فرمول یک ایران – به اعتقاد برنی اکلستون، لوییس همیلتون راننده فعلی تیم فرمول یک مرسدس، اگر به فراری بپیوندد به همان گونه‌ای که سباستین فتل در کنار چارلز لکلرک سقوط کرد، سقوط می‌کند.

مدیر پیشین فرمول یک باور دارد که حتی با در نظر گرفتن فصل سخت 2019 برای سباستین فتل، او هنوز یکی از برترین راننده‌های پیست است:

او کمی (از اوج) خودش فاصله گرفته است. برای چه چنین چیزی رخ داده؟ احتمالا به خاطر نوع رفتاری که در داخل تیم با او صورت گرفته است.

او به گونه‌ای راننده شماره یک تیم بود ولی ناگهان یک پسر بی نام و نشانی از یک ناکجایی می‌آید و مسابقه می‌دهد و همه در فراری عاشق او می‌شوند. من خیلی به او (سباستین) نزدیک هستم ولی ما در مورد چنین چیزهایی باهم صحبت نمی‌کنیم.

اما من فکر می‌کنم که پشت پرده، او هرگز چنین حرف‌هایی را نمی‌زند اما شاید کمی به او این حس دست داده است که در حقش ناملایمتی شده است.

لوئیس همیلتون و سباستین فتل - استرالیا 2019

لوییس همیلتون و سباستین فتل – استرالیا 2019

لوییس همیلتون بیش‌ترین حمایت را دارد

اکلستون، سباستین فتل، لوییس همیلتون و مکس ورشتپن را راننده‌های برتر حال حاضر فرمول یک می‌داند ولی همین‌طور بیان کرد که میزان حمایتی که آن‌ها از تیم می‌گیرند، یک مسئله حیاتی است:

تمام این افراد فقط به میزان حمایتی که می‌گیرند خوب هستند. لوییس بیشترین حمایت لازم را دارد. او تمام حمایت مورد نیازش را دارد.

اکلستون باور دارد که اگر همیلتون به فراری برود دیگر آن میزان حمایتی که در مرسدس داشت را در مارانلو نخواهد داشت:

او عادت داشت که کم و بیش در زمینه‌های مختلف اولویت و مسئولیت داشته باشد و من فکر می‌کنم که اگر او با عملکرد فعلی خودش به فراری برود و راننده شماره دو آن‌ها یا همان شماره یک آن‌ها به همین شکل باشد، او (همیلتون) در آنجا زنده نخواهد ماند.

به این خاطر که اگر آن‌ها عاشق لکلرک شوند، این چیزیست که اتفاق می‌افتد و این مسئله باعث می‌شود که آن‌ها همیلتون را دفن کنند.

درباره نویسنده

به موقعش گاز بدیم و به موقعش ترمز بگیریم :)

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

96 دیدگاه

  1. ALO

    11

    5

    رأس تیم فراری فرانسوی هستش به قول اکلستون اینجنت لکلرک هم پسر تاد باشه دیگه جایی واسه وتل تو فراری نیست

  2. BAHRAM

    10

    10

    فکر میکنم لکلرک دوران شوماخر رو در فراری زنده میکنه

    • REZA.M

      11

      9

      به همین خیال باش

  3. Ali seb

    10

    1

    حرفاش کاملا صحیحه عملکرد راننده رابطه مستقیم با حمایت تیمش داره نمونه های زیادی هستن که تیم بعد از عملکرد خوب یه راننده جوون حمایتش از راننده هارو 360 درجه برمیگردونه و همین باعث از بین رفتن اعتماد به نفس اون راننده میشه
    همیلتون.آلونسو 2007
    سب.وبر 2010 تا 2013
    ریکیاردو.سب 2014 و….

    • F1 LOVER

      10

      7

      خوشم اومد از اکلستون تو راننده های برتر اول اسم وتل و اورده

    • ....

      9

      10

      این هم در جواب کارشناس های سایت ک لکلرک رو خیلی پایین فرض میکنن
      نمی‌دونم چی باعث میشه بیایم و این حرفارو بزنیم!
      لکلرک راننده فوق العاده ایه و شک نکنید اگه اتفاق غیر منتظره رخ نده چند بار قهرمان جهان خواهد شد
      در مورد لوییز هم درست میگه اگه همین الان لوییز بره فراری؛شکست بدی خواهد خورد خ

      • REZA.M

        7

        5

        اکلستون توی مصاحبه قبلی گفته بود لکلرک بهترین خودش بود.یعنی از این بهتر نمیتونه باشه.و فتل هم بدترین خودش.یعنی فتل خیلی بهتر میتونست باشه.

      • Ali🦁3

        7

        8

        لوئیس چند وقت پیش که می گفت من حاضرم با این جونا بجنگم منم کامنت گذاشتم (خواهیم دید)حالا شما مرسدس فن ها هم قبول دارین که از لکرلک شکست بدی می خورد چقد تحقیر آمیز هست برای 6دوره قهرمان جهان این حرفا زنده نمی ماند?.
        امین جان تو هم اینقد قهرمان جهان را کوچک نکن که طرفدارشی چرا باید شکست بدی بخوره.؟؟

      • Saeed

        8

        8

        والا اون کارشناسایی ک میگی لکلرک رو خیلی پایین میدونن معمولا لوییس فنایی هستن ک میگن لکلرک هم سطح ولتری بوتاسه??

        وگرن استعداد چارلز لکلرک برای همه فراری فن ها ثابت شده هست

      • ....

        5

        7

        میتونم به اسم بگم کدوم فتل فن ها لکلرک رو یه بچه حساب کردن ک استعداد نداره
        ولی نمیگم نمیخوام حالشون گرفته بشه
        تا همینجا کافیه
        اما در جواب علی:
        نگفتم لکلرک لوییز رو شکست میده
        گفتم اگه الان لوییز بره فراری از لکلرک شکست میخوره
        چرا که تا بخواد خودشو با فراری وفق بده اونم بعد از تاج گذاری که تو مرسدس داشت خیلی خیلی طول می‌کشه

      • ....

        5

        13

        خیلی خیلی طول می‌کشه
        وگرنه لکلرک یا مکس جونت رو بفرستن مرسدس ی طوری نسخشو میپیچه که مثل نیکو خداحافظی کنه
        لوییز شاید با توجه به سن و سالش با استعداد ترین راننده گرید نباشه ولی قطعا قوی ترین راننده قرن جدیده حتی بالاتر از آلونسو دوست داشتنی

      • Mohammad44

        7

        3

        اینو خطاب به رضا مینویسم
        به عنوان یه فن لوییس بعد از اون سب رو از همه بیشتر دوست دارم و دوست ندارم امسال سال بعد به لکلرک ببازه ولی اگه یه درصد با فراهم بودن همه شرایط بهش باخت اون موقع چی می گی؟ شما کیو دیدی که تو حدود 20 سالگی بهترینش باشه؟؟؟؟ یه مثال بزن
        قطعا هر راننده ای تا یه سنی پیشرفت می کنه و از اونجا به بعد نزول

      • Mohammad44

        6

        6

        سعید با اینکه امین جوابت رو داد لازم دونستم بگم برو تو خبر دلاروسا درباره ی کیمی اونجا تک به تک پیدا می کنی کیا شارل رو مورد عنایت قرار دادن
        یا شاید یکم دورتر مثلا خبر همین سایت درباره تعیین خط مونزا و …

      • Ali🦁3

        5

        6

        امین
        تو خیلی باحالی به طور مثال مکس یا لکلرک بیان مرسدس بعدش لوئیس طوری نسخه این دو تا بپیچونه که مثل نیکو فراری بشن این نظرا هم کارشناسای قدیمی فرمول وان هم میزنن ?????
        این بدون که تا وقتی جیمز هست حتی نمیزاره بوتاس که قطعأ از مکس و چالز سریعتر نیست حال لوئیس نگیره تا راحتتر قهرمان شه..لوئیس قویترین راننده قرن چند هست اگر قوی بود دورای اول مجارستان با ماشین قوی مرسدس از مکس رد میشد با لاستیک برابر ترا خدا حرف از قویتر بودن و جسارات اینم در قرن نزن ولی افسوس که هیچ وقت همتیمی نمیشن اینا با هم #33#44#16#

      • AhmadSV5

        9

        4

        Amin:
        اونی که سال آخر هم تیمی بودن لوییز و نیکو نسخه پیچ شده بود لوییز بودااا!

