فرمول یک ایران – به گفته برنی اکلستون مرسدس باید سباستین فتل را در کنار لوییس همیلتون قرار دهد تا به این ترتیب یک تیم رویایی ساخته شود.

سباستین فتل پس از پایان فصل 2020 قراردادی ندارد و فراری هم تایید کرده است که این فصل آخرین سال حضور راننده آلمانی در تیم خواهد بود.

فتل اعلام کرده است که در حال بررسی گزینه‌هایش است اما در حال حاضر برای رقابت قهرمانی گزینه‌های زیادی وجود ندارد.

مرسدس فعلا تنها تیمی است که هم صندلی خالی دارد و هم در جمع تیم‌های برتر است. طرفداران زیادی امیدوارند که سباستین با مرسدس قراردادی امضا کند و فصل 2021 در کنار لوییس همیلتون به رقابت بپردازد.

یکی از طرفداران این موضوع، برنی اکلستون است:

من دوست دارم او را در مرسدس ببینم.

من دوس دارم او را مقابل همیلتون ببینم، فکر می‌کنم این برای فرمول یک خوب باشد؛ همچنین برای این ورزش و طرفدارانی که این رقابت‌ها را دنبال می‌کنند.

فکر می‌کنم هر دو به خوبی با هم کنار بیایند. این به شخصیت آن‌ها ربطی ندارد. هردو بسیار با استعداد هستند و به همین دلیل یک تیم رویایی را تشکیل خواهند داد.

فکر نمی‌کنم لوییس همیلتون نگران چیزی باشد و سباستین هم به رقابت با او علاقه‌مند است.

سباستین فتل و لوئیس همیلتون - آذربایجان 2019

سباستین فتل و لوئیس همیلتون – آذربایجان 2019

البته بعید است که چنین حالتی پیش بیاید. مدیر مرسدس، توتو ولف اعلام کرده است که می‌خواهد روی رانندگان فعلی خودش تمرکز کند تا اینکه یک راننده خارجی به جمع تیم اضافه شود:

مشخصا داشتن راننده‌ای آلمانی در ماشینی آلمانی برای مارکتینگ خوب است.

با این وجود ما کاملا روی موفقیت تمرکز کرده‌ایم اما سباستین مشخصا راننده خیلی خوبی است.

سباستین فتل یکی از گزینه‌های روی میز است اما او اولین انتخاب ما نیست چراکه ما روی رانندگان فعلی خود تمرکز کرده‌ایم.

از طرفی رانندگان جوانی همچون جورج راسل هم جزو گزینه‌های مرسدس هستند و اگر مرسدس بخواهد به حضورش در فرمول یک ادامه بدهد، احتمالا از راننده‌های جوان‌تری استفاده خواهد کرد هرچند که سیاست کلی مرسدس تا به امروز قرادادن راننگان ثابت شده پشت فرمان بوده است.

79 دیدگاه

  1. Sohrab

    18

    0

    دایملر تصمیم گیرنده نهایی تازه تحت فشار هم هست
    رسانه های المانی ؛ طرفدارای فتل در توییتر و اینستا و … ؛ و از طرفی هم لیبریتی مدیا ولی مخالف توتو هست
    دایملر هم جدیدا ادعا کرده همواره میخواد سب بیاد توی مرسدس چون یک راننده المانی توی یک تیم المانی برای فروش خودرو ها عالیه

      • Mehryar Salehi

        6

        8

        سود مرسدس بنز ۲۰۱۱ – ۲۰۱۹ :

        ۲۰۱۱ : ۵۷.۴۱
        ۲۰۱۲ : ۶۱.۶۶
        ۲۰۱۳ : ۶۴.۳۱
        ۲۰۱۴ : ۷۳.۶
        ۲۰۱۵ : ۸۳.۸
        ۲۰۱۶ : ۸۹.۳
        ۲۰۱۷ : ۹۴.۴
        ۲۰۱۸ : ۹۳.۱

        ادعاتون پایه و اساسی نداره.
        نه رفتن مایکل شوماخر تاثیری داشته روی این ارقام، نه قهرمانی روزبرگ.فقط پیروزی تیم مرسدس هست که از لحاظ مارکتینگ میتونه روی فروش این برند تاثیری بزاره.
        اگر این طرف اون طرف هم میخونید که حضور یه راننده آلمانی توی تیم آلمانی میتونه برای مرسدس و فروشش تغییری ایجاد کنه، صرفا از روی علاقه گوینده بوده برای اینکه دو تا راننده تاپ رو توی یک تیم ببینه وگرنه آمار چیز دیگه ایی رو نشون میده.

        آمار فروش مرسدس هم البته هست که چون پست خیلی طولانی میشد دیگه زحمتشو میزارم به عهده خودتون.

      • Sohrab

        0

        0

        از نظر شما که طرفدارای فتل….
        خب نظر شما درباره ادعا دایملر چیه؟؟
        یعنی دایملر ادعا دروغین کرده؟
        سودآوری فتل حدود 400 میلیون دلار تخمین زده شده

      • امید نورمحمدی

        2

        6

        انکار این موضوع آنهم با نوشتن آمار و ارقام سود مرسدس و مقایسه آمدن سب به مرسدس با رفتن شوماخر از مرسدس! و قهرمانی رزبرگ! بیشتر یک نظر بر پایه احساسات و تعصب میتونه باشه ولاغیر.
        در اینکه قهرمانی مرسدس اولویت اول این تیم محسوب میشه شکی وجود نداره ولی آمدن یک راننده جوان با 4 قهرمانی جهان در کمتر از ده سال قبل و رقابت او برای قهرمانی طی فصول 2017 و 2018 با تعداد زیادی طرفدار اکتیو و جوان صرف نظر از آلمانی بودنش (که این هم یک امتیاز مثبت محسوب میشه) میتونه خیلی برای مرسدس در سالهای تغییر قوانین و کاهش سطح بودجه موثر باشه.
        اینکه آیا این اتفاق میوفته یا نه یک بحث دیگریست ولی اگر این اتفاق رخ بده یعنی همیلتون اولین موافق این موضوع بوده و حمایت کرده و این خیلی برای تیم مرسدس مهمه . بدون شک لوییس همیلتون ارزش زیادی برای مرسدس داره و موافقت او برای این انتقال لازمه و این موافقت میتونه ترکیبی رویایی و تاریخی در فرمول 1 را رقم بزنه.
        اعداد و ارقام قبل و بعد از این اتفاق (در صورت رخ دادن) قابل تحلیله نه قبل از آن!!!

      • armin90

        2

        5

        ايني كه شما ميگي بخش تيم از سود فرمول ١ هست ، پول سازي راننده ها مربوط به اسپانسرها ميشه كه پولش خيلي بيشتر از پاداش هاي فرمول1 هست ، فكر كن مرسدس هر فصلي 500,600 ميليون يورو هزينه ميكنه براي يه پاداش 90ميليوني؟

      • Mehryar Salehi

        6

        4

        عزیزم من نه طرفدار لوئیس هستم نه سب نه هیچکدوم از اسامی که توی پست و این کامنت مطرح شده.پس دلیلی برای تعصب ندارم.
        یه ادعایی مطرح شده، مستند با آمار (اگه نیاز داشتین آمار فروشها هم موجوده) برای این دوستمون توضیح دادم که این غلطه.اسامی خیلی بزرگتری مثل شوماخر که بازگشتش به فرمول وان خودش یه وزنه جدای اسمش بود، باعث تغییر تو فروش ماشین های مرسدس نشدن و نمیشن.
        پارامترهایی که توی فروش این محصولات موثر هست انقدر زیادن، مثل طراحی خودرو ها، تکنولوژی بکار رفته، قیمت، سرمایه گذاری روی هیبرید یا ماشین های کاملا برقی و حتی کوچکترین حرکات رقباشون توی بازار، که وجود یه راننده آلمانی یا غیر آلمانی توی تیم ورزشیشون تاثیرش در حد صفر هست.
        سب، لوئیس، آلونسو و…اینا توی فرمول وان و برای فرمول وان وزنه به حساب میان.تو مقیاس کمپانی مرسدس بنز، هیچ تاثیری ندارن روی فروش محصولات.

        تعصب اینه که توهمی باشه که یک نفر با دیدن راننده آلمانی توی تیم آلمانی ترغیب بشه به خرید ماشین از اون کارخونه درحالی که اگر اون راننده توی اون اورآل، نروژی بود، این خرید رو انجام نمیداد.

        ادعاتون بی پایه و اساس و تحت تاثیر علاقه به سب هست عزیز جان.

      • Mehryar Salehi

        4

        0

        Armin90 مطمئن نیستم طرف صحبتتون با من بود یا کسی دیگه اما اگر منظورتون به کامنت بنده بود، خیر این اعداد و ارقام سود کمپانی مرسدس هست نه تیم فرمول یک.یه نگاه کوتاه بندازید به کامنت اصلی سهراب متوجه میشین که ایشون مشخصا گفتن فتل بیاد مرسدس، مرسدس بیشتر ماشین میفروشه، منم براشون با آمار توضیح دادم که اینطور نیست.صحبتی از اسپانسر گرفتن بخش فرمول یک و اینا نبود.

