فرمول یک ایران – زمان گیری فرمول یک بریتانیا 2020 باز هم با یک دو مرسدس به پایان رسید اما این بار والتری بوتاس توانست هم تیمی خود را تا آخرین لحظات به چالش بکشد و در نهایت هم فردا رقابت فرمول یک 2020 را از جایگاه نخست آغاز خواهد کرد.

همچنین نیکو هالکنبرگ هم که به خاطر ابتلای سرجیو پرز به کوید 19 جایگزین او در ریسینگ پوینت شده است، توانست به جایگاه سوم برسد و شاید فردا شانس گرفتن سکو را داشته باشد.

خلاصه‌ای از اتفاقات زمان گیری فرمول یک بریتانیا 2020

مرحله اول زمان‌گیری

17:25 قبل از هرچیز باید نگاهی داشته باشیم به تمرین سوم که ساعاتی پیش برگزار شد و نشان داد که لاستیک ها سافت در شرایط فعلی مدت زمان بسیار کوتاهی در بهترین عملکرد خود هستند و به همین دلیل تیم ها احتمالا استراتژی های بسیار متفاوتی خواهند داشت و امروز باید شاهد رقابت جذابی باشیم.

17:30 آغاز مرحله اول زمان گیری فرمول یک بریتانیا 2020

17:32 نیکو هالکنبرگ با لاستیک سافت و دو راننده هاس با مدیوم به پیست می آیند.

17:35 هالک فعلا با زمان 1:27.279 در جایگاه اول است.

17:38 تا به الان همیلتون و بوتاس هر کدام برای لحظاتی در جایگاه اول بودند و حالا مکس ورشتپن با زمان 1:27.154 در صدر است.

17:42 لکلرک نزدیک بود که دور خوبی را ثبت کند اما در پیچ های آخر کنترل ماشین را از دست می‌دهد و نمی‌تواند زمان خوبی ثبت کند. او فعلا پنجم است.

17:44 اکون در جای خیلی بدی قرار گرفته بود و صد راه جورج راسل شد. این اتفاق پس از رقابت از سمت داوران بررسی خواهد شد.

17:45 اکون در رادیو اعتراف می‌کند که حرکتش خطرناک بود و احتمالا جریمه خواهند شد.

17:45 راسل و جیوناتزی در حال ثبت زمان هستند و رانندگانی که در خطر حذف شدن هستند هم می‌خواهند با لاستیک سافت شانسشان را امتحان کنند.

17:48 راسل در جایگاه هشتم قرار می‌گیرد. یک دور بسیار خوب از راننده ویلیامز.

17:84 آلبون هم از خطر حذف شدن فرار می کند و به جایگاه سوم می رسد.

17:49 لطیفی و مگنوسن نمی توانند زمانشان را بهتر کنند و حذف می شوند. رانندگان آلفارومئو هم احتمالا شرایط مشابهی خواهند داشت.

17:50 بوتاس زمان 1:26.723 را ثبت می کند تا صرفا زمان خودش را بهبود دهد.

17:51 کویات احساس می کند که چیزی زیر ماشینش شکسته است. او چند دقیقه قبل از پیست خارج شد.

17:51 پایان مرحله اول زمان گیری فرمول یک بریتانیا 2020 و حذف شدن کویات، مگنوسن، لطیفی، جیوناتزی و رایکونن.

17:52 شرایط برای سباستین فتل خوب نیست. او با 0.3 ثانیه اختلاف از خطر حذف شدن نجات یافت.

مرحله دوم زمان‌گیری

17:55 آغاز مرحله دوم زمان گیری فرمول یک بریتانیا 2020

17:56 گروژان که تواسته است هاس را به مرحله دوم برساند فورا از پیت خارج می شود. راننده های مرسدس هم به پیست می‌آیند.

17:58 یک  استراتژی عجیب از ردبول. مکس ورشتپن با لاستیک هارد به پیست آمده است.

17:59 گروژان و اکون اولین زمان های این مرحله را ثبت می کنند. اکون با 1:27.292 در صدر است.

18:00 خب مرسدس ها بازی خود را آغاز می‌کنند… والتری بوتاس زمان 1:25.785 را ثبت می‌کند.

18:02 به نظر می رسید که هالک زمان خوبی را ثبت می کند اما در انتها عملکرد خوبی نداشت. 1:27.4

18:03 بالاخره رانندگان فراری می خواهند زمان ثبت کنند.

18:04 به نظر می رسد که راسل می خواهد شانسش را امتحان کند و با لاستیک سافت زمان ثبت کند.

18:04 فعلا فتل در خطر حذف شدن است.

18:06 راسل تنها راننده ای است که با لاستیک سافت در پیست حضور دارد. ویلیامز برای رسیدن به مرحله بعد ریسک بزرگی می‌کند.

18:07 راسل با لاستیک های سافت به جایگاه 12 می رسد: 1:27.455

18:08 فتل به پیت می‌آید تا با لاستیک سافت زمان بزند و در این مرحله حذف نشود…

18:08 احتمالا ریکاردو و مکس نیازی به ثبت دوباره زمان ندارند و همین زمان ها هم آن ها را به مرحله بعد می برد.

18:10 در حالی که چندین راننده در حال ثبت زمان هستند، زمان مرحله دوم به پایان می رسد.

18:11 گروژان، ساینز و اکون نمی توانند خودشان را نجات دهند. نوریس هم در رده دهم مانده است و شرایط حساسی دارد.

18:11 فتل زمانش را بهبود می دهد اما بهترین زمانش او را به جایگاه 12 می رساند. نوریس همچنان دهم است.

18:12 پایان مرحله دوم زمان گیری فرمول یک بریتانیا 2020 و فتل در این مرحله حذف می شود. اکون، ساینز، گروژان و راسل حذف می شوند.

18:13 نیکو هالکنبرگ در جایگاه دوم است!

18:14 ورشتپن فردا با لاستیک های هارد مسابقه را آغاز خواهد کرد.

مرحله سوم زمان‌گیری

18:18 آغاز آخرین مرحله زمان گیری فرمول یک بریتانیا 2020

18:18 نوریس اولین راننده ای است که به پیست می‌آید. 

