فرمول یک ایران – تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2020 با یک دو مرسدس به پایان رسید و به نظر می‌رسد که حذف شدن پارتی مود هم تفاوت آنچنانی ایجاد نمی‌کند.

تیم فرمول یک فراری هم در پیست خانگی خود عملکرد خوبی نداشت و تیم در جایگاه های 17 و 13 به کار خود پایان داد. سباستین فتل در مرحله اول با درگیر شدن در ترافیک زمانش خراب شد و تصمیم گرفت بدون تمام کردن دورش به پیت برگردد.

خلاصه‌ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2020

مرحله اول تعیین خط

17:20 قبل از آغاز شدن تعیین خط فرمول یک ایتالیا باید یادآوری کرد که این اولین تعیین خطی است که تیم ها اجازه عوض کردن مود های موتوری خود برای تعیین خط را نخواهند داشت. دیگر خبری از پارتی مود نخواهد بود.

17:30 آغاز مرحله اول تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2020

17:30 آلفارومئو، هاس و ویلیامز به پیست می آیند. پس از آن ها هم ماشین های قرمز فراری به پیست می آیند.

17:35 چارلز لکلرک اولین راننده ای است که زمان ثبت می کند: 1:20.970

17:36 چارلز لکلرک به دلیل رد شدن از محدودیت های پیست زمانش حذف می شود.

17:38 همیلتون سریع ترین زمان را ثبت می کند: 1:19.539 والتری بوتاس فعلا دو دهم ثانیه از او کندتر است. راننده های مرسدس نسبت به بقیه فاصله بیشتری با خط های پیست میگیرند تا مطمئن باشند زمانشان حذف نمی شود.

17:41 استرول و گسلی هم زمانشان حذف می شود. راننده ها خط پیچ پارابولیکا را نمی بینند و از آن عبور می کنند.

17:44 زمان آلبون هم حذف می شود. این دومین باری است که زمانش حذف می شود و فعلا پانزدهم است.

17:45 اکثر رانندگان به پیت برگشته اند

17:48 اکون، رایکونن، لکلرک، راسل، جیوناتزی و آلبون همگی به پیست می آیند و ترافیک سنگینی شکل می گیرد.

17:49 ترافیک به وجود آمده دردسر ساز می شود. الکون از رایکونن سبقت می گیرد! در نتیجه این حرکت زمان رایکونن خراب می شود و دورش را تمام نمی کند.

17:49 سباستین فتل درگیر ترافیک شده است و زمانش خراب شد. این یعنی راننده آلمانی در مرحله اول تعیین خط حذف شد و رقابت را از جایگاه 17 شروع خواهد کرد. داوران این موضوع را بررسی خواهند کرد.

17:50 فتل در رادیو:

عجب آشفته بازاری. چرا آلفارومئو از همه سبقت گرفت؟

17:51 پایان مرحله اول تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2020. گروژان، فتل، جیوناتزی، راسل و لطیفی حذف شدند. 

17:52 گروژان در پارابولیکا کنترل ماشین را از دست داد و به همین دلیل زمانش خراب شد.

مرحله دوم تعیین خط

17:55 همان طور که انتظار میرفت رانندگان برای استفاده از خلا پشت سر هم ترافیک ایجاد کردند.

17:55 آغاز مرحله دوم تعیین خط فرمول یک ایتالیا

17:56 باز هم ترافیک سنگینی برای خروج از پیت شکل می گیرد. تمام رانندگان از لاستیک سافت استفاده می کنند.

17:59 بوتاس برای لحظاتی پیشتاز بود تا اینکه همیلتون زمان 1:19.092 را ثبت کرد و 0.4 ثانیه اختلاف باز کرد.

18:03 ترافیک و اتفاقاتی که در مرحله اول تعیین خط توسط اکون، لطیفی و رایکونن پیش آمد پس از تعیین خط بررسی خواهد شد.

18:06 فعلا خبری نیست تا رانندگان برای دور بعدی ثبت زمان آماده شوند.

18:09 با نزدیک شدن به پایان مرحله دوم، 15 راننده به صورت همزمان به پیست می آیند. ریکاردو در اول این قطار است و نمی تواند از خلا کسی استفاده کند.

