فرمول یک ایران – متیا بینوتو، مدیر اسکودریا فراری هشدار داد که اگر آنها بخواهند جای مرسدس را به عنوان تیم شماره یک فرمول یک بگیرند، چند سالی زمان نیاز خواهد بود.

کیمی رایکونن آخرین راننده ای است که توانسته به همراه فراری در فصل 2007، قهرمانی رانندگان را ازآن خود کند و همچنین آخرین قهرمانی تیم ایتالیایی در جدول سازندگان به فصل 2008 برمی گردد. فراری در چهار دوره از پنج فصل گذشته، رده دوم جدول را بدست آورده و این در حالی است که مرسدس در فصل 2020 برای هفتمین قهرمانی پیاپی خود رقابت می کند.

فراری - چین 2019

متیا بینوتو

با اینکه نشانه های کمی از پیشرفت فراری نسبت به مرسدس وجود دارد، بینوتو می گوید که وظیفه آنها در هر فصل تلاش برای پیروزی بوده اما برای برتری کامل هنوز چند سالی زمان نیاز است:

برای گشودن چرخه پیروزی و همچنین قرارگیری در جلوی مرسدس به صورت مداوم، هنوز چند سالی زمان نیاز است. اما می دانم که ما به عنوان فراری، وظیفه اخلاقی مان این است که هر سال [برای پیروزی] تلاش کنیم.

بنابراین فصل 2020 را با هدف انجام بهترین ها شروع می کنیم و برای دوم شدن مسابقه نمی دهیم.

با اینحال اگر کسی بگوید که تیم را به بلوغ می رساند و تیم بر همه مسائل و دانش فنی تسلط خواهد داشت، منصفانه است که بگویم این کار دو روزه انجام نمی شود.

در طی روزهای گذشته، گزارش های منتشر شده از ایتالیا حاکی از آن است که مهندسان فراری فعلا دید خوبی نسبت به خودروی فرمول یک 2020 تیم شان ندارند.

48 دیدگاه

    • SADEGH 16

      1

      0

      این حرفا رو میزنه تا فشار رو از تیم و راننده ها برداره.فراری فقط یه ماشین مسابقه خوب میخواد که با لاستیک مدیوم سازگار تر باشه.همه دیدن که امسال ماشین برای تایم گیری خوب بود و چه اتفاقی افتاد.حالا فکر کنین که ماشین روند مسابقه خوبم داشته باشه

    • ALEX-ALBON

      2

      1

      همونطور که گفتم..با ایشون(بینتو) 7 سال دیگه زمان میبره-بعدشم دوباره همین بهانه های بنی اسراعیلی ومیارن
      مدیریت(جنگ بین راننده ها)-
      پیت استاپ(صرفا برای فتل)بالای6 ثانیه 😐
      گاراژ واستراتژی(صرفا فقط حقوق میگیرن واز فتل سوال میکنن..چه استراتژی صلاح میدونی همون وانجام بدیم 😐

  1. Amir nobar

    4

    11

    تیم برتر بودن یه چیز نسبیه ، الان چند ساله به لطف سیستم هایبرید و تقلب کاریه که مرسدس تیم برتر شده،فراری هیچوقت دنبال تقلب نبود برا همین شکست خورد، وگرنه تا قبل از دهه ای که گذشت، تیم ها خیلی به هم نزدیک بودن و هر سال یه تیم قهرمان میشد،نمیشه گف تیم برتر شدن، صرفا توی چرخه موفقیت قرار گرفتنه که اگه خودرو ها به هم نزدیک باشن، هر سال تیم برتر متفاوت خواهد بود

    • m.amin

      9

      5

      نمیدونم چرا حس میکنم شما فرمول یک نمیبینی.هرسال اونیکی بعد بررسی های فیا کند میشه فراریه نه مرسدس.پس اگه قرار ب متقلب کردن کسی هستیم فراری مضنون اصلی هست.
      در مورد دهه های گذشته ک فرمودید هرسال یه تیم قهرمان میشدم.مرسدس رکورد همین فراری رو شکست ک شیش قهرمانی داشت.البته اون موقع ها حتما ایراد نداشته چون فراری بوده‌.الان ک مرسدس اذیتت کنندس براتون.
      هشتک فکر کردن بعد کامنت گذاشتن

