوییز توی ارتقا ماشین و پیشرفت ماشین نقش داشته و با ماشین اوکی تر بوده
        ب این دلایل بنظرم شانس لوییز بیشتر بود
        و البته از نظر من لوییز راننده بهتری هم هست
        ولی خب مرسدس اصلا نخواستش و بوتاس ترجیح داد چون راننده دوم میخواست سب هم اگه میومد باید مثل امسال راننده دوم میشد

      • FJ

        0

        3

        آقا محمود منظور من رقابت نزدیک سال ۲۰۱۶ بود ،که روز آخر با ۵ امتیاز اختلاف قهرمان معلوم .بنده عرض نکردم که سب قطعا قهرمان میشد ،ولی خب همیلتونو قشنگ به چالش میکشید.همینطور که تو ترکیه ۳۰ دور به چالش کشید .
        بعدم نه فقط من و شما و کاربرای این سایت ،که همه طرفدارای فرمول یک تو دنیا دوست دارن برای یه سالم که شده سب ولوییز تو یه تیم که به تیم رویایی معروف شده ببینن و خیلی از تئوری ها رو عملی ببینن.
        هرچند که به نظر من اگه سب و لوییز هم تیمی هم بشن بازم ثابت میکنن که بهترین راننده های روی پیستن .
        فقط چهار راننده تو تاریخ تونستن چهار بار پیاپی قهرمان بشن که دوتاش این اسطور هان .😎😎😎😎

      • AHMADREZA_F1

        3

        0

        سال ۲۰۱۶ لوئیس فقط کمتر از ۲۰ دور با قهرمانی فاصله داشت که اونجا با اختلاف روزبرگ رو شکست بده
        فقط ای کاش روزبرگ سال بعدش میموند(کاش…)

  8. Hassan Mohebbi

    15

    5

    یعنی من موندم عملکرد سباستین (به اصطلاح تمام شدنش) از هفت بار قهرمانی لئییس جذابیت بیشتری برای خبرنگاران داره که دست از سر سب برنمیدارن؟!🤔😁😂

    • Mahmood.ghaedi

      8

      9

      حسن دلیلش خیلی سادس
      لوییز تو اوج قدرت داره کارش میکنه و قهرمان میشه و ریس میبره ی شنبه ک بد کار میکنه یک شنبه عالی کار میکنه وجبران میکنه
      و سب قهرمان جهانی بوده ک افت داشته

      • Hassan Mohebbi

        7

        0

        یه دلیل دیگه هم داره محمود جان‌یعنی برای منِ طرفدار، هیجان فصل بعد شده عملکرد سب تو استون‌مارتین، ساینز تو فراری و از اون طرف الونسو تو رنو و ریکاردو تو مکلارن رقابت این چهار تیم باهم برای رتبه سوم. خداییش این هیجانش از رقابت قهرمانی بیشتر نیست؟ خب همین باعث میشه سوالات خبرنگاران حول عملکرد سب بچرخه که ایا سب میتونه تو استون برگده یا نه؟

      • Mahmood.ghaedi

        6

        0

        حسن داداش
        اتفاقا من خودم دوس دارم سب خوب کار کنه رقابت کنه درسته نمیتونه واسه قهرمانی رقابت کنه ولی همین چندتا دور ک سب و لوییز باهم رقابت کردن حال داد
        رقابت باعث جذابیت میشه همه هم دوس دارن
        ولی حسن جان متاسفانه بعضی از دوستان تا ادم ی نظر میده ک باب میلشون نیست سری جبهه میگرن یا اگه کسی اگه انتقاد کنه سری میگن مشکلت چیه با سب چرا بدت میاد از راننده محبوب خودمونم نمیتونیم انتقاد کنیم بازهم همین مدل کامنتها میاد واسم😂
        قبلا هم گفتم بنظر من دلیل اینه ک هیچکس انتظار این عملکرد از سب نداشت

      • Hassan Mohebbi

        0

        2

        اره دقیقا.
        راستش زیر پست کولتارد هم گفتم منطور از تمام شده قهرمانی باشه به احتمال زیاد شاید نتونتونه ولی اگه افت رانندگی هست باید بگم دارن اشتباه میکنند.

        شما در مورد لوئیس میگید خودش بافکر انداخته تو مسیر موفقیت. یعنی با اوندن تو مریدسی که تیمی نوپا و هیچ عنوان قهرمانی نداره. خب الان شاید سب هم باتوجه به جلساتی که با تیم استون داشته شاید بعد از تغییر قوانین شد بهترین تیم و شاید هم نشد.

        من از این جمله میخوام به دو چیز برسم
        ۱. اینکه‌ انسان علم غیب و علم دیدن اینده رو نداره پس کاری که لوئیس کرد فقط یه ریسک و یه اعتماد به مرسدس بود که سباستین هم همین کار رو داره میکنه.
        ۲. اینکه اگه این اعتماد و ریسک جواب بده و استون بشه مرسدس الان (با چندتا مهندس خوب قطعا میشه از لحاظ پیت و استراتژی خوبن) به نظرتون دیگه اونوقت سباستبن تمام شده است یا نه؟

  9. BAHRAM

    10

    14

    به نظرم حق با فلیپه ماسا و کولتارد هستش. دوران فتل تموم شده و دوسه تا مسابقه خوب از ۳۰_۴۰ مسابقه نمیتونه نشون دهنده عکس این موضوع باشه. کیمی رایکونن هم سال قبل و بخصوص امسال عملکرد بسیار خوبی داشته ولی کدوم تیم بزرگی حاضر الان با رایکونن قرارداد ببنده؟ همه میدونیم که رایکونن دیگه مناسب تیم های بزرگی که فشار روانی و رسانه ای زیادی دارن نیست و مناسب همین الفاست که باخیال راحت و بدون هیچ فشاری رانندگی کنه و انصافا خوب کار کرده فتل هم همینطور سال بعد اگر چندین مسابقه درخشان هم ازش ببینیم بازم چیزی ثابت نمیشه

  10. بیژن

    6

    4

    کولتارد و مسا سر چندتا مسابقه که این حرف رو نمیزنن .
    دو فصل گذشته سب خودش نبوده .
    و مثل ما نظرات خودشون رو میگن البته با تجربه و اطلاعات بیشتر .
    هر چند منم اصلا موافق نیستم باهاشون که سب تموم شده ، فقط این دو فصل در حد خودش نبوده و مطمئنم سال بعد میشه همون سب قدیمی ، امیدوارم استون مارتین هم سال بعد ماشین خوبی بده به سب .

