فرمول یک ایران – تعیین خط فرمول یک توسکان 2020 با جایگاه 14 و 8 برای فراری به پایان رسید. فردا 1000 امین رقابت فراری در فرمول یک خواهد بود.

تیم فرمول یک مرسدس یک دو کرد و فردا لوئیس همیلتون از جایگاه اول رقابت خود را آغاز خواهد کرد.

خلاصه ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک توسکان 2020

مرحله اول

17:31 – پرچم سبز و نیکولاس لطیفی و جورج راسل اولین افرادی هستند که به پیست وارد می شوند. راسل و لطیفی در دور اول موفق می شوند به ترتیب زمان های 1.18.024 و 1.17.924 ثانیه را ثبت می کنند.

17:37 – لنس استرول و سرجیو پرز با ورود به محدوده 1.16 ثانیه به نفر اول و دوم جدول زمانی تبدیل می شوند.

17:38 – لوئیس همیلتون و والتری بوتاس به محدوده 1.15 وارد و صدر جدول را برای خودشان می کنند. بوتاس در سکتور وسط سریعترین راننده مرسدس است و ظاهرا که بیشتر زمان پیست در این سکتور می باشد.

17:43 – در حال حاضر گسلی، رایکونن، راسل، گروژان و مگنوسن در رده های حذفی قرار دارند.

17:46 پرز زمان خودش را بهبود می دهد و حالا چهارم است. ماشین های دو راننده ریسینگ پوینت تفاوت هایی با هم دارند. کاور موتور استرول جدید است.

17:49 فتل هم زمانش را بهبود می دهد و به این ترتیب گسلی در این مرحله حذف می شود.

حذف شدگان در مرحله اول تعیین خط فرمول یک توسکان 2020: گسلی، جیوناتزی، راسل، لطیفی و مگنوسن.

مرحله دوم

قبل از آغاز مرحله دوم تعیین خط باید به این مورد اشاره کرد که از دیروز شایعاتی در مورد پیوستن سرجیو پرز به ردبول مطرح شده است که البته کریستین هورنر اعلام کرد اولویت اول آن ها الکساندر آلبون است.

17:56 آغاز مرحله دوم تعیین خط فرمول یک توسکان 2020

17:56 فورا رانندگان صدر جدول به پیست می آیند. همه هم از لاستیک سافت استفاده میکنند.

فعلا کسی نمی‌خواهد با لاستیک مدیوم ریسک کند. پیرلی اعلام کرده است که اختلاف میان سافت و مدیوم حدودا 0.9 ثانیه است…

17:59 همیلتون با 1:15.309 فعلا در صدر قرار گرفته است. پشت سرش به ترتیب بوتاس و مکس قرار گرفته اند.

18:02 ریکاردو:

خب این دور تمیزی بود!

نفسم رو برید!

دنیل ریکاردو یک دور خیلی خوب را به ثبت رساند و ماشین رنو را به جایگاه پنجم رساند.

18:03 تا این لحظه فتل در خطر حذف شدن است.

18:06 به جز ماشین های برتر، همه به پیست آمده اند. 

18:08 پرز و استرول زمانشان را بهبود نمی دهند.

18:09 هر دو فراری هم نمی توانند زمانشان را بهتر کنند.

18:10 در لحظات آخر ساینز هم تیمی خود را در خطر حذف شدن قرار می دهد و جایگاه دهم را از او میگیرد. 

18:10 به جز ساینز زمان ها تغییر خاصی نکرد. دمای هوا در حال حاضر به 45 درجه رسیده است. به این ترتیب مرحله دوم تعیین خط به پایان رسید.

18:11 حذف شدگان: نوریس، کویات، رایکونن، فتل و گروژان

18:14 هیچ کس از لاستیک مدیوم استفاده نکرد اما ممکن است نوریس و کویات فردا استراتژی متفاوتی داشته باشند.

مرحله سوم تعیین خط فرمول یک توسکان 2020

18:18 آغاز مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک توسکان 2020

18:18 همیلتون به همراه استرول و ساینز به پیست می‌آید.

18:21 ساینز با 1:17.870 اولین زمان این مرحله را ثبت می کند.

18:21 استرول با 1:16.356 در صدر

18:22 همیلتون با بیش از یک ثانیه اختلاف در صدر! 1:15.144

18:23 ریکاردو به جایگاه ششم می رسد. لکلرک در حال حاضر هفتم است.

18:26 پرز آخرین راننده ای است که به پیت برمیگردد و فعلا پیست خلوت است.

18:28 همه به جز پرز با لاستیک های جدید سافت به پیست می آیند.

18:30 پرچم زرد!!!!

18:30 همیلتون به خاطر پرچم نمی تواند زمانش را بهتر کند.

18:30 لکلرک به جایگاه پنجم می رسد.

18:31 پایان مرحله آخر تعیین خط.

18:31 پرز در حال بهبود زمانش است اما دیگر تمام شد. 95 امین جایگاه پول برای لوئیس همیلتون.

جدول تعیین خط فرمول یک توسکان 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:15.144
2والتری بوتاسمرسدس+0.059
3مکس ورشتپنردبول+0.365
4الکس البونردبول+0.810
5چارلز لکلرکفراری+1.126
6سرجیو پرزریسینگ پوینت+1.167
7لنس استرولریسینگ پوینت+1.212
8دنیل ریکاردورنو+1.399
9کارلوس ساینزمکلارن+2.726
10استبان اکونرنو-
11لندو نوریسمکلارن+1.331
12دنیل کویاتآلفاتاوری+1.545
13کیمی رایکوننآلفارومئو+1.545
14سباستین فتلفراری+1.549
15رومن گروژانهاس+1.945
16پیر گسلیآلفاتاوری+1.376
17آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1.471
18جورج راسلویلیامز+1.483
19نیکولاس لطیفیویلیامز+1.571
20کوین مگنوسنهاس+1.599

172 دیدگاه

    • Kenzo

      0

      7

      قبلا نوشته بودم دونفورس فراری وحشتناکه
      همه دیسلایک دادن و مسخره کردن!
      فراری با ۵۰_۶۰اسب کمتر نسبت به فورس ایندیا تایم بهتری زده!(توی پیستی ک یه مستقیمی بلند هم داره و بقیه پیست سرعت متوسط و پایینه،فراری برای اینکه تو مستقیمی زمان زیادی از دست نده ماشینش رو قطعا با تنظیمات یه مقدار دونفورس پایین تر نسبت به بقیه می‌فرسته تو پیست،اگر انجینشون خوب بود با حداکثر دونفورس میفرستادن تو پیست)
      تو مجارستان حتی تایم بهتری نسبت به ردبول زدن!
      فراری شاسیش هم جزو بهترین تیم هاست
      بازم میگم هرچقدر دوست دارین دیسلایک بدین
      فراری اگر انجین سال گذشته رو داشت الان با اختلاف صدر جدول سازندگان بود

      • ایرن

        3

        0

        اخوی راننده ها با شاسی و پایداری پایین خودرو در پیچ ها مشکل دارند بعد شما میگی موتور؟

    • محمدجوادسلیمانی

      4

      1

      چند نکته
      ۱- ادمین های پیج وقتی که دارن نتیجه تعیین خط رو میذارن ، لطفا یه نظر سنجی بذارن بین افراد عضو در سایت
      ۲- بریم سراغ مسابقه امروز
      امیدوارم بوتاس مثل مسابقه قبلی گند نزنه
      جالبه ، الکس البون خط ۴ !
      رسینگ پوینت حدس میزنم روز خوبی نخواهند داشت ، چون معمولا خط ۴ و ۵ دست اوناست ، پس حدسم روز بدی برای رسینگ پوینته
      دیگه داریم عادت میکنیم متاسفانه ، <> با اینکه از فراری اصلاااا خوشم نمیاد ولی داره دلم براش میسوزه ، بینوتو داره نابود میکنه فراری رو ، هر چند با اینکه علاقه ای به گفتن این حرف ندارم ولی << هم ماشین فراری و هم فتل هر دو افت کردن

      • Mehryar Salehi

        3

        0

        ایده خیلی خوبیه، تو خیلی از فورومها از این کارها میکنن که بعد هر مسابقه یوزرها ، امتیازدهی میکنن به ۲۰ تا راننده، یکم کل کل راه میندازه شاید اما جذابه آدم نظر این همه یوزر رو درباره عملکرد گرید ببینه.

