فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون راننده ی مرسدس با ثبت زمان 1:20.486 در تعیین خط گرندپری استرالیا، خط یک مسابقه ملبورن را از آن خود کرد.
هم تیمی او، والتری بوتاس با اختلاف 0.112 ثانیه ای از مکان دوم مسابقه را استارت خواهد زد. نکته ی عجیب تعیین خط فاصله ی زیاد رقبا با تیم مرسدس بود به طوری که سباستین فتل در رده سوم، اختلاف 0.704 ثانیه ای با همیلتون داشت.
مکس ورشتپن و چارلز لکلرک نیز در مکان های چهارم و پنجم قرار گرفتند.
مرحله دوم تعیین خط (Q2)
09:56 مرحله دوم تعیین خط نیز آغاز می شود.
09:59 بوتاس با زمان 1:21.241 بالاتر از لکلرک و همیلتون در رده نخست
10:03 فتل و رایکونن در رده پنجم و ششم
10:03 چه دوری از مکس ورشتپن و با اختلاف 0.471 ثانیه ای در مکان دوم پشت بوتاس قرار گرفت.
10:10 پرچم شطرنجی
10:10 همیلتون رکورد پیست را جابه جا می کند؛ 1:21.014
حذف شدگان مرحله دوم تعیین خط: 11 هالکنبرگ، 12 ریکاردو، 13 آلبون، 14 جیوئیناتزی، 15 کویات.
10:14 فتل در دور انتهاییش به روی چمن ها رفت و از تیم درخواست می کند که باله جلو و کف خودرو را چک کنند..
مرحله اول تعیین خط (Q1)
09:30 اولین تعیین خط فصل 2019 فرمول یک آغاز می شود.
09:34 اولین زمان را لندو نوریس راننده ی تازه وارد مک لارن ثبت می کند اما 1:24.654 کندتر از زمان او در تمرین سوم است.
09:39 والتری بوتاس سریع ترین زمان را با 1:22.658 به ثبت می رساند و هم تیمی او، همیلتون نیز با اختلاف 0.023 ثانیه ای در رده دوم قرار می گیرد.
09:43 بوتاس با لاستیک های سافت زمان خود را بهبود می بخشد؛ 1:22.377
09:44 حالا همیلتون همه ی سکتورها را بنفش می کند؛ 1:22.043
09:47 همه ی راننده ها زمان خود را با لاستیک سافت به ثبت رساند بجز راننده های فراری با لاستیک های مدیوم؛ فتل در رده چهارم و لکلرک در رده دوازدهم
09:48 پرچم شطرنجی
09:49 چارلز لکلرک سریع ترین زمان را با لاستیک های سافت به ثبت می رساند؛ 1:22.017
حذف شدگان مرحله اول تعیین خط: 16 استرول، 17 گسلی، 18 ساینز، 19 راسل، 20 کوبیتسا.
جدول تعیین خط فرمول یک استرالیا 2019
| رده | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | لوئیس همیلتون | مرسدس | 1:20.486 |
| 2 | والتری بوتاس | مرسدس | +0.112 |
| 3 | سباستین فتل | فراری | +0.704 |
| 4 | مکس ورشتپن | ردبول | +0.834 |
| 5 | چارلز لکلرک | فراری | +0.956 |
| 6 | رومن گروژان | هاس | +1.340 |
| 7 | کوین مگنوسن | هاس | +1.613 |
| 8 | لندو نوریس | مک لارن | +1.818 |
| 9 | کیمی رایکونن | آلفا رومئو | +1.828 |
| 10 | سرجیو پرز | ریسینگ پوینت | +2.295 |
| 11 | نیکو هالکنبرگ | رنو | 1:22.562 |
| 12 | دنیل ریکاردو | رنو | 1:22.570 |
| 13 | الکساندر آلبون | تورو روسو | 1:22.636 |
| 14 | آنتونیو جیوویناتزی | آلفا رومئو | 1:22.714 |
| 15 | دنیل کویات | تورو روسو | 1:22.774 |
| 16 | لنس استرول | ریسینگ پوینت | 1:23.017 |
| 17 | پیر گسلی | ردبول | 1:23.020 |
| 18 | کارلوس ساینز | مک لارن | 1:23.084 |
| 19 | جورج راسل | ویلیامز | 1:24.360 |
| 20 | رابرت کوبیتسا | ویلیامز | 1:26.067 |



۸۴مین پول پوزیشن لوئیس و نیز پیشتازی در هر سه دور تمرینی استرالیا را به طرفداراش تبریک میگم
خب اینم تعیین خط
اول تبریک به مرسدس و همیلتون
واقعا خوب کار کردن
از مصاحبه دیروز وتل میشد فهمید چخبره واقعا
مگه نمیگفتن ماشینا کندتر شده چیه پس?
