فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون، راننده مرسدس سریعترین زمان تمرین دوم گرندپری فرمول یک پرتغال 2021 را ثبت کرد، تمرینی که بدلیل تعمیر درپوش تخلیه آب در خروجی پیچ 11 با ده دقیقه تاخیر شروع شده بود.

همیلتون با اینکه در سکتور سوم پیست زمان از دست داد اما باز هم 0.344 ثانیه از هم تیمی خود سریع تر بود. مکس ورشتپن از تیم ردبول و والتری بوتاس، پیشتاز تمرین اول در رده های بعدی جدول زمانی روز جمعه پورتیماو قرار گرفتند.

در نیمه های تمرین، ورشتپن با لاستیک های سافت زمان های شبیه ساز تعیین خطش را ثبت کرد که در ابتدا و دربرابر زمان های همیلتون رقابتی بود، او سریعترین زمان را در سکتور ابتدایی ثبت کرد اما در ادامه راه و بخصوص سکتور پایانی زمان زیادی را از دست داد.

جدول تمرین دوم فرمول یک پرتغال 2021

ردهرانندهتیم زمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:19.837
2مکس ورشتپنردبول+0.143
3والتری بوتاسمرسدس+0.344
4کارلوس ساینزفراری+0.360
5فرناندو آلونسوآلپین+0.383
6استبان اکونآلپین+0.398
7چارلز لکلرکفراری+0.523
8دنیل ریکاردومک‌لارن+0.581
9لنس استرولاستون مارتین+0.590
10سرجیو پرزردبول+0.679
11پیر گسلیآلفاتائوری+0.721
12لندو نوریسمک‌لارن+0.920
13جورج راسلویلیامز+1.139
14یوکی سونوداآلفاتائوری+1.216
15سباستین فتلاستون مارتین+1.237
16کیمی رایکوننآلفارومئو+1.388
17آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1.401
18میک شوماخرهاس+1.700
19نیکولاس لطیفیویلیامز+2.018
20نیکیتا مازپینهاس+2.801

93 دیدگاه

  1. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    9

    0

    اگه امکانش هست تعداد دور های تمرین هر گرندپری برای هر راننده رو هم بذارین.
    🙏

    • Mohammad ali 5

      9

      0

      فکر میکنم امسال رقابت لوییس همیلتون و مکس ورشتپن مثل پروست و سنا بشه.
      ولی من نمیدونم چرا این سب نمیخواد از این استرول حتی تو یک تمرین جلو بزنه😐
      و اینکه من که تمرین اول رو دیدم دیدم که مازپین ( فاجعه ای برای فرمول یک ) به هم تیمی اش توهین کرد .

      • akbar

        4

        0

        میک داشت یه دور سریع میزد و مهندس مازپین بهش نگفته بود واسه همین تا قبل رسیدن به پیچ بهش راه نداد و فشار اورد.
        مازپین که به میک بد و بیراه گفت ، مهندسش بهش گفت که میک داشت یه دور سریع میزد.
        اونم به مهندسش گفت نباید به من اخطار میدادی
        اینجا تقصیر مازپین نبود چون نمیدونست ولی جدایی از این ، پیس ش خیلی فاجعه است.

  2. 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

    14

    0

    این درپوشه رو پارسالم یادمه اخرای تمرین سه خراب شده بود
    جنس خوب بدین دست مردم

    • Engineer

      5

      5

      5 نفر برتر تمرین اول
      1- ولتری بوتاس 1:19.648
      2-مکس ورشتپن +0.025s
      3-سرجیو پرز +0.198s
      4-شارل لکلرک +0.236s
      5-لوییس همیلتون +0.319s

      اختلاف ها بسیار نزدیک و حساسه.
      پیست شرایط آیرودینامیکی خوب میخواد.
      ردبول بسیار قویه.
      مرسدس پیشرفت کرده و یا بیشتر توقعات ظاهر شد توی تمرین ها.
      ولتری بسیار سریع و مسلطه تو این پیست و کمترین اشتباه رو امروز داشت.
      ردبول و مرسدس دست برتر رو دارن.

      من فکر میکنم اگه اتفاق خاضی نیفته 1 تا 4 این مسابقه ردبول ها و مرسدس هان.
      و شارل و لندو و ساینز احتمالا برای رده 5 بجنگن.

      • 🏁Parsa16

        4

        2

        به نظر من چارلز چهارم میشه در تعیین خط و ساینز پشت لندو نوریس هفتم میشه

      • Engineer

        8

        3

        چیزی که وجود داره اینه که
        لکلرک گسلی و نوریس سه راننده هستن که هر 3 تا در تعیین خط خوبن.

        شارل بهترینه در تعیین خط ها.
        منو یاد سنا میندازه.
        توی 2019 توی تعیین خط کسی جلودارش نبود.
        فتل هم زمان خودش فوق العاده خوب بود و رکوردار تعیین خط در 1 فصل هست در 2011.
        گرچه هنوزم به لحاظ درصدی نفر اول نایجل منسل هستش.

        شارل با ماشین بد 2020 فراری در اکثر تعیین خط ها 4 ام میشد.
        راسل 1 بار اومد مرسدس و بعد 36 برد از بوتاس باخت.
        ورشتپن هم از راسل باخت و بارها از همیلتون و بوتاس تو تعیین خط های 2020.

        ماشین مکس به همون اندازه ضعیف تر از مرسدس بود که ماشین فراری ضعیف تر از ردبول آلبون و مکلارن ها بود.

        مکس نمیتونست مرسدس هارو شکست بده.
        ولی شارل البون و مکلارن هارو تقریبا همیشه شکست میداد.

        باور کن مکس و همیلتون و بوتاس هم چون هم ماشینشون بهتر بود و هم خودشون هم سریع بودن نمیتونست شکست بده.

