Register

یازده − سه =

A password will be e-mailed to you.

مرسدس موتور قدرتمندتر برزیل لوئیس همیلتون را برای مسابقه فرمول یک عربستان سعودی به منظور کمک به قهرمانیش بکار خواهد گرفت.

این راننده بریتانیایی در پایان هفته گذشته در قطر پس از کسب پیروزی از پول پوزیشن، به فاصله 8 امتیازی رقیب قهرمانی اش، مکس ورشتپن رسید.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود طرح پرسرعت پیست عربستان سعودی به نفع خودروی مرسدس باشد، این تیم تأیید کرده است که بهترین پاوریونیت همیلتون را برای این مسابقه قرار خواهد داد.

اندرو شولین، مدیر مهندسی مرسدس گفت که امیدها برای عربستان زیاد است:

ما نوسانات عملکردی نسبتاً زیادی را در مسابقات اخیر دیده‌ایم، اما اگر به پیست عربستان نگاه کنیم، فکر می‌کنم برای ما مناسب باشد.

برای لوئیس، ما موتور قدرتمندتری برای سوار شدن روی ماشین داریم، بنابراین موتور خوبی به او می دهد.

توتو ولف، مدیر تیم نیز گفت:

عربستان باید پیست خوبی برای ما باشد، اما امسال وقتی تصور میکنیم پیست خوبی برای ماست، اوضاع برعکس میشود.

اما مستقیمی طولانی دارد و ما تجهیزات سریع خود و موتور را برای عربستان سعودی خواهیم آورد.

امیدوارم والتری بتواند در آنجا درخشان باشد زیرا ما به او نیاز داریم، اما در هر صورت اگر همه [راننده ها] مسابقه را تمام کنند، به ابوظبی می‌رویم.

146 دیدگاه

  1. Matin44

    27

    8

    تعلیل من از موتور جدید همیلتون
    تفاوت یک امتیازی میان تیم مرسدس و تیم ردبول باعث شد باز هم مرسدس مطابق سنت های قبلی خودش، دست به ابداع جدید بزند.

    لوئیس همیلتون در روز جمعه موفق به کسب پول پوزیشن مسابقات سرعتی شد، اما پس از جنجال های مربوط به سیستم دی آرس خودرویش ، از زمانگیری روز جمعه حذف شد و مسابقه سرعتی را از رده 20 ام آغاز کرد. اما این پایان ماجرا برای همیلتون پر ستاره نبود بلکه آغازی برای درخششی بی پایان بود. او با رد شدن از 15 خودرو تنها در 24 دور و پس از کسب 5 رده پنالتی مربوط به تعویض موتور خودرویش، توانست مسابقه اصلی روز یکشنبه را از رده 10 ام آغاز کند. اما برای لوئیس همیلتون در برزیل هیچ چیزی ناممکن نبود و او موفق به کسب پیروزی مسابقه برزیل از رده 10 ام شد.

    پیش از آغاز گرندپری برزیل تیم مرسدس اعلام کرد که خودروی لوئیس همیلتون از موتور احتراق داخلی جدیدی استفاده خواهد کرد. اما پشت پرده این تعویض موتور تصمیمی استراتژیک از تیم مرسدس نهفته شده بود که آنها را به نهایت سرعت در مسابقات پایانی فصل می رساند، و رقابت قهرمانی را برایشان کم ریسک تر میکرد!

    موتور احتراق داخلی همیلتون باید تنها 4 مسابقه را طی کند و این یعنی با احتساب تمامی جلسات یک آخر هفته او کمتر از 2500 کیلومتر را توسط این موتور طی می کند و این مقدار برای رقیب قهرمانی اش یعنی مکس ورشتاپن که در مسابقه روسیه موتور خودش را تعویض کرد، دو برابر است، یعنی 8 مسابقه!

    اما با توجه به تفاوت سرعت لوئیس همیلتون با سایر رانندگانی که از موتور مرسدس استفاده میکنند میتوان به این نکته توجه داشت که علت سرعت موجود در ماشین همیلتون چیزی فرای تازه نفس بودن موتور است. مرسدس تصمیم گرفته بود با فشار حداکثری و قدرت تمام از موتور لوئیس همیلتون استفاده کند.

    تیم مرسدس با بهبود عملکرد سیستم توربو، مقدار مولکول های هوا را در محفظه احتراق را بیشتر کرده و این به معنی آن است که هنگام رخداد فرآیند تراکم برای سیلندر، فشار هوا ، بیشتر از حالت نرمال بوده و مقدار اکسیژن در دسترس بنزین هنگام احتراق بیشتر شده و نیروی بیشتری از طریق احتراق به هر پیستون و در نتیجه به میل لنگ وارد میشود و این یعنی قدرت و سرعت بیشتر.
    بدیهی است که افزایش فشار هوا درون پیستون باعث میشود عمر موتور از حالت طبیعی خود کمتر شده و فرسودگی بیشتری داشته باشد. اما با توجه به اینکه تیم مرسدس چیزی برای از دست دادن نداشت ترجیح دادند که فرسایش موتور همیلتون را بیشتر کرده و در عوض 15 BHP نیروی بیشتر به خودروی لوئیس همیلتون بدهند تا به رقابت قهرمانی بازگردند.

    • Matin44

      21

      0

      امید وارم خوشتون اماده باشه

      • SINA

        13

        3

        خیلی جذاب و باحل بود…
        خیلی استرسی شده این مسابقات آخری.
        امیدوارم اتفاقای خوبی بیوفته

      • Ali.A

        13

        2

        مقاله قشنگی بود
        بنظر من هوندا مرسدس رو شکست داد امسال از نظر کیفیت و پایداری
        اما سال های بعد بنظرم مرسدس همین موتور رو باز طراحی کنه که بتونه این فشار رو تحمل کنه و زود فرسوده نشه و قوانین ک فریز میشن بنظر میاد مرسدس تا ۲۰۲۵ باز هم قدرت مطلق موتور رو داشته باشه چون از این فصل درس مهمی رو یاد گرفتند

      • Miladangler

        5

        12

        خیلی ممنون متین جان . ولی ردبول میتونه برسمت حقه های قدیمی و قهرمانی رو تو عربستان مسجل کنه

      • Amirali

        11

        3

        میلاد جان واقعا نمیدونم مقصودت از حقه های قدیمی چیه ولی با این موتور مکس دوری حداقل نیم ثانیه پیسش باید کمتر باشه
        پل انشاالله مال لوییسه بعد از استارت هم حتی نمیتونن اگزوزش رو ببینن
        مگر اینکه موتور یاری نکنه و دی ان اف بشه وگرنه حتی زدن بهش هم نمیتونه برنامه ردبول باشه چون اصلا در تیررسشون نیست به جز همون پیچ اول
        انقدر هم خل نیستن ده تا پیچ ببرن تا بتونن به لوییس بزنن
        پس کلا این برنامه حقه های قدیمیتون منتفیه
        عربستان همش مستقیمیه،بعید میدونم ردبول بتونه با هیچ حقه ای قهرمانی رو اینجا قطعی کنه.شاید بتونن با بوتاس رقابت کنن.

      • Amirali

        11

        2

        علی مرسدس اگر از این مود ها استفاده نمیکرد دوام موتورش خیلی هم خوب بود
        به مکلارن،استون و ویلیامز نگاه کن به جای تیم اصلی

      • Mohammad44

        12

        3

        امیرعلی این قدر قطعی صحبت نکن!!!!!
        بر اساس شواهد بله جده برای ماست ولی اف ۱ همیشه یه چی برای غافل گیر کردن داره درست وقتی همه چی داره خوب پیش میره!!!!!
        قبل برزیل کی فکر می کرد یا حتی بعد دیسکوالیفای شدن لوییس کی فکرش می کرد اینجوری پیش بره یا برگردیم عقب تر قبل سیلور و مجار کی فکرش می کرد اینجوری شه؟
        پس صبر کن اگر بردیم بیا شادی کن و کری بخون و هر کار دلت خواست بکن اصلا

      • Amirali

        10

        2

        خوبه نوشتم انشاالله
        معنیش واضح و کافیه یعنی اگر خدا بخواد
        هیچ جا هم نگفتم قطعا کری هم نخوندم
        ساختار پیست جوریه که بشه یکم بهتر پیشبینی کرد نه مثل ترکیه یا آمریکا

    • mahyar

      7

      8

      البته ما هیچ تفکری نداریم که بدوینم مکس با موتور جدیدش بعد از روسیه چند دور زده . (نظر شخصی ممکنه اونا فقط موتور رو برای روسیه آورده بوده باشن و بعدش موتور رو دیگه استفاده نکردن)

      • Amirali

        16

        1

        هوندا که ایده ای راجع به مود های بالاترش نداره اگر داشت مثل مرسدس میومد تست میکرد رو پرز
        بعد هم اون موتور سوم تا یک جایی میکشه دیگه حداقل 4 مسابقه رو که داده موتور چهارم

    • Amirali

      12

      0

      ممنون بابت تحلیل
      این موتور تا ابوظبی همین قدرت رو داره؟

      • Matin44

        11

        0

        این کار که مرسدس انجام میده زود موتور و از بین می برد ولی برای سه تا چهار مسابقه جواب میده و به مقدار بسیار کم سرعت از دست می ده

      • Amirali

        14

        5

        ممنون از پاسختون دوست عزیز ولی یک مسیله ای هم هست
        مرسدس اگر مطمین بود موتور تو ابوظبی دووم میاره تو قطر موتور قبلی رو نمیذاشت.پس این موتور چهارمسابقه ممکنه دووم نیاره.شایدم به خاطر مقدار از دست دادن قدرت باشه.شایدم فقط نخواستن فشار بیخودی قبل عربستان به موتور بیارن.فرضیه های زیادی میتونه وجود داشته باشه.ا
        در کل امیدوارم سه مسابقه رو دوام بیاره که شاهد قهرمانی با یک بازگشت بی نظیر از لوییس باشیم.

