فرمول یک ایران – روز اول تست های پیش فصل فرمول یک 2021 در بحرین، با صدر نشینی مکس ورشتپن از تیم ردبول به پایان رسید.
در حالی که مرسدس در روز اول با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کرد، در ساعات پایانی تست بعد از ظهر این ورشتپن بود که با تایر های مدیوم توانست قبل از اعلام پرچم شطرنجی پایان تست های روز اول، زمان 1.30.674 ثانیه را ثبت کرده و روز اول را با صدر نشینی به اتمام برساند. ورشتپن با ثبت این زمان در جلسه بعد از ظهر توانست سریع ترین زمان جلسه صبح که در اختیار دنیل ریکاردو از مکلارن بود را بشکند و همچنین با خودروی خود موفق به ثبت 134 دور شد که بیشترین دور در میان یاقی رانندگان است.
لندو نوریس از مکلارن و استبان اکون از تیم آلپین هم به ترتیب با اختلاف زمانی 0.215 و 0.472 ثانیه نسبت به ورشتپن در رده های دوم و سوم جای گرفتند.
بر خلاف روز خوب ردبول و ورشتپن، روز اول تست ها برای مرسدس خوب پیش نرفت و در جلسه صبح، والتری بوتاس به دلیل داشتن مشکلی در گیربکس خودروی خود، دو ساعت از زمان خود را از دست داد. خوشبختانه تمام روز اول برای مرسدس به هدر نرفت و دیگر راننده این تیم یعنی لوییس همیلتون توانست در جلسه بعد از ظهر با ثبت دور هایی زمان از دست رفته مرسدس در صبح را جبران کند. هر چند دور های ثبت شده همیلتون نیز عاری از مشکل نبود. این راننده ابتدا از تیم درخواست کرد تا پدال های خودروی او تعویض شود و سپس در ادامه نیز گزارش داد که یکی از آینه های خودرو خود را از دست داده است. همیلتون با ثبت 42 دور در رده دهم قرار گرفت در حالی که بوتاس فقط موفق به ثبت 6 دور در روز اول شد.
علاوه بر مرسدس که در همان روز اول با مشکلات قابلیت اطمینان روبرو شد، با بروز چنین مشکلی برای چارلز لکلرک از فراری، اولین و تنها پرچم قرمز روز نخست نمایان شد. این راننده در پایان روز اول در رده یازدهم قرار گرفت در حالی که هم تیمی جدید او، کارلوس ساینز در نوبت بعد از ظهر موفق به کسب رده پنجم شد.
استون مارتین نیز تیم دیگری بود که در جلسه صبح با برخی مشکلاتی روبرو شد. قهرمان 4 دوره رقابت های فرمول یک، سباستین فتل در اولین جلسه رانندگی رسمی خود با تیم استون مارتین موفق به ثبت 51 دور شد و روز اول را در رده سیزدهم به اتمام رساند. هم تیمی او لنس استرول در رده چهارم قرار گرفت.
در روز دوم تست های پیش فصل فرمول یک 2021 در بحرین، ما شاهد بازگشت رسمی فرناندو آلونسو پس از سال 2018 به فرمول یک خواهیم بود و همچنین سرجیو پرز نیز اولین جلسه رانندگی خود با تیم ردبول را خواهد داشت.
جدول روز اول تست های پیش فصل فرمول یک 2021
| رده | نام راننده | نام تیم | زمان ثبت شده | اختلاف زمانی | تعداد دور ها |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | مکس ورشتپن | ردبول | 1.30.674 | 139 | |
| 2 | لندو نوریس | مکلارن | 1.30.889 | 0.215 | 46 |
| 3 | استبان اکون | آلپین | 1.31.146 | 0.472 | 129 |
| 4 | لنس استرول | استون مارتین | 1.31.782 | 1.108 | 46 |
| 5 | کارلوس ساینز | فراری | 1.31.919 | 1.245 | 57 |
| 6 | آنتونیو جیوویناتزی | آلفارومئو | 1.31.945 | 1.271 | 68 |
| 7 | دنیل ریکاردو | مکلارن | 1.32.203 | 1.529 | 45 |
| 8 | پیر گسلی | آلفاتائوری | 1.32.231 | 1.557 | 74 |
| 9 | یوکی سونودا | آلفاتائوری | 1.32.727 | 2.053 | 37 |
| 10 | لوییس همیلتون | مرسدس | 1.32.912 | 2.238 | 42 |
| 11 | چارلز لکلرک | فراری | 1.33.242 | 2.568 | 59 |
| 12 | کیمی رایکون | آلفارومئو | 1.33.320 | 2.646 | 63 |
| 13 | سباستین فتل | استون مارتین | 1.33.742 | 3.068 | 51 |
| 14 | روی نیسانی | ویلیامز | 1.34.789 | 4.115 | 83 |
| 15 | نیکیتا مازپین | هاس | 1.34.798 | 4.124 | 70 |
| 16 | میک شوماخر | هاس | 1.36.127 | 5.453 | 15 |
| 17 | والتری بوتاس | مرسدس | 1.36.850 | 6.176 | 6 |


سلام خسته نباشید دوستان .ی سوال داشتم .امروز تمرین صبح و غروب تیم ها رو نگاه کردم .ی سوال برام پیش اومد صبح ک سب وتل دور میزد دوربین بالاسرش زرد بود و غروب ک لنس استرول دور زد دوربین بالاسرش مشکی بود😳الان راننده اول تیم استون مارتین لنس استروله یعنی😁😁آخه چهار دوره قهرمان جهان راننده دوم تیم شده😔😔
این تمرینی ک من دیدم هیچ چیز ازش معلوم نبود تایم ها بسیار متفاوت احتمالا با واقعیات تیم ها تفاوت زیادی داشت ورشتپن و مک کلارن عملکرد خوبی داشتن از آنبورد ساینز هم مشخص بود ک ماشین کماکان ناپایداره
چ ربطی ب رنگ دوربین داره؟🤔
این منطقی ترین حرفی بود ک من تو این چندسال تو این سایت شنیدم
نه به اون معنا دوست عزیز.
