فرمول یک ایران – مکس ورشتپن راننده ردبول بعد از گرندپری ابوظبی و اعتراض مرسدس، این اتفاق را امری عادی در این فصل دانست.
سیفتی کار انتهایی مسابقه هرج و مرج و هیجان زیادی به مسابقه آورد. این درحالیست که همیلتون با آرامش به سمت هشتمین قهرمانی حرکت می کرد. ردبول و مکس استراتژی تعویض لاستیک به سافت را انتخاب کردند ولی مرسدس و لوئیس تصمیم گرفتند در پیست بمانند.
در ابتدا مشخص نبود مسابقه دوباره شروع می شود یا نه اما طی تصمیمی عجیب و بحث برانگیز ماشین های بین دو رقیب را آن لپ کردند و اجازه مسابقه مجدد در دور آخر دادند. مکس با استفاده از لاستیک نو و سریع تر توانست از لوئیس عبور کند و برای نخستین بار قهرمان شد.

مایکل شوماخر و مکس ورشتپن
بر اساس قانون ۴۸.۱۲ و ۴۸.۸ دفترچه قوانین مرسدس دو اعتراض به فدراسیون جهانی انجام داد. یکی از آنها مربوط به اجازه ندادن به همه ماشین ها برای آن لپ کردن خود است و دیگری قرار گرفتن و حتی جلوتر زدن از لوئیس هنگام خروج سیفتی کار بود.
مکس در این مورد گفت:
چیز زیادی نمی شود گفت. فکر کنم این اعتراض خلاصه ای از اتفاقات فصل را نشان می دهد.
کریستین هورنر مدیر تیم ردبول از اعتراض مرسدس بیان کرد:
از این اتفاق ناامید شدم اما به فدراسیون جهانی اعتماد دارم.
هنگام خروج سیفتی کار هیچکدام از رانندگان دوست نداشتند توسط دیگری شکار شوند و قهرمانی را از دست دهند. ورشتپن با برتری محسوسی که در لاستیک داشت توانست به راحتی از لوئیس رد شود.
مکس ورشتپن همچنین تایید کرد که برای فصل 2022 فرمول یک، از شماره 1 بر روی خودرویش استفاده خواهد کرد.


یک خبر هم بگم مکس فصل بعد با شماره 1 مسابقه میده
خیلی دوس داشتم مرسدس هم تو این مدت شماره 1 بزنه ولی خب نزدن
ولی حالا که مکس زده به نظرم دیدن شماره 1 تو مسابقات جذابه
خدا وکیلی ردبول باید به نوعی لطف و تصادف به موقع نیکولاس لطیفی رو جبران کنه !
حالا دیگه اینکه بخوان براش یه ساعت رولکس بخرن ، یه آیفون توپ بهش بدن یا چندتا سکه بهار آزادی ، این دیگه بستگی به مرام و معرفت هلموت مارکو داره !!!…
مثل اینکه بهش پیشنهاد دادن که تا اخر عمرش مجانی از محصولات ردبول میتونه استفاده بکنه
اشتراک مادام العمر ردبول بهش دادن 😑
در مورد عدم پیت استاپ مرسدس لطفا دقیق بنویسید، وقتی سیفتی کار اومد لوئیس ورودی پیت لین را رد شده بود و مکس فرصت داشت و مورد دوم اگر قرار بر راه دادن ماشین های ان لپ شده بود بایستی در دور مثلا ۵۳ که سیفتی کار اومد در دور ۵۵ اعلام میکردن که حداقل لوئیس و مرسدس هم میرفتن پیت استاپ اینجوری نیست مرسدس و کادرش دست رو دست بزارن ولی در هر صورت مکس قهرمان شد ولی نه در این مسابقه چون نه استارت خوبی داشت نه رانندگی ایده ال این مسابقه ابوظبی را میگم و برای لوئیس مینویسم lost but won چون واقعا با مدیریت اون تایر رقیبت پیت استاپ بره با سیفتی کار مجازی باز نتونه برسه ولی اخرش خودشون برات بازی را در بیارن هیچی ولی یه موردی هم هستش اگر واقعا حق را به حق دار بدیم بایستی در ابتدایی بازی لوئیس پوزیشن را میداد به مکس و جریمه داشت به نظرم که خارج از پیست لوئیس رفت، طرفداری به هر قیمتی ارزش نداره ولی واقعا اگه جریمه اعمال میشد بهتر و هیجانی میشد نه اینکه قانون عوض کنن و بگن برنده عوض شد …
لطیفی ثروتمندترین راننده کل فرمول یک هست!!!!!! پدرش مولتی میلیاردر (به دلار نه تومن خخخ) هست و در واقع خانواده لطیفی از خانواده استرول که صاحب یک تیم فرمول یک هست هم پول دارتره !!!
ساعت رولکس و ایفون و سکه براش مثه جوک میمونه داداش 😂😂
داداشم با پول باباش اومده تو فرمول یک من فک کنم 2022 که ترکیبا اومده بیرون هیچی 2023 یا 2024 لطیفی میاد ردبول
البته اگه عمری واسه خودش و ما باشه
ولی اسپین تو ماشین ردبول حتما میکنه و کاش لوییس اون موقع ببره بعد بیاد مرسدس با راسل و همینطور تکرار بشه
اگه کسی فهمیدچی گفتم و موافق بود لایک کنه اگرم مخالف بود که ددیس بکنه
آنان که غنی ترند ، فقیرترند !
لطیفی که هیچ وقت قهرمانی نمیاره و فقط میتونه تو رزومه خودش داشته باشه که تو سرنوشت قهرمانی رانندگان فرمول یک تاثیر مستقیم داشته و بهش افتخار کنه.این فصل اوایلش عملکرد خوبی نداشت،اواسط فصل مقداری پیشرفت داشت ولی باز هم افت کرد تا جایی که ریس آخر(اونم بد موقع)کنترل ماشین از دستش خارج شد.اونهمه که نیکیتا مازپین رو مسخره میکردن و سوژه فضای مجازی شده بود تونست ضعف هاش رو برطرف کنه.
تشکری نیاز نیست این اتفاقات تو هر مسابقه ای رخ میده.ولی اتفاقی که برای لوئیس تو ۲۰۲۱ افتاد مشابه ش سال ۲۰۰۷ بود و اونجا هم حقشو خوردن.خیلی دوست دارم رقابت لکلرک و همیلتون رو برای سال بعد ببینم اما نه مثل امسال و همینطور مایکل مسی هم آدم بشه.
برای فصل بعد اگه فراری هم جزو مدعی ها باشه رقابت های تعیین خط بین راسل و شارل و لوئیس دیدنی خواهد بود.
لطیفی گفته من بهاری نمیخوام.باید حتما امامی 86 باشه😜
حالا نوع کادوش فرقی نمیکنه ، فقط منظورم این بود که یه موقع حق این طفلک ضایع نشه !
بهش سکه میدن ، اونم بهار آزادی
آزادی آزادی ….
شک نکنید راننده آینده ردبول هست نیکولاس البته اینم یک اتفاق مسابقه ای هست ولی قطع بدونید یجور دیگست این اتفاق و جالبتر اینکه هلموت مارکو میگه رییس جدید می آید.