        همچنان اعتقاد شخصیم اینه که شارل در تعیین خط بهترینه نسبت به ماشینش و میتونه هر کسی رو شکست بده مثل 2019.
        بهتر از ورشتپن و همیلتون و فتل.

        البته این تا زمانی که پشت ماشین خوبی نشینه ثابت نمیشه و الان فقط یک دیدگاهه.

    • Abolfazl1010

      6

      0

      فکر کنم تحریمن جنس چینی میارن 😂

  3. Erfan

    9

    3

    وتل = تعیین خط

      • farshad.b

        17

        0

        اقا محمود سلام . تمرینها رو ول کن , شما چند میگیری برا یکشنبه سر شیفت باشی !؟😁

      • Fastboy 44

        12

        1

        محمود جان این تن بمیره،شیفتی یا نه؟!
        لطفا نرو شیفت😅

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        Farshad.b
        Fastboy44
        داداش من چهارده چهاردهم الانم دو هفته گذشته از ریس قبلی
        ولی اقا فرشاد خیالت راحت ریس نمیبینم وقت دامپزشک دارم اون ساعت

    • mohammad16

      11

      9

      توی این چند سال یک کار درست فراری انجام داد فتل بود که باهاش قرارداد نبست.

      • Hamoon

        10

        2

        ساینز واقعا خوب بود امروز
        بین اونایی ک تازه اومدن یا تیم عوض کردن بهترین بود تا حالا

      • Engineer

        5

        6

        mohammad16
        ساینز خوب عمل کرده و توقعات رو تا اینجا براورده کرده.
        رفتن فتل به نفع فراری شد.
        همیشه به نظرم میرسید که ماشین رو اگه با سبک رانندگی شارل بسازن بهتره تا سبک رانندگی فتل.
        پارسال هم همین کار رو کردن.

        خوب کمتر هستند کسانی که به سبک فتل رانندگی میکنن و کم هم پیش میاد مثل شوماخر و فتل خیلی خوب از آب دربیان.

        ولی الان میفهمم که ماشینی که با سبک رانندگی مثل سبک فتل ساخته میشه پیشرفتش در آپدیت ها خیلی کمه و این باعث میشه با وجود برتری خودرو رقبا در آپدیت ها بین فصل ها بهتر ظاهر بشن و در نتیجه یک حالت عقب گرد و پس رفت برای تیم داره.

        شاید فراری 2020 هم تحت تاثیر بود ولی تای جایی که یادمه قبلش هم همچین ماشین خوبی به فتل ندادن که به سبکش بخوره.
        فتل یه ماشین مثل ردبول 2013 باید بدن بهش که همه رو جا بزاره.

        یک موضوع دیگه اینه که جایی خوندم در طراحی آیرودینامیکی مارک وبر فوق العاده بوده برای راننده توسعه و آدرین نوی میگفت تنها مشکل فتل ورودی پیچه که همون مشکل آیرودینامیکی حساب میشه.

        چیزی که ورشتپن خوب توش الان ظاهر شده.
        فتل توی سیلورستون خیلی خوب نبود تا جایی که یادم میاد ولی وبر خوب بود.

        و این هم مشکلیه که آدرین نوی میگفت اگر مشکل فتل در ورودی پیچ درست بشه بهترین راننده خواهد بود و این پسر فوق العاده میشه و کسی بهش نمیرسه.

        بعضی پیست ها شرایط آیرودینامیک قوی میخواد.
        مهمترین هاش کاتالونیا-سیلورستون و همین پیست پرتغال.
        ماشینی که امسال فراری ساخته و به سبک شارل در آیرودینامیک خوبه و شاید برای تغییر کاربری بوده که در سال 2020 هم عقب گرد کردن البته ماشین با چسبندگی بالا بود ولی در درگ زیاد و ناپایداری و موتور ضعیف زبان زد بود.

        یکی از بدترین و شاید بدترین سال فراری.
        2020
        امیدوارم بهتر باشن هر سال.

  4. Mehriar Salehi

    16

    4

    بنظرم ویلیامز با آپدیتی که تو ایمولا آورد، تا حدودی اوضاع حساسیت به باد براش بهتر شده و اوضاع به سختی بحرین بنظر نمیرسه…اما هنوز سکتورهایی که گردش های کامل دارن، نقطه ضعف هستن و زمان زیادی از دست میدن.
    مشخصه که از هاس و تا حدودی آلفا بهتر هستیم اینجا و این خودش نسبت به تمرینات پیش فصل، پیشرفت خوبیه اما هنوز ۲-۳ دهم تو استینت های بلند نسبت به آلپین و آستون و آلفاتائوری کم میاریم.

    درکل سنجش جایگاه تیمها خیلی سخت شده با این فرمت کوتاه تر تمرین.تیمهای مختلف با تایرهای متفاوت لپ میزدن…برداشتم اینه که استینت مکس با مدیوم عالی بود و در حد مرسدس ها.شاید کمی هم سریعتر…آلپین تو استینت بلند جایگاه جدولش رو نداشت و بیشتر نزدیک به میانه جدول بود تا فراری ها…

    فکر کنم تنها چیزی که مشخص شد با این تمرین این بود که تایر سافت تایری هست که باید زودتر تو ریس از شرش خلاص بشن.تفاوتی که فراری ها با دو کامپاند داشتن یا اختلاف لپ تایمهای آلونسو (با مدیوم) و اوکون (با سافت) به خوبی نشون میداد چقدر نگه داشتن این تایرها برای بیشتر از ۱۰-۱۲ لپ سخته…با این نزدیکی گرید، جالب میشه چون شاید خیلی از تیم های سریع هم مجبور باشن کوالیفاینگ ۲ رو با تایر سافت لپ بزنن و استینت اول ریسشون هم با همین تایر باشه.

