والتری بوتاس با یک دور خیره کننده توانست بالاتر از هم تیمیش، لوئیس همیلتون پول پوزیشن تعیین خط فرمول یک مکزیک 2021 را کسب کرده تا مرسدس مسابقه یکشنبه را از ردیف اول آغاز کند.
مکس ورشتپن که با بالانس خودرویش در تقلا بود، نتوانست رقیب جدی برای مرسدس باشد و به همراه هم تیمیش، سرجیو پرز، ردیف دوم خط استارت مسابقه مکزیک را پر خواهند کرد.
در اواسط مرحله اول تعیین خط لنس استرول از تیم استون مارتین با دیواره پیست برخورد کرد و همین باعث شد تا تعیین خط بدلیل ترمیم مجدد دیواره پیست با وقفه روبرو شود.
تعیین خط فرمول یک مکزیک 2021
| رده | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | والتری بوتاس | مرسدس | 1:15.875 |
| 2 | لوئیس همیلتون | مرسدس | +0.145 |
| 3 | مکس ورشتپن | ردبول | +0.350 |
| 4 | سرجیو پرز | ردبول | +0.467 |
| 5 | پیر گسلی | آلفاتائوری | +0.581 |
| 6 | کارلوس ساینز | فراری | +0.886 |
| 7 | دنیل ریکاردو | مکلارن | +0.888 |
| 8 | چارلز لکلرک | فراری | + 0.962 |
| 9 | یوکی سونودا | آلفاتائوری | +1.283 |
| 10 | لندو نوریس | مکلارن | +20.955 |
| 11 | سباستین فتل | استون مارتین | +1.272 |
| 12 | کیمی رایکونن | آلفارومئو | +1.484 |
| 13 | جورج راسل | ویلیامز | +1.698 |
| 14 | آنتونیو جیوویناتزی | آلفارومئو | +1.816 |
| 15 | استبان اکون | آلپین | +1.931 |
| 16 | فرناندو آلونسو | آلپین | +1.725 |
| 17 | نیکولاس لطیفی | ویلیامز | +2.029 |
| 18 | میک شوماخر | هاس | +2.131 |
| 19 | نیکیتا مازپین | هاس | +2.576 |
| 20 | لنس استرول | استون مارتین | - |


✌️ به امید پیروزی رقابت فردا
کارما ردبول
تیمی که چهارراننده ارنج میکنه میشه همین
هورنر🤣🤣🤣🤣
دیگه همینه
یجایی باید جوابشونو میگرفتن
تا دیگه صندلی فرمول یکو ندن یه راننده ضعیف
سنودا از هر زاویه ای ضعیفه از لطیفی ضعیفتر عمل کرده نسبت به ماشینش
یاد و خاطره ی الکس البون و کویات بخیر
تو یک شدن مرسدس شک نکن
نه
قدرت مرسدس:))))
بوتاس داشت پرواز میکرد حقیقتا،تبریک به مرسدس فنا
امیدوارم فردا بریم واسه یه 1 و 2 تو خونه چکو:)فردا چه استارتی بشه دو تا مرسدس،دو تا ردبول
بی صبرانه منتظر مسابقه ام:)
به امید برد لوییس:)
دلم برای یک-دو تنگ شده
امیدوارم فردا داشته باشیمش ❤️ امیدوارم
استارت رو خوب رد کنیم و پیت استاپ خراب نشه انشالا ۱ و ۲
Silver arrows
منم واقعا دلم تنگ شده واسه 1 و 2
ولی امیدوارم امشب داشته باشیمش:))
بوتاس چقدر عالی بود.مرسی والتری
و در نهایت تشکر ویژه از سونودا بابت خراب کردن دور مکس و پرز😂😂😂
بوتاس واقعا پرواز کرد
والتریه پرنده
تبریک میگم بوتاس فن . ای کاش والتری از اول شروع خوبی داشت
وای چقدر عالی بود اصلا باورم نمیشد مرسدس پل بگیره چکار میکنه این مستر اسپرسو دوست داشتنی چه حالی میده مسابقه روهم ۱-۲ کنیم
این فصل ردبول به قدر کافی برتر بوده که این برتری های اخیر مرسدس به چشم نیاد ولی این که تو این پیست این اتفاق بی افته یکم عجیبه چکو پرز اینجا اکثرا خوب بوده چون خونه اش هست ردبول هم که اینجا نیازی به تعریف نداره و حتی سالی مثل 2018 که از جدول کلا پرت بود بازهم برتری اینجاش رو حفظ کرد و این نتیجه فقط برای این پیست عجیبه در مورد 2018 هم تا نیم فصل اول ماشین فراری برتر بود و اگه المان اونجوری نمیشد سب قهرمانی رو میگرفت البته دلایل دیگری هم داشت مثل اتفاقات برزیل و سوزوکا که راحت 20-15 امتیاز رو همین دو مسابقه از دست داد و فداکاری بوتاس تو روسیه که شانس اولی رو از سب گرفت
پیست مکزیک یه کفی نسبتا طولانی برای استارت داره امید وارم مکس بتونه از خلا پشت بوتاس استفاده کنه و بوتاس هم یه نمه استارت بد بزنه
تبریک به فن های ولتری،پرواز و معنا کرد ..و تبریک ب لویس و فن هاش.. عالی بودیم..فقط سونودا👏👏👏
البته ردبول اینجا خیلی خطرناکه ،اگه نتونیم دورهای اول فاصله بگیریم اوضاع خیلی پیچ تو پیچ میشه..
سوندا خود زنی کرد با کوالی خخخ
عجب تعین خطی شد فردا هم احتمالا یه مسابقه جذاب و پر حادثه داریم
امیدوارم مسابقه تند مکزیکی باشه و دهنمون بدجور بسوزه
کوالی جالبی بود ، اصلا فکر نمیکردم یک و دو مرسدس شکل بگیره ، آفرین به والتری ، واقعا سنگ تموم گذاشت
ردبول فردا دردسر بزرگی داره
خیلی بد شد که لکلرک نت نست دور آخرش رو بزنه وگرنه جلوی گسلی تموم میکرد ، درکل برای رقابت در جایگاه سوم جدول ، پیس فراری بهتر از مکلارن بود
ریکاردو از چند ریس اخیر داره بهتر از نوریس عمل میکنه ، واقعا اصل جنس هست این آدم
ببینیم فردا چی میشه …
مکلارن فک کنم نوریس پنالتی داره در نتیجه خیلی برای فراری مهم و حیاتی میشه تو پیستی که انتظار میرفت مکلارن بهتر باشه بتونن سومی رو تو همین مسابقه برگردونن
عجب تعیین خط دراماتیکی برای ردبول بود
اصلا فکرشو نمیکردن
بوتاس هم عجب دوری زد
همیلتون دور خوبی میزد اما بوتاس دیگه پرواز میکرد احتمالا به خاطر انجین جدیدتر بوتاس باشه
کسی میدونه بوتاس روی کدوم موتورش بود ؟؟
میخوام ببینم حدسی که بابت موتور زدم که مرسدس برتری سنگین موتوری به بوتاس بده برای گرفتن پول و جلوگیری از برتری ردبول چقدر درست بوده!!(البته لوییس هم بهتر ردبولا دور زد )
حداقل سالی که ردبول برتری زیادی داشته این اراجیف رو بندازید دورسال بعد بیاید ببینیم چه میشه کرد
عزیز جان فصل بالای بیست مسابقست شما فقط داری دوتا رو در نظر میگیری
خواهش میکنم انصاف داشته باش و کلاه خودتو قاضی کن
سلیقت قابل احترامه دوست من
ولی برتری های ریز رو هم حساب کن
تو همچین فصلایی برتری زیاد با کم خیلی فرقی نمیکنه چون راننده با خودروی برتر معمولا اول میشه راننده دیگه هم دوم،یعنی اینجوری نیست که هم تیمی راننده اول دردسر ساز بشه وقتی برتری زیاد دارن،حداقل این فصل که به لطف چکو اینطور بود.ولی همون برتری های یکم ریزتر پدر همیلتون و ما رو در آورد،به هرحال امیدوارم مرسدسی ها هرطور شده یک چیزی از تو این ماشین پیدا کنن که آخر فصل یک کری حسابی براتون بخونیم.