      • Sohrab

        6

        4

        رینگ های 2018 ….
        تایر های 2013 مرسدس
        بازم بگیم ؟
        البته سوء تفاهم نشه من هرگز نگفتم مرسدس با تقلب برنده شده
        نوش جوون مرسدس و همیل البته فن هاش

      • amiiir

        0

        3

        همین امسال عزیزم اگه فرمول یک رو دیده باشی بعد از مونزا و اسپا سرعت فراری کلا کاهش پیدا کرد ، بعدش هم تو ی ابوظبی بود که از روی عمد سوخت ماشین لکرک رو اشتباه اعلام کردن بگم یا بسه ؟

      • Sohrab

        3

        0

        amiiir
        کامنتمو یک بار دیگه بخون ببین من گفتم فراری تقلب نکرده یا اصلا اسم فراری توی کامنته من بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        😐 😐

    • Mahmood.gh

      3

      4

      دوست عزیز هنوز چند ماه از فشاری ک روی فراری بود نمیگذره
      همه متهم کردن ب تقلب در میزان سوخت شماهم اینقدر محکم نگو ک اصلا تقلب نمیکنه وقتی صد درصد مطمئن نیستی

      • BAHRAM

        3

        2

        اگر مدیران یک تیم فکر میکنن تیم رقیب تقلب میکنه بهتره مدارک و مستنداتش رو برای فیا بفرستن و منتظر نظر کارشناسنان فدراسیون جهانی بمونن مثل کاری که ریسینگ پوینت با تیم رنو کرد در غیر این صورت این اتهامات چرندی بیش نیست و فقط برای بهم زدن ارامش تیم رقیب هستش
        قابل توجه کسانی که فکر میکنن فراری تقلب کرده

      • Mohammad44

        2

        4

        ایشون به مدارکی دسترسی داره که فیا و بینوتو ازش بی خبرند

    • pejman

      3

      2

      ببخشید ۴ قهرمانی فتل و ۵ قهرمانی شوماخر تو شرایط نشابه رقم خورده بعدم کدوم تقلب بیشتر از همه خود فراری به تقلب مضکوک بود این فصل کن خودشون هم لاپوشونی کردن تا علنی نشه

      • ALEX-ALBON

        2

        0

        تایرهای2019 مخصوص مرسدس یادتون نره
        اگه برای جلوگیری از شک کردن تیمها نبود..نمیگم همه پستها-اما تو بعضی گرندپریها-مرسدس با یک دست تایرهارد شروع میکردن..باهمونم تموم میکردن
        مرسدس:: باهوشی-سیاست-مدیریت

    • ALEX-ALBON

      2

      0

      همون7 سالی که تا الان منتظرش بودین..7سال دیگم بهش افزوده کنین..سیاست فراری برای راننده گانش وگاراژ فوق ضعیفش ..خیلی اشتباست
      2020 هم مرسدسه ولوییس..احتمالا

  2. Mohammad.gh

    7

    0

    فرمول یک قله تکنولوژی و مهندسی در صنعت خودرو هستش، کوچکترین جزئیات بزرگترین تفاوت هارو رقم میزنه
    وقتی میبینی یه کمپانی به بزرگی فراری در مسیر بهتر شدن انقدر داره سخت تلاش میکنه و بعضا نتیجه نمیگیره به ارزش کار تیم های کوچکتر که هنوز تو رقابتها موندن و سعی در نزدیک شدن میکنن پی میبریم

  3. siamak

    6

    0

    هر طور فکر میکنم با منطقم جور درنمیآد که فاصله تکنولژیکی مرسدس با دیگر تیمها تا این حد زیاد باشه که نتونن طی این سالها این شکاف زمانی رو پر کنند !!
    مگه مرسدس به چه دانش فنی دست یافته که سایرین از دستیابی به اون عاجزند ؟! معجزه ای اتفاق افتاده ؟ یا هسته شکافته شده اتم رو دوباره تونستند بشکافند ؟

      • siamak

        4

        1

        حرف حق جواب نداره !
        تا 4 – 5 مسابقه اول فصل 2020 به فراری فرصت میدم خودشو جمع و جور کنه ! درصورت تداوم شکستها ، با کلر ویلیامز واسه طرفداری وارد مذاکره میشم !
        خسته ام کرده فراری با این وقت کشی هاش .

    • ....kh:n....

