فرمول یک ایران – مدیران فراری اطمینان دارند که در فصل پیش رو مشکل کمبود سرعت سال گذشته در مسیر مستقیمی ها در اتومبیل جدیدشان یعنی SF21 برطرف خواهد شد.

تیم ایتالیایی در 2020 یک فصل بسیار ناامیدکننده را سپری کرد؛ چرا که اتومبیل SF1000 فراری با یک موتور کم قدرت و آیرودینامیک ضعیف عملکرد مطلوبی نداشت. همین امر باعث شد تا رانندگان این تیم، چارلز لکلرک و سباستین فتل شانس چندانی برای به چالش کشیدن رقبای خود نداشته باشند.

حال آنطور که به نظر می رسد، اعضای این تیم در طول زمستان در مقر اصلی خود یعنی مارانلو برای رفع نواقص اتومبیلشان سخت کار کرده و اطمینان دارند که در فصل پیش رو تمام ایرادات خودروی برطرف شده است.

متیا بینوتو، مدیر اجرایی تیم فرمول یک فراری، روز جمعه در رویداد معرفی لباس تیم برای فصل 2021 اظهار اطمینان کرد که فراری با توجه به موتور و کارایی آیرودینامیکی اتومبیلش، از فرم بهتری برخوردار است.

وی در این خصوص توضیح داد:

من فکر می کنم سال گذشته مسئله اصلی سرعت اتومبیل در مسیر مستقیم ها بود؛ نه تنها نیرو بلکه قدرت و درگ. ما هم روی پاوریونیت و هم آیرودینامیک اتومبیل بسیار کار کرده ایم تا درگ ماشین را کاهش دهیم.

بر اساس شبیه سازی های ما تا به امروز، و بر اساس آنچه می توانیم از اطلاعات داینو ها در خصوص توان خروجی و درگ ماشین در تونل باد ببینیم، فکر می کنم توانستیم سرعت زیادی را بازیابی کنیم.

بنابراین من انتظار دارم که سرعت اتومبیل مانند گذشته باشد. ما امیدواریم که بتوانیم رقابتی باشیم، اما این مسئله را فقط هنگام حضور در بحرین خواهیم دانست. زیرا این موضوع همیشه نسبت به کاری است که تیم های دیگر در پیست انجام می دهند.

اما ما معتقدیم که اتومبیل فراری مطمئناً در مقایسه با خودرویی که سال گذشته داشتیم کارآمدتر است و وقتی می گویم کارآمد، مجددا هم از نظر ایرودینامیک و هم از نظر پاوریونیت است.

چارلز لکلرک ، فراری - فرمول یک بریتانیا 2020

فراری – فرمول یک بریتانیا 2020

فراری باید واقع بین باشد

اگرچه بینوتو از وضعیت اتومبیل فراری برای فصل پیش رو راضی به نظر می رسد، اما همچنان معتقد است که نمی توان انتظار داشت تیم تنها در یک فصل کل فاصله خود با مرسدس و ردبول را از بین ببرد.

وی در این خصوص گفت:

آن طور که من شاهد پیشرفت خودرو در تونل باد و داینو بوده ام، معتقدم که به طریقی تلاش قابل توجهی انجام دادیم. اما تا زمانی که در پیست نباشید نمی توانید به درستی بگویید که در چه شرایطی هستید و فکر می کنم این برای ما مهم خواهد بود.

ما باید واقع بین باشیم؛ فاصله بین ما تیم های ابتدای جدول در سال گذشته بسیار زیاد بود، و چیزی نیست که بتوانیم در طول تنها یک زمستان آن را بازیابی کنیم.

فصل 2022، هدف گذاری اصلی فراری

متیا بینوتو همچنین توضیح داد، که با تمرکز تیم بر استفاده از فرصت های ناشی از تغییر قوانین در فصل 2022، مهندسان فراری زمان زیادی را به توسعه SF21 برای فصل آینده اختصاص نخواهند داد.

وی افزود:

تمرکز ما در سال 2021 توسعه ماشین 2022 خواهد بود. این هدف اصلی خواهد بود، بنابراین ما در طول فصل زمان زیادی را صرف (اتومبیل) 2021 نخواهیم کرد.

همیشه توازن وجود دارد و این انتخابی است که ما باید در بعضی از مراحل انجام دهیم. اما ماشین 2022 به حدی تغییر بزرگی خواهد داشت که (در سال پیش رو) تعدادی تمرین، طراحی و پروژه باقی می ماند که باید توسعه یابد. بنابراین بیشتر تلاش ما در خصوص این مسئله خواهد بود.

به همین دلیل عملکرد اتومبیل در ابتدای فصل بسیار مهم است، زیرا به نوعی تعیین کننده ی تعادل عملکردی است که ممکن است برای بقیه فصل ببینیم.

همانطور که گفتم، ما می دانیم که در تونل باد و قدرت پاوریونیت چقدر پیشرفت کرده ایم. اما گذشته از این، آنچه مهم است دیدن پیشرف اتومبیل در پیست است.

139 دیدگاه

  1. Parsa16

    12

    1

    جدا از متن،خواهشا دیگه کامنت های مربوط به پست بگذاریم

    • AmirAli

      9

      3

      والا مطالب پست ها انقدر ضعیف و فاقد ارزش هست که همه روی آوردن به این کار

    • Eliya

      7

      2

      این کار و نکنیم چی کار کنیم؟

      • Parsa16

        7

        0

        راجب پست ها کامنت بگذاریم،خیلی هم کار پسندیده ای هست که بحث ها جدا باشه
        مثلا از فراری نیاد تو فتل از فتل نیاد لکلرک از لکلرک نیاد مکس و………

    • آرشا

      5

      8

      خدمت فرفری عزیز خودم عارزم که بله آنچه مهم است شمردن جوجه های شما در آخر پاییز می باشد.

      • آرشا

        1

        11

        امیدوارم فراری همیشه اون وسط مسطا باشه.

  2. Eliya

    4

    2

    ZXE-LECLERC16
    شما قرار بود دیروز روی اولین مسابقه ی فرمول E کار کنی چی شد؟

      • @sebvr

        7

        1

        ممدو چند روز دیگه تحلیل کامل مکلارن رو قرار میدم…. امروز موتور پتروناس هم رونمایی میشه

      • مَمَّدو

        6

        2

        ای ول. مکلارن رو بیشتر از آلفا دوست دارم … هرچی باشه دنیل توشه.

      • مَمَّدو

        3

        1

        sebvr
        موتور پتروناس که میگی منظورت کدومه؟ پتروناس مگه فقط حامی مالی نیست؟

      • Eliya

        3

        2

        sebvr
        شما می شه مسابقه ی اول و دوم فرمول E رو تحلیل کنی؟

      • محمد یاسین

        6

        4

        منظورش از پتروناس فکر کنم یاماها موتو جی پی هست

      • @sebvr

        4

        2

        منظورم تیم دوم پتروناس هستش که ولنیتنو و موربیدلی توش هستن ….تیزر جذابی هم واسه رونمایی
        گذاشته … دقیقا 27 ساعت دیگه رونمایی میشه..!!!

      • @sebvr

        4

        2

        ایلیا من واقعا میخواستم این کار رو کنم ولی نه تا حالا فرمول E دیدم نه کسی رو توش میشناسم …. به نظرم باید یکی باشه که بلد باشه بازم ببخشید

      • Eliya

        3

        2

        sebvr
        ممنون که باز هم تلاش می کنی.

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        گذاشتم خیلی عذر می خوام
        شاید هم نتونم ریس دوم رو کار کنم
        میدونی،بنا به دلایلی من ریس اول رو نتونستم ببینم(زمانش رو نمی دونستم)
        ریس دوم هم کلی تلاس کردم اما همش به در بسته خوردم لینکای اسکای لود نمی شدن پخش زنده خود فرمول ای هم برام بالا نمیومد اصلا یه وضعی بود :|و مجبورم ریس دوم رو هم مثل اولی از روی هایلایتش خلاصه شو بنویسم
        و البته شایدم از خبر خود فرمول ای کمک بگیرم
        الانم ساعت 11:30 دقیقه شبه و من می خوام بخوابم، خداکنه بیاد خلاصه من، خیلی حرص خوردم سرش 🙁

      • @sebvr

        5

        2

        درسته عربستان بود

      • محمد یاسین

        5

        1

        نیک د وریس و سام بیرد بردنش اسکای پخش زنده داشت د وریس پول هم گرفت 4 امتیاز بهش اضافه شد

      • محمد یاسین

        3

        3

        نیک د وریس و سام بیرد بردنش د وریس پول پوزیشن هم گرفت

      • @sebvr

        3

        2

        دوستمون منظورش گزارش مسابقه بود…. مثلا خلاصه ی ریس رو گزارش بده…. من خواستم مقاله ی خود سایت فرمول E رو برای ایشون ترجمه کنم متاسفانه خیلی غلط داشت..