همچین میگه هرکی برنده بشه جز بوتاس انگار ارث باباشو بالا کشیده😄 چه هیزم تری این بشر به امثال تو فروخته. من همینجا از شما عذر می خوام که بوتاس تو مردسدسه اصلا تو فرمول یکه. حق شما بود اونجا بودی.
واقعا بوتاس قابل تقدیره
فشاری که روی بوتاس این چند سال بوده رو هیچ کسی نبوده
اما هیچ وقت بوتاس کمتر از انتظارات عمل نکرده
چیزی که همه ی متخصصان دربارش حرف میزنن حرکت ریسکی مرسدس هست
هیچ جوره فکر نمیکردم ردبول تعیین خطو از دست بده 🙁
امیدوارم فردا مسابقه خوبی داشته باشه مکس و ردبول
واقعا ما هم فکر نمیکردیم مرسدس آمریکا رو بده
خیلی عجیبه تمام ریس ها دارن برعکس میشن
ترکیه و امریکا و اینم مکزیک
همشون دارن برعکس پیش بینی ها میشن .
فکر میکنم بهتره دیگه تحلیلی در مورد برتری نخونیم و بزاریم ببینیم چی پیش میاد
کاش موناکو و اتریش هم طبق پیشبینی ها پیش نمیرفتن
این فصل با تمام فصلای پیش برای ردبول فرق داره.چون ماشینش در حد رقابت قهرمانیه و خیلیا میگن بهترین ماشینه و بهترین ماشین دوره هایبریدش.
مرسدس که کلا خوب بوده. پس یه پیستی که همیشه برا مرسدس بوده عجیب نیست ردبول این فصل توش بهتر باشه. چون ماشینش این فصل قابل مقایسه با فصلای پیش نیست که بخوایم مقایسه کنیم.
اما پیستی که ردبول بهتر بوده و مرسدس این عملکردو داره عجیبه. چون سالای قبل که ردبول اصلا در حد قهرمانی نبود. این فصل با این ماشین پیستی که توش خوب بوده از دست بده عجیبه
آره حاجی امسال محاسبات درست درنمیاد
من که همیلتون فنم انتظار داشتم مکس پل رو بگیره مخصوصا بعد اینکه پشت پرز راه افتاد,ولی این والتری پرواز کرد و لوییس رو هم با خودش کشید بالا👏👏
راستش من چشم روشن بود نمیدونم چرا ولی تاحالا تمام پیش بینی هام درست از آب دراومدن واسه همین مکزیک همه میگفتن مکس با فاصله فضایی پول رو میگیره ولی من باور نداشتم و پیش خودم می گفتم حس می کنم مرسدس دست برتر رو داشته باشه و همه رو سورپرایز می کنه که دیدیم همینطورم شد و تمام آخر هفته و کوالی ها بالاتر از ردبول بود البته قدرت پاوریونیت مرسدس تاثیر واضحی داره و داشته ولی این فصل شرایطش متفاوت شده و فقط روی قدرت موتور نمیشه تکیه کرد ولی مرسدس همیشه یه چیزی تو آستینش داره
فقط دعا کن فردا اتفاقی پیش نیاد تا بتونیم یه مسابقه جذاب و پرهیجان رو ببینیم این مهمه.
عجب اسم کاربری ای
به ادبیات دقت کردید ؟! همین سنودا چند مسابقه قبل بود که همیل رو پشت خودش نگه داشت و بعدش گفت بخاطر مکس اینکارو کردم و حالا جوابش رو به بهترین نحو گرفت !!
“جانــشیــن امـپــراطــــــــور”. چـه کسـی وارث تـــاج و تخت خواهـــد بود؟
درحال حاضر راننده های جوان و بسیار خوبی در فرمول۱ فرمون میزنن که هرکدوم در صورت داشتن یک ماشین رقابتی، میتونن پادشاه سالهای آینده اف۱ باشن. در ذیل، به بررسی چندتاشون میپردازیم.
مکس ورشتپن؟ چارلز لکلرک؟ جورج راسل؟ لندو نوریس؟ کارلوس ساینز؟ میک شوماخر؟
دوست دارم یه پیشبینی داشته باشم از پادشاه پنج سال آتی فرمولاوان. لطفا بامن همراه باشید.
۱- نام: مکس ورشتپن
شُهرت: سوپر مکسِ – مَدمکس
سن: ۲۴ سال
تیم: ردبول ریسینگ
موتور: هوندا
افتخارات: جوان ترین برنده یک گرندپریکس. مقام سوم فرمول۳ در ۱۶ سالگی. دوبار مقام سوم در فرمول۱ سالهای ۲۰۱۹و۲۰۲۰ و مدعی قهرمانی فصل جاری
عیار رانندگی: عالی
قابلیت انطباق پذیری: عالی
تحمل شرایط رقابتی: عالی
حمایت مدیریتی: عالی
چاره اندیشی تیم فنی: عالی
کیفیت ماشین: عالی
پیشبینی: مثل یک صخره سخت و مثل طوفان قوی! دارای بالاترین شانس قهرمانی.
۲- نام: چارلز لکلرک
لقب: شاهزاده موناکو
سن: ۲۴ سال
تیم: اسکودریا فراری
موتور: فراری
افتخارات: قهرمانی gp3 در ۱۹ سالگی و قهرمانی فرمول۲ در ۲۰ سالگی و ۹ بار برنده پول پوزیشن
عیار رانندگی: عالی
قابلیت انطباق پذیری: عالی
تحمل شرایط رقابتی: بسیار خوب
حمایت مدیریتی: عالی
چاره اندیشی تیم فنی: خوب
کیفیت ماشین: بسیار خوب
پیشبینی: پسر خلاق موناکویی با شجاعت مثال زدنی که در صورت داشتن ماشین خوب، مدعی قهرمانیست.
۳- نام: جورج راسل
شُهرت: مرد یکشنبه ها – کابوس والتری!