    نکته جالب دیگه این هفته هم بنظرم افت آلفاتائوری بود که تا قبل از این بنظر رقابتی میرسیدن برای تیم سوم بودن و الان…بیشتر نزدیک به انتهای پک میدفیلدن و پیشرفت سب تو استینت بلندش که اوضاعش نسبت به لنس بنظر بهتر بود و لپ تایمهای یکنواخت تری ست میکرد.آلونسو هم عملکرد خوبی تو سیمیولیشن کوالیفاینگ و استینت های بلند داشت هرچند اون یکنواختی تایمها که از نقاط برتری فرناندو بوده همیشه، هنوزم تو تایم هاش نیست.

    و در آخر…لطیفی! تا میایم یکم بهش امیدوار بشیم و ایمولا یه نشونه هایی از پیشرفت رو‌ نشون داد، سریعا برمیگرده به همون فرم افتضاح قبلش! شبیه سازیهای کوالیفاینگش که بطور مستمر ۱ ثانیه از جورج عقب بود تو هر دوتا تمرین.یکی از تمرینات که فکر کنم پشت یک هاس تایم زد حتی! استینت بلندشم با توجه به تایری که داشت جالب نبود…امیدوارم با آنالیز بتونن برش گردونن امشب چون این طبیعی نیست که صرفا تو سکتور ۱، چهار دهم نسبت به هم تیمیت کندتر باشی.
    امید بیشترمم اینه که مالکان جدید که این همه دارن سرمایه گذاری میکنن، هرچه زودتر برن سراغ مذاکره با ۲ تا راننده خوب برای فصل بعد! یکی که ۹۰٪ پرته ، اون یکیم که سرعت خوبی داره، تو ۱۰ روز گذشته اندازه یک کتابچه از مرسدس و بوتاس و توتو گفته ول کن هم نیست، یک خط از تیم خودش نه!

    • Max33vr46

      11

      0

      یه سوال آقا مهریار سرعت مسابقه ای مکس و لوئيس چطور بود واسه یکشنبه بنظرتون کدوم سریعترن

      • ایرن

        5

        0

        یه گرافیک آخرای تمرین اومد که لوییس اول بود و با فاصله فقط ۲صدم ثانیه ورشتپن بود و ۲دهم ثانیه بوتاس و ۳۶ صدم ثانیه ساینز!!! و بعدهم پرز و جالبه که لکلرک با ۸۵ صدم ثانیه نفر نهم بود و مقایسه کنید با ساینز!!!

      • Mehriar Salehi

        12

        1

        راستش چون لوییس (اگر اشتباه نکنم) ست تایر عوض کرد تو استینت بلندش، با تایمهای مکس زیاد نمیشه قیاسش کرد.
        اما صرف خود استینت مکس، لپ تایمهای خیلی خوبی بود با تایر مدیوم.

        و‌البته ردبول آپدیت هایی داشت که مطمئنا با آنالیز دیتاها، امشب میتونن پتانسیل بهتری ازش بیرون بکشن.

    • امیر باقری

      2

      1

      Mehriar Salehi
      منظورتون از گردش کامل پیچ سرعت پایین هست؟
      با Differential lock و این مسائل مشکلشون برطرف نمیشه؟
      یه مقدار قفلش رو باز کنن که توی پیچا تاثیر دارن

      • Mehriar Salehi

        6

        1

        امیر جان من صرف مشکل ماشین رو نقل قول از رابسون و راننده ها کردم.منظورشون پیچ هایی هست که تغییر زاویه زیادی دارن و نه صرفا پیچ های L شکل.
        حالا علتش ایروداینامیکی هست یا مکانیکال؟ منم مثل شما حدسم اینه با سواد محدودم که بیشتر مربوط به شاسی هست تا بادیورک اما همونطور که میدونید هر تغییر تو تنظیمات بخش مکانیکال ماشین، تاثیر منفی رو بخش دیگری داره و تمام مدت تیم ها در تلاشن برای رسیدن به یک نقطه صلح بین این تنظیمات.
        شاخصه شاسی برتر، پنجره بزرگتر برای تنظیماتی هست که مکانیکال گریپ بالاتری رو ارائه میده و نیاز به کامپرامیس کمتر تو ستآپ ماشین…مشخصا ویلیامز تو این بخش، بهترین ها نیست.

      • امیر باقری

        2

        0

        Mehriar Salehi
        کاملا درست فرمودید راجب بخش مکانیکال
        فک کنم توی سکتور ۲ ویلیامز مشکل داشته باشه
        در هر صورت امیدوارم مشکل ویلیامز حل بشه

    • Engineer

      5

      5

      آقا مهریار
      تحلیل خوبی داشتی
      من فکر میکنم سافت توی این مسابقه خوب جواب نمیده.
      بر عکس هارد عالیه برای استراتژِی ها 2 پیت استاپه 1 میدوم و 1 هارد فوق العادست میتونه خیلی خوب باشه.
      به نسبت زمان مسابقه و وضع هوا احتمالا هارد نزدیک 40 دور جواب میده.
      مدیوم هم حدود 25 دور.
      ولی عمر مفید تایر سافت رو تو این ریس با دمای عملیاتی خوب و خورده نشده 11 دور زده.
      همیلتون 8 دور با تایر سافت در تمرین اول زد و نظر شما درسته برای 10 یا 12 دور فوق العادست.
      استراتژی تک پیت فکر نکنم بزارن.
      اونجوری 1 مدیوم و 1 هارد میخوان که کل 66 دور رو شامل بشه.
      ولی وقتی با سافت شروع کنن به احتمال خیلی زیاد از استراتژی 2 پیت استاپه استفاده کنن.
      که احتمالا 1 سافت و 2 مدیوم باشه.

