فرمول یک ایران – والتری بوتاس، راننده ی تیم مرسدس در تعیین خط پرحاشیه ی گرندپری آذربایجان توانست خط یک استارت مسابقه را از آن خود کند. هم تیمی او، لوئیس همیلتون با اختلاف 0.059 ثانیه ای در مکان دوم قرار گرفت.
راننده ی فراری، سباستین فتل نتوانست در نبود هم تیمی خود، مرسدسی ها را شکست دهد و باید مسابقه را از جایگاه سوم آغاز کند. مکس ورشتپن و سرجیو پرز نیز در مکان های بعدی جای گرفتند.
مرحله دوم تعیین خط (Q2) باکو 2019
18:01 مرحله دوم تعیین خط به دلیل آماده سازی پیست پس از تصادف کوبیتسا با 15 دقیقه تاخیر شروع خواهد شد.
18:21 خب بر می گردیم به کارمون، شروع مرحله میانی تعیین خط …
18:24 بوتاس سریع ترین و همیلتون با اختلاف 0.058 ثانیه ای در رده دوم
18:25 ردبول ها واقعا سریع هستند! مکس ورشتپن با 0.134 ثانیه اختلاف به برتری بوتاس خاتمه داد.
18:25 فتل پس از ثبت اولین دورهایش با لاستیک مدیوم، در رده یازدهم قرار دارد.
18:28 پرچم قرمز؛ کابوس برای فراری تمامی ندارد، چارلز لکلرک هم در همان پیچ هشتم به دیوار کوبید.
18:29 لکلرک در رادیو:
من احمقم، همه چیز رو خراب کردم.
18:30 آیا تا قبل از غروب آفتاب، تعیین خط به پایان خواهد رسید؟ باید دید….
18:36 هنوز حرفی از ادامه این مرحله ی تعیین خط زده نشده است؛ 1ورشتپن 2بوتاس 3همیلتون 4پرز 5لکلرک 6رایکونن 12فتل 15گسلی (بدون زمان)
18:44 بعضی تیم ها موتورها را روشن کرده اند اما خبری از شروع دوباره نیست.
18:50 پنج دقیقه دیگر شاهد از سرگیری تعیین خط خواهیم بود.
18:55 شروعی دوباره برای مرحله دوم تعیین خط، فتل اولین راننده ای است که با لاستیک سافت وارد پیست می شود.
18:59 فتل به رده هفتم می رود اما به نظر نمی رسد که زمانش به اندازه ی کافی خوب باشد با توجه به اینکه یک دهم ثانیه با زمان لکلرک که با لاستیک مدیوم به ثبت رسیده، اختلاف دارد.
19:02 پرچم شطرنجی
19:03 حذف شدگان: 11 ساینز; 12 ریکاردو; 13 آلبون; 14 مگنوسن; 15 گسلی
19:03 1ورشتپن 2بوتاس 3همیلتون 4پرز 5فتل
مرحله اول تعیین خط (Q1) باکو 2019
17:30 چراغ سبز روشن شده و جورج راسل اولین راننده ای است که وارد پیست می شود.
17:32 متیا بینوتو به دقت خروج فتل از گاراژ را تماشا می کند، آیا راننده هایش می توانند ردیف اول خط استارت باکو را از آن خود کنند؟…
17:33 تیم به کارلوس ساینز اعلام می کند که وزش باد مانند تمرین سوم است.
17:34 والتری بوتاس با زمان 1:42.430 در رده نخست قرار می گیرد و چارلز لکلرک نیز با اختلاف 0.222 ثانیه ای پشت او قرار دارد.
17:36 لوئیس همیلتون کنترل خودرو را در پیچ سوم از دست می دهد و باید با دنده عقب به مسیر بازگردد.
17:37 حالا سباستین فتل با زمان 1:42.348 خودی نشان می دهد.
17:38 چه رقابتی بین راننده های مرسدس و فراری، حالا لکلرک با زمان 1:41.426 در رده نخست…
17:39 ورشتپن و همیلتون در رده یازدهم و دوازدهم، لنس استرول نیز بعد از برخورد با دیواره پیست به گاراژ بر می گردد.
17:41 همیلتون خود را به رده سوم می رساند اما هنوز 0.8 ثانیه با لکلرک فاصله دارد.
17:43 پــــــیــــر گـــسلی! سریع ترین زمان؛ 1:41.335 و اختلاف 0.091 ثانیه ای با لکلرک …
17:48 پرچم شطرنجی
17:50 پرچم قرمز: رابرت کوبیتسا در پیچ هشتم به دیوار کوبید. راننده ی ویلیامز از کاکپیت خارج می شود و به نظر نمی رسد مشکلی داشته باشد.
17:50 حذف شدگان؛ 16 استرول; 17 گروژان; 18 هالکنبرگ; 19 راسل; 20 کوبیتسا
17:51 1گسلی 2لکلرک 3همیلتون 4ورشتپن 5ساینز
جدول تعیین خط آذربایجان 2019
| رده | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | والتری بوتاس | مرسدس | 1:40.495 |
| 2 | لوئیس همیلتون | مرسدس | +0.059 |
| 3 | سباستین فتل | فراری | +0.302 |
| 4 | مکس ورشتپن | ردبول | +0.574 |
| 5 | سرجیو پرز | ریسینگ پوینت | +1.098 |
| 6 | دنیل کویات | تورو روسو | +1.186 |
| 7 | لندو نوریس | مک لارن | +1.391 |
| 8 | آنتونیو جیوویناتزی | آلفا رومئو | +1.929 |
| 9 | کیمی رایکونن | آلفا رومئو | +2.573 |
| 10 | چارلز لکلرک | فراری | 1:41.995 |
| 11 | کارلوس ساینز | مک لارن | 1:42.398 |
| 12 | دنیل ریکاردو | رنو | 1:42.477 |
| 13 | الکساندر آلبون | تورو روسو | 1:42.494 |
| 14 | کوین مگنوسن | هاس | 1:42.699 |
| 15 | پیر گسلی | ردبول | 1:41.335 |
| 16 | لنس استرول | ریسینگ پوینت | 1:42.630 |
| 17 | رومن گروژان | هاس | 1:43.407 |
| 18 | نیکو هالکنبرگ | رنو | 1:43.427 |
| 19 | جورج راسل | ویلیامز | 1:45.062 |
| 20 | رابرت کوبیتسا | ویلیامز | 1:45.455 |






وقتی یه تیم اعتماد به نفس راننده دومشو میگیره معلومه که چی پیش میاد به فرض اینکه لکلرک تایم یکم میزد
باز این همیلتون فن ا+مرسدس فنا امدن درباره تیم فراری حرف زدن اون از سایت اینم از طرافداراشون
ولی گاری مرسدس اول شد !!!!!!