      • THE MINDBLOWER

        2

        0

        جناب صالحی بوضوح معلومه کار به کجا ختم میشه؛ دعوا که کاربرا به راننده خودشون کامل میدن و به کسی که ازش خوششون نمیاد یا رقیب‌شونه صفر.

      • محمدجوادسلیمانی

        0

        0

        جناب میدلبو اگه درست گفته باشم
        معلومه که همه یا به مکس رای میدن یا به بوتاس یا همیلتون یا سب
        ولی جذاب میشه
        مثلا هیچ کی به عقلش نمیرسه که پیر گسلی اول بشه
        اگه طراحی بشه باید ۳ نفری که سکو میرن رو بگن بهتره

  1. ALEX-ALBON

    7

    21

    تبریک ب طرفدارای لویس همیلتون.
    یه کاربری پایان تمرین سوم میگفت آلبون تو هپروته
    کجایی دوست عزیز ؟
    ناپدیدی!!
    جهت اطلاعتون میگم- تمرین و تعیین خط خیلی تفاوت دارن.
    یکمی فرمول1 نگاه کن.

    • ali.es

      17

      0

      من گفتم دوست عزیز هنوزم میگم از زمان سب و وبر هم طرفدار ردبولم از خدامه آلبون اون جلو باشه که حداقل اگه خودشم نمی تونه با مرسدس رقابت کنه زیر یک پیت استاپ باهاشون فاصله داشته باشه و کندشون کنه همین الان هم نیم ثانیه کندتر از مکسه البون وتل بدبخت کمتر از همین فاصله رو با چارلز داره رسواش کردن بعد شما به نیم ثانیه افتخار میکنی

      • ALEX-ALBON

        6

        1

        میگی از هم تیمیش عقبه؟ ماهم ادعایی نداشتیم ک آلبون از مکس بهتره
        مکس تقریبا هیولاست.

      • Mahmood.gh

        16

        1

        Kh
        اصلا ب این گزینه فکرم نکن غیره ممکنه همچین چیزی باشه شخصیت سب اینطوری نیست هیچ راننده ای نمیاد اینکاره کنه اعتبار خودش خراب کنه
        اگه هر راننده ای همچین کاری کنه بنظره من اصلا لیاقت صندلی فرمول وان نداره از اون بیشتر لیاقت طرفدار داشتن نداره
        شماهم شک نکن سب همچین شخصیتی نداره و بزرگتر از این حرفهاس

      • ایرن

        3

        0

        هیچوقت فراری یا هیچ تیم دیگه اینکارو نمیکنه. با این کار انگار با پنجاه درصد توانت بری مسابقه بدی. شاید اولویت استراتژی داشته باشی اما خودروی ضعیف و قوی یه حرف مسخره هست. اما اینکه طراحی خودرو و حتی تنظیمات زمان مسابقه بر اساس یک راننده خاص باشه منطقی هست. من جای بینوتو باشم با اینکه طرفدار فتل هستم اما طراحی و تنظیمات خودرو رو بر اساس سبک رانندگی لکلرک قرار میدم چون آینده ی فراری برای این راننده هست و فصل بعد لکلرک هست که در فراری رانندگی میکنه و نه فتل.

      • محمد

        0

        0

        آقای iren(جای پاسخ نبود)میتو دیونه ست

    • Saeedreza

      5

      2

      بخاطر اینکه اونیکی بعد از این قراره برای 4 ساله ديگه با فراری باشه
      ولی این یکی قراره سال بعد برای فراری شاخ بشه
      ديگه ميتونه نميتونه رو ول نکنی سال بعد نمیتونی اظهار نظر بکنی در مورد این یکی یا اونیکی
      چون ديگه اونیکی ميتونه این یکی نميتونه

      • بهزاد زمانی

        4

        4

        سلام، هنوز که شاخ نشده بزار بشه بعدا، در ضمن شخصا خوشحال میشم فتل به روزهای اوجش برگرده، البته اگر برگرده
        بعدش تونس نتونست با ماشین برابر ملاکه، هرچند هنوز زوده برای اظهار نظر

  2. ali.es

    17

    1

    فکر نکنم تو تاریخ اف1 سالی بوده باشه که سه رده اول تایم گیری انقدر تکراری باشه
    امیدوارم مکس و البون بتونن مرسدس ها رو به چالش بکشن

  3. Mohammad44

    13

    2

    بیچاره بوتاس یه بار می خواست سریعتر باشه اکون خرابش کرد البته تضمینی هم نبود بتونه تایمشو بهبود بده همونطور که مکس و لوییس بهبود ندادند
    از عملکرد خوب آلبون هم نباید غافل شد و در اخر به نظرم مکس می تونه دردسرساز باشه برای مرسدس ها

      • ALEX-ALBON

        5

        3

        آره احتمالا بوتاس داشت میرفت برای پل..حیف شد.کفی هم اونقدر بلند نیست ک بوتاس بتونه همیل و بگیره
        امیدواریم یک مونزا دیگه ببینیم. وگرنه لویس اوله دومی هم بین مکس و بوتاسه.

      • hamilton-fan

        0

        2

        تبریک به لوئیس و مرسدس
        و البته تبریک به لکرک که واقعا با این افتضاح فراری رتبه خوبی گرفته

      • iman88

        13

        0

        حسن منم اومدم همچین ارزویی کنم جان شما روم نشد!

      • Mahmood.gh

        8

        2

        ایمان منم با اینکه مرسدس فنم دوس دارم فراری حداقل ی سکو سوم بگیره
        هزارتا گرندپری خیلیه امیدوارم مثل جشن پارسال مرسدس نشه واسشون
        حداقل خوب کار کنن

      • Hassan Mohebbi

        6

        2

        امیر جان🌹

        اره ایمان جان خدا رو چه دیدی یهو سنگاپور ۲۰۱۷ شد🙏
        کی فکرش رو میکرد هنوز اون استارت جلو چشمامه. هرچند همه میگن تقصیر کیمیه ولی کیمی چاره‌ای نداشت کنارش دیوار بود.

  4. ایرن

    12

    0

    دور آخر فکر کنم فقط لکلرک تونست زمان ثبت کنه. شانس خوبی آورد و تونست حداقل دو رده نسبت به بهترین وضعیت این خودرو رده کسب کنه.

      • Reza.MC

        6

        3

        خوب این چیزیه که تیم می خواد. بحث خرابکاری عمدی یا غیره و غیره نیست. بحث اینه که سب الان هیچ حمایتی از طرف تیم نداره. اینو که همه دارند داد میزنند.

      • امید نورمحمدی

        5

        4

        بنظر میرسه فرمول 1 جای غیرت و تعصب و .. نباشه . چون غیرتی که میشی نتیجه اش میشه مونزا و اتریش 2 …
        بیشتر باید از اکون ممنون باشه که نزاشت دیگران تایم بهتری بزنند

      • ایرن

        3

        2

        برادر من بحث این رو کردم که لکلرک خوبه یا بد؟ من گفتم دو رده بالاتر از چیزی که لایق این خودرو هست. شما ربطش میدی به وجود یا عدم وجود لکلرک. بعدشم نمیگم لکلرک از جان مایه نذاشت بلکه شانس بود. البته توانایی و کیفیت بالا اگه نباشه توان استفاده از شانس هم نخواهد بود.