  11. بهزاد زمانی

    10

    6

    بهترین قیاس عملکرد یه راننده، همتیمی‌اش هست نه شخص دیگه. فعلا نمیشه عملکرد فتل و لکلرک و لوییس رو به هم قیاس کنیم چون همتیمی نبودن و شاید هرگز هم نشن.
    قیاس لکلرک و فتل شاید عملی باشه اما اختلاف سنی این دوتا معادلات رو نامتوازن میکنه، اما اونچه که از سال گذشته تا حالا مشخص هست اینه که فتل نسبت به لکلرک در ماشین برابر کندتر هست و این طبیعی است. یک علتش اختلاف سنی این دو هست و دیگری فشار روانی که فتل متحمل میشه. اما وقتی عملکرد فتل از دو فصل قبل به اینطرف در نظر بگیریم شیب نزولی عملکردش رو میبینیم به همین علت امثال ماسا و کولتارد عقیده دارن فتل دوران کاریش داره به پایان میرسه.

  12. iman88

    11

    0

    مطلقا نمیشه با قطعیت درمورد این مسائل صحبت کرد.خیلی از مسابقاتی که سب عالی عمل کرده تو 2017 و 18 نمیگذره.به احتمال زیاد سب با تغییر فضای کار و تغییر ماشین میتونه به روزهای خوبش برگرده.اما بازم هیچ چیز قطعی وجود نداره.استون شرایط ویژه ای داره که ممکنه اصلا نتونه یا نخواد شرایط مناسب سب رو مهیا کنه.حقیقتش من هرچی میگذره بیشتر به ماهیت همکاری این دو بدبین میشم.فکر میکنم نهایتا همه چیز به این برمیگرده که جایگاه لنس در اولویتهای تیم کجاست؟ایا سب اونجاست که صرفا به یه تیم در حال توسعه کمک کنه تا در نهایت لنس محصولش رو برداشت کنه؟ ایا سب قراره فقط به بالا بردن وجهه این تیم کمک کنه و به اصطلاح یه هویتی بهش بده؟
    در کل سطح انتظار رو باید پایین نگه داشت.تیمی که 90 درصد ماشینش رو مرسدس ساخته و طراحی کرده تیمی نیست که بشه ازش انتظار کارهای بزرگی رو داشت.نه حداقل در کوتاه مدت.
    اما تصور خود من از عاقبت این همکاری پیروزیه استونه نه سب.پروژه استون یه پروژه بلند مدته و حتی اگر همه چیزم براش مهیا کنه و اونو در اولویت اول بذاره ،بازم زمان سب محدوده.راستش همین الان لوئیس بیاد فراری،شانس موفقیتش خیلی بیشتر از سب تو استونه.حتی الونسو هم تو رنو شانس بیشتری داره.چون اینا تو تیمهای بزرگین که میتونن ره ده ساله رو یک شبه برن.
    امیدوارم سب خودشو محکم به این تیم نبنده تا سال 2022 یا 23 شانس رفتن به یه تیم رقابتی رو از دست نده.البته تا اون موقع باید عالی عمل کنه تا بتونه بر خلاف امسال نظر این تیمهارو جلب کنه.

    • RADU

      3

      0

      نظر پخته ای بود که احتمال وقوعش هست اما هر احتمالی رو باید در نظر گرفت احتمال داره برعکسش یا احتمالات دیگ رخ بده اما در هر صورت نظر شما قابل تأمله

      • iman88

        4

        0

        رادو جان دقیقا.همه اینها احتمالاته.نه نظر کولتارد و مسا وحی منزله نه نظر من یا هر کس دیگه ای.اگر ادم همه جوانب رو بسنجه بازم نمیتونه دقیق نظر بده.مثل نگاه کردن به یک مکعب میمونه،شما اگر از بهترین زاویه هم بهش نگاه کنید بازم حداقل سه ضلعشو از دست میدید.

    • Reza.MC

      1

      3

      نظر جالبی بود ولی با یک نکته اساسی مخالفم. دوست گرامی ره 10 ساله رو فقط با میان بر میشه یک شبه پیمود. فرقی نمیکنه کجای دنیا باشی و به چه کاری مشغول باشی.

      • iman88

        6

        1

        رضا جان یه مثالی براتون میزنم.ابتدای دوران هایبریدفاصله فراری و ردبول با مرسدس چقدر بود؟این اختلافی بود که مرسدس از پایه و اساس تو ابتدای این دوره با این تیمها داشت.سه سال بعد تو سال 2017 فراری چسبید پشت مرسدس و سال 2018 عملا گرفتش.اینکه (به خاطر مشکلاتی که تیم از بالا تا پایین داشت) ما نتونستیم قهرمانی رو بدست بیاریم،نباید باعث نادیده گرفتن این حقیقت بشه که فراری کار بزرگی رو در مدت کوتاهی(در مقیاس ف1)تونست انجام بده.مرسدس سالانه نرخ پیشرفت بالایی داشته و فراری نه تنها باید پا به پایه توسعه سالانه مرسدس پیش میرفته بلکه باید بخشی از اون اختلاف اولیه رو هم جبران میکرده. کاری که ردبول هم تا حدی تونسته انجام بده.یه نگاهی به تیمهای بزرگی که الان سالهاست تو میدفیلد دارن دست و پا میزنن نشون میده که حساب فراری(در تمام دوران ف1)و مرسدس و ردبول(در عصر حاضر) با باقی تیمها جداست.فراری که همیشه تونسته حتی اختلافات زیادش رو با حریفاش تو مدت زمان کوتاهتری از هر تیم دیگه ای تو ف1 جبران کنه.