همرتايم با اسليپ هم از همتيميش شكست خورد
عجبا
لایک
این فداکاری اون بود که آخرین نفر باشه چون بیشترین احتمال حذفو داشت تازه اگه راننده ها زیادی به هم تو طول سه سکتور به هم نزدیک باشن تایم از دست میدن،فقط تو سکتور سه اسلیپ استریم میتونه بهش کمک کنه
بهتر بود می گفتی جانشین سنا با اسليپ هم از همتيمي درجه دوش شكست خورد خخخخخخ
نه لکلرک و نه سایر اعضای فراری این پست نمیخون
اخه اینا چیه که مینویسید
با افتخار از برد تیمت لذت ببر
این چه فرهنگی که ما داریم ، از پیروزی های خودمون لذت نمیبریم ، فقط از تحقیر و ناراحت کردن و عصبانی کردن بقیه لذت میبریم
التماس تفکر
اینو به سعید بگو این اولین دفعه بود و اشتباه کردم
دقیقا . واقعا این طرفداری نیست . اینکه بگی تیم من ضعیفه تیم حریف قوی یا برعکس اینا همه بیشتر توهین به تیم خودته
Lewis
گفته بود “مارادونا را بیخیال، غضنفرو بچسب”
شما هم فراری رو بیخیال شو و اسلیپ استریمو بچسب.
#پسر اسلیپ استریم
فن نما اسلیپ استریم در کل وقتیه که زیر سه دهم راننده مقابل باشی نه دو ثانیه راننده ای که اول وارد پیست میشه هوای تمیز رو به روشه یعنی باله ها صد در صد کارایی دارن ترمز ها سریع خنک میشن ولی از همه اینا بگذریم بوتاس تا الان نشون داده راننده درجه یکیه که اگه پنج سال زود تر وارد مرسدس شده بود میتونست قهرمانی کسب کنه . کسی که با این ویلیامز داغون قبلا پودیوم گرفته خدایی راننده خوبیه . و همیلتون کاملا شل کرده توی پیچ ۷ و ۸ خیلی با احتیاط و یواش میرونه . فعلا تا روز مسابقه به امید کسب پودیوم از رایکونن یا نوریس یا کویات
“soroush_sh_11″بر فرض که اسلیپ استریم نبوده(که صد در صد بوده)-TOW که بوده.
همیشه یه چیزی هست که بهش گیر بدید.اتفاقا این برخورد از اعتماد به نفس زیاد بود.یعنی لوییز اعتماد به نفس نداشت ؟!همون پیچ قفل کرد بجای خیره سری بیخیال شد و سالم موند.
reza . m
اصلا بر فرض که اسلیپ بوده توی سکتور دو اصلا میشه نزدیک سه دهمی ماشین جلویی شد .
اصلا اینم بشه ! کی برتری داره؟ کسی که هوای تمیز رو به روشه یا کسی پشت ماشین دیگه ست ؟
یه چی بگید با عقل جور در بیاد . جوری میگن اسلیپ انگار با طناب به بوتاس وصل شده همیلتون توی کاپیکت داشته کیک و نوشابه میخورده . فعلا همین راننده توی دو تا مسابقه از سه تا اول شده و یه مسابقه دوم
لکلرک از بی تجربگی ضربه خورد و همیلتون از روی تجربه پیچ رو مستقیم رفت
هنوز لکلرک جا داره تا بشه به عنوان قهرمانی دست پیدا کنه فعلا باید تجربه کسب کنه
شما بجای اینکه دایه مهربانتر از مادر باشی و غصه ی لکلرک رو بخوری هواسا رو پرت نکن و بگو چرا ۴۴ با اسلیپ استریم هم حریف هم تیمیش نشد استاد ؟؟!!!!!
منتظر بودم کامنت بذاری
ببینم تو همونی نیستی که بعد از اسپا پارسال گفتی فتل قطعا قهرمانه اگه قهرمان نشه من دیگه اف ۱ رو دنبال نمیکنم
Amin
تو که پارسال نبودی!!
اهان حتما اکانت جدیده هاهااه
درست مثل مرسدس که پارسال چه اعتماد به نفسی از بوتاس گرفت،تاریخ فراموش نمیکنه
ببخشید دوست عزیز ولی با نظرتون مخالفم چون اون موقعی که مرسدس دستور تیمی می داد همیلتون در اوج رقابت قهرمانی بود و فاصله اش بوتاس اونقدری زیاد بود که به قول معروف مرسدس همه ی تخم مرغ هاش رو تو سبد لوئیس بذاره نه مثل فراری که تو سه تا مسابقه اول فصل و زمانی که رقابت قهرمانی چندان داغ نیست و حتی این دستور تیمی برای برد نیست و سودی برای تیم نداره این کارو انجام بده
زدی به هدف دوست عزیز،درست مثل تیم مرسدس که پارسال چه اعتماد به نفسی از بوتاس گرفت
تبریک به مرسدس و طرفدارایه بوتاس. بدون شک الان مطمنم که مرسدس امسالم از فراری جلوتره . حتی به اندازه یه اپسیلونه رییییییز.قبل از تایم گیری گفتم که تا بعدازتایمگیری نمیشه از قدرت و توان فراری مطمن شد. بهرحال بازم معتقدم اگه سب فردا خودشو از چنگه مکس دربیاره . و بتونه بینه همیل و بوتاس قراربگیره .میشه امیدی داشت . وگرنه بازم یک دو برامرسدس . و جنگ سب باشه واسه سکو. البته رتبه دهم لکلرک هم میتونه نقطه برد وباخت باشه برا فراری باتوجه به نقطه استارتش . وبه احتمال زیاد تا رتبه پنجمی بالا اومدنش . به امید پیروزی سب . و تبریک دوباره ب طرفدارایه بوتاس،که امسال بنظرم لوییس باید قیده پشتیبانیه فصوله قبلو ازطرف بوتاس بزنه. هم لوییس و هم توتویه عزیز
راستی یه سوآل لکلرک باید با همون لاستیکی که رفت تو بریرها باید استارت بزنه.؟؟؟؟؟
اشتباه از خود لکرلک بود که رفت داخل پیچ باید مستقیم میرفت
مشکل لکرلک بیشتر از درون خودشه . بعد هر اشتباه به خودش میگه من یه احمقم باید اینو حل کنه فعلا تنها سد مقابلشه خودشه
از ادمینهای محترم سایت خواهش میکنم کامنتمو تائید کنن تا با توضیحی که میدم به سهم خودم در کاهش تنش و حاشیه در این سایت موثر باشم.
سلام دوستان جدیداً شخصی با نام کاربری max.verstappen عضو سایت شده و دقیقا ادبیات و key word و تیکه کلامهای منو کپی کرده مثل سناریوی نخ نما شده یا اینکه دوران همیلتون و فتل تمومشده و قهرمانان جدیدی در راه هستن و با نظرات مسخره و ارتجاعی و دور از منطق توی این سایت شروع به کامنت گذاشتن میکنه اونوقت بعضی دوستان اونو با من اشتباه گرفتن!