    • Amirali

      17

      1

      نقشه پیست رو دیدم
      کلا فکر کنم سه تا پیچ سرعت پایین داره
      این پیست اگر برای مرسدس نباشه خیلی بعیده
      یک جورایی مونزاییه برای خودش
      البته فکر کنم پیچ های سرعت پایین همون مونزا تعدادش بیشتره
      بعیده ردبول چیزی تو چنته داشته باشه.هیچ تیمی تو سه تا پیچ نمیتونه انقدر برتری بگیره.

      • Matin44

        17

        0

        فکر کنم مرسدس این موتور رو برای پیست هایی که مستقیمی زیادی دارند استفاده میکنه مثل برزیل و عربستان درقطر که مستقیمی کمی داشت استفاده نکردن

      • Lewis44

        5

        1

        سلام دوستان خوشحالم دوباره برگشتم به جمع دوست داشتنیتون
        منLH44
        قدیم هستم و همیشه بحث داشتم با انجینیر عزیزمون ولی هیچ وقت بی احترامی یا حرف بدی به کسی نزده بودم که فردی بخواد ناراحت بشه با این حال جز ه.رزنامه نویس ها معرفی شدم و از اول فصل بعد ریس بحرین حسابم بسته شد ولی مهم نیس گذشتو رفت
        منم دیروز یه گیم پلی از پیست جده دیدم سبقت واقعا سخته پیست سرعت بالایی هست و دوسه تا پیچ سرعت پایین داره احتمالا به جز کفی بلندش امکان سبقت هیچ جای پیست نباشه پس با این مود موتوری بالایی که داریم امکانش هست که حتی تو تعیین خط هم یکو دو کنیم

      • Lewis44

        11

        4

        منم یه گیم پلی دیدم اره سه تا پیچ سرعت پایین داره بقیش تقریبا سرعت بالاس فکر کنم اگه به موتور هم فشار نیارن میتونیم این ریس رو هم ببریم.
        واقعا شرایط جوری شده که مکس فقط یه پیروزی دیگه میخواد درصورتی که لوییس همه ریسا رو باید امتیاز کامل بگیره
        از این طرف اگه اینجا بتونیم یکو دو بگیریم خیلی بهمون کمک می‌کنه ولی از والتری همچین انتظاری نمیشه داشت
        والتری تو تعیین خط ها واقعا جز بهتریناس ولی اگه بتونه مکسوپشت خودش نگه داره دیگه خداس

        به نظرتون شانس یکو دو داریم ؟

      • Amirali

        3

        1

        سلام عزیزدل
        خیلیا به ناحق بن شدن متاسفانه مثل اکانت قبلی ممدو
        ولی خوشحالم دوباره برگشتی

    • مَمَّدو

      17

      0

      متن قشنگ و به موقعی بود. ممنون.
      یه خورده از روحیه احتیاط کاری ژاپنی حرصم میگیره چراکه حاضر نیستن مود موتوری قوی تری رو برای ردبول ها تست کنن و در نتیجه طرفداران ردبول فقط چشم دوختن به دست تقدیر و تصادفات داخل پیست و شانس دی ان اف شدن مرسدس!
      با اینحال برای منِ بی طرف، مسابقات بسیار لذت بخشه و دارم کیف میکنم.

      • Amirali

        9

        0

        فدای خودت و خواهر زادت
        هروقت فتحه،کسره یا ضمه تو متنت میبینم واقعا عشق میکنم

    • Arvin.Hamilton 44

      13

      0

      ممنون متین جان:)
      خیلی جالب و مفید بود خیلی هم اطلاعات دادی به ما:)
      بازم مرسی ازت

    • م.یوسفوند

      5

      9

      میشه بفرمایید در خصوص ۱۵اسب بخار قدرت بیشتر خودروی همیلتون،بفرمایید بر اساس چه منبع یا اسنادی؟؟؟ اگه جایی خوندید لطفا با ذکر منبع بیان کنید ممنون میشیم در غیر اینصورت حتما قید کنید نظر شخصی خودتونه

    • Hossein 123

      11

      0

      این قضیه ۱۵ اسب حدس هست دیگه؟
      چون یک متن به شدت شبیه این تو یکی از سا.یت های خودرویی خونده بودم دقیقا همینو گفته بود، البته یک لحظه حس کردم همونه
      جالب بود

    • Hami

      10

      0

      درود. دوست عزیز این ۱۵ اسب بخار که میفرمایید یکذره شک برانگیز هست . اگر امکان دارد منبع این حرف را هم بفرمایید ممنون میشم

    • Monster

      9

      2

      خیلی خوب و بجا ممنون از تو.
      فرمول یک در کل برای هیجان رقابت و پیشرفت تکنولوژی هایی ساخته و سازماندهی شده که به صورت روزمره در سال های اینده استفاده به.
      بنده خوشحالم که‌ حتی باعث درک فنی و دانش مهندسی رو هم به طرفدار های خودش بده
      از اونجایی که دوستان با فن بیان عالی و با دانش رو توی سایت داریم که باعث شدن بیشتر بچها سایت دید خودشون رو به سوی تحلیل های فنی باشن تا فقط به فن بوی های متعصب بودن.
      ممنون از جناب ممدو صابر و مهیار و دوستانی که بدون تعصب کامنت میزارن و مشوق مابقی اعضا میشن

    • مهدی

      3

      9

      بیا پایین باو سرمون درد گرف

  2. McLaren F1

    18

    5

    قهرمانی مثل سال های پیش برای مرسدسه
    شک نکنین

    • Amirali

      17

      7

      ما که از خدامونه
      ولی شما مثل سالهای پیش فشار بخور

    • سامان

      8

      6

      والا ما که داریم بعد برزیل میگیم خاورمیانه واسه ماست ,همش دیسلایک😁😁فقط یه چی میخایم,بوتاس بجنبه و یه یک و دو بگیریم

    • ali

      3

      4

      اره وشتپن به همین راحتی میزاره خخ

  3. Hossein44

    15

    1

    تحلیل پیست جده
    خب یه پیست واقعا خوب با طراحی بینظیر هرمان تیکله که همون طور که از نقشه پیست هم پیداست یه پیست کاملا سرعتی و رقابتی و پیش بینی میکنم یه مسابقه واقعا پرهیجان و خوبی رو شاهد باشیم
    خب بریم سراغ جزئیات پیست مسافت پیست که راننده ها در هر روز طی خواهند کرد ۶.۱۷۵ کیلو متر خواهد بود ریسینگ لاین کاملا مشخصی از نظر من داره و خیلی راحت میشه بهترین ریسینگ لاین رو راننده ها انتخاب کنن ۱۶ پیچ به سمت چپ و ۱۱ پیچ به سمت راست داره در مجموع ۲۷ پیچ که فقط میشه گفت ۳ تا پیچ ترمز گیری زیادی میخواد و پیچ های دیگه رو میتونن راننده ها با سرعت رد بشن و یه چیز عجیب که اصلا شاید اصلا فقط با دیدن نقشه پیست خیلی تعجب و حتی شاید باورتون هم نشه اینه که پیست سه تا محدوده DRS داره😐😐😐😐😐😐😐(خودم اول باورم نشد راستش رو بخواین)
    و این برای ماشین هایی که سرعت خوبی تو کفی دارن فوق العاده خواهد بود و کار راحتی برا سبقت گیری خواهند داشت و از همه مهم تر بیشترین سرعت پیست ۲۵۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و این یعنی رسیدن به بیشترین سرعت در زمان کم برای سبقت در نقاط DRS الزامی تا سبقت راحتی داشته باشن
    امیدوارم خوشتون اومده باشه
    به امید‌ یه آخر هفته پر هیجان و پر اتفاقات هیجان انگیز
    منبع:سایت گرند پری عربستان سعودی

