فراری در تعیین خط فرمول یک بحرین 2022 بسیار رقابتی ظاهر شد و چارلز لکلرک اولین پول پوزیشن فصل را از آن خود کرد.

مکس ورشتپن از تیم ردبول و کارلوس ساینز، دیگر راننده فراری با اختلاف اندک 0.1 ثانیه ای مسابقه را از  رده های دوم و سوم آغاز خواهند کرد.

تماشا تعیین خط فرمول یک بحرین 2022

مرسدس همچنان در روز شنبه در تقلا بود و رده پنجم از لوئیس همیلتون بهترین نتیجه ای بود که برای آنها رقم خورد.

استون مارتین در مجموع تعیین خط خوبی نداشت اما با این حال نیکو  هالکنبرگ که جانشین سباستین فتل شده از نکته جالب روز شنبه بود که بار دیگر توانست بالاتر از هم تیمیش، لنس استرول در رده هفدهم قرار گیرد.

دنیل ریکاردو برای اولین بار در تعیین خط بحرین از هم تیمی اش شکست خورد و در همان مرحله اول حذف شد تا شروع خوبی را نداشته باشد. هم تیمی او، لندو نوریس نیز در مرحله دو تعیین خط صخیر حذف شد.

جدول تعیین خط فرمول یک بحرین 2022

#رانندهتیم زمان
1چارلز لکلرکفراری1:30.558
2مکس ورشتپنردبول+0.123
3کارلوس ساینزفراری+0.129
4سرجیو پرزردبول+0.363
5لوئیس همیلتونمرسدس+0.680
6والتری بوتاسآلفارومئو+1.002
7کوین مگنوسنهاس+1.250
8فرناندو آلونسوآلپین+1.637
9جورج راسلمرسدس+1.658
10پیر گسلیآلفاتائوری+1.780
11استبان اکونآلپین+1.224
12میک شوماخرهاس+1.440
13لندو نوریسمک‌لارن+1.450
14الکس آلبونویلیامز+2.106
15گوانیو ژو
آلفارومئو+2.985
16یوکی سونوداآلفاتائوری+2.192
17نیکو هالکنبرگاستون مارتین+2.219
18دنیل ریکاردومک‌لارن+2.387
19لنس استرولاستون مارتین+2.474
20نیکولاس لطیفیویلیامز+3.076

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

202 دیدگاه

  1. Erfan.5

    19

    9

    خاک بر سر استون مارتین
    شرم بر این بی عرضه ها

    • ✔️The end

      12

      6

      این فصل زیاد بهشون امیدی نیست مثل اینکه 😞😞😞

      • سبحان

        17

        0

        کجان اون دوستانی که من گفتم استون وضعیت خوبی نداره. اومدن دیس دادن.

    • |ZXE-LECLERC16|

      20

      2

      حالم گرفته شد وقتی دیدم استون اونقدر کنده
      و وقتی دیدم هالکنبرگ با سه ساعت تمرین 3 دهم از استرول سریعتره بیشتر حالم گرفته شد 😐

      • amin90

        2

        11

        واقعا وقتی وقتی آدم مگنوسن و هالک رو میبینه میفهمه چه راننده های خوبی از گرید خارج کردن و چه راننده های ضعیفی دارند دور میزنن ،به نظرم سانودا ضعیفترین راننده گریده که با رفتن مازپین به این افتخار رسید ،در کنارش لطیفی راننده چینی آلفا استرول حتی میک شوماخر و آلبون راننده های هستند که لیاقت صندلی هاشون رو ندارند

    • zZz_ToKyo

      17

      7

      و بازم راسل پشت یه هاس و الفارمئو 🙂
      ولی هنوزم به مرسدس مشکوکم
      به امید یه مسابقه هیجان انگیز :))))
      Ferrari is back !
      Forza Ferrari !

      • er22

        10

        2

        هنوز مشکوکه بلع !

      • ايزديار

        17

        1

        سال ۲۰۱۷
        همه میگفتن ماشین فراری حاصل زحمات آلیسون هست و بنیتو نقشی نداره. بعد هم که اومدن بهترش کنند یعنی ۲۰۱۸ تا حدودی موفق بودن ولی بعدش اون سنسور و اون تقلب رو شد و دوسال فراری در کشمکش با ماشینش بود.و بعد از اون هم که کلا ول کرده بودن.و الان نتیجشو دارن میبینن.
        اما امسال اگر فراری بتونه همینجوری ادامه بده، بنیتو قطعا سزاوار ستایشه. به امید سالی پرهیجان با حضور سه تیم در صدر رقابت.

        اما چه میکنه این مگنوسن ،بزرگترین سوپرایز این فصله و بابتش از مزپین و روسیه و پوتین باید تشکر کرد😄

      • ایرن

        9

        2

        مرسدس مشخص بود عقبه. اما اگه مسابقه فردا هم مثل تعیین خط امروز پیش بره یعنیمرسدی خیلی هم از فراری و ردبول عقب نیست. یعنی اونقدری که میگفتن عقب نیست. توجه کنیم که مرسدس واقعی رو باید از مسابقه پنجم به بعد دید. تا اونموقع که یه سری آپدیت خوب بیارن.

      • F1 LOVER

        6

        1

        اونایی که سال 2019 و 2020 پدر بینوتو رو با بی صبریشون درآوردن الان کجان؟ طرفدار تیم بودن فقط این نیست وقتی تیمت اوله پشتش باشی و با یکسال و یا حتی چندسال نتیجه نگرفتن بیای همه چیز و به باد انتقاد بگیری،بینوتو مدیر لایقی هست و برنامه‌ریزی داشته از اول،من از اول پشت بینوتو بودم وتا قیامت طرفدار فراری هم حتی اگه آخر بشه،راستی ماشین فراری شبیه مجسمه س از بس زیباست

    • 77Ali

      21

      3

      متاسفم واس سب یه فصل زجر اور دیگه
      اما در مورد دلبر فراری 😍😍😍😍😍
      تبریک به تمام فراری بنا بالاخره برگشتیم گرچه به نظرم پل برای ورستپن بود ولی شارل دل ها عالی نواخت قطعا قطعا ریس بی نهایت سختی خواهد بود امیدوارم بشه فردا ردبولو کنترل کرد و برد ولی سخته

      • Yousef

        17

        4

        لکلرک خوب میتونه دفاع کنه ولی ردبولا تو مسابقه همیشه پیس خوبی دارن انم مکس که خیلی کم اشتباست

    • Milad444.m

      20

      3

      ب عنوان ی مرسدسی تبریک‌میگم به فراری و راننده هاش ک عالی بودن خداییی
      دوما باید قبول کنیم ک امسال رقابت بین ردبول و فراری هست و مرسدس فک‌نکنم شانسی واسه قهرمانی داشته باشه
      خیلی کند بودن مرسدسی ها q2 یکم امیدوار شدم چون تایم خوبی زد ولی q1دوباره خراب کرد باید بگم امسال تیم سوم هستش
      ولی خوب باز امیدوارم ب عنوان طرفدار همیلتون ک نتایج خوبی بگیره و مرسدس پیشرفت کنه

      • Milad444.m

        7

        7

        ی احتمال دیگه رو هم در نظر بگیرم‌ ک مرسدس داره پنهان کاری میکنه
        چون q3 بسیار ضعیف داشتن یدفعه q2 یه ثانیه سریع شد
        میشه گفت تیم های ب اینه های مرسدس و شکل ظاهری بدنه اعتراض داشتن و حتی تحت بررسی هستش
        شایدم‌گفت این شکلی وارد شدن ک اون اعتراضات خاموش بشه و ادامه کار بدن فک نکنم مرسدس ماشینی درست کنه در این حد عقب باشه از ردبول و فراری هرجند فراری بشدت طراحی خوبی داشته

      • Arash.bgh

        0

        0

        الان زوده واسه اینکه ببینیم کدوم تیم کجای جدوله و کی قهرمانه اگه یادتون باشه اول فصل ۲۰۲۱ هم مرسدس شروع خوبی نداشت .هنوز مشکل پورپوزشون حل نشده با ماشین مشکل دارن نیاز به مسابقه هست تا به تنظیمات درستی برای ماشین برسن .در مورد استون مارتین به نظرم تیم هولکنبرگ و فتل عالی جواب میده به استرول اصلا امیدی نیست ولی خوشحالم که فراری دوباره اومده واسه سکو رقابت خوبی میشه .به شخصه اصلا فصل ۲۰۲۰ رو دوست نداشتم مرسدس بی رقیب بود ولی این فصل رقابتی تر به نظر میرسه

    • Yousef

      15

      2

      برای مکلارن داشت گریم میگرفت البته یکم زوده تیم ها یه 3 تا 4 گرند پری دیگه وقت میخوان تا خودشونو جمع کنن
      دوست داشتم مکس پول بزنه ولی اینکه بعد از مدت ها قرمزهای گرم رو اون جلو در کنار رنگ های سرد ردبول و مرسدس میبینم برام هیجان و تازگی داره

      • amirhosein

        11

        9

        انجین افتضاح تر از افتضاح یعنی نمیشه چیزی گفت
        هفته پیش گفتم واقعا مرسدس چیزی برای رو کردن نداره کسی هم باورش نمی شد که مرسدس نداشته باشه
        گلچین بهترین مهندسا رو هم داشته باشی باید یکی باشه مدیریت کنه که دیدیم مدیریت میک الیوت رو امیدوارم ولف سریع عمل کنه و عوضش کنه با جمیز آلیسون
        موتور هم که دیگه نمیشه جمعش کرد
        فقط خدارو شکر که لوییس بود و آبرو ریزی بیشتر این نشد
        الان باید به عالی بودن این قهرمان پی برد
        و الان سوز اون قهرمانی دزدیده شده بیشتر میشه چون امسال امکان قهرمانی نخواهد بود
        😡😡😔

      • Alii

        6

        4

        واقعا عملکرد تیم خیلی ضعیف بود
        با این روند حتی قرار نیست با هاس و آلفارومئو و آلفاتئوری رقابت کنیم

        واقعا خیلی زجر آوره

        درسته هاس خیلی وقت گذاشته برای ساخت ماشینش

        ولی قرار نبود مک لارن اینقدر پست رفت کنه

        تا اینجا کار ویلیامز استون و مک لارن تیم های ته جدول هستن و همه سه تیم از پاورپوینت مرسدس استفاده میکنن

        حالا مشکل پاورپوینت یا آیرودینامیک نمی‌دونم ولی واقعا ناراحت کنندس امیدوارم مک لارن سریع با یک آپدیت برگرده

        حتی آلونسو آلپین
        مگنوسن هاس
        بوتاس آلفارومئو
        تونستن راسل رو بگیرن

        فعلا همه شواهد بر ضد پاورپوینت مرسدس

        تا اینجا کار خیلی ها نمی خوان قبول کنن این موضوع رو ولی امکانش هست مشکل اصلی همین باشه و کار تمام
        دلیل جلو بودن مرسدس می تونه برتری آیرودینامیک باشه

      • Yousef

        2

        0

        کلا مشکل ترمز مک‌لارن رو یادم رفته بود

      • Alii

        3

        3

        کاش دوستانی که دیسلایک میدن
        نظرشون رو هم بگن و بگن چه چیزی اشتباه بوده
        در کامنت فرد که دیسلایک دادن

        بلاخره این کامنت گذاشتن فقط برای کل کل نیست که برای یاد گیری هم هست
        اگه اطلاعاتی دارن و و چیزی میدونن یا چیزی رو کسی اشتباه برداشت کرده خب بگین

