فرمول یک ایران  – لندو نوریس از تیم مک لارن توانست اولین پول پوزیشن خود را در تعیین خط فرمول یک روسیه 2021 بدست آورد. کارلوس ساینز و جورج راسل نیز با قرارگیری در جایگاه های دوم و سوم، یک نتیجه جذاب را رقم زدند.

لوئیس همیلتون که با برخورد به دیوار ورودی پیت لین به بال جلوی خود آسیب زد و در دور آخر خود نیز اسپین شد، مسابقه سوچی را از رده چهارم استارت خواهد زد.

با توجه به پنالتی پاوریونیت مکس ورشتپن، راننده ردبول مسابقه را از رده پایانی شروع می کند و به همین دلیل زمانی را در تعیین خط ثبت نکرد. چارلز لکلرک نیز بر روی خط استارت در کنار او خواهد بود.

جدول تعیین خط فرمول یک روسیه 2021

ردهرانندهتیم زمان
1لندو نوریسمک‌لارن1:41.993
2کارلوس ساینزفراری+0.517
3جورج راسلویلیامز+0.990
4لوئیس همیلتونمرسدس+2.057
5دنیل ریکاردومک‌لارن+2.163
6فرناندو آلونسوآلپین+2.211
7والتری بوتاسمرسدس+2.717
8لنس استرولاستون مارتین+2.963
9سرجیو پرزردبول+3.344
10استبان اکونآلپین+3.872
11سباستین فتلاستون مارتین1:46.521
12پیر گسلیآلفاتائوری1:46.641
13یوکی سونوداآلفاتائوری1:46.751
14نیکولاس لطیفیویلیامز
15چارلز لکلرکفراری
16کیمی رایکوننآلفارومئو1:49.586
17میک شوماخرهاس1:49.830
18آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:51.023
19نیکیتا مازپینهاس1:53.764
20مکس ورشتپنردبول

124 دیدگاه

  1. Amirali

    19

    17

    لوییس به نظرم یکم بیش از حد احتیاط کرد اما باز هم از رده ی خوبی برای مسابقه فردا برخورداره.
    امیدوارم لوییس بتونه برنده مسابقه باشه.

    • محمد امین

      25

      2

      دیر جنبیدن برای انتخواب لاستیک و لاستیک شون دمای مناسب نداشت ، به همین خاطر نتونستن تایم خوب بزنن ، آنا فراری و ولیامز و مکلارن که سریع تر از همه رفتن روی لاستیک سافت ، تایم بهتری زدن

      • Amirali

        12

        1

        ممنون از شما محمد امین عزیز
        هر هفته مرسدس داره شاهکار استراتژی نشون میده!

    • mrz_ir

      27

      1

      نمیدونم لوییس چش شده
      یه مشکلی داره
      دیروز زد به اون مکانیکی که جک جلو رو میزنه و همچنین امروز هم اسپین شد و همچنین زد به دیواره پیت تو سه سال گذشته اینهمه اشتباه نداشته که تو این دو روز مرتکب شده
      چخبره اینجا؟؟

      • mohammad

        13

        2

        اره لوییس یه چیزیش هست

      • javad

        7

        1

        عاره دیگه
        کم کم شروع میشه
        اولش نمیدونیم چرا اتفاقاتی عجیب براش می‌افته
        بعدش همش حس می‌کنیم یه چیزیش هست
        بعدترش میبینیم اون راننده‌ای سابق نیست
        و بعد از یکی دو فصل کم کم به این نتیجه می‌رسیم که دیگه باید باز نشسته بشه

        بله، این داستان غم انگیز پایان هر قهرمانی است

    • Amirhso

      19

      3

      بهتر بود لوییس به جای بپر بپر جلوی دوربین میرفت تمرین تمرکز میکرد

      • NICO ROSBERG-06

        19

        2

        راستی،یکی،سونودارو برا من معنی کنه،، چه حرکتی بود جلو فتل زد،کلا تایم بنده خدارو نابود کرد. (سونودا»مازپین2)

    • NICO ROSBERG-06

      17

      9

      یک نفربه من یه لیوان آب یخ بده،یکی فقط به من بگه این آقای ۷دوره قهرمان جهان چش شده امسال،،😭🤬تا یک فصل افتاده تو فشار انواع حرکات و اشتباهات و داره ثبت می‌کنه.. آخه اونجا جای اسپین شدن بود لویس؟؟؟ شرط می بندم هیچ کدومتون الان نمی‌تونین احساس منو توصیف کنین..لعنت بهششش..لعنت،چرا هر وقت شانس بهمون رو می‌کنه و میتونیم مکس و از دور قهرمانی دور کنیم این آقا گند میزنه به همه آغ رزوهامون..😭
      تبریک میگم به لندو نوریس وطرفداراش و مک لارن که با نوریس امسال داره تو حساس ترین شرایط بد یقه مرسدس و گرفتن.
      به کارلوس ساینز و فراری و فنهاش هم تبریک میگم اگه اینجوری پیش بره لکلرک بدجوری تو دردسر میوفته آخر فصل.
      به شخصه هیچوقت نتونستم ازین اسپانیایی انتقادی کنم و در آخرهم تبریک به راسل میگم که فکر نمیکنم سال دیگه برای همکاری دوستانه با لویس به مرسدس بره ..عجب راننده ای شده..تبریک به فن های راسل و ویلیامز دنیل هم عملکرد عالی نشون داد احتمالا بازم امتیازای زیادی قراره از دست فراری برای رتبه سوم ،از دست بره..
      به فرناندو هم تبریک میگم و به فناش ،تازه انگار داره بیدار میشه این مرد با این سن و سال..آفرین و پرز… چی دوست دارین بگم؟؟ 😑
      بوتاس هم تو بارون انتظارات و برآورده کرد و همون طور ک انتظار می‌رفت تونست خودش و تا رتبه نازل هفتم سقوط بده،،آفرین☹️
      خدایا فردا بارون نیاد،،وگرنه فردا یکی باید بوتاس و بگیره

      • ...m6...

        16

        5

        روزبرگ دادا میدونم امروز یکم اوضاع تخیلی شد برای مرسدس اما تو خدایی ببین فردا کیا جلوی لوییسن؟
        در صورت خشک بودن پیست بنظرت کی سریعتره؟

      • محمد امین

        11

        0

        لکلرک کلا تایم نزد ، نمیشه از ایراد گرفت ، در q2 کلا وارد پیست نشد و آزمایش پیاده شد و یه دستی هم برای تماشاچی ها تکون داد ، به نشانه ی احترام

      • محمد امین

        11

        3

        و اینکه نتایج امروز با فردا خیلی فرق داره ،مطمن باش

      • Just44

        11

        11

        فردا که لوئیس اول اصلا شکی نیست بعدش راسل سال بعد با اختلاف از لوئیس شکست میخوره در اینم شکی نیست امسالم لوئیس قهرمانه در اینم شکی نیست

      • محمد سلطانی

        9

        0

        مطمئناً تعیین خط رو ندیدی و از رو نتایج نظر دادی

      • Shahab

        14

        2

        اول اینکه نیکو جان عزیز، جان خودت بیا وقتی اوضاع مرسدس خوب نیست تو کامنت نذار، بدتر حال ما رو خراب میکنی،
        بعد هم به نظرم امروز مدیریت گاراژ خیلی مهمتر از راننده ها بود.
        واقعا آدم کیف میکنه واسه این مدیریت گاراژ ویلیامز …

