فرمول یک ایرانکارلوس ساینز در ابتدای فصل 2021 فرمول یک، خود را در کنار چارلز لکلرک به عنوان راننده فراری خواهد دید و انتظار چالش سختی را دارد.

ساینز قبل از آغاز فصل 2020 فرمول یک، با فراری قرارداد بست و از این پس در کنار لکلرک با این تیم به رقابت می‌پردازد. لکلرک فصل سوم خود را در فراری آغاز خواهد کرد و همتیمی جدید او، پس از حضور در تورو روسو، رنو و مک‌لارن برای اولین بار در تیم فراری حاضر خواهد شد.

بنابراین حداقل برای مسابقات ابتدایی، راننده اسپانیایی انتظار لحظات سختی را در کنار لکلرک دارد:

او یک استعداد عالی بوده و به نظر من او الان در سطح باورنکردنی رانندگی می کند.

او در حال حاضر برای من یکی از بهترین راننده های فرمول یک است. بنابراین رقابت با او، به خصوص در آغاز مسابقات، بدون هیچ گونه تست زمستانی و هیچ چیزی، سخت خواهد بود.

فکر می کنم به خوبی با هم کنار بیاییم، من از قبل با چارلز ارتباط داشتم، ما در مورد چند ماه گذشته کمی صحبت کرده ایم.

من سعی خواهم کرد که رابطه ام را با او تا آنجا که ممکن است، حرفه ای نگه دارم. سپس اگر در خارج از پیست هم رابطه خوبی با هم داشته باشیم، راضی هستم.

118 دیدگاه

  1. a Ferrari lover

    15

    0

    حداقل ایکاش این نبردها که گفته تو رده های امتیازی باشه

    • محمد جواد سلیمانی

      7

      12

      ساینز راننده قابلیه
      لکلرک هم نسبتا همین طور
      اما به نظرم واقعا حیفه ساینز بود که الان میخواد بره تو اون لگن فراری
      بعد وقتی این بینوتو هم هی داره میگه رقابت آزادانه رقابت آزادانه دیگه واویلا

      • Kenzo

        9

        11

        ساینز قابله لکلرک هم «نسبتا» همینطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        یعنی هم‌سطح و پایین تر از ساینز؟؟!؟
        دوست عزیز لکلرک همراه مکس سریعترین راننده گریده
        از ماشین بد پرفورمنس استخراج می‌کنه
        تو ریس هم فوق العاده عمل می‌کنه
        درواقع لکلرک کامل ترین راننده گریده الان
        ساینز یه راننده در حد گسلیه
        خوب و کم اشتباه
        ولی هیچ برتری خاصی نسبت به بقیه نداره

      • MERC

        10

        9

        لکلرک هم شد کاملترین؟!🤦‍♂️
        راننده ای که به فتل احتیاج داره که دستشو بگیره و داخل پیچ رو واسش باز بزاره که تصادف نکنه وقتی که دماغ ماشینشو میکنه اون تو, کامل نیست.

      • محمد جواد سلیمانی

        5

        10

        کنزو
        راننده ای که توی سال ، کلا سه چهار تا مسابقه خوب بوده ، اصلا راننده خوبی نیست
        یعنی از {{{{{ بوتااااااس }}}}} هم بد تره
        مکس هر مسابقه 2020 اگه اتفاق خاصی براش نیفتاده باشه سکو رو گرفته ولی این بابا چی
        کلا سه چهار تا ریس خوب توی عمرم از لکلرک دیدم

      • Engineer

        4

        7

        مثل اینکه شما اصن مسابقات رو ندیدی؟
        با ماشین داغون فراری اکثر تعیین خط ها شماره 4 بوده
        2 تا سکو 2 و 3 گرفته
        اکثر مسابقات رو تو جایگاه های 4 و 5 بالا بوده
        در کنار ورشتپن و راسل سریعترین و با استعداد ترینه
        فتل با 4 قهرمانی رو 2 سال شکست داده
        ضمنا مثل لویس شما قهرمان فرمول 2 شده
        راسل تو ماشین همیلتون بهتر از اون عمل کرد اگه لکلرک هم بود میتونست.
        بعدش اینکه این ماشین فراری رو اگه به لویس میدادید از فتل هم شکست میخورد چه برسه به لکلرک پس لطفا فکر کنید بعد نظری رو بنویسید.

      • مَمَّدو

        2

        1

        کامنت های شما را دیدم. از منطق شما خوشم آمد و البته انسان باکلاسی هستید. ممنون که بنده رو قابل دونستین.

    • محمد جواد سلیمانی

      4

      8

      هر چند
      اونایی که هی دارن لکلرک لکلرک می کنن میدونن که چ بلایی سر تیمشون اومده و نصف این حمایت از لکلرک تعصب به فراریه

      • SIAMAK

        7

        6

        خوبه ، داره چشممون به چند پدیده نوظهور ضد لکرک روشن میشه !

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        2

        3

        حتما انتظار داشتی همیشه رو سکو باشه؟
        برای شما اصلا ماشین مهم نیست لابد؟

  2. مَمَّدو

    15

    26

    دوستان رو نمیدونم (به خصوص طرفدارای لکلرک چون از طرفدار انتظاری جز تشویق نمیره) ولی حقیقتا و واقعا و بینی و بین الله (کلی قسم خوردم که به کسی بر نخوره) من تو چارلز چیزی ندیدم. نمیدونم چرا یه موج گنده راه افتاده و لکلرک رو با راسل و مکس و … همکلاس میدونن؟ من خیلی به کارش دقت کردم ولی هیچ چیز خاصی نشون نداده. شما جوونیهای رایکنن رو یادتون نیست که چه کله خرابی بود ولی احتمالا سب و لوئیس رو بعضیها و مکس رو بیشتر دوستان به یاد میارن. نبوغ یه چیز مخفی نیست. از همون دورهای اول میزنه بیرون. ولی چطوری در مورد چارلز به این نتیجه رسیدین که نابغه هست، منم در جریان بذارین لطفا.

    • 77Ali

      11

      12

      دفاع از لوییس تو مونزا چرخ به چرخش با مکس تو سیلورستون و همین ترکیه امسال که سریع ترین راننده بود از لوییسم سریع تر بود با فراری این نبوغ نیست چیه؟؟؟ ابتدا مسابقه تا دور ۳ ۳۵ ثانیه عقب پیشتاز بود انتهای مسابقه ۳۲ ثانیه ایی لوییس تموم کرد کلی هم سبقت گرفت از انتهای گرید و تازه واقعا این چیزا در مقابل سرعتی که داره چیزی نیست باز میگید چیزی درش ندیدم ادم زورش میگیره یکی تا این حد بی منطق چیزی بگه

      • Mahdi

        9

        5

        پارسال رو فراموش نکنین که ۷ تا پول گرفت (بیشتر از همه (بازم میگم بیشتر از همه، همه یعنی مکس ، لوعیس، مرسدس ، فتل))

      • Mahmood.ghaedi

        3

        3

        تو 3 دور 35 ثانیه عقب افتاد🤔

    • ابوالفضل

      7

      5

      لکلرک هم با استعداده اما محافظ کار هم هست حق هم داره چون تو فصلی که میدونه احتمال بردش خیلی کمه نیازی نیست فشار زیادی بیاره چون اون موقع احتمال تصادفش زیاد میشه و فراری هم تا ببینه برخورد یه راننده زیاد درحالی که امتیاز زیاد نمیگیرن خب میندازنش بیرون پس بهترین راه فعلا راننده محافظه کارانه هست تا موقعی که یه ماشین خوب بهش بدن

    • 77Ali

      12

      3

      اول از همه واسه اینکه سو تفاهم نشه بگم به نظر در حال حاضر( لویسو کنار بزاریم کاری به سرعتش ندارم فقط نمیخوام تو بحث باشه ) مکس سریعترین راننده پیسته اما خب در مورد نظرتون
      شما چطور تو قهرمان متوالی فرمول ۳ و فرمول ۲ با بیشترین درصد امتیاز گیری از هر مسابقه(بیشتر از راسل در اف ۲) و کسی که تو سال اولش در عین اینکه انتخاب شماره ۲ بود قهرمان ۴دوره جهانو (خودم سب فنم ) شکست داده و سال بعدش تو یه ماشین نا پایدار تا اون حد سریعتر از سب بوده ( گرچه فاصله واقعی شون این نیست ولی اتفاقیع که افتاده ) رو چیزی درش نمیبینید؟؟؟؟ نمیدونم شما چه ریسایی رو دیدید ولی جایگاه هایی که با ساووبر کسب میکردم ندیدین؟
      شارل از سال اولش تا همین امسال هر سال بهتر از خوب عمل کرده و در حد عالی بوده حالا اونوقت چی تو راسل دیدین؟ (خودم راسلو یه استعداد بزرگ میدونم البته ) شکست دادن لظیفی ؟ یا کسی که ۷-۸ سال دور از اف وان بوده ؟‌
      شارل حتی تو مقایسه با هم تیمی که مطمئن ترین معیاره از مکسم بهتره تا الان همه همتیمیاشو شکست داده که ۲ سال به قهرمان ۴ دوره جهان بوده اما مکس با ریکیاردو مساوی کرده میشه گفت تو ۳ سال بعد شما مثلا چطور چیزی تو شارل نمیبینید؟
      معیارتون چیه واقعا ؟ ایا معیار بزرگتری جز سریع بودن میخوایید؟؟؟؟ تو سال اولش تو سووبر ۳۹ امتیاز اورده و ۱۳ هم شده بالاتر از وندرون تو مکلارن و کروژان تو هاسی که فوق العاده سریع بود اون سال
      ۳۰ امتیاز بیشتر از همتیمی ۹ امتیازی ۳۰ امتیاز اختلاف واس یه تیمی که تیم ۸ امه فک کنم میدونین که چقد زیاده ؟؟ اونوقت چیزی توش ندیدید؟