من به دلیل مشغلهی کاری و همچنین دورشدن از جو حاشیهای فرمول یک حدودا یکسال هست که داخل این سایت کامنت نذاشتم اما گاهی اوقات مطالب مفید این سایتو مطالعه میکنم
دوستان دقت کنن این اتفاق در مورد یکی دونفر دیگه هم افتاده که دقیقا باهمون ادبیات کامنت گذاشته میشه تا شخص اصلی رو تخریب کنن لذا دوستان دقت کنن حرفای چرتپرتی که صاحب اون اکانتهای فیک میزنه هیچ ارتباطی با من نداره. من طرفدار مکس هستم اما یه طرفدار منطقی که اهل مباحثه هست و نه توهین به رانندهی دیگه پس اگر لازم باشه باهمین نام کاربری یعنی max verstapen (با یک p) حرفامو میزنم لذا نام کاربری max.verstappen مال من نیست پس فحشارو به من ندین!
از ادمینهای محترم سایت هم ممنونم و خواهش میکنم کامنتمو تائید کنن تا با توضیحی که دادم به سهم خودم در کاهش تنش و حاشیه در این سایت موثر باشم.
بخدا من اصلا شایذ 5 امین کامنت ام باشع تو این سایت ولی حتی اگه بگم سلام کلا دیسلایک میدن
من نیسم اون فیکه
حیف که مکس نمی تونست یه دور دیگه بزنه. سرعتش در کل خوب بود، باید دید فردا چه میکنه!
یعنی انواع و اقسام مشکلات رو این فصل فراری داشته. یعنی بلایی نبوده که خراب نشه سر تیم.
باز دم فتل گرم همون سومی رو به هزار زحمت گرفت و از جای خوبی استارت میزنه.
اما به مسابقه امیدوارم و تو باکو از آخر هم شروع کنی احتمال بردت هست پس حتی لکلرک هم شانس داره و نظر من برنده شدن چارلز هست
گاری مرسدس با زور التماس دخیل اول دوم شدن!!!!!!!!!!!!!!
40 اسب بخار بیشتر فراری سوم شد !!!!!!!!!!!!!!
لکرک باد کردن یا هر چیز دیگه تا زد خودشو ترکوند
بقیه تیما هم بوق بوق
سال 2016 تکرار شد؟!!
خداحافظ قهرمان تیمی +رانندگان!!
به امید سال دیگه
گاری نیس مرسدس !!!!!!
بهتره بگین فرغونه
3 پول پوزیشن از 4 مسابقه.بوتاس همچنان مشغول زیر سوال بردن همیلتون
باشه..
اگه به پول پوزیشن امتیاز میدن
باشه لوییس رفته زیرسوال
ولی وووووتل آخرین بردش کی بوده?!?!?!?!
آخرین پول پوزیشنش کی بوده?!?!?!
….
به نظرت تو مسابقه فوتبال دو دو مساوی رو میزنن سه یک؟؟؟؟
جناب ادمین حداقل اینو قبول کن!
جواب چنین حرفای خنده داری همونی بود که نوشته بودم
امین خان شما نبودی دیروز کامنت گذاشته بودی که سریع تر از مرسدس بوده و هست؟
حالا به یه کامنت غیر منطقی (مثل کامنت خودت) یه جوابی میدی که ادمین نمیتونه تایید کنه؟
اگه میخواید جو سایت رو خراب کنید حداقل قبلش تحملتون رو بالا ببرید
الان اونیکی دوستمون هم میاد میگه فتل با 40 اسب بیشتر نتونست کاری بکنه?
ادمین عزیز “فراری” رو جا انداختم تو جمله
بیزحمت اصلاح کنید
امین
احتمالا منظورشون سه پول برای مرسدس از چهارِ.در مورد بوتاس هم این پیست پر از پیچهای نود درجه است و شبیه سکتور دو و سه روسیه و بوتاس هم تو این مدل پیست ها کلا خوبه.همیلتون هم بعد از جریان تایم گیری 2016 باکو و اون تصادف جلوی قلعه کلا اینجا احتیاط میکنه.ماشین خوبی هم داره و میدونه امتیاز تو ریسِ نه تعیین خط.
ببخشید که بیشتر حرفام ربطی به نظرتون نداشت.
جناب معین:
چ طور وقتی فتل ۳ دهم عقب تره تو تعیین میگین با اسلیپ استریم میتونس پل رو بگیره؟؟؟حتما ماشین سریعی داره!
ثانیا باز هم ب نظرم اگه لکلرک میبود میتونس مرسدس رو ب چالش بکشه
آقای فراهانی:
من قضاوت درمورد برتری بوتاس رو عرض کردم،تو امتیازات ک لوئیز جلوتره و جای بحثی نیست،فقط میمونه تعیین خط که با نتیجه دو دو برابر هستن(حداقل لوئیز عقب نیست)اما اگه برداشت سه یک باشه یعنی لوئیز عقب تره!
دو مسابقه اول و یک مسابقه سکوی دوم . همیلتون همچنان در حال زیر سوال بردن فتل با رده های ۴. ۵ . ۳ و دستور تیمی در دو مسابقه
فتل و لوییس دونده نیستن.
راننده و ماشینشونم یکسان نیست.
از منطق حرف زدن آسونه ولی عمل کردن نه برای من و شما برای کل بشریت سخته.
همیلتون در حال زیر سوال بردن فتله؟ !!
همیلتون و فتل تا اینجا غیر از بحرین اصلا با هم رقابت نداشتند آگه داشتند به من بگو. اونجا هم فتل یک بار و همیلتون یک بار از یکدیگر سبقت گرفتند.
لطفا انصاف رو رعایت کنید. ماشین فتل حتی نزدیک ستاپ هم نبود ولی لکلرک ماشین رو فرمی داشت که دیدیم چی شد.
josef65 65 و thr mindri
بله دقیقا راننده ها دونده نیستن و به هین صورت مقایسه کردن اشتباهه . خواستم با سبک حرف زدن یکی جوابشو بدم که بدونه این سبک حرف زدن اشتباهه
مثل این میمونه بگیم چون ریکیاردو بیشتر از هالکنبرگ dnf شده ریک بدتره
یا بگیم چون ایندفعه جوینانتزی از رایکونن توی تایم گیری سریع تر بود بهتر بود
در کل سبک رانندگی همیلتون بی ریسکه مثل یه شطرنج بازه با توجه به شرایط یه کاری انجام میده و فتل برعکسه ریسک میکنه و حداکثر فشار یا ۲۵ امتیاز یا مرگ پس اصلا مقایسه شون درست نیست چون هر کدوم به سبک خودشون قهرمانی اوردن فتل با ریسک و همیلتون با حساب و کتاب
مگر با كمك بوتاس و اسليپي كه بهش داد هميلتون بتونه از خط اول شروع كنه
سخن بزرگان
هميلتونهاي زيادي توي لكرك ميبينم
راست گفته دیگه
خود همیلتون هم سه سال پیش همینجا تصادف کرد : )))
همیلتونهای زیادی توی لکلرک میبینم???
باز هم استاد پول با کمک اسلیپ استریم دوم شد ای خدا.