18:10 ریکاردو در شیکین دوم کنترل ماشین را از دست می دهد و با این اوصاف در جایگاه نهم می ماند.

18:10 پایان زمان مرحله دوم تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2020

18:12 مگنوسن از پیست خارج می شود و برای لحظاتی پرچم زرد داریم.

18:13 به نظر می رسد که مرسدس نیازی به استفاده از خلا پشت ماشین های دیگر ندارد.

18:14 آلبون و ریکاردو با کمی خوش شانی به مرحله سوم تعیین خط می رسند.

18:15 پایان مرحله دوم و حذف شدن مگنوسن، رایکونن،لکلرک، اکون و دنیل کویات.

مرحله سوم تعیین خط

18:18 آغاز مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2020

18:20 همان طور که انتظار میرفت اکثر راننده ها به پیست می آیند.

18:21 لندو نوریس تا به اینجای کار هر دفعه به مرحله آخر تعیین خط رسیده است.

18:21 همیلتون و بوتاس هر دو در حال ثبت زمان هستند و رقابت بسیار نزدیک است.

18:22 همیلتون فعلا جایگاه پول را در اختیار گرفته است: 1:19.068 و بوتاس 1:19.121

18:23 پشت سر آن ها پرز است که 0.6 ثانیه کندتر است و پشت او مکس ورشتپن قرار گرفته است. زمان آلبون دوباره حذف شد. او در آن دور از خلا پشت مکس استفاده میکرد و حالا اصولا باید جلوتر قرار بگیرد که خبر خوبی برای آلبون نیست.

18:24 زمان استرول هم حذف شد.

18:25 مرسدس تصمیم گرفته است که خودش را درگیر ترافیک نکند و خیلی زودتر از بقیه به پیست می آید.

18:26 بقیه راننده ها هم به بوتاس و همیلتون اضافه می شوند.

18:27 والتری بوتاس زمان های خوبی ثبت کرده است. فعلا تمام سکتور هایش بنفش است.

18:28 بوتاس زمان 1:18.956 را ثبت می کند و جایگاه پول را در اختیار دارد تا اینکه همیلتون با زمان 1:18.887 جایگاه پول را پس می گیرد.

18:29 عملکرد عالی مکلارن!! کارلوس ساینز به جایگاه سوم می رسد. نوریس پشت سر مکس ورشتپن در جایگاه ششم است.

18:29 همچنان نزدیک به 30 ثانیه زمان باقی مانده است اما دیگر زمانی ثبت نخواهد شد. استراتژی مرسدس برای فرار از ترافیک به خوبی جواب داد.

18:30 پایان زمان مرحله سوم تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2020

جدول نهایی تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:18.887
2والتری بوتاسمرسدس+0.069
3کارلوس ساینزمکلارن+0.808
4سرجیو پرزریسینگ پوینت+0.833
5مکس ورشتپنردبول+0.908
6لندو نوریسمکلارن+0.933
7دنیل ریکاردورنو+0.977
8لنس استرولریسینگ پوینت+1.162
9الکس البونردبول+1.203
10پیر گسلیآلفاتاوری+1.290
11دنیل کویاتآلفاتاوری1:20.169
12استبان اکونرنو1:20.234
13چارلز لکلرکفراری1:20.273
14کیمی رایکوننآلفارومئو1:20.926
15کوین مگنوسنهاس1:21.573
16رومن گروژانهاس1:21.139
17سباستین فتلفراری1:21.151
18آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:21.206
19جورج راسلویلیامز1:21.587
20نیکولاس لطیفیویلیامز1:21.717

107 دیدگاه

      • Mohammad44

        14

        2

        الان Kh.n میگه شل کرده گندش در نیاد

      • ....kh:n....