      • Sebmm

        7

        1

        لکلرک از نوزدهم شروع میکنه بخاطر تعویض پاور لزومی نبود ک لاستیکاشو هدر بده تایم نزدن منطقی بود
        گیرم ک پول میگرفت میرفت از اخر بازز شروع میکرد
        نتیجه لاستیکو هدر میداد
        گذاشتن برا روز مسابقه تا تو شرایط خاص استفاده کنن

    • محمد جواد سلیمانی

      15

      4

      با این وضعیت درخشان مکلارن فراری توی خواب هم نمیتونه سوم بشه
      لوییس خیلی بد بود🙁
      تبریک به مکلارنی ها که خودمم جزوشون هستم
      نوریس عالی بود
      تایم کیو۳ ساینز هم خیلی خوب بود
      و باز هم یک شگفتی از راسل

      • SUPER FAST 16

        11

        0

        داداش تعیین خط رو دیدی زنده؟

      • L.H 44

        6

        2

        معلوم شد که ماشین ویلیامز توی روز های بارونی خوبه

      • Sebmm

        7

        0

        تو روز بارونی خوب نیست ماشین
        استراتژیست فوقالعاده دارن ک همچین تایم زدنی رو برا این روزا خوب مدیریت میکنه

      • NICO ROSBERG-06

        5

        6

        Shahab شما حال منو نمی‌فهمین به خداع😔
        هروقت یه فرصت طلایی گیرمون میاد خراب میشع 😔
        ب امید یه ریس بدون بارون.

    • mohammad ali F1

      8

      0

      من ندیدم تعیین خط رو ولی خلاصه رو دیدم.
      ماشالا لندو و ماشالا مک‌لارن و ماشالا به دو تا اسپانیایی ها و ماشالا به جورج.
      سب چرا 3 مسابقس نرسیده کیو سه…
      مرسدس هم افتضاح بود.

  2. hamed.ab

    26

    1

    لیزر دائمی موهای زائد با کوالی سوچی 2021 ، *صد در صد تضمینی*

  3. محمد امین

    18

    2

    چه کوالی جالبی بود
    او از همه مکس که  کلا تایم  نزد،  آخه فایده ای هم نداشت فردا باید از آخر استارت بزنه و ، لکلرک هم در q2 کلا بیرون نیومد و تایم نزد ، به دو دلیل ، اول اینکه اونم مثل مکس باید از آخر استارت بزنه و دوم اینکه به خاطر ضعیفی که ساینز داشت ، می‌خواستن ساینز یه q3 بره و خیلی هم مرزی به q3 رفت اما ساینز واقعا در q3 تایم خوبی زد ، حیف که پل پوزیشن نشد ، به هر حال هم ساینز و هم لکلرک ، برای فردا اگر پیست خشک باشه ، سرعت بیشتری نسبت به مکلارن ها دارن
    الونسو چه قدر خوب بود ، مخصوصا q2 ، عملا نشون داد دود از کنده بلند میشه ، و از اون سمت رقابت بوتاس و همیلتون رو برای پول پوزیشن خیلی دوست داشتم اما نهایتا به  خاطر اشتباه زمانی نتونستن پول رو بگیرن ، نمیتونم بگم لندو خیلی خوب بود ، آخه رقیبی نداشت ، لکلرک که کلا وارد نشد و تایم نزد ، و ورشتپن هم همینطور ، اما به هرحال  خوب بود  و ماشین مکلارن ستاپ خوبی برای بارون داشت
    کاش فردا خشک باشه ، که بتونیم ماشین هارو در جايگاه اصلیشون ببینیم
    در آخر تبریک لندو فن ها و کارلوس فن ها

    • saeid

      8

      2

      فردا هوا ابری هست اما بارون احتمالا نداریم

  4. DavidKame

    9

    8

    درود بر مکلارن و نوریس انشالله برو با ماست ولی افسوس که چیزی حدود 0.4 از مرسدس عقبیم و همچنین به ساینز و راسل عجب سکوهایی چقدر جالبه که ریش سفیدهای فرمول یک دارند جوان های رو پودیوم رو تشویق میکنن
    مرسدس خیلی برای عوض کردن لاستیک کند بودش ولی در عوض فراری و ویلیامز از این فرصت استفاده کردند و خودشون رو از جایگاه ۹ و ۱۰ که حداکثر میتونستن باشن آوردن روی پودیوم
    ریکاردو نسبت به قبل بهتر شده اما هنوز عقبه
    آلونسو فوقالعاده بود اگه مرسدس و ردبول و همچنین مکلارن زیر پاش بود کسی جلودارش نبود امروز

    • محمد امین

      16

      0

      راسل عالی کار کرد ،ولی فردا کارش زاره ، هم استارت های خوبی نداره ، هم اگر پیست خشکب باشه ….

  5. 44

    2

    24

    همیلتون میتونست تایم یک رو بزنه و چون در رقابت قهرمانی بود باید احتیاط می کرد

    • Fastboy 44

      23

      1

      داداش احتیاط چی؟!
      ماشالا یه دیوار نذاشت تو کوالی لوییس
      برعکس خیلی از دوستان مرسدسی من فکر میکنم لوییس بره رو موتور جدید بهتره
      دیگه انقدرم باید احتیاط میکرد رو ول کنین!
      اگه قراره تا آخر فصل مرسدس و لوییس اینجوری کنن هی بهتره که از الان فاتحه قهرمانی بخونن!

      • Amirhso

        21

        0

        اصلا موضوع احتیاط نبود.نتونست تایم یک رو بزنه چون تمرکز نداشت و زد به دیوار تا بخوان بال جلو رو عوض کنن و ماشینو بفرستن تو پیست دیگه وقتی برای گرم کردن تایر نموند یه جورایی بوتاس هم پا سوز اشتباه لوییس شد

      • Ali🦁33

        13

        12

        Fastboy 44
        به نظرت سران مرسدس جرات می کنن تعویض پاور کنن برای همیلتون بیاد کنار مکس استارت بزنه.؟؟
        دیشب خوب به من متلک می گفتی راجب بعد ترکیه حالا چرا اینقد ناراحتی.؟ مهم فرداست.

      • Fastboy 44

        9

        6

        قرار نیست هر ریس جناب ورستپن بکوبه به لوییس(نمیدونم شایدم بکوبه!)
        قراری هم نیست اتفاقی بیفته
        لوییس راحت میتونه بیاد بالا
        بخصوص اینکه اگه بارونی باشه ریس
        و بنظرم اگه موتور عوض کنه میتونی توی پنج تای اول تموم کنه
        هرچند این یه حس قلبی نه چیزی بر اساس تجزیه و تحلیل خودم…

      • Dr¡ft€r

        10

        1

        میدونم خیلی حرص خوردی و انفعال گاراژ مرسدس واقعا جای تاسف داشت

      • Ali🦁33

        8

        11

        44
        لوئیس راحت می تونه بیاد بالا وقتی ريس بارونی باشه.؟ چقد اعتماد به نفس 😀😀.
        امیدوارم اگه مکس بکوبه طوری باشه که سیلورستون برعکس بشه براتون تا معنی کوبیدن بدونید.

    • Sebmm

      9

      0

      هم حال مرسدس هم لوئیس خوب نیست رقابت امسال بدجور تحت فشارشون گذاشته جای تعجبه ک نمیتونن کنترل کنن همچین شرایطی رو

      • NICO ROSBERG-06

        5

        3

        آره،بت شرایطی ک امسال لویس نشون داده،باید گفت تو شرایط فشار ،لویس مثل یک تیری عمل می‌کنه که به سمت قلب فن های نشونه رفته،من همیشه دوسداشتم لویس و تحت فشار ریس هاش و ببینم چون فکر میکردم خیلی هیجان انگیز میشه،اما الان از این فکرم پشیمونم..ب امید قهرمانی امسال برای تیم.