لطیفی که خیلی پولداره، باباش چندین میلیون دلار خرج کرده تا تو فرمول یک باشه، پدرش از لارنس استرول هم پولدار تره. این چیزا براش اسباب بازیه
خب خریده که اعتماد داره
درسته که با سوپر شانس قهرمان شد، ولی با نداشتن شخصیت قهرمانی میخواد چیکار کنه؟
همون کاری که قهرمان شما این چند سال کرد
خداروشکر لطیفی یکاری کرد که طرفدارای همه راننده ها بجز ما طرفدارای لوییس یکم دلشون خنک شد اینهمه سال سوزش اگه یکسال دیگه ادامه پیدا میکرد معلوم نبود چه آتیشی بپا میشد خخخ خوش باشین ولی بقول فرزانه ای طلا تو مشت لوییس بود طلا مال لوییس بود حقش بود خخخ
لوییس همیلتون شخصیت قهرمانی نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بیخیال …
الان البون وبوتاس و ساینز وجه رو دارن ولی چیزی که ندارن قهرمانی هست پس …
یادمون باشه قهرمانی برایند کل مسابقات فصل هست ونتیجه یک ریس نیست
این شانس هم که در موردش حرف زدید توی ایمولا و سیلوراستون و سوچی و مجارستان خیلی خیلی به لوییس کمک کرده پس اگه قهرمان میشد باید ملت میومدن زیر پست می نوشتن قهرمان شانسی(ببخشید سوپر شانس) ؟؟؟؟
یعنی ماذا فاذا واقعا
مهدی Drs ایمولا به مراتب مکس ورشتپن شانس بیشتری آورد نسبت به لوئیس سوچی هم ورشتپن خیلی بیشتر به نفعش شد تا ورشتپن در شرایط عادی مرسدس باید ۱_٢ میکرد و ورشتپن هم نهایتا سوم میشد اما با داشتن پنالتی و از آخر شروع کردن اومد دوم شد تو سیلورستون مقصر ۱۰۰درصد لوئیس نبود همونطور که دور اول بود و کارشناس های زیادی گفتن برخورد مسابقه ایه اما عواقب اون برخورد دیگه بحثش جداست.مجارستان بود که ورشتپن قربانی اون تصادف زنجیره ای ناخواسته شد.نه فقط ورشتپن بلکه خیلیای دیگه هم مجارستان رو از دست دادن.
اما هر چی که هست تبریک بهتون😉
و همین طور به دوستان طرفدار مرسدس برای سازندگان تبریک میگم.
و مهندسان کنار پیست و کارخانه که مزد زحماتشون رو گرفتن.
چی بگم والا … دیدگاهتون با من فرق داره
خب موهاشو میبافه گوشواره میندازه و دامن هم میپوشه
سلام به همه دوستان
بعد مدتها امدم تو سایت، تنها به این دلیل که قهرمانی مکس رو به طرفداران این راننده فوقالعاده تبریک بگم مخصوصا Ali🦁33 چون میدونم طرفدار دواتیشه مکسه.
قهرمانی فابیو هم تبریک میگم شاید بگید خیلی وقته ازش گذشته ولی چیکار میشه کرد سربازیه، بازم خداروشکر یک سالش گذشت و نصفی دیگهش مونده.
❤دوستان لذت ببرید از موتوراسپورت.❤
آرزوی سلامتی و شادی برای تک تک دوستان سایت علیالخصوص ادمینها
دیدن این کامنت شما باعث خوشحالیه.یک مدت فعالیت نداشتین و این باعث میشد فکر کنم به ویروس کرونا مبتلا شدین و…😔
فکر کنم آخرین کامنت شما برای گرندپریکس ترکیه سال ۲۰۲۰ بود
خوشحالم که سالم هستین و امیدوارم موفق باشین.
Hassan mohebbi
فدات داداش انشاالله که همیشه سلامت و پایدار باشی با مرام✌️.
سلام به آقا حسن گل
امیدوارم شما رو هم مثل سید بعد یک مدت دوباره داشته باشیم اینجا
اگه همیلتون برای بار هشتم قهرمان میشد
جورج راسل برای سال پیش رو فشار خیل کمتری از جانب تیم داشت
ولی حالا که هشتمین قهرمانی همیلتون دغدغه شده براشون
راسل قربانی خواهد شد و این هم تقصیر هم تیمیش لطیفیه 🙂
به نظرم دیگه بسه همیلتون به اندازه کافی جام داره
این دیگه خیلی زیاده خواهیه در اونصورت آلونسو و رایکونن و باتن ا
اینا اگه اینطور مثل مثل همیلتون احساس داشتن الان دنیا رو به خاک و خون میکشیدن
پس بقیه راننده ها چی ؟ اونا حق ندارن ؟ هویجن ؟ جورج راسل اگه میخواد موفق بشه
باید پررو بازی دربیاره اگه مثل بوتاس آروم باشه ازش سواستفاده میکنن
توتو ولف ثابت کرد بیشتر به فکر همیلتون و آبروی خودش به خاطر استراتژی نخود مغزیش بوده
ترسش به خاطر اینه هورنر هم البته اینو ثابت کرد با این که ردبول قهرمان نشد اما از قهرمانی مکس
از شادی بیش از حد داشت غش میکرد . کاشکی فیا در عوض بودجه کمی که برای تیم ها در نظر گرفته
صرف نظر از رده بندی تیم ها به عملکرد فردی راننده ها دقت میکرد و براساس عملکرد راننده ها به تیم ها بودجه میداد نه امتیاز صرف نظر از این که چه دی ان اف یا مشکل فنی برای راننده بوجود میاد متاسفانه فیا مسئولیت این موضوعات رو به عهده نمیگیره و تیم های بزرگ و مدعی قهرمانی مجبور میشن یه راننده رو قربانی کنن و فیا داره از تیم ها سواستفاده میکنه تیم هایی مثل مرسدس فراری و ردبول قطعا بالادستی هاشون با فیا رابطه های کثیفی دارن
از بینوتو و الکان هم حالم میخوره از زمان مرگ مارکیونه فراری به کثافت خونه تبدیل شده
بقیه راننده ها هم حق دارن قهرمان شن ولی باید تیمشون اول خودشو بالا بکشه و بعدم خود راننده جنم رو داشته باشه مثلا بوتاس پخمه بود ولی نیکو نبود و قهرمانی تونست یه بار لوییس رو شکست بده
والا معلوم نشد نیکو رو چکار کردند و چه فشاری بهش وارد کردند که بعد از قهرمانی اش کناره گیری کرد.
قهرمانی نیکو باب میل مرسدس نبود و برای همین بوتاس رو اوردند که نتونه با لوییس رقابت کنه
درود
دوست عزیز اگه اینجوریه که شما میگی پس کار ردبول چی و خودخواهی مکس چی اگه اینجوریه پس باید بگیم مکس که تازه اول راهه باید میزاشتن پرز که سنش بالاست حداقل یه قهرمانی بیاره در ثانی راسل راننده جوونی هست و مگه همیلتون چقد دیگه هست تو ریس و بعدش نوبت راسل هست تازه شما بگو خودخواهی کدومه کار مکس که تو عربستان عملا میخاست لوییس مسابقه رو تموم نکنه یا لوییس که میگه من ترجیح میدم هر دوی ما مسابقه رو تموم کنیم تا اینکه یکیمون حالا این خودخواهیه؟
بنظرم لوییس یکی از بهترینهای تاریخ هست و در حال حاضر مکس جسورترین راننده در هر صورت تبریک به مکس و تبریک به استراتژی برتر ردبول
یه موضوع در مورد استراتژی مرسدس
مرسدس اومده با حداقل برخورد، سبقت و ریسک مسابقه رو ببره.
1- پیت استاپ اول مکس: در حالی که ردبول با لاستیک سافت شروع کرد و مرسدس با لاستیک مدیوم ولی خیلی زود به پیت استاپ مکس پاسخ دادن. واقعا چرا؟ چند دلیل میشه براش متصور بود ، دیتاها نشون میداد که ممکنه مکس هم با استراتژی یک پیت استاپ بتونه مسابقه رو تموم کنه! اگه با تاخیر لوییز رو می آوردن پیت ممکن بود نیاز به سبقت از مکس و برخورد احتمالی وجود داشته باشه! پس با استراتژی “حداقل ریسک” به پیت استاپ مکس پاسخ دادن!