    • Siya

      6

      12

      داداش شما همون مسابقات فرمول یک از سال 2001 تا 2007 رو هرروز بذار واسه خودت نیگاه کن لذتشو ببر چیکار داری از خواب زمستونی بیدار شی ولش کن بابا اون موجی که راه افتاده رو بی خیال ما اگه بخوایم تو رو در جريان بذاریم جریان تو جریان میشه سیمات اتصالی میکنی آخه سیستمت قدیمیه مال دوره خدا بیامرز ادیسونه

    • mehdi vettel

      16

      1

      لکلرک استعداد نیست 😐😐؟؟

      طرف فصل اولش تو F2 قهرمان شده
      فصل اولش تو F1 بهترین روکی سال شد با عملکرد عالیش تو سائوبر
      فصل اولش تو فراری چهاربار قهرمان جهان رو به چالش کشید و شکست داد( البته با اندکی چاشنی شانس )
      فصل دومش تو فراری هم که کامل نسبت به سب برتر بوده( حالا هر دلیلی میخواد داشته باشه )

      این اگه استعداد نیست پس چیه؟؟
      هر چند به شخصه دوست دارم تو فراری موفق نشه ولی استعدادش رو نمیشه زیر سوال برد

      • Mahdi

        5

        1

        ولی خدایی همچین دعایی نکنین😂
        بجز فراری و مرسدس جای دیگه ای بره حیف میشه👌

    • مَمَّدو

      13

      16

      نشد دیگه! فوتبال میبینین؟ کسی رو میشناسین که فقط در یک بازی از لیگ قهرمانان 5 یا 4 گل زده باشه؟ کُل تاریخ دو نفر بودن که یکیش لیونل مسیه. دومیش اما ماریو گومز. کسی میشناستش؟ اصلا استعداد بود؟
      اگه یه راننده بعضی از روزهاش خوبه و اون روز براش خوش یمنه و کُلی سبقت میگیره و چرخ بخ چرخ میره که دلیل به نبوغش نمیشه. کسی که بشه روش شرط بست که در آینده در رقابت قهرمانی شانس زیادی خواهد داشت رو میگن استعداد بزرگ. چارلز از ایننظر حتی به اندازه ریکاردو هم نشنون نداده. به راسل نگاه کن. یه بار یه ماشین خوب اومد دستش نزدیک بود آبروی لوئیس رو هم ببره و آخرش با بهونه خرابی رادیو خود توتو ترمزش رو کشید. اما چارلز نه. در ضمن اگه من از سال 97 فرمول میبینم دلیل به فسیل بودن نیست. بلکه من استعداد های بیشتر و متفاوت تری رو دیدم (از ولینوو که ازش متنفرم گرفته تا باتن و آلنزو و مونتویای اَبلَه! و …) پس یه لحظه احتمال بده که اگه چارلز نبوغی داشت دست کم شاید (شاید) من باید میدیدم.

      • Siya

        6

        5

        بنده از دست اندرکاران سایت فرمول یک ایران خواهش میکنم ایشون رو به عنوان استعداد یاب در سایت مشغول به فعالیت کنن و یه بخش هم اختصاص بدن به آقای ممدو بیان برای ما توضیح بدن در مورد استعداد های فرمول یک واقا ممنون میشیم…..
        ولی خدایی داری ریز سر به سرمون میذاری سرگرم شی نه ای شیطون
        در ضمن به نظر من توتو ولف باید به جنابعالی توضیحات کامل بده در مورد نظرتون

      • محمد جواد سلیمانی

        2

        9

        داداش
        کاری به حرفت ندارم
        ولی با گوتزه درست صحبت کن
        گل باخت آرژانتین رو تو جام جهانی زده ها
        خخخخخخخخخ

      • Fastboy 44

        7

        7

        کلا معلوم نیست این نظرات از کجا آب میخوره!!!!
        برو F2 بحرین رو نگاه کن(نمیدونم فیچر ریسه یا نه) برو ببین چی کار کرد
        برو دور آخر ابوظبی F2 رو نگاه کن و ببین چطوری از آلبون سبقت گرفت
        2018 رو نگاه کن
        2019 و 2020 که بماند!!!
        آبروی لوییس رو برد?!
        الکی آوردش پیت?!
        وات?!
        خرابی رادیو?!نکنه از شبکه چهار مسابقاتو میبینی!
        چی ویلنوو?!
        همونی که هرچند وقت یکبار ما رو مستفیض میکنه با نظرات ماورایی?!(احتمالا اون و مارکو یه رگه ایرانی دارن!)
        پس چون شما ندیدین یعنی نبوغی نداشته!
        پس معیار خوب و بد بودن راننده میشه ممدو!!!!!!!!!

      • مَمَّدو

        7

        3

        گفتم که گومز رو کسی نمیشناسه! حالا با گوتزه اشتب گرفتیش. تا این حد نابود بود این مهاجم.

      • 77Ali

        5

        1

        ممدو
        اینجور که فهمیدم هر چی کارا ریسک بالا باشه به نظرت یارو نبوغش بیشتره پس ارجاعت میدم به انبورد لکلرک تو المان که بری سیوشو ببینی قبل این که دی ان اف شه و ارجاعت میدم به انبورد پول لکلرک تو سنگاپور

      • 77Ali

        6

        1

        تو سنگاپور ۳ سیو کرد رو لیمیت ترین حالت روند من ۸ ساله اف وان میبینم هیچ انبورد پول اینجوری عی ندیدم ۳ بار تو یه دور نجات بدی خودتو که بخوری تو دیوار و تا جایی رو لیمیت برونی که اونجور پول بزنی

      • 77Ali

        6

        2

        ممدو حتما انبورد سنگاپور ، المانو ببین اگه بعد انبورد پول سنگاپورش به نبوغش پی نبردی اینجا اعلام کن حتما تا ببینم طرز فکرت چیه

      • امید نورمحمدی

        6

        10

        ممدو گرامی. از صحبتهای متعصبانه بچه های کم سن و سال که اکثرا با توهین تمسخر همراهه اصلا ناراحت نباش و مثل قبل نظراتتو براحتی ابراز کن.
        من هنوز متوجه نشدم که هدف عده ای از پشتیبانی متعصبانه از راننده ها چیه؟ حالا اگر یک راننده ای همتیمیش که 4 بار قهرمان جهان شده را با هزارجور سیاسی کاری گاراژ و بنا به خواسته تیم و ایجاد تصادف (برزیل 2019) و خرابیهای عجیب و غریب ماشین همتیمیش (6 مورد در 2019 برای سب . 3 تا در تایمگیری و 3 تا در مسابقه که دوتاش با امتیازات زیادی میتونست همراه باشه مثل آمریکا و سوچی) تونسته شکست بده چطور میشه استعداد ذاتی؟!
        قهرمان شدن در اولین فصل در فرمول 2 ملاکه یا پای قهرمانی بودن در اولین حضور (لوییس 2007) در فرمول 1؟!
        کسب 7 پول پوزیشن و بدست آوردن “فقط ” 2 برد نشانه ضعف راننده است نه برتریش. یک دفاع توی مونزا 2019 در برابر همیلتون (که اکثرا هم به تخلف لکلرک معتقد هستند) شده معیار! ولی اتریش 2019 و سبقت مکس و یا عدم توانایی در سوچی 2019 برای سبقت گیری از بوتاس با لاستیک نو تر و همشکل و تصادف در موناکو طی دو سال حضور در فرمول 1 (موناکو پیستی است که عیار راننده در آن مشخص میشود) تا 2019 هم درکنار اون یکی دو نمونه وجود داره.
        توی همین فصل 2020 اشتباهات مهلک و ویرانگر لکلرک بعنوان راننده اول فراری (بگفته مدیر تیم) هم هست که واردش نمیشم. البته رکورد بیشترین سبقتی که از یک راننده گرفته شده هم در فصل 2020 مال همین لکلرکه! توی استارت میامد جلو و یکی یکی راننده ها از هر تیمی ازش سبقت میگرفتند!
        حالا این کاربران بیان بگن چون فلانی یک راننده را از نزدیک ندیده نمیتونه اظهارنظر کنه!!! شبیه این حرفه که تا زمانیکه هنرپیشه فلان فیلمو از نزدیک ندیدید نمیتونید درباره اون فیلم نظر بدید!!! این هم از منطق طرفداران دو سه آتشه لکلرک و امثالهم….

