فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون و والتری بوتاس در یک مصحبه یوتیوبی، از پشت صحنه های زندگی در تیم فرمول یک مرسدس و دوره های عصبانیت توتو ولف گفته اند.

اولین موردی که به ذهن همیلتون رسید، برخوردش با هم تیمی سابق خود، نیکو رزبرگ بود که در اسپانیا 2016 رخ داد:

عصبانی ترین زمانی که توتو را دیدم زمانی بود که نیکو و من با هم تصادف کردیم.

لوئیس همیلتون و نیکو در آن رقابت در جایگاه اول و دوم بودند که با هم برخورد کردند و هر دو ماشین مرسدس از رقابت خارج شدند و هیچ امتیازی برای آن ها ثبت نشد.

همچنین همیلتون گفت که در رقابت بارسلونا که هر دو ماشین مرسدس DNF شدند هم ولف بسیار عصبانی بود:

احتمالا بارسلونا در عصبانی ترین حالتش بود.

همیلتون در ادامه به شوخی گفت:

او موهای سرش را کشیده بود و بخشی از سرش خالی شده بود و مجبور به کاشت مو شد!

نیکو رزبرگ در آن فصل قهرمان شد و چند روز بعد اعلام بازنشستگی کرد. با این اوصاف والتری بوتاس جایگزین او شد. جای تعجبی ندارد که والتری بوتاس هم در این مدت توتو ولف عصبانی را دیده باشد:

او در آلمان 2019 خیلی خوش حال نبود، پس از آن که من در پیچ یک تصادف کردم. ما هیچ امتیازی برای تیم نگرفتیم. و زمانی که من تصادف کردم تنها امید کسب امتیاز بودم.

به یاد دارم که توتو بعد از مسابقه گفت این آخرین باری است که در طول رقابت “کارناوال” برگزار می‌کنیم.

در رقابت فرمول یک آلمان 2019 مرسدس در مرکز توجه بود چراکه در رقابت خانگی اش طرح جدیدی روی ماشین قرار گرفته بود و افراد تیم هم لباس های آلمانی را پوشیده بودند تا تولد 125 سالگی مرسدس را جشن بگیرند.

مرسدس در آن رقابت با شرایط آب و هوایی نابسامانی رو به رو شد و بوتاس تنها هفت دور مانده به پایان تصادف کرد.

علاوه بر تمام این موارد، نتفلیکس هم در آن دوره روی تیم مرسدس تمرکز کرده بود و جزییات بسیاری در مستند رانندگی برای بقا ثبت شد.

مستند رانندگی برای بقا

124 دیدگاه

  1. Farzad F1 🏁

    15

    6

    امسال دیگه فک کنم آمپر بچسبونه : )

      • kimi_7

        8

        19

        بوتاس حتی عرضه عصبانی کردن توتو رو هم نداره.

      • @sebvr

        21

        0

        چون هیچ کار اشتباهی انجام نمیده که موقعیت تیم و همی تیمیش به خطر بیوفته ! چرا الکی فقط میخواین هیت کنین !

      • Engineer

        9

        9

        اصلا چحوریه که از 2017 تا الان 4 فصل ماشین همیلتون و بوتاس یکیه.
        ولی از اون موقع تا حالا

        همیلتون 43 تا برده
        بوتاس 9 تا

        بعد بعضی از شماها میگید اختلافشون کمه.
        از یه لحاظ هایی اره نسبت به تیمهای دیگه.

        ولی از لحاظ پیروزی و امتیاز توی 4 فصل فاجعست.
        بوتاس وقتی همیلتون 43 تا برده حداقل باید 25 تا میبرد نه 9 تا.

      • Farzad F1 🏁

        8

        8

        باور کنید بوتاس اگه ماشین مرسدس زیرپاش نبود همین مقام هارو هم بدست نمی آورد .

      • Engineer

        5

        9

        F@rz@d
        من از دوستان یه گلایه داشتم که اون روزی که من گفتم همیلتون با 124 امتیاز بیشتر از بوتاس 2020 رو تموم کرد و مکس با ماشین ضعیفتر فقط با 9 امتیاز کمتر از بوتاس سوم شد و شاید اگه در صخیر حادثه پیش نمیومد براش چه بسا دوم هم میشد.

        و گفتم که ورشتپن اگه ماشینش برابر با همیلتون و بوتاس بود عملکرد مشابه رو داشت و اونم وقتی با ماشین خیلی ضعیفتر با 9 امتیاز کمتر باخته با ماشین برابر میتونست مثل همیلتون بوتاس رو با حدود 120 امتیاز بیشتر شکست بده.
        ولی بعضی از دوستان ناراحت شدن و انتقاد کردن.
        من به یک موضوع برای اونها استناد میکنم تا متوجه منظورم بشن.

        ورشتپن تقریبا اوایل و بعد از چند مسابقه توی 2016 از توروروسو به ردبول اومد.
        1 برد در 2016 داره.

        ورشتپن 10 برد داره.
        بوتاس 9 برد داره.

        از 2017 تا الان ورشتپن 9 بار برده.
        از 2017 تا الان که بوتاس توی مرسدس بوده 9 بار برده.

        ماشین بوتاس بسیار بهتر از ورشتپن بوده و توی 2020 که خیلی بهتر بوده.

        تازه بوتاس ماشینی داشته که طی 4 فصل با ماشین 1 ماشین مرسدس برابر و از 4 تا فراری ها و ردبول ها بهتر بوده و 4 فصل ماشین شماره 1 رو مشترکن با همتیمیش داشته.

        ولی ورشتپن ماشینی داشته که با 1 ماشین ردبول برابر و از 4 تا ماشین مرسدس و فراری ضعیفتر بوده و از 4 فصل 3 فصل ماشین شماره 3 و 1 فصل ماشین شماره 2 رو مشترکن با همیتیمش داشته.

        واقعا برای مقایسه 2 راننده فقط تعداد برد ها نسبت به امکاناتشون در تعداد فصل های برابر کافیه.
        از 2017 تا الان 4 فصل مشترک برای هر دو.
        امکانات بسیار بیشتر و بهتر برای بوتاس.
        و در نهایت 9 برد برابر برای هردو.

        حالا ورشتپن اگه جای همیلتون بود نمیتونست با اون ماشین 43 تا برد بگیره و 43 به 9 ببره بوتاس رو.

        همین الان با بوتاس برابره و حتی 1 برد بیشتر هم داره.

        بعد دوستان منو نقد کردن که چرا میگی ورشتپن بهتر از بوتاسه.
        خودتون نفهمیدید تا الان؟

      • Farzad F1 🏁

        8

        9

        Engineer
        من کاملا با شما موافقم ، ورشتاپن نه تنها از بوتاس خیلی بهتره بلکه از همیلتون هم بهتره و این نظر شخصیمه ، اگه همیلتون در تیمی به غیر از مرسدس بود عمرا ۷ بار قهرمان جهان میشد ! ( باید قبول کنیم که در فرمول یک ماشین ها تاثیرشون بیش از حد زیاده )

      • Engineer

        9

        8

        F@rz@d
        زمانی که من گفتم همیلتون ماشینش در قهرمانی هاش تاثیر داشته.
        همه این رو میدونستن و همه هم با حرف من موافق بودن ولی کسی چیزی نگفت و من به تنهایی حرف زدم.

        برای همین هم مورد تهاجم جمع زیادی از طرفداران متعصب و بدون منطقشون قرار گرفتم.

        من منطق دارم اشتباه راننده خودم رو میگم.
        قبول دارم که الان فتل نسبت به اتوموبیلی هم که بهش دادن ضعیفتر کار کرد ولی خوب اولین مسابقش بود.
        و نباید با همیلتونی مقایسه بشه که بیش از 150 مسابقه در مرسدس داده و ماشینش هم بهتره.

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        5

        4

        Farzad
        منم همینجا بهت میگم
        هر کسی جای لوئیس بود تا الآن قهرمانی رانندگانش به ۷ تا نمیتونست برسه.

      • Engineer

        3

        4

        ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1
        منم از همینجا بهت بگم
        هر کسی بله
        شاید 90% گرید

        ولی شوماخر و فتل و الونسو و باتن و ورشتپن و راسل و لکلرک و خیلی از اینهای دیگه اگه به اندازه ی همیلتون 9 فصل ماشین برتر داشتن اونم با اختلاف زیاد نه تنها میتونستن 7 تا قهرمانی داشته باشن بلکه شاید بیشتر از 7 تا هم میتونستن بدست بیارن.

  2. محمد

    17

    2

    کی دیده متیو بینوتو(بخوانید:مَـتـیو بینوتو)عصبانی شده باشه در حد اینکه موهاش رو بکشه؟

    • MERC

      6

      0

      متیا*

    • SUPER FAST 16

      13

      0

      نهایتا یه هل به عینکش میده بره بالا.

    • SIAMAK

      16

      5

      افراد قوی خودزنی نمیکنند و نیازی به گیس وگیس کشی ندارند !

      • مَمَّدو

        9

        2

        🤣🤣🤣 عااااالی
        یاد حرف انزو فراری افتادم که میگفت ” توربو مال ضعیفهاست”!