2- سیفتی کار مجازی: وقتی سیفتی کار مجازی اومد هنوز لاستیک ها مکس و لوییز شرایط قابل قبولی داشتن! اگه لوییز رو می آوردن پیت ممکن بود مکس نیاد و رده رو از دست بده و مجبور به سبقت و برخورد احتمالی بشه! پس بازم با سناریو حداقل ریسک بهتر دیدن لوییز رو بیرون نگه دارنو مکس اومد پیت و بعد از تعویض لاستیک فقط چند دور تونست لپ تایم های بهتری نسبت به لوییز بزنه! و بعد از چند دور فاصله حدود 12 ثانیه ثابت موند. این مسئله درستی تصمیم مرسدس رو نشون داد!
3 – برخورد لطیفی و سیفتی کار: بعد از برخورد و اومدن سیفتی کار زمان مورد نیاز برای تعویض لاستیک 14 ثانیه تخمین زده شد! بیایید حالات مختلف رو بررسی کنیم. ساده ترین تصمیم این بود که بازم ریسک نکنیم و نیاییم پیت و رده رو از دست ندیم! شاید این تصمیم یک خودکشی خودخواسته بود. اینطوری فقط در یک صورت امکان قهرمانی وجود داشت اونم در صورتی که مسابقه پشت سیفتی کار تموم بشه! الیته باتوجه به معماری پیست امارات حداکثر خارج کردن ماشین بعید بود بیش از 2-3 دور طول بکشه! واقعا ریسک بزرگی بود. چون در این شرایط مکس قطعا به پیت میومد و اگه مسابقه ادامه پیدا میکرد با لاستیک سافت نو آماده سبقت و حتی برخورد با لوییز بود! و لوییز هم هیچ سپر دفاعی در برابر مکس نداشت! حال اگه لوییز رو می آوردن به پیت به احتمال زیاد مکس به پیت نمی اومد و رده اول رو می گرفت یه سناریو ساده مثل دفعه قبل این بود که ماشین پشت سیفتی کار تموم بشه و مرسدس خیلی راحت پیروزی رو تقدیم ردبول کرده! اما سناریو واقع بینانه این بود که مسابقه حداقل برای 1 دور ادامه داشته باشه و اینجا بازم پای سبقت وسط می اومد و لوییز باید با لاستیک سافت نو تمام تلاشش رو برای عبور از مکس انجام بده! اینجوری شاید مکس تمان تلاشش رو برای دفاع انجام میداد و حتی به قیمت برخورد از سبقت لوییز جلوگیری میکرد! ولی حداقل لوییز به این شکل شکست نمی خورد و شاید استواردها تعیین کننده قهرمان نهایی فصل بودن!
دقیقا مسئله ما هم همینه
طبق قانون دست مایکل مسی هست که بگه یا همه راننده ها رد بشن یا هیچ کدوم رد نشن ولی مایکل مسی بخاطر اینکه بتونه تا تموم شدن دور یکی مونده به آخر شروع کنه فقط به راننده هایی که بین مکس و لوییسه اجازه عبور داد و این غیر قانونی هست اعتراض توتو ولف هم به خاطر همین بود
ر
چیزی که من دیدم قانون میگه any driver و ردبول هم د ر جواب گفته any به معنای all نیست
فک کنم توی متن قانون کلمه همه خودرو ها نیومده (یکی از خبرنگارا اف وان میگف)و یکم ابهام وجود داشته و برای همین نمیشه قاطعانه وشدید برخورد کرد
پس چرا در گذشته چنین اتفاقی رخ نمیداد
چون هیچ وقت لپ اخر تایتل دیسایدر این جوری موردی نداشتیم که فیا حتما بخاد فصل تحت سیفتی کار تموم نشه … پایین توضیح بیشتر دادم یکم فلسفی هست اثبات اینکه کار فیا اشتباه بوده یا نبوده !
در واقع قانون ریس دایرکتر رو منع نکرده در مورد اینکه همه ماشینا یا بعضی از ماشینا هم حق رفتن دارن!!!
بهش میگن خلا قانونی
چرا به مکس شانس برد داد ولی به ساینز نه مگه فرقی داره؟؟؟،اتفاقات آخر مسابقه فاقد روح جوانمردی بود،ساینز هم میتونست برنده باشه شاید خیلی کم شانس داشت ولی همونم ازش دریغ شد.
دقیقا اقای مکس
اینکه چقدر قوانین زیر پا گذاشتی چقدر تیم حریف اعتراض کرد اما مایکل مسی و فیا و نتفلیکس خواستن داستان سینمایی و جذاب کنن
از حرکتای مارپیچت توی مستقیمی که توی برزیل پرچم سیاه سفید میگیری اما ابوظبی نه
تا بریدن پیچ و هل دادن حریف به بیرون
تا دایو زدن به پیچ حتی اگه پیچ نتونی بپیچی
تا تست ترمزت وسط کفی با سرعت بالای ۳۰۰ تا
بله مکس جان قهرمان شدی ولی مطمین باش شخصیتت قهرمان نیست
این غرورت هست که از این به بعد شکستت خواهد داد
فک نکنم فارسی بلد باشه بتونه بخونه 😬😬
دمت گرم حرف هایی که من دوست داشتم بزنی را زدی
گزارش یک قهرمانی ازدست رفته:
گاراژ پیکانهای نقره ای آماده جشن دبل قهرمانی میشن
تیشرت های هشتیمن قهرمانی رو که زیرلباساشون پوشیدن بادلگرمی لمس میکنن،لوییس ۵۳ ومین خط شروع وپایانم ردکرده وباتوجه به ۴ تاماشین لپی بین لوییس و مکس و۱۱ ثانیه فاصله خیالشون راحته ازقهرمانی،لوییس توذهنش داره حرفای مصاحبه بعدازقهرمانیشومرورمیکنه هرچندته دلش میلرزه نکنه همون بلایی که سرشوماخرتوژاپن اومدو۳ دورمونده به پایان لاستیکش ترکیدوبه هشتیمن قهرمانی نرسید سر اونم بیادو دچارطلسم قهرمانی هشتم بشه،ولی باخودش میگه نه لاستیکام خوبه فاصله مم به حدکافی زیادهست که لاستیکارومدیریت کنم،بریم که رفتیم………..ولی