      • مَمَّدو

        4

        10

        آقای نورمحمدی عزیز، از پاسخ کامل و بی نقص شما واقعا غافلگیر شده و بسیار لذت بردم. امثال من باید یاد بگیرم که چنین نقد خوبی داشته باشیم. اینکه با صراحت و شجاعت، حقیقت آمار لکلرک رو اینطور منطقی و دقیق بیان فرمودین که نشان دهنده توجه دقیقتون به تماشای مسابقات بوده، خیلی آموزنده هست. راجع ظهور لوئیس همیلتون اشاره کردید و باعث شدید یاد اون احساس لذت کم نظیر بیافتم در اولین سال حضور همیلتون و اینکه چه بی صدا آمدو همه را در حیرت فرو برد … خیلی باحال بود.
        از دوست عزیز Ali77 هم ممنونم که دعوت کرد آنبورد سنگاپور رو ببینم. برای علی آقا پیام دارم که کمی صبر کن تا تحلیلم از اون آنبورد رو بشنوی و بهتر همدیگه رو بشناسیم.

      • Mahmood.ghaedi

        3

        6

        ممدو لواندوسکی من میشناسم تو ی بازی تو لیگ المان 5 تا زد
        ب رئال تو لیگ قهرمانن چهارتا زد و بازیکن بسیار با استعدادیه
        توتو ترمز راسل کشید 😂😂😂😂😂😂
        اتفاقا من خودم از راسل خوشم میاد و حس میکنم بعد از لوییس شانس قهرمانیش زیاده واقاعا استعداد و توانایی بسیار بالایی داره ولی دوست عزیز حرفها خودت نقض نکن ی ریس خوب از لکلرک نشانه استعدادش نیست ولی ی ریس خوب از راسل نشانه استعداد بالای راسل هست😂
        آبروی لوییس با ی ریس ببره این خنده دارترین جمله بود ک تو کامت شما بود خنده دار تر از بقیش

      • SIAMAK

        9

        6

        همون مگه اونکه شما دونفر همدیگه رو تائید کنید و واسه هم نوشابه باز کنید ! :)))

      • مَمَّدو

        4

        3

        Ali77 سلام. الوعده وفا. تحلیلم از آنبورد سنگاپور آماده هست. حیف که عضو تحریریه نیستم تا بتونم با انیمیشن بهتر نشونش بدم لیکن سعی میکنم خوب بیان کنم:
        چند جور فرمون زدن (سیو) وجود داره.
        ۱- یه فرمون زدن واسه وقتیه که راننده در خروجی پیچ، گاز رو زیاد فشار بده و کنترل عقب خودرو مشکل بشه. دور پول لکلرک در سنگاپور ۲۰۱۹ و همیلتون در مکزیک ۲۰۱۶ نمونه های خوبی از این موردن.
        ۲- یه مدل دیگه که خودم اسمش رو گذاشتم فرمون زدن قهرمانان! مدلیه که آیرتون سنا و شوماخر و آلنزو میزنن. در این مورد نه در خروج از پیچ، بلکه در ورودی پیچ و بعضا در طول دایره پیچ، راننده نه یک بار بلکه چندبار سیو میکنه. علتش هم اینه که با سرعتی بیش از حد مجاز (که میتونه همون نشانه نبوغ و اعتماد به نفسش باشه) وارد پیچ میشه ولی در ادامه مثل بوتاس از پیچ خارج نمیشه بلکه با شگردی خارق العاده و با چند بار شُل کردن گاز و سیو کردن، خودرو رو جمع میکنه. نمونه هاش مثل دور پول آلونزو در انگلیس ۲۰۱۲ و شوماخر در اسپانیا و آلمان ۲۰۰۴.
        لطفا شما هم بیطرفانه اون آنبوردهارو ببین و نظرت رو بگو. ممنون.

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        1

        5

        پس لواندوفسکی که تو ۹ دقیقه ۵ تا گل زد چی؟شما اطلاعات فوتبالیتون هم کامل نیست!

    • Mahdi

      7

      10

      دوست عزیز
      شرایط این راننده به قطع میتونم بگم بهترین در کل پدوک هستش تنها کسی ک باهاش برابری میکنه استرول هست راننده های دیگه هنوز بلاتکلیف ان یا دیگه دوران حرفه ای شون اخراشه
      درنتیجه پتانسیل بسیار بالایی داره
      همونطور ک نمیدونید سباستین جزو بهترین راننده ها هست ولی نتونست خودشه با ماشین sf1000 وفق بده هرچند بعضیا لگن بهش میگن ولی بیاین روراست باشیم فراری تیمی نبود ک با کمک بقیه و مشاوره های درجه ۱ (از لاعودا گرفته تا شوماخر) به اوج برسه اصیل بودن فراری غیرقابل انکاره
      همین فراموش نکنیم ک الان فراری در چه وضعی قرار داره و اصلا لکلرک چرا به فراری اومد و چی باعث شد که بتونه بیاد؟
      یا حتی چرا قرارداد ۵ ساله تو این سرعت بدست اورد ولی راننده ای مثل ساینز(خودش راننده بسیار عالیه ایه) فقط یکسال قرار داد داره
      ازونطرف مطمعن باشید ک اگه بینوتو مکس یا همیلتون رو میخواست تا الان جزو تیم بودن

      مکس واقعا راننده تشنه ایه و قابلیت های زیادی هم داره اما هیچ وقت دست از لجبازی و عجول بودنش نمیکشه
      همیلتون مطمعن باشید همواره به کمک این و اون به این شرایط رسیده و در حال حاضر بهترین ماشین پیست رو داره و اصلا قابل مقایسه با افرادی مثل شوماخر سنا و فانجیو نیست
      بحرحال ۲۰۲۲ همه چی عوض میشه و فاتحه دوران هیبرید که ازش به عنوان دوران مِسِیدیز یاد میکنن خونس

      • مَمَّدو

        5

        7

        خراب اَدَبِتم دادا. به عنوان طرفدار لکلرک خیلی خونسرد و واضح جواب دادی. بدور از جو زدگی و هیجان. عالیییییی

      • آرشا

        4

        1

        قرارداد ساینز دوساله است فکر میکنم…

    • Mehriar Salehi

      20

      12

      دقیقا نبوغ چیزیه که از ریس اول، از فصل اول خودش رو نشون میده.
      چیزی که شارل با شکست هم تیمیش تو سابر هم تو کوالیفاینگ و هم تو ریس از فصل اول نشون داد، چیزی که کیمی توان انجامش رو نداشت.
      یا تونست با شکست هم تیمی پرافتخارش تو فراری هم اثبات کنه تو فصل اولش…بازم چیزی که کیمی توان انجامش رو نداشت تو مک لارن.

      البته ارفاق بزرگی شد تو این قیاس چون این طرف شارل باید با یک قهرمان چهار دوره جهان رقابت میکرده، اون طرف کیمی فقط باید از پس یکی مثل DC برمیومد که نیومد.

      زیر سوال بردن توانایی های بالای شارل، عواقب بدی داره چون علامت سوالهای خیلی بزرگتری رو درباره سب بوجود میاره و اینطوری کل گرید زیر سوال میره.

      مثال قشنگی هم زدین، دوتا فوتبالیستی که یکیشون یه دوره ایی کارهایی انجام داده و محو شده.این دقیقا توصیف کیمی هست که ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ عالی بود…بعدش یه راننده معمولی شد و بعد از بازگشتش بیشتر مواقع کسی حتی توقع رقابت با راننده های درجه یک رو ازش نداشته.این روزها هم که با جیو برابره!
      توصیف خوبی بود برای رایکونن.

      • مَمَّدو

        7

        16

        خُب … مهریارم اضافه شد. خوبه یه حافظه تاریخی هم وسط باشه. کاش Ali n هم میومد.
        و اما نبوغ. خُب به این قسمت توجه بفرمایید. باشه؟ کَل کَل نیستا. واقعا تعریف نبوغ چیه؟
        آمار و ارقام و مقایسه هیچ وقت گویای نبوغ نیست. فکر کنم هممون قبول داریم که کریس رونالدو به هیچ وجه در بین ده نابغه برتر دهه قرار نمیگیره؟ ولی در تمام آمارها و مقایسه ها یا اوله یا دوم. درسته؟ تو رانندگی هم کسب امتیاز نسبت به همتیمی و آمار بهتر توی جدول معیار نیست. یادمه بخش اول فصل، استرول از پرز امتیازاش بیشتر بود. یه چیزی تو بعضی راننده ها هست که متعجبت میکنه. یه حرکت های ریز که فقط با آنبورد صحنه آهسته یا در هوای بارونی میبینیش. یه کنترل هایی روی حد و مرز یا حتی از مرز هم عبور میکنه و میتونی در صحنه آهسته ببینی که اتوموبیل عملا داره لیز میخوره و تقریبا از کنترل خارجه ولی راننده با یه فرمون زدن و بدون اتلاف تایم جمعش میکنه. لطفا به آنبوردهای 2005 آلنزو یا خیلی واضحش رو میخوای به مهار های قبل از پیچ مارک ماکز نگاه دقیق کنید. رسما فکر میکنی کارش تمومه ولی بارها و بارها این حرکت خطرناک رو میره و هر دفعه جمعش میکنه. این چیزیه که هیچ وقت در لکلرک ندیدم.