  3. Sina

    12

    0

    تا جایی که میدونم هیچ تیم و راننده‌ای از نتفلیکس خوشش نمیاد ولی کاش فصل ۴ هم ساخته بشه

    • Ali

      8

      0

      والا اینطور که کریستین هورنر تقریبا به عنوان مجری تو فصل سه بود حتما یکی از طرفدارای دو آتیشس یا قرارداد داره باهاشون یا خیلی بازی فکری دوست داره ؛) و اینکه اره دارن فصل چهار رو میسازن

      • Sina

        6

        0

        اره تنها ادمی که خیلی با شوق و ذوق همه چیزو توضیح میداد همین هورنر بود

  4. مَمَّدو

    13

    5

    یه خبر:
    در فرمولاوان یه فلسفه ای مطرح هست به نام “سطح (اندازه) صفر” که یعنی تیم ها دوست دارن اونقدر ماشین رو جمع و جور بسازن که مثل سوزن باریک بشه و در حقیقت بزرگترین چیزی که در مقابل جریان هوا قرار بگیره، خود آقا یا خانم راننده باشه! این فلسفه همواره وجود داشت ولیکن عملا اسم گذاری اون به نام سطح صفر از سال 2015 مطرح شد و جدی تر از همیشه دنبال گردید. اینکه الآن میبینیم تیمها سعی میکنن گیربکس ها و پاوریونیت ها و رادیاتور های جمع و جورتری بسازن که همشون در یک پکیج در پشت سر راننده جا بشه، پیرو همین فلسفه هست. وح حالا خبر:
    تیم هوندا و آدرین نیوئی از اینکه امسال تونستن پاوریونیت جمع و جور تری بسازن، ابراز خرسندی کردن. اونا اعلام کردن که با وجود اینکه این تغییرات بسیار ناچیز بوده ولی مطمئنن در زمان یک دور پیست تاثیر خودش رو میذاره و این باعث خرسندیشونه.
    تغییر اعمال شده در بخش موتور بنزینی و مربوط به پایین تر آوردن میل بادامک ها نسبت به سالهای قبل هست و نیز اینکه نیاز کمتر پاوریونیت جدید به خنک کاری به خصوص در بخش توربو، منجیر به کوچکتر شدن ابعاد موتور شده و درگ ماشین رو کمتر کرده است.
    شخصا برام خنده داره که هنوز میتونن میل بادامک رو پایین تر بیارن چون همین الآنش هم کل ارتفاع موتور یه وجب بیشتر نیست خخخخ

    • @sebvr

      13

      1

      چه جالب ! فراری توی سال 2020 خیلی فشرده سازی خوبی رو در قسمت عقب خودرو و کوکاکولایی انجام داد ! ولی فکر کن یه روز خود راننده بزرگتر از ماشین باشه…!خخخ

      • رضا سلطانی

        9

        0

        والا فعلا با قوانین سال آینده که ماشین ها هم بزرگتر تر می شوند و هم چاق تر!
        شاید باید راننده ها وزن اضافه کنند تا این اتفاق سطح صفر محقق شود!!

    • MERC

      14

      0

      انجینای فرمول1 میل بادامکی ندارن, با سیستم نوماتیک سوپاپ هارو حرکت میدن.

      • مَمَّدو

        5

        6

        درست میگی ولی من فقط میخواستم منظور رو برسونم. موقعیت بالای سیلندرها.
        راستی اگه میتونی راجع به سیستم سوپاپ هاشون یه کامنت کار کن. خیلی جالبه.

      • MERC

        11

        0

        حوصله کامنت بلند و بالا نوشتنو ندارم, و کلا کامنت های طولانی رو هم نمیخونم.
        ولی فک کنم تو همین سایت یه مطلب راجع بهش گذاشتن.

      • mahyar

        14

        0

        داداش شرح کامل اون سیستم در قالب ی کامنت اونم فقط تکست . مطمعن باشن خواننده اصلا” متوجه رفتار این سیستم نمیشه . و من جای دوستمون ی توضیح کوتاه در موردش میزارم .
        خلاصه بگم .
        سوپا ها توی موتور های شهری معمولا” اکثرا” و یا بهتره بگم 99 درصدشون یک فنر پشت ساق سوپاپ هست که وضیفش نگهداشتن سوپاپ به صورت بسته هست . و یجورایی نحویه مقعیتشون مثل کمک فنر ماشینه . که فنر دور ساق سوپاپه و کمک حکم سوپاپ رو داره . یعنی از این بهتر نمیتونم شباهتش رو بیان کنم .
        خوب ایراد کلی :
        بخشی از نیروی خودرو صرف فشرده سازی جهت باز و بسته شدن سوپاپ میشه (چون فنر پشتش هست)
        بعداد دوران که از ی حدی بالاتر بره به دلیل این که فنر و سوپاپ جرم دارن . در لحظه بسته شدن : 1- سوپاپی که داره با سرعت بالا بسته میشه به محض این که با سیت (جایی که باعث آب بندی محفظه احتراق میشه و سوپاپ اونجا میشینه و باعث آب بندی اون بخش میشه) برخورد بکنه تمایل داره که حرکت معکوسی رو هم انجام بده . مثل این که شما از دستت ی لیوان میفته زمین و پرت میشه هوا . یعنی این که سوپاپ در زمان درست نمیتونه آب بندی درستی داشته باشه . چون به راحتی میتونه چند بار روی سیت در لحظه بسته شدن بالا پایین بپره .
        2- فنر سوپاپ به حالت شناور در میاد . دوستان وقتی فنر رو ول میکنید با سرعت زیادیی به حالت خودش برمیگرده . اما . این سرعت زیاد اونقدر زیاد نیست که بتونه در لحظه ای که باید سوپاپ رو برگردونه سرجاش برشگردونه . یعنی اونقدر تعداد دوران روش تاثیر منفی میزاره که حد نداره . مثلا” تعداد دوران بالا . سوپاپ دود باز شده که محصول احتراق رو خارج بکنه و بلا فاصله قبل از بسته شدن سوپاپ دود، سوپاپ هوا باز میشه تا فشار هوایی خنکتر محفظه احتراق رو خالی از گاز های آلاینده بکنه . اما این خودش ی تایم مشخصی داره . از یجایی به بعد تاثیر معکوس میزاره چون دوتا سوپاپ همزان باز هستن و پیستون هوارو از هر دو سوپاپ میکشه که قطعا” دود هم برمیگرده توی محفظه احتراق .
        پس این دوتا ایراد اساسی سیستم های سنتی رو متوجه شدید ، حداقال ی چیزی ازش متوجه شدید . چون با تکست تنها تصویر سازیش خیلی سخته .
        اما توی موتور های فرمولایک دیگه خبری تا اونجا که من میدونم از میل سوپاپ یا همون بادامک نیست .
        پشت سوپاپ ها شیر های برقی قرار گرفته که با فشار باد کنتر میشن ( البته من شنیده بودم که ترکیبی از باد و مایع هست و فقط سیستم با باد یا همون نیوماتیک نیست و بخشیش با مایع یا همون هیدرولیک کار میکنه و این که شاید اصلا” بوبین هست اونجا یعنی سلف سیم پیچ مانندی که با نیروی الکترومغناطیس سوپاپ رو کنترل میکنه.)
        خوب چجوری کار میکنه ؟ ای سی یو به شیر پشت سوپاپ دستور باز شدن میده و سوپاپ باز میشه و حرکت میتونه متغییر باشه . یعنی میتونه مثل سیستم سنتی سینوسی باشه . میتونه پله ای باشه، و برای بسته شدن هم به همین ترتیب .
        حالا مزیت :
        ای سی یو بر اساس دمای هوایی ورودی . فشار هوا . میزان اکسیژن موجود . تعداد دوران موتور . وضعیت پدال گاز و.. ، بر اساس همه این ها دستور میده که سوپاپ کی . با چه سرعتی . به چه شکلی . به چه مقداری . در چه زمانی باز و بسته بشه .
        سرچ بکنید توی یوتوب و.. یکسری رندر های سه بعدی خوب ازش هست .

      • مَمَّدو

        10

        3

        خیییییییییلی عالی بود Mahyar
        یکی از قشنگ ترین کامنت هایی بود که تو این فروم خوندم. خیلی لذت بردم دست مریزاد.
        واقعا هیچوقت نمیدونستم که سوپاپ در اثر برخورد با سیت برگشت هم میکنه! مررررسی.

      • mahyar

        7

        0

        خواهش میکنم . فقط حواسم نبود . سوپاپ توی دوران شهری از همون 3000-5000 هزار وقتی به سیت برسه از جاش بلند نمیشه . منظورم دوران های بالاتره بود . یعنی منظور من از این کامنت که گذاشتم دوران های خیلی بالاتره . مثل 7 هزار دور 8 هزار دور و…
        و اینم اضافه کنم که یکی دیگه از دلایل باز موندن سوپاپ توی دوران های بالاتر جدا از این که فنر طول میکشه تا برگرده به حالت اولش اینه که به خاطر همون اینرسی و سرعت سوپاپ هم عاملی هست که مقاومت بکنه از بسته شدن به معقه .
        خلاصه که چاکرتیم

  5. @sebvr

    7

    9

    رفقا بزودی تحلیل دور پول پوزیشن لنس استرول رو توی ترکیه ی 2020 قرار میدم ! نظرتون چیه !؟ به چه سبکی بنویسمش !؟

    • مَمَّدو

      8

      8

      چه عالی. چه کار جالبی. به نظر من از طرف خود لنس بنویسش. با دغدغه هاش و بی خیالیاش.

      • @sebvr

        8

        0

        چون خیلی شناختی از شخصیت لنس ندارم این کار نمی کنم چون ممکنه خوب از اب در نیاد !

    • محمد یاسین

      7

      1

      خیلی خوبه ولی به نظرم اون پیت استاپه یک کم مرموز بود میشه یکم بیشتر درباره ی اون صحبت کنی

    • raha

      4

      0

      چقدر خوب ، از نظرم مثل همون تحلیل گرند پری ترکیه باشه خوبه منتظر تحلیلش هستم 😊

      • @sebvr

        4

        1

        کاربر رها ! من تحلیل کامل گرندپری ترکیه رو قبلا گذاشتم ! ولی حتما فردا برای شما قرار خواهم داد

      • raha

        4

        0

        آره گذاشته بودید و از خوندنش خیلی لذت بردم و بخاطر همین گفتم که اونطوری باشه خوبه

  6. مَمَّدو

    10

    4

    یه خبر:
    گوتنر استاینر رئیس تیم هاس یک بار دیگه اعلام کرد که تمام تمرکز خودش رو برای سال 2022 قرار داده و هیچ قصدی در مورد ارتقا ماشین و رقابت با ویلیامز نداره (جالبه که فقط ویلیامز رو رقیب خودش دونسته). ایشون اعلام کرد که تنها چند آپدیت که از زمستون در دست داشتیم ولی برای مسابقه اول آماده نشد رو برای مسابقه دوم در ایمولا رونمایی میکنیم و بعد از آن دیگر هیچ!
    و باز گفته که بیشترین سودی که در رقابت های امسال برای تیم ما هست، افزودن بر تجربه دو راننده جوان و بهبود عملکرد اونها و انطباقشون با ماشین خواهد بود و در مسائل فنی هیچ کاری نمیکنیم.
    نظر شخصیم: یه نفر یواشکی بره از تونل بادشون عکس بگیره تا ببینیم ماشین سال آینده چه تیمی در اونجا هست! فراری یا هاس!!