راننده قدیمیتر همیشه راننده ارشد تیم حساب میشه.این با راننده اول و دوم که توی پیست اولویت براشون تعیین میشه فرق میکنه.شما میتونی نقش رهبری تیم رو داشته باش اما راننده اول تیم نباشی.مثل ساینز و نوریس.
در کل اگر زوری یک تیم یه راننده رو به عنوان شماره یک تعریف نکنه راننده های جدید ازادن که اون جایگاه رو بدست بیارن.
الان تو فراری چارلز رسما راننده ارشد(به گفته مکیس)و رهبر (به گفته بینوتو) تیمه،اما بازم رسما تیم اعلام کرده که راننده 1و2 نداریم و راننده ها ازادن با هم رقابت کنن مگر اینکه عنوانی در دسترس قرار بگیره یا یکی از راننده ها دستاورد ویژه ای نسبت به دیگری بدست بیاره.یعنی قراره این فرصت به ساینز داده بشه که اگر توانشو داره جایگاهی که در حال حاضر متعلق به چارلزه رو بگیره.
معمولا این قائده تیمهای برتره.
برای سب این کار به مراتب باید راحت تر باشه .همین الان سب کلی اعتبار و تجربه داره و همتیمیش هم در سطح یه راننده شماره 2 هستش .فقط باید توی پیست شکستش بده.
بابا 🤑🤑🤑
بابای🤑🤑😑
بچه ها! “فـــــــلور” مرسدس رو تحلیل کردم. دوست دارین ارائه بدم؟
حتما
خيلي هم ممنون
اگر این موضوع ملاک سنجش شماست باید عرض کنم در کلیپ رونمایی ماشین هم اول لنس وارد شد و بعد فتل
خوب اینکه دلیل نمیشه فتل راننده دوم استون مارتین باشه!
خداکنه اون وتل ۲۰۱۷ راشاهد باشیم بزار دوربین بالای سرش فسفسری باشه.
خودتو بااین افکار اذیت نکن
دقیقاً!
چیزی که مشخصه امسال رقابت قهرمانی جذابتر از سال قبل خواهد بود بنظرم ردبول با دست پر آمده
همینطور مکلارن
به فراری امسال هم امید زیادی نباید داشت.مکلارن هم داره چراغ خاموش میاد خوب هم میاد دوتاراننده فوقلعاده داره.
من فکرمیکنم استون مارتین تیم چهارمه امسال.
من برای امسال به فراری امید دارم، موتورشون که بنظر خوب بود(بخاطر عملکرد ماشین فراری نمیگم، بخاطر عملکرد آلفارومئو که از موتور فراری استفاده میکنه میگم خوبه، امروز ماشینشون خوب بود) و اینکه روز تست چیزی معلوم نیست چون دارن توی شرایط مختلف ماشینو امتحان میکنن که ببینن چطور ماشین بهتره و به حالت ایده آل برسن حالا شاید فراری امروز اون حالتو پیدا نکنه و فردا پیدا کنه و…
هرچند روز اول تست ماشین ها بود از طرفی اسمش روش دیگه.تست.از طرفی اون طوفان باد و خاک قطعا خیلی از محاسباتو بهم زد اما این وسط ردبول روز اولی میخشو محکم کوبید.
در حسرت دیدار قهرمانی مکس آواره ترینم
هر چند تا اونجا فاصله ای نیست
ولی مرسدسی نیست.
—
اینا فقط تست هستن از مچ شدن و قلق راننده با ماشین جدید، که أمیدوارم ردبول ماشین پایدار و مهمتر پاوریونیت هوندا فقط.
چرا سرجیو پشت فرمون نشست ؟
Mahyar
داداش فردا کامل روز پرز هستش.