مکس اگر اشتباه نمیکرد وتلم میگرفت
نمیدونم چی بگم واقعا
فقط امیدوارم فراریِ ریس خیلی بهتر از فراری تعیین خط باشه
شایدم این پیستا مناسب فراری نباشه
نمیدونم باید ببینیم چی پیش میاد تو ادامه فصل
تنها امید اینه که فراری تو ریس خیلی خوب باشه
یا تو پیستای دیگ
و الا دیگ چاره ای نیست که قبول کنیم مرسدس قهرمانه
نوریس فوقالعاده بود
تیم هاس ام عملکرد خوبی داشت.
به امید برد فراری و وتل
تنها نگرانی من استراتژی های فراری هست. امیدوارم اشتباهات پارسال رو نبینیم. واقعا اگر فراری بخاطر ضعیف تر بودن خودروش یا بهتر بودن رانندگان رقیب نتایج رو واگذار کنه من ناراحت نمیشم. چون اینجوری میدونم نهایت توانش رو بکار برده چه خودرو و چه راننده ها ولی اگر شاهد اشتباهات گاراژ و استراتژیست ها مثل پارسال باشیم خیلی زور داره. چون اینجوری میدونی بهتر از نتیجه ای که به دست آوردی هستی اما به اون بهترین عملکرد نرسیدی و دلت میسوزه.
امیدوارم بتونه گرند اسلم بکنه !
به قول توتو و همیلتون گاری مرسدس عجب تایمی زد
نکته جالبی این بود که وقتی بوتاس تو مرحله اول پل زد توتو خوشحال نشد با توجه به فاصله ۰.۷ ثانیه ای ولی همیلتون که تایم بوتاس رو زد از خوشحالی بال در آورد ، تکلیف بوتاس برای امسال هم مشخص شد ، وینگمن.
من پیشاپیش قهرمانی 2019 و حتی رد شدن از رکورد شوماخرو تبریک میگم. بعنوان هوادار واقعی سب باید واقع باشم و منطقی. توی مسابقات فصل فرمول 1 فقط راننده ها تعیین کننده نیستند. بنظر من راننده و ماشین و پشتیبانی قوی تیم قهرمانی میاره. راننده باید با ماشینش ارتباط درستی داشته باشه و قوت و ضعف ماشینشو بدونه و وضعیت و شرایط رقباشو هم تحلیل کنه.
همیلتون با ماشینش ارتباط عالی داره. همیلتون با مرسدس با توجه به شرایط داغون فراری که هنوز نمیدونه باید کار بکنه دست نیافتنیه. فقط فراری با سب پتانسیل رقابت با همیلتون را دارند که مشخصا هنوز و فعلا اندر خم یک کوچه هستند.
سب بنظر من بینظیره ولی این تواناییهای همیلتونو زیر سوال نمیبره. فراری با این روش باید در فکر نگه داشتن جایگاه دوم خودش باشه. ردبول و رنو برای مقام دوم تا روز آخر خواهند جنگید.
یک و دو مرسدس از روز اول تمرین جایی برای بحث نمیزاره. امسال هم همر خواهد کوبید…
بنظر من راننده و ماشین و پشتیبانی قوی تیم قهرمانی میاره
با اين قسمت كاملا موافقم و مديريت و پشتيباني قوي رو بيشتر ميپسندم كه بنز توش استاده
در رابطه با رسيدن به درك درستي از ماشين هم بايد بگم راننده سطح بالايي مثل سب قطعا خوب و بد ماشين رو خوب تشخيص ميده اما مهندسا چطور عمل خواهند كرد جاي بحث داره
فعلا كه در شرايط خوبي قرار نداره فراري نسبت به رقيب اما اميد دارم به اين جمله ي سب كه گفت اين ماشين پتانسيل بالايي در بهتر شدن داره و بايد ديد تيم چه عملكرديو در آينده به نمايش خواهد گذاشت.
هم جارچی نچسب?
فراری تا موقعی که مرسدس با همیلتون توی فرمول ۱ هست شانسی جز دوم شدن نداره
kingودیگر هیچ….
چرت و پرت میگوید یا نمیگوید؟؟؟!!!
چرتو پرتو که فتل میگه
یعنی باید تا اخر فصل کامتای این بشرو تحمل کنیم؟یه راه بهتر هست حد اقل برای خودم
شما فقط یک نمونه نام ببر فتل جز حقیقت چیزی گفته باشه من دیگه حتی یکبارم این سایت نمیام
برعکس. همیل زیاد چرت میگه. خوبه به چشم میبینید
ابدا چرت نمی گوید. همین الان که این تاپیک رو می نویسم زمان گیری 2018 در پنجره دیگری در مقابل من هست و زمان همیلتون 1:21.164 هستش در حالی که نفر دوم فراری کیمی با زمان 1:21.828 و نفر سوم سب با زمان 1:21.838 و چهارم با اختلاف چند هزارم ثانیه مکس با 1:21.879 هستند.
