تحلیلی بر تغییرات احتمالی موتور فراری برای فرمول یک 2021

فرمول یک ایران – فراری در نظر داره که تو فرمول یک 2021، مکان سوم تو جدول قهرمانی سازندگان، حداقل رده ای باشه که کسب میکنه. اما به قول متیا بینوتو بعد یه فصل تاسفبار تو 2020 و قرارگیری تو رده ششم جدول، به نظر میاد که هدف خوش بینانه ای باشه …

یوتیوب:

  دانلود فایل ویدیویی

97 دیدگاه

  1. Hamoon

    13

    0

    سر صبح حسابی شیر شدیم ! امیدوارم ب اون سومی ک انتظار دارن برسن. ولی رقابت جالبی بین فراری و مکلارن و استون و رنو میشه.

    • Arastoo

      6

      31

      ضرری که فتل به فراری زد
      هیچ راننده ای تو کل تاریخ به تیمش نزد

      • 🏁Parsa16

        19

        2

        دیگه نباید زیاد از حد به فتل ضربه بزنیم،ماشینی که می خواست رو فراری براش نساخت،حتی وضعیت برای چارلز هم سخت بود(کسی که تیم روش سرمایه گذاری کرده) با اینکه سب افت کرده بود،ولی یک شبه رانندگی رو یادش نمیره که،هر فصل می خواست خودشو با ماشین هماهنگ کنه و تمام تلاشش رو کرد اما ماشین این فصل فراری فاجعه بود.در فصول گذشته هم،همه ی مشکلات گریبان گیر تیم و رانندگان بودند و قهرمانی ها یکی یکی از دست رفت،سب یکی از ۳راننده برتر فرمول یکه،و اینو تو ردبول نشون داد،اما تو فراری نتونست(به دلیل مشکلاتی که در بالا گفتم)حتی شوماخر هم نتونست عملکرد خوبش تو فراری رو تو مرسدس تکرار کنه،چرا؟چون‌ماشین ماشین قهرمانی نبود،داستان برای سب هم همینطوریه

      • Arastoo

        4

        19

        فتل از سال ۲۰۱۳ به بعد فقط در حال درجا زدنه برعکس بهترین راننده تاریخ همیلتون که شیب پیشرفتش همش صعودی

      • Reza.MC

        2

        10

        جنایتی که فتل نه فقط به تاریخ ورزش دنیا بلکه به بشریت کرد رو تا هزاران سال کسی از یاد نمیبره و به عنوان افسانه نسل به نسل باقی می مونه.

      • danialhatami

        7

        2

        فتل ضرر زد چ عجب فراری اصلا 2020 توانایی اینو نداشت ک یک استراتزیک خوب ب راننده هاش بده لکلرک و فتل هردوشون از استراتزیک بد ضرر کردن و ماشینی ک توانای سبقت از ویلیلمو نداشت سبقتاشو کلا خیلی سخت بود حتی با وجور DRS اصلا این فصل ماشینی داشتن ک باهاش بتونن مسابقه بدن اصلا ماشین 2020 ماشین سکو نبود فتل خوب نبود پس چرا لکلرک نتونست سکو بیستری بگیره هردوشون یک سکو گرفت لکلرک تو اولین مسابقه و فتل تو ترکیه بیاین قبول کنیم فراری اصلا خوب نبود . ARASTOOفصل2021 فتل نیست ک بتونه ب تیم فراری ضربه بزنه ببینیم ساینز ولکلرک خوب عمل می کنن ب امید مسابقات جذاب تر

      • Esmaeil.5

        6

        1

        اصن فتل باید اعدام بشه ،باید از این بعد پشت فرقون بشینه ، باید به معدن زغال سنگ فرستاده بشه ،باید انداختش وسط اقیانوس …..😏

      • Saeedreza

        11

        2

        وای چه فرمایش گهر باری فرمودی
        تازه اینی که فرمودی یه نمونه از ضررش هست
        این شخص (فتل) موتور تقلبی میسازه
        پیت استاپ ۲ثانیه ای رو ۱۵ ثانیه انجام میده
        هیچی از استراتژی تو مسابقه نمیدونه
        شاسی افتضاح میسازه ، آپدیتها مزخرف که نگو اصلا بلد نیست
        من موندم چرا این چند سال فرای بهش حقوق میداده
        یکی نیست بگه بلد نیستی چرا مسولیت قبول میکنی
        راستی تا یادم نرفته، دست گلهای دیگه فتل رو نگفتم
        از بین رفتن لایه اوزن هم کار سباستین فتله
        دریاچه ارومیه رو هم فتل خشک کرد
        آتیش گرفتن جنگلها هم کار فتله
        خلاصه درد زیاده فرصت گفتن کم

      • Saeedreza

        12

        0

        دوستان برای من یه سوال پیش اومده خیلی وقته ذهن دنباله جوابشه لطفا دوستان نظر بدن
        چرا افرادی که تا این حد از فتل نفرت دارن که نظراتشون لبریز از نفرتی که حداقل نمیتونن قبول کنن حداقل تو جدول بزرگان فرمول یک،لاقل از نظر آماری فتل نفر سوم رانندگان برتر کل تاریخ فرمول یک هست
        واقعا اینقدر قبول استعداد فتل سخته ؟؟؟؟؟؟
        و اینکه اکثر این افراد لیاقت فتل رو حتی کمتر از راننده هایی میدونن که حتی ۳ تا برد هنوز بدست نیاوردن
        واقعا دلیلش چیه؟؟؟

      • 🏁Parsa16

        3

        4

        البته چهارم
        بعد از لوییس و مایکل شوماخر و فانجیو

      • Pouria

        8

        0

        سلام این اولین پیام منه نمی دونم چرا اینهمه دشمنی با سب دارید؟

      • آرشا

        5

        0

        ضرری که فراری به فتل آلونسو مسا وباریچلو زد چی چجوری میشه جبرانش کرد.؟

      • آرشا

        5

        2

        بهترین راننده تاریخ همیلتون🤔🤔!!(بند مکس وستپن)🤣🤣

      • Z.seb vettel

        6

        0

        واقعاً باورم نمیشه این حجم از نفرت نسبت به فعل از کجا میاد؟! دیگه شما رسماً چشمتون رو روی زحمتاش بستیم و فقط نیمه خالی لیوان رو میبینید

      • (Mahdi (CL16

        4

        2

        با رعایت احترام چرا چرت میگی؟
        فراری خودش اولش این تصمیم رو گرفت و فتل هم موافقت کرد قابل توجه هست که فتل اگر میخواست بمونه فراری موافقت میکرد

      • Engineer

        9

        1

        Arastoo

        اینکه گفتی همیلتون بهترین راننده تاریخه چیزی به جز یک جک نبود.

        من دلایل محکمی میارم که بدونی همیلتون به سختی به لحاظ مهارت جایگاه 5 ام تاریخ رو کسب میکنه.

        شوماخر-فانیخو-سنا-پراست و حتی همین فتل از همیلتون بهترن اگه در جایگاه او بودند و ماشین اون رو داشتند چه بسا بهتر هم عمل میکردن.

        در اینده حتما مکس ورشتپن هم از او جلو میزنه در مهارت.
        شاید حتی لکلرک و راسل هم بهتر از او بشن.

        تحلیل عملکرد شوماخر رو با اتوموبیل ضعیف تر قبلا در پست های قبلی انجام دادم.

        سنا هم که مهارتش بر همه واضح بود.
        پراست هم که 3 سال با سنا میجنگید و 1 سال هم برنده شد توی ماشین برابر و همینکه سال های دیگه هم اختلاف کمی داشتن.