      • ALIREZA.N

        6

        0

        آره عربستان بوده و در زمان مسابقه سه موشک به مقصد پیست و اطرافش شلیک شده بوده که پدافند عربستان منهدم کرده بوده ..این قضیه باعث شده دوباره فرمول یک عربستان بره تو حاشیه و شاید جاش رو عوض کنن …

      • Eliya

        4

        0

        بله منظورم این بود که بکی خلاصه ی مسابقه را بگه پارسال این کار را سید انجام داد ولی متاسفانه امسال خبری نیست!!!!!!!!!!!

    • آرشا

      4

      4

      کسی که عاشق فرمول یکه دیگه عیبش میکنن درباره فرمول عییی Eحرف بزنه فرمول جاروبرقی😝.
      درباره فرمول وان بگین بابا…..

    • |ZXE-LECLERC16|

      1

      0

      Eliya جان خیلی خیلی عذر میخوام من کار کردم ولی یک سری مشکلات پشت سر همی وجود داشتن که نتونستم بذارم. همین الان گذاشتم مقاله رو.

  3. Parsa16

    3

    1

    می خواهم بینوتو اگه فصل دیگه بازم ماشین ضعیف باشه،چی می خواد بگه

    • 55red16

      14

      1

      “نتایج تونل باد اشتباه بود و ما رو دچار خطای محاسباتی کرد… “

    • Reza.MC

      3

      3

      بینوتو بعد از سه مسابقه میاد میگه: “ما به این نتیجه رسیدیم فلسفه ماشین اشتباهه.”
      خخخخخخخ.

  4. محمد یاسین

    8

    10

    من فکر میکنم فراری سال بعد بالای استون تموم میکنه مثلا سرجمع راننده هاش ۳۰۰ امتیازی میگیرند

  5. Amir5

    7

    6

    بنظرم فراری این فصل چهارم یا پنجم میشه و حداقل سه تا سکو میگیره ولی من موندم چطور توزمان فتل انقدر بینتو خبر از انسجام تیم. نمی داد

    • RADU

      10

      3

      یه نظر من گاهی اوقات وقتی میخوای از یه چاله ای بپری قبلش باید چند قدم بری عقب تا بتونی پرتاب خوبی داشته باشی من چشم به بینوتو روشنه اگه اتفاق خاصی نیفته حداقل میتونه فراری رو دوباره بسازه

      • meraj

        4

        0

        سلام RADUعزیز
        من فکر می کنم بینوتو تا حدی داره چوب مدیریت های قدیم رو میخوره اما کارای خودشم انچنان تعریفی نداشت هیچ وقت باهوادارای فراری رک نبود دقیق نگفت مشکل کجاست حتی حدودی هم اشاره نکرد و فقط موضوع رو پیچوند از جواب دادن فرار کرد
        من خودم داخل این3یا4 سال گذشته چیزی جز افت ندیدم هرچی هست امسال ماشین فراری مشخص میکنه چجوری میخواد ادامه بده و فکر نمیکنم دیگه بهانه از نظر فراری فن ها قابل قبول باشه

    • Pouria

      6

      0

      دا سر از کار های فراری در نمیارم چن سالیه میان میگن ماشین فوق العاده س ولی هر سال بازم یه ایرادی داره

      • محمد یاسین

        5

        3

        نمیدونم چرا وقتی اینو گفتید یاد ردبول افتادم بیشتر تا فراری

      • yaghub

        5

        3

        سلام
        من یه بار این نظرمو گفتم و بازهم تکرار میکنم، اگر بینوتو ایده های خوبی برای آینده فراری نداشت الآن مدیر نبود و اخراج شده بود، مسلما مدیران ارشد فراری بیشتر از من و شما دوست دارن تیمشون موفق بشه چون پول بیشتری بدست میارن، اما ایده خوب به تنهایی تضمینی برای موفقیت نیست باید خوب هم اجرا بشه، برای همین نمیشه گفت فراری به اوج برمیگرده امسال، اما میشه امیدوار بود.

      • آرشا

        2

        6

        اتفاقا مدیران ارشد فراری یه مشت عقب موندن که با خراب کردن رانندهای قهرمان گند خودشون را تواین چنسال پنهان کردن.

      • مَمَّدو

        3

        2

        آرشا!
        نظر خیلی عجیبی دادی (بگذریم که لحنت یه خورده تنده و به طرفداراش بر میخوره) و منو یاد جمله مشهور شرلوک هلمز انداختی که میگه : “هنگامی کــه شما (فرضیه های) غیر ممکن را از بین می برید هرچــه باقی می ماند (از فرضیه ها) ، هرچند غیر عادی، همان باید حقیقت باشد!”
        الآن که اینطور گفتی، یادم اومد که در 10 سال اخیر آلنزو، رایکونن و فتل ناکام موندن و همشون عالی بودن. واقعا مقصر کیه؟

  6. مَمَّدو

    8

    4

    اخیرا خبری منتشر شد که بینوتو به مدیریت رده های بالاتر منصوب شده و مدیریت کارگاهی و شاسی و آیرو رو داده به سانچز و دیگران. می خواستم بگم زیاد از ایم حبر خوشحال نشدم چون به نظرم باید برعکس میشد. یعنی بینوتو چون ذاتاً مهندس هست، باید تو کارگاه میموند و مدیریت کلان رو که بینوتو پاراسال با رفتار عجیبش با فتل نشون داد مهارتش رو نداره میدادن به کسی دیگه. در کل زیاد به این تیم فراری امیدوار نیستم و اَرِنج تیمیشون رو چیز خوبی نمیبینم.تا چه شود …

    • مَمَّدو

      9

      1

      تکمیل صحبتم اینکه به مصاحبه های توتو اگه دقت کنین، خیلی کم راجع به مهندسی ماشین حرف میزنه و همش راجع به قراردادها و روحیه راننده ها و ساختار آینده تیم حرف میزنه ولی مثلا همین مصاحبه بینوتو رو ببینین که دائم راجع به مسائل مهندسی حرف میزنه. به نظرم جایگاهش مدیریت نیست و سرپرستی کارگاهه.

    • محمد یاسین

      4

      8

      چرا دقیقا خوشحال نشدی ؛ فراری بهترین موتور رو در سال های 2017 تا 2019 داشت ( دلیلش هم سرعت بالا تو مستقیمی ها بود ) ولی دلیل شکست هاشون ایرو و شاسی ضعیف دستپخت مدیر فنی جناب بینوتو بود ؛ بینوتو کاری کرده دعا کنیم اریوابنه ( ای لعنت بر زبان خارجی ادم نمیفهمه چطور اسمشون رو بنویسه ) برگرده به تیم

      • @sebvr

        6

        2

        سلام جناب محمد یاسین …ببخشید من امروز عکس پروفایلتون رو دیدم میخواستم ازتون یه خواهشی کنم من اصلا به اعتقادات کاری ندارم بالاخره هر کسی عقیده ی خودش رو داره و نمیشه تغییرش داد من به نظر شما احترام میزارم ولی اینجا فضای موتور اسپرته فضای فرمول یکه و…. به نظرم این کار شما بیشتر تنش رو بین اعضای سایت بیشتر میکنه …. و باعث ناراحتی شما میشه … میخواستم ازتون خواهش کنم اگه اشکالی نداره لطفا عکس پروفایلتون رو با فضای موتور اسپرتی اینجا وفق بدید …بازم معذرت میخوام من فقط نظرم رو گفتم

      • Mohammad44

        3

        0

        البته ۲۰۱۷ رو که همه می دونن موتور مرسدس بهترین بوده به طوری که تعداد زیادی از مسابقات فراری از کمبود قدرت رنج می برد و در عین حال آیرودینامیکش اونقدر بهتر بود که تونست با سب مرسدس رو به چالش بکشه
        فارغ از این قضیه به عنوان یه برادر کوچیکتر به دوستانی که زحمت می کشن و تحلیل و خبر می نویسن برامون؛
        برای ترجمه ی متن هاتون به هیچ وجه از ترنسلیت استفاده نکنید غلط خالصه کلا فقط به درد این می خوره کلمه بذاری توش معنی کنه نه بیشتر
        ببخشید اگه از حدم فراتر رفتم

      • آرشا

        1

        3

        ببین…..بهترین موتور یعنی موتوری که هم توی کوالیفاینگ وهم توی ریس بهترین راندمان وبرتری رو داشته باشه پس فراری هیچوقت بهترین موتور رانداشته موتور فراری برای تعیین خطها خوب بود اونم فقط(۲۰۱۸،۲۰۱۹)نه ۲۰۱۷.وقدرت کافی رابرای ثبت یه تایم خوب در اختیار راننده قرار میداد اما تومسابقه یه موتور کمی بالاتر از متوسط بود.