یکشنبه: صبح پرز و عصرش مکس.
بعید میدونم استرول که داشت با ماشين کشتی میگرفت خیلی اندر استیر داشتن اکثر ماشین ها همچنین مرسدس و فراری
تو میانه جدول امیدم بیشتر به آلفا تاوری هست معلومه پکیج خوبی در اختیار دارن آلپین و ردبول تا حدودی راحت بودن با ماشين هاشون هاس هم تغییر چندانی نکرده ولی آلفا رومئو به نظرم پیشرفت خوبی داشته ویلیامز هم تا راننده های اصلیشون مخصوصا جرج نیاد تو پیست مشخص نمیشه وضعیتشون
در کل طوفان شن و باد شدید هم تأثیر زیادی داشت رو عملکرد راننده ها
امسال رقابت قهرمانی جذاب میشه ظاهرا
مک لارن ،ردبول ، الپین و استون مارتین موی دماغه مرسدس توی رقابت قهرمانی هستن
آلپین که نه باوجود اینکه ماشین خوبی دارن اما با مک هر دونا مک لارنا و هر دوتا ردبولا و استون شدیدا باشما موافقم.
اما مطمعنا تمرین اول کلا باد هواست.. دوم به بعد همه چیز گویا میشه.
فعلا که روز اول میبینیم ، استرول با دور کمتر اما بالاتر از همتیمی اش است.
امیدوارم که اینطور نماند ،چون اگر از ایترول همفتل شکست بخوره ، خیلی چیزها در موردش زیر سوال خواهد رفت.
و امیدوارم بخاطر اعتبار فرمول یک هم شده این اتفاق نیفتد. فعلا که روز اول چیزه دیگری را نشان میداد. یادمان تره طوفان و بقیه موارد برای همه بود ،
موفق باشید.
شما نگران اعتبار فرمول یک نباش اذیت میشی.
همه در بعداز ظهر تایم همتیمی هاشونو در صبح زدن.و این کارو با وجود طوفان شن و شرایط بد پیست نسبت به صبح انجام دادن!
ساینز تایم چارلز رو زد و جیوو تایم کیمی رو نابود کرد.
مازپین تایم میک و نوریس تایم دنیرو زد.حتی اوکون و مکس هم با اختلاف زیاد تایم خودش رو بهبود بخشیدن.
این یک قائده ابتداییه که حتی تو تمرینهای قبل از ریس هم اتفاق میوفته.اما تو تستهای پیش از فصل بدلیل اشنایی کمتر و درک محدودتر از پتانسیل های ماشین،ماشینها از یه تست به تست دیگه و حتی از یک ساعت به ساعت دیگه مدام سریعتر و سریعتر میشن.
پس یه چیز کاملا طبیعیه که یک ماشین بعد 7 ساعت تست بعضا تا چند ثانیه سریعتر از همون ماشین بعد از 3 ساعت تست باشه.
مرسدس نوبت صبح رو از دست داد و در انتهای تست در بعداز ظهر هنوز ماشین به ستاپ مناسب نرسیده بود.
مرسی ایمان. جمع بندی خوبی بود. به خصوص قسمت “فراری”ش!
راجع به تایمها هیچ نظری نمیدم، چون اینقدر تایم های عجیب دیده ام که بعدها در ریس به اصلا به اون تایم نزدیک نمیشدن (یا برعکسش که جلو میزدن) که نمیشه نظری داد. اما چیزی که در تست خیلی مهم هست، مسئله دوام ماشینها و تعداد دور بدون اشکالی هست که ثبت میکنن و از این حیث، در روز اول ردبول عالی بود و فرای و مرسدس خوب نبودن.
مسئله راننده های جوون هم واقعا بحثش جدیه! دقیقا مشخص نیست که چرا FIA چنین مسیر استعداد کُشانه ای رو پیش گرفته و این افراد چطور سر از اف۱ در میارن، درحالیکه حتی نمیتونن به درستی یه ماشین رو ست آپ کنن و یا به استخراج حداکثر توانش نزدیک بشن؟! میلیون ها علاقه من در جهان، با هزینه شخصی و خانوادگیشون از مراحل کارتینگ و اف۳ استارت میزنن که بعدش به جای استعداد (که ما طرفدارها اصلا به عشق دیدن یه آیرتون سنا یا مایکل شوماخر ۲۰ ساله جدید میایم) واقعی، بچه پولدارهای اسپانسردار صندلی هارو صاحب بشن؟ چی شد که اینجوری شد؟
پویا اردلان
هنوزم موندم چطور قبلا با تو سر فرمول یک بحث میکردیم
منطق از کامنتت میباره
معذرت میخوام این سوالو میپرسم دوست عزیز واقعا سطح اطلاعاتت از فرمول یک انقد کمه یا ملتو گرفتی و میخوای لج فنای فتلو دراری
البته فرقی نمیکنه هر کدوم باشه نشان از پایین بودن حد بعضی چیزاس
شما نگران نباش اونی که باید کارشو انجام بده انجام میده
من متوجه نشدم که چرا اینقدر به اردلان دیسلایک دادین؟!