        13

        1

        محمد۴۴..
        سلام من سرکاربودم تعیین خط رو ندیدم
        کی شل کرده گندش درنیاد☺
        شمارشگر؟؟
        خداییش اگر سرکار هم نمیرفتم دل ودماغ دیدن این روزای فراریو ندارم خداشاهده…
        امسال آخرین سال سب بافراری هم اینجوری نابود شد😔

      • Mohammad44

        13

        0

        داداش امیدوارم به دل نگرفته باشی قصدم شوخی بود و اینکه امیدوارم جیبت همیشه پرپول باشه

    • benota

      14

      3

      تبریک به هواداران مرسدس به خاطر یک دو و تبریک ویژه به هواداران لوئیز بخاطر ۹۴ امین پول پوزشین
      و همچنین سریع ترین دوره تاریخ فرمول یک بدون پارتی مود

    • iren

      13

      1

      از اولم معلوم بود روی مرسدس تاثیر نداره. بلاخره همه تیمها چنین مودهایی دارند که با مود مسابقه متفاوته. عملکرد خوب مدیران مرسدس این بود که اول از همه از پیت اومدن بیرون که درگیر ترافیک نشن.

    • داریوش

      9

      0

      تبریک به مرسدس و فن هاش
      یه سلامی هم بکنیم به برادر ساینز ، خدا بهش صبر بده
      فکر نکنم مسابقه زیبایی ببینیم ، به نظر شاهد قطاری از ماشین ها خواهیم بود

      • Silver Arrows

        15

        1

        کارلوس یه غلط کردم فراری رفتم خاصی تو هر لحظشه…
        واقعا حتی منم واسه وضعیت فراری ناراحتم.
        PrayForFerrari

  1. Schumattel

    13

    7

    حالا کاری نداریم ب اینکه آقای راسل هم باید قبل اینکه ب خط شروع میرسید خودشو پشت فتل قرار میداد چون همه و از جمله خودش میدونستن ک فتل ازش رد میشه مث پیچ ۲ تا بعدیش ک تو دور آخر تایم گیری ازش رد شد ، ولی فقط میتونم بگم برای اکون متاسفم . فرمول ۱ اومده بهش ی ماشین نسبتا قوی هم دادن ولی هنوز ساده ترین اخلاق و آداب ورزشی رو هم موقع تایم گیری بلد نیس متاسفانه خیلی خیلی دردناکه ک وقتی ی راننده ( کیمی رایکونن ) الکی الکی نه ، واقعا داره سعی میکنه برای ثبت یک تایم سریع و قشنگ اصلا ضایعس و تابلوعه ک داره از اکون سبقت میگیره نمیدونم رو چ حسابی راهشو میبنده انگار فقط خود تحفش داره تایم میزنه هیچکی دیگه هم نیس . اینجا مسابقه اصلی نیس اینجا تایم گیری هس ک یک سری قوانین داره و عملکردش مث پرچم آبی هس یجورایی یعنی وقتی میبینه ی ماشین واقعا ازت سریع تره و داره کاملا ازت رد میشه خب باید راه بدی ک بره بدبخت دورشو بزنه . در نهایت اینکار واقعا احمقانه و بچه گانه باعث شد نه راسل ، نه رایکونن و در نهایت فتل تایمشو بهتر کنه . واقعا تاسف باره .
    تبریک ب کارلوس ساینز جونیور برای کسب رده ۳ و ب تیم بنز و طرفداراشم تبریک میگم . ماشینشون مث همیشه بی نقص و عین ی F16 کار کرد . واقعا ماشین خارق العاده ای داره .

      • Mohammad44

        4

        2

        آقا اینجا جاش نیست ولی اف ۲۲ قطعا بهتر از اف ۳۵ هست شاید اف ۳۵ از نظر راداری برتری داشته باشه ولی اف ۲۲ یه جنگنده تمام عیاره

      • iren

        3

        1

        و شایدم تاندربولت

      • iren

        4

        0

        محمد آقا اف22 از نظر رادار هم برتره. اف22 سال 2005 حتتما تا الان ارتقاهای زیادی داشته. منتها فرقش اینه که لایتنینک مولتی رول هست ولی رپتور نیست. رپتور هم از نظر برد هم از نظر تسلیحات قابل حمل هم از نظر رادارگریزی و راداری و … برتر از لاتنینگه. اما فقط تاندربولت رو عشقه خخخ

    • 𝓔𝓵𝓲𝓪𝓼

      5

      5

      schumattel
      با تمام احترام، اوكون هيچ خطايى مرتكب نشد.
      تو پيست هايى مثل مونزا، اسليپ استريم و توو خيلى تأثير گذاره، به خاطر همين هم تمام رانندگان دنبال اينن كه از هم توو بگيرن؛
      ولى اين دليل نمى شه كه به راننده جلوييت بچسبى و با اسليپ استريم تو كواليفاينگ بخواى ازش سبقت بگيرى و دور راننده جلويى را خراب كنى.
      خطاى اصلى رو رايكونن و راسل كردن كه چسبيده بودن به اوكون.