        حالا فانیخو که نصف مسابقه هایی که داده رو برنده شده و در هر بخشی آمار درصدیش بالاتر از همست.

        میمونه فتل که اونم 4 تا قهرمانی با ماشین ردبولی داشت که با اینکه ماشین برتر بود ولی 2 رقیب در مکلارن و 2 رقیب در فراری و 1 همتیمی داشت که همتیمیش ماشین برابر و بهترین ماشین رو داشت.
        اون 4 رقیبشم ماشیناشون یخورده ضعیف تر بود.

        مارک وبر هم از بوتاس بهتر بود.

        ولی با اینحال 4 سال فتل قهرمان جهان شد زمانی که همیلتون 1 قهرمانی داشت تازه 2 سال هم کوچکتر بود.

        اما همیلتون چی؟
        1 قهرمانی با ماشین برتر در سال 2008 و
        6 قهرمانی با ماشین بی رقیب در مرسدس که تازه 1 سالش رو هم باخت به همتیمیش.

        ولی فتل تا زمانی که ماشین برتر رو داشت هیچوقت از هیچکس شکست نخورد.

        سال های 2009 تا 2014 هیملتون کجا بود؟

        چرا توی رده های 4 و 5 و 6 دور میزد؟

        کسی که بهترین راننده ی تاریخه باید حداقل 1 قهرمانی بدون ماشین برتر در کارنامش باشه و به همتیمی هاش هم نبازه.

        شوماخر 2 قهرمانی بدون ماشین برتر توی بنتون فورد داشت.
        و از سال 1992 تا 2006 یعنی 15 فصل به هیچکدوم از همیتیمی هاش نباخت.

        سباستین فتل-فرناندو آلونسو-جنسون باتن-نیکو رزبرگ

        همشون بهترین ها بودن 3 تاشون همتیمی همیلتون و فتل هم که 2 سال سال های 2017 و 2018 سر قهرمانی با همیلتون میجنگید.
        آلونسو 1 سال همتیمی بود مساوی شدن.
        باتن و رزبرگ هر کدوم 1 سال همیلتون رو به عنوان همتیمی شکست دادن.

        هر 4 راننده که 3 تاشون همتیمی و 2 تاشون یعنی فتل و رزبرگ سر قهرمانی با همیلتون میجنگیدن و جز بهترین های تاریخ بودن.

        هر 4 نفر گفتن شوماخر بهتره اونوقت تو میگی همیلتون بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        سباستین فتل:با وجود رکورد های همیلتون ولی همچنان شوماخر رو بهترین راننده تاریخ میدونم.

        فرناندو آلونسو:شوماخر هیچوقت به همتیمی هاش نباخت ولی همیلتون 2 بار شکست خورده.

        جنسون باتن:همیلتون کم نظیره شوماخر بی نظیر.

        نیکو رزبرگ:با اینکه همیلتون به رکورد شوماخر رسیده ولی کامل ترین راننده تاریخ شوماخر هست.

        همیلتون هیچوقت بهترین راننده تاریخ نبوده-نیست و نخواهد بود.
        نه برای اینکه ممکنه در آینده یکی بهتر از اون باشه.
        بلکه برای اینکه در گذشته حداقل 1 راننده به نام مایکل شوماخر بهتر از اون بوده.

        پس هیچوقت همیلتون بهترین راننده تاریخ نیست.

      • محمد جواد سلیمانی

        3

        0

        دوست عزیز فتل جز ضرر چه بلایی در فراری سرش اومد ؟
        بنظرم متنت برعکس بود خیلی به دل مینشست

    • AM PHD

      6

      2

      به خاطر کامنت های چنین افرادیه که من دیگ (تا ممدو درخواست ترجمه نده :)) )کامنت نمیذارم

      • مَمَّدو

        6

        1

        واااایییی دکتر! این حرفت لطف خیلی بزرگی بود. شرمنده فرمودین. و امروز دوتا چیز خیلی قشنگ دیدم. یکی همین کامنت شما و دیگری لحن و ادبیات آقا آرشا و مهدی و سعیدرضا و اسماعیل۵ و پارسا و زِدسباستین،
        آقا ارسطو که معرف حضورتون هست؟ اینجوری به کامنتشون نگاه نکنین. آقا ارسطو گمون کنم سن و سالی دارن و حس شوخ طبعی فوق العاده و ازاین کامنتها میذارن یه جوی راه میندازن و کلی کامنت زیرش. و اینکه امروز پاسخ های این دوستان طرفدار سب اینقدر متین و طنز و بدون توهین و همراه با آمار منطقی هست، فکر کنم خود ارسطو هم لذت برد.

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      6

      0

      درود بر دوستان سایت
      متاسفانه فرناندو الونسو امروز پنج شنبه در سوئیس حین دوچرخه سواری دچار سانحه شد و منتظر چکاپ پزشکی در روز جمعه هست که مدیران تیم الپین رو به شدت نگران کرده .
      البته طبق خبر سایت اف 1 حال عمومی فرناندو خوب هست .
      با ارزوی سلامتی برای فرناندو الونسو

      • مَمَّدو

        6

        0

        این بزرگان (خیلی معذرت میخوام) نمیتونن بِتَمَرگَن یه جا! یا باید تو اسکی ضربه مغزی بشن یا پا بشکونن تو دوچرخه و فاتحه رقابت رو بخونن؟! مشکلشون چیه؟ رولزرویسشون میخ داره؟! 😤😔😔

    • Shumi1

      3

      0

      انتقاد:اوضاع فنی سایت واقعا خوب نیست،مخصوصا با گوشی

      • مَمَّدو

        1

        0

        احتمالا گوشیت رو بچرخون ۹۰ درجه!

    • Engineer

      2

      1

      فکر میکنم که اگه ماشینشون خوب باشه.

      لکلرک میتونه 3 ام یا 4 ام تموم کنه.

      یعنی یا بعد 2 تا مرسدس ها.
      یا بعد 2 تا مرسدس ها و مکس ورشتپن.

      و ماشین خوب باشه واقعا توانایی بردن پرز و ساینز رو داره.

      و نکته دیگه اینه که اگه ماشین خوب باشه شاهد رقابت ساینز با مرسدس ها و ردبول ها هم هستیم.

  2. a Ferrari lover

    7

    0

    هعی پیشتاز میانه جدول هعی بابا هعی
    حالا خدا کنه یه پاوریونیت خوب داشته باشن لکلرک و ساینز بتونن چندتا سکو بگیرن

    • Hamoon

      4

      0

      میگیرن داداش

    • Pouria

      6

      0

      این دوستان که دارن میگن فتل باید اعدام شه فراری رو به گند کشید باشه حالا ببینیم امسال کارلوس و چارلز چه کار میکنن ؟ 😑

      • Miladangler

        1

        0

        Pouria
        مگه اونا شوخی نمیکردن ؟ یا تیکه به ارسبوق نبود؟

      • MOHAMMADHOSSEIN

        1

        0

        این حرفت رو یادت بمونه چون میخوام بهت برگردونم یه روز

    • Shumi1

      3

      0

      دوستان خبر الونسو رو شندیدید اوضاعش خیلی خوب نیس

    • تاوریس

      1

      0

      هیچ وقت فکرشم نمیکردم فراری به این روز بیوفته
      این همه مانور بدی رو ماشین 2020 و اخرشم این بشی هیچ بعید نیس که برا 2021 هدفت سومی باشه و یهو قهرمان بشی😂