ولی، انگارطلسم قهرمانی هشتم فرمول وجودداره،چراغ زرد روفرمونها روشن میشه،چه خبرشده؟اولین نفری که متوجه میشه خودلوییسه که ناباورانه از لطیفی دربوداغون شده وسط پیست میگذره،گاراژ بوفالوهای سرخ ولی هشیارن به محض روشن شدنvsc ,مکس رومیارن تو،لاستیکای دورسفید،رنگ خون میگیرن ،پیکانهای نقره ای ولی سردرگمند،انگار شوک شدن،انقدرمطمئن شده بودن که کارتمومه که راننده پیشتازشونوتنها رهامیکنن وحالا پرهای سفیدپیکان نقره ای بجای اینکه بارنگ سرخ جنگ جایگزین بشه،متحیر و گیج به شاخو شونه کشیدن گاومیش خشمگین سرخ پوش نگاه میکنه،بوفالوی جوان سم به زمین میکوبه و خاک به هوامیفرسته تا حریفو گیج کنه زمان ازدست رفته،پادشاه تنها مونده،مدعی تاج وتخت چشم درچشم براش عربده میکشه،تمام قبیله کنارکشیدن و به این آخرین مبارزه چشم دوختند،دیگه نمیشه کاری کرد،حتااگر پایان مبارزه هم معلومه ولی نمیشه صحنه روترک کرد،تیرنقره ای با پرهای سفیدازچله کمان رهامیشه وبوفالوی جوان نعره زنان دنبالش میکنه،یه پیچ دوپیچ سه پیچ،نفسهای پادشاه به شماره افتاده نبایدتسلیم بشه،ولی حریفش تازه نفسه،ازش عبورمیکنه،یک تلاش دیگه برای بازپس گیری جایگاه ،نزدیک میشه،هفت دهم ثانیه،سه دهم،۴هزارم ثانیه،ولی نه نمیشه،مکس رفته،وتنهاازپشت سرنظاره ش میکنه که تنها دورباقیمونده روازخط پایان ردمیشه،غرش ارتش نارنجی روی سکوها گوشها روکرمیکنه،فریادهای پادشاه جدید فرمول تورادیوoh my lord،هیچکس باورش نمیشه ،فاصله عرش تافرش گاه چندثانیه بیشترنیست،همیلتون ماشینشو نمیتونه بیاره توجایگاه،باورش نمیشه،سرش روگذاشته روفرمون،به چی فکرمیکنه،تاچنددقیقه قبل توآسموناسیرمیکرد داشت تبدیل میشد به قهرمان بلامنازع ودست نیافتنی فرمول یک،بهترین فرصت برای شکست رکورد مایکل شوماخرازدست رفته وشایددیگه هیچوقت بدست نیاد،تنها جایی که میشه اروم شدآغوش پدره،برنده وبازنده به آغوش پدر پناه میبرن واشک میریزن،هرچندسالتم باشه پدربرات جان پناهه،مسابقه تموم شده ولی زندگی ادامه داره،جوانمردانه پدرهابه هم تبریک میگن وتسلی میدن و بازنده دست برنده رومیفشره،هرچندباچشمانی گریان،هیچوقت قهرمانیها ابدی نیست،مهم خاطره ای که ازقهرمانان باقی میمونه،
مکس توی مصاحبه اش گفت که توتو به گوشیش پیامک زده و تبریک گفته قهرمانی و گفته لیاقت بردن رو داشته (deserved)
نمیدونم چرا توتو ولف منو یاد فرهاد مجیدی میندازه با هوچیگریش🤔
نه مثل ژوزه مورینوعه ، بسیار موذی و حیله گر 😂
قیمه هارو نریز تو ماستا.
مبارکش باشه ولی شماره یک آخرین کسی که این شماره رو داشت سب بود ولی سب کجا و مکس کجا رفتار های این دو راننده کجا امیدوارم مکس بزرگ شه با این قهرمانیش و مثل یک اسطوره رفتار کنه ولی هرچند شماره ۳۳ بهش میومد
دوستان به نظر شخصیم . ردبول حتی باید سازندگان رو هم میبرد . درسته پرز موتورش یکم دیر روشن شد (خدا وکیلی فقط پرز میتونست توی دو دور لویس رو 7 ثانیه با اون اختلاف تایر کند بکنه)
مکس باید خیلی زودتر از اینا هم قهرمانی رو تثبیت میکرد چرار رو الان خدمتتون میگم . بخث سر اشتباه راننده نیست . سر اینه که اگه اون اتفاق نمیفتاد هست :
باکو اگه مکس DNF نمیشد : 25 امتیاز و لویس 15 امتیاز سوم شدنش
سیلور استون : مکس بگیم اونجا کند بود و دوم میشد 18 امتیاز و لویس 25 امتیاز (که لویس امتیازشو گرفت)
مجارستان اگه مکس dnf نمیشد حداقل دوم رو میشد 18 امتیاز و حتی اگه بگیم لویس هم اول میشد 25
اسپا با وجود ادامه دار بودن بارون اگه مسابقه انجام میشد به خاطر دانفورس بالاتر ردبول توی بارون : مکس اول 25 (که نصفش رو گرفته بود) و لویس 18 (که سوم شده بود و نصف امتیاز رو گرفته بود
توی مونزا با توجه به دامینیت بودن مکلارن ها سومی برای لویس 15 و چهارمی برای مکس 12
مجموع با امتیازات فعلی که مکس 395.5 و لویس 387.5
در کل
مکس 481
لویس 446
دلتای اعداد بالا میشه 35 امتیاز به نفع مکس . امتیازات با توجه به این بودن که مکس و لویس از بد شانسی مثلا” موتور خراب بشه یا یکی بزنه بهشون dnf بشن یا از دور خارج بشن . اشتباه راننده مهم نیست .
35 امتیاز یعنی توی مکزیک مکس قهرمان میشد و دیگه خبری از این اتفاقات نبود .
یکم اشتباه حساب کردم و مجارستان رو باید 2 امتیاز به مکس بدیم . لویس دوم شده بوده باید ازش 18 امتیاز رو کم کرد .
اینجوری میشه
مکس 483
لویس 438
اختلاف : 45 امتیاز .
واقعا” قهرمانی حق ردبول بود . امسال باید حداقل یکی از دو جام سازندگان یا رانندگان رو میبردن .
مرسی وقت گذاشتی حالتا رو بررسی کردین ونوشتین 😘👍
رفتم تبصره های ذکر شده رو خوندم …
خب ۴۸.۱۲ میگه هر(any) ماشینی لپی باید ان لپ بشه و نگفته تمام ماشین ها(all)
ولی چیزی که جالب میکنه ۴۸.۱۳ هست که یه جورایی اختیارات میده به ریس دایرکتر برای هر موقع دلش خواست برداره سیفتی کار رو.. و در واقع ۴۸.۱۲ یه جورایی مخالف ۴۸۰۱۴ هست که به نظر یه خلا توی قانونه
در کل مقصر بازم فیا بود چون اگه یک دقه و فقط یه دقه زودتر دستور ان لپ کردن میداد هیچ کدوم از این همه مراجعه به قوانین و تبصره ها پیش نمی اومد و قانونی کامل بود و مرسدس نمی تونست اعتراض کنه وقهرمانی مکس هم مستحکم بود ولی الان چون چنتا ماشین ان لپ نشدن اوضاع بی ریخت شده که مشکل از قانون بوده و یکم هم در اجراش مشکل بوده دوباره !! امیدوار باشیم این خلا ها و ابهامات برطرف بشن
۴۸.۱۴:۴۸.۱۲. #
نمیدونم فهمیدین یا نه در واقع ۴۸.۱۲ دقیقا نگفته تموم ماشینا ان لپ بشن وبعد استارت و ۴۸.۱۳ هم گفته ریس دایرکتر (برادر مسی هستش) هر وقت صلاح بدونه میتونه سیفتی کارو برداره استارت رو اعلام کنه و در این کیس مسی و فیا چون نمیخاستن بهترین فصل فرمول یک تحت سیفتی کار تموم بشه با توجه به اختیارات قانون فقط به ۵ ماشین اجازه ان لپ شدن دادن
بازم میگم کاش یه دقه زودتر دستور ان لپ کردن میداد که این ابهامات به وجود نمی اومد
امیدوارم مفید باشه 🧠😬😘
یه مورد دیگه هم هست که میخام بگم بند ۱۵:۳ هست که میگه ریس دایرکتر رو دست رو باز میذاره
در کل به قول الونسو ووتل باید لپ ۵۵ یا۵۴ دیگه ان لپ رو شروع میکردن ….