        اما جدای از مطلب بالا، شما هم چیزایی که نوشتین توی کامنتتون، اشتباه هست.
        اولا از بین ۹ تا تیمی که طریقه تامین بودجه اشون منتشر شده (فراری رو من پیدا نمیکنم جایی) فقط ویلیامز هست که بخش اعظم بودجه اش از طریق اسپانسر تامین میشه.تمام تیم های دیگه دریافتیشون از FOM یا تزریق مستقیم پول از کمپانی مادر (یا سرمایه گذار اصلی مثل هاس) بخش اصلی بودجه اشون هست.اسپانسرها سالهاست (بعد از منع تبلیغ دخانیات) که جایگاه دوم یا سوم بودجه تیم هارو داره.پس اینکه میگین اسپانسرها منبع درآمد اصلی تیمها بوده، خیر اینطور نیست.
        مطلب دومی که به اشتباه نوشتین، پاداش سال ۲۰۱۸ مرسدس که در حقیقت میشه بخشی از بودجه سال ۲۰۱۹، ۹۰ میلیون نیست، ۱۷۵ میلیون دلار بوده.
        موضوع آخر اینکه خیر بنده فکر نمیکنم چشم مرسدس به پولی هست که FOM بهشون میده.و البته مطمئنم هستم که چشمشون به اسپانسرهایی که لوئیس یا سب میارن هم نیست.
        کلا فلسفه وجود امثال ردبول، مرسدس، هوندا، رنو و آلفا، تبلیغ هست.نه پول در آوردن.
        سالهاست که این تیم ها نه تنها پولی بدست نمیارن، بلکه هزینه هم میکنن.بازم براتون از همین مرسدس مثال میزنم که از بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری سال ۲۰۱۸ اش، ۸۰ میلیونش رو دایملر به تیم تزریق کرده.این بین تقریبا تمام تیم هایی که یه کمپانی مادر پشتشون دارن، مشترکه.
        خلاصه مطلب.فرمول وان براشون حکم یه بیلبورد متحرک داره که جای چند هزار نفر، چند میلیون نفر سراسر جهان میبیننش و بابت هزینه میدن.سودشون میشه اعتباری که بدست میارن بخاطر حضور توی این رقابتها و البته سود بیشتر میکنن اگر موفقیتی بدست بیارن.

      • iren

        0

        2

        این اعداد و ارقام شاید درست باشه. اما توجه کردی وقتی فتل گفت تمدید نمیکنه نزدیکگ به 5 درصد سهام فرمول یک افت کرد؟ البته نمیدونم اگر هملتون هم اعلام کنه تمدید نمیکنه شاید همین اتفاق یا بیشتر بیفته. اما این نشون میده فتل از لحاظ تبلیغات و مارکتینگ چه جایگاهی در فرمول یک داره. ببین مثلا اخباری بود مبنی بر این که لیبرتی مدیا حاضره بخشی از حقوق آلونسو رو در صورت بازگشت به فرمول یک بپردازه. این یعنی چی؟ یعنی آلونسو از نظر مارکتینگ انقدر مهمه. اینها مثال هایی بود برای اینکه بگیم راننده ها چقدر میتونند توی افزایش درامدها تاثیر گذار باشند. پس اگر یه خبرنگار یا مفسر یه حرفی رو میزنه فقط از روی علاقه ی شخصیش نیست. فقط هم سود تیم ها مطرح نیست. فکر کن یه راننده ی آلمانی در خودروی آلمانی تو پیشت آلمانی رانندگی کنه. فکر میکنی درامد گرند پری آلمان چقدر میتونه رشد کنه؟ چه از ایپانسرها چه ار بازدید کننده ها. لیبرتی مدیا چقدر خوشحال خواهد بود؟

  2. alireza_h

    13

    3

    اینکه همیلتون هفتمین قهرمانیش رو با ماشین برابر با فتل کسب بکنه وسوسه‌ای خواهد بود که بر خلاف بقیه من فکر می‌کنم اتفاقا محرک پیوستن فتل به مرسدس خواهد بود و نه بازدارنده‌ این اتفاق!

    از سوی دیگه این مهمترین اتفاق ده سال اخیر فرمول یک خواهد از جنبه مارکتینگ و جذب مخاطب و و و …

    در هر حال باید منتظر موند این فصل تموم بشه (شاید اصلا شروع نشده به خاطر وضع فعلی تموم بشه البته) بعد مرسدس تصمیمش رو اعلام کنه! اونا در هر حال اینقدر آماتور نیستن که قبل از تموم شدن فصل بخوان آرامش تیمشون رو با حواشی فصل بعد به هم بزنن

    • Silver Arrows

      11

      3

      علیرضای عزیز
      البته اگر فتل به مرسدس بیاد، قراردادش برای 2021 هست و ما هنوز فصل 2020 رو داربم و همیفلتون به احتمال زیاد در 2020 هفتمین قهرمانیش رو خواهد گرفت. در صورت پیوستن فتل به مرسدس، همیلتون برای هشتمین قهرمانی خودش با فتل رقابت خواهد کرد.

      • SEb

        12

        0

        شک نکن لوئیس دست بالاترو داره،به قول معروف تیم در اختیارشه.
        ولی فصل خفنی میشه

      • alireza_h

        6

        1

        سیلور آروی عزیز؛ اگر بیست بیست برگذار بشه همیلتون هفتمین قهرمانیش رو خواهد گرفت… و اگر برگذار نشه احتمالا(!) هفتمین قهرمانی می‌مونه برای بیست بیست‌ویک که حتا اگر فتل بیاد مرسدس با توجه به زمانی که فتل نیاز داره برای وفق‌پذیری(!) باز همیلتون دست بالا رو‌ داره… [در هر حال واسه من ِ طرفدار فرمول یک که طرفدار هیچکدوم از راننده‌ها و تیم‌های فعلی نیستم حساس بودن مسابقات مهمه، نه بردن کدوم راننده!]

  3. ayyub#5

    9

    1

    دو حالت داره, یا زور مارکت و رسانه و مدیرای بالای مرسدس میرسه و سب و همیلتون رو حداقل یه فصل کنار هم میبینیم که خروجیش حداقل به لحاظ اقتصادی فوق تصور خواهد بود, اونم بعد از کرونا و رکود همه دنیا توی سالی که داره میگذره
    حالت دوم اینه که مدیریت درون تیم که خب در رأسش توتو ولفه و نه لوییز, بخاطر تجربه آروم 3 فصل اخیر با یه راننده آلفا و یه راننده کم خطر, اجازه این اتفاق رو نمیدن
    گفتم نه لوییز, چون بنظرم اونم از هم تیمی شدن با فتل بعد 4 سال یکنواخت با احتساب امسال البته, استقبال میکنه, لوییز اهل جا زدن نیست
    نکته آخرم این که برای اولین بار آرزو میکنم زور مافیای رسانه برسه, ترکیب سب و لوییز توی مرسدس یا هر تیمی قله این ورزش توی 15 سال اخیر میشه

  4. mehdi vettel

    8

    0

    الان چندتا حالت احتمال برا ترکیب سال 2021 مرسدس وجود داره

    همیلتون – فتل
    اگه بخوایم واقع بین باشیم این حالت احتمالش کمه اتفاق بیوفته ، هم اینکه قطعا لوییس مخالفه چون بیخودی داخل تیم برا خودش رقیب درست میشه اینطور
    و اینکه شاید این انتقال برا طرفدارا عالی باشه ولی قطعا برا هر کدومشون ریسک بالایی داره و احتمال داره کلا کریر حرفه ایشون بره زیر سوال
    سب مجبوره ریسک کنه ولی قطعا لوییس دوست نداره بیخودی در معرض یه بحران قرار بگیره مگه اینکه مطمئن باشه از سب سریعتر خواهد بود که اونم بعید میدونم

    راسل – همیلتون
    هر تیمی دیگه غیر از مرسدس بود میگفتم ترکیب بعدی راننده هاش همینه ولی دوتا راننده انگلیسی برا یه کمپانی آلمانی یه خورده کار رو سخت میکنه

    همیلتون – بوتاس
    همیشه میگن به ترکیب برنده نباید دست زد ولی با توجه نقل وانتقالات راننده ها و فصلی که پیش رو داریم احتمال داره بوتاس تحت فشار ، امسال عملکرد جالبی نداشته باشه و یه جورایی خودش باعث بشه تیم دنبال یه جایگزین براش باشه

    فتل – راسل
    این ترکیب هیچ کدوم از مشکلات حالت اول و دوم رو نداره ولی احتمال به وقوع پیوستن این حالت هم خیلی کمه چون هیچ کدوم تا حالا سابقه کار با تیم رو ندارن و تو این سالها که تغییر قوانین خواهیم داشت شاید ترکیب درستی نباشه

    فتل – بوتاس یا بوتاس – راسل
    این حالت ها فقط در یه صورت اتفاق میوفته
    همیلتون در پایان این فصل ، بعد از قهزمانی هفتم بخواد خداحافظی کنه

    به نظر خودم حالت دوم احتمال به وقوع پیوستنش زیادتره مگر اینکه همیلتون و مرسدس ریسک زیادی رو قبول کنن که بعید میدونم

  5. 77Ali

    11

    1

    توتو و مرسدس فرارى وًبينوتو نيستن اينم در نظر داشته باشيد ، توتو هميشه همين بوده حمايت ميكنه از تركيب فعليش و حرفاى خوب ميزنه اما يه هو ميبينى ابان ماه اعلام كردن سباستين فتل و هميلتون قراردادى ٣ ساله با مرسدس بستن 😁، بياين اميدوار باشيم بهش ١٠ قهرمانى جهان و احتمالا تا اون موقع ١١ قهرمانى جهان تو يه تيم اتفاقى بى نظير در تاريخ

  6. Morteza

    12

    1

    اگه اين اتفاق بیفته برای هر دوتا راننده خوب ميشه اگه لوییز قهرمان بشه ديگه کسی نميتونه بقیه قهرمانیاشو زیر سوال ببره هي نمیگن هیولای مرسدس اگه هم فتل قهرمان بشه معلوم ميشه که فراری نتونسته ماشین در حد قهرمانی به فتل بده ديگه کسی نميگه فتل باید باز نشسته بشه در هر صورت اگه این دوتا هم تیمی بشن فکر نکنم مشکلی پیش بیاد چون هر دو با تجربه هستن ما هم از ی فصل خوب لذت میبریم

    • Hassan Mohebbi

      5

      0

      دوست عزیز مرتضی جان اینایی که گفتی اگه هر کدومش اتفاق بیافته واسه اون یکی راننده بد میشه.
      اگه فتل شکست بده که قهرمانی لوئیس با مرسدس زیر سوال میره و اگه لوئیس فتل رو شکست بده اونوقت تنها دلیل قهرمان نشدن فراری فتل شناخته میشه.
      به نظرم هیچ‌کدم نمیخوان باهم همتیمی بشن مگر این که هردو با خود این تفکر رو داشته باشن که من قطعا از اون سریعترم و قطعا میتونم اون رو تو ماشین برابر شکستش بدم.