  3. محمد یاسین

    8

    2

    فراری امسال از چند ناحیه مشکل داشت ، نه فقط از یک ناحیه موتور بلکه از چند ناحیه انجین فراری پارسال ( 2019) اگر قدرتی بیشتر از مرسدس نداشت قدرتش کمتر هم نبود چون فراری تو مستقیمی یک هیولا بالقوه بود و در این هیچ شک و شبهه ای نیست ، مشکلات دیگه این ها بودند . مشکل تاخیر در گشتاور ارسالی موتور و بالمال تاخیر شتاب گیری موتور امسال؛ دقت کنید برای اینکه یک خودرو بتونه در هر پیستی بهترین عملکرد خودش رو داشته باشه ابتدا نیاز داره که از همه جهات در بهترین شرایط خودش باشه. فراری در حال حاضر اینگونه نیست. موتور تیم فراری مشخصا نسبت به سال گذشته کاهش قدرت داشته اما این بدین معنا نیست که فراری فقط موتورش ایراد داره و تمام. به عنوان مثال همین پیست اتریش که مسابقه اول فصل در اون بود و بهترین نتیجه فراری ( دومی شارلز ) در اون رقم خورد رو در نظر بگیریم. بیشتر ترکیبی از مستقیمی ها و پیچ های سرعت بالا و نرمال هستش . پس انچه که نیازه انجام بشه ایجاد یک تعادل مناسب بین سرعت در مستقیمی و سرعت در پیچ ها هستش که به شاسی خودرو مربوط میشه. اگر سرعت فراری و آلفارومئو رو مقایسه کنیم و صحبت های بینوتو و رانندگان رو مدنظر قرار بدیم متوجه میشیم که فراری نسبت به سال گذشته داون فورس به خودرو اضافه کرده و چون به دلیل شرایط فعلی موجود با توجه به دنیا گیری کرونا ویروس اولین مسابقه فصل از اتریش شروع شده و شرایط تست نبوده٫ فراری نتونسته ستاپ مناسب برای ایجاد تعادل بین موتور و شاسی رو ایجاد کنه و نتیجش این بوده که درگ بیش از حد خودرو به سرعت خودرو در مستقیمی ها آسیب رسونده. علاوه بر این مسئله٫ خودرو در شرایط مناسب روندن نبوده مخصوصا برای سباستین فتل. پس نه تنها موتور تیم ایراد داره بلکه شاسی و آیرودینامیک خودرو هم به مشکلاتشون اضافه میشه. قبلا بارها گفته شده که درگ خودروی سال گذشته فراری کم بود یعنی مشخصا ما همگی میدانیم که سال گذشته مشکل داون فورس داشتن و موتور در شرایط خوبی بود و به همین دلیل سرعت بالایی داشتن. اما این فصل مشکل موتور هم به مشکلاتشون اضافه شده. خب این بود تحلیل ما دوستان اگه تحلیل دیگه ای دارن ممنون میشیم ما رو هم شریک کنند

    • Mr.Abed

      5

      2

      “چون فراری تو مستقیمی یک هیولا بالقوه بود و در این هیچ شک و شبهه ای نیست ”

      اتفاقا و دقیقا تمام شک و شبهه تیمها در همین مورد بود اون سال.

      • danialhatami

        8

        0

        مسابقات 2019 رو نگاه کن ببین فاصله های ک فراری تو کفی ایجاد می کرد خیلی زیاد بود و حتی بعضی وخت همیلتون تو بیسیم اعلام می کرد ک تمام قدرت اینجین ازاده؟؟
        فصل 2018 و 2019 ماشین های پشت سر با وجود drs نمی تونستن فاصلشونو خیلی کم کنن

    • مَمَّدو

      11

      5

      تحلیل خوبی بود. به نظر من مهمترین دلیل ضعف فراری در سال گذشته ، عدم مدیر-یت مناسب راننده ها بود. به دو نکته زیر توجه کن :
      1- مهمترین کسی که میتونه بین عملکرد موتور و شاسی و سیستم تعلیق و آیرودینامیک هماهنگی به وجود بیاره (مثلا شاسی و تعلیق رو جوری تنظیم کنه که در خروجی پیچ بتونه زودتر پدال گاز رو تا ته فشار بده) و یا تنظیم دانفورس رو با تنظیم ترمز جوری هماهنگ کنه که در ورودی پیچ بتونه تا آخرین لحظه گاز بده و شاسی و رو جوری تعریف کنه که برای هر پیست بتونه بهترین ریسینگ لاین رو انتخاب و کوتاه ترین زمان رو ثبت کنه “””خود راننده هست””” .این چیزی بود که بینیتو متوجهش نشد و با بی تدبیری روحیه سب رو خراب کرد و تمام این مسئو-لیت های خفن که گفتم رو انداخت گردن چالز بسیار کم تجربه که اصلا هم مثل سب سابقه فنی کاری و گاراژ بازی نداشت و در نتیجه معجونی از تنظیمان ضد و نقیض در اومد که دیدیم.
      2- بهترین شخصی که بتونه (غیر از ست آپ که هماهنگی بین اجزاست) هر جزء رو طوری تفهیم اتهام کنه که مهندسین به درستی در مسیر صحیحِ تقویت اون اجزا قرار بگیرن، باز هم راننده است. راننده میتونه این گِرا رو به تیم مهندسی بده که الآن وقتشه رو شاسی زوم کنیم یا آیرو یا موتور (به خصوص که سقف بودجه از سال بعد مشخص میشه و این مسئو-لیت هنوز پر رنگ تر میشه) باز هم راننده هست که در این مورد هم همون بی تدبیری بینتو کار دستش داد و علی رغم اصرار سب بر نقطه ضعف فراری (که برخلاف گفته بینتو که مدعی بود ضعف فراری در موتوره) که میگفت شاسی ضعیفه (موردی که خودت هم بهش اشاره میکنی) بینتو نخواست رو شاسی سرمایه گذاری کنه و نتیجش خودرویی بسیار نا هماهنگ و بدرد نخور بود که خیلی ضد و نقیض میشد.

      • SUPER FAST 16

        10

        2

        ممدو جان ،یهو خودت رو راحت کن بگو چند تا مکانیک بزارن و راننده ها حرف اول و آخرو بزنن.
        همینه که همش میگم هیچ کمیتی حتما ضامن کیفیت خوب نیست،(شما و چند تا از دوستان دیگه برای سندیت(اعتبار دادن) زدن به حرف هاشون بیشتر از جمله از سال ۲۰۰۰ دارم اف ۱ میبینم استفاده میکنین.)
        اگه راننده این همه تاثیر داشت آلفا با داشتن کیمی با تجربه و نداشتن مدیر بی تدبیری مثل بینوتو پیشرفتش کجا بوده؟؟؟؟
        یا هاس که دوتا راننده با تجربه داشت.؟؟
        من خودم ادعای فضل نمیکنم ولی اینو میدونم به این سادگی یا نیست که ما با چند خط بتونیم دلیل کند یا سریع شدن شون رو توضیح بدیم.

      • مَمَّدو

        7

        2

        نه بابا. اینجور هم که برداشت کردی نگفتم. من گفتم به نظرم مهمترین دلیل …. نه تنها دلیل! خیلی فرق هست بین این دوتا. به نظرم مهمترین دلیل افت فراری عدم اعتماد به نظرات راننده ای بود که میتونست مکانیک هرو در مسیر درست هدایت کنه. عوضش دادن چارلز کم تجربه بهشون خط بده و نتیجه شد همون.