سوال اینه ایا مایکل مسی جایگاه شغلیش رو میتونه حفظ بکنه یانه بعد این همه سوتی
واقعا بهانه مسخره ای هست و خیلی ساده است مثلا 5 تا کتاب داریم الان من به شما میگم هر کتابی که اینجا هست را باید ببری
اونوقت شما 3 تا رو میبری یا هر 5 تا رو ؟
قطعا هر 5 تا رو
واقعا بهانه مسخره ای هست و خیلی ساده هست مثلا 5 تا کتاب داریم الان من به شما میگم هر کتابی که اینجا هست را باید ببری
اونوقت شما 3 تا رو میبری یا هر 5 تا رو ؟
قطعا هر 5 تا رو
خودت داری میگی اگه…
از کجا میتونی تضمین کنی اسپا رو ورشتپن dnf نمیشد؟یا اینکه مونزا رو لوئیس(با توجه به استراتژی برتر که ورشتپن خرابش کرد) اول نمیشد و ورشتپن توسط بوتاس شکار میشد.
مهیار
چه تضمینی وجود داره مکس تمام مسابقات فصل رو نمی برد؟؟
چه تضمینی لوییس هم مونزا و هم اسپا dnfنمیشد؟؟؟
ما چیزیو حساب کردیم که بیشتر محتمل بود . احتمال برد مکس و تموم کردنش توی یک مسابقه خیلی خیلی بیشتر از اینه که DNF بشه .
نکته بعدی ردبول سریعترین خودرو این فصل رو توی اکثر پیست ها داشت .
مرسدس با استراتژی و آپدیت های مختلف و خلاقیت هاش توی باله عقب تونست خودشو نزدیک و سریعتر بکنه . اما واقعیت امر اینه که اگه اتفاقت خاصی نمیفتاد فصل خیلی آبکی تموم میشد . 45 امتیاز در مجموع اختلاف یعنی تا خود برزیل اخلاف مکس و لویس :
مکس : 405 (حدودا”)
لویس : 345 (حدودا”)
اختلافشون تا خود برزیل بوده : 60 امتیاز .
در این حد که میتونسته دوتا مسابقه dnf بشه و هنوز ده امتیاز حدودا جلوتر باشه .
میدونم چی میگیداداش از اقا احمد میپرسم اگه مکس دی ان اف میشه توی اسپا با احتمالات پس لوییس هم دی ان اف میشه با احتمالات!!
در واقع احتمال های ذکر شده شما خیلی واقع بینانه تر و طبیعی تره
نمیفهمم این همه دیسلایک یعنی مخالفید که ردبول خودروی سریعتر رو درمجموع توی این فصل داشته ؟ یکم عجیبه
خراب دوستانی ام که اینهمه وقت میذارن برای اگر و احتمال و اما و …. بابا بیخیال بالاخره با یه چاشنیه تند هندی قهرمان شدین تازه بدونین که همچنان مرسدس یکه تازه بریم ریکاوری کنیم واسه فصل جذاب بعدی حالشو ببریم دم همه گرم از ادمین های سایت تا دوستان با اطلاعات فوق العاده مثل ممدو و نیکو و بقیه که اسماشونو یادم نیست ولی واقعاً از مطالب دقیق و خوندنیشون به شخصه استفاده کردم و بقیه اعضای سایت قشنگیه اینجا به اختلاف نظرهاست با احترام
EHSANVD عزیز
سپاس دوست گلم،، نظر لطف شماست اینکه بنده رو هم مورد لطف قرار دادید اما خب اطلاعات بنده در حد جناب مهیارجان صالحی یا ممدو عزیز و بقیه عزیزا نیست،بازم ممنونم ازشما
عملکرد مکس و اشتباهات و خوش شانسی هاش
بحرین:اشتباه تو سبقت گیری و ۶ امتیاز
ایمولا:خراب کردن تو کوالی که پل در دسترس بود ولی پشت پرز استارت زد!شانس آوردن پشت سیفتی کار و رد نشدن لکلرک!
شکوندن بال جلو لوییس که سه دهم کند شد و جریمه ای نگرفت!
پرتغال: اشتباه تو فستست لپ و خروجی های اشتباه تو پیچ ۱۳ که به لوییس رده داد!
اسپانیا:باخت به استراتژی
موناکو: خوش شانسی بابت عدم استارت لکلرک و ۷ امتیاز اضافه
باکو:فشار بیش از حد به لاستیک و دی ان اف
همون لاستیک زیر ماشین پرز هم بود ولی اتفاقی نیفتاد و همه ما میدونیم که پرز از مکس بهتر لاستیک رو نگه میداره البته با پیس ضعیف تر
اتریش ۲:شانس بابت اضافه شدن مسابقه ای که توش برتر بودن!
فرانسه:اشتباه تو استارت،برد با استراتژی
انگلیس:برخورد مسابقه ای و از دست دادن ۲۵ امتیاز و کسب ۸ امتیاز اضافه توسط لوییس(با سریع ترین دور)
مجارستان:اشتباه تیم تو بیرون فرستادن تو دور دوم کیو سه و کسب پوزیشن سه!
مکس تو کیو دو ۱.۱۵.۶ زد و تو کیو سه ۱.۱۵.۸
لوییس ۱.۱۵.۴ پل ،بوتاس ۱.۱۵.۷ دوم
پوزیشن دو میتونس داستان رو تغییر بده
هلند:برد راحت تو روزی که بوتاس هم ازش دفاع نکرد
بلژیک:خوش شانسی محض و کسب امتیاز و برد تو دو دور!!!!
روسیه:خوش شانسی محض و اومدن بارون تو دورههای آخر و کسب رده دوم!
ترکیه:دفاع جانانه هم تیمی که باعث شد لوییس حداقل ۵ امتیاز از دست بده!
ایتالیا: دی ان اف کردن حریف (سه رده پنالتی برای روسیه که بالاتر توضیح دادم)
تو روزی که لوییس ماشین برتر رو داشت همونطور که از نوریس رد شد از دنی هم میتونس رد بشه از مکس هم همینطور!
آمریکا: برد با فاصله کم
مکزیک:برد راحت و سبقت از بوتاسی که درو باز گذاشت
برزیل:خوش شانس بود که جریمه نشد و پی دو رو از دست نداد
عربستان:خوش شانس بود که جریمه رده ای نشد
(۱۰ ثانیه پنالتی بعد از ریس خنده داره واقعا)
قطر: اشتباه و کسب پنالتی تو کوالی
امارات: اشتباه تو کیو دو و به فنا دادن لاستیک مدیوم! اشتباه تو استارتی که لاستیک یک درجه نرم تر نسبت به لوییس داشت!
دفاع کثیف و غیر اخلاقی پرز که رسما تو سکتور سه پارک کرده بود و کسب ۷ ثانیه !
آخر شانس با پارک کردن جیووناتزی که یه پیت مفت گرفت! آخر شانس با تصادف مسخره لطیفی که پیت مفت گرفت! آخر شانس با زیر پا گذاشتن قانون توسط مسی که فقط ماشین های جلوی مکس رو خلوت کرد!
و در نهایت قهرمانی تو فصلی که نقطه قوت حریف رو ازش گرفته بودن! مثلثی انتهای کفی زیرین!
اما لوییس
بحرین:برد فوق العاده تو روزی که جایگاهش پی۲ بود
ایمولا:اشتباه تو استارت،اشتباه تو لپ کردن راسل و خوش شانسی با اومدن رد فلگ!
پرتغال:برد خوب
اسپانیا: اشتباه تو استارت و برد با استراتژی
موناکو:عدم رسیدن به ستاپ درست و بد شانسی تو دور دوم کیو سه با تصادف لکلرک!