    • @sebvr

      7

      0

      اره خب منطقیه ! به نظرم کار درست رو هاس انجام میده ! و ویلیامز خیلی نباید پولش رو امسال هدر بده ! چون در هر صورت نه قدرتش به الفا نزدیکه و نه قدرت هاس بهش نزدیکه بنابراین رتبه ی یکی مونده به اخرش تثبیت شده ! اروزی موفقیت برای هاس رو دارم !

  7. مَمَّدو

    12

    4

    یه خبر:
    توتو ولف در ادامه اعترافات ذهن کوبانه خود! گفته که با توجه به اینکه ردبول ها به ندرت در بحرین خوب ظاهر میشدن، پس میشه نتیجه گرفت که امسال در اون پیست هایی که همیشه توشون خوب بودن، بسیار بسیار قوی خواهند بود و این ردبول ها هستن که امسال جنگ قهرمانی رو هدایت میکنن. (خدا از دهنش بشنوه خخخخ)
    ولف گفته که در بحرین، “خدایان مسابقه” با ما بودند که این نتیجه حاصل شد و روز شانس ما بود. ایشون این فصل رو بسیار حماسی پیش بینی کرد. تا چه شود …

    • رضا سلطانی

      5

      2

      ولف همه جوره می خواهد انتظارات را از مرسدس کم کند که در صورت موفق نشدن در کل خیلی بد نشه!
      و دقیقا فراری هم امسال داره همین کارو می کنه

      • ...m6...

        6

        2

        بخوای نگاه هم کنی اف ای ای با قانون دست و پای مرسدس رو بسته برتری رو هم به ردبول داره…
        خدابده شانس

    • محمد یاسین

      8

      0

      ردبول امسال تو مکزیک و برزیل و موناکو ( شاید یکم کمتر ) عالی ظاهر میشن .

    • Ali

      6

      0

      به نظر من که همش بازی فکریه درسته که مرسدس مشکلاتی داره ولی اونقدر هم نابغه تو تیمشون هست که بتونن مشکلات رو برطرف کنن از اون طرف هم ردبول خیلی قوی شروع کرده و ماشینشون خیلی ثبات بیشتری داره نسبت به پارسال حتی بعضی جاها از مرسدس هم بهتره و دو تا راننده قوی دارن و اینکه همه ی تیم ها رو ۲۰۲۲ تمرکز کردن و واقعا فرصت خیلی خوبی هست تا با یه استرتژی خوب قهرمان بشه واقعا قراره خیلی جذاب بشه فک کنم

  8. مَمَّدو

    11

    7

    اعترافات لندو نوریس :
    در سخنانی قابل توجه، نوریس اعلام کرده که از هم تیمی شدن با ریکاردو خیلی خوشحاله و علتش پیشرفت چشمگیریه که از این تقابل به دست آورده.
    نوریس میگه که دو فصل هم تیمی بودن با ساینز خیلی در پیشرفت من تاثیر داشت ولی این تغییر (ورود دانیل) بسیار به موقع بود (از نظر آموزنده بودن و فرصت مناسب بودن برای خودش منظورشه). ورود ریکاردو باعث شد که من به دیتاهای اون یک نگاهی بندازم و ناگهان یک پیشرفت بزرگ برای حاصل شد و من با دیدن سبک رانندگی ریکاردو پی ببرم که در برخی نقاط پیست زمان از دست میدادم یا اینکه جوری رانندگی کرده بودم که در لحظه بعدیش برای تکمیل اون کار مجبور به وارد آوردن فشار مضاعفی به خودم و ماشین بودم و به اصطلاح داشتم خودم رو تنبیه میکردم. اما با دیدن کارهایی که دنیل با ماشین میکنه فهمیدم که میشه کمی زمان بخرم و از ماشین هم مراقبت کنم.
    لندو میگه که نتیجه خوبش در بحرین و اینکه جلوتر از ریکاردو تموم کرده مدیون همین تغییر در سبک رانندگی هست.
    نظر شخصیم : آدمها با هم فرق دارن و برخی جسورن و برخی متواضع ولی فرق داشتن به معنای بهتر یا بدتر بودن نیست. فقط متفاوتند. همین! اینکه نوریس مورد شماتت دوستان واقع میشد که میگفتن داشتن روحیه تواضع برای رقابت قهرمانی ضرر داره، اما میبینیم که آدمهای خاکی هم راه پیشرفت و مسیر تقدیر خودشون رو پیدا میکنن. اگه نوریس این تواضع رو نداشت که به دیتاهای ریکاردو به عنوان آموختن دقیق نگاه کنه، چطور میتونست بر عیب های خودش واقف و مسلط بشه. پس به تفاوت های هم احترام بذاریم و اونارو شاخص بهتر یا بدتر بودن قرار ندیم.

    • miladleclerc16

      17

      1

      جناب ممدو عزیز
      شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره؟
      بارها شده شخص شما برچسب خوب یا بد بودن روی راننده های فعلی گذاشتی حالا چطور صحبت از احترام به تفاوتها میکنید.

      • مَمَّدو

        7

        16

        امان از دست شما جوونا! (چون طرفدار لکلرکی فکر کردم جوون هستی!)
        دوستان لطفا یکی پاسخ مناسب و علمی به دوستمون بده. من امروز حالم خوب نیست حوصله ندارم. (یکی از جوشکارهام دستش رفت لای تسمه اعصاب ندارم)

      • مَمَّدو

        5

        20

        خیلی خب خودم پاسخ میدم :
        خوب یا بد بودن برای یک رشته یعنی استعداد یابی و خود شناسی که نه تنها خوبه بلکه لازمه. مثلا فکر کن کسی که قد کوتاهی داره رو به زور ببریم به رشته پرش ارتفاع! خوب معلومه که محکوم به شکست خواهد بود. پس اگه بگیم فلانی (مثلا لکلرک) استعداد اتوموبیل رانی نداره، توهینی نکردیم بلکه استعداد شناسی کردیم و حقیقت رو گفتیم.
        اما حالا بیا و خوب یا بد بودن رو در مورد یک رشته به کار نبر بلکه ذاتی صحبت کن. یعنی بگو این آقا که قدش بلنده پس بده! آخه قد بلند که ذاتا بد نیست. بلکه اتفاقا بدرد والیبال و بسکتبال میخوره. ولی ما در این مثال اومدیم و مستقیما راجع به خود بلندی قد نظر دادیم و نه راجع به کارایی اون در مثلا رشته اتوموبیل رانی.
        صحبت من اینه که راجع به صفات ذاتی آدمها لفظ خوب یا بد به کار نبریم. هرچند میتونیم بگیم این آقا با این مشخصات برای فلان رشته خوب هست یا نه. ولی نمیشه فقط به صرف داشتن اون مشخصات طرف رو قضاوت به خوب یا بد بودن بکنیم.
        منم در مورد لکلرک میگم که استعداد فرمول یک درخشانی نداره (نظر شخصیم البته). ولی نمیگم آدم بدیه چون رانندگی بلد نیست! چنین چیزی گفتم تا حالا؟

      • Siavaghsh

        13

        4

        لکلرک استعداد فرمول یک درخشانی نداره؟؟؟! عجبا😒

      • محمد یاسین

        14

        1

        ممدو میشه بگی کدوم خصوصیت لکرگ با اف وان در تضاده

      • yaghub

        12

        6

        جالبه!! کسی که با ماشین 2019 فراری بیشتر از همیلتون پُل گرفته بی استعداده؟؟ من فکرم اینه که شما به غرض اینا رو میگی شاید دلیلش شکست دوساله فتل از لکلرکه. پس اینکه ما بگیم فتل افت کرده چرا بعضیا ناراحت میشن، ما که نگفتیم فتل انسان بدی شده ما میگیم رانندگیش ضعیف شده.(با احترام نسبت به شخصیت شما جناب ممدو اما واقعا نمیشه نظرتو قبول کرد)

      • مَمَّدو

        8

        14

        راننده اول پر افتخار ترین تیم فرمول یک بودن در حالیکه هیچ چیز اثبات شده ای نداشته (قبلا قهرمان نشده یا حتی در رقابت قهرمانی و استرس هاش نبوده) و به خاطرش زدن فتل رو نابود کردن.