کوین مگنوسن با زمان 1:23.187 حدود 2 ثانیه از همیلتون و 1.4 از سب کندتر بوده که میشه مثل الان ولی تیم آمریکایی پیشرفت کرده.
همه اینها رو گفتم که بگم فراری در استرالیا همیشه پنهان کاری داره مثلا سال 2017 سب پای خودش رو در Q3 در 10 یا 15 متر آخر بر میداشت و آنبردها کاملا واضح بود و حتی گزارشگر انگلیسی هم تایید کرد. در 2018 سب نا کجا آباد بود و به مدد سیفتی کار جلوی همیلتون در اومد و در ادامه هر چه همیلتون انجام داد نتونست سب رو بگیره البته در ادامه فصل نیز نه تنها فراری هرگز 0.7 در زمان گیری عقب نبود بلکه گاهی اوقات بهتر هم بود.
سه تیم برتر دلیلی برای برتری دارند و اون برداشت ماهرانه از ماهیت دیتای بدست اومده و دست ورزی ماشین و انجین به گونه ای که از مرزهای توانایی خودش در کارایی پبشی بگیره. شاید اگه سه تیم برتر با هم جمع بشن بتونن یه ناسا راه بندازند.
همیلتون: مرسدس درباره برتری فراری چرت و پرت نمی گوید
(حرف دیروز همیلتون )ببخشید ولی مثل این که میفرمایید اقای انگلیسی
و چه میکنه گسلی!!
ماشاالله همیل ، دور دوم عالی بود و البته بوتاس هم دور اول ، به نظر میرسه بوتاس شمشیر رو از رو بسته ، مکس پشت وتل چه استارتی بشه فردا
hammer time
فردا صبح پیکان نقره ای میدرخشن
فتل پنجم میشد بهتر بود چون الان کنار مکس و پیچ اول پیچ سریعی هستش باید کاملا مواظب باشه
و اینکه هاس بالاتر از رنو و ریسینگ پوینت هست نشون میده پارسال فراری موتور خیلی خیلی خوبی داشته پس امسال بهترشو داره. رقیب قدر رو شکست دادن میچسبه
هیولا مرسدس، بیخیال بشو نیست:))))
آقا میبخشید، قرار نبود پاسخ باشه. نمیدونم چی شد پیامم سر از اینجا در آورد
رنو چه مشکلی داشت؟
مشکلی نداشت
یه روز کاملا نرمال بود برای رنو. متاسفانه
خوب از یک لحاظ باید خدارو شاکر بود چون پرونده یک بحث همین شروع کار تا انتهای حداقل نیم فصل بسته شد, کیفیت مرسدس نامبر وان
عااااشقتم لوووویس.
بهترینی پسسسر.
مرسی از مرسدس مرسی از لوییس مرسی از بوتاس.
همینجور برید جلو تیم قهرمان
خیلی استعداد میخواد که با ماشینی که نمیشه روندش پول بزنی??به امید اول شدنت همررررررر….احسنت…
جااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الان میاد از مرسدس تعریف تمجید میده ( البته تا اولین جایی که یه مشکل کوچولو پیدا شه که کل تیم رو شستشو بده)
و تماشاگرا استرالیا رو هم بهترین در دنیا خطاب میکنه!
راستی همیلتون الان میاد فراری؟!!! خخخخخ
اگه دیدین مرسدس از مسابقه بعدی تا نیم فصل دوباره در حد ردبول فراری شد تعجب نکنین
عیار ماشین با بقیه دستشون بیاد فیتیله رو میکشن پایین تا رقابت هیبرید رو زنده نگه دارن و هر وقت احساس خطر کردن یهو ماشین میشه خودروی سنگاپور
امسال از 2016 بدتر میشه چون فقط یه نفر با خودش واسه قهرمانی میجنگه البته اگه ببینیم بوتاس درجه 2 رو شکست میده یا نه
کامنتم اینجا چی میخواد؟ توی جواب یه نفر دیگه؟؟؟؟
با ماشینی که نمیشه روندش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از چه لحاظ؟
احتمالا سنش به گواهینامه نمیرسه با این طرز نگارش و منظورش از نمشه روندش همینه خخخخخ
اقا بزرگم بشی نمیتونی برونی اینو خخخ
از لحاظ جک و لطیفه. برای تلطیف فضا لطیفه پرانی کردن
شاید هم از این لحاظ که خودش نمیتونه ماشین فرمول ۱ رو برونه. حق هم داره. من هم نمیتونم. خیلیها تو این سایت نمیتونن.
بهش حق میدم
اره راست میگی اصلا راه نمیرفت. عجب لگنی هستش مرسدس
یعنی ها روی پادشاهان قاجار رو سفیدکردی با این حرفت
داداش کامنت دادن ثواب نداره ،جایزه هم نداره ،خلاصه خودتو اذیت نکن در ضمن قابلیت های بالایی داری که اینترنتی تشخیص میدی یه ماشین قابلیت روندن نداره.