      • Schumattel

        3

        4

        سلام . اولا ک هر راننده ای ک طرفدارش بودید رو بهتون موفقیتش رو تبریک میگم ، دوما ، نگاه کردن این قضیه از دید اکون کار عیجبی هس ! چون خیلی هم دلش نمیخاس ک بقیه راننده ازش رد شن ! شما ک میگی رایکونن و راسل و فتل پشتش هستن خیلی هم بهش چسبیدن ، والا ما هم آنچنان ندیدیم ک اکون بهشون راه بده ک برن ! قبل شروع تایم گیری سرعت خود اکون پایین بود نه رایکونن و تا میخاستن ازش رد بشن تند میشد ، تو تایم گیری آخرم رایکونن ۳ بار ، ۳ بار تلاش کرد از اکون رد بشه ، جناب اکون خودش راه نداد و راسل هم ۲ بار تلاش کرد از رایکونن رد شه ، بنابر این خب نهایتا همه پشت اکون افتادن 🤷‍♂️ تکلیف خودش با خودش معلوم نبود

      • 𝓔𝓵𝓲𝓪𝓼

        3

        3

        احتمالاً شما بيش تر از داوران، قوانين رو بلديد.
        داوران همين الآن اعلام كردن كه اوكون خطايى مرتكب نشده.

  2. Lecrec_fan

    12

    0

    یعنی یه روزی میشه این تایم های افسانه ای زده شه توسط تیم دیگه ای؟
    جفت مرسدس ها فوق العاده بودن؛ ما روز یکشنبه هم بوتاس روز شنبه رو میخوایم. به همین یه زره ادرنالین هم راضی هستیم.
    به امید مسابقه پر هیجان و سبقت

  3. Mahmood.gh

    13

    0

    چقدر تاثیری داشت مد کوالی برداشتن
    روی تنها تیمی ک تاثیر نداشت مرسدس بود
    همه تیمی تو اوت لپ رسما چنگ داشتن فقط واسه مرسدس هیچ فرقی نداشت بعد از اون مسخره بازی تعیین خط پارسال مرسدس ب این نتیجه رسید و ماشینی ساخت ک واسه خودش زودتر بیاد بیرون و این چیزها واسش مهم نباشه

  4. mohammad

    12

    4

    تنها چیزی که ناراحتم کرد این بود که دلم میخواست رکورد سریع ترین دور تاریخ دست کیمی بمونه ولی خوب دست لویس میمونه و فکر نکنم تا سال ها کسی بتونه این رکورد رو بزنه
    تبریک به لویس و طرفداراش

      • AhmadSnt

        3

        0

        داداش چه حرفیه که میزنی؟واقعا حیف نیس که زحمت دپارتمان طراحی و عملکرد پرسنل زحمتکش تیم رو نا دیده میگیری؟اصلا حیف اسکودریا تراکتور نیس که فراری رو بهش می چسبونی؟😂😂

    • Patrick

      6

      3

      امسال ،نبود ( به منزله ضعف) فراری مسابقات رو بی هیجان کرده …
      و باید گفت به افرادی هم که طرفدار ردبول هستند مخصوصا مکس، ( با وجود مصاحبه هایی که داشته ) ماشین ردبول ماشین بدی نبوده که مکس اینقدر قدرت مرسدس امسال نبود ( به منزله ضعف) فراری مسابقات رو بی هیجان کرده …
      و باید گفت به افرادی هم که طرفدار ردبول هستند مخصوصا مکس، ( با وجود مصاحبه خایی که داشته ) ماشین ردبول ،ماشین بدی نبوده که مکس اینقدر عملکرد لوییس رو روی داشتن فقط ماشین مرسدس میدونه…
      یک غربالگری امروز نشون داد مکس هم شایسته ی بهترین ها نیست ( از لحاظ اینکه بهترین ماشین رو اگر بهش بدن )