        آره مک‌لارن مشکل پروپوزینگ کمتری از تیم های دیگه داشت و
        بزرگ ترین مشکلش ترمز ها بود
        انتظار می‌رفت حلش کنن

    • Kenzo

      22

      2

      مشکلشون انجین مرسدسه
      ک عقب افتاده نسبت ب رقبا
      این فصل انجین
      فقط انجین هیولای فراری
      آلفارومئو ۶م شد!
      های ۷م!!
      نکته جالب مسابقه فردا اینه ک بوتاس فردا جلوی راسل مسابقه رو شروع می‌کنه🤣🤣

      • ایرن

        5

        4

        چه ربط به انجین داره؟ پورپوزینگ میدونی یعنی چی؟ وقتی توی سرعت بالا ماشین عقبش بالا پایین میره یعنی باید زودتر ترمز گیری رو شروع کنی چون اگه بخوای شدید ترمز بگیری معلوم نیست چی بشه و اصلا بموقع سرعت کم میشه یا نه (وقتی عقب خودرو به بالا میره چسبندگی عقب کم میشه) . پورپوزینگ یعنی نمیتونی به راحتی مانور بدی چون وقتی عقب خودرو بالاپایین میره کوچکترین تغییر لاین میتونه تعادل رو بهم بزنه. پورپوزینگ یعنی عدم اطمینان راننده به خودرو. به اینا اشکالات دیگه ی آیرودینامیکی خودرو رو هم اضافه کن.
        با این مشکلات موتور مرسدس پنجاه اسب بخار هم بیشتر داشته باشه به جای خاصی نمیرسه. چون توی مستقیمی نمیتونه از یه سرعتی بالاتر بره و به سقغ سرعتش نزدیک بشه

      • Mehdi-k

        6

        1

        به نظر مشکل مرسدس موتوره.
        تمام تیمهایی که موتور مرسدس دارن آخر گرید هستن.
        فقط خود مرسدس به خاطر آیرودینامیک خوبش تا اینجا بالا اومده

    • Max33vr46

      14

      4

      بله تبریک به همه فراری فن ها دیروز بینوتو گفته بود که همه به من میگن به شارل یه ماشین خوب بده حالا اون بهترین ماشینو داره و باید ازش استفاده کنه شارل خوب لپی زد و جواب بینوتو رو داد ولی نفهمیدم چرا ساینز دوباره تلاش نکرد خودمونیم بعید نبود اگه لپ بزنه بالای شارل تموم کنه باز خداروشکر مکس بالای ساینز تموم کرد وگرنه فردا سخت میشد پابه پای فراری ها رفت چه سمی بشه قهرمانی امسال بین مکس و راننده های فراری اگه به این جمع پرز و مرسدس ها هم اضافه بشن چه شودامسال امیدوارم مکس فردا بتونه فراری هارو شکست بده

      • Parsa16

        10

        3

        دور اخر ساینز خراب شد حیف
        شاید بالاتر از مکس تایم میزد!

      • کیانوش

        0

        0

        اره اصلا هاس و الپین هم ماشین هاشون از ردبول بهتره اره میدونیم بهترین ماشین رو دارن به غیر از مکس که فقط با مهارت خودش و البته خطاهای انسانی با نیت پاک ناظر های مسابقه دل بسته

    • Elahe

      21

      3

      بزن بخونه امشب .جشن و سروره امشب❤💃🕺💃🕺🤡🤡😍😍
      بعدچندسال خون دل خوردن . فراری فردا واسه رقابت قهرمانی داره واون ردیف جلو هستن . تبریک به همه فراری فن ها….
      فقط حیف سب نبود این روزارو تحربه کنه با اسب قرمزمون

      • کیانوش

        0

        0

        فعلا با توجه به تایمی که هاس زده میشه گفت فراری قوی ترین انجین رو داره
        بقیه اش دیگه می مونه عملکرد راننده و تیم و ارتقا های توی فصل که به غیر از عملکرد راننده که لکلرک میتونه واسه قهرمانی بجنگه دو دو مورد دیگه تیم و به روزسانی های توی فصل مرسدس و ردبول جفتشون از فراری سر تر هستن
        ظاهرا فصل جذابتریه به نسبت فصل قبل که دیگه مسی با “خطاهای انسانی ولی با نیات پاک” نیست که رقابت رو خراب کنه

      • farshid f1

        6

        0

        سب روزای بهتر از اینو تجربه کرد توی فراری ، رجوع کنید به فصل 2018.
        هنوز که چیزی نشده شما آواز قهرمانی سر میدید. منم دوست دارم قهرمانی به مارانلو برگرده ولی هنوز خیلی خیلی زوده برای این حرفا

      • Sebmm

        3

        0

        شرط قهرمانی توسعه در طول فصله

    • hamed.ab

      12

      2

      به نظرم همون مدل معرفی شده فیا رو کپی میکردن و سبزش میکردن از ماشین الان سریعتر بودن….اگه سب بود پنج شیش دهم دیگه میتونست دربیاره از ماشین ولی بازم فرقی نمیکرد…

    • Sebmm

      8

      2

      من مگه نگفتم 2021 همه دارن تو تمرینات دارن تنظیم میکنن ماشینو ستاپ بدس میارن اینا فقط تماشا میکردن پس توقع خوب بودن نباید ازشون داشت
      سافنور دیگه واسه همین رفت

    • Arash.bgh

      0

      0

      استرول اگه پدرش نبود باید تایر عوض میکرد واسه فتل ولی خب دیگه کار روزگاره

    • NICO ROSBERG-06

      7

      3

      سلام بر همه دوستان
      آقا از هاس بگم؟ از استون بگم؟ از فراری بگم؟ یا از مک لارن؟
      مرسدس و چیکارش کنیم؟؟
      ینی به همه چی فکر میکردم جز شیشم شدن آلفای پایین جدولی پارسال،با ولتری و هفتمی هاس ته جدولی فصل پیش ،با مگنوسن و هجدهمی ریکاردو با مک لارن،این نتیجه ای هم که نوریس گرفت تو تعیین خط نشون داد مک لارن امسال کاملا با پارسالش فاصله زیادی داره.. اصلا بعضیا امسال تبدیل شدن ب سورپرایز دوره جدید ف۱ با قوانین جدیدش..بنده شخصا انتظار دیدن هاس و آلفا رومئو رو جزو ده تای اول اصلا نداشتم،و حد اقل انتظارم از ویلیامز خیلی بیشتر از این نتیجه بدش بود،واقعا بد، جایگاه لطیفی با اون اختلاف زمانی گویای همه چیزه،هی هر فصل ویلیامزنشون میده برای فصل بعدی حرفایی زیادی برای گفتن داره،هی هر سال همون جایگاه پایین ، ینی فقط مونده بود مایک شوماخرم با هاسش،بیاد جزو 10تای اول.. لویس پنجم!!!!
      ینی امسال فکر کردن به قهرمانی برای لویس بیشتر رویاییه تا شدنی😐
      آلبونم بخاطر تجربه و علمی ک از ردبول همراهش هست چهاردهم شد.. و واقعا برای راسل ناراحتم با این مرسدس، و در آخرم استون حداقل تو بحرین همه رو ما امید کرد
      دوستان به رده بوتاس و لویس توجه کنین،، بوتاس زخم خورده دقیقا زیر لویس.. فکر کنین چه شود استارت بحرین.. امسال این تعیین خط غافلگیری های زیادی برامون داشت.
      نوروزتان رو تبریک و آرزوی سالی پر از موفقیت برای همه تون دارم🌹

      • mn.a

        4

        0

        یه نفر هست، بش میگن استاد. میگفت مک لارن از همه سریع تره.

      • Sebmm

        4

        0

        ی نفر نه اکثرا میگفتن خود من میگفتم ک مکلارن برا قهرمانی میاد ولی الان این شدن

      • Yousef

        1

        0

        مک‌لارن ماشینو خوب توسعه داده ولی با افزایش وزن ماشین و لاستیکا الآن مشکل ترمز دارن

    • Lord edard

      8

      5

      مرسدس با قایق موتوریش عملکرد خوبی داشت امیدوارم هرچه زودتر مشکل ماشین رو حل کنن تا رقابت ها جذابتر سه

  2. مشتبا

    21

    0

    جونم فراری، ببینیم امسال کاسب هستیم یا نه

    • Lord edard

      3

      10

      مرسدس با قایق موتوریش عملکرد خوبی داشت امیدوارم هرچه زودتر مشکل ماشین رو حل کنن تا رقابت ها جذابتر سه

    • کیانوش

      0

      0

      وقتی هاس جلوتر از مک لارن و استون مارتینه یعنی واقعا حرف های همیلتون واقعیت داره که این فصل مرسدس بهترین نیست حداقل بهترین انجین رو نداره و قوی ترین انجین مال فراریه

  3. بوتاس فن!!!

    18

    3

    بوتاس چه کرد.با الفا از راسل بالاتر شد.راسلی که میگفتن مرد تعیین خطه خخخخ

    • Behrooz

      13

      1

      مرسدس خیلی اوضاعش عجیب غریبه ، با اینهمه امکانات و تجربه یک و نیم ثانیه اختلاف با صدر ؟! درسته که تو دور دوم کمتر شد اونم بخاطر تووی که از راسل گرفت همیل تونست اختلاف و کم کنه ، دور اول خوب هماهنگ نبودن . دو سه تا مسابقه اول هیچ امیدی نمیشه به مرسدس داشت متاسفانه

      • |ZXE-LECLERC16|

        13

        0

        مگنوسن که فوق العاده بود!
        دمش گرم واقعا

    • |ZXE-LECLERC16|

      8

      7

      راسل که مرد تعیین خطه
      مرسدس، مرسدس نیست

      • NICO ROSBERG-06

        4

        3

        Amin90 داداش شما که همه رو گفتی،
        خوب فکر کن ببین راننده دیگه ای نمونده که به نظرت لیاقت صندلیشون و ندارن؟با استدلال خودت اگه جلو بریم مثلا،ریکاردو چون ۱۸ شد یا هالک چون هفدهم شد.. قشنگ معلومه دوسال هم نیست فرمول میبینی.جهت اطلاعتون آلبون همون کسیه که ردبول قهرمانی فصل پیش مکس و بهش مدیونه و الآنم تونسته با ویلیامزی که لطیفی باهاش بااختلاف کند زده،چهاردهم بشه، شما بهتره به نظرم کمی راجع به این رشته ورزشی قبل از نظر دادن مطالعه کنی دوست من.سال جدید رو هم به شما تبریک میگم عزیز🌹

    • Amirali

      13

      13

      خخخخخ دم بوتاس گرم خیلی حال کردم
      راسلی هم که میگفتن از همیلتون بهتره رو دیدیم، البته یک مسابقه خیلی برای قضاوتش کمه ولی انشاالله بازم بالاتر از همیلتون نخواهد بود.
      مرسدس هم اختلافش کمه به امید خدا جبران میشه. فکر کنم ردبول و فراری بیشتر رو پیست های سرعت بالا و مرسدس بیشتر رو پیست های آیرودینامیکی متمرکز شدن. اگر امتیازات در پیست های سرعت بالا بین فراری و ردبول تقسیم بشه قهرمانی برای مرسدس و همیلتون
      دور از دسترس نخواهد بود.

      • Amirali

        12

        9

        و ضمنا تشکر فراوان از لکلرک که نذاشت پول به مکس برسه.

