فرمول یک ایرانلندو نوریس احساس می‌کند که این فصل فشار زیادی روی هم تیمی جدیدش، دنیل ریکاردو خواهد بود که از نظر او، سطح خیلی بالاتری نسبت به هم تیمی قدیمی اش ندارد.

ترکیب لندو نوریس و کارلوس سانیز یکی از دوست داشتنی ترین ترکیب های پیست در فصل گذشته بود اما در نهایت این ترکیب به خروج ساینز از تیم فرمول یک مک‌لارن و پیوستنش به فراری مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و حالا دنیل ریکاردو هم تیمی نوریس است.

قدم بعدی برای مک‌لارن، افزایش آمار پیروزی اش در رقابت ها است و داشتن راننده ای با تجربه پیروزی در ردبول، می تواند به کمکشان بیاید و یک مزیت نسبت به راننده قبلی تیم باشد.

اما نوریس معتقد است که همین ویژگی دنیل ریکاردو، فشار بیشتری به او خواهد آورد و سطح انتظارات از او بالاست:

فکر نمی کنم حضور دنیل کار را برای من سخت تر کند.

من با کارلوس کار کردم که راننده بسیار خوبی است و هرکدام از این دو راننده در موضوعی برتری دارند.

فکر نمی کنم دنیل سطح خیلی بالاتری نسبت به چیزی که کارلوس به دست آورد، داشته باشد و فشار بیشتری هم متوجه او است چون مدت بیشتری است که در فرمول یک حضور دارد و باید عملکرد بهتری داشته باشد.

رقابت با یک راننده بسیار جوان تر سخت تر از رقابت کردن شخصی کم تجربه با یک شخص با تجربه است.

من در دوره اولیه حرفه ام هستم اما باید عملکرد مناسبی داشته باشم و هیچ بهانه ای برای من وجود ندارد.

لندو نوریس می‌خواهد رهبر تیم باشد

با وجود اینکه دنیل ریکاردو راننده با تجربه است، نوریس می خواهد رهبر تیم باشد:

من مسئولیت های بیشتری نسبت به چند سال قبل در تیم دارم.

این فرصت بزرگی برای من است تا تیم را رهبری کنم و من برای آن تلاش بسیار زیادی خواهم کرد.

ریکاردو توانست دو سکو برای تیم فرمول یک رنو به دست آورد و حالا در تیمی حضور دارد که در جایگاه سوم قهرمانی تیمی 2020 قرار گرفت. او می خواهد روند خوبش را حفظ کند:

فکر می کنم این تیم در مسیر درستی قرار دارد و ثبات خوبی دارد.

زمانی که در 2018 برای اولین بار با مک‌لارن ارتباط گرفتم، همچنان چند مهره ناقص وجود داشت و نتایج درون پیست خوب نبود و در حال پیدا کردن بهترین شرایط بودند.

حالا این شرایط را پیدا کرده اند و حالا من تکه تعریف شده پازل هستم تا همه چیز در کنار هم قرار بگیرد.

119 دیدگاه

  1. Arastoo

    14

    13

    دنیل بیچاره بخاطر ورشتپن مجبور شد از تیم بره اما چی حاصل ردبول شد …
    کی تو این داستان بده ماجرا شد …
    با این اوضاع اگه دوستان ناراحت نمیشن
    من بازم میگم همیلتون قهرمانه به احتمال ۹۵٪ اون ۵ درصد هم بخاطر اینه که فرمولا رو نمیشه پیش بینی کرد البته ما باید ممنون این هلندی جوان باشیم چون از بس کوبید به آلمانی قهرمانی رو تقدیم سر همیلتون کرد ممنونیم ازت گل پسر هلندی 🌹

    • danialhatami

      8

      10

      دانیل 31 پودیوم دار دحالی ک ساینز 2تا داره
      ریکیاردو 1159امتیاز داره ساینز119 تا
      ریکیاردو188تا مسابقه شرکت کرده ساینز119
      ریکیاردو 7 بار مسابقه رو توی نفر اولی تموم کرده ساینز 2 مسابقه رو برده
      در کل رکیاردو از ساینز بهتر درسته تعدد مسابقاتش بیشتر بوده ولی تفاوت اونقدر زیاد نیست
      ب امید مسابقات بهتر

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        10

        0

        ریکیاردو 7 بار مسابقه رو توی نفر اولی تموم کرده ساینز 2 مسابقه رو برده
        اینو باید اینطوری بگی که
        ریکاردو ۷ مسابقه برده و ساینز هیچی
        یا
        ریکاردو ۳۱ سکو داره و ساینز ۲ سکو

      • danialhatami

        7

        6

        پودیم همون سکو هستش dr3اما چشم حق با شماس

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        7

        2

        منظورم این بود ۷ مال برده اما ۲ مال سکو با هم همخوانی ندارند پس یا باید هفت بشه ۳۱ یا ۲ بشه صفر وگرنه هر کسی که فرمول یکو نگاه کنه و انگلیسی حالیش هم نباشه می دونه پودیم و سکو فرقی ندارند

      • رضا سلطانی

        9

        0

        خیلی جالبه که هم فراری و هم مک لارن گفتند فصل پیش رو راننده یک و دو نداریم اما یک هفته بعد اعلام می کنند که نوریس و لکلرک رهبر تیم هستند!
        یعنی بازهم یک برتری به این دو می دهند تا راننده ی دیگه حساب کار از اول دستش بیاد!
        هرچند هر دو راننده های خوبی هستند اما رویکرد این دو تیم در اعلام کردن این قضیه جالب نیست
        هرچند که تفاوت ریکیاردو با ساینز و لکرک و نوریس از زمین تا آسمان است

      • danialhatami

        3

        9

        drsعزیز یه بار دیگه برای شما توضیح می دم
        ریکیاردو:Podiums 31
        Points 1159
        Grands Prix entered 188
        World Championships N/A
        Highest race finish 1 (x7)

        ساینز
        Podiums 2
        Points 372
        Grands Prix entered 119
        World Championships N/A
        Highest race finish 2 (x1)
        Highest grid position 3

      • Shumi1

        4

        1

        ساینز کی دو مسابقه رو برد که ما ندیدیم

      • iman88

        12

        1

        دانیال جان ساینز تا حالا تو ف1 برد نداشته.فقط 2 پودیوم داشته. یه سومی برزیل 2019 و یکی هم دومی مونزا 2020.
        امتیازاتش هم نزدیک به 400 امتیازه.
        ————
        مسئله دیگه ،چطور 70 ریس “اونقدر زیاد نیست”؟70 ریس بیشتر از 60 درصد کل مسابقات ساینز تو ف یکه.
        ———
        مورد بعدی هم کیفیت تیمهای این دو راننده است.دنیل به اندازه همون 70 ریسه بیشتری که نسبت به ساینز داشته،پشت ماشین یکی از سه تیم برتر بوده.
        حالا حساب کن پایین ترین رده تاپ تری،ششمیه.یعنی اگر دنی تو تمام این 70 ریس به طور میانگین حداقل ششم میشد،مجموع امتیازاتش میشد 560،(تازه این بدترین حالت ممکنه)در صورتی که ساینز همزمان تو تورو روسو و رنو بالاترین چشم اندازش گرفتن امتیاز بوده.
        ———
        الان که ساینز اومده فراری شاید این قیاس بتونه منطقی تر بشه،البته بعد از 70 ریس اینده!

      • مَمَّدو

        8

        1

        Iman88
        تحلیل بسیار جالبی بود. ممنون. به خصوص اون قسمت که امتیاز رو با میانگین رده نشون دادی. مقایسه شون رو خیلی قابل درک کرد. عااااالی.