دوست دارم نظر بهزاد زمانی رو در مورد این کامنت بدونم.
بهزاد جان؟ بدون حاشیه نظرت در مورد این کامنت چیه؟
بقیه نظراتت رو تو کامنت جدا بنویس ولی اینجا فقط نظرت در مورد این یه خط رو میخوام بدونم
ببخشید چی میز….. شما.باماشینی که نمیشه روندش پول بزنی این ماشین رو به استرول هم بدی حداقل دومی سومی میگیره.شایدبوتاس دوپله از امثال استرول بهترباشه ولی دوم
خب دیگه…
معلوم شد کی چرت وپرت میگه وکی حقیقت.
اوفففففف تبریک ب لوئیز فن ها
فقط اونجا که قبل از پیچ ماقبل آخر شل کرد تا دوباره بعد از اون پیچ شتاب بگیره و اختلاف نیم ثانیه ای با بو تاس رو جبران کنه!!!فراری فاصلش اینقدر نیست و قطعا برا مسابقه ستاپ ها تغییر میکنه!
فراری فاصلش اینقدر نیست
اقا چقدره فاصلش؟!!!
دقیقا بیان بگن جقدره ما دیکه حرص نخوریم
همیلتون دقیقا مزخرفی بیش نگفتی
الان میخایی همیلتونو خفه کنی نه؟ :))))))))))
بد داره میسوزونه این پسر
اين طرز فكر بچه گانه امثال شماهاست واگرنه كسي با مرسدس كاري نداره ما از فراري انتظار بيشتري داشتيم
آره میسوزونه میدونی کیارو؟
اونایی که از قدرت فراری میگفتن که ارزش کارشون بالا بره ولی الان همه میدونن مرسدس موشکه
اساتیدهمیلتون فن الان اینجان؟؟؟؟
فراری نیم ثانیه سریعتر بود.پولم فتل زد.
این گپ 0.7 ثانیه ای خیلی زیاده فکر نکنم اختلاف اینقدر باشه.یا مشکل فنیه یا بازم پنهون کاری.واقعا برا اینهمه اختلاف شوکه شدم
پنهان کاری تو تایم گیری؟
حاجی شوخی میکنی؟؟
پنهان کاری توتعیین خط؟؟?
تازه اومدی فرمول 1 ببینی یا ما رو ایستگاه کردی؟
تعیین خط ریس اول پنهان کاری وجود نداره شاید کسی که میتونه تایم یک بزنه مثلا تایمش رو بعد از مطمین شدن عمدا بهبود نده اما اینکه ریس 1 بعد از تغییرات بنیادی ایرو بیای پل پوزیشن رو به تیم و راننده رقیب اهدا کنی اصلا نمی گنجه…
دیگه با این اختلاف زمانی بین ماشینای مرسدس و فراری که حرفی از رقابتشون نمیمونه
فقط خدا کنه بوتاس سر حرفش بمونه و امسال مثل یه مرد بجنگه که فصل کسل کننده ای نباشه برای بیننده ها
يعني خوشم مياد سريع ورق بر ميگرده و كامنتاتون فقط باعث آبرو ريزيتون ميشه البته شك دارم خجالت بكشين
از حقيقت نميشه فرار كرد
کاملا معلومه پیر گسلی که با شاسی قدیمی هستش زمین تا آسمون با شاسی مکس که جدیده ماشیناشون فرق داره
پسر سریع کار خوشو شروع کرد???
پسر سریع W10
گسلی میتونس تایم بهتری بزنه با سافت البته
اشتباه کرد نیومد پیت
انتظار داشتم مرسدسا یک دو کنن ولی واقعا از فاصله ی زیاد مرسدس و فراری ناامید شدم . امید زیادی به یک رقابت هیجان انگیز امسال داشتم ولی همین اول کار … 0.7 اختلاف خیلی زیادیه. در طول فصل هم که همیشه مرسدس پیشرفت و توسعه اش عالیه . فکر میکردم ماتیا بینوتو اوضاع رو تغییر میده و امسال یه ماشین عالی رو میکنن ولی واقعا …!!! خدایی نمیدونم چی بگم !!! طفلک سب ، دل و دماغ مصاحبه نداشت !!! همین اول بسم الله تا ته قضیه ی امسالو خوند !!!!?