      • danialhatami

        10

        1

        SUPER FAST 16عزیز من اصلا f1رو ندیدم ولی کسی ک بیاد و اون کلیپ بالا رو ببینه می فهمه مشکل فراری کجاس
        گاراژ فراری باید بهتر بشه من خودم فن فراریم ولی واقعا ترس من از راننده نیست بلکه از گاراژ هستش

      • armin

        4

        0

        خيلي عالي تحليل كرديد👏👏

      • SUPER FAST 16

        5

        1

        اقا دانیال منم فن فراری هستم چه شارل باشه چه سب چه کارلوس .
        ولی جوری که من متوجه شدم فراری باور داره که در مسیر اشتباه توسعه بودن و مدیرانش از توضیحات بینوتو و دستیارانش قانع شدن که این فرصت به ظاهر بلند مدت رو بهشون دادن.که مسیر، به نظرشون بهتری رو در پیش بگیرن.
        و تمام حرفم اینه با گذشت چند سال دیگه میشه به تیم بینوتو امتیاز داد.
        شما همین ماشین ۲۰۲۰ رو فرض کن اگر موتور ۲۰۱۹ رو رو خودش داشت (کاری به قانونی بودنش یا تقلبی بودنش نداشته باشیم)با بهبود عملکرد تو پیست های پر پیچ و خم نمیتونست عملکرد بهتری داشته باشه نسبت به ۲۰۱۹؟؟؟

      • SUPER FAST 16

        7

        2

        ممدو جان .منم میگم این دلایلی که شما آوردین جزو بی اهمیت ترین دلایل هستن.البته برداشت بد نکن نظر من نسبت به نظر شماست.
        خیلی دلایل محکم تری وجود داره به نظرم.
        امروزم خیلی پر چونگی کردم دوستان واقعا اطلاعات خوبی میزان،از همشون ممنونم .دستشون درد نکنه.من فقط به عشق بخش نظرات میام تو 😂😂

      • مَمَّدو

        6

        3

        مرسی سوپر فست 😉😄
        ولی من کماکان اصرار دارم که نقش راننده خیلی پررنگ تر از مهندسهاست. (شاید به همین دلیله که دستمزدشون هم بیشتره). فراری بیش هز بیست سال همه جور مهندسی زد تا قهرمان بشه ولی نشد تا اینکه یه راننده عالی به تیمشون اومد و اون سنگ آخر بنا رو گذاشت. ردبول در زمان سب همین ترکیب رو داشت ولی الآن که سب رو نداره، با وجود سرعت بالای مکس ولی انگار اون فوت کوزه گری رو کم داره. به قول اون پیشکسوت اف۱ که شاید مکس، مهندسین رو در مسیر اشتباه هدایت میکنه و اون دید فنی لازم رو نداره.

      • @sebvr

        5

        2

        کاملا موافقم ممدو

      • 77Ali

        3

        0

        ممدو دیگه بحثا رو قاطی نکن دیگه راننده به هزار و یک دلیل دستمزدش بیشتره راننده ۲ نفره مهندسای تیم و مکانیکا چند نفرن ؟ این حالا دلیل کم اهمیتشه دلیل پر اهمیتش اینه که کی تو تصویره؟ کی ۱:۳۰ مسابقه میبینیش مهندس یا راننده ؟ تو دنیا امروزی پول یعنی تو تلویزیون بودن و دلیل حقوق بالا راننده ها همینه مثل دلیل حقوق بالا فوتبالیستااا خلاصه اینکه حقوق به مسائل تجاری بر میگرده ،
        اما در مورد راننده که گفتی تاثییر داره بله موافقم به نظرم اگه سب تخریب نمیشد فراری میتونست تو طول فصل نتایج بسیار بسیار پایدار تری بگیره و حتی شاید سوم شه ولی بازم ضعف موتور مشهوده دیگه چطور نمیبینی ماشینی که از ۲۰۱۹ کندتر شده 😐
        ولی بله اگه رفتار و نگرش درستی بود برای سب هم برای توسعه طول فصل فراری بهتر بود هم نتیجه گیری اما اول فصل و اوونم نقص تو انجین هیییییچ ربطی به راننده نداره خدایی شما نگاه کن هر کی از فراری انیجین گرفته تو ناکجا بوده
        در اخر ممدو حس میکنم اصرارت به استعداد معمولی بودن لکلرک داره رو منطقت تاثیر میزاره 😉😂

      • مَمَّدو

        1

        0

        خیلی خوب گفتی ali77 . نظرت رو کاملا قبول دارم. و منتظرم ببینم (فکر کنم سَرِش با ایمان شرط بستم؟!) که لکلرک معمولی از آب در میاد یا نه؟!!

      • محمددانیال

        0

        0

        اون شاسی وبدنه برای موتور2019بود وطبیعتا چون اون موتور ازدور خارج شد دیگه تعادل بهم خورد ونتیجه همین شد که دیدیم طبیعتا اگه اون موتورمیتونست مجوز بگیره به احتمال زیاد فراری مرسدسو به چالش میکشید وچه بسا قهرمان میشد

    • Arastoo

      1

      13

      بزرگ‌ترین اشتباه فراری سرمایه گذرای رو راننده تموم شده بود والسلام

      • مَمَّدو

        9

        1

        واقعا به حرفی که میزنی باور داری یا فقط طرفدار متعصب فراری هستی؟
        راننده تموم شده؟! تقریبا بلافاصله بعد از چهارمین قهرمانی جهان و به خاطر اختلافات داخلی ردبول که از موتور رنو ناراضی بودن، فراری تونست عملا سب رو در اوجش از ردبول “بدزده”. چه جوری میگی تموم شده؟ چی دیدی که ما ندیدیم؟

      • blackferrari

        7

        0

        سرمایه گذاری کرد که سب فرار کرد از فراری

      • Arastoo

        0

        13

        فتل یه مهره سوخته بود
        بهتر بود به امثال مسا و آلونسو … بیشتر بها بدن تا یه راننده متوسطی رو جذب کنن

      • danialhatami

        4

        0

        سرمایه گزاری نمی دونم چرا خندم می گیره
        1اگه سرمایه گذاری میکردن چرا اول فصل انگیزشو از بینبردن و جایگزینشو اعلام کرد
        2چرا از روند توسعه کنار گذاشته شد
        بگید ماهم بدونیم ک سرمایه گزاری رویه چی بوده /؟؟؟؟ ARASTOO

      • 🏁Parsa16

        7

        0

        سب متوسطه؟

        😂😂😂😂😂
        جوک باحالی گفتی

      • RADU

        7

        0

        هی ما میخواییم چیزی نگیم نمیشه 😞

      • amir1299

        7

        1

        فتل فصل اولش تو فراری تا مسابقه مکزیک امتیازش بالاتر از روزبرگ بود اگه تو مکزیک تو استارت تصادف نمی کرد شاید با رتبه دوم فصل تموم می کرد تنها راننده ای که تو این چند سال مرسدس به چالش کشید فتل بود

      • saman.5

        4

        0

        ارسطو پیشنهاد می کنم پارکتو عوض کنی

      • لکلرک

        3

        0

        ارسطو
        فتل ارث باباتو خورده فقط میای ترول کنی
        فتل راننده قوی هست و باید قبول کنی
        و به نظرم همیلتون اصلا راننده نیست چرا؟
        چون تا حالا تو تیم بد بوده ؟ اگه توی تیم بدی بوده بهم بگید
        منو آگاه بسازید

      • لکلرک

        3

        0

        تصحیح میکنم راننده هست منتها بهترین راننده نیست

      • Saeedreza

        1

        0

        با این مطالبی که اینجا میگین
        به شخصه من خیلی نگرانتم
        یه تست کرونا بده خدا نکرده یه موقع مریض نشده باشین
        انشالله سلامتی