      • ali

        0

        1

        لوییس قبلا هم تحت فشار بوده، حالا شما ندیدی که یه حرفی.
        مثالش ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با رزبرگ، بعدم ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با وتل
        ولی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رو راحت برده تقریبا.
        طرف حداقل ۸ سال تحت فشار رقابت قهرمانی بوده بعد میاد میگه
        دوست داشتم تحت فشار ببینمش! عجب.

  6. Amirhso

    15

    2

    عجب
    چقدر برای نوریس خوشحالم اما از طرفی هم ناراحتم برای همیلتون نمیدونم چرا هرچی فرصت برای اختلاف انداختن امتیاز داره رو خراب میکنه.اون از برکینگ مجیک که یکی از شانساشو خراب کرد اینم از این هفته که اصلا معلوم نیست فازش چیه. اصلا تمرکز نداشت

  7. Erfan.5

    6

    10

    امیدوارم پیست خشک و پر از سیفتی کار باشه

    • German man

      12

      4

      امیدوارم پیست خیس باشه تا کلی پرچم زرد و سیفتی کار و اسپین ببینیم
      و تو بارون هم سکوی سب رو ببینیم

      من که یک تکه از آسفالت خیس رو به صدتا آسفالت خشک عوض نمیکنم

  8. Saber Delkhoon

    14

    2

    این تعیینِ خط بیش‌تر از هر چیزی مُتاثِّر از هوشِ جورج راسل بود. دقیقاً اون ماشین‌هایی به‌ترین تایم رو زدن که زودتر اومده‌بودن رو تایرِ اسلیک یعنی ویلیامزِ جورج، فراریِ ساینز و مک‌لارنِ لندو.

    توی این شرایط فقط دورِ اوْت‌لپ کافی نیست برا این‌که تایرها به دما برسن. جورج فکر کنم 3 دور زد تا تونست اون تایم رو بزنه. مرسدس‌ها اگه یه لپ بیش‌تر می‌تونستن بیش‌تر تو پیست باشن حتماً Pole واسه اونا بود ولی به خاطرِ همون یه دور کم‌ترشون نتونستن به دما برسونن تایرها رو.

    مرسی به ساینز که از P2 شروع می‌کنه فردا. البته اگه فردا بارونی نباشه، خطِّ یکِ روسیه خیلی هم چیزِ دندون‌گیری نیست چون اسلیپ‌استریمی که خطِّ دو می‌تونه بگیره خیلی بیش‌تر کمک می‌کنه برای استارتِ به‌تر.

    • محمد امین

      13

      1

      توی خط دو راسل هست و همیلتون که راسل که معمولا استارت های خوبی نداره، حالا از ماشینش هست یا از خودش نمیدونم، اما میمونه همیلتون، همیلتون میتونه یه زنگ خطر بشه ، از طرفی هم اگر راسل استارت خوبی داشته باشه و با راسل گلاویز بشه ممکنه فردا کارش زار باشه

      • Behzad

        10

        2

        پشت همیلتون ،آلونسو و ریکاردو هستند که احتمال میدم همیلتون فردا بین این دو ساندویچ بشه و اگر استارت خوبی نزنه یا احتیاط نکنه امکان برخوردش زیاده.

      • NICO ROSBERG-06

        6

        2

        منم دقیقا از همین میترسم.. مخصوصا اگه آلونسو لویس و رد کنه پس گرفتن رده خیلی برامون زجر آور میشه..

  9. hamed.ab

    15

    3

    و بازهم گاراژ خوب ویلیامز و راسل که یه بچه است اولین نفر سافت میخواد و میبنده میره سوم میشه… همیلتون با این همه تجربه به جای اینکه اولین نفر باشه که سافت بخواد ، هیچی نمیگه و پیرو بقیه است ، بعدش هم توی پیت لین تصادف میکنه ، بعدش توی دور اسپین میشه و میخوره تو دیوار ، این کوالی یک جک کامل بود برای همیلتون…کاملا تحت فشار روحیه ….و حیف که سومی راسل زیر سایه ی پول پوزیشن لندو رفت در صورتی که بزرگترین کار گرید رو راسل انجام داد …. ولی سومی هم بد نیست ،شاید پیچ یک لیدر مسابقه بیرون بیاد…. پنج دقیقه اخرخیلی جذاب بود….

  10. سامان

    12

    4

    چیزی نمیشه گفت!هر چی بگم اعصاب خودم خوردتر خواهد شد

    • سامان

      4

      5

      امیدوارم فردا هوا شاین باشه لااقل بتونیم از ماشین استفاده کنیم و فرقش رو دیکته کنیم,واقعا ریتم ماشین این هفته ماشالا داشت ولی حیف نُت آخر خوب زده نشد!

    • سامان

      3

      5

      به هر حال فردا رو قهرمانی لوئیس میبندم با ضریب ۲.۱,ببینم چیکار میکنی قهرمان

  11. Danyal_5

    12

    1

    تبریک به مکلارن فنا، برنده پول های امروز کسایی بودم که سریع تر از بقیه تایر عوض کردن، که وقتی راسل از رادیو گفت prepare for the slicks فکر کردم شوخی میکنه! اما نتیجشو گرفت. فقط سوال من اینه که فردا اگر همیلتون از راسل و ساینز رد بشه، میتونه نوریس رو بگیره یا اتفاقی مثل مونزا دوباره تکرار میشه؟

    • DavidKame

      13

      0

      به نظرم بتونه بگیردش
      در مونزا میتونم بگم اختلاف بین مکلارن و مرسدس به نفع مکلارن بود ولی اینجا مرسدس به طور چشمگیری سریعتره

      • Amirhso

        14

        2

        اما لوییس کار راحتی پشت لندو نخواهد داشت.(سبقت سخت)

      • DavidKame

        12

        1

        ولی اگه فردا بارونی باشه خیلی به نفع مکلارن میشه پکیج فوقالعاده ایی برای بارون دارن همچنین نوریس فوقالعاده سریعه در بارون

      • محمد امین

        9

        2

        در شرایط پیست خشک، مرسدس سریع ترین در این پیست هست ، بعد از اون ردبول هست که متاسفانه راننده ی اصلیشون از آخر استارت میزنه
        و به خاطر اطلاعات محدودی که داریم نمیتونم راجب تیم سوم صحبت کنم ، آخه در تمرین یک که همگی تایم زدن ، فراری لکلرک در کفی از ردبول هم سریع تر بود ، fp2 ک تایمی زده نشد و fp3 هم که کنسل شد و کالی هم که بارونی بود و لکلرک کلا از q2 تایم نزد
        به نظرم فردا ، میتونه روز خوبی برای لکلرک باشه ، هرچند فاصله اش تا تاپ پنج خیلی زیاده
        به نظرم در کل مرسدس اختلاف خوبی با مک‌لارن داره، هرچند هرچیز ممکنه، اصلا شاید جرج یا ساینز یا نوریس برد ، هیچی معلوم نیست

    • Erfan.5

      9

      2

      خیلی سریعتر و بهتر هست مرسدس خیلی خیلی زیاد

  12. Arvin.Hamilton 44

    18

    3

    لوییس به معنای واقعی کلمه امروز افتضاح بود!!
    چقدر اشتباه کرد تو همین 5 دقیقه آخر!
    تبریک به مک لارن فن ها و نوریس فن ها که عالی بودن
    امیدوارم فردا روز بهتری باشه برای لوییس فن ها و مرسدس فن ها،اما اگه لوییس همش بخواد اینجوری کار کنه داره تمام شانس هاش رو از بین میبره

    • Ali🦁33

      5

      11

      Arvin44
      رفیق دیشب بهم می گفتی که تعیین خط مهم نیست پس چرا اینقد ناراحتی.؟ نباش مهم فرداست.
      ولی خودت چشم رانندت زدی که راننده بارونی فوق العادست.
      من از اول فصل هم گفتم بازم میگم این فصل رقابت بین عملکرد رانندگی مکس و همیلتون هست و بس.