      • مَمَّدو

        4

        1

        سلام Mohammad44؛
        کجایی داداش؟ راستش برای استفاده از ترنسلیت، باید از نظر علمی ، کاملا به مطلبت اشراف داشته باشی. اونوقت میبینی که چقدر همه چی روان و آسونه. (مثلا یه مطلبی رو که خوب بلدی ترنسلیت کن و ببین یهو همه چی چقدر مفهومه!). غیر از اون حق با شماست و آدمو کاملا گیج میکنه.

      • محمد

        1

        1

        خود ویکی پدیامقاله مکس ورشتپن فکرکنم 2 3 بار اسمش عوض شده و آخرش همماکس فرستاپندراومده😐😐

      • محمد یاسین

        2

        1

        در مورد صحبت sebvr هم باید بگم اصلا نفهمیدم موقعی که عکس پروفایلم رو عوض کردم کدوم عکس رو گذاشتم چون هر چی رو پروفایلم میزدم عکس قبلی ام رو میاورد ولی درستش کردم ؛ بله کاملا با آقای محمد ۴۴ در هر دو مورد موافقم ولی تو مورد دوم از حق نگذریم ترنسلیت واقعا پیشرفت داشته و اقا آرشا نه دیگه نشد تو ۲۰۱۸ که دیگه ستم هست بگیم موتور مرسدس و فراری اختلاف داشته واقعا برابر بودند .

      • Mohammad44

        1

        1

        همین جام ممدو همیشه چک می کنم ولی خب از اظهار فضل دوستان بهره میبرم و سکوت پیشه می کنم چون واقعا در اون حد آگاهی ندارم و اینکه جو سایت به نظرم الآن درست مثل آتیش زیر خاکستره
        فعلا آرومه و یه سری از عزیزان لطف می کنند و کار های خبری و … انجام میدن ولی با کوچیکترین خبر دوباره ملتهب میشه انگار منتظر یه پالس هستن نمونه اش همین خبر دیروز مربوط به شارل و فراری
        نکته ی بعدی اینکه واقعا آدم با کامنت های عجیبی روبرو میشه و از قضا بیشترین لایک ها رو همونا میگیرن
        به شخصه اهمیتی برام نداره این قضیه ولی به هر حال نشون دهنده سلیقه و طرز تفکر جمع هست
        یه انتقادی هم داشتم نسبت بهت اگه قراره تو تلمتری اطلاعات نادرست ارائه بشه اصلا شرکت برای چی باید خودش منتشرش کنه؟؟؟
        عزیزانی که با استناد به آنبورد میگن موتور سب فرق داره در اطلاع باشن تاپ اسپید سب و شارل اصولا برابر بوده
        یاد یکی از مسابقه ها افتادم یکی از عزیزان داشت اظهار فضل می کرد بعد مهریار اومد با سند و … اصلاحش کرد حالا اون بنده خدا قبول نمی کرد بعدش مهریار گفت نمی دونم حرف شما رو باور کنم یا این دیتاهایی که جلومه اگه اشتباه نکنم یکی از بحرین ها بود

      • مَمَّدو

        2

        2

        mohammad44
        انتقاد شما کاملا متین. ولی حالا شاید من زیادی بدبینم منتهی اصلا به ارقام صادره از سوی تیم فراری اعتماد ندارم . به نظرم شبیه نرخ رشد تورمی هست که هرساله مرکز آمار ایران میده بیرون! علی الظاهر نگاه میکنی باید درست باشه ، ولی قطعا درست نیست!

  7. a Ferrari lover

    10

    2

    علاوه بر خود فراری امیدوارم موتور فراری در یه حدی خوب شده باشه که هاس وآلفارومئو هم نتایج بهتری بگیرن.

  8. AmirAli

    8

    0

    مهندسان اگر کسی مهندسی شیمی یا نفت می‌خونه، می‌تونه مقلا ای در مورد ترکیبات لاستیک های پیرلی جمع آوری کنه؟من تلاش کردم متاسفانه مطالب پیچیده بود و علم کافی برای ساده سازیش نداشتم، شیمی دبیرستان و شیمی عمومی برای این کار کافی نبود 😅

    • AmirAli

      5

      0

      ترکیبات لاستیک ها از سخت ترین و نرم ترین چه تفاوتی دارند؟
      تفاوت عملکرد و بازدهیشون رو انشالله خودم مطلبی رو جمع آوری می‌کنم

      • مَمَّدو

        2

        1

        شما راجع به عملکرد و بازدهی مطلب تهیه کن. ترکیباتش رو بسپار به من. مطلبم تو ایست بازرسیه.

    • مَمَّدو

      4

      1

      شما چقدر ایده های خوبی داری. لطفا بازم رو کن. این ایده رو منم سعی میکنم روش کار کنم.

      • AmirAli

        3

        0

        چشم حتما میگم
        اینا سوالات خود من هست آخه 😅

      • مَمَّدو

        3

        1

        ذهن زیبایی داری داداش. قدر خودت رو بدون و سر نخ هایی که پروردگارت در زندگی بهت میده رو دنبال کن. انشالله به جاهای خوبی میرسی.

  9. Parsa16

    6

    0

    خبر:
    تیم الپین تایید کرده است که فرناندو آلونسو برای راه اندازی ماشین 2021 خود در هفته آینده به پایگاه آلپین در استون در انگلیس سفر نخواهد کرد – هرچند مشخص است که او همچنان در این رویداد نقشی خواهد داشت.

    این اسپانیایی که پس از دو سال از حضور در این مجموعه به فرمول 1 بازگشت ، اوایل این ماه پس از یک حادثه دوچرخه سواری در سوئیس که در اثر برخورد با اتومبیل فک خود را شکست ، در بیمارستان بستری شد.

    وی پس از جراحی فک ، تنها چهار روز بعد از بیمارستان مرخص شد ، در حالی که تیمش اصرار داشتند که به موقع برای شروع فصل جدید بهبود می یابد.

    آلونسو برای ادامه بهبودی از تصادف دوچرخه سواری از بیمارستان مرخص شد

    آلپاین اتومبیل خود – A521 – را روز سه شنبه به بازار عرضه می کند ، زیرا تیم تحت عنوان رنو که برای 5 سال گذشته در آن شرکت کرده بودند ، مارک جدیدی را تجربه می کند.

    اما بعد از ظهر جمعه تیم اعلام کرد که آلونسو به دلیل حضور در فصل جدید آماده سازی خود در سوئیس ، در بخش رسانه ای این رویداد حضور نخواهد داشت ، اما اعتقاد بر این است که او از راه دور بخشی از این بازی را بازی خواهد کرد.

    در بیانیه ای این تیم گفت: “ما تأیید می کنیم که فرناندو آلونسو به همین مناسبت در پرسش و پاسخ رسانه ها حضور نخواهد داشت.

    “وضعیت بهداشتی و مقررات مربوطه در شرایطی که او آماده سازی فصل حساس خود را انجام می دهد ، اجازه هیچ گونه فعالیت ارتباطی و بازاریابی را به او نمی دهد.

    “ما در عوض پرسش و پاسخ را با استفاده از فرناندو برای استفاده در رسانه منتشر خواهیم كرد و وی برای آزمایش رسمی پیش فصل در رسانه ها در بحرین در دسترس خواهد بود.”