    • Pouria

      10

      4

      با نظرات این دوستمون زیاد موافق نیستم
      ولی آخرش رو راست گفت مکس در ۲۰۱۶ دیگه شور شو در آورده بود چپ راست میکوبید به سب 😡
      همین هم باعث میشه هنوز که هنوزه از مکس خوشم نیاد

      • Engineer

        4

        4

        Arastoo
        فتل یا به قول تو آلمانی عملا شانسی برای پیروزی نداره.
        این فصل میبینی که فتل افت نکرده بود و فراری بود که بد بود.
        ولی باز هم فتل شانسی نداره.
        شانس پیروزی های امسال اگه اتفاق خاص مثل مونزا امسال نیفته.
        70% مرسدس ها که 45 تا 50% برای همیلتون و 20 تا 25% برای بوتاس.
        20% ردبول ها که باز حدود 15% برای ورشتپن.
        10% فراری ها که احتمالا کلش برای لکلرک باشه در صورت خوب بودن ماشین.
        وگرنه این 10% هم بین مرسدس و ردبول پخش میشه.

        در ضمن اینکه امسال ریسینگ پوینت تونست با پرز پیروز شه.
        آستون مارتین به مراتب قوی تره و فتل به مراتب بهتر پس فتل هم ممکنه پیروز شه.

        ورشتپن یا هلندی هر سال جز 3 نفر برتره.
        پس باید برای قهرمانی شانسی براش قایل شد همیشه برای 3 نفر برتر شانس قهرمانی قایلند حتی اگه 1% باشه که بیشتر از ایناست و شاید تا 5% باشه.

        ساینز چون سال اول تو فراری و همتیمیش لکلرک و رقیباش مرسدس ها و ردبول ها من فکر میکنم ساینز نتونه پیروزی بگیره ولی به احتمال زیاد سکو میگیره ولی پیروزی های فراری اگرم باشه برای لکلرکه.
        گرچه بازم میگه اگه ماشین خوب باشه.

        بوتاس هم که آبگوشت خورده.
        هر سال نزدیک میشه ولی قهرمان نمیشه.

    • Engineer

      8

      6

      این حرف اشتباهه

      ریکیاردو میومند هم به ردبول چیزی نمیرسید
      اون ها همین الان با ورشتپن که بهتر هم هست به جایی نرسیدن
      حتی اگه فتل هم بود نمیرسیدن
      حتی اگه همیلتون میومد ردبول و یکی در حد جیو کبیر میرفت مرسدس باز هم چیزی به ردبول نمیرسید و همچنان مرسدس قهرمان بود چون ماشین بهتری داره.

      ولی امسال قطعا عملکرد همیلتون ضعیفتر خواهد بود نسبت به پارسال چون که وجود پرز در ردبول و فتل در آستون
      ساینز در فراری و ریکیاردو با موتور مرسدس و آلونسو در رنو باعث بالارفتن سطح رقابت ها میشه و امتیاز هاز زیادی رو اینها کسب میکنن.
      مخصوصا لکلرک اگه ماشینش خوب باشه.

      درسته که میتونن سکو بگیرن و نمیتونن تاثیر زیادی در پیروزی همیلتون داشته باشن ولی خوب برد هایی که حداقل 1 برد که میتونست آلبون بگیره رو امسال پرز میگیره و همینطور برد هایی که فراری ها میشد بگیرن شاید امسال بگیرن

      ضمنا بوتاس هم پیشرفت کرده و هر سال. اره نزدیک تر میشه
      با این حال من فکر میکنم شانس همیلتون 60 درصده و احتمالا 35 درصد هم بوتاس و 5 درصد ورشتپن.

      ضمنا کسانی که میگن تحلیل های من غلطه

      2 تا از حرف های من که همه مخالفت کردن الان از زبان نوریس شنیدین
      1
      عملکرد مشابه ریکیاردو با ساینز که من قبلا گفته بودم
      2
      سخت تر بودن رقابت با راننده جوان که این رو هم قبلا گفته بودم

      و همه مخالفت کردن

      • Pouria

        4

        6

        آقا اینجینیر شما استاد مایی ولی با این بخش حرفت که گفتی اگه همیلتون هم ردبول بود جیو تو مرسدس بود بازم نمیشد کاری کرد شدیدا مخالفم
        درسته ماشین مرسدس فوق العاده س ولی همیشه ما میاییم دو تا راننده تاپ رو مقایسه میکنیم مثلا میگیم اگه جای سب با لوئیس عوض میبود سب قهرمان میشد ولی اگه مرسدس دو تا راننده ش جیو و والتری بود و ردبول هم همزمان مکس و لوئیس رو داشت بنظر من شانس ردبول برای قهرمانی بیشتر بود
        هرچی باشه دیگه مقایسه لوئیس و جیو غیر منطقی هس

      • Arastoo

        6

        9

        آلمانی که عملا تو استون خنثی اس
        هلندی هم حالا حالا کار داره باید بیشتر از لحاظ ذهنی خودشو قوی کنه
        به احتمال ۹۵٪ همیلتونه اون ۵ درصد هم اگه برا همیلتون خدای نکرده اتفاق بیفته میرسه به بوتاس عملا هیچ شانسی برا آلمانی افت کرده و هلندی از خود راضی وجود نداره متاسفانه 😊

      • Parsa16

        5

        0

        آقا ارسطو نظر شما درباره لکلرک چیه؟

      • Engineer

        5

        3

        Pouria

        البته جیو مثال بود بله اگه همیلتون و مکس ردبول باشن و لطیفی و جیو باهم تو مرسدس باز تازه ردبول میتونه به امتیاز های برابر و هم پای مرسدس برسه.

        ولی خوب درست میگید گرچه جیو راننده خوبیه و با رایکونن رقابت میکنه ولی خب این مقایسه مقایسه ی مثالی بود و منم یه چیزی برای مثال گفتم و دقیق نبود.

        شما اصللاح کردید.
        ولی جیو که با رایکونن رقابت کرده قطعا توی مرسدس میتونه با ماشین بهتر از همیلتون باهاش رقابت کنه.
        درصورتی که راننده همتیمی همیلتون ورشتپن یا فتل باشه و همتیمی جیو یکی باشه مثل لطیفی گرچه این هم مثال ها ولی اگر همچین راننده ای همتیمیش باشه بله گفته شما درسته.

      • مَمَّدو

        9

        4

        دوتا چیزو میخوام اضافه کنم.
        یکی اینکه نقش راننده در توسعه خودرو خیلی مهمه و اینکه بگی اگه لوئیس میومد ردبول چیزی نمیشد رو یه کم مشکوکم. لوئیس در این چندسال نشون داده که میتونه تیمش رو در مسیر درست قرار بده و همیشه توصیه هاش به مهندسای تیم برای ارتقای ماشین درست از آب در اومده (چیزی که در مورد فتل و لکلرک در فراری و مکس در ردبول نمیشه گفت ولی دنیل در رنو همین کارو خوب انجام داد).
        دومیش اینکه یه اتفاقی هست که اگه بیفته میتونه سلطنت مرسدس رو به خطر بندازه. یادت هست پارسال تو چندتا از مسا+بقات ماشین های تیم هاس از لاستیک های متفاوتی استفاده و به اصطلاح ریسک کردن؟ نتیجه جالب هم گرفته بودن و چند دوری رو به همراه پیشتازان رونده بودن. امسال هم چون آخرین سال قوانین فعلی هست، احتمال اینکه تیمهای بیشتری از این ریسکها بکنن ، هست. و اگه یکی از اون ماشینهای کُند بتونه چند دوری همیلتون رو پشت خودش معطل کنه … خُب فکر کنم اتفاقات جالبی بیفته!