    • Lewis44

      7

      1

      خب ردبول رینگم سه تا منطقه دی ار اس داره

    • Amirali

      4

      2

      همون هرمان تیلکه رو که خوندم فهمیدم تحلیل بسیار خوبیه
      دمت گرم و ممنون

    • Mahdi.drs

      3

      1

      در خصوص سه منطقه دی ار ای گفتن ممکنه یکی رو حذف کنن… بعد دور های تمرینی اگه به نظرشان ایمن باشه۳ تا دی ار اس بذارن اون موقع انجام میشه

  4. مهیار دلجو

    10

    1

    دوستان الان ولتری قبل پایان مسابقه از مسابقه خارج شد اگر بخواد موتور عوض کنه میتونه ؟؟ البته بدون اینکه جریمه ای بگیره ؟؟
    و اینکه شماره فکر مکنید موتور همی میمونه و تحت فشار زیاد از بین نمیره ؟؟
    چون هر لحظه ممکنه یا وسط مسابقه یا بعد عربستان بدبخت کنه تیمو

    • Amin44

      10

      0

      تعویض موتور و قطعاتش همیشه پنالتی داره فقط اگر اولین بار نباشه،نصف پنالتی رو محاسبه میکنن!
      راننده ای که دی ان اف میشه فقط می‌تونه بدون پنالتی گیربکسش رو عوض کنه (که در حالت عادی پنج رده پنالتی داره)
      باز دهی اون موتور تا حدودی دست بوتاس امتحانشو داده اما خب احتمال دی ان اف همیشه وجود داره
      و نمیشه صددرصد گفت که مشکلی تهدید نمیکنه

  5. Erfan

    13

    10

    به عنوان یه طرفدار فراری، دوست دارم تیمی که به قهرمانی های پیاپی مرسدس و همیلتون پایان میده فراری باشه.
    پس به امید این که این فصل مرسدس قهرمان هر دو جدول بشه و فصل بعد فراری خودنمایی کنه!

    • Amirali

      14

      10

      فراری و وتل دو فصل فرصت داشتن
      باز نمیخوام بگم کدوم مقصر بود ولی همین که از دو فرصت استفاده نکردن باعث میشه هم بهشون امیدوار نباشم و هم اینکه بگم این افتخار باید به یکی دیگه برسه

      • Ali

        6

        7

        همین فصل این افتخار به مکس خواهد رسید

      • Amirali

        7

        3

        فقط امیدوارم اگر نرسید باز شاهد زاری و بهانه گیری به سبک بچه گانه در کامنت های شما نباشیم

      • ali

        1

        4

        مرسدس یکی حریف فراری از قدیم بعدش دوست مرسدس قهرمان شه

    • Amin44

      20

      2

      یکی از مهم ترین علت های عدم قهرمانی فتل و فراری تو ۲۰۱۸ و به خصوص ۲۰۱۷ عدم ثابت موندن مود های موتوری طی تعیین خط و مسابقه به شکل امروزی بود
      مرسدس دور دوم کیو سه فیتیله موتور رو باز میکرد و پل میزد(تازه با اون شرایط خیلی از مواقع فتل با اختلاف خیلی کم پل رو از دست داده،برای مثال روسیه ۲۰۱۷) طی مسابقه هم با توجه به اختلاف سرعت کفی که داشتن،نمیشد راحت ازشون سبقت گرفت
      بنظرم اگه مسئله مودهای موتوری مثل امروز جریان داشت قطعا فراری و فتل حداقل یک قهرمانی رو از مرسدس و لوییس می‌گرفتن!
      امسال ردبول پکیج خیلی بهتری داشت ولی خب فعلا نتونستن حریف قدرت موتور مرسدس بشن موضوعی که تو ۲۰۱۷ هم وجود داشت و مرسدس بیشتر با قدرت موتور مسابقه رو در میآورد…
      باید دید تو دو مسابقه آخر چه اتفاقی میفته

      • محمد امین

        13

        7

        فتل میتونست قهرمان باشه، اگر مثل … ها اون مسابقه ی آلمان رو نمی‌رفت توی دیوار و توی سنگاپور مکس نمیزد داقونش می‌کرد و همچنين توی چند تا ریس دیگه… قهرمانی فتل تضمینی بود ، یک سری حوادث خرابش کرد

    • ali

      1

      2

      مرسدس یکی حریف فراری از قدیم بعدش دوست مرسدس قهرمان شه

      • ali

        1

        1

        اون هایی که دیسلایک دادن اسم خودشون نزارن طرفدار فراری

  6. Arash.sz

    14

    4

    سلااااام و درود خداوند به همه ی شماها و مخصوص اونایی که گفته بودن تو قطر اختلاف راننده مرسدس با ردبول کم شده برادر من اون اختلاف برای استفاده کردن از موتور قدیمی مرسدس بوده.شک نکن ک موشک شوالیه برای روزای آخر گذاشته شده بود.آفرین ب تدبیر توتو ولف ک فهمید کجا موتور عوض کنه به همه مرسدس فن ها و الخصوص لویس فن ها💜 این قهرمانی تبریک عرض میکنم انشالله ابوظبی جشن فینال رو میبینم.

    قشنگی دنیا ب اینه کنار هم زندگی کنیم نه مقابل هم💜

  7. Saeid 196

    13

    1

    مسابقه و هزار اتفاق.
    روی کاغذ بله احتمال قهرمانی لوییس و مرسدس بیشتره

    ولی این فصل کم غافلگیر نشدیم

  8. Saeid 196

    13

    2

    نمیدونم چرا
    ولی حس میکنم ردبول حسابی مرسدس رو غافلگیر میکنه

    هم جده هم یاس مارینا

    • Amin44

      14

      8

      ردبول هنوز هم ماشین برتر رو داره! تنها موردی که مرسدس رو داره خوب نشون میده قدرت موتورشونه
      تو حالت برابر قدرت موتور مرسدس حرفی برای گفتن نخواهد داشت چون ماشینشون از لحاظ آیرودینامیکی ضعیف تره، جای ردبول باشم مسابقه آخر مود نهایی موتور رو در اختیار مکس قرار میدم البته به دو شرط اول اینکه با امتیاز برابر دو راننده وارد ابوظبی بشن و دومیش هم اینکه مکس نخواد با یک تصادف قهرمانی رو برای خودش تضمین کنه!

      • بردیا

        8

        17

        دروغ که تو کارت نیست؟
        اره داداش اصلا ماشین مرسدس به گرد پای ردبول هم نمیرسه اون اختلافی که همیلتون باز کرد تو قطر هم فقط تقصیر مکس بود وگرنه که ردبول ماشین برتر رو در اختیار مکس گزاشته بود

      • Amin44

        9

        6

        بردیا اختلاف اصلی بین پکیج مرسدس و ردبول رو به سکتور سه مکزیک تعمیم نمیدم چراکه فقط پیچ سرعت پایینه اما سکتور دو برزیل که چنتا پیچ با سرعت متوسط و پایینه می‌تونه مرجع خوبی باشه! نباید اینطوری تعبیر بشه که چون لوییس دو دهم تو سکتور دو برزیل از دست میده و شش دهم با قدرت موتور تو سکتور یک و سه به دست میاره،یعنی مرسدس پکیج بهتری در اختیار داره
        برآیند قدرت موتور و شاسی و آیرو مرسدس
        فعلا تو پیست های سرعتی از برآیند قدرت موتور هوندا و شاسی و آیرو ردبول بهتره
        اگه یه موتور مرسدس امسال دست ردبول می‌بود اون موقع به اختلافشون پی میبردی

      • Amin44

        8

        4

        البته لازمه که ذکر کنم منظورم از پکیج(شاسی و آیرو هستش نه کل ماشین هر چند که وقتی میگیم پکیج یعنی برآیند همه اون چیز هایی که گفتم)

      • بردیا

        10

        1

        Amin 44
        اره خب تو پیچ ها ردبول بهتره ولی توی کفی ها جوری زمان به دست میاره که کلا کلا پیچ ها میره کنار

      • mrz_ir

        12

        0

        ایرو رو قبول دارم اما شاسی رو نه
        شاسی مرسدس اونقدر شاسی با کیفیتی هست که یه راننده در اول تجربش باهاش راحت باشه.
        اما ردبول یه راننده بعد از نوزده بیست مسابقه درگیره با ماشین
        این قدرت مهندسی تیم رو میرسونه که ردبول هیچکس بجز مکس نمیتونه برونه اما مرسدسو راسل توی یه اخر هفته به شدت راحته

      • Arash

        9

        0

        این برتر بودن مرسدس فقط بخاطر نو بودن پاوریونیت نیست. کلا پاوریونیت مرسدس از ردبول قوی تر هست. حتی اگه هردو نو باشن.