  5. Mahmood.gh

    11

    0

    اگه بوتاس فاصله نمینداخت بین خودش و لوییز
    با دور اخری ک لوییز زد
    احتمالا بوتاس پول میزد بدشانسی اورد بوتاس ک اوکون اسپین شد ی سکتور زرد شد

  6. Mahmood.gh

    8

    1

    بنظر من فردا میتونه ریس قشنگی بشه مکس و بوتاس هم شانس زیادی دارن واسه بردن
    بستگی ب استارتشون دارن و فاصله تا پیچ یک
    کفی بلند هم ب قشنگی و سبقت های زیاد کمک میکنه

  7. iman88

    9

    0

    بهترین رده ممکن رو گرفت.خیلی خوش باورنه است اگر بگیم همه میتونستن تایمشونو بهبود ببخشن اما خوب خوش شانس هم بودیم.سرعت مسابقه ای هم فراری دیروز تیم چهارم بود.نمیدونم چارلز چقدر میتونه جلو ریسینگ ها دووم بیاره با اون مستقیمی وحشتناک اما امیدوارم همه چی خوب پیش بره سب هم فوقالعاده کار سختی برا رسیدن به امتیاز داره.مخصوصا اینکه از همون اول باید گسلی رو دفاع کنه.به امید یه ریس جذاب.

      • iman88

        5

        1

        اختلاف ریس پیس تیمها نسبت به مرسدس:
        ردبول 1دهم
        ریسینگ 7دهم
        فراری1 ثانیه
        الفاتاوری1/4 ث
        رنو1/4 ث
        مک لارن1/5 ث
        الفا 1/7 ث
        ویلیامز1/7 ث
        هاس2/1 ثانیه

      • Mahmood.gh

        5

        0

        ایمان داداش دمت گرم

    • m Ferrari

      3

      1

      به امید قوی تر شدن فراری و بازگشت به اوج
      راننده خوب نیاز به ماشین خوب داره برای همین لکلرک و فتل افت کردند

      فراری چرا ماشینش این رنگی شده

    • REZA.M

      15

      18

      چهار سال متوالی اثبات کرد از کیمی سریعتره.حالا کیمی دو سال پیر تر شده و با آلفا از فتل سریعتره!واقعا مسخرست.
      البته فراری مجبوره برای توجیه تمدید نکردن با فتل اینکار رو انجام بده.
      بعد از اینکه فتل داد و بیداد کرد که ماشین من مشکل داره مجبور شدن یک مسابقه ماشین برابر بدن بهشون(مجارستان) و دیدیم که فتل هم توی تعیین خط سریعتر بود و هم توی ریس.
      البته با منطق بعضی از آقایون احتمالا فتل رانندگی کردن رو فراموش کرده.

      • alireza_h

        19

        9

        یه زاویه دید دیگه:
        چهار سال فراری، رایکونن رو محدود کرده بود به وینگمن فتل؛ و حالا که رایکونن محدودیتی نداره، داره رانندگیش رو می‌کنه!

      • BAHRAM

        16

        10

        اگر یک مسابقه فتل بالاتر باشه ماشین برابر بوده ولی اگر لکلرک سریعتر باشه حتما ماشین دستکاری شده. مطمئن باش اگر ماشینش دستکاری شده بود وتل تا الان گوش دنیا رو کر میکرد قبل شروع اولین مسابقه نشون داد که نخود تو دهنش خیس نمیخوره
        ضمنا اینجا ردبول نیست که روز روشن بال جلو آپدیت شده وبر رو به وتل بدن و وبر رو با باله قدیمی به مسابقه بفرستن دوتا ماشین فراری کاملا برابرن
        شما هم اگر یک قطعه اضافه در ماشین لکلرک دیدی که روی ماشین فتل نبود اونوقت بگو ماشینها برابر نیستن

      • siamak

        15

        7

        چرا فراری بخاد عدم تمدید قراردادش با فتل رو اینطور که شما سناریوسازی میکنید توجیه کنه ؟! مگه بدهکاره رانندشه ؟
        بابا ایهاالناس قراردادی به اتمام رسیده و یکی از طرفین قرارداد تمایلی به تمدید این قرارداد نداره ، کجای این مسآله با قانون و عرف و اخلاق و روال جاری ومنطق مغایره ؟

      • SebVettel5

        4

        4

        bahram
        شما (مرز های تعصب رو جا به جا کردید)
        مصاحبه های سب ی هزارم مصاحبه های ناندو جونت نیست
        اون موقع همینارو میگفتی یا ی گوشه …

      • iman88

        16

        1

        رضا جان ادمهایه متفاوت متناسب با علایق و تعصباتشون،از یه اتفاق مشابه برداشتهایه متفاوتی میکنن.ادم تا از موضوع فاصله نگیره و چشمشو روی تمایلاتش نبنده نمیتونه یه پدیده رو به درستی درک کنه.
        تمدید نکردن فراری به خاطر مسائل فنی رانندگی نبوده که الان دنبال توجیهش باشن.فصل گذشته بارها درمورد این مسئله صحبت شده،فکر میکنید اون داستانهای بازنشستگی یا سناریوهایه محتمل برایه اینده سب و فراری که کل فصل بارها مطرح شد از کجا میومد.دوست عزیز تویه همین سایت طرفدارایه سب از رویایه پیوستن سب به مرسدس حرف میزدن.حقیقت اینه بیشترین ازردگی که برای طرفدارای این راننده بوجود اومده به خاطر اینه که طرفی که تمایل به ادامه این همکاری نداشته فراری بوده نه سب.
        مسئله اخر .اختلاف سب با چارلز انقدر توجیح منطقی براش وجود داره که نیازی به دلایل تخیلی و حدسیات عجیب قریب نداره.تفاوت استایل رانندگی، خارج شدن سب از برنامه هایه توسعه فراری، کمبود انگیزه (هم سب هم اعضای گاراژش ) ،انعطاف پذیری راننده های جوون،انگیزه بالای چارلز و اعضای تیمش.اینا فقط یه تعدادشه.

      • AliA

        4

        8

        دوست عزیز ۲ ماشین کاملا برابر هست لکلرک امروز شانس اورد وگرنه رنو ها و ریسینگ ها برتر بودن اگر دقت کنید ماشین ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ فراری اصلا با سبک رانندگی فتل جور نیست فتل راننده ای خاص با سبک خاص خودش هست

      • iman88

        6

        2

        ریسینگ رو قبول دارم سریعتر بودن اما اینکه هردوشون میتونستن تایمشون رو بهتر کنن مطلقا نمیشه با اطمینان گفت.اما رنو ها رو بعید میدونم دنی میتونست 3 دهم دورشو بهتر کنه همینطور اوکون هم خیلی رویاییه با یه تک دور فرصت میتونست از دور اول دنی 3 دهم سریعتر دور بزنه.چارلزم دور اولشو خراب کرد. 2/5 ثانیه کندتر از لوییس و خیلی جا برا بهبود داشت.ولی انصافا دور دومش قابل رقابت با ریسینگ ها بود.

      • THE MINDBLOWER

        4

        0

        ایمان با حفت کامنت‌هات موافقم.

      • Mekaeel

        6

        0

        رضا خواهش میکنم دیگه این بحث هارو تموم کن همه رو علیه فتل کردید با این با این حرف هاتون همه چیز دیگه تموم شده و سال بعد مشخص میشه فتل واقعا افت کرده یا نه من طرفدارش از نتیجه امروز نارحتم ولی دیگه از این توجیه ها دست بردار لطفا تا دیگه امثال آقا بهرام این رو بهونه توهین هاشون به سب قرار ندن

      • ALEX-ALBON

        7

        5

        سال بعد مشخص میشه که امسال فتل رانندگی و فراموش کرده یا فراری فتل و فراموش کرده.
        اندکی صبر سحر نزدیک است.