آذربایجان:بریک مجیک لعنتی
فرانسه :باخت به استراتژی
اتریش ۲:اشتباه پشت نوریس و رده ۴ برای لوییس
انگلیس: اشتباه تو استارت اسپرینت
مجارستان: اشتباه گاراژ و عدم هماهنگی قبلی برای تعویض لاستیک و از دست دادن یک برد راحت
هلند: عدم دفاع بوتاس جلو مکس و دومی لوییس
بلژیک:قمار تیم رو بال با داون فورس پایین برای روز مسابقه! و ضرر لوییس
ایتالیا:اشتباه تو استارت اسپرینت
کوبیدن حریف و دی ان اف
روسیه: برد تو روزی که بوتاس کاری براش نکرد
ترکیه: دفاع جانانه پرز از لوییس
آمریکا:دومی با فاصله کم
مکزیک: دومی معجزه آسا تو روزی که بوتاس تو زمین حریف بازی کرد و فقط یه سریعترین دور رو گرفت
برزیل: بد شانسی لوییس و اشتباه تیم و استارت از آخر و برد!
قطر:برد راحت
عربستان:برد سخت
امارات:استارت فوق العاده با مدیوم!
پیس فوقالعاده، اشتباه گاراژ، دفاع فوقالعاده از پرز اما بالاخره سبقت گرفت
دی ان اف جیوو،شیرین کاری لطیفی و عشق مسی به مکس و ردبول!
دومی تلخ! تو سالی که ماشین کندتر رو در مجموع داشت! هم تیمیش هم تو جایی که میتونس دفاعی از مکس نکرد یا اینکه کلا تو باقالی ها داشت میروند و عقب بود فقط ترکیه یکم رانندگی کرد
دیروقته برو مسواکتو بزنو لالا کن
در ضمن اگه بخوایم بشمریم یه متن بلندتر از اشتباهات لوئيس جونتون هم میشه در آورد
دوست عزیز حتی اگر یه زحمتی میکشیدی پایین ترش رو میخوندی به اشتباهات لوییس خیلی سخت گیرانه تر هم پرداخته بود.
مشکل اینه شما هرچی میبینی به نفعت نیست رو نخونده دیسلایک میکنی.
ضمنا خواهشا دفعه آخرتون باشه که به یک کامنت منطقی از یک آدم مودب و اخلاق مدار اینجوری جواب میدید.اگر مشکلی دارید اینجا جای تخلیه کردنش نیست.امین هیچ حرفی بدی نزد فقط نظرش رو گفت.
هرچقدر هم افرادی مثل یاس سعی در کوچک کردن کاری که لوییس امسال کرد بکنن هیچ چیزی از این راننده بی نظیر کم نمیشه.خوشحالم که به اشتباهات لوییس هم اشاره کردی چون این قطعا باعث میشه با خیال راحت تری حمایت کنم.
Amin44
بریک مجیک لعنتی 😂😂
زیبا بود
آیندگان خواهند گفت لوییس همیلتون راننده ای که سه بار در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ بهترین ماشین گرید رو در اختیار داشت نتوانست به عنوان قهرمانی رانندگان برسد ( ۲۰۰۷ مکلارن بهترین ماشین بود در واقع ولی به خاطر اون مسائل دزدیدن اطلاعات از فراری کلا امتیازات تیمی رو ازشون گرفتن وگرنه قهرمان تیمی میشدن )
حالا بهت فشار اومده چرا قیمه ها رو میریزه تو ماستا
انگلیس برخورد مسابقه ای و ایتالیا کوبیدن حریف 😂😂😂
هر چند از کسی که از مولتی ۲۱ برا اثبات اینکه ردبول پشت سب بوده نام میبره انتظار زیادی نمیره
مهدی
حالا دیگه ماشین همیلتون شد بهترین ماشین گرید نه؟😂
خیلی جالب بود😂
دیگه فکرکنم این رو همه میدونن در کل مکس ماشینش بهتر بود، لوییس هم تا لپ آخر اول بود اما خب به قول تیمو گلاک “بنظر میرسه فیا قوانین خودش رو هم نمیدونه”
Arvin
داداش فک کنم یه سری مسابقات دیگه رو داشتی دنبال میکردی
والا اونی که ما دیدم تو مسابقه آخر مکس با لاستیک هارد ۲۵ دور نوتر هم نمیتونست به لوییس نزدیک بشه
بعد از آوردن آبدیت تو سیلوراستون مرسدس ماشین برتر رو داشت
اون چندتا پیستی هم که ردبول برتر بود هم ، سالهای قبلی که مرسدس دومنیت هم بود ردبول تو اون پیست ها خوب بود
مکزیک
اتریش
آمریکا
مرسدس اگه یه راننده سریعتر داشت مخصوصا تو تک دور ، خیلی زودتر تکلیف مسابقات معلوم شده بود
سال دیگه که جورج راسل بیاد مشخص میشه توانایی ماشین امسال چقدر بوده
نه اتفاقا من “فکر” میکنم که شما داشتین یه سری مسابقات دیگه رو دنبال میکردین!
از سیلورستون که مرسدس “آپدیت” آورد به بعد مرسدس ماشین برتر بود؟!!!!!! حرفی باقی نمیمونه!
یه راننده سریع تر داشت؟!!!! آفرین مرد خیلی داری تلاش میکنی که لوییس رو کوچیکش کنی :))))
همه دارن به تصمیم فیا اعتراض میکنن اون وقت اینجا میگن لوییس سریع نیست!
نه اینجوری که میگی از لوییس کسی یاد نمیکنه این چیزی که میگی رو هیتر های لوییس این شکلی یاد میکنن
از لوییس به عنوان کسی یاد میکنن که تو سال اول آلونسو رو شکست داد و بعدش 7 بار قهرمان شد و 103 تا پل و 103 تا برد!
از لوییس به عنوان کسی یاد میکنن که تا لپ آخر ابوظبی اول بود و داشت قهرمانی هشتمش رو میگرفت و فیا با ندونستن قوانین خودش قهرمانی رو ازش گرفت
آروین جان به نظرمم شما با ضعیف جلوه دادن ماشین مرسدس سعی داری لوییسو بزرگ کنی و مکسو کوچیک!اینجوری میشه؟؟
به نظرم اگه یه نگاه کلی به فصل کنیم ماشینا برابر بودن یه جا هایی ردبول و یه جایی هم مرسدس!
محمود جان
من اصلا کاری که مکس کرد رو کوچیک نمیکنم و اتفاقا هزار بارم تا الان به مکس فنا تبریک گفتم اما خب هرجایی که میبینم دارن به تصمیمات فیا اعتراض میکنن
نه ماشین مرسدس ضعیف نبود و هیچوقتم من همچین حرفی نزدم
برای قهرمانی نیاز به ماشین خوب هست که هر دوتاشون داشتن
مکس برد تبریک بهش اما دیگه اینکه بیاین بگید لوییس سریع نیست و ماشین 2021 مرسدس برتر بود و همیلتون نتونست باهاش قهرمان بشه اینجوری میشه؟!!
2016 به ماشین برابر و ده بار دی ان اف شدن ها وموتور زدن ها باخت
۲۰۲۱ به ماشین قوی تر باخت
۲۰۰۷ هم جنگ درون تیمی مک لارن نگذاشت نه لوییس قهرمان شه نه ناندو!
hosien 123
اینا همش بهونه اس
اگه همیلتون 2016 یه مسابقه لیدر بود و dnf شد ، سب 2010 سه تا مسابقه لیدر بود و dnf شد ولی بازم قهرمان جهان شد
به نظر من امسال ماشین مرسدس پتانسیلش خیلی بیشتر از این حرفا بود ، همونطور که فرناندو و خیلی های دیگه گفتن امسال مرسدس بهترین ماشین رو داشت ولی یه راننده جوون که بتونه رو لیمیت برونه رو پشت فرمونش نداشت
خوشبختانه از سال بعد یک راننده جوون و سریع که دو بار با ویلیامز امسال لوییس رو اوت کوالیفای کرده ، میاد پشت فرمون
این دیگه رسما بی احترامیه!