      • Miladangler

        6

        6

        امین جان احمقن اگر این حقه قدیمی رو تو جده پیاده نکنن . اونم نه مکس یا چکو با همیل بلکه پیر با همیل . چرا ؟ چون این نتیجست که میمونه و فرمول یک بسیار کثیف تر از این حرفاست .

      • Miladangler

        2

        8

        در ضمن همه به بوتاس اشاره میکنن .اگه چکو به خودش بیاد هرچه زودتر که بعید میدونم هردو قهرمانی از ردبوله

      • Amin44

        10

        1

        آره میلاد جان بر خلاف داداشم امیرعلی،بنظرم ردبول قطعا و حتما سناریو تصادف رو هم بررسی کرده و در نظر داره
        شما فرمودی گسلی بنده میگم حتی سونودا هم گزینه خوبیه و فقط کافیه تو لپ شدن یه نمه به لوییس سخت بگیره حتی یه بال جلوی شکسته از لوییس هم می‌تونه برای مکس کارساز باشه
        و ورق رو برگردونه

  9. مکس مارکز⚡😺🧡

    13

    1

    امیدوارم ادرین نیوی یه فکر اساسی کرده باشه وگرنه دیگه باید باقهرمانی بابای کنیم که این طوری تو‌اخر فصل خیلی ناراحت کنندس خودم شخصا خیلی از اوضاع ناراحتم که بودن رقابت چرخ تو چرخ اینطور ببازیم

  10. بردیا

    11

    1

    وقتی دیدم مکس پنالتی گرفته خوشحال شدم گفتم قطعه موتور عوض کرده ولی بعد مسابقه دیدم اسلا پنالتیه برای چیز دیگه بود😑

    • Amirali

      5

      1

      هوندا چون کلا سناریو مود بالا رو تست نکرده کاملا منتفیه این قضیه براش
      انقدر بی تجربه ان به نسبت مرسدس که حتی اگه موتورشون بهتر باشه هم بازم بعید میدونم بتونن مود مناسب رو پیدا کنن

  11. Parsa911

    8

    2

    راستی این مسابقه فکر کنم اولین بار بود که شنیدم به همی میگن بیا باکس میگه نه لاستیک ها خوبه

      • Parsa911

        10

        1

        شوخی ولی خودم بیشتر با زمانی حال میکنم که میگه بنو لاستیک ندارم بعد سریعترین دور میزنه حس باحال تری داره تا بگه لاستیکم خوبه

    • Erfan

      8

      1

      جوری که من دیدم، اکثر مواقع که که به لوییس میگن بیا پیت، میگه لاستیک هام خوبه. توی ریس قبل هم لاستیکاش واقعا خوب بود. ولی نیازی نبود ریسک کنن و استراتژی متفاوتی نسبت به مکس بچینن براش.

    • Sebmm

      7

      7

      اتفاقا اون لحظه گفت لاستیکام خوبه چند دور سریع بزنم و تیم زد تو دهنش گفت شرورور نگو بیا باکس باکس اونم سریع اومد😅😅😅😅😅😅

      • Amin44

        10

        4

        Sebmm:نمیدونم مشکلت چیه که همش میخوای با توهین حرفاتو پیش ببری!
        امیدوارم حل بشه

      • Sebmm

        12

        4

        نمیدونم میخوایی از اب گل الود ماهی بگیری…. اینطوری منم جواب بدم درسته؟؟؟؟

        من لحظه ی باکس باکس رو توضیح دادم ک با شوخی توضیحش دادم توهین هم نکردم کسی هم الکی ناراحت نشه
        اینجا ب ی نفر من ی توهین کردم ک تو همین سایت هم هستش من از روی احساس و کم فکری بود ک ب خرج دادم و بعدا هم پشیمون شدم کارم اشتباه بوده و تکرار هم نمیکنم هیچ زمان و در هر صورتی ک باشه خلاصه….
        الان هم فقط ی شوخی بود اگه شما پنداشتید ک توهین کردم ب رانندتون از شما و رانندتون و فنهاش معذرت میخوام

      • Sebmm

        8

        4

        در ضمن مطمینی ک من با توهین حرفامو پیش بردم؟

        حتی ب فتل راننده مورد علاقم ک بعضی دوستان گاها توهینهای خوبی میکنن من با ارامش جواب میدم بعضا هم جواب ندادم

  12. مَمَّدو

    9

    0

    بچه!
    یه موضوع جذاب بگین تا روش کار کنم.

    • مَمَّدو

      10

      1

      “بچه ها” منظورم بود = دوستان ، یاران 😂

      • Hami

        7

        2

        درود ممدو عزیز هنوز موضوع جالبی وجود ندارد . ولی در آخر فصل میشود روند تغییرات مرسدس برای منطبق شدن با قوانین جدید و رسیدن به ترکیب ایده ال برای به چالش کشیدن دوباره ردبول را بررسی کرد .

      • مکس مارکز⚡😺🧡

        6

        1

        ممدوی عزیز میشه خواهش کنم تا اخر فصل یک مطلب راجب مکس وحضورش تو ردبول چه قهرمان شد وچه نشد بنویسید نمیدونم چه حسی نسبت به مکس دارین چون می دونم از طرف دارای سب هستین مثل من امااگه راجبش بنویسید خیلی خوشحال میکنین مکس فنای سایت ازجمله خودم رو😇😅🌹🙏👍🏁

    • Arvin.Hamilton 44

      9

      2

      ممدو جان
      میتونی یه دونه تحلیل از پیست عربستان بری کیف کنیم؟ :))
      اگه میتونی که خیلی ممنونت میشیم اگه بنویسی راجع بهش به نظرم خیلی جالب میشه:)
      بفرما این هم ایده بچه😂😂 (شوخی میکنما؛ناراحت نشی یه موقع:))

    • رضا سلطانی

      8

      2

      راجع به جنگ توسعه ماشین ها در طول فصل اگر بنویسی ممدو جان خیلی خوب میشه
      مثلا پارسال ردبول تا پایان فصل به شدت خودش رو به مرسدس نزدیک کرد و امسال برعکس. مرسدس امسال جنگ توسعه رو برده و از ردبول سریعتر شده. با مثلاً ۲۰۱۸ که مرسدس خیلی قوی برگشت

      • Mohammad44

        6

        3

        مرسدس جنگ توسعه رو نبرد صرفا داره مود های موتوری بالاتر استفاده می کنه همین!!!!
        اون موتور عوض کردن های پی در پی های والتری هم برای مادیفای کردن انجینی بود که بتونه ۴ ریس آخر رو با مود های بالا جواب بده
        به طور کلی می گن اگه مرسدس بتونه فصل رو در بیاره به خاطر همین فاین تیون ها و تنظیمات بهینه ایه که بعد مکزیک رسیدن بهش البته یه چیز رو یادم رفت سرعت کفی مرسدس یه بخشیش به خاطر نوآوری سیستم تعلیقشونه که رو کردن و به نوعی می گن اکتیو سسپنشن هست (البته در چارچوب قانون) و نسبت دادنش به ۱۵ اسب اضافه تر و اینا فکر نکنم درست باشه!!!!

    • Sebmm

      11

      1

      اقا ممدو این بال مرسدس قضیش داره جالبتر میشه ی کمی رو اون کار کنی اطلاعات بدی ممنون میشم ب شخصه😅😅😅

    • Hossein 123

      9

      1

      چرا فراری یا ویلیامز اینجوری سقوط کردند شاید جالب باشه (جفتشون در حال ریکاوری هستند البته الآن)

    • مکس مارکز⚡😺🧡

      6

      3

      ممدو عزیز میشه خواهش کنم اخر فصل چه‌مکس قهرمان شد چه نشد راجبش مطلب بنویسید نمیدونم نظرتون درباره مکس چی هس ولی میدونم مثل من سب روخیلی دوست دارین وشاید بخاطر سب مکسو دوست نداشته باشین ولی لطفا اگه وقت کردین یه مطلب راجب مکس بنویسید خوشحالم میکنید😅😇😇🤗🙏👍

    • مَمَّدو

      7

      1

      ممنون از توجهتون دوستان خوبم.
      ضمن تشکر از کسانی که تحلیل و معرفی پیست عربستان رو کار کردن، برای این هفته یه تحلیل مفصل میرم واسه پیست جده.
      راستی پیشنهاد شرح و بررسی مکس ورشتاپن در ردبول هم بسیار جذابه که انشاءالله در هفته های آتی یه تحقیق میرم براش.
      ممنون از پیشنهاد ها و روحیه بخشی هاتون. ❤❤🌹🌹

    • Amirali

      5

      1

      ممدو جان
      به نظرم تحلیل جنگ های روانی بین مکس و لوییس خوبه
      امسال واقعا کمتر از اون چیزی که انتظارش رو داشتیم جنگ روانی دیدیم میخوام ببینم در مورد بخش های نهان تر هم همینطوره یا نه.
      یک ایده دیگه هم هست اینکه در تک تک مسابقات عملکردشون رو بررسی کنی و در نهایت پیش بینی خودت رو داشته باشی.در نهایت هرچیزی به قلم تو باشه قطعا ارزش خوندن داره.