قشنگ هندونه انداخت زیر بغل لکلرک و فرستادش تو باقالیا
لکلرک باید سعی کنه همچنان که سخت با فتل رقابت میکنه بیش از اینجور حرفهای امثال همیلتون حواسش به چیزایی باشه که میتونه از سب یاد بگیره تا پس اندازی باشه واسه اینده روشنش
بازهم ۱ و ۲
۳. فاصله
اخر هفته ها ، فقط جهت افزایش جذابیت ، فراری میارن بالا ، ولی درنهایت کسی حریف مرسدس ها نیست
حالا باز هم میگین چرا فتل ترجیح داده میشه ،تو گاراژ مرسدس هم بعد از اینکه بوتاس پل رو از همیلتون گرفت ناراحتی موج میزد ،خنده تلخ توتو کاملا مشهود بود.
منطق فتل فن:
مدیر فراری میگه اولویت با فتله
بعد اینا میگن رقابت آزاده
بوتاس پل رو گرفته و توتو میخنده
بعد اینا میگن خنده تلخ
خودت خندت نمیگیره؟؟؟
یعنی توتو ترجیح میده همیلتون دوم بشه ولی بالاتر از بوتاس باشه
فراری ابدیت میزنه بقیه تیما هم میزنن
فراری الان کجاست بقیه تیما کجا هستن
منظور 3 تیم اول
فلسفه ماشین فراری قشنگ تو دو تا از سکتورا جواب نمیده.
یکی بنفش میکنن بقیه زرد و سبز.
از اولش هم همین طور بود.
لوییس دو سکتور آخرو بنفش کرد
حیف که سکتور اول دو دهم از دست داد
چرا گسلی تایم نزد Q2?
به امید برد لوییس
توقع داشتی سکتور آخرم بنفش نکنه؟!!!!
داداش یه کفی هزار و هفتصد متری اسلبپ استریم شهید بوتاسو داشت
منطق 5 فن:
فاصله 2 ثانیه ای اسلیپ استریم به حساب میاد!!!!! اینو نگین چ بگین
فقط سعید هم بیاد جمعتون کامل میشه?
چه اساتیدی داریم ما اینجا واقعا دارن حیف میشن اینجا
ای کاش ما قدر این استعدادامونو بیشتر بدونیم حیفن بخدا
……
به امید شکست همیلتون توسط هم تیمی که تا پارسال می گفتید ( حیف صندلی دوم مرسدس بدست بوتاسه….)
هنوز هم میگیم,
بوتاس فقط وقتی که عصبانیه خوب رانندگی میکنه
وقتی که اوضاع واسش خوب باشه و از قرارداد فصل بعد مطمئن باشه, میزنه زیرش
MERC
عجب، اینا چه حرفه. خودت رو بذار جای بوتاس حاضری این کار بکنی. ماشین خوب و تیم خوب این استراتژی هایی که به نفع همیل است کاری میکنه که مسابقه رو رها کنه. اگه تو این مسابقه و مسابقه های بعدی حقش رو نخورن قطعا حقایقی روشن خواهد شد.
به خاطر خلا پشت بود
سکتور آخر پیچ که نداره که بخوای تایم بدست بیاری ولی همیل 0.2 بهتر شد سکتور آخرش
البته بازم دوم میشد
سکتور سوم یه پیچ داره . پیچ مهمی هم هستش که باید خروجی خوبی بگیری تا به ماکسیموم سرعت برسی
soroush_sh_11
ببین همیلتون تو دور اول تو پیچ اول سکتور سه هیچ اشتباهی نکرد
وقتی حدود 0.3 از دور قبلی تو این سکتور بدست میاره یعنی از خلا پشت استفاده کرده
گسلی مسابقه فردا رو باید از پیت لین شروع کنه.
پول پوزیشن رو بوتاس گرفت و به نظرم تایم فوق العاده ایی زد البته لوئیس هم میتونست ولی خب اشتباه مرسدس بود که اول وارد نشدن. برای لکلرک فوق العاده ناراحت شدم حقش حتما پول بود ولی حیف
اتفاقا مرسدس کار درستی کرد
سکتور آخر جفت بوتاس و همیل خلا پشت گرفتن از ماشین جلویی ها و کلی زمان کسب کردن
توی اون ترافیک قطعا تایم از دست دادن در حالی که در ابتدا این مشکل نبود خودتون بهتر میدونینداین ترافیکا استرس زیادی هم داره
ALI
ببین وقتی حدود دو و نیم ثانیه بعدتر از ماشین ضعیف تر دورت رو شروع کنی دقیقا تو سکتور سه میتونی به یک ثانیه ای اون ماشین برسی و از هوای متلاطم پشت اون ماشین جهت بدست آوردن تایم استفاده کنی
اینطوری هیچ ترافیکی تو سکتور های پر پیچ پیست هم نیست تا تایم از دست بدی
حیف از این جوان که باید در رده های بالاتر استارت میدیدیمش. اما خوب تا زمان رسیدن به نفرات جلو باعث جذابیت بیشتر مسابقه میشه. اما متوجه نشدم چرا لوییس پول پوزیشن رو تقدیم بوتاس کرد. دوستان یا ادمین های محترم در این خصوص نظری ندارند؟
جناب زمانی
احتمالا چیزی که تو ذهنتون اماده کرده بودید این بود.چرا لکلرک پول رو تقدیم فتل کرد؟
ولی خوب این سری نشد.شاید بعدا.شاید البته.
اما لوییز تقدیم نکرد .سکتور یک رو زرد کرد و هرچه کرد جبران نشد.
جناب فراهانی پیش قضاوتی نفرمایید. معتقدم لوییس تعمدا پول رو به بوتاس داد. اتفاق چین برای فتل مجددا رقم خواهد خورد احتمالا.
بهزاد زمانی
عجب
تو خودت رو بذار جای لوئیس. تو راننده های حاضر بیشترین پول رو داری و میخوای رکورد زنی کنی، حالا بیای پول رو عمدا بدی به همتیمیت که داری باهاش رقابت میکنی. او اگه میخواست چیزی به بوتاس بده برد سوچی رو بهش میداد.
جناب Hassan
بنده شخصا اینکارو میکردم. مثل مسابقه چین که والتری جلوی فتل رو گرفت. ترجیح میدادم کسی مثل والتری پشت سرم باشه تا راننده خوبی مثل فتل که مسابقه دادن بلد نیست. اصلا دوست ندارم یه کف دست شکاف ببینه کر کنه دروازه است و میشه رد شد و بیاد بزنه همه چی رو نابود کنه.
اگه پل بزنی و جلوت کسی نباشه بهتره یا دوم باشی که جلوییت یه راننده با ماشین یکسان و پشت سریت یه راننده خوب باشه؟
همیلتون برای پل زدن داشت خودش رو جر میداد و افتخار شما همیل فن ها اینه که او همرتایمه اون وقت بیاد پل بده به بوتاس. اخه آدم اینقدر شل مغز. چرا یه وقتایی یه نظراتی مدید که بعد برای رفعش مجبور باشی خودت رو به نفهمی بزنی.
دلیلش مشخصه
ماشین سریعه ولی خودروسوار نه :))))
پس وتل راننده سریع . دو سال پیاپی از یه راننده کند شکست خورده؟
لطفا جوری حرف بزنید که حداقل شان راننده ای که طرفدارشید رو خراب نکنید . این طرفداری نیست خرابکاریه .