      • 33🦁Ali

        8

        4

        Patrick
        شما الان أمدین مکس تخریب کنید..
        آره شما درست نگرش می کنید ماشین ردبول در حد مرسدس هستش فقط این لوئيس و بوتاس هستن که اینقد فاصله ایجاد می کنن با مهارت فوق العادشون.
        دوست خوب اول فصل مگه ندیدی راننده های مرسدس از این ماشین ذوق زده شده بودن که تا حالا ماشین به این کاملی نداش
        ما هیچ وقت مهارت لوئيس زیر سوال نمی‌بریم چون در کنارش بهترین ماشین پیست دارن با اختلاف.
        ماشین ردبول مگه چقد اختلاف داره با ماشینای بعدی.؟

  5. mahyar

    14

    1

    حاجی با همین مود ها اینا تایم رو جابه جا کردن فردا چقدر خنده دار بشه مسابقه . ی حس بهم میشه تا خود نفر سوم هم لپ میشه .

  6. iman88

    12

    3

    عجب تعیین خطی بود.پشت سر مرسدس راننده ها دارن گوشت همو به دندون میگیرن.
    یه ایول هم به مک لارن و راننده سال اینده فراری.
    و بازم سب تو مونزا قربانی یه شیر تو شیر دیگه شد.بعیده اوکون پنالتی نگیره،نزدیک بود جوری کیمی ادبش کنه که تا ریس فردا بقایاشو از تو پیست جمع کنن.
    کلا تعیین خط توپی بود اما بحث ریس و سرعت مسابقه ای تیم ها جداست.فردا احتمالا کلی این رده ها جابه جا میشن.به امید یه ریس جذاب

    • iren

      9

      1

      مکلارن داره نشون میده داره کارای خوبی میکنه و پیشرفت چشمگیری داشته البته بدون کپی کاری.
      امیدوارم ویلیامز هم از مکلارن یاد بگیره و یه تکونی به خودش بده. واقعا جدا از اینکه طرفدار کدوم تیم هستیم اینکه اسمهای بزرگ در این ورزش افت کنند چیز جالب و جذابی نیست و خوب بودن مکلارن در امسال به من بعنوان یک تماشاگر حس خوبی میده.

  7. siamak

    18

    1

    چقدر خوشحال شدم که مکلارن این تیم با اصالت و پرافتخار دوباره داره به روزهای خوبش نزدیک میشه ، ولی متاسفم برای ساینز که بد موقعی فریب رنگ قرمز فراری رو خورد . پیش بینی اینکه سالهای طلائی کریرش خراب بشه مشکل نیست … و واقعا متاسفم برای استعداد چارلز که باید به اجبار و ناخواسته سرکوب بشه !

      • siamak

        9

        0

        ظاهرآ اسپانیائیها درک درستی از موقع شناسی و استفاده درست از زمان مناسب حداقل در فرمولا وان ندارند !
        اون از آلونسو که جابجائیهایش در بدترین زمان ممکن بود ، اینهم از ساینز که دقیقآ زمانیکه مکلارن رو به رشده تیمش رو با تیمی داره عوض میکنه که پله های تنزل رو با شتاب طی میکنه ! دریغ ….

  8. Amir Bagheri

    10

    1

    سلام.
    تبریک به مرسدس، لوئیس، والتری، مرسدس فن‌ها، لوئیس ‌فن‌ها و والتری ‌فن‌ها.👌🏻
    همچنین تبریکی جداگانه بابت زدن رکورد ترک توسط لوئیس.(اگر اشتباه نکنم)👌🏻
    و تبریک به کارلوس ساینز که ۰/۸ ثانیه سریعتر از سرجیو‌ در رده‌ی سوم خواهد ایستاد.👌🏻

  9. Mahmood.gh

    10

    0

    فردا ریس خوبی و قشنگی میشه
    مکس از ردیف سوم باید شروع کنه
    تیم های میانه هم رقابتشون قشنگ میشه
    بوتاس هم شانس بردن مسابقه داره
    این وسط حیف کارلوس ساینز ک سال دیگه باید تو اون ماشین بشینه

  10. Reza.MC

    11

    0

    هر بار فکر می کنیم اوضاع بدتر از این نمیشه فراری یه چشمه جدید نشون میده. آفرین بر استراتژیست های فراری که هنوز نفهمیدند دور تمیز داشتن مهمتر از توو گرفتن است.
    تبریک به ساینز و کلاهمون رو به احترام مرسدس بر میداریم. باید به عنوان متن اضافه کرد “با توو یا بدون توو، فرقی نداره.”