      • Arash

        6

        5

        اگه همین الان لوییز بره فراری شکست بدی خواهد خورد
        ::))))))))))))))))))))))))))
        بعدش امین نه منظورم تا وفق پیدا کنه هست
        شما لازم نیست نسخه کسی رو بپیچونی اول فصل 2019 دیدیم تنظیمات ماشین ولتری برامون بسه
        در ضمن نیکو نرفت یک جوریی فرستادنش بره وگرنه برای نیکو که استعداد نه چندان بالایی هم داشت بدترین اتفاقش نهایتا دوم میشد با اون قول مرسدس

      • ....

        5

        7

        علی۳۳:تو مجارستان ماشین مکس پول زده بود!در مقابل ارجاعات میدم به مونزا ۲۰۱۹ که ببینی مکس حتی با ماشین سریعتر نتونس از پرز سبقت بگیره!آقای استعداد اونجا کجا بود؟؟؟
        در جواب مدافعان نیکو:نیکو خودش هم خوب می‌دونه که فقط از روی شانس تونس لوییز رو شکست بده نیکو فقط و فقط از روی ترس ول‌کرد و رفت ترسید کل ۲۰۱۷ لوییز بیاد مثل برزیل و امارات ۲۰۱۶ که همه توانشو گذاشته بود هم تو ریس هم تو کوالی شکستش بده و آبرویی واسش نمونه
        البته می‌دونم الان میخواید شروع کنید ب اینکه نیکو به فشار بیشتر نیاز نداشت و با دومی ها هم قهرمان جهان میشد!
        ولی ما میگیم نیکو اگه نمی‌ترسید حداقل یک فصل دیگه بعد از قهرمانیش می‌موند و رقابت میکرد اون موقع همه چی مشخص میشد

      • Mohammad44

        3

        9

        در جواب کسایی که می گن نیکو رو فرستادن یعنی یه تیم نبود که نیکو رو استخدام کنه؟ بالاخره قهرمان جهان بوده اون قدر ارزش داشته که یه سری از تیما دست به ترکیبشون بزنند
        در جواب علی اینو بگم که لوییس مثل عشقت کله شق نیست که بزنه بقیه رو سرویس کنه و خودشم به فنا بره. لوییس با درایت کار می کنه اگه می خواست می تونست هم خودش هم مکس رو دی ان اف کنه چون وضعیتش از نظر امتیازی مساعد بود
        اینو یبار دیگه هم گفته بودم ولی یه بار دیگه میگم یعنی خدا رو شکر که لوییس چند تا مسابقه بد داشته که یه عده خودشونو خالی کنن وگرنه هیچی
        اگه بحث اشاره کردن به مسابقات بد باشه اوضاع سب و مکس بدتره

      • Mahmood.ghaedi

        3

        2

        امین جان منظور متن اصلا گرفتی
        دقت کن برادر منظورش اینه ک حمایت اصلی تو فراری واسه لکلرک ن سب
        و فرقی نمیکنه لوییز هم اگه اونجا باشه همین اتفاق میفته

      • Mahmood.ghaedi

        4

        5

        علی 33
        شک نکن لوییز از امسال مکس خیلی خیلی بهتره اصلا تو این شک نکن
        ما فن های مرسدس کجا همچین چیزی قبول داریم
        و دل خوش نباش ک لوییز از مرسدس بره ک بخواد با کسی همتیمی بشه کدوم ادم عاقلی مرسدس ول میکنه بره ردبول یا فراری
        لکلرک ک قرارداد بلند مدت بست مکسم قرارداد بسته اگه قرارداد هم نداشت شک نکن مرسدس یکی مثل راسل تو اب نمک نگه داشته
        و ی چیز دیگه خواهشا راننده ای ک در سال کلا دو تا سه برد میاره با پرافتخارترین راننده حال حاضر فرمول یک مقایسه نکن

      • Mohammad44

        3

        6

        علی برو موناکو 2016 رو ببین مکس چی کار کرده تو بارون
        آخه مسابقات بد لوییس زیاد نیست و حفظ کردنش ساده ولی نه که شیرین کاریای مکس زیاده و حفظ کردنش سخت ما هر دفعه یکیو رو می کنیم تا بریم مرحله ی بعدی ولی علی همیشه میگه آلمان 2019 برزیل 2019 اتریش 2019 و جدیدا مجارستان رو که از بهترین مسابقات لوییسه جز مسابقات بدش به حساب میاره

      • امید نورمحمدی

        4

        4

        شما کلا متنهارو جور دیگه متوجه میشید یا خودتونو اینگونه نشون میدید. صحبت درباره میزان حمایت تیم و رابطه مستقیم آن با عملکرد یک راننده برتره. آقای اکلستون از مکس و سب و لوییس بعنوان رانندگان برتر نام میبره و لکلرک بعنوان کسیکه تیم عاشقشه! و عنوان میکنه که همیلتون امروز هم در فراری با حمایتهای کم یا به اندازه سب هم سقوط میکنه.
        یعنی از نظر اکلستون همیلتون در حال حاضر بهترین راننده جهانه و حتی این بهترین راننده هم با رفتاری مشابه آنچه با سب شد سقوط خواهد کرد.
        اصلا در متن و صحبتهای ایشون اشاره ای به توانایی لکلرک نشده و فقط “عشق فراری به او” مورد اشاره قرار گرفته.
        حالا اینکه نظر ایشان درسته یا نه یک بحث دیگری است. تعصب کور موجب بسته شدن چشم و گوش هر انسانی میشود!!!

      • ....

        0

        0

        امید نورمحمدی:مطمعنی این اتفاق برعکس نیفتاده؟؟؟؟
        برنی:او ب گونه راننده شماره یک تیم بود ولی ناگهان یک پسر بی نام و نشانی از یک ناکجایی می آید و مسابقه میدهد و همه در فراری عاشق او میشوند!
        این گفته اصلی برنی بود!
        چشمی ک از تعصب کور نشده می‌تونه ببینه که تو متن اومده: عاشق او می شوند!نگفته عاشق او شده بودند!این موضوع رو بعد مسابقه میدهد اومده گفته!نمی‌دونم چ طور میشه از مسابقه دادن چیزی ب جز رقابت کردن برداشت کردن!
        لکلرک اومد رقابت کرد اونم زمانی ک راننده دوم بود و بعدش تو فراری عاشقش شدند!

    • Mohammad44

      10

      4

      علی جان قصدم مچ گیری نیست ولی 180 درسته نه 360
      یاد قلعه نویی تو برنامه عادل افتادم هی می گفت آقا عادل تیم ما 360 درجه تغییر کرده و بعد عادل می گفت این که همون میشه و قلعه نویی اصرار می کرد که شما متوجه نشدی من میگم 360 درجه تغییر کرده و ادامه اش

      • REZA.M

        5

        8

        آقا محمد عزیز
        انشاءالله اگه یه روزی شرایط برای فتل مهیا بشه مرحوم سنا هم بیاد نمیتونه فتل رو شکست.شک نکن.

      • Mohammad44

        8

        4

        باشه هیچ کس نمی تونه سب رو شکست بده

      • ALEX-ALBON

        9

        3

        احمد وتل باهات موافقم
        همیلتون سال آخرش با نیکو واقعا خاکشیر شد..بعدم لوییس تیم وتهدید به رفتن وبعدم لو دادن یه سری مساعل درون تیمی مرسدس کرد که توتو از نیکو خواست خودش موئدبانه تیم وترک کنه کیا یادشونه؟؟
        وگرنه به نظرم همیلتون شاید الان تو قهرمانیاش همون عدد4 میموند
        همین چیزاست که هیچوقت اجازه نمیده از این بشر خوشم بیاد.