      • Amirali

        4

        16

        البته به این نکته هم اشاره کنیم که احتمالا طراحی مرسدس با درگ بالایی همراهه وگرنه موتورش خیلی بعید میدونم از اون شاهکار پارسال تبدیل بشه به این افتضاح امسال. فراری هم همینطور. موتور امسال رو تو چند مسابقه پارسال آوردن دیگه! همچین چیز وحشتناکی هم نبود. پس طراحی شون بهشون این برتری رو داده.
        کلا هم تا زمان رسیدن به بارسلونا نمیشه خیلی نظر داد.

      • Amirali

        5

        13

        خب طرفداریه دیگه دوست ندارم مکس پول بزنه وقتی همیلتون پنجمه!
        خصوصا با اتفاقات پارسال

      • Max33vr46

        14

        5

        خب امیرعلی اگه زد و فردا مکس برنده شد و لکلرک هم نتونست جلوشو بگیره اونموقع میخوای از کی تشکر کنی؟

      • Amirali

        7

        12

        من اونقدر کوچیک نیستم که نتونم ببینم
        فقط سخته ببینم
        شما که بعد هر برد همیلتون آسمون ریسمون میبافتی اگه فردا زد و اصلا همیلتون برنده شد چیکار میکنی؟ وضمنا خود فیا هم تایید کرد قهرمانی مکس بر اثر خطای انسانی رخ داده و اگر درست رفتار میشد همیلتون قهرمان بود اما میبینم که شما هنوز داری پایین از سوزش حرف میزنی. جالب نیست دیگه.

      • Mmd9024

        15

        0

        آقای امیر علی موتور احتراق داخلی فراری کاملا جدید هست نمیدونم روی چه حسابی میگی همون موتور پارساله؟!!!

      • Amirali

        2

        9

        مگه بینوتو پارسال نگفت از مسابقه ترکیه موتوری که نصب میکنیم مربوط به سال بعد هست؟
        والا من که از تو کامنتا خوندم مگه اینکه دوستان اشتباه گفته باشن.

      • مهران آله

        10

        4

        نقش “خطای انسانی” رو دست کم نگیرید … البته “نیت پاک” هم تا اندازه ای در کنارش مهمه !

        “نیت پاک” !!!

      • amin90

        10

        2

        mmd9024 خیلی نظرات امیرعلی رو جدی نگیرید چون مشخصه با دید کارشناسی نیست ،اول که اگه همیلتون تایم بهتری از راسل زد به خاطر این بود که از خلا پشت راسل استفاده کرد ،در مورد موتور مرسدس هم با یه نگاه ساده به ۵ماشین حذف شده توی دور اول تعیین میبینیم ۴تاش موتور مردس دارند هر کسی میفهمه موتور مرسدس ضعیف هست

      • Mehdi-k

        4

        4

        به نظر آیرودینامیک مرسدس خیلی خوبه.
        مشکل اصلی موتور مرسدسه که مشتریای مرسدس خیلی امسال ضعیفن

    • Yousef

      12

      1

      راسل یکی دوسال کار داره البته به نظرم از همون اول زیادی بزرگش کردن لندو رو تو مرسدس ترجیح میدادم

      • Amirali

        7

        5

        البته لندو رو نمیدونم ولی خیلی بعید میدونم در سطح لکلرک باشه

      • Yousef

        9

        1

        باهات موافقم لکلرک و مکس توی فشار رقابت با ستاره هایی مثل همیلتون و سب حسابی پخته شدن البته مکس پخته تر

      • Yousef

        6

        1

        این راننده های که اینطور راحت قضاوتشون میکنم خیلی خیلی زحمت میکشن تا به اینجا برسن وقتی بهش فکر میکنم دیکه دلم نمیخواد قضاوتشون کنم

    • Just44

      4

      0

      به نظرم بوتاس جز بهترین رانندگان تاریخ تو تعیین خطه
      واقعا نباید بوتاس رو کم راننده ای دونست همتیمیش بالاخره همیلتون بود یه تریلی نمیتونه اسمشو بکشه
      بعد یه چیزی لوییس انگار ناراحت نمیومد نه بعد تعیین خط سر تکون داد نه رادیویی زد

  4. Mojtabakurd4493

    8

    1

    مرسدس حداقل تا سه ماه دیگ جزو تیم های برتر نیست

  5. mmd CL16

    6

    2

    ایزییییییییییی چه میکنه این پسر

  6. Erfan

    15

    5

    شروع خوب فراری و لکلرک. مسابقه اصلی فرداست. به امید یک و دو فراری🔥❤️

  7. ali

    13

    1

    ظاهرا مرسدس بلوف نمی زد

    • Amirali

      5

      12

      داداش بالاخره اونقدرا هم عقب نیستن. اگه همونطوری که بالا گفتم باشه اتفاقا شانس مرسدس اصلا کم نیست

      • Hossein 123

        7

        4

        ۷ دهم تایم کمیه؟ کجا عقب نیستن! می تونیم امیدوار باشیم کانسپت مرسدس با پیست جور نیست و فاصله جاهای دیگه در حد ۲ ۳ دهم باشه که با آپدیت چیزی اوکی شه. بنظر خودم ولی تیم سوم میشیم آخر فصل.

  8. |ZXE-LECLERC16|

    12

    3

    چه کرد لکلرک!!!
    ایول!
    امیدوارم فردا هم پیس خوبی داشته باشن…
    برای اولین بار از 2018 به این ور امیدوار شدم یه فراری…

  9. a Ferrari lover

    18

    2

    خوبه همیلتون بود وگرنه ابرو موتور مرسدس رفت بود فقط همیلتون بالاتر از تیم های موتور فراری بود. اصلا مکلارن و استون و ویلیامز q3 رو که ندیدن😂😂😂😂😂

  10. mmd CL16

    12

    0

    ولی اوضاع مرسدس اصلا خوب نیست مکلارن که هیچی درموردش حرف نزنیم بهتره هاس خیلی پیشرفت کرده مگنوسن عالی بود

    • Ali Hosseini

      6

      1

      کلا پاور یونیت مرسدس اونطور که باید نبود انگار.
      بعد چند مسابقه مشخص میشه واقعا مشکل از پاور هست یا نه

      • مجید بیگدلی

        8

        1

        باهات موافقم . تیم های با موتور مرسدس با ایرودینامیک های متفاوت هیچ کدوم خوب نبودن ‌‌. بهترینشون خود تیم مرسدس بود با اون طراحی عجیبش که اونا هم خوب نبودن .

      • HESHMAT

        3

        8

        مشکل مرسدس آیرودینامیکی هست
        اگر بتونن مثل فراری این مشکل رو حل کنن خیلی اوضاع تغییر میکنه

    • Hassan. AMG

      5

      0

      دوباره شروع شد، میدونم طرفدار سب هستی و ماشین راننده مورد علاقه ات اوضاع خوبی نداره ولی تو دادن در حد یک ثانیه!!!
      ولی موافقم الان خیلی زوده برای مقایسه کردن
      اما اگر دوستان دقت کرده باشن رانندهای باتجربه زودتر با ماشینهای جدید مچ شدن و بالاتر از راننده های جوان تر هستند(غیر از ریکاردو)

  11. محمد امین _👊

    11

    2

    موتور فراری قول هست ، فردا همه رو لپ میکنن
    اگر مکنسون تایم میزد q3 ، باور کنید سریع تر از مرسدس ها بود، خیلی مشتاق فردا هستم
    مرسدس هم از بس سندبگ کرد ، سندبگ شد 🤣🤣

  12. ali

    8

    4

    mercedes the end

    • HESHMAT

      4

      5

      چند تا مسابقه صبر کن

  13. Ali Hosseini

    8

    1

    عجب تعیین خط هیجانی شد.
    دلم برای سب کبابه از توی خونه این نمایش هیجان انگیز استون مارتین مشاهده کرده.
    دوستان سال جدید هم مبارک احتمالا اخرین پست سایت باشه.

    بعد از 1 ماه برنامه ریزی بازم فردا موقع مسابقه مجبورم تو راه باشم و قراره مسابقه از دست بدم، جای ما هم ازش لذت ببرید.

  14. MHS1

    8

    2

    فراری روزمو ساخت به امید قهرمانی
    سب باید آخر فصل از استون جدا بشه حتی اگه بدون تیم بمونه

    • HESHMAT

      2

      7

      وتل گفته آخر ۲۰۲۲ خداحافظی میکنه
      البته خودم بعید میدونم

  15. Shiraz.Ferrari

    9

    3

    we are back guys
    amazing season incoming
    خیلی خوشحالم. ماها فراری فن ها واسه این فصل و این روزها خیلی صبر پیشه کردیم 🙂

    • Amirali

      4

      5

      مبارک باشه:)

  16. F1.LoVeR

    8

    2

    فراری به معادله قهرمانی برگشته.
    جای فراری همیشه بالاست.

    • مکس مارکز⚡😺🧡

      6

      2

      تعیین خط شگفت انگیزی بود. همه چیز داشت اول از همه سه نفری اول تا سوم شدن همه راننده های مورد علاقه ی من هستن تبریک به طرفداراشون عالی بودن فراری بگی نگی سریع تر از ردبول بود خیلی زیاد نه در حد دو دهم ومن عاشق هر دو تیم هستم واز موفقیت جفتشون خوشحال میشم فقط گیر کردم برای برنده شدن کی دعا کنم😂هاس خیلی توجه م رو جلب کرد واقعا خوب کارشون رو کردن مرسدس هم انگار اینبار راست میگفتن وای استون ضعیف بود دلم از الان برای سب میسوزه و همین طور مکلارن که واقعا ناراختم کرد وضعشون وبوتاسی که با یه روحیه جنگنده اومده فصل رو شروع کنه ودر اخر عجب استارتی شود استارت فرداو امید وارم فردا هیچ راننده ای دی ان اف نشه وهمه اولین مسابقه فصل رو سالم تموم کنن والبته نمیتونم بگم به امید پیروزی مکس چون به همون اندازه شارل وساینز رو هم دوست دارم پس میگم به امید یه مسابقه ی پر از هیجان. ♥🙏🧡💪

  17. ramin

    6

    4

    من دیروز در مورد پنهان کاری مک لارن گفتم ولی واقعا انگار وضعشون خوب نیست
    فراری همیشه زیر فشار کم میاره تو رقابت امیدوارم اینبار موفق بشه

  18. h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

    11

    3

    تبریک به طرفداران صبور فراری
    بازگشت رسمی فراری به رقابت قهرمانی جهان رو بهتون تبریک میگم .
    در حال حاضر در این ریس رقابت بین دو تیم ردبول و فراری هست که قطعا جذاب خواهد بود .
    امیدوارم مرسدس هم به جمع این دو تیم اضافه بشه و بتونیم جنگ تمام عیار بین ۳ تیم برتر رو شاهد باشیم .
    اوه اوه هاس چیکار میکنه 😂😂😂
    بوتاسم مثل همیشه مرد روزهای شنبه حتی توی الفارومئو ، عالی بود بوتاس

  19. hamed.ab

    10

    2

    خب بالاخره شروع شد … فورزا فراری
    ردبول-فراری
    مکس-شارل
    مرسدس هم دیر یا زود میرسه بهشون ، دور همیلتون که یه سوپر لپ بود فاصله اش با راسل جالب بود ، منتها جایی که مگنوسن تازه برگشته و بوتاس خورد شده میان جلوی مرسدس راسل و بغل به بغل همیلتون هستند یعنی وضع اصلا برای مرسدس جالب نیست…اما قضیه مهم اینه تیم هایی که علاوه بر مرسدس تیم هایی که از مرسدس موتور میگیرن قراره کی به جمع برسن ، جایی که ویلیامز و مخصوصا مکلارن با اختلاف زیر هاس جنگ زده و الفارومئو هستند.
    استون مارتین که هیچ، گودرت خالص!! کندترین ماشین ابتدای2022 !!! طرفدار فتل بودن شدیدا برای سلامتی روانی مضره ….
    به هر حال شروع جذابی بود ، و همین مشکلات تیم ها فصل رو جذاب خواهد کرد، فصل فصل اپدیت هاست….