    • Kenzo

      6

      2

      فراری مشکلش این بود ک تو زمستان
      فکر میکردم همون قدرت موتور قبلا رو دارن
      پس بدون توجه به درگ فقط به دونفورس اضافه میکردن
      موتور اگر تغییر نمی‌کرد فراری قهرمان بود
      بدون شک
      میومدن ماشینو با دونفورس بالا تنظیم می‌کردن با اون موتور هیولا تو مستقیما هم مشکلی نداشتن
      نصف مسابقات رو میبردن
      ولی امسال چون قدرت موتورشون به فنا رفت مجبور بودن کل مسابقات رو با تنظیمات دونفورس پایین تر مسابقه بدن چون موتورشون ضعیف بود
      این از مشکلشون
      خب ولی فراری به نفوذ مرسدس تو فیا باخت و به ضعیف بودن ساختار سازمانی و تیمیشون
      هرچند اگر یه تیم رو روند پیروزی قرار بگیره کم کم ساختارشم قوی تر میشه
      ×بهترین انجین ساز دنیا بدون شک فراریه فصل بعد موتورشون از رنو و هوندا قوی تره
      با قانون فریز کردن انجینا از ۲۰۲۲ هم موافقت کردن!
      اوضاعشون اوکیه
      پیش‌بینی ام از فصل بعد اینه ک مک‌لارن با انجین مرسدس با ردبول رقابت کنه و فراری هم مشکلاتش برطرف بشه و این سه تیم با هم سر رتبه دوم بجنگن

  4. danialhatami

    5

    1

    فراری واقعا دچار اشتباهات بدی شده بود برای 2020 و همین باعث شد ک خروجی کارشون افتضاح بشه
    برای مثال تو ثانیه 45 اشاره شد ک فراری ماشینی با درگ بالا و اینجین ضعیف تر از 2019 اراعه کرد قطعا وقتی درگ ماشین هر چی بالا تر بره روی سرعت و شتاب ماشین تاثیر می زاره حالا چ چیزی باعث شده ک درگ ماشین بالا بره خب یکی از این دلایل طراحی بد سیستم خنک کننده بود ک باعث افزایش زیاد درگ ماشین می شد توی دقیقه3به این موضوع اشاره شده اما تویه پست های ک نیاز ب قدرت بالای اینجین نبود فراری نتیجه خوبی می گرفت و این یعنی از لحاظ ایرو دینامیکی توی فصل در حال پیشرفتن
    اما مشکلات فراری همون پیادار نبود عقب خودرو ک فتل سر این موضوع خیلی حرص خورد درگ زیاد و اینجین ضعیف تنها نمونه از مشکلات فراری بود

    • مَمَّدو

      3

      1

      فکرش رو بکن که وقتی بحث استفاده از صدم ثانیه ها پیش میاد، چقدر مسا-ئل در هم تنیده میشن! یه موتوری که نیاز بیشتری به خنک کنندگی داشته باشه به معنی موتوریه که کا-نال های خنک کننده بیشتری در اطرافش تنیده شدن (منظورم خود رادیاتور نیست بلکه لوله کشی ها و حفره های خنک کننده هست) در نتیجه موتور به اص-طلاح چاق و چله میشه و دست طر-اح رو در بیرون خودرو برای رسوندن جریان هوای تمیز به سمت بال عقب و دیفیوزر میبنده و در نتیجه خودرو یا دانفورس از دست میده و یا مجبوره سرعت رو برای بدست آوردن دانفورس فدا کنه. از طرف دیگه موتور چاق و چله تر باعث بالاتر رفتن مرکز ثقل میشه و دینامیک رو خراب میکنه و البته وزن بیشتر مایع خنک کننده و پمپ های سنگین تر رو هم در نظر داشته باشین. همه اینهارو جمع کنین با بدنه ای متورم تر و باد کرده تر (چون رادیاتور های بزرگتر داره) که جریان های آشفته بیشتری تولید میکنه و… همه اینها فقط تق-صیر توربویی هست که خنک کاریش سخته!!!

      • danialhatami

        2

        1

        دقیقا نکته خیلی دقیقی بود

    • amir1299

      1

      2

      من فکر می کنم کرونا برنامه ریزی فراری خراب کرد شاید اگه کرونا نبودنیم فصل دوم مسابقات فراری عملکرد بهتری داشت. مسابقات آخر هم عملکرد ماشین فراری داشت بهتر میشد

  5. danialhatami

    6

    0

    در مورد اینجین موتور مرسدس ک چرا توربو از کمپرسور فاصله داره و با یک شافت بلند ب هم وصلا باید گفت توربو اگه خیلی گرم بشه دیگه عملکرد خوب و مناسبشو از دست می ده و روی بلکو ها گرمای زیادی ایجاد می شه و گرما کمپرسور هم هستش پس توربو رو با یک فاصله کنار خروجی اگزوز گذاشتن و با یک شافت ب هم وصلش کردن ک ب نظرم ایده جالبی بود
    شاید فراری هم توی بخش توربو مشکل داره و سیستم خنک کننده ک باعث دون فورس زیاد شد بازم نتونسته اوه خنک کنه و ب دمای مطلوب برسونه و داغ شدن زیاد توربو اسیب خودشو ب ایجین فراری رسونده
    فراری برای2020 قطعا طراحی جدیدی انجام خواهد داد

    • مَمَّدو

      3

      0

      آره کاملا درسته. کمپرسور ها نیاز شدیدی دارن که پوسته و کانالشون خنک باشه وگرنه راندمانشون کم میشه و هوا رو خوب فشرده نمیکنن. واسه همین دور کردنشون از مسیر اگزوز و گازهای داغ خیلی خوبه. اما بلند تر شدن شفت باعث مصرف انرژی بیشتری و هدر رفت اون میشه که با تکنیک هایی باید از هدر رفتنش جلوگیری کرد و بازیافت انرژی انجام داد.در مورد توربو هم مسئله خیلی پیچیده است. توربین های گریز از مرکز برخلاف ظاهر ساده و بدون متعلقاتشون، پیچیدگی زیادی در عملکرد دارن. پره های یک توربین برای اینکه بیشترین انرژی رو از جریان پرسرعت گازهای داغ جذب کنه و در ضمن کمترین مقاومت هوا رو در مسیر جریان گاز خروجی داشته باشه، حتی بیشتر از خود خودرو نیاز به تناسب بین دانفورس و درگ داره! . مثلا با افزایش دمای پره های توربین، غلظت و سیالیت جریان هوا به اندازه زیادی تغییر میکنه (خواص فیزیکی و مکانیکی هوا نسبت به تغییرات دما خیلی خیلی حساسه) و در اینجا مسئله جدا شدن جریان هوا از سطح پره به وجود میاد که به جریان آشفته مشهوره. یعنی جریان هوا و مولکول های هوا اصلا به پره توربین نمیچسبند که بخوان انرژی شون رو به توربین منقل کرده و تولید نیرو کنن (پره واسه خودش در یک فضای خلاء نسبی میچرخه و جریان هوا از اطرافش فرار میکنه).

    • مَمَّدو

      5

      0

      آره کاملا درسته. کمپرسور ها نیاز شدیدی دارن که پوسته و کا-نالشون خنک باشه وگرنه راندمانشون کم میشه و هوا رو خوب فشرده نمیکنن. واسه همین دور کردنشون از مسیر اگزوز و گازهای داغ خیلی خوبه. اما بلند تر شدن شفت باعث مصرف انرژی بیشتر و هدر رفت اون میشه که با تک-نیک هایی باید از هدر رفتنش جلوگیری کرد و بازیافت انرژی انجام داد.در مورد توربو هم مس-ئله خیلی پیچیده است. توربین های گریز از مرکز برخلاف ظاهر ساده و بدون متعلقاتشون، پیچیدگی زیادی در عمل-کرد دارن. پره های یک توربین برای اینکه بیشترین انرژی رو از جریان پرسرعت گازهای داغ جذب کنه و در ضمن کمترین مقا-ومت هوا رو در مسیر جریان گاز خروجی داشته باشه، حتی بیشتر از خود خودرو نیاز به تناسب بین دانفورس و درگ داره! . مثلا با افزایش دمای پره های توربین، غلظت و سیالیت جریان هوا به اندازه زیادی تغییر میکنه (خو-اص فیز-یکی و مکا-نیکی هوا نسبت به تغییرات دما خیلی خیلی حسا-سه) و در اینجا مس-ئله جدا شدن جریان هوا از سطح پره به وجود میاد که به جریان آشفته مشهوره. یعنی جریان هوا و مولکول های هوا اصلا به پره توربین نمیچسبند که بخوان انرژی شون رو به توربین منتقل کرده و تولید نیرو کنن (پره واسه خودش در یک فضای خلاء نسبی میچرخه و جریان هوا از اطرافش فرار میکنه).