      • امید نورمحمدی

        5

        0

        آقای محمد 44 گرامی. اسم این کار شما مچگیری نیست و “مته به خشخاش” گذاشتنه. این اصتلاحات اغراق آمیز 360 درجه یا 1000 درصد علیرغم غلط بودن و بی معنی بودن در فرهنگ محاوره ای امروز مصطلحه و منظور شخصو میرسونه. حالا اینکه شما میخوای تظاهر بکنی که اولین بار از فلانی شنیدی و از واکنش مجری یک برنامه برای خودت و حرفت اعتبار بگیری یکم کودکانه بنظر میرسه و از شخصیت شما بعیده. من بشما ارادت دارم و با اینکه نظریاتتون با بنده متضاده ولی از منطق بحثتون خوشم میاد. امیدوارم نرنجیده باشید

      • Mohammad44

        1

        3

        جناب نور محمدی من جمله اول رو نوشتم که یه وقت علی براش ذهنیت بدی ایجاد نشه در ضمن من اون مثال رو برای فان مطرح کردم و اولین بار هم از عادل نشنیدم 1000 درصد مصطلحه ولی 360 درجه واقعا نه
        و در آخر اینکه لطف دارید

  4. Saeed

    12

    6

    حرف حق ک همیشه هم گفتیم
    سباستین پارسال عملکرد ضعیفی(نسبت ب فتل همیشگی) داشت
    ولی یادتون باشه فتل بعد از مشکلاتش تو سه تعیین خط اتریش آلمان و مونزا(ک اسلیپ نگرفت)
    نقص های فنی تو سوچی و آمریکا
    و بی انگیزه شدنش بعد از کانادا و بردی ک اونجا ازش دزدیده شد
    فقط یکم عقبتر از لکی بود

    اگ فقط یک نفر توان شکست دادن لکی رو داشته باشه اون سباستین فتله

    کسایی ک مسابقات قدیمی تر لکلرک توی GP2 یا GP3 رو دیده باشن میدونن این پسر چجور راننده ایه…

    • امید نورمحمدی

      4

      3

      سعید جان دمت گرم. هیچکس به این 5 مورد نقص فنی نگاه نمیکنه و خرابی ماشین سب هم از افتخارات لکلرک محسوب میشه که جای تعجبه. بخصوص اینکه در 19 مسابقه اییکه این دو تمام کردند سب 12-9 جلوتره و از نظر جایگاه و امتیاز پایینتره. در تایمگیری البته لکلرک 12-9 جلوتره که توی 3 تاش نقص فنی ماشین سب هم وجود داشته ولی فرض میکنیم اون سه مسابقه هم بنفع لکلرک بوده و بحثی بابت تک دورهای بینظیر جوان موناکویی ندارم.
      یک نکته مهم هم جدا از حرف درستت درباره کانادا وجود داره که باز هم کسی بهش اشاره نمیکنه. تصادف برزیل فقط بنفع لکلرک تمام شد و شانس بالاتر بودن سب از بین رفت. ولی جوری وانمود میشه که مقصر اصلی سب بوده!!!
      و صد البته خطای لکلرک در مونزا در دفاع جلوی همیلتون و عدم پایبندی به قول و قرار در تایمگیری مونزا هم بخاطر بردن آن مسابقه و هیاهوی فراوان تیفوسیها از چشمها دور شد. حتی توتو مصاحبه کرد و گفت پافشاری برای دادن پنالتی به لکلرک در مونزا شرایط و جو را بهم میریخت و تیفوسیها از کنترل خارج میشدند و احتمال هر اتفاقی وجود داشت!
      در صحبتهای اکلستون چند بار به عشق فراری به لکلرک اشاره شده. عشق فرانسوی هم که معروفه و آتشین…

      • Mohammad44

        2

        4

        اقای نور محمدی چه طور وقتی بنده میگم اسپانیا 2016 به نفع نیکو شد همه میگن نه حال اینکه لوییس تو اون مسابقه سریعتر بود و قطعا جدا می شد ولی برزیل لاستیکای شارل نوتر بود و دوباره ازش رد می شد

  5. Saeed

    11

    6

    برنی اکلستون هم چیزیو گفت ک اگ ی فتل فن میگفت مسخرش میکردن بعضیا

    لوییس همیلتون یکی از کم استعداد ترین راننده های گرید رو همتیمی خودش داره

    قول میدم اگ همیلتون با لکلرک همیتیمی باشه نصف فصل واسش مث هوکنهایم بگذره و کارش ب ریتایر د کار و ریتایر اف وان بکشه

    • پویا اردلان

      5

      14

      این اقا دوست صمیمی فتل است.
      شما نمیخواد قول بدهی. شما اول دعا کنید یک تیم پیدا شود، تا بخواهد فتل برود در ان تیم.
      در مورد کاری قول دهید که یکبار حداقل انجام شده باشد.
      *

      • Arash

        8

        4

        دکترجون دلم برات تنگ شده بود یک چند وقت نبودی سایت اون فضایی که با تو داشت نداشت خب بیشتر بگو دکتر برامون از آلمان
        آلمانیا فتلو قبول ندارن طرفدار آنچنانی هم نداره
        شما دکترجون اصلا خودتو ناراحت کن فتل به تیمی نیاز نداره
        تیما به فتل نیاز دارن :)))))))

      • ALEX-ALBON

        11

        4

        با احترام-شمام دعاکنین همیلتون هم تیمی راننده ای مثل لکلرک یا فتل یا مکس نشه وگرنه خاطرات خیلی تلخی براتون بجا میذاره
        سندشم شکست بدی که 2016 از یه راننده پایین تر از خودش خورد..و اینکه در طول دوران رانندگیش فقط وفقط 1 فصل یه هم تیمی تاپ درکنارش داشت وبقیه فصلها تا امروز بهترین تیم بهترین ماشین بهترین حمایت وبهترین وینگمن ها رو دراختیار داشته والبته نوش جونش اما واقعا نمیدونم شما به چیه این راننده افتخار میکنین.

      • Mohammad44

        2

        4

        کاربر عزیز شما فقط یه زحمت به خودت بده برو تو سایت فیا مسابقات رو بررسی کن و کلاهتو قاضی ببین خودت روت می شه بیای اینجا داستان سرایی کنی؟؟؟؟؟؟

    • Mohammad44

      4

      8

      ربطی به بحث نداره سعید جان ولی به نظرم یه زمانی هم قول داده بودی لوییس لاروس نمی بره

      • Arash

        2

        3

        کی فکرشو میکرد فصل 2019 غولی به نام مرسدس خاطره های 2014 و 15 رو زنده کنه ؟

      • ALEX-ALBON

        1

        0

        بااحترام ب شما محمد44
        من نیازی ندارم به سایت ف وان سر بزنم ..بهترین سندهمیشه خود مسابقات بوده که همه دیدیم اما متوجه نمیشم چرا بعضی دوستان تعصب رو به منطق ترجیح میدن
        شما یفکر میکنی چرا لوییس فقط1فصل به خودش جرات نمیده با لک یا سباستین یا مکس هم تیمی بشه..اول اجازه بدینعملکرد همیلتون وبا یک هم تیمی تاپ ببینیم اونوقت بیاین اینجا آدرس سایت به بنده بدید.
        که قطعا تا پایان دوران رانندگیش همیلتون چنین ریسک خطرناکی رو نمیکنه آخه واسه کریرش خیلی بد میشه !!میدونید چرا؟
        چون بعداز هم تیمی شدن با یکی ازین 3 راننده تاپ حال حاضر-طوری رنده میشه که هیچ کس آخراون فصل بیاد نمیاره لوییس همیلتون کی بود..

  6. Farid

    4

    8

    “راننزه شماره 3 انها یا همان شماره یک انها…. ” . قشنگ بیان کرده واقعیت داخل تیم فراری رو …!! راننده دومی که بیشتر از راننده اول حمایتش میکنن و بهش بها میدن و عملا راننده یکش میکنن!! بعد از کانادا وقتی دیدن این بچه توان رقابت با وتلو نداره اومدن حمایتش کردن و با دستکاری ماشینا سرعت وتلو گرفتن و به لکلرک روحیه دادن .. خود اون بینوتو هم گفته بود که ” میخواهیم سرعت لکلرک رو افزایش دهیم و….