سن: ۲۳ سال
تیم: مرسدس آ اِم گ
موتور: مرسدس بنز
افتخارات: مقام سوم فرمول۳ در ۱۸ سالگی و مقام اول gp3 در ۱۹ سالگی و مقام اول فرمول۲ در ۱۹ سالگی
عیار رانندگی: بسیار خوب
قابلیت انطباق پذیری: عالی
تحمل شرایط رقابتی: عالی
حمایت مدیریتی: بسیار خوب
چاره اندیشی تیم فنی: عالی
کیفیت ماشین: عالی
پیشبینی: چون در یکی دو سال اولش تو مرسدس باید کنار دست لوئیس همیلتون و راننده دوم تیم باشه شانسش کمی کم میشه و اونو فقط جزو چهار نفر برتر میدونم.
۴- نام: لندو نوریس
شُهرت: پسر خندان – قهرمان خاکی
سن: ۲۱ سال
تیم: مکلارن اف۱
موتور: مرسدس بنز
افتخارات: مقام اول فرمول۳ در ۱۷ سالگی و مقام دوم فرمول۲ در ۱۸ سالگی
عیار رانندگی: بسیار خوب
قابلیت انطباق پذیری: بسیار خوب
تحمل شرایط رقابتی : بسیار خوب
حمایت مدیریتی: عالی
چاره اندیشی تیم فنی: عالی
کیفیت ماشین: بسیار خوب
پیشبینی: از لحاظ رسانه ای چندان مدعی قلمداد نمیشود. ولی با توجه به محدودیت بودجه و خلاقیت بالای کادر مهندسی تیم مکلارن ممکنه اونو در صدر جدول ببینیم. به هرحال نمیشه رقابت مونزا رو فراموش کرد!
۵- نام: کارلوس ساینز
شُهرت: اسپانیایی – منتخب دُرُست!
سن: ۲۷ سال
تیم: اسکودریا فراری
موتور: فراری
افتخارات: مقامی در مسابقات برتر نداره ولیکن به علت داشتن خانواده ورزشی از سنین پایین در رقابتهای سطح بالا بوده و با توجه به پیوستگی و پیشرفت جزو مدعیان قلمداد میشه
عیار رانندگی: بسیار خوب
قابلیت انطباق پذیری: عالی
تحمل شرایط رقابتی: بسیار خوب
حمایت مدیریتی: بسیار خوب
چاره اندیشی تیم فنی: خوب
کیفیت ماشین: بسیار خوب
پیشبینی: ساینز کسی نیست که اگه فرصت رقابت داشته باشه از خودش ضعف نشون بده و تمام تلاش و اراده خودش رو به کار میگیره و همین موضوع از اون رقیبی ترسناک میسازه. پیشبینی ۴یا۵ براش میکنم.
۶- نام: میک شوماخر
شُهرت: وارث مایکل – پدیده جدید
سن: ۲۲ سال
تیم: نامعلوم ولی شاید فراری
افتخارات: قهرمان فرمول سه در ۱۹ سالگی و قهرمان فرمول دو در ۲۱ سالگی
عیار رانندگی: بسیار خوب
قابلیت انطباق پذیری: بسیار خوب
تحمل شرایط رقابتی: عالی
چاره اندیشی تیم فنی: خوب
حمایت مدیریتی: اگه بره فراری، عالی
کیفیت ماشین: با همون شرط بسیار خوب
پیشبینی: میک رو از وقتی ۱۴ سالش بود میشناسم. اون موقع در فرمول4 رقابت میکرد و میگفتن اصلا به پدرش نرفته و متاسفانه استعدادی نداره! اما بعد متحول شد و انطباق پذیریش در فرمول۳ و فرمول۲ و فرمول۱ خیلی هارو متعجب کرد. اگه چرخ گردون یه ماشین خوب زیر پاش قرار بده، به نظرم نتایجش از نیکو روزبرگ کمتر نخواهد بود.
ممدو جان اول اینکه دستت درد نکنه بابت وقتی که گذاشتی
ولی به گسلی،لکلرک و راسل کم لطفی کردی به نظرم،در ضمن ریکیاردو هم هنوز برای یک فصل قهرمانی جا داره به نظرم
چارلز لکلرک رو که به تواناییهای فردیش بالاترین امتیازات رو دادم.
کم کردن شانسش رو به ضعف فنی ماشین های فراری نسبت دادم که بعید میدونم با توجه به محدودیت های مالی و فنی اعمال شده، فراری بتونه در عرض یک سال خودش رو به بالای جدول برسونه. به نظرم سومی برایشون منطقی تره.
گسلی با وضعیتی که داره فعلا خیلی دوره از قهرمانی و جایی توی جدول بالا نداره
البته اینم در نظر داشته باش نظر بالا تهش تا 2025 جواب بده !
فقط شهرت راسل:کابوس والتری! 😂.
گسلی به همه ثابت کرده که با یه ماشین متوسط از خیلیها بهتره . دلیل عملکرد متوسطش تو ردبول رو همه میدونیم . من طرفدارش نیستم ولی از رانندگی تهاجمی و ریسکیش لذت میبرم. واقعاً اگه این فصل ماشین بوتاس زیر پاش بود مدعی قهرمانی نبود !؟! شاید با وجود لویس و مکس نه . هر چند واسه من قابل پیشبینی نیست .ولی یه چیز مثل روز روشنه . از همه نظر گسلی از بوتاس بهتره.
ممدو جان یک نفرو یادت رفته ها: مازپین
اسم: نیکیتا نازپین
شهرت: نابود گر گرید_ مازسپین _ مازپین تهدید کننده تیم
اینم اضافه کنید لطفا
به نظرم افرادی شایسته تر از میک هم هستند
این فصل چندین بار تو کوالی و ریس از مازاسپین شکست خورده اتفاقاتی که قطعا خوشایند و اثبات کننده استعداد اون نیست جفتشون هم سال اولشونه و از این سمت هم بهانه ای براش باقی نمیمونه گسلی به نظرم شانس حضور در لیست رو داره ولی همون اخر ها جای میک و در نهایت چقدر امیدوارم نیک د وریس و کالوم ایلوت رو فصل های بعد تو F1 ببینم خوشحال میشم نظرتون رو بگید استاد
چاکرتم رفیق من.
والا نیک دِ وریس الآن 26 سالشه و تا حالا نتونسته خودش رو تو اف1 جا بده. واسه همین امیدی به آیندش ندارم. نهایت یه چیزی میشه مثل رابرت کوبیکای نسل اول!
کالوم ایلوت هم مسیر عجیبی رو در پیش گرفت که بعید به نظر میرسه به قهرمانی در اف1 ختم بشه. ایشون داره در همه جور رقابتی فرمون میزنه ولی تو هیچ کدوم به اندازه لازم متمرکز نیست و رتبه قابل توجهی کسب نمیکنه. نه به اونم امیدی ندارم.
شکست های میک از مازپین رو نشونه ضعفش نمیدونم. به نظرم تواناییش وقتی بیشتر رو میشه که دست کم ماشین آخر گرید دستش نباشه! به معجزاتش در اف3 و اف2 توجه کنین لطفا.