      • m Ferrari

        4

        1

        به امید قوی تر شدن فراری
        راننده خوب نیاز به ماشین خوب داره برای همین لکلرک و فتل افت کردند

    • Mohammad44

      5

      6

      انصافا بس کنید دیگه هر روز یه توهم جدید
      با وجود اینکه لوییس فنم بعد اون به سب علاقه دارم ولی این جور کامنت ها و فرضیات داره آزار دهنده می شه از ادمین ها درخواست می کنم این طور کامنت ها که نادرست بودنش محرز هست و حتی بسیاری از سب یا فراری فن ها هم قبولش ندارن تایید نشه که اگه اینطور نشه بعد یه مدت تبدیل به فکت برای یه سری ها میشه

      • Shabneshin

        7

        0

        همه اجازه اظهارنظر در هرموردی که دلشون بخواد را دارند، به شرطی که از چهارچوب ادب خارج نشه.
        کسی نمیتونه بخاطر اینکه از نظرکسی خوشش نمیاد بگه نباید حرف بزنه یا باید سانسور بشه.

  8. Amin

    14

    0

    تبریک بابت پول لوییز
    فردا اگه دور اول اتفاق خاصی نیفته
    لوییز مسابقه رو کنترل خواهد کرد
    چون لاستیک خوری زیاده و احتمال آندرکات هم بالاست
    و البته اختلاف فتل و لکلرک!
    جدا از بحث فنی،با احترام باید بگم فتل به هیچ عنوان انگیزه رانندگی حداقل تو فراری رو نداره

  9. Schumattel

    3

    17

    چیزی ک هممون میبینیم و مطمعنم ک هممونم میدونیم ک درسته ، اینه ک ماشینی ک ب لکلرک دادن خب قطعا عین اون ماشینی نیس ک دست فتل هست . ب جرعت میتونم بگم تنها کار بدردبخور و منطقی ای ک بینوتو از سال ۲۰۱۹ تا حالا انجام داده اینه ک قرارداد فتل رو با این تیم *تموم کرد تا ببشتر از این وقتش تلف نشه . نمیدونم واقعا کسایی ک داشتن پرچم فراری رو تو تماشاچی ها این ور اون ور میکردن ب چیه فراری در حال حاضر مینازن و افتخار میکنن . عملکردش ؟ ماشینش ؟ مهندساش ؟ واقعا نمیدونم . تبریک با طرفدارای بنز و البته لوییس کارل همیلتون . ماشینش مث همیشه درجه یک کار کرد 👌👌

      • Schumattel

        3

        9

        داشتم داشتم مهم نیس . دارم دارم مهمه

      • THE MINDBLOWER

        8

        3

        خوب میتونی دست از سر فراری برداری بدی فن مرسدس شی.
        این اعتقاد شما به طرفدار باد بودن منجر میشه. هیچ تیمی همیشه بهترین نیست و همیشه هم تو حضیض نمی مونه.

      • Mohammad44

        5

        2

        نیما با یه بخش از حرفات موافقم و با یه بخشی اش مخالف در واقع دیدگاه من بین شما و دوست دیگه ما هست
        ببین مثلا همین قضیه تاریخ 7000 هزار ساله باعث شده یه سری از هموطن هامون خودشون رو برترین بدونند در حالی که در حال حاضر شاید خیلی از ما حتی رگه هایی از اون تمدن و فرهنگ رو نداشته باشیم و حتی در برخی موارد به شدت بی فرهنگ هم باشیم!!!!!!!!!!
        اما از طرفی با دیدگاه شما هم موافقم که باید آدم پای تیم یا هر چیز مورد علاقه اش بمونه
        خلاصه کلامم اینه که نباید تو گذشته موند بلکه باید ازش درس گرفت وگرنه باعث پسرفت میشه ببخشید این قدر طولانی شد

    • siamak

      10

      3

      اونائیکه تو تماشاچیها پرچم فراری رو جابجا میکردند به تاریخچه پر افتخار ، نزدیک به یک قرن فعالیت و 1000 گرندپری انجام شده این تیم دارند افتخار میکنند . به همون تیمی افتخار میکنند که کعبه آمال و آرزوهای هر راننده اف وانه که وقتی اسمش میآد طرف دلش قنج میره و بطرف ماشینش غش میکنه !
      تاریخ همون چیزیه که شاید عده ای سعی در انکارش داشته باشند ، ولی لاجرم موجوده و بالاجبار مکلفیم که بپذیریمش !

      • iman

        7

        1

        Siamak👏👏👏👏👏👏

    • iman

      9

      2

      sch….به تمام تاریخ پر افتخار فراری افتخار میکنن،به محبوبترین و پر طرفدارترین و بزرگترین برند موتور اسپورت،دیگه از چی بگم برات,شمایی که هنوز فرهنگ هواداری رو در ورزش درک نکردی خواهشا به علایق و سلایق میلیونها آدم توهین نکن،آخه امثال شما چه درکی از فرهنگ هواداری دارید؟

    • Mahmood.gh

      8

      0

      طرفداری این نیست ک وقتی قهرمان میشی تشویق کنی
      طرفدار با تیمش زندگی میکنه حالا هر جایی جدول و پیست باشه
      طرفدار واقعی یکی مثل دوستمون اقا مهریار ک طرفداره ویلیامزه واسش فرقی نداره کی راننده تیمه و تیم کجای جدوله رانندهاش کجای پیستن
      دوست عزیز طرفداری یعنی این

    • Hamed

      9

      4

      SCHUMATTEL
      شما طی کدوم تحقیقات و بررسی میدانی به این نتیجه رسیدی ماشین فتل و لکرک برابر نیست و لکرک شاسی فول آپدیت 2021 رو داره و فتل ماشین تستای زمستونی 2020؟
      این اطلاعات بی همتا رو تو یه ژورنال معتبر لطفا منتشر کن بچه ها هم بهره مند بشن
      سپاس

      • ....kh:n....

        4

        5

        به نظر شماها اون تکنسین ها ومهندسا نمیتونن مصرف سوخت پاوریونیت ماشین وتل را به مقدارخیلی کمی کاهش بدن….
        بعد این کاهش ناچیز مصرف سوخت باعث نمیشه کمی مثلا ۳ اسب بخار ازدست بده وتایم لپش بالا بره….
        ارجاعتون میدم به ۱۰دورآخر مسابقه مکزیک ۲۰۱۸ که تیم مهندسی مکس وستپن از توی گاراژ قدرت موتور ماشین مکس را به جهت پرهیز از خرابی موتور پایین آوردن..مکس هردور ۵دهم کندتر شد خودبه خود.

      • Mahmood.gh

        4

        3

        Kh
        نظرت کاملا محترم ولی ی تیم چرا بیاد اینکار کنه اخه
        چرا مانع سود مالی خودش بشه هر امتیاز حکم پول نقد داره بعد فراری بیاد ماشین کند کنه ک چی بشه
        اگه فکر میکنی اینطوری میخوان توجیح کنن قرارداد تمدید نکرد با سباستینو
        خب اصلا نیاز ب اینکار و توجیح کردن نیست اینها رانندهتی حرفه ای هستن قرارداد سب باهاشون تمام شد فراری هم دیگه نمیخواد باهاش قرارداد امضا کنه ب همین سادگی
        سب هم وظیفشه تا روز اخر قرداد براشون با تمام توان مسابقه بده
        خیلی سادس
        فراری هم بخاطر سود مالی خودشم شده اینکار نمیکنه ک از عمد ماشین ضعیف کنه چون خودش پول از دست میده

    • iman88

      8

      2

      ممنون که به ما و 10 ها میلیون طرفدار فراری فرهنگ طرفداری اموزش میدید.متاسفانه عقل ما به منطق فرابشری شما نمیرسه و احساساتمون از زمانی که طرفدار این تیم شدیم عقیم و ناتوان شده.لطفا این نظر عاقل اندر سفیه رو از ما نگیرید و ما رو بیشتر با راز و رموز طرفداری اشنا کنید.