بنده خدا طرفداریه سباستین فتل رو کرد و آرزوی موفقیتش رو! مگه شماها طرفدار استرول هستین؟ باورتون میشه من تا حالا طرفدار استرول ندیدم؟ طرفدار گروژان و لطیفی دیدم، ولی استرول ندیدم خخخخخ!
استون مارتین چجوری وتل رو راننده دوم قرار داده. باور نکردنی بود وقتی دیدم
ببخشید از کجا متوجه شدی فتل راننده دوم بوده ؟؟؟
شما هم تو تمرین حتما دیدین ک دوربین بالای سر وتل فسفری(زرد)بود و دوربین بالا سر استرول مشکی!؟!من سوال کردم ولی جواب درستی ندادندبهم 😔😔
منم واقعا بی شرمیه که سب نفر دوم باشه
شرایط اینجا با اسپانیا متفاوته.پیست بحرین یه پیسته قدرتیه.اگر اینجا ماشینو با دانفورسه بالا به پیست بفرستی دیگه تایم دورت قابل استناد نیست.اما تایمها تو مینی سکتورهای دانفورس بالا میتونن گویاتر باشن.
—————
درمورد الپین انتظارشو داشتم.یه ماشین کم درگ که اینجا کاملا مناسبه براش و با توجه به تعریفهایی که از توسعه پاورشون به گوش میرسید میشد حدس زد با یه ستاپ مناسب(با این پیست)جهش خوبی نسبت به سال گذشته تو پیستهای قدرتی داشته باشن.فکر میکنم میشه ازشون انتظار یه فراری 2019 تو میدفیلد رو داشت.
————–
.درمورد مکلارن هم فکر میکنم اونا هم با دانفورس پایین اومدن برای تست پاور جدیدشون.
————
درمرد استون حقیقتش همش این موضوع که این ماشین دستاورد خودشون نیست به عنوان یه نقطه ضعف تو ذهنم میاد.(منظورم اخلاقی نیست !طبق معمول یه عده تعابیر عجیب غریب روانی شناسانه بهم پس ندن لطفا!)نمیدونم مشکل امروزشون چی بود باید صبر کرد و دید تو روز های اینده ایا برخلاف لانچ شون دارن سعی میکنن کارتهاشونو مخفی نگه دارن یا نه.
—————–
الفا تاوری و الفا رومئو هم نظری مشابه با رنو و مکلارن در موردشون دارم.از عملکرد سونودا هم خوشم اومد.هنوزم معتقدم رانندگی و استعدادش جذابتر از میک و مازپینه و احتمالا بهترین روکی امساله.
———–
مرسدس که هیچی برای گفتن درموردش ندارم.اما برخلاف من مطمئنا تیمهای دیگه ایده های زیادی درمورد عملکردش دارن و احتمالا همین الان (به قول اندرسون)مدلهایی تو سی اف دی از ابتکاراتشون در حال اج..راست.مخصوصا بخش تجدید نظر شده لبه فلور ،جلوی لاستیک عقب.
——-
ردبول هم قابل انتظار بود که احتمالا امسال برخلاف سالهای گذشته(بخاطر انتقال بخشهای زیادی از ماشین سال گذشته به امسال)فصل رو دست کم از همون جایی شروع کنه که فصل پیش تمام کرد.
———-
هاس هم که از هر نظر نابوده چه ماشین چه راننده و چه حتی از نظر برگ..ذاری یک تست ساده!
———–
ویلیامز هم که اگر این دست دراز شده رو پایین بیاره و بجاش یه دنبال شرکا و اسپان..سرایی بگرده که در عوض حمایت صندلیهاشو تصرف نکنن، شاید بالاخره بشه بهش یه امیدی داشت.کل فضای ماشین رو که میشه با حامی مالی پر کرد رو خالی گذاشته بعد یک روز کامل تست راننده هاشو (بماند که یکی از همون ها هم به دلایل صرف مالی اونجاست)به راننده ای داده که تو گرید فوقالعاده متوسط فصل قبل ف2 جزء راننده های فوقالعاده متوسط بوده.
———–
و اما فراری
حداقل تا فردا شب حتی نمیخوام بهش فکر بکنم!بذار کارشونو بکنن بدون قضاوت بدون امید یا…!
این پیست متفاوته مخصوصا برای تست پیش فصل.اساسا اگر یه ماشین دانفورس بالا ،در حد بالای میدفیلد داشته باشی اینجا میتونی به راحتی تا انتهاش سقوط کنی و برعکس یه ماشین کم درگ مثل رنو میتونه از جایگاه کلیش در پایین میدفیلد توی این پیست با یه ستاپ خوب بره بجسبه پشت ردبول.