  13. ایرن

    12

    1

    دیشب تونستم مسابقه رو ببینم. شاید توی زندگیم سرجمع ده مرتبه نشده که یه مسابقه ورزشی رو به شکل بازپخش (غیر زنده) ببینم.

    برام عملکرد چند راننده جالب بود.
    لکلرک: با توجه به جاسگاه شروع مسابقه بین لکلرک و ساینز وقتی در نظر میگیریم این فاصله در اواسط مسابقه تقریبا به چند ثانیه میرسه و فراری یه دابل پیت استاپ میزنه باید به عملکرد لکلرک نسبت به ساینز تبریک گفت. تعویض چرخ دوتایی فراری هم عالی بود. یکیش 2.2 ثانیه و دومی 2.4
    فراری قبلا توی یه شرایط عادی یک پیت استاپ زیر 2.5 ثانیه رو نمیزد. اما الان دوتا با فاصله چند ثانیه اونم با این اعداد. آفرین. امیدوارم توی همه چیز همینقدر عالی پیشرفت کنه.
    آلونسو. با لاستیک سافت که فکر کنم 2 دور هم توی تعیین خط باهاش زده بود 25 دور رانندگی کرد. یعنی تقریبا 27 دور با لاستیک سافت. در صورتی که فکر کنم اولین پیت استاپ لاستیک سافت توی دور 14 یا 15 بود. نکته اینجاست که استفاده بیش از حد از این لاستیک موجب افت محسوس عملکردش نشد. واقعا عالی بود. مخصوصا اینکه با سکو تموم شد.
    فتل: من که متوجه نشدم چرا توی استارت انقدر ضعیف عمل کرد و 7 رده از دست داد. اما عملکردش روی تایر سافت حتی از آلونسو هم بهتر بود. دقیقا لاستیک سافت فتل مثل لاستیک آلونسو توی تعیین خط دو دور استفاده شده بود. یعنی مجموعا 29 دور با لاستیک سافت حرکت کرد. و تونست با استراتژی تک پیت استاپه دوباره به رده دهم برسه و هفت رده کسب کنه. در مورد فتل هم میبینیم که مثلا ریکاردو با خودروی بهتر نمیتونه سبقت بگیره. حتی با لاستیک بهتر و البته گسلی هم همینطور (هرچند گسلی این مسابقه واقعا بد بود) فقط برام عجیب بود که چرا مثل آلونسو برای فتل هم هارد نبستند و بهش مدیوم دادند. لابد دلیلی داشته…

    اینها نکات مثبت بود. اما چند راننده هم ضعیف بودند و از این بابت برام جلب توجه کردند.
    بوتاس: کاری با پنچریش ندارم. اما عجیبه برام که نسبت به لکلرک حتی 2.2 ثانیه فقط در یک دور زمان کسب میکنه (عدد وحشتناکه) اما وقتی میرسه پشت لکلرک 4 یا 5 دور طول میکشه سبقت بگیره!!! همینطور دوری که منتهی به رسیدنش به پشت سر نوریس شد تقریبا 1.8 ثانیه از نوریس سریعتر بود اما 5 دور طول کشید که سبقت بگیره. جبران فاصله 2.2 و 1.8 ثانیه ای در فقط یک دور رو باور کنیم یا 5 دور پشت سر خودروی جلویی موندن رو (این دو عدد حین مسابقه روی مانیتور نمایش داده شد. من که فکر نکنم این اعداد صحیح باشند. تعجب کردم و باورش سخته برام. حتی حدس میزنم که اشتباه دیده باشم)

    پرز: پرز عالی بود. اما چرا نمیتونست از آلونسو سبقت بگیره؟ آلونسو فوق العاده بود اما خب به هر حال ماشین زیر پای پرز دومین خودروی داخل پیست بود. به نظرم این سوال کل مسابقه ی پرز رو تحت تاثیر قرار میده.

    بقیه راننده ها هم خیلی دقت نکردم یا به چشمم نیومدند.

    و دو راننده برتر. لوییس و مکس. واقعا حیفه که یکیشون قهرمان میشه و اون یکی دوم. هر دوشون لیاقت قهرمان شدن رو دارند. فقط حیف و صد حیف که در انتها فقط یک نفر میتونه مقام قهرمانی فصل رو به دست بیاره.

    • Amin-sdg

      12

      1

      تو مصاحبه های بعد مسابقه چند تا چیز متوجه شدم:

      ۱- دنی ریک تو این مسابقه تو پمپاژ بنزین ماشینش مشکل داشته و سر همین زمان از دست میداده

      ۲- رده های زوج کلا خوب نبودن برای استارت و دلیل اینکه فتل هم این قدر رده از دست داد این بود که تو پیچ یک رفت بیرون پیست و طبق گفته خودش خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر میکرده شن بوده اونجا و سر همین این همه رده از دست داده

      ۳- گسلی هم تا اونجایی ک متوجه شدم مشکل لاستیک داشته ولی دقیق نفهمیدم مشکلش چی بوده.

      • SUPER FAST 16

        5

        1

        دنی ریک مشکل کم بودن بنزین تو باکش رو رو داشت مثل اینکه تیم مکلارن به اشتباه براش بجای ۱۰۰لیتر بنزین ۹۰ لیتر بنزین گذاشته بود و دنی مجبور شد کل مسابقه مدیریت بنزین بکنه و همین دلیل سرعت پایینش بود.

    • mn.a

      7

      2

      در کل آخر هفته ای که گذشت سب علی رغم اینکه عملکرد فوق العاده ای داشت و پیس خوبی از ماشین میکشید، به همون اندازه هم بدشانس بود. بدشانسی اول که دور تعیین خط به اون صورت تموم شد. بدشانسی دوم هم مربوط به استارت مسابقه هست. اگر آنبورد رو ببینید متوجه میشید که بوتاس چه استارت افتضاحی داشت و سب پشت بوتاس بلاک شد و پیچ یک هم بازم فرمون دادنه بوتاس به بیرون و اصلاح فرمون سب و بقیه داستان هم خودتون حتما میدونید..
      ناگفته نماند استراتژی تیمی هم خوب بود. سب تنها ماشینی بود که سافت مدیوم بست. همین استراتژی و تایر منیجمنت، سب تونست کامبک کنه.

    • Saeid 196

      8

      2

      دقیقا
      من مکس فن هستم. ولی واقعا حیف که یکی شون قهرمان نمیشه.

  14. Arash.sz

    11

    3

    خدایاااا موتور جدید همیلتون رو سالم و سلامت نگهدار همون قدرت برزیل ک ۲۵ بار سبقت گرفت رو برای ما بزار و در ضمن به دوستان گلم بگم ک مکس به گاراژ موقع مسابقه برزیل گفت حدود ۳۰ کیلومتر سرعتش از من بیشتره و کسایی که مسابقه رو دیدن میفهمن

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      9

      2

      پیست جده سرعت متوسط بالایی داره این بزرگترین مزیت به حساب میاد.هر چند که هنوز مسابقه رسمی توی این پیست برگزار نشده اما با توجه به اینکه مرسدسی ها اکثرا ستاپ خوبی پیدا میکنن و لوئیس مود برزیل رو در اختیار داره و از طرفی لوئیس دیگه پنالتی نداره و نیازی به فشار آوردن بالا نیست(😀)همه اینها باعث میشه که بخت اول رو لوئیس بدونیم.اما در مورد والتری میشه گفت اگه روند خوبی داشته باشه لااقل باید بالاتر پرز تموم کنه.
      اگر لندو بتونه با موتور مرسدسش بین ردبولی ها تموم کنه کار استراتژی برای ردبول از حالت عادی هم سخت تر میشه!
      این فصل هر وقت طرفداران هر تیم خیالشون از مسابقه بعدی راحت بوده برعکس شده! نمونش قبل ریس آمریکا و و بعد مکزیک که نظر ها ۱۸۰درجه تغییر کرد.
      باید دید ردبول برای گرند پریکس عربستان چیکار میکنه که اگه برنامه خاصی نداشته باشن میشه گفت که همه داشته هاشون رو برای مسابقه پایانی میذارن.
      به امید قهرمانی مرسدسی ها✌

  15. سیاوَرشَن Kurd

    7

    1

    توی یکی از سایتها یه خبری از بینوتو خوندم که گفته بی صبرانه منتظر شروع فصل بعدیم و توی یه بخش دیگه از صحبتاش وعده داده با اومدن مقررات جدید، تو هر مسابقه برای سکو و پیروزی بجنگه و چیزی کمتر از این شکست تلقی میشه⁦🤷🏼‍♂️⁩

    امیدوارم به این قولی که داده عمل کنه

    • Amirali

      7

      5

      عجیب نیست منتها فکر نمیکنم به گرد پای مرسدس هم برسن
      باید با ردبول سر رتبه سوم بجنگن
      بی صبرانه منتظر جنگ درون تیمی همیلتون و راسل هستم
      امسال که معلوم شد بهترین راننده گرید کیه
      سال بعد تنها کسی که میتونین بگین بهتر از لوییسه رو هم به امید خدا شکست میده تا دیگه بدون هیچ حرف و حدیثی بتونه یک خداحافظی رویایی داشته باشه.