      • Reza.MC

        0

        0

        خب البته اون عملکرد فراری کار اساسی نبود دلیلش هم اینه که 2 فصل بعدی همه چیز از بین رفت. مرسدس رو ببین. از سال 2010 شروع کرد به ساختن تیم تا بالاخره 2014 قهرمان شد و الان 7 ساله داره پیشتازی میکنه.

    • Mehryar Salehi

      4

      2

      ممنونم ایمان جان برای نوشتن دیدگاه هایی که راستش من نه جرأت ابرازش رو داشتم تو این جو این سایت نه حوصله از بابت پاسخگوییشون…البته باید اعتراف کنم که شما شدیدا دیدگاه مثبتی دارید در رابطه با کلیت این همکاری نسبت به چیزی که توی ذهن من میگذره!

      • iman88

        6

        1

        حقیقتش مهریار همیشه سعی میکنم کمی خوشبین بمونم.هرچند با تصوری که از ذهنیت شما دارم، میتونم بگم متاسفانه باهاش مخالف نیستم.
        تردیدی که سب برای پیوستن به این تیم داشت خودش گویای خیلی چیزهاست.

      • Mehryar Salehi

        3

        1

        دقیقا ایمان جان…نگاه به وضعیت کارخانه آستون مارتین، ریسکی که لارنس برای خرید این برند انجام داده، برنامه های آینده اش برای این خودروساز، شخصی که پیگیر آوردن سب به تیم بوده و…همگی آدم رو بدبین میکنه به نقشی که برای فتل متصورن تو این تیم و این اصلا ربطی به کیفیت رانندگیش نداره.

    • Mahmoud

      3

      1

      البته ایمان جان درست میگن. ولی من دوست دارم خودمو با اینکه لارنس استرول اهداف بزرگی داره و اینکه قرار تیم مهندسی استون مارتین بیاد و موتور مرسدس و پشتوانه مالی لارنس استرول و اینکه لارنس تو فکر آوردن نیوی بود حتی اگه نیوی نیاد نشون میده که لارنس دنبال یه مهندس خوبه.
      درواقع دوست دارم با اینا خودمو آروم کنم ولی هیچ وقت این از ذهنم نمیره که ریسینگ پوینتی که ماشینشو کپی زده تو سالی که ماشین ها کاملا جدید میشن چطوری میخواد یه ماشین رقابتی بسازه!!! و البته اینکه اولویت تیم لنس استروله یا سب؟

    • H.farahani

      2

      0

      ایمان 88 عزیز
      راستش من از اول هم به این انتقال خوشبین نبودم و الان هم همون نظر رو دارم.از طرفی تنها راه موندن تو گرید همین انتخاب بود.بعید نیست با پیشرفت فراری و رنو و شاید مک لارن آستون جایگاه امسالش رو هم از دست بده.از طرفی باید امیدوارم باشم سب اینقدر خوب باشه که شانس انتخاب شدن از طرف یه تیم برتر رو حفظ کنه.ولی در کل
      کبوتری که دگر آشیان نخواهد دید
      قضا همی بردش به سوی دانه و دام
      فرصتی که 2017 و 18 توسط تیم و راننده تلف شد خیلی درها رو بست.

      • iman88

        0

        0

        دلم براتون تنگ شده بود جناب فراهانی.
        ———————-
        کاملا باهاتون موافقم.
        اینو میدونم شاید بخاطر جمله اخری که تو کامنت اولم نوشتم بعضیها دلخور بشن،اما این چیزی بود که امسال شاهدش بودیم.2018 و19 لطمه ی زیادی به سب زد ، اتفاقی که یک لحظه هم نقش تیم رو توش انکار نمیکنم.

  13. RADU

    7

    0

    منم مثل دوستان موافق شیب نزولی سب هستم ( حرف حق جواب نداره )
    اما آیا این شیب منفی و نزولی دلیل بر به پایان رسیدن دوران یک راننده هست ؟
    این همه مثال نقض نه تنها تو فرمول یک بلکه تو ورزش های دیگ هم هست
    *سکوی سب تو ترکیه اتفاقی نبود *

    • Mahmood.ghaedi

      2

      2

      Radu
      ن معلومه ک پایان رانندگیش نیست
      اتفاقا اگه تو تیمی بود ک میتونست برای قهرمانی بجنگه شاید سب هم شانس داشته باشه
      ولی دقیقا نمیشه هم ادم همش ی بهونه بیاره ک بگه افت نکرده
      و از اونجایی ک تیم بعدیش هم تیمی نیست واسه قهرمانی بجنگه دیگه باید دوره قهرمانی
      باید دوره قهرمانی سب تمام شده دونست
      فقط باید از رانندگیش لذت برد

      • RADU

        1

        0

        همه چیز رو باید به دست زمان داد
        زمان خیلی چیز هارو ثابت میکنه

  14. ایرن

    2

    2

    دوستان توجه کنید که به نظر میرسه منظور ماسا اینه که دوران فتل در فراری به پایان رسیده. ماسا نگفته فتل راننده خوبی نیست یا در تیم آیندش نمیتونه موفق عمل کنه. چرا یهو همه درباره هر نظری به شدت موضع میگیریم.
    به نظر من هم دوران فتل در فراری فصل قبل به پایان رسیده بود و حتی یک سال دیر داره از فراری جدا میشه. اما به این معنی نیست که دوران رانندگی فتل به سر رسیده.

  15. امید نورمحمدی

    4

    6

    نظرات جالب و پخته ای دیده میشه. بعضا جاهاییش زیادی پخته ! آلونسو و رنو ره ده ساله را یک شبه میپیمایند؟! لطف کنید نزارید نظراتتون انقدر بپزه …. ته میگیره!!!