    • ALEX-ALBON

      6

      7

      استراتژیستهای تیم فراری رو ول کنین..اونا ک تکلیفشون گرفتن یه حقوق بیزحمته
      یه صحنه مکانیکهای گاراژ فراری رو نشون داد..دادا اینا چقدر سنگین وزنن؟؟؟؟؟ انگار پول م-ف-ت ساختشون

      • siamak

        13

        5

        پیشنهاد شما برای لاغر شدنشون چیه ؟!… رژیم غذائی یا لایپوساکشن ؟
        برادر عوض اینکه در مورد هیکل افراد گاراژ فراری هم اظهار نظر بفرمائید ، یه کم به گرفتاریهای آلکس خان آلبون بپردازید !
        ماشالله شما در مورد همه چیز صاحبنظرید بزنم به تخته . از سوخت موشکهای اتمی گرفته تا تاثیر پاره شدن ! لایه اوزون روی آب و هوای شاخ آفریقا !

  11. بیژن

    17

    4

    ۹۴ پل پوزیشن اسطوره رو تبریک میگم .
    همچنین ۷ پل پوزیشن تو خونه رقیب
    همچنین شکستن رکورد پیست .
    به قول شاعر : تو محشری ؛ تو یه افسونگری 😂😂😂
    با پارتی مود یا بدون پارتی مود لوئیز اوله، تامام .👑🌟🌟🌟🌟🌟🌟👑

  12. a Ferrari lover

    7

    3

    الان ساینز چه حسی داره سال دیگه باید تو ماشینی اینجا مسابقه بده که قهرمان 4 دوره دنیا هر چی زور زد نتونست باهاش به q2 برسه پسرفت بزرگیه نه!

  13. م.یوسفوند

    7

    4

    مرسدس با پارتی مود یا بدون اون فرقی نمیکنه با اختلاف بهترین خودرو فصل رو داره و هیچ نیازی به پارتی مود و tow نداره،
    رایکونن واقعا بدون فکر داشت از خلا رنو استفاده میکرد،تو تعیین خط رفت واسه سبقت ،😬😬 و زد تایم فتل رو هم خراب کرد.
    با توجه به رده پنجمی ورشتپن الان بهترین فرصت واسه ساینز که بره رو سکو

    • ALEX-ALBON

      6

      8

      داداش تقصیر اوکون بود نه کیمی.. کیمی داشت دور خوبی میزد
      و بازهم این غرور بیجای اوکون
      مرسدس دقیقا واسه همین جاه طلبی کاذبش نخواستنش و ردش کردن رفت.

      • Mahmood.gh

        9

        4

        چ ربطی ب اوکن داره اخه اوکن هم دور خودش میزد
        و مثل بقیه بود توی اوت لپ
        این مشکل پارسالم بود
        پارسالم اگه یادت باشه خیلی ها اصلا ب تایم زدن واسه دور اخرشون نرسیدن

  14. 33🦁Ali

    7

    2

    ماشین ردبول تو مستقیمی کند بود این از تمرین اول نشون داد حالا این پارتی مود واقعأ بدجور به ضررشون تو تعیین خط تمام شد فاصله 1دهم با مک‌لارن زیاد هست یا انتخاب مود یا بال جدید عقبشون مشکل ساز شده حالا ببینم دورای مسابقه ای چه میشه شاید این مود بهتری باشه نسبت به تک دور واسشون برای مدیریت بهتر با موتور و لاستیک.
    فردا مهم هست فقط.