      11

      0

      یه مستند نگاه میکردم که درزمان جنگ جهانی یه هواپیمای جنگنده آلمانی سقوط کرد بعد آمریکایها اون هواپیما رو بردن وکاملا قطعاتش رو باز کردن وموقع آنالیز قطعاتش به شاسی هواپیما که دقت کردن دیدن از جنس آلومینیوم ساخته شده اما یه آلومینیوم بسیار بسیار سخت که بابیشترین فشارها وخمشها ذره ای تاب برنمیداره.
      بعد چنتا جاسوس فرستادن که ببینن آلمانها چطوری این آلومینیم را اینطوری سخت ومقاوم تولید میکنن که دیدن با استفاده از یک دستگاه پرس بسیار غول پیکر با فشار چند هزار تن بر این فلز که باعث میشد فاصله بین مولکولهای آلومینیوم به حداقل خوش برسه والان از همون دستگاه پرس که پرس فورج نام داره. دارن شاسی هواپیماهای f35 را تولید میکنن.
      آلمانیها واقعا خدای فناوری وتکنولوژین.

      • ALEX-ALBON

        3

        1

        فراری هرتوانایی که نداشت اما این توانایی رو داشت که یک فراری فن وفتل فنی مث من و تبدیل به یک طرفدار ردبول کنه..اینم خودش یک نوع تکنولوژیه-خخخ 🙂

  4. Sohrab

    6

    0

    بینوتو خواهش میکنم فقط سکوت کن ازت خواهش میکنم
    رک و پوسکنده بیا بگو ما 2020 نمیتونیم با مرسدس رقابت کنیم
    که بعد از ملبورن یک سال دیگه ما رو به فنا ندی

    • Mahmood.gh

      4

      3

      سهراب شک نکن بازی همش
      الان توتو هم مصاحبه کنه میگه شانس اول فراری
      هیچکدومشون نمیان بگن شانس اول قهرمانی هستن
      شک نکن فراری خیلی خیلی قوی ظاهر میشه

    • ALEX-ALBON

      3

      1

      آره سهراب درست میگه
      خیلی سنگین-بیا بگو ما هی چی نیستیم..تا7 سال دیگم هیچ چی نمیشیم
      حیفه تمام اون7 سالی که ازعمرم وگذاشتم وهرسال گفتیم-ایشالله سال دیگه
      سهراب..سال دیگم فراری ازامسالش ضعیف تره.
      2019 بااون همه تعریفی که بینتو ازsf90کرد..آخرشم دیدیم
      امسال که خدا رحم کنه بهتون..ازهمین اولش داره اعتراف میکنه

  5. Mahmoud

    7

    0

    گفتم که احتمالا اون عدم پیشرفت زیاد ماشین فراری توی 2020 راسته. البته بینوتو راست میگه زمان نیاز هست اما مگه کم زمان بوده از دوران هایبرید حساب کنی شیش سال کم نیست!
    از 2007 هم حساب کنی میشه سیزده سال!!!
    پس نتیجه اینه که مشکل زمان نیست. مشکل چیز دیگس که من نمیدونم!!!!

      • Mahmoud

        1

        0

        اگه بخوایم ثبات قوانین رو درنظر بگیریم که ممکنه تا ابد طول بکشه. چون هرسالی میتونه قوانین عوض شه.

    • ALEX-ALBON

      3

      1

      مشکل فقط مدیریت اصلی فراریه که نمیدونن دنبال چی میگردن-که بعدازچندریسه به فنا رفته تازه اعلام میکنن که مشکل از تونل باد بوده
      عجب؟؟؟تونل باد؟؟
      رانندههای فراری امسال هردوشون درحد قهرمانی هستن..ای تو تاریخ ف1 کم نظیره
      هردو تشنه پیروزی و جاه طلب
      فقط افسوس ازین تیم ..اونا قدر موقعیتی که تقدیرنصیبشون کرده نمیدونن(دوتا راننده قهرمان)

  6. aryan261

    6

    1

    شاید این جنگ روانی باشه
    شاید توی مارانلو به چیزایی رسیدن که نمیخوان از الان براش خوشحالی کنن و دارن اینا رو میگن که مرسدس و ردبول سخت نگیرن و توی مسابقات سورپرایز کنن همه رو.
    امیدوارم جنگ رسانه ای باشه خسته شدیم از فرمول یک کم رقابت