      نکته خوب این مسابقات که من عملکرد شوماخر رو زیر نظر گرفتم.
      به جز سوتی که توی ریس ایمولا سر بال جلوش انجام داد و از بدشانسیش پیت بسته شد.
      فارق از اون شوماخر فوق العاده بوده.
      درسته مازپین ضعیف عمل میکنه ولی عملکردش جلوی مازپین خیلی بهتر بوده تو هر تمرین و تعیین خط و ریس حدود 1 تا 2 ثانیه سریعتره و توی ایمولا با توجه به اتفاقات باز هم بهتر بود.

      نکته خیلی مهم اینه که کاملا حرفتون درسته در حال حاظر ولیامز که سال گذشته از هاس و آلفا ضعیف تر بود الان از هردو بهتره و پیشرفت چشمگیری داشته.
      یه چیزایی تو مایه الفا 2020 شده ویلیامز 2021 و احتمالا تو همون رده هم تموم کنه ولی از الان پیش بینی زوده.

      ماشین افاتوری 1 قدم عقب تر از فراری و مکلارن بود ولی الان با توجه به اپدیت ها خیلی فاصله گرفتن.فراری هر مسابقه بهتر میشه و ساینز با تسلط و عالی کار میکنه.

      و نکته اخر به نظر خودم روکی خوب امسال واقعا شوماخره نه سوندا.
      حداقل تا اینجای فصل.
      عملکرد مهمه نه نتیجه ماشین سوندا بهتره و نتیجه بهتر میگیره و خیلی هم خوب و با استعداده.

      ولی تایم هایی که شوماخر ثبت میکنه با توجه به ماشین هاس که آخره جدوله و بدترین ماشین رو داره فوق العادست.
      میک نه تنها از مازپین بلکه از لطیفی و رانندگان الفا هم بهتر تایم میزنه و پشت راسل هست اکثر اوقات با اینکه ماشینش واقعا ضعیف تر و ناپایدار تره.

      من آینده خوبی رو برای شوماخر-سوندا و خیلی خوب برای نوریس و ساینز میبینم.
      بوتاس هم به خودش اومده و توی این تمرین ها بدون اشتباه بود و فوق العاده خوب.

      Max33vr46
      نظر جناب صالحی رو نمیدونم ولی با توجه به لپ تایم های امروز.
      مکس
      توی تمرین اول 0.294 سریعتر بود.
      توی تمرین دوم 0.143 کندتر بود.
      که اختلافشون میشه 0.151 سریعتر بوده مکس در مجموع دو تمرین ولی این نوع مقایسه برای تعیین سرعت اشتباهه چون هر تمرین با توجه به زمان برگزاری و شرایط متفاوته.

      نکته دیگه اینه که حتی همین 0.151 رو هم در نظر بگیریم اختلاف انقدر کمه که نمیشه گفت کی برای تعیین خط تایم بهتر میزنه و کی توی ریس بهتره.
      در صورتی که من مرسدس رو خوب دیدم امروز و به نظرم خوب ظاهر بشن.

      ولی معتقدم اگه بوتاس با توجه به تمرینات امروز توی تایم گیری اشتباه نکنه میتونه پول بگیره و احتمالا توی ریس سکو هم بگیره.

      • Engineer

        3

        0

        اصلاحیه
        برای استراتژی تک پیت که میشه 2 تا تایر.
        1 مدیوم و 1 هارد.
        و برای استراتژی 2 پیت هم که میشه 3 تا تایر.
        1 سافت و 2 مدیوم منظورم بود.
        البته من متوجه نشدم که این مسابقه چه تایر هایی میخوان استفاده کنن.

      • Mmd9024

        7

        0

        Engineer فکر کنم برای اولین باره باهات موافقم توی یه موضوعی و اونم شوماخره که بنظرم با توجه به ماشینی که دستشه عالی رانندگی میکنه و مازپین که واقعا شاهکاره توی هر دورش یه سوتی داره . کالوم الیوت امروز به عنوان راننده رزرو برای آلفارومئو رانندگی باز با اینکه دفعه اولش بود پشت این ماشین بود باز از مازپین بهتر تایم میزد

      • Engineer

        7

        3

        Mmd9024
        استعداد دیده میشه سریعا.
        استعداد شوماخره واضحه.
        کسی که با ماشین زمان پدرش با همون ماشین توی همون پیست دور بزنه و فقط 0.5 از شوماخر بزرگ کندتر باشه یعنی چی؟
        شوماخر جز سریعترن های تاریخ فرمول بوده که میک 0.5 ثانیه کندتر ازش تایم زده تازه توی 20 سالگی و بدون تجربه ی فرمول.
        این نشون میده میک خیلی با استعداده.
        ولی خوب در قهرمانی فرمول 3 و فرمول 2 بعد از 1 فصل خوب بود در هردو که امثال راسل و لکلرک در فصل اول فوق العاده بودن.
        نوریس و گسلی هم خوبن.
        و مکس که دیگه نهایت استعداده و خیلی بهتر از پدرش.
        راننده باید بتونه با هر ماشینی خوب رانندگی کنه.
        تنها راننده با استعدادی که در رانندگی با ماشین هایی که به سبکش نمیخوره مشکل داره فتل هست و نمیدونم چرا.

        الان الونسو هر جا رفته مسابقه داده و هر ماشینی دستش بوده عالی بوده.
        بعضی از این جوانان قهرمان فرمول 2 یا موتو 2 حتی در سال های قبل.

        باور کن آلونسو 70 سالش هم بشه بیاد مسابقه بده بهتره تا اونها که باز هم رنو اوردش و با توجه به سنش با اکون جوان داره خوب رقابت میکنه.

