کارلوس ساینز از تیم فراری در آخرین دور تعیین خط فرمول یک بریتانیا 2022 در شرایط بارانی پیست سیلورستون درخشید و به اولین پول پوزیشن خود در مسابقات دست یافت.

ویدیو تعیین خط بریتانیا 2022

تلاش های پایانی پیشتاز جدول قهرمانی، مکس ورشتپن بی ثمر بود و او با اختلاف بسیار اندکی بالاتر از چارلز لکلرک مسابقه را از ردیف اول و جایگاه دوم شروع می کند.

جدول تعیین خط فرمول یک بریتانیا 2022

#رانندهتیم زمان
1کارلوس ساینزفراری1:40.983
2مکس ورشتپنردبول+0.072
3چارلز لکلرکفراری+0.315
4سرجیو پرزردبول+0.633
5لوئیس همیلتونمرسدس+1.012
6لندو نوریسمک‌لارن+1.101
7فرناندو آلونسوآلپین+1.133
8جورج راسلمرسدس+1.178
9گوانیو ژو
آلفارومئو+1.736
10نیکولاس لطیفیویلیامز+22.112
11پیر گسلیآلفاتائوری+2.719
12والتری بوتاسآلفارومئو+3.249
13یوکی سونوداآلفاتائوری+3.328
14دنیل ریکاردومک‌لارن+3.372
15استبان اکونآلپین+4.207
16الکس آلبونویلیامز+1.095
17کوین مگنوسنهاس+1.176
18سباستین فتلاستون مارتین+1.683
19میک شوماخرهاس+1.725
20لنس استرولاستون مارتین+2.447

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

121 دیدگاه

  1. amirhosein

    11

    2

    مرسدس تو یه ساعت تمرین سه و ۴۲ دقیقه کوالی برد بالا برد بالا برد بالا

    بعد تو سه دقیقه آخر با سر کوبید زمین

    فک میکنم یه مشکلی داشتن چون سرعت اونا به نسبت قبل کم شده بود

    • Elahe

      5

      9

      سکتور دوم مکس زرد شد . اگه سبزم میکرد سکتور دوم رو . راحت پول میزد. ولی ساینز دور آخر خوبی رو زد. تبریک به طرفداراش. باید دید فردا ردبول و فراری چه میکنن

      • محمد امین _👊

        14

        2

        اینطور که نمیشه گفت اگر اینطوره، بگیم همیلتون هم اگر سه تا سکتور رو به جای سبز بنفش می‌کرد، پل میزد ….مکس و چارلز دور آخر اشتباه کردن و نتیجه اش هم رو دیدن و مقصر فقد خودشون هستن

      • Max the great

        5

        28

        خیلی مسخره بود… کل آخر هفته و کیو۱ و کیو۲ مال مکس بود…. ساینز از ناکجا آباد اومد و یه دور خوب زد و با هفت صدم ثانیه پول رو گرفت… بسیار ناعادلانه بود…. بسیاااار

      • Amirali

        10

        4

        داداش دوریه که خودش خوب نزده. نا عادلانش کجاست؟
        البته منم موافقم که این فرم تعیین خط عادلانه نیست. همیلتونی که یک دقیقه دیرتر از اونای دیگه دور زد اصلا کلا از دست داد شرایط رو در حالی که دور قبل زیر یک صدم با مکس فاصله داشت.
        ولی از همین فرم مکس خیلی اوقات هم سود برده.

      • Morteza_1

        13

        0

        نوش جون ساینز و فراری پول پوزیشن .
        تبریک به خودش و فراری فن ها
        فراری ردیف فرد و ردبول ردیف زوج
        انشالله استارت بگیریم شون.
        خدا کنه مثل پارسال تصادف نشه و
        مکس امسال به امید خدا مسابقه رو تموم کنه.
        مکس هم توی شرایط بارون عالی روند.
        دوری نبود بزنه و یک سنتور رو بنفش نکنه
        خیلی نزدیک شد به پول (به نظرم حقش پول بود ولی آخرش نشد که بشه)
        انشالله استارت میاد و مسابقه رو جبران بکنه و ببریم مسابقه رو.

        مرسدس ها هم نزدیک شدن خیلی عالیه
        البته اگه کوالی بارونی نبود بهتر میشد فهمید که چقدر نزدیک شدن.
        اگه مرسدس برگرده جذاب تر هم میشه امسال
        تا اینجا که مرسدس فن ها یا نیستن یا اگه هم هستن امیدی ندارن
        راسل هم دو تا مسابقه است دیگه آقای شنبه نیست توی بارون.
        و این کوالی ۸ ام تموم کرد
        با اینکه تو کوالی ها عالیه و اسپا سال گذشته تو بارون با ویلیامز دوم شد ولی توی این دو مسابقه که کوالی بارونی داشته نتیجه خوبی نگرفته نمیخوام نتیجه گیری کنم ولی گفتم یادآوری بشه 🙂
        احتمال زیاد فردا بیاد کنار همیلتون.

        به امید یک مسابقه جذاب
        بدون تصادف و بدون خرابی و پر سبقت !

      • armin

        5

        1

        چون چارلز جلوش اسپین شد

      • Elahe

        6

        5

        محمدامین

        مکس یک دور مونده به دور آخرش اول بود . و دور آخر حتی داشت نسبت به دور قبلش سکتورایه سریعتری رو میزد . قطعا اگر سکتور دوم زرد نمیکرد و بنفش میشد حتمی اول میشد .ساینز دور آخر ۰ زیر یک دهم با مکس فاصله انداخته بود. در حالی که مکس سکتور دوم نزدیک نیم ثانیه نسبت به دور سریع ماقبل آخرش کندتر شد . پس قطعا باتوجه به اختلاف زمانی ساینز اگه مکس سکتور دوم حتی بنفش نمزد و سبز هم میشد پول رو میگرفت…

      • L.H 44

        11

        11

        کار بر max the great
        ناعادلانه قهرمانی فصل پیش مکس بود

      • mmd CL16

        8

        5

        Max the great
        شما ببخشید ساینز دور خوب زد و مکس سکتور ۲ خراب کرد

    • NICO ROSBERG-06

      5

      8

      خب_ با اینکه بارون داشتیم اما شرایط همه تقریبا برابر بود..بازم نمیشه دقیقا گفت آپدیت ها برای کدوم تیم چه تاثیری داشته اما میشه گفت برای مرسدس بهتر نشده.ریس های قبل هم پنجم به بعد مال مرسدس بود_و این که لویس بهتر از راسل بود و این جالب میکنه ریس مرسدس و..تایم گیری هم به نظرم اگه بارون نبود نتایج همین بود با یکمی تغییر احتمالا پزیشن در شرایط خشک مال چارلز یا مکس میشد.
      تبریک میگم به کارلوس ساینز که رانندگی عالی داشت و یک تایم سریع زد و پل و گرفت اما همه میدونیم روز مسابقه ساینز باید برای سکو بجنگه و اگه خوش شانس باشه برای دومی.مگه اینکه چارلز یا مکس اتفاق خاصی براشون بیوفته وگرنه ساینز هیچ نگرانی برای لکلرک و مکس نخواهد بود. به هر حال تبریک به خودش و فن هاش رادیوشم خیلی جالب بود..چقدر ذوق زده شده بود اصلا نمیدونست چی بگه 🙂 و تبریک به طرفدارای تیم قرمز..درمورد آپدیتی که سیلورستون فراری داده شرایط برای فراری کمی بهتر نشون داد البته فقط باید ریس و در هوای خشک داشته باشیم تا بتونیم بطور قطع نتیجه گیری کنیم اما از ظواهر امر پیداست در آپدیت ها هم ردبول و فراری تقریبا برتری خاصی نسبت به هم پیدا نکردن. و تنها نکته قابل توجه لطیفی بود که در کمال تعجب تا کیو 1 پیش اومد اگرچه قبول کنیم بقیه تایم و از دست دادن و زمان اونها رو آف کرد وگرنه همون سیزدهم یا چهارهم تموم میکرد لطیفی. حالا این نکته ای که گفتم گوشه ذهنتون باشه تا فردا ببینین تو همون 10 دور اول چند رده سقوط میکنه.
      آلونسو هم عالی بود و امیدوارم دوباره ازون شاهکارهای استراتژی به سبک فراری براش نزنن که مثل کانادا همه چیز براش از دست نره.
      برنده ریس هم صد در صد غیر قابل پیش بینی تا دور آخر(باتوجه به مشکلات دوام که برای هر دو تیم برتر وجود داشته)و سیلوراستون هم روی ماشین ها کمی فشار داره.بایدمنتظر اتفاقات بمونیم.
      سیلوراستون پیستی هست که همه متغیرها در پیروز مسابقه و حتی اونهایی که میتونن امتیاز بگیرن تاثیر داره
      باید ببینیم بارون داریم یا ریس خشکی خواهیم دید و همین دو مورد خودش کلی متغیر ایجاد خواهد کرد _مثلا اگه بارون داشته باشیم احتمال سیفتی کار 80 درصده و پرچم قرمزم نمیتونیم احتمالش رو نادیده بگیریم در نهایت استراتژی حرف اول و خواهد زد هر تیمی تصمیم درست تری بگیره نتیجه شم خواهد گرفت. امیدوارم ریس جذابی ببینیم.