  7. get f... up SEB

    9

    0

    دوستان دوستان بیاین یخورده فراتخیلی نگاه کنیم تو این دوره کرونا انگار مغز همه یه تکونی خورده پس بزارین ماهم یه کم با تخیلمون حال کنیم
    یه چیزی چند روزه داره توی ذهنم میگذره اینکه سب بیاد مرسدس و هر چی لوییزو توتو تو این چند سال رشته کردن پنبه بشه و رکورد قهرمانیه لوییز به فرض اینکه به هشت برسه ۴،۵ سال بیشتر دووم نداشته باشه و سب ۴،۵ سال رویایی با مرسدس داشته باشه و رکورد لوییز رو بزنه.که البته از جهاتی خیلی نمیتونه دور از ذهن باشه ، فرض کنیم لوییز ۲۰۲۰ رو هم قهرمان شد و سال بعد سب اومد مرسدس تویه ۳۳ سالگی بنظر من اگه تیم پشتش باشه میتونه تا ۳۸،۹ سالگی رکورد لوییز رو باچند قهرمانی بزنه که فکر میکنم دایملر همچین افتخاری رو با یه راننده المانی بیشتر دوست داره
    البته اگه واقع بین باشیم اصلا نباید توتو رو بغیر از اینکه ریس تیمه وسهامش رو توی مرسدس دست کم بگیریم
    و مانع بعدی به نظر من نفوذی هست که لوییز توی این چند ساله توی مرسدس برای خودش دست پاکرده چه بسا که پشت پرده سهمی هم در مدیریت داشته باشه و سهامی خریده باشه
    البته به نظر من دوستانی که میگن لوییز میترسه باسب همتیمی بشه و از این دست حرفا خیلی سطحی نگاه میکنن،من فکر میکنم نه سب جلو لوییز کم بیاره نه لوییز جلوی سب ولی خوب تو شرایط الان لوییز واقعا هر ادم عاقلی باشه نمیخواد بایکی همسطح خودش همتیمی بشه

    بهرحال ما که امیدواریم همه چیز به تخیلی ترین شکل ممکن پیش بره با این امیدکه شاید F1 بتونه یه خورده از این بی حالی فاصله بگیره
    انشاالله و تعالا،😜🙉

  8. REZA.M

    12

    6

    فتل بیشترین درآمد رو برای تیمش داشته.
    بیشتر از 400 میلیون دلار.
    حتی بیشتر از همیلتون.
    مدیران دایملر باید دیوانه باشد که فتل رو به مرسدس نیارن.
    همه موافق هستن
    این وسط معلوم نیست مشکل ولف چیه؟
    اصلا معلوم نیست این ولف چه تعهدی به انگلیسی ها داره که میگه راسل رو بیاریم؟

    • pejman

      2

      0

      ولف یه مدیر واقعیه که احمق نیست و اینده رو میبینه نه نوک دماغشو هیچ تضمینی نیست سباستین برگرده به اوج ولی شک نکن راسل منتظر یه ماشین خوبه تا همه رو زخمی کنه حتی مکس و لکلرک دیگه لندو البون که براش خاله بازیه

  9. Amin

    4

    19

    تنها سودی ک فتل واسه مرسدس می‌تونه داشته باشه ی بخش کوچیک مارکتینگه
    وگرنه از باقی نقاط هیچ سودی نداره نه از لحاظ سنی میشه روش سرمایه گذاری کرد و نه بحث توسعه،چون فتل شخصیتی حرفه ای داره و فکر نمیکنم راز های ۲۰۲۰ فراری رو ب مرسدس بده
    از نظر مقایسه فتل و لوییز:شک نکنید اکثر فتل فن ها ک الان دنبال صندلی مرسدس هستن،بعد از شکست فتل از لوییز خواهند گفت:لوییز ۷ ساله تو مرسدسه و کل گاراژ و مدیریت تیم پشتشه،اونا خودشون ماشین فتل رو ضعیف کردن که فتل پیروز نشه و آبروی همیلتون نره!
    و بر فرض محال که فتل رقابتی ظاهر بشه و بتونه تهدید پیروزی باشه که مطمعنم نمیشه،لوییز هرکاری می‌کنه که فتل رو شکست بده،تنها نکته امیدواریش می‌تونه همین قسمت باشه که ی جنگ تمام عیار رو ببینیم،ولی این فرض خیلی سخته و دور از ذهنه،چرا که درک ماشین و هماهنگی با گاراژ و رقابت مستقیم با لوییز زمان بر خواهد بود حتی برای فتل
    چون اینجا فراری ۲۰۱۵ نیست ک ی کیمی بی انگیزه و البته گاراژ مشتاق واسه فتل برپا شده باشه

    • majidsf64

      13

      4

      وقتی سال ۲۰۱۶ نیکو رزبرگ همیلتونو شکست داد،اونم در شرایطی که داخل گاراژ جهنمی بود برای نیکو و حتی کلاس رانندگیش واقعا پایین تر از راننده‌های درجه یک هست،دیگه شما نباید این حرف رو بزنی،حالا اگه تیم نیکویی بود که نیکو میموند و سال بعدش هم نشون میداد که ماشین خوب ۸۰% راهو میره و همیلتونو غول نمیکردن فن‌هایه محترمشون.

    • ...m6...

      3

      9

      دقیقا تنها سود فقط مارکتینگه….اولویت با راننده ی آلفای تیمه….بحث رکورد شکنی و تاریخ سازی وجود داره حالا اگر دوست دارید آرزو کنید فتل بیاد مرسدس….بعد اذیت نشید بیاید دوباره تخریب کنید….

    • Moein

      10

      4

      اونجا که گفتی به فرض محال فتل رقابتی ظاهر بشه و بتونه تهدید کنه لوئس رو یه لحظه 7, 8 تا تیتر خبری اومد جلو چشم از مصاحبه های معمول همیلتون وقتی که از جانب همتیمیش تحت فشاره:
      مهندسای منو دادن به فتل
      فتل تنظیمات منو از تو کشو برداشته
      یه نفر تو تیم هست که نمیخواد من قهرمان بشم
      10 سال دیگه تو کتابم مینویسم که چی شد فلانی قهرمان شد

    • Sohrab

      9

      2

      فقط بخشه مارکتینگه؟؟؟
      یک درصد احتمال نمیدی سب هم بتونه رکورد مایکل رو بزنه ؟؟؟
      شما نگران نباش 2013 خودش یک فصل درس دادن که فتل با ردبول انجامش داد
      فصل 2017 رو میشه انکار کرد

  10. mehdi-m2

    5

    2

    سلام دوستان
    برام این دوتا مورد سوال هست آیا مرسدس براش مهم نیست راننده المانی داشته باشه؟یا کمک نمیکنه که تنها راننده المانی از فرمول یک نره؟
    و مورد دیگه با توجه به اینکه مرسدس مال المانه براش مهم نیست رکورد شوماخر شکسته نشه؟

    • Hassan Mohebbi

      3

      3

      الان لوئیس با مرسدس رکورد بزنه یه معامله دو سر برد هست هم برای انگلیسی‌ها و هم برای المانی‌ها. یه راننده المانی که در صدر جدول قرار داره و اکثرا طرفداران اف یک دوسش دارن (شوماخر) حالا یه تیم المانی هم داره با رکوردایی که میزنه میاد در کنار بزرگان این رشته مثل فراری و مکلارن. از اون طرف یه راننده بریتانیایی هم که داره تو این رشته به صدر جدول میاد که این واسه بریتانیاها خوبه.
      پس از هر طرف نگاه کنی این قهرمانی‌های مرسدس به همراه لوئیس برای هردو کشور خوبه. پس خیلی درگیر ملیت نشید.
      از نظر رنگ مو و رنگ چشم هم بگیم ما بیشتر به ایتالیاها و اسپانیاها شباهت داریم تا المانی‌ها. همین ساینز و الونسو رو نگاه کنید یا جوویناتزی و یا مارکزها و یا ایتالیایی‌های تو موتوجی. از اکثرشون موهای سیاه و چشمانی تیره رنگ دارن.
      شاید خیلی توجه نکرده باشید، ولی خیلی کم المانی داریم که چشمش ابی و موهاش زرد نباشه. چیزی که در ایران خیلی خیلی کم پیدا میشه.