      • Mehriar Salehi

        15

        11

        نشد…نبوغ همیشه نتیجه به دنبال داره.من فوتبالی نیستم و کاری به اونجا ندارم اما تو ورزشی که دنبال کردم میدونم که راننده های مستعد، فقط استعدادشون رو با ۴ تا سیو این طرف پیست و ۲ بار اون سمت پیست نشون نمیدن، نبوغشون باعث نتیجه گیریشون شده.حتی اگر وسیله لازم برای قهرمانی یا کسب رده بالا نداشتن، تونستن در اولین و مهمترین قیاسی که قرار میگیرن (هم تیمیشون) نتیجه بگیرن.

        چیزی که شما سعی میکنی بهش بگی نبوغ، صرفا یکی از لازمه های راننده تاپ شاید باشه…یا شایدم نه؟ نمیدونم چندسال طول کشیده تا ۴ تا سیو و اصلاح فرمون از آلونسو ببینیم پس تکلیف یه ۳-۴ سال اولش چی میشه؟ اون زمان نبوغی نداشته؟ مگه قرار نبوده از روز اول بروز پیدا کنه؟

        بعد نشد شما از کیمی شروع میکنی، میبینی این مورد جواب نداد میزنی میری سراغ سیوهای آلونسو بعد یه فوتبالیست بعد یه موتورسوار.مشخص کن درباره چی شما صحبت میکنی چون حرف من تو چهارچوب و مشخصه.اگر راننده ایی نبوغ نداشته و تونسته تو فصل اول رقابتش با دومین راننده پرافتخار گرید هم تو کوالیفاینگ هم امتیازات شکستش بده، بد به حال اون قهرمان و خیلی بدتر به حال بقیه گرید! اینجوری بخوایم حساب کنیم اینا یه مشت راننده معمولی هستن و بس…این جور درنمیاد که یه راننده بدون توانایی خیلی بالا بتونه همچین کاریو بکنه.
        حالا شما باز بزنی به دوتا سیو شوماخر تو سال ۹۵ و رو‌پایی زدن رونالدو، مغلطه کردنه…مشخص صحبت کن عزیز.

      • مَمَّدو

        8

        9

        آه ه ه ه ه ه ه
        راجع به جمع کردن تو پیچ سرعتی و هوای بارونی حرف زدیم یاد عشقم مایکل افتادم احساساتی شدم…
        دیوونه لعنتی یه کاری میکرد تا دو سه شب خوابم نمیبرد …

      • Max33vr46

        6

        5

        ببین آقای ممدو اینجا جای صحبت های فرمول یکه اما من که طرفدار دوآتیشه مکسم حالا که بحث فوتبال شد من طرفدار رونالدو هم هستم حتما اون کسی که اون گل قیچیو تو سی و سه سالگی به بوفون زد شما بودی نه رونالدو یا اون گل از وسط زمین به پرتو یا کاشته هاش تو منچستر ولی هر چی که هست قطعا رونالدو نه تنها جزو ده تانبوغ برتر تاریخ فوتباله بلکه به جرعت میتونم بگم برترین نبوغ تاریخ فوتباله

      • لیلا حاتمی

        10

        9

        ممدو جون انقدر آه ه ه ه و ناله نکن عزیزم اینجا خونواده میاد میره!

      • MERC

        7

        7

        اول به مونتویا میگی ابله, الان هم کریس شد یه بازیکن معمولی؟!
        هیچوقت با خودت فکر کردی که شاید عواملی در موفقیت افراد دخیل هست که تو نسبت بهشون کاملا نا آشنا هستی؟ شاید اینقدر موفقیتشونو از تلویزیون دیدی و خسته شدی شاید هم اونا اینقدر استادانه انجامش میدن به نظر راحت میاد؟
        شاید اگه یه راننده همش در حال جمع کردن عقب و جلوی ماشین باشه و به نظر برسه که داره با ماشین دعوا میکنه به نظر تو بهترین تاریخه ولی اون کسی که لیمیت رو به بهترین شکل شناخته و میدونه که لیز خوردن فقط باعث از دست رفتن زمان میشه, در نظر تو داره فقط دور میزنه

      • مَمَّدو

        7

        5

        کاربری که با اسم خانم حاتمی اومدی!
        حداقل حرمت اسم ایشون رو داشته باش.

      • Mahmood.ghaedi

        5

        7

        ممدو جان دوست عزیز
        رونالدو با اینکه من خود خوشمم نمیاد ازش ولی ته استعداده اگه با مسی مقایسه میکنی ک البته از اونم خوشم نمیاد اره استعداد مسی بیشتره

        تو فوتبال ی چیزی هست ی مثال هست ک میگن فوتبال باید تو خونت باشه وگرنه 50 سال هم بازی کنی هیچی نمیشی
        مثالهای اشتباهی میزنی بخدا
        ولی توی این ورزش فرق میکنه اگه استعداد نداشته باشی ک اصلا میشی مثل امثال لطیفی حالا چند نفر باستعدادتر و بهتر از بقیه هست
        بنظر من مکس لکلرک و راسل تو ی سطح هستن و از بقیه بالاترن
        ی پله پایینتر از اینا هم میشه گسلی اکون البون و نوریس ک من خودم تو این نسل جدید بیشتر از بقیه خوشم میاد ازش

      • لیلا حاتمی

        6

        10

        ممد جووون من که حاتمی ام ، ولی تو کامنت آه ه ه ه ه و ناله دار نزار تا ما هم بهت گیر ندیم عزیزم ، با آقای زورمحمدی و باقی طرفدارای فتل فندوقی مشغول باش…

      • مَمَّدو

        5

        3

        چاکر آقای Mahmood.ghaedi،
        من که نگفتم رونالدو استعداد نداره. اتفاقا همین تازگی یه کلیپ دیدم از هوش رونالدو در یافتن جای خالی مناسب جلوی دروازه و به دوستامم نشون دادم. من میگم رونالدو جزو ۱۰ استعداد برتر دهه (مسی،لواندو،دی بروین،سیلوا، توره، اینیستا، ژاوی و …) نیست. بلکه خودش رو با پشتکار آورده اول لیست. فوتبال فرقش با فرمول اینه که میتونی با پشتکار بیای بالا چون با هر اشتباه فقط یه گل بود که نزدی اما در فرمول نبوغ شرط بیشتری رو ایفا میکنه و با اولین اشتباه، سر از گارد ریل در میارن.

      • Amir

        6

        2

        آقای صالحی چقدر شما پخته صحبت میکنید
        درود بر شما

      • Amir

        6

        3

        اقای ممدو هم به صحرای کربلا زده که جواب اقای صالحی رو نده
        ازین راننده میگه بعد میبینه خراب کرده عوض میکنه از ی راننده دیگه میگه بعد میزنه تو فوتبال میبینه اونم نمیشه اه وناله میکنه بعد گیر میده به خانم حاتمی بعد قربون صدقه اقای قادری میره…

      • Hamilton

        1

        5

        آقایون محترم در رابطه با رونالدو و مسی که مقایسه کردین با فرمول یک
        آقا قطعا مسی مستعدتره اینکه واضحه چون ما در هر ۷۰ سال یکی مثل مسی داریم که قبلا پله و مارادونا بودن ولی در هر نسل فوتبال قطعا ی رونالدو وجود داره همین الان ارلینگ هالند یا نسل قبل تر رونالدو اورجینال و مایکل اون قبل ترش هم داشتیم بسیار زیاد ولی آیا در نطل پیش رو مسی داریم؟؟خیر
        در نسل قبلی؟؟شاید بگین رونالدینیو ولی اون اصلا ثبات نداشت و همچنین تو بازیسازی به خوبی مسی نبود ولی خب اصلا اینا چه ربطی به فرمول یک داره اینا دوتا ورزش مختلفن و معیارهاشون متفاوته

      • NICO ROSBERG-06

        1

        0

        مرس_ داداش تلاشت برای حمایت از راننده مورد علاقتون ستودنیست فقط قربونت اون ماشین و تیم و قدرتی ک زیر پای راننده مورد علاقتون هستم در نظر بگیرید تا انصاف رعایت بشه.. سپاس

    • Kenzo

      9

      6

      لکلرک سال اولش سباستین فتل رو شکست داد از هر لحاظ فتل تو تعیین خطای آخر فصل حتی به نیم ثانیه ای لکلرک هم نمی‌رسید!
      سباستین فتل راننده کمی نیست درسته میگن ماشین به شکل دلخواه اون نبوده ولی ببین چقدر فاصله داره لکلرک!
      ۲۰۱۹ اگر فراری به جای فتل یه راننده ضعیف تر داشت لکلرک بردا و پول پوزیشنای بیشتری میاورد
      سال دومش فراری آنقدر موتورش ضعیفه که باید کل ستاپ ماشینو بر اساس این تنظیم کنن که تو مسیر مستقیم زمان از دست ندن و ماشین ناپایداره
      با این ماشین میاد و تو تعیین خط ردیف دوم قرار میگیره
      باهاش سکو می‌گیره

    • Nando14Alo

      8

      2

      در جواب استاد امید نورمحمدی بزرگ، که همیشه از گروه کُر کلیسای نوتردام و دار و دسته بینوتو خوششون نمیومد مینویسم.