    در غیاب آلونسو ، هم تیمی اش استبان اوکون ، به همراه لورنت روسی ، مدیر عامل آلپین، مارسین بودکوفسکی ، مدیر اجرایی تیم و داویده بریویو ، مدیر مسابقه تازه منصوب شده
    با خبرنگاران روبرو خواهند شد

    • مَمَّدو

      5

      2

      دوستان ، فکر میکنید که آلنزو با این تصادف و شکستگی، دوباره میتونه به شرایط ایده آلش برگرده؟ لطفا احساساتی نشین. چون تجربه تصادف ماسا و کوبیتسا نشون داده که دوباره اوج گرفتن خیلی سخته هرچند که مایکل کبیر بعد از شکستگی ران پا دوباره برگشت … ولی خُب اون مایکل بود . نظرتون راجع به آمادگی جسمانی آلنزو چیه؟

      • AmirAli

        3

        0

        ماسا و کوبیتسا تصادف های وحشتناک تری بود به مراتب

      • رضا سلطانی

        4

        1

        باید واقع بین بود
        اما باید هم گفت که تصادف آلونسو به مراتب از شدت کمتری به نسبت ماسا برخوردار بود پس احتمالا تا یک ماه دیگر با تمرین ها خیلی بهبود پیدا می کند
        تازه تجربه نشان داده برای افراد با استعداد و کوشا و با انگیزه این طور حادثه ها موجب بیشتر شدن انگیزه می شود.
        و در نظر داشته باشید که آلونسو دو نصف شب تصادف کرد در حالی که داشت برای تقویت جسمانی اش و آمادگی در طول فصل تمرین می کرد!!
        کسی که اینقدر انگیزه داشته که تا دو شب داره برای آمادگی فصل بعد تمرین می کند قطعا دارای یک عزم پولادین است که اتفاقا با این حادثه از آن کم نمی شود. تازه تمام اینها را به سن نسبتا بالایش هم اضافه کنید

      • محمد یاسین

        3

        2

        به نظرم برمیگرده تصادف فقط جورج و جیو کبیر تو اسپا بیشتر شبیه تصادف کوبیتسا بود تا تصادف آلونسو

      • RADU

        1

        0

        قطعا تفاوت داره آلونسو سالم با آلونسو تصادف کرده
        آدرین نیوی تو کتابش دلیل برتری فتل به وبر تو اون 4 سال رو همون حادثه ای که برای وبر قبل تست پیش فصل سال 2010 اتفاق افتاد و تست پیش فصل رو تا حدودی از دست داد میدونست اگه اشتباه نکنم قرار بود وبر رو یه جورایی راننده اول خودشون بدونن اما با اون حادثه برای وبر تمام معادلات بهم ریخت

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        فکر می کنم برمیگرده
        واقعا تصادف سنگینی نبود
        و اینکه اگه اون مایکله، خب اینم ناندوعه! 🙂

    • Eliya

      4

      1

      چقدر واضح خخخخخ

  10. danialhatami

    2

    0

    دوستان اینجا کسی F1 MANAGER رو داره

    • Amir5

      3

      0

      داشتم اما پاک کردم

      • Amir5

        3

        0

        بازیه خوبیه اما بنظرم f1 موبایل. بهتره

      • محمد

        1

        0

        motorsport manager pc بهتره،ولی تنها پیستی که واقعیه(بخاطر حق کپی رایت)پیست موناکوئه

    • Eliya

      2

      0

      من دارم

      • danialhatami

        1

        0

        ایدی تونو بدین با هم دوست شیم و مسابقه بدیم تو f1manager

      • danialhatami

        0

        0

        لکلرک عزیز دوست داشتی ایدیتو بده دوست شیم و همو ب چالش بکشیم

      • لکلرک

        0

        0

        منظورتونو راجب آیدی متوجه نمیشم ولی اسمم روب روب رایماس است

  11. Pouria

    2

    0

    خب ردبول هم هرسال میگه ماشین فوق‌العاده س ولی اونا هم مشکل دارن ولی حداقل توان رقابتی دارن متاسفانه فراری این فصل این را هم نداشت
    در آخر اینو میدونم که مرسدس داره چراغ خاموش پروژه های خفنی داره😈😈

  12. SUPER FAST 16

    4

    0

    کمتر از یک ماهه دیگه معلوم میشه کجا هستین mr.
    با این اوصاف اگه فراری تو فصل ۲۰۲۲واسه قهرمانی رقابت نداشته باشه .امسال میشه سال یکی مونده به آخر بینوتو .انقدر که فراری ۲۰۲۲میکنه آدم فکر میکنه اینا سر تایم گیری اول یه گپ ۲ثانیه ایی با بقیه میخوان وا کنن.والا
    توصیه ؛اینده نگری خوبه .ولی توصیف آینده به نظرم زیاد کار جالبی نیست.

  13. @sebvr

    4

    0

    خب دوستان تحلیل کامل مکلارن 35 M رو آماده کردم اگه بچه های سایت قبول کنن فردا بزارمش ممنونم

      • @sebvr

        2

        0

        ممنون محمد یاسین !! امیدوارم خوشتون بیاد

  14. Mahmoud

    2

    0

    نمیدونم چرا هروقت میخوام به بینوتو خوشبین باشم یاد اوایل سال 2020 میافتم! اون موقع هم همه خوشبین بودیم ولی…
    به هرحال امیدوارم این فراری بهتر باشه و یه خرده مارو به وجد بیاره.
    کاربرای سایت هم توی این پیش فصل غالبا از ممدو و محمدیاسین و leclerc fan و serbv@ و… بودن و من همیشگی های قبلی رو خیلی کمتر دیدم، ولی انصافا کامنت های جالبی هم میذارن.آفرین بهشون!

    • مَمَّدو

      0

      1

      چاکرم استاد. نظر لطفتونه. ممنون.

  15. REZA.M

    3

    12

    اگه فراری تو کفی سریع ترین باشه یعنی قطعا دوباره تقلب کرده و مطمئنا ردبول و مرسدس ساکت نمیمونن.

    • Pouria

      6

      2

      آخه با چه منطقی میایید میگید سریع باشه حتما تقلب کرده
      این حرف واقعا غیر منطقی س که بگیم هر کی سریعه تقلب کرده شاید یه تکنولوژی تو موتور به کار ببرن که بقیه تیم ها اونو نداشته باشن البته یکم بعیده ولی ممکنه

      • محمد

        2

        1

        کلا باید از اول کل مسابقات فرمول یک رو از اول ببینی

      • REZA.M

        3

        4

        اگه سال های اخیر فرمول یک رو دنبال کرده باشی کاملا متوجه میشی من دارم چی میگم.
        اولا من گفتم سریع ترین نه سریع.دوما فراری هیچ وقت نتونست از لحاظ قدرت موتور به مرسدس نزدیک بشه.به همین دلیل تقلب کردن.در ضمن توی سال های اخیر فراری افراد کلیدی زیادی رو در بخش فنی از دست داده.به عنوان مثال توی دپارتمان انجین “لورنزو ساسی” یکی از اون افراد کلیدی بود که تا سال 2017 توی فراری بود و الان توی مرسدسه!در واقع منظورم اینه که فراری با وجود اون افراد هیچوقت نتونست به مرسدس برسه والان هم اینکار براشون خیلی سخته.تا جایی که مجبور به تقلب شدن.

      • Mahmoud

        5

        2

        آقا رضا فراری هیچوقت تقلب نکرد! اونی که شما بهش میگی تقلب یک خلا قانونی بوده که فرارس ازش استفاده کرده که تقلب محسوب نمیشه و فیا هم وقتی متوجه این خلا قانونی شد اون رو اصلاح کرد که دیگه فراری نتونست از همون موتور قبل استفاده کنه و ضعیف شد! همین اتفاق هم برای مرسدس افتاد توی 2020.سیستم دس مرسدس یه خلا قانونی بود که فیا وقتی متوجهش شد برای سال بعد بستش و الان مرسدس نمیتونه ازش استفاده کنه. حالا اگه مرسدس به این دس خیلی وابسته میبود الان بدبخت بود درست مثل فراری!