      • siamak

        6

        3

        مطمئنم اگر ژول ورن بود و میومد برخی کامنتهای دوستان رو میخوند از قوه تخیلشون کف میکرد و جلوی ایندوستان لنگ پهن میکرد .
        طرفداری از نوع اینجوریش نیازی به دلیل و مدرک و اثبات نداره ، یه ذره ذوق داستان سرائی و مختصری گرایش به مکتب فکری دائی جان ناپلئونیسم بعنوان مصالح کاربراش کفایت میکنه !

  10. Mehdi64

    4

    0

    سلام به همگی. تبریک به مرسدس ها و مکس ردبول. یه سوال این پیست کوچیکترین تو فرمول 1 هستش یا از این کوچیک ترم هستش؟؟؟؟؟

    • ایرن

      5

      0

      نه. این پیست بیشتر از پنج کیلومتر طولشه و در مقایسه با موناکو کمی کمتر از دو کیلومتر طولش بیشتره. اما زمان کمی که میبینی بخاطر اینه که مثلا در موناکو پیچ های سرعت کم زیاده و به همین خاطر متوسط سرعت در اونجا کمتره اما این پیست احتمالا توی بحث متوسط سرعت اگه اول نباشه جزو دو یه تا رتبه ی اول خواهد بود.

    • Mohammad44

      4

      0

      برزیل رو مطمئنم کوچیکتره
      کوچکترین پیست ها اونهایی هستند که مسابقه شون حدود 70 دور هست چون مسافت طی شده در مسابقات مختلف ثابته در حالی که این اگه اشتباه نکنم 59 دور هست
      از اون فکت های اوس جوادی گفتم.

  11. Farid

    13

    9

    چرا بین دو ماشین فراری اینقدر فاصله اس ؟؟!!!!🤔 اگه فاصله یک دهم کمی کم و بیش باشه این اختلاف احتمالا مال راننده اس ولی اکثر گرندپری ها اختلاف در حد نیم ثانیه بوده !!! اخه چطور امکان داره این تفاوت !!! صد سال سیاه عمرن مربوط به راننده باشه … بعضی اساتید میان و اظهار فضل میکنن و مزه میپرونن که وتل فلان و … این اگه مربوط به خرابکاری یا عدم تنظیمات مناسب و یا توجه نکردن و بیخیال شدن مسابقه و ماشین وتله پس چیه !!! کی باور میکنه وتل بیشتر از 7 دهم کندتر از لکلرکه … کاری کردن که ماشین لکلرک از رنو و مک لارن و یه دونه از ریسینگ ها و الفا تاوری سریعتره ولی ماشین وتل زورش به الفا رومئو هم نمیرسه !!! ناموسن شرافتن این گپ به راننده مربوط میشه … !!! نامردی هم حدی داره بخدا صدای والنتینو روسی هم امروز در اومد سر همین موضوع !!! واسه اینکه بگن این خوبه و ببرنش بالا اون یکی رو میکشن پایین ..!! خب قراردادشو فسخ کن پولشو بده بفرستش بره پی زندگیش دیگه .. نابود کردین کریر این بیچاره رو و ایضا اعصاب طرفداران سباستینو لعنت به رانت

      • Farid

        4

        2

        داش عزیز من themindblower سب گفت تو مدیوم کرنر با ماشینش مشکل داره نه که خودش مشکل داشته باشه … مگه اولین فصلیه که میرونه تو f1!!!! اتفاقا سب همیشه تو همچین پیچ ها و کرنر هایی زمان میساخت ( با ترمز گرفتن در حالی که گازو ول نکرده بود عملا ماشینو تا ایپکس هل میداد) و زمان میساخت .این روش سباستین بود . حالا یهو تو مدیوم کرنرها مشکل دار شد !!! نمیشه که …

      • BAHRAM

        9

        3

        Farid
        دوست عزیز اگر ماشینها متفاوت بودن فتل تا الان ۲۰۰ بار مصاحبه میکرد و می‌گفت ماشینم ضعیفتره با این فرضیاتتون به شعور و ۱۳ سال سابقه رانندتون توهین نکنید لطفاً.

      • SebVettel5

        5

        1

        bahram
        شما دارید به شعور فتل و طرفداراش توهین میکنی
        جنابعالی که خودتو یکی از طرفدارای ناندو میدونی ، با اون رادیو ها و مصاحبه هاش تیمو میشست میبرد
        حالا فتل گفته بالای چشمت ابرو نه این آقا فلان و … عددی نیست بخواد همچین حرفی بزنه
        نخیر مشکل فتل نیست مشکل شخص شمایی که میخوای تمام اشتباهات تیم فراری به فتل بچسبونی با اینکار خودتو و تیمت رو بی ارزش نشون نده.

    • Ali n

      11

      6

      چرا توجیحات دوستان در مورد زمان فتل اینقدر متفاوته؟ یکی میگه فتل خودش میلی به زدن زمان بهتر و رانندگی با فراری نداره، یکی میگه توطئه فراری ه و …
      خلاصه برا همه چیز یه توجیه برای راننده محبوبشون دارن ولی کافیه یه راننده دیگه ای باشه هزارتا دلیل میارن که نه اون راننده خودش نالایقه.
      یعنی الان کافیه بود به هر دلیلی لویس نیم ثاتیه کندتر از بوتاس زمان می زد دیگه کل career همیلتون رو منکر میشدن.
      یا همین بحث تازه اختلاف آلبون و مکس.

      بابا بس کنید این همه تعصب رو.

      • THE MINDBLOWER

        14

        4

        خودش تو اسپا گفت تو مدیوم اسپید نمیتونه اندازه شارل تو ورودی سریع باشه. نه انگیزه هست به اون حد و نه اینکه نخاد واسه فراری برونه خیلی ساده شارل سریع‌تره

    • Mahmood.gh

      8

      2

      فرید ب خیلی چیزها بستگی داره ستاپ ماشین هست ک تو تمرینها خود راننده و مهندسهاش بهش میرسن سبک رانندگی هست خود ماشین هست ک ی راننده باهاش راحتتره سن راننده تاثییر داره روحیه راننده هست
      ولی غیر ممکنه تیم از عمد ی ماشین خودش کند کنه اونم وقتی هر امتیاز حکم پول نقد داره واسه تیمها
      سب چند وقتی هست ک افت کرده
      لکلرک واقعا راننده خوبیه
      ولی کسی هم نمیتونه بگه سب راننده خوبی نیست

    • Hamed

      5

      3

      والنتینو روسی گفت ماشین لکرک بهتره و ماشین فتل دستکاری میشه تا کند بشه که فراری دستی دستی خودش رو بدبخت تر از این بکنه و تازه سالی چند میلیون یورو هم به کسی که داره انگولکش میکنه پول بده ؟

  12. Ario

    11

    6

    واقعا چی میشه گفت جز تحسین از لکلرک جوان که با این ماشین ….. فراری
    همچین جایگاهی هنره واقعا دمش گرم پرچمو بالا نگه داشته …
    امیدوارم تو ریس فردا هم لکلرک و هم فتل بهترین خودشون باشن…

    • get f... up SEB

      13

      2

      عزیزان دل دلیل اینکه لکلرک پنجمه اینه که بقیه نتونستن تایمهاشون رو کامل کنن وگرنه احتمالا 7،8یا 9 بود
      البته اینو نگفتم که بگم لکلرک راننده بدیه نه اتفاقا واقعا عالی داره با این ماشین کار میکنه و واضحه که بهتر از فتل ماشین رو درک کرده
      من خودم فتل فنم ولی دوستان بیاین قبول کنیم که فتل یه بی انگیزگی عجیبی داره که نسبت به اتفاقات اخیر میشه بهش حق داد ولی خوب بعضی جاها هم انصافا دیگه نمیشه بهش حق داد چون واقعا بعضی کاراش خیلی اماتورین منم به عنوان فتل فن امیدوارم شرایطش بهتر شه
      اینم بگم فاصله لکلرک و فتل تا حدودی طبیعیه خوب شما تصور کنید این ماشین افتضاح فراری بعد به سبک شما سرهم نشده باشه و از اونجا که به سبک لکلرک نزدیکتره خوب طبیعیه که بهتر از فتل تایم بزنه ولی نه با این اختلاف.
      نمیدونم فقط من این حس رو دارم یا بقیه هم متوجه شدن که فتل یه جورایی به من حس یه ادم نزدیک چهل سال رو میده نمیدونم چرا

      • AliA

        8

        6

        احسنت بر شما ماشین ۲ فصل اخر فراری اصلا با سبک رانندگی فتل جور نیست فتل ی راننده با سبک خاص مخصوص ب خودش هست و خیلی شخصیت دوست داشتنی داره

      • ALEX-ALBON

        5

        2

        مطمعنا اگر اکون او حرکت جیو ویناتزی رو نمیزد احتمالا چارلز بهتر از هشتمی نسیبش نمیشد..حالا تو 8 دور ابتدایی فردا مشخص میشه اختلاف فراری با خودروهای زیرش.حداقلش3 رده میده.