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        4

        1

        در جواب دوست عزیز Engineer
        من نمی خوام زیاد تعصبی باشم
        ولی اگه لوئیس میومد ردبول و در کنار دنیل ریکاردو یا ورشتپن بود
        به نظرت قهرمانی ها به فتل نمیرسید
        حالا به نظرت نیکو روزبرگ یا ورشتپن کم تجربه(اونموقع) میومد مرسدس میتونستن قهرمانی رانندگان رو بگیرن؟(با در نظر گرفتن ترکیب فراری که گاهی اوقات ماشین برتر روز یکشنبه رو داشتن)
        صد در صد فراری چند تا بیشتر قهرمانی سازندگان پ رانندگان می آورد.اینجاست که تداوم و ثبات در عملکرد عالی زیاد حیاتی میشه برای تیم!
        چیزی که شوماخر بزرگ و سر لوئیس این ویژگی رو داشتن.

      • Engineer

        5

        2

        مَمَّدو
        متاسفم ممدو جان

        ولی من فقط 10% راننده توسعه رو قبول دارم.
        این تکنولوژی تیمه که ماشین رو میسازه و علم مهندس ها.

        با دلیل علمی براتون میگم.
        راننده توسعه تقریبا وجود نداره.
        خیلی از تیم هارو دیدم که خودشون ماشین رو بهتر ساختن ولی با وجود راننده های خوبی که داشتن و کارشون توی توسعه اتوموبیل درست بود به قول شما ها هر سال عقب گرد میکردن و تیم های دیگه به پای اون ها رسیدن.

        نمونه 1 شوماخر و باریکلو که از 2000 تا 2004 5 فصل با فراری ماشین خوب داشتن ولی عقبگرد کردن و رنو بهشون رسید.
        نمونه 2 همیلتون و آلونسو و همیلتون و کوالین که 2007 و 2008 با مکلارن ماشین خوب داشتن و عقبگرد کردن و تیم های براون و ردبول جلو زدن و بعدش مکلارن موقعیتش رو از دست داد.
        نمونه 3 سباستین فتل و مارک وبر که میگن نابغه توسعه آیرودینامیکی بوده ولی باز چی شد از 2010 تا 2013 4 فصب تو ردبول ماشینشون خوب بود ولی اونها هم عقبگرد کردن.

        راننده توسعه یک چیز بی معناست.
        راننده فقط میتونه نظرات خودش رو بعد هر آپدیت اضافه کنه که تازه اونم باید با ستاپ های مختلف تطبیق بده تا وفق پذیری خودش رو با خودرو به دست بیاره.
        تازه بتونه بفهمه که اتوموبیل بهتر شده یا بدتر و اینکه این حداقل چند مسابقه بعد هر آپدیت طول میکشه که این ثابت میکنه عملا راننده نمیتونه تاثیر چندانی در توسعه داشته باشه.

        نیکی لایودا نابغه توسعه بود البته اونموقع ما خبر نداریم که میتونستن موتور رو توسعه بدن یا نه چیزی که الان توی موتور های v6 امری تقریبا محاله و قانون جلوشون رو میگیره مثل سال گذشته که به فراری توی سوخت گیر دادن.

        در هر صورت حتی مرسدس هم که بعد از 2010 تا 2012 توی 2013 خوب بود و بعدش از 2014 تونست بهترین باشه.
        اونم تا 10% زحمات شوماخر و رزبرگ بود و این تکنولوژِی مرسدس بود که تونست توی هیبرید خوب عمل کنه وگرنه آیرودینامیک و شاسی تاثیر خیلی زیادی نداره با سیستم تعلیق حدود 4 یا 5 ثانیه تفاوت اتوموبیل ها تا حد زیاد توی هر دوره.

        تازه با وجود ضعف موتوری بین خودرو ها که سهم آیرو و بقیه چیز ها به جز موتور نمیتونه بیشتر از 2.5 ثانیه باشه.
        راننده هم به خصوص در زمان الان فقط روی آیرودینامیک میتونه نظر بده که تاثیر بسزایی نداره و راننده هایی که واقعا علم و سواد اینکار رو ندارن تهش میتونن یه نظر کلی روی جمع بندی حاصل از اتوموبیل جدید و آپدیت ها و قطعاتش رو بدن.

      • Engineer

        5

        0

        ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1
        کاملا درست گفتی تداوم و پیوستگی عملکرد جز ملزوماته

        ولی همین موضوع هم تا حدود زیادی به اتوموبیل ربط داره.
        اتوموبیل پایدار مرسدس که مثل تانک به زمین چسبیده و سریعتره.
        با اتوموبیل بیش فرمان ردبول با عقب ناپایدار و عدم تعادل در عقب.
        و همینطور اتوموبیل فراری با دانفورس کم تا سال 2019 و الان با موتور ضعیف.

        آیا اینها نمیتونه تاثیری به وجود بیاره که راننده پیوسته عمل کنه.

        الان بوتاس هم پیوستگی داره.
        2 و 3 تارو میبره 4 و 5 تارو دوم میشه و 6 و 7 تا رو سوم یه تعداد محدود هم کمتر.

        حالا همین بوتاس و حتی همیلتون اگه توی هاس یا ویلیامز بودن میتونستن پیوسته باشن.

        بله اگه ردبول توی 2015 یا 16 منظورته همیلتون کنار ورشتاپن و یا ریکیاردو میتونست فتل رو به قهرمانی برسونه چون راننده تاپی در مرسدس نبود و اختلاف اتوموبیل فراری با مرسدس مثل الان انقدر نبود.

        منم در توضیحات بالا الان رو عرض کردم.
        الان واقعا همیلتون اگه بره به ردبول کنار پرز یا ورشتاپن و یکی مثل ریکیاردو هم بیاد مرسدس بازم مرسدس قهرمان میشه.
        پس تاثیر راننده کجاست؟
        گفتم راننده 10% و 90% اتوموبیله.
        این راننده ها بهترین های دنیان قطعا فرق عملکرد خالص همشون توی ماشین برابر از نفر اول تا نفر آخر به 3 ثانیه نمیرسه.
        این اتوموبیل که باغث میشه اختلاف های 20 و 40 ثانیه ای و حتی لپ شدن ببینیم که میبینم هر دور بین 2 تا 3 ثانیه اختلاف دارن.

        به عنوان مثال
        همیلتون تو مرسدس 40 ثانیه از لطیفی زودتر تموم میکنه که تو ولیامزه.
        اگه لطیفی رو ببری مرسدس و همیلتون رو بیاری ویلیامز میبینی.

        لطیفی 32 ثانیه زودتر تموم میکنه.

        یعنی اختلاف سرعت رانندگیشون توی مسابقه همش 8 ثانیه بهتر بوده همیلتون.
        و این 30 ثانیه دیگرو احتلاف اتوموبیله که به جود میاره.

        پیوستگی عملکرد بیشتر به درد رقابت و جنگ بر سر قهرمانی بین دو راننده خوب با ماشین های خوب است.
        مثل همیلتون و رزبرگ که رزبرگ هم پیوستگی نسبتا خوبی داشت.

        و اینکه تا زمانی که راننده ها توی ماشین های برابر باهم قرار نگیرن و یا جاشون رو عوض نکنن تو دو فصل در صورتی که اتوموبیل ها همون باشن.
        نمیشه در غیر اینصورت سرعت خالصشون رو برآورد کرد.