      • Fastboy 44

        9

        2

        نتیجه تعیین خط مهم نیست
        عملکرد ضعیف اما مهمه!

      • Arvin.Hamilton 44

        10

        4

        Ali33
        علی جان منم میدونم تعیین خط مهم نیست و فردا مهم تره
        ولی عملکرد رانندم برام مهمه که یه همچین اشتباهاتی تو یه روز انجام میده
        همه هم میدونن لوییس راننده فوق العاده ایه تو بارون نیازی هم به اثبات کردنش نیست فقط کافیه بتونی بشماری بردهاش تو بارون رو

  13. Seb.rj

    10

    0

    واااااااای عجب کوالی بود هر تیمی که زود تر به لاستیکای اسلیک رفت موفق تر بود البته که سه نفر اول فوق العاده دور زدن لوییس هم به نظرم تو کل آخر هفته تمرکز کاملو نداشت .بوتاس هم که تو آسفالت خیس زیاد خوب نیست .آلونسو هم تو این سن نشون داده از خیلی ها تو گرید بهتره هنوز
    سب هم که بد شانسی آورد برام سوال شده چرا تو کیو دو وقتی همه راننده هایی که تو خطر بودن دور زدن سب چرا نزدش کسی میدونه؟

  14. mahyar

    9

    2

    دوستان حالا هرکسی اشتباه میکنه . دیگه قرار نیست که ربات باشه که .
    اما من ی مطلبی خوندم داخل ردیت . که اگه توی پیت لیم مکانیک ها چیزیرو توی روز کوالی عوض بکنن پنالتی داره ؟

    • Amirhso

      8

      0

      فک کنم هرچی به جز باله جلو

  15. مهران آله

    12

    2

    راسل گل کاشت … این پسر مثل ماهی میمونه . خدا کنه فردا هم بارون بیاد !

  16. Ali🦁33

    11

    5

    واقعأ جای مکس تو Q3 خالی بود.

    لاندو هم آخر پوزیشن گرفت تبریک به طرفداراش.

    چکو دیگه جای نقد نداره تو تک دورا باز دورش خراب کرد چه فرصتی از دست داد.

  17. ایرن

    8

    3

    سلام. من جای مناسبی نبودم. فقط یه لحظه گوشی رو روشن کردم و دیدم کیو دو تموم شده و فتل داره افسوس میخوره و بد و بیراه میگه
    چی شد؟ چرا؟

    • REZA.M

      9

      2

      چون وقتی که مزپین نباشه یه سونودا هست که دور فتل رو خراب کنه

      • Danyal_5

        8

        2

        آخرش هم که اختلافش با ساینز رو (0.054) بهش گفتن واقعا ناراحت شد

      • AmirAli

        5

        1

        ای بابا، منم نتونستم ببینم تعیین خط رو
        حیف شد

      • ایرن

        6

        2

        خب دقیقا چی شد؟ اینکه یکی یه کاری کرده بود و زمانش خراب شد رو فهمیدم. اما اینکه چکاری و چی شد رو بگین لطفا

      • Sebmm

        6

        0

        توروخدا یکی بگه این مزپین و سونادا مخصوصا مزپین تو زندورت و اینم سوچی تو خیلی تمرینها واقعا هر لحظه مستعد ایجاد ی تصادف بزرگ بودن چیه اینا
        اگه خدا شاهده این دوتا از این بهتر شدن موهامو کامل میتراشم عکسشم میزارم پروفایل

    • hamed.ab

      9

      1

      ایرن خان ، سونودا سب رو هنگام دور سریعش بلاک کرد و سب تقریبا چند دهم ثانیه از دست داد و همون باعث شد نیاد کیو3…

  18. رضا سلطانی

    9

    6

    عجب چیزی شد!
    واقعا علیرغم اون چیزی که فکر میکردم، فشار روی شونه ی همیلتون خیلی بیشتره تا مکس.
    کسی که اونجوری توی پیت خراب کنه و تنها راننده ای باشه که روی لاستیک خشک اسپین بشه واقعا تحت فشاره
    و احسنت به استراتژی ویلیامز و فراری و مک لارن.
    نوریس به آنچه که حقش بود رسید. ساینز و راسل هم حرف نداشتند.
    البته در سوچی شرایط نفر دوم برای استارت بهتر از نفر اوله و تاریخ هم اینو نشون داده. ایشالا ساینز نوریس رو بگیره
    احتمالا مسابقه ی جذابی خواهد بود ، چه خیس چه خشک

  19. Erfan asgari

    19

    2

    ینی چی اخه؟هی استوری گیتار زدن و آهنگ درست کردن تا رفتن به مراسم فشن شو و گالا خب معلومه اینجوری میشه دیگه. لوییس قطعا داره به خودش میبازه

    • hamed.ab

      6

      2

      اره خیلی شل گرفته ، تمرکز نداره ….

  20. raha

    7

    0

    عجب تعیین خطی بود امروز واقعا کی انتظار این رده بندی رو داشت !
    نوریس و ساینز عالی بودن اما همیلتون دو بار اشتباه کرد و بازم تو پیت لین
    بوتاس پیس خوبی داشت چی شد این رده رو گرفت نفهمیدم ؟
    دوستان توی Q1 چیشد پرچم زرد دادن ؟

  21. محمد امین

    13

    1

    دوستان قبول داریی که امسال حتی بد ترین پیست ها هم مسابقات جزابی دارن
    یکی از دلایلی که داره اینه که ، اونایی که سر قهرمانی رقابت میکنن، ردبول و مرسدس، نزدیک هستن و همچنین اونایی که سر سومی هم میجنگن ، بازهم بسیار نزدیک هستن
    و همچنین آلفا تایوری و الپین و جدیدا ویلیامز هم خیلی نزدیک شدن به همدیگه
    و در کنار اتفاقاتی که در مسابقه رخ میده ، واقعا جزو فصل های عجیب f1 هست

  22. مَمَّدو

    8

    2

    واوووو! چه نفسگیره امسال خخخ
    داشتم به آپ دیت های ماشین ها نگاه میکردم. واقعا باید گفت که محدودیت بودجه تاثیر جالبی داره و بعضا خنده داره. عکس بال عقب یه ماشینی رو میبینی و فکر میکنی از کوه قاف اومده، بس که نتونستن براش هزینه کنن و یه تیکه فیبر کربن رو با دست خم کردن چسبوندن اونجا! بعد میای باج بورد همون ماشین یه لحظه شک میکنی شاتل ایلان ماسک رو از رو این تقلید نکرده باشن!!
    در کل طرح ها و راه کارهای خیلی متفاوتی دیدم. اما مشخصا اکثر تیمها به خصوص مرسدس و ردبول و مکلارن، به اهمیت فلور و افزودن به کارایی دیفیوزر پی بردن و خیلی در این قطعات دقیق شده اند. مشخصه که هرکی بتونه از دیفیوزرش دانفورس بیشتری استخراج کنه، نیازش به بال عقب که همیشه درگ افزا هم هست کمتر میشه و رقابت رو هم میبره. الآن تو سوچی دیدم که مرسدس یه خیلی حسگر کوچولو گذاشته کف ماشین و در کانال دیفیوزر. میخوان واسه ادامه فصل یه کارایی بکنن.