لعنت به اون کسی با تغییر قوانین جذابیت رو از فرمول یک گرفت اگه اینطوری پیش بره هفتاد درصد طرفداران فرمول یک ریزش میکنه ماشاالله به مرسدس عالی بودن و فک کنم دیگه قهرمانی فراری تا ابد تکرار نشه مشکل از راننده ها نیست مشکل از خود ماشین فراریه هرسال ما امید داریم که قهرمانی دوباره به اردوی فرار برگرده ولی دیگه با این شرایط فک نکنم فراری بتونه حتی سوم بشه به تایم ورشپتن نگاه کنید
البته تایم مکس از استعداده ذاتیه خودشه.همونطور که توی دور آخرش مارتین برندل اشاره کرد ببینین مکس در مقایسه با همیلتون چقدر عالی میپیچه توی پیچ و روی کرو های کناره ی پیست نمیره
البته هندلینگ ماشین هم تاثیر داره ماشین ردبول همه اجزاش همدیگرو تکمیل میکنه شک ندارم امسال مکس فوقالعاده خواهد بود کاش یکمی اخلاقشو بهتر کنه
شاسی مرسدس و ردبول رو با هم مقایسه میکنی خخخ
همه میدونن اگه ی موتور فراری یا مرسدس بدن ب ردبول همه مسابقات به جز موناکو بقیه تیم ها رو لپ میکنه
تبریک به مرسدس و دوم شدن بوتاس. الان که اول فصل هست و نمیشه پیش بینی نمود که کی برتره. فصل گذشته هم فتل دوتا ریس اول برد ولی قهرمان نشد. اما یه نکته مهم امروز بنده تو تعیین خط ملاحظه کردم، و اونم سرعت و چسبندگی عالی مرسدس تو پیست بود واقعا این مرسدس عالیه . ایول
امسال اختلاف مرسدس به وضوح آشکاره…
فتل دوتا ریس اول برد ولی قهرمان نشد
ریس اول که اختلاف مرسدس 0.7 تو تعیین خط بود ریس دوم رو هم فقط فتل میتونست بحرین رو ببره تو اون اوضاع…
برتری مطلق فراری نبود که دو ریس رو بردن و میانگین اون دو ریس مرسدس بهتر بود
درسته مرسدس سریعه اما مطمئن باشین این پیست ها خیلی مهم نیست چون ۴ تا پیست هستند که زیاد به موتور وابسته نیستند ریس های بعد مال فراری و فتل هست
با این ماشین و قدرتی که امروز نشون دادن بعید میدونم توی بحرین و مجارستان و مکزیکم فراری حرفی برای گفتن داشته باشه.کانادا رو که دیگه بحثی روش نیست(یکم شانس داشت فراری قبلا)
اگه بقیه رو به بازی نگیره مرسدس نهایتا سه پیست هست که بقیه بتونن واسه پل و برد بجنگن مگر اینکه یه مشکلی بوده واسه فراری که فقط تو استرالیا بوده باشه
چیکار کرد لندو نوریس!!!!!
تفاوت مرسدس هم با بقیه معلوم شد، از مسابقه بعدی یکم قدرت موتورو کم میکنن که رقابت نزدیک بشه، باز نیم فصل دوم همون داستان فصل قبل
دقیقا کاریه که میکنن
بعدم دوباره اه و ناله و هندونه زیر بغل بقیه گذاشتن
چقدر از مدیر بزرگ تا راننده 2 درجه 2 مرسدس تو تست ها عزاداری میکردن!
چقدر دوستان همینجا نزدیک بود قهر کنن که فراری نیم ثانیه برتر شده!!!
اقا ما هستیم رقابت فتل سر 19 ام 20 ام رو هم شده باشه تو ویلیامزم باشه دنبال میکنیم
فورزا فتل
فورزا شارل
ای بابا این پیر گسلی چرا اینطوری شد.
رو امتیازش برا فانتزی حساب کرده بودما ?
اختلاف شاسی فراری و هاس کمتر از 0.4.این یعنی فراری بدجوری………………….
واقعا نوریس عالیه.
باید دید تو مسابقه چه جوریه.