    • Kenzo

      2

      0

      هیچ وقت خواب فرمول یک تو عمرم ندیدم
      ولی دیشب خواب دیدم که یه نفر داشت می‌گفت می‌خوان مسابقه اسپا رو خلاف جهت برگذار کنن

  2. |ZXE-LECLERC16|

    12

    0

    سلام دوستان 🙂
    # خبر:
    همه هواداران و کارشناسان و دنبال کنندگان فرمول یک، فکر می کردند با آمدن استون مارتین به جای ریسینگ پوینت، نسل پلنگ صورتی از فرمول یک منقرض شده است؛ اما زهی خیال باطل! حالا دو پلنگ صورتی داریم!!! 😐
    شرکت BWT، عامل صورتی شدن ریسینگ پوینت، اسپانسر تیم های هاس و ویلیامز شد!
    به این ترتیب، یک تقسیم پلنگ صورتی ای داشتیم و حالا دو پلنگ صورتی در پیست موجودند!
    نکته: لطیفی و مازپین توی پلنگ صورتی خواهند بود… >:)))))))))))))
    پ.ن: تو خبر قبلی گذاشته بودم ولی چون شب بود گفتن شاید ندیده باشین 🙂

    • |ZXE-LECLERC16|

      6

      0

      *گفتم*

      و در پاسخ به دوست عزیزم mahmood.ghaedi:
      آره من امسال هم تیم فانتزی دادم، لیگ هم زدم 😐 مثلا نمی خواستم امسال تیم بدم، کد لیگ تو بیوم هست
      و اینکه تا قبل از شروع فصل می تونی بینهایت تغییر ایجاد کنی تو تیمت، احتمالا مشکل از خود فانتزی بوده. اگه بازم این مشکل پیش اومد، با یه سیستم دیگه برو توی تیمت و از اونجا ترکیب رو درست کن

      • Fastboy 44

        5

        4

        ZXE
        بی صبرانه منتظرم ببینم کی توی فانتزی اول میشه!
        تقریبا از تمام بودجه استفاده کردم
        اگه 0.1 میلیون دیگه اجازه میداد عالی میشد دیگه😁
        امیدوارم بقیه هم شرکت کنن…….

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        آره پارسال یعنی سر 3 دهم، یک دهم میلیون بعضی گرندپری ها کم می آوردم! خیلی نامردی بود… بعد مجبور می شدم 10 امتیاز منفی رو به جون بخرم تا از مرگ حتمی نجات پیدا کنم! 🙂

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        فقط یک چیزی لو بدم…
        من الان دو تیم دارم که یکی متشکل از راننده های مورد علاقمه، یکی هم بهترین ترکیبی که می تونستم بردارم. یعنی همیلتون و مرسدس خیلی گرون شدن! اصلا هرکار کردم نتونستم با این دوتا یه تیم خوب بچینم، ولی همچنان در حال بالا پایین کردن گزینه ها هستم… آخه نامردا با هم 60 و خورده ای میلیون می گیرن! >:|

      • |ZXE-LECLERC16|

        3

        0

        البته یه چیزی: من یک دهم میلیون زیاد دارم، می خوای بدم به تو؟! :))))))))))))))
        جدی زیاد آوردم تو یکی از تیمام :))))))))) (البته نمیشه داد :))))))))) )

      • Fastboy 44

        2

        0

        من ۰.۱ میلیون برای کیمی کم آوردم بجاش میک رو آوردم
        ترکیب مرسدس و لوییس رو نذاشتم
        برم یه تجدید نظر کنم😀

      • Meraat

        2

        0

        آقایون برای اینکه پول تو فانتزی دربیارین سعی کنین بین مسابقه ها هر راننده ای که داره گرون میشه رو بیارین تو تیمتون حتی اگه نمیخواین داشته باشینش؛ بعد افزایش که پیدا کرد تا قبل ددلاین جاش رو با راننده ی قبلی که داشتین عوض کنین اینجوری نه منفی خواهید خورد و هم پول تو بانکتون بیشتر میشه.
        با این روش اخر فصل بیشتر از 110 میلیون پول خواهید داشت
        البته امسال یه قابلیتی اضافه کردند که تا سه تعویض برای افزایش ارزش تیم میشه انجام داد.

    • |ZXE-LECLERC16|

      1

      0

      ادمین اینو تایید نکن درستش کردم 🙂
      ممنون

    • لکلرک

      6

      0

      پلنگی صورتی حمله کردن😂😂😂😂😂😂
      شانس آوردیم به مرسدس نگفتن 😂😂😂😂
      یا فراری که میشد اسب صورتی😂😂😂😂

    • رضا سلطانی

      3

      0

      بامزه بود!
      البته معلوم نیست که آنها هم صورتی بشوند یا نه

  3. |ZXE-LECLERC16|

    4

    2

    نوریس می خواهد رهبر تیم باشد؟
    تو عکس که جلو بود!
    البته یه جورایی حق هم داره،دو سال با این ماشین کار کرده و به خصوصیاتش آشناست. سکو هم باهاش گرفته. فکر نمی کنم گذاشتن آنبورد سیاه بالای ماشین نویس کار اشتباهی باشه

    • لکلرک

      3

      3

      بچه ها کسی از سید خبر داره؟

    • Pouria

      3

      0

      نظر شخص من این است که دنیل خودشو پیدا کنه خیلی بهتر از لندو س فقط نباید مثل رنو با یه عدم اعتماد به نفس شروع کنه
      هرچی باشه اولکنبرگ گفتن ش خیلی ارزش داره

    • meraj

      4

      0

      ZXE
      سلام من کلا اهل تیم فانتزی اینا نبودم ولی برای اولین بار اومدم شرکت کردم کلا ترکیبی که چیدم فکر نکنم چیز درستی ازش دربیاد و یه سوال داشتم: من یک چیزیو درست نفهمیدم اینکه ما فقط دو بار میتونیم از مگا درایور استفاده کنیم؟
      اگه میشه جواب بدید 😏

      • |ZXE-LECLERC16|

        3

        0

        آؤه دو تا مگا درایور داری، ویلدکارد هم همینجوری هست. در حالت طبیعی یک فصل، اولین مگادرایور و اولین ویلدکارد تا قبل از تعطیلات نیم فصل(گرندپری مجارستان) قابل استفاده هستن و بعد از اون دیگه سوخته حساب میشن. دومینِ این دو آیتم هم بعد از تعطیلات نیم فصل قابل استفاده هست.

  4. yaghub

    5

    0

    چقدر اتفاق بدیه اگر واقعا نوریس راننده اول باشه، این راننده حقشه یک قهرمانی داشته باشه اما چه موقع بهش برسه خدا میدونه.

    • yaghub

      6

      0

      منظورم از این راننده ریکیاردو است

  5. arshia

    7

    4

    من لندو رو دوست دارم اما از همین جا می گم اگه مشکل خاصی تو ارتباط برقرار کردن دنیل با ماشین وجود نداشته باشه خیلی راحت فاصله باز می کنه اونوقت رهبر مشخص می شه
    در ضمن نمی دونم کی این پیغام رو می خونید ولی ساعت 10:30 صبح الفاتاوری ماشین خودشو رونمایی می کنه

    • arshia

      5

      5

      دلیل اینکه می گم اینکه دنیل رهبر و راننده بهتریه چون لندو همیشه یه گارد محافظتی از خودش جلو بقیه داره تا بحث مقایسه با همتیمی می شه سعی می کنه زیاد جسارت به خرج نده .درسته که تازه کاره ولی دنیل جلو فتل هم تازه کار بود و هر وقت ازش پرسیده می شد تو بهتری یا کسی که به تازگی 4 قهرمانی جهان به دست اورده بدون تعارف می گفت من و الان هم همینقدر جسوره . اما
      باز می گم نیاز به عجله نیست مکلارن کار درستی کرد که لندو رو فعلا نفر اول گذاشته چون 2 ساله تو این تیمه و پارسال هم تقریبا چون کارلوس داشت می رفت نفر اول بود .