ماشین مرسدس عالیه و راننده هاشم عالیه ن هر دو و این راننده ست که ماشینو پله پله میبره بالا توی ژنتیک مرسدس عالی بودن نیست بلکه کاری که تیم و رانتده ها روی ماشین انجام میدن بهترینش میکنه
از سایت واقعا عاجزانه خواهش میکنم کامنت هایی که توش تخریب حریف هست ثبت نکنید از وقتی یادمه جو آلوده بود ۲۰۱۶ همیل فنا با نیکو فنا سه ساله م که همیل فنا و فتل فنا
soroush _sh _11
شما تو جریان نیستی
ایشون قبلا گفته بودن ماشین فراری سریعه و خودروسوار کنده
خواستم حرف خودشو براش تکرار کنم
وگرنه کسی منکر بزرگ بودن همیلتون نیست مخصوصا تو تعیین خط
بنده این مطلب رو نگفتم داداشت سباستین گفته بود. حرف اون رو هم قبول نداری؟
بهزاد زمانی
وقتی متن انگلیسی رو برات میزارم ولی بازم قبول نداری یعنی اینکه خودتو به خواب زدی و نمیشه بیدارت کرد
فعلا با همیلتونت خوش باش
متن انگلیسیت هم همون مطلب بنده رو تایید میکرد شما با داداش برین پیک نیک.
خیلی حیف شد …فک کنم لوئیز سکتور یک یه جا اشتباه کرد وگرنه پول رو به راحتی میگرفت
سکتور دو و سه هر دو بنفش سکتور یک از دور قبلیش هم کند تر?
بیچاره لکلرک،برا فتل هم داشت همون طوری میشد ولی جمعش کرد!
به امید برد لوئیز???
مصداق جمله چی فکر میکردیم چی شد این تعیین خط بود.شاید چارز خیلی بیشتر از اونچیزی که هست میخواد عملکرد داشته باشه و نتیجش شد اون اشتباه.امیدوارم فردا روز فوق العاده ای باشه واسه فراری
اشتباه و تصادف و رو هر راننده ای میکنه حتی شوماخرش هم تصادف میکرد یکی از قسمت های مسابقه ست هرچقدر احتیاط کنی انسان جایز الخطاست لکراک با مدیوم اون دور رو زد اگه اشتباه نمیکرد تایم یک رو با سافت میزد حیف شد خدا کنه فردا حداقل دوتا سیفتی کار داشته باشه که بتونه اول بشه البته چشم آب نمیخوره مرسدس هنوز خیلی قوی تره
4 مسابقه داده لکرک و فقط توی تمرینها بهتر نشون داده. از این سوتی ها حالا حالاها باید بده تا راننده بزرگی بشه. بحرین هم مقصر خودش بود و امروز هم میخواست ثابت کنه کلی همیلتون توش وجود داره که نشد!!!
مشکل این نیست که لکلرک بیش از اون چیزی که هست میخواد نشون بده. موضوع اینه که لکلرک هنوز کم تجربه هست. مثلا شما به رفتارها و رانندگی ورشتپن اول و آخر فصل قبل نگاه کن و ببین چقدر تفاوت کرد. تجربه چیز مهمی هست. و نکته ی بعدی اینه که به هرحال همه ی راننده ها روز خوب و روز بد دارند. لکرک ابتدای مسیر هست. هیچ راننده ای توی تاریخ نتونسته توی این سن قهرمان جهان بشه. حتی هیچ راننده ای نتونسته سکوی اول رو کسب کنه. پس ما هم باید انتظاراتمون رو از لکلرک کم تر کنیم
اگر همیلتون و مرسدس اجازه بدن !!! همیلتونهای لکرک زیادی زیاد شد یه دفعه!!!
حرفتون در مورد تجربه کاملا درسته.همون پیچ با تجربه ها قفل کردن و بیخیال شدن و مستقیم رفتن تو مسیر امن.ولی موضوع ناراحت کننده اینه که شانس اول پول بود و برد و اشتباه رو تو دور گرم کردن انجام داد نه تو هات لپ.
در مورد سکوی اول فکر کنم اشتباه کردید.مکس و فتل تو سن کمتری برد اوردن.
فتل در کل سریع نبود امید به لکرک میرفت که اونم خراب کرد آگه بتونه این سرعتو تو ریس داشته باشه احتمال پیروزیش هست چون احتمال سیفتی کار بالاس
عجب تایم گیری بود
همیلتون با اسلیپ استریم هم تیمیش نتونست پول رو بزنه…..
لکرک هم به باد رفت اما فردا ببینیم چه می شود
این آزربایجان از همون اول داره میگه فردایی برایتان آماده کنم چه فردایی
اخه اون از جمعه این از شنبه وای چی بشه فردا
بهتره که همه بدونید ماشین فتل و لکلرک یکسان نبود و ماشین لکلرک اپدیت شده بود چون هیچ خبر رسمی ندیدیم که گفته باشه ماشین فتل هم اپدیت شده-و اینکه همیل با اسلیپ استریم هم از بوتاس کند تر بود و نتونست پول بگیره.لکلرک هم با اون ماشین میتونست برای پول رقابت کنه ولی مثل یه ……رفت تو دیوار-امیدوارم فراری یادبگیره که اپدیت ها رو اول به راننده اول بده نه راننده دوم و اگه بینوتو عاقل باشه تخم مرغا رو میزاره تو سبد فتل چون با این وضع فراری نمیتونه برای قهرمانی تیمی رقابت کنه و فقط میمونه قهرمانی راننده ها که لکلرک نمیتونه رقابت کنه در حال حاضر. و اینکه همیلتون های زیادی در لکلرک می بینیم.
کمال همنشین تو لکلرک اثر کرده!
ثانیا میشه بگی از کجا فهمیدی فتل از لکلرک بهتره که انتظار تخم مرغ گذاشتن داری؟؟؟
اسلیپ استریم رو بوتاس هم داشت(مکس)
اما جواب سخن تاریخیت:همیلتون کف دستشو بو نکرده بود و نمیدونس که لکلرک همیشه ب خاطره های فتل گوش میده و سعی میکنه ک یاد بگیره
مکس که تو گاراژ بود
خراب کردن تعیین خط تو اون پیچ هم که خاطره همیلتونه
مردم از خنده?
Amin خودت میدونی چی داری میگی؟
اقا رضا
درسته ماشین فتل تو قسمت بارج بورد و میانه ماشین و سینی کف اپدیت نشده بود.فقط تو قسمت بال عقب بود.
اما چرا فقط یه ماشین.بخاطر اینکه با مقایسه دو ماشین اولا بدونن موثر هست یا نه.چون ماشین ها تغییر کرده و اطلاعات سال قبل برای مقایسه خیلی به کار نمیاد و ممکن بود افتضاح سال قبل تو اپدیت نیم فصل دوم پیش بیاد.و حالا اگه موثر هست این تاثیر چه مقداره و میشه با کم و زیاد کردن متغیرها به نتایج بهتر رسید؟
و به نظرم بهتر که به لکلرک دادن این اپدیت رو.چون مطمئن باشید اگه ماشین فتل اپدیت رو میگرفت و چیزی تو ریس پیش نیاد که بتونن به فتل گیر بدن همین جریان اپدیت رو علم یزید میکردن و یه ماجرای دلسوزی ساختگی واسه لکلرک راه مینداختن که ای وای به لکلرک ظلم شده.