    • Sebmm

      8

      2

      صدتا کامنت زدن عملکرد راسل رو در مقابل همیلتون بردن زیر سوال
      راسل ب همیلتون توو میداد توو.. توووووووو واسه همین تایمش بهتر بود
      عجیبه یعنی کسی ندید و یا من توهم زدم 🤔🤔🤔🤔

      • lomi75

        1

        4

        تا جایی که من یادمه،فاصله بین همیلتون و راسل بین 5 تا 6 ثانیه بود!
        کدوم توووووو؟

      • lomi75

        2

        0

        الان که بیشتر دقت کردم،بیشتر از ۴ ثانیه بود
        سایت های زیادی هستن که مسابقات رو آرشیو میکنن
        مثل: اف وان فول با دامنه .کام

  20. HESHMAT

    9

    13

    هم اکنون ردبول فن ها :
    😭😭😭
    مرسدس ماشین برتر داره
    موتور همیلتون موشک شده
    بنده خدا مکس با ماشین ضعیف تر داره مسابقه میده
    فرغون دد مقابل موشک
    😭😭😭

  21. Ali🦁3

    11

    5

    اول از همه پیشاپیش سال خوبی داشته باشین دوستان، بعدش امیدوار بود که فردا وسط ريس نت به حد ضعیفترین خودش نرسه بخاطر پیام‌های تبریک سال نو…
    —-
    تبریک به طرفداران فراری و چارلز.
    چه جنگی بشه مکس با رانندگان فراری،حالا خوبه چکو هم ردیف دو هست.

    • |ZXE-LECLERC16|

      9

      4

      فقط یکی بوتاس رو بگیره یهو نزنه همه مثل بولینگ بندازه بیرون :)))))

    • Morteza_1

      4

      3

      علی جان سال شما هم مبارک باشه
      سال پر از سلامتی و شادی رو برات آرزو دارم

  22. hosein16

    4

    1

    چه هیجان انگیز قلبم داشت تپپ تپپ میکرد
    مرسدس به رقابت میاد فرصت میخواد

  23. Erfan.5

    8

    10

    به امید پیروزی مکس
    ردبول با همه سختی های فصل پیش خوب تونسته پیش بیاد و از مرسدس جلوتر هست
    فتل هم باید جدا بشه از این تیم کپی کار بدبخت هیچ امیدی به تراکتور سبز نیست

    • HESHMAT

      5

      11

      حرف من هم نیست خود فیا هم گفته اینو

    • Max33vr46

      12

      8

      تو همچنان به سوختنت ادامه بده ما ها هم با رقابت مکس و فراری ها عشق می کنیم

    • مکس مارکز⚡😺🧡

      13

      2

      واقعا رفتار زننده ای دارین باشه که ناراحتین اما مگس نه ومکس وبااین جوری طرفداری کردن به هیچ جایی نمیرسید. حداقل به خاطر همیل این طور نباشین یادتونه پارسال وقتی به همیلتون بد بیراه میگفتن چقد ناراحت کننده بود الان هم همین شکلیه.

    • lomi75

      4

      12

      به نظرم اونایی که هنوز دارن از این قهرمانی غیرقانونی که به طور رسمی هم اعلام شد،دفاع میکنن دارن میسوزن که خب مشخصه کیا هستن

    • Sebmm

      4

      8

      فیا زر زر کرده…

    • lomi75

      5

      6

      زشته بابا،زر زر کرده چیه!
      آدم به کسایی که بهش قهرمانی هدیه میدن که این حرفارو نمیزنه

    • HESHMAT

      3

      3

      صمیمانه تشکر میکنم از دوستانی که فقط تو سایت میچرخن که دیسلایک بدن🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    • lomi75

      2

      4

      البته منظورم راننده مدنظره

    • NICO ROSBERG-06

      7

      2

      lomi75
      دوست عزیز ادبیاتی که ازش استفاده میکنین اصلا در شأن یک فن مرسدس نیست،اصلا من کم دیدم دوستان مرسدس فن و لویس فنمون با چنین ادبیات سخیفی کامنت بزنن، من از همه دوستان ردبولیم و فن های مکس عذر میخوام، این دوستمون کاملا مشخصه تازه به دوران نوجوانی و بلوغ رسیدن وگرنه من خیلی خیلی کم دیدم عزیزای مرسدس فنی که چندین ساله عضو این سایت هستن چنین ادبیاتی رو راجع ب راننده یا طرفدارانش بکار برده باشم
      تیم ردبول هم فصل پیش برای قهرمانی زحمت کشیدن،این طور کامنت زدن در شأن این سایت نیست،لطفا اصلاح کنین خودتون رو🙏

    • lomi75

      3

      3

      what?
      اولا که کدوم بی‌احترامی؟من که اصلا گفتم زشته،حتی یه واژه بی ادبی به کار نبدم
      دوما،من حقیقت رو گفتم،حالا اگه بعضیا من جمله خود شما شنیدن و دیدن حقیقت رو که حتی خود فیا هم اقرار کرده،برنمیتابین دیگه مشکل من نیست،بهتره رو خودتون کار کنین
      سوما،به نظرم اونایی که حقیقت رو انکار میکنن هنوز توی اون دوران هستن دوست عزیز
      مورد چهارم،من کی و کجا گفتم که مکس و ردبول برای فصل پیش زحمت نکشیدن؟اتفاقا مکس رو شایسته قهرمانی میدونستم ولی نه صاحب عنوانش
      به نظرم بهتره وقتی میخوای به کامنتی جواب منطقی بدی،بهتره درست متنش رو بخونی که دچار اشتباه نشی
      یه چیز دیگه،این بحث بلوغ و نوجوانی خیلی خز شده دیگه،اگه میخواین غیرمنطقی جواب بدین از چیزای بهتر و جدیدتر استفاده کنین
      با تشکر

    • NICO ROSBERG-06

      2

      2

      امان از این اتو تایپ امان.
      راجع ب راننده یا طرفدارانش بکار برده باشن.

    • NICO ROSBERG-06

      2

      3

      lomi75 دوست عزیز، اون هایی که از قهرمانی((غیر قانونی؟؟)) مکس دفاع میکنن دارن ((می‌سوزن و مشخصه کیا هستن؟))
      شما در این کامنت دو مرتبه از کلماتی استفاده کردین که در شأن این سایت واعضاش نیست.اولا که خود مکس فصل قبل کم بدشانسی نیاورد وگرنه دو مسابقه قبل از عربستان قهرمانیش مسجل می‌بود که شما امروز تمام زحمات یک فصل یک تیم رو برای قهرمانی ربط دادین به قهرمانی غیرقانونی،دوما کلمه ای که راجع به فن های مکس(دارین میسوزین) بکار بردین به نظرم اصلا مناسب و محترمانه نیست و همینطور که اگر کسی همین و راجع به لویس و مرسدس بکار ببره هر مرسدس فن و لوییس فنی اگر طرفدار واقعی شون باشه قطعا ناراحت میشه همینطور برای فن های راننده های دیگه هم همینطوره.. دوست خوبم،همیشه این احترامه که احترام میاره،پس اگر می‌خواین همیشه نام تون به نیکی یاد بشه ادب و احترام رو در اولویت کامنتهاتون قرار بدید و لطفا دیگه این بحث رو ادامه ندین.سال تو نزدیکه و نمی‌خوام جو سایت به سمت منفی بره🙏🌹

    • lomi75

      6

      4

      طبق گفته مرجع رسمی که فیا باشه،گفته شده اشتباه در اجرای قانون
      خب این یعنی قانونی نبوده دیگه.درسته؟این از غیرقانونی بودنش
      سوختن،زر زر کردن!!!!!!من جواب متقابل دادم به این نوع کامنتا تا متوجه بشن که وقتی اینجوری صحبت میکنی،جواب اینجوری هم میتونی بشنوی!
      بدشانسی جزوی از مسابقه هست،برای مثال هممون میدونیم که مکس باید تو آذربایجان برنده میشد ولی خب بدشانسی آورد.توی همون مسابقه و بعد از همون اتفاق هم دوباره هممون میدونستیم که قراره این دفعه لویس اول بشه که بازه بر اثر اشتباه خودش،این اتفاق نیفتاد
      پس اصلا بحث درمورد اتفاقاتی که توی پیست میفته و بعضا خارج از اراده هست، نیست.بحث اینه که مثلا مکس باید توی جده هیچ امتیازی نمیگرفت که به لطف بالاسری ها این اتفاق نیفتاد یا مثلا نقض قانون در ابوظبی.
      بعدشم همه تیمها زحمت میکشن،کسی اینجا برای هواخوری و دورهمی که نیومده
      من هم حوصله بحث درباره چیزها و مسائل واضح رو ندارم،ایندفعه هم ترک عادت کردم
      من حقیقت رو بر اساس شواهد و مدارک میگم،به این احتیاج ندارم برای اینکه از اسم من به نیکی یاد بشه،حقیقت رو کتمان کنم.برام واقعا مهم نیست که دیسلایک بخورم یا نه
      من طرفدار همیلتونم ولی هرجا یه راننده دیگه ازش بهتر عمل کنه از اون راننده هم تعریف میکنم
      به هر حال،فکر نمیکردم این مسائل واضح توضیح بخواد و اینقدر کش پیدا کنه
      سال نوی همگی مبارک

    • Yousef

      1

      2

      نیکو جان داداش رفتار هر کس نشان دهنده شعورشه یاد بگیر این آدمارو قضاوت کنی

  24. ali..Ferrari

    12

    2

    بلاخره نگرانی هام در مورد کوالی امروز تموم شد.سه ماه منتظر امروز بودم و البته فردا و هفته های بعد که سالهاس منتظر اتفاقای بزرگترم
    چه لذتی داشت گرفتن اولین پل پوزیشن فصل با چارلز.تبریک به همه فراری فنا

  25. Soheil

    8

    4

    مرسی شارل، بعد دو سال به شدت سخت ما طرفدارای فراری حقمونه خوشحال باشیم! هرچند که میتونست یک دو هم بشه فاصله ساینز و مکس خیلی کم بود.
    اینجوری که به نظر میرسه ریس پیس مکس بهتر از فراریه اما امیدوارم برد اولو بگیریم!
    به امید ریس جذاب تو یک زمان به یاد موندنی که سال تحویل میشه، سال نوی همگی مبارک.