      • yaghub

        11

        8

        اینجوری که میگی پس هیچوقت نسل جدید فرصت بروز استعداد خودشونو ندارن چون راننده قبلی که قهرمانی داره تا ابد باید راننده اول باشه چون راننده جوانی که اومده قهرمانی تا حالا بدست نیاورده و لیاقت اول بودن نداره!! اگر واقعا نظرت اینه پس چرا در مورد مکس اینو نمیگی که راننده اول شده در حالی که قهرمانی و استرس قهرمانی نداشته!! سال 2019 اولین سال لکلرک در فراری بود و در مسابقات اول هم هنوز فتل راننده اول بود اما لکلرک تونست خودشو و استعدادشو ثابت کنه و تیم تصمیم بگیره بهش اطمینان کنه و به نظرم اشتباه هم نکردن که به لکلرک اعتماد کردن،راننده ای با حدود 30میلیون یورو داشته باشی ولی عملکردش در حد یه راننده جوان هم نباشه شما چکارش میکردی؟کسی فتلو نابود نکرد بجز عملکرد ضعیف خودش.
        اگر فتل بهتر از لکلرک عمل می‌کرد همچنان راننده اول فراری بود.(من با اطلاعاتی که دارم این نتیجه را گرفتم)

      • مَمَّدو

        11

        12

        حالا اصلا مگه نظر من راجع به چارلز لکلرک مهمه آقا یعقوب؟ زیاد جدی نگیر که من به چارلز گیر میدم. طرفدار سب و فراری هستم و الآن دارم اُفتشون رو میندازم گردن لکلرک. حالا اینکه استدلالم در مورد این گردن انداختن منطقی هست یا مغرضانه، تصمیمش با مخاطبانه. زیاد به دل نگیر دوست من.
        ولی در کل نظرم اینه که فراری اشتباه کرد که با سب نموند. چون سب همون کسی بود که ماشین ضعیف فراری رو با موتور و شاسی ضعیف تر در رقابت قهرمانی با لوئیس نگه داشته بود ولی درست از موقعی که فراری شروع کرد به پیروی از لکلرک، اُفت وحشتناکشون شروع شد که هیچ، ماجراهای مرموزی در مورد سب اتفاق افتاد.
        یه مَثَل هست که میگه: یه بار میشه اتفاق بعد دو بار میشه شانس ولی سه دفعه یا بیشتر دیگه میشه برنامه ریزی و تعمد!
        شما خودت قاضی، چند بار ماشین سب مشکلات خنده دار داشت؟ چند بار پیت استاپ غیرعادی داشت؟ در چند پیست عقب ماشینش در میرفت؟ اینقدر این ناپایداری عقب ماشین تکرار شده بود که یادمه وقتی بالاخره تو یه ریس ناپایداری نداشت، گزارشگر با تعجب گفت عجیبه که امروز با ماشینش مشکل نداره. شاید بخوای بگی به خاطر سبک متفاوت بود ولی من قبول نمیکنم. چون سالهاست اف۱ میبینم و متفاوت ترین سبک هارو در کنار هم دیدم ولی هیچ وقت تا این حد وحشتناک در کنترل ماشینهاشون مشکل نداشتن. یک کلام بگم و راستش رو اعتراف کنم به نظر من فراری با چارلز لکلرک لابی داره و سب در این گروه جایی نداشت.

      • Mohammad44

        12

        9

        وقتی شما معتقدی استعداد لوییس فرسنگ ها با سب و منسل و پراست و شوماخر فاصله داره البته لکلرک رو بی استعداد می خونی!!!!! والا چیزی که ما می بینیم اینه که که تو تعیین خط فوق العاده است قطعا جز سه تا و به نظر خودم یه کوچولو بهترم هست از مکس(نظر خودمه) و تو ریس هم اصولا پیس خوبی داره و تنها نکته ی منفی که شاید بشه اشاره کرد یه مقدار ناپختگی هست
        انکار کردن چیزی که تقریبا همه قبولش دارن(استعداد شارل) و دلیل خواستن از اونا برای عقیده شون مسخره است چون اونا بر اساس شواهد میگن اگه قرار باشه کسی دلیلی ارائه بده شمایی که تا اینجا از رو حست بوده و کاملا مردود

      • مَمَّدو

        7

        10

        سلام mohammad44
        چطوری دوست من؟
        جمله ها رو بهم چسبوندی دادا. گفته بودم استعداد لوئیس رو انکار نمیکنم که یعنی در حد فتل و سنا و یه ذره کمتر از مایکل استعداد داره. بعد ادامه دادم که فرسنگ ها باهاشون فاصله داره که منظورم ارزش گذاری اون قهرمانیها بود نه استعدادش. یعنی اون بقیه خیلی تلاش کردن و زمین خوردن و دوباره پا شدن تا اون رکوردهارو به دست آوردن ولیبرای لوئیس این اتفاقات نیافتاد و قهرمانیهاش به من یکی اصلا نچسبید.
        میدونم چه احساسی نسبت به همیلتون داری چون خودم عاشق مایکل بودم. ولی هر ۶ قهرمانی لوئیس رو با یکی از رقابت های مایکل با هاکینن عوض نمیکنم. وحشی بازی بود به جان خودم!

      • Ahmadreza

        9

        2

        من فن سب
        ولی خداییش لکلرک راننده خوبیه ۲۰۱۶ فرمول ۳ رو برد ۲۰۱۷ فرمول۲ پس قطعا استعدادی داره

      • yaghub

        9

        5

        ممدو به نظر من فکر شما اینه:لکلرک لابی کرده و با بینوتو نشستن نقشه ریختن که فتلو نابود کنن بعد لکلرک بشه اول.
        اما ما اینطوری فکر میکنیم:لکلرک به عنوان راننده دوم اومد فراری و استعدادشو نشون داد و تیم هم بهش اعتماد کرد و شد راننده اول. دیگه قضاوتش با خودتون که کدوم منطقی تره و قابل باور تره.
        نکته دوم هم اینه: همه میدونن دلیل ضعف فراری در 2020 لکلرک نبود و موتور ضعیف شده فراری بود.

      • Mehriar Salehi

        15

        11

        ۱. گفته قبلی :
        استعدادش رو انکار نمیکنم. “ولی فرسنگ ها فاصله داره با آلن پراست و نایجل مانسل و شوماخر و فتل.”

        نوشته فعلی :

        گفته بودم استعداد لوئیس رو انکار نمیکنم که یعنی “در حد فتل و سنا و یه ذره کمتر از مایکل استعداد داره”

        یک ذره؟ برابره؟ فرسنگها فاصله داره؟ تناقض.

        ۲.به یاد ندارم سالها زمین خوردن و دوباره پا شدن مایکل و سب رو برای رسیدن به قهرمانی.
        مایکل ۱-۲ سال بعد از ورودش به فرمولا وان، ماشین برتر نسبت به کل گرید داشت، با وسیله غیرقانونی ، ترکشن کننرل و لانچ. کنترل.رقیب اصلیش کشته شد.با وجود هم تیمی هایی که در حد یک بک مارکر هم نبودن و در تقابل با یک رقیب درجه ۲ و ۳ به نام دیمون هیل…سختی ایی در کار نبود برای رسیدن به اولین قهرمانیش.

        سب هم تا اونجایی که میدونم یک فصل تو تورو روسو مسابقه داد و بعدش صاف نشست تو ماشینی که توانایی رقابت برای قهرمانی داشت.هم تیمی؟ مارک وبر! شکست این راننده حتی از نیک هایدفلد هم بر میومد، نیاز به یک اعجوبه نبود.و البته جانبداری های ردبول…فرانت وینگ سیلوراستون؟!

        از کدوم زمین خوردن ها و بلند شدنها صحبت میکنید که این دو نفر داشتن برای رسیدن قهرمانی؟
        البته اگر منظورتون رقابت تنگاتنگ تو فصلهای بعدش هست که میشه گفت همونقدریکه میکا با مک لارن به شوماخر و فراری نزدیک بود، سب و فراری هم بودن دو سال…و البته که بیاد ندارم نه شوماخر و نه سب تو دورانیکه ماشین دامیننت داشتن هم تیمی ایی در حد بوتاس داشته باشن حتی، حالا رزبرگ که پیش کش.

        البته شما یک ویژن بخصوصی رو دارید توی ذهنتون و این عوض هم نمیشه.صرفا مینویسم چون شاید بعضی از دوستان اون زمان هارو ندیده باشن و یا شاید خاطرشون نمونده باشه، خواستم این افراد حداقل جدای فانتزی، با واقعیات هم در ارتباط باشن.

      • SIAMAK

        13

        6

        آقی ممدو هم انقدر به قاعد اعظم جناب کاربر نورمحمدی اقتدا کرد که گرفتار فلسفه تئوری توطعه و مکتب فکری دائی جان ناپلئونیسم شد !
        لابیگری برای تثبیت لکلرک و حذف فتل ، توسط پدر متیا ، تاد پدر و پسر ، پرنس موناکو ، مافیای fia و کلا قشون انگلیسیا در این سایت ریشه تاریخی داره !!!…

      • SIAMAK

        10

        4

        توضیح و پوزش :
        واژه های توطئه و قائد رو اشتباها توطعه و قاعد تایپ کردم ، عذر تقصیر و پوزش بخاطر این اشتباهات .

      • SIAMAK

        9

        3

        یک پدیده جالب و کمیاب .
        توضیح و پوزشم بابت اغلاط املائی ، زودتر از کامنت اصلی روی صفحه نظرات قرار گرفت !!!….

      • Ahmadreza

        11

        6

        مهیار
        ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ ردبول بهترین ماشین بود، نه کل سالایی که فتل تو ردبول قهرمان شد.

      • Ahmadreza

        9

        6

        مهیار
        سب ۲۰۰۸ تو توروسو یدونه pol+win داره
        سال ۲۰۱۰ سب با وبر ، آلونسو ، همیلتون جنگید تا قهرمان بشه
        شما هم والا همونجوری که اون دوستمون ( نمیدونم ممدو بود یا کی بود لوییس فلانه و…)
        دارین قهرمانیای فتل و شوماخر رو بی ارزش میشمارین