      • Arvin.Hamilton 44

        7

        0

        امیرعلی جان
        لوییس با مرسدس تا پایان فصل 2023 قرارداد داره،تا سال دیگه نیست تا پایان سال 2023 هست

      • Arvin.Hamilton 44

        6

        0

        چون گفتی سال بعد بتونه شکستش بده و یک خداحافظی رویایی داشته باشه این رو گفتم که تا پایان فصل 2023 قرارداد داره
        اگه اشتباه هم برداشت کردم از کامنتت،ببخشید:)

      • Amirali

        6

        1

        آروین عزیز منظورم از خداحافظی رویایی در سال 2022 نبود حتی ممکنه بعدش هم تمدید کنه
        منظورم اینه که در حالتی خداحافظی میکنه انشاالله که هیچ راننده ی بزرگی نتونسته شکستش بده در مجموع
        نیکو و باتن هم فقط یک فصل بودن اگر مجموع رو هم ببینیم شکست خوردن

      • Amirali

        5

        8

        علی کوچولو
        برای اینکه بدونی نظریه بهتر بودن راسل از مکس رو استاد من و خودت مهریار صالحی مطرح کرده
        هرچند اصلا ممکنه نشناسی
        ولی کسیه که دو برابر سالهای سنت فرمول یک دیده

      • Parsa911

        3

        0

        امیرعلی نیکو با باتن خیلی فرق داره نیکو سر قهرمانی جهان شکستش داده اونم تو ماشین برابر پس کم چیزی نیست و اگر بازم بودش شک نکن بازم شکستش میداد ولی به دلیل هایی که نمیدونیم رفت ( از نظر من الان همی بهترین راننده هست)
        در اخر هم اینکه بهتره دوستان پیج اگر نظرشون با ما فرق داره با لفظ هایی مثل کوچولو یا … صدا نکنیم

  16. Candis

    5

    14

    ي بلایی سره مرسدس تو عربستان میاد! این متن همینجا بمونه!

  17. mahyar

    4

    6

    چیزی که هست اینه که هیچ داده ای وجود ندارد که بگه مکس آیا از همون انجین روسیه استفاده می‌کنه یا این که هوندا اونو گذاشته برای مسابقات آخر …
    یا این که برای عربستان مود اگرسیو باشن و برای مسابقه آخر یک پنالتی موتور و سوم شدن کفایت می‌کنه .
    منظورم اینه که هوندا یا برای مسابقه بعدی مود موتور مکس رو بالا می‌بره . یا کلا بیخیال قهرمانی میشن .
    به نظرم ردبول ی چیزی رو هنوز رو نکرده .

    • Amirhossein.gz

      12

      2

      مود موتور بالا بردن همینطوری نیست که بیان یه دفعه مود موتور رو ببرن بالا
      مرسدس که بهترین موتور گرید رو داره چندین مسابقه موتور بوتاس رو عوض کردن تا به یه مود خوب رسیدن اونوقت ردبول همینطوری نمیاد مود موتور ببره بالا سر هیچ
      چیزی که شاید همون مسابقه به خاطر موتور dnf بشن و دیگه قهرمانیشون رویابشه
      بنظرم مرسدس برنده مسابقه جده میشه
      و برای یاس مارینا هر دو تیم مرسدس و ردبول آبدیت میارن.

      • mahyar

        4

        4

        اصلا منطقی نیست که ی موتور سازی مثل هوندا برای همچین شرایطی کودهای بالاتر رو امتحان نکرده باشه .
        غیر ممکنه . موتور شهری که هیچ چیز خاصی ندارد بعد از کلی تست و بالا پایین کردن هزارتا فاکتور به یک نقطه اپتیمومی میرسن . دور از تصوره که هوندا فقط موتور رو برای مثال مود موتور یک تا ده تنظیم کرده باشه .

        پیشبینی من . عربستان یا ردبول می‌بره و برای مسابقه آخر موتور عوض میکنن . یا دوم میشه قطعا مسابقه آخر رو هم لویس اول میشه .
        پس هوندا یا باید ی حرکتی بکنه یا این که در هر صورت اونا دوم میشن . وقتی میگیم در هر صورت یعنی یا الان یا هیچوقت .

      • DavidKame

        0

        0

        کدوم تیمی رو دیدی مسابقه آخر آپدیت بیاره که معلوم نیست درست کار کنه یا نه

    • Lewis44

      9

      1

      به نظرم منطقی نمیاد که بخوان موتور قدیمی رو مودشو ببرن بالا چون احتمال سوختن موتور هست از طرفی هم تو عربستان اگه انجین پنالتی بگیرن اونم تو پیست خیابونی که سبقت آسون نیست شاید ایده جالبی نباشه فکر میکنم ردبول چشم دوخته به dnfکردن لوییس که اونم اگه تعیین خط یکو دو کنیم لوییس همون پیچ اول کارو تموم می‌کنه فاصلشو زیاد می‌کنه

      • mahyar

        1

        3

        درست میگی موتور قدیمی ریسکه .
        اما ما هیچ داده ای نداریم که بگه مکس با موتور روسی چند مسابقه رو شرکت کرده بوده .
        موتور سوم مکس فقط 4 مسابقه رو دیده بوده تا این که توی روسیه تعویضش کردن .
        و هیچ داده ای وجود نداره که آیا باهاش مسابقه بیشتری هم دادن یا نه . چون اونا میتونستن تا الان یعنی تا قطر باهاش 9 مسابقه رو داده باشن یا این که تا قبل از قطر و برزیل هشت مسابقه موتور رو کنار گذاشتن و هنوز یک پاوریونیت نو داشته باشن .
        و بله اگه ردبول و هوندا برای این موضوع پیشبینی کرده باشن الان میتونن با یونیتی که 2 تا گرنپری رو رفته مسابقه بدن .
        و از اونجایی که هیچ داده ای وجود نداره که توی هوندا و ردبول چه خبره نه میتونیم بگیم موتورش نو هست و نه میتونیم بگم موتورش کهنه هست .
        اما اگه توی عربستان مود رو بالا نبرن دیگه از قهرمانی خبری نیست . مگه برای مسابقه آخر ی کاری بکنن که اونم بعیده .
        اگه عربستان رو اول بشه .
        میتونه برای گرندپری آخر با ی پنالتی موتور خودشو توی رده حتی سوم تموم کار رو که شدنی هم هست

  18. مهران آله

    11

    1

    به احتمال زیاد و برعکس روند جدول ، همیلتون قهرمان جهان میشه …

    بنظر میاد مرسدس یه استراتژی برای دوتا مسابقه پایانی طراحی کرده که باعث نگرانی ردبول شده ( طبق حواشی اخیر و مطرح کردن بهانه های غیر مستند ) ، چون شرط لازم ( و نه کافی ) برای قهرمانی مرسدس ، اینه که همیلتون از دو راننده ردبول در عربستان و ابوظبی امتیازات بیشتری کسب کنه .

  19. Amin44

    9

    5

    دوستان شک نکنید هم هوندا تو واحد قدرت
    وهم مجموعه ردبول و حتی تیم خواهر برای دو مسابقه آخر برنامه خواهند داشت
    میخوام پارو فراتر بذارم و بگم احتمالا مرسدس هم با ویلیامز برنامه هایی در صورت نیاز اجرا خواهد کرد و راسل رو که مطمعنیم و لطیفی هم به خاطر پول میشه روش حساب کرد
    به قول میلاد از این دست اتفاقات کم تو فرمول یک نیفتاده و امسال هم شدیداً مستعد اتفاقات غیر قابل پیش‌بینیه
    حتی در مورد برتری مرسدس تو عربستان هم نباید مطمعن بود
    چون ردبول هم چیزی برای از دست دادن نداره

  20. saman44

    4

    4

    من این فصل برام جای تعجب هست ،والتری توی تعیین خط عالی کار میکنه مسابقه کلا براش مهم نیست ،بنظرمن اگه مثل پرز کار میکرد این فصل خیلی راحتر همیلتون میتونست امتیاز کسب کنه.اگه این دوتا مسابقه نتونه کمکی کنه مکس قهرمانه ،من خودم دوسدارم لوئیس قهرمان شه .👌🏻44

  21. Mehriar Salehi

    15

    2

    یکم برام جالبه که پیشاپیش خیلی از کاربران، جده رو با قاطعیت پیست مرسدس عنوان میکنن.