در مورد ویلیامز و روی نیسانی، این تقریبا رو اعصاب هر طرفدار تیم هست که چرا باید این آدم بشینه تو ماشین با وجود دو راننده کم تجربه و محدودیت تست.حرفت، حرف تمام طرفدارهاست ایمان جان اما این قرارداد مربوط به زمان کلر هست و خیلی از اسپانسرشیپها پرداختهای جلوتری دارن، احتمالا موضوع روی هم اینه که امکان شکستن قراردادش نبوده.
اما درباره خالی بودن فضای استیکرها، این بهترین و معرکه ترین چیزی بود که تو چندین سال از مدیریت ویلیامز شنیدم و دیدم…کپیتو اولین مصاحبه ایی که انجام داد سال قبل، اشاره به ارتقا برند داشت و بهش هم عمل کرد…سالها بود که ویلیامز معروف شده بود به چوب حراج زدن به فضای تبلیغاتیش.فرقی هم نداشت چه جایگاهی تو چمپیونشیپ دارن، همیشه ارزونتر از چیزی که باید باشه، فضای استیکر رو میفروختن تا ماشین اسپانسرهای بیشتری داشته باشه…مثال معروفش تمدید قرارداد مارتینی، اسپانسری که کل ماشین رو پوشانده بود، تایتل اسپانسر بود، بعد دو فصل سومی، با چه رقمی؟ ۱۰ میلیون دلار در سال! این یه جوک بود که از زمان آدام پار رسم شده بود تو این تیم و کلر هم ادامه اش داد.
برخلاف کاری که ران دنیس تو سالهای سختی مک لارن انجام میداد و حاضر نشد بهای هرسانت از اسپانسرشیپ رو بیاره پایین با این عنوان که مک لارن، مک لارنه حتی اگر آخر باشه باید بهای خوبی بپردازید برای اینکه اسمتون روی این ماشین باشه.
این بخشی از احیای یک برند هست و من خوشحالم که میبینم کپیتو به حرفش که به حراج نمیزاره فضای استیکر رو، پایبند بوده.سوفینا دیگه روی سایدپاد نیست، آکرونیس استیکر کوچکتری داره، لاوازا هم محو شده…و این مطمئنا به معنای بالا بردن بهای هر سانت هست که این اسپانسرها حضورشون کمرنگتر شده و البته مالکی که ظرف ۶ ماه، ۱۴۰ میلیون دلار خرج بازسازی تیمش میکنه، مشکلی با پر کردن جای خالی این پارتنرهای زیر قیمت، نداره.
وعده دومی هم که داده بود، پیوستن پارتنرهای جدید بود که یکسریشون به زودی اتفاق میافتن و یکسری در میان مدت که خب ۲ تا انانسمنت داشته تیم تو هفته گذشته با دوشرکت متفاوت…درکل، ذهنیت این آدم، خیلی مشابه ران هست و این اصلا عجیب نیست، بهرحال به دلیل دنیس رفت مک لارن، به دلیل برکناری دنیس هم بعد ۵ ماه از تیم اومد بیرون.کپیتو یک مدیر ورزشی اثبات شده هستش، من یکی که برنامه ریزی بلند مدتش اعتماد دارم.با اینکه ویلیامز نیست اما وقتی از برنامه چندساله اش صحبت میکنه، اونم یکبار، اعتماد بیشتری رو بوجود میاره تا قولها و وعده های هر هفته کلر.
مورد آخر…روز اول و یک راننده بی کیفیت.تغییر برنامه به تست پیتاستاپ و استارت و کلی لپ هایی با ایرو ریک (تقریبا ۱/۳ لپ ها) چیز خاصی نمیشه تو این تایم خوند اما حتی اگر وضعیت همین بمونه که البته خیلی بعیده، دور از انتظار نیست…این یکسال گذار هست اونم برای تیمی که راهی نداره جز ارتقا ماشینی که از اساس مشکل داشته (FW42).بیس، همون بیس ۲۰۱۹ هست همچنان…بقول یکی از دوستان، مثل برق انداختن یه تیکه زباله هست هرکاریش که بکنی، توقع زیادی نمیشه داشت.
اره منم صحبتهاشو شنیدم در مورد ارتقا برند و مذاکراتی که قراره نتایجش به زودی اعلام بشه.
واقعا امیدوارم به زودی اتفاق بیوفته و این سال انتقال برای ویلیامز صرفا سال انتقال به قوانین جدید نباشه و واقعا در همه ابعاد شاهد احیای ویلیامز باشیم تا دیگه کنایه از پایین ترین معیارها در ف1 اسم یکی از پر افتخار ترین تیمهای تاریخ ف1 نباشه.
سلام اقای صالحی , شاید ویلیامز امروز با نشوندن نیسانی پشت فرمان قصد نشان دادن کارت زردی به لطیفی داشته . شاید خواستن با یه حداقل معیاری به لطیفی تفهیم کنن امسال یه تکانی به خودش بده .