نتایج سال های قبل میک میگن که سال اولشو اصلا در نظر نگیر
شما استاد مایید کاملا درسته میک در f2 که ماشین برابر داشته خیلی خوب بوده ولی مگه همین اوکون قهرمان نسل طلایی f2 نبود ؟
الان اون کجاست رقیباش کجان ؟
پس ایا f2 ملاک خوبی برای سنجشه ایلوت رو هنوزم بهش امید دارم نیک د وریس هم به نظرم برای همه نیومدنش به فرمول یک عجیبه اینطور نیست ؟ شاید دنبال تیمای کوچکی مثل ویلیامز نیست ویلیامز هم که این روزا یکی از صندلی هاش رو گذاشته برای جذب اسپانسر اون از لطیفی این هم از نیسانی
واقعا شرمم میاد اون روزی که نیسانی راننده فرمول یک بشه فرمول یک رو نگاه کنم و یکی از اصلی ترین دلایلش هم رانندگی شه
اوکون کلا توی فرمول یک به فنا رفت
راننده اکادمی مرسدس که توی فورس ایندیا بود بعد با فروش فورس ایندیا صندلیشو از دست داد بعد هم که مرسدس با رنو معاملش کرد.
موقعیتی گیرش نیومد
محمد یاسین
میک تا الان تمام کوالی هاش رو بالاتر از مازپین بوده. یعنی 100%. بر چه اساسی میگید از مازپین شکست خورده؟ اگر موناکو رو میخواید بگید، اونجا میک به کوالی نرسید. و ریس ها رو 80 به 20 بالاتر از مازپین تموم کرده.
Wow
ممدو حرف نداری
اصن انگار تو دلت میدونی من دنبال چه کامنتایی ام
سلام
فقط جسارتا اون لقب پسر خندان خیلی سالهاست که لقب ریکاردو هست نه لندو.
ممنون
مسابقه فرداست
مکس و ردبول به پیروزی خواهند رسید.
پنج ساله انقدر از این حرفا زدی که دیگه ارزش نداره همون شتر در خواب بیند… رو کامل برات بنویسم سه نقطه میذارم برای ادامش
البته من ۱.۵ سال هست عضو شدم ۳.۵ سال با دشمن فرضی درگیری داشتی😁😁😁
امیرعلی فک میکردم خیلی با منطق و علم کامنت میزاری ولی الان متوجه میشم ک زیادی جنبه ی احساسی رو میکنی
من با عرفان موافقم احساس میکنم ک مکس یا پرز میبرن چیو تو مونزا چ تأثیری از مسابقه ی خونگی گرفته بود اینجام مکزیکه و چکو
استارت بی نهایت جذاب هست یعنی در حد انرژی جهانی ادرنالین موجوده هیچ جوره از دستش ندید
کل مسابقه اون استارته فقط و احتمال ی برخورد بین مکس و همی هست ب احتمال زیییاد من میگم رو استارت مکس جلو همیلتون در میاد اگرم جلو نیفته اندرکاتش میکنه
فقط حیف ک این فراریا نیستن تو رقابت موتور جدید هم مث اینکه برا سومی ساخته شده
فقط دوستان چرا تو کیو دو همه غیر از اکون و یکی دو تای دیگه رفتن رو مدیوم؟
برای این همه رفتن رو مدیوم که امروز کار رو با یک پیت هارد تموم کنن اون هایی هم که نرفتند به این خاطر بود که به q3 برسن
مهدی جان من حتی خودمم فکر نمیکنم که با منطق کامنت میذارم
تکلیف کری خونی از بحث جدی جداست عزیز
بحث جدی هم من توش ادعایی ندارم چون مخاطب حرفه ای نیستم
بازم از لطف سابقت ممنونم هرچند که الان نیست:)))
امیر علی داداش بحث ادعا نیست اینجا میشه چیزهای زیادی یاد گرفت حیف نیست واقعا
ب شخصه دوس دارم نظرات بهتری ازت بخونم
اگرم با اطلاعات و منطق نظرات مفید بدی اشکال نداره ادعا داشته باشی چون این کار هر کسی نیست دوست من
ایشالله مراحل بعد بهتر ببینمت
کامنتت در جواب حرفام رو هم واقعا دوس داشتم
دیگه از این اشتباهات پیش میاد
دشمن فرضی رو میزدم اون موقع
خودمم از مسابقه کانادا 2019 به بعد عضو شدم
بیا : 😁 .
امیرعلی
اگه روی صحبتت با منه که من منظورتو اصن نفهمیدم که به کدوم کامنتم ریپلای زدی
اخه مهدی دیگه هم این ور اونور ندیدم
ن داداش با منه
تو آمریکا هم میگفتن مرسدس سریع تره ولی ردبول پول پوزیشن رو گرفت. مرسدس همیشه چیزی برای رو کردن داره و اگر هم یه 2018 دیگه اتفاق بیوفته اونموقع قطعا مشخص میشه که قهرمانی رو یه تیم خوب میسازه نه صرفا فقط یه ماشین خوب. اگر پک ردبول خوبه باید بتونه قهرمان بشه ولی اگه نتونه قهرمان بشه اونموقع معلوم میشه هنوز خیلی مونده به تیم مرسدس برسه
2018 مرسدس هم ماشین برتر رو داشت و هم تیم برتر و هم بهترین وینگمن رو
هنوز هم مرسدس تیم برتر رو داره
بنازم به این نتیجه گیری
Dear valtteri
that was eeeeeepic
ترسی نیست مرسدس آندرکات خوری خوبی داره امیدوارم فردا مکس و ردبول کار رو دربیارن.
یا للعجب! چه میکنه این فصل 2021! شگفتی پشت شگفتی!
پیستی مثل آستین که سرقفلی مرسدسه رو ردبول میگیره و پیستی که برای ردبول بوده رو مرسدس.
مرسدس از گذشته کمتر در این پیست ضعف داشته تا اینجای کار ولی به نظرم اشتباهات ردبول به علاوه ی بدشانسی شون پول رو تقدیم مرسدس کرد.
مکس هم بدشانسی آورد و هم مشکل بال عقب داشت. قطعا باید برای مسابقه های بعدی یک فکر اساسی بکنند روی بال عقب چون در آستین هم داشت مسئله دار میشد
جا داره تقدیری بکنیم از این دو روز افتضاح فراری. کار تیمی در حد صفر. بالانس ماشین بسیار بد و ست آپ مشکل دار. البته جریمه نوریس قطعا فراری رو جلو می اندزه ولی تا اینجای کار اوضاغ بد بوده
یک فاجعه ی دیگه هم کار تیمی که چه عرض کنم خراب کاری تیمی آلپین بود. هرچند که با چهار نفری که جریمه دارند آلونسو دوازدهم شروع میکنه.
احتمالا مسابقه ی حذابی را خواهیم دید
مگ قرار بود فراری پول پوزیشن بگیره؟!!🤔🙄
رقابت فراری با مکلارن سر سومی هست و توی این آخر هفته بهتر عمل کردن ، اگر لکلرک دور آخرش رو هم میتونست بزنه قطعا برتری شون خیلی بیشتر هم میشد
نوریس پیس رقابت رو نداشت ، توی q2 و q1 هم از همتیمی اش کند تر بود و توی تمرین ها هم همینطور
این پیست داونفورس بالا به شدت مناسب ماشین فراری بود و حتی لکلرک گفته بود شاید اینجا برای سکو بجنگیم
اما در کل هفته هر دو راننده مشکل بالانس و حتی موتور داشتند
و در نهایت هم گسلی و دنی ریک بهتر عمل کردند
شکی نیست که فراری فاجعه بوده
ممدو پیشنهاد جدید:
چطوری ردبول ویلیامز رو راضی کرد به تامین کننده موتور خودش نه بگه؟(البون رو منظورمه)
نظرات بعضی ها برام عجیبه قطعا ماشین مرسدس از ردبول سرتره که انقدر در تعیین خط جلوترن باید کلاهو از سر برداشت که مکس با ماشین ضعیف تر انقدر خوب بوده همیلتونم که در سطح راننده های برتر نیست و فقط ماشینش خیلی قویتره. اگه همه ماشین ها مساوی بودن الان همیلتون در حد نهم الا دهم بود
نظر شما که اصلا تعجب نداره برا کسی!!!