      • Mahmood.ghaedi

        0

        0

        Mahmoud
        داستان موتور فراری و سیستم das مرسدس زمین تا اسمون باهم فرق داره
        مرسدس از اول داستان فیا رو در جریان گذاشت و اجاز ساختش گرفته بود
        Reza.m
        من ی مقاله خوندم ک فراری مشکلش فقط تولید نیرو نبوده و توی انتقال نیرو هم مشکل داشته یعنی توی تولید نیرو اونقدرها بد نبوده ولی چون مشکلاتشون اونقدر زیاد بود ک دیگه ……….
        واسه همینه ک میگن امسال زیاد شانسی براش نیست چون تقریبا تو تمام قسمتها مشکل داشته و ی جوری باید بکوبن از نو بسازن و اینکا برای فقط ی سال اونقدرها ارزشی نداره و تمام توانشون قرار بذارن واسه 2022 و امسال درحدی میخوان باشن ک مردم بگن فراری پیشرفت داشته ولی اینکه بیان اون بالا ن زیاد خبری نیست
        برنامشون اینه مثلا مدل مکلارن پارسال باشن تیم سوم هم بشن باز همه میگن فراری امد جز 3 تیم اول خیلی بهتر از سال قبل بودن و این حرفها

  16. Pouria

    3

    0

    درسته که زمان برگزاری مسابقه عربستان چند تا موشک به مقصد پیست پرتاب شده بوده؟؟؟
    وای با این شرایط بازم گرند پری تو جده برگزار میشه !!
    خیلی خطرناک در کنارش هیجان ی است😁

    • Mohammad44

      4

      0

      من نمی دونم درسته یا نه ولی زمانی جالب تر میشه که احتمالا ما هم توش به طور مستقیم یا غیرمستقیم دخالت داشتیم
      آخه چه حرکتیه محل برگزاری گرندپری یا ای پری(اگه درست گفته باشم) رو با موشک بزنی

  17. مَمَّدو

    7

    1

    Amir Ali؛
    یه مقاله راجع به ترکیبات تایر فرمول یک :
    اول میخواستم همه ساختار یک لاستیک ماشین رو تک تک نام ببرم و راجع بهش توضیح بدم ولی دیدم واقعا بدون شکل توضیح دادنش با توجه به تعداد زیاد لایه ها خیلی مشکله و احتمالا فقط از sebvr و danialhatami بر میاد! پس فقط یه کوچیک توضیح ساختاری میگم و بعد اصلی ترین علت تفاوت تایر ها از C1 تا C4 .
    تایر ماشین (حتی اف1) دارای یک ساختار پایه (بافت محکم مثل پارچه یا توری) هست که جنس نایلونی لاستیک طی فرآیند پرفشار و داغی، در اطراف اون پارچه ی محکم قالب بندی شده و پس از سرد شدن به این شکلی که میبینیم در میاد. واسه همینه که اگه یه تایر فرسوده به انتهای عمر خودش میرسه ، نخ هاش میزنه بیرون. اون نخ ها همون شاکله ی اصلی و زیربنای تایر هست. جنس این پارچه بسیار محکم در خودروهای عادی از کِولار و در فرمول یک ترکیبی از کِولار و فیبر کربنه. (کِولار که نوعی پلیمر از خانواده نایلون هاست، توسط خانم استفانی کولِک اختراع شد و در اثر یک ترکیب معجزه آسا از “پارا-آمید” هاست که از حلقه های مولکولی آرامیدش پایداری حرارتی و از ساختار پارا ، استحکام کششی قوی رو به ارث میبره). فیبر کربن هم که معرف حضوره و از فرآوری رشته های بسیار بلند و نازک نخ نایلونی در اتمسفر کربنی به وجود میاد و باعث تبدیل نخ نایلونی به نخ کربنی با پیوند های صفحه ای هم جهت شده با طول نخ میشه که فوق العاده محکمند.
    از ساختار پایه که بگذریم، میرسیم به جنس خود لاستیک که برای طرفداران اف1 جذابیت بیشتری داره و برای اغلبمون این سوال هست که فرق تایر C1 با C4 چیه؟
    خود لاستیک از ماده اولیه طبیعی (بعله طبیعی!) پلی ایزوپرن الاستومر بدست میاد که اقوام مایایی و آزتکی (سرخپوستان) از شیره درخت هِوِآ و برای ضد آب کردن چکمه ها و قایق هاشون اونو استخراج میکردن! هرچند که به علت کمیابی و گرانی این ماده طبیعی ، از مخلوطی از اون با لاستیک مصنوعی یا SBR استفاده میکنن تا قیمتش معقول بمونه. اما این لاستیک به تنهایی مقاومت به حرارت و سایش لازم برای به کار رفتن در تایر ماشین اف1 رو نداره و دقیقا همین جا فرق تایر ها شروع میشه پس خوب توجه کنین. در لاستیک دو تا پُر کننده اضافه میکنن (به مذاب لاستیک اولیه یه پودری اضافه میکنن که هنگام سرد شدن بهش خواص جدیدی میده) اول پُر کننده کربنی یا دوده (که خودش انواع دوده داره) که باعث افزایش خواص ضد سایشی میشه و دوم پُر کننده سرامیکی مثل پودرهای سرامیکی (مثل پودر سیلیس یا هیدروکسید آلومینیوم یا اکسید روی) هست که خواص مقاومت به حرارت رو در لاستیک ایجاد میکنه. تغییر در درصد استفاده از این دو تا پرکننده و جابجا کردن نسبتشون به هم، تعیین میکنه که تایر C1 یا C2 یا C3 یا C4 باشه.
    نکته : چون کربن سیاهه و پودر سرامیک سفید، به این دو تا پرکننده به اصطلاح پرکننده سیاه و سفید هم میگن. ممنون.

    • مَمَّدو

      1

      1

      ادمین لطفا مجوز آزادی این کامنت رو صادر بفرما. ممنون.

    • Mahmoud

      1

      0

      ممدو جان ترکوندی! دمت گرم.

    • @sebvr

      1

      0

      ممنون مثل همیشه عالی

  18. meraj

    4

    0

    SF90که اسفالت رو میکند با خودش میبرد هر چند میزان مصرف سوختش غیر قانونی بود ولی بخوام منصف باشم من دوستش داشتم (مستقیمی ها)شما دوستان رو نمیدونم.
    البته نباید به گذشته فکرکرد و باید به اینده نگاه کرد به امید این که اسب رقصان روزی بلند شه هرچند مسیر زیادی رو باید طی کنه

    • Reza.MC

      2

      0

      2018 هم همینطور بود. یه نگاه به سبقت سب از لوییس توی دور اول اسپا بنداز. توی یک ثانیه کل طول ماشین مرسدس رو رد میکنه. ولی همه اینها نشون میده فراری با کم توجهی به ایرودینامیک مسیر اشتباهی رو در پیش گرفت.
      یه مصاحبه 2013 لوییس داشت میگفت ما داریم با جت رقابت میکنیم (منظورش ردبول بود) به خاطر اینکه اونها این همه دانفورس دارند. تعریفش از جت ماشینی بوده با بیشترین دانفورس نه سریعترین در مستقیمی.

      • Pouria

        2

        1

        حالا دوست دارم قیافه خود لوئیس رو ببینم زمانی که بهش میگن ماشین خودش جته!!
        امسال تو برخی مسابقه ها که مرسدس ها اول دوم نبودن دیدم که مرسدس دچار گرمایش بیش از حد موتور میشه یه جایی هم خوندم که مرسدس طوری طراحی شده که زمانی که پل پوزیشن دارن بی نقص اند اما زمانی که پشت ماشین دیگری گیر میکنن دچار مشکل میشن
        با این وضع اگه مرسدس ها نتونن پل پوزیشن ها رو همیشه بگیرن( که به رقبا بستگی دارد) مسابقات خیلی جذاب تر خواهند بود

      • Mahmood.ghaedi

        1

        1

        Pouria
        مرسدس طراحی شده بود واسه جلو بودن چون خودشون از اول توان خودشون میدونستن و ب خاطر این مدل طراحی ک داشتن مشکلش نزدیک شدن ب ماشین جلویی داشتن
        ولی اتفاقا مرسدس اصلا مشکل گرمایش لاستیک نداشت ک هیچ مشکل اصلیش ب دما رسوندن لاستیک بود
        واسه همین هم سیستم das ساختن ک بجای چندین دور نهایت تو ی دور ب دما برسن نمومنش میشه اون ریسی ک مکلارن ها اول ذیس کندن و رفتن بعد مرسدس لاستیکش ب دما رسید یا ریس ترکیه

  19. Reza.MC

    3

    2

    با این همه امکانات انتظار میره تواناییهاشون خیلی بیشتر باشه. ولی دقت کردید این اواخر چپ و راست خبر و مصاحبه از فراری بیرون میاد درحالی که از بقیه تیمها (غیر از دکتر مارکو البته) خیلی خبری نیست. بیخودی برای خودشون حاشیه درست می کنند.