ولی در کل حیف شد.اگه لکلرک خراب نمیکرد خیلی امیدوار بودم چراغ اول رو روشن کنه ولی الان کار خیلی سخته واسه فتل.مخصوصا اینکه پشت هر دو مرسدسِ
“Amin”میشه بگی تو از کجا فهمیدی نیست؟اون سخن تاریخی هم سخن راننده خودته حرف من نیست.در ضمن شاید هم از همیلتون یاد گرفته لکلرک.برزیل 2017 و یا چین 2007.
پول پوزیشن مرسدس رو تبریک عرض میکنم، امیدوارم فردا استارت، و مسابقه جذابی رو ببینیم، به امید برد فتل در باکو، موفق باشید.
مصاحبه فتل بعد تعیین خط، اگه اسلیپ استریم داشت نیم ثانیه به نفعش میشد، تصور کنید چه تایمی میزد فتل؟؟!!
0.3 به نفعش میشد درمجموع یک لپ
سب عجب تایمی زد اگ خلع پشت یه ماشینو داشت راحت میتونست پولو بزنه و اما همیلتون ک با وجود داشتن بوتاس نتونست پولو برنه مرسدس ک امسال یه ماشین فوق العاده داره فرارری اپدیتم داد ولی نتونست مرسدسو بگیره.کارت عالی بود سباستین انشالله فردا قهرمانی(forza seb)
بعضیا با اسلیپ استریم هم حریف هم تیمیشون نمیشن !!!? دم سباستین گرم .این جواب اونایی بود که انتظار داشتن فراری رو راننده دوم تازه واردش ریسک کنه و بیخیال سب بشه. لکلرک حالا حالاها کار داره تا یه راننده ی شیش دنگ شه اگرچه خیلی با استعداد و سریعه. مرسدس قدرتش بیشتر بود و یک و دو زد و سباستین تلاششو کرد و بدون اشتباه بود . سکتور یکو بنفش کرد ولی فراری بازم مشکل پیچ های سرعت پایین رو داشت و تو سکتور دوم سب تایم زیادی از دست داد. بازم از سومی سب راضی ام . باکو خیلی غیر قابل پیش بینیه. فردا مسابقه ی قشنگی خواهد بود . به امید p1 برای کینگ سباستین وتل . فورزا سب فورزا فراری
آذربایجان مزخرفی هست.
اون از تمرین اول و حادثه ی مسخره اش که یه تراژدی در این سطح از مسابقاته به نظرم و اینم از تایم گیری و خدا مسابقه رو به خیر بگذرونه.
لکلرک واقعا حیف بود
میتونست فردا جذابتر کنه
فردا مسابقه خط استارتش خیلی مهمه بعد از اون استراتژیهایت چون شک نکنید سیفتی زیاد میاد تو بازی
ب امید یک و دو دیگر
یکی از فنایِ مکس چند روز پیش در مورد قهرمانی مکس حرف زده بود.و ایضا در مورد برخورد پیچ یکِ مکس و فتل.ولی نگفته بود کی و کجا.داداش اگه از اینده خبر داری و واسه فرداست بگو خودمون رو اماده کنیم.?
بالاتر توضیح دادم که اون به اصطلاح فن مکس که شما منظورته من نیستم بلکه با اکانت فیک میان و هرچرندیاتی دوستدارن مینویسن. قدیمی ترین فن مکس توی این سایت منم و هیچوقتم سعی در تخریب و یا گفتن حرفهای دور از ذهن و منطق نکردم پس شما به حرفهای یه سری آدم فیک اهمیت ندید و حرفاشونو به حساب من نذارید. نام کاربری max.verstappen که با نقطه و دوتا p نوشته میشه فیک هست و هیچ ربطی به من نداره
well done valtteri ?
فتل با هوای تمیز هم نتونست رقیب مرسدس بشه، حتی سکتور 3 که دوستان میگن فراری سرعت مستقیمی زیادی داره.
پرز با موتور مرسدس رو مقایسه کنید با کیمی و مسابقات قبلی، برتری موتوری دستتون میاد.
کلا پیچ 8 خیلی تلفات داشت، کوبیتسا،لکرک، همیلتون نشون داد به راننده بزرگ در زمان مناسب باید بتونه تصمیم درست و بگیره و بجای پیچیدن رفت تو مسیر انحرافی، کاری که لکرک باید میکرد و نکرد،
مگنوسن هم که مثه لوییس شد،
من قبل از شروع فصل هم میگفتم که انتظار معجزه از فراری نداشته باشید چون مرسدس نهایت تکنولوژی و مهندسی رو بکار برده و یه شاهکار ساخته.
فقط حیف که همش میخوان برای جذاب شدن مسابقات خودشونو ضعیف نشون بدن.
به نظرم تا وقتی موتورها همینجوری بمونن مرسدس قهرمانه و البته همیلتون
امیدوارم موتورها 8 سیلندر تنفس طبیعی بشن، حداقل 3 4 فصل هیجان خالص خواهیم داشت!
اگر موتورها هشت سیلندر تنفس طبیعی شن مطمعنم مزسدس چزو سه تیم اول هم نمیشه. الان که فعلا دور مرسدس و مافیایی که میخواد فرمول یکو ببره به سمت فرمول ای شدن پس این اتفاق خیلی بعیده که بیفته.
اشتباه نکن!!! مرسدس تو تمام ادوار فرمول یک که موتور ساخته یا بهترین موتور رو داشته یا یکی از بهترین ها بوده.
واقعا نمیدونم مگه ساخت یه موتور مشابه با تعداد سیلندر و حجم یکسان چقدر میتونه نتایج متفاوتی داشته باشه، اما مرسدس نشون داده تو این زمینه حرف نداره!