        ولنتینو روسی و کیمی رایکونن که دیگه باید با عصا بیان بشینن پشت ماشین و موتور ولی بازم امادگی دارن توی این سن هر چند افت کردن ولی هر راننده ای به این سن برسه دیگه اصن نمیتونه با جوان ها رقابت کنه و نزدیک 1 دور عقب میفته.

        به هر حال خودشون رو به روز کردن وگرنه با اومدن نسل جوان عقبگردشون زیاد میشد.
        و این همون استعدادیه که امثال ولنتینو روسی رو از بقیه متمایز میکنه.

      • Mehriar Salehi

        8

        1

        درباره تایر سافت بنده هم نظرم اینه اما تا روز ریس، رقابت های دیگه ایی توی پیست انجام میشه و گریپ رو خیلی بالا میبره.امروز آسفالت نسبتا به قول خودشون خام بود…گریپ پایین تر = اسلاید بیشتر = اورهیت بیشتر کناره های تایر = خورندگی سریعتر.

        با گریپ بالاتر امکانش هست که این ماجرا عوض بشه و عمر سافت به بالای ۱۵ لپ هم برسه…درکل بنظرم اگر سیفتی کار نداشته باشیم، بیشتر تیمهایی که با مدیوم استارت میزنن میرن برای تک استاپ و استراتژی ۲ استاپ رو کمتر ببینیم.
        امیدوارم تو این مورد اشتباه کنم البته.

      • Engineer

        3

        2

        Mehriar Salehi
        بله درباره سافت هم نظریم و منم دوست ندارم از سافت خیلی استفاده بشه چون واقعا این پیست بیشتر تایر هارد و مدیوم میطلبه.

        با مدیوم خیلی خوب میشه مسابقه داد و تایر هارد رو خوب میشه نگهداری کرد.
        پس اگه 1 پیست استاپ انجام بدن 1 هارد و 1 مدیوم رو احتمالا ببینیم.

        ولی منم دوست دارم 2 پیت استاپ باشه که 3 تا تایر هر راننده مصرف کنه.
        این باعث جذابیت بیشتر و یه جنگ استراتژی زیبا میشه.
        مثل بحرین که فوق العاده لذت بردم از نبرد استراتژی ردبول و مرسدس.

    • ایرن

      9

      2

      فکر کنم دیروز روز جهانی رقص بود.
      آخرای تمرین هم همیلتون با لاستیکهای سافتی که نزدیک ۱۵ دور زده بود داشت توی پیست میرقصید (دریفت میکرد).

    • Engineer

      7

      1

      Mmd9024
      بله درمورد مکس و همیلتون هم هردو سریع و تهاجمی و در حمله و سبقت فوق العادن.
      دفاع همیلتون رو دیدم که خوبه و دفاعش جلوی مکس توی بحرین خوب بود هرچند خود مکس از پیست خارج شد وگرنه سبقت رو گرفت.

      دفاع مکس رو خیلی ندیدیم چون انقدر سریعه که کسی نمیرسه بهش که بخواد دفاع کنه.
      دفاع همیلتون رو هم جلوی مکس دیدم که خیلی تهاجمیه.

      در هر حال همیلتون در کار دقت میکنه مثالش در گذشته میشه آلن پروست و فرناندو آلونسو.
      اونها هم دقت و برنامه ریزی خوبی در فصل و مسابقه و استراتژی داشتن.

      و واقعا مهمترین چیزی که مکس لازم داره دقت بالاست و خداروشکر توی ایمولا بیشتر از بحرین دقت کرد.
      مکس اگه دقت کنه توی کارش حقیقتا خیلی سخته شکست دادنش و خیلی به تکامل میرسه.

  5. 33🦁Ali

    11

    2

    آپدیت ردبول
    1-قسمت کفی ماشین.
    2- مربوط به صفحه هایه که کنار دو طرف ماشین قرار میگیره.
    3-دیفیوزر.
    این تغییرات آیرودینامیکی که شده رو طراحی آدرین بیشتر باید کمک کنه به دانفورس بیشتر و چسبندگی عقب ماشین که راننده سر پیچها سریعتر بشه ولی لاستیک خوریش مشخص نیست هنوز تا تو ريس ببینیم،امروز تعادل رو لاستیک مدیوم بهتر از سافت نشون دادن چون دندون درد گرفت از لرزش😅 ولی اینجوری با سافت تو پوزیشن گرفتن به مشکل می خوره ولی انتخاب Q2 و استارت ریس مطمئنن مدیوم هستش بعدش پیت هارد ،پیرلی هم سخت‌ترین لاستیک ها انتخاب کردن واسه این گرندپری.
    انگار امسال از تماشاگر هم خبری نیست تو این پیست از دست کرونا.
    مهم تر حسرت تماشاگر در زندورت داریم.

    واقعأ مکس باید نهایت استخراج از ماشین داشته باشه هر مسابقه خیالش راحت نیست، این گفته خودش هست در مصاحبه دیروز.

    • Max33vr46

      7

      1

      یه سوال علی این دیفیوزر آیا همون ایده دبل دیفیوزر مک‌لارن که ردبول کپی کرده یا یه آپدیت دیگست

      • 33🦁Ali

        9

        1

        من به مک‌لارن اصلا توجه نکردم فکر هم نکنم ردبول بخواد ازش کپی کنه.