    • مَمَّدو

      4

      1

      “منچستر یونایتد”! ….. البت بعد از فرگوسن.

      • Pouria

        2

        1

        حالا یونایتد قضیه ش چیه؟؟!!🤔

      • مَمَّدو

        4

        1

        منچستر در سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ که آخرین سالهای مربی توانا ، آلکس فرگوسن بود (لقب سِر رو از ترس بعضیا نگفتم 😆) تقریبا دو یا سه تا بازیکن در کلاس جهانی داشت و بقیه خیلی معمولی بودن منتهی چون فرگوسن استاد الاساتید بود، با همون پشمکها! به فینال اروپا هم رسید و تو لیگ هم دو سه بار قهرمان شد. بعد فرگوسن (مثل فراری بعد از ۲۰۰۸) هرچی ستاره تو دنیا بود رو خریدن ولی هیچی نشدن و فقط ادعا بود که گوش فلک رو کر میکرد. اما جالب اینجاست که حتی بیشتر از زمان فرگوسن پول در میارن!! علتش هم بازی رسانه ای و تو متن تبلیغات و اخبار بودنه. خیلی شبیه به کاری که فراری این سالها انجام داده.

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        استقلال کسی کاری بهشون هم نداشته باشه خودشون حاشیه دوس دارن
        تا تیمشون اروم میشه سرمربیشون میره تو تلویزیون حاشیه درست میکنه

      • مَمَّدو

        1

        0

        خخخخخخ من پرسپولیسیم ولی خخخ

    • Pouria

      3

      1

      خب با این همه اخبار از فراری دو حالت وجود داره
      ۱ امسال هم مثل همیشه فراری ادعا های بزرگی دارد اما بشدت مشکل خواهد داشت و توان رقابتی ندارد
      ۲ فراری داره یه ماشین فوق‌العاده میسازه که مطمئنه همه رو قورت میده
      احتمال دومی خیلی کمه ولی خودم دوسش دارم

      • Pouria

        2

        0

        کلا خودم دوست ندارم یک تیم حاکم مطلق مسابقات باشه الان مرسدس فردا یه تیم دیگه
        امیدوارم همه تیم ها به هم خیلی نزدیک باشن تا رقابت جذاب باشه

  20. Hami

    1

    2

    درود . من از وقتی مایکل شوماخر از ریس دست برداشت از فراری بریدم . چون دیگر نه شوماخر تکرار شدنی است و نه دیگر فراری آن تیم رویایی. امیدوارم امثال فراری در داخل پیست حرفی برای گفتن داشته باشد . هر چند که از قدیم گفته اند تاکسی خالی بوق میزنه

  21. محمد

    1

    6

    تو سیلور ۲ مکس رو بخاطر این آوردن پیت(یا اومد؟)که لوییس ببره که همه به لوییس بگن فقط از شانسشه و این کثیف ترین چیز کل فرمول یکه.بازم از این کار های کثیف یادتون هست در سال های گذشته بگین

    • Pouria

      0

      4

      واقعا ؟؟؟!!!!!
      یعنی عمدی بود؟
      من فکر کردم مکس رو آوردن لاستیک سافت بست تا سریع ترین دور را آخر مسابقه بزنه
      نمی دونم ادعای شما صحت داره یا نه ولی اگه راست باشه و واقعا تو فرمول وان هم از این کثیف کاری ها باشه دیگه میزارم کنار دنبالش نمیکنم😪

      • محمد

        0

        3

        خب یکم هم برای سریع ترین دور بود که مکس رو توی پرسرعت ترین ها بزارن(به همون دلیل بالا)

    • محمد

      0

      1

      ولی خب خیلی از تیم ها این کار رو میکنن.

  22. محمد

    3

    6

    ماشین ۲۰۱۹ فراری تو پیچ ها شدیدا مشکل داشت و ماشین قهرمانی نبود ولی ردبول ماشین قهرمانی داشت.لکلرک بهتر از مکس بود(جدول امتیازات رو بزاری کنار).کلا بنظرم سومین راننده خوب کل فرمول یک لکلرکه(اولی که جیم کلارکه)

    • Pouria

      3

      1

      با احترام تمام به شما واقعا اینطوری فکر میکنید ؟
      چالز هنوز خیلی خیلی راه داره که به یکی از بهترین ها تبدیل شه
      از نظر شما چالز از یکی از راننده ها از جمله مایکل لوئیس و آیرتون و… بهتره
      نه واقعا🤣

    • |ZXE-LECLERC16|

      1

      0

      آقا جان آرام!
      حداقل بذارین 15 تا برد بگیره بعد یارینش اون همه بالا
      پرچه که پتانسیلش رو داره

  23. iman88

    6

    2

    مایکل اشمیت اخیرا مطلبی نوشته درباره بازی اعصاب خردکنی که ردبول برای پنهان کردن RB16B در پیش گرفته.
    خلاصه ای ازش رو در پایین میارم،شاید براتون جالب باشه.
    متن اصلی به زبان المانیه که با ترنسلیت به انگلیسی دراومده و بعد ترجمه شده،پس نمیتونه کلمه به کلمه دقیقا با متن اصلی برابر باشه.
    بازی بی معنی قایم باشک “hide-and-seek”
    انها در ردبول همیشه محرمانه هستند. انیمیشن های کامپیوتری ماشین های جدید معمولاً فقط آنچه را نشان می داد که باید نمایش داده می شد.امسال تعهدات اطلاعاتی ردبول، به دو طرح دیجیتالی از RB16B محدود شده است.
    همچنین ردبول یک روز فیلم برداری را با سه راننده و ماشین جدید خود در سیلورستون سپری کرد ، اما تنها فیلم هایی قدیمی از RB15 را در سایت خود به نمایش گذاشت.
    چنین بازی قایم باشکی را می توان در سالهای اولیه درک کرد. رقبا این آزادی را داشتند که از همه چیز کپی کنند. اما این واقعا در سال 2021 بی معنی است. تیم ها قبلاً از توکن های خود استفاده کرده اند و [همچنین] ضرورت سوئیچ هرچه زودتر به ماشین 2022 ، محدودیت استفاده از تونل باد و بودجه ،کپی کاری در مقیاس بزرگ را تقریباً غیرممکن می کند.
    اگر ردبول ترفند بزرگی را که نیاز به تغییرات گسترده ای در ماشین داشت ، باز می کرد ، تا پایان فصل انحصاری باقی می ماند.
    حتی تئوری ایجاد یک ذهنیت فکری در رقیب برای جلب توجه او بسیار ساده لوحانه خواهد بود.مرسدس به دلیل عدم اطمینان از خواب محروم نخواهد شد. هرکسی که اکنون اعتقاد داشته باشد که ارتش مهندسین در برکلی به غیر از کشف راز ردبول کار دیگری انجام نمی دهند ، این حرفه را درک نکرده است.

    نکته جالب اینجاست که هیچ عکس رسمی از تست الفا تاوری جدید ، AT02 در ایمولا هم وجود ندارد. فقط پنج انیمیشن کامپیوتری با ارزش آموزشی کم. بزرگترین تغییر قابل مشاهده در این تصاویر رنگ آمیزی است. دماغه جدید به سبک مک لارن ، که تماشاگران توانستند به طور مخفیانه از محل تست،عکس [ان را] بگیرند ، هنوز در تصاویر رسمی پنهان بود.
    الفاتاوری در واقع تیمی نبود که با دقت پنهان شود. اگر این کار را می کرد ، تقریباً باید تصور میکردیم که ردبول و تیم خواهرش نمی خواهند نقاط مشترک هر دو ماشین را نشان دهند.