  16. RADU

    3

    3

    منم تا حدودی موافقم که تا وضع فراری همین بمونه همکاری اش با فتل نگیم بی اثره حداقل میتونیم بگیم در جا زدن اما به این صحبت دقت کن
    (((از طرف دیگر به نظر من دوران سباستین به پایان رسیده، زیرا او کاری که از یک قهرمان چهار دوره مسابقات انتظار می رود را انجام نمی دهد و من فکر می کنم تیم باید تغییراتی ایجاد کند.)))
    من از این صحبت مسا نتیجه گیری میکنم که منظورش اینه دوران شخص فتل تموم شده نه فقط با فراری
    من یه چیز جالب هم که فهمیدم این بود که مسا گفت کاری که از یک قهرمان چهار دوره هست بیشتر از این انتظار میره باید بگم که
    آیا نحوه رفتار و جدایی با این قهرمان چهار دوره درست بود ؟
    آیا تو این 6 سال به غیر از 1 یا 2 ( که اون هم نمیشه گفت 100 درصد ) سال ماشینی در حد مرسدس قهرمان دادن ؟

  17. امید نورمحمدی

    6

    8

    RADU : این آقای ماسا انقدر بیخبره که نمیدونه قبل از شروع فصل قراردادشون تمام شده! مبنای تمام شدن دوران سب و تصمیم فراریو بر اساس نتایج اینفصل گذاشته!!! دقیقا اگر یک بچه 5 ساله این فصلو از اول ببینه و از حواشی و اتفاقات و تغییرات گاراژ و جابجابب مهندسین و معدل پیت استاپها و خرابیها و … خبر نداشته باشه دقیقا مثل ماسا حرف میزنه
    خودشم از سب شکاره و کم از سب گرفتاری و ناکامی نچشیده! داستان اینها با توجه به شکستهایی که خوردند مشخصه. حداقل آلونسو کلاس خودشو نشون داده و درباره سب حرف اینجوری نمیزنه . اینجاست تفاوت بین قهرمانان جهان و یک عده راننده خوب

    • BAHRAM

      9

      12

      وقتی یک راننده فرمول یک درمورد فتل نظر منفی داره و انتقاد میکنه طرفداران فتل به دوران ورزشی شخص منتقد اشاره میکنن و طرف رو لایق نظردادن نمیدونن اما سوال اینجاست امثال شما اقای نورمحمدی که حتی یک مسابقه رو از نزدیک هم ندیدی و حتی از فاصله ۱۰۰۰ متری راننده مورد علاقت رد نشدی کجای کاری که بگی چه کسی شایسته نظر دادنه و کی نیست؟ شما که حتی متوجه نظر ماسا نشدی
      کی گفته ماسا فصل ۲۰۲۰ رو مبنا قرار داده؟ مثلا فصل۲۰۱۹ سوپر راننده شما جز المان و یک پیروزی از صدقه سری تیم، چه عملکرد خفن دیگه ای داشته؟ جز اسپین شدن و تو شکم رانندهای دیگه رفتن؟ این همه پول میگیره که درحد همیلتون باشه نه در حد مالدونادو و گروژان و بعد برای ماست مالی کردن از هیچ بهونه ای غافل نمیشید یعنی چی که میگی فتل بخاطر عوض شدن تیم مهندسی، عملکردش ضعیف شده؟ تیم مهندسی که به فتل دادن همونیه که رایکونن داشت یعنی معتقدی رایکونن با یک تیم مهندسی ضعیف از فتل داشته رقابت میکرده؟ قبول داری که رایکونن رو فدای فتل کردن؟ البته مجبوری قبول داشته باشی. کی مسابقه موناکو ۲۰۱۷ که پیروزی حق رایکونن بود رو فراموش میکنه؟مسابقه مجارستان همون فصل که بازم رایکونن میتونست پیروز بشه. مسابقه اتریش ۲۰۱۷ رایکونن رو انقدر بیرون نگه داشتن که جلوی بوتاس رو بگیره و فتل رد بشه چین ۲۰۱۸ هم همینکارو کردن المان ۲۰۱۸ صریحا دستور تیمی دادن به رایکونن که به سوگلی شما راه بده
      از ردبول و بلاهایی که سر وبر اوردن دیگه نگم
      امثال شما اصلا حق ندارید از بی عدالتی حرف بزنید درطول کریر فتل فقط ۳ فصل همتیمی های فتل رو قربانی نکردن فصول ۲۰۱۴ ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ که هر سه فصل فتل به همتیمی خودش باخته .خدارو شکر کنید که فراری برای تمدید نکردن پیشدستی کرد تا ابروی فتل بیشتر از این نره اگه تمدید میکردن لکلرک در اکثر مسابقات فصل بعد فتل رو لپ میکرد

      • RADU

        7

        6

        این حجم از تنفر و نقد های غیر منصفانه از کجا میاد ؟
        اولا رفیق همه حق نظر دادن چه کسی که رفیق صمیمی راننده باشه
        چه کسی که از 1000 متری راننده رد نشده باشه و این صحبت شما مصداق بارز دیکتاتوری هستش
        ثانیا وقتی از کسی میشه انتظار داشت که مدافع قهرمانی رو به چالش بکشه که یه ماشین در حد رقیب و مهندس های حرفه ای و پایه ترین چیز مسابقه که پیت استاپ هاش واستراتژی رو رعایت کنه
        ثالثا دستورات تیمی از اول فرمول یک بوده و قطعا بعد من و شما هست
        رابعا آبروی یه آدم با چند فصل باخت نمیره هموطور که آبروی همیلتون بعد باخت به جنسن باتن و نیکو رزبرگ نرفت بلکه قویتر هم ظاهر شد این منش و رفتار یه آدم ملاک کاره دوست عزیز
        فکر نمیکنم کسی با دیدگاه شما موافق باشه هر کی موافق باشه احتمالا داره تعصبی به قضیه نگاه میکنه