    • Mahmood.ghaedi

      3

      3

      فربد جان این دیگه خیلی مسخرست البته ببخشید از این ادبیات استفاده کردم ولی ب بچه هم بگی خندش میگیره
      قبول داریم ک تیم بعد از چند ریس کلا پشت لکلرک بود ولی اینکه از عمد ماشین خودش دستکاری کنه یا خراب کنه ک اون یکی راننده بیشتر امتیاز بگیره خیلی خنده داره این حرف چون هر امتیازی ک سب از دست میداد کلی پول تیم فراری ضرر میکرد

  7. Amir5

    5

    7

    بینوتو سرعت لکلرک رو با یه سری کارهایی که کرد افزایش داد و مشکلات لکلرک رو گرفت بشخصه من فکر میکنم که فتل باید به رنو یا مکلارن بره و یا راننده شماره ۲ باشه فراری به یه راننده در حد آنتونی یا هالکنبرگ نیاز داره که راننده شماره ۲ باشن نه ریکاردو نه فتل نه حتی ساینز و گروژان

  8. REZA.M

    7

    6

    لکلرک راننده اوله
    ابتدای فصل گفتن فتل راننده اوله تا فشار روی فتل بیشتر بشه.
    اتفاقات فصل قبل این موضوع رو اثبات کرد.بخصوص ستاپ ماشینها و اتفاقات سوچی
    اصلا چرا ماشین باید برخلاف سبک رانندگی راننده اول طراحی بشه؟

    • آرشا

      9

      0

      اول فصل گفتن اولویت ما وتل هست.
      اما وقتی دیدن لکلرک خیلی زود با ماشین اُخت شده وسریع شده خب دیگه چرا پَسِش بزنن عقب..
      ضمنا خدایی به قضیه نگاه کنیم لکلرک هم خرابی داشت اما خرابیهای وتل واقعا بیشتر وبدموقع تر بود.
      من یه وتل فنم اما از حضور لکلرک در فراری خوشحالم از رایکونن خیلی سریعتر باانگیزه تر وآینده دارتره.می ارزه روش سرمایه گذاری بشه.
      برای وتل هم اصلا ناراحت نباید بود.
      چهار بار قهرمانی جهان وکلی عناوین وافتخارات در کارنامش هست که اصلا شاید رانندگانی مثل لکلرک مکس نوریس ساینز و…..اصلا بهش نزدیک هم نشن مگر چنتا راننده شانس اینو دارن تا با ماشینی که پتاسیل قهرمان شدن داره به اون افتخارات برسن…

  9. ایلیا توسلی

    7

    4

    ایشون هم می خواسته خیلی نرم و لطیفُ یه جوری که به کسی بر نخوره بگه چارلز از همیلتون راننده بهتری هستش .. همیلتون بدون توتو ولف میشه همون همیلتونی که تو برزیل پارسال دیدیم ، اما در مورد اینکه سب هنوز از بهترین راننده های تو پیسته کاملا باهاش موافقم ، جادویی که سب تو آلمان کرد و تو اون بارون از نفر 20 ام به مقام دوم رسید فقط از یه راننده اگرسیو و فوق العاده ممکنه .. در نهایت هر کسی که در فرمول یک رانندگی می کنه باید راننده خوبی باشه ( شاید بجز استرول ) اما این که بگیم سرمایه گزاری فراری روی راننده ای که می تونه فتل ، همیلتون یا شوماخر بعدی باشه کار غلط و نابود کننده ای برای راننده اول تیم هستش نامردی درباره آینده این ورزش هستش … ما جدا از تیم یا راننده ای که دوست داریم وقتی حرکت زیبایی از راننده دیگه می بینیم اون رو نمی کوبیم بلکه از پیشرفت و جذاب تر شدن مسابقات لذت هم می بریم .. پس با آینده فرمول یکه که راننده هایی مث لکلرک ، ورشتپن و نوریس و آلبون ان کمی مدارا هم کنیم برای آینده این ورزش بهتره .. ?

    • Mohammad44

      4

      9

      شما بگو اگه توتو برزیل از لوییس تو برزیل حمایت می کرد نتیجه چه طوری می شد تا ما هم یاد بگیریم ایلیا خان
      چه ربطی به حمایت داشت اون مسابقه؟
      در ضمن بر خلاف نظر خیلیا استرول مثلا از جیووناتزی واقعا بهتره

    • iman

      3

      7

      سال ۲۰۱۸ تو همین هوکنهایم هم جادو کرد فتل،چطوره از اونم یاد بکنی

      • AhmadSV5

        3

        4

        iman:
        جادوگری بالاتر از 40 دور گیر کردن با فراری یعنی یکی از سه ماشین برتر فصل پشت ماشین رنو یعنی ششمین ماشین فصل مگه داریم؟?

      • Amir5

        4

        4

        چه طوره که از شارژ کردن کیمی توسط آلونسو توی اتریش یا اشتباه مکس تو سوزوکا یا اشتباه همیلتون در آلمان هم یادی کنیم

      • Arash

        3

        2

        برزیل 2012 هم یک چیزی فراتر از جادو بود

    • Saeed

      13

      5

      خیلی جالبه
      مونزا 2008 استثنا
      آلمان 2019 استثنا
      برزیل 2012 استثنا
      مالزی 2015 استثنا
      بحرین 2018 استثنا
      چین 2009 و اولین برد تاریخ ردبول استثنا
      چین 2007 و اون عملکرد بینقصش با تورو روسو استثنا
      برزیل 2008 هم ک چن دور آخر داشت اشک پسر سریع رو با روسو در میاورد هم استثنا :))))))))

      خدای نکرده یوقت نگید این پسر انقد عالیه ک حتی با یچیزی مث تورو روسو هم استعدادش رو به رخ میکشه!!!!

  10. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    4

    9

    همه چیز به عملکرد راننده بستگی داره که توجه هارو جلب میکنه.لکرگ مثل دوران جوانی همیلتون تو مکلارن عملکرد خوبی داره یادتون باشه همیلتون اون سال با بدشانسی قهرمان نشد!و تونست هم تیمیش فرناندو آلونسو رو شکست بده.
    پس قضاوت زود هستش چون هنوز همیلتون به فراری نرفته و اتفاقی هنوز نیفتاده شاید با اومدن همیلتون روند ۱۸۰ به سمت اون برگرده!

    • HOSEIN

      5

      4

      البته با خوش شانسی هم قهرمان شد تو پیچ آخر

      • Mohammad44

        6

        7

        خب 2007 هم و 2016 علاوه بر اشتباهاتش بدشانسی هم نقش موثری در قهرمانی داشت مخصوصا 2016

    • Mahmood.ghaedi

      4

      7

      دوست عزیز شک نکن لوییز هیچ جا نمیره
      از مرسدس بهتر مگه هست چرا یکی ک میخواد ب رکورد داره قهرمانی جهان شه مرسدس ول کنه اصلا مرسدس ول کنه کجا بره بره ردبول ک سالی نهایتا 3 تا برد بیاره
      یا بره فراری ک ن ماشین خوب داره ن گاراژه خوب
      واسه لون دوستایی ک دارن بحث میکنن من خودم فن مرسدس و لوییزم
      سال 2016 لویییز خودش با اشتباه اسپانیاش قهرمانی ب نیکو داد

      • Ali🦁3

        6

        3

        محمود عزیز
        لوئیس اگه ردبول بود با این ماشین همین 3تا برد هم که میگی می تونست بیاره.؟
        محمد 44
        قبول دارم مکس اشتباه زیاد داشته ولی سال به سال باتجربه تر و پخته تر شده تازه 22سالش هست راه درازی در پیش هست

      • Mohammad44

        5

        2

        علی آقا من کلا اهل این نیستم که اشتباهات راننده ها رو ذکر کنم اگرم این کارو می کنم شروع کننده اش نیستم و در جواب دیگرانه شکی نیست که مکس و شارل آینده این ورزشن ولی مکس واقعا باید تمیزتر رانندگی کنه

      • Mahmood.ghaedi

        0

        4

        علی 33 اشتباه نکن این شمایی ک دارین مقایسه میکنید
        و اینکه ما فنهای مرسدس چرا باید از مکس بدمون بیاد اخه مگه مکس کم ب ما حال داده
        دمش گرم رسما باعث قهرمانی لوییز شد با تصادفهایی ک با سب داشت رسما ی قهرمانی ب لوییز داد
        دمشم گرم

  11. MERC

    5

    8

    خب حالا این حرفا یعنی چی؟ چی میخوای بگی؟
    میخوای لوییس بره فراری یا نه؟
    اصن هدفت از حرف زدن چیه؟
    اصن کی میکروفونه داده دست تو؟
    تو چیکاره ای اینجا؟
    ته پیازی, سرشی؟!
    تا کی میخوای حرف بزنی؟
    میخوای لوییسو خراب کنی یا میخوای رفیقت سب رو بسازی برگردونی بالا؟
    میخوای فراری رو خراب کنی یا بهت کمیسیون دادن که لوییسو تحریک کنی ببری فراری؟
    دقیقا حرف حسابت چیه پیرمرد؟

    • ایلیا توسلی

      11

      5

      عزیزم یه نفس عمیق بکش و به حرف هایی که به یکی از بزرگ ترین سرمایه دار های فرمول یک زدی فکر کن این آدم از زمان شوماخر و قبلش تو این ورزش بوده ، حالا یکی به لویس خان تون گف بالا چشت ابرو هستش شما ناراحت نشو .. تو ایم وضعیت کرونا واسه سلامتیت خوب نیس خب .. ?