      • siamak

        8

        3

        نه خیالتون راحت . قول داده دیگه تو دیوار نره !
        فقط خدا کنه بخاطر بدآموزی اطرافیان اسپین نشه !!!……..

      • ALEX-ALBON

        3

        1

        Saeedrezaدیوار و خوب اومدی

  13. Erfan

    3

    0

    یه سوال بی ربط
    دوستان من تازه آشنا شدم با اف۱
    این قضیه ریسینگ پوینت و استون مارتین چیه؟ چرا گفتن فتل به استون پیوسته؟ مگه رنگ استون سبز نیست چرا صورتی گذاشتن پس؟ استون توی ردبول هم همکاری کرده؟

    • محمد دنکوب

      6

      6

      اول اینکه ریسینگ پوینت تو فصل بعد اسمش استون مارتینه
      دوم واقعا خوشحالم برای لکلرک که با این ماشین فراری که قابلیت مقابله با آلفارومئو رو نداره تونست پنجم بشه

    • ایرن

      7

      0

      استون الان توی ردبول به عنوان اسپانسر هست ونه بخشی از تیم.
      تیم ریسینگ پوینت الان صورتی چون الان ریسینگ پونت هست و سال دیگه سبز میشه چون اونموقع استون مارتین خواهد بود. قراره ریسینگ پوینت از سال دیگه با عنوان استون مارتین فعالیت کنه و سیاست گذار اصلی این تیم هم خواهد بود.اما تا آخر سال هنوز ریسینگ پوینت هست پس رنگش هم تغییر نمیکنه.

  14. iman

    13

    11

    اختلاف چارلز با راننده دوم واقعا تامل بر انگیزه،یکی بگه مشکل چیه؟سبک رانندگی،خرابکاری تیم،دستکاری و خراب کردن ماشین یا از این به بعد شاید بی انگیزگی،یکی از کاربرا که استاد انشا نوشتن هستن دیروز نوشته بود چارلز فقط تو پیستای مستقیم خوبه و تو پیستای فنی از سب عقبه میخوام ببینم نظر امروزش چیه،البته میدونم که الان داره انشا رو پاکنویس میکنه

  15. ایرن

    10

    5

    از اونجایی که این پیست مطعلق به خود فراری هست و اینکه اکثر تستهای خودروهاش توی این پیست انجام میشه پس باید انتظار داشت خودروهای فراری بیشترین تطبیق رو با این پیست داشته باشند. یعنی باید بهترین عملکرد امسال فراری رو توی این پیست ببینیم.
    حالا فردا اگر اتفاقات عجیب و غریب نیفته میشه مسابقه ی فردا رو معیاری برای جایگاه اصلی خودروی فراری دونست.
    تا اینجای کار که خوب نبودند. فتل کیو دو موند و رتبه ی لکلرک هم با شانسش توی دور آخر و اینکه کسی جز اون زمان ثبت نکرد همراه شد وگرنه احتمالا بالاتر از هفتم نمیشد.
    حالا ببینیم آیا فتل میتونه فردا از کیمی سبقت بگیره یا نه…

  16. Mehryar Salehi

    18

    1

    این چه جای اشتباه کردن بود آقای راسل!! 🤦🏻‍♂️
    به راحتی رده ۱۲-۱۳ رو از دست داد…صرفا تو سکتور یک، بیشتر از ۳ دهم تایمش بهتر بود و در بدترین حالت این عدد به نیم ثانیه میرسید…نه یک دهم! هرچند توقع بیرون کشیدن یک لپ بی نقص اونم هر هفته و انتظار اینکه هر سشن بخواد نیم ثانیه از لطیفی بالاتر باشه شاید عادلانه نباشه اما واقعا این یکی از بهترین موقعیتها بود برای بدست آوردن رده های بالا…تو مونزا اشتباه میکرد انقدر فشار نمیاورد.

    تبریک به شارل، البته خوش شانس بود چون فکر کنم حداقل هرجفت ریسینگ پوینتها رده بهتری بدست میاوردن اما بهرحال انقدر خوب بوده که جایی قرار بگیره که بشه از شانس استفاده کنه…باز آبروی فراری رو یک مقدار خرید.

    مکس هم کاملا بنده رو ضایع کرد :)) دقیقا سکتوری که فکر میکردم ضعیفترین باشه برای ردبول، بنفش زد! هرچی که بود خوبه که دوباره برگشتن به رقابت و فردا امیدوارم تایمهای استینت مسابقه ایی تکرار شه…اما رقابت هیجان انگیز بنظرم از چهارمه تا ۱۴-۱۵ که خیلی ماشینها نزدیکترن بهم…هنر راننده هاست که یک عملکرد بی نقص ارائه کنن و تایر منجمنت خوبی نشون بدن تا دست تیمشونو تو استراتژی باز بزارن.
    سبقت گیری هم اگر بخوایم خوش بینانه نگاه کنیم شاید اونقدر فاجعه نباشه که اکثریت فکر میکنن…یکی به این دلیل که پیچ آخر جزو معدود پیچهایی هست که چند خطی هستش، یعنی میشه بازتر یا بسته تر پیچ رو زد و زیاد زمانی از دست نداد، این شاید بتونه ماشین رو تو خروجی تو موقعیت خوبی قرار بده و یکی هم اینکه تاثیر DRS اینجا بیشتره با این بالچه عقبهای پهنی که دارن…خیلی خوش بینانه هست اینطور دیدن اما امیدوارم همینطور پیش بره.

    درباره سب اما …فکر کنم اگر همین مسابقه روسیه بره جای پرز و فراری هم هالک رو بیاره به نفع هر دوشون باشه.یه سری میکس ها قرار نیست کار کنن دیگه، ظاهرا قضیه سب و فراری هم امسال همینه.نمیشه بین این همه سشن که تا بحال بوده دل به ۱-۲ تا خوش کرد…شاید بره تو یک پروژه جدید قرار بگیره انگیزه مضاعف پیدا کنه و فرمش بهتر بشه، یکی مثل هالک هم تشنه اثبات کردن خودش هست این روزها…اگر مشکلات قراردادی نباشه واقعا این به نفع هر دو طرفه.

    • alireza_h

      5

      3

      چرا هالک؟ فتل و پرز جاشون رو تا آخر فصل با هم تعویض کنن! (البته پیشتر همین ایده رو در مورد فتل و ساینز تا آخر فصل داشتم. اما حالا که فتل قراره بره ریسینگ پوینت؛ چرا مسئولین دو تیم فراری و ریسینگ پوینت جای فتل و پرز رو تا آخر فصل عوض نکنن؟ پرز هم مه سابقه بودن توو مجموعه فراری رو داره و البته برای فصل بعد فعلا که به کسی تعهد نداده! پس به راحتی می‌تونه بیاد تا آخر فصل واسه فراری برونه!)