      • tofan

        9

        0

        داداش میگم مرسدس کل کوالی بالا بود
        سه دیقه اخر چی شد؟

      • Amirali

        7

        1

        شرایط پیست ناپایدار بود. احتمالا باز بارون زده یا اتفاق دیگه ای افتاده. چون هردو راننده تایمشون خوب نبود.

    • Ali...1

      11

      0

      اونی که تو رده 10 هست نیکلاس لطیفی خودمونه؟ یعنی واقیعت داره؟

      • mmd CL16

        3

        0

        نه نیکولاس لطیفی همسایه س😂

  2. Shiraz.Ferrari

    13

    13

    تبریک به ساینز و فراری
    امیدوارم این روند خوب ساینز حفظ بشه و لوییس و جورج هم بهتر بشن که ادامه فصل جذاب بشه
    خیلی حال بهم زن میشه اگه یه نفر اختلاف بندازه و راحت اول بشه
    با وجود جذابیت های خاص بارون ، امیدوارم فردا هیچ بارونی نیاد
    به امید 1و 2 فراری و 3 و 4 مرسدس 🙂

    • Amirali

      13

      10

      واقعا امروز پیس همیلتون و مکس یه چیز دیگه بود اصلا.
      مکس پول رو به اشتباهات مکرر خودش باخت.
      برخلاف اون همیلتون هیچکدوم از اشتباهات مکس رو هم نداشت!
      روز شگفت انگیزی بود. اگر مرسدس یکم زمانبندی بهتری انجام میداد به نظرم حتی میشد پول بزنیم!
      به مسابقه خیلی امیدوارم. از اول فصل گفتم سیلوراستون مال ماست! (به یاد اون عزیزی که پارسال چند هفته فقط میگفت خاورمیانه مال ماست)
      جورج هم که نگم. یک روز تو بارون عالیه و یک روز افتضاح. باید به ثبات برسه دیگه!

      • Mercedes

        7

        7

        وااای… اشتباهات مکرر مکس :))
        بقیه همه خوب و کم اشتباه

    • Morteza_1

      8

      3

      شیراز فراری
      چقدر منطقی و بدون تعصب گفتی
      فقط این وسط جفت ردبول ها چی شدن؟ محو شدن؟ خرابی موتور یا چی؟
      انقدر از ردبول بدت میاد؟
      بگم شرکت نکنن اصلا؟
      اگه میگفتی فراری یک و دو
      و ردبول سه و چهار
      بازم دردش کمتر بود تا این.
      خداوکیلی ردبول فن و مکس فنم
      ولی هیچ وقت برای رقیبم این جوری مسابقه رو آرزو نکردم.
      به امید بهترین ها برای همه و مکس.
      به امید یک برد شیرین دیگه.

      • Shiraz.Ferrari

        3

        3

        مرتضی جان ارادت
        نه داداش واسه ردبول رو توی 1تا4 نیاوردم که اگه امتیاز بالا بگیرن ، جذابیت فصل واسه ماها فراری ها و مرسدسی ها کم میشه
        تعصبی ندارم من.بذار تیمها نزدیک بشن. اصلا تهش باشه. تهش فراری اول بشه
        خوبه؟
        راضی هستی؟ 🙂

  3. مکس مارکز⚡😺🧡

    10

    2

    اگه تو یه جمله خلاصش کنم باید بگم واقعا وحشتناک بود. تا اخرین لحظه نمی دونستم کی پول رو میگیره. تبریک به ساینز خیلی براش میتونه خوب و روحیه بخش باشه ومکس که میتونست پول رو بگیره واشتباهش باعث شد که این اتفاق نیفته ولی همینشم تواون وضعیت خیلی خوبه واینکه هو شدنش چیز واقعا جالبی نیست ودر نهایت اینکه خوشحالم همه ی راننده ها سالمن وامیدوارم فردا مسابقه خوبی باشه.

  4. Ali🦁3

    6

    10

    تبریک به ساینز که آخرش صاحب پوزیشن شد.
    مکس هم متاسفانه پرچم زرد دورش خراب کرد یعنی راحت پل داشت ولی مهم رانندگی فردان که مکس جبران خواهد کرد، آپدیت جدید هم خوب جواب داده ماشین سبک‌تر و سریعتر کرده.
    چکو هم خوب بود آمد ردیف دوم.

    • Ali🦁3

      11

      14

      مکس فردا با رانندگیش یه حالی به تماشاگرای انگلیسی میده.

      • Amirali

        12

        10

        مکس سکتور دو رو خودش سه دهم کندتر زد به پرچم زرد چیکار داشت!
        اصلا پرچم زردی نشون ندادن تو لحظات پایانی تا جایی که یادمه.

      • محمد امین _👊

        11

        5

        طرفدار های انگلیسی پارسال از تصادف مکس خوشحال هم شدن ، به نظرت با برد حال میکنن ..‌‌هنوز وطن پرستان حقیقی رو نشناختی

      • Amirali

        5

        3

        محمدامین جان کنایه است اون جمله ی علی.

      • Morteza_1

        6

        3

        منظورش از یه حالی بده
        یه حالی ازشون بگیره فک کنم
        که انشالله یک برد انگلیس بیاریم
        اگر خدا بخواد‌.

      • mn.a

        5

        2

        امیر علی سابق
        چه اشکال داره یکم سرچ کنی؟
        چارلز اسپین شد دور مکس خراب شد.

      • Amirali

        1

        1

        مهندس فعلی
        چی میشه انقدر دنبال سوتی گرفتن نباشید؟ عرض کردم که پخش نشده اون تیکه برای من. مقصر منم؟؟؟

    • Amirali

      10

      8

      من متوجه پرچم زرد نشدم تلویزیون هم چیزی نگفت. دقیقا از کجا صحبت میکنی؟

    • Ali🦁3

      11

      12

      امیر علی جان
      شما برین به گفتن اشتباهات پشت هم مکس ادامه بده… یا بعد کوالی باکو که میگی عادت کردیم به باختن مکس از پرز…
      واقعأ کجای کاری که تو تخیلات هستی برای شکست خوردن مکس واقعا باید حالا حالاها موفقیت های مکس تحمل کنید.

      • Ali🦁3

        5

        11

        امیر علی
        اینم بهت بگم واقعأ امیدوار باشین که همیلتون امسال دیگه بیشتر از این آمارش بالا نره در نبرد با رأسل.

      • Amirali

        6

        6

        والا گویا شما تو تخیلاتی چون من تو همون کامنت نوشتم که اون جمله شوخیه. بارها هم به مهارت مکس اشاره کردم.
        به نظرم دو بار خارج شدن از پیست و یک اسپین گویای اشتباهات هست. بپذیریم که بقیه هم حرف درستمون رو بپذیرن.
        اگر چارلز اسپین شد میشه بگی دقیقا چرا تایمش بهتر از پرز بود؟

    • Ali🦁3

      9

      13

      جهت اطلاع’
      مکس بخاطر پرچم زرد اسپین شدن چارلز دورش خراب شد.

    • Ali🦁3

      7

      5

      مکس تو کنفرانس گفت مطبوعات بریطانی باعث جنجال درست کردن هستن بدون اینکه برن عین واقعیت ببینن حتی راجب مصاحبه چند ماه قبل پیکه که چند روز قبل سیلورستون رو کردن تا جنگ روانی برعلیه مکس درست کنن عاملش هستن.
      مکس هم گفت به طرفداران هلندی در زندورت که اصلا نخوان همیلتون هو بکشن.
      همیلتون هم گفت نباید هو بکشیم ما بهتر از اینا هستیم.

      • LH44

        1

        2

        Ali🦁1@
        داداش دو ساله همیلتون داره بوو میشه. پارسال که دو گروه سنگ تموم گذاشتن. یکی طرفدارهای ورستپن، اون یکی هم مخالف های همیلتون. بوو کردن دیروز ورستپن در برابر اونها هیچ بود. پارسال ورستپن حتی یک بار هم نگفت نکنید این کارو!!
        لوئیس تا دیدی دارن بوو میکنن گفت این کارا در حد ما نیست.
        نیمگم بوو کشیدن کار خوبیه که بشدت کار بدیه. راننده های برتر کار کوچیکی نکردن و سزاوار تشویقن و احترامن، همشون. اما فصل پیش اوج بوو کشیدن ها بود که لوئیس تقریبن تو همه مسابقات بوو میشد. اونجا چرا رسانه ها این قضیه رو بولد نکردن؟!

  5. Hossein 123

    10

    1

    چرا هفته ای که مرسدس آپدیت داره باید بارون بیاد؟ جورج هم که ناندو و نوریس رو فردا داره.