  11. MERC

    6

    5

    ایده ی جذابی هستش و برای طرفدارا خیلی هیجان انگیزه, ولی هرچقدر بیشتر راجع بهش فکر میکنم, به این نتیجه میرسم که آوردن فتل مساوی هستش با پایان دوره سلطه مرسدس به فرمول1
    و ممکنه بعدها در آینده که تاریخ مرسدس رو نگاه میکنن, بگن که اینجارو اشتباه مهلکی کرد

    فقط بحث دوتا راننده آلفا توی یک تیم نیست, شما دوتا از پرطرفدارترین راننده های دنیا رو توی یه تیم بزارین و اون تیم رو مرکز تمام حواشی قرار بدین که تک تک حرفها و حرکاتتون زیر ذره بین بره که آیا عدالت رعایت شده یا پشت پرده توطئه ای درکار بوده….
    من طرفدار مرسدس هستم نه بخاطر آلمانی بودنش, آلمانی بودن مرسدس ذره ای واسم مهم نیست و فکر میکنم حتی برای مرسدس هم مهم نیست, ولی بعضی ایرانیا خون آلمانیشون به جوش اومده و خیلی هیجان زده شدن از همین الان

  12. Mohammad44

    5

    9

    دیدم چند نفر از دوستان بحث 2016 رو مطرح کردن و اگه اشتباه نکنم معین بود که عوض کردن مهندسا رو صرفا یه بهانه دونست. میشه گفت سایر دلایلی که آورد نسبتا منطقیه ولی عوض کردن مهندسا واقعا بهانه نبود چون لوییس اگه اشتباه نکنم 3 سال با اون مهندسا کار کرد و بهشون عادت داشت یادم میاد اوایل 2019 بود که گفته بودن مهندسای شارل و سب عوض شدن یه سری دوستان فتل فن زمین و زمان رو به هم ریخته بودن و می گفتن خیلی موضوع مهمیه و خلاصه سرش کلی بحث بود (البته فکر کنم این قضیه صحت نداشت) حالا سر لوییس که میشه می گن باید خودشو وفق بده در ضمن حتی موضوع تنظیمات هم میشه گفت بهانه نبوده چون پیدا کردن بهترین تنظیمات به کمک مهندسا یه بخشی از رقابته و کلی براش زحمت کشیده شده حالا فکر کن شما اونو مجانی در اختیار رقیبت قرار بدی این تفکر دوستان دقیقا مثل اینه که به یکی از طرفین یه جنگ که تونسته به سلاح بهتری دست پیدا کنه یا بسازه بگن اون سلاح رو در اختیار طرف مقابل قرار بده تا جنگ عادلانه باشه
    اینکه خوبه با 5 امتیاز اختلاف باخت دوستان اینجوری دارن از دکل نیکو بالا می رن اگه با اختلاف بیشتر می باخت که واویلا بودش در ضمن اصلا فرض کنیم نیکو راننده درجه یک نبود ولی تو اون فصل عملکردش عالی بوده و مهتر اینکه همه قبول دارن لوییس اون فصل بهتر از نیکو بوده و این موضوع حتی تو انتخاب بهترین راننده فصل هم صدق کرده ولی اینجا یه عده هنوز نمی خوان قبول کنن
    نکته ی آخر اینکه نمی دونم دوستان چه اصراری به بولد کردن ملیت دارن خوبه مدیر عامل مرسدس_اولا کالنیوس_ سوئدیه و خنده دار تر از اون اینکه چون مایکل المانی بوده و مرسدس هم همینطور مرسدس باید تلاش کنه رکورد مایکل شکسته نشه(تو جمله ی قبلی بحثم رکورد و اینا نیست بلکه می خوام یه نوع دیدگاه رو نقد کنم)

    • mehdi vettel

      11

      6

      اینکه همیلتون سال 2016 به عنوان بهترین راننده گرید انتخاب شده فقط یه چیز رو میرسونه که همیشه میگم
      مافیای رسانه ای که پشت بریتانیایی جماعت هست

      چطور ممکنه یه راننده در طول فصل حداقل چهارتا استارت فاجعه داشته باشه( استارت های ضعیفشو جز آمار نیاوردم دیگه ) و کلی خطا چه تو تعیین خط و چه تو ریس( مقصر اصلی تصادف با هم تیمی ) داشته باشه و ماشینش با اختلاف یک ثانیه از همه سریعتر بوده باشه و قهرمان جهان نشده باشه و در عین حال بازم به عنوان بهترین راننده فصل انتخاب شده باشه 🤔🤔🤔

      غیر از اینه که کلی رسانه….. پشتشن ؟؟

      اگه اون فصل فرمول یک ندیدی بزار برات بگم

      اون فصل شرایط همیلتون یه چیزی تو مایه های شرایط امسال سب تو فراری بود
      هم تیمیش شکستش داده بود
      خودش در طول فصل کلی اشتباه فاحش کرده بود
      از دستور تیم پیروی نکرده بود و تیم علیه اش بود
      هنوز مصاحبه توتو بعد از مسابقه ابوظبی رو یادم نمیره که احتمال کنار گذاشتن همیل برا فصل بعد( 2017 ) رو هم مطرح کرده بود

      فقط خدا بغلش کرد که نیکو خداحافظی کرد و همیلتون که تو بد اوضاعی بود و حتی حرف از رفتنش از مرسدس بود، یهو شد تنها راننده قابل اتکا مرسدس و یه هم تیمی بی خطر نصیبش شد تا بتونه تو دوران سلطه مرسدس، خودش و طرفداراش دور بگیرن

      اونی که نمیخواد قبول کنه یکی دیگه اس عزیز

      • بیژن

        7

        5

        مثل اینکه خیلی به شما تو این چند سال فشار وارده شده ، اولا معیار بهترین راننده سال فقط قهرمانی نیست همونطور که بهترین راننده روز همیشه راننده اول نیست از نظر تعداد برد اون سال لوئیز بالاتر بود حالا بقیه چیزاش به کنار و اینکه هر راننده ای اشتباه میکنه و به هم تیمیش ممکنه بزنه تو رقابت مثل فتل و لکلرک ، مکس و ریکاردو و اشتباه هم همه دارن تو رقابت همونطور که لوئیز داشته فتل هم داشته بهتره ۲۰۱۷ و مخصوصا ۱۸ رو مرور کنی موضو ع فقط المان نیست ، اشتباه فاحش بعدیش مونزا بوده و مهم اینه که از اشتباهاتت درس بگیری که انگار فتل نگرفته نمونش ۲۰۱۹ با لکلرک ولی لوئیز از ۲۰۱۶ درس گرفته و دقت کنی تو اکثر برخوردها خودش رو کنار میکشه . مهم پیوستگی امتیاز گیری تو اکثر مسابقاته داداش، مثل کیمی تو ۲۰۰۷ اون سال کیمی هم علت موفقیتش همین بود پیوستگی و امتیاز گیری تو اکثر مسابقات ،و تمام اینا باعث نمیشه من استعداد و مسابقات فوق العاده فتل رو زیر سوال ببرم ، همه راننده ها اشتباه دارن چه لوئیز که من طرفدارشم چه بقیه ولی زیر سوال بردن موفقیت و قهرمانی یه راننده اصلا درست نیست ، لوئیز ۲۰۱۶ اشتباه کرد تاوانش رو داد با قهرمان نشدن و فتل هم ۲۰۱۷ و ۱۸ تاوان داد ولی من نمیتونم بیام ۴ تا قهرمانی فتل رو زیر سوال ببرم چون اگه این کار رو کنم وجدان ندارم بقیه کسانی هم که قهرمانی های لوئیز رو زیر سوال میبرن هم همینطور .

      • mehdi vettel

        4

        4

        بیژن
        داداش بحث سر بزرگی همیلتون نیست تو اون هیچ شکی نیست

        بحث سر برترین راننده فصل شدن همیلتون تو فصلیه که کلی اشتباه داشته
        مثل این میمونه سب سال 2018 بهترین راننده فصل میشد
        خودت نمیگفتی با چه معیاری فتل بهترین راننده 2018 شده؟؟

      • بیژن

        5

        3

        فرقش تو اینه که فتل پنجم شد و لوئیز با اختلاف کم دوم لوئیز از هم تیمیش تو اون سال که روزبرگ بود وقهرمان شد تعداد بیشتری برد داشت ولی فتل یه برد حالا من نمیگم انتخابش درست بوده یا غلط ولی مقایسه ۲۰۱۶ با ۲۰۱۹ به نظر من اشتباهه

      • بیژن

        1

        2

        (۲۰۱۸) و منم قبول دارم لابی خیلی تاثیر داره ولی عملکرد قابل دفاعی داشته که تونستن انتخابش کنن

      • Mohammad44

        6

        3

        مهدی یعنی حتی از ماشین نیکو هم یه ثانیه سریعتر بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        در ضمن گفتی تو تعیین خط ها زیاد اشتباه داشت حالا یه امار از تعیین خط های 2016 بهت میدم از 21 مسابقه و طبیعتا 21 تعیین خط 12 تاش مال لوییس بود و نه تاش مال نیکو حالا یه چیز دیگه می گم بهترم میشه توی چین روسیه و بلژیک به خرابی توی تعیین خط داشته تو چین نتونست تو کیو 1 تایم بزنه تو روسیه کیو 3 و تو بلژیک به خاطر تعویض پیشرانه از اخر استارت زد فقط تعیین خط باکو بود که خودش تصادف کرد
        همچنین در فصل 2016 لوییس ده برد داشته نیکو نه تا
        انصافا با این اوصاف و امار چه طوری فصل 2016 لوییس رو با 2019 سب مقایسه می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        من خودم فکر می کردم لوییس تو 2016 فقط مالزی مشکل داشت ولی حالا که حقیقت مشخصه دوستان چه طوری روشون میشه بازم از 2016 حرف بزنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        3 تا تعیین خط لوییس ماشینش رو هوا بوده و یه ریس هم به خاطر خرابی از دست داده من واقعا دیگه حرفی ندارم
        هر چی جلوتر میریم تحریفات دوستان از فصول مختلف بیشتر اشکار میشه