فرشاد جان بعید میدونم با وجود فقط ۳ روز تمرین پیش فصل، یک روزش رو یک تیم با هدف کارت زرد نشون دادن، اونم بوسیله راننده ایی که تا اونجاییکه میدونم هنوز سوپرلایسنس نداره، تلف کنه…بیشتر موضوع قرارداد هست و اجبار تو تعداد روزهایی (یا مایلجی ) که تیم متعهد شده به این راننده بده…بنظرم بقایای هنرنمایی کلر هست بیشتر.
درباره لطیفی هم راستش فرشاد جان یک مقدار خیلی کمی نظرم درباره اش عوض شده بعد از ریس صخیر.جورج اونجا نشون داد که با ۵ ساعت رانندگی تو ماشین تاپ چطور میتونه بوتاس رو یه راننده معمولی نشون بده…با نگاه به اون عملکرد، وضعیت بوتاس در قیاس با لوییس، فکر نکنم بشه زیاد انتظار داشت از لطیفی.فقط یک مقدار بتونه عملکرد کوالیفاینگش رو بهتر کنه، در حد یه راننده درجه دو قابل قبول هست بنظرم.
با سلام به اقای ایمان 88 . مرسی از وقتی که گذاشتید . جذاب بود وخواندنی .
ارادت دارم فرشاد جان.خوشحالم دوباره شمارو تو این جمع میبینم.
دقیقا همون سالی که همه خیالشون از قهرمانی مرسدس راحت بود, به نظر ضعیف ترین سال مرسدسه
خب به نظر من که ردبول و مکلارن خیلی خوب شروع کردن در مورد فراری و استون مارتین هم نظر نمیدم الپین هم به نظرم خوب بود ویلیامز هم تا راسل دور نزنه قدرتشون مشخص نمیشه الفاتائوری هم به نظرم خیلی خوبه امسال اما مرسدس اگه به خبر های قبلی رجوع کنی خواهید دید که پرسیده بودم مرسدس قدرت پنهان میکنه یا نه خب مشخصا مرسدس انقدر ضعیف نیست که از ویلیامز هم عقب باشه پس منطق میگه مرسدس داره قدرت پنهون میکنه اگر هم این ماشین w12 مشکل داشته باشه مرسدس بره همون ماشین w11 رو برداره چند تا اپدیدت بده روش قهرمانی امسال رو هم گرفته
اینکار ممکن نیست به علت تغییر جزئی قوانین هنوز مشخص نیست کدوم تیم بیشتر زیان دیده از کاهش داونفورس چون روش های بببدست اوردن گریپ و داونفورس توسط تیم ها متفاوته ممکنه مثلا مرسدس ده درصد ضرر کنه آلپین پنج درصد اینم مثال زدم درمثال مناقشه نیست 😁
آخه مرسدس وضعف..
واقعا اگر کسی این چندسالو پیگیر f1بوده باشه میفهمه قدرت اول بلامنازع خواهد بود.
مرسدس تیمی نیست که بخواد از فرصتهاش استفاده نکنه.
بهتون قول میدم امروز یه تیم کامل رسانه ای از مرسدس تیمهای دیگر را آنالیز کردن.
ماشالا می بینم که امسال حجم سندبگ تیما بخصوص مرسدس اینقدر زیاد بوده کلا پاچیده تو کف پیست و اطرافش
ماجرای دوربین فسفری و مشکی یکم بحث کم ارزشیه. مثلا فصل قبل که ماشین سب توی فراری دوربین مشکی داشت و ماشین لکلرک فسفری کدومشون راننده اول تیم بود؟!
تستها باید تا پایان آخرین جلسه اش دیده بشه و مجموعه اطلاعات قابل رصدو ازش برداشت بشه و تحلیل بشه تا به یک تصویر کلی ولی بسیار مبهم از جایگاه تیمها برسیم. مثالشم فصل 2019 بود که فراری با اختلاف توی تستها از همه بالاتر بود و همه یه جورایی قهرمانی تیمیشونو قبول کرده بودند ولی توی نیمفصل اول همون سال تمام عناوینو به مرسدس باختند!