  23. Mehdi mozafari

    12

    2

    تیمی که ۹ مقام قهرمانی سازنده ها را در اختیار داره، حتی اگه روزگار بدی را هم تجربه کنه بازهم بهترین استفاده را از داشته هاش میکنه. دم ویلیامز گرم.دم راسل گرم.
    حیف و صد حیف که سال دیگه برای تیم دیگه ای رانندگی میکنه

    • Saber Delkhoon

      10

      2

      اگه حتّی بگیم اسپا شانسی بود، همه‌ی کردیتِ این P3 واسه راسل و ویلیامزِه.

  24. mn.a

    7

    4

    وای که اگر چارلز موتور عوض نمیکرد. وای. فراریا خط اول بودن اونوقت.

  25. Parsa911

    5

    2

    خب کافیه دوباره بارون شدید بیاد و مسابقه کنسل کنن با این جایگاه های مسخره مرسدس تو این پیستی که مال ما بود نصف امتیاز ها یعنی هیچی شانس بیاریم فردا کنسل نشه مثل تمرین سوم

  26. muhamad

    5

    1

    الان تو ردیف اخر ترتیب چطوریع .مکس جلوتر یا لکرک

  27. Alii

    5

    4

    مرررسی لندوووو🤙🏻
    تبریک به مک لارن فن ها

    با این رانندگی لندو و ریکاردو فاصله با فراری زیاد میشه و باید دیگه کم کم باهاشون خدافظی کنیم

    امیدوارم باشیم به ماشین فصل بعد که بریم بین مدعی های قهرمانی

    لندو نشون داده توی بیست بارونی هم راننده خوبیه
    توی بلژیک هم عالی بود و یک لحظه همه چیز رو از دست داد

    و فاز اونایی که میگن لوئیس احتیاط کرد و کارش درست بود رو نمی‌فهمم اگه فردا مثل بلژیک باشه چی و دوباره بخاطر تعیین خط ضعیف امتیاز از دست بده
    یا توی اون ترافیک تصادف کنه چی؟

    بنظر امروز اصلا تمرکز لازم رو نداشت لوئیس برخورد با دیوار پیت؟😐

    و از یک جهت دوست دارم مسابقه فردا بشه مثل بلژیک برای برگزاری نظر راننده ها رو بخوان

    و ببینم مکس که توی بلژیک اول بود
    و اسپری آب تو صورتش نبود می‌گفت شرایط خوبه مسابقه رو برگزار کنید اینجا چی میگه

    • محمد امین

      8

      3

      داداش هنوز هیچی معلوم نیست چه طور میگی فردا فاصله ی مکلترن با فراری بیشتر میشه ، لکلرک به خاطر پنالتی موتورش مثل مکس تایم نزد، و گرنه وقتی ساینز اون تایم به اون خوبی زد ، بعد لکلرک به راحتی می‌تونست پل بگیره ، تازه موتورش هم جدید هست و قوی تر شده

      • DavidKame

        8

        2

        با توجه به اینکه نوریس قبل تعویض لاستیک داشت تو رده دوم دور میزد و ساینز رده ۱۰
        بعد پیت هم 0.5 ثانیه اختلاف با نوریس داشت که خیلی بیشتر از این میشد اگه نوریس تو بخش اول پیست اشتباه نمیکرد و همچین لغزیدنش بعد پیچ آخر
        در کل ساینز خیلی بهتر از نوریس رانندگی کرد

      • NICO ROSBERG-06

        4

        2

        چیزی که مشخصه اینه که اگه معجزه ای رخ ندهد و جناب بوتاس امان بدن،فردا احتمالا هردو مک لارن ها با رده ی خوب تموم میکنن،اما فراریا فقط یکیشون اگر اتفاقی میوفته می‌تونه امتیاز خوبی بگیره و لکلرک شاید بتونه یکی دو امتیاز بگیره ک در کل بازم ب نفع مک لارن میشه بازم،تو امتیازات کلی و بازم فراری بیشتر عقب میوفته. ولی من بیشتر برای سب دلم میسوزه اون از تعیین خط ریس قبلی اینم ازین..من نمی‌فهمم دلیل تمدید آلفا با سونودا اصلا چی بوده چون اگر براساس عملکرد بوده باشه که هالکنب رگ و میاوردن
        خیلی بهتر از این بچه بود.

      • Alii

        2

        0

        بله درست میگی شما هیچی مشخص نیست و هیچ چیز رو نمیشه پیش بینی کرد

        عذر خواهی میکنم اگه یکم بی منطق شد نظرم
        شاید هیجان اولین پول پوزیشن لندو اثر داشته😂
        بازم عذر می خوام

        و صحبت من بخاطر این بود که مک‌لارن یک رانند خط یک داره یکی خط سه
        فراری یکی خط یک داره و یکی از آخر استارت میزنه
        اگه اتفاق عجیب غریب نیوفته خب خیلی سخته توی این پیست فراری امتیاز بیشتر از مک‌لارن بگیره

        و البته یادم نمیره برد اوکن رو
        پس چی شما درست می فرمایید امکان هرچیزی هست👍🏻

        به امید یک مسابقه جذاب و بدون حادثه

      • Alii

        2

        1

        اینم اضافه کنم که فراری و لکلرک توی پیست های خیابانی همیشه بینظیر بودن در جریان اینم هستم

        ولی خب بازم همون بحث پنالتی و استارت از آخر کار رو براش خراب می‌کنه
        ولی بازم همین عملکرد می تونن امیدی باشه برای فراری فن ها که شاید لکلرک از توی کلاهش خرگوش درآورد این دفه

        و خبر بدی هست برای مکس که قراره باهاش رقابت کنه

  28. Dr¡ft€r

    7

    1

    نقطه عطف کوالی سوچی زمانی بود که ویلیامز بعنوان اولین تیم در شرایط نیمه خیس پیست با سرعت عمل و شجاعت از تایر سافت استفاده کرد که راننده (راسل) نقش مهمی در دادن اطلاعات دقیق به مهندسان داشت و فراری و مکلارن هم بلافاصله عکس العمل خوبی نشان دادند اما اگر فردا وضعیت مسابقه بلژیک تکرار نشه چه در شرایط خشک یا بارانی رانندگان ردیف دوم از شانس بیشتری برای پیشتازی برخوردارند

  29. Mehriar Salehi

    11

    15

    خیلی جالبه که کلا یکسریا نمیخوان استوپ کنن نفهمیدنشون رو!

    عملکرد اسپا جورج رو گذاشتن پای ستاپ (در حالیکه انتخاب طریقه لپ زدن موثر بود نه ستاپ) الانم که صرفا شده هرکی زودتر رفته رو اسلیک بهتر نتیجه کرفته!
    نکنه این دوستان واقعا فکر میکنن ماشین آلپین و مک لارن (با دنی) از ویلیامز کندتره؟ چون تا جایی که یادم میاد تقریبا یک بازه زمانی همگی تعویض تایر داشتن.
    موضوع بعدی، چه خوب میشد نفر اول، قهرمان هفت دوره جهان یا راننده های بینظیر دیگه بگن اسلیک میخوام! هرچی باشه بین تمام اون ۱۰ نفر، ماشین راسل کمترین دانفورس و در نتیجه بالاترین ریسک رو داشت…خب اونا این کارو میکردن اول!
    بهتر بود تا خورد کردن بال جلو تو دیوار پیت لین!!

    بهتره جای تو انکار موندن یه نگاهی به Q2 بندازید که نه بهانه ستاپ هست و نه تایر.ماشین ویلیامز نه از آلفاتائوری بهتره، نه از فراری و نه از آستون مارتین.اگر جلوشون تموم کرده معناش اینه مه راننده بارون بهتری تو ماشین ضعیفتر شکستشون داده.به همین سادکی!