    • محمد یاسین

      11

      11

      صبر کردم روند رو ببینم و بعد نظر بدم ؛ همه ی ما به هوش و ذکاوت ممدو واقف هستیم ؛ به شخصه خیلی از کامنت هاش لذت میبرم و ازش کلی چیز یاد گرفتم . فارغ از این صحبت هایی که شد باید بگم که موضع من درباره شارلز لکرک مشخصه ازش تعریف و تمجید زیادی کردم و استعدادش رو بارها ستوده ام هر وقت هم به روزای بازنشستگی سب فکر می‌کنم میبینیم تنها کسی که میتونه جای اون رو برای من بگیره شارل هست ؛ توانایی هایی که در شارلز میبینم من رو به آینده ی فرمول یک خیلی امیدوار میکنه ؛ سال 2010 که با فرمول یک آشنا شدم۱۲ سالم بود یک راننده بسیار با استعداد رو اون روزا میدیدم که چند تا از هم کلاسی ها و بچه های مسجد و دوستان که طرافدار فرمول یک بودن که عده شون خیلی هم قلیل بود ازش تعریف میکردند ،اولین گرندپری ای هم که تماشا کردم همون ابوظبی ۲۰۱۰ بود که داستانش رو مدت ها قبل برای دوستان گفتم چیزی که اون زمان من رو خیلی مجذوب خودش کرد این بود که این راننده به این جوانی چطوری میتونه تو یک رقابت با بزرگانی مثل آلونسو و شوماخر بزرگ و مارک و باتن و….. پیروز بشه گرچه که ماشینش هم خیلی خوب بود اما همیلتون هم ۲۰۰۷ ماشینی به خوبی سب و شاید حتی بلکه بهتر داشت اما نتونست قهرمان بشه نمیخوام استعداد لوییس رو زیر سوال ببرم ولی همونطور که ممدو گفت سب اون اوایل یک استعداد خاصی به اندازه ی استعداد فعلی مکس داشت ؛ الان هم همینطوره چجوری ممکنه شارلزی که اونقدر جوون و کم تجربه و خام هست بیاد و توی فصل اول حضورش تو فراری سب افسانه ای رو شکست بده ( گرچه که خودم هم معتقدم که سب و شارلز در ۲۰۱۹ مساوی بودن و به خاطر اتفاقاتی مثل و روسیه و مکزیک که فراری مسابقه اش رو خراب کرد و پیروزی رو ازش گرفت و کانادا که دوستان خودشون بهتر میدونن چه اتفاقی افتاد ؛ سب در رده بندی امتیازی پایین تر از شارل و مکس قرار گرفت ) حالا البته خودم هم تا حدودی فکر می‌کنم که ۲۰۲۰ شارل برای بینوتو بیشتر از سب ارزش داشت و سب کلا بعد از ماجرای تمدید نکردن قرارداد از اون سب سابق بودن فاصله گرفت ولی نمیتونم استعداد شارل رو انکار کنم که با اون لگن فراری قریب به ۱۰۰ امتیاز گرفت . و به نظرم تاریخ در مورد شارلز قضاوت میکنه ولی سب بر خلاف برخی از دوستان من هنوز هم معتقدم که سب در استون همون سب هست با یکم فاصله ؛ مثالش هم استارتش تو بحرین و سبقتای عالی اش به طوری که اگر تیم چند دور زودتر میاوردش پیت سب از کیمی جلوتر و پشت سونودا در میومد و شاید آخر مسابقه هم استرول رو رد می‌کرد و امتیاز میگرفت اما تیم دست دست کرد و سب عقب افتاد و دیگه امیدی براش نموند تا این که سب رفت پیت و اوکون از اون عقب بهش رسید و از اونجایی که سب هنوز به آشنایی نسبی با ماشین استون نرسیده با اوکون برخورد کرد و اوکون رفت اما سب موند و جیو و راسل ازش رد شدند و رتبه ی ۱۲ رو مفت از دست داد و ۱۵ شد . پس سب هنوز همون سب سابقه با مقدار خیلی کمی افت .

      • مَمَّدو

        9

        7

        حافظت خیلی خوبه و اخلاقت از اونم بهتر.
        من اگه یه روزی طرفدار شارلز لکلرک بشم، قطعا اخلاق خوب شما خیلی تاثیر داشته.

      • Mekaeel

        12

        9

        محمد یاسین از خوندن کامنتت واقعا لذت بردم
        من به شخصه طرفدار تیم خاصی نیستم و از راننده ها بیشتر طرفداری میکنم
        در حال حاضر و در بین راننده های جوون مکس رو خیلی قبول دارم و البته لکلرک رو که به شخصه اصلا طرفدارش نیستم
        ولی یکی از آقایون که به حرف های ممدو گیر داده برای این که ثابت کنه لویس از فتل و شوماخر بهتره سعی میکنه ارزش قهرمانی های سب و شوماخر رو پابین بیاره
        بزرگتر جلوه دادن بوتاس از مارک وبر به جز خنده دار بودن هیچ چیز دیگه ای نمیشه در موردش گفت
        قهرمانی که حداقل پنج نفر برای برای به دست آوردنش رقابت کردن ارزش چندانی نداره؟!
        برای این که به طرف مقابل ثابت کنیم اشتباه میکنه لازم نیست به هر دری بزنیم که یه راننده کوچیک کنیم و یه نفر رو خیلی بزرگ

      • Mekaeel

        10

        6

        💬 “شما هرگز اونقدری خوب نیستید که مردم سعی میکنن ثابت کنن، و همینطور اندازه ای بد نیستید که مردم سعی میکنن نشون بدن”

        💚 سباستین فتل
        کاش میشد من.بع رو هم بنویسم

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        7

        7

        Mekaeel
        شما ماشین مکلارن ۲۰۰۷ رو با ردبول مقایسه کردی و اون رو بالاتر هم قرار دادی!!!
        شما جنجال های درون تیمی اون سال رو ذکر نکردین
        لوئیس همیلتون اون سال با قهرمان اون دوره هم تیمی بود نه مارک وبر!
        این رو در شرایطی ببینین که لوئیس سال ۲۰۰۷ روکی بود.
        و کاری که اون سال کرد این بود که فرناندو آلونسو رو شکست داد.
        و با فاصله ۱ امتیاز قهرمان نشد..

        ولی وضعیت برای سباستین فتل اصلا مشابه اون سال نبود

      • Mekaeel

        7

        8

        احمد رضا
        من کلا کاری به همیلتون ندارم و اونو نه با کسی مقایسه کردم نه در مورد قهرمانی هاش نظر دادم و در مورد خوب بودن یا بهتر بگم فوق العاده بودن همیلتون فکر نمیکنم کسی تردید داشته باشه!
        من فقط این رو میگم که لازم نیست برای بزرگ نشون دادن همیلتون ، فتل و شوماخر رو کوچیک کنیم
        این ها جزو بزرگترین و پر افتخار ترین راننده های فرمول یک هستن، اگه بخوایم در مورد رکورد های اف وان حرف بزنیم ۹۰ درصدش میرسه به این سه نفر
        راستی من کی در مورد ۲۰۰۷ نظر دادم؟!

      • Mehriar Salehi

        11

        9

        میکائیل تفسیر الکی نکنید، من هیچوقت منظورم این نبوده که قهرمانی های شوماخر رو زیر سوال ببرم که البته ۹۴ حقش نبود چون ماشینش غیرقانونی بود و با یک حرکت غیر ورزشی تایتل رو گرفت.این کثیف ترین نوع قهرمانیه و البته ۲۰۰۳… اما ۵ تا دیگه داشته.به حق هم یه کلاس جدیدی رو وارد فرمولا وان کرده.هیچوقتم سعی نکردم بگم لوییس از شوماخر بهتر بوده.از این تفسیرها برای صحبتهای خودتون بکنید بهتره، نیاز نیست حرف دهن کسی بزارید.
        البته که موضوع سب جداست و هیچوقت تو یک جمله با امثال لوییس و شوماخر قرار نمیگیره.زمان به خوبی داره ثابت کرده و میکنه جایگاه ایشون رو.

        قیاس بوتاس و وبر؟ من ترجیح میدم وبر رو همونی که بوده درنظر بگیرم : راننده ایی که حتی از نیک هایدفلد هم شکست خورد.یک راننده درجه دو و بی کیفیت با اشتباهات زیاد.حالا تا دلتون خواست میتونید بخندید.

        موضوع آخر.اگر اون سالها رقابت به جایی کشید که با ۴-۵ نفر درگیر بوده، دلیل عالی بودن اون رقبایی هست که با وسیله ضعیفتر تونستن به چالش بکشنش.کل اون ماشینهای ردبول قابلیت قهرمانی بی چون و چرا داشتن.فقط عملکردی در حد شوماخر، آلونسو یا همیلتون رو نیاز داشتن که کار به چالش نکشه که این از سب بر نمیومد.

        توقع بیشتری از درایور فن ها ندارم، این توضیحاتم صرفا از این بابت بود که یاد بگیرید تفسیر ماورایی از کسی که تایپ بلده، نکنید.نیاز باشه به گفتن چیزی، حتما خودم عرض میکنم.

      • Mekaeel

        6

        9

        کل این کل کل ها و حرف ها به کنار آقای صالحی
        این جمله که از درایور فن ها انتظار ببشتری ندارم یعنی چی؟
        منظورتون اینه که هر کس فن راننده باشه هیچی بلد نیست؟
        شاید از نظر فنی سوادم در حد شما نباشه ولی شیوه صحبت کردن و کل کل رو بلدم و شخصیت طرف مقابلم رو هدف قرار نمیدم و با لحن پرخاشگرانه صحبت نمیکنم
        هیچ حرفی هم دهن شما نذاشتم این برداشتی بوده که از کامنت بالاترتون کردم و شاید برداشتم اشتباه بوده باشه شاید هم درست!
        لطفا احترام خودتون رو نگه دارید تا احترامتون نگه داشته بشه یه اختلاف نظر معمولی ارزش زیر سوال بردن شخصیت کسی رو نداره
        امیدوارم شما هم یاد بگیرید با احترام صحبت کنید و خودتون رو اینقدر دست بالا نگیرید
        تایپ بلد بودن رو هم خیلیا توی همین سایت از شما بهتر بلدن و نصف غرور شما رو ندارن
        قبلا هم این بحث رو انجام دادیم و به جای خوبی نرسید پس بهتره بی خیال بشیم، موفق باشید

      • Ahmadreza

        2

        6

        مهیار جان قبول سب اصلا ارزش قهرمانی نداره فهمیدیم

      • Ahmadreza

        3

        1

        ای بابا اسمتون مهریاره
        من تمتم این جدت شمارو مهیار خطاب میکردم😂🤦‍♂️

      • Mehdi)Shabneshin)

        7

        2

        میکائیل
        ببین دوست گرامی.در نقد شما همین بس که متن مورد اعتراض خودتون را نمیخونید یا اونقدر عصبانی یا یک جانبه نگاه میکنید که متوجه منظور نمیشوید. مراد از عبارت شما درایورفن‌ها تخفیف یا توهین نبود ویا این موضوع که این دسته از کاربران هوش کمی دارند و نمیفهمند.منظور مهریار نوع نگاه درایورفن بود که درنهایت باهر توضیحی از راننده موردعلاقه خودش دفاع میکنه.این بی احترامی است؟منظور از تایپ بلد بودن اینه که دقیقا میدونم چی دارم مینویسم و غیر از اون ویا برداشت شخصی خودت را قاطی نوشته من نکن یا بهش منسوب نکن.این توهینه!؟
        شما خودت داری میگی این برداشت من از متن شما بوده،ممکنه درست باشه یا غلط.اونم اومده میگه اشتباهه!تمام
        در کشورهای متمدن و در نشریات، سایتها و فروم‌های مختلف در موضوعات مختلف بدترین عنوانها به کار برده میشه اما هیچوقت چنین مضحکه‌ای که اینجا شاهدش هستیم را نمیبینیم. کاربر میگه از راننده انتقاد نکنید به طرفداراش بر میخوره! رییس جمهور مستقر رابابدترین عبارات و عناوین در روزنامه و تلویزیون و فیلم به باد تمسخر میگیرند و آب از آب تکون نمیخوره.