    • Hamoon

      8

      0

      واقعا جای تماشاگرا خالی
      خصوصا تو مونزا

      • Amirali

        4

        0

        نکته جالب اینه هرکدوم پیستی رو گفتین که راننده یا تیم خودتون بیشتر اونجا طرفدار داره.اگه اینطوریه که مخصوصا سیلوراستون:)

      • Hamoon

        2

        0

        Amirali حق داری

      • SIAMAK

        7

        0

        ولی Amir ali جان ، صرفنظر از مطلبی که بدرستی بهش اشاره کردید ، باید پذیرفت که تماشاگران f1 ایتالیائی در مورد تیم فراری حضور و دیدگاه خاصی دارند که این نگرش و شور و اشتیاق رو در کمتر تماشاگران دیگر کشورها میبینید !
        شاید دلیلش این باشه که فراری علاوه بر تاریخچه پر وزنش ، برای ایتالیائیها مثل یک نماد و سنبل ملی محسوب میشه . بهمین دلیل با حضور پرتعدادشون حمایت متعصبانه از این تیم و بالطبع راننده هاشو وظیفه ملی میهنی خودشون تلقی میکنند ، ضمن اینکه این ملت به احساساتی و پرشور بودن بین کشورهای اروپای غربی معروفند !

      • Hamoon

        2

        0

        اقا سیامک کاملا درست میفرمایید
        هیچوقت قهرمانی لکلرک و فراری تو مونزا 2019 یادم نمیره بعد 10 سال.چ جمعیتی
        خیلی تعصب دارن

    • Engineer

      6

      4

      من فکر میکنم هم مرسدس و هم ردبول بهتر شدن.
      و اینکه پیشرفت مرسدس رو بیشتر از پیشرفت ردبول دیدم.

  6. Max33vr46

    6

    12

    بله حالا بعضیا هی بگن ردبول چهاردهم بهتره نه آقا همه چیز برابره امیدوارم یه عده نیان بگن نه اینا تمرین و از این حرفا

    • امیر باقری

      4

      3

      حالا ۰/۴ ثانیه که نه ولی در کل ماشین ردبول سریعتره

      • Engineer

        4

        2

        توی این پیست اختلاف کمه و مرسدس ها میتونن فشار رو بیشتر کنن.
        در مورد ماشین هم چیزی که میبینم برابریه امروز 0.1 ردبول بهتر بود.

        ولی خوب یکی از هوادارن مرسدس چند روز پیش گفت.
        چرا این حرف های ماشین ردبول بهتره رو میزنین و از خودتون در میارید و همچنان مرسدس بهتره.
        و دیگر هوادار مرسدس میگه ردبول 0.4 سریعتره.

        ما نفهمیدیم اخر به نظر هوادارن مرسدس مرسدس سریعتره یا ردبول اونم 0.4؟؟؟

      • امیر باقری

        2

        1

        قرار نیست نظر همه‌ی طررفدارای یه تیم مثل هم باشه
        دیتاها هم میگن ماشین ردبول یه مقدار سریعتره
        هرچند تو مقایس فرمول یک “یه مقدار” تاثیرش زیاده

  7. SIAMAK

    16

    3

    فراریها قبراق تر از اونی نشون میدن که لکلرک و ساینز تو این دو تمرین نشون دادند !
    احتمالا راننده های فراری همه پتانسیل ماشینو به نمایش نگذاشتن . شاید هم قرار بر این بوده که اینطور عمل کنند !
    امیدوارم برداشت و احساسم از توانمندی ماشین فراری درست باشه و هنگام ریس ببینیم که با ایجاد دغدغه و مزاحمت ، صدر نشینان رو قلقلک میدن !

    • Hamoon

      8

      0

      اره احتمالش هست
      چارلز تو تایم گیری کلا یکی دیگست

    • akbar

      6

      0

      مطمئن نیستم ولی شنیدم فراری نسبت به تمرین اولش سوخت کمتری زد و سبک تر بود.

      • Mehriar Salehi

        9

        1

        این صحبت گزارشگرا بود که میگفتن فراری معمولا با فیوئل لود پایین تر تو تمرینهای جمعه ظاهر میشه.

        باور صحبت هاشون، با شنونده.

    • mehdi vettel

      7

      1

      فلور جدیدی که امروز لکلرک تست کرده مثبت بوده و تیم راضی بوده

      ولی جهت اینکه در خق ساینز ناحقی نشه مثل اینکه میخوان تو اسپانیا برا جفت راننده ها بیارن و این هفته لکلرک ازش استفاده نمیکنه

      احتمالا تو اسپانیا اگه مرسدس یا ردبول آبدیت جدیدی نیارن فراری نزدیک تر میشه

      • Engineer

        4

        0

        من از نوع و شکل فلور جدید بی اطلاعم.
        این تغییر فلور اگه خوب جواب بده برای اسپانیا که پیست سختیه خیلی خوب میشه.

      • Hamoon

        1

        0

        خیلیم خوب

      • SIAMAK

        7

        5

        همین انصاف و رعایت مساوات بین راننده های فراریه که منو کشته !
        فلور تازه رو ماشین راننده اول خوب جواب میده ، ولی برای اینکه در مورد راننده دوم نا حقی نشه تا مسابقه بعدی که واسه دوتاشون فراهم بشه ، قید استفاده اش رو میزنند !!
        قابل توجه اونائیکه میگن فراری بین بچه هاش فرق قائل میشه ! :)))

      • Mehriar Salehi

        14

        0

        این حرف یک منبع داره: موتوراسپرت ایتالیا که اخبار خلاف واقع زیاد کار میکنه.

        این موضوع از هیچ جهتی توجیه پذیر و باورپذیر نیست.

        ۱.تمام تیمها، راننده لید، آپدیت رو میگیره اگر فقط یک سری ازش موجود باشه.مگر استثنائی که دو هم تیمی تو رقابت برای قهرمانی باشن.غیر از این اگر انجام بدن کاملا رفتار آماتوری هستش چون تو رقابت برای جایگاه جدول هستن و هر یک دهم زمان، حتی با یک ماشین، یعنی برتری.
        فراری هم تیمی نیست که جایگاهش رو فدای این مرام معرفت بازیها بکنه.کار غیرعادی نیست که راننده بالاتر جدول از آپدیت استفاده کنه.