    • @sebvr

      3

      1

      خنک کنندگی یکی از مشکلات فراری ۲۰۱۹ بودش… همه‌چیز فراری این فصل فاجعه بود … عملکرد وتل… مدیریت بینوتو … پاوریونیت ماشین…پیت استاپ های فاجعه … نقص فنی مکرر ماشین وتل موقع ریس … کمه ..؟! بازم بگم؟! فقط که پاوریونیت نبود…! خیلی چیز ها مشکل داشت که ریشه ی اصلیش برمیگرده به مدیریت..!!

  6. مهیار دلجو

    7

    1

    حالا بحث اینا شد یه توضیحه هم راجب دی آر اس و اینا بدم
    سبقت گیری و دی آر اس یکی از مهمترین بخش های رقابت اصلی هر گرند پری محسوب می شود.

    طرفداری- شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که دی آر اس به چه چیزی گفته می شود و در کجا کارایی دارد؟ از آن جایی که تنها یک راننده می تواند در خط اول استارت دور اصلی قرار بگیرد و باقی راننده ها هم می خواهند روی سکو قرار بگیرند، سبقت گیری از حیاتی ترین اقدامات دور اصلی گرند پری محسوب می شود. به صورت ساده سبقت یعنی گذشتن از خودروی جلویی و کسب مقام او، اما این کار در فرمول یک با ابزار و ویژگی های منحصر به فردی انجام می شود.

    سبقت گیری می تواند در ابتدای رقابت و پیچ 1 صورت گیرد یا در ادامه و مسیرهای مستقیم پیست. شاید شنیده باشید خودروها از گاراژ نیز سبقت می گیرند (که به معنی تصاحب مقام رقیب به وسیله گاراژ بهتر است)، این کاملا به استراتژی تایر تیم باز می گردد. اکثر مردم تصور می کنند سبقت گیری در فرمول یک فقط گذشتن از خودروی روبه رویی است.

    این گونه سبقت گیری به اختلاف سرعت دو خودرو بستگی دارد؛ خودروی پشتی سرعت بیشتری داشته و از رقیبش عبور می کند. هرچه اختلاف سرعت بیشتر باشد، سبقت گیری آسان تر خواهد بود، از آن جایی که تمام خودروهای فرمول یک از لحاظ قدرت تقریبا با هم برابر هستند، نمی توان توقع سبقت گیری مانند خودروهای جاده ای را در اتوبان ها داشت. به همین دلیل در فرمول یک برای سبقت گیری به ابزار و توانایی  های بیشتری نیاز است.

    برای سهولت در سبقت گیری خودروهای فرمول یک از یک تکنولوژی خاص روی باله عقب بهره می گیرند، دی آر اس سیستم کاهش درگ. دی آر اس طوری طراحی شده است که خودروی عقبی با فاصله یک ثانیه یا کمتر از رقیبش می تواند از آن استفاده کند، در این پروسه زاویه فلپ باله عقب تغییر می کند و به این وسیله درگ کاهش می یابد که در نهایت یک افزایش سرعت موقت برای خودرو ایجاد می کند.

    این کاهش درگ با باز شدن فلپ انجام شده که در این پروسه جریان هوا بدون مقاومت این فلپ که حالا به صورت افقی در آمده از میان باله عقب عبور می کنند و در نهایت فشاری که باله به چرخ های عقب برای ثبات ری آسفالت وارد می کرده به شدت کاهش می یابد و قدرت چرخ ها بیشتر معطوف افزایش سرعت می شوند تا اینکه به ثبات خودرو کمک کنند. برای اطمینان از اینکه دی آر اس در تمام طول مسیر توسط راننده مورد استفاده قرار نگیرد و سبقت گیری خیلی هم آسان نشود، طول استفاده از این سیستم به دقت کنترل شده و محدود می گردد.

    خارج از محدوده دی آر اس، راننده می تواند از روش های متعددی برای گذشتن از رقیبش استفاده کند. یکی از این روش ها استفاده از “تو” آیرودینامیک جلوی خودرو است، که این امر با قرار گیری در منطقه کم فشار پشت خودروی جلویی، جایی که جریان هوا به مدد مقاومت باله خودروی رقیب به شدت رقیق است و مقاومت کمتری وجود دارد، انجام می شود. در این پروسه به علت کاهش مقاومت هوا که در سرعت های بالای 250 کیلومتر در ساعت مهمترین عامل کاهش سرعت است، سرعت خودرو افزایش میابد و رانندهه قادر خواهد بود به صورت لحظه ای از این جریان رقیق خارج شده و از رقیبش عبور کند. هرچند استفاده از این روش در مسیر های مستقیم کارایی دارد، اما در پیچ ها و مسیر های کم سرعت نمی توان از آن استفاده کرد. در پیچ جریان هوای صادره به خودروی عقب به سرعت کاهش میابد  و دانفورس را نیز کم می کند که در نهایت موجب کاهش گریپ مکانیکی تایر  می شود، در این حالت خودروی پشتی باید لاینش را عوض کند تا به جریان آزاد هوا برسد.

    اگر راننده نتواند در مسیر مستقیم از رقیبش سبقت بگیرد، باید در پیچ و با استفاده از اختلاف زمانی ترمز ، از خودروی جلویی سبقت بگیرد. این حرکت نیازمند توانایی های بسیار بالا است، نه تنها راننده در این پروسه باید از بدترین قسمت پیچ عبور کند بلکه باید زودتر از حریفش ترمز را رها کرده که این امر  ممکن است منجر به تصادف یا خروج وی از پیست گردد. اگر راننده در این پروسه دارای توانایی لازم نباشد یا کوچک ترین اشتباهی مرتکب شود، ممکن است اسپین کند، از پیست خارج شود، با خوردوی حریف برخورد کند یا با دیواره پیست تصادف کند. همانطور که مشخص است گریپ تایر نقشی اساسی در این گونه سبقت گیری بازی می کند و هر راننده ای که تایر تازه تری داشته باشد می تواند برتری بیشتری نسبت به راننده ای که تایر خودرو اش کهنه تر است، داشته باشد.
    خیلی ممنون که توجه کردید 😃🙏

    • مَمَّدو

      6

      0

      خیلی ممنون. باعث شدی با یادآوری خاطرات سبقت در ذهنم، لحظات خوشی رو سپری کنم. من هر سه مدل سبقت (با ترمز، مسیر مستقیم با استفاده از تو یا دی آر اس و نیز مدل گاراژی و آندرکات) همه رو دوست دارم و هرکدوم که اتفاق میفتن لذت میبرم.