      • Mehriar Salehi

        8

        4

        میکائیل مشکل از شماست که تفسیر صادر میکنید وگرنه من علاقه ایی ندارم صحبت خیلی واضحی رو وقت بزارم ترجمه کنم.نظر خودتونو بگید، تفسیر اینکه کی داره تلاش میکنه چیو ثابت کنه رو بزارید به عهده خودش.توهین اینه، نه جوابی که کرفتید.

        درایور فن ها هم نه بی سوادن نه بی اطلاع، صرفا تحمل شنیدن جمله ایی که خلاف راننده مورد علاقه اشون باشه رو ندارن، نمونه اش هم با همین کامنت نشون دادین.

  9. Mahmoud

    10

    4

    توتوولف وقتی عصبانی میشه جذاب تر و دوست داشتی تر میشه… 😂😂

    • مَمَّدو

      5

      8

      ای شیطون! نکنه شما هم طرفدار شفچنکویی؟!

      • Siya

        13

        5

        دکتر نظر شما در مورد لکلرک اصلا مهم نیست ولی به زبون آوردن دایمش از جانب شما باعث رنجش خاطر طرفدارانش میشه من خودمو به شخصه میگم هيچوقت حتی یه بار نشده در مورد فتل بد بگم نه از کسی میترسم نه خورده برده ای دارم ولی به احترام طرفداران زیادی که داره و میدونم با جون و ول دوسش دارن همیشه سکوت کردم و نظر شخص خودمو نگفتم
        سعی کنید اگر به شخصیت راننده احترام نمی‌گذارید به شخصیت طرفدارانش احترام بذارید شما در گفتن نطر شخصیتون ازادین ولی در دائم و مکررا بیان کردنش باید منتظر جواب از بقیه باشید
        البته خوشم اومد که بالاخره عقده گشایی کردید و دلیل اصلی ناراحتیتون از لکلرک رو بیان کردید و اینکه تا یه نفر میاد طرفداری لکلرکو میکنه انگ جوان و خام بودن می‌زنید که در این مورد باید بگم بنده چند ماهی از شما بزرگترم پس دلیل نداره هرکی طرفدار راننده جدیده سنش پایینه

      • مَمَّدو

        9

        12

        سلام siya،
        چقدر لحنت تند بود! ناراحت شدم.
        والا یه نگاه به مسیر کامنتها بنداز. بحث اولیه راجع به یه مفهوم ذهنی بود که از تفسیر خبر لندو نوریس در اومده بود. با اینکه در مثل مناقشه نیست ولی دوستان منو به خاطر مثالی که توی کامنتم زدم ترور کردن!
        واقعا مفهوم ذهنی اون کامنت ارزش بحث بیشتری نداشت؟

      • Siya

        14

        1

        حاجی من تمام کامنت های قبلی و خبریتو لایک کردم و خبر لندو هم عالی بود ولی مشکلم در جواب شما به یعقوب عزیز و میلاد لکلرک و بقیه بود قصد ناراحتی شما را هم نداشتم ولی قبول کنید با تکرار هر دفعه نظرتون نسبت به لکلرک خیلی از طرفداران رو ناراحت میکنید

  10. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    7

    0

    فقط نیکی لائودا میتونست تو این شرایط تیم رو حفظ کنه.
    با اینکه از ریس مکزیک فرمول یک رو دنبال کردم و گرندپریکس آلمان رو نتونستم ببینم اما مشخصا اوضاع خیلی بد پیش رفته بود که این جور ازش تعریف میشه.
    حضور نیکی تو آلمان ۲۰۱۹ ضروری بود.

  11. محمد یاسین

    6

    4

    این هم یک شعر در مدح توتو ولف : تو روزای سختی ؛ تو روزای بد. از مرسدس و کارکنانش ، دل نکند . به فکر یک تیم سرسبز بود . یک تیمی همچو سرو ها سربلند . با همیلتون کنار اومد با رزبرگ همیشه خندید. با نوای بی نوایی میگفت : بچه ها با هم مسابقه ندید .
    با آمدن بوتاس خوشحال شد با رفتن رزبرگ ناراحت.
    ولی به همیلتون همیشه میگفت نگران نباش خیالت راحت . با هورنر و مارکو پیکار کرد قدرت فراری رو انکار کرد و در آخر هم یک کار کرد ؛ دوران هایبرید رو به اف وان القا کرد .

  12. armin

    10

    3

    دوسته عزیزی اینجا از استعداد درخشان چارلز گفته و دلیلشم بردن سب تو ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دونسته،تنها پاسخم بهشون اینکه بدون تعصب هایلایتایه ۲۰۱۹ رو یکبار دیگه و زمانی که حوصله دارید نگاه کنید متوجه خواهید شد دلیل شکست سب تنها تواناییه جارلز نبود ،البته من رانندگی لکرلکو دوست دارم و بنظرم بعد از مکس یه استعداد خوبه.اما همین بحرین نشون داد هنوز چارلز و مکس باید یاد بگیرن تا به سطح لوییس و سب برسن.اعداد گمراهمون میکنن بعضی وقتا و البته تنها مرجع هستن متاسفانه.

    • Siya

      8

      0

      تو هایلایت چی هست مگه میشه لطفاً بیان کنید؟

    • Ahmadreza

      7

      2

      بله بنظر منم سب میتونست ۲۰۱۹ چارلز رو شکست بده ولی خب نشد
      اما ۲۰۲۰ قطعا چارلز بهتر بود حالا به هر دلیلی

    • yaghub

      9

      0

      من اصلا منظورم این نبود به طرفدارای فتل بگم از لکلرک شکست خورد و بخوام هواداراش را ناراحت کنم،
      من این دلیلو گفتم که بگم بی استعداد نیست، و توی سال اولش که اومد فراری تونست با فتل رقابت کنه.

  13. Ahmadreza

    6

    5

    من از وقتی اف۱ نگاه میکنم همیشه طرفدار فراری و راننده هاش بودم سب و کیمی مخصوصا سب بعد رفتن کیمی و اومدن لکلرک کمی ناراحت شدم اما با دیدن مسابقه چارلز از اون هم خوشم اومد و کلا قرار شده بود روزی که سب خدافظی کنه فنه چارلز بشم

    ولی کم کم از سال پیش که هیت دادن و مسخره کردن سب توسط فراری فنا و لکلرک فنا بیشتر شد علاقه من هم به فراری و لکلرک کمتر شد تا جایی که یکبار در سایت گفتم که میخوام فن جورج بشم بعد از سب
    آخه یه عده فراری فنا اصلا فراموش کرده بودن که سب چه مسابقه های خوبی با فراری داشته و با شروع فصل ۲۰۲۰ همش شاهد هیت بودم و…. ( البته قبول دارم یک سری سب فن هم هیت های خاص خودشونو میداد)

    البته هنوزم مشخص نیست که بعد سب فن کی بشم 😅

    • Ahmadreza

      4

      0

      کامنخ رو آزاد کن دیگه😐😐

    • Erfan

      1

      0

      منم همین حسو پیدا کردم وقتی برخی نظرات سب فنو خوندم.

  14. AmirAli

    9

    0

    آخه تو گرندپری خونگی اون اتفاقا بیوفته واقعا حس بدی داره 😂
    خودتونو جاش بزارید، آماده شدید برای جشن و پایکوبی یدفه سوپرایز شدید(از نوع نه‌چندان خوبش)

  15. AmirAli

    8

    1

    خدایا زیر پست توتو و مرسدس هم ول نمیکنید 😂

    • Ahmadreza

      9

      1

      اگه قضیه سب ، چارلز ، فراری نبود فکر کنم کلا تعداد کامنتا بالا ۲۰ تا هم نمیرفت😂

  16. مهدی

    7

    0

    F1 عزیز چرا ماسک خریداری شده از سایت رو برامون نمی فرستید الان بیشتر از 10 روز شده!

    —-
    با سلام … متاسفانه بیشتر روزهایی که در تعطیلات سپری کردیم برای ما روز کاری محسوب نمیشد اما فرآیند آماده سازی و ارسال از هفته جاری از سر گرفته شده و طی این هفته براتون ارسال خواهد شد.

    • مهدی

      5

      0

      متشکرم، فقط اگر امکانش هست کد رهگیری پستی را بعدا برام ایمیل بفرمایید. دستتون درد نکنه.

  17. Mahmood.ghaedi

    11

    0

    تا زمانی ک توتو تو تیم مرسدس هست دیگه هیچوقت دوتا راننده هم سطح وجود نخواهد داشت
    کاری ک لوییس و نیکو باهاش کردن فکر کنم چند سال پیر شد

  18. Mehriar Salehi

    18

    2

    یک خبر خوب برای طرفداران مکس و ردبول اینکه ظاهرا مشکل دفرنسیال مکس توی استینت اول هر لپ سه دهم ثانیه بهش ضربه میزد و توی استینت آخر هم بخاطر مشکل بالا رفتن دمای موتور مجبور شدن به پایین آوردن لول عملکرد پاوریونیت…خبر خوبیه برای این افراد و البته یه خبر بد برای فرمولا وان.چون اگر این اعداد و ارقام ادعایی واقعی باشن، فصل از دست رفته…هرچند من امیدوارم هنوز.علت؟ مارکو اینارو گفته!