    • Amirali

      8

      10

      ایرادی نداره. به نظر من هنوزم شانس برد بالایی داریم!
      جورج واقعا بد بود امروز. تو تمام بخش ها چندین دهم از لوییس کندتر تایم زد.

      • Hossein 123

        3

        2

        P5 شانس برد بالا؟ نهایتا چکو رو سبقت بگیریم، شارل رو آندرکات اورکات کنیم دیگه بعدی ها کاملا دور شدن… اگه بشه تازه!

  6. MSF11

    0

    3

    ۵ و ۶ ۷ و۸ هم مشخص میکردی..

  7. MSF11

    12

    0

    چقدر ماشین ردبول تو سکتورِ ۱ که فلَت اَوته سریعِ که هی دور به دور بنفش میکردن سکتور ۱ رو

    • Amirali

      8

      3

      البته پرز اونقدرا هم سریع نبود تو اون بخش
      سکتور دو و سه مرسدس و سکتور یک ردبول خیلی خوب بود. به نظر من که هنوزم برای تعیین قدرتمند ترین موتور باید تا مونزا صبر کنیم.

      • Behzad

        7

        10

        اینم از سیلوراستون.
        تا مونزا و احتمالا تا سوزوکا و اگه همینطوری پیش بره تا تمرینات پیش فصل ۲۰۲۳ و سیلوراستون سال بعد و الی آخر.
        تا آخر ۲۰۲۵ تحمل کنید و شاید با قوانین ۲۰۲۶ مرسدس بتونه بیاد برای اولی و با این انجین ۴ سال پشت ردبول و فراری خواهند بود ، تازه به شرطی که سایرین در این فصول خودشونو بالا نکشن تا همین سومی هم باقی بمونه.

      • Amirali

        5

        3

        بهزاد جان
        در مستقیمی ها مرسدس مدعی بود! سکتور سه ی همیلتون چندین بار بنفش شد. چطور میفرمایید با این انجین نمیشه قهرمانی آورد؟ دیگه باید چیکار کنه انجین؟
        یک دونه خرابی داده؟ نه نداده. از لحاظ قدرت کم آورده؟ نه نیاورده بلکه بحث پورپوزینگ بوده.
        از نظر شما موتور خوب دقیقا چه موتوریه اصلا؟

  8. محمد امین _👊

    7

    3

    چه قدر تایین خط جذابی بود ، واقعا بی نظیر بود
    همیشه با تایین خط های بارونی مشکل داشتم ، ولی این تافته ی جدابافته بود
    اول از همه تبریک به ساینز بابت عملکرد فوق‌العاده ، جواب هیتر هاش رو داد ، این آخر هفته عالی بود ، امیدوارم مسابقه‌ ی خوبی هم داشته باشه ، به معنای واقعی بی نقص بود ، مکس دو بار اسپین شد ، سکتور دو اشتباه کرد و پیچ ۱۷ رو هم اشتباه زد و چارلز هم اسپین شد  سکتور دو ، ولی کارلوس هیچی ..‌‌
    الونسو و نوریس از خوب های این تایین خط بودن
    لویس یه سر گردن بهتر از راسل …و مرسدس هنوز در پی یافتن سرعت ‌…
    مکس سریع ترین ماشین رو داشت ، ولی  اشتباه کرد ، البته فردا خط اوله و قطعا موقعیت عالی داره ..‌‌و بهترین ماشین ….
    ژو هم روی فرم بی نظیری هست ، سه آخر هفته پشت سر هم بوتاس رو اوت کوالی کرده ، نشون داد که صندلی فرمول یک حقشه
    لطیفی ، برعکس همیشه خیلی خوب بود و تلاش کرد ، با اینکه هیچ اپدیتی نداشت از البون سريع تر بود …‌یا اپدیت های ویلیامز خوب نبوده ، یا لطیفی عالی عمل کرده ، که مورد دوم منطقی تره …
    مسابقه خیلی جذاب خواهد بود

  9. HADI

    8

    1

    تبریک به لطیفیییییییییییییییییییییییی

    • farshad.b

      5

      0

      واقعا تبریک به لطیفی . ثابت کرد ما ایرانیها فقط توی شرایط سخت غیرتی و کاری میشیم . گفت حالا که دسته خرابه رو گذاشتید برای من ، منم حالتون رو میگیرم !! از شوخی گذشته باران کمک اساسی بهش کرد خصوصا توی کیو۲ که اولین نفر اومد بیرون و تا پیست کامل خیس نشده بود تایم خوبی زد و بعدش بارون شدید شد و کسی نتونست برسه به تایمش . اینقدر هم گیر ندید که چرا فلانی خوب بود یا فلانی بد بود ، این پیستی که یکجاش تقریبا خشک بود و بعضی جاها غرق اب و خصوصا توی چند پیچ اخر شرره عرضی اب داشتیم ، روی ریسینگ لاین موندن خودش هنر بود چه برسه به اینکه بخواهی مدام تایمت رو بهبود بدی . همین که پرچم قرمزی نبود عالی بود . ولی فردا شرایط متفاوته و ریس دیدنی خواهد بود ، اینجا اسلیپ استریم خودش کلی امتیازه چه برسه به drs ، از قدرت استراتژی هم غافل نباشید که این پیست قاتل لاستیکه ، پس هر چیزی ممکنه .

  10. Ali

    5

    6

    این مسابقه واقعا مرسدس و بخصوص لوئیس شانس بردن داره، دور آخر رو مرسدس ها خراب کردن وگرنه شانش پول داشتن با خراب شدن دور مکس

    • Amirali

      3

      2

      دور رو خراب نکردن زمان بندی تیم صحیح نبود.

  11. MOHAMMAD KHZ

    10

    1

    چیزی که من تو اواخر تمرین سوم و تعیین خط دیدم آپدیت های مرسدس خیلی تو حل مشکل پورپوزینگ کمک کرده ولی یه مسئله ای هست و اونم اینه که آپدیت های فراری و ردبول عملا آپدیت های مرسدس خنثی کردن ولی بازم شواهد گویای این بود مرسدس نزدیکتر کرده خودشه فردا اگه همیلتون استارت بهتری داشته باشه و استراتژی تیم خوب باشه میشه امیدوار بود

    • Amirali

      2

      1

      تایم های مسابقه ای راسل با هارد خیلی عالی بوده گویا.
      باید دید فردا چی میشه.

  12. F12022

    7

    3

    نتونستم تعیین خط رو کامل ببینم و فقط 5 دقیقه اخر تایم گیری رسیدم
    مکس میتونست به راحتی پول رو بزنه ولی به همراه لکرک یه اشتباه کوچولو کردند و تایمشون خراب شد..
    در جواب دوستمون …..بله پرچم زرد دادند ولی به ثانیه نکشید دوباره سبز شد که فکر نکنم رو عملکرد کسی تاثیر گذاشته باشه…
    مرسدس هم تو زمان تایم زدنشون یه مقدار بد عمل کردن و میتونستند رده بالاتری بگیرند اگه بیشتر دقت میکردن .البته به لطف باران…
    امیدوارم یه سیلور استون بارونی ببینیم ….

    • Ali🦁3

      5

      6

      2022
      رفیق پرچم زرد زدن ولی به ثانیه نکشید.. کاش می دونستی همین یه لحظه چقد تایم از دست میره.. مکس راحت بیشتر از 2دهم از دست داد.

      • محمد امین _👊

        5

        5

        چارلز سکتور سه زرد کرد ، چه ربطی به مکس که در سکتور دو هست …..، و نمودار مدال مکس هیچ لیف خاصی رو نشون نمیده

      • F1.LoVeR

        1

        1

        چرا فکر میکنی فقط خودت همه چیزو میفهمی و بلانصبت باقی دوستان نفهم هستند…پرچم زرد به ثانیه نکشید سبز شد و مکسم تو اون سکتور نبود ک بهش ضرر برسونه…پل نگرفتن شارل و مکس به اشتباهات ک.چیکشون ربط داشت نه به پرچم زرد..

  13. MSF11

    7

    2

    بیایید به احترام صعود لطیفی به کیو ۳ کلاه ها رو برداریم و فردا بهش رای بدیم برای راننده روز😁…البته روز گذشته
    Nicholas Latifi Master Saturday in Silverstone💥💥

    • Yousef

      8

      0

      Congratulations Nicolas
      البته یه حسی بهم میگه اگه بری بهش بگی ایرانی،با مشت میزنه تو دهنت(😞وجحه بین المللی مون زیاد جالب نیست)

      • Morteza_1

        4

        0

        یک سوال اگه میخواست با ملیت ایرانی شرکت کنه آیا اجازه میدادن؟ سوال شد برام
        آخه روسیه تحریم شد گفتم شاید ایران هم اجازه ندن.