      • SebVettel5

        6

        0

        علیرضا مگه کشکه
        تا بهت گفتن فصل بعد توی تیم ما نیستی جینگ فنگ بزنی بری تیم دیگه ؟!
        هالک هم هیچ قراردادی نداره

      • Mehryar Salehi

        7

        1

        مثال زدم عزیز جان وگرنه گزینه زیاده.

      • Mehryar Salehi

        6

        1

        Sebvettel5, البته قراردادها تو فرمولا وان نزدیک به همون کشکه که شما میگید.
        لیست زیادی طولانیه، همین فراریش رو بخوایم این ۱۰ ساله اش رو ببینیم، قرارداد کیمی رو کنسل کردن که آلونسو رو بیارن، قرارداد آلونسو ۲ سال مونده بود توافق کردن که ۲۰۱۴ تموم شه، قرارداد ماسا هم ۱+۱ بود که تمدید نشد.

        مشکل اینجاست کسی که باید دست به جیب بشه لارنس هست که الان زیاد براش تفاوتی نداره پرز باشه یا سب، همینه حد ماشینشون.چرا باید هزینه سنگینی پرداخت کنه؟

        اینی هم که بنده نوشتم صرفا یه حالت ایده ال بود چون موضوع کشک بودن قراردادها برای امثال لطیفی و پرز که اسپانسرهاشون بخاطر یک راننده بخصوص با تیم قرارداد بستن، زیاد صدق نمیکنه.

      • SebVettel5

        2

        1

        ممنون مهریار جان بابت راهنمایی و چند مثالی که زدی.

    • Shabneshin

      2

      4

      به نظر من هم بزرگترین مشکل فتل بی انگیزه بودنشه.اصلا فتل بعد از کانادای پارسال کاملا بهم ریخت . بهترین کار همونطور که فرمودید تغییر است و چی بهتر از رفتن به استون مارتین

  17. Ali-seb-max

    4

    6

    تعیین خط جالبی بود برام. هیچوقت فکر نمی کردم برای اینکه وتل به Q2برسه اینقدر خوشحال بشم!!! ولی خب ترجیح میدم تا آخر فصل خودمو درگیر وضعیت وتل نکنم، فراری که رسما یه لگن داده به راننده هاش، وتل هم که با این لگن راحت نیست و نمیتونه کارشو بکنه .یه دید دیگه هم هست که فراری ماشین برابری بهشون نداده، من تا چند مسابقه اول اصلا به همچین چیزی فکر هم نمی کردم، اما الان به نظرم اینطوریه. مقدار خرابی های ماشین وتل رو با لکلرک مقایسه کنین این فصل جالب میشه. پیت استاپ ها و استراتژی ها هم که هیچی…. البته این فقط و فقط یه حدسه. من معتقدم اعتماد به نفس وتل هم شدیدا اومده پایین و اینم خیلی تاثیر گذاره، حالا هم که رسما رفته استون مارتین و من ترجیح میدم بیخیال ادامه فصل بشم برای وتل و مطمئنم فصل بعد نشون میده چه سطحی داره. از وتل که بگذریم، از مسابقه ای که مکس داد هم خیلی لذت بردم، تو مسابقه قبلی نگران بودم که نکنه به خاطر محدودیت مود های موتوری ردبول افت شدید کنه، ولی خب خداروشکر ایندفعه خوب بودن. بالاخره آلبون کاری رو که باید میکرد، کرد. امیدوارم آلبون در ادامه فصل خیلی خوب باشه تا فصل بعد هم بمونه ردبول. یکی از دلایلی که آلبون و گسلی هیچکدوم با ردبول خوب نبودن به نظرم اینه که طول میکشه تا با ماشین مچ بشن، دوست دارم آلبون حداقل فصل بعد هم بمونه ردبول تا ببینیم چیکار میکنه. جلوی همیلتون رو که واقعا نمیشه گرفت برای قهرمانی ،اما امیدوارم مکس بتونه فردا یه اختلاف امتیاز زیادی رو با بوتاس ایجاد کنه برای دوم شدن تو جدول رانندگان.

  18. Muhammad

    7

    3

    هم سب بی انگیزست هم محور عقب همچنان کلافش کرده
    قبول دارم چارلز داره بهتر عمل میکنه اما این اختلاف واقعا تابلوعه

  19. Muhammad

    6

    1

    سب داره کاملا مثل یه پیرمرد رانندگی میکنه
    چت شده مرد ؟ به خودت بیا یکمی
    لابد میترسه ترمزاش بترکن ناموسا حق میدم بهش

  20. AliA

    7

    1

    دوستان خیلی تعجب کردن از فاصله بین لکلرک و فتل دوستان دو ماشین قطعا یکی هست اصلا امسال یکی نیست پارسال ک بود؟؟سب ی راننده فوق العاده هست شکی درش نیست ولی سبک رانندگی خاص خودش رو داره ک اصلا با ماشین های فراری راحت نیست بخصوص اس اف ۱۰۰۰ و اس اف ۹۰بعد هم تایم گیری امروز خراب شد وگرنه لکرک هم بیشتر از ۸ نمیشد

    • Muhammad

      5

      3

      من حرفتو قبول دارم اما قبول کن سب خسته شده هم با تیم جنگیده هم با رقیباش هم با رسانه ها مدارا کرده و هم سه تا بچه قد و نیم قد داره که فکرش درگیر اوناست سب به استراحت نیاز داره من تا حالا ندیده بودم تا تاریخ فرمول یک اینهمه مدت این حجم از فشار رو یه نفر باشه
      باور کن میتونه از مسابقات امسال انصراف بده راننده به جاش بیارن
      عوضش سال بعد با قدرت برمیگرده معتقدم اگه سب رو فرمش باشه هیچکی رقیبش نمیشه

      • AliA

        4

        1

        سب راننده خاصی هست بهتر ک از فراری رفت چون فراری اصلا نمیتونه ماشینی ب سبک فتل بسازه از پارسال داره داد میزنه میگه با سبک رانندگی من جور نیست ماشین حالا ببین سال بعد چ ماشینی بسازن واسش

      • iman

        4

        3

        آقا فرزند کمتر زندگی بهتر🤣🤣🤣🤣

  21. Mehdi.f1.a

    8

    1

    مقایسه الان چارلز و سب مثل مقایسه همیلتون و آلونسو در گذشتس. جالبه خیلی از این افرادی که الان دارن افراطی میگن که چارلز از سب بهتره میگن آلونسو از همیلتون بهتر بوده. دوستان خواهشا وقتی مقایسه می کنید با تعصب مقایسه نکنید. همه جوانب امسال فراری رو ببینید. چرا سب توو مجارستان بهتر بود ولی اینجا چارلز عملکرد بهتر داره. اگه اون پرچم زرد نبود به احتمال زیاد چارلز این جایگاه رو نداشت مثل دو تا سکویی که امسال گرفت. چارلز با این ماشین امسال فراری راحت تره نسبت به سب گرچه که واقعا رانندگی با این ماشین برای هر راننده ای سخته. فراری هیچ وقت احترام راننده هاشو بعد دوران مایکل نگرفته. آلونسو و کیمی و سب نمونه های بارزشن. چیزی که خیلی ناراحت کنندس اینه که هواداران فراری فقط دنبال کل کل بین خودشون و دو دستگی بین سب و چارلز هستن و این باعث میشه تیم فقط پسرفت کنه ولی مرسدس بدون حاشیه کار خودشو انجام میده و نتیجه میگیره.