      • Mohammad44

        5

        3

        تازه یه نکته دیگه هم اینکه لوییس تو گرندپری اذربایجان تنظیمات ماشینش تو مسابقه به هم می خوره و از مهندساش کمک می خواد ولی طبق قوانین نمی تونستن بهش بگن و سر همون قضیه به جای سوم(با توجه به جریمه ی 5 ثانیه ای کیمی) پنجم شد در حالی که چکو سوم شد ببنید چه قدر زمان از دست داد که با اینکه پرز چهارم تموم کرد به خاطر جریمه ی کیمی سوم شد ولی لوییس که پشت چکو تموم کرد پنجم فرق همین دو رده 5 امتیازه و تفاوت امتیاز قهرمانی هم 5 امتیاز
        حالا دیگه فکر کنم فرق 2016 و 2019 به خوبی براتون مشخص شده باشه سب به خاطر خرابی هاش تو شاخصه های آماری پایین تر از شارل قرار گرفت اما لوییس با خرابی هاش در بیشتر شاخصه های اماری بالاتر از نیکو بود به جز امتیاز اونم فقط 5 تا
        حس می کنم انگار شما نمی خوای قبول کنی

      • mehdi vettel

        2

        3

        mohammad44
        پیاده شو با هم بریم
        کاملا مشخصه اون فصل رو ندیدی کلا
        حالا که ندیدی بیا برات یه توضیح مفصل میدم

        راننده مورد علاقه ات مثل همیشه بیشتر خرابی هایی که داشت تو تعیین خط نه تو مسابقه
        حالا خرابی های رزبرگ رو بررسی میکنیم
        تو موناکو مشکل شدید ترمز پیدا کرد به طوری که حتی هالکنبرگ هم آخر مسابقه ازش سبقت گرفت و از دوم ، ششم تموم کرد و اگه اون مشکل نبود راننده ات اون برد فوق شانسی رو هم نمیورد چون تو تعیین خط و اوایل مسابقه پشت نیکو بود و نیکو بود که بهش راه داد

        تو کانادا هم دقیقا مشکل مکانیکی پیدا کرد و حتی یه جا از مسابقه بعد از چند دور از پیتش مشخص شد یکی از تایراش یه پنچری جزیی داره و مجبور شد مجدد بره پیت

        تو سیلوراستون هم مشکل دنده شش داشت و نمیتونست دنده شش بره اخر مسابقه و برا همین یه رده از دست داد

        تو باکو همون مشکل برا دقیقا برا رزبرگ هم پیش اومد ولی خود رزبرگ با یه سری تنظیمات رو فرمون مشکل رو حل کرده بود ( اینکه رانند ات نتونسته اون مشکل رو حل کنه علی رغم قوانین اون سال مشکل خودش بوده )

        در ضمن وقتی ماشینت دومنیت هست مشخصه که کلی پول و برد میاری

        چیزی که اینجا عجیبه اینه که چطور راننده ای که 12 پول پوزیشن و یه ماشین دومنیت داشته چطوره قهرمان جهان نشده ؟؟؟؟
        جوابش به عدم درست ول کردن کلاچ برمیگرده

        من اگه دارم مقایسه میکنم دو فصل رو
        دارم شرایط بدی که همیل انتها فصل 2016 و سب انتهای فصل 2019 تو تیم داشتن رو بررسی میکنم و اشاره میکنم

      • Mohammad44

        3

        3

        مهدی حقیقت رو تحریف نکن نیکو با کمک غیرقانونی مهندساش رده اش رو حفظ کرد ولی 10 ثانیه پنالتی گرفت و سوم شد

      • mehdi vettel

        1

        2

        Mohammad44
        اتفاقا اونی که داره تحریف میکنی شمایی

        نیکو دقیقا همون مشکل همیل رو تو مسابقه باکو داشت که خودش حلش کرد و هیچ پنالتی هم نگرفت و با اختلاف اول شد

        اونی که شما میگی مربوط به مسابقه سیلوراستون هست که منم بهش اشاره کردم به که به خاطر اون خرابی یه رده از دست داد

        اونی که داره بهت آمار میده داره بهت اشتباه میرسونه

      • Mohammad44

        2

        0

        مهدی خان منظور منم سیلوراستون بوده قطعا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        در ضمن من تمامی امارهام رو یا از f1.com می گیرم یا از مجله های معتبر نمی دونم شاید شما اگاهیت از اونا بیشتره!!!!!!!!!!!!!
        این نتیجه ی سیلوراستونه لوییس با 1.34.55.831 اول میشه و مکس با 8.25 ثانیه اختلاف دوم و نیکو16.911 ثانیه نسبت به لوییز سوم یا به عبارتی 8.76 ثانیه نسبت به مکس سوم این یعنی مسابقه رو 1.24 ثانیه جلوی مکس تموم کرد که با 10 ثانیه پنالتی شد سوم

      • mehdi vettel

        0

        2

        mohammad44
        ببین خیلی ساده اس
        من گفتم برا خرابی دنده ماشین نیکو تو مسابقه سیلوراستون یه رده از دست داده
        الان اینی که من گفتم کجاش با واقعیت تطابق نداره ؟؟

        غیر از اینه که اون خرابی دنده باعث پنالتیش شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • mehdi vettel

      6

      4

      بیا فصل 2019 سب رو با فصل 2016 همیلتون مقایسه کنیم
      هردو از هم تیمیشون شکست خوردن با اختلاف کم
      هر دو یه مسابقه رو به خاطر برخورد با هم تیمی DNF شدن
      هر دو اشتباهات فاحش در طول فصل داشتن علی رغم مسابقه های خوبی که داشتن در همون فصل ها
      هر دوتا هم مشکلات پایداری زیادی داشتن در طول فصل نسبت به هم تیمشون

      هر دوشون از دستورات تیم تو یه مسابقه سرپیچی کردن

      فقط اینجا یه فرق هست
      یکیشون بهترین ماشین گرید رو داشته ،اون یکی همونم نداشته

      حالا یکیشون تو جدول پاور رنک فصل میشه 12 و اون یکی بهترین راننده فصل میشه 😂😂

      حالا فهمیدی چرا بعضی ها دارن ملیت راننده های رو بولد میکنن یا توضیح بیشتر بدم

      • THE MINDBLOWER

        2

        3

        فقط من ازت یه تشکر باید بکنم

      • Mohammad44

        5

        4

        مهدی چه ربطی به بهترین ماشین داره؟؟؟؟؟؟؟؟ وقتی داری دو تا همتیمی رو نسبت به هم مقایسه می کنی دیگه عامل ماشین از بین میره چون لوییس و نیکو ماشینشون یکسان بوده سب و شارل هم همینطور در ضمن اینم در نظر بگیر که اختلاف شارل و سب 24 امتیاز بوده و نیکو و لوییس 5 امتیاز(البته خرابی های سب بیشتر بوده) حالا این 24 امتیاز اینجا مهم میشه که ماشین فراری 2019 بسیار ضعیفتر بوده طبق گفته شما و بنده هم قبولش دارم و هر چی ماشین ضعیفتر باشه طبیعتا رده های پایین تری کسب می کنه و هر چی رده ها پایین تر میاد اختلاف امتیازات کمتر میشه(منظورم اینه که مثلا ساینز بیاد 50 امتیاز از نوریس بیشتر بگیره خیلی فرق می کنه که لوییس بیاد 50 تا بوتاس بگیره چون فرضا ساینز ششم تموم کنه و نوریس هشتم اختلافش میشه 4 امتیاز و واسه پنجاه تا میشه حدود 13 مسابقه ولی اگه لوییس اول و بوتاس دوم تموم کنه اختلاف میشه 7 امتیاز و واسه پنجاه تا تقریبا 7 مسابقه) و نکته ی دیگه اینکه قبول دارم سب 2019 خرابی و پیت استاپ های فاجعه داشت ولی اشتباهاتش هم کمی از اونا نداشت انصافا چه جوری 2019 سب رو با 2016 لوییس مقایسه کردی درک نمی کنم نمی دونم شاید درک من خیلی پایینتر از شماست فقط یه جمله از یکی از ویدئوهای تحلیلی یا پادکست (دقیقا نمی دونم) نقل می کنم که یکی از دوستان گفته بود درسته ماشین مطابق سبک سب نیست ولی برای قهرمان 4 دوره ی جهان قابل قبول نیست که 26 بار ایپکس پیچ رو تو بحرین از دست بده
        در جواب معین هم بگم که من هیچ وقت از دستورات تیمی خوشم نیومده و طرفدارشم نیستم و اگه بحثی ام در این باره می کنم شروع کننده اش نیستم فقط سئوال من اینه که چرا فقط لوییس نباید راننده مطیع داشته باشه و برا بقیه مشکلی نداره؟؟؟؟؟؟
        در مورد نکته ی اولی هم که گفتی اینم بگو که گفت اگه نتونم سبقت بگیرم رده رو پس می دم و واقعا اخر مسابقه رده بوتاس رو بهش برگردوند(هر چند باید همین کارو می کرد ولی معمولا تو اینجور موارد رده رو پس نمی دون)
        در مورد جمله ی اخرتون هم بحثی ندارم شاید از سر ناراحتی اینو گفته یا به هر دلیل دیگه که مسلما واقعیت نداشته
        در مورد جبهه ی دشمن هم یه سئوال می پرسم جواب بدید فرض کنید سب تو همین فصل 2020 البته اگه برگزار بشه در تعامل با مهندساش بتونه به بهترین ست اپ دست پیدا کنه به نظرت اونو در اختیار شارل می ذاره یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه جوابت نه باشه که حرف خودت نفی میشه اگه جوابت آره باشه که به قول نقی من دیگه حرفی ندارم
        موفق باشید و یا علی