  15. Mahmood.gh

    11

    2

    تو کیو وان مرسدس با مدیوم تایم یک و دو زد
    رسما قدرت نمایی کردن
    رسما گفتن آقا این مد کوالی ک برداشته شد واسه ما ک فرقی نداره خودتون ب مشکل میخورین ن ما

  16. Behrooz

    3

    1

    ما اخر نفهمیدیم این محدودیت فقط برای تعیین خط هست یا مسابقه ، ایا با همون مود موتور تعیین خط باید کل مسابقه رو برن یا میتونن مودهارو تو مسابقه عوض کنند .

  17. mehdi vettel

    15

    0

    فقط عملکرد مکلارن تحت مدیریت آندرس سیدل داره نشون میده یه مدیر خوب باعث چه تحولی که در تیم نمیشه
    صرفا جهت یاداوری مکلارن با سیدل ظرف یک و نیم فصل از رقابت با ویلیامز در اواخر فصل 2018 به گرفتن سومی تو تعیین خط ایتالیا در سال 2020 رسیده

    فراری هم تحت نظر آریوابینه هر فصل پیشرفت میکرد که اقای موفرفری تو تیم بعد از فوت مارکیونه جنگ داخلی درست کرد و کل تیم رو بهم ریخت و ظرف 1.5 سال ماشینی که هر مسابقه برا پول رقابت میکرد رو تبدیل به ماشینی کردن که به زور میره Q3

    • Reza.MC

      5

      0

      صد در صد موافقم. ولی گفتید میره Q3؟؟؟ کِی؟ کجا؟
      من فقط موندم برخی دوستان به چی فراری دل خوش کردند که منتظر سومی تیمی در پایان فصل هستند.

  18. Jingoozz

    7

    14

    امیدوارم فردا تو استارت، فتل به جیوو نزنه چون فتل نشون داده استارتهای نامطمئنی داره برعکس کبیر که اصلاحا بین راننده ها به Control Freak معروفه و تسلط مثال زدنی ای تو استارتهای انفجاری داره…

    • Mahmood.gh

      12

      3

      بیخیال بابا جیوو کبیر تا حالا مرحله دوم کیو دو ندیده
      بعد تو نگران قهرمان 4 دوره جهانی ک ریس جیوو کبیر خراب نکنه😂😂😂😂
      حالا مثلا بهش بزنن یا نزنن چ فرقی واسه جیوو کبیر داره مثلا بهش بزنن سکو ازش گرفته میشه

      • Jingoozz

        6

        6

        عزیزم ابتدا تشکر برای توجهتون به کبیر بودن جیوو…
        سپس عارضم به حضورتون که Q2 مرحله اول دوم نداره ، ثالثا تو نه و شما !
        *

      • Mahmood.gh

        5

        0

        الان ناراحتیت بخاط تو یا شما خطاب کردنته اوکی من معذرت میخوام از شما
        یا اینکه بهتون یادآوری شد اونی ک نگرانشی قهرمان چهار دوره جهانه و حتی توی توهم و خیال هم با جیوو شما قابل مقایسه نیست؟

      • Mahmood.gh

        6

        0

        بنظرم بیشتر نگران این باشین ک مثل هفته قبل خودش مسابقه خودشو خراب نکنه

  19. امید نورمحمدی

    14

    13

    “لوییس همیلتون :سریع ترین مرد در تاریخ فرمول 1 ”