18:19 انتخاب لاستیک ها متفاوت است اما دو راننده مرسدس سافت هستند. مکس، آلبون و ریکاردو با مدیوم به پیست آمده اند.

18:21 کم کم زور آزمایی رانندگان مرسدس آغاز می شود. همیلتون در حال بنفش کردن سکتور ها است.

18:22 زمان 1:25.284 برای همیلتون که او را به جایگاه نخست می رساند.

18:22 بوتاس زمان 1:25.400 را ثبت می کند. فعلا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

18:23 یک زمان خوب از ریکاردو. او یک ثانیه با همیلتون اختلاف دارد اما با یک دهم ثانیه اختلاف نسبت به هالک، در رده سوم قرار می گیرد.

18:24 ماشین رنو با مدیوم عملکرد خوبی داشت اما شاید ریکاردو با سافت به پیست برگردد. ردبول هم شرایط مشابهی دارد.

18:25 با جدا کردن مرسدس، انتخاب لاستیک برای دیگر رانندگان می تواند تاثیر زیادی در جایگاهشان داشته باشد.

سباستین فتل در طول مصاحبه پس از تعیین خط:

تغییر حالت های مختلف ماشین و نتیجه نگرفتن چه حسی داشت؟

خیلی غیر معمول است.

فکر میکنی علتش چیست؟

نمی دانم. دیگر جوابی ندارم.

18:27 دور نهایی رقابت امروز آغاز می شود.

18:29 مرسدسی ها اولین زمان ها را ثبت خواهند کرد.

18:30 پایان زمان رقابت و به دست آمدن جایگاه پول برای والتری بوتاس! 1:25.154

18:30 بوتاس با همیلتون یک دهم ثانیه اختلاف ایجاد کرد. یک زمان فوق العاده.

18:30 مکس ورشتپن مغلوب هالک در ریسینگ پوینت. نیکو هالکنبرگ فردا رقابتش را از جایگاه سوم آغاز می کند.

18:32 ریکاردو در جایگاه پنجم می ماند.

18:32 پایان آخرین مرحله زمان گیری فرمول یک بریتانیا با عملکرد عالی هالکنبرگ و بوتاس

جدول نهایی زمان گیری فرمول یک بریتانیا 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1والتری بوتاسمرسدس1:25.154
2لوئیس همیلتونمرسدس+0.063
3نیکو هالکنبرگریسینگ پوینت+0.928
4مکس ورشتپنردبول+1.022
5دنیل ریکاردورنو+1.143
6لنس استرولریسینگ پوینت+1.274
7پیر گسلیآلفاتاوری+1.380
8چارلز لکلرکفراری+1.460
9الکس البونردبول+1.515
10لندو نوریسمکلارن+1.624
11استبان اکونرنو1:27.011
12سباستین فتلفراری1:27.078
13کارلوس ساینزمکلارن1:27.083
14رومن گروژانهاس1:27.254
15جورج راسلویلیامز1:27.455
16دنیل کویاتآلفاتاوری1:27.882
17کوین مگنوسنهاس1:28.236
18نیکولاس لطیفیویلیامز1:28.430
19آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:28.433
20کیمی رایکوننآلفارومئو1:28.493

160 دیدگاه

      • ali sf90

        5

        0

        الان (البون فن)سایت میاد زبونتو میکشه بیرون😜😂

      • AmirXero

        13

        1

        الکس امسال تو هر مسابقه داره یه گندی میزنه!

      • Silver Arrows

        10

        1

        نمیدونم جریان ردبول چیه که بعد از ریکاردو، دیگه ردبول سابق نشد…

    • MM45

      2

      1

      جایگاه رانندگان مکلارن جای سواال داره
      نوریس دهم
      ساینز سیزدهم
      یه مسئله غم انگیز دیگه فتل وسط این دوتا و با لاستیک سافت دوازدهم
      ظواهر امر نشوندهنده کارای مشکوک تو گاراژ فراریه و خدا کنه اشتباه از ما باشه ک فکر میکنیم در حق سب داره بیذانصافی میشه ولی چشمم الان جای وجدانم قضاوت میکنه ک احتمالا فراری هردو روی سکش یه شکل داره چون فکر میکنن با دورویی خرابکاری و ایجاد مشکل واسه فتل میتونن کارشون ک نبستن قرارداد باهاش بوده رو توجیه کنن ولی اینجوری دارن شرافتشونو زیر سوال میبرن یه طرف دیگه قضیه اینه ک اونایی ک ب طرفدار سباستین هستن باتمام وجود و قلبی دوسش دارن

      ….
      گریه کنم یا نکنم آخر ماجرا رسید
      گریه کنم یا نکنم قصه به انتها رسید
      تو میروی و آینه پر می‏شود از بی‏کسی
      از من سفر میکنی و به مرگ قصه می‏رسی

  1. Sina

    25

    1

    تا الان اگر کسی ذره ای شک داشت استرول چه راننده ی * دیگه باید مطمئن شده باشه.استرول با 700-800 دوری که با این ماشین زده از هالکنبرگی که شاید 10 درصد این دورها رو هم نزده شکست خورد.

  2. mah63

    20

    0

    ماشالا هالک .
    گفتن دونفرس ماشین وتلو بیشتر کردن .اما تو سکتور دوم بیشترین تایم بود نسبت به لکرک از دست میداد !!!!!
    اخرشم گفت :that was all i had , i tired .

    • Kave_Ferrari

      32

      17

      تو شرایط یکسان نه تنها لکلرک بلکه بیش از ۸۰ درصد راننده هایی که به Q3 امروز رسیدند در برابر وتل هیچ حرفی برای گفتن ندارند.سب همیشه برای من یه راننده جسور و با استعداد بوده و این اتفاقات هیچ شکی در اینکه یکی از ۱۰ راننده برتر تاریخ هست رو ایجاد نمیکنه.