    مرسدس هم اگر اشتباه نکنم قراره آپدیتهایی رو توی هر سه مسابقه آینده بیاره.اگر مشکل ریک ماشینها واقعی باشه، قضیه پیچیده، پیچیده تر هم میشه چون تغییرات تو زاویه ریک، دیکته شده توسط جایگذاری گیربکس و ساسپنشن عقب هستش.و حالا حتی اگر مرسدس تصمیم بگیره همچین تغییری رو بده و یکم قید زمانش توی تونل باد برای ۲۰۲۲ رو بزنه، امکانش رو داره اما آستون مارتین خیر.
    علت؟ ساسپنشن عقب جزو بخش هایی هست که شامل سیستم توکن ارتقا هستن.تنها تیمهایی میتونن طراحی این بخش رو عوض کنن که قبلا توکن این فصلشون رو روی همین بخش خرج کرده باشن (که مرسدس کرده پس میتونه بازم تو این قسمت تغییر داشته باشه).
    اما آستون مارتین ظاهرا توکنهاشو توی قسمت جلوی سوروایوینگ سل خرج کرده، جدید شدن ساسپنشت عقبش از طریق خرید قطعه از مرسدس سال قبل بوده و نه خرج توکن تو اون بخش، پس طراحیش رو نمیتونه عوض کنه.

    هرچند بعیده چه مرسدسی که توانایی تغییر تو طراحی ساسپنشن عقب رو داره و چه آستون مارتینی که این امکان رو نداره، بخوان برن سراغ فلسفه های ریک.چیزی که چندین ساله سراغش نرفتن، موضوع جدیدیه براشون، فقط هم ۹ ماه استفاده داره و بعد از معرفی گراندافکت احتمالا خاک میشه…و البته نیاز به تغییرات از جلوی فلور گرفته تا خود طراحی فلور و کیپ و قسمت میانی بال جلو و…کلا هرچند امکانش هست ریک بالاتر رو با همین ساختار ساسپنشن و تغییرات جزئی توی فلور ، تست کنن اما اینکه کلا فلسفه طراحی بخواد عوض بشه اونم با محدودیت های سی اف دی و ویندتانل؟ بعیده…فکر کنم تمرکزشون رو بزارن برای ارتقا همین بیسی که دارن و جاهای دیگه ایی توی ماشین دنبال دانفورس بگردن.

    • @sebvr

      8

      0

      ممنون مهریار عزیز !

    • Mehdi)Shabneshin)

      8

      1

      مهریارجان سلام
      اینجوری که خیلی وحشتناک میشه.برام عجیبه که با تمام موضوعات وابسته به ریک، چطور ممکنه مرسدس اینقدر افت کنه و ردبول اینقدر پیشرفت. اما من هم فکر نمیکنم مرسدس بره سراغ تغییر ریک و فلور و ساسپنشن. سعی میکنه یه جوری یکی دو دهم به دست بیاره و بقیه اش را بگذاره به عهده راننده هاش و شانس.
      و یک نکته بی ربط به این بحث:
      کم گوی و گزیده گوی چون دُر خیلی کاربرد داره عزیزم.

      • Mehriar Salehi

        9

        2

        مهدی جان سلام، بله منم دقیقا فکر مابهی دارم، مخصوصا که ایندو تیم مرسدس و آستون مارتین کمترین لپهارو توی تست زدن.حتی بدون آپدیت هم احتمالا با شناخت بیشتر از پکیج فعلی میتونن پتانسیل بیشتری رو رها کنن و مطمئنا که از آپدیت های ایروداینامیکی نمیگذرن…هرچند تو این زمینه، ردبول واقعا معرکست.

        درضمن برای ماهم شاید یه خبرای کوچیکی توی راه باشه…آپدیت برای ایمولا یا پورتیماو … و اگر اشتباه نکنم FX هم از اول این ماه شروع به کار کرده..هرچند کارش بیشتر روی ماشین سال آینده هست و احتمالا کمتر از حالت عادیه یک تکنیکال دایرکتور امسال ببینیمش توی پیت وال اما احتمالا تو چندتا از همین ریس های اروپایی حضور داشته باشه.

    • Max33vr46

      3

      6

      بله آقای مهریار صالحی منم میدونم که به حرفای مارکو نباید زیاد اعتنا کرد ولی دیگه خدایی دیگه نمیاد یه همچین دروغ شاخدار بگه پس منم بنظرم قراره مکس و چکو حسابی لوئيس و بوتاسو اذیت کنن دوستان به نظر شما مکس امسال تایتلو میگیره؟

      • Max33vr46

        3

        8

        حالا دوستان لوئيس فن که مکسو میکوبیدین که راننده نیست حالا فهمیدید مکس چقد با ماشین مشکل داشته

      • Mehriar Salehi

        12

        2

        تو اینکه مکس و چکو مرسدس رو حسابی به چالش میکشن که شکی نیست اما نه به پشتوانه حرف های مارکو!
        ردبول عالی بود این ریس، آپدیت هم داره برای ایمولا، اینجورم که میگن مشکلات ماشین های با ریک پایین بیشتر هم میشه.

        اما اینکه میگید مکس مشکل داشته که فلان، این صرفا از بابت طرفداریتون از مکس هست والا غیر.با مشکل یا بی مشکل، ۳ دهم یا ۱ دهم یا هیچی تاثیر، اون ماشین با اون شرایطی که داشت، که حالا هرچی که بوده، براحتی فاصله ۸ ثانیه ایی رو کرد صفر، پس حتی با مشکل هم یک برتری محسوس داشته نسبت به مرسدس.تایر خیلی سالمتری هم داشته.این ریس کاملا ۱-۰ به نفع لوییس بود، فقط کافیه عینک طرفداری رو بردارید و بپذیرید یک ریس به خوبی همیلتون نبوده، نیازی به بهانه جویی نیست.
        یکی رو کم آورد، مطمئنا هم خودش هم ماشینش بهتر میشن و شاید ۲۲ تا رو بهتر بشه.

    • MERC

      6

      1

      به نظرم مرسدس چاره ای نداره جز اینکه به سمت فلسفه ریک بالا حرکت کنه, چون چیزهایی که یاد میگیره روی فصل بعد هم تاثیر میزارن, قوانین فصل بعد که تاثیر آندرفلور رو بیشتر میکنه و با کوتاه تر شدن ویل بیس, ساده تر شدن بارج بورد و کوچک تر شدن فلور, دست آیرودینامیسیست ها برای کار روی بدنه بسته تر هم میشه.

      • Mehriar Salehi

        10

        2

        فکر نکنم اینطور باشه Merc.
        با وجود گراند افکت، کل طریقه استفاده از فلور برای تولید دانفورس دگرگون میشه.چیزی که تا امروز ازش با عنوان ریک بالا نام برده میشد، در حقیقت ایجاد شرایطی مشابه جریان هوا در سیستم گراند افکت بود (در مقیاس کوچکتر) در حالیکه این سیستم ممنوع بوده.با قانونی شدنش، نیازی به بازی با ریک، حداقل با تاثیر فعلی، نخواهد بود.

    • Mehdi)Shabneshin)

      6

      0

      همیشه خوش خبر باشی مهریار جان
      شما که نباشی اینجا دق میکنم، چون طرفدار ویلیامز ندیدم توی سایت.
      منطقی هم هست که تمام تمرکز ر بگذارن روی ماشین سال بعد.فقط ای کاش به جای لطیفی یک راننده بااستعداد(حداقل نیمی از استعداد جورج را داشت)امسال داشتیم تا با ماشین مچ بشه و سال بعد بتونه با ماشین بهتر امتیاز بیاره.تحرکات نشون میده سال آینده سال خوبیه و بعد از مدتها ویلیامز میاد بالا.امیدوارم مرسدس جورج را نقاپه، هرچند از همین الان پیداست که جانشین یکی از دوراننده در سال آینده خواهد بود.حدس میزنم جانشین والتری میشه و یکسال کنار لوییس کار میکنه تا اوضاع دستش بیاد.اما حیفه

      • Mehriar Salehi

        6

        0

        مرسی مهدی جان، اما مصاحبه کپیتو درباره جورج واقع بینانه بود.اشاره مستقیم کرد که مرسدس احتمالا میگیرتش، حتی اگر این اتفاق نیافته هم براساس صحبتهای خودش منتظر مرسدس نمیمونه، تمام آپشن هاش رو بررسی میکنه.(مطمئنا تجربه پاسکال و اوکون پس فکرش هست)

        شاید این حرفم بیاس باشه چون طرفدار ویلیامزم اما نمیدونم اگر مرسدس نخوادش چقدر منطقیه بره جای دیکه!
        معمولا با نگاه به چند سال اخیر و تغییر قوانین، مرسدس، ردبول و فراری یه ضمانتی دارن نسبتا که ماشین خوبی رو ارائه کنن.فراری که بسته هست، ردبول هم تقریبا همینطور…مخصوصا با وجود گسلی و سنودا، حتی اگر چکو رفتنی باشه.

        میمونن تیم های میانه جدولی که درسته همه اشون الان دارن از ویلیامز بهتر کار میکنن اما هیچکدوم این تیم ها انقدر تزریق مالی، ارتقا تجهیزات و مهمترینش تزریق افراد تاپ به تیم مدیریت و طراحیشون نداشتن.کف بینی بلد نیستم اما شاید شانس ویلیامز از هیچکدوم این تیمها کمتر نباشه برای ارائه ماشینی که قابلیت رقابت برای امتیاز داشته باشه.