لنتی ، نزدیک به ۲ ثانیه اختلاف بین کوبیکا و راسل ؟؟؟ اقای کوبیکا شما که گراندپری بردی برگشتی با دست داغون ابروریزی کنی اخه ؟ بیا برو بزار لااقل اکون و ورلاین چیز یادبگیرن …اینده اونا و گذشته خودتو خراب نکن
احتمالش زیاده جایگزین بشه تا نیم فصل اگه این وضع پابرجا باشه
حضرت پول پوزیشن
حضرت غول ( مرسدس )
در اینکه چکش و توتو در مظلوم نمایی شورشو درآوردن که هیچ شکی نیست ولی خدایی از فراری فنا و فتل فنا انتظار میره یه خورده صبور تر باشن
به نظر من به فراری میشه امیدوار بود به چند دلیل
اول اینکه این پیست به شدت یه پیست خاصی هست و بر اساس نتایج تو این پیست نمیشه برا کل فصل نتیجه گیری کرد ، این پیست یه چیزی تو مایه های موناکو و سنگاپوره
دوم الان با این نتایج همه احتمال میدن که طرح فراری در مورد بال جلو غلط از آب در اومده ، احتمال اینکه فراری اشتباه کرده باشه در مورد فلسفه بال جلو هست ولی احتمال هم داره برا اینکه تیم های رقیب مثل مرسدس و ردبول از طرح فراری کپی نکنن ، در واقع فراری با رو نکردن دست خودش سعی بر این داشته باشه که تیم های رقیب هر چه دیرتر به این طرح برسن
سوم هنوز مسابقه انجام نشده و احتمال داره هر کدوم از تیم های به خاطر فلسفه بال جلو متفاوت با مشکل لاستیک خوری تو مسابقه مواجه بشن
چهارم اگه طرح فراری در مورد بال جلو اشتباه باشه با توجه به روابط نزدیک هاس و فراری و مثل هم بودن فلسفه بال جلو هاس و مرسدس خیلی سریع فراری میتونه با توجه به دیتاهای هاس فلسفه بال جلو رو عوض کنه
پس ناامید نباشید دوستان ، هنوز مسابقه فردا مونده
در ضمن یادم رفت که بگم ردبول از همین الان شروع به خراب کردن گسلی کرده و قطعا در ادامه فصل سعی میکنن ازش به عنوان راننده دوم استفاده کنن
اینکه ردبول فقط گذاشت گسلی یه دور تو q1 بزنه یه خورده عجیبه و امسال گسلی خرف هایی برا گفتن داره
قطعا اگه میذاشتن چند دور بزنه الان احتمالا تو تعیین خط ششم میشد چون تو q1 اختلافش با مکس 0.150 بود و به خاطر ناگهانی بهتر شدن پیست نتوست بیاد q2
مهدی جان مرسدس با نزدیک شدن به طرح بال جلوی فراری بهتر شده پس فک کنم این فرضیه بال جلو جالب نباشه
مرسدس انجینش غوله غول فقط وقتی دلشون بخواد 100 درصد توانشو ازاد میکنن همین
پاراسالم برترین انجین شد
استرالیا انجین محوره
نمیدونم چی بگم اکبر جان
تمام چیزهایی که بالا گفتم همش فرضیه است و احتمال داره درست نباشه ولی هوز زوده برای قضاوت اینکه فراری رقابتی نیست
حرفتون بعضی جاهاش شاید درست باشه.امید که بلاخره باید داشت ولی این واقعا اختلاف قدرته.بال جلو و عقب و اصن ریزه کاری نیست این اختلاف تایم
لاستیک خوری هم نمیتونه متوقف کنه این قدرت وحشتناک مرسدس رو.لاستیک خوریشون توی مسابقات آخر فصل پیشم به نظرم یجوری آه و ناله کردنه سرسیری بود وقتی دیدن دیگه قهرمانی همین مسجله
آخه لامصب ماشینشون اینقدر قویه توی باکو سال پیش فتل با لاستیک نو پشت بوتاسی که هیچ پیت استاپی نکرده بود هنوز داشت تایم از دست میداد !!! اینو دیگه چجوری میشه توجیه کرد به جز قدرت وحشتناک موتور LOL !!!
پارسال تو باکو بوتاس اوایل مسابقه اصن فشار نیورد چون مکس و دنیل با هم درگیر بودن خیلی راحت هم لاستیکاشو ذخیره کرد و هم سوختش رو و دقیقا از اونا تو اواخر مسابقه استفاده کرد
خود همیلتون خودشو داشت جر میداد نتوست نزدیک فتل هم بشه
هنوزم میگم برا قضاوت زوده
???
دوست دارم به این همه خوش بینیت امیدوارم باشم ولی نمیشه
منم?
اگه جای فراری و مرسدس الان عوض میبود شک نکنین که مرسدس تو طول سال می رسید ولی فراموش نکنین که این فراریه.تیمی که اول سال خوب ماشین میده اما در ادامه جنگ توسعه رو میبازه مثل 2012 که جنگ توسعه رو بدجوری به ردبول باختن و به همین ناندو قهرمان نشد.
پارسال هم مرسدس از سنگاپور با اون اپدیت فوق العادش کل ادامه فصل رو اول بود به جز مکزیک.
به هر حال با امیدی که میدونم احمقانس(با احترام به همه کسانی که فکر میکنند فراری برمیگرده)امیدوارم فراری امسال کاری کنه که حرف من تو این کامنت اشتباه از آب دربیاد.
خب خیلی چیزا مشخص شد اولیش اینکه مرسدس بهتر از بقیه تیم ها خودشو با قوانین جدید تطبیق داده وهمینطور بیشتر هم روی ماشینش کار کرده !!
دومیش هم ردبول که هزینه زیادشون جواب داده و ماشین خوبی ساختن و با موتور هوندا سریع مچ شدن !!!
درباره مصاحبه های این بازه بین تمرینات بارسلونا و گرندپری استرالیا باید بگم مرسدس راست میگفت فراری مقدار کمی سریع تره همه هم توی بارسلونا دیدن اما مشخصا خیلی بهتر از فراری نقایص رو پیدا کردن و ارتباط بهتری با ماشین برقرار کردن !