        البته حالا که خودش هم کانادا بزرگ شده و رنگ ایران هم ندیده بهش حق میدم که ایران رو وطنش ندونه. وطن میشه همونجا که بدنیا اومدی و بزرگ شدی دیگه
        اصالت ایرانی وطنش کانادا.

      • Yousef

        0

        0

        ورزش ایران تحریم نیست

    • Morteza_1

      3

      0

      Let’s Keep Going
      و دیگر هیچ
      روزم رو ساخت.

  14. mahdi arabi

    12

    3

    مکس بتونه فردا جلوتر از لکلرک تموم کنه عملکرد خوب این هفته اش رو تکمیل میکنه
    چارلز تو بارون تا اینجای کریرش درخشان نبوده
    ( از کل سشن های بارونی که با سب هم تیمی بود یه تمرین سه مجار 2020 فک کنم بهتر بوده)

    و چه فاجعه ای شده استون مارتین
    نمیدونم چرا تو بارون کندتر هم میشن علی رغم اینکه دوتا راننده بارونی خوب دارن

    • mn.a

      9

      0

      مهندس های این تیم با هر پکیج آپدیت ما رو حیرت زده میکنن.
      فقط دلخوشم به اینکه فردا سب روز تولدش با ماشین مورد علاقش ماشین نایجل منسل دور میزنه.

      • mahdi arabi

        8

        0

        آره 😂
        ماشین خودشم هست

    • BAHRAM

      3

      7

      شما توضیح بده خوب بودن تو بارون یعنی چی؟
      Q3 فقط یک اشتباه مرتکب شد درحالی که مکس کلی اشتباه کرد
      ضمنا لکلرک ترکیه ۲۰۲۰ از رده ۱۸ اومد و از فتل که رده سوم یا چهارم رو داشت سبقت گرفت.
      راننده ای که تو بارون خوب نیست چطور این کارهارو انجام میده؟

      • mn.a

        3

        1

        من جای تو بودم ترکیه ۲۰۲۰ رو مثال نمیزدم

      • mahdi arabi

        5

        0

        مسابقه ترکیه 2020 رو احتمالا از دور دوم دیدی
        چون تا اونجا که همه یادشون هست سب و چارلز کنار هم استارت زدن ( سب 11 و چارلز 12)
        حال اینکه یکی بعد دور اول اومد چهارم و اون یکی هم رفت 18 بماند
        بعد تیم مثل همیشه با یه استراتژی و یه پیت شاهکار داشتن مسابقه سب رو خراب میکردن که حق به حق دار رسید ( دقیقا همون استراتژی که برا سب رفته بودن رو پارسال در ترکیه برا چارلز رفتن و یه سکو رو از چارلز گرفتن)

        خوب بودن تو بارون یعنی اینکه حداقل از هم تیمیت سریعتر باشی ( حالا عملکرد شاهکار مثل سوپر استارهایی نسل قدیم و جدید مثل سب لوئیس ناندو و مکس نخواستیم)

      • BAHRAM

        1

        1

        اتفاقا من مسابقه رو از همون دور اول دیدم و همه میدونن که اکثر رانندهایی که پوزیشن زوج داشتن تو استارت رده ازدست دادن. دوما کدوم استراتژی شاهکار؟ کل مسابقه رانندها روی تایر وت و اینترمیدیت بودن و فقط زمان اومدن به پیت متفاوت بود و از اونجایی که فتل خودش تعیین میکرد چه زمانی برای تعویض تایر بیاد شاهکار های خودش گردن خودش بوده البته فراری برای لکلرک هم پیت بالای ۵ ثانیه داشت تو همون مسابقه . اما همین راننده که میگید تو بارون سریع نیست از رده ۱۸ اومد و دور ۴۰ از فتل سبقت گرفت
        این داستانهایی که درمورد رانندهای بارون میگید برای لکلرک صدق نمیکنه دوست عزیز حداقل لکلرک نشون داد که تو بارون هم بهتره
        ضمنا مکس هم کلی اشتباه داشت هم تعیین خط دیروز و هم مسابقه ترکیه ۲۰۲۰ حالا اون بهترین راننده بارونه و شارل لکلرک نیست؟😂😂

      • mahdi arabi

        2

        0

        BAHRAM
        هنوزم پای حرفم هستم
        لکلرک تو بارون درخشان نبوده تا اینجای کریرش
        حتی میشه گفت خیلی خوب هم نبوده

        هر کدوم از اینایی که اسم بردم حداقل یه مسابقه فوق العاده درخشان تو بارون دارن
        سب مونزا 2008
        لوئیس سیلور 2008
        ناندو مالزی 2012
        مکس برزیل 2016
        هنوز همچین عملکردی از چارلز ندیدیم تو بارون که دهن همه باز بمونه
        چارلز تو سیلور استون عالی بوده این چند سال
        ممکنه امروزم اگه ریس خشک باشه درخشان ظاهر بشه ولی من هنوزم معتقدم چارلز تو بارون درخشان نبوده

      • mn.a

        1

        0

        بهرام
        لاک آپ دور آخرش رو حالا چرا اسکیپ کردی؟
        و اینکه من فکر میکنم کلا استارتش رو یدور دیگه ببین. میگی استارت ردیف زوج خوب نبود. استارت چارلز بدترین بود. همیلتون هم ردیف زوج بود ولی اگر خاطرت باشه استارت خوبی زد.
        ضمنا، شما رادیو سب توی کل مسابقه رو گوش دادی که میگی استراتژیش رو خودش تعیین کرد؟! اگر گوش دادی پس لطفا یک محبت کن اکانت اف وان ت رو دو روز به من قرض بده:)

      • BAHRAM

        0

        0

        Mn.a
        چون لاک اپش رو همه میدونن و چیزی نیست که کسی یادش نباشه ولی باید بازم اشاره میکردم حق با شماست
        اما این از توانایی لکلرک کم میکنه؟ میگی استارت بدی داشته؟ قبول رفت رده ۱۸ اما ۴۰ دور بعدش کجا بود؟حالا اگر فتل راننده بارونه و لکلرک نیست، چطور این اختلاف رو جبران کرده؟ و ازش رد شده؟ اگر پیچ اخر اشتباه نیمکرد میتونستی اصلاحرفی از اون مسابقه بزنی؟
        درمورد استراتژی با توجه به داستانی که سر تمدید نشدن قرارداد فتل اتفاق افتاد، تیم فراری با نظر فتل استراتژی تعیین میکرد و این مورد رو یا ما از رادیو میشنیدیم یا اقای مهریار صالحی چند مسابقه و زمانهایی که شما اساتید تئوری توطئه مطرح میکردید با قرار دادن مکالمات رادیویی سب با پیتوال فراری به ما میگفتن داستان از چه قراره یکم شما ارشیو بگردی بد نیست
        ضمنا مسابقه ترکیه فراری برای سب هیچ اشتباه استراتژی مرتکب نشد

  15. ...m6...

    10

    3

    مرسدس فن ها و لوئیس فنا های عزیز دقیقا چه چیزی باعث شده به چیزی بیشتر از پودیوم امید داشته باشید؟

    • tofan

      2

      6

      چون کل کوالی جز دو تای اول بود
      معلوم نشد دو سه دیقه اخر چی شد

      • NICO ROSBERG-06

        7

        4

        tofanدوست عزیز.. روز مسابقه متوجه میشی چی شد.. ما هر چی میگیم آپدیت ها مرسدس رو وارد رقابت پیروزی نکردن دوستان نمیپذیرن
        من به شخصه در بهترین حالت برای سومی وگرفتن سکو امیدوارم. نه بیشتر.ساینزخیلی بی اشتباه و سریع نشون داد تو بارون تو خشکی هم که بهترم هست حالا به این داستان مکس و لکلرک و پرزم اضافه کنین..چی باعث شده فکر کنین شانس پیروزی داریم
        حالا دیس بدین ما با همین دیسا شادیم. 🙂 :)))))))))))

    • amirhosein

      9

      1

      والا منم به عنوان مرسدس فن این منطق رو نمی فهمم
      واقعا مرسدس پیشرفت کرده ولی نه اینکه از پنجم بیاد برد بگیره
      به امید مسابقه جذاب

      • amirhosein

        7

        1

        البته واقعا مرسدس ریس پیس خوبی داره ولی بازم میگم نه در این حد

      • tofan

        3

        3

        منم نمیگم میبره
        فقط معلوم نبود سه دیقه اخر چی شد وگرنه حقش پنجم نبود قطعا
        پرز و ساینز از ناکجا اباد اومدن

  16. Mehriar Salehi

    11

    5

    باید …. تو تیمی که ۱۰ ریس طول کشید یک آپدیت بده، اونو ببنده رو ماشین یه راننده درجه دو اخراجی از ردبول و حتی آلفاتائوری که تهش از یک لاک پشت که به زور پول باباش اونجا نشسته و هیچ آپدیتی نداشته کندتر باشه!