اگر اینا بهانست لطفا 2020،2019،2018 و 2017 وتل رو هم بپذیرید.تا نیم فصل اول که ماشینا برابر بودن نه؟خب گلم چرا تا همون نیم فصل اول وتل از لوییس جلوتر نبود؟
یک حرفایی میزنین مرغ پخته خندش میگیره.لوییس رو لیمیت نروند؟
ناندو نماد یک شکست خورده عقده ایه.عقده ای لزوما توهین نیست یعنی این براش گره شده کاملا و به حرفش هم هیچ جوره نمیشه اعتماد کرد.جالبه وقتی وتل رو تو پنج راننده برترش نمیاره حتما بی انصافه ولی هرچی بر علیه لوییس بگه قطعا درسته.
این فصل هم لوییس با ماشین ضعیف تر داشت یک شاهکار رو میساخت که مایکل مسی گند زد به تلاش هاش.
در نهایت هم بگم خوشحالم باعث شد کمتر ناراحت باشید ولی حقیقت باقی میمونه
Amirali
گلم ۲۰۱۷ سب تا سه تا مسابقه بعد نیم فصل هم صدرنشین جدول بود
بی احترامی نیست عزیزم
من صرفا اون چه که تو تاریخ این ورزش اتفاق افتاده رو بیان کردم ( تو سه سال که بهترین ماشین گرید رو داشته نتونسته قهرمان جهان بشه )
اونی که به یه قهرمان جهان میگه عقده ای داره بی احترامی میکنه
هر کسی جلوی همیلتون رو بگیره کثیف هست
همه باید بوتاس باشن
دو سال رقابت درست حسابی داشت هر دوسال رو شکست خورد .
از ماسا هم داشت شکست میخورد
من تقریبا همه مسابقات فصلو دیدم ولی الان هیچی از وقایع اون یادم نیست!😂
ولی خب لوییس فنا باید قبول کنن و بگن ان شاء الله سال بعد،مثل خود لوییس!دیگه اینقدر حرف از شانس و چیزای دیگه نزنن!اینقدر از این حرفا هست و شک نکنین که مکس فنا هم یه لیستی مثل این دارن😂! و همه ی این لیست ها هم از تعصب و عشق به راننده میاد و به احتمال زیاد یک طرفس.و برا همینه که تقریبا همیشه امتیازات آخر فصل عادلانه ترین حالته.
مثلا موناکو خوش شانسی بابت عدم استارت لکلرک! آخه لکلرک خودش اشتباه کرده و به تبعش جایگاه پول رو از دست داده،چه ربطی داره خب!پس توی جده عربستانم بگیم خوش شانسی لوییس بابت تصادف مکس و به دست آوردن پول! یا باکو فشار بیش از حد به لاستیک و دی ان اف!یعنی مشخصه قشنگ از خودت درآوردی!قشنگ ترین جاش اینه:خوش شانسی بابت اتریش 2!!!
حالا برای لوییس مثلا عدم دفاع هم تیمی توی هلند رو جز بد شانسی های لوییس حساب کنیم یا خوب بودن مکس یا لاستیک نداشتن بوتاس؟؟!
ووو…
جالبه یه نفر بود موقع رقابت سب و لوییس به فتل فنا میگفت شما بی منطقو هوچی گر هستین و چون فک میکنین زیادین هرکی یه چیزی به سب میگه همه میریزین سرش ولی حالا شما در بیشتر کامنت هایی که میبینین اگه مخالف با لوییس باشه که کلی دیس میخوری اگه و اگه مخالف مکس و ردبول کامنت بزاری کلی لایک!من همون جا خطاب به همون شخص گفتم که همه اینطوریین، همه!
خواهشا هرکاری میکنین از این لیستا درست نکنین.
وقتی مکس از پرچم شطرنجی رد شد تو رادیوش اون صدای دیونه واری که اول شنیدین الکس آلبون بود که چطور داشت فریاد میزد برای قهرمان شدن مکس.
دمش گرم امسال هم تو شبیه ساز کلی کمک کرد به ردبول این راننده متین که امیدوارم در ویلیامز بدرخشه.
دوستان به نظرتون فصل جدید فرمول یک،بوتاس در تیم جدید آلفاش و آلبون با ویلیامز کدوم میتونن برنده رقابت درون تیمی با هم تیمیشون باشن؟
نظر خودم اینه. بوتاس و آلبون تو تیم جدید توانایی شکست هم تیمبچی هاشون و دارن
دوستان گلم
راجع به تصادف لطیفی، خیلی بی موقع اتفاق افتاد.
به نظرم چون لوئیس جلوتر بود، در هر صورت
دست مرسدس بسته تر بود.
هرکاری می کردن ردبول عکس ش عمل می کرد.
مکس اگه جلوتر می افتاد، در دفاع کردن از لوییس خشن تر بود
احتمال زیاد در یک دور نمی ذاشت لوییس رد بشه.
در هرصورت لوییس هم یک قهرمان واقعی ه
هردوشون لیاقت داشتن
دوستان کسی میدونه فصل بعد بجای هوندا چه شرکتی میاد ؟؟
ردبول خط تولید موتور های هوندا رو از شرکت مادر خریده و از فصل آینده فکر کنم (نفهمیدم منظورشن 2022 یا برای 2023) موتور خودشون رو تولید میکنن و تا اون معقه هوندا موتور رو تولید میکنه تا اون کارخونه ساخته بشه
یعنی باوجودی که امسال از هوندا خدافظی کردن ،فصل اینده از چهموتوری میخواد استفاده کنه ردبول ؟چون اگه خط تولید موتور هوندا خریدنه.ولی امسال خیلی خبرها از این میگفتن که مکس این فصل پیش رو بدون موتور هوندا چیکار میکنه.هنوز من نفهمیدم میخواد با کدوم موتور بیاد !!ممنون میشم اگه چیزی دراین مورد میدونی 👌🏻💚
و تا اون موقع هوندا موتور رو تولید میکنه تا اون کارخونه ساخته بشه.
این حرف شمارو من ندیدم سایتی جای چون همه سایتها همه از خدافظی هوندا از فرمول1گفتن ،حتی همین مسابقه اخرو هم گفتن اخرین روز هوندا
از الان اگر اگر داریم تا خدا میدونه کی، اصلا فلسفه این اگر ها هرگز درک نکردم ،چون میشه هر نظری که دلت میخاد بدی و با یه اگر گفتن قبلش ظاهر بهتری به دیدگاه داد.
حوادث اتفاق میفتن و تمام میشن تنها راه بهتر شدن اندوختن تجربه و مهارت هست که در صورت اتفاق مشابه بشه عملکرد بهتری داشت.
با شما کاملا موافقم super 16 fast
لوییس چهار دور فرصت داشت که بره تعویض تایر که تیم ازش نخاست بیاد.
مکس بلافاصله بعد از اومدن سیفتی کار رفت تعویض تایر
ماشین لوییس انقدر قدرت داشت که دیدیم با اون تایر کهنه هاردش بازم ول کن مکس نبود وقتی مکس ازش رد شد دور آخر،پس اگه میومد پیت و با تعویض تایر حتی پشت مکس قرار میگرفت دور آخر حتما سبقت میگرفت و قهرمان میشد ولی
استراتژی ردبول کلا امسال بهتر از مرسدس بود و تهاجمی تر بود ولی مرسدس حتی به موقع به پیت استاپ رقیب پاسخ نمیداد و ماشین رو زیادی تو پیست نگه میداشت که چندین بار ضرر کردن از این قضیه،این ریس هم فک کردن پشت ماشین ایمنی ریس تموم میشه.