      • Fastboy 44

        10

        20

        فرمول E ببین شما دوست عزیز

      • CL16

        9

        28

        سال پیش شرایط به نفع سب بود حالا چی شد مگه؟ سب فوق العادس شکی نیست ولی فرناندو اگه جای سب بود با ماشینایی که سب تو فراری داشت یه قهرمان جهانیو به دست میاورد خلاصه نه سب چیری بود که فراری انتظار داشت نه فراری چیزی بود که سب انتطار داشت

      • FJ

        15

        4

        با ماشینهایی که سب داشته ؟؟؟؟😳😳😳
        مگه سب جز گاری چیزی دیگه ام تو فراری داشته آخه
        که بشه باهاش قهرمان شد .
        ماشین یعنی ردبول ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ .
        ماشین یعنی مرسدس این سالها
        ماشین یعنی رنو ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶

  3. Ghombolfang

    18

    2

    با درود به سید اولاد پیغمبر و بقیه اساتید و تبریک عید غدیر آقا من ریختم بهم :
    بوتاس اول جلوتر از همیلتون؟!
    بعد چه میکنه این بابا هالک ! چجوریه تو دو تا مسابقه انقدر پیشرفت؟!
    اونوقت لکلرک هشتم فتل دوازدهم؟!
    رایکونن چرا آخره بدبخت ؟ آلفارومئو از ویلیامز ضعیفتره؟
    باز ماباید بشینیم رو طرفداریمون از نو بررسی کنیم.
    عجالتا طرفدار ریسینگ پوینت هم میشم ببینیم چی میشه…

      • Ghombolfang

        7

        1

        مخلصیم آره سیدهای عزیز سفت بشینین که میخواییم عیدی بگیریم ، داش مممد با اجازت یه لایک تقدیمت کردم یکی هم حروم خودم کردم ، عشقی.

      • mohammad

        0

        0

        آقایی

        اسمت رو هم نمیدونم

    • Fastboy 44

      11

      7

      طرفداری این نیست که ببینی کی خوب میشه برین طرفدارش شی
      موقعی که مثلا من(شخص خاصی نیستم) طرفدار همیلتون بودم از 2008 عنوان خاصی نداشت!

      • Kave_Ferrari

        7

        0

        شما نوستراداموسی خودت خبر نداری🤣

      • Ghombolfang

        10

        1

        حاجی اینتوری ریسکش کمتره دست و بال آدم برای کل کل هم بازتره البته شما و همیلتون هم سروریدها ، واسه ما تازه کار که میخواییم بزنیم تو کار کارشناسی در آینده هم دعا کن، دمت کالری!

      • Fastboy 44

        10

        2

        دوست عزیز Ghombolfang
        اگه میخواین از راننده های جدید انتخاب کنین جورج راسل بد نیست😁

      • Kave_Ferrari

        2

        4

        ادمین واقعا نوستراداموس خطاب کردن کسی اینقدر بار منفی داره که کامنت بنده رو کار نکردید؟اون هم در شرایطی که این جناب فست بوی تو اکثرا کامنت های علیه همیلتون حضور پر رنگ داره حالا چه مودبانه چه غیر اون..

      • Fastboy 44

        0

        1

        Kave
        ممنونم
        نظر لطفته!

    • mohammad

      7

      0

      رفیق هر کدوم شخصیت های خودشون رودارند مثلا خیلی ها رایکونن رو نه بخاطر اینکه راننده خوبی بوده بخاطر نوع شخصیتش دوست دارند تقریبا همه دوسش دارند این نسل که داره میره تاچند سال آینده شما بیا به جوون ها فکر کن به لندو گسلی ساینز آلبون راسل ولی کلا طرفدار تیم فراری نباش

      • ALEX-ALBON

        4

        0

        همیلتون و انتخاب کن و خیالت راحت.. پایان هر ریس کل همه رو خوابوندی دوست عزیز.. خخخخ

      • mohammad

        3

        0

        آره این جمله رو نمیتونه دیگه بگه

  4. REZA.M

    22

    16

    نبینم کسی بگه فراری مقصره.این چه حرفیه.نزنید این حرف رو عمو متیا ناراحت میشه.فتل خودش راننده نیست چرا میخواید فراری رو مقصر جلوه بدید.
    درضمن لطفاً توهم توطئه هم نداشته باشید.چطور ممکنه فراری ماشین رو دستکاری کنه یا ماشین بد به راننده اش بده.
    غیر ممکنه که فراری ماشین رو دستکاری کرده باشه یا ماشین ضعیف تر رو بده فتل داده باشه.اما کاملا امکان پذیره که فتل رانندگی کردن رو فراموش کرده باشه.احتمالا آلزایمر گرفته.
    البته هفته قبل هم با دوچرخه زمین خورده و ممکنه بر اثر این اتفاق سرش ضربه خورده باشه و رانندگی رو هم فراموش کرده باشه.به هر حال یکی از این دو مورد درسته و غیر ممکنه فراری کم کاری کرده باشه.
    راضی شدید یا باز هم بگم.
    اصلا فراری از مرسدس هم بهتره فتل راننده نیست.برای اینکه آبروی فتل نره ماشین چارلز جوان رو دستکاری میکنن.اما بازهم از فتل سریعتره.
    #منطق

    • ali sf90

      14

      0

      اینقد تند روی نکن.کلا فراریا مشکل دارن..متیا دیگه وقت رفتنشه.٢ ساله تیم رو مدیریت میکنه با بیشترین هزینه ممکن ولی پایینتر از الفا تاوریه..اگه مدیرای کمپانی فراری اندکی دلسوزش باشن باید فوری این جونورو بندازن جای قبلیش یه فرد کار بلد بیارن جاش

    • BAHRAM

      8

      8

      مگه شک داشتی که سب تموم شده و به شدت افت کرده؟ خدا این بهونه هارو ازتون نگیره. پارسال سبک رانندگی بود امسال دستکاری ماشین 😁😁

      • ALEX-ALBON

        1

        0

        Fastboy 44
        اینی ک شما گفتی برای عزاداریمون مناسبت تره.. خخخخ

    • حسام

      12

      6

      از گزارشگر فرمول تو لایوش پرسیدم تو تیم مرسدس چند درصد خودرو نقش داره چند درصد راننده،،ایشون جواب داد هفتاد ماشین مرسدس و سی درصد راننده،،بنظرم در حق این هیولای آلمانی بی انصافی کرد،منصفانش نود به ده میشه

      • Fastboy 44

        8

        10

        نه اصلا 99 به 1 میشه
        حمایت fia رو هم دارن دیگه!
        حیف این w11 دست آماتور ها!
        (اشاره به کامنت یکی از دوستان در آلمان 2019)
        پ.ن: کامنت مشکلی نداره?!