    تیمهای دیگه آپدیت میارن، نصف این قطعات، ۳-۴ دهم آت آف باکس سریعتر میشن! هر تیمی رو نگاه کنیم حداقل یه راننده ۱۰۰٪قابل اطمینان داره…یه اوپریشن ساده تو پوش لپ/کول لپ رو نتونستن انجام بدن.

    مضحک شده وضعیت این تیم.

    • Lord edard

      7

      1

      احتمال خیلی زیاد فردا مکس تو استارت از ساینز رد میشه
      کلا این فصل به جز بحرین من ندیدم کسی از مکس سبقت بگیره کلا سبقت گرفتن از راننده های ردبول خیلی سخته چون هر دو راننده عالی دفاع میکنن وبخاطر سرعت بالای ردبول تو کفی ها عملا سبقت خیلی سخته واسه ماشین های فعلی

    • Morteza_1

      4

      11

      اولا. آلبون درجه دو نیست
      دوما آلبون همین الان توی آلفاتائوری بشینه
      در حد گسلی که یکی از استعداد های گریده تایم میزنه حتی بهتر
      نمیدونم چرا همینجوری میگید راننده درجه دو؟
      دوران بدی رو در ردبول گذروند ولی راننده درجه دو نیست و خیلی چیز ها این مسئله رو ثابت میکنه.

      • Mehriar Salehi

        5

        4

        اولا تا آخر کامنتت یه چیز بود! درجه ۲ نیست.
        فقط نمیدونم چرا ردبول بعد از ۱۰ سال یکی خارج از اکادمی راننده هاشو آورد و این همه هزینه رو این راننده ها رو پس زد.
        بعد چرا صندلی دومشو داد یه روکی که تو F2 هم خیلی خاص نبود حتی اونم به آلبون نداد!
        نمیدونم چطور شده هربار تو هر سری از کارتینگ گرفته تا F2 با اینکه سابقه تو اون سری داشته یه روکی به نام راسل میومده لهش میکرده میرفته!
        خوب میشد جای تکرار مداوم اینکه درجه دو نیست و حواله دادن به شرایطی که وجود نداره (بودن تو آلفاتائوری) یه چیزیم نشون میدادی که ثابت کنه درجه دو نیست.

        جلوی کویات مچ بود و نه بیشتر، جلوی مکس له شد! جونیورسریز جلوی راسل و شارل له شد حتی با اینکه اونا روکی بودن.
        تنها دستاوردش شکست لطیفیه…با این منطق درجه دو نیست؟ اوکی نیست.

      • NICO ROSBERG-06

        3

        4

        باید منطقی بود_بعضی راننده گان واقعا شانس باهاشونه…شانس ینی تو زمان درست ماشین درست تیم درست بیاد سراغت_همه فکر میکردیم فراری آماده که ریکاردو رو بگیره اما یهو زد و ساینز و گرفتن و ریکارد رفت مک لارنی که امسال موتور مرسدس که موتور سوم گریده داره استفاده میکنه و عملا نتایج ریکاردو واقعا خراب شد نمیتونیم بگیم دنیل با این فراری امسال این نتایج تقریبا بد و میگرفت..همه با پتانسیل دنیل آشناییم و اینکه پرزی که آخرین سال حضورش تو ف1 بود بجای بیرون رفتن از درهای خروجی فرمول1_یدفه نشست روی صندلی تیم اول گرید و خب نتایجم که مشخصه..من هنوزم میگم پرز سطحش با ریکاردو برابر هم نبود وقتی که دنی داشت ب فراری میومد به نظرم دنیل پتانسیل بیشتری داشت اما یه کمی شانس میتونه کریر راننده ها رو تا این حد بالا و پایین کنه..حالا پرز روی ابراست و دنیل روی زمینی که زیر پاش میلرزه..ینی کی فکر میکنه که هر کسی با ویلیامز بهتر از این نتیجه میگرفت..فصل پیش هم راسل داشت با3 امتیاز به پایان می رسوند فصلش وو که تو ریسی که بارونی همه اسپین شدن و یک سکوی مفت و گرفت.البته در سطح بالای راسل بحثی نیست.. بحث تنها و تنها شانسه..چیزی که همیشه در همه عرصه ها بوده و خواهد بود .واگه سراغت بیاد به چشم میای وگرنه هیچی.آلبون هم یادتون نره به اعتراف هورنر عامل اصلی قهرمانی مکس و پیشرفت پرز تو ردبول بوده و تو دو ریسی که به سونودا در فصل پیش مشاوره وکمک داده بود -سونودا هر دو رو با رده های 6 و 8 تموم کرد که واقعا برای یوکی خوب به حساب میاد.حالا هم این شانسی بود که آلبون به ویلیامزی بیاد که5 فصله از ته جدول حتی یک میلیمتر تکون نخوردن.

      • Amin-sdg

        4

        2

        نیکو جان، به نظرم وقتی داده ها رو درست بررسی نکنیم یا یه سری چیزا رو فراموش کنیم میریم سراغ لفظی به اسم”شانس”. دنی ریک راننده خوبیه ولی به نظر من خیلی اوورریتد هست به خاطر رفتار ها و … ش. ماشین امسال مکلارن رو میگیم بد( اگرچه با همین ماشین لندو سکو گرفته، ولی سال پیش چی؟ قبول کنیم یکی از بهترین ماشین ها رو مکلارن داشت و فقط به خاطر فاجعه بودن دنی ریک نتونست سوم بشه. اون ۱ دونه بردش رو هم تو علم داده نمیگن شانس، میگن داده ی پرت.
        امسال هم که قوانین عوض شده با نشون داده با ماشین های جدید مشکل داره، پس نمیشه با قاطعیت گفت اگر تو فراری بود میترکوند و …

        در مورد پرز هم اینو بگم هیچ شرایطی برای آدم بالاتر از این نیست که بخواد برای بقا بجنگه. پرز عملکرد خوبی رو داشت ۲۰۲۰ ولی از وقتی که فهمید بدون تیمه برای ۲۰۲۱، هر مسابقه براش حکم فینال رو داشت و بهترین عملکرد شو نشون میداد. تو بحرین با اینکه لکلرک زد بهش و رفت ته گرید، باز اومد و برد. تو ایمولا به خاطر هنر نمایی استرات\زیست ها سکو رو از دست داد. تو مسابقه اول بحرین هم که موتور سوزوند و باز سکو رو از دست داد. دارم میگم اگر به عملکرد چکو نگاه کنی تو ۲۰۲۰ و نه صرفا به نتایج به دست اومده میبینی که واقعا ردبول تصمیم درستی گرفت. با اینکه خودم طرفدار سب هستم اینو میگم که اگر ردبول میرفت سمت سب اشتباه کرده بود.

        در مورد ریس بلژیک راسل هم،( با اینکه خوشم نمیاد ازش و دوست ندارم ازش تعریف کنم:) ) باید بگیم هیچ چی شانسی نبود و یک عملکرد درخشان از کل تیم+ تک دور عالی از راسل بود.دیگه بخواد توضیح بدم خیلی طولانی میشه و از حوصله خارجه.

        ببخشید نیکو جان متن طول کشید. صرفا خواستم نظرم رو در مورد موضوع شانسی که مطرح کردی بگم.

    • farshad.b

      8

      0

      سلام اقای صالحی عزیز . یکجا خوندم البون شاکی بوده که با این وضعیت پیست نباید کول لپ بزنیم چون لاستیکها توی دمای عملیاتی نمیمونه . والا بقیه تیمها هم کسی شل نمیکرد خصوصا توی کیو سه که تا میومدیم تایم یک نفر رو چک بکنیم یهویی میدیدیم اسمش زیر تصویره داره دور بعدی رو میزنه !! قصدم دفاع نیست ولی شل کن سفت کن بارون خیلیها رو انداخت . فردا ولی فکر کنم لطیفی که تند تند رده بده بره پایین ولی شاید البون با کمی شانس توی استراتژی بتونه امتیاز بگیره . البته که نظر شخصی هست .

      • Mehriar Salehi

        1

        0

        فرشاد خان هماهنگی بین پیت وال و راننده اونم تو این شرایط یکی از توانایی های یک راننده هست.
        مطمئنا تو Q3 شنیدین که رادیوی مک لارن بعد از چند رادیو مختلف درباره اوضاع ۱۰ دقیقه آینده، رو شنیدین که مشخص نیست، آپ تو یو! فیدبک راننده تو این شرایط هست که فرق یه راننده معمولی و راننده تاپ رو نشون میده.

        درباره فردا.
        شکست دادن لطیفی، امتیاز نیست، دستاورد نیست.یک باید هست…باید شکستش بده حتی بدون ماشینی که یک پکیج در حد FW44B زیر پاشه.پس ریس تموم شد و ۲۰ ثانیه جلوتر تموم کرد؟ هنری نکرده! وظیفه یک راننده معمولی رو انجام داده که بعلت ناتوانیش تو بیرون کشیدن پرفورمنس کامل، باید کلی تلاش کنه تا برسه جایی که باید استارت میزد.