  12. 46 تــا ابـــد !!!

    10

    8

    برا سلامتی چارلز لکلرک یه صلوات محمدی ختم کــــــــــن D:

    لکلرکیاش لایک کنن بینیم چی به چیه

  13. Mohammad44

    7

    11

    یعنی اینجا کاربرا برای حمایت از سب حتی حاضرند که فراری که خیلی بهش می نازند رو تخریب کنند واقعا یه سری از کاربرا فوق العاده اند

    • Hassan Mohebbi

      12

      6

      دوست عزیز محمد جان نمخواستم کامنت بگذارم ولی این حرفت باعث شد که بیام بگم که باید اول به خودت اینا رو بگی چراکه هی ۲۰۱۶ ۲۰۱۶ میکنی. تو هم به خاطر حمایت راننده‌ت یه جورایی مرسدس رو زیر سوال میبری.
      ببین خرابی یا تیم عاملش بوده یا خودش شده. اگه میگه تیم کرده که تو هم مثل همون کاربرایی و اگه میگی خودش شده که دیگه نباید هی گفتش.
      ببین اگه رویکرد امتیاز هست همیشه امتیاز که ۲۰۱۶ امتیاز نیکو بالاتر بود و دیکه میشه گفت شکست با ماشین برابر مثل جنسون که با ماشین برابر این کار رو کرد. ولی اگر امتیاز نیست هم دیگه وقتی یه عده میان به طور مثال خرابی‌های لکلرک و وتل رو مقایسه میکنن یا چیزهایی مثل حمایت، دیگه نباید هیچ اعتراضی داشت چون رویکرد خودت همینه.
      لکلرک که فوق‌العاده‌ست و من معتقدم قهرمان میشه ولی بر خلاف نظر من، داداشم این نظر رو داره که چالرز جایی نمیرسه چون غرور خیلی چیز خطرناکیه و لکلرک مغرور شده.

      • Mohammad44

        6

        10

        من تو کامنتام سب و لکلرک رو مقایسه نکردم فقط گفتم این خوب نیست برای حمایت از یکی یه تیم رو زمین بزنی بعدشم همه میدونن لوییس 2016 به جز استارت هاش عالی بوده. تیم که عامل خرابی نیست ولی اگه بخوایم راننده رو عامل خرابی بدونیم سب تو این زمینه تو 2019 لاروس میگیره
        در ضمن یه عده خودشونو میزنند به خواب همتون خوب می دونید که عملکرد لوییس تو 2016 بهتر از نیکو بود فقط یه عده اصرار دارن متوجه نشند باشه منم از به بعد کاری به این عزیزان ندارم
        اگه بخوایم عملکرد سب رو مقایسه کنیم به طور مثال تو مسابقات بدش تو 2019 میشه گفت 60 الی 65 درصد تیم مقصره و 35 الی 40 درصد خودش به خاطر اشتباهاتش
        اما این درصد واسه لوییس تو 2016 خیلی کمتر بود
        تو 2016 5 امتیاز از همتیمی اش در نهایت عقب موند ولی یه مالزی 25 امتیاز براش تموم شد و از دست رفتن قهرمانی اینه فرق 2016 و 2019 سب اگه 2019 بهترین خودش هم می بود نهایتش می تونست سوم یا خوشبینانه اش دوم بشه نه قهرمان
        پس دیگه خودتونو گول نزنید با این حال اصراری ام ندارم به هر حال عقیده ی هر کسی براش محترمه ولی لازم نیست برای تحمیل کردن اون به دیگران تلاش کنیم

      • Mohammad44

        6

        7

        در ضمن چه طور تو مقایسه ی سب و شارل همه ی جزییات رو لحاظ می کنید حتی پیت استاپ 6 ثانیه ای حالا واسه لوییس خار داره؟؟؟؟؟؟؟؟

      • Mohammad44

        6

        5

        در ضمن من نمی گم تیم کرده ولی یه سری از دوستان فراری رو متهم می کنند که از قصد اینکارو کرده
        یه حالت سوم هست آقای محبی اونم بد شانسی هست مثل بحرین 2019 برای شارل یا روسیه 2019 و آمریکا 2019 واسه سب
        این سه تا عاملش نه تیم بوده نه راننده بلکه خرابیه و پیش میاد برای همه البته آمریکا واقعا زشت بود
        لوییسم مستثنا نیست ولی قضیه از اونجایی عالی میشه که دوستان سعی در حماسه سازی از نیکو برای تخریب لوییس دارن و وقتی مقایسه می کنند دیگه مالزی رو به حساب نمیارند ولی سر سب که میشه حتی شده تله متری ارائه می کنند که ماشین اینجا مشکل داشته(به شوخی) در ضمن عملکرد نیکو هم واقعا عالی بود تو اون سال ول شانس نقش پررنگی داشت
        در جواب احتمالی دوستانی که می خوان بگن لوییس خوش شانسه حرفشون تو تک مسابقات درسته که به طور معمول تاثیری تو روند کلی فصل نداره

      • Mohammad44

        6

        4

        حتی تو نظر سنجی راننده ها هم بالاتر از نیکو بود

      • Hassan Mohebbi

        11

        4

        چرا محمد این قدر مسائل رو قاطی میکنی؟
        در ضمن قصد حمایت از وتل هم نداشتم و ندارم و فقط مثال زدم. واسه من شخصیت خود راننده و امتیازایی که میگیره برام مهمه و اصلا کار به هیچ چیز دیگه‌ای ندارم.

        در کل میگم شما که هی میای مالزی مالزی ۲۰۱۶ ۲۰۱۶ میکنه. خودت هم یه جورایی داری بهونه میاری.
        لوئیس تو این دو تیمی که بوده تمام و کمال حمایت تیم رو داشته تا یخرده هم اوضاعش تو تیم داشته بد میشده و داشته از هم‌تیمیش می‌باخته تهدید میکرده و جو رو بر علیه راننده دیگه و تیم متشنج میکرده. اون عکس تلمتری تیم مکلارن که لوییس منتشر کرد رو یادته؟؟؟ و خیلی کارایی که تو مصاحبه‌ها انجام میداده؟

        در ضمن در مورد نیکو اتفاقا با فراری هم وارد مذاکره شده بوده که به هر حال موجب پیوستن به فراری نشده. حالا خودت ببین قهرمانت، با این همه قهرمانی بعد از مرسدس کجا میره یا کدوم تیم مخوادش.

        بیا قول بهت بدم اوهم مثل نیکو بعد مرسدس خداحافظی میکنه چون هیچ تیم دیگه‌ای ماشین دامنیتی مثل مرسدس بهش نمیدن.

      • Mohammad44

        3

        7

        آقای محبی چیزی قاطی نشده بنده بند به بند به نقد های شما جواب دادم
        شما فقط اینو بگو که چه طور تو مقایسه شارل و سب دوستان همه ی جزییات رو با دقت تمام لحاظ می کنند ولی سر لوییس که میشه فقط میگن نیکو اون فصل لوییس رو له کرد و خاکشیر کرد و امثالهم درحالی تنها اختلاف 5 امتیازی سندی بر ابطال حرف این دوستانه دیگه ادامش بماند یه دی ان اف بیشتر داشت و تعداد برد بیشتری هم داشت و حتی به عنوان راننده برتر هم انتخاب شد و …

      • Hassan Mohebbi

        4

        2

        محمد جان کل حرف من این بود که شما میگید وتل فن‌ها برای طرفداری از راننده‌شون فراری رو تخریب میکنند. من هم گفتم شما هم که ۲۰۱۶ ۲۰۱۶ میگید، دقیقا دارید همون کار رو انجام میدید. فقط همین.