      • ...m6...

        10

        9

        99.9 درصد ماشین ….کلاه لوئیسو میزارن تو ماشین ک فقط نشون بده کسی تو ماشینه روشنش میکنن خودش برای خودش میره…لوییسم میشینه با یه کاسه تخمه مسابقه رو نگاه میکنه صداشم از قبل ظبط میکنه ک طبیعی تر باشه وسط مسابقه👌
        من چون جاسوس دارم تو گاراژ مرسدس جیک و پوک شونو میرسونه شما هم لطف کنید نگید اینو ب تیمی

      • Fastboy 44

        8

        8

        M6
        طبق اطلاعاتی که جاسوس ها به من رسوندن نوتلا میزنه رو نان سنگک دو رو کنجدی😂

      • ...m6...

        6

        6

        عا این تیکه در رفت….اخر مسابقه هم ک ماشین اول میشه لوئیس لباس تنش میکنه میره واسه مصاحبه

      • Amin

        3

        2

        اره واقعا آقای گزارشگر اشتباه کرده
        اصلا ۱۰۰ درصد خود ماشین هوشمندانه و خودکار داره برد ها رو کسب می‌کنه
        ما هم فقط روح لوییز رو داریم پشت ماشین میبینیم نه جسمشو!

      • Mahmood.gh

        3

        2

        اره دوستان مسابقات فرمول وان با کارتون ماشینها اشتباه گرفتن

  5. ايزديار

    17

    9

    یک کاربری هست تا همیل میبره. یا پل میزنه شمارشگرش بکار میفته.
    همیشه هم کامنت اوله. همیشه.
    تابلو هم از ادمینهاست. البته سید علی هم نمیدونه کیه.
    بیخیال…

    امیدوارم فردا نیکو از اون بدشانسی های معروفش نیاد سراغش.
    به امید سکوی هالکنبرگ

    • پویا اردلان

      2

      8

      ببینم یکی زیاد شمرده؟؟؟ یا گم شمرده؟؟
      یا ادمین ها تعهد داده بودن به شما که همچین کاری نکنن؟؟

      شما هم بیا پول پوزیشنها و بردها فراوان راننده ات را بشمار، …. ندارد ؟؟؟ خوب به دیگران چه ارتباطی دارد.

      خودت حرفی زدی که خودت را کلا منفجر کردی. خودت به خودت انتحاری زدی ،
      ماشاالله

      • mohammad

        5

        3

        فقظ یکی از رکوردهای راننده محبوبم رو میگم اونم اینه که:بیشترین برد در یک فصل

        اگه خواستی بازم بگم؟

      • Senna

        6

        2

        این کار ایشون اشتباهه هر کسی تو این سایت هرچیزی مطابق قوانین سایت میتونه بگه
        از این بگذریم شما داری به سب توهین میکنی در صورتی ایشون به راننده مورد علاقه شما توهینی نکرده
        “شما هم بیا پول پوزیشنها و بردها فراوان راننده ات را بشمار، …. ندارد ؟؟؟” واقعا ندارد؟ شما فکر کنم از 2014 به بعد فرمول یک رو دنبال میکنی بهتره بری یه سر به آرشیو بزنی!!
        اون زمان که سب قهرمانی هارو درو میکرد راننده مورد علاقه شما فقط تماشا میکرد الانم برعکس شده

      • Fastboy 44

        5

        9

        نه نیستم!
        اگه میشه به من بگین!
        تازه باشه
        اتفاقی افتاده?!
        هم ادمین فراری فن(آقای حسینی) هم غیرفراری فن داریم
        نمیدونم چرا همه شما فکر میکنین که فراری فن بودن یعنی عدالت کامل! ولی غیر این به عدالتی!
        نمونش شما دوست عزیز که دفعه قبل شیخ حسینی(😂) رو با آقای حسینی استباه گرفتین و گفتین بی عدالتی و….!

      • ALEX-ALBON

        4

        2

        Fastboy 44
        بله بعدشم اومدم همینجا از همه و خود ایشون عذرخواهی کردم
        بنده کف دستم و بو نکرده بودم که یکگ نفر دیگه هم دقیقا با همون نام داریم توی کاربران سایت
        یجوری نظر نده انگار در طول زندگیت هرگز خطایی ازت سر نزده خوش تیپ
        ادمین بچاپ

      • Fastboy 44

        1

        0

        Alex albon
        بله خودمم دیدم
        ولی جواب حرفم رو ندادید
        خوش تیپ?!😂
        باعث افتخاره😂

  6. بیژن

    15

    1

    تبریک به طرفدار های مرسدس و مخصوصا والتری
    چه کرد هالک واقعا که راننده خوب اینجوری خودش رو نشون میده امیدوارم بتونه فردا سکو بگیره
    خیلی دوست دارم این اتفاق بیافته
    و آخر فتل چرا اخه ؟!

    • ALEX-ALBON

      12

      7

      چرا فراریه فتل انقدر داغون آخه
      ینی با اون همه ادعاشون نمیتونن یه ماشین به درد بخور زیر پاش بندازن
      واقعا دلم میخواست میتونستم ی زنگ بزنم بهش بگم- واقعا چرا داری با این تیم ادامه میدی
      برو سنگین بشین تو خونت.

      • Farid

        8

        1

        دمت گرم داش .. حرف دل منو زدی …

      • iman

        6

        8

        واقعا آدم حیرت میکنه از این نظرات فنی، شگفتا

  7. AM PHD

    16

    0

    دم نیکو گم، تو یه هفته واقعا کلی آمادیشو برگردوند، والتری هم حقش بود خداوکیلی با بدشانسی هفته قبل.
    دور اول کیو2 موقعی که نشون داد فاصله سب با گسلی دو میلی ثانیه ست، اون پول پوزیشنی که با دو میلی ثانیه نسبت به الونسو گرف یادم اومد.
    مکلارن چش شد یهو؟ اینا که خیلی خوب بودن!