      • لکلرک

        2

        4

        به نظرم ریکاردو کمی مغرور است چون اصلا هم سطح فتل نیست

    • مَمَّدو

      6

      6

      فکر کنم منظورش از رهبری تیم، به این غلیظی که برداشت کردین نباسه (راننده اول و دوم_ هرچند که آنبوردش سیاهه). از جمله “من مسئولیت های بیشتری نسبت به چند سال قبل در تیم دارم” استفاده کرده که به ارتباطش با مهندسین پدوک بر میگرده. یعنی هنوز ماشین رو طبق نظرات من پیشرفت میدن چون الآن در مرحله ای هستیم که زبون هم رو میفهمیم. ولی منظورش اصلا این نیست که مثلا در حین مسا+بقه به دنیل بگن بذار لندو رد بشه. ممکنه دنیل امتیازات بیشتری هم بیاره و این به رانندگی خودش بستگی داره. فقط چون لندو با مهندس ها ارتباط بیشتری داره، تیم مهندسی با اون هم نوا تره وگرنه به لحاظ دستورات از بالا هیچ رهبری وجود نداره.

      • Pouria

        6

        0

        آقا ممدو اون وسط گفتی بزار لندو رد شه 😁
        چنین کار هایی از استراتژیست های افتضاح فراری بر میاد که به سب میگن براز چالز رد شه
        واقعا نمی دونم نمی دیدن که لوئیس هم از اون پشت میاد رسما اون لحظه میخواستم تلویزیون رو بشکونم😅😅

      • @sebvr

        7

        4

        اقای ممدو !!! چرا فعالیتت کم شده ؟! به خاطر حرف یه نفر؟!! خیلیا حرف الکی میزنن ولی شما نباید جدی بگیری!!!لطفا به روال سابق برگرد سلطان

      • Parsa16

        4

        1

        ممدو عزیز،این که به خاطر حرف یک نفر،چند نفر میان و از شما دفاع میکنن و شما اصلا توجهی به کسانی که به دفاع از شما پرداختند نمیکنی
        این از نظر من یکم کم توجهیه و باعث ناراحتی منه، اگرشما به ما توجهی داری،میتونی بفهمی که ۶نفر(دفاع کننده)از ۲نفر(انتقاد کننده)بیشتره پس باید به کارت مثل قبل ادامه دهید(اگر به ما توجه دارید)

      • Parsa16

        3

        1

        ادامه:و اگر فرق نمیگذاری

      • مَمَّدو

        6

        0

        نه به جان خودم به خاطر این چیزا نیست هرچند که نقدشون رو بالای سر میذارم‌. فقط سرم شلوغه. آخر سالی هست و انبارگردانی شرکت و سرویس و تعمیرات سالانه ماشین آلات. انشالله زودی پر کار میشم.

      • danialhatami

        2

        0

        ممدو خوبه شغلت با علاقت تا حدودی مربوط ب همه و مجبوری کار نمی کنی

      • Amir MH

        5

        0

        اولا درود بر دوستان و کاربر ممدو عزیز ، کابر parsa و sebvr لطفا احترام خودتون رو نگه دارید هم توی اون پست هم این پست بی احترامی کردین و جوابی ندادم چون شخصیتم در حدی که خیلی راحت بخوام به کسی توهین کنم نیست (ali توروخدا داستان والتری بوتاس و نیا دوباره بگو :))، در ضمن تشریف ببرید ببینید چند نفر با بنده موافق و چند نفر مخالف هستن ، پس فقط نظر شخص من نیست من چند سالی تو این سایت هستم و روال کامنت گذاشتن و میبینم و در مورد بیش از حد بودن کامنت ها ی کاربر ممدو نظر خودم و اعلام کردم و فکر نمیکنم به کسی مربوط باشه نوشتن دیدگاه شخصی کسی ، شما هم اگر مخالف بودید اعلام میکردید نه با بی احترامی ، قرار نیست چون در یک فضای مجازی هستیم و رو در روی هم نیستیم راحت به هم توهین کنیم ، راجب کاربر ممدو عزیز هم عرض کنم خیلی ممنونم از شما که با احترام جواب کامنت اعتراضی من رو تو همون پست دادین و این نشون از شخصیت و فرهنگ والای شماست ولی من هنوز سر موضع خودم هستم و خدمتتون اعلام میکنم کامنت هاتون بیش از اندازه ست و چون اینجا فضای دیکتاتوری نیست به قول یک از دوستان ، حق من و کسانی که به کامنت من مثبت دادن هستش که در صورتی نارضایتی اعتراض کنن ، با احترام ، عوضی از خانواده موتور اسپرت ایران

      • مَمَّدو

        2

        0

        درود بر شما Amir MH
        خیلی ممنون از نظرتون. من کاملا مطمئنم که اگه من و شما و parsa و sebvr و danial و … رو در رو و به اصطلاح فیس تو فیس بودیم، دوستان بسیار خوب و هیجان انگیز و خفنی میشدیم. متاسفانه کمبود امکانات تو ایران باعث شده که ما به جای داخل پیست، در این کامنت ها رو در رو بشیم. من خودم همیشه سعی میکنم که موقع جواب دادن به شخص مقابلم، به این فکر کنم که ما الآن روبروی همیم و دستتون کاملا به من میرسه! از دوستانم نیز خواهش میکنم همینجور تصور کرده و بعد پاسخ همو بدن. خیلی ممنون از همه شما رفقای نادیده!❤

      • Parsa16

        0

        0

        آقا امیر من اصلا قصد توهین نداشتم،فقط در حمایت از ممدو خواستم جوابی بدم که دیدم کاربر شومی هم این حرفو زد،به نظر من بی انصافی بود و من نظرم را گفتم،در هر صورت اگه باعث ناراحتی شما شدم معذرت میخواهم
        همچنین جناب شومی

  6. Mekaeel

    5

    0

    تا حدود زیادی با نوریس موافقم البته به جز قسمت رهبری کردنش!
    دنیل و ساینز تقریبا توی یک سطح رانندگی میکنن و فکر میکنم فراری از بین این دو نفر رانندش رو انتخاب کرد و این سن کمتر ساینز بود که نسبت به ریکاردو بهش برتری میداد
    در مورد نوریس هم وقتی اول فصل کارلوس اون بدشانسی هارو آورد و چندین مسابقه رو از دست داد، فاصله امتیازی خوبی بینشون بود ولی بازم آخر فصل این ساینز بود که بالاتر تموم کرد، به احتمال زیاد امسال هم ریکاردو بالاتر تموم میکنه

    • yaghub

      3

      3

      به نظر من اگر فراری بین دنیل و ساینز، ساینز را انتخاب کرد اینه که اگر دستور تیمی داده بشه ساینز گوش میده اما دنیل نه وگرنه تو ردبول میموند!!!(صرفا نظر شخصی خودمه)

      • Arastoo

        6

        9

        به نظر من کنترل کرده دو تا راننده نسبتا خوب و تا حدی عالی هنره وگرنه مدیریت ترکیبی که یک نفر برتری مطلق داره کار راحت تری نسبت به تیمی که ترکیبش مثلا دنیل و هلندی یا آلمانی و لکرک یا آلونسو و همیلتون یا آلمانی و وبر یا همیلتون و باتن و …
        نکته قابل توجه فصل قبل نمیدونم توجه کردین یا نه من اصلا دستور تیمی بجز
        سبقت ریکاردو از اکون تو روسیه ندیدم

      • Mekaeel

        6

        0

        دنیل به خاطر دستور تیمی و این جور چیزا از ردبول نرفت بلکه تمام تیم به سمت مکس جذب شده بود و یه جورایی دنیل میدونست که قراره راننده دوم بشه پس ترجیح داد از تیم بره

        یکی از دوستان مقداری بالاتر به سابقه ساینز و ریکاردو اشاره کردن
        ریکاردو ۳۱ سالشه و ساینز ۲۶ سال
        ریکاردو ۵ سال توی ردبولی رانندگی کرده که توی بعضی از پیست ها توان پیروز شدن داشت و البته برای سکو رقابت می کرد
        در حالی که ساینز با توروسو شرول کرد و رنو و مکلارن هم تیم های بعدیش بودن، به نظرتون تا حالا در موقعیتی قرار گرفته که بتونه واسه برد و سکو رقابت کنه؟ در حالی که دنیل حداقل سه یا چهار سال توانایی کسب سکو و بردن بعضی مسابقات رو داشت پس پودیوم ها و پیروزی های بیشتر دنیل به خاطر بودنش توی ردبول بوده نه فقط به خاطر خوب بودن خودش

      • Pouria

        5

        2

        ردبول داره چوب حماقت خودشو میخوره
        ۲۰۱۷ دنیل رسما اعلام کرد که اگه یه پیشنهاد منطقی از ردبول دریافت کنه قصد موندن داره
        اما مدیران ردبول عین کبک سرشون تو برف بود و تمام حمایتشون رو گذاشتن رو مکس
        ردبول بعد رفتن دنیل رسما با یک راننده مسابقه میداد چون گسلی و آلبون زیاد چنگی به دل نمیزدن

      • iman88

        4

        0

        میکاییل جان خودتی!!!!