    به هر صورت ، ما تصمیم گرفتیم تصویری از RB15 متحرک منتشر نکنیم.
    در واقع شرم آور است، فرمول 1 واقعاً باید از خود سوال کند که آیا می خواهد بعد از تعطیلات طولانی زمستان ، چیزی بهتر از ماشین های جدید با روتوش شدید و کنفرانس های خسته کننده زوم به هواداران خود ارائه دهد! علاقه به ورزش ما با کیفیت اطلاعات پایین می آید و کاهش می یابد. چیزی که در حال حاضر بسیار ضعیف به نظر می رسد.
    ———————-
    “علاقه به ورزش ما با کیفیت اطلاعات پایین می آید”
    این جمله میتونه به خوبی اهمیت “کیفیت اطلاعات”رو بازگو کنه.
    ف1 فوتبال و بوکس و تنیس نیست که همه چیز دربارش، تو میدان رقابت تمام شه.کسایی که این رشته رو دنبال میکنن [معمولا]علاقه زیادی به تکنولوژی ف1 دارن.این همیشه بخشی از علاقه ما به فرمول یک بوده و کسایی که مسئولیتی در این راه دارن باید بدونن این تشنگی با “10 لباس برتر همیلتون در سال 2020” سیراب نمیشه.

    امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.

    • iman88

      4

      0

      لطفا کامنت بنده رو ازاد کنید.قراره نیست که نیم ساعت تایپ کنیم که اخرش یه جا گم و گور بشه یا زمانی تایید بشه که اون پست به تاریخ پیوسته.

    • Mahmoud

      3

      2

      دمت گرم آقا ایمان. ولی واقعا ردبول درباره هوادارا چی فکر کرده! میاد RB16 تست میکنه تصاویر RB15 رو میده بیرون! اصلا این تیم ها براشون هوادارا مهمن؟؟؟

    • Siya

      3

      1

      ایمان 88 عزیز
      عالی بود ولی دیگه سیاست بازی‌های ردبول برای همه یک مسئله قدمت دار هست و عادت کردیم بهش

      • iman88

        2

        0

        فیا باید یه فکر درست حسابی برا این موضوع بکنه.مثل قوانین پیت لین که استفاده از پارتیشن دم گاراژ رو بخاطر هوادارا ممنوع کرده.یا قوانین مربوط به کنفراس های مطبوعاتی.تمام این ها برای زنده نگه داشتن این ارتباطه.
        چیز پیچیده ای نیست ،تیمها باید در یک رویداد ویدئویی پیش از مسابقات تیم و ماشینشون رو معرفی کنن،نه با دو تا عکس روتوش شده از ماشین قبلی که فقط یه سری تغییرات جعلی رو به خورد طرفدارا میدن.این واقعا توهین به شعور مخاطبه.
        مثلا فراری معرفیش رو گذاشته برا 10 مارس.یعنی دو روز قبل از شروع تست!!!!!!!ما هم گوشامون درازه!

  24. امید نورمحمدی

    4

    0

    1- بلاخره اخبار خوش از اردوی فراری هم شنیده شد. همینکه مدیر تیم از روند پیشرفت فنی ماشین راضی است برای هواداران این تیم کفایت میکند.
    2- در متن صحبتهای جناب آقای بینوتو به یک جمله ای میرسیم که چند بار تکرار شده :…. “زیرا این موضوع همیشه نسبت به کاری است که تیم های دیگر در پیست انجام می دهند” …. “اما تا زمانی که در پیست نباشید نمی توانید به درستی بگویید که در چه شرایطی هستید و فکر می کنم این برای ما مهم خواهد بود.” ….. ” اما گذشته از این، آنچه مهم است دیدن پیشرف اتومبیل در پیست است.”
    تردید در عملکرد ماشین در صحبتهای جناب آقای بینوتو مشهود است و از طرفی میزان موفقیت تیم مورد رهبری خود را به عملکرد سایرین گره زده است. شاید برای مدیری که در یک شرایط بحرانی قرار گرفته صحبتهای ایشان خیلی هم عجیب و غیر منطقی نباشد.
    3-….”ما باید واقع بین باشیم؛ فاصله بین ما تیم های ابتدای جدول در سال گذشته بسیار زیاد بود، و چیزی نیست که بتوانیم در طول تنها یک زمستان آن را بازیابی کنیم.”
    بلاخره مشخص نکرده اند که تمام نواقص ماشین برطرف شده یا نشده؟! ایشان میفرمایند باید واقع بین بود و فاصله در یک زمستان جبران نمیشود! تناقض گویی و عدم اطمینان مدیریت تیم از عملکرد ماشین فصل 2021 علیرغم تمام صحبتهای مثبتی که فرمودند میتواند برای هواداران این تیم کمی نگران کننده باشد.
    4- …. “تمرکز ما در سال 2021 توسعه ماشین 2022 خواهد بود. این هدف اصلی خواهد بود، بنابراین ما در طول فصل زمان زیادی را صرف (اتومبیل) 2021 نخواهیم کرد.”……. “به همین دلیل عملکرد اتومبیل در ابتدای فصل بسیار مهم است، زیرا به نوعی تعیین کننده ی تعادل عملکردی است که ممکن است برای بقیه فصل ببینیم.”
    اینجا هم آب پاکی را روی دستان هواداران تیم فراری ریختند. ماشین فصل 2021 در طول فصل تغییر نخواهد کرد و تمرکزشان روی فصل 2022 است که بسیار هم منطقی است و غیراز این هم نباید باشد.
    در سایر قسمتهای متن ایشان از موفقیت در تونل باد و … صحبت فرمودند و با پایانی باز و دادن وعده برای فصل 2022 صحبتشان را بپایان رساندند. پس معیار پیشرفت و خوشحالی ایشان چه میتواند باشد؟
    5- ……”اما ما معتقدیم که اتومبیل فراری مطمئناً در مقایسه با خودرویی که سال گذشته داشتیم کارآمدتر است و وقتی می گویم کارآمد، مجددا هم از نظر ایرودینامیک و هم از نظر پاوریونیت است.”
    این جمله کلیدی صحبتهای ایشان است. معیار پیشرفت ماشین 2021 عملکرد آن نسبت به ماشین فصل 2020 است نه نسبت به ماشینهای رقبا.
    جمع بندی :
    با توجه به گفته های جناب آقای بینوتو میتوان اینطور برداشت کرد که ماشین فصل 2021 از ماشین فصل 2020 بهتر است (توقعی هم غیر از این از فراری نداشتم) و نتایجی که در تونل باد و خروجیهای تستهای قدرت پاور یونیت و … بدست آمده این مطلب را تایید میکند ولی برای رقابتی بودن نیاز است که سایر تیمها قوی نباشند! و اینکه باید واقع بین بوده و توقع معجزه در یک زمستان را از تیم فنی نداشته باشم و اگر هم عملکرد ماشین در چند مسابقه اول فصل مطابق انتظارات نبود هواداران باید تا انتهای فصل صبور باشند چون هیچ تغییری برای ارتقای ماشین فصل 2021 در طول فصل وجود ندارد و تمرکز تیم بروی فصل 2020 و فصول بعد از آن است.

  25. امید نورمحمدی

    3

    0

    سخنی با ادمین گرامی:
    یک پرسش از ادمین گرامی دارم و اگر صلاح دانستند پاسخ دهند . انتشار و عدم انتشار این متن هم بعهده ایشان است و اصراری برای تایید آن ندارم.
    آیا میشود خارج از بحث فرمول 1 و مناظره و مجادله های هواداری فقط و فقط به یکی از کاربران مستقیما اهانت کرد؟ آیا فحاشی به کاربری که نظر شخصی خودش را مینویسد و بدون بردن نام کسی نقدی هم به نظری وارد میکند مجاز است؟ آیا کامنتهایی که با تحقیر و توهین و دادن صفاتی زشت همراه است و هیچ ربطی هم به فرمول 1 و … ندارد مجاز است؟
    اگر هست که حرفی نیست و اگر نیست بنده بشدت نسبت به اهانتهایی که مستقیما بمن شده معترض هستم

    —-

    درود، قوانین کاربری مطالعه شود و در صورت وجود کلمات توهین آمیز، مراتب را بصورت دقیق با #گزارش یا از طریق ارتباط با ما، به ما اطلاع دهید.
    https://f1iran.com/websiterules

  26. امید نورمحمدی

    2

    2

    مثال :
    کسی که اطلاعات شخصی در زمینه خاص یا حتی اظهار نظر شخصی رو در زمینه خاص،به روشهای چیپ,بچگانه,کوچه بازاری و…(تا مودبانه است تمومش میکنم)به سخره میگیره،نمیتونه در یه محیط سالم جز با امثال خودش ارتباط و دوستی برقرار کنه.
    موارد زیر انقدر تکرار شده که دیگه حتی حالم از یاداوریش بهم میخوره.
    “همه چیز دان”-“تافته جدابافته”-“اقای مدعی اصلاحات”و…..
    کسی که نظر مخالفش رو با همچین الفاظی الوده میکنه،نمیتونه از تحمل کم دیگران در مقابل نظر مخالف خودش،شکایت کنه.
    ———-
    مسله اخر.
    چنین اشخاصی پیش من ذره ای ارزش ندارن که بخوان روی حضور یا عدم حضور من در بحث ها ،صرفا با اظهار وجودشون ،تاثیری بذارن.من برعکس یه عده وقتی چیزی برای گفتن نداشته باشم سکوت میکنم.
    خوش باشید.