اگه همیلتون راننده بود یه رقیب خوب واسش میاوردن مثل رزبرگ تو این چندسال با این که خیلی اشتباهات داشته ولی به خاطر قدرت مرسدس اول میشد تنها کسی که مرسدسو به چالش کشونده مکسه مطمئن باش هرکسی جز مکس تو ماشین ردبول بود باز همیلتون اینه قهرمانی های مفت گذشته قهرمان میشد
اگه مکس هم راننده بود یک رقیب درست درمون براش می آوردن!
خب استدلال غلطی که میشه روی کامنت خودتون و راننده محبوبتون زد نیاریم!
قابل توجه دوستی که میگفت تیما تایم قایم نمیکنن
هم مرسدس و هم فراری تایم قایم کردن
باشه دیگه
حالا شب بخیر!
دوستان لطفا جواب ایشون رو بدید من هیچی نگم بهتره🤣🤣🤣🤣🤣🤣
مرد حسابی بذار موناکو،اتریش و تمام برتری های ریزتون هضم بشه بعد این حق هارو به خورد ما بده اینطوری ترش میکنیم
بیا پایین سرمون درد گرفت
میدونستی همیلتون انقد بدون عیب رانندگی میکنه که هیچ کارشناس فرمول یکی تو دنیا غیر شما نمیتونه بهش بگه بالای چشم رانندگیت ابروئه,میگن این استایل تو راسل هم هست,سال دیگه جوابتو خواهی گرفت,عجله نکن
همیلتون شاید در حد ۷ قهرمانی جهان نباشه
ولی کسی نمیتونه منکر توانایی هایش بشه
حتی من سب فن
توصیه میکنم به دوران جوانی لوییس مراجعه کنید
من خودم تا وقتی از پیشینه لوییس خبر نداشتم
همچنین فکری میکردم
لوییس عالیه اما برای اسطوره شدن باید خارج از پیست هم خوب باشی
دوست عزیزم مگه شوماخر که اسطوره بود خارج از پیست اخلاق مردمی و خوبی داشت؟
دو تا مرسدس ها شیر بنزین رو تو کیو ۳ کاملا باز کردن ،تبریک به ولتری
سونودا و چکو 😤
ریپلای دور والتری رو ببین
پول رو نمیگرفت بی انصافی بود
لوییس تو سکتور سه که همیشه نقطه اختلافش و برتریش نسبت به والتری بود،خوب کار نکرد
دور دوم کیو سه انتهای سکتور دو اختلافش زیر ۳ صدم بود ولی خراب کرد
بازم دیدیم امسال پیش بینی کار بیهوده ایه.
بحث برتری ماشینها هم که از اول فصل شروع شده و تمومی نداره بین بعضی ها،خسته کننده و بی مفهوم شده.
کم هوش ترین بیننده هم متوجه میشه ماشین مرسدس و ردبول بهم کاملا نزدیکن و هر ماشین که بهتر ستاپ بشه و رانندش عملکرد بهتری داشته باشه نتیجه بهتری میگیره.
این پیش بینی ها هم که تو بیشتره پیستها تقریبا همشون کشک از آب دراومدن،بخاطر اختلاف کم ردبول و مرسدس هستش.
ضمنا داشتن ماشین بهتر باعث افتخاره و اگه هرکس حتی راننده ضعیف تر ولی ماشین بهتر قهرمان بشه باید لذت ببره از راننده و تیمش نه اینکه هربار مسابقه نبردن بگن ما ماشینمون ضعیف تر بود باختیم وگرنه تو ماشین برابر…
ضعیفتری باید ببازی این قانون طبیعته.
متعجبم از این کامنت ۱۰۰ درصد منطقی !!! دمت گرم داداش امیدوارم کردی .
بوتاس چرا دیر آخه؟طوری پرواز کردی که با تاو ماو هم نمیشد رسید بهش😂و باز دور دوم سکتور یک رو بنفش کرد👏امیدوارم فردا بشنویم,والتری ایتز جیمز!!😁
دوتا مطلب رو خواستم بگم:
1- فقط یه متعصب میتونه بگه فراری 2018 بهترین ماشین رو داشت
2- اجازه بده مکس تو گروه قهرمانان قرار بگیره بعد بیا با سومین راننده برتر تاریخ مقایسه اش کن
با شما موافق ام و ۲۰۱۸ هیچ جوره نمیشه گفت بهترین ماشین مال فراری بود
شاید چنتا پیست
ولی خب غیر از بهترین ماشین که برنده سازندگان نمیشه
مرسی مهدی جتن
دوتا مطلب رو خواستم بگم:
1- فقط یه م ت ع ص ب میتونه بگه فراری 2018 بهترین ماشین رو داشت
2- اجازه بده مکس تو یک عنوان قهرمانی بگیره بعد بیا با سومین راننده برتر تاریخ مقایسه اش کن
آهان
نه متوجه نشدم شرمنده
حرفهای خنده دار نزن,البته امیدوارم حرفت درست باشه,ما به ضعیف بودن عادت نداریم,خدایا شکرت که ماشینها مساوی نیستن😉
من نتونستم ببینم😞ولی چی شدیهو همش به خودم میگمدیگه تعجب نمیکنم ولی دفعه بعد بیشتر تعجب میکنم😅ولی بازم به امید یه نتیجه خوب وبدون دی ان اف کسی وسلامتی همه ی راننده ها 🤗
تو چهار سال گذشته هرکی پل زده یا چهارم شده یا دی ان اف! یه کفی بلند که به جز نفر اول همه میتونن تو اسلیپ استریم قرار بگیرن!
ایده آل برای ما استارت عالی لوییس یا حداقل حفظ همین پوزیشن تا آخر دور اوله، و یک دو مرسدس با برد لوییسه،اما خب فراموش نکنیم مکس و لوییس کنار هم استارت خواهند زد و برای گرفتن خلا پشت قطعا درگیر خواهند شد،یه استارت ضعیف از هر کدوم هم میتونه همه چی رو به باد بده!پرزی که چیزی برای از دست دادن نداره،مجموعه ردبول هم اصلا قرار نیست از دی ان اف دو طرفه با مرسدس بترسن!
بریم برای مسابقه…
بنظرم والتری باید بکنه بره,لوئیس میتونه مکس رو نگه داره ولی والتری نمیتونه,آخرای مسابقه ,والتریرایتز جیمز,جاتو بده به لوئیس
حرف Andrew Shovlin’ به واقعیت نشست که مرسدس مشکلش حل کرده در پیستای ارتفاع دار
ولی مکس در Q3 بیشتر بخاطر دمای تایرش در تقلا بود، فردا که مهم هست اوضاع فرق می کنه ريس جالبی خواهد شد.