      ۱) مگه لکلرک مشکل نداشته بود توی سال ۲۰۱۹؟

      ۲)همیلتون سال ۲۰۰۷ ماشین قهرمانی داشت. ولی فراری ماشین قهرمانی نداشت. اگه داشت همون ۴بار قهرمان دنیا (وتل) باید قهرمان میشد

      ۳)ماشین sf90 ماشین تک دور بود و توی ریس پیس ضعف داشت.

      ۴)دفاع در برابر همیلتون کاملا سالم بود.(طبق حرف های مایکل مسی). روسیه ۲۰۱۷ وتل ۵۰ دور پشت بوتاس بود تونست سبقت بگیره؟ آیا مشکل از وتل بود؟

      ۵)مشکل کوالی موناکو چارلز لکلرک رو چطور نادیده گرفتی؟ و اینکه وقتی از ۲۰ام شروع میکنی مجبوری با‌ ریسک بالا اقدام به سبقت گیری کنی

      ۶) از کی تا حالا پیست موناکو عیار راننده رو مشخص میکنه؟ پس چرا وتل توی سال ۲۰۱۸ از ریکیاردویی که مشکل موتور داشت سبقت نگرفت و عیارش رو به همه نشون نداد؟

      ۷)برای عملکرد فوق العاده لکلرک توی فصل ۲۰۲۰ شما رو به حرف های هلموت مارکو و بقیه ارجاع میدم. و صحبت های همیلتون درباره لکلرک در سال ۲۰۱۹

      ۸)رکورد بیشترین سبقت از لکلرک هست؟ مدرکی برای اثبات این حرفتون دارین؟

      ۹)استارت خوب یکی از نقاط قوت راننده محسوب میشه. نکنه شما از ماشین ضعیف فراری توی پیست هایی مثل مونزا و اسپا انتظار قدرت نمایی داری؟ مگه همین بلاها سر وتل هم نمیومد؟ وتل مشکل داشته؟ وتل توی اسپا جلوی رایکونن با ماشین الفا کم میاورد. مشکل از وتل بود؟

      • danialhatami

        1

        0

        داداش اینم اضافه کن ک تو ترکیه همیلتون چند بار خاص سبقت بگیرره از فتل ولی فتل عالی ترین راننده بود شتابی ک از خروجی پیچ می گرف باعث می شد ک همیلتون نتونه خیلی بهش نزدیک بشه واقعا فتل ی رانندهس . شما برید تایم پیت استاپ هاشو ببینید کلا بالا 2یا3 ثانیه در میاد

      • Mahmood.ghaedi

        0

        4

        Danialhatami
        اینکه لوییز نمیتونست از سب رد بشه دلیل داشت
        تو اون ریس مرسدس مشکل دمای لاستیک داشت و نمیتونست لاستیک ب دما برسونه و وقتی هم ب دما رسید اگه از ریسینگ لاین خارج میشد با افت دمای لاستیک مواجه میشد اتفاقی ک تو چند دور اول واسش افتاد و ب پیچ ها نمیرسید اگه دقت کرده باشی ب اون ریس وقتی ریسنگ لاین خشک شد تمام رانندها میرفتن تو مسیر خیس ک دمای لاستیک اوکی کن و خنک بشه بجز لوییس
        توی اون ریس با مشکلی ک مرسدس با دمای لاستیکش داشت با اون حجم اب تو پیست و اون اسفالت پیست
        لوییس هم نشون داد ک چیکارس اگه میرفت بیرون ریسینگ لاین بلای ک سر لکلرک امد سرش میمود یا مثل مکس و بوتاس اسپین میشد

    • 77Ali

      5

      1

      ممدو سلام، منم رفتم انبورد الونسو رو دیدم اما قبل صحبت در مورد الونسو نگفتی یعنی هنوز قبول نداری لکلرک نابغه ست؟
      و در مورد سیو الونسو پلی که زد تو بارون بود که تو بارونم خب طبیعیه زیاد فرمون دادن تو ورودی ها ولی بین مگتز و بکتز یه سیو فوق العاده کرد و همچنین تو خروجی بکتز که خروجی بکنزش عین سیو های سنگاپور لکلرک بود و سیو بین مگتز و بکتزش هم کاملا شبیه سیو میانه ریس المان ۲۰۱۹ لکلرک حتما سیو ۲۰۱۹ المان لکلرک و سرچ کن میاد بالا احتمالا در انتها شما داری سیو میاری از کریر الونسو تو ۲۰۱۲ اججازه بده لکلرک بیشتر برونه سیو ها و نبوغای بیشترشو هم میبینی
      ولی میشه بگین چی تو راسل دیدید که تو لکلرک اونو ندیدین؟ تصادف تو سیفتی کار مثلا 😂(شوخی بود راسل فن ها ناراحت نشن)
      در کل توصیه میکنم به دور از تعصب در مورد لکلرک نظر بدید و کریرشو در نظر بگیرید یه دوستی میگفت همیلتون تو سال اولش دوم شد یعنی استعداد !، به خدا من منمر استعداد لویس نیستم و به نظرم استعداد بی نظیری داره ولی مگه استعداد داشتن لکلرک مغایر با استعداد لویسه !😐
      یه دوسته دیگه هم تیمه انداخت که تو ترکیه چطور تو ۳ دور ۳۳ ثاینه عقب بود باید بگم که میتوینن برین فول ریسو ببینید لکلرک از ۱۶ استارت میزد اون ریسو
      و همچنین یکی دیگه از دوستان گفت ۲ پیروزی از ۸ پل بده
      باید بگم که یکی از پل ها بحرین بود که ماشین حراب شد یکی از پل ها سنگا پور بود که استراتژی تیمی نذاشت یکی دیگه از پل ها اتریش بود که فک کنم همه یادشونه سرعت مسابقه ایی مکس و ردبول تو اون ریسو همه رو قوووورت داده بود فک کنم استارت بد زد و از ۸ اومد یکی یکی سبقت گرفت و البته البته سبقتش از لکلرک هنوزم توش بحثه
      پس بله اینجوریاست و البته اون دوست فک کنم لوویس فن هم بودن باید بهش بگم پس با استدلال شما اصن نباید از لوییس حرف بزنیم دیگه که پل هاش بیشتر از برداشه
      لطفا تعصبو کنار بزاریم
      نظر نهایی من واس جلوگیری از هر سو تفاهمی
      همیلتون بهترین راننده این نسله
      لکلرک ، مکس ، راسل استعداد های برتر چندین سال اخیرا و رقابت اینده بین آن هاست و زمان مشخص خواهد کرد
      و سب بد شانس ترین راننده دوارن هیبرید بعد از الونسو
      اینارو گفتم که یه وقت فک نکنین من یه متعصب لکلرک فن یا هر کس دیگه ایی هستم
      من سب فن بودم هستم و خواهم بود

      • مَمَّدو

        3

        1

        عالی بود. ممنون. اطلاعاتت خیلی خوبه. من هنوز عاشقه فرمون زدن های ریز مایکل در هوای بارونیم و شاید عشقش چشمم رو کور کرده. ولی یه چیزی هم هست. اون سیو های ریز آلنزو و مایکل که میگم، در هر مسابقه بیش از صد بار! انجام میدادن. (هر دور سر سه چهارتا پیچ خفن) نه یه بار در هر مسابقه. واسه همین میگم انجام دادنش اونم فقط یه بار، خیلی نشانه قهرمان بودن نیست. به هر حال فکر کنم فقط زمان مشخص میکنه چارلز چکارست. باز هم ممنون.

      • 77Ali

        4

        0

        ممدو
        اون که ۱۰۰ درصد منم در حال حاضر به هیچ وجه لکلرکو در حد شوماخر و الونسو و حتی نزدیک به این دو بزرگ هم نمیدونم ولی پالس های مثبتی از این جوون میگیرم تا ببینیم چکارست

  3. محمد

    3

    6

    نه اینا میخوان موقع شروع فصل لکلرک رو جلو بندازن با اون مدیریتشون

  4. ابوالفضل

    5

    3

    تا وقتی که داخل تیم یک پارچه و متحد نباشن پیشرفت نمیکنن الان بیشتر اخبار مهم فراری درباره مسائل راننده یک و دو هست باید یه مدیر بیارن که تیم رو برای رقابت بابقیه آماده کنه نه این که مدام به فکر راننده اول دوم باشه

  5. Abbas

    7

    5

    ممدو خدا خیرت بده ک با کامنتات سرگرممون میکنی❤❤❤❤

  6. مهیار دلجو

    6

    0

    لکلرک راننده قابلیه از خیلی از راننده های توی پیست هم بهتره شاید چون ماشین فراری امسال اینطوری شد یکم ضعیف نشون بده ولی خیلی با استعداده
    اما بحث اصلی اینه که آیا اون یک اعجوبه یک پدیده و….. هست یا نه که باید ببینیم فراری باهاش چیکار میکنه تا حالا که سال اول چون کسیو نمیشناخت و فشاری که روش بود تونست نسبتا با وجود ردبول و مرسدس خوب عمل کنه سال دوم هم که اینطوری شد
    ولی من فکر میکنم فراری کاریو که با سب کرد با ساینز هم بکنه ولی به عملکرد و نظر فراری هم ربط داره
    ولی حق ساینز هم هست که توی جای خوبی باشه
    ( با اینکه طرفدار مرسدسم ولی دوست دارم دوباره اون فراری افسانه رو ببینم به امید روزه که فراری هم توان مسابقه ای خوب و بالایی داشته باشه )