      • H.farahani

        4

        3

        بهرام
        قبلا اینجا دیده شده که کسانی هم به موناکو2017 منتقد باشن و همزمان به مجارستان و آلمان.(بالأخره یکی اش.یا رومی ویا زنگی)
        ولی چین 2018 تازگی داشت.مستحضرید که بیرون نگه داشتن کیمی برای پاک کردن گندی بود که خود تیم زد.حتما یادتونه که اونی که تو پیشتازی با غفلت تیم اندرکات شد کس دیگه ای بود.خوب از اساتیدی که توقع داشتن کیمی با تایر خیلی کهنه در مقابل تایر نو اونم تو شانگهای دفاع کنه غیر ازین انتظار نمیرفت.در ضمن همین بیرون نگه داشتن با اتفاقات بعدش به نفع کیمی شد و سوم تموم کرد.اونی که بدون هیچ قصوری اولیش با هشتمی عوض شد فتل بود.
        لطفا از همون اشتباهات خودش تو ریس های دیگه بگید چون تو چین فتل نه آش خورد و نه ظرفش رو شکست با اینکه دهنش سوخته بود و هم دستش بریده.

      • Esmaeil5

        4

        3

        بهرام داداش تو به کوبیدنت ادامه بده ولی نظر تو و ماسا و کولتارد برای منه فتل فن با نهایت احترام اهمیت و ارزشی نداره ولی خوب هر کی میتونه نظر خودشو بگه.

      • Ahmad VETTEL

        1

        4

        بهرام
        اینکه میزان هوش و نبوغ استراتژیستای فراری در حدی هستش که انتظار داشتن تو چین 2018 و اتریش 2017 کیمی با اون لاستیکای کهنه بوتاس رو پشت خودش نگه داره و به حدی کندش کنه که فتل همزمان از خودش و بوتاس رد بشه تقصیر سب نیست
        تا قبل فکر میکردم بعضیا منظورشون از اشتباهات فتل آلمان و آمریکا و ژاپن 2018 باشه فکر نمیکردم درصد شیرین عقلی استراتژیستا تو چین2018 اتریش 2017 جز قصورات سب باشه.
        البته الان که بهش فکر میکنم میشه بازم مقصر رو سب دونست چون ظرف یک سال گذشته هم سب هر مسابقه خودش داره بخاطر استراتژی مسابقه با تیم سر و کله میزنه و براشون راهکار ارائه میده و وسط استراتژی چیدن یه رانندگی ای هم میکنه و چندتا دنده عوض میکنه پس میتونست از سال 2017 همینکارو بکنه که در این صورت قطعا نتیجه خیلی بهتر میشد و دیگه با شاهکارهای استراتژی تیم تو اسپانیا 2017 و چین2018 و اسپانیا2018 و مجارستان 2018 مواجه نمیشد
        و البته کیمی بیچاره هم مجبور نمیشد با لاستیکای چهل دور کار کرده دور بزنه و ازش انتظار کند کردن مرسدس رو داشته باشن

      • BAHRAM

        5

        3

        Radu
        کدوم دیکتاتوری؟ درمورد چی صحبت میکنی؟اصلا معنی دیکتاتوری رو میدونی؟ اینکاری که شماها انجام میدید معنی دیکتاتوری داره اینکه تا یک نفر انتقاد میکنه میگید فلانی تو دورانش چون قهرمان نشده نباید حرفی بزنه شماهایی که میخواین دیگران رو‌ساکت نگه دارین اونم نه با منطق، دیکتاتور هستید خیلی خوشم میاد وقتی کم میارید شروع میکنید به فلسفه بافی
        اولا راننده ای که بخواد با ماشین خوب رانندگیشو به نمایش بذاره مفت نمی ارزه. هیچکس از روی فصل ۲۰۰۴ به عظمت شوماخر پی نمیبره بلکه این بزرگی و ستایش بزرگی زمانی بود که ماشین قهرمانی نداشت اما تا اخرین مسابقه برای قهرمانی مبارزه میکرد. هروقت کسی از شما پرسید چرا فتل قهرمان نشد بگو چون ماشین قهرمانی نداشت ولی وقتی کسی میپرسه چرا با این همه ادعا مثل مالدونادو مسابقه میده دیگه نگو ماشین قهرمانی نداره اینا ریطی به ماشین نداره

        درمورد دستورات تیمی من هیچ مشکلی ندارم شما معترض هستید که حقشو میخورن و شرایط برابری نداره درحالی که هرگز فراری به فتل دستور تیمی نداده بنابراین شرایط کاملا برابری با لکلرک داره

        ابرو یک راننده با یک باخت ابرومند نخواهد رفت منم موافقم، ولی شکست های فتل از رانندهایی که یک دهم خودش افتخار نداشتن و در اولین فصل تیم شدن با فتل شکستش دادن اصلا ابرومندانه نیست دوست عزیز. اگر تیم فوتبال مورد علاقت از حریفش یک گل دریافت کنه و ببازه قابل تحمل تره یا شش گل دریافت کنه و مچاله بشه؟ شکست های سنگین هیچوقت فراموش نمیشه
        کسانی که نظر منو تایید کردن متعصب هستن؟ 😂😂 لابد شما که ماسا و کولتارد رو هیت میکنید منطقی هستید

      • BAHRAM

        4

        3

        H.farahani
        درمورد کدوم گند صحبت میکنید؟ دور ۲۰ بوتاس با تایر هارد اومد تو پیست و دور ۲۱ هم فتل با یک پیت ۲٫۸ ثانیه ای و تایر هارد وارد پیست شد حالا منظورت از گند چیه؟
        البته که قربانی کردن رایکونن جواب داد و فتلی که ۵ دور حتی به دی ار اس بوتاس نمیرسید با این حرکت فراری و گنگ اپ شدن بوتاس رسید
        اسم اینکار حمایت نیست؟ یادمه تعیین خط مونزا ۲۰۱۸ مدعی بودین چون فراری رایکونن رو جلوتر نفرستاده تا به فتل toe بده پس حمایت نمیشه. اونجا به سرعت به این نتیجه رسیدین چرا روی اتریش ۲۰۱۷ و چین ۲۰۱۸ اسم حماقت میذارین؟