اما واقعا صحبت های هلموت مارکو رو درک نکردم چون ردبول به هیچ وجه بالاتر از مرسدس نبود و الان هم کاملا مشخص بود و بعد از دوتا تمرین دیروز هم هورنر گفت باید واقع بین باشیم چون هنوز هم پشت مرسدس و فراری هستیم . اما خوب نسبت به فصل قبل به فراری نزدیک تر شدن !
امیدوارم مسابقات خوب و جذابی رو شاهد باشیم این فصل !
تبریک به همه طرفدارای مرسدس و همیلتون. شروع خیلی خوبی بود و امیدوارم همین روند فردا هم ادامه داشته باشه. اگه همین فاصله تو بحرین هم باقی بمونه دیگه بعید می دونم کسی بتونه برای مرسدس تهدیدی ایجاد کنه.
یه تبریک هم به طرفدارای مکس که امروز شروع خوبی داشت و اگه اشتباه پیچ آخرش نبود احتمالا الان سوم بود. به نظر فصل خوبی برای مکس خواهد بود. و چه استاری ببینیم فردا بین مکس و فتل.
لکلرک هم به عنوان اولین مسابقه شروع بدی نداشت و باید ببینیم تو ۳-۴ تا مسابقه بعدی چی کار می کنه.
نوریس عالی بود و ویلیامز هم فاجعه و احتمالا بازنده بزرگ سال ریکاردو.
“همین روند فردا هم ادامه داشته باشه. اگه همین فاصله تو بحرین هم باقی بمونه ”
لذت هم میبرید در اون صورت؟
کریر من همیلتون و به دنبال اون تیمم هم مرسدسه دوست عزیز پس تا وقتی راننده و تیمم ببرن لذت می برم و مطمعنا اگر برعکس هم باشه شما لذت می برید. می مونه هیجان که اونم رقابت مکس با فتل و لکلرک و یه مقدارم بوتاس با لوییس هیجان روبه من می ده چی بهتر از این دیگه می تونم انتظار داشته باشم. البته واسه این حرفا خیلی زوده حداقل تا بعد از تعیین خط بحرین باید صبر کنیم. وضعیت تا الان شبیه سال پیش بوده و مشکلات مرسدس سال پیش هم از بحرین شروع شد. امیدوارم مثل فصل پیش فراری خودشو از بحرین نشون بده که طرفدارای فراری هم بتونن لذت ببرن. ولی به نظر خودم فراری تاوان اون ۳۰۰ دوری که تو تستای پیش فصل کمتر از مرسدس زد رو خواهد داد مشخص بود که درک مرسدس از ماشینشون خیلی بالاتر از فراریه که تو پیدا کرن بالانس هم مشخص بود و کمک زیادی هم به آپدیت های بعد تستا کرد و در ادامه فصل هم خواهد کرد.
پس فکر کردی اینها از رقابت با تیمهای دیگه لذت میبرن؟
امیر یعقوبی حرف دل اینها رو زد دیگه: «امیدوارم رقابت بیبن بوتاس و همیل باشه»
اکبر جان لذت طرفدارای مرسدس و همیلتون تو بی رقیب بودنشونه.
فقط وقتی فراری یا فتل یه مسابقه میبرن یاد هیجان میفتن
حامد جان بیشتر حرفات منطقیه. من نمیتونم مثل تو لذت ببرم و تو هم مثل من. هر انسانی منحصربفرده. طرفداران فرمول 1 حتی از مسابقات قدیمی هم لذت میبرن چه برسه به پخش زنده.
امسال تصمیم گرفتم از زاویه دید منطقی به قضایا نگاه کنم و اسیر طرز فکر دیگران نباشم.
توی هر سن و شرایطی میشه آدم خودشو اصلاح کنه و برعکس میتونه اجازه بده دیگران ناراحتش کنن. گوش بحرفهای الکی نده و تلاش کن لذت ببری. عمر گرانبهاست و برای یک مشت حرف حرومش نکن.
دایو خوبی بود
???????????????????????
و دیگر هیچ.دنبال آقای لاروس هستم.
از فردای روز رونمایی جیپم دیگه ندیدمش
مرسی مرسدس!
با شروع فصل جدید امیدوارم یک رقابت فوقالعاده رو از همه تیمها شاهد باشیم
امید نداشته باش دوست عزیز. حداقل تو مسابقات ابتدایی نمیشه امید داشت. اختلاف تایم وحشتناک بود. شاید مسابقات بعدی یخورده تیمها نزدیکتر بشن
دوست گرامی فارغ از عملکرد فعلی تیمها، فرمول یک از بسیاری از جهات قابل پیشبینی نیست و ما هم در هر صورت مسابقات رو دنبال میکنیم. پس چه بهتر که امیدوارانه دنبال کنیم.