  8. mahyar

    17

    0

    هالکنبرگ راننده خیلی خوبیه .
    ایکاش ی تیم باهاش قرار دادی چیزی میبست ….
    فردا ببینیم میتونه سکو بگیره یا نه .
    خدا کنه بگیره .

      • Mekaeel

        9

        1

        سبقت هاش خیلی ریسکیه حساب برخوردهاش از دستم در رفته

      • ALEX-ALBON

        2

        12

        ببینین دوستان -انقدر انتقاد ب الکس نداشته باشین
        یجوری کامنت نزنین ک انگار در تماشای ف1 تازه کار هستین
        بذارین یبار توضیح بدم کوتاه.. یه راننده -راننده تک دور خوبی هستش و توی مسابقه حرفی برای گفتن نداره
        اما یه راننده توی تعیین خط عملکرد در خوری نداره اما ریس پیس های مسابقه ای ک درش توانایی داره اون و از رتبه های پایین راحت ب امتیاز و گاها ب سکو میرسونه
        سنگین بود توضیحم؟ متوجه هستین؟
        آلبون اکثر ریسهایی ک از رده های پایین استارت زده اگر اتفاق خاصی براش نیفتاده تو ریس همیشه نهایت امتیازاتی ک تونسته کسب کرده
        میگید نه
        پس خوب ریس فردا رو تماشا کنین تا متوجه بشین.
        Fastboy 44_با شما موافقم_لایک و گرفتی

      • ....kh:n....

        8

        0

        فردا اگه بوتاس اول مسابقه رده اش رو حفظ کنه شاید بتونیم کمی هیجان ببینیم باتوجه به دو پیت استاپه بودن مسابقه..

      • Mahmood.gh

        3

        0

        kh احتمالا مکس تک پیت استاپ میکنه
        الکس درسته یکی تو تک دور خوبه یکی تو روز مسابقه ولی راننده خوب تو جفتش باید خوب باشه
        البته من خودم میگم البون راننده خوبیه و باید تجربش بیشتر بشه حالا باید دید بهش فرصت میدن یا نه ک امیدوارم فرصت کتفی بهش بدن

      • mohammad

        2

        1

        داره مثل مکس رانندگی میکنه مکس بعد از چند سال تازه داره پخته میشه

      • Mohammad44

        3

        1

        محمود بعید می دونم تک پیت استاپ جواب بده چون لاستیک ها یه درجه نرم تر شدن و هارد در واقع مدیوم هست

      • Mahmood.gh

        3

        0

        محمد خدایی مکس از اول خیلی خوب بود درسته تجربه نداشت ولی از البون خیلی بهتر بود
        محمد ۴۴ اره لاستیکها نرمتر شدن
        ولی طرف مکسه ی معجزه ای ی شعبده ای میکنه

    • ALEX-ALBON

      1

      0

      Mahmood.gh
      منم با نظرت موافقم
      امیدوارم فرصت کافی بهش بدن.. این بچه یکمی پایین بالا داره اما درکل خمیر مایش به درد رانندگی برای یه تیم بالای جدول خوبه.

  9. siavash

    18

    9

    بعد از مدت ها بی انگیزگی بخاطر شرایط غیر رقابتی فرمول 1 و البته رفتار زشت و غیر حرفه ای فراری با وتل
    امروز لذت بردم از سومی نیکو امیدوارم فردا رو سکو قرار بگیره
    مرسدس 2019 (ریسنگ پوینت2020) حالا شده تیم سوم اگه میتونست راننده های بهتری داشته باشه مثلا همین نیکو رو داشت
    نشون میده چقدر موتور و شاسی مرسدس اختلاف فاحشی داره با بقیه تیم ها
    خنده داره مردم همیلتون رو با اسطوره ای مثل شوماخر مقایسه میکنن شرایط رقابتی اوندوره کجا الان کجا!!!!

      • SebVettel5

        7

        0

        سنا :
        senna no limit and no equal
        کلا مقایسه راننده ها طی چند دوره (نه ی دوره خاص) ی کل کل که فقط بین طرفداراس!

      • Mahmood.gh

        0

        0

        کلا مقایسه دو راننده اشتباه چون ابزارشون یکی نیست
        حتی دوتا هم تیمی ممکنه ستاپ هاشون کلا متفاوت باشع

  10. SebVettel5

    8

    1

    تبریک به ولتری و طرفداراش
    تبریک به لوییز طرفداراش
    (تعیین خط خیلی عادی رقابت بین دو مرسدس با فاصله ی بالا ی ثانیه)
    وتل q2 حذف شد ، ولی هالک چه کرد پسر امیدوارم این ریس سکو رو بگیری پسر!
    واقعا حیف که هالکی بی سرزمین تر از باد هست :))

  11. Amir5

    6

    2

    عید تون مبارک تعیین خط شاهکار بود آفرین هالک ولی گروژان چه کرد واقعا اگه گروژان جای استرول بود ۳و۴ واسه ریسینگ پوینت بود واقعا فراری افتضاح بود فتل بنده خدا

    • |ZXE-LECLERC16|

      0

      0

      منظور بدی ندارم
      ولی خدایی کوین تو اکثر پیستا از رومن بهتره
      حالا اگه کوین جای استرول می بود به نظرم 3 رده اول کوالی می شد:
      1-همیلتون2-هالک3-کوین!
      بوتاس به خاطر اینکه کوین جلوش شروع می کنه به دور زدن هم میره قاتی باقالیا
      کوین تک دور عالی
      دفاع عالی
      ریس خوب
      منم همینجوریم!(البته شاید نشه خیلی به f1 2014 اعتماد کرد)