      • Mekaeel

        2

        0

        بله آقا ایمان در خدمتم

    • لکلرک

      2

      0

      به نظر من علت انتخاب ساینز در فراری رابطه ی خوبش بود
      چون که باعث میشه مهندس ها کمی امید بگیرن و یک علت دیگه هم هست
      رقابت فراری با مک لارن امسال قطعا بیشتره و احتمال میره که فراری برای این ساینز رو انتخاب کرده تا بتونه کمی راجب ماشین مک لارن اطلاعات بدست بیاره و بر علیهش استفاده کنه

  7. Parsa16

    9

    1

    دنیل یکی از پنج راننده برتر این فصله شک نکنید

    • لکلرک

      0

      3

      بنده با نظر محترم شما مخالف هستم چون راننده های بهتری هم قطعا وجود دترد

      • @sebvr

        2

        0

        دنیل با عملکردش تو رنو نشون داد میتونه به راحتی خودش رو با هر ماشینی وفق بده و عملکرد خوبی داشته باشه من با پارسا موافقم

    • Parsa16

      7

      1

      به نظر من راننده های خوب فصل اینا هستن(به ترتیب نیست)
      لوییس
      سب
      ناندو
      مکس
      چارلز
      دنی ریک
      ولی با توجه به ماشین ها و ………در فصل به نظر من این نتایج اتفاق میفته
      لوییس
      والتری
      مکس
      چارلز
      سب
      دنی ریک
      چکو

      • مَمَّدو

        3

        0

        مرسی که به ترتیب نبود! وگرنه خودم مسلسل میگرفتم و به خاطر جایگاه والتری دنبالت میکردم … اصلا منو ولش! جواب استاد ENGEENER و لکلرک و Ali33رو چی میخواستی بدی؟!!

      • @sebvr

        2

        2

        13 تا راننده !!! به نظرت زیاد نیست؟! ولی من دید خیلی مثبتی نسبت به بوتاس دارم… یه حسی بهم میگه این فصل نسبت به فصل پیش خیلی قراره بهتر باشه

      • Parsa16

        3

        0

        Sebvrعزیز
        به عنوان هاش یکم دقت کن،سیزده تا نیست

    • Parsa16

      4

      0

      زمان مشخص میکنه کاربر لکلرک

  8. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    7

    4

    تو رنو هم همینطور بود فصل اول نیکو هالکنبرگ رو شکست داد.
    فقط بستگی داره که چقدر زود بتونه خودشو با ماشین مکلارن وفق بده اونوقت که فاصله ش با نوریس رفته رفته زیاد میشه.
    عوض کردن سبک رانندگی واقعا سخته
    امیدوارم مکلارن بتونه ماشینی برای دنیل ریکاردو که در شان او هستش آماده کنه.

  9. رضا سلطانی

    9

    0

    دوستانی که می گویند نوریس و ریکیاردو چندان فرقی ندارند منتظر باشند و تفاوت را در طول فصل ببینند!😉

  10. Muhammad

    2

    0

    یه لحظه فکر کردم روسبرگ تو عکس کنار ریکاردو نشسته چقدر شبیهن

  11. محمد

    5

    1

    ماشین آلفاتاوری رونماییی شده انگار(انگیلیسیم ضعیفه یکم) و تقریبا همون ماشین هاس ولی بال جلوش خیلی عجیب شدهو به سیاهش یکم آبی تزریق کردن شده آبی تیره

    بال جلوش هم آبی خیلی تیره‌ست با خط های سفیدکنارش
    نماد آلفاتاوری هم یکم بالاتر اومده

    • محمد

      3

      1

      همون ماشین هست
      ویرایش خط اول

    • AmirAli

      4

      1

      در کل منهای رنگ (در بعضی ماشین ها) تغییر زیادی نمیکنن
      تغییر اصلی ساده سازی دیفیوز و فلور است، تغییر فلور یا کف ماشین بیشتر در انتهای آن، روبه روی چرخ عقب هست که یکی از پیچیده ترین قطعات برای طراحی بوده که با ساده کردن و کوچک کردن این قطعه، فاصله ماشین ها ممکنه کمتر بشه
      و به سود تیم های ته جدولی هست

      • @sebvr

        3

        1

        بزودی بررسی این ماشین رو میزارم … با تشکر از همگی

      • @sebvr

        2

        2

        خوشحال میشم دوستان دیگه اگه وقتش رو دارن ماشین ها رو بررسی کنن من بیشتر خصوصیات ظاهری و ایرودینامیک رو بررسی میکنم …مطمئنا دوستان دیگه میتونن بهتر از من تحلیل کنن و اگه این کار رو کنن باعث دیدن نظرات مختلف درباره ی تغییر ماشین هستیم و این برای من به شخصه جذابه.!!

      • محمد

        0

        2

        به ایشون دیسلایک نمیدن با خودش دیسلایک میده؟

  12. Muhammad

    6

    1

    ریکاردو با اختلاف شکستش میده البته اگه اتفاق خاصی پیش نیاد
    هم تو تعیین خط و هم تو مسابقه
    ریکاردو تو 2018 ماشینش خراب میشد و گرنه مثل 2017 ورشتاپنو شکست میداد

    • Pouria

      3

      2

      من نمی دونم چرا ولی از این بچه پولدار های فرمول وان خوشم نمیاد یجوری سر دن انگار ( لندو .لنس.لطیفی……)
      تاریخ هم نشون داده اسطوره ها از این بچه پولدار ها در نمیان مثل مایکل که پدرش یه مکانیک ساده بود

      • آرشا

        0

        0

        نوریس راننده تراز بالاییه با لطیفی وامسالهم مقایسش نکن.
        استعداد بالایی داره

    • میلاد

      6

      1

      ریکاردو فصل ۲۰۱۸، ۸ تا DNF (و دو برد) داشت که از نظر امتیازی نابودش کرد. مکس هم ۴ تا DNF داشت و ۲ برد.

  13. Muhammad

    5

    2

    اتفاقات تعیین خط سب رو تو 2014-2019و 2020 که مرور میکنم جیگرم آتیش میگیره

  14. AmirAli

    7

    1

    دنیل یه سر و گردن بالاتره از نظر من، لندو راننده خوبیه، ولی دنیل بهتره!
    امیدوارم باز هم از اون ترمز گیری های محشرش ببینیم، مرد همیشه خندان!
    واقعا دوست داشتنیه

    • @sebvr

      2

      1

      amirali !!!! مرد همیشه خندان …. لقب خوبیه براش !!