من اصلا با این شیوه که بعضی دوستان بکار میبرن و میگن اگه فلان ریس مکس یا لوییس فلان اتفاق نمیوفتاد براش اول میشد و لیست تهیه میکنن و امتیاز میدن طبق فرضیاتی که اصلا منطق عقلانی نداره موافق نیستم چون
همین ریس آخر دیدیم با وجود برتری لوییس تایه دور به آخر ریس،اومدن ماشین ایمنی همه چیز رو عوض کرد پس لطفا توجه کنن اون عزیزان که واریز کردن امتیاز ریس باکو و مجار و سیلورستون و … به حساب مکس یا برعکسش برای لوییس توی ریس مونزا و اسپا و … هیچ مبنای واقعی نداره و موضوعی که به سرانجام نرسیده رو نمیشه طبق حدسیات امتیاز داد به کسی.
در مورد چارلز هم بدشانسی ها رو عامل شکستش مقابل ساینز میدونن بعضیا که اینم واقعیت نداره
چارلز با شکست دادن فتل دچار غرور کاذبی شد که من به عنوان طرفدارش میدونم اندازه ساینز تمرین نمیکرد امسال.
بدشانسی کلمه ای هست که ضعیفترا برای توجیه شکست بکار میبرن و بهتر بودن دیگران رو هم خوش شانسی اسمشو میذارن
یک ساعت کمتر تمرین کردن در روز برای راننده های فرمول یک،هرچقدر هم از نظر ذاتی قوی و باهوش باشن حدود ۱۵درصد از کارایی خالصشون رو کم میکنه.ساینز بهترین راننده میدفیلد شد چون تلاشش فوق العاده بوده توی تمرینات روزانش.
برتری سرعت خالص چارلز و تهاجمی تر بودنش نسبت به ساینز،وقتی در نتیجه با شکست همراه باشه ارزش خاصی نداره.
چارلز پارسال ششم شد تو راننده ها با تعداد پودیوم بیشتر از امسال اونم با ماشینی که میدونیم بسیار ضعیفتر از امسال بود.
چارلز با این اشتباهات شبیه امسالش اگه ماشین رقابتی هم بهش بدن با زدنش تو در و دیوار به جایی نمیرسه.
امیدوارم تلاش بیشتری کنه توی تمرینات،کمتر تو موناکو دور دور و خوش گذرونی کنه تا بشه همون چارلزی که توی سائوبر و سال اولش تو فراری بود
البته همونجور که بعضی از دوستان فرمودن استراتژی مرسدس خیلی هم نقص نداشت به چند دلیل
با توجه به حمله ورستپن به همیلتون و خروج لوییس برای جلوگیری از برخورد و دفاع پرز که بازم لوییس چندین بار کوتاه اومد که برخوردی صورت نگیره، مرسدس در سیفتی کار اول نیومد داخل که نیاز نباشه از مکس سبقت بگیرن که احتمال برخورد داشته باشه
در سیفتی دوم هم احتمال اینکه پشت سیفتی کار ریس تمام بشه زیاد بود و پیت ریسک خیلی بدی بود اما مکس چیزی برای از دست دادن نداشت و با فراغبال پیت رو انجام دادن
تصور مرسدس این بود اگر پیت میرفتن مسی سیفتی رو تا آخر ریس ادامه میداد
دقت بفرمایید نمیگم نظر من این هستش عرض کردم مرسدس همچین احتمالی میداد
شاد باشید
یادمه قبل از ریس مکزیک و اونوقتی که پرز قراردادشو تمدید کردن،چقدر بهش ایراد میگرفتن که از گسلی و آلبون بدتره و هزار جور قضاوتهای دیگه.
پرز سالها توی فورس ایندیا(ریسینگ پوینت پارسال و استون مارتین امسال)راننده بود و مطابقت با ماشین ردبول برای اونایی که تو آکادمی ردبول بودن راحت نیست چون این ماشین کاملا برای مکس توسعه داده شده چند سال.
پرزی که ازش یه همه تعریف میکنن الان یادمه خیلی ها تمدید قراردادشو کار اشتباهی میدونستن و هر وقت تو کوالی خوب نبود بهش حمله میشد
متاسفانه قضاوتها تابع احساسات لحظه ای هست اکثرا نه بر اساس انصاف.
حتی سونودا هم بنظرم بعد از تعطیلات نیم فصل بسیار از قبل بهتر شد و این چند مسابقه آخر پیشرفتش غیر قابل انکار بود.
به عنوان روکی عملکردش قابل دفاعه بنظرم و سال دیگه امتیازای خیلی بیشتر میگیره.
سونودا رو هم اکثرا طی فصل دیدیم راننده در سطح فرمول یک نمیدونستن و همش انتقاد بود ازش.
همه راننده ها که مثل لوییس نیستن به عنوان روکی نایب قهرمان جهان بشن.
توی قضاوتها بنظرم باید بیشتر انصاف داشت و زود یه نفر بزرگ نکنیم بعد لهش کنیم یا برعکس.
Ehsanvd
سپاس دوست گلم،، نظر لطف شماست اینکه بنده رو هم مورد لطف قرار دادید اما خب اطلاعات بنده در حد جناب مهیارجان صالحی یا ممدو عزیز و بقیه عزیزا نیست،بازم ممنونم ازشما 🌹
خوبه همش دو سه روز از ابوظبی گذشته
دیگه شانسی تر از این نمیشد
حالا من کار ندارم به این
ولی 20 وقیقه قبل از پایان لوییس قهرمان 100 درصد بود که
خودتون میدونید تو چه شرایطی و چطور شد که قهرمان شد ورشتپن
جالب نیس حرف از شکستی میزنید که میدونید تو چه شرایطی پیروز شدید
دوست عزیز مشکل ما اینه که از واقعیت قضیه فرار میکنیم ،همون لوئیس یا همه رانندها میدونن که این اصلا شکست لوئیس نبود این شکست فیا بود با قضاوتهای کل فصلش تا این اخرین.همه میدونن دستهای پشت پرده نمیخواستن لوئیس قهرمان بشه .وخود مشاور ردبول هم گفته تصمیم های مسی این فصل افتضاخ بودن.چون میدونه اگه فصل بعد یکی بیاد که برعکس امسال لوئیس دوستداشته باشه هیچکسی جلودارش نیست.منم خیلی دوسداشتم لوئیس قهرمان بشه وهنوزم توشوک بازیم ،که سر نظر شخصی اقای مسی قهرمانی رو یه دور اخر ازش گرفتن.چون اکثر قوانین که نوشتن برا f1 پشتش یه بنده مسخره باز کردن میگن باز همه چی دست اتاق کنترله،،من بشخصه دوس ندارم اگه لوئیس اینجوری قهرمان بشه هم.دوسدارم راننده حرفشو تو پیست بزنه وتمیز بازی کنه .اینم اصلا شکست حساب نمیکنم چون به اسطوره بودنش هیچی کم نمیکنه ،وتا روزی که بازی هست اسمش جز بهترین ها یاد میشه
براون بیان میکند::برخی از افراد میتوانند تلخ باشند اما من نه. وقتی دخترم بزرگ شد به او میگویم: او بزرگترین راننده مسابقهای تاریخ است و من با او مسابقه دادم. از اینکه با او رقابت کردم به خودم افتخار میکنم.
جناب ادمین ۲۰ خط جواب مینویسیم و بعد از ثبت دیدگاه غیب میشه،اقا انصافا یک فکری کنید
صحبت نمیکنی یه داستانه، صحبت میکنی داستان دیگه…