        ۲.تمرین رو انجام میدن برای اینکه برای آخر هفته آماده بشن، درسته؟ پس اگر قراره از این فلور استفاده نکنن، یا صرف تست و دیتا جمع کردن باشه، همون FP1 کافی بود.نیازی نداشت روی ماشین برای FP2 بمونه و بعد با یک کانفیگ ناشناخته راننده رو بفرستن سراغ کوالی و ریس.
        پس یا اختلاف عملکرد دوتا کانفیگ انقدر کم بوده که نیاز به تست بیشتر داشتن که روی ماشین مونده یا اگر اختلاف عملکرد زیادی دارن (طوریکه توی اون مقاله کذایی نوشته) قراره روی ماشین بمونه که کل تمرین شارل باهاش لپ زده.

        زیاد به مقالات موتوراسپرت ایتالیا اعتماد نکنید.حداقل ۵ مورد خبر اشتباه درباره ویلیامز تو این ۳-۴ ساله یادمه نوشتن، درباره فراری ببینید چه خبره دیگه!

        البته که منظور این تکست این نیست که حتما این فلور تو‌بقیه آخر هفته رو ماشین یکی از راننده ها میمونه.منظور این بود که یا جواب ۱۰۰٪ ازش نگرفتن و امشب آنالیز میکنن و به این نتیجه میرسن که به فاین تیون نیاز داره و برش میدارن یا اگر جواب مثبتی ازش گرفته باشن، رو یکی‌ از ماشینها میمونه.قضیه عدالت و این حرفها، داستان سراییه چون بی عدالتی نیست اگر یک دست آپدیت باشه و فقط رو یک ماشین باشه.

      • mehdi vettel

        0

        0

        mehriar salehi
        والا نمیدونم

        شاید واقعا جواب نداده و الکی دارن میگن خوب بوده چون تیما از این دروغ ها زیاد میگن . امروز ساینز هم عملکرد بدی نداشت بدون آبدیت

        خبر هم من از planetf1 خوندم . حالا نمیدونم منبع این خبر از کجا بوده چون تو خود خبر چک کردم منبعی نزده بود

  8. mehdi vettel

    11

    0

    فراری و رنو اگه همچین فاصله ای با مرسدس تو تعیین خط داشته باشن قطعا میتونن تو اسپانیا و موناکو و پیست های با دانفورس بالاتر مدعی سکو باشن ( ولی فک نکنم تو تعیین خط اینقدر نزدیک باشن )

    مثل اینکه واقعا آبدیت های رنو تو ایمولا همونطور که میگفتن تو پوریتیمائو اثرشو گذاشته

    راجب استون هم استرول تو تک دور نزدیک 0.7 سریعتر بود ولی تو شبیه ساز مسابقه سب نزدیک 0.4 سریعتر بوده رو مدیوم ( با سب که مصاحبه کردن از عبارت slightly diffrent specification استفاده کرده که نمیدونم منظورش ستاپ متفاوته یا اینکه رو ماشین استرول دارن چیزی رو تست میکنن )
    در هر صورت ماشینا یکی نبوده

    در رابطه با مرسدس و ردبول چیزی که چندوک میگفت این بود که ردبول تو پیچ های سرعت بالا دست بالاتر داره و مرسدس تو پیچ های سرعت پایین و چیزی که پیش بینی میکنن اینه احتمالا مرسدس دست بالاتر رو داشته باشه این هفته ولی خب هنوز چیزی قطعی نیست

    امیدوارم مجدد فاصله ردبول و مرسدس نزدیک باشه و یک جنگ تمام عیار ببینیم

  9. Hossein1382

    6

    0

    به نظرمن فراری استراتژی عجیبی رو برای خودش چیده. اینکه از همه توان و عملکرد ماشین استفاده نمیکنن واقعا جای تعجب داره. شاید تو مسابقه های آینده بهتر عمل کنن.

  10. محمد

    2

    0

    لاستیک ها چی هستن؟

  11. javadmj12

    4

    0

    سلام وقت بخیر.
    لاستیک ها همه سافت بود؟

    • Engineer

      4

      0

      من تمرین هارو دیدم تقریبا اکثرا در 2 تمرین از سافت و مدیوم و هارد استفاده کردن.
      همیلتون بیشتر از سافت توی تمرین 1 و مکس بیشتر از هارد توی تمرین 2 رو یادم بود بقیه رو یادم نیست.
      ولی با تایرهای سافت-مدیوم-هارد با همشون بوتاس عالی و بسیار کم اشتباه تایم میزد و میشه گفت حتی بدون اشتباه که سرعت فوق العاده ای هم داشت و نشون میده آمادست.

  12. NICO ROSBERG-06

    2

    0

    فراری مشکوکه
    به نظرم برای تعیین خط و مسابقه یه چیزایی تو آستینشون دارن :/

    • NICO ROSBERG-06

      4

      0

      خیلی منتظر تعیین خط و مسابقه هستم- برام جالب شد نتیجه فراری تو شنبه و یکشنبه پرتقال
      مکس و لویسم فکر کنم یه چیزی شبیه نبرد باهم داشته باشن برای پل-با این تایم هایی ک در2تمرین زدن- البته بوتاس غافلگیرم کرد با تایمش
      چه مسابقه ای بشه پرتقال

  13. Amir5

    4

    0

    الان فردا تعین چه شکلیه؟

    • NICO ROSBERG-06

      3

      0

      سلام امیر۵
      تمرین۳ ساعت ۳ونیم تا۴ و تعیین خط هم ۶ونیم تا۷ونیم بعدازظهر

      • B A H A D O R

        0

        0

        کجا ببینیم؟ ادرسی،چیزی محبت کنید

    • NICO ROSBERG-06

      4

      0

      سلام امیر۵
      تمرین سوم ساعت ۳ونیم تا۴ونیم، تعیین خط هم ساعت ۶ونیم تا۷ونیم بعداز ظهره .