    بهرحال تبریک به تیم، حیف که نیکی پنالتی موتور داشت وگرنه پیس Q1 نشون داد توانایی پا به پای جورج رفتن رو داشت اینجا و میتونست Q3 رو ببینه.اما فردا اگر خشک باشه پیست، گرفتن ۱ امتیاز هم حتی سخت بنظر میرسه هرچند لانگ ران های خیلی بدی نداشتیم جمعه.

    تبریک به لندو…چیزی که اسپا باید بدست میاورد اینجا گرفت.
    امیدوارم بارون فردا هم بمونه تا هیجان این ریس بیشتر بشه.

    دیدن کچاپ شارل و مکس از انتهای گرید هم خیلی جذابه.هردو خیلی سریعن هردو هم زیاد تصادف میکنن، یا ریس از دست میدن یا میشن بهترین راننده ریس بنظرم.

    • hamed.ab

      11

      3

      کسایی که الان عملکرد راسل رو معمولی میدونن ، چندسال دیگه طرفدارش میشن و براش سینه میشکافن ، منتها برای این افراد فعلا راسل روی صندلی درستی ننشسته ! واقعا خیلی جالب تر هم میشه که راسل پیچ یک لیدر بیرون بیاد …

    • مهران آله

      10

      2

      وقتی تایم نزده رفت تو پیت لین و لاستیکای سافت اومد تو تصویر ، حتی من آماتور هیجان زده شدم … شبیه فیلمای مارول بود اونجائی که سوپر قهرمان آخر فیلم سوپر بد و بیننده رو غافل گیر میکنه ( شاید به خاطر بعدش که همه ریختن برای انجام همون کار ، هیجان انگیزتر شد و سناریو رو تکمیل کرد )
      یکباری که پشت بنز هم نشست همین هیجان و آدرنالین فراوون رو منتقل کرد .
      کاش بتونه یه بارقه ای از سنا رو به فرمول 1 بیاره …

    • Mehdi mozafari

      10

      1

      شهامت سوییچ کردن به تایر اسلیک به علاوه تحلیل درست راننده و مهندسین از وضعیت پیست منجر میشه به یک تصمیم درست و البته ریسکی.که انجام این تصمیم و پایین آوردن ریسک اجراش به عهده راننده است. این پکیج برای ما امروز کامل بود و به همین دلیل نتیجه ای گرفتیم که از حد ماشین فراتر بود و خیلیا با ماشین بهتر نتونستن بهش دست پیدا کنند.
      جای دیگه به دوستان گفتم:همین که مرسدس دیرتر اقدام کرد یعنی اشتباه بد.راننده وقتی بال جلو و عقب را میکوبه توی دیوار یعنی اشتباه بد. نتیجه میشه فاجعه واسه تیمی که خودش و راننده اش از این ریس حداکثر امتیاز را میخواد. بقیه اش دیگه همونی میشه که خط اول گفتی

    • رضا سلطانی

      5

      3

      بله درست میگید
      واقعا هیچ وقت در ذهنم نبود که راسل اینقدر راننده ی بارون خوبی باشه اما هست و باورش آسون نیست!
      وقتی ماشین خوبی نداری همه چیز توی بارون بدتر میشه ولی این پسر عالی خودش رو بالا کشیده. وقتی در بحرانی و فرصتی نداری از بحران ها فرصت بساز. این جمله واقعا برازنده ی راسله.
      واقعا ای کاش توی ویلیامز میموند تا در این تیم تاریخی هم یک راننده ی عالی باشه
      و اون دو تا راننده ی گلادیاتور اون عقب هم واقعا نگرانم باهم تصادف کنند. اگر تصادف نکنند احتمالا خیلی خوب رده بگیرند
      و فکر کنم وقت اینه که آروم آروم بگیم لوئیس دیگه پیر شده….

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        3

        3

        استارت اسپرینت ریس مونزا وقتی لوئیس بد استارت زد هم همینو گفتین!
        امیدوارم لوئیس بتونه فردا رو فرم باشه.

      • NICO ROSBERG-06

        3

        3

        رضا سلطانی درست میگی ولی چه سود که فردا راسل مجبوره همه چیز و از دست بده.

      • NICO ROSBERG-06

        2

        2

        شما کافیه یه نیم نگاهی به راننده‌ای پشت راسل بندازی با اون ماشیناشون،اونوقت متوجه میشی که موندن راسل تو۹نفر اول در پایان پیست سرعتی سوچی چیزی شبیه رویاست..ولی خب به شخصه۵درصد براش شانس قائل میشم اونم بدلیل اتفاقات عجیب و غریبی که بعیده رخ بدن،مثل خارج شدن بوتاس و ریکاردو و آلونسو و ساینز وگسلی با برخورد یا هر اتفاق غیرمترقبه دیگه که ممکنه برای هر کسی رخ بده و در نظر بگیریم که خود راسل هم جزوشه

      • Ferrari_leclerc

        4

        2

        کاربر سلطانی
        با جمله آخرتون درباره پیر شدن لوییس موافق نیستم.شرایطتش از آلونسو که امسال بازگشت عالی داشته که کمتر نیست.
        بنظرم حرف دوستان دیگه در مورد نداشتن تمرکز لوییس تو کوالی امروز درسته.
        با اینکه خیالش راحت بود از نبودن رقیبش مکس،ولی اشتباهاتش عجیب بود البته همه راننده های فرمول یک اشتباه داشتن و لوییسم همینطور.اما لوییس از کم اشتباهترین راننده هاس.کمترین دی آن آف رو داره و شروع از رتبه های پایین و بردن اون مسابقه زیاد داشته چون سبقهاش عالی هستن.توی استفاده از خلا‌‌‍‌‍‌‌‌‌‌ء پشت بهترینه.تا نزدیکترین فاصله به ماشین جلویی تو خلاء ش می مونه و بعد سبقت میگیره.
        توی استفاده از حد و مرز پیچ ها برای گرفتن خروجی بهتر بی نظیره، به همین خاطر فشار جانبی زیادی بهش وارد میشه که راحت تحملش می‌کنه توی تک دور و ریس.وقتی گرافیکه اندازه فشار جانبی رو توی آنبوردش میبینی و با بقیه مقایسه کنی مشخصه بیشترین فشارها برای لوییس ثبت میشن اکثرا که سرعت بیشتر توی پیچ‌ها و خروجی بهتر رو باعث میشه.
        با چندتا اشتباه نمیشه لوییس رو زیر سوال برد.
        تو ریس فردا چه پیست بارونی باشه چه خشک،احتمال زیاد لوییس برنده مسابقس.
        ساینز هم نشون داد که فراری ماشینشو به سبک رانندگی چارلز توسعه نداده،حرفی که سال گذشته خیلی در موردش بحث بود.نبوغ و مهارت چارلز و کم توجهی به فتل باعث کم انگیزه شدنش بود و نتایج ضعیفه ۲۰۱۹،خصوصا ۲۰۲۰ براش رقم خرد.
        ساینز واقعا عالی با ماشینش تطبیق پیدا کرده و بهترین راننده امساله که تیم عوض کرده.
        کنار چارلز بهترین لاین آپ گرید هستن.
        شک ندارم ماشین رقابتی سال دیگه داشته باشن تو رقابت قهرمانی هستن.
        امیدوارم فردا ساینز پدیوم بگیره و چارلزم به پنج نفر اول برسه.