مرسدس صد درصد داره چراغ خاموش میره
باید عملکرد فراری رو توی پیستای دیگه دید این پیست واسه فراری مناسب نیست( البته منظورم اینه که ماشیناشون به درد این پیست نمیخوره)
اتفقا فراری باید توی همین پیست انجین جدیدشو قدرتشو نشون بده تا مشخص بشه ضعف موتوری سال قبلشو رفع کرده یا نه
روز اول تست بود نمیشه هنوز با قطعیت نظر داد
بچه ها این تستها فقط برای ستاپ ماشین تیمای بزرگ قدرتشونو اینجا نشون نمیدن مدعی های واقعی امسال عمرا خودشونو اینجا بزرگ نشون نمیدن تا یهو تو مسابقه های اول مچ همه رو بگیرن ولی امکانشم هست ک بعضی از تیمای بزرگ مثل مرسدس امسال با مشکلی مثل فراری 2020 مواجه بشن افت ناگهانی !هیچ چیز برای هیچ تیمی بعدی نیست ک ماشین به جای اینکه بهتر بشه بدتر شده باشه و اون چیزی ک رو کاغذ بهش رسیده بودن یک شبه به فنا بره با تست تو پیست ولی همه میدونیم این فقط یک تست برای ستاپ ماشیناست و قدرت واقعی تو مسابقه اول مشخص میشه پس بیایم قضاوت رو بزاریم برای ۳ مسابقه اول حتی از روی مسابقه بحرین هم نمیشه یهویی قصاوت کرد ۳ پیست متفاوت نشون میده کدوم تیم از همه پایدارتره برای کسب عنوان قهرمانی
دوستان یه نفر بزرگواری کنه و بگه از کجا و چه ساعتی تمرین تست دوم و میتونیم پیگیری کنیم؟
ممنون
کامنتهای پست قبلی رو (پادکست ادرین نیووی)نگاه کنید!!!
راننده تست فراری مارک ژن در مورد موتور فراری گفته:
“نمیدانم به اندازه مرسدس خوب است یا نه اما یکی از بهترینها در گرید خواهد بود.”
امیدوارم همینطور باشه اقا ایمان
شوخی : تفسیر حرفش میشه این : احتمالا حریف همیلتون ، بوتاس، سب فتل؛ استرول، دنی ریک و اکون نمیشیم ولی شاید بتونیم پا به پای مازپین و لطیفی بیایم! خخخخ
ایمان!
عکس پروفایلت خیلی خوبه دادا!
بچه ها! “فـــــــلور” مرسدس رو تحلیل کردم. دوست دارین ارائه بدم؟
حتما
تو نتایج تست روز دوم اف1 میذارم انشالله. خیلی جذابه داداش.
اره ممنون میشم
سب وقتی میبینه ساینز تو این دو روز 2 بار اسپین شده تا الان و عقب ماشین ناپایداره:
First Time?! :))))
دکتر!
من به نظرم انتخاب پیست بحرین از طرف فیا کار بسیار اشتباهی بوده. تو منابع مختلف خوندم که به خاطر وزش شدید باد و گرد و غبار فراوان، عملا ده درصد راننده ها و فقط در برخی از دورها تونستن دمای لاستیکشون رو به دمای عملیاتی برسونن و یه تست بدرد بخور بگیرن و مابقی جواب تستهاشون با اون لاستیک های سرد زیاد کارآمد نیست!
اینهمه هزینه و زمان و انتظار و طرح جدید و سورپرایز و …. که آخر توفان شن بوزه و راننده ها فقط کلنجار برن؟!
مطمئنی منظورش با خرابی ماشین خودش نبوده؟!
دو تا نقص فنی و از دست دادن یک سوم تمرینات !!الان چیزای دیگه ای برای نگرانی باید داشته باشه.
میدونم، مشکل گیربکس داشت دوباره امروز،بلای دیروز بوتاس تکرار شد، فقط 6 دور زد تو دوساعت اول، دو ساعت بعد رو نمیدونم چی شد، درست شد یا نه.
ولی مرسدس از اول 2020 مشکل گیربکسش شروع شد، تو اتریش که مدام میگفتن از کرب ها دور باشین به خاطر گیربکس، الان هم که شده این وضع.
حداقلش اینه که تقصیر استون نیست، قطعه مرسدسه
تازه گیربکس رو تعویض کردن و فقط 15 دقیقه براش باقی مونده.
درمورد کند بودن دیروزش هم اعلام کردن مشکل الکترونیکی داشته
سباستین وتل که همین اول کار یسر ماشینش خرابه چی خرابه ک امروز نیومده تو پیست رفت پیت لین و در گاراژ رو هم بستن کامل !مرسدس چرا تند نمیره الکی ادا حال بدا رو درمیارن؟یکی نیست بهشون بگه پاشن الکی ادا حال بدا رو در نیارن ؟
تست امسال تو بد شرایط آب و هوایی برگزار شده جا قحط بود واقعا!این به کنار اصلا تیما عجیب غریب رفتار میکنن معلوم نیست چخبره اصلا فقط تا اینجا ردبول و مکلارن و الپین خوب ظاهر شدن بیشتر از همه ردبول ک انگار ماشین اصلا مشکل نداره و یسر تو پیسته حتی پرز هم داره وقف پیدا میکنه با ماشین و داره رکوردشو میرسونه به ریکیاردو و النسو
سب ک کلا امروز تستش به فنا رفت فردا ببینیم میتونه تا ۵۰ دور حداقل تو پیست بره😐
واقعا مسخره است. این چه تستیه؟! باد ، طوان ، شن و خاک … اصلا آنالیزورها هیچی دستگیرشون شد؟ زمان تست رو که کاهش داده بودن و حالا با این وضعیت راننده های جدید اصلا نمیتونن حدود ماشینشون رو بشناسن. این تمرینات اصلا بدرد نمیخوره. پیست بحرین بدرد زمستون نمیخوره.