        اما وقتی چهارتا طرفدار بی اطلاع مثل بنده و دوتا ژورنالیست این چیزارو تشخیص میدن که ویلیامز دوره بازسازی خوبی رو شروع کرده، مطمئنا راننده ها و مدیر برنامه هاشون خیلی بهتر در جریانن.پس نا امید نیستم که اگر جورج بره، راننده افتضاحی جایگزینش بشه.
        شاید سال دیگه شایعه گسلی/رنو اتفاق بیافته…اوکون راننده خوبیه و کم کم داره فرم قبلش رو بدست میاره.چکو اگر آزاد بشه، ماشین امتیاز آوریه…و البته به اسکار پیاستری هم تو راننده های فعلی فرمولا تو خیلی امیدوارم.مطمئنا با وجود اینکه روکی هست، میتونه خودشو خوب نشون بده…گزینه خوبی هست برای جایگزینی لطیفی اگر تیم زرنگ باشه.

  19. @sebvr

    7

    1

    رفقا تحلیل دور پول پوزیشن لانس استرول اماده شد ولی چون اکثرا گفتن نیازی به قرار دادنش نیست قرارش نمیدم ممنون از همگی

  20. itg

    10

    6

    عجب
    لکرک شاهزاده موناکویی راننده نیست
    خودتو حرص نده
    شانس آوردی اوکون اینجا هوادار نداره
    والا خوبم توجیه میکنین
    خودتو روشنفکر نشون میدی

  21. itg

    9

    5

    نظر شخصی من
    آقای بینو تو نابغه هستش و فراری با بینوتو به اوج برمیگرده

  22. Pouria

    1

    7

    خسته شدم از کری و کل کل ها ی لکلرک فن‌ها و لوئیس ی ها و بقیه شده شبیه سایت های طرفداری
    لوئیس فن‌ها باشه کسی به استعداد لوئیس کاری نداره
    لکلرکی ها اونم اونم با استعداده
    مکس فن ها اونم عالیه
    سب هم که ما دوستش داریم
    حالا استرول فن ها ها هم حرفی دارن!؟

  23. امیرعبّاس

    8

    2

    با سلام

    اجازه بدهید نظر دیگری در حمایت از سر لوئیس همیلتون ثبت کنم، تا بعضی ها بیایند دیس لایک بزنند و دل شان خنک شود! 😂😂😂

    اگر لطیفی بگوید من از ورستپن بهترم و اگر ماشین ردبول را در اختیار داشتم، ورستپن را می گرفتم، چقدر مورد قبول است؟!

    به همین صورت، وقتی ورستپن و بعضی می گویند برتری همیلتون به خاطر ماشینش بوده، ادعایی بیش نیست.
    دقت بفرمایید:

    1- در مسابقه اخیر به خاطر تحریم ها و قوانینی که علیه مرسدس و به نفع ردبول وضع شده بود، ماشین ردبول با موتور هوندا، بسیار بهتر، پایدارتر و قوی تر از مرسدس بود، اما همیلتون با توانایی های خود ورستپن را برد و سرخوردگی و عصبانیت را نصیب ورستپن کرد.

    2- تیمی که بهترین تجربه را در ساخت ماشین دارد و بیشترین هزینه را می کند و بهترین ماشین را می سازد، طبیعتاً بهترین راننده را به خدمت می گیرد. با این حساب، بدون برگزاری هیچ مسابقه ای، فقط و فقط همین که همیلتون راننده مرسدس است، نشانه برتری او نسبت به ورستپن و هر مدعی دیگری است.

    3- بهانه جویی کسی را به صدر نمی نشاند، با این حساب همان طور که عرض شد، نمی توانیم ادعای (مثلاً) لطیفی را مبنی بر این که از ورستپن بهتر است و اگر در ردبول بود ورستپن را می گرفت بپذیریم.
    اگر این منطق را صائب بدانیم، هر کس در ردۀ پایین تری نسبت به رانندۀ دیگر قرار دارد، می تواند بگوید که من از فلانی بهترم و اگر ماشین او را داشتم او را می گرفتم.

    4- رکوردها و آمار و ارقام است که حرف می زند نه بهانه جویی ها؛ و همین الان سر لوئیس همیلتون به رکوردی به ثبت رسانده که به باور کارشناسان برتر فرمول یک، یا برای ابد دست نیافتنی است و یا سال ها طول می کشد تا کسی بتواند این رکورد را جا به جا کند.

    با احترام به هواداران همه تیم ها.

    • Mahmood.ghaedi

      5

      1

      امیر عباس
      تازه ی مسابقه گذشته لوییس هم اگه ماشینش ضعیفتر باشه هرچقدر راننده خوبی باشه ونبوع داشته باشه نمیتونه بقیه ریس هارو با نبوغ ببره وقتی ماشین بهتر داشته باشی شانس بردت خیلی خیلی بیشتره همونطور ک تو این چند سال ماشین مرسدس بهتر بود و بردهای بیشتر واسه رانندهای مرسدس بود
      و این غرغر کردنها فقط واسه مکس نیست
      شک نکن لوییس هم اگه ماشین ضعیفتر داشته باشه همین حرفها میزنه تمام رانندها همین حرف میزنن تو 4 سالی ک ردبول قدرت اول بود سب قهرمان میشد لوییس هم همین حرفها زد
      این ورزش ب وسیله ای و ابزاری ک ب راننده تحویل داده میشه شدیدا بستگی داره و علم و توان تیم توش خیلی تاثییر داره
      اگع ردبول ماشین بهتری ساخته باید قبولش کرد احترام گذاشت
      چند سال ما بهترین ماشین داشتیم و رانندها کاری ک باید میکردن و کردن
      حالا اگه ی سال ماشین ضعیفتر داشته باشیم باید ببینیم رانندهای تیممون چیکار میکنن
      مایکل شوماخر بهنرین رانندگیهاش زمانی کرد ک ماشین برتر نداشت
      حالا باید ببینیم لوییس چیکار میکنه

      • Fastboy 44

        5

        2

        اتفاقا لوییس هم بهترین رانندگی هاشو موقعی کرده که ماشین برتر نداشته
        نمونه ش ترکیه 2020
        چین 2011
        نوربرگرینگ 2011
        و….

      • امیرعبّاس

        1

        0

        سلام جناب MAHMOOD.GHAEDI

        1- وقتی از توانایی ها و نبوغ ذاتی سر لوئیس همیلتون سخ می گوییم، به این معنی نیست که تمام ریس ها و تمام فصل ها را می برد، بلکه ما از آمار و ارقام و رکورد صحبت می کنیم و با قاطعیت می گوییم که در نهایت سر لوئیس همیلتون در صدر رانندگان جهان، آن هم با اختلاف، قرار خواهد گرفت و شاعدش رکوردی است که در دستان اوست و خیلی ها معتقدند تا ابد دست نیافتنی است و واقع بینانه اش هم این است که سال ها طول خواهد کشید تا شکسته شود.

        2- کسی معتقد نیست که راننده خوب به ماشین خوب نیاز ندارد! هم راننده خوب به ماشین خوب نیاز دارد و هم ماشین خوب نیاز به راننده خوب دارد؛ سخن این است که بهانه جویی ها کسی را قهرمان نمی کند و اتفاقاً نوشتم بدون برگزاری هیچ مسابقه ای، همین که «مرسدس» لوئیس را انتخاب می کند، نشانه برتری او بر دیگر رانندگان است.

        3- نوشته اید: «شک نکن لوییس هم اگه ماشین ضعیفتر داشته باشه همین حرفها میزنه»؛ اولاً که چرا شک نکنم؟ مطمئنم در شخصیت لوئیس چنین بهانه جویی هایی وجود ندارد؛ کما این که در همین ریس که ماشین ردبول قوی تر و متعادل تر بود (و شاید این برتری تا پایان فصل وجود داشته باشد)، لوئیس فقط اشاره ای کلی به اشکالات کرد و حاضر نشد در مورد جزئیات سخن بگوید و مهم تر از همه این که هیچ صحبتی از ماشین برتر ردبول نکرد.

        4- اگر بنا باشد سر لوئیس همیلتون از مشکلات و حاشیه ها چیزی بگوید، مطمئن باشید ناگفته های زیادی دارد که هیچ ربطی به ماشین و نزدیک ترین راننده های رقیبش نخواهد داشت و چون خودش سکوت کرده، بنده هم چیزی نمی گویم. دوستان ما چون نگاهشان به رسانه های خارجی و اخبار و تحلیل هایشان است، حواس شان از برخی بازی ها پرت می شود و متوجه نکته ای که مدنظر بنده است (معمولاً)نمی شوند.

        5- بندۀ حقیر نه تنها به ردبول، بلکه به همه تیم ها و طرفدارانش احترام می گذارم و حتی نوشتم که ماشین ردبول بهتر بوده است؛ اما نمی توان مخفی کرد که سر لوئیس همیلتون به شهادت عملکردش از کودکی تا کنون، و به شهادت آمار و ارقام، و به شهادت رکورد دست نیافتنی اش، یک سر و گردن از رانندگان طراز اول فرمول یک بالاتر است.

        موفق باشید.

      • امیرعبّاس

        1

        0

        ضمناً آقای Mahmood.ghaedi چرا درخواست دوستی بنده را تأیید نکرده اید؟
        بنده هر پروفایلی در این سایت ببینم، صرف نظر از اینکه طرفدار کدام تیم است، درخواست دوستی می دهم.

  24. مهدی

    0

    1

    وژدانن چجور میگید ماشین بوتاس و همیلتون یکیه.. ماشین همیلتونی ک خیلی سرحال تر از ماشین بوتاس بود.. یا مثلا ماشین لکلرد و فتل ک هردوتا ماشین یکی بود درست ولی ب نظر خودتون ماشین فتل مشکلات بیشتری نداشت نسبت ب لکلرد… رو پیت استاپها دقت کنید برای لکلرد عالی برا فتل بد برا همیلتون عالی برا بوتاس بدبخت بد.. خود مدیرای تیم ایکارو میکن…. درست مث زمانی ک فتل و کیمی باهم بودن هرچی اتفاق بد بود سر کیمی می افتاد… ک موقعی ک اخراج کنن اینارو متقائد کرده باشن طرفداراشونو ک بابا این اغا راننده خوبی نیست دییییییگر….