—
اصلا منکر تک دور عالیQ3 راننده های مرسدس نمیشیم تبریک بهشون.
دور اول مکس بدون اشتباه نبود و ی جا ماشینو سیو کرد،دور دومش هم تحت تاثیر سوتی سنودا و اصلاح پرز قرار گرفت،پل رو نه ولی پی دو راحت براش در دسترس بود، فردا استارت جالبی خواهیم داشت
Amin44
کاملأ درست میگی امین جان،موافقم.
شاولین خودش اگر میدونست انقدر براش احترام قایلی که انگلیسی اسم و فامیلشو تایپ کنی بیشتر صحبت میکرد
رفقای مرسدسی به نظرم صبر کنید ریس تموم شه اگه بردیم کری بخونین چون طبق لانگ ران های جمعه ردبول ها پرواز می کردن رو میدیوم… مگه اینکه مرسدس بخواد با هاردی که جمعه امتحان کرده استراتژی متفاوت داشته باشه تازه همه ی اینا در صورتیه استارت رده ندن با اون کفی بلند🥲
عزیزان ردبولی هم آه و ناله سر ندین راننده هاتون خودشون خراب کردن وگرنه پل برای شما بود
قابل توجهتون که دور کیو ۳ مکس فقط دو دهم بهتر از کیو دوش بود در حالی که والتری یه ثانیه و لوییس نیم ثانیه!!! خلاصه که ردبول به معنای کلمه پیسش رو داره ریس رو از چنگ مرسدس ها دربیاره چیزی که تو باکو شد یه تعیین خط نه چندان خوب برای ردبول ها ولی جبران تو ریس(ترکیدن تایر رو بذارین کنار)
البته که از ته وجود دوست دارم برد برای لوییس و مرسدس باشه اما متاسفانه خوشبین نیستم خیلی بهش🥲
نگران نباش,خوراک مرسدس پیس ریس با هاردِ,فردا مرسدس حتما یک رو میگیره,توتو میدونه فردا رو نتونه بگیره واسه لوئیس,هشتمی واقعا میپره
ظاهرا آلفارومئو بعد تغییر بال جلو پیشرفت خوبی داشته و قشنگ خودشو از انتها جدا کرده. امیدوارم فصل بعد با تغییر قوانین، ماشین رقابتی لااقل برای وسط جدول داشته باشه چون یکی از سریعترین راننده های گرید رو به خدمت گرفته. دمت گرم والتری لیاقتشو داری.
با اینکه دوست دارم والتری اول بشه ولی بهتره لوییس اول بشه و والتری دوم. البته امیدوارم همینطور بشه
فکر کنم جای این کل کل های درجه یک درباره ماشین برتر، بهتر باشه یه چندتا نکته رو درباره این ۴ نفر در نظر بگیرید.
اول اینکه بالای ۵۰ تا کامنت گذاشتین، یک خط درباره ریروینگ ردبول و تغییرات محتاطانه ایی که هنوز معلوم نیست چرا این تغییرات اونم بین تمرین سوم و کوالی، اتفاق افتاده، نوشته نشد.
دوم اینکه گپ تایر سافت و مدیوم عموما نزدیک به نیم ثانیه بوده، اگر مکس نتونسته این عدد رو مچ کنه بهتره ۲ تا لپش رو چک کنید.لپ اول پیچ ششم رو خراب کرد، لپ دوم جدای اتفاقات جلوش هم لاک آپ داشت و هم خروجی پیچ آخرش کاملا مشکل داشت…سادهست، لپ های خوبی نزدن ردبولها و به خودشون باختن.
سوم، لانگ رانها سر جاشونه و هنوز ردبول دست برتر رو داره، ۱-۲ این ریس برای ردبوله که از دستش بده.هم از لحاظ آت رایت پیس و هم از لحاظ حفظ تایر.
چهارم، فقط این دو نفر نبودن که خراب کردن…لوییس اگر تو کورس قهرمانیه، اگر انقدر عقبه و احتمال یک تعویض پاوریونیت دیگه هم داره تو برزیل، نمیتونه همینطور آخر هفته های ضعیف داشته باشه.بوتاس یک راننده ثابت شده هستش.کسیکه شکست دادنش برای لوییس سخت نیست…کل این آخر هفته، دقیقا زمانیکه کانفیگ ستاپ ماشین با بالاترین لول دانفورس هست مثل موناکو، زیر سایه ولتری بوده.
درکل نمایش مایوس کننده ایی بود از خیلی از راننده های تاپ!
لوییس، مکس، شارل، آلونسو.
در آخر تبریک به طرفدارای جورج.اختلاف نزدیک به یک ثانیه ایی با هم تیمی تو یک سشن حتی اگر طرفت سوار گاری دستی هم باشه، چیز عجیبیه.هرچند با پنالتی و پیسی که داریم، فکر کنم فردا فقط از پس هاس بربیایم.
بنده هم اشاره کردم به بال عقب. جالبه که در کوالی آمریکا هم این اتفاق افتاد و عوضش کردند.
لوئیس در یکی از دورهایی که از بوتاس تو داشت هم کند سه دهم کند تر بود در کیو ۱ فکر کنم. عملکرد خوبی نداشت اصلا و اگر ردبول بهتر دور میزد احتمالا چهارم می شد
و اینکه احتمال بسیار زیادی داره که مسابقه فردا برای ردبول باشه هم به دلیل ریس پیس بهتر و هم قوت تیم استراتژی ردبول به نسبت مرسدس
واقعا از عملکرد بد شارل و آلونسو اعصابم خورد شد
ولی احتمالا مسابقه بدی نخواهد شد
همینجا واست مینویسم,امشب صد در صد مرسدس یک رو میگیره اگه پیت استپ رو خراب نکنن,از استارت خوب هم مطمئن باش,جفت مرسدسا خوب استارت میزنن امروز,۰تا ۲۰۰ بین ۴.۲ تا ۴.۳۵ خواهند زد
کوالی کاملا به نفع لوییس تموم شد اگه جای لوییس و والتری عوض می شد، مکس پشت لوییس قرار می گرفت و ممکن بود به ضررش تموم می شد.
شارل زمانی که خواست دکر آخرش رو بزنه ، ماشینش خراب شد و مهندسی گفت آروم برو ، و اون هم ناراحت شد و دستش رو چند بار زد روی فرمون
تازه ، هم ریکاردو و هم گسلی تو همتیمی هاشون رو داشتن، به هر حال امشب نتایج مشخص میشه
والتری ایتز جیمز
باور نکردنیه واقعا!!! مرسدس اونهمه گریپ رو از کجاش درآورد؟؟؟!!!!! تو سکتور سوم چجوری یدفعه اونقدر سریع شد؟؟؟؟🤔🤔🤔
در کل تنها شانس مکس واسه فردا اینه که بوتاس تو دور اول جلوی همیلتون باشه و چون همیلتون مجبوره مکس رو دفاع کنه از بوتاس به مرور عقب میفته و مکس فرصت آندرکات پیدا میکنه، البته بازم همه چی به استارت و البته سرعت مسابقه ایی بستگی داره
فردا لوییس از والتری تا قبل پیچ اول می زنه جلو و والتری هم انقدر سریع هست که بتونه مکس رو چند دور پشت خودش نگه داره تا فاصله بیوفته. مرسدس دست بالا رو داره در استراتژی مسابقه تو آمریکا هم اگه والتری پنالتی نمی گرفت احتمالا لوییس می تونست برنده بشه.