      • RADU

        0

        4

        بهرام جان ” نرود میخ آهنین بر سنگ ”
        دیسلایک و لایک ها نشون میده دوستان تا چه حدی با شما موافق یا مخالف بودن

      • Ahmad VETTEL

        1

        2

        Bahram
        منظور h.farahani از گند همین بود که تیم اجازه داد بوتاس فتل رو آندرکات کنه چون فاصله زیر تا قبل پیت زیر سه ثانیه بود پس فراری نباید ریسک میکرد و باید قبل مرسدس برای فتل پیت استاپ انجام میداد.
        اینکه بعدش کیمی رو نگه داشتن و باعث شد فتل به drs برسه چیزی نیست که بخوایم جایزه بدیم به استراتژیستا چون هیچ فایده ای نداشت و اختلاف ماشین فراری و مرسدسم در حدی نبود که بتونن با لاستیک برابر از هم سبقت بگیرن
        مونزا 2018 هم نمیدونم چه ربطی به اتریش2017 و چین 2018 داره
        تو مونزا انتظار همه از فراری کاری بود که مرسدس کرد یعنی به اون راننده‌اش که شانس قهرمانی که همیلتون بود اجازه داد از بوتاس tow بگیره
        فقط من نمیدونم چرا اینجا امید نورمحمدی اینقدر اسمش بد در رفته وقتی کسی هست که فتل رو در حد مالدونادو میدونه!

      • سب تنها قهرمان من

        2

        0

        بهرام جان
        حق داری انقدر از ضعف یک شخص خوشال باشی
        منم وقتی بتونم یه قهرمان 4 دوره جهان رو تو یک فصل شکست بدم انقدر خوشالی کرده و راننده محبوبم را بزرگ میکردم

        ردبول چه بلایی سر وبر آورد دقیقا؟؟؟
        2010 تا روز آخر نفر اول تیم بود ولی وقتی دیدن نتونست قهرمانی رو نگه داره و وقتی میبینن راننده دومشون داره قهرمان میشه، پس بایدم ازش حمایت کنن
        شخصی که سال بعدش تا 6 مسابقه یا فک کنم 7 مسابقه اولو پول گرفت
        شما جای مدیر ردبول!!! از کی حمایت میکنی؟؟؟
        فتل قهرمانی رو خودش بدست آورد، کسی بهش اهدا نکرد
        در مورد قربانی کردن رایکونن هم اینو بهتره به عنوان یه فن فراری از من به نصیحت داشته باشی، از منی که راننده محبوبمو تو باکو دیدم (حالا میتونم اظهار نظر کنم!!!!)

        تیم فراری کیمی رو قربانی کرد، فتل اصلا از اینکار خوشش نمیاد و قبلا هم نمیومد
        فراری میخاست قهرمانی رانندگان رو بدست بیاره، و الا فتلم میدونست که نمیتونن از پس مرسدس بر بیان، مطمئن باش همین کارو برای ساینز هم خواهند کرد چون به هر نحوی که شده میخان قهرمانی داشته باشن حالا هر کی هم هرچی میخاد پشت سرش بگه

        جمله اخرت رو میزارم به جوونی و جاهل بودنت
        لکرک خواب اینو باید ببینه که شخصی مثل فتل رو لپ کنه، لااقل باید تا روزی که نفر اول رانندگان نشده حتی برای یک هفته!!!! تا اوت موقع لطفا صبر کن

  18. امید نورمحمدی

    7

    8

    شما آقای بهرام یا هر چیز دیگری که اسمتونه خیلی صحبتهای جالبی کردید. تمام ذهنیاتتون درباره من و حق اظهارنظر و … برای من جالب و جذاب و خواندنیست. خوشحالم که مثل شما فکر نمیکنم .
    افراد تیپ شما همیشه از این حرفها زدند و میزنند و خواهند زد. حق من خوشبختانه در دستان چون تویی نیست.
    اهانت کردی و مکنونات قلبی خودتو نسبت به نظر مخالف ابراز کردی ولی خودتم متوجه نشدی که چه مهر تاییدی به تمام نظریات من زدی.
    خوشبختانه اینجا مکتوبات میماند و کسی نمتواند بعدا انکار کند. اهانت از طرف شما و همفکران متعصب شما برای من افتخار است.

    • RADU

      6

      5

      امید جان چیزی که منو ناراحت میکنه اینه که بعضی از رفقا زیر هر پستی ( کم مونده زیر پست های موتو جی پی هم ) پیوسته در حال کوبیدن نا عادلانه سب فتل هستن متاسفانه از نظر بعضی سباستین آب هم بخوره خبرش بیاد رو سایت بعضی از دوستان میگن چرا آبی که خورد بی رنگ بوده چرا لیوانش این شکلی بوده خلاصه فتل اگر قهرمانی 5 هم بگیره دوستان یه سری بهونه از قبل آماده کردن متاسفانه فقط هم 1 2 نفر افراد خاص هستند نمیدونم اکانت فیک هستن یا چی وگرنه اکثرا اینجا به راننده های مورد علاقه هم و دیدگاه های هم احترام میزارن در عین اینکه نظر خودشون رو هم در کنارش میگن اما بعضی از رفقا همواره سعی در قالب کردن نظر خود حتی به غلط در ذهن خواننده ها دارن و خداروشکر اکثرا هم با دیسلایک مواجه میشن

      • iman

        6

        1

        raduدوست عزیز بر عکس نظر شما واقعیت این هست که یه عده هوادار فتل که کم تعداد هم نیستن و خصوصا اون آقایی که به نوشتن انشاهای بلند بالا و ادبی علاقه زیادی داره با توهین به مجموعه معظم فراری که علاقه مندان زیادی در همین سایت هم داره این فضای مسموم رو به وجود آوردن.حالا مدتی با تاختن به همیلتون و هوادارانش و بعد به لکلرک و مجموعه تیم و خلاصه جهت ماستمالی کردن انواع و اقسام شاهکارهای راننده مورد علاقشون به هر ریسمانی چنگ زدن و باعث شدن که دیگران هم به فراخور حال به اونا جواب بدن،الان هم جوی اینجا به وجود اومده که خود من به هیچ عنوان علاقه ندارم و فکر کنم خیلی از دوستان دیگه هم این اتمسفر موجود رو دوست نداشته باشن.