البته 8 سیلندر بشه خوبیش اینه تکنولوژی ساخت و هزینه پایین تر میاد و سازندگان بیشتری میتونن بیان، مثه کازورث که اعلام آمادگی کرده
فراری امروز آبدیت رو برا سب تو تعیین خط گذاشت که مشخص بود که سب با این ماشین جدید به هماهنگی نرسیده و هر چه از تعیین خط گذشت سب سریعتر میشد
اگر این آبدیت رو تو تمرین سوم میذاشتن قطعا سب بهتر تایم میزد
این استراتژیست های فراری احمق به تمام معنا هستن
همیشه برا تعیین خط ماشین فراری آخر همه میاد دور میزنه اینجا که میشه از خلا پشت استفاده کرد جلوتر از بقیه سب رو میارن
دقبقا برعکس این قضیه برا مرسدس صادقه
امروز جفت بوتاس و همیل از خلا پشت راننده جلویی استفاده کردن و تایم هاشون رو بهبود بخشیدن تو سکتور آخر ولی سب چون جلوتر بود نتوست خلا پشت بگیره
فردا هیچ چیزی مشخص نیست ، حتی لکلرک هم شانس بالایی داره برا برد
آره انصافا مرسدس حتی تو بیرون فرستادن راننده هاش تو تعیین خط هم با اختلاف از همه بهتره
تو چین هیچ کس نمیخواست قبل از بقیه بره بیرون در حالی که همه منتظر بودن, مرسدس بود که فهمید داره دیر میشه و بعدش راننده ها رو فرستادن و به بوتاس هم گفتن به کسی راه نده
این جا هم حقه زدن جفت راننده هاشون رفتن بیرون و پشت سرشون بقیه رو کشوندن بیرون ولی خودشون تو انتهای پیت لین توقف کردن که همه رد شن اینا بیوفتن پشتشون
مساله ای که خیلی آزاردهندست اینه که شما وقتی که همه شرایط رو برای موفقیت داری به خاطر بدشانسی یا ناشیگری راننده هات پیروزی رو از دست بدی مثل بحرین و باکو.امروز چارلز در شرایط که در تمام این دو روز از همه سریعتر بود با ناشیگری به دیوار خورد و فتل هم که امسال کلا ……فردا هم که باید کنار مکس استارت بزنه و احتمالا همین سکوی سومی رو هم مشکل بتونه نگهداره
اگر معیار شما تمرینهاست که معیار درستی نیست. مرسدس توی تمرینها همیشه یه جور دیگه برنامه ریزی میکنه. تمرین معیار درستی برای قضاوت نیست.
فتل چی؟ماشین اپدیت شده دست لکلرکه.انتظار داری فتل چکار کنه؟
سکو رو نگه داشت جهت اطلاعت…
سکو واسه سب برده یعنی واسه هر غیرمرسدسی برده
شمام مسابقات الونسو رو دنبال کن تا اینکه فقط چپ و راست بیای کسی که الونسو رو شکست داده رو تخریب کنی
ما اینجا یه سری همیل فن داریم که بیشتر از مقالات خارجی میدونن و ماشین فراری رو 40 اسب بخار بالاتر از مرسدس میدونن در حالی که موتور فراریه که به مرسدس نزدیک شده و همیلتونی که از فضای پشت بوتاس نهایت قدرتشو بکار برد و نتونست پول بگیره احسنت به این راننده که در سطح آیرتون قرار داره ??
لکلرک ماشینش مشکل داشت یا خودش اشتباه کرد؟
خودش
اینم باکو
بنظرم با این قدرت مرسدس باید فصل تموم شده دونست
زمان ورشتپن خیلی نگرانم میکنه
مخصوصا واسه ی رده ی فتل
حیف از این جوان که بازیچه دست حاشیه سازیهای مرسدس و همیلتون شد. طرفدارهای همیلتون هم که دوسره میخوان برنده بشن. اگر لکرک ببره که سب ضعیفه و اگر هم مثل بحرین و باکو تیمو نابود کنه که باز هم مقصرش سب هست!
ای کاش لکرک جوان گوششو روی حرفهای بی معنی و تعریفهای الکی و حاشیه سازی برای دستور تیمی که اتفاقا خود مرسدس باب کرده ببنده و فقط روی رانندگیش تمرکز کنه تا بتونه پیشرفت کنه. وگرنه با دوتا اشتباه نابود کننده مثل بحرین و باکو کارش شروع نشده تمومه.
نکته عجیبی هم امروز رخ داد. تا حالا فکر میکردم ماشین عقبی از هم تیمی جلوترش منتفع میشه. امروز متوجه شدم که نه!!! همر پشت سر بوتاس بود ولی بوتاس تایم 1 زد!!! اگر همر جلو بود صددرصد سب تایم 1 میزد!!!
یکی از کاربران دیروز مطلب جالبی درباره آلمانی نبودن مرسدس میگفت : چون بیشتر مهندسهای مرسدس انگلیسی هستند پس آلمانیها هیچ کجای فرمول 1 نیستند! فکر میکنم با نام کاربری همر این مطلبو نوشته بود. دوست گرامی اگر با این منطق به کل ماجرا نگاه کنیم اولین نکته این میشه که آیا همیلتون انگلیسی واقعیه؟! مسلما توی نژاد انگلوساکسون هیچ سیاه پوستی وجود نداره و همیلتون هم انگلیسی اصیل نیست. لطفا قبل از نوشتن یکم فکر کنید. این داستان نژادی و کی مال کجاست در شان ما نیست. منم اگر قبلا از این حرفها زده باشم همینجا از همه عذرخواهی میکنم.
وقتی در مراسمی رسمی پرچم کشوری بالا میره و سرود ملی اون کشور نواخته میشه دیگه جای اما و اگر نیست. مرسدس همونقدر آلمانی محسوب میشه که همیلتون انگلیسیه.
خب یه تعیین خط جذابو دیدیم
سومین پول پوزیشن برا مرسدس
تبریک به طرفداراش
تبریک به بوتاس که امسال داره میجنگه واقعا
و مایی که هر جمعه میگیم این آخر هفته برای فراریه اما نیست اما نیست.
وتل تو کیو ۳ واقعا خوب بود اما تو سکتور دو کمی محتاط بود
بنظرم ماشین فراری کمی کم فرمانی داره که یذره کارو سخت میکنه برای راننده برای همین وتل یکمی محتاط تر میرونه.
اما لکلرک
چی میشه گفت پیستی که میشد فراری نتیجه خوبی بگیره یه اشتباه بچگانه …..
بنظرم کل فراری و ایتالیا و روزنامه هاش اسیر این بازی شدن
بازی باخت باخت وتل لکلرک
لکلرک بدون احتیاط به هر قیمتی میخواد نشون بده سریعتره و طبیعتا اشتباه تو این شرایط اجتناب ناپذیره همین اشتباه به همین راحتی کلی به ضرر فراری شد
امیدوارم بعد ازین اشتباه تو باد مصاحبه های همیلتون و روزنامه های ایتالیایی نره و برای تیم تلاش کنه
امیدوارم فردا اگه وتل بعد پیت رفت پشت لکلرک و دستور دادن تو سایت پر نشه از مظلومیت لکلرک خواهشاً
خسته شدیم از بس اینقدر این تحلیلای مسخررو دیدیم
وتل چهار دوره قهرمان جهانه همیلتون ۵ دوره
میخواید بدونید کدوم بهتره صبر کنید بیان تو یه تیم اون وقت ببینید
اینکه بوتاس سریعتر تایم زده یا لکلرک سریعتر زده هیچ ربطی نداره به اینکه کدوم ( وتل یا همیل)بهترن
واقعا خسته شدم ازین همه بحث
لذت ببرید از حضور دو تا راننده فوقالعاده
مسابقه فردام جنگ وتلو ورشتپن جذاب خواهد بود
به امید معجزه تو فراری
و عاقل شدن لکلرک
متاسفانه فردا خبری از پخش فرمول یک آذربایجان از شبکه ورزش نیست!