  7. Amir nobar

    6

    3

    خیلی جالبه یه عده یه جوری میان میگن مرسدس تقلب نکرده انگار من بودم تعلیق فراری رو اول ممنوع کردم و بعدش خودم نصب کردم رو ماشینم،یا من بودم که یهو با رینگای غیر قانونی دو ثانیه هر دور سریعتر شدم و بعدش سوراخای رینگو بستم که تابلو نشه،یا من بودم که با اضافه کردن روغن به داخل موتور قدرتشو زیاد میکردم، یا من بودم که ۵ سال با دمای تایر مشکل داشتم و یهو توی فصل ۱۹ این مشکل رو حل کردم و کل تیما مشکل دمای تایر گریبانگیرشون شد،یا من بودم که دمای سوخت رو اشتباه میگفتم تا اینکه یه بار فیا گیر داد گف چطوریه دمای سوخت همیلتون اینقد پایینه و مرسدس نیم ساعت رف توی پیت و نیومد بیرون؟ … لابد میخواید بگید فراری توی باغ نیست؟ چطوریه فتل توی ردبول شخم میزد همه پیست هارو،بعد یهو فتل سقوط کرد و ردبول به خاطرات پیوست؟نکنه ردبولم مث فراری تقلب میکرد و مرسدس با دانش خودش فرمون رو دستش گرفت؟ جم کنید این حرفا رو، تا قبل از دوران هایبرید مرسدس مشخص نبود کجا بود، چیشد یهو از قعر جدول رسید به صدر جدول؟ فن باشید ولی تعصب رو بذارید کنار

    • سباستین فتل

      5

      1

      همیلتون برای قهرمانی امسال یک رقیب داره و اون هم بوتاس هست که راننده درجه یکی نیست. چون قوانین و شرایط مسابقه چیزی تغییر نکرده. صد درصد معلوم بود که همیلتون از مرسدس نمیره چون میدونه قهرمانی تو دستشه

      • Mahmood.gh

        1

        4

        دوست عزیز کاملا اشتباه میکنی
        تنهارقیب لوییز سب ن هیچ کس دیگه ای
        چون تنها رقابتی ک هیجان داره و جذابه رقابت سب و لوییزع
        من شخصا جفتشون دوس دارم ولی اولویت راننده تیم مورد علاقمه😘

    • just.jeep

      4

      4

      شما میتونی یه فیلمنامه با بازی جیمز باند بنویسی.جالبه فراری و اون هشتا تیم دیگه ظاهرا بوق تشریف دارن.داوران و بازرسان فیا و ….همه و همه.الان چرا بینوتو روسای بقیه تیمها اعتراضی نمیکنن.اخه ادم یه حرفی میخواد بزنه یکم قبلش فکر کنه بد نیست.یادم نمیاد از وقتی که مرسدس بعنوان تیم وارد فرمول یک قعر جدول بوده باشه.در هر صورت کامنت قشنگی بود.

    • Amin

      1

      5

      مرسدس با رینگ غیر قانونی دوری ۲ ثانیه سریعتر تر شد؟؟؟؟؟
      همین حرفت نشون میده کلا رو هوا داری میگی
      خداییش از خودتون داستان درست نکنین
      #مرسی_اه

    • Mahmood.gh

      1

      2

      دوست عزیز اگه واقعا ب کامنتی ک گذاشتی یکم فقط فکر کنی خودتم ب این نتیجه میرسی ک فراری اصلا تو باغ نیست اگه واقعا مرسدس اینهمه تقلب کرده 5 سال تقلب کرد و نتونستن جلوش بگیرن معنیش اینه ک تو باغ نیستن
      درباره سب هم مدل خودتون جوابتون میدم ک 4 سال ماشین خوب داشت و قهرمان شد
      ب قول خودتون حداقل 80 در صد این مسابقات ماشین پس سب ماشین عالی داشت و قهرمان شد
      یا نکنه اونجا همش نبوغ بوده ولی تمام قهرمانیهای بقیه ب ماشین فقط

    • amiiir

      0

      4

      اگه بنز تو رقابتها نبود ولی تامین کننده بودش هی نیا بگو کجا بود نبود ، موتور مکلارن رو مرسدس تامین میکرد دوست عزیز که در رقابتهای 2007همین مکلارن بود که تونست عنوان کسب کنه یا در سالهای 2008،2009