  12. Farid

    13

    6

    بعد ازتعیین خط عالم و ادم مطمئن شدن که ماشین وتل فقط از لحاظ ظاهری شبیه ماشین لکلرکه !! اینکه داخلش چه خبره الله اعلم !! خبرنگارا هر طور بود میخاستن اینو از دهن خودش بکشن بیرون ولی بازم ریخت تو خودش !😪 جیگرم اتیش گرفت از اینهمه تبعیض و کثیفکاری … بنده خدا فقط گفت” غیر عادیه و جوابی ندارم ..” با زبون بی زبونی داره فریاد میزنه: ایها الناس یه بلایی سر این ماشین اوردن ” اصلا گیریم و فرض میکنیم از لکلرک کندتر .. اخه شش دهم ؟؟!!!!! این هیچ.. اخه ینی قهرمان جهان از گسلی اخراجی از ردبول هم کندتره !!!!!؟ ایکااش ابکااش ایکاش سرجیو مارکیونه زنده بود کاش اون بود …. اگه بود عمرن نمیذاشت با سباستین اینکارو بکنن…. از خدامه همین الان سب فسخ کنه و جاشو بده به راننده رزرو و خودشو اماده کنه واسه استون مارتین …. قراره علاوه بر راننده شماره یک سفیر جهانیه استون مارتین هم باشه … خدای جای حق نشسته … فراری روز خوش نمیبینه بخاطر این ظلم

    • AM PHD

      1

      2

      اگه با یه کامنت موافق باشم همینه. دو ثانیه بعد از این که سب دور دوم کیو 2 رو زد دوربین رف رو بینوتو یه چند ثانیه ای، خدا میدونه چیا تو اون چن ثانیه از ذهنم نگذشت…

  13. Mehryar Salehi

    10

    2

    اوکون به تنهایی گند زد توی ۲-۳ پله جایگاه راسل! لپی که جورج توی Q1 میزد، کافی بود برای رسیدن به مرحله بعد و لازم نبود یه دست تایر نو رو دوباره از دست بده و Q2 رو فقط با یک دست تایر بگذرونه!

    جایگاه سب شاید زیاد هم بد نشد…با پنالتی اوکون میشه ۱۱-ام فکر کنم و دستش توی انتخاب تایر باز هست نسبت به ۱۰ نفر اول.اما این اختلاف ۳ دهمی کل آخر هفته سرجاش موند…اگر اتفاق عجیبی نیافته، سب نمیتونه امتیازی بگیره این هفته.استینت های بلندش، در حد ۱۳-۱۴ ام بود.

    تبریک به هالک…امیدوارم سال آینده جای آلبون رو بگیره.شایعه اش هم هست.

    • Mekaeel

      2

      6

      اقا مهیار یه سوال
      شما معتقدی مشکل اصلی الان فتله و لکلرک ازش بهتره؟
      یعنی این که فتل میگه با ماشین راحت نیست و موقع ترمز گیری پایداریشو از دست میده همش بهونس؟
      نظرتون در مورد مجارستان هم میخوام بدونم که چرا عملکرد فتل اونجا خوب بود و چهار مسابقه دیگه بد

      • Mmd9024

        2

        2

        سبک رانندگی فتل به این ماشین فراری نمیخوره ، اصولا فتل ماشینی با عقب پایدار راحتره ولی چون امثال موتور فراری ضعیفه مجبورن تو پیستایی مثل سیلورستون که مستقیمی زیاد داره مجبورن از بالهای عقبی استفاده کنن که سطح درگ کم کنن تا توی مستقیمی سرعت بالاتری داشته باشن بنابراین توی پیچا ماشین ناپایدارتره این چیزیه که به نظرم لکرلک داره بهتر کنترلش میکنه تا فتل

      • Mehryar Salehi

        11

        5

        میکائیل جان، مهریار!
        مشکل اصلی که فکر کنم همه موافق باشن ماشین فراری هست.اینطور نیست که فقط سب ناراضی باشه، لکلرک هم از مصاحبه هاش مشخصه راحت نیست با ماشین.تفاوت توی اینه که شارل چون قرارداد داره، با هر تغییری که پیشرفتی توش باشه، نگاهش به آینده تیمش هست.این تفاوت توی مصاحبه ها بین راننده هایی که توی یک تیم ماندگار هستن و نیستن، همیشه بوده.

        درباره عملکرد هم که آقا الان چیزی زیاد عجیبی اتفاق نیافتاده.سب توی سشن Q2 حدود ۳ دهم عقب بود از شارل…دلیلی به ایراد ماشین نیست واقعا این موضوع، خیلی از راننده ها همچین فاصله ایی با هم تیمیشون دارن و هرچند از ستاپ ماشینشون ناراضی هستن، صحبتی از تفاوت بین ماشینها یا خرابی یا طراحی براساس سلیقه طرف دیگه گاراژ یا عمدی بودن و… نمیشه.به نظرت این تاییدی نیست که طرفداران سب دارن موضوع رو زیادی شلوغش میکنن؟
        این پیست رو من تا جایی که یادمه، سب نسبت به پیستهای دیگه زیاد توش راحت نبوده…برد داشته، اما همیشه به سیلوراستون که میرسیده تفاوتها با هم تیمی هاش کم میشده یا شکست میخورده.همه راننده ها همچین پیستهایی دارن.لوییس هم به قول خودش اتریش براش جزو پیستهایی هست که زیاد توش خوب نبوده…خب، ۳ دهم اختلاف توی کوالیفاینگ توی پیستی که سب کلا توش خیلی خوب نبوده الان موضوع مشکوکیه به نظر شما؟

        اما در قیاس بین دو راننده، به نظرم شارل راننده خیلی بهتریه…موضوع یک مسابقه دو مسابقه بیرون کشیدن نیست.نمیشه وقتی موضوع حمایت از یک راننده میشه، بگیم فلان تعداد قهرمانی و برد و پول پوزیشن و… داشته، اما زمان انتقاد که میشه، همون اعداد و ارقام رو بریزیم دور و نبینیم که فصل قبل، سب از شارل، راننده ایی که هم کم تجربه بود و هم تازه وارد به تیم، شکست خورد.
        نمیشه هر مسابقه این فصل دنبال جور کردن یه بهانه باشیم…حقیقت اینه که شارل راننده بهتریه درحال حاضر.
        شاید دوران سب تموم شده، شاید انگیزه نداره، شاید به قول مارکو از لحاظ روحی تامین نیست که عملکرد خوبی نداره یا شاید هم خیلی راحت، شارل راننده خیلی بهتریه؟ هرچی که هست، تصور اینکه فراری از قصد داره کاری میکنه که سب نتیجه نگیره، ارزش بحث هم نداره حتی.