      • Esmaeil5

        5

        4

        رادو، فک کنم زیر پستی که اعلام شد عربستان امتیاز گرند پری رو گرفت هم یکی دونفر مشغول کوبیدن سب بودن 😂

      • FJ

        2

        3

        Radu جان
        به هرحال سب آدم و قهرمان بزرگیه طبیعیه حالا که تو دوران افته منتقد زیاد داشته باشه .ولی خب این چیزی رو راجع به سب عوض نمیکنه اون هنوز کنار لوییز بهترین راننده پیسته .
        آلن پراست هم بدتر از سب از فراری بیرون کردن ولی خب به دو سال نشد اومد قهرمان جهان شدو دهن همه رو بست .راننده شماره پنج قهرمانی شماره پنج رو هم میگیره ناراحت نباش روزگار میچرخه 😉😉😉

      • RADU

        3

        2

        بله اسماعیل دقیقا
        آدم حق نظر دادن برا 1000 بار داره اما وقتی فقط یه نظر تکراری داده باشه که اکثرا هم بوی نفاق توش هست ، رو مخ خواننده رژه میره و دیگ اون نظر کارایی خودشو نداره به اصطلاح ” لوس” میشه

      • Ahmad VETTEL

        2

        1

        iman
        ایمان میدونم از کاربرای قدیمی سایتی و خودمم از چهارسال پیش که این سایت راه افتاد دارم دنبالش میکنم
        حداقل سال 2017 رو خوب یادمه که اصلا امید نورمحمدی تو سایت نبود ولی اون کاربر دکتر اردلان که الانم با یه اسم دیگه عضو هستش بود و ظاهرا طرفدار همیلتون بود ولی تو هیچ کدوم از کامنتاش حرفی از لوییس نمیزد فقط در حال نوشتن کامنتای پرمغز و نغز(!!!) از فتل بود و کسی هم معترضش نمیشد و فصای سایت از همون موقع مسموم شد
        بعد از اون بود که یه عده تصمیم گرفتن به روش خود همین افراد جوابشون رو بدن

      • iman

        3

        0

        Ahmad vetted بله اون کاربر رو دقیقا خاطرم هست و اون زمانی بود که خود من به شدت از وتل حمایت میکردم چون حقش بود که همه فن‌های فراری ازش حمایت کنند.اون زمان بحث و کری بین هواداران وتل و فراری با لوییزفنها داغ بود و به جز یکی دو نفر بقیه حرمت نگه میداشتن تا زمانی که بین فن‌های فراری و وتل زاویه به وجود اومد که نظرات یکسری و توهینهاشون به مجموعه فراری باعث به وجود اومدن این اتمسفر شد

    • BAHRAM

      6

      4

      اقای نورمحمدی عزیز من هرگز به شما بی احترامی نکردم بلکه شما چند تا کامنت بالاتر شما نظرات دیگران رو به سخره گرفتید من فکر میکنم شما با تمام احترامی که برای شما قائل هستم لایق اظهار نظر درمورد سطح ادب واحترام دیگران نیستید چون هیچوقت احترام دیگران رو حفظ نکردید و همیشه با توهین در قالب یک انشای خوب از خجالت افرادی که مخالف شما بودن دراومدین البته این ضعف شمارو نشون میده
      از اینها که بگذریم واقعا برای من شگفت انگیزه که چطور کامنت من رو در تایید نظر خودتون درک کردین البته که این درک کاملا اشتباهه ولی ممنون میشدم اگه از این بحث های حاشیه ای فاصله میگرفتید و دقیقا میگفتید کدام بخش کامنتم تایید نظریات شما بوده
      لطفا یکبار دیگه کامنت خودتون رو بخونید تا متوجه بشید که برای حمایت نسنجیده و کورکورانه از فتل، چه گل به خودی بزرگی زدید

  19. RADU

    3

    2

    Iman عزیز حرف شما کاملا درسته
    نظرات مون باید در چارچوب ادب و احترام باشه
    نه صرفا کوبیدن یه راننده که کلی طرفدار هم داره
    مثلا من واقعا فتل رو خیلی دوست دارم
    اما دلیل نمیشه هر چی تو ذهنم در مورد همیلتون و ورشتپن هست بریزم وسط بلکه سعی باید بر این شه که نهایت احترام به راننده محبوب طرف اعمال بشه
    اگه ما مدعی هستیم فتل یه انسان شریفه چرا از شریف بودنش الگو نمیگیریم ، بحث فقط رانندگی هستش ؟؟
    رفتار خوب یک فن نشون دهنده بزرگی راننده محبوب اش هم میشه

  20. امید نورمحمدی

    2

    6

    علیرغم میل باطنیم به پاسخگویی ولی بنا بدلایلی که در زیر عرض میشود مختصر نوشته ای تقدیم اذهان باز میگردد:

    1- اگر نمیتوانید و بر نمیتابید کسی انشا بلند مینویسد به خودتان مربوط است و نه به نگارنده! تحمل مخالف کار سختی است و حق میدهم ناراحت باشید!

    2- کاربری بنام بهرام یا هر اسم دیگری که دارد از بام تا شام برای دیگران حق تعیین میکند و خودرا محق به گرفتن حق دیگران میداند! واقعا تا الان ندیده بودم کسی تا این اندازه بی پروا خودزنی کند!