آخه چرااااااااااااااااااااا؟
نکنه فوتبال داره؟
دیگه حالم داره از فوتبالو فوتبالیستو توپ فوتبالو اسمشو ……… هم میخوره. مخصوصا داخلیش. حیف اون پولایی که تو این ورزش داره خرج میشه. اگه همین پولا رو امکانات کنن واسه موتور و ماشین شک نکنید چند تا روسی و شوماخر تحویل جهان میدیم.
ای خدا
من با جرات میتونم بگم این دومی همیلتون کاملا عمدی بود فردا به همه ثابت میشه،برای اینکه بوتاس نفر سوم رو ببنده حالا چه فتل باشه چه هر کس دیگه ای توی پیت لین کاملا مشخصه بود که همیلتون رو نگه داشتن تا اول بوتاس بیاد بیرون اصلا هم بحث اسلیپ استریم نیست اسلیپ استریم برای زیر نیم ثانیه است نه بالای یک یا دو ثانیه،مرسدس کاملا میدونست کسی به جزخودشون نمیتونه پول بزنه،و تمام این قضایا برای من طرفدار فتل برتری و هوش و با برنامه بودن مرسدس رو میرسونه،واقعا باید به این حجم از یکدستی و تیم بودن مرسدس احترام گذاشت وتبریک گفت وامیدوار باشیم فراری یه تکونی به خودش بده
“این دومی همیلتون کاملا عمدی بود فردا به همه ثابت میشه،برای اینکه بوتاس نفر سوم رو ببنده حالا چه فتل باشه چه هر کس دیگه ای”
فکر نکنم دوست عزیز. این جور که میگی عمدا نیاوردنش شاید منتظر بودن تو یک فرصت مناسب بیارنش که زمان بهتری از بوتاس بزنه.
پسر فرانسوی داره برای هلندی واقعا فدا می شه
جاش بودم از ردبول و سازمان ش می رفتم
میگم راستی چرا گسلی دیگه زمان نزد لینکی که من ازش میدیدم هی قطع و وصل میشد متوجه دلیلش نشدم
البته این رو هم بگم تمام امیدی که طرفدارهای فراری برای رقابت با مرسدسردارن بخاطر عملکرد فتل توی این چند ساله وگرنه باور کنید نه فراری بلکه هیچ تیمی درحال حاضر قدرت رقابت با این مرسدس رو نداره مگر قوانین تغییربکنن یا تغییرخاص دیگه ای توی مسابقات اتفاق بیفته که از قدرت مرسدس ومخصوصا موتور غیر قانونی مرسدس(البته به نظر من) کم بشه،همونطور که میبینید لکلرک با این که راننده خیلی خوبیه ولی کاری نمیتونه از پیش ببره،به نظر من بیشتر مشکلات فراری هم برمیگرده به ناهماهنگی و یک دل نبودن ومدیریت فوق العاده ضعیف تیم،از نظر مالی هم فراری هیچ مشکلی که نداره هیچ حتی شاید از مرسدس هم بهتر باشه(البته من امار دقیقی ندارم و مطمئن نیستم)
من یه خواهش دارم از تیم فوق العاده f1iran که اگر براتون مقدور بود یه لینک با کیفیت خوب فراهم کنید،چون بازم شبکه ورزش فرمول یک رو پخش نمیکنه،بازم قدر دان زحماتتون هستیم و شرمنده که بدون هیچ کمکی فقط ازتون تقاضا میکنیم،البته به نظرمن یه راهی ایجاد کنین که ما بتونیم به سایت و تیم f1iran کمک هامون رو برسونیم،به امید روزی که این مجموعه بتونه باشبکه های بزرگ رقابت کنه،چون پتانسیلش توی این مجموعه هست
خاک تو سر شبکه ورزش و کلا تلوزیون ایران که مسابقات قهرمانی جهان رو پخش نمیکنه. ای خدا
دقیقا فراری بیشترین بودجه رو دریافت میکنه
چوبکاری میفرمایید شما که فهمیدین موتور مرسدس غیر قانونیه حتما در مورد هزینه تیمها هم اطلاعات دارید.اصلا شاید هم همیلتون دوپینگ میکنه و قورباغه ها هم پرواز میکنن.موتور غیر قانونی مرسدس????
برای نظرت دلیلی هم داری؟
بله شما درست میگی، عملکرد بینظیر فتل رو نیم فصل دوم سال گذشته دیدیم در شرایطی که حد اقل میشد با درایت و مهارت بیشتر قهرمانی انفرادی رو به دست آورد
قهرمانی انفرادی هم ناممکن بود هر بار فراری نزدیک شد مرسدس اپدیت رو کرد.
# سنگاپور
فقط بحث نفرت شما از فتل میمونه که باعث میشه اینجوری شب و روز اینجا راجع به ضعف 4 دوره قهرمان جهان که تو سه تاش از الوونسو گرفته شده نظر بدی.
به امید سکو گرفتنه مکس تو مسابقه ی فردا
خداوکیلی خیلی تعین خط جذابی بود و لکلرک اگه اشتباه نمیکرد شانس برای خط ۱ داشت و همچنین بگم که مثل اینکه راننده های فراری هنوز با ماشینشون راحت نیستن و ماشین بهشون اون اعتماد به نفسی رو که باید نمیده و نکته بعدی اینکه واقعا اگه یکی تعین خط رو دیده بود هیچوقت نمیگفت که همیلتون توی استریم بوتاس بود چون اختلاف بالای ۲ ثانیه بود و شاید دلیل اصلی اینکه پول پوزیشن نگرفت فقط و فقط اشتباه خودش توی سکتور اول بود که اگه دیده باشین زرد زد اون سکتور رو ولی دوتا سکتور بعدی رو بنفش کرد که اصلا کافی نبود و بوتاس یه تایم عالی رو به ثبت رسوند و نشون داد که واقعا راننده لایقیه
این نکته هم بگم که ماشین فراری توی مستقیمی واقعا وحشتناک بود و اگه ماکزیموم سرعت ها رو نگاه کنین میبینید که موتور فراری واقعا توی مستقیمی قویه ولی مشکل اینجاست که طراحی ایرودینامیکی فراری ب نسبت مرسدس ضعیفتره و باعث میشه که توی پیچ ها زمان از دست بدن و یه چیز دیگه اینکه بخدا خسته شدیم از بس کامنت کل کل و مسخره کردن این یکی و اون یکی رو خوندیم یکم لذت ببرید فقط همین کم دعوا کنین
فقط اونایی که میگفتن لوئیز اسلیپ استریم بوتاس رو داشت!!!!برن ویدیو مقایسه دور تعیین خط لوئیز و سب رو ببینن اون وقت بیان حرف بزنن!!!ای کاش یاد بگیریم تا ی چیزی رو ندیدیم در موردش حرف نزنیم!!!
لوئیز فقط ب خاطر اشتباه تو پیچ یک پل رو از دست داد!
درمورد ریسینگ لاین قشنگ نگا کنین!اون وقت میفهمین که تو تعیین خط و مسیر مسابقه ای مهارت بیشتری داره
شبکه ورزش فردا تا نفس داره تو انگلیسه
یه ذرم احترامم قائل نیستن برای مایی که دو هفته یه بار دو ساعت کلا به این شبه شبکه احتیاج داریم
اره دوست عزیز