        اما بازم میگم، راننده ها توی همه پیستها فاصله اشون یکسان نیست…همین ۳ دهم ثانیه امکانش هست که مسابقه بعد، خیلی کمتر بشه یا حتی به نفع فتل اوضاع عوض بشه.

      • Fastboy 44

        9

        4

        مهریار جان
        فقط میشه گفت👌🙏
        واقعا همیشه از نظرات کارشناسی و کامل شما استفاده میکنم
        زنده باشید

      • siamak

        3

        0

        Fast boy 44 جان !
        همونطور که حتمآ مطلعید مهریار فن ویلیامز و راسله ، طرفدار مرسدس و فراری و ردبول و … نیست که بخاد جانبدارانه نظر بده ، ضمن اینکه از 35 سال سن حدود 22 – 23 سالش رو عاشقانه f1 رو از منابع اطلاعاتی مختلف دنبال و بررسی کرده ، اینو میدونم که میگم !!؟؟…
        پس طبیعیه که نظراتش کارشناسی شده باشه ، و هم با جسارت و شهامت واقعی نظرش رو صرفنظر از اینکه خوشآیند کسی باشه یانه ، صراحتا بیان کنه .
        از طرف مهریار از لطف و حسن نظر شما تشکر میکنم !

      • Fastboy 44

        2

        0

        Siamak جان
        یه تنه واقعا منو نابود کردین😂
        درسته که نظرات من تنده
        ولی اگه طرفدار مکس یا فراری یا… بیاد با منطق حرف بزنه که مثلا آقا،لوییس افتضاح بود مثلا قبول میکنم ولی طرف اومده میگه راننده کارتینگم میتونه قهرمان شه با w11 یا حیف w10 دست همیلتون آماتور در حالی که خود ایشون خیلی ادعای کاذشناسی داره(ببخشید انقدر شفاف گفتم)
        درسته سن ما خیلی زیاد نیست
        ولی ما هم نصف عمرمونو یا شایدم بیشتر پیگیر فرمول یک بودیم😁
        سلامت باشید!

      • Fastboy 44

        2

        0

        این کامنتم رو جدی نگیرین یه شوخی بود همین!

      • siamak

        1

        0

        Fast boy عزیز .
        ظاهرآ شاید نتونستم در کامنت قبلی منظورمو درست منتقل کنم . دقیقآ و صراحتآ عرض میکنم که منظورم در تائید نظر شما بود ، به هیچعنوان قصد جسارت و نقد اظهار نظرات قبلی شما رو نداشتم . فقط عرضم این بود که مهریار خیلی صریح ولی بدون قصد و غرض نظر میده . نمیدونم چرا برای شما این برداشت حاصل شد ؟ درهرصورت شما و همه عزیزان همراه در این سایت صاحبنظرید و بنده در جایگاهی نیستم که کسی رو نقد کنم . برقرار باشید .

      • Fastboy 44

        1

        0

        Siamak عزیز
        نه منم گفتم که شوخی کردم
        کاملا منظورتونو گرفتم

  14. Dr!fter

    11

    0

    هالکنبرگ حدود یک هفته اومده ریسینگ پوینت اما با تایمی که زد نشون داد یک راننده طراز اول با یک راننده معمولی چقدر فاصله داره

  15. Ahmadreza

    9

    0

    اصلا یکی از مهارت های هالک اینه که زود با ماسین وفق پیدا میکنه نزدیک۹ ماه دور از فرمول یک بود و الان با ریسینگ پوینت تایم ۳ رو زد یا مثلا تو مسابقات لمانز شرکت کرد و همون بار اول قهرمان شد

      • بهزاد زمانی

        3

        0

        برای اطلاع اون عزیزی که دیسلایک دادن عرض میکنم، وقتی واژه ای رو با حرف اشتباه مینویسید گاها معنا اونقدر عوض میشه که حالت توهین پیدا میکنه، کاش معنی آغا رو گوگل میکردید تا ببینید چه معنایی داره، اسم آغا محمدخان قاجار بگوشتون نخورده؟

      • siamak

        2

        1

        آقای زمانی ،
        آغا محمدخان قاجار که سالار مردان بود ! مگه میشه علت معروفیتشو کسی ندونه ؟!…

      • بهزاد زمانی

        3

        0

        جناب سیامک، آغا رو به این دلیل جلوی اسم محمد قاجار گذاشتن چون خواجه بود. آغا متضاد آقا هست. آغا محمدخان فاقد علایم مردانگی بود

      • siamak

        2

        0

        بله دقیقا درست میفرمائید . منظورتونو متوجه شدم . بهمین خاطر هم بین عوام و بشوخی آغا محمدخان قاجار به ” سالار مردان !!!؟؟؟… ” معروف شده !

  16. 33🦁Ali

    6

    0

    تبریک به بوتاس.
    یه تبریک ویژه به هالک که همه براش خوشحال شدن چون حداقل لیاقتش یه سکو از این ورزش هستش امیدوارم بهش برسه.
    ولی فردا استراتژی مکس فرق داره با همه، ماشین ردبول با سافت خوب نبودن برعکس مدیوم.
    بعد مسابقه مصاحبه مکس اول گفت خیلی برای نیکو خوشحالم و امیدوارم سکو بگیره ولی ماشین ریسینگ واسه مسابقه زیاد تعریفی نبوده برعکس تک دور.
    استارت فردا خیلی مهم هست هم واسه بوتاس هم هالک.
    رأسل هم دمش گرم خوب سریع هستش با گسلی.