    3- اگر کاربرانی ادعای وکالت از طرف تیم فراری را دارند لطفا بروند از بنده شکایت کنند که چرا از این تیم انتقاد میکنم! گویا در فرنگ حق اظهار نظر برسمیت شناخته میشود حتی به بالاترین مقامات . ولی اینجا چند کاربر فراری را معصوم و قدیس و .. میدانند. بله. بنده از فراری انتقاد میکنم. بازهم خواهم کرد. ناراحت میشوید ؟! توصیه به نوشیدن یک لیوان آب خنک میکنم!

    4- بنده یادم نمیاید برای کسی کارت دعوت فرستده باشم یا اسلحه روی شقیقه کسی گذاشته باشم که انشاهای من را بخواند. چه کنم؟! خودتان میخوانید و با توجه پیش زمینه فکری که مشخصا دارید برداشت اشتباه میکنید و خودتان عصبانی میشوید و خودتان میایید و با سخیفترین ادبیات اهانت میکنید. خود گویی و خود خندی عجب “فرد” هنرمندی.(واژه مرد را با فرد عوض کردم تا متهم به تبعیض جنسیتی از طرف کاربران بشدت فرهیخته و خاص و فراری پرست نشوم)

    5- متاسفم که مجبور شدم تا پاسخ به اذهان متعصبی دهم که ملاکشان رد شدن از کنار یک راننده برای داشتن حق اظهارنظر است!!! اصلا با کسانی که چنین پنداری دارند نمیتوان وارد گفتگو شد. چراکه اینان تمام یافته هایی که مثلا درباره فزیک مدرن بعد از فوت فیزیکدانان پیشگام آمده را نفی میکنند چون دانشمندان جدید از کنار دانشمندان مرحوم رد نشده اند!!! گویا مطالعه و تحقیق میدانی و پژوهش از نظر اینان فاقد ارزش است!!! شما براه خود بروید و اجازه دهید دیگران هم بکار خود مشغول باشند…

    در پایان از ادمین بزرگوار که اجازه دادن این بحثها پیش برود و حق پاسخگویی به طرفین دادند تشکر میکنم. شاید ادمین گرامی هم با کلیه افکار بنده مخالف باشند ولی “حق اظهار نظر” را از من نگرفتند که نشان از شکیبایی و شخصیت والای ایشان دارد.
    ارادتمند
    امید نورمحمدی

  21. iman

    6

    0

    کاربر محترم،شما و هر کس دیگری حق نوشتن انشا و مقاله و داستانهای فکاهی و تخیلی رو دارید و هیچکس نمیتونه این حق مسلم رو از شما بگیره جز ادمینهای محترم سایت که جا داره از همکاریشون در درج نظرات کاربران تشکر کنم،ولی جایی که نظر توهین به شعور و علایق افراد دیگه تلقی بشه مطمئنا حق پاسخگویی برای سایرین محفوظ خواهد بود.کاربران قدیمی سایت با نظرات متناقض شما مطمئنا آشنا هستن و کاربران قدیمیتر رو دعوت میکنم جهت آشنایی با نظرات شما سری به آرشیو سایت در دو سال گذشته بزنن تا شناخت کافی رو در مورد شما پیدا کنند و دلیل موضع گرفتن دیگران رو در مقابل شما درک کنند.نهایتا عرض کنم که اون بیت شعر نغزی که مرقوم فرمودید اتفاقا بیش از هر کس در مورد خود جنابعالی مصداق پیدا میکنه و بعد شاید دیگران.

    • RADU

      1

      2

      بالاخره این کل کل ها و کری ها هم باعث بیشتر شدن علاقه ما به فرمول یک هستش و بالاخره جزئی از همه ورزش هاست چیزی که از قبل بوده و قرار نیست تموم بشه تا ابد هست اما چیزی که باید مورد توجه قرار بگیره اینه که جوری جهت گیری نگیریم که به بقیه رفیق هامون یه جوری توهین بشه ( مثلا یکی از کاربران خیلی بد و غیرمنصفانه نظراتی رو در مورد راننده ای دادن ناخودآگاه به من برخورد انگار دارن مستقیم به من توهین میکنن ) در کل این صحبت ها هم مفید به فایده اس هم باعث میشه یه سری خاطرات برامون زنده بشه اما به شرطی پایبند یه سری اصول و اخلاقیات باشیم ممنون ✌

      • RADU

        3

        0

        همچین مفتی مفتی هم نبوده بالاخره اونم زحمت کشیده
        ریسک کرده تو انتخاب مرسدس و تو توسعه ماشین کمک کرده و یه رابطه تنگاتنگی با تیم ایجاد کرده پس این چیز ها قطعا اتفاقی نبوده
        بالاخره تو زندگی همه ما یه سری فرصت های طلایی هست که باید ریسک کنی اونارو بقاپی یکی ریسک پذیری اش بالا اس ( که احتمال شکست هم توش هست ) یکی کم ریسک کار میکنه

      • iman

        2

        0

        حالا مفتی مفتیم نه،بنده خدا سالی سی چهل میلیون دلار ناقابل ناز شست گرفته،پول خیلی خیلی ناچیزیه

      • RADU

        2

        1

        آخه ایمان جان پول یکی از فاکتور هاس همه چیز نیس راننده های جاه طلبی تو فرمول یک داریم که شاید در ازای گرفتن پول بیشتر حاضر نباشن برن ضعیف ترین تیم گرید مثلا ( تازه اگر اون تیم ها توانایی پرداخت داشته باشن )

  22. Arash⁴⁴

    1

    0

    هر داستانی 2تا سر داره به هرحال!
    شاید مشکل از سب باشه (که نظر شخصی من این نیست) شایدم مشکل از فراری باشه
    هرچی که هست حرف زدن راجع بهش خیلی راحت تر از قرار داشتن توی اون موقعیته، بیاین امیدوار باشیم که فصل بعد هر 2ـشون رقابتی باشن و به مسابقات هیجان بیشتری بدن!

دیدگاه خود را بیان کنید