اینا که میگن فراری داره پنهان کاری میکنه خیلی باحالن ? کدوم تیم حاضره تعیین خط رو از دست بده و رانندهش بیفته کنار فرشتپن احمق تا احتمال تصادفش بره بالای ۵۰ درصد؟ چیزای جدید اینجا کشف میشه خیلی خوبه.
???
اولا گفتم که این قضیه یه فرضیه هستش
ثانیا شما انگار فراری رو نشناختی وگرنه باید بدونی فراری تو مخفی کاری ید طولایی داره
مرسدس پارسال تو مونزا قید تعیین خط رو زد و عوضش تو مسابقه بهتر بود
شرایط مسابقه با تعیین خط خیلی فرق میکنه مهم ترین نکتش هم لاستیک خوری هستش
شما چيزي نگو كه نظرت در رابطه با سرعت فراري هنوز سوژس
چقدر این مرسدس خوبه آخه جیکار میکنید مگه شماها که فراری نمیتونه 1-2 تو تعین خط حتی بوتاس
7 دهم ثانیه اختلاف مگه میشه آحه جطوری؟
لکرک خوب بود امروز. سب هم بی اشتباه بود ولی زورش نرسید. کنترل شرایط فعلا دست مرسدسه. الان یک گل افتادن جلو. فردا هم اگر اتفاق خاصی نیوفته با اختلاف اول هستند.
این داستان دست رو نکردن اصلا الان جواب نمیده. هر مسابقه فرمول 1 خودش بتنهایی ارزشمنده. فوتبال که نیست بگیم یک نیمه دستشونو رو نکردن! تازه اونجاهم حدس و گمانه و با اطمینان نمیشه نظر داد.
فراری هم همه تلاششو کرده و خواهد کرد ولی باید قبول کرد مرسدس اندازه دو سال از نظر فنی و طراحی ماشین جلوتره. همیلتون هم بلده طول فصل اوضاعو کنترل کنه. از نظر روانی هم پیروزی تا امروز با مرسدس بوده.
کانون توجه امروز رو لندو نوریس بود
خط ۸
قوی تر از کارلوس و دنی ریک
نوریس خوبه
از راسل بهتره
زاک براون گفتش که اگه اشتباه نکنم تو q1 تایم ساینز با لندو رقابتی بود(تلاش دومش) اما اشتباه کوبیکا و تصادفش باعث که مجبور کند کنه و به همین خاطر نیومد بالا.
در مورد گسلی هم واقعا اشتباه بدی کرد ردبول که با دوم نفرستادش.
فردا کارش سخته اینجا چون سبقت گیری سخته.
خوشحالم که هوندا تا اینجای کار سربلند بیرون آمد! باید دید فردا چگونه خواهد شد. فقط حیف که گسلی رو دوباره بیرون نفرستادن و تغییر شرایط پیست باعث شد جا بمونه.
برای لندو نوریس هم خوشحالم، اولین تعیین خط لندو و حضور در کیو-3.
ناراحت برای راسل، انگار این ویلیامز قصد نداره یه تکونی به خودش بعده! آخه این چه وضعشه!!!
هاس کماکان رو به جلو نشون میده و جای امیدواری هست.
منکه قهرم لابد کل فصل همیلتون میاد همه چیز رو می بره بهتره برم تنیسی، فرمول ئی یا یه جیز دیگه تماشا کنم خرص کمتر بخورم، آقایون رییس فراری حواستون هست دیگه??
اوف! همر همچی میگفت ما کندتریم که باورم شده بود!! زرشک…
عجب اختلافی
چه افتضاحی
بنظر من این فاصله 0.7 ثانیه مرسدس با فراری واقعی نباشه
یا فراری هنوز به ستاپ دقیقی که میخواد نرسیده یا داره مخفی کاری میکنه
مخفی کاری ?
آفرین لوییس و مرسدس و بوتاس
Front row lock out
Hammer Time!!!
امیریعقوبی به حرفم رسیدی؟ حالا فهمیدی گفتم مرسدس سره گفتی چیزی سرت نمیشه؟!
بیا بگو اشتباه میکردم از کامنت بی ادبانه ام خجالت زده ام حق با تو بود
اکبر حالت خوبه؟؟
یه همیل فن بیاد بگه اشتباه کرده؟
بیخیال حاجی.
در مورد کامنت هم باید تا حالا عادت کرده باشی عزیز دل.
البته باز امیر یعقوبی از بقیشون بهتره.
بعضیا که متاسفانه هرچی از دنشون درمیاد مینویسن بدون اینکه چند لحظه رو مطلبشون فکر کنن.
آدم تا حدی منصفشون بهزاد زمانی بود که الان کاملا رفته تو خاکی. (شاید میخواد مثل سب از تو چمنا سبقت بگیره)