  7. arshia

    2

    0

    خسته نباشید ولی این اخبار یکم قدیمیه نه که بخوام ایراد بگیرم نه خیلی توضیحات خوبی بود حتی خودتون هم گفتین که اینا همش روی کاغذه اما اخبار جدید که تو فضای مجازی پخش شده اینه که اینا باز تو بخش عملکرد ضعیف کار کردن و با اینکه پیشرفت داشتن ولی هنوز کند ترین موتور رو دارن و خیلی از محاسباتشون بهم ریخته .
    البته من که امیدوارم همه حرفایی که زدم اشتباه و شایعه باشه ولی خب این چیزیه فعلا پخش شده

  8. danialhatami

    7

    0

    یک ماشین فرمول یک از 80000 قطعه ساخته شده است که اگر با دقت 99.9% سرهم بندی گردند، در هنگام استارت، اتومبیل با 80 مشکل روبرو خواهد شد
    زمانی که راننده ترمز اتومبیل را فشار می دهد، نیروی برابر با نیروی برخورد یک ماشین عادی با یک دیوار آجری با سرعت 300 کیلومتر در ساعت ، بر راننده وارد می شود.
    یک ماشین فرمول می تواند سرعت خود را از 0 به 160 کیلومتر در ساعت و از 160 کیلومتر به صفر تنها در عرض 4 ثانیه برساند
    یک موتور فرمول 1 تنها دارای عمر مفید 2 ساعت می باشد در حالیکه برای اتومبیل های معمولی این عمر مفید 20 سال است.
    یک راننده در طول یک دور مسابقه، در اثر شتاب ثقل، 4 کیلوگرم از وزن خود را از دست می دهد
    در مسابقات شهری، مانند جایزه بزرگ موناکو، Downforce تولید شده توسط اتومبیل به اندازه ایست که می تواند درپوش کانال های فاضلاب (Manhole) ها را از جای خود بلند کند، به همین دلیل قبل از مسابقه آنها را جوش می دهند
    سرویسکار این اتومبیل ها می تواند در عرض 3 ثانیه تایر اتومبیل را عوض کند (تقریبا 8 ثانیه طول می کشد که شما این نکته را مطالعه کنید)
    تایر این اتومبیل ها در طول مسابقه، 0.5 کیلوگرم از وزن خود را از دست می دهد.

    اتومبیل های فرمول 1 یک شاهکار تکنولوژی هستند که تکنولوژی طراحی و ساخت انها با تکنولوژی هواپیما های پهن پیکر برابری می کند یک اتومبیل پیشرفته فرمول 1 در دستان یک راننده ماهر مسافت 100 متر را با سرعت 360 کلیومتر بر ساعت در عرض 1 ثانیه میپیماید در این 1 ثانیه موتور 300 دور می زند 1500 احتراق رخ می دهدپیستونها مسافت 25 متر رامی پیمایند 450 لیتر هوا به داخل موتور مکیده می شود صدو پنجاه ههزار داده از موتور و اتومبیل جمع اوری و پردازش می شود در عرض 1 ثانیه اتومبیل از سکون کامل به سرعت 40 کیلومتر در ساعت می رسد در حالی که فقط 6 متر مسافت را طی کرده استو راننده می تواند با ترمز گیری سرعت اتومبیل را از 310 به 185 کیلومتر بر ساعت کم کند با مقدار انرژی تلف شده در زمان ترمزگیریمی توان یک فیل عظیم الجثهبه طبقه چهارم یک ساختمانپرتاب کرد.

  9. محمد

    2

    0

    𖥑ممنون از تممی گروه موتوراسپورت ایران𖥑

  10. محمد

    2

    0

    𖥑ممنون از تمامی گروه موتوراسپورت ایران𖥑

    • مَمَّدو

      1

      1

      از این که بعد از دو روز هنوز اکانتت نترکید تشکر میکنی؟ خخخخخخخ

  11. armin

    3

    0

    ممنون عالي بود.
    مشكلات فراري ٢٠٢٠ كه مشخص بود.ضعف كلي پاور يونيت،ايرو،شاسي و البته عدم ست اپ مناسب هر دو راننده.اما اگر فصل ٢٠١٧،١٨و ٢٠١٩ رو هم نگاه كنيد فراري تا نيمه سال كاملا ماشين خوبي داشت اما بمرور كه مرسدس و حتي رد بول اپ ديتهاي حديد اوردن فراري عقب تر رفت،يعني سير تكامل فراري تو طوله فصلم ضعيف تر از رقباشه.و در انتها اشتباهات استراتژيك تو طوله مسابقه كه نميدونم تاشي از اموزش كم وغلط يا مساعل پشت پرده تيمه.
    بنابر اين فراري تو همه زمينه ها نياز به تقويت و باز بيني داره.

  12. 🏁Parsa16

    4

    2

    به نظرم جدا از بحث فنی،ترکیب رانندگان فراری همیشه جنجال برانگیزه،در دوران قهرمانی های فراری با شوماخر،راننده دیگر تیم باریکلو بود که راننده درجه یکی نبود،اما از اون موقع تا الان همه ی ترکیب ها دو راننده درجه ۱هستند.از زمان کیمی و ماسا تا زمان سب و کیمی،سب و چارلز،چارلز و کارلوس

  13. امید نورمحمدی

    11

    4

    سب در سال 2015 آمد به فراری. طی فصول 2013 و 2014 فراری در چه وضعیتی بود؟ حتی آلونسو هم نتونست توی فراری قهرمانی بیاره. وقتی کیمی و آلونسو و سب بیشتراز 14 فصل نمیتونن با فراری قهرمان بشن مشکل جای دیگریست.
    سب تنها نایب قهرمان غیر مرسدسی دورا هایبریده. با همین فراری. فراری زورش به سوپر ماشین مرسدس نرسید . وقتی تیم یادش میره شمع روی ماشین بزاره مقصرش راننده است؟! وقتی پیت استاپهای بیشتراز 5 ثانیه ای انجام میشه چطور؟
    نگرانی اتفاقا از گاراژه. لکلرک هرچه داشت گذاشت و تیم هم از 2019 و بخصوص 2020 روش سرمایه گذاری کرد و آینده فراری از نظر رانندگی روی دوش لکلرک افتاده. مصاحبه های مدیریت فراری هنوز جوهرشم خشک نشده! رسما اعلام کرده.
    لکلرک هم قربانی خودخواهی و خودبزرگبینی فراری خواهد شد اگر این رویه اصلاح نشه. فراری طی 3 فصل اخیر فقط داره اشتباه میکنه. توی ساخت ماشین. توی آپدیتها. توی تخلف موتور.
    من معتقدم عدم تمدید با سب برای فراری مثبت بوده و باید اینکارو انجام میدادند ولی چگونه انجام دادنش و کی انجام دادنش و … هم مهمه.
    مرسدس با اینکه میدونست راسل هم با ابر ماشینش میتونست قهرمان بشه و براحتی هم قهرمان بشه ولی همیلتونو برای حداقل 1 فصل دیگه نگه داشت. چرا؟ ثبات و استفاده از تجربه همیلتون برای دوره بعداز تغییر قوانین براشون کلیدی بود. همین 1 فصل میتونه تضمینی برای موفقیتهای آینده تیم باشه.

    • SUPER FAST 16

      2

      2

      فک نکنم وضعیت سب و همیلتون قابل قیاس باشه.
      حالا که خودتون هم اشاره کردین تقاضا دارم برای یک بارم شده نحوه کامل جدایی سب و فراری رو اگر خود شما بر فرض مدیر فراری بودین برنامه ریزی کنین و برامون شرح بدین،و لطفا تمام نتایج بدست اومده رو دست نخورده بزارین.(با اما و اگر که ماشین بهتر رو بهش میدادم و انواع تئوری های دیگه).تنها متغیر تعویض شده شخص بینوتو با شما باشه.فقط در مسئله قطع همکاری با سباستین فتل.خیلی دوست دارم بدونم چه عملکردی میداشتین؟؟؟

      • Reza.MC

        2

        1

        اولین کاری که آقای نور محمدی به جای بینوتو انجام میداد این بود که از دروغگویی درباره عدم توافق در مذاکرات برای فصل 2021 با سب اجتناب می کرد. در حالی که اصلا مذاکراتی در کار نبود.