  15. Muhammad

    3

    4

    کارلوس ساینز یک راننده کاملا معمولیه
    لندو نوریس کار شاخی نکرد که 2019 و 2020 تو تعییت خطا فقط با یه 11-10و 9-8 برد
    و تو امتیازا هم از ساینز کم آورد بهنظرم در برابر ریکاردو شانسی نداره

    • مَمَّدو

      3

      3

      زیاد موافق نیستم. درسته که ساینز از نظر استعداد معمولیه ولی منو یاد فیلیپه ماسا میندازه و تلاشش برای چرخ به چرخ پیش اومدن به همراه بزرگان واقعا موثر و عالیه‌. من واقعا اعتقاد دارم که اگه تیم فراری تو نتیجه راننده هاش دست نبره، این ساینزه که امتیاز بیشتری جمع میکنه.

      • @sebvr

        4

        0

        ممدو شدیدا منتظرم فصل شروع شه و ببینیم لکلرک چقدر راحت ساینز رو شکست میده…!!!

      • مَمَّدو

        1

        9

        فقط امیدوارم رقابتوش منصفانه باشه و البته سخت معتقدم ساینز راننده بهتریه 😉!

      • @sebvr

        9

        0

        منم سخت معتقدم چارلز راننده ی بهتریه😉 !! حالا فصل شروع میشه می بینیم…

      • Parsa16

        4

        0

        ممدو!استعداد چارلز رو میبینی فصل جدید
        واقعا من منتظر سال های بعدی و رقابت
        جورج،چارلز،مکس هستم

  16. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    6

    0

    این دنیل هست که باید به مهندسین مکلارن کمک کنه تا ماشین پیشرفت کنه.
    هر چند نوریس بیشتر از دنیل ریکاردو تو مکلارن بوده و ارتباط خوبی با تیم داره اما اونا اینو درک میکنن که تیم رو باید به سمت کدوم راننده بکشونن.

  17. @sebvr

    8

    0

    تحلیل و بررسی ماشین جدید الفاتوری AT02: قاعدتا اولین تغییری که به چشم میخوره رنگ جدید و سرمه ای این ماشینه که با فصل های قبل تفاوت زیادی و به نظرم جذاب تره …!!!
    تغییرات اصلی و قابل توجه این ماشین بیشتر توی قسمت سایدپاد و بارج بورد هستش که بهش میپردازیم…
    بال جلو و دماغه : الفاتوری خیلی تغییرات زیادی رو روی بال جلو اعمال نکرده ولیکن یه تغییراتی کوچیکی رو در مجاورت دماغه ی اصلی اعمال کرده.. فصل پیش الفاتوری دو تا قطعه در سیستم تعلیق نصب کرده بود که باعث بهینه شدن هوای وارده به سیستم تعلیق جلو میشد…و برای این فصل الفاتوری اومده ای فصل این قطعه رو به 3 قسمت تقسیم کرده و به جلوی هر کدوم ملایمی داده و بعد این ها رو دوباره کنار هم قرار داده و این یه تاثیر خیلی کمی روی ایرودینامیک و بهینه سازی جریان هوا داره …..مورد بعدی که کمی جلو تر از سیستم تعیلق هست اینه که الفاتوری 2 قطعه در چپ و راست دماغه اضافه کرده که به سبک قطعه های کناری ایر باکس فراری sf1000 {{موقع رونمایی }} هستش و یه تاثیر کمی روی ایرودینامیک ماشین میزاره …!!
    ایرباکس : ایر باکس این ماشین یه تغییر خیلی کوچیکی نسبت به نسخه ی سال قبل داشته که دو تا قطعه در مجاورت ایر باکس دایراه ای الفاتوری نصب شده که مسئولیت بهینه سازی جریان هوایی که به سمت بال عقب میره رو داره ..!!
    بال عقب : بال عقب تغییر خیلی خاصی نداشته ولی در بالای بال عقب یه تو رفتگی ایجاد شده …
    ساید پاد : بزگترین تغییر الفا توری در قسمت ساید پاد بوده و الفاتوری پارسال کاملا متصل به ماشین بود ولی امسال قطعه ی بالایی به ماشین متصل نیست و یه لبه ی چاقو مانندی داره که توی ایرودینامیک ماشین تاثیر مثبتی داره…
    بارج بورد ماشین : الفاتوری توی این قسمت هم تغییراتی رو داشته در فصل پیش الفاتوری یه باج بورد یک تیکه ای رو ارائه داده بود که شکل خطی و صاف داشت ولی امسال دو تکه شده و شکل بومرنگی به خودش گرفتی و در پشت اون تیزی های کوچک و متعددی قرار داره که در ماشین پارسال هم بود و این قطعات چیکار میکنن هوای ورودی به سیستم تعلیق عقب و بهینه سازی میکنن…
    قسمت عقبی : قسمت عقبی ماشین که معروف به قسمت کوسه ای هست نسبت به فصل پیش بلند تر شده ….
    بال عقب : بال عقب الفاتوری AT02 هم تغییراتی جالبی رو به خودش دیده قسمت کناری بال عقب پاراسال خیلی ساده طراحی شده بود ولی امسال قسمت جلویی اون قسمت رو نگه داشته و قسمت عقبی رو کوتاه تر کرده تا روی ایرودینامیک و کمتر شدن وزن ماشین تاثیر کوچکی بزاره…!!!
    نتیجه گیری : الفاتوری تیمی بوده که همیشه در حال پیشرفت بوده و با به خدمت گرفتن رانندگان با استعداد . شجاع . جنگنده رقابت ها رو حسابی داغ کرده امیدوارم این ماشین براشون یکی از بهترین فصل هارو رقم بزنه ..!!!

    • AmirAli

      5

      0

      اصلی ترین تغییر ساید پد و دیفیوز بوده
      ساید پد الان نقشش مهم تر از قبل شده چون باید هوا رو به حدی بشکافه که مقاومت هوای افزایش یافته چرخ های عقب ناشی از کوچک شدن فلور رو جبران کنه

      • @sebvr

        5

        0

        ممنون از کامنتت

    • مَمَّدو

      4

      0

      مسلماً هنوز تغییرات اصلی رو ارائه نداده و فقط یه گوشه چشم برا رقبا اومده و با این تفسیر این تغییرات خیلی خوبن. من به رانندگی روکی خیلی اومید دارم.
      مرسی sebvr خیلی جذاب بود. راجع به افزایش طول یا فاصله دو محور اطلاعی نداری؟

      • @sebvr

        1

        0

        نه متاسفانه اکثر اطلاعات درباره ی ایرودینامیک ماشین هست

    • @sebvr

      2

      0

      زاویه ریک : زاویه ریک این ماشین نسبت به سال قبل افزایش داشته
      منطقه کوکاکولایی: قسمت کوکاکولاییی مقداری تنگ تر و فشرده تر شده…

      • @sebvr

        3

        0

        ادامه ی تحلیل بالا!!!