        ببین محمد جان بالا بری پایین بیای به غیر از طرفدارای لوئیس کسی دیگه لوئیس در حد این همه افتخار نمیدونه. چون‌که یه راننده فرمول۲ و جوون بی‌تجربه (مازپین) با ماشین مرسدس تو پیست کاتولینا که قطعا تنظیمات دو راننده اصلی تیم رو نداشته و میاد تایمی نزدیک به تایم تعیین خط لوئیس رو میزنه. حالا حسابش رو بکن دو ماه با ماشین رانندگی کنه و اون تنطیمات رو داشته باشه اونوقت به نظرت چیکار میکنه با این ماشین؟؟؟ اصلا ببین راسل و لکلرک و مکس بیان چه زمان‌هایی رو ثبت میکنن؟؟؟ حالا شما هرچی میخواید مدح و افسانه سرایی کنید، کسی قبول دار نمیشه.

      • Mohammad44

        3

        5

        کسی اصرار نمی کنه که افتخارات لوییس مورد پذیرش قرار بگیره و اهمیتی هم نداره ولی نمی دونم شما چرا اصرار داری رفتار بنده رو مثل اونایی که فراری رو تخریب می کنند جلوه بدی؟؟؟؟؟ اونا میگن فراری از عمد اینکارو کرده ولی ما میگیم یه خرابی بوده و رخ داده و نیکو هم لوییسو شکست داد البته از نظر امتیاز ولی تو رو خدا نیاید از 2016 افسانه نسازید و خاکشیر و نابود کرد و … رو استفاده نکنید همین
        در ضمن مگه شما از تنظیمات مرسدس مطلعی؟
        تنظیمات مرسدس یعنی فستست لپی که با لاستیک کهنه تو دور آخر میزنه برادر

      • Hassan Mohebbi

        5

        2

        من از تنظیمات مطلع نیستم ولی میدونم تنظیمات تعیین خط بالاترین حد ماشین است و قطعا اون رو به یه راننده تست نمیدن یعنی یه راننده تست هرگز بهترین تنظیمات رو بهش نمیدن.

        در مورد فستسلپ با لاستیک کهنه اونم دور اخر؛ باید بگم که این خودش نشون دهنده قدرت ماشین مرسدس و یه نیم سروگردن بالاتر بودن مرسدسه. چراکه قاعدتا تو ادوار گذشته فرمول یک با کهنه شدن لاستیک باید از سرعت ماشین کاسته بشه نه این که هی سرعتش افزوده بشه، کم فرمانی بشتر بشه و عملکرد ماشین نسبت به لاستیکای نو بدتر بشه. خب این نشون میده که لوئیی تو این سالها کار خاصی انجام نمیده و در مواقع ضروری یه ذره قدرت ماشینش رو ازاد میکنه.

        خب شما بگو چطور یه راننده فرمول دو اونم تازه درجه دوش میاد و تایمی نزدیک به تعیین خط لوئیس تو همون پیست رو میزنه؟ شما این رو توضیح بدی کفایت میکنه؟

        پس شما هم اینقدر در مورد راننده خودتون داستان سرایی و اسطوره سازی نکنید که با این واکنش ها موجه نشوید. کسی که از رزبرگ که خودتون قبولش ندارید شکست خورده و تنها رقیبش همین نیکو بوده، پس دیگه اینقدر مدح و ستایش و افسانه سرایی نکنید.

  14. iman

    5

    6

    جالبه هر کارشناسی که علیه فتل نظر بده میشه نادان و یاوه گو و بیسواد بعد اکلستون نزدیک نود ساله که رفیق فتلم هست و احتمالا داره برای فصل بعد صندلی براش پیدا میکنه تو این سایت میشه خدا

    • iman

      4

      5

      Ahmadاستاد ناندو تو 38 سالگی خودش خداحافظی کرد و قرار نیست تا ابد باقی بمونه، ضمن اینکه از وقتی رفته هر روز زمزمه برگشتش به گوش میرسه، خیلی فرق داره با یه راننده که تو سی و دو سالگی که دوران اوج و پختگی یه رانندست به ورشکستگی رسیده و امثال اکلستون باید دنبال صندلی بگردن براش

    • AhmadSV5

      5

      4

      از صفر تا صد اخبار فرمول یک حتی یه کلمه هم در مورد برگشتنش وجود نداره مگر اینکه هر از گاهی امثال عالیجناب بریاتوره بیان یه بازارگرمی واسش بکنن و تیر تو تاریکی واسش بندازن که صندلی پیدا شه.
      ما بقیشم دلخوشی طرفداراشه که میخوان به خودشون دلداری بدن که آلونزو برمیگرده
      دلیلی هم نداره که برگرده وقتی تو ایندی کار و داکار اونطوری خودشو نشون میده پس قطعا تو فرمول یک حتی همون راننده قبلی هم نمیتونه باشه
      آلونزو نه تو 38 سالگی بلکه تو 28سالگی تموم شد جایی که پشت رنو موند و با فراری قهرمان نشد

  15. Mohammad.gh

    8

    2

    مشخصا هر راننده ای دوران اوج و افولی داره؛ که یکی از مهم ترین مسائل تو این قضیه تجربه و ریسک پذیری و سن هست، قرار نیست لوییس و سباستین 25 ساله با 35 سالشون یکی باشن، برای همه همینه، یادم نیست کدوم راننده اینو گفت ولی حرفش جالب بود”مشکل اینکه سنت زیاد میشه اینه که زیادی فکر میکنی”
    چیزی که جوونا بهش نرسیدن واسه همین معمولا ریسکاشون بیشتره
    لکلرک راننده با استعداد و خوبیه قطعا، اما بیشتر از اون خوش شانس! البته اگه بشه اسمشو شانس گذاشت و مسائل مدیریتی و پشت پرده رو در نظر نگرفت(ایجنت و رئیس فراری و ابر و باد و مه و خورشید و فلک 😀 )
    چون در زمان مناسب در تیم مناسب بود، اون قدر فراری قوی نبود که کسی ازش قهرمانی بخواد ولی اونقدری خوب بود که چندتا برد و پل پوزیشن بیاره
    اما راننده بدون ماشین هیچه، ریکیاردو هم باید تا حالا قهرمان جهان میشد، مکس و ساینز هم میتونن بشن، به نظر خودم اکون هم راننده فوق العاده ایه در مقابل پرز نشون داد اینو و تو رده های پایه،
    جرج راسل رو هم فراموش نکنیم
    فرمول یک پر از راننده های فوق العادست اما مهم اینه که چه زمانی کجا باشن
    آیا لکلرک بهترین راننده جوانه؟! نمیشه گفت چون ابزار یکی نبوده، آلبون،راسل و نوریس سال اولشون بود ولی عملکرد خوبی داشتن
    این فصل بیشتر ازین که لکلرک خوب باشه فتل اشتباه داشت و بد بود، واسه همین لکلرک تو فراری خییییلی بولد شد
    به نظرم فراری با فتل بد تا کرد وگرنه اینجوری نمیشد این فصل

    • mahdi arabi

      6

      3

      موافقم
      از هر کسی بپرسی دوتا از بهترین مسابقه های لکلرک رو اسم ببره قطعا میگه مونزا و سیلوراستون

      بعد دقیقا سب امسال تو منزا و سیلوراستون اشتباهات بدی داشت و یه جورایی عملکرد لکلرک نسبت به فتل یه جوری بولد تر شد چون یه طرف هم تیمیت تو اون مسابقه خوب نبوده و تو از اون طرف عالی بودی

      در کل لکلرک هنوز به عنوان یه کاندید قهرمانی جهان یا راننده شماره یک فراری رقابت نکرده تا بتونیم عملکردشو دقیق مورد قضاوت بدیم
      ولی قهرمان شدن با این تیم فراری واقعا سخته مخصوصا موقعی که بفهمی دوتا از بهترین استعداد های نسلی قبلی نتونستن با این تیم قهرمان بشن