      • Amir5

        2

        0

        سلام نیکو رزبرگ ممنون از توضیحت ولی منظورم نحوه برگزاری این تعیین خط سرعتی این هفتست

  14. Behrooz

    9

    1

    واقعا استراتژی تک پیت خیلی مزخرفه ، من مجدد دارم ریس های سال ۲۰۱۱ رو میبینم هر مسابقه بین سه تا پنج پیت استاپ میرن و نفرات برتر هی جاشون عوض میشه و همدیگرو اندرکات میکنن ، حالا مقایسه کنید با الان که اکثرا تک پیت مسابقه رو تموم میکنن ، بنظرم باید اجباری بشه که دو یا سه تعویض لاستیک هر ریس داشته باشیم .

    • Hamoon

      5

      0

      موافقم
      هرچقدر غیر قابل پیشبینی تر بهتر

  15. احمدرضا لکلرک

    4

    4

    دوباره لکلرک قراره بدشانسی بیاره و دوستمون خوش شانسی بیاره تا اشتباهاتش جمع شه؟😂😏

  16. امیرعبّاس

    3

    5

    با سلام
    همچنان فکر می کنم که ردبول دست برتر را در ماشین دارد و به نظرم ورستپن برای رقابت و سرعت دستش بسیار باز است.
    کما این که احتمال می دهم از دست دادن زمان در سکتور سوم تاکتیکی و برای گول زدن رقیب بوده باشد.

    روی کاغذ و بنا به شرایط ماشین ها، ورستپن می تواند برنده ریس باشد، اما حوادث مسابقه و اشتباهات راننده ها قابل پیش بینی نیست.
    بنده که اگر این هفته یک حادثۀ عجیب و غریب ببینیم هم اصلاً شگفت زده نمی شوم.

  17. Erfan

    10

    0

    امروز سالروز درگذشت آیرتون سنای افسانه ایه. یادش گرامی

  18. Erfan

    3

    0

    بعضی دوستان که البته تعدادشون خیلی کمه نظراتی میدن که نه تنها درست نیست بلکه جو رو کاملا متشنج و احساسی میکنه. و بحث رو از از حالت کارشناسی که برای مبتدیانی مثل من بسیار مفیده به سمت کری خوانی میکشونه. پیشنهادم برای این جور موارد اینه که کنار دکمه پاسخ یه دکمه گزارش (report) هم داشته باشیم.

  19. mehdi vettel

    7

    0

    نمیدونم چرا کامنت های من دو روزه با تاخیر ارسال میشه

    زیر پست توتو هم که کلا کامنت من حذف شد بعد از اینکه ثبت شده بود

    اگه مشکلی هست بگید تا دیگه کامنت نزارم اینجا چون بالاخره یه وقتی میزاری تا کامنت بدی ولی بعد یک روز تایید میشه تازه اگه تایید بشه

    • Saeedreza

      3

      0

      سلام دوستان یه راهنمایی میخوام از دوستانی که اطلاع دارن
      تمرین سوم و تعیین خط رو از کجا میشه دید

      • AvinaR

        0

        0

        اگه به f1 علاقه داری و میخوای هر سه تا تمرین، تعیین خط و مسابقه رو از صبح همون روز تا اخر شب داشت با مصاحبه ها و تحلیل ها و غیره رو ببینی پیشنهاد من کانال ELEVEN1 هست .

  20. AmirAli

    1

    0

    تمرین۳ ساعت ۳ونیم تا۴ و تعیین خط هم ۶ونیم تا۷ونیم بعدازظهر

  21. @sebvr

    2

    0

    رفقا مارک ماکز تو پیچ 7 خرز تصادف بدی داشت و به بیمارستان رفت ! لوساید کرد و خودش و موتورش رفتن تو دیوار !

    • AmirAli

      2

      0

      یعنی میگی 1 فصل دیگه پرید؟
      خزر مارکز رو ول نمیکنه

      • @sebvr

        3

        0

        نه توی تمرین چهارم حاضر شد ! {{رده ی 10}}

  22. @sebvr

    2

    0

    لوییس توی 2 اسکتور اول از مکس سریعتره ولی توی سکتور 3 فوق العاده کنده

  23. AmirAli

    4

    0

    برای دیدن مسابقات:
    freestream f1 اینو بزنید میاره(نتیجه اول یا دوم، نتیجه اسکای اسپورت رو نزنید)

  24. @sebvr

    3

    0

    تمرین سوم تمرین اسپین و اشتباه بود ! رایکونن و نوریس و البته مازاسپین اسپین شدند !

  25. AmirAli

    2

    0

    ترجیها با vpn برید

  26. @sebvr

    4

    0

    نتیجه ی تمرین سوم : جنگ ادامه دار مرسدس و ردبول !

  27. mahdi.doroudi

    3

    0

    چرا بعضی تیما تا ۲ ثانیه اختلاف زمان دارن!!!زمان نخواستن بزنن یا کلا اینطوری میمونه من تمرینا رو ندیدم نمی فهمم دوثانیه فاصله که ندارن تیما با هم اونم تو تک دور !

  28. @sebvr

    0

    0

    تعیین خط عجیب ! ریکیاردو استرول 15 و 17 !

  29. @sebvr

    2

    0

    تعیین خط فرمول یک بازگشت باشکوه وتل به جمع 10 تا ! شاهکار راسل ! 11ام !

  30. @sebvr

    0

    0

    پول پوزیشن برای بوتاس ! یک دو مرسدس !