        نمیدونم چقدر پیگیر آپدیت تیم بودید اما به گفته لارنس، ترک ساید پاندیت فرمولا وان، ارزش این آپدیت درصورت اوپتیمایز شدن تا یک ثانیه هست.بطور معمول هم که ۴-۵ دهم جلوتر بوده پیسش نسبت به نیکی.این یک و نیم ثانیه شد صفر.این یک معنی میده، عملکرد افتضاح.

        و جالبیش اینه که کلا فوکوس شده رو انتقاد از الکس…اون نیمی از ماجراست.
        کل تیم داره صبر طرفدارانش رو لبریز میکنه.
        این بدترین تایمینگ آپدیت به این بزرگی بود.
        این یه فرانت وینگ یا فلور جدید یا سایپنشن جدید نیست، به گفته کپیتو تقریبا ۸۰٪ ماشین جدیده.از فرانت وینگ تا کولینگ تا کرش ایتراکچر تا سایدپاد و انجین کاور و بیم وینگ و فلور و فنی فلور و رمپ انتهای ماشین و ورودی و خروجی دیفیوزر و کانال ونتوری.

        این آپدیت نیاز به زمان زیادی داره برای اوپتیمایز کردن.
        گذاشتن پیستی آوردن که سابقه هوای ناپایدار داشته همیشه.
        یک هفته بیشتر برای آنالیز دیتا تا ریس بعد نیست، ریس بعد هم اسپرینت داره و بازم ترک تایم محدود.
        یعنی رفت تا فرانسه! تازه اگر جواب بده…

        دوستی از داخل تیم که درباره آپدیت ها میگفت، به نکته قابل توجهی اشاره کرده.بخش کامپوزیت.
        ناتوانی تیم تو طراحی های پیچیده، ساخت قطعات ظریفتر، کورهای خیلی از ماشینهای دیگه، بندی پارتز، ساخت و رسوندن قطعات…نمونه اش رو تو قیاس با آلپین میبینید که قرار نبود هردو ماشین آپدیت داشته باشن و دارن!
        و تو زمخت بودن بخشهایی مثل ورودی های ونتوری، فرانت وینگ، سیلینگ بخش دماغه و … هم این موضوع داد میزنه که ریشه اش برمیگرده به قرارداد ویلیامز و ب ام و و اسپانسرها که قصه طولانی داره.

        برگردوندن این تیم با این همه ضعف، زمانبره و اینو هر طرفدار ویلیامزی میپذیره.اما تو همین آشفته بازاری که هست، با این چیزی که موجوده، این شیرین کاری هایی مثل این کوالیفاینگ یا کوتلی کانادا؟ این دیگه قابل تحمل نیست.

      • NICO ROSBERG-06

        3

        1

        Amin-sdgسلام
        من راستش اهل ریپلای زدن نیستم داداش منتها از انگیزه پرز برای بقا گفتی خب تقریبا همه همینطورن. شما الان به لطیفی نگاه کنین.. از وقتی بهش گفتن احتمال تعویضش هست هر ریس داره بالاتر از آلبون تموم میکنه شما ریس قبل هم اگه دیده باشین متوجه حرف من میشین و اینجا هم که با کمی شانس اما بالاخره اومد جزو تاپ 10 در تعیین خط .اونم لطیفی که هر ریس همه میترسیدیم بزنه مسابقه یکی رو خراب کنه. پس حالا که چند ریسه انگیزه پیدا کرده و برای بقا میجنگه ینی اینکه راننده خوبیه؟ با حرف شما موافقم که کلا پرز راننده خوبیه اما باید قبول کنیم با اون ریسینگ پویینت صورتی کپی شده از مرسدس همون ریس که پرز پیروز شد استرولی که به زور بابا نشسته تو ف وان دوم شد.. خاطرتون هست دیگه..تو فرمول 1 همیشه همین بوده داداش من..مگنوسن که بخاطر ضعف عملکرد در فصل2019 از هاس بیرون شد و بدون تیم موند نمونه روشنیه..آیا مگ نوسن راننده بدی بود یا الان ..داریم نتایج خوبی که با بازگشت دوبارش میگیره رو میبینیم.. بازگشتی که به زور بیرون کردن مازپین به دلایل سیاسی-صورت گرفت وگرنه مگ نوسن هنوزم خارج از فرمول1 بود..بلکه این تیم هاس بود که 2019 ماشین بشدت بدی داشتن. پس بیاین بدون نفرت از راننده خاصی و با در نظر گرفتن حقایق نظر بدیم..آلبونم به نظرم بخاطر اون دوباری که برخوردهاش با همیلتون سکو رو ازش گرفت و در یکیش لویس 5 ثانیه جریمه گرفت و زیاد بودن طیف وسیع فن های مرسدس در این سایت_از چشم ها افتاد وگرنه خارج از ایران اکثر پیش کسوتان این رشته و اونهایی که دستی در این ورزش دارن راجع به مگ نوسن_گروژان_ وندورن و همین آلبون اشاره کاملا واضحی به استعداد بودنشون بیان کردن استعدادهایی که با بدشانسی نادیده گرفته شدن و کنار زده شدن..این آلبون هم احتمالا همون مسیر دیگرانی که با وجود داشتن استعداد اما با دنیای بی رحم تبلیغاتی و اسپانسری.. از دور خارج شدن. هنوز آرزومه ویلیامز یک فصل بتونه حد اقل ماشینی در حد رقابت با میانه جدولیا زیر پای راننده هاش تولید کنه تا اینکه هر فصل یا با نبوغ راننده هاش یا شانس بارون و غیره تک امتیازاتی رو بدست میارن. الانم ماشین خوب داشته باش دیده میشی نداشته باش و برای بقا همش بجنگ.

      • NICO ROSBERG-06

        1

        0

        Amin-sdgسلام
        من راستش اهل ریپلای زدن نیستم داداش منتها از انگیزه پرز برای بقا گفتی خب تقریبا همه همینطورن. شما الان به لطیفی نگاه کنین.. از وقتی بهش گفتن احتمال تعویضش هست هر ریس داره بالاتر از آلبون تموم میکنه شما ریس قبل هم اگه دیده باشین متوجه حرف من میشین و اینجا هم که با کمی شانس اما بالاخره اومد جزو تاپ 10 در تعیین خط .اونم لطیفی که هر ریس همه میترسیدیم بزنه مسابقه یکی رو خراب کنه. پس حالا که چند ریسه انگیزه پیدا کرده و برای بقا میجنگه ینی اینکه راننده خوبیه؟ با حرف شما موافقم که کلا پرز راننده خوبیه اما باید قبول کنیم با اون ریسینگ پویینت صورتی کپی شده از مرسدس همون ریسی که دوفصل پیش پرز پیروز شد استرولی که به زور بابا نشسته تو ف وان هم دوم شد.. خاطرتون هست دیگه..
        تو فرمول 1 همیشه همین بوده داداش من.
        مگنوسن که بخاطر ضعف عملکرد در فصل2019 از هاس بیرون شد و بدون تیم موند نمونه روشنیه..آیا مگ نوسن راننده بدی بود یا الان ..داریم نتایج خوبی که با بازگشت دوبارش میگیره رو میبینیم.. بازگشتی که به زور بیرون کردن مازپین به دلایل غیر ورزشی-صورت گرفت وگرنه مگ نوسن هنوزم خارج از فرمول1 بود..بلکه این تیم هاس بود که 2019 ماشین بدی داشتن. پس بیاین بدون نفرت از راننده خاصی و با در نظر گرفتن حقایق نظر بدیم..آلبونم به نظرم بخاطر اون دوباری که برخوردهاش با همیلتون سکو رو ازش گرفت و در یکیش لویس 5 ثانیه جریمه گرفت و زیاد بودن طیف وسیع فن های مرسدس در این سایت_از چشم ها افتاد وگرنه خارج از ایران اکثر پیش کسوتان این رشته و اونهایی که دستی در این ورزش دارن راجع به مگ نوسن_گروژان_ وندورن و همین آلبون اشاره کاملا واضحی به استعداد بودنشون بیان کردن استعدادهایی که با بدشانسی نادیده گرفته شدن و کنار زده شدن..آیا قبول ندارین که مازپین واقعا جاش تو فرمول1 نبود؟ اما با وجود پول همه چیز ممکن میشه..این آلبون هم احتمالا همون مسیر دیگرانی رو خواهد رفت که با وجود داشتن استعداد اما با دنیای بی رحم تبلیغاتی و اسپانسری.. از دور خارج شدن. هنوز آرزومه ویلیامز یک فصل بتونه حد اقل ماشینی در حد رقابت با میانه جدولیا زیر پای راننده هاش تولید کنه تا اینکه هر فصل یا با نبوغ راننده هاش یا شانس بارون و غیره تک امتیازاتی رو بدست میارن. الانم ماشین خوب داشته باش دیده میشی نداشته باش و برای بقا همش بجنگ.