  16. Alireza Mercedes F1

    8

    2

    آقا من اصلا نمیفهمم چرا همه اشتباه میزنید :))
    اکلستون برگشته میگه همیلتون هرقدر هم خوب باشه(حتی تو سطح امسالش که خیلی بالا بوده) اگر فراری عاشق لکلرک باشه بازم دفنش میکنن و نمیذارن کاری پیش ببره، اصلا نمیگه همیلتون شکست میخوره، دقیقا میگه خود فراری دفتش میکنه و سر همین بهتره نیاد…

    بعدم چرا آخه مسابقه‌های بد رقبا رو یادآوری میکنید که بگید مثلا طرف ضعیف‌ه؟???‍♂️
    حالا خوبه لوییس و فتل هرکدوم حداقل ۵۰-۶۰تا برد دارن???‍♂️
    بابا همه خوبن، همه این ۲۰تا راننده گرید خفن و قوی‌ن، روز خوب و بد دارن، هرکی ماشین بهتر و روزای تاریک کمتری داشته باشه قهرمان‌ه…هر راننده‌ای هم تا حالا قهرمان شده قطعا ماشین دامیننت داشته و روزای تاریک کمتر…
    حالا علت این روزای تاریک میتونه هم اشتباه راننده، اشتباه تیم یا بدشانسی باشه…
    لوییس ۲۰۰۷ و ۲۰۱۶ بدشانس بود، ۲۰۰۸ خوش شانس…
    فتل هم ۲۰۱۲ و ۲۰۱۰ خوش شانس بود…
    تو همه این خوش شانسی ها هم یه عملکرد فوق‌العاده بوده که قهرمان شدن…
    حالا هی علی و سعید بیان بگن چمیدونم فلان مسابقه بیسار مسابقه…بابا طرف ۶تا قهرمانی داره :))

    • ....

      7

      8

      داداش لوییز فن ها حداقل خودم دوست ندارم ب راننده یا فن راننده ای توهین کنم
      اما این مقایسه های خنده داره که نمیذاره ساکت بمونیم!طرف اومده نوشته ماشین فتل رو دست کاری کردن که کند بشه!بعد ما میگیم شاید واسه لکلرک رو هم کند کرده بودن!طرف جواب میده فراری مگه مغز …خورده این کارو کنه و ب خودش ضرر بزنه!!!!یعنی این نظرات اوج منطق رو میرسونه!بعد همون دوست میگه فتل تو کانادا سریع تر بود بعد از کانادا گفتن بذار فتل رو کند کنیم تا لکلرک ناراحت نشه!من نمی‌دونم اونا کدوم مسابقه رو نگا کردن؛تو اون ریس لکلرک رو الکی الکی ب امید سیفتی کار بیرون نگه داشتن و مسابقه رو از دست داد؛درحالیکه اگه توزمان درست می‌رفت داخل پیت میتونس لوییز رو آندرکات کنه و ب راحتی ب فتل حمله کنه!
      آخر مسابقه هم دیدیم که اختلاف ۱۲ ثانیه ای رو کرد ۳ ثانیه
      اگه همین اتفاق واسه فتل میفتاد و الکی بیرون نگهش میداشتن؛همین فتل فن ها کل فراری رو میشستن که چرا الکی ریسک میکنن
      تو مسابقات اول فصل پارسال همه اولویت ها با فتل بود یادمون نرفته که لکلرک همین طوری و بی دلیل و با توجیه احتمال سیفتی کار بیرون نگه میداشتن تا تهدیدی برای فتل نباشه
      واقعا منطق موج میزنه

      • Sohrab

        7

        3

        شما که انقدر تاریخ سرایی میکنید
        نظرتون درباره چند ریس ابتدایی فصل 2019 و ماشین ولتری چیه؟
        منظورمو دقیقتر بگم؟؟

      • Alireza Mercedes F1

        4

        2

        مرسدس‌ و لوییس‌فن های عزیز…
        بذارید توهما و کامنت‌ها و خفن بودن مطلق فتل و مکس بمونه برای طرفدارهای فوق افراطی و چشم بسته این ۲راننده…همون روزی که مکس شروع کرد زیر سوال بردن بردهای لوییس فهمیدم این پسر شاید راننده قابلی باشه، اما شخصیت قهرمانی نداره…ایضا…قهرمانی و برد و پل پوزیشن و افتخار برای ما 🙂
        (با احترام برای همه فتل یا مکس‌فن های محترم و منطقی که تعدادشون هم کم نیست اما صداشون کمتره)
        من دیگه فقط اخبار رو از این سایت دنبال میکنم و بخش کامنت‌ها رو نمیخونم…متاسفانه جو به شدت موهومی و توهین‌کننده شده…نه از سر کم آوردن یا ترسیدن بلکه از سر کامنت‌های واقعا بی‌جهت…
        با احترام کامل برای نویسنده‌ها و ادمین‌های این سایت که زحمت خیلی خیلی زیادی میکشند، اما بخش کامنت‌های سایت به نظرم از حالت کارشناسی خارج شده و تبدیل به صرفا محل جدل و دعوا و توهین شده…

      • سید علی حسینی

        4

        0

        خواستیم که مثلا مردم توی این دوران کرونا بیشتر بیان باهم حرف بزنن و از فکر کردن به موضوع کرونا بیخیال بشن، جنگ شد رسما :)))

  17. ....

    7

    12

    مکس فن های عزیز و ب خصوص آلبون که با اسم آلبون طرفدار مکسه:
    میدونی چی باعث شده طرفدار لوییز باشم
    اول از همه اون محدودیت رنگ پوست رو شکست و تنها قهرمان جهان سیاه پوسته!
    همین ی موضوع ب خیلیا فشار آورده!
    دومین دلیل اینه که تو تعیین خط یهو پیدا میشه و خودشو بالا می‌کشه!ب عنوان مثال پارسال میتونم ب تعیین خط های سنگاپور؛کانادا؛روسیه اشاره کنم که بین فتل و لکلرک وایساد چون تو اون روز ها یک دو تعیین خط برا فراری ها باید میبود!
    مورد سوم داخل مسابقس و مسابقه هایی رو برده که عملا سریع ترین ماشین پیست رو نداشته!
    این مورد تنها نظر من نیست بلکه نظر همه کارشناس های خبره خارجیه!
    مکس هر موقع تونس تو روزی ک سریع ترین ماشین رو نداره ی پیروزی کسب کنه تازه میتونی بیای بیشینی و با تعداد برد های لوییز تو شرایط مشابه مقایسه کنی!
    البته تو سالهای گذشته ردبول با استراتژی تونسته این طوری پیروز بشه ولی راننده مکس نبوده (دنی ریک چین ۲۰۱۸)میدونی چرا؟؟چون مکس تازه داره سبقت بدون برخورد رو یاد میگیره و نمیشه روش زیاد حساب کرد!
    همه بردهاش ب جز یکی دوتا که از روی اتفاق پیش اومده(اسپانیا۲۰۱۶_آلمان۲۰۱۹)با ماشینی بوده که سریعترین تو پیست بوده!اتریش و برزیل پارسال مثال بارزه!وقتی آلبون می‌تونه ب راحتی تو پیچ یک از فتل با اون موتور فوق‌العاده فراری رد بشه یعنی ماشین تو اون پیست خیلی سریعه
    چون همون آلبون تو دوبی پارسال توسط فتل با گاری فراری تو سکتور سه ی طوری تحقیر شد که فکر نمیکنم حالا حالا ها بخوای درموردش صحبت کنی!
    البته ی نکته رو هم بهتره بدونی اگه لوییز بدشانسی های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۶ رو نداشت الان تعداد قهرمانی های فصلش اندازه برد های مکس بود
    نمی‌دونم واقعا چرا دارم ی پسر بچه که با پول باباجونش اومده فرمول یک رو با لوییز مقایسه میکنم ولی خب ….

    • Ali🦁3

      11

      5

      امین جان
      اوکی نیستی با حرفای کارشناسیت که نظرهای همه قدیمهای فرمول یک را زیر سوال بردی آخه کجا نظرات تو با کارشناسای خبره خارجی یکی هست.!!!? یکیشو بگو لطفأ.؟؟؟

      • ....