    • محمد امین _👊

      5

      2

      کی گفته ریس پیس مکس بهتره ، توی تمرین ها که فراری با مود موتور ….. تایم میزد ، اصلا ملاک نیست
      برتری ردبول فقط در سکتور یک هست اونم بابات دمای لاستیک فکر میکنم باشه
      اصلا خود بینوتو گفت فراری f1 75 رو برای ریس پیس ساخته نه کوالی
      روی لاستیک های سفت تر ، فراری خیلی بهتره

      • Soheil

        3

        1

        دوست عزیز گفتم اینجوری که به نظر میرسه وگرنه کسی نمیدونه تو تستا و تمرینا با چه ستاپ و مود موتور و مقدار بنزینی ماشینا دور زدن و ممکنه حرفم درست نباشه.
        مکس تو مصاحبش خیلی با خیال راحت از پیس ماشینش صحبت میکرد…

  26. Erfn

    10

    3

    بر طبل شادمانه بکوب 😂😍📣🍻
    Ferrari’s back

  27. Aref

    6

    3

    سلام به همگی
    خیلی خوشحالم فراری اون بالا میبینم و تبریک میگم بهشون و طرفدارای فراری این سایت.
    سوال اصلی مرسدس!.. سال پیش مگر نمی گفتن تمام تمرکز ما روی سال دیگر است. این الان چیه واقعا!
    خیلی عجیبه و به همه ثابت شد که سندبگ و… نکردن و واقعا مشکل دارن… در این طراحی چی دیدن که انتخابش کردن سوال مهمی، باید دید واقعا طراحی برتری یا بسیار ضعیفه که تا الان بیشتر ضعیف و نا امید کننده بوده…
    مکس مثل همیشه عالی بود…
    لوییس مثل همیشه…
    بوتاس میگه: جیمز ایتس بوتاس…
    امیدوارم فصل جذابی شاهد باشیم نه متولد شدن یک مرسدس دیگه که کسی جلوشو نگیره…

    • tofan

      5

      3

      دقیقا
      منم گفتم امیدوارم فراری مث مرسدس جلو نیوفته اونقدر که فیا قانون الکی بزاره و کندش کنه.
      امیدوارم رقابت سه تیم رو برای قهرمانی بعد سالها ببینیم تا طرفدارای همه تیما لذت ببرن

  28. 🦁MILAD|M.V.1

    11

    3

    ریس بحرین سال گذشته نشون داد کسی که پول میزنه باید تو ریس هم استراتژی خوبی انتخاب کنه…
    مکس همیشه استارت های خوبی داشته به امید یه ریس جذاب… پرز هم عملکردش قابل قبول بود
    در نهایت تیبریک به طرفدار های فراری و لکرک
    چیزی که خیلی جالب بود برام پیشرفت هاس بود قشنگ میتونن مرسدس آزار بدن با این ماشین😅
    پیشاپیش سال نو مبارک انشاالله سال خوبی داشته باشین🌷

    • Morteza_1

      3

      3

      سال نو شما هم مبارک باشه پیش پیش

  29. 77Ali

    5

    3

    مرسدس ها هم اونجوری که فک میکنیم کند نیست فقط دور افتضاحی تو‌کیو ۳ زدن جفتشون ۱.۳۱ زدن تو کیو ۲ مخصوصا راسل که تو کیو ۳ افتضاح بود
    ولی خب واضحا مرسدس کند تره و چون کل انجین مرسدسا کندترن حس میکنم مرسدس نگران دوام موتوره و در طول فصل مرسدس بالاتر میاد و تو ۳-۴ ریس دیگه رسما وارد رقابت میشه

  30. mulove

    4

    3

    بلاخره بعد از مدت ها صبر فراری اومد اون بالا امسال ماشین عالیه ولی ترسم از راننده هاست امیدوارم لکلرک خرابکاری نکنه و بلاخره بعد 15 سال قهرمانی رو برای راننده فراری به ارمغان بیاره
    نکته جالب این بود که برای اولین بار در تاریخ حرف های همیلتون حقیقت داشت و ماشینشون بهترین ماشین نیست مرسدس هر کاری کرد تا یه نفر تو p5 داشته باشه حتی راسل به همیلتون خلا پشت هم می داد و البته هاس چقدر خوب بود خوب که چه عرض کنم عالی بود اگه شوماخر تو دورش اون اشتباه رو نکرده بود اونم اومده تو q3 به نظر میاد موتور فراری بی نظیره

  31. Parsa16

    10

    4

    جونم چارلز
    جونم کارلوس
    جونم فراریییی
    بعد ۲ سال بلاخره برگشتیم خداروشکر
    تبریک به فراری فن های عزیز

  32. a Ferrari lover

    9

    5

    یعنی هاس ماکت فیا توش موتور فراری گذاشته از بیشتر تیم ها سریع تر😂😂😂 حالا طراحی اگرسیو کنید😏

    • Amirali

      8

      4

      عجب بابا
      فکر میکنی ماشینشون همونی بود که عکسش رو گذاشتن؟؟؟؟؟؟!!!!!

  33. ♠♦joker♣♥

    6

    8

    این مسابقه مثل روز روشن بود که اگه ماشین روبراه نباشه هیچ کاری نمیتونی بکنی، همیلتون فن ها ناراحت نشید ولی همیلتون قهرمانی هاشو تو بهترین ماشین کسب کرد زمانی که تیم های دیگه حال و روز الان مرسدس رو داشتند
    راسل هم مشخص شد از الان وینگمن جدید هست بدبخت رو نذاشتن پشت سر همیلتون یک دور بره…
    امیدوارم فراری برگشته باشه باز نیم فصل شل نکنن

    • HESHMAT

      10

      5

      بله کاملا درسته👌🏻
      ما هم برعکس ردبول فن ها هیچ وقت نگفتیم راننده مون با فرغون قهرمان شده
      راننده هر کی هم باشه بدون یه ماشین خوب به جایی نمیرسه

    • lomi75

      4

      1

      کاملا درسته
      بهترین ماشین زیر پای بهترین راننده

      • ♠♦joker♣♥

        3

        3

        البته راننده خوبی هست ولی بهترین نیست

  34. tofan

    4

    5

    امیدوارم جوری فراری و ردبول جلو نیوفتن که باز مسابقات دو قطبی بشه و فیا مجبور شه کلی قانون الکی بزاره تا تیما رو ضعیف کنه

  35. Parsa16

    6

    3

    مصادف شدن عید با اولین مسابقه هم جز جذابیت های گندپری بحرینه:)))))
    امیدوارم فراری یه عیدی توپ برامون داشته باشه

  36. Arvin.Hamilton 44

    6

    3

    تبریک به طرفدارای شارل و فراری:))))
    اما راجع به مرسدس، معلوم شد که پنهان کاری ای در کار نبود و “فعلا” وضع مرسدس همینه
    اما خب قاعدتا در طول فصل و مسابقات آینده وضعمون خیلی بهتر میشه

    • Arvin.Hamilton 44

      8

      1

      راستی سال نوی همگی هم پیشاپیش مبارک، امیدوارم همه سال خوبی داشته باشیم:))

      • FJ

        5

        3

        ARVIN.HAMILTON 44
        سال نو شما هم مبارک ,سال خوبی باشه انشالله برای همه.
        یه ذره دیگه لوییس با مرسدس بیاد پایین یه کمم سب با استون بیاد یالا یه رقابت جذاب برای دهمی میبینیم بعد چند سال که این بچه سوسولا اومدk تو رقابت 😂😂😂😂.
        2018 : Fight for 5th Title
        2022 :Fight For 10th
        دهمی به نیت یک دهه برتری این دو تا😂😂
        خیلی جذاب میشه به 😂

      • Arvin.Hamilton 44

        4

        0

        Fj
        مرسی رفیق:)))) امیدوارم شما هم سال خوبی پیش رو داشته باشی

        وای نگو😂 ما همیشه رقابت این دوتا رو سر اولی میدیدیم😂 ولی مرسدس خوب میشه، یعنی امیدوارم😂

      • FJ

        2

        0

        Arvin.Hamilton 44
        چرخش روزگار که میگن همینه دیگه 😂😂😂😂
        سب به احتمال خیلی زیاد آخرین فصلشه ,چون از این استون مارتین ماشین درست در نمیاد.ردبول هم که بعیده بیان سراغش ,با قدرت میریم به سوی بازنشستگی ,فقط امیدوارم کمتر لپ بشه 😂😂😂😂

      • Arvin.Hamilton 44

        1

        0

        Fj
        اون آخرش و اون امیدواریت چقدرررر دارک بود😂😂
        امید داشته باش ولی😂

  37. iman

    8

    1

    دیدن اسبهای سر کش جلوی گرید خیلی لذتبخشه،امسال فصل هیجان انگیز در پیش داریم.رقابت سارا و مکس دیدنیه

    • iman

      8

      0

      مرده شوی کیبورد گوگل،شارل کجا سارا کجا😂😂😂😂

    • iman

      8

      1

      اسکودریا فراری عملا فصل 2020 و2021 رو بیخیال شد برای امسال،چقدر به بینوتو بد و بیراه گفتن یه عده ولی ثمره کار تیم فنی فراری رو امسال خواهیم دید.البته مکس رقیب بسیار قدریه که شکست دادند بسیار دشواره

  38. Hamed

    5

    3

    ممنون بینوتو که وعده هات برا امسال الکی نبود امیدوارم اون تیم استراتژی قبلی رو هم مرخص کرده باشی که دیگه امسال شیرینکاری جدیدی ازشون نبینیم و بریم برای سکوهای برتر
    راسی پارسال یه عده ای میگفتن راسل قراره بیاد همیلتون رو با خاک پیست یکی کنه چی شد پ؟

  39. Max33vr46

    9

    10

    فصل 2022 هم شروع شد ولی سوزش سال پیش هنوز هم تو وجودت هست

    • lomi75

      6

      4

      حاجی،تو خیلی جالبی!!!!!!!!!!!!!

    • HESHMAT

      2

      3

      متشکرم از لطف بی پایان شما 🙏🏻

  40. SEB.5

    13

    3

    عجب تعیین خطی بود
    این تایم ها باورم نمیشه .
    آیا این تایم ها واقعیه 🤦
    در صورتی که همینجوری بمونه اختلاف ها . امسال یا ساینز یا لکلرک یا مکس قهرمان میشن به پرز زیاد برتی قهرمانی امید ندارم .
    درسته زوده ولی خب اختلاف ها واقعا زیاده 😂🤦
    مرسدس سال پیش ۱ ثانیه سریع تر از فراری بعضی جاها حتی تا یک و نیم ثانیه هم سریع تر بود ولی امسال میانگین ۱ ثانیه کند تره.
    یه تبریک هم به لکلرک فن ها و فراری فن ها بگیم
    واقعا گل کاشتن .
    به نظرم با توجه به اینکه موتور ها فریز شده تا سال ۲۰۲۵ و تیم ها آپدیت اونچنانی هم نمیتونن بدن، مرسدس دیگه فک نکنم بتونه سکو بگیره البته تو فرمول یک همه چیز ممکنه ولی خب دیگه ۱ ثانیه و نیم رو نمیشه واقعا تو دو ماه جبران کرد .
    امسال اگه اتفاقی نیفته یا راننده های فراری قهرمان میشن یا مکس.
    بریم بقیه گرید
    دیگه تیم هایی موتور مرسدس دارن امسال باید برای رده های آخر بجنگن خیلی عجیبه و استون هم که انقد ماشینش سریع بود آسفالت پیست آتیش گرفت .
    پراید از استون بهتر تایم میزد ، مک‌لارن هم ب خلاف تست های پیش فصل باید بره سراغ فصل بعد امسال دیگه کاری نمی تونن کنن با این وضعیت .
    بعضی ها میگفتن مک‌لارن جزو ۳ تا تیم برتره ولی الان از آخر بین ۳ تا تیم برتره ویلیامز هم به نظر من سال پیش بهتر بودن امسال گند زدن رفته .
    آلفاتاوری خوب بود و آلفارومئو هم خیلی خوب شده و پدیده امسال به نظرم هاس عه واقعا عالی شدن ، وقتی سال پیش ۲ و نیم ثانیه از مرسدس کند تر باشی امسال تقریبا بتونی با مرسدس تایم بزنی واقعا جای تشویق داره .