  7. مهیار دلجو

    4

    9

    این که یک نفر پول بیشتری آورده و تو بعضو مسابقات خوب بوده دلیل نمیشه که عزیز دل
    لکلرک استعداد داره تو فرمول یک اما پدیده یا اعجوبه با لوییس و شوماخر و سنا و …… میگن
    خیلیا میگن لوییس همیلتون هر چی داره از ماشینش جان مایی یک دقیقه طرفدار هر راننده و تیمی هستی فراموشش کن بعد مطلبو بخون
    الان چه کسی توی وفق شدن با تیم و مهندسین و مهم تر از همه ماشین مهمه ؟ راننده
    چه کسی برای توسعه ماشین نقش مهمی داره ؟ راننده
    چه کسی با پتانسیل ماشینو خارج و همیشه روحیه بالایی داشته باشه ؟ راننده
    من از کسایی که میگم ما لوییسو دوست نداریم ناراحت نمیشم چون سلیقه هر کسی با بقیه یه فرقی داره
    اما از اینکه میگن لوییس هر چی داره از ماشینش داره ناراحت میشم خوداییش اگه همینو به سب و مکس و همین چارلز میگفتن ناراحت نمیشی چون حرف غیر منطقی ای هست
    حالا هم دیگه باید لکلرک تو فصل جدید چیکار میکنه شاید تو ماشین جدید بهتر از همیشه دیده بشه

    • fardin 44

      5

      6

      لویس همیلتون سال اولش تو فرمول ۲ قهرمان میشه
      سال ۲۰۰۷ میاد فرمول یک و هم تیمیش آلنسو کسی که به قهرمانی های شوماخر پایان داده و قهرمان ۲ دوره پیاپی فرمول یک بوده رو شکست میده و سال بعدش یعنی ۲۰۰۸ قهرمان جهان میشه
      آیا استعدادی از این بالاتر هست ؟؟؟؟؟

  8. مهیار دلجو

    2

    3

    من قبول دارم که امکان داره یه روزی همین چارلز ِکلرک بتونه رکورد همین لوییس همیلتون رو بشکنه
    تاریخ پر از چیز های عجیب و غریب هیچ کسی هم نمیدونه سال بعد چه اتفاقی میافته مثل همین امسال شاید خیلی ها حدس میزدن مرسدس بهتر باشه ولی نه اینکه فراری به یه چنین روزی بیافته
    ولی در هر حال لوییس رکورد مایکل رو شکونده همه شما هم حتی اگه ازش متنفر باشید حداقل نمیگید رانندگیش بده و این یعنی اون خوبه
    چارلز راننده خوبیه خدا کنه ساله بعد بهتر از اینی باشه که امسال بود

  9. Kamran

    7

    1

    من دیگه نمیدونم لکرک باید چیکار میکرد؟ تک چرخ میزد تو پیست؟ یعنی اینهمه استعداد حتی بدون اشاره به گفته مکرر کارشناسان حرفه ایی فرمول یک مشهود نیست؟

  10. Kamran

    1

    0

    دوستان قبل از فصل جدید تست نداریم؟

    • محمد

      4

      0

      دونه پیش فصل تو اسپانیا و تیم میخوان قبل اون رونمایی کنن ماشینا رو

    • محمد

      2

      1

      یدونه پیش فصل تو اسپانیا و تیما میخوان قبل اون رونمایی کنن ماشینا رو

      اینهمه عوض کردن کلمات توسط ZenUI سابقه نداشته

      • Kamran

        2

        0

        ممنون محمدجان

  11. @sebvr

    10

    0

    لکرلک فوق العاده س و و استعداد خوبی داره ساینز هم همینطور ولی به نظرم باید برای سنجش این دو تا باید تا مسابقه ی اول فصل صبر کرد بنظرم برنده لکرلکه! نظر شما چیه؟!

    • مَمَّدو

      6

      9

      جواب سوالت سخته.
      ساینز رو که میشناسیش. پدرش قهرمان رالیه و خودش هم دستی بر آتش رالی داره. این یعنی در تطبیق پیدا کردن و تنظیم ست آپ خودرو با سبک خودش مهارت زیادی خواهد داشت. منم فکر کنم به غیر از سه چهارتا مسابقه اول، بعدش چارلز رو قورت میده. به خصوص در خود مسابقه و نه تعیین خط.

      • @sebvr

        2

        2

        در جواب به شما و مهیار درباره ی کلمه نبوغ باید بگم ببنید نبوغ هیچ وقت با 4 تا سیو یا به قول شما فرمون زدن سنجیده نمیشه وگرنه منم این حرف رو میزنم : راننده ای خوبه که انقدر خوب برونه که هیچ وقت تعادل ماشین {{یا چسبندگی }} رو از دست نده بنابراین هیچ سیو یا فرمون زدنی نداره بعد شما بر اساس این دارید نظر میدید ضمنا درباره ی ساینز ست اپ ماشین عامل فوق العاده مهمی توی شرایط مسابقه ای و تعیین خط هست ولی اینکه شما با گفتن اینکه: ساینز تو رالی بوده پس راحت چارلز تو تنظیم ست اپ و مسابقه قورت میده!!! منطقی نیست!! و با تشکر!

      • @sebvr

        1

        4

        و در اخر اقای ممدو با اینکه من به شخصه با نظرات شما موافق نبودم ولی نظرات شما باعث شکل گیریه بحث های خوب و اموزنده ای میشه که میشه ازشون چیز های زیادی یاد گرفت !!!

      • مَمَّدو

        4

        2

        ممنونم sebvr@ نظر لطفتونه. بنده کامنت های شمارو با علاقه میخونم.

  12. n3x0

    6

    3

    ساینز راننده خوبیه و قابل اتکا برای جمع کردن امتیاز ولی لگرگ کسیه که ماشین و اوردرایو میکنه تهاجمی رانندگی میکنه و اگه ماشین رقابتی داشته باشه میتونه واسه قهرمانی جهان بجنگه چیزی که لکرک داره جاه طلبیه که همه راننده های قهرمان داشتن (اکثرشون)

  13. امید نورمحمدی

    4

    17

    1- لکلرک ماشین تهاجمی داشت (2019) و 7 عدد پول پوزیشن هم گرفته بود و سال اولشم نبوده که وارد فرمول 1 شده بود و موتور ماشینم قوی ترین فصل بود و آخر فصل حتی سوم هم نشد.
    2- تک چرخهای لکلرک را هم کم ندیدیم. مسابقه دوم اتریش 2020 و بحرین 2 و مونزا و ترکیه توی پیچ آخر و ….
    3- چرا فقط اوایل فصل؟! این بنده خدا ساینز تا بیاد توی ماشین بشینه و حد و حدودش دستش بیاد در بهترین حالت 3 تا مسابقه براش طول میکشه! البته ابر مدیر فرمول 1 جناب متیا که اگر لب تر کنه همیلتون مرسدسو رها میکنه و دوان دوان میاد فراری (چون 20 سال پیش تیم خوبی بوده!) و به التماسهای مکس برای پیوستن به فراری هم توجه نکرده!!! رسما اعلام فرموده بودند که لکلرک نقش شوماخر در دوران طلاییو داره . پس ساینز میشه باریچلو برای لکلرک!

    • Siya

      11

      2

      آقای نور محمدی تو رو خدا اینقد نخندونمون بسه به خدا اون از کامنت اولت که کلا شمشیر رو واسه لکلرک از رو بسته بودی اینم از این…
      فقط یه سوال دارم ازت کلا همشو هم بی خیال ایجاد تصادف برزیل 2019؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
      یا خدا صبری عنایت فرما

    • Mahmoud

      10

      3

      جناب نورمحمدی لکلرک 7 تا پول پوزیشن داشت درست ولی ماشین فراری اصلا اونطوری نبوده که بخواد برد رو کسب کنه. بحرین که موتور خراب شد،اتریش رو قبول دارم میتونست بهتر دفاع کنه ولی واقعا مکس سریع بود،همون بلژیک هم با کمک سب برد مگرنه ماشین فراری اصلا سرعت مسابقه ای خوبی نداشت. مونزا هم کلی همیلتون بهش فشار آورد ولی همین که توی دومین سال حضورش اونم توی فراری تونست ببره خودش خیلیه.
      البته یکسری جا ها رو قبول دارم که عملکرد ناامید کننده ای داشته مثل همون روسیه 2019 یا کانادا 2019 که نتونست به همیلتون و فتل نزدیک بشه یا همین فصل 2020 هم بوده مثلا برخورد اتریش دومی یا اشتباه ترکیه و… که میشه چندتاشو به بی تحربه بودن لکلرک نسبت دادچندتایی هم میشه به این توجه کرد که سال 2019 ماشین فراری اصلا سرعت مسابقه ای خوبی نداشت!
      قطعا رده هایی که توی آلفارومئو بودن هم شگفت انگیزن، لااقل برای من!
      اینکه لکلرک توی سیلورستون 2019 با ماشینی که از ماشین مکس کندتر بود چقدر عالی دفاع میکرد و حتی در اثر اشتباه گاراژ توی پیت استاب دوباره رده اش رو پس گرفت که بازم گاراژ توی استراتژی توی سیفتی کار اشتباه کرد که نهایتا لکلرک رده اش رو از دست داد تازه توی شروع مجدد هم یه درگیری عالی رو با مکس داشت که نزدیک بود رده رو ازش بگیره.
      درهرصورت نمیدونم که این نبوغش ذاتی هست یا صرفا یک راننده ی با پشت کار بی‌نهایت هست که هرکاری ازش برمیاد ولی لکلرک واقعا عالیه!