    • Amin44

      12

      4

      جناب صالحی از شما بعید بود واقعا!
      بین همه تیم تیمها تنها تیمی که دوست نداشت رو اسلیک برن مرسدس بود!چراکه یک دو رو داشت هرچند لندو سریع بود ولی احتمالا والتری تو دور دومش می‌تونست بهتر بشه به خصوص اینکه تو سکتور یک تایم زیادی از دست داده بود!این یعنی تو سکتور دو و سه نزدیک لوییس بوده!و از اون گپ همیشگی با لوییس تو بارون خبری نبود!حتی اگر سوم هم میشد خوب بود چراکه پوزیشن خوبی تو سوچیه!
      پس نباید انتظار داشته باشیم کسی که پل رو زده بیاد ریسک کنه،ریسک برای کسی کار سازه که احتمال میده رده بالاتری رو میگیره!نه کسی که پل زده!
      اما در مورد اشتباهات لوییس!او هم انسانه و اشتباه می‌کنه اینا آدم هستن نه ربات!
      تو کوالی هم بیش از اندازه فشار آورد و میخواست کار ناممکنی رو انجام بده!همون راسل و ساینز و نوریس تو پوش لپ اولشون با سافت نتونستن کاری کنن،پوش لپ دوم تعیین کننده بود!

      • Mehriar Salehi

        11

        1

        امین جان چرا انتظارشو نداشتی؟ لوییس ۱۵ سال تجربه داره، باید زودتر از امثال جورج وضعیت پیست رو درک کنه پس کی قراره از تجربه اش استفاده کنه؟
        من رادیو جورج، ساینز، آلونسو، استرول و لوییس رو گوش کردم.نصف گرید…تمامشون پوش کردن تیم رو به اسلیک به محض رسیدن به لبه خشک شدن.
        لوییس تنها راننده ایی بود بینشون که تیم بهش گفت همه دارن اسلیک میندازن، تو هم بنداز.جواب داد بنظر داره خشک میشه.

        شما اگر داری برای رقابت قهرمانی میجنگی از همه چیزت باید استفاده کنی.یکیش تجربه هست نسبت به امثال مکس.نه که نفر آخر باشی تو این قضیه و دنباله روی یه پسر ۲۲-۳ ساله.

        بقیه کامنتت میشه تبعات یک تصمیم غلط برای دیر اومدن به پیت لین بعلاوه اشتباه.

      • Amin44

        7

        2

        مهریار عزیز همون طور که خودت هم بهتر میدونی و اشاره کردی،لوییس تو جنگ قهرمانیه
        بیا یک درصد فکر کنیم با پیشنهاد لوییس میرفتن رو اسلیک و لوییس تصادف میکرد و ماشین آسیب میدید!اون موقع همه می‌گفتیم آقا جان،وقتی پل زدی خب چکاریه که میخوای لاستیک رو عوض کنی!!!اگه لوییس تایم یک رو نمی‌داشت احتمالا طالب ریسک می‌بود ولی الان که مکس تو خط استارت کنارش نیست خودش هم پل زده واقعا منطقی نیست بخواد ریسک کنه!
        اما در کل بنده هم قبول دارم لوییس می‌تونست عملکرد بهتری داشته باشه اما همون طور که بالاتر توضیح دادم شاید برا خودش منطقی نبود ریسک کنه!

      • Majid

        5

        1

        اگه لوییس اون اشتباهو انجام نمیداد ممکن بود دو دور گرم کنن و دور سوم زمان بزنن ولی با برخورد عجیب لوییس زمان تعویض تایر والتری هم خراب شد. به نظرم تیم هایی که برای قهرمانی می جنگن نمی تونن مثل تیمی مثل ویلیامز ریسک کنن. امثال به صورت معمولی مرسدس تا تونست از ریسک کم کرد تا برخوردهای خسارت بار نداشته باشه و همون تصادف والتری و جرج، ملی از برنامه هاشونو به هم ریخت ولی تیمی مثل ویلیامز چیزی برای از دست دادن نداره و جایگاهش تقریبا مشخصه و به راحتی ریسک می کنه البته که تیم ارتقا اساسی داشته و به نسبت پارسال بسیار بهتر شده و وقتی بارون باشه قدرت موتور نمی تونه تفاوت ها و مشخص کنه حتی راننده خوب بودن هم خیلی مهم نیست، چون تقریبا همه شون بلدن چطور تو این شرایط رانندگی کنند، بیشتر ستاپ ماشین و دوم زمان بندی درست. جرج تو سعی اولش تایمش بدتر شد ولی دور بعدی با گرم شدن لاستیک تونست تایم خوبی بزنه و عدم ریسک مرسدس باعث شد نتونن لاشتیک هارو به اندازه کافی گرم کنن و نتیجه این شد. به نظرم اگه وقت مافی نداشتن باید رو همون لاستیک می موندن شاید تایمشون بهتر می شد لااقل والتری می تونست جایگاه بهتری کسب کنه.

    • ایرن

      1

      1

      سلام.
      خب اینکه کی اول فهمید باید روی چه لاستیکی بره هم از خوبیهای راننده شماست و کیفیت کارش رو میرسونه.
      از طرفی هم مثلا خودروی مرسدس که در رقابت قهرمانی حضور داره و کوچکترین اشتباهی میتونه توی این رقابت تغییر ایجاد کنه جای ریسک بسیار کمتری داره تا خودروهای رده های پایین تر. پس طبیعیه که ویلیامز و رانندش این ریسک رو انجام بدند، اما همین انجام دادن این ریسک نشوندهنده شجاعت افراد حاضر در این تیم هست و قابل تحسین.

      در ضمن حداقل توی این چند هفته اخیر پیشرفت ویلیامز به وضوح قابل درک هست. حتما بخشی از این پیشرفت متعلق به راننده ها هست و بخشی هم متعلق به تیم. به نظرم هر کسی این پیشرفت رو فقط متعلق به راننده بدونه اشتباه کرده. چون این روزها میبینیم نیکلاس هم داره خیلی بهتر از قبل رانندگی میکنه. از اون طرف هم به هرحال هر دو راننده ویلیامز مخصوصا راسل جوان هستند و در حال پیشرفت و بخشی از پیشرفت هم متعلق به راننده هاست. البته احتمالا با تغییر مدیریت تیم ، راننده ها فضای راحت تری رو درون تیم تجربه میکنند و بهتر میتونند عملکرد خودشون رو نشون بدند.

      به هرحال نکته خوشحال کننده اینه که ویلیامز در حال پیشرفت هست. چون حضور تیم های با اصالت بیشتر در رده های بالاتر میتونه به فرمول یک و اعتبارش کمک کنه.

  30. Erfan.5

    6

    1

    جییوناتزی *******

  31. @sebvr

    16

    4

    سلام دیدم دیگه سایت بررسی پیست نداره
    من از فردا بررسی مونزا رو میزارم هر چند مطمئنا کیفیتش در حد ویدیو های سایت نیست ولی امیدوارم دوست داشته باشید
    بعد از مونزا نوبت سوچی و …. هستش
    ممنونم از انرژی که به من میدید

    • مَمَّدو

      7

      4

      پر انرژی باش سپهر.
      این تو هستی که با اعتماد بنفس و تلاشت به طرفدارات انرژی میدی. یه ستاره باید بدرخشه و جهان اطرافش رو نورانی کنه. ستاره باش و نه سیاره که خودش محتاج نوره. مثل فرانک ویلیامز باش و مثل جورج راسل. با بدترین تیم هم که شروع کردی، ولی تو بدرخش.
      اگه دوستانت کامنتت رو نپسندیدن، معنیش فقط اینه که اون مطلب رو دوست نداشتن ولی هنوز تورو دوست داریم. روز به روز بهتر شو و به انتقادها گوش بده. هزار تکنیک باش و روباه پیستها!