      • mehdi vettel

        2

        4

        Mohammad44
        فرق ماشینشون اینه که وقتی شما بدونی شانس قهرمانی جهان داری، با روحیه رانندگی میکنه
        هممون هم میدونیم سب ماشینش رقابتی نباشه بیخیال میشه
        همیلتون نه تنها به هم تیمیش باخت، بلکه هم تیمیش قهرمان جهان هم شد با شکست دادن همیلتون

        راجب اینکه میگی درک نمیکنی
        ببین میای آمار میدی که 2016 لوئیس بهترین راننده گرید بوده بر اساس رای یه سری بریتانیایی….
        بعد عملکرد همون فصلی که مدعی بودی لوئیس بهترین راننده فصل بوده رو با یکی از داغون ترین فصل های سب مقایسه کردم که اتفاقا خیلی شبیهن

        حالا اینکه این دوتا مثلا چه فرقی داشتن که یکی دوازدهم میشه تو رده بندی و اون یکی اول میشه به همون ملیت راننده ها و رسانه های بریتانیایی برمیگرده

        اگه الانم درک نکردی که دیگه یه بحث دیگه میشه 😁😁

      • Mohammad44

        4

        2

        ببین مهدی تو گفتی که لوییس تو اون سال اشتباه زیاد داشته چه تو تعیین خط چه تو ریس من اومدم آمار دادم و حرفت نفی شد با وجود سه تا خرابی بازم ۱۲ به ۹ تو تعین خط ها جلوتر بود و طبیعتا این خرابی ها تو ریس هم اثر گذاشت به اضافه مالزی و آذربایجان آقا اصلا رای گیری و پاور رنکینگ رو بیخیال به قول شما اونا بریتانیایی و مافیا و غیرواقعی اعداد و آمار که دروغ نمی گن که در ضمن من مقایسه رو شروع نکردم شما خودتون شروع کردید و من ادامه دادم فقط یه سری فکت های بیشتر ارایه دادم که چیزایی که شما گفتی رو نفی کنه با وجود این آمار هنوزم درک نمی کنم شما چه اصراری داری اون دو تا فصل رو شبیه هم جلوه بدید لوییس اگه به همتیمیش باخت میشه گفت ۸۰ الی نود درصدش تیم باعث بود ولی باخت سب به شارل میشه گفت یه چیزی حدود ۴۰ درصد هم خودش مقصر بود
        نمی دونم شاید من درکم پایینه و مطالبی رو که شما میگی درک نمی کنم

      • mehdi vettel

        3

        3

        mohammad44
        یا خود خدا
        اینکه همیلتون از رزبرگ شکست میخوره 80 درصد تیم مقصره
        اینکه فتل از لکلرک شکست میخوره 40 درصدش تیم مقصره

        این استدلال فوق منطقی رو از کجا آوردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        حتما اونی هم که تو کلی مسابقه نمیتونست کلاچ ماشینو درست ول بده عمه من بوده نه همیلتون
        در ضمن برا رزبرگ هم اون فصل کلی خرابی به وحود اومد

        بیخیال من فکر میکردم آدم منطقی هستی

      • Hassan Mohebbi

        2

        2

        خب مهدی جان محمد عزیز درست میگه. ۸۰ ۹۰ درصد تقصیر تیمه دیگه. چون تیم میتونست خیلی شیک جلو رزبرگ رو بگیره ولی نگرفت. 😂😂😂
        فقط موندم اگه یه وقت از بوتاس شکست خورد چی میخوان بهونه کنند. مثلا سن خوبه و یا مثلا هر راننده‌ای یه دوره‌ای داره. به قول خودشون فرار رو به جلو زیاد بلدن.

      • Mohammad44

        2

        2

        آقای محبی دکترای بهانه جویی رو سب فن ها دارند و بقیه باید پیششون درس پس بدن منم اگه می بینید چیزی می گم از استادای گرانقدرم تو این سایت یاد گرفتم فقط یه فرقی با اونا دارم و اونم اینه که اعداد و ارقام مستدل به اضافه در نظر گرفتن شرایط رو ارائه می کنم که کسی نتونه نفی کنه اون رو کگه اینکه یکی بخواد همینجوری یه چیز گفته باشه که در اینصورت هزار تا عدد و رقم هم بدی اون قانع نمیشه
        موفق باشید

      • Hassan Mohebbi

        1

        3

        محمد جان حداقل ازش بت نمیسازن.

    • Moein

      4

      6

      وقتی خودش از تو ماشین میگه “به بوتاس بگید ترمز کنه تا من بتونم فتل رو بگیرم”, یا وقتی از بوتاس میخوان برد رو تقدیم کنه, فرمول 1 یه ورزش تیمیه (درستش هم همینه). ولی وقتی تیم صلاح میدونه که تغییراتی انجام بشه داخل تیم, گاراژ سمت بوتاس میشه جبهه دشمن؟
      واسه اون مورد هم که گفته بود به خراب شدن موتورش مشکوکه و احتمال میده که تیم داره بهش خیانت میکنه هم یه توجیه پیدا کن خواهشا.
      در کل همیلتون آدمیه که خودش رو بالاتر از تیمش میدونه و بخاطر همین دیدنش تو رقابت درون تیمی زیاد جذاب نیست

  13. siamak

    8

    0

    مرسدس همین حالا هم یک تیم رویائیه ، دیگه لزومی نداره تا با آوردن راننده ای درجه یک و قرار دادنش در کنار همیلتون تیم برنده رو درش تغیر بدن .
    پیش بینی من از حضور فتل در کنار همیلتون اینه که ژست دوستی ایندو راننده تبدیل به یک دشمنی و درگیری درون تیمی در مرسدس میشه . شاید علت عدم استقبال توتو ولف از این مسآله هم همین باشه ضمن اینکه مرسدس با ترکیب رانندگان فعلی اش هم قادر به درو کردن پیروزیهای بسیاری است . پس چرا باید تمایل به قبول ریسک ایجاد تنش درون تیمی داشته باشه ؟

  14. REZA.M

    5

    4

    براساس گزارش مجله فوربز
    سباستین فتل با 511.9 میلیون دلار بیشترین درآمد رو برای تیمش داشته. حتی بیشتر از همیلتون.
    این رقم حتی از بودجه مرسدس هم بیشتره.
    البته از نظر بعضی از اساتید این یه بخش کوچیکه.
    میتونید برید توی سایت فوربز خودتون ببینید.
    چون ادمین اجازه نمیده لینک بذارم.

    • Mehryar Salehi

      6

      2

      چیزی که شما مینویسی یه تیکه از حقیقت رو بیرون آوردن و انتشارشه.
      این رقمی که فوربز منتشر کرده، مربوط به اینه که هر راننده ایی چه مقدار از Prize Money، رو طی زمان حضورش توی فرمول وان به تیم هایی که براشون رانندگی کرده، آورده.
      ۱.هر راننده ایی که مدت طولانی تری توی این ورزش بوده، شانس اینکه این رقم براش بالاتر باشه، بیشتره.پس صرفا رقیب مستقیمش لوئیس هست.
      ۲.این سیستمی که فوربز نوشته تحت تاثیر هم تیمی اون فرد هم هست.یعنی اگر سال ۲۰۱۸ فراری ۱۵۰ میلیون دلار پرایز مانی گرفته باشه، با امتیازاتی که کیمی گرفته بود،۵۰ میلیونش سهم اون میشد و ۱۰۰ میلیون سهم سب.اما اگر هر دو نصف به نصف امتیاز میگرفتن، هر نفر سهمشون میشد ۷۵ میلیون دلار تاثیر توی جمع آوری اون پرایز مانی.
      پس علت اولی که این عدد برای سب بیشتر بوده مشخصه.داشتن وبر برای ۵ سال و کیمی برای ۴ سال، که توانایی امتیاز گیری پایینی نسبت به سب داشتن تاثیر داشته.
      ۳.کلا تیم هایی که سب تو هر مقطعی براشون رانندگی کرده، به جز ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴، پرایز مانی های بالاتری داشتن از تیم هایی که لوئیس براشون رانندگی کرده.
      مرسدس سال ۲۰۱۳ بطور مثال ۹۱ میلیون سهمش بوده، ردبول ۱۰۲ میلیون.
      حتی توی زمانی که فراری هر سال داره دوم میشه و مرسدس اول، همچنان پرایز مانی فراری بیشتر از مرسدس هست (۱۴۷ میلیون برای فراری رده دومی و ۱۲۲ میلیون برای مرسدس رده اول) و اونم بخاطر بونوس های خاص فراری تو این ورزشه.
      خب وقتی تیم دریافتی بیشتری داره و فوربز میاد نصفش رو میزنه پای تاثیر راننده، مشخصه که نتیجه میشه اون لیست.اصلا موضوع پیچیده و عجیبی نیست!
      در کل استاد عزیز اون لیست گویای هیچ چیز معنا داری نیست، زیاد خودتو درگیرش نکن چون به پایین تر لیست که نگاه کنی میبینی چقدر چیزای عجیب غریب توش هست.مثلا هالک با ۲۵۰ میلیون دلار رده چهارمه و مکس با ۱۳۰ میلیون اون آخرها! پرز با ۲۰۰ میلیون اون بالا هست از لحاظ پرایز مانی که کسب کرده و استرول که اگه نبود الان تیم ریسینگ پوینت هم نبود و همین پرز احتمالا بیکار میشد، نفر آخره با ۳۳ میلیون.

      اما قسمت هیجان انگیز و معرکه پست شما اینه که میای کل این اعداد بی معنی که جمع و جور شده برای ۱۲ سال حضور سب توی ورزش و اونم با این مدل محاسبه من در آوردی ، قیاسش میکنی با بودجه یک سال مرسدس!!!! 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ باور کن خود فوربز هم فکر نمیکرد کسی چنین برداشتی بکنه از لیستش!