      • farshad.b

        1

        0

        مهریار جان من همینطور چشمی که ماشین رو دیدم خدایش لذت بردم . با توجه به امکانات پایینتر ویلیامز و با توجه که اپدیتها از فلسفه طراحی ردبول نشاط گرفته اصلا کپی برداری نبود و کاملا خلاقیت و امضا طراحی خودش به وضوح دیده میشد و البته که بعضی جاها کمی زمختی دیده میشد ولی کار قابل دفاعی در امده . البته حرف منم همینه که باران بشدت دست تیم و راننده رو بست بخاطر تست مناسب و اساسی ولی بنظر بدتر از همه هنوز تیم درک درستی از عملکرد لاستیکها نداره اونم بعد از ده ریس . استرالیا هم خودتون گفتید البون به حسش اعتماد کرده و به دستور تیم توجه نکرده و بعد دیدن حق با البونه . اتفاقا منم اعتقاد دارم راننده باید خیلی وقتها به حسش اعتماد کنه ، خصوصا توی باران . باور بفرمایید هر راننده دیگری هم بود همین حرف رو میزدم وقتی تمام مدت دیروز تایمهای خیلی خوبی رو زد و فقط دور اخرش رو بدستور تیم اروم رفته و دمای لاستیک رو از دست داده و هممون میدونیم توی اون پیست لاستیک رو دما نباشه نتیجه چیه . بعد از ردبول بشدت چشمش به ویلیامزه ، خیلی دوست دارم پیشرفتش رو ببینم و برام جذابه تیمهایی که با امکانات کم باید تلاش کنند (یه جورایی مدیریت این شرایط برام جالبه چون توی کار خودم اکثرا همین مشکل رو داریم که با دستگاههای فرسوده ، نبود یدکی و امکانات ، حقوقهای پرسنل که ماهها عقب افتاده و …. باید کار با کیفیت و سطح بالا انجام بدیم ) . البته تفاوت بسیاره ولی بیس کار تقریبا یکیه . از طرفی هم به شما حق میدم واقعا سخته اینهمه انتظار ، بنظرم راه رو درست رفتند ولی بالانس و در اوردن کل توانایی اینهمه تحول هم قبول کنیم نیاز به زمان داره و شاید نیم فصل دوم انتظاراتمون براورده بشه و لااقل یک ثانیه از تیمهای دور و برشون بهتر باشند .

    • Amirali

      5

      5

      باید توجه کرد که راننده درجه دو به معنای راننده بد نیست. حتی به نظر من آلبون راننده درجه دو هم نیست و مهریار این رو به نیت اینکه واقعا همینطور باشه نگفته. چون راننده درجه دو میشه بوتاس و پرز نه آلبون. آلبون رو باید راننده درجه سه دونست. بازم تکرار میکنم که این اصلا نمیگه آلبون راننده بدیه. همین الان بره مسابقات استقامتی احتمالا با اختلاف بسیار بالا میتونه برنده باشه. یا میتونه تو فرمولا ای قهرمان بشه. ولی طبیعیه که این سطح برای مثل جورج روندن تو فرمول یک کافی نیست.

    • ایرن

      5

      0

      میدونم آدم واقع بینی هستی و موفقیت مقطعی و یا موفقیت از روی شانس و این چیزا نمیتونه باعث بشه چشمت رو روی اصل ماجرا و واقعیت تیمی که طرفدارشی ببندی. اما جای عصبانیت یخورده از اتفاقی که برای لطیفی افتاد لذت ببر. گاهی این اتفاقات مقطعی هم میتونه لذت بخش باشه.

      • Mehriar Salehi

        3

        1

        جواب بالا زیاد دادم.ظاهرا حس تایید کردنش نیست!

      • Amirali

        1

        0

        جواب هرچی طولانی تر باشه سخت تر هم تایید میشه. البته جدیدا روند تایید شدن کامنت یکم سریعتر شده، قبلا که قرن ها تو صف میموند.
        به هرحال از ارادت ما چیزی کم نمیشه:)

  17. NICO ROSBERG-06

    12

    0

    امیدوارم روز ریس حد اقل سب یه حرکتی بزنه_ وشرایط هم به کمکش بیاد. و باباهه نخواد بچه هه رو بالاتر در بیاره.
    این تیم واقعا یه جوکه.. یه جوکه سبز رنگ..

  18. Shiva

    8

    4

    به به چقدررر کیف می کنم اولین مسابقه بعد کنکورم که می تونم با خیال راحت و کامل اونو ببینم و کلییی لذت ببرم نمی دونید که چقدر سخته که کنکور داشته باشی و کلی دلت بخواد مسابقات رو ببینی اما نمی تونی اما تا می تونستم سعی می کردم حداقل استارتا رو ببینمو امااا بلااااخره ساینز پول گرفت واااای ک چقدررر خوشحالم خداکنه فردا این خوشی ادامه داشته باشه و برا اولین بار سکوی اولو بگیره(تبریک به خودم ک فنش😁🙌)

    • Yousef

      4

      1

      هم حالیم👌😂

      • Shiva

        2

        2

        شمام ینی کنکوری بودین؟

      • Shiva

        3

        1

        ایشالا شما هم موفق باشین و به رشته ی دلخواهتون برسین

      • Yousef

        4

        1

        خواهش میکنم shivaجان،امیدوارم شما هم به چیزی که راضی و خوشحالتون می‌کنه برسین

    • Amirali

      5

      2

      از صمیم قلب درکتون میکنم و براتون آرزوی موفقیت در تمامی مقاطع زندگی رو دارم. مارو از نتیجه بی خبر نذارید:)

      • Shiva

        5

        2

        ممنون از محبتتون دعا کنید برامون قدر زحماتمون رو بگیریم

    • Morteza_1

      6

      1

      درکتون میکنم
      کنکور سراسری واقعا رقابت زیاد و سخته
      برای ارشد اگه اپلای نکنید
      کنکورش خیلی راحت تره
      امیدوارم که بهترین نتیجه ها براتون رقم بخوره
      و نتیجه زحماتتون رو ببینید

      البته من یادمه زمان کنکور خودم.
      زمان استراحت یا جبرانم رو میزاشتم یکشنبه که مسابقه رو شب با خیال راحت ببینم
      البته شانس خوبی هم که من آوردم این بود که هیچ هفته ای بعد از تابستون مسابقه و آزمون یک هفته نبودن‌‌.
      قشنگ یک هفته در میون بودن و فقط مسابقه رو میدیدم و کوالی هم نگاه نمیکردم یادش بخیر ( چقدر زود گذشت! ۶ سال ! کم کم باید بریم برای دکترا ! به چشم بر هم زدنی همش میگذره)

      البته بستگی به آدم اش داره
      یک نفر هم که واقعا مصمم هست یا هدف بالاتری داره میتونه یک سال فرمول رو بذار کنار و فقط روی کنکور تمرکز کنه و وقت بزاره (برای من خیلی سخت میشد حداقل از مسابقه و هیجانش انرژی میگرفتم برای ادامه راه یادمه سال قهرمانی روزبرگ بود من با بچه ها سر قهرمانی روزبرگ حتی شرط بسته بودیم)

      امیدوارم که هرجا هستید و هرکاری میکنید همیشه از زندگی تون لذت ببرید که این از همه چیز مهم تره

      حتی خیلی از آدما هم بدون مسیر کنکور دنبال هدف هاشون رفتن و موفق تر هم از بقیه شدن.

      همه چیز کنکور نیست.
      هدف هاتون رو پیدا کنید و با لذت تو مسیرش قدم بردارید و تلاش کنید . (تو هرچیزی تلاش کردن مهم ترین مسئله است.)

      • Shiva

        3

        1

        ممنون از لطف و صحبت های زیباتون امیدوارم شما هم هر جا هستن سلامت و شاد و موفق باشین

      • Amirali

        3

        1

        برای همینه که با وجود تفاوت فکری عاشقتم مرتضی جان:)

    • farshad.b

      1

      0

      شیوا ی عزیز . انشالله که موفق میشید ، ولی چطور در طول یک هفته نتونستید دو ساعت وقت ازاد برای دیدن یک ورزش مورد علاقتون وقت بگذارید تا هم لذت برده باشید هم به مغزتون یه استراحت و تنوعی هدیه داده باشی . میدونم قبولی دانشگاه زحمت داره ولی یاد بگیرید تعادل در زندگی ارزشی بالاتر از همه چیز داره . لذت سالم رو به هیچ دلیلی در زندگیتون قطع نکنید . انشالله شیرینی قبولی کنکورتان .