بنظرم والتری پیچ یک رو زودتر از بقیه میزنه,واقعا در بالاترین سطح خودشه الان,,کاش جرج باهاش تو یه دوره تلاقی نمیکرد,آلفا براش واقعا کمه
دوستان به نظرتون مکس چرا Q3 اونقدر با خودروش درگیر بود؟؟؟؟ حالا نظر شخصی خودم اون کرب های پیچ دوم بود که مکس تو دور اولش کامل رفت روش و خودرو کامل از زمین جدا شد و به نظرم ضربه ایی که به سیستم تعلیق و شاسی وارد میشه ستاپ خودروی مکس رو بهم زد، مکس به نظرم اشتباه کرد و باید از اون کرب های پیچ دوم دوری میکرد،
فکت :
والتری قبل از رسمی شدن راسل
والتری بعد از رسمی شدن راسل
آره انگار ترسی نداره وبلاخره بی باک و جسور میدپنه
میرونه
سپهر ۱۰۰۰ درصد باهات موافق ام اصن انگار فشار از روش برداشته شد بیچاره معلوم نیس چی میکشیده
آفرین به والتری واقعا امروز عالی بود و یه سرو گردن از همه بالاتر بود لویس و مکسم خوب بود ولی عجب مسابقه بشه
آلپین ها اصلا خوب نبودن و بسیار کند بودن ولی از سرعت بسیار زیاد الفا توری تعجب کردم بسیار سریع بودن ومشخصه که میتونن تیم سوم باشن واسه فردا
اوففففف جانم ولتری حیف که تو این چند سال اون طور که باید بهت بها ندادن.اما روی یک سری راننده از خود راضیو کم کردی دمت گرم
کوالی جذابی بود چند تا نکته داشت
1 . تصادف استرول : خروجی بدی رو لانس داشت باعث شد خیلی به کناره ی پیست و قسمت کثیفش نزدیک بشه و به هیچ قیمتی هم نمیخواست لپش رو از دست بده و این باعث تا اخر فرمون بده و خب اینجا قسمت کثیف پیست هست ! وقت رفتی توش بازگشت بهش با اون سرعت فوق العاده سخت میشه .. و این باعث لانس اسپین بشه و با گیر کردن عقب ماشین دیواره از کوالی خارج شد
2 . عملکرد فوق العاده گسلی تو کیو 2 : گسلی هم تونست توی مسیر دمای لاستیکش رو حفظ کنه و هم تو خیلی خوبی از سونودا گرفته بود که باعث شد اون دور رو بزنه
3 . درخشش والتری : یه بخش بزرگی از والتری الان رو از راسل و مرسدس داریم که میدونستن رسمی شدن این اتفاق مثل چاقوی دو لبس و ممکنه فوق العاده باشه ممکنه فاجعه بار تموم بشه ولی خب قمار مرسدس جواب داد و این والتری قطعا میتونه برای ریس های بعدی سرنوشت ساز باشه توی نبردهای استراتژِیک ! یه بخشی از این برتری بوتاس واسه فرش انجین بوده ولی فکر میکنم تاثیر این قضیه توی مونزا خیلی بیشتره تا اینجا !
4 . عملکرد مکس ورشتپن : درسته یه بخشی از عملکرد مکس مشکل دمای تایر هاش بود ولی توی هر دو پوش لپش اشتباه داشت
توی پوش لپ اولش در دوبل ایپکس 5 و 6 اشتباه داشت که اووراستیر خروجی پیچ باعث شد تایم زیادی رو از دست بده و وقتی شما انقدر به یه تیم و یه راننده ای نزدیکی این اشتباهات خیلی گرون تموم میشه
توی پوش لپ بعد هم توی پیچ 13 لاک اپ داشت که یه بخشی از این بعد اتفاق یوکی سونودا و پرز برمیگرده و عدم تمرکز مکس بعد اون اتفاق
در نهایت ردبول با توجه به پیس خیلی خوبش میتونست با یه کوالی معمولی هم به پیروزی فکر کنه ولی با این کوالی به نظر سخت میرسه… ولی غیر ممکن نیست !
عالی بود. مررسی. من از اتفاق سونودا واقعا شوکه شدم. قشنگ حس گرفته بودم و خیره شده بودم به تایم ردبولها که یهووو زززااااررررت! خخخخخ
مثل همیشه سپهر جان راستش برای من که تعیین خط رو ندیده بودم جایگاه گسلی عجیب بود تشکر اع راستی سلام نکرده بودم سلام منتظر تحلیل مسابقه ات هستم
متاسفانه جدیدا درس ها سنگین تر شده و وقت نمیکنم تحلیل ریس ها رو بنویسم
ولیکن بعد از امتحانات این هفته حتما بررسی پول پوزیشن والتری رو قرار میدم !
ممنونم ازتون
تشگر بابت .وقتی که میگذاری موفق باشی
منم همین طور بشدت مدارس سنگینه و حضوری
مسابقه مهمه اونم مکسسسسسس اول میشه.
در حالت عادی، با این نتیجه و گپ دو سه دهم ثانیه و یک دو تو تعیین خط، باید می گفتم اگه چیزی نشه لوییس می بره
اما خب اگه مشکل مکس رو درنظر بگیریم تو ستاپ و البته اینکه لوییس استارت هاش یکم سینوسیه (شاهکار استارت مونزا با هارد، ابر استارت (!) اسپرینت مونزا) یک استارت بد لوییس مکسو راحت اول خواهد کرد اگه مرسدس استراتژی عجیب غریبی چیزی نزنه!!
وای وای چه همه برتری چقدر مرسدس جلوتره و اونا برترن و …
این فصل ردبول به قدر کافی برتر بوده که این برتری های اخیر مرسدس به چشم نیاد ولی این که تو این پیست این اتفاق بی افته یکم عجیبه چکو پرز اینجا اکثرا خوب بوده چون خونه اش هست ردبول هم که اینجا نیازی به تعریف نداره و حتی سالی مثل 2018 که از جدول کلا پرت بود بازهم برتری اینجاش رو حفظ کرد و این نتیجه فقط برای این پیست عجیبه در مورد 2018 هم تا نیم فصل اول ماشین فراری برتر بود و اگه المان اونجوری نمیشد سب قهرمانی رو میگرفت البته دلایل دیگری هم داشت مثل اتفاقات برزیل و سوزوکا که راحت 20-15 امتیاز رو همین دو مسابقه از دست داد و فداکاری بوتاس تو روسیه که شانس اولی رو از سب گرفت
منم موافقم که بیشتر از اینکه ماشین یا ستاپ مشکل داشته باشه اشتباهات کوچک و بزرگ رانندگی باعث شد رده از دست بره. اشتباهاتی که والتری اصلا نکرد.
بازم گریه و زاریها شروع شده که…
No no no no , oh no no no noهمش تقصیر اون یوکیسنودا بود
راستی چرا لندو نوریس مثل گذشته نیست؟بعد از سوچی نتونسته خودی نشون بده
به نظر ریکاردو رو دور افتاده … البته اینجا نوریس به ریکاردو یه تو داد واسه همین کوالی خیلی خوب شد
ایووووووللللللللل
تعیین خط باور نکردنی بود.