      • Amirali

        2

        0

        ممدو جان واقعا کاش هرکسی یک دوست مثل شما در کنارش داشته باشه:)

    • رضا سلطانی

      6

      4

      سلام آقا سپهر
      بنویس حتما که جیگرمون حال بیاد و انرژی بگیریم
      هر قدر هم که سایت های ایرانی و خارجی تحلیل بگذارند بازهم تحلیل های امثال شما و ممدو و مهریار صالحی در کامنت های اینجاست که بیشتر از همه به دل من می نشیند
      قطعا انرژی مثبت از تحلیل های شما می گیریم

      • @sebvr

        5

        4

        ممنون اقا رضا و ممدو
        خیلی انرژی گرفتم
        انگیزم برگشته و واقعا اینو مدیون شما دوستان هستم
        خیلی حال دادین

    • Sebmm

      3

      3

      مشتاقیم ک ببینیم

  32. mahdi arabi

    9

    7

    دومین تعیین خط بارونی که جورج بالاتر از لوییس تموم میکنه اونم تو ماشینی که حداقل یک و نیم ثانیه کندتره
    یادمه سال ۲۰۱۸ که چارلز با سائوبر تو تعیین خط برزیل تونست تو پیست خیس یه دور خوب بزنه و بره Q2 همه همیل فنا شروع کرده بودن به جو دادن که سال دیگه سب کار سختی داره ( که البته واقعا هم داشت ) و چه هیاهویی راه انداخته بودن
    خیلی دوست دارم نظرشون رو الان موقعی که همیلتون دوبار اوت کوالیفای شده نسبت به جورج رو بدونم اونم با ماشینی که به مراتب از سائوبر چارلز کندتره

    همونطور که چند وقت پیش گفتم سطح لندو ، چارلز ، مکس و جورج یه لول از بقیه گرید بالاتره و هر آخر هفته دارن اینو ثابت میکنن

    ریکاردو فردا بتونه تو استارت همیل رو بگیره و لندو تو استارت رده نده ، احتمالا مکلارن برد دوم خودش تو این فصل رو هم میگیره ( فقط کافیه ریکاردو تو استارت همیل رو بگیره و ۱۵ دور نگهش داره )

    یه فانتزی باحال برا مسابقه فردا هم میتونه لیدر شدن جورج بعد از پیچ ۲ باشه با توجه به جایگاه استارتش که واقعا کریر خودش رو تو ویلیامز با لیدری حداقل یک دور مسابقه تکمیلتر کنه

    و در نهایت سب 😐
    نمیدونم میشه اینهمه اتفاق بدی که پشت سر هم برا سب میوفته رو ربط به شانس داد یا نه ولی واقعا دیگه داره رو مخ میره این قضیه
    با توجه به اینکه لندو و ساینز تو Q1 از سب کندتر بودن و خود سب یکی از خوب ها هستش تو دور زدن با تایر خشک تو پیست نیمه خیس فقط میشه گفت تعیین خط امروز حیف شد

    • Amirali

      1

      0

      شما دوستان چون حداقل همین رو پذیرفتین که وتل دیگه بهترین راننده نیست چشم دیدن برتری بقیه رو هم ندارید و کلا برتری لوییس رو هم منکر میشید.اشتباهات امسال لوییس چیزیه که از هر راننده سوپر استاری ممکنه دیده بشه.لطفا شل کنید و انقدر در برابر فهمیدن مقاومت نکنید.

  33. Amir5

    3

    1

    عجب تعیین خطی بود عملکرد مکلارنا فوق العاده بود مشخص بود که ردبول و مرسدس روی ستاپ بارونی بسته بودن و این خشک شدن پیست به ضررشون تموم شد بازم استراتژیستا ویلیامز گل کاشتن و این یکی از اصلی ترین دلایل این رتبه برای ویلیامزه و مهارت و استعداد راسل و عملکرد ساینز و فراری ها خوب بود و ساینز بی نظیر بود و لندو که نگم عالی بود درکل بایکم خوش شانسی و استراتژی تیم ها و مهارت راننده تا حدودی تونستن که یه تعیین خط درجه یک و عالی رو درست کنن عملکرد آلپین خوب بود و وعملکرد استون مارتین بد نبود ولی بازم استراتژی استون بسیار بدبود به یک معنا سب رو پو کوندن ودر کل فردا برد و سکو برای مرسدسه

  34. Morteza

    4

    3

    کوالی جذابی بود.
    فردا استارت هم در جلو هم در عقب جذابه.
    فک کنم تنها چیزی که انتظارش رو داشتم و فردا اتفاق نیوفته : والتری ایتز جیمز باشه
    با اینکه نوریس و ساینز رده های بهتری برای استارت دارند ولی اگه بارونی بشه پیچ یک تا دو همون به ضررشونه.
    آرزو میکنم فردا بارونی باشه ولی نه در حد اسپا.
    یک بارون معمولی که بشه توش مسابقه داد.
    بازم برای فردا هیچی معلوم نیست.
    فقط برای مکس آرزو دارم بیشترین امتیازی که میشه رو کسب کنه .
    پیش برو سوپر مکس.
    این پیست پیست مرسدسه و سال های قبل هم اغلب یک دو میکرد
    اما امسال تا همینجاشم خیلی جذاب شده و فرداهم میتونه بیشتر بشه مخصوصا اگه بعد دور اول هم بازم نوریس پیشتاز باشه

  35. SUPER FAST 16

    3

    0

    با توجه به استارت مکس و شارل از آخر میتونیم فردا شاهد یه مسابقه خوب از سوچی باشیم،همین شرایط برعکسشم تو جلو هست،کلا شواهد میگه امسال دیگه کسل کننده نیست،و از صمیم قلب دوس دارم هیچ برخوردی نداشته باشیم،حیفه این ریسه🙂

  36. Majid

    1

    1

    تعیین خط عجیبی شد و به شدت شانسی و تر زدن لوییس باعث شد والتری هم دیر لاستیک هاشو عوض کنه و نتونه دو دور با لاستیک سرد اسلیک بزنه وگرنه احتمالا ترکیب خط اول عوض می شد. نکته مثبت مسابقه فردا مسیر طولانی استارت تا پیچ اوله که نزدیک هجده ثانیه طول می کشه و تغییرات زیادی در جایگاه ها انفاق میوفته. بک استارت بی نقض ممکنه سه چهار رده بهت بده بخصوص مکس به راحتی می تونه تا چهاردهم بالا بیاد. اگه اتفاق عجیبی نیوفته و بارون هم نیاد ترتیب سه نفر مشخصه اولین یک و دو مرسدس ها و احتمالا سومی نوریس یا حتی مکس.

  37. DavidKame

    2

    0

    فقط امیدوارم که برخوردی نداشته باشیم و استارت مسابقه و ادامه مسابقه به سلامت بگذره

  38. Shiva

    1

    0

    تبریک به فراری فن ها به خصوص طرفدارای کارلوس ساینز به امید سکو گرفتن کارلوس

  39. Ferrari 14

    1

    0

    امیدی به لکرک نیست ولی ساینز می تونه با استارت خوب اول بشه و بعد توریستی رو دفاع کنه

    • Ferrari 14

      1

      0

      امیدی به لکرک نیست ولی ساینز می تونه امتیاز خوب بگیره

  40. Amir.Redbull99

    0

    1

    1.همیلتون
    2.پرز
    3. گسلی یا آلونسو

    امیدوارم مکس امتیاز خوبی بگیره