    این صحبتها درباره بنده شده. آیا این اهانت مستقیم و خارج از موضوع هست یا خیر؟!

    • Siya

      1

      1

      جناب نورمحمدی
      شما از کجا ميدونيد که منظور ایمان شما هستید و به شخص شما توهین کرده؟؟؟؟؟!!!!

      • iman88

        3

        0

        سیا جان میدونن مخاطبم خودشونن چون این نقل قولها مسقیما از کامنتهای بدور از گستاخی خودشون بیرون اومده و ایشون لحن خودشونرو خوب میشناسن:
        “همه چیز دان”-“تافته جدابافته”-“اقای مدعی اصلاحات”و…..
        تازه این صفات دوست داشتنی و محترمانه و صرفا مرتبط با ف1 فقط چندتا از بین اونهاییه که مخاطبشون صرفا من بودم.متلک پرانی ها به باقی دوستان که نیمی از کامنتهای ایشون رو شامل میشن بماند.

      • امید نورمحمدی

        0

        0

        Siya : امیدوارم پاسختون را گرفته باشید. این اهانتها مدتهاست ادامه داشته و دارد و خواهد داشت. شما فقط یک مقایسه اجمالی بین لحن و محتوا و کلمات بکار رفته در متون دو طرف کنید همه چیز مشخص و واضح و شفاف است.

    • SUPER FAST 16

      2

      0

      آقای نور محمدی.
      من خودم همیشه به شما نقد داشتم که چرا به افراد لقب میدین .یک بار مستقیم به شما گفتم و دیگه ندیدم که تکرار بشه.واقعا لذت بردم
      تو همین نقد بالا هم شاید تو خیلی جاها باهاتون موافق و شاید مخالف باشم‌.که این طبیعت رویه فکری افراد هست که با هم متفاوت هستن.
      نظر شخصی من اینه که نقد هاتون الان درجه و شخصیت سخیف تری دارن،بدون الفاظ پسوندی و پیشوندی بی معنی.

      • SUPER FAST 16

        4

        0

        بجای کلمه سخیف .بخوانید والاتر.(بزارین به حساب بی سوادی من😉)اخر شب نظرگذاشتن عاقبت بهتری نداره😂😂اینو تجربه بهم ثابت کرده

      • امید نورمحمدی

        0

        0

        SUPER FAST 16 : با درود و عرض ادب و ارادت. از محتوای متن شما متوجه شدم که منظورتون چی بود . من در مقابل حرف منطقی هیچ دفاعی نمیکنم. قبلا هم عرض کردم که فکر میکردم سو تفاهمی پیش آمده بوده ولی مشخص شد که کاربرانی بشکل گروهی مستقیما و هدفمند به بنده و نظراتم اهانت میکنند بدون اینکه هیچ دلیل موجهی داشته باشند.
        خودتون شاهد هستید. به هر روی هیچ چیزی مانع من نخواهد بود که در چهارچوب ادب و احترام نقدهای خودم را بنویسم و یا تحلیل کنم. اگر کسانی توانایی این را ندارند که در چهارچوب ادب و حفظ پرستیژ درست از کلمات استفاده کنند این بمن مربوط نیست .
        از شما هم بابت فرمایشاتتون بسیار سپاسگزارم

  27. |ZXE-LECLERC16|

    3

    0

    سلام. بالاخره خلاصه ای از اونچه توی ریس اول فرمول ای در عربستان اتفاق افتاد رو میذارم. عذر می خوام که تاخیر زیادی هست، به دلایل فراوان من نتونستم زودتر این رو بذارم. و شاید نتونم خلاصه ریس دو رو بذارم. خلاصه که عذر می خوام :((
    45+1 : نیک دی وریس و پاسکال ورلاین از مرسدس و پورشه خط یک رو دارن. میریم برا استارت…چراغا خاموش میشن و استارت ریس اول فرمول ای رو داریم! استارت ورلاین و دی وریس و مورتارا خوبه، فقط ورلاین یکم قفل می کنه و رده ای عوض نمیشه اما مهمترین اتفاق پیچ هیجده!(تعجب نکنین،خط استارت تو کفی پیچ هفده و هیجده هست و خط پایان تو کفی پیچ 21 و 1 ) لوترر پیچ رو از دست می ده و موقع برگشتن کلی رده از دست میده و نهم در میاد. پرچم سبز پابرجاست… |33+1 :رن راست توی پیچ هیجده از ورلاین سبقت می گیره( رقابت پورشه و آئودی به فرمول ای هم کشیده شده 🙂 ) و ورلاین مثل دی وریس بلافاصله میره روی اتک مود که توی شعاع خارجی پیچ دو هست. میریم که داشته باشیم… | 32+1 : مورتارا هم روی اتک مود میره و به 5 ام سقوط می کنه.(هر راننده 4 بار میتونه رو اتک مود بره که هر کدوم 4 دقیقه(دقیقه رو اشتباه می کنم؟!) طول می کشه.) حالا میچ ایوانز چهارم هست. | 27+1 : VERY NICE! یه سبقت خوشگل که جاش تو فرمول یک خالیه! مورتارا با اتک مود از راست ایوانز تو کفی قبل پیچ یک رد میشه، خیلی به ترمزگیری پیچ یک نمونده. سریع خودشو سمت چپ ورلاین!!! جا میده و از بیرون هیجده!!! سبقت رو تکمیل می کنه!!! WWOOWW! حالا ورلاین تو بیرون نوزده در حال دفاع از ایوانز هست! یه دفاع ناموفق!! و ایوانز حالا چهارم مونده، مورتارا سوم و ورلاین پنجم!!! توی ریپلای هم مشخصه که ورلاین حتی با وجود اینکه داخل پیچ یک بود میتونست دیرتر ترمز کنه و شاید اونجوری مورتارا ازش نمی تونست سبقت بگیره. – در همین حال راست توی دومی فست لپ رو میزنه. | 25+1 : پرچم زرد! سم برد می خواد از داخل پیچ پنج از الکس لین رد بشه که ظاهرا لین بهش فضا نمیده و برد می خوره به دیوار پیچ و لین هم 180 درجه می چرخه و میره تو دیوار و پشت بندش برد میاد تو صورتش و هردو DNF! پرچم زرد…- فنبوست ها: دی وریس،دی گراسی،وندورن،داکوستا و دنیس. | 11+1 : مکس گونتر میره تو دیوار! یعنی کم فرمونی می گیره و از بغل میره تو دیوار پیچ دو! عقب چپ کلا به فنا میره و ایشون هم DNF! | 4+1 تا پایان: مورتارا در حالی که 20 درصد باتریش مونده میره رو اتک مود، راست ازش رد میشه و میره دوم. حالا مورتارا باید به راست حمله کنه. | 3+1 تا پایان: مورتارا سبقت رو پس می گیره و میره به دومی. | 2+1 تا پایان: ایوانز هم از راست رد میشه و میره سوم! حالا آئودی هم از رو پودیوم میره بیرون… وندورن فنبوست رو تازه فعال می کنه…| دور آخر: پایان! بعد از 45 دقیقه و یک دور، دی وریس و مرسدس یک ریس دامینیت داشتن و مسابقه رو بردن.مورتارا دوم و ایوانز سوم شد. ورلاین هم پشت سر راست پنجم شد. فست لپ هم که امتیاز داره متعلق به رن راست میشه با 1:09:655.
    امیدوارم که لذت برده باشید.

    • مَمَّدو

      1

      0

      خییییییییییلی جالب بود. خخخخخخ
      تاحالا گزارش اینجوری تو کامنتها نخونده بودم ههههههییییی خخخخ عااااااالی آقا عااااااالی.