        5

        3

        نه دیگه اون طوری خیلی خوشحالت میشه
        ولی یادت باشه فرق یه اسطوره با قهرمان ی دوره خاص اینه که همیشه با همه راننده ها مقایسه میشه!
        لوییز براحتی بالاتر از آلونسو(که خودم خیلی دوسش دارم و معتقدم لیاقت قهرمانی های بیشتر و تواناییشو داشت فقط بدشانسی آورد)فتل و کیمی قرار خواهد گرفت و اصلا نیازی نیست ک مقایسه بشه فقط الان چون ی کوچولو تازه وارد اومده و مدعی قهرمانی داریم با لوییز مقایسش میکنیم در حقیقت داره به مکس لطف میشه !
        چون اصلا به هیچ طریقی در حد لوییز نیست
        ب قول خودت نه سن و نه افتخار
        اما واسه اینکه معنی فشار رو بیشتر درک کنی
        بهتره بشینی ب حسرت مکس واسه نشستن پشت مرسدس نگا کنی
        و از خدا بخوای ک ی روزی حداقل از نظر افتخار ب لوییز نزدیک بشه تا باهاش مقایسش کنن وگرنه مطمعن باش اگه مکس جونت نتونه ب افتخارات لوییز برسه آیندگان ازش ب عنوان ی کله شق که موقع سبقت هم خودشو و هم حریف رو(به خصوص فتل)زخمی میکرد یاد خواهند کرد

    • Ali🦁3

      13

      4

      واقعأ هر جوری فکرش کنیم نمیشه مکس 22ساله با لوئیز 34ساله (قهرمان 6دوره)با تجربه زیاد که اکثرأ ابزار کامل داشته از الان مقایسه کنیم بابا یه حرفی بزن که با عقل و منطق جور بیادش…
      تو باید آمار و ارقام لوئیس با فتل و کیمی و آلونسو و هم دوراش مقایسه کنی دوست خوبم @
      فشار رو خودت نیار اینقد?

    • Seb the great

      2

      2

      ببین امین واسه اولین بار باهات موافقم هیچ کس نتونسته بدون ماشین خوب ببره این یه حقیقته مکس که میگید نابغه هست چرا تو اسپانیا نبرد چرا تو بحرین نبرد چرا تو مکزیک نبرد من امروز حساب کردم فراری پارسال ۲۰ اسب از مرسدس بیشتر داشت حالا چه برسه به هوندا ولی چطور یه راننده تازه وارد مثل آلبون عین آب خوردن از هیولا ی فراری رد شه این یعنی ردبول چه پیسی داشته تو ۹۰ درصد مسابقات پارسال ردبول ماشین بهتری نسبت به فراری داشت تو مسابقه ولی اختلاف مکس با چارلز خیلی کم بود حالا تو حساب کن امتیازات امسال فراری بین فتل و لکلرک تقسیم شد وگرنه امسال اگه فراری مثل ردبول دستور تیمی به راننده هاش میداد قطعا سوم رانندگان رو داشت حتی ۳ و ۴ دلیل بیارم
      امسال مکس اصلا مشکل فنی نذاشت فقط به خاطر خودش اوت شد تو بریتانیا که فتل زد بهش بقیه خودش بود فراری ها چی
      لکلرک تو موناکو تو بحرین قشنگ ۱۰ امتیاز از دست داد
      فتل تو روسیه قشنگ ۲۵ امتیاز از دست داد چون پیس بهتری داشت تو آمریکا که سیستم تعلیق نداشت مکس دو بار تو برزیل از لوییس رد شد از بهترین ماشین تو ریس این خودش نشون میده که مکس خوبه عالیه ولی ازش خدا نسازید اگه استعدادش کمتر نباشه بیشتر نیست مکس فقط امسال خوب بود سال های قبل از دنیل شکست خورد ۲۰۱۸ که دنیل انگیزه نذاشت میگفت چرا ریس بدم فقط امسال خوب بود چون همتیمی قوی نداشت اگه لوییس چارلز سب همتیمیش باشن نمیتونه اینقدر خوب باشه شما لازم نیست مکس رو با نسل قبلش مقایسه کنید

    • Ali🦁3

      4

      2

      Merceds f1
      تو که میای احترام دادن یاد بدی،اول خودت یاد بگیر چطوری احترام مکس و طرفداراش بزاری حالا میگی شخصیت قهرمانی نداره یعنی لوئیس خیلی شخصیت قهرمانی داره و داشته …خوب کاری کرد مکس که زیر سوال برد بردهای نچسب لوئیس چون واقعیته حرفاش…
      لطفأ شما که ادعا دارین اول احترام بزارین به راننده های کوچکتر بعدش مقاله برای فن های دیگه بنویس حالا هر چقد هم می خواد مرسدس فن ها زیاد هم باشن دیسلایک بدن …

    • ALEX-ALBON

      2

      0

      دوست عزیز شما تا حالا چندبار از رنگ پوست همیلتون حرف زدی که یجورایی مصداق نژادپرستیه درحالی که تا امروز توی هیچ کامنتی ندیدم کسی از رنگ پوست لویس حرفی زده باشه
      امین اگر میخواین از راننده خوبتون دفاع کنین اشتباهی اون وتخریب نکنین_چرا رنگ پوست انقدر برای شما اهمیت داره؟
      درحالی که کسی اشاره ای به این موضوع نمیکنه شما سعی میکنید چیزی رو به طرفداران رانندگان دیگه نسبت بدبن که واقعا درست نیست
      درشمن بنده فقط وفقط طرفدار آلبون وکیمی ام ولاغیر .لطفا مطلب کذبی رو به کاربران دیگه نسبت ندید.امین.

  18. Mohammad44

    3

    16

    مسلما چون اینجا جو غالب طرفدار سب هستن دیسلایکای لوییس فنا زیاده

  19. Mohammad44

    4

    12

    باشه آقا شما درست میگی اصلا برو جای براندل و کولتارد مسلما اونا شایستگی شما رو ندارند!!!!!!!!!!!!!!

  20. Amirali

    6

    3

    متاسفم از این همه حسادت.به قرآن مجید ما نه مشکلی با راننده شما داریم نه با شما.چرا انقدر بد صحبت میکنید؟چقدر جو سایت بد شده.همش توهین به همدیگه.دوستان عزیز من از تک تکتون خواهش و تمنا میکنم مودبانه نقد کنید اگر هم نقدی هست.
    برنی حرف های شمارو نزد.واقعا نمیدونم چرا وقتی مطمینید حرفتون درسته مدرک میخواید بیارید.این بنده خدا فقط گفت به خاطر حمایت های همه جانبه فراری از چارلز،لوییس هم مثل سب کم خواهد آورد.حالا اینکه شما تمام تلاشتو کردی که زیرکانه مفهوم مطلبو عوض کنی نمیدونم برای چیه.خیلی ممنون

    • Amirali

      1

      1

      من تقریبا دارم متوجه میشم تایید کامنت ها بیشتر به خاطر عکس پروفایل و حمایت از فلان راننده هست.وگرنه بعید میدونم عزیزانی که دیسلایک کردن مخالف رعایت ادب باشن…

  21. pmohamadaminq

    3

    2

    دارم به این نتیجه میرسم که نصف فتل فنا فقط دنبال موفقیت فتل هستن و هر چی جلوشون باشه نابود میکنن . من خودم فتل فنم . ولی قبلش فراری فنم . یه جوری موفقیت های لکرک و استعدادش رو میکوبین که انگار وجود نداشته . واقعا باید قبول کنیم فتل امسال از لکرلک شکست خورد . به هر دلیلی باشه (سبک رانندگی و حمایت تیم و … ) . ولی این نشون نمیده که لکرلک از فتل راننده ی بهتریه . واقعیتش من هم ناراحت بودم که فتل تو 2019 شکست خورد . ولی خوشحال تر بودم که فراری یه استعداد ناب پیدا کرده . ولی به شخصه بعد از مایکل شوماخر بیشترین راننده ای که دوست دارم فتل هستش . ولی فراری رو هم از مایکل شوماخر هم از فتل بیشتر دوست دارم .

  22. Amirali

    2

    1

    کلا سیدجان جو خیلی بد شده به نظرم دوباره.الان کار به جایی رسیده که کاربرایی از سایت که به شخصه خیلی بهشون ارادت داشتم و دارم هم تحت تاثیر این جو کمی لحن پیام هاشون تغییر کرده.من حقیقتش اطلاعی از نحوه مدیریت سایت و اینا ندارم ولی اطمینان دارم کار دشواریه.اما با این وجود این خواهش رو ازتون میکنم که به هر نحوی شده لطفا شرایط رو متعادل کنید.