    • سباستین فتل اسطوره بی تكرار

      1

      0

      كلا اكثر آنتي فتل ها كه تعدادشون زياد هم نيست طرفداران آلونسو يا لكلرك هستند.* ولي اكثر آنتي سب ها طرفداران آلونسو هستند كه كينه ي سب رو به دل گرفته اند در ناكامي هاي مطلق آلونسو در برابر سب. اين دل سوخته اي كه در وجود هواداران آلونسو هست بدجوري اذيتشون مي كنه. من كمتر ديدم طرفداران لوئيز و سب با هم درگير باشن. چون قدر زر، زرگر شناسد

  22. Muhammad

    6

    3

    من نمیدونم چطور همیلتونی که دو سال از سب بزرگتره هنوز تموم نشده اما سب که جوونتره رو تموم شده میدونن بعضی از دوستان؟

    • Amin

      8

      5

      ربطی ب سن نداره
      فتل ب هیچ عنوان انگیزه رانندگی برای فراری رو نداره(تو این مورد هیچ شکی ندارم)
      توصیه میکنم با فتل سال ۲۰۱۵ تو فراری مقایسه کنید!
      این لکلرک سریعتر هست نهایتا در حد ۲ یا ۳ دهم رو میشه در نظر گرفت اما این اختلاف فقط ب خاطر نبود انگیزس
      فتل اصلا رو لیمیت نیست و ب هیچ عنوان نمی‌خواد همه توانشو بذاره یا شاید هم از نظر جسمی کم آورده(البته با توجه به سن گزینه دوم احتمالش کمه)
      یادمون نره لکلرک تایم بهتری نسبت ب ریسینگ پوینت هایی زده که به های کپی از شاسی پارسال مرسدس رو دارن!
      همون ماشینی که خیلیها میگن مناسب سبک فتله و چسبندگی خوبی داره(فقط قسمت عقب نه در کل منظورمه)
      اینکه لکلرک این تایم رو میزنه قطعا نشون دهنده رانندگی فوق العاده عالی و بی نقصشه
      (ی فلش بک هم ب مونزا هفته قبل بزنم
      لکلرک تو استارت بعد از سیفتی کار از دوتا آلفا رومئو تو کفی اصلی سبقت گرفت فقط ب خاطر خروجی خوبی ک از پارابولیکا داشت
      درسته ماشین فراری ناپایداره ولی درصد زیادیش ب خاطر خود لکلرک بود که دی ان اف شد)و فتل هم از نظرم اونقدر از لحاظ فنی و رانندگی کند نشده که چنین اختلافی داشته باشه
      بیشتر برمیگرده ب حالت روحی_روانی
      فراموش نکنیم شخصی مثل لوییز اصلا همسر و فرزندی نداره و تو کار مود ولباسه
      اما فتل داره تو یک خانواده کارشو جلو میبره
      تاثیر زندگی شخصی رو روند کاری لوییز رو تو ۲۰۱۱ دیدیم پس نمیشه خیلی ب فتل خورده گرفت

      • Muhammad

        2

        1

        نظرت منطقیه دوست عزیز

  23. امید نورمحمدی

    3

    8

    من از ته قلبم امیدوارم فردا لکلرک سکو بگیره و سب هم به امتیاز دست پیدا کنه. فراری توی مونزا از همه جهات فاجعه بار ظاهر شد. خرابی فنی ماشین سب و اشتباه هولناک لکلرک در پارابولیکا که واقعا پیچ خطرناکیه.
    درسته مدیران فعلی فراری و در راس اونا “پدر متیا” مستحق بدترینها هستند ولی لکلرک و مکانیکها و عوامل فراری این حقشون نیست که بدترین نتایج نصیبشون بشه. سب هم که مهمان این چند ریس باقیمانده است و هر تک امتیازی هم بیاره برای فراری ارزشمنده. بخصوص با این ماشینی که از سیلوراستون تا امروز مشکل موتوری داره و انواع خرابیهارو توی این چند مسابقه تجربه کرده. الانم که آینده اش مشخص شده و با خیال راحت مسابقه میده.
    اینکه پرچم زرد اجازه نداد استرول و پرز تایمشونو بهتر کنند درسته ولی تایم اول لکلرکم اون تایم واقعی خودش نبود و بنظر من اگر پنجم هم نمیشد حتما ششم میشد.
    پیشبینی من برای لکلرک روی سکو رفتنه تا بعداز این همه افتضاح ببار آمده حداقل مردم عادی و طرفداران فراری یک شب بتونن جشن بگیرند و کمی از بار غم دلشون کم بشه…
    بخاطر خود فرمول 1 و طرفدارانش من فردا با انرژی مثبت برای چارلز و سکو گرفتنش مسابقه را میبینم و یک چشمم هم به سب و عملکردشه تا به رده های امتیازی برسه…
    فورزا فراری…

  24. R.ivi4n2

    6

    2

    یه چیزی خیلی جالبه ریکیاردو سال آخرش که تو رنو میرونه پرز سال آخرش که تو ریسینگ پوینت میرونه ساینز سال آخرش که تو مکلارن میرونه همشون خوبن ولی فتل چون سال آخرش تو فراریه هزارتا بهونه میارن که از عمد خوب نمیرونه و از این حرفا. اگه دارین میگین فتل از عمد نمیخواد امتیاز بگیره یعنی دارین رسما شخصیت ورزشی فتل رو با خاک یکسان میکنین. فتل یه زمانی قهرمان جهان بوده الان دیگه نیست و فرسنگها از او راننده فاصله داره اینو باید قبول کنین.

  25. Mekaeel

    5

    4

    سب چه اتفاقی برات افتاده؟😔
    خدا شاهده گریم گرفته نمیدونم چیکار کنم هر چی میخوام بی خیالش بشم نمیتونم چون واقعا دوسش دارم
    فتلی که با ردبول قهرمانی درو میکرد شده فتلی که چهاردهم میشه و این همه از همتیمیش ضعیف تره
    نمیدونم این پسر چش شده فقط امیدوارم که سال دیگه عملکردش بهتر باشه تا ما طرفدار هاش این همه حرص نخوریم و از بعضی فتل فن هاهم خواهش میکنم که دیگه این توجیه هارو تموم کنن و اون دسته از دوستان هم که به شدت ضد فتلن روی زخم ما نمک نپاشن🙏

    • Muhammad

      3

      2

      همیشه عوامل و شرایط یکسان و ثابت نمیمونن دوست عزیز
      من خودم کشته مرده ی فتلم ولی نمیتونم منکر این بشم که فتل با دوران اوجش فاصله زیادی داره
      اگه بخواد برگرده رو فرم فقط به آرامش روانی نیاز داره

    • iman88

      4

      1

      میکائیل عزیز مطمئنا شرایطش بهتر میشه.با ارامش فکری و امنیت شغلی ،حمایت تیم و ماشینی که خیلی بیشتر مناسبشه مطمئنا شرایطش بهتر میشه.یه چند ریس دیگه این شرایط رو باید تحمل کرد.

  26. siamak

    5

    0

    این سایت همه چیزش خوبه بغیر از اینکه برخی ادمینهای عزیزش کامنتهای ارسالی رو ریز و درشت میکنند و بصورت کاملا گزینشی و سلیقه ای برای انتشار تائید میکنند !؟…
    تعجب برانگیزه که بسیاری کامنتهای افراطی و خارج از چهاچوب ادب در اینجا تائید میشه و رو صفحات سایت میره ! ولی کامنتهای سالم که رعایت ادب نوشتاری در اون لحاظ شده از ادمینهای گرامی نمره قبولی نمیگیرند . مدیونید اگر فکر جانبداری و یا حتی تعلقات ذهنی این عزیزان رو در اینمورد دخیل بدونید ! حتمآ حکمتی درکاره که ما از درکش عاجزیم !…..

  27. Sogoloki

    0

    2

    با اینکه لکلرک پول پوزیشن خوبی گرفته ولی گمون نمیکنم ماشینش دووم بیاره و بتونه پشت سَریا رو دفاع کنه(البته اگه تا آخر مسابقه شانس بیاره و بلایی سر ماشین نیاد :/ )
    تاسف برانگیزه این شرایط فراری و البته این روزهای سب…

دیدگاه خود را بیان کنید