    آلپین هم بد نبود ولی میتونست بهتر باشه
    ولی بازم عالی کار کردن اونا هم .
    امسال راحت ۱ ثانیه از استون سریع ترن
    الان زوده بخوایم رده ها رو مشخص کنیم ولی به نظر من
    فراری
    ردبول با اختلاف خیلی کم نسبت به فراری
    مرسدس با اختلاف زیاد نسبت به دو تیم اول
    هاس با اختلاف کم نسبت به مرسدس
    آلفارومئو با اختلاف کم نسبت به هاس
    آلپین با اختلاف کم نسبت به آلفارومئو
    آلفاتاوری با اختلاف کم نسبت به آلپین
    مکلارن با اختلاف متوسط نسبت به آلفاتاوری
    ویلیامز با اختلاف متوسط نسبت به ویلیامز
    استون با اختلاف کم نسبت به ویلیامز
    البته البته رانندگی سب رو باید تو ماشین ببینیم که چه قدر میتونه تاثیر داشته باشه
    ولی چشمم آب نمیخوره امسال سب حتی امتیاز بگیره .

    و در آخر برندگان و بازندگان تغییر قوانین هم بگیم :
    برندگان = فراری ، هاس ، ردبول، آلفارومئو، آلفاتاوری، آلیپن
    بازندگان = مرسدس ، استون، مکلارن، ویلیامز
    با این اختلاف مرسدس اگه مشکلش هم بتونه حل کنه بازم نمیتونه به نظرم با ردبول و فراری رقابت کنه .

    به امید یک مسابقه جذاب
    شب خوش

  41. SEB.5

    10

    0

    و عید هم تبریک میگم به اعضای سایت
    انشالله سال پر از خیر و برکت و شادی داشته باشید

  42. hamed.ab

    6

    6

    خیلی جالب میشه که مکس همیلتون و راسل رو لپ کنه…. یا بوتاس جلوی لوییس تموم کنه …

    • Amirali

      7

      7

      جالبه که فقط بدبختی همیلتون برات جالبه نه موفقیت مکس
      چقدر سوختی خدا میدونه

      • hamed.ab

        10

        3

        شمایی که حتی از بیان احتمالات هم میسوزی ، وگرنه من طرفدار فتلم و دو سه ساله به لپ شدن رانندم عادت کردم…

  43. Erfan.5

    7

    2

    به نظرم اگر اینطوری ادامه پیدا کنه بهتره { سباستین وتل خداحافظی کنه }
    بالاخره تقدیر اون رو به ۴ قهرمانی رسوند نه بیشتر
    اگر موقعیت و شانس داشت میتونست ۲ برابر بکنه تعداد برد و قهرمانی رو ولی نشد و انگار نمیشه
    از استون یه ماشین برای امتیاز گیری میخواستیم که اونم جزو محالات هست زشته تو رده های آخر دست و پا بزنه
    با این کندی کل فصل رو آپدیت بدن هم نمیشه کاریش کرد

  44. Majid

    7

    1

    و دوباره لوییس و والتری کنار هم👌👌👌. بابای جرج

  45. MH14

    0

    0

    چه میکنه فراریییییییی!!!!
    مگنوسن با ماشین له شده هاس با 100 تا مشکل p7
    جورج با اون همه افاده و پز p9!
    و مرسی بوتاس!
    ولی مشخصا موتور فراری عالیه
    اینو از آلفا و هاس میشه فهمید
    منتظر یک دو فراری می مونییییم

  46. Max Verstappen33

    5

    12

    خب خداروشکر ردبول رقابتیه همش نگران این بودم که نکنه ماشین خوبی نساخته باشن و عمرمکس باتوجه به قرارداد طولانی که بسته تلف بشه پول هم دردسترس بود ولی خب ظاهرا یه اشتباه کوچیک داشته تو سکتور اخر البته تو دادن ساینزبه لکرک هم به لکرک کمک کرد درحالی که مکس تو نداشت درکل بنظرمیرسه موتورفراری قدرتمنده و مکس باید یه استارت خوب بزنه و با یکمی دیر ترمز کردن راحت ببنده لکرکو کاری که با مرسدسا میکرد الان باید رو فراری پیاده کنه چون سبقت تومستقیمی خیلی ساده نمیتونه باشه با اون موتور درکل ببینیم فردا چطوری پیش میره به امید برمکس

    • Max Verstappen33

      3

      6

      اره بابا فقط همیل خوبه بریدن پیچ 1 مکزیک 2016 بریدن پیچ تو ابوظبی پارسال کوبیدن به هم تیمی تو اسپانیا 2016 مجارستان 2007 و پنالتی ناحق (انجام تیم اردری) به همتیمی و فرستادنش تو ناکجا اباد میخای بازم بگم تا بفهمی عزیز دردونه کیه البته بعید میدونم اصلا سنت قد بده شما فعلا بسوختنت ادامه بده من فقط موندم ادمینا چرا با وجود اینکه چنبار اسم مکسو مسخره کردی کاری نمیکنن

    • HESHMAT

      4

      3

      Max verstappen33 عزیز
      بله من اصلا فصل ۲۰۰۷ رو ندیدم ۲۰۱۶ رو هم کامل ندیدم ، الکی نمیگم که بله من از ۱۹۵۰ فرمول یک میدیدم نه
      شاید تجربه مسابقه دیدن شما رو نداشته باشم
      اول این که چند بار اسم مکس رو اشتباه نوشتم واقعا اکثرا اشتباه من بود خب ک و گ کنار هم هستن
      بعضی مواقعش هم کیبورد غلط میگرفت مکس رو اصلاح میکرد

  47. mrz_ir

    6

    2

    تبریک به فراری فن ها
    رقابت با فراری همیشه جذابه
    به نظرم هنوز هم مرسدس مشکوکه!
    still we raise
    به امید 2017 ای دیگر

    • Arefmiv

      0

      0

      تیم هایی که از پاور یونیت مرسدس استفاده کردن جز ده تای اول نشدن بجز خود مرسدس و این نشون میده مشکل پاور یونیت این تیم ها و مرسدس تا سه سال دیگه گریبانگیرشون هست .امیودار بودیم مثل موتو جی پی تیم های کوچسکم حرفی برا گفتن داشته باشن که ندارن متاسفانه. برا فراری هم خوشحالم برگشت بعد چندین سال

    • ali

      3

      4

      This is the end of the fast arrows that fall to the ground, but one day the archer throws them again

    • HESHMAT

      8

      1

      رقابت با فراری جذابه چون واقعا مثل مرسدس با اصالت هستن(البته به بعضی تیم ها بر نخوره)
      به عنوان یک رقیب همیشه به فراری و فراری فن ها احترام گذاشته و می گذارم👏🏻

  48. Abolfazl

    0

    0

    سلام و درود
    الان تقریبا 4 سال میشه که این سایت و نظرات دوستان رو دنبال می کنم و چیزهای زیادی رو ازتون یادگرفتم. امسال دیگه تصمیم گرفتم بالاخره یه اکانت بسازم و گاهی نظرات خودم و سوالات خودم رو مطرح کنم.
    تبریک میگم به فراری فن هایی که بعد از دو سال سخت دارن نتایج زحمات تیمشون رو می بینن. ردبول کاملا رقابتیه و به نظر میاد که فردا مسابقه ی هیجان انگیزی پیش رو داشته باشیم و اما مرسدسی که در سطح رقابت با ردبول و فراری نیست. اما احساس می کنم اونقدر هم پرت نیست که نتونن جمعش کنن. باید دید چی پیش میاد.
    فردا بالاخره خواهیم دید این ماشین ها اونقدری که اعداد میگن قابل تعقیب هستن یا نه…

  49. HESHMAT

    9

    3

    نظر برخی از کارشناسان موثق :
    مرسدس دیده مسابقه اول رو هر کی میبره آخر فصل قهرمان نمیشه ، رو مود پایین دور زده

  50. Behzad

    5

    1

    انجین مرسدس طبق پیش بینی توان سال قبل را نداره و حضور دو راننده ی مرسدس بین ده نفر به خاطر طراحی خوب آیرودینامیک و شاسی ماشینه و شاید زود باشه برای پیش بینی اما اگر تیم های دیگه نواقص آیرودینامیک را برطرف کنند و به تنظیمات مناسبتر برسند در ادامه ی فصل حضور دو ماشین مرسدس بین ده نفر اول تایم گیری ممکنه معجزه باشه.
    اگر تیمی روی لبه های قوانین تمرکز کنه و به دنبال بهره گیری از خلع های قانونی باشه در یک زمانی مثل امسال که خلع های قبلی شفاف شد و در مورد خاص جلوی سیستم خنک کننده سال قبل مرسدس گرفته شد به یک بن بست و عقب گرد میرسه.
    اگر خوشبین باشیم به رفع ضعف ها متاسفانه قانون میگه تیم ها نمیتونن انجین خودشونو تا ۲۰۲۵ آپدیت کنن و طی این سالها احتمالا اوضاع به همین منوال دنبال بشه و طرفداران دست به دعا تا تیم های دیگه روند رو به رشدی نداشته باشند.

  51. HESHMAT

    4

    1

    سال نو پیشاپیش مبارک🌹

    • Sebmm

      11

      3

      سال نو شمام مبارک دوست عزیز

      اینکه مکس رو مگس مینویسی توهین ب مکس فنها و طرفداراش نیست در واقع سطحی از شخصیتی هست ک از ی ادم عاقل و بالغ مثل شما بعیده..
      از دوستان هم تقاضا دارم سوزش و این حرفای بچگانه رو کنار بزارن جای کل کل بی مورد و بی منطق بیاییم یکم تبادل نظر مثبت داشته باشیم افکارمون رو پیشرفت بدیم ک ب جای چهارتا دری وری مث ادم حسابیا حرفی منطقی و علمی زده باشیم درباره ی فورمول یک
      با سپاس از دوستان امیدوارم سال نو رو در کمال ارامش و با خنده و دلی خوش تحویل بگیرن و مسابقه ی فورمول یک بسیار جذابی رو ببینن

  52. McLaren F1

    9

    0

    مک لارن چیکار میکنه اون پایین ؟!😕
    چه کرده آلفا و هاس!
    مگنوسن نیومده گل کاشته

    • Morteza_1

      2

      1

      مگنوسن عالی بوده ولی موتور فراری هم بی تاثیر نبوده

  53. Kamran

    7

    2

    چقدر فاصله بالای جدولی ها نزدیک.حالا تو همچین شرایطی میشه با قاطعیت عیار راننده هارو سنجید.
    و اما لکرک در یک انتظار طولانی مدت و حالا تشنه . از اونطرفم مکس برای دفاع از لقب قهرمانیش و همینطور با در نظر داشتن این فاصله های نزدیک بعلاوه خاطرات بسیار تلخی که به عنوان یک فراری فن از دوست عزیزمون ورشتپن همیشه ورشتپن دارم فقط میتونم بگم خدا بخیر کنه.
    در مورد مرسدس من معتقدم اگر این همون تیم و همون مدیریتی که چند سال ازشون دیدیم قطع بر یقین به رقابت بارخواهند گست.
    سیامک خان عزیز هم خیلی دوست داشتم کامنتی از ایشون ببینم مدتی هست حضور ندارند امیدوارم هر جا که هستند فقط حالشون خوب باشه.