فک نمی کردم مرسدس خط یک و بگیره و ردبول ها خوب نبودن .
ساینز و گسلی عالی بودن و ریکی هم خوب بود ، چارلز و لندو خیلی بد بودن مخصوصا لندو .
سب هم خوب بود معلوم بود نمیخواد بیاد کیو سه چون میتونست با سافت دور بزنه ولی نزد ، آلپین ها واقعا فاجعه بودن ،طبق آنالیز های اف ۱ که اول تمرین یک نشون میده الان آلفاتاوری تیم سومه و آلپین هم با استون یکی شده مرسدس به ردبول نزدیک شده و فراري از مکلارن جلو زده و امیدوارم مسابقه خوبی ببینیم .
به امید برخورد لکلرک و ورستپن تو استارت
اشتبا شد برخورد گسلی با ورستپن
آقای حسن دوست عزیز
تیتر هایی که میزنید واقعا تکراری شدن
تعیین خط آمریکا:مکس جلوی همیلتون
مسابقه آمریکا:اولین پیروزی مکس
شرایط برای پیوستن پورشه آماده میشود
سرجیو پرز مطمینه قهرمان میشه
ردیف اول برای مرسدس
واقعا ژورنالیستی نیستن
منظور رو میرسونن خخخ
من که تعیین خط رو ندیدم. اما دوتا نکته جالب وجود داره.
اول اینکه به این موضوع دقت کردین که این فصل چند بار فتل توی تعیین خط نفر یازدهم شده؟ نشمردم اما فکر کنم 4 یا 5 بار شده تا الان. یکی که به امار دسترسی داره بشمره به ما هم بگه.
دومین نکته اینکه قبلا برای هر تمرین یه گزارش گذاشته میشد. بعد رسید به یک گزارش برای تمرینن اول و دوم و یک گزارش برای تمرین سوم و تعیین خط. الان دیگه رسیدیم به فقط یک گزارش برای تعیین خط و هیچی برای تمرین ها. این هم نکته جالبی بود بنظرم…
کنجکاو شدم رفتم دیدم راننده مورد علاقت البته مورد علاقه من هم هست با مکزیک بنج بار یازدهم شده باکو ایتالیا روسیه ترکیه
دقتت ستودنیست
اصولا توی مسائل آمار و تاریخ و این چیزا دقتم در حد زیر صفر هست و تقریبا یکی از ضعفهای منم همینه. اما خب هر بار که فتل یازدهم میشد حالم گرفته میشد که نتونسته به کیو 1 برسه. مخصوصا اینکه چندبارش با اختلاف خیلی جزیی بوده. الان وقتی دیدم تعداد این حال گیریها داره زیاد میشه حدس زدم دستکم 5 بار این اتفاق افتاده باشه که خوشبختانه حدس درستی بود.
ممنون که رفتین و چک کردین و به منم اطلاع دادین.
هیچی قابل پیشبینی نیست
حتی قابل پیشبینی ترین چیزها
من که این فصل از خودم تا امید شدم
ولتری پایان تعیین خط : من یه پرندددم آرزو داررم تو یارم باشی😂😂😂😎
امیدوارم امشب واسه کسی اتفاق بدی نیفته,رد فلگ هم نبینیم
امشب صد در صد یه تصادف اتفاق می افته.
مرسدس عالی بود اما من تو فکر 1 و 2 ردبول بودم چون این پیست از نظر دانفورس و مسائل آیرودینامیک خوراک ردبوله
۲۰۱۸ فراری قطعا نیم فصل دوم ماشین برتر نبوده
سلام و درود به همه تحلیل گر های فرمول یک . جدیدا یک دونه از تحلیل هایی که مینویسند از نتیجه مسابقه درست در نمیاد همه چیز برعکس شده . ۵ یا ۶ مسابقه شده که هیچکدوم درست پیش نمیره و نتیجه عکس میده . خواهشا کارشناس ها یه فکر بکنند به حال این موضوع
این مسابقه هم ایشالله لوئیس میبره اختلاف کم میشه تا نبردشون سختتر بشه و جذابیت بیشتر . واقعیت اینه که این مسابقات فقط برای ما هواداران هزینه داره و عملا غیر از هیجان و حال خوبش هیچ چیزی نداره که اونم فقط با نزدیک بودن راننده ها میسر میشه . نهایت هیجان موقعی است که قهرمانی به دو مسابقه آخر یا آخرین مسابقه کشیده بشه . وگرنه که مرسدس یا تیم دامیننت کنه فقط برای هوادار اون تیم لذت بخشه هیجانی برای بقیه توش نیست .
راستش من عاشق تحلیل هایی هستم که بچه ها مینویسن عشق و علاقه ای که خرجش میکنن فوق العادس بگم اشکم درمیاد موقع خوندن بعضی هاش شاید باور نکنی ولی دروغ نگفتم و اینکه علاقه اونا منم مشتاق میکنه سبهر ممدو و مهریار رو خیلی می بسندم
پرز مصاحبه کرده بعد تمرین ۳که بال عقب مکس مشکل داشته، برای تعیین خط با بال عقب پرز جابجا کردن و از دید پرز ماشین دیگه مثل قبل نشده!
در جنگ بین فراری و مکلارن ، شرایط خط استارت به شدت به نفع فراری هست. چون ساینز از رده ششم و ریکیاردو رده هفتم و لکلرک از رده هشتم و نوریس از رده هجدهم استارت خواهند زد. اگر لکلرک استارت خوبی بزنه که شرایط برای فراری عالی خواهد شد.
اوضاع رایکونن و جیو هم خوبه. شاید حتی با خوشحالی بتونن امتیاز بگیرن.
خط استارت:
1 بوتاس
2 همیلتون
3 ورشتپن
4 پرز
5 گسلی
6 ساینز
7 ریکیاردو
8 لکلرک
9 فتل
10 رایکونن
11 جیوویناتزی
12 آلونسو
13 لطیفی
14 شوماخر
15 مازپین
16 راسل
17 سونودا
18 نوریس
19 اوکون
20 استرول
چارلز معمولن نسبت به ساینز استارت هاش بهترن منتها ریکاردو و گزلی اصلا کوتاه نمیان
فراری باید بره برا اندرکات و شاید کندکردن پشت سری های یه راننده برای رسیدن اون یکی
من میگم پلن c رو انتخاب میکنن
خخخخ
فراری ماجرای این پلناش چیه؟
چرا هیچ وقت پلن آ نمی مونن 😂
برا فراری پلن آ اخرین پلنه
سرجیو پرز اعلام کرده که بعد از تمرین سوم اومدن بال عقبی که مکس ورستپن باهاش مشکل داشته رو روی ماشینش برای کوالی بستن!!!
جالب اینکه پرز در تمرین اخر سریعترین بود.
اونم کجا توی مکزیک…
بیچاره رانندههای ردبول از ریکاردو گرفته تا همین پرز.
از اون ور هم راننده محبوب خیلی از عزیزان روزی به یکی از رانندهها داره توهین میکنه. همون حرفا رو اگر همیلتون میگفت الان خدا میدونه بعضیا همینجا داشتن چیا مینوشتن…