      • Shiva

        2

        0

        ممنون جناب فرهاد عزیز ولی چون من به از اون ور هم به رئال مادرید هم بسیاااااار بسیاااار علاقه دارم و امسال از شانس من تونستم هم لیگ قهرمانان و هم لالیگارو بگیرن بیشتر سعی می کردم وقتمو حداقل بزارم برا اونور و خیلی کمتر می تونستم فومول وان رو ببینم و یه مشکلی دیگه ای که داشتم یکی از کلاسام بیشتر موقع ها می خورد تو تایم مسابقه ولی یادمه روز اول عید رو کامل به خودم استراحت دادم و خییلی کیف داد اول که فورمول وان فراری فک می کنم 1-2 کرد اما از اونور کلی حالم گرفته شد تو ال کلاسیکو باختیم

    • Amin-sdg

      4

      0

      به به
      خسته نباشید
      ایشالله همه کنکوری های این سایت یه نتیجه خوب کسب کنن و همه تو تاپ ۱۰ تموم کنن 🙂

      • Hossein 123

        3

        0

        والا کنکور گرنداسلم هم بکنی یهو می بینی اون جایی که می خوای قبول نمیشی !:)

      • Shiva

        0

        0

        ممنون امین جان امیدوارم شما هم هیشه موفق و شاد باشین

  19. Hamed

    9

    1

    لطیفی در q3 !!
    خداییش تو این شرایط بارونی از همون ب بسم اله منتظر بودم هر آن پیغام رد فلگ بیاد رو اسکرین و یهو دوربین ویلیامز لطیفی رو نشون بده که بعد از 700 دور چرخش تا فاصله یک متر مونده به جایگاه تماشاچیا رفته تو موانع
    همیلتون هم انصافا هنوز تو بارون همون گرگ همیشگیه
    و البته ساینز که بالاخره بعد از مدتها امیدوار کننده ظاهر شد امروز

    • Mehriar Salehi

      13

      1

      زیادم انتظار بی موردی نداشتی.
      تو آت لپ Q3 یه خروج از پیست داشت و یک‌ سمت ماشینو به فنا داد…توی آت لپ! هنریه برای خودش.

      • Hossein 123

        3

        0

        دقیقا دل لطیفی به چی خوشه؟ یادمه چند سال پیش در مورد راننده کند کم اشتباه بودنش صحبت کرده بودید و اینکه اینجور راننده ها سریع نمیشن، ولی اینکه همزمان کند باشی و هر ریس ردفلگ بدی واقعا هنر می خواد.

    • Amin-sdg

      7

      0

      اگر اشتباه نکنم کلا بهش گفتن که تو کیو۳ خیلی نمیخواد دور بزنه. چون میدونستن نمیتونه رده بهتری کسب کنه و احتمال آسیب زدن به ماشین فقط هست

      • Mehriar Salehi

        5

        0

        بله بعد از براش با دیوار تو آت لپ به این نتیجه رسیدن ریسکه و احتمالا دهم بالاتر نمیشه البته اگر چیزی از ماشین باقی بزاره.

  20. armin

    9

    0

    من در عجبم از استون مارتین !!یعنی نمیدونم چیکار دارن میکنن اینا ،با قدرت ضعیف ترین ماشین گرید رو دست کردن،سرعت مسقیمی پایین ،سرعت در پیچ هایه سرعت پایین و بالا افتضاح !!زبان بدن سب واقعا ازار دهنده بود.مکس هم که تو اولین دور اسپین شد ولی بازم تایم دو زد و تو اخرین تلاششم با اینکه سکتور یکو بنفش کرد خورد به اسپین شدن چارلز و سکتور دوش زرد شد ولی ساینز با ارامش تونست پول رو بگیره ،شخصا دوست دارم ساینز امسال مسابقه ببره ولی فردا یکم بعیده هر چند هر اتفاقی ممکنه بیوفته.

  21. mrz_ir

    4

    3

    همه چیز به کنار ، دقیقا مرسدس ها چرا دور اخرو نتونستن درست بزنن ؟
    حس میکنم توی استراتژیشون یه خراب کاری ای کردن، زمانبندی اشتباه یا هر چیز دیگه.
    وگرنه خیلی قدرتمند به نظر میومدن. تمرین ها و تا سه دقیقه قبل از اتمام کیو سه!
    همچنین ساینز و لطیفی بالاخره یه حرکتی زدن !
    باید ببینیم فردا مسابقه چجوری پیشت میره ، ایا قراره روند ردبول ادامه پیدا کنه ؟
    و همچنین امیدوارم پیست خشک باشه تا ببینیم اپدیت ها چقدر تاثیر داشتن ؟
    ایا این مرسدس همون مرسدس قبلی ای هست که میشناختیمش یا نه و دیگه شباهتی نداره ؟

  22. ferrari is my love

    4

    3

    گفتنی ها رو دوستان گفتن منم پیشبینی خودم که باب میلم هم نیست رو میگم که امیدوارم اتفاق نیفته:مکس تو استارت از کارلوس رد میشه و مکس شروع به انداختن فاصله میکنه و شارل پشت کارلوس گیر میکنه با اینکه پیس بهتری داره و میتونه پا به پای مکس بره ولی کارلوس به شارل رده نمیده طبق معمول زمان واکنش تیم هم دیر و بی موقع میشه و عملا شانس برد از دست میره مگر اینکه شارل بتونه یه کارایی بکنه ،فقط امید وارم تو این گیر و دار رده به وزیر دفاع ندیم چون پس گرفتنش حتما تلفات داره تو این پیست.
    نمیدونم چرا هر جا که ماشین فراری یه برتری کوچیکی داره حتما باید یه اتفاقی بیفته حالا چه اون اتفاق بارون باشه موتور زدن باشه اشتباه استراتژی باشه و…و کلا امید زیادی به برد تیم ندارم ،کاش همون درصد های کم امیدم به اون قسمت اعظمش غلبه کنه.

  23. ایرن

    8

    2

    خدایاااا. حتی بعد از یه تعیین خط ساده و در شرایطی که یه راننده تونسته از موقعیت پیش اومده استفاده کنه و اولین پول پوزیشن خودش در فرمول یک رو بعد از چندین سال بگیره بازهم اینجا باید شاهد بحثهای بی موردی باشیم درباره ی اینکه آیا این پول پوزیشن حقش بوده یا نه! اگه حقش نبوده پس حق کی بوده! کجاها قبلا کیا به چیزایی رسیدن که حقشون نبوده. قهرمانی پارسال حق کی بوده و از این چیزهایی که هزاربار دربارش اینجا کار به دعوا هم کشیده.

    همش حرفهای تکراری و تکراری و تکراری.

    آزادی بیان دو طرف داره. طرف اولش میگه شما حق داری هر حرفی رو بزنی و طرف دومش میگه شما حق نداری هر حرفی رو بزنی. طرف دومش در اصل میگه حرفهایی که بتونه آزادی های دیگران رو محدود یا مختل کنه رو نباید بزنی چون در اون صورت درسته که آزادی شما حفظ شده اما آزادی دیگران سلب شده.
    پس شما حق ندارین با تکرار این دعواهای مسخره و تکراری ذهن باقی مخاطب ها رو خسته کنید. چون به این دیگه نمیگن ازادی بیان. بهش میگن سلب حقوق دیگران

    • Hossein 123

      5

      2

      هر کسی هر چیزی رسیده حقش بوده به جز موارد خاصی که ناداوری شده یا هر چیز دیگه. می خواست فلان راننده دورش رو در شرایط درست بزنه، زودتر بزنه، اشتباه نکنه یا هر چیز دیگه.

    • Lord edard

      1

      2

      با احترام به کلیه اعضا اینجا اکثرا یک طرفه و حق به جانب و از روی تعصب قضاوت میکنن حتی اگه راننده مورد علاقشون صد در صد مقصر یه اشتباه باشه مثالش هم زیاده
      دلیل اکثر این دعوا ها هم همینه همه فکر میکنن حق رو میگن

      • ایرن

        2

        0

        اصلا مخالف این قضاوتهای یکطرفه نیستم. به هرحال ماها طرفداریم. باید طرفداری کنیم. اما اینکه یه موضوع رو کش میدن خیلی بد میشه. یهو میبینی طرف وسط کل کل هاش میره توی یه اتفاق در یک دهه قبل. آقایون و خانم ها اتفاق هفته قبل واسه هفته قبل بوده. هر دفه میای اینجا میبینی طزفدارای یه راننده داره با طرفدار یه راننده دیگه کل کل میکنه. حرفهاشونم همش تکراریه. حرف جدیدی نمیشه دید وسطش. از مسابقه لذت ببرید.

        اصلا از تولد فتل لذت ببرید.
        تولدش رو به همه طرفدارای فرمول یک تبریک میگم. چون مطمئنم اگر فتل نبود یه چیزایی در فرمول یک توی یک دهه گذشته با اون چیزی که دیدیم و تجربه کردیم فرق داشت.

  24. نوذر

    2

    1

    بنظرم، با کارهایی که مرسدس انجام داد الان سه ماشین هم سرعت داریم تقریبا، (در مجموع) دیگه باید به رانندگی ها و ست آپ و استراتژی نگاه کرد. و اتفاقات فوق العاده مثل سیو ورستاپن….