  54. mn.a

    0

    0

    فکر کنم اکثر فراری فن های قدیمی مثل من امروز دو حس متضاد در کنار هم دارند. حس شعف و لذت از صدرنشینی و داشتن ماشین قدرتمند بعد از سالها، و دومی حس ناامیدی و به زوال رفتن روزهای پایانی کریر سب. مرحبا. مرحبا به هر دو تیم. زحمات این تیم به بار نشست. مرحبا به اون تیم که با چه و چه، اینطور به کف جدول چسبیدن.
    همچنین دیدیم راننده هایی علی رغم یک یا چندسال عدم حضور در فرمول یک، چطور هم تیمیشون رو شکست دادن.
    پس ظاهرا دو فصل متوالی شکست دادن لطیفی شق القمر نیست.(منو یاد اون عده ای میندازه که توی لینکدین به عنوان امتیاز مثبت از تعداد سایتشن مقالشون مینویسن)
    خوشحالم از پل چارلز، اما گمان کنم تو رقابت چرخ به چرخ مکس برنده باشه. کافیه اتریش 2019 رو به یاد بیاریم. در آخر، سال نو رو پیشاپیش تبریک میگم. امیدوارم همیشه شاد باشید.

    • mn.a

      0

      0

      مدیر گرامی عدم تایید این کامنت به چه علت هست؟!!!

  55. Amir.Redbull99

    4

    3

    تبریک به طرفدارای لکلرک و فراری. چی ساخته فراری. دمش گرم.فراری مزد اعتماد به بینوتو رو بالاخره گرفت.
    ردبول هم که خوب کار کرده و اون جلوییم. فراری بهتره تا حدودی ولی شاید سرعت مسابقه ای دست برتر داشته باشیم.شاید!!
    مرسدس با این وضعیت حداقل 5-4 مسابقه ای کار داره تا وارد رقابت شه. همیلتون بالاتر از راسل و بوتاس پشت سرش 🙂
    هاس هم که شگفتی امساله . باورنکردنیه و مگنوسن هم که عالی نواخت. چی بود خدایی مزپین؟!!
    و کلا موتور فراری مشخصه خیلی قویه و موتور مرسدس خیلی خوب نباشه. حداقل چیزی که از رده ها میشه نتیجه گرفت.
    ویلیامزو قبل تست ها فکر میکردم تو رده های امتیازی باشه ولی اوضاعشون خوب نیست.
    راننده های روکی خوبی تو این دو سال اضافه نشدن به فرمول یک. سونودا،مزپین ، شوماخر، ژو.
    حالا شوماخر باز میتونه آینده ای داشته باشه ولی حیف که یکی مثل هالکنبرگ تو اف وان نباشه که با کمترین تمرین از استرول بالاتر شد.

    امیدوارم فردا ردبول و مکس نتیجه خوبی بگیره و فصل جذابی رو شروع کنیم

    • Morteza_1

      2

      2

      دیدن رقابت بوتاس و همیلتون فردا بدون دستورات تیمی و شنیدن والتری ایتز جیمز.
      واقعا دیدن داره
      البته اگه الفا فردا هم ریس پیس داشته باشه

  56. Hossein 123

    8

    3

    خب کار مرسدس تمومه. کار همه مشتریاش هم تمومه. مستر ستردی چیکار می کنه؟ ۱ ثانیه پشت لوییس؟ حداقل تایم شش می زد :/
    بوتاس هم که بالای جورجه

    فراری عجب موتوری ساخته که مشتریاش هم همه جای خوبی دارن

    • Hossein 123

      7

      1

      الآن تو کامنت های دوستان سیلور ارو دیدم، یاد این افتادم همون بهتر ماشینو نقره ای کردن! حداقل مرسدس مشکی خاطراتش خراب نمیشه.

    • Erfan.5

      5

      3

      کار استون مارتین و مک لارن واقعا تمومه

  57. Scuderia Ferrari

    7

    2

    این بار دومه به جای مکس میگی مگس
    خواهشا درست صحبت کن و از رقابت ردبول و فراری لذت ببر

  58. شهریار

    0

    0

    خوشحالم فراری بعد سالها میخواد واسه قهرمانی رقابت کنه البته تازه اول کاره مشخص نمیکنه.. تیم هاس واقعا پیشرفت چشمگیری داشته هیجان بهم داد. عملکرد بوتاس عالی بود امیدوارم مسابقه خوبی ام بده. بیشتر واسه فتل ناراحتم با این تیمی که عقب گرد داشته کاش بتونن بهتر شن.. ویلیامز هم ک درجا زده..

  59. Erfan.5

    6

    1

    اینم سال آخر برای وتل
    یک بدبختی دیگر

    • Morteza_1

      2

      1

      شاید هم استون برگشت
      خود استون گفت این فصل میخواد آپدیت بده برعکس فصل قبل
      بازم با یک تعیین. خط و یک مسابقه هنوز زوده که اینجوری گفت.

  60. Amir5

    4

    0

    اول یه تبریک میگم به طرفداران فراری ( ازجمله خودم)
    و بعد هم به فرمول یک فن ها
    عجب تعیین خطی عجب موتوری ساخته فراری واقعا اختلاف تیم ها کمه فراری عملکرد عالی داشت بخوصوص در پیچ های سریع و سکتور دو و سه
    ردبولم که سرعت بدی نداشت و خوب بودن در همه سکتور ها
    مرسدس هم در سکتور دو و سه خوب نیست و در پیچ های کند بسیار کندن و در پیچ های سریع هم خیلی خوب نیستن ولی تو مستقیمی خیلی خوبن وسریع ان بنظرم مرسدس در مسابقه بهتر از تعیین خطه و اختلاف حدود سه دهم ثانیه است با فراری
    و آلفا رومو خیلی سریعه و هاس هم باید یه تبریک جانانه گفت بهشون بخوصوص کوین مگنوسن که یه ماشین عالی رو ساخته هاس و آلپینم ماشین خوبی داره و عملکرد آلفا توری هم بد نبوده ولی عملکرد گوان ژو و سونودا خیلی بد بوده ۱/۷ ثانیه اختلاف ژو با بوتاس قابل قبول نیست
    مکلارن یکی از سوپرایز های عجیب بود واقعا کندن ریکاردو بدتر از نوریس و استونم خیلی کنده بیچاره وتل و استرول هم فاجعه بود ولیامزم کند بود
    نکته جالب این بود که تمامی تیم هایی که از موتور مرسدس استفاده میکنن در سکتور دو وسه کند بودن

  61. Amir-80

    6

    1

    آقا لطفا میشه لطفا کسی پیش بینی نکنه در مورد هیچ چیز .
    پارسال که تقریبا ماشین ها شناخته شده بودن بعد از چند سال ، همه ، قهرمان پیست های مختلف رو پیش بینی می کردن آخرش هم همه چی یه چیز دیگه در میومد . حالا تازه یه تعیین خط شده دیگه .
    من نمی دونم کی گفت باید تا تعیین خط بحرین صبر کرد . اخه بزرگوار کی با یه تعیین خط می تونه یه ماشین و تیم و مهندساش رو تفسیر کنه .
    تو شرایط مسابقه ای خیلی موارد تغییر می کنه . راننده ها تو تمرین ها استرس زیادی نداشتن ولی حالا یه فشار روانی روی اونها وجود داره که خیلی تو عملکردشان تاثیر داره .
    مهندس قبلی مرسدس که اسمش رو متاسفانه یادم نمیاد گفت ما با یه تغییر ارتفاع خودرو رو زنده کردیم . حالا ببخشید صریح میگم خیلی از دوستان که حتی کوچک ترین اطلاعات موتوری ندارن درباره پاوریونیت تیمی اظهار نظر می کنن که ادعا هم دارن همیلتون تمام قهرمانی هاش رو مدیون قدرت اون هست .
    یکم صبر کنید دیگه . تو برزیل هم گفتن کار مرسدس و همیلتون تمومه ، دو ساعت بعد همه فکشون باز مونده بود .

  62. Ham

    4

    8

    این مثل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هست که این بلا به سر تیم فراری و ردبول اومد که ردبول تیم سوم که اومد بالا و کار رو برای تیم فراری خراب کرد و الان برعکس شد ردبول و فراری در رقابت قهرمانی اند ولی مرسدس تیم وسط هست و احتمالا مرسدس میاد بالا و کار یکی از دو تیم رو پایین می کشه یا فراری یا ردبول ولی ردبول بهتره شاید اصلا هر دوتا رو بزنه نابود کنه که قطعا این اتفاق میفته ولی اگرم اتفاق نیفتاد قطعا یکی از مدعی های قهرمانی رو می کشه پایین و اگر ردبول باشه خیلی بهتره . به امید قهرمانی همیلتون

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      1

      1

      بیشتر شبیه ۲۰۱۳ هست این فصل.
      فیا تا تونست مرسدس رو آورد پایین حالا دیگه به همه چی رسید.

  63. Morteza_1

    3

    2

    تبریک به فراری ها
    تبریک به شارل و ساینز
    خداوکیلی هم حقشون بوده و هست و بعد از این همه صبر باید هم انتظار همچین ماشینی رو میداشتید و واقعا هم عالی بود.
    نوش جانتان. من اگه فراری فن بودم که الان جشن و سرور بود. بهترین ماشین رو دارین و ردبول هم نزدیکه. فصل هیجان انگیزی میشه.

    تبریک به مکس دوست داشتم پول رو بزنه ولی نشد دیگه. انشالله فردا بتونه پیروز خارج بشه همین که فردا ردیف جلو هست خوبه.
    از پرز هم راضیم خداروشکر چهارم شد. ولی عملکرد معمول و قابل قبولی بود ولی دوست دارم در حد مکس درجه یک تایم بزنه. و برای پول رقابت کنه که مثل فراری دو راننده مدعی داشته باشیم.

    عالی تر از همه اینا هم موتوره فراریه که هر تیمی که موتور فراری داشت دست برتر رو توی تعیین خط داشت امروز.
    آلفا رومئو و هاس واقعا از موتورشون سود بردن و حتی اومدن به کیو سه.
    ولی خب مگنوسن و بوتاس هم تجربه شون بی تاثیر نبوده و نیست وگرنه باید میک و ژئو هم میومدن.

    ولی تیم هایی مثل مک لارن و استون و ویلیامز واقعا مشکل داشتن و نقطه اشتراک همشون موتور مرسدس بوده همشون عقبن.
    مکلارن از اون دو تا تیم وضعش بهتره.

    حتی الفا تاوری هم که موتور هوندا داشت ولی باز هم گسلی خیلی مویی اومد کیو ۳. و سونودا کیو یک حذف شد.

    بنظرم این موتور فراری خیلی هیولاس. و مبارکشون باشه. بتاز فراری. فورزا فراری.
    بازگشت شکوهمند داشتی.

    تو طول فصل هم خیلی رقابت هیجان انگیزی میشه. اگه فاصله ها همین قدر نزدیک بمونه.
    با اضافه شدن مرسدسی ها تو طول فصل هم جذاب تر میشه. میشه ۶ راننده توی رقابت قهرمانی.

    یک خبر هم خوندم یادم نیست اینجا یا مرجع اصلی که لوییس بعد تمرین سوم گفت برخلاف تصور بقیه این بار ما بلوف نمی زنیم و واقعا عقب هستیم.(خودشون هم میدونن تقریبا شدن چوپان دروغگو ( از نظر مصداقی گفتم فقط) )

    اونجا یکم باور کردم که عقب هستن.
    ولی بازم تو مسابقه فردا هر اتفاقی ممکنه بیوفته.
    بازم اونجوری که میگفتن عقب نیستن در حد نیم ثانیه تا هفت دهم آخرش که بخاطر اینه که حاضر نشدن بخاطر کنار گذاشتن چسبندگی پروپوزینگ رو حل کنن یا مشکلات دیگه ای هم دارن.
    در کل هم هنوز ماشینشون بالانس نیست.

    از مکس هم راجب مرسدس سوال شد و
    پرسیدن نا امید شدی از عقب بودن مرسدس ها

    در جواب گفت: خیلی خیلی.