  8. Silver Arrows

    3

    1

    از دیدگاه فنی به احتمال زیاد با بازی روانی فراری روبرو هستیم. فراری حتی اگر امسال هم از مرسدس شکست بخوره باید کاملا امیدوارانه به 2021 نگاه کنه. ممکن هست در 2021 همه چیز تغییر کنه. بنابراین صحبت از انتظار چند ساله چندان منطقی نیست. اما به شخصه نظرم این هست که فراری برای 2021 باید بیشتر نگران کلیت تیم باشه تا خودرو. فکر میکنم خودروی خوب، نیمی از کار محسوب میشه! بینوتو در صحبتش به نیمه دیگه هم اشاره کرد: تیم…بلوغ تیم! از این منظر شاید فراری فن‌ها همچنان باید منتظر باشند…

  9. امید نورمحمدی

    5

    4

    بسیار خبر عادی است و همه ما میدانستیم که همین اتفاق خواهد افتاد. وقتی قرارداد لکلرک تا 2024 تمدید شد کاملا مشخص شد که فراری قید قهرمانی را زده است. قبلا هم عرض کرده ام که برای قهرمان جهان شدن 3 چیز لازم است : راننده درجه 1 با تجربه کافی و ماشین مسابقه ای عالی و حمایت مالی. بدون یکی از اینها هم نمیشود قهرمان شد.
    خب وقتی ماشین رقابتی نداری هزینه برای راننده کردن یک اشتباه است. یک راننده درجه 1 و بزرگ باید ماشینی در حد توانایی خود داشته باشد ولی یک راننده نوپا و جوان و کم تجربه با ماشینی متوسط بهتر میتواند نتیجه بگیرد. این یک اصل و قاعده است.
    یک خلبان مجرب و کارکشته نمیتواند با یک هواپیمای ملخی تمام تواناییهای خود و هواپیما را نشان دهد و حتما خلبان درجه 3 و 4 که با این هواپیما آشناتر است بهتر از او میتواند کار کند.

    • Hassan Mohebbi

      2

      4

      دوست عزیز امیدخان من همیشه از خوندن کامنت‌هات لذت می‌برم و استفاده می‌کنم. ولی این نفرتت نسبت به لکلرک و تخریب اون رو اصلا درک نمی‌کنم؟ چون بعضی وقت‌ها از لوئیس و مکس هم تعریف می‌کنی در جهت تخریب لکلرک!!! نمی‌دونم مشکل از من هست که اینجور برداشت می‌کنم یا واقعا نسبت به لکلرک تنفر داری؟!
      گرنده وتل، گرنده لکلرک البته بعد از کیمی😉😊💪

    • BAHRAM

      3

      2

      این اصل و قاعده جایی هم نوسته شده یا برای شما به اصل و قاعدست؟ اتفاقا تمدید با لکلرک تا ۲۰۲۴ و برسی عملکرد فتل بهترین کار ممکن بود .اخر فصل رانندهایی مثل کارلوس ساینز و دنیل ریکاردو قراردادشون تموم میشه هردو راننده سریع و قابلی هستن و دستمزدی به مراتب کمتر از فتل میگیرن تجربه کافی هم دارن
      هرتیم راننده درجه یک و باتجربه میاره که از تمام توان ماشین بهره ببره و کم اشتباه باشه.

  10. ALEX-ALBON

    3

    0

    فتل باید بدونه در تیمی که مدیریتش روی راننده جدید متمرکز شده آینده ای نخواهد داشت-من دوسدارم زودترسباستین وتوی2021 توی مک لارن ببینم..چون مک لارن 2021 باموتور مرسدس هستش وشاسی خوبی هم دارن..پس با توجه به تمدید مکس تا2023 باردبول واستدادی که ساینز ازخودش نشون داده بعید ندونین که محتمل ترین گزینه جابجایی این دوراننده باهم هستش وبرای خود وتل هم مک لارن با موتور مرسدس-گزینه مناسب تریه-چون ثبات موتورشون 2019 کم نظیر بود..مک لارن مدیریت باثبات وکم حاشیه ای هم داره
    حالا شما این وبگذارید کنار موتور2021 شون وب این دو تا-گزینه راننده قهرمانی به نام فتلم اضافه کنین..
    دیدن داره اون فصل

دیدگاه خود را بیان کنید