    من هیچ پیش بینی خاصی درباره اش ندارم، یه سری مسائل بنظرم میاد که عنوان میکنم و بازم تهش “نمیدونم” هست چون درباره پیست ناشناخته ایی داریم صحبت میکنیم.امسال حتی پیست های شناخته شده هم خیلی هاشون بر خلاف انتظار پیش رفتن.

    مرسدس مطمئنا با پاوریونیت برزیلش و همچنین سیستم تعلیقی که از چند ریس پیش برای پوش کردن عقب ماشین به زمین معرفی کرده، میتونه خوش بین باشه.

    اما یه نگاهی که به آمار میندازیم، سرعت متوسط یک پیست، دیکته کننده شرایط کلی ستاپ ماشین (ایرو، شاسی، تعلیق و عملکرد موتور) هستش.
    پیش بینی میشه متوسط سرعت این پیست نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر برساعت باشه که جده رو تو رنج سیلوراستون، اتریش و کمی پایین تر از مونزا قرار میده.نزدیکترینش رو میشه گفت سیلوراستون با ۲۴۷-۸ کیلومتر بر ساعت.
    با نگاه به این سه پیست، اصلا نمیشه گفت که مرسدس تیم برتر مطلق بوده توشون و بر همین اساس هم من زیاد دلیلی نمیبینم که یک برتری مطلق تو جده منتظرشون باشه.

    تنها پیست های گریپ پایین امسال هم موناکو و باکو بودن که از این طرف ردبول میتونه با نگاه به عملکردش رو آسفالتهای گریپ پایین، خوش‌بین باشه به این پیست.همچنین عوض کردن دایرکشن تو پیچهای سرعتی و بادی.

    مسائلی مثل مچ بودن استایل پیست با رانندگی مکس و لوییس، دمای هوا طی سشن ها که عملکرد مستقیم رو توربوشارژر ماشین میزاره و … اینا بماند.

    صرف اینکه بگیم مرسدس یه موتور قوی تو برزیل داشته، میبنده پشت ماشین، آ برو که داریم، به این سادگی فکر نکنم باشه و هردو تیم علتهای خوبی دارن برای امیدواری.

    این کامنت هم نه رد کردن برتری مرسدس بود نه ردبول، فقط خواستم توضیح بدم که پارامترها اونقدر زیادن که اساتید یکم از این “قاطعیتشون” تو پیش بینی کم کنن بهتره چون هر دوتا کمپ خیلی راحت میتونن نا امید بشن.

    • SUPER FAST 16

      8

      2

      آقای صالحی قشنگ بیان کردید،از لحاظ نوع نگاه و فن بیان مسائل مربوط به اف وان بین شما و حامد خان م ج د اختلاف چندانی نیست ولی با اجازه حامد رو یخورده بهتر میدونم،قصدم از نام بردن اسم حامد معرفیش بود به کسایی که شاید نمیشناسنش،توضیح بیشتر بدم شاید تای ی د ن ش ه

      • Mehriar Salehi

        7

        0

        من خودم گزارشاشو خیلی دوست داشتم وقتی لایو بود.
        آدم دان تو ارثی هم هست، یه بار بهش گفتم یه جاها کلا وسط گزارش غیبت میزنه آدم یاد جواد خیابانی میافته، جای جبهه گرفتن کلی هم تشکر کرد بیچاره از انتقاد به شوخی!
        برعکس بیشتر این مفسرهای داخلی و خارجی که دیدم…شما جو ساوارد، خیلی اطلاعات اینسایدر قوی داره، یه کلام خلافش بگید، ۱،۲،۳ بلاک! انقدر دگم داره!
        ولی حامد واقعا کارش درسته.

      • Sebmm

        0

        0

        دقیقا معرفیش میکنی دوست عزیز تا ماهم از نظراتش بهره مند بشیم

    • ایرن

      0

      1

      یه نکته خیلی مهم شرایط جوی روز مسابقه هست.
      مثلا امسال دیدیم برخی تیمها ، خودروشون توی سرعت های مختلف باد ناپایدارتر میشند. مثلا ویلیامز که تیم مورد علاقه شما هم هست توی پیستهایی که وزش باد داشتیم اصلا خوب نبودند.
      این فقط یه مثال بود که نشون میده روز مسابقه میتونه خیلی آیتم های مختلفی تعیین کننده برای عملکرد یک تیم باشه. یکیش هم میتونه شدت وزش باد و زاویه وزش باد نسبت به پیست باشه.

      پس به قول خودتون باید پیش داوری نکنیم و یه سیب رو میندازی بالا هزارتا چرخ میخوره تا بیاد پایین.

      حالا به نظرتون این آیتم شرایط جوی در چه صورت میتونه به نفع مرسدس باشه و در چه صورت میتونه به نفع ردبول؟

    • Mahdi.drs

      0

      0

      با قاطعیت نمیشه گفت به خصوص به نظر میرسه ردبول هم باله عقب رو دستکاری کرده و توی سقف سرعت بهتر از قبل شدن ولی موتور لوییس قدرت زیادی داره و میشه گفت اگه بخوای یه حدس بزنید کی از جده سربلند بیرون میاد انتخاب اکثر لوییس هم هست که طبیعیه

  22. Ferrari_leclerc

    4

    3

    هر پاوریونیت قیمتی حدودا دو میلیون دلار داره اما موتور احتراق داخلی قیمته حدودیش رو نمی‌دونم
    باتوجه به سقف بودجه و تعویض موتور و پاوریونیت های پیاپی برای دو ماشین مرسدس و مثلاً چهار تا dnf بوتاس و یکی برای لوییس که خسارات سنگینی به همراه داشتن مثل داغون شدن ماشین بوتاس تو ایمولا و…و تعویض قطعات دیگه،هزینه های جانبی و هزینه های مربوط به طراحی و ساخت ماشین ۲۰۲۲، اینکه واقعا سقف بودجه رعایت شده باشه تقریبا غیرممکن به نظر بنظر میرسه.
    من اتهامی به مرسدس یا هیچ تیم دیگه در این زمینه نمی‌زنم اما بنظر میرسه سقف بودجه ای که اعلام کردن چیزی هست که یا نظارت دقیقی روش نمیشه انجام داد یا تیمها روشهایی برای دور زدن این موضوع دارن‌.

    • mahyar

      1

      2

      هزینه توسعه هر موتور احتراق داخلی هوندا ۳۰۰ میلیون دلار
      هر دونه ای که تولید بشه ۳۰ میلیون دلاره
      سقف بودجه نمی‌دونم چقدره ولی مرسدس هم ی چیزی توی این مایه هاست

      • mahyar

        1

        1

        از تحقیق و توسعه منظور مثلاً موتور ۲۰۲۰ سیصد میلیون دلار . یعنی طراحی و آزمون خطا و…
        و قیمت هر پاور یونیتی که تولید بشه سی میلیون دلار

    • Amir-80

      0

      1

      البته ردبول از هوندا موتور میگیره و به نظرم نسبت به مرسدس که خودش سازنده است براش گرون تر بیوفته .

  23. مهدی

    2

    11

    مکس قهرمان
    رفتارتونو در میاره این سری😁

  24. Ferrari_leclerc

    4

    1

    احتمالا آخرین موضوعی که هورنر بره سراغش همین رعایت نکردن سقف بودجس.تازه علاوه بر هزینه هایی که تو کامنت قبلی نوشتم،هزینه آپدیت هارو هم اضافه کنید.
    تیمها با یه تصادف شدید نگرانی خودشونو بابت رعایت سقف بودجه اعلام میکردن حالا چطور مرسدس با این لیست بلند بالای هزینه هاش این موضوع رو رعایت کرده یا نه جای سوال داره

  25. Ferrari_leclerc

    6

    0

    دوستانی که صحبت از تصادف عمدی مکس با لوییس برای تثبیت قهرمانیش میکنن اطلاع داشته باشن تصادفی که نوعی برخورد غیر ورزشی و عمدی باشه در فرمول یک جریمه خیلی سنگین داره كه می‌تونه ۲۵ امتیاز منفی باشه.
    تو رقابت قهرمانی در مسابقه های پایانی همه چیز بشدت زیره نظره و باید بگم این ورزش اسمش فرمول هست بخاطره
    مجموعه ای کامل از قوانین که در همه زمینه ها دقیقترین و بیشترین تعداد قوانین مصوب در بین ورزشها رو داره
    اینکه گاهی مثلاً در جریمه ها سلیقه ای و غیر یکسان عمل میشه بخاطره بعضی سیاست های مقطعی یا اعمال نفوذ تیم ها و …هست وگرنه با وجود بعضی خلاء های قانونی که هنوزم وجود داره این ورزش قوانین تقریبا کاملی داره با توجه به ماهیت موتور اسپورت که تنظیم قوانین عادلانه بسیار سخته توش