  14. 🏁Parsa16

    4

    0

    من اصلا منظورم این نبود که تقصیر راننده هاست.منظورم اینه که دو راننده درجه ۱ در یک تیم،باعث حاشیه میشه.حالا چطوری؟اگر تیم یک راننده ی درجه ۱و یک راننده سطح پایین تر داشته باشه،میتونه هرچی بلا هست سر اون سطح پایینه بیاره بدون اینکه جنجالی درست بشه،مثل دوران مایکل شوماخر در فراری،باریکلو اصلا در سطح شوماخر نبود و اگر فراری به مشکل می خورد،باریکلو فدا می شد بدون حاشیه،ولی دو راننده درجه ۱مثل کیمی و فرناندو الونسو به مشکل می خوردند چرا؟چون تیم نمیدوست باید چکار کنه،وقتی به مشکل می خورد، از حجم حاشیه هایی که بعد از مسابقه گریبان گیر تیم می شد،نه میتونست فرناندو رو قربانی کنه و نه کیمی،ما فراری زمان شوماخر میتونست،چرا؟چون دو راننده درجه ۱در تیم نبود و تمام فکر و توجه تیم روی یک نفر بود

    • @sebvr

      2

      4

      تا حدی قبول دارم اگه مستند ویلیامز رو دیده باشید توی سال های اولیه ی اوج ویلیامز اونا دو تا راننده ی درجه ۱ داشتند نایجل منسل و نلسون پیکه هر دو هم داشتن برای قهرمانی میجنگیدند‌گاهی وقتا حتی حاضر بودن برای شکست هم بمیرن و چندین بار هم به خاطر این موضوع از مسابقه خارج شدن..!! البته بعضی مواقع که نایجل خوب نبود نلسون برنده میشد و این نقطه قوت داشتن دو تا راننده ی خوب هستش …!! ((البته قطعا بوتاس یه راننده ی درجه ۱ هست..!!))

    • 🏁Parsa16

      2

      0

      تصحیح
      اما فراری زمان شوماخر میتونست

  15. 🏁Parsa16

    6

    0

    Arastoo عزیز
    من از شما چند سوال دارم،اگر جواب شما منطقی
    بود،حرف شما درست

    اگر لوییس به جای سب زیر این همه فشار بود،همین حرف رو میزدی؟اگر لوییس در فراری بود و سب در مرسدس،باز هم این حرف رو میزدی؟
    سب در این فراری که مشکلاتشو همه میدونن چه کار باید می کرد؟

    • AM PHD

      2

      0

      همیلتون آلمان 2019 بعد از اشتباه دومش که اسپین شد و مهندسش گفت واسه سافت بیا پیت بهش گفت ماشین رو ریتایر کنین و مهندسش منصرفش کرد. اگه 2015 میرفت فراری آخر 2016 بازنشسته میشد احتمالا

  16. @sebvr

    2

    0

    منم یه تحلیلی درباره ی عملکرد فتل توی این فصل و دلایلش مینویسم امیدوارم خوشتون بیاد..:
    سناریو هایی که چرا سباستین نتونست اونجوری که میخواد توان ماشین رو بیرون بکشه خیلی زیاده..!!
    یکی میگه لکلرک خیلی خوب بود ..! یکی میگه وتل افت کرده …! یکی میگه ماشین برابر‌ نبود..و… به نظرم من دلیل اصلی افت فتل توی این فصل شاید سبک رانندگیش بوده ..!!فکر‌کنم دیگه همتون میدونید که برای سباستین سرعت ورود پیچ همه چیزه..!! یعنی اگه اونو از دست بده دیگه سرعتش کاملا اسیب میبینه …!!درسته فراری sf90 کمی فقط کمی از فراری ۲۰۱۹ سرعت وسط پیچ بهتری داشت ولی احساس میکنم اون سرعت ورودی خوب رو به فتل نمیداد…!! از طرفی درباره ی سبک رانندگی چارلز هنوز برای من نقاط ضعف و قدرتش به صورت کامل معلوم نیست..ولی میدونم که خیلی جنگنده هستش ..!! در هر صورت اگه این سناریو که فراری ماشین سباستین رو بدتر از چارلز ساخته اگه ثابت بشه برای طرفداران اسب رام نشدنی دلسرد کننده س … و فقط و فقط امیدوارم هم سب وتل هم فراری به فرم خوبشون برگردن…

  17. iman88

    3

    0

    فریز موتورها از سال 2022 تصویب شد.

  18. AmirAli

    3

    0

    در بهترین حالت بشه ۹۶۰ اسب، که اونم در حد رنو هست…
    فریز ب ضرر فراری هست
    دوستان که f1 بازی می‌کنن، استارت چطوری میزنید(با کیبورد) خیلی سخته….

    • AM PHD

      2

      0

      اصلا با کیبورد نمیشه به آر پی ام بهینه برسی، من با 2018 یکم تلاش کردم بعد دیدم شدنی نیست.
      واسه 2020 دکمه D رو فشار بده و Fuel Mix (البته بهش میگن انجین مود) هم بزار روی 3، بعد گاز رو تا ته فشار بده چون چاره ی دیگه ای نداریم، البته اون ضعف استارت به خاطر نرسیدن به آر پ ام بهینه رو همون دکمه ی over take جبران میکنه

  19. Kamran

    1

    0

    نمی‌دونم اطلاع دارید یا نه اما متاسفانه فرناندو آلونسو در حین دوچرخه سواری تصادف کرده و ظاهرا استخوان فکش شکسته

  20. kellin

    2

    0

    آه فتل من! چقدر بلا سرت آوردن=(

  21. Amir5

    1

    0

    بیاید فتلو اعدام کنید اصلا کرونا کار وتل بود

  22. FJ

    2

    0

    اوج تغییرات فراری این میتونه که باشه مثل فصل ۲۰۱۷ یه ماشینی بسازی که با استعداد رانندش تا هفت مسابقه به پایان میلیمتری در حال رقابت قهرمانی باشه و به یکباره یا به تعیین خط مالزی نرسه و یا تو ژاپن تو دور چهارم بزنه گاراژ .اوج هنر فراری تو این سالها گرفتن قهرمانی ۲۰۱۷ از فتل و دودستی دادنش به همیلتون بود باز یه سری ها میگن همیلتون با فراری قهرمانی نداره .
    باز یه سری ها میگن نبرد همیلتون و فتل تو این سالها برابر بود و همیلتون از سب بهتره .شرایط رو در نظر بگیرید دوستان بعد مقایسه کنید

    • AM PHD

      3

      0

      دقیقا، ارجاعتون میدم به اسپانیا 2017 که همیلتون ازش سبقت گرفت و علنا توی رادیو گفت با ماشین اونا ما شانسی نداریم.
      تازه همین ایمولا 2020 مشکل ورستپن تو کوالی شمع بود که مکانیکا 5 دیقه ای راهش انداختن، 2017 فراری یه شمع نتونست عوض کنه و ریتایر کردن ماشین رو.
      خیلی دوست داشتم مجارستان 2020 که ورستپن قبل مسابقه تصادف کرد برای یکی از فراری ها تکرار میشد، ببینم میتونن ماشینو 15 دیقه ای درست کنن یا نه، هرچند من تقریبا مطمعنم که درست نمیشد و ریتایر میکردن