      • Mohammad44

        4

        1

        عالی بود اقای صالحی

    • iman

      3

      1

      بعد فراری بیمار بود که با این گنجینه بینظیر قطع همکاری بکنه؟ کسی که این همه پول میسازه؟خوب به اعتقاد شما از کارلوس ساینز و چالز هم که شکستش داده بهتره، یه ماشین پولسازی هم که هستن ایشون، پس مشکل فراری چی بود که عامدانه با پیشنهاد اون قرارداد قطع همکاری کردن با ایشون

  15. BAHRAM

    9

    6

    خیلیها از الان برای رفتن سب به مرسدس هیجان زده هستن. این خیلی خوبه اما این نکته رو نباید فراموش کنن که اگر سب امسال هم از شارل شکست بخوره رفتن به مرسدس منتفی میشه و سب احتمالا بازنشسته خواهد شد.

    • Sohrab

      0

      0

      خیر عملکردش بالاترین تضمین برای پیوستنش هست اگرم sf1000 دانفورس زیادی تولید کنه دیگه نگرانی چی رو باید داشت؟ شکست از چارلز؟

    • سباستین فتل اسطوره بی تكرار

      2

      8

      پیراهن عثمان درس کردید مدام می گید سب از شارل شکست خورد! کدوم شکست. سه گرند پری پشت سر هم dnf شدن که تقصیر سب هم نبوده و یا موتور از دست رفته یا ماشین از کمر شکسته اونم تو دور اول که خودش شک برانگیزه که مهندسا چطور نفهمیدن، اگر فاجعه ای مثل سنا اتفاق می افتاد چی میشد؟ آخری هم که شارل کم آورد و راه نداد لاستیک هاشون بهم خورد و ترکید. از کانادا هم فاکتور می گیرم. فقط سب اگر تو همون رده هایی که بود حتی پایینتر، اون گرندپری ها رو تموم کرده بود سوم بود. با همه پیت استاپ های فاجعه و اشتباهات گاراژ فراری بازم سوم بود. بالاتر از مکس و شارل.

  16. ....kh:n....

    3

    1

    اشتباهات سباستین ۲۰۱۹
    *بحرین درمقابل همیلتون واسپین شدن.
    *کانادا وگرفتن پنالتی.
    *انگلیس برخورد با وستپن.
    *ایتالیا واسپین شدن.که با برگشت خطرناک دوباره پنالتی گرفت.
    *استارت مسابقه ژاپن.
    *برخوردبا همتیمی دربرزیل.

    • Mohammad44

      2

      1

      دمت گرم اگه میگم مثلا 40 درصد خودش مقصره به خاطر این اشتباهاته و منطق 40 درصد اینجا آشکار میشه
      ولی لوییس تو اون فصل به جز تعیین خط باکو و اسپانیا و استارت هاش میشه گفت اشتباهی نداشت اینم بگم که مهدی درست میگی چون فصل 2016 رو از طریق شبکه ی ورزش دنبال می کردم میشه گفت نصف مسابقات رو از دست دادم و این که با این سایت هم آشنا نبودم و نکته دیگه این که این مسئله ی استارت ها رو که شما این قدر بولد می کنی با توجه به قدرت مرسدس تقریبا قابل جبران بوده اما مشکلات لوییس تو استارت رو بررسی می کنیم تو چین از آخر استارت زد و هفتم شد و 6 امتیاز گرفت در حالی که اگه مشکل نداشت در حالت بدبینانه دوم می شد این شد 11 امتیاز تو روسیه دهم استارت زد و دوم شد میشه گفت در حالت بدبینانه بی تاثیر بوده و تو بلژیک از رده 21 استارت میزنه و سوم میشه و در حالت بدبینانه یعنی 3 امتیاز آذربایجان هم می گیم به قول شما ناتوانی لوییس و اما سپانگ مالزی لوییس در حالی که 9 ثانیه با دنیل فاصله داشت خارج شد این شد 25 امتیاز و به طبعش نیکو به جای سوم چهارم میشد و 3 امتیاز ازش کسر میشد یعنی 28 امتیاز (نیکو به خاطر سبقت از کیمی 10ثانیه هم جریمه شد و همچنین تو اول مسابقه به سب برخورد کرد و رفت آخر) و موناکو با فرض خراب نشدن ماشینش اول میشد و لوییس دوم که نیکو 17 تا بیشتر می گرفت و لوییس 7 تا کمتر که میشه 24 تا به نفع نیکو هر چند قبل اون اتفاق هم نیکو خوب نبود و ده ثانیه از دنیل عقب بود و لوییس در تعقیبش حالا می رسیم به کانادا من درباره مشکل مکانیکی چیزی پیدا نکردم اما پنچری چرا با این وجود نهایتا می تونست دوم بشه چون لوییس پول پوزیشن داشت و وقتی هم نیکو اومد سبقت بگیره با هم برخورد کردن و نیکو فکر کنم هفتم شد بعد از برخورد و در نهایت پنجم تموم کرد تفاوتش میشه 8 امتیاز تازه نیکو اخر مسابقه از مکس سبقت گرفت و ولی دوباره کنترل ماشینش رو از دست داد و برگشت پنجم تو بریتانیا هم نیکو مشکلی که پیدا کرد مرسدس بدون توجه به قوانین رادیویی بهش گفت از دنده ی 7 دوری کن و نیکو به زور تونست دومی اش رو حفظ کنه اما ده ثانیه جریمه شد اگه بخوایم طبق دیدگاه شما نگاه کنیم نیکو باید خودش میفهمیده به هر حال نیکو دوم و لوییس اول چون قبل از اون اتفاق لوییس جلوتر بود که تفاوتش میشه 3 تا هر چند اگه بخوایم با معیار شما بسنجیم همین سه امتیاز بیشتر رو هم نباید می گرفت
      مجموع امتیازاتی که به نفع لوییس می شده 28+3+11=42 و مجموع امتیازاتی که به نفع نیکو میشه 3+8+24=35 حالا پنج تا هم به خاطر امتیازات پایان فصل حساب کنیم بازم لوییس 2 امتیاز جلوتر قرار می گیره به این موضوع هم باید توجه بشه که واسه لوییس نسبتا بدبینانه در نظر گرفته شد در آخر هم اینو بگم درسته که نیمی از اون فصل رو ندیدم ولی بازم تاکید می کنم که اعداد و امار دروغ نمی گن اینم اضافه کنم اسپانیا رو حساب نکردم چون در نهایت به نفع نیکو شد درسته لوییس مقصر بود و باعث خروج جفتشون شد ولی اگه این کارو نمی کرد ازش رد می شد و هفت امتیاز بیشتر می گرفت و در آخر اینو بگم که اون برخورد متفاوت از برزیل 2019 هست چون تو برزیل با خارج کردن شارل باعث شد اون رده ی سومی جدول رو به نوعی از دست بده و مهمتر اینکه چون لاستیک شارل نوتر بود به احتمال زیاد دوباره از سب رد می شد ولی تو بروخرد بین نیک و لوییس چون جفتشون واسه قهرمانی رقابت می کردن و کسی نبود که بالاتر از مثلا نیکو باشه تو امتیازات جدولی میشه گفت بی تاثیر بوده

      • mehdi vettel

        0

        2

        بابا چرا بحثو عوض میکنی
        من دارم یه چیز دیگه میگم
        منم همین الان میتونم حساب کنم و نشونت بدم سب امسال چقدر بیشتر چارلز ضرر کرده از پیت و استراتژی و خرابی ماشین

        من دارم میگم شرایط امسال سب خیلی مثل سال 2016 همیلتونه
        برا این حرفم دلیل دارم
        از اشتباهاتشون بگیر
        از شکست از هم تیمیشون بگیر علی رغم خرابی های زیادی که داشتن
        از عوض شدن تیم مهندسی که چند سال باهاشون کار میکردن تو اول فصل بگیر
        از برخورد با هم تیمشون بگیر
        از سرپیچی کردن از دستور تیم بگیر

        حالا رفتاری که رسانه ها با این دو نفر دارن زمین تا آسمون فرق داره

        یه جوری سب رو امسال کوبیدن هر کی ندونه فک میکنه یه راننده آماتور پشت فرمون فراری نشسته

        حالا رفتاری که با همیلتون داشتن اونسال رو با رفتاری که با سب داشتن مقایسه کن

        برا توجیه اشتباهی که همیلتون تو باکو کرد، گفتن نور آفتاب تو چشمش خورده 😂😂

        یعنی توجیه از این مسخره تر میتونی پیدا کنی؟؟؟

        من میگم وقتی یه همچین رسانه هایی پشت راننده مورد علاقه ات هستن اینقدر نتایج بهترین راننده فصل این رسانه ها رو برا بحث هایی که میکنی استفاده نکن چون حمایت بی چون و چراشون از همیلتون ثابت شده اس