  26. Ferrari_leclerc

    5

    0

    دوستانی که صحبت از تصادف عمدی مکس با لوییس برای تثبیت قهرمانیش میکنن اطلاع داشته باشن تصادفی که نوعی برخورد غیر ورزشی و عمدی باشه در فرمول۱ جریمه خیلی سنگین داره كه می‌تونه ۲۵ امتیاز منفی باشه.
    تو رقابت قهرمانی در مسابقه های پایانی همه چیز بشدت زیره نظره و باید بگم این ورزش اسمش فرمول هست بخاطره
    مجموعه ای کامل از قوانین که در همه زمینه ها دقیقترین و بیشترین تعداد قوانین مصوب در بین ورزشها رو داره
    اینکه گاهی مثلاً در جریمه ها سلیقه ای و غیر یکسان عمل میشه بخاطره بعضی سیاست های مقطعی یا اعمال نفوذ تیم ها و …هست وگرنه با وجود بعضی خلاء های قانونی که هنوزم وجود داره این ورزش قوانین تقریبا کاملی داره با توجه به ماهیت اتوموبیل رانی که تنظیم قوانین عادلانه بسیار سخته توش

    • Alii

      0

      1

      اگه پرز بزنه چی؟
      اگه گسلی یا سونودا بزنن چی؟

      بنظرم اگه لوئیس و مکس کنار هم استارت بزنن
      هیچ کدوم توی پیچ های اول کوتاه نمیاد و احتمال برخورد بینشون هست

      البته که تصادف از عمد مسخرس واقعا

      نمی‌دونم حالا قبلا شاعبه ای بوده که کسی از عمد زده باشه به یک نفر برای برد یا نه

      البته دوستان مرسدسی و ردبولی غیر از سیلورستون و مونزا😂😂

  27. Ferrari_leclerc

    5

    0

    دوستانی که صحبت از تصادف عمدی مکس با لوییس برای تثبیت قهرمانیش میکنن اطلاع داشته باشن تصادفی که نوعی برخورد غیر ورزشی و عمدی باشه جریمه خیلی سنگین داره كه می‌تونه ۲۵ امتیاز منفی باشه.
    تو رقابت قهرمانی در مسابقه های پایانی همه چیز بشدت زیره نظره

  28. Ferrari_leclerc

    6

    0

    عجیبه تایید نشدن کامنتی که فقط قانون رو در مورد تصادفات عمدی توضیح دادم

  29. Ferrari_leclerc

    8

    1

    یه عده همه جور اهانتی بهم میکنن و میبینی پنجاه تا کامنت فقط توهینه بعد در مورد قانون جریمه در تصادفات عمدی مطلب نوشتم تایید نمیشه.
    مسخرس این وضعیت.حیف وقت که اینجا صرف بشه

  30. mahdi arabi

    9

    0

    امیدوارم اتفاقی که برا مایکل تو رقابت با فرناندو آلونسو افتاد برا لوییس اتفاق نیوفته

    نمیدونم کلیپ های مربوط به رقابت مایکل و فرناندو برا سال ۲۰۰۶ رو دیدید یا نه

    اون سال هم یه همچین شرایطی بود
    دوتا راننده از دوتا تیم که به شدت به هم نزدیک هستن و بهترین عملکرد رو دارن نمایش میدن

    مایکل تو چین مسابقه رو فک کنم از ششم شروع میکنع و تو یه مسابقه تاریخی مسابقه رو میبره ( یه سبقت بی نظیر هم از فرناندو تو پیچ دو میگیره اونم با یه سوییچ بک بی نظیر )

    تقریبا میشه گفت مثل مسابقه ای که لوییس تو برزیل داشت و از دهم مسابقه رو برد

    تقریبا ۷۰ درصد گرید بعد برد چین و لیدر شدن مایکل تو جدول، قهرمانی رو برا شوماخر میدونستن که تو مسابقه یکی به آخر و درحالیکه تقریبا دورهای آخر مسابقه تو ژاپن مایکل لیدر بود ، ماشین موتور زد و فرناندو در حالیکه دوم بود اون ریس رو برد و فقط فک کنم نیاز به یه نهمی تو مسابقه آخر داشت که به راحتی این اتفاق افتاد و آلونسو قهرمان جهان شد

    حالا چرا دوست ندارم این اتفاق بیوفته

    اول اینکه تا دور آخر دو راننده با حداکثر توان برا قهرمانی جهان رقابت کنن

    دوم اینکه در صورتی که سناریو مشابه پیش بیاد ، قهرمانی مکس کاملا کم ارزش جلو میده در صورتی که مکس سال بی نظیری داشته

    پس به امید مشخص شدن قهرمان تو دور آخر ریس ابوظبی

    • abolfazl.B.C.G

      5

      0

      چرا راه دور بریم 2016 خود لوییس
      ولی 2006 خیلی خوب یادمه چون اولین سالی بود که تقریبا نصفه نیمه فرمول یک رو می دیدم.
      دوستانی هم که میگن مگه کشکه لوییس موتور بزنه صدرصد مرسدس اطمینان صد درصدی داره
      باید بگم از کشک هم کشک تر،
      سال 2016 مرسدس با دوام ترین موتور رو داشت لوییس درحالی که هیچ فشاری رو موتور نمی اورد خیلی شیک موتور زد و با قهرمانی بای بای کرد
      یا همین پارسال هم اگه اشتباه نکنم (( که مطمئنم دارم می کنم )) بوتاس موتور زد ، شایدم یکی از ویلیامز ها بود ، حالا امسال که دیگه بماند موتورهای مرسدس کمترین دوام رو دارن…

      • DavidKame

        0

        0

        کجا مرسدس کمترین دوام رو داره
        مکلارن
        ویلیامز
        استون
        بدون موتور اضافی دارن فصل رو تموم میکنن
        البته به جز لندو که تصادف اسپا باعث شد چند مسابقه بعد موتور عوض کنه

    • DavidKame

      0

      0

      نه دوست عزیز راننده و تیم وظیفه مراقبت از ماشین و موتور رو دارن
      اگه راننده فشار اضافه بیاره و طرف دیگه راننده و مهندسین دیگه ماشین رو بشناسه و فشار لازم رو بیاره خب لیاقت قهرمانی رو داره

  31. نوذر

    9

    1

    موتور برزیل؟ هیچی بیچاره شدیم. بدون اون هم در قطر کار خیلی سخت بود، چه برسه با اون موتور توربو جت.

  32. Amir-80

    8

    2

    ریسک DNF برای مرسدس خیلی کمه . این کار تست شده و جواب میده . رو هوا که مود موتور رو بالا نمی برن . اگه ردبول چه تو جده عربستان چه ابوظبی بخواد بزنه به لوییس فقط یه ننگ بزرگ رو برای خودشون خریدن . الان همه از قدرت مرسدس با خبر هستن و میدونن قراره تو دو مسابقه آینده با چه هیولایی رو به رو بشن .

    • Lewis44

      3

      2

      منم باهات موافقم Amir اگه مرسدس با همین روند دوتا مسابقه دیگه رو پیش بره و بخوان با dnf جلوشونو بگیرن واقعا اون قهرمانی ارزشی نداره

  33. Amir-80

    6

    1

    خودم مرسدس فن دو آتیشه ام . بیشتر از همیلتون خود تیم رو دوست دارم . هیچ وقت فکر نمی کردم تو چند ریس آخر مرسدس این جوری برای ردبول تهدید بشه . ردبول هم عملکرد فراتر از حد انتظار داشت . انصافا خوب بودن . نظم و اتحاد خوبی دارن . ای کاش هوندا خارج نمی شد .

  34. Amir-80

    1

    4

    اگه توتو می بینه بوتاس گوش نمی کنه راسل بهترین گزینه برای تیم هست .

  35. Amir-80

    1

    2

    مرسدس در فرمول E تیم دارد . می تواند از دانش آنها استفاده کرده و هزینه های توسعه کمتری نسبت به سایر سازندگان در بخش الکتریکی داشته باشد . البته که تیم ها مقابل فیا مظلوم نبوده و آنها هم روش های خود را برای دور زدن آن دارند.

  36. Ali Hosseini

    1

    0

    یه پیشنهاد.
    توی اپلیکشن فرمول1 توی صفحه هر مسابقه این فصل برید و هایلایت چند دقیقه ای هر مسابقه ببینید.
    الان که رسیدیم به اینجا فصل مرور دوباره ش خیلی لذت بخشه!
    حداقل این 10 روز تا مسابقه بعدی ساپورت می کنه (کاش می شد یه فکری برای اذر تا اسفند هم کرد :|)