      • mn.a

        2

        4

        بحرین اشتباه خودش بود. اگر رادیوش رو گوش بدید متوجه خواهید شد. حقیقتش من به لکلرک امیدوار بودم و فکر میکردم خیلی ها رو به چالش بکشه ولی کمی نا امیدم کرد. دیگه خودتون بهتر میدونید که چرا. درباره ماشین 2019، من اینطور فکر نمیکنم.
        راستی یه لکرک-فراری فن هست که همیشه زیر پستای فتل زیارتش میکنیم. کوش؟

      • SIAMAK

        8

        6

        شما همان بهتره به لکلرک امیدوار نباشید و امیدتونو بیشتر روی نبوغ سلطان متمرکز کنید !
        اون دوست لکلرک فراری فن هم هرموقع لازم بوده به نحو مقتضی برخی طرفداران آنچنانی فتل رو مورد عنایت و فیض قرار دادند !! شما هنوز سیراب نشدید و انتظار دارید بیشتر مستفیض بشید ؟!… :)) :))) :))))

      • mn.a

        2

        2

        شگفتا

  14. Mohammad44

    5

    3

    دقیقا من به بقیه اش کاری ندارم فقط این تیکه ای که شما بهش اشاره کردی رو هیچ جوره نمی تونم هضم کنم تو اون تصادف اگه نگیم سب بیشتر مقصر بود در بدترین حالت ۵۰_۵۰ بود دیگه ندیدم هیچ کسی شارل رو مقصر بگیره که الان دوستان فکت جدید رو صادر کردن!!!!!
    نکته ی دیگه اینکه کودکانه و متعصبانه بودن یا نبودن یک نظر ربطی به سن و سال نویسنده اش نداره که به عینه داره تو نظرات مشاهده میشه …
    دو جمله ی متعصبانه نظر دادن و ایجاد تصادف خودش گویای همه چیزه

    • iman88

      8

      1

      محمد جان کسایی که نیاز دارن مدام به دیگران یاداوری کنن که سنی ازشون گذشته و برعکس افراد کم سن و سال، پخته و باتجربه هستن کسایین که نتونستن از راه معمول و اصولیش احترام و اعتبار جمع رو یا بعنوان یه انسان محترم یا یه شخص صاحب نظر بدست بیارن.بخاطر این مدام به یاد دیگران میارن که موی سپیدشون حرمتی داره که جوانان ندارند و نظراتشون به حکم سن، اعتباری داره که نظرات دیگران نداره.
      در مواردی هم که اختلاف سنی توجیهی نداره ،معمولا انگ “بی حرمتی و غرضورزی و خصومتهای شخصی” کارشون رو راه میندازه.
      به هر حال محمد جان به قول خود شما نظرات افراد به اندازه کافی گویا هست.
      پیدا کردن عقده و تنفر نسبت به کسی که یک سوم سنت سنش باشه ،اونم درصورتی که هیچ شناختی نسبت بهش نداشته باشی هم گویای مواضع بچگانه و متعصبانه و بدور از سن عقل افراده.

  15. Erfan

    5

    1

    همه کاربران اعم از طرفداران فتل، لوییس، مکس، ساینز و … دارن به استعداد لکلرک اشاره میکنن و فقط دو نفر خیلی شدید دارن انتقاد میکنن. این دو عزیز، آیا حالتون خوبه؟

    • SIAMAK

      11

      9

      زخم خورده لکلرک هستند ، معبودشونو این پسر بدجوری پایمال کرده . نباید هم ازش تعریف کنند ! :))

      • REZA.M

        11

        9

        اینکه سالهاست اف وان رو دنبال میکنی و بین همه یوزر های سایت از هم سنت بیشتره دلیل نمیشه هر چی دوست داری بگی.
        معبود یعنی چی؟😡
        در ضمن لازمه یه چیزی رو هم یادآوری کنم
        بعضی از استاتید و نوابغ واقعا فکر میکنن 2019 لکلرک فتل رو شکست داده در حالی که اگه لگن فراری دو یا سه بار کمتر خراب میشد فتل بالای لکلرک تموم میکرد

      • Mehriar Salehi

        9

        5

        خیلی بد بود؟ ناراحتی؟ فشار خونت رفته بالا؟ راه حلش ساده هست : نخون!

        از کسی نیاز نداره ایشون اجازه بگیره برای کامنت گذاشتن.خدارو شکر یک دهم توهین هایی که امثال تو به فراری کردین هم از طرفدارای فراری ندیدیم، ایشون که جای خود داره…راه دوری هم نیاز نیست بریم، همین کامنت آخرت رو اگه قرار باشه مثل خودت چاله میدونی جواب بدیم…فراری لگن سازه؟ عجب پس ۶ ساله راننده مورد علاقه ات لگن سواره؟ لگن دوست داشته که میمونده تمدید میکرده؟ سرآخر از لگن سواری هم برکنار شده؟

        این نتیجه حرف خودته پسر جان، یاد بگیر اول ببینی سر حرفت به کجا میرسه بعد تایپ کن.

      • SIAMAK

        3

        5

        کاربر REZA.M
        1- بنده سنم 21 ساله و منتظر اعزام به خدمت نظام وظیفه ام ! اگرتصور شما بغیر از اینه ، مثل اکثر اوقات سخت در اشتباهید . ضمنآ رقابتهای فرمول وان رو از سال 2019 دنبال میکنم ، ولی طی این دو فصل بوضوح دیدم که راننده تازه کار ولی متبحر و مستعد فراری ، راننده دارای تایتل و مدعی تیم رو براحتی شکست داد و او را دچار افسردگی روحی کرد !
        2- بنده هرآنچه رو که لازم بدونم ، البته درچهارچوب ادب و مقررات موضوعه سایت بعنوان نظر مکتوب میکنم . لزومی نمیبینم که شما تعین کنید که بنده چه بنویسم ، یا ننویسم . نهایتآ اگر نظراتمان همسو و همگن نیست ، شما مختارید کامنت بنده را مطالعه نکرده اسکرول فرمائید ! پس تحمیل عقیده و ایجاد جو خفقان و تمامیت خواهی ممنوع !
        3 – واژه معبود واژه ایست مودبانه که اشاره به شخص مورد عبادت شما دارد و البته ماهیتآ با کلماتی از قبیل ” لگن ” که توسط شما و برخی دوستان کم ادب و بداخلاق در توصیف اتومبیل فراری مورد استفاده قرار میگیرد متفاوت است . تصورم این بود که در درک معنای این کلمه ساده مشکلی نداشته باشید !
        4- زندگی شما سراسر شده همین ” اگر و مگر ” ها ! … اینکه تا کی بناست در مقابل پذیرش واقعیات مقاومت کنید مهم نیست ! چون لاجرم و بناچار با گذشت زمان بالاخره مکلف به قبول واقعیتها خواهید شد . مطمئن باشید . دیر و زود داره ، ولی سوخت و سوز نداره !؟…

      • REZA.M

        5

        6

        استاد صالحی
        طرف حرف من آقا سیامک بود
        منظورم این بود که استفاده از این کلمه درست نیست. فتل قدیس که نیست.
        در ضمن به آخرین کامنت من توی پست کتاب آدرین نیوی جواب ندادی
        شما اول لطف بفرمایید مشخص کنید ما باید کدوم حرف شما رو قبول کنیم
        بالاخره سبک رانندگی مهم هست یا تاثیر خاصی نداره؟
        جالب اینجاست که شما توی خبر تمرین دوم مسابقه مجارستان میزان تاثیر سبک رانندگی رو هم مشخص کردی
        بین 1 تا 2 دهم

      • Mehriar Salehi

        4

        5

        کاربر رضا میم،

        ۱.اولا بنده اصولا وارد جواب دادن به این دست کامنتهای بچگانه که شما نوشتی نمیشم و خوب میفهمم طرف صحبت شخص دیگه ایی بوده اما بخاطر تربیت صحیح، یاد گرفتم که اگر کسی بخواد به خانواده ام حرفی بزنه، بویی از بی ادبانه صحبت کردن تو حرفهاش باشه، ساکت نباشم.سعی کن اینو از من یاد بگیری، بدردت میخوره.

        ۲.طوری درباره یه راننده فرمولا وان یا هر شخصی که قدیس نیست صحبت نکن که بنظر بیاد تو ذهنت قدیسه.وقتی کوچکترین خطایی رو درباره اش نمپذیری، برای تمام ایراداتش یه جواب جور میکنی، این یعنی داری قداست میدی بهش و دیگران حق دارن همچین برداشتی از حرفهات بکنن.خلاصه کلام، یاد بگیر چطور صحبت کنی که درست حرفت منتقل بشه.