      • Mohammad44

        2

        1

        مهدی اینجا یه بخش هایی از کامنت های خودم و شما و کاربر kh.n رو کپی می کنم
        (شما)چطور ممکنه یه راننده در طول فصل حداقل چهارتا استارت فاجعه داشته باشه( استارت های ضعیفشو جز آمار نیاوردم دیگه ) و کلی خطا چه تو تعیین خط و چه تو ریس( مقصر اصلی تصادف با هم تیمی ) داشته باشه و ماشینش با اختلاف یک ثانیه از همه سریعتر بوده باشه
        (بنده)مهدی یعنی حتی از ماشین نیکو هم یه ثانیه سریعتر بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        در ضمن گفتی تو تعیین خط ها زیاد اشتباه داشت حالا یه امار از تعیین خط های 2016 بهت میدم از 21 مسابقه و طبیعتا 21 تعیین خط 12 تاش مال لوییس بود و نه تاش مال نیکو حالا یه چیز دیگه می گم بهترم میشه توی چین روسیه و بلژیک به خرابی توی تعیین خط داشته تو چین نتونست تو کیو 1 تایم بزنه تو روسیه کیو 3 و تو بلژیک به خاطر تعویض پیشرانه از اخر استارت زد فقط تعیین خط باکو بود که خودش تصادف کرد
        (شما)راننده مورد علاقه ات مثل همیشه بیشتر خرابی هایی که داشت تو تعیین خط نه تو مسابقه تو موناکو مشکل شدید ترمز پیدا کرد به طوری که حتی هالکنبرگ هم آخر مسابقه ازش سبقت گرفت و از دوم ، ششم تموم کرد و اگه اون مشکل نبود راننده ات اون برد فوق شانسی رو هم نمیورد چون تو تعیین خط و اوایل مسابقه پشت نیکو بود و نیکو بود که بهش راه داد تو سیلوراستون هم مشکل دنده شش داشت و نمیتونست دنده شش بره اخر مسابقه و برا همین یه رده از دست داد تو باکو همون مشکل برا دقیقا برا رزبرگ هم پیش اومد ولی خود رزبرگ با یه سری تنظیمات رو فرمون مشکل رو حل کرده بود ( اینکه رانند ات نتونسته اون مشکل رو حل کنه علی رغم قوانین اون سال مشکل خودش بوده ) در ضمن وقتی ماشینت دومنیت هست مشخصه که کلی پول و برد میاری چیزی که اینجا عجیبه اینه که چطور راننده ای که 12 پول پوزیشن و یه ماشین دومنیت داشته چطوره قهرمان جهان نشده ؟؟؟؟ جوابش به عدم درست ول کردن کلاچ برمیگرده
        راجب اینکه میگی درک نمیکنی ببین میای آمار میدی که 2016 لوئیس بهترین راننده گرید بوده بر اساس رای یه سری بریتانیایی….
        (بنده) آقا اصلا رای گیری و پاور رنکینگ رو بیخیال به قول شما اونا بریتانیایی و مافیا و غیرواقعی اعداد و آمار که دروغ نمی گن
        (شما) یا خود خدا اینکه همیلتون از رزبرگ شکست میخوره 80 درصد تیم مقصره اینکه فتل از لکلرک شکست میخوره 40 درصدش تیم مقصره این استدلال فوق منطقی رو از کجا آوردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما اونی هم که تو کلی مسابقه نمیتونست کلاچ ماشینو درست ول بده عمه من بوده نه همیلتون در ضمن برا رزبرگ هم اون فصل کلی خرابی به وجود اومد
        بیخیال من فکر میکردم آدم منطقی هستی
        کاربر (kh.n) اشتباهات سباستین ۲۰۱۹
        *بحرین درمقابل همیلتون واسپین شدن.
        *کانادا وگرفتن پنالتی.
        *انگلیس برخورد با وستپن.
        *ایتالیا واسپین شدن.که با برگشت خطرناک دوباره پنالتی گرفت.
        *استارت مسابقه ژاپن.
        *برخوردبا همتیمی دربرزیل.
        (بنده) دمت گرم اگه میگم مثلا 40 درصد خودش مقصره به خاطر این اشتباهاته و منطق 40 درصد اینجا آشکار میشه ولی لوییس تو اون فصل به جز تعیین خط باکو و اسپانیا و استارت هاش میشه گفت اشتباهی نداشت اینم بگم که مهدی درست میگی چون فصل 2016 رو از طریق شبکه ی ورزش دنبال می کردم میشه گفت نصف مسابقات رو از دست دادم و این که با این سایت هم آشنا نبودم و نکته دیگه این که این مسئله ی استارت ها رو که شما این قدر بولد می کنی با توجه به قدرت مرسدس تقریبا قابل جبران بوده اما مشکلات لوییس تو استارت رو بررسی می کنیم تو چین از آخر استارت زد و هفتم شد و 6 امتیاز گرفت در حالی که اگه مشکل نداشت در حالت بدبینانه دوم می شد این شد 11 امتیاز تو روسیه دهم استارت زد و دوم شد میشه گفت در حالت بدبینانه بی تاثیر بوده و تو بلژیک از رده 21 استارت میزنه و سوم میشه و در حالت بدبینانه یعنی 3 امتیاز آذربایجان هم می گیم به قول شما ناتوانی لوییس و اما سپانگ مالزی لوییس در حالی که 9 ثانیه با دنیل فاصله داشت خارج شد این شد 25 امتیاز و به طبعش نیکو به جای سوم چهارم میشد و 3 امتیاز ازش کسر میشد یعنی 28 امتیاز (نیکو به خاطر سبقت از کیمی 10ثانیه هم جریمه شد و همچنین تو اول مسابقه به سب برخورد کرد و رفت آخر) و موناکو با فرض خراب نشدن ماشینش اول میشد و لوییس دوم که نیکو 17 تا بیشتر می گرفت و لوییس 7 تا کمتر که میشه 24 تا به نفع نیکو هر چند قبل اون اتفاق هم نیکو خوب نبود و ده ثانیه از دنیل عقب بود و لوییس در تعقیبش حالا می رسیم به کانادا من درباره مشکل مکانیکی چیزی پیدا نکردم اما پنچری چرا با این وجود نهایتا می تونست دوم بشه چون لوییس پول پوزیشن داشت و وقتی هم نیکو اومد سبقت بگیره با هم برخورد کردن و نیکو فکر کنم هفتم شد بعد از برخورد و در نهایت پنجم تموم کرد تفاوتش میشه 8 امتیاز تازه نیکو اخر مسابقه از مکس سبقت گرفت و ولی دوباره کنترل ماشینش رو از دست داد و برگشت پنجم تو بریتانیا هم نیکو مشکلی که پیدا کرد مرسدس بدون توجه به قوانین رادیویی بهش گفت از دنده ی 7 دوری کن و نیکو به زور تونست دومی اش رو حفظ کنه اما ده ثانیه جریمه شد اگه بخوایم طبق دیدگاه شما نگاه کنیم نیکو باید خودش میفهمیده به هر حال نیکو دوم و لوییس اول چون قبل از اون اتفاق لوییس جلوتر بود که تفاوتش میشه 3 تا هر چند اگه بخوایم با معیار شما بسنجیم همین سه امتیاز بیشتر رو هم نباید می گرفت
        مجموع امتیازاتی که به نفع لوییس می شده 28+3+11=42 و مجموع امتیازاتی که به نفع نیکو میشه 3+8+24=35 حالا پنج تا هم به خاطر امتیازات پایان فصل حساب کنیم بازم لوییس 2 امتیاز جلوتر قرار می گیره به این موضوع هم باید توجه بشه که واسه لوییس نسبتا بدبینانه در نظر گرفته شد در آخر هم اینو بگم درسته که نیمی از اون فصل رو ندیدم ولی بازم تاکید می کنم که اعداد و امار دروغ نمی گن اینم اضافه کنم اسپانیا رو حساب نکردم چون در نهایت به نفع نیکو شد درسته لوییس مقصر بود و باعث خروج جفتشون شد ولی اگه این کارو نمی کرد ازش رد می شد و هفت امتیاز بیشتر می گرفت و در آخر اینو بگم که اون برخورد متفاوت از برزیل 2019 هست چون تو برزیل با خارج کردن شارل باعث شد اون رده ی سومی جدول رو به نوعی از دست بده و مهمتر اینکه چون لاستیک شارل نوتر بود به احتمال زیاد دوباره از سب رد می شد ولی تو بروخرد بین نیک و لوییس چون جفتشون واسه قهرمانی رقابت می کردن و کسی نبود که بالاتر از مثلا نیکو باشه تو امتیازات جدولی میشه گفت بی تاثیر بوده
        اتفاقا اونی که هی بحثو عوض می کنه شمایی که بعد از اثبات شدن نادرستی حرفات یه بحث دیگه رو شروع می کنی در ضمن فرض کن من واسه حمایت از لوییس به اونا استناد کردم ولی بعدش اعداد و امار ارائه کردم و اونو منطقی کردم امیدوارم کامل بخونی نه نصف نیمه
        موفق باشید

      • Mohammad44

        2

        0

        اصلا بیخیال اون رسانه ها نتایج مسابقات که توسط اونا تعیین نشده که شده؟؟؟؟؟؟ من فقط یه جمله گفتم که بر اساس نظر سنجی لوییس بهترین راننده فصل شده بود که انصافا آمار هم اینو تایید می کنه و کلی حرف دیگه زدم ولی شما اونهمه رو ندیدی و فقط به همین یه جمله و ول نکردن کلاچ زوم کردی

      • mehdi vettel

        1

        2

        mohammad44
        آقا خر ما از کرگی دم نداشت
        اصلا همیلتون تو تمام فصلهایی که تو f1 بوده بهترین راننده گرید بوده
        مخصوصا فصل درخشانش در سال 2016

        همینکه احساس میکنی انتخاب همیلتون به عنوان بهترین راننده اون فصل منطقیه برا من کافیه که دیگه باهات بحث رو ادامه ندم

      • Mohammad44

        2

        1

        باشه منم خیلی تمایلی به ادامه ی این بحث ندارم به هر حال نظرات متفاوته و ممکنه نظر بنده نادرست باشه

  17. SEb

    1

    0

    تحت فشار بودن از جانب تیم میدونید چیه؟ اگر همیلتون میومد فراری،تیم اشکشو در میاورد.
    یه ماشین زباله هم تحویلش میدادن😂

دیدگاه خود را بیان کنید