شرایط استون و مرسدس اصلا خوب نیست بعید میدونم مرسدس تا این حد دیگه بخواهد خودش را به موش مردگی بزند نتیجه ها واقعا عجیبه ردبول و مک لارن کاملا یک سر و گردن از بقیه بالاترن ؛ ساینز دوباره اسپین شد ، این همه جا خداوند تو این کره خاکی افریده اون وقت باید ببرن تست های پیش فصل فرمول یک رو تو بحرین برگزار کنند ، مگه کاتالونیا چش بود ؛ یا حتی مثلا تو ایمولا تست میکردند به نظرم پیست خیلی خوبیه مخصوصا از وقتی که بازسازی شده ( این رو برای این گفتم که دوستان نیان بگن ایرتون سنا چجوری کشته شد و از این حرفا ) ویلیامز کاملا دگرگون شده تایم امروز لطیفی که این رو میگه ؛ ناندو فراتر از انتظار ظاهر شد و ظاهرا این الفا رومیو الفای دیروز نبود ؛ مازپین بالای هفت دوره قهرمان جهان 😂😂😂😂( شوخی بود میدونم لوییس مشکل فنی داشت ) تو انبورد سونودا نمیدونم من اشتباه دیدم یا نه ولی سونودا رنگ دوربین بالای سرش مشکی بود (🤔🤔🤔)
واقعا موافقم، پنجاه تا پیست هست بعد میرن اینجا، ببین پول چکارمیکنه(به نظرم برای پوله که اینجا اومدن)،
درمورد استون موافقم با محمد یاسین، تو تست ها خوب نیست باید ببینیم بعدا چطور میشه، اما مرسدس را شک دارم که واقعا اینطور ضعیف باشن هرچند فرمول یک همینه یک اشتباه همه چیزو خراب میکنه، فرقی هم نداره قهرمان چندسال باشی یا… وگرنه هیچ وقت تیم اول جایگاهشو از دست نمیداد. در هرصورت نمیشه فهمید کی داره قدرت مخفی میکنه و کی هیچی تو چنته نداره و بقیه فکر میکنن داره مخفی میکنه
دوستان در نظر بگیرید با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات پروازی و در شرایطی که حدود دو هفته دیگه سخیر میزبان اولین مسابقه هست , بهترین انتخاب بوده . آب و هوای بحرین شبیه بنادری چون چابهار و جاسک خودمونه و معمولا در این مواقع هوای بسیار معتدل و ملویی داره ولی همینطور که نیمی از کشور خودمون درگیر کولاک برف غیرمنتظره شده طبیعیه که اونجا هم مثل بلوچستان خودمون درگیر طوفان شن غیر منتظره بشه . ولی از اینا بگذریم خروجی گاردریل و گراول این پیست مضخرفه . میگی نه از گروژان و مکس بپرسید !!!!😁
دوستان سلام من داشتم تست رو با گزارش sky میدیدم و انگار داشتن از یه ایده هوشمندانه ای که مکلارن در قسمت دیفیوزر استفاده کرده حرف میزدن لطفا اگه کسی چیزی فهمیده یه توضیحی بده چون من که تو این چیزا سررشته ندارم و خیلی خوب متوجه نشدم راستش
سلام، خلاقیت عالی مکلارن در قسمت دیفیوزر، البته متاسفانه باز هم از اونواع هوشمندی در تفسیر قانون هستش. قبل از توضیحش باید بگم که چرا گفتم متاسفانه. چون فیا به جای اینکه قانون هرو طوری تعریف کنه که در چهارچوبشون بشه خلاقیت ورزید، همش داره یه جوری وضعشون میکنه که زیادی متقنن ولی در عین متقن بودن، مبهمن (چی گفتم!)
حالا قانون دیفیوزر میگه که ارتفاع بال هایی که تو کانال دیفیوزر میشه نصب کرد (بالهای آویزون از کف خودرو در قسمت عقب) باید ۵ سانتیمتر کمتر از پارسال باشه که یعنی فاصله لبه پایینی بال از سطح زمین، ۵ سانتیمتر دورتر باشه. اما این قانون داره راجع به بالهای نصب شده در خود داکت حرف میزنه ولی مک لارن اومده دوتا بال اضافه رو چسبونده کامل به دیواره داخلی داکت دیفیوزر که میشه دقیقا زیر چراغ ترمز و چون حالا اونها داخل محدوده داکت نیستن پس تونسته از سمت عقب ماشین یه مقدار بیرونشون بزنه و یعنی شامل تعریف ارائه شده از محدوده فیزیکی دیفیوزر نمیشدن! چیز عجیبیه مگه نه؟!
هوشمندانست
ممنون