        ۳.کامنت آخرت تو اون پست هم دیدم اما وقت اضافه ندارم برای تلف کردن در مورد شخصی که “تصمیم گرفته” زیر بار نره.
        گزارشگر : عدم تطابق سبک رنندگیت با ماشین باعث نتیجه نگرفتن شده؟
        سب : خیر!
        رضا: این برداشت شماست!!!!!!!

        بحث با شخصی که جمله ایی به این واضحی رو فکر میکنه تحلیل و تفسیر داره، اتلاف وقته.فکت، نظر دادنی نیست…من اگر قرار باشه برای هر شخصی که تصمیم به درک نکردن داره، بخوام زمان بزارم که یک ساعت هم طی روز کار مفید انجام ندادم چون متاسفانه تعداد افرادی مثل شما زیاده تو جامعه.پس مینویسم، توضیح هم میدم، باور کن پذیرفتن یا نپذیرفتن شما تاثیری نداره چون این مسائل همونطور که گفتم نظر من و یکی دیگه نیست، جملات خبریه، کپی پیست صحبتهای راننده هست…دیگران میتونن بخونن تصمیم بگیرن کپی یک خبر رو بپذیرن یا تخیلات یک فن بوی رو.

        ۴.طبق معمول…صحبتهای بی سر و ته از جانب جنابعالی! من تا اونجایی که میدونم تو این ۲۰ ساله که تو هر فورومی چیزی پست کردم حرفم همین بوده.سبک رانندگی و این حرفها، بهانه هست.نهایت تاثیرشم ۱-۲ دهمه…راننده ایی که نتونه خودشو با ماشینی که بهش میدن تطبیق بده، ضعف داره…خیلی جمله ساده و کوتاهیه و فهمش اصلا سخت نیست! اگر فکر میکنی جایی ضد اینو نوشتم، طبق معمول چیزایی که وجود ندارن رو دیدی.

      • SIAMAK

        4

        5

        کاربر REZA.M
        پاسخ شما داده شد ، ولی علیرغم اینکه پست توهین آمیز نبود ، مشخص نیست که بنا به چه دلیلی جهت انتشار تائید نشد !

      • SIAMAK

        5

        5

        کاربر REZA.M
        وقتی پستی رو خطاب به مهریار ارسال میکنید و پاسخی بابتش دریافت نمیکنید ، معنی اش اینه که یا محتوای پست شما قابلیت و ارزش لازم برای دریافت جواب رو نداشته که مخاطب شما وقتی رو برای تایپ پاسخ تلف کنه ! یا اینکه در کامنتهای قبلی جواب کافی به شما داده شده ولی متاسفانه از تجزیه و تحلیل و درکش عاجز بودید . ضمن اینکه سابقه شما در خصوص راه انداختن بحث های بچه گانه ، کم محتوا و بیهوده زیاد خوب نیست ! تا وقتی ادبیات نوشتاری و منطق نداشته خودتونو اصلاح نکنید خیلیها رغبتی برای برقراری دیالوگ مستقیم باشما نشان نخواهند داد !؟

      • REZA.M

        5

        5

        آقا سیامک
        بزرگوار
        من تحلیل نکردم
        فقط خواستم مشخص کنه که ما باید کدوم حرفش رو قبول کنیم؟
        یجا میگه سبک رانندگی تاثیر خاصی نداره بعد میاد میگه من کی گفتم تاثیر خاصی نداره.
        در ضمن من با اکثر نظرات ایشون موافقم و کاملا هم درست میگه. و از اون کاربر هایی هست که اطلاعات فوق العاده زیادی در مورد اف وان داره. خیلی بیشتر از من هم اطلاعات داره.
        اما در این مورد اشتباه میکنه. و به جای قبول کردن اشتباهش میگه من نگفتم!

      • REZA.M

        5

        3

        جناب صالحی
        1.لطف بفرمایید بگید منبع این مصاحبه کدوم سایته؟
        من تا حالا هیچ مصاحبه ای ندیدم که فتل این رو گفته باشه.
        منبع لطفا
        2.در ضمن تو خودت گفتی من کی این حرف رو زدم
        یادت نیست؟الان دوباره اومدی داری همین حرف رو تکرار میکنی 1-2 دهم
        میخوای برم اون پست رو هم پیدا کنم لینک جفتشون رو برات کامنت کنم تا بری ببینی؟
        3.بله عدم تطابق با ماشین یک ضعف محسوب میشه اما به جرات میگم همه راننده ها این ضعف رو دارن یکی بشتر یکی کمتر و هر راننده ای تا زمانی که ماشینی که میخواد رو نداشته باشه 100 درصد نیست.
        به عنوان مثال رایکونن سال 2017 با ماشین مشکل داشت چون رایکونن دوست داره جلوی ماشین گریپ بهتری داشته.و به همین دلیل 2018 فراری فلسفه طراحی ماشین رو عوض کرد.

        4.نیوی و هورنر چندین بار گفتن سبک رانندگی فتل خیلی مهمه براش.و خیلی براش مهمه عقب ماشین پایدار باشه.خودش هم گفته بهترین ماشینش توی فراری ماشین 2017 بوده.
        در ضمن جالبه بدونی سبک رانندگی فتل با ماشین های هیبرید مشکل داره.چون توی ترمزگیری پدال گاز رو کاملا رها نمیکنه و خیلی اگرسیو هم ترمز میکنه و همین ها باعث میشه موتور ماشین انرژی کمتری بازیابی کنه و از طرف دیگه انرژی بیشتری هم مصرف کنه.
        5.لطفا سعی کن حرفهایی که میزنی یادت بمونه و اگه تحلیل یک کارشناس فرمول یک خلاف حرف جنابعالی رو اثبات کرد بجای اینکه بگی “من کی این حرف رو زدم”اشتباهت رو قبول کن!

      • iman88

        3

        4

        همونطور که حدس زدم پیامم تایید نشد.واقعا غیر قابل تحمل شده

      • Mahmood.ghaedi

        1

        5

        خب فراری ک لگن سازه
        ولی همون لگن سال 2017 و 2018 فراری دست لوییس و مکس بود باهاش قهرمان جهان میشد

  16. danialhatami

    4

    4

    حداقل امسال یک مسابقه خوب افراری ببینیم تا کی تحقیر توسط مک لارن و ….

  17. SIAMAK

    8

    7

    شما که قراره از این به بعد زیر پرچم و بیرق آستون مارتین سینه بزنید ، دیگه تحقیر شدن فراری توسط مک لارن !! چرا باید دغدغه خاطر مبارکتون باشه ؟

    • danialhatami

      4

      0

      من کی رفتم زیر پرچم استون مارتین فقط گفتم خدا کنه فراری پیشرفت کنه تا کی توی رده 12و13 بمونن

  18. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    3

    1

    امیدوارم بجای شنیدن این دست خبر ها از پیشرفت SF21 فراری بشنویم!اون هم از نوع کلان

  19. SUPER FAST 16

    5

    0

    آخ گفتی، فراری شانسی شانسی از دستش در بره 😂یه ماشین سریع واسه کوالی و ریس بسازه همه ببینن سرعت واقعی این شیر پسر ما رو از فرط اعصاب خوردی قرمز بشن😂😂
    مثل من طرفدار فراری که دو ساله همش دارم برتری به حق و مطلق مرسدس رو میبینم و همش میگم لعنتی ها انقدر خوبن که نمیشه بهشون رسید.😠😤

  20. @sebvr

    2

    2

    امیدوارم بینوتو این دو تا‌رو خوب مدیریت کنه

  21. NICO ROSBERG-06

    4

    1

    نظر شخصیم اینمه_ زقابتی که بینتو قول داده بود بین لک و سب باشه نتیجش و دیدیم
    خیلی زشته که بینوتو میاد و از رقابت آزاد برای ساینز صحبت میکنه و بعد ساینز باید خودش پیت ها رو استرات؟ژی و تعمیر ماشین و … به تنههایی انجام بده
    امیدوارم یکباز روی مردونه بینوتو رو ببینیم.. تا الان که هر چه گفته فقط به درد همون رسانه ها خورده تا هم تیمیای لک. بااحترام ب لکلرک و طرف داراش.

    • SIAMAK

      1

      7

      فراری اجازه رقابت آزاد رو به راننده هاش داد ، منتها در این رقابت بازنده نه یکبار ، بلکه غالبآ سب بود ! طبیعیه که از اون به بعد تیم باید توجهش به راننده مسلط تر و سریعتر معطوف بشه و تخم مرغهاشو تو سبد اون بگذاره که تیم هم دقیقا همینکار رو کرد .
      ضمنآ تعین استراتژی و تعمیر ماشین جزو وظایف و مسئولیتهای تعریف شده راننده نیست و راننده نباید بخودش اجازه بده در کاریکه بهش مربوط نیست دخالت کنه ، مگر اونکه قصدش از اینکارها برگزاری شو و نمایش صحنه ای باشه !

  22. NICO ROSBERG-06

    4

    1

    ای بابا.. همون بحث های تکراری
    بی خیال