    • 33🦁Ali

      6

      4

      وتل هم دیگه یا مظلوم واقع شده..
      ما قبل مسابقات می گفتیم امسال از انگیزش باید ترسید ولی با این ماشینش دیگه خدائی حقش نیست این قهرمان اینجوری هر مسابقه سرش بیاد دیگه داره کم کم حرفاش رو می کنه عصبی شده…

      • Mahmood.gh

        4

        10

        علی دوست عزیز باهات مخالفم
        این هفته ک دیگه ماشینش مشکل نداشت

  17. Reza.MC

    2

    0

    دقت کردید رنو توی این دو تا ریس چقدر بهتر شده. سال دیگه رقابت دومی تیمی بین استون مارتین با سب (اگر قطعی بشه)، رنو با آلونسو و ردبول با مکس دیدنی خواهد بود. ریکاردو هم پشت سر اینها با مکلارن. راستی لکلرک و فراری کجا خواهند بود؟

  18. Majid

    3

    1

    دقیقا ترکیبی که دوست داشتم اتفاق افتاد. امیدوارم فردا ماشین ایمنی نبینیم چون تنها تیمی که مدام در این چند مسابقه ضرر کرده مرسدس بوده تا میاد فاصله بندازه ماشین ایمنی میاد همه چیو میریزه بهم تا بدشانسی هفته قبل بوتاس که شانس قهرمانیشو کمرنگ کرد. فردا همین ترکیب برن رو سکو دیگه فوق العادست.

  19. Hamed

    4

    0

    خیلی برام جالب میشه هالک اینهمه سال که راننده اصلی بود شانس نداشت بتونه بره رو پودیوم ولی فردا شانس داره به عنوان یه راننده رزرو سکو بگیره امیدوارم این اتفاق بیفته چون الان تو پیجای فرمول یکی هم محبوبترین راننده برای سکوی فردا هالکنبرگ هست

  20. AmirAli

    5

    1

    آقا چکار تعداد برد داری الان
    در حال حاضر چارلز برا فراری بهتره ، سبک رانندگی یا هرچیزی که هست الان داره بهتر از سب عمل میکنه این مشخصه کاملا دیگه نیازی به تحلیل و تفسیراب عجیب غریب نداره
    سباستین هم یکمی بی انگیزه و بی انرژی شده و دیدیم ک تو پیستی ک توش زیاد خوبم نیس با توجه ب مواردی ک گفتم اختلاف اونقدرا عجیب و دور از ذهن هم نبود

    • AmirAli

      3

      1

      در ضمن خودم فن سب هستم و یه سه سالی هست که دارم f1 میبینم و از همون اول عاشق سب شدم نمیدونم چرا ولی خیلی دوسش داشتم از اول 😅

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        خخخخ عینهو من
        فقط یه فرق من اینه که وقتی من کوچولوتر بودم اسم فرمول یک و لوئیس و سب و ناندو و کیمی و …
        تو ذهنم بودن بعدش قشنگ پیگیر اف وان شدم!
        یه فرق دیگه هم اینه که اول سب فن بودم و حالا لکلرک فنم!
        🙂
        البته سب رو هم خیلی دوست دارم 🙂

  21. itg

    6

    3

    اختلاف زمان لکرک و فتل یک دهم ثانیه بود
    امیدوارم اشتباه نکرده باشم
    عزیز کمپانی فراری با اینهمه هوادار با چه عقلی تبانی میکنه به قول شما عمدی ماشین فتلو کند بکنه
    با کرونومتر یکبار یک دهم ثانیه اندازه بگیر ببینم چجوریه که اینقدر نگاه بدبینانه به لکرک و تیم فراری داری😂😂😂واقعا نمیدونم چجور و به چه قیمتی بخاطر بزرگ کردن راننده ای که فنش هستین همرو تخریب میکنین
    کلا نشستین همیلتون ببازه که هیجان به مسابقه برگرده😂😂😂😂😂
    همین لکرک امسال نبود فراری باید پشت ویلیامز تموم میکرد با اینهمه پیشرفتی که رنو مکلارن و ریسینگ پوینت داشتن
    فتل پشت مرسدس قهرمان جهان بشه میگین به به
    همیلتون ببره میگین با این هیولا همه قهرمان میشن
    جالبین والا

  22. ALEX-ALBON

    2

    2

    خداییش مرسدس ک بیشتر شبیه موشکه تا ماشین- ولی خب انصافا این لوییسم یطوری با این ماشین میرونه که آدم و به ترس میندازه.

  23. MM45

    2

    3

    بنظرم تمام تیما بجز مرسدس فردا مسابقه بدن اونوقته ک شور اشتیاق بردن مسابقه رو در نگاه مابقی راننده ها میشه دید و لذتش واسه بیننده هم بیشتر میشه و اونور بوتاس و همیلتون با فرداش مث فینال جداگانه مسابقه اجرا کنن..خخخ
    یه جور دیگه هم میشه ب قضیه نگاه کرد مثلا همون اتفاقی ک واسه مارکز توی موتور جی پی رخ داد واسه این دوتا رخ بده با این تفاوت ک دوتاشون بهم بزنن و دوسه مسابقه از دست بدن و بعدش ماشینشون تااخر فصل یه جورایی مشکلدار بشه..
    بحث دوم
    زمانی سنگ همیلتون و بوتاس رو باید ب سینه زد ک با یه ماشین مثلا ریسینگ پوینت بتونن مقام قهرمانی بیارن..

    همیلتون الان شده کریستیانو رونالدو درصچرتی ک تاچندسال پیش و قبل مرسدس علی رضا استاداسدی هم نبود چون این ماشین زیرپاشو بدن ب یکی مثل مگنوسن هم قهرمانی میاره
    و اینجوری که فردا تماشا کردن مسابقه دست فرمون از فرمول یک جذابتره چون همیلتون نه خودش و نه بردن مسابقش واسه اکثریت طرفدارای فرمول یک جذابیت نداره

  24. itg

    0

    1

    استاد اسدی و رونالدو بیخیال
    شما میگی با این ماشین همه قهرمانن
    لطفا توضیح بده ربسینگ پوینت که هیولا ی پارسال مرسدسو سواره چرا نمیتونه بالاتر از ردبول باشه
    و نکته اصلیش اینکه فتل اگر سوار مرسدس قهرمان بشه برای شما ارزش داره یانه؟؟
    بعدشم بفرمایید که ماشین فراری از ویلیامز قویتره یانه
    برای من سواله چرا راسل عملکردش از فتل بهتر بود
    شاید اونام هیولا سوارن

دیدگاه خود را بیان کنید