    و از اینجا میخوام به راسل بگم اشتباه گفتی از یک تیم قرمز و یک تیم مشکی عقب هستین
    نه از تیم نارنجی. تیم نارنجی خودش از شما خیلی عقب تره.
    فرضیه ای که فک میکنم باشه اینه که
    شاید موتور مرسدس توی نسل جدید خوب جواب نده.
    چون اکثر تیم ها با موتور مرسدس مشکل داشتن و فقط خود مرسدس به کیو ۳ رسید.
    شاید هم تیم ها نتونستم نقاط ضعف طرح هاشون رو پیدا کنن و مشکل از طراحی ها باشه ولی حداقل
    چهار تا تیم استون و ویلیامز و مکلارن و مرسدس همگی طرح های مختلفی داشتن ولی همه نسبت به رقبای خودشون عقب بودن.

    باز هم تیم ها وقت دارن تا چند مسابقه بعدی طراحی هاشون رو بهبود بدن. و نقاط ضعف رو بپوشونن. بعد از اون باید دید واقعا مشکل از موتور بوده یا طراحی ماشین ها.

    ولی اگه تقابل طرح مرسدس و فراری رو در نظر بگیریم
    طرح فراری فعلا با اقتدار جلوعه و طرح مرسدس واقعا خیلی ضعیف و پر مشکل بوده تا به اینجای کار.
    اینکه فراری هم تو رقابت هست عالیه از نظر من.
    دلم براش تنگ شده بود جلو ببینمت.
    خوش برگشتید قرمز ها.

  64. Sajjad.n

    4

    1

    چارلز یه حال اساسی به ما فراری فنا داد
    Forza Ferrari ❤️

  65. Majid

    0

    3

    تا مسابقه فردا تموم نشه واقعا نمیشه گفت کدوم تیم بهتره، بعضی تیم ها تمام زورشونو تو کوالی می زارن ولی پیس ضعیفی دارن نمونه ویلیامز سال قبل که راسل بارها به مرحله سوم تایم گیری رسید ولی عملا بدون امتیاز از مسابقه خارج می شد و اگه بارندگی مجارستان و بلژیک نبود شاید هیچ امتیازی نمی گرفت. فردا معلوم میشه توان واقعی تیم ها چقدره.

  66. NICO ROSBERG-06

    3

    3

    فقط حیف هالک که واقعا بدون تمرین و روی هوا اومد و استرولی که دوفصله تمام امکانات و توسط باباییش در اختیارش قرار دادن،زد و با خاک یکسان کرد.. حیف ویلیامز و حیف سباستین قتل و حیف آلبون،شماگپی که آلبون با لطیفی با این ماشین بشدت کند باز کرده نگاه کنین و به جایگاه راسل با مرسدس،متوجه خیلی چیزها میشین،امسال شاید سال حسرت باشه برای فتل سال حسرت برای ریکاردو و برای هاکنبرک و همینطور آلبون و شایدم سال حسرت برای سر لوییس همیلتونمون که امسال امیدوارم برای رکورد شکنی که شاید دیگه فرصتش پیش نیاد. با این تعیین خط،عحب ریسی بشه یکشنبه🙄🙂

  67. Monster

    3

    2

    تا این که مشخص شده مرسدس شده چوپان دروغ گو اون موقع ها که میگفتن اوضاع خوبی نداریم همیشه حالشون خدب بود ولی حالا که اوضاعشون واقعا بده هیشکی قبول نمیکنه.
    اما مرسدس اگه هم هرطوری اوضاش خراب باشه
    تا یکی دو فصل اینده خودشو میرسونه نباید انتظار داشت امسال برای قهرمانی رقابت کنه با این فراری سرحال و مکس لول بالا.

  68. Kamran

    5

    2

    دوستان عزیزم بعضی ها یه مقداری زیاده روی میفرمایند.
    مرسدس اوضاعش بد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    جالا الان اگه خیلی خوب نیست ولی مشخصا در وضعیت خوبی قرار داره.این تیم و مدیریتش این مقدار فاصله هارو قطعا برطرف میکنه.آخه فاصله هم خیلی خیلی کم.
    کامنت های بالا میخوندم یکی از فن های مرسدس نوشته بود مرسدس کارش تمومه !!!!!!؟؟؟؟
    زنده باد این دیگه چجور برداشتی ؟همین الانشم تو رقابت قهرمانی.
    اگه فرض بر مثال تحولاتی بنیادی در نیروی انسانی و مدیریتی این تیم رخ داده بود تازه میشد قدری تریدی کرد. عملکرد تیم مرسدس تو این سالهای اخیر با این ترکیب نیروی انسانی و همین مدیریت یادمون نره .

    • Sebmm

      2

      6

      داداشم تا جایی ک معلومه قوانین تغییر کردن ک مرسدس رو ضعیف کنن ک از چهارتا موتور تحت نظر فراری در چهار تیم هیچکدام اوضاع خوبی ندارن… اخه طراحیاشونم متفاوته استون و مکلارن و ویلیامز و مرسدس یعنی یکم ادم مخش سوت میکشه ک جریان این چهار تیم چی میتونه باشه اوصاع چطوری پیش میره
      البته مرسدس میتونه ولی خیلی سخته قوانین الان بر ضد مرسدس هستن دقیقا و موتور مرسدس

  69. AMIR.MV1

    0

    0

    اولا تبریک میگم به فن های فراری و چارلز واقعا خیلی اختلاف کم بود
    مکس هم عالی بود, مخصوصا توی پیچ ها سرعت بیشتری نسبت به لوییس داشت
    کوین مگنوسن که همرو انگشت به دهن گذاشت واقا بعد دو سال بلاخرا هاس اومد تو Q3
    مرسدس ضعیف عمل کرده اما نمیشه همچین تیم بزذگی رو دست کم گرفت و حتما خودشونو تا مسابقه دوم یا سوم میرسونن چون از تمام قدرت انجین خودشون هم استفاده نکردن(وای به اون روزی که این کارو بکنن کار ردبول و فراری سخت میشه)
    استون و مکلارن هم عملکرد ضعیفی داشتن. کلا اصن همچی برگشت این فصل ولی تازه داره رقابت خوبی میشه بریم ببینیم چی میشه این ریس

  70. armin

    3

    2

    یه نکته از اولین کوالیفاینگ سال:حتی اگه قهرمان هفت باره جهان باشی ،برایه رقابت به ماشین خوب داری،اینو برایه کسای میگم که سالها ناندو ،کیمی ،سب و دنیل رو تموم شده میدونستن.توان مهندسی مرسدس رو بار دیگه خواهیم دید و بعد از چند مسابقه به رقابت بر میگردن ،من تردیدی ندارم.
    شخصا برایه فراری خوشحالم که به رقابت برگشتن ،ردبولم که دوستان نوشابه ساز معرفی میکردن ،دیدیم که تپ فصلی با این همه تغییر چه ماشینی ساخته،تو مسابقه اکه مکس پسته چارلز گیر نکنه ،شک نکنید دوری دو دهم جلو میوفته.
    اوضاع استون شرم اوره و متاسفم برایه سب .الپین بنظرم خیلی خیلی بهتر شده .رنو همیشه موتورهایه خوبی میسازه اما امسال فک کنم پکیج خوبی دارن که برایه چهارمی بجنگن.

    • @sebvr

      1

      0

      سلام سلام سلام !
      چقدر خوشحال کنندست بازگشت فرمولا وان بعد از طولانی ترین ۳ ماه سال !
      خب کوالی قطعا برای شروع فصل یه شروع دیوانه کننده و عجیب رو رقم زد شروعی که هر چقدر جذاب و دیدنی بود از اون طرف ناشناخته هم بود شروعی که آوای دلنشین دو تا ماشین قرمز به اون جان بخشید
      داستان کوالی که مکس خیلی راحت از دستش داد
      بررسی و مقایسه دو دور پول پوزیشن مکس در برابر شارل : لکرک عملکرد خوبی رو در پیچ اخر دور قبل برای شروع فلایینگ لپ جدید نداشت و این علاوه بر قدرت کمتر پاور یونیت فراری باعث شد مکس تا قبل از اولین نقطه ی ترمز گیری دقیقا ۱ دهم جلو بیوفته و این فرصت خوبی رو براش فراهم کرد تا بتونه پل رو در اختیار خودش قرار بده
      در ترمز گیری برای پیچ ۱ شارل بر خلاف همیشه کمی دیرتر ترمز کرد برای جبران دلتای عقب مونده تو کفی و این باعث شد ایپکس پیچ ۱ رو یه مقداری از دست بده و در پیچ دوم هم پرفورمنس مکس بهتر بود با توجه با اینکه عملکرد پیچ ۱ و ۲ در بحرین به هم وابسته هست و باعث شد حدودا ۲ دهم جلو بیوفته
      و در پیچ ۳ شارل یه مقدار بیشتر از کرپ های خروجی استفاده کرد و باعث شد یه مقدار از اون اختلاف رو جبران کنه
      و در انتهای کفی اختلاف به ۱۷۳ هزارم ثانیه رسید
      در پیچ ۴ عملکرد کلی آقا کوالی فرمول وان بهتر از مکس بود ولی اونقدری نه که بتونه نگرانی برای مکس ایجاد کنه
      در سکتور های بعدی مکس قربانی سبک رانندگی خودش شد اگرسیو بودن بیش از حد روی پدال ترمز شاید در سبقت گرفتن به کمکت بیاد ولی در کوالی ؟ ممکن جواب نده و این باعث شد مکس بتونه در ورودی پیچ زمان بسازه ولی بیشترش رو در خروجی همون پیچ از دست بده و همچنین رد کردن فاجعه بار پیچ اخر دلایل از دست پل برای مکس بود
      مکسی که مثل عربستان سال قبل پل رو تا پیچ اخر تو مشتش می دید اون رو از دست داد
      به هر حال شب دراز است و قلندر بیدار
      ریس فردا شاید چیز زیادی رو برای ادامه ی فصل برامون مشخص نکنه ولی اونقدر محتاج ادرنالین فرمولا وان هستیم که حتی ریس موناکو هم برامون فوق العادست چه برسه به بحرینی که همیشه یه ریسینگ جذاب رو ارائه میده

      • mrz_ir

        0

        0

        سلام
        سال نو رو بهت تبریک میگم
        بررسیت خوب بود و فعلا ماشین ها جدید هستن و راننده خیلی عادت نکردن بهشون.
        اما در مورد مرسدس نظرت چیه ؟
        واقعا نمیگنجه برام که مرسدس پاور یونیتش اینقدر ضعیف باشه .
        نمیدونم چرا اما حس میکنم مرسدس باز یه استراتژی عجیب غریب موتوری میخواد پیاده کنه !
        اونم نه تنهایی بلکه با همراهی چهار تیمی که مرسدسی هستن!!!

      • @sebvr

        0

        0

        سلام دوست من
        دلم برات تنگ شده بود
        در مورد مرسدس این تئوری که شما دارید فوق العاده جذابه و از اون سمت نیاز به یه مدیریت و برنامه ریزی خوب داره و در کل فکر میکنم یه تئوری خوش بینانه هست
        و خب این سرعت مرسدس فکر میکنم فقط و فقط مربوط به یه عامل نمیشه و عامل های مختلفی در این فاجعه دخیل هستند از جمله ست اپ استراتژی و …
        راستش واقعا تا اینجای کار حتی حدس اینکه مرسدس چی تو سرشه برام دشواره

  71. HESHMAT

    0

    0

    سال نو مبارک
    سوپر مکس رو هم دیدیم😂😂😂