  18. @sebvr

    3

    0

    تحلیل و بررسی ماشین جدید الفاتوری AT02: قاعدتا اولین تغییری که به چشم میخوره رنگ جدید و سرمه ای این ماشینه که با فصل های قبل تفاوت زیادی و به نظرم جذاب تره …!!!
    تغییرات اصلی و قابل توجه این ماشین بیشتر توی قسمت سایدپاد و بارج بورد هستش که بهش میپردازیم…
    بال جلو و دماغه : الفاتوری خیلی تغییرات زیادی رو روی بال جلو اعمال نکرده ولیکن یه تغییراتی کوچیکی رو در مجاورت دماغه ی اصلی اعمال کرده.. فصل پیش الفاتوری دو تا قطعه در سیستم تعلیق نصب کرده بود که باعث بهینه شدن هوای وارده به سیستم تعلیق جلو میشد…و برای این فصل الفاتوری اومده ای فصل این قطعه رو به 3 قسمت تقسیم کرده و به جلوی هر کدوم ملایمی داده و بعد این ها رو دوباره کنار هم قرار داده و این یه تاثیر خیلی کمی روی ایرودینامیک و بهینه سازی جریان هوا داره …..مورد بعدی که کمی جلو تر از سیستم تعیلق هست اینه که الفاتوری 2 قطعه در چپ و راست دماغه اضافه کرده که به سبک قطعه های کناری ایر باکس فراری sf1000 {{موقع رونمایی }} هستش و یه تاثیر کمی روی ایرودینامیک ماشین میزاره …!!
    ایرباکس : ایر باکس این ماشین یه تغییر خیلی کوچیکی نسبت به نسخه ی سال قبل داشته که دو تا قطعه در مجاورت ایر باکس دایراه ای الفاتوری نصب شده که مسئولیت بهینه سازی جریان هوایی که به سمت بال عقب میره رو داره ..!!
    بال عقب : بال عقب تغییر خیلی خاصی نداشته ولی در بالای بال عقب یه تو رفتگی ایجاد شده …
    ساید پاد : بزگترین تغییر الفا توری در قسمت ساید پاد بوده و الفاتوری پارسال کاملا متصل به ماشین بود ولی امسال قطعه ی بالایی به ماشین متصل نیست و یه لبه ی چاقو مانندی داره که توی ایرودینامیک ماشین تاثیر مثبتی داره…
    بارج بورد ماشین : الفاتوری توی این قسمت هم تغییراتی رو داشته در فصل پیش الفاتوری یه باج بورد یک تیکه ای رو ارائه داده بود که شکل خطی و صاف داشت ولی امسال دو تکه شده و شکل بومرنگی به خودش گرفتی و در پشت اون تیزی های کوچک و متعددی قرار داره که در ماشین پارسال هم بود و این قطعات چیکار میکنن هوای ورودی به سیستم تعلیق عقب و بهینه سازی میکنن…
    قسمت عقبی : قسمت عقبی ماشین که معروف به قسمت کوسه ای هست نسبت به فصل پیش بلند تر شده ….
    بال عقب : بال عقب الفاتوری AT02 هم تغییراتی جالبی رو به خودش دیده قسمت کناری بال عقب پاراسال خیلی ساده طراحی شده بود ولی امسال قسمت جلویی اون قسمت رو نگه داشته و قسمت عقبی رو کوتاه تر کرده تا روی ایرودینامیک و کمتر شدن وزن ماشین تاثیر کوچکی بزاره…!!!
    زاویه ریک : زاویه ریک این ماشین نسبت به سال قبل افزایش داشته
    منطقه کوکاکولایی: قسمت کوکاکولاییی مقداری تنگ تر و فشرده تر شده…
    نتیجه گیری : الفاتوری تیمی بوده که همیشه در حال پیشرفت بوده و با به خدمت گرفتن رانندگان با استعداد . شجاع . جنگنده رقابت ها رو حسابی داغ کرده امیدوارم این ماشین براشون یکی از بهترین فصل هارو رقم بزنه ..!!!

    • Arastoo

      3

      3

      ماشین آلفاتوری خیلی مهم میتونه باشه برا طرفداران آلمانی بدلیل رقابت چرخ به چرخی که تو رتبه های ۸ تا ۱۵ دارن 👌

  19. مَمَّدو

    4

    0

    تفسیر سینا :
    “مسابقه گشاد ترین لبخند سال” . حالا کی برنده شد؟

    • @sebvr

      3

      0

      با اختلاف کم ریکیاردو

  20. Pouria

    4

    1

    در مورد رانندگان مک لارن هم خودم بیشتر امیدم به دنیل هست چون تجربه نشون داده خودشو پیدا کنه حتی چرخ به چرخ هم کم نمیاره
    اینو گفتم یاد آذربایجان ۲۰۱۷ افتادم که دنیل دی آر اس مکس رو گرفته بود و مکس هم بهش رسما راه نداد دنیل هم با کله رفت زد ردبول مکس
    قبول دارم یه افتضاح تیمی بود ولی خداییش قیافه هورنر عالی بود
    در مورد لندو هم چن باری دیدم که تو نبرد های چرخ به چرخ محتات عمل میکنه ولی فکر کنم اون راننده عالی هیچ وقت تو چنین در گیری هایی کم نیاره
    البته طبق تفسیر خودم بخوام حساب کنم گروژان بهترین تاریخه چون تقریبا به همه کوبیده🤣

    • AmirAli

      2

      0

      لندو تو دفاع خوب نشون داده
      اونم کم جنگنده نیس

  21. @sebvr

    4

    0

    تفسیر سینا{{عکس }} : فان ترین تیم تاریخ موتور اسپرت رو مشاهده میکنید

  22. امید نورمحمدی

    1

    0

    danialhatami : معنی جمله “Highest race finish 2 (x1” اینه که بالاترین رده ای که توی کریریش تمام کرده دوم بوده و یکبار هم این رده بدست آمده….

  23. امید نورمحمدی

    2

    2

    نوریس یک راننده باهوش و زبله. من خیلی بهش علاقه دارم. توی صحبتهاش هم از الان یه جورایی داره میگه که از دنیل اصلا نمیترسه.
    درباره اینکه کدومشون راننده بهتریه هم بنظر من اصلا قابل احصا نیست. میشه گفت که راسل از لطیفی بهتره (با احتمال بالا) ولی اصلا نمیشه گفت بین نوریس و ریکیاردو کدوم بهتر نتیجه میگیرند.
    درباره ساینز هم همینطور. اونم واقعا نمیشه گفت در چه سطحیه و بهتر از دنیله یا نه. اصولا من اصلا اعتقادی به اینجور مقایسه ها ندارم و قبلا هم توضیح دادم.
    میانگین امتیاز و … هم بازی با اعداده و به هیچ وجه نمیتونه مبنای هیچ مقایسه ای باشه. حالا شاید برای یک عده از دوستان راهگشاست! این بخودشون مربوطه و نحوه استنتاج از اینگونه نظریه های بی اساس.

    • مَمَّدو

      2

      0

      جناب نور محمدی، یه سوال:
      من نمیتونم این مسئله رو هضم کنم که یه نفر فقط بخاطر اینکه پسرش دوست داره یه صندلی تو اف۱ داشته باشه، بیاد سالانه ده ها میلیون دلار خرج کنه! شاید یه مال مفت بدست آورده ای برای بچش لامبو یا بوگاتی بخره ولی صندلی تو اف۱؟ تازه بعضی ها که به سهام داری هم قانع نشدن و کل تیم رو خریدن!!
      واقعا سودی تو تیمداری در ته جدول هست؟ اگه نیست پس چی باعث میشه اینکارو بکنه؟ خیلی پدر نمونه ایه؟

  24. مَمَّدو

    3

    2

    حالا میخوام که از همین تریبون از دوستمون آقا arasto (ارسطو) تشکر ویژه کنم که به نظر بچه ها احترام گذاشت و امروز شاهد کامنت های پرباری از ایشون بودیم. متشکرم ارسطو.

  25. مَمَّدو

    1

    0

    محمد یاسین کجایی؟ هنوز خستگی امتحانات از تنت در نرفته؟ چه اینقد شما معماری سوسولین؟! خخخخ کجایی داداش؟

    • محمد

      2

      1

      دو تا کامنت آخری رویکی کن خیلی الکی تعداد کامنت ها بالا میره و میره تو پربحث ترینها(عجیبه هنوز نرفته اونجا یا شاید باید کشم رو خالی کنم…)

  26. Parsa16

    1

    0

    ممدو
    بعید میدونم این پیام ببینی چون در پست آخر نتونستم کامنت بگذارم
    چشم،من مخلص شما و آقا امیر هستم