    رکورد شکنی همیلتون و اختلاف ناچیز بوتاس با او و سوم شدن ساینز در کنار موفقیتهای رنو و مک لارن و ریسینگ پوینت و گسلی و نمایش نا امید کننده آلبون و روز عادی مکس در تعیین خط مونزا حاوی نکاتی است که اکثر کاربران گرامی به آنها اشراف دارند.
    فراری اما شکست خورده بزرگ در خانه بود. جدای از ماشین کند و بد قلق ضعف در مدیریت و آشفتگی در استراتژی و خودخواهی و … مزید بر علت این شکست تحقیرآمیز بود. هیچ همکاری و اتحادی در اردوی قرمزها دیده نمیشد. حتی توانایی محاسبه درست زمان خروج ماشین در خطر هم در این تیم وجود نداشت. سب را در ترافیک دیوانه وار مونزا بیرون فرستادند بدون اینکه امکان استفاده از خلا همتیمی را داشته باشد! این تصمیمات اگر عمدی نباشد فاجعه بارتر است. هرچند که در بهترین حالت هم مکانی بهتر از14 یا 15 برای سب نمیتوان متصور شد ولی شاید حضور او در مرحله دوم تعیین خط میتوانست لکلرک را راهی مرحله بعد کند. تیم اگر انگیزه و باور داشته باشد تمام تلاشش را برای کسب حتی یک رده بهتر میکند. بنظر میرسد در اردوی فراری هیچکس به هیچ چیزی از این تیم باور ندارد! آنهم در خانه ای که آنرا معبد سرعت میدانند! خبری از سرعت نبود….
    ساینز با کسب مکان سوم بعداز بوتاس که چسبیده به پادشاه این روزهای فرمول 1 دوم شد عملا نشان داد که برای وینگمن بود به فراری نپیوسته است. شماره 55 مک لارن از هفته پیش تا امروز با مصاحبه ها و گفتگوها اعلام کرد برای رهبری تیم فراری آماده است! نبرد فصل آینده لکلرک-ساینز میتواند جذاب باشد اگر ماشینی متوسط در اختیارشان قرار گیرد…
    عدم راهیابی دو ماشین فراری به مرحله سوم تعیین خط در مونزا بعداز حدود 36 سال خود بنوعی تاریخ سازی است! ربوده شدن تک تک رکوردهایی که در فصل 2018 برای فراری ثبت شده بود توسط همیلتون هم تاریخ سازی است! این فصل کرونایی فصلی تاریخی برای فراری و مرسدس است.

  20. 𝓔𝓵𝓲𝓪𝓼

    8

    3

    با احترامبه دوستانى كه ميگن اوكون بى اخلاقه و خطا مرتكب شده، اوكون هيچ خطايى مرتكب نشد.
    تو پيست هايى مثل مونزا، اسليپ استريم و توو خيلى تأثير گذاره، به خاطر همين هم تمام رانندگان دنبال اينن كه از هم توو بگيرن؛
    ولى اين دليل نمى شه كه به راننده جلوييت بچسبى و با اسليپ استريم تو كواليفاينگ بخواى ازش سبقت بگيرى و دور راننده جلويى را خراب كنى.
    خطاى اصلى رو رايكونن و راسل كردن كه چسبيده بودن به اوكون.

  21. بیژن

    6

    0

    ولی الان حال ردبول مخصوصا هورنر و مارکو دیدن داره .
    یه جور با افتخار میگفتن ما باعث برابری مود تعیین خط و مسابقه بودیم که انگار شق القمر کردن و قراره پول پوزیشن رو بگیرن .
    فاصله نیم ثانیه ای تو پیست قبل رو رسوندن نزدیک به یک ثانیه . اگه فردا هم همینطور باشه عملا خودشون باعث پست رفت خودشون شدن .
    درحالی که داشتن نزدیک میشدن به مرسدس وفاصله کم میشد ؛ یهو این همه زحمت رو پر دادن .
    امیدوارم تو مسابقه نزدیک تر باشن .

    • Mahmood.gh

      4

      1

      بیژن حال الان هورنر خریدن داره اینو باهات موافقم بد
      ولی اگه یادت باشه ریس دوم بریتانیا هم مکس تایم گیری مثل امروز کار کرد
      شاید ب قول دوست خوبمون علی ی چیزی این وسط ردبول داره و دقیقا درست گفتفردا همه چیز مشخص میشه

      • بیژن

        2

        1

        اونجا فرقش این بود مرسدس بدجور با لاستیک مشکل داشت ولی اینجا نه مشکل لاستیک نداره .
        مگه یه اتفاقی بیوفته که تیم های دیگه مسابقه رو ببرن .
        ولی یه چیز جالب بعد تعیین خط رو تابلو یه لحظه زدن ۹۰ پیروزی لوئیز ،عوض ۹۴ پل پوزیشن
        نمیدونم دیدین یا نه ،البته این گرافیک ها اماده است ؛احتمالا اشتباهی زدن ؛یارو پشت کامپیوتر هل کرد ،با دور عالی لوئیز 😂😂😂😂

دیدگاه خود را بیان کنید