فرمول یک ایرانوالتری بوتاس، راننده مرسدس مسابقه فرمول یک آمریکا را از رده پول پوزیشن آغاز کرد و در انتها نیز جلوتر از دیگر رانندگان از خط پایان گذشت اما این هم تیمی او، لوئیس همیلتون بود که ششمین عنوان قهرمانی جهان خود را در پیست آستین جشن گرفت.

همیلتون مسابقه را در مکان دوم به پایان رساند و مکس ورشتپن، راننده ردبول نیز با اختلاف 0.854 ثانیه ای در رده پایانی سکو قرار گرفت.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه آستین

22:33 در ردیف اول خط استارت بوتاس و فتل قرار دارند و به نظر می رسد که مشکلی برای خودروی ورشتپن در مکان سوم پیش آمده و مکانیک ها در حال رفع آن هستند.

22:35 البته روز سرنوشت سازی برای قهرمانی 2019 بوده و همیلتون اگر چهار امتیاز کسب کند، عنوان قهرمانی فصل جاری را به نام خود می کند، او مسابقه را  از رده پنجم استارت می زند…

22:43 چراغ ها خاموش می شوند و بوتاس پیشتازی اش را حفظ می کند و ورشتپن از بیرون در تلاش برای سبقت گیری از فتل است…

22:43 همیلتون در همان پیچ اول رده چهارم را از لکلرک می گیرد.

22:44 حالا همیلتون برای رده سومی به فتل حمله می کند.

22:46 عقبگرد فتل همچنان ادامه دارد و در رادیو به تیم اعلام می کند:

ماشین من آسیب دیده، من به چیزی نزدم ولی خیلی زیاد ماشینم کم فرمونی داره…

22:46 الکس آلبون و کارلوس ساینز نیز در همان خروجی پیچ اول با یکدیگر برخورد می کنند و راننده ردبول به پیت می رود.

22:50 ناظران حادثه بین آلبون و ساینز را مسابقه ای تلقی کرده و اقدامی نکردند.

22:51 رده ها پس از پنج دور: 1 بوتاس; 2 ورشتپن +1.8; 3 همیلتون +3.6; 4 لکلرک +8.1; 5 نوریس +12.2; 6 ریکاردو +12.9; 7 فتل +14.0

22:52 سریع ترین دور از لکلرک با لاستیک های مدیوم تازه؛ 1.40.337

22:52 پیتر بونینگتون مهندس لوییس نیز به او گوشزد می کند که مکس فقط در جاهایی که مرتبط با مدیریت لاستیک هست، از او بهتر عمل می کند.

22:56 سیستم تعلیق عقب سمت راست فتل از کار افتاده و مسابقه برای فتل تمام شده است. فتل:

من نمیدونم چه اتفاقی افتاده ولی یه دفعه ای کلا از کار افتاد…

23:02 همیلتون فاصله نزدیکی با ورشتپن دارد و راننده ردبول نیز از تیم می خواهد که درباره داشتن یا نداشتن دی آر اس راننده مرسدس به او گزارش لحظه ای دهند.

23:04 فاصله لکلرک با همیلتون نیز به 9.6 ثانیه رسیده و به نظر نمیرسد که دیگر اوضاع برای فراری تغییر کند، امروز تولد 50 سالگی متیا بینوتو مدیر تیم فرمول یک فراری بوده و این اصلا هدیه تولد خوبی برای مدیر نیست.

23:05 فراری به لکلرک:

ایپکس های روی پیچ شماره 8 رو بیخیال شو نرو روش…

چرا؟

چون سباستین رفت روش و سیستم تعلیق از کار افتاد

23:06 ورشتپن به پیت رفته و با تایر هارد در رده پنجم به مسابقه بر می گردد و بوتاس و مرسدس نیز از این عمل ردبول پیروی می کند. حالا همیلتون هوای تمیز خواهد داشت…

23:07 بوتاس با تایر هارد 1.9 ثانیه جلوتر از ورشتپن است، همیلتون نزدیک به 13 ثانیه پیشتازی را در اختیار دارد.

23:08 ردبول به ورشتپن:

مکس فقط عاقل باش!

23:10 بوتاس از لکلرکی که هنوز پیت نرفته هم عبور کرده است. سرعت مسابقه ای فراری واقعا بد است!

23:13 سریع ترین دور از بوتاس؛ 1:38.943 ، فاصله با همیلتون به 11 ثانیه رسیده، مهندسِ همیلتون به او پیامی را می دهد مبنی بر اینکه او قرار است تک پیت استاپ مسابقه بدهد.

23:16 یک دور سریع دیگر از بوتاس؛ 1:38.916. بوتاس دو ثانیه سریعتر از همیلتون بوده و فاصله به 7 ثانیه رسیده است.

23:17 در دور بیستم: 1 همیلتون(هنوز به پیت نرفته); 2 بوتاس +5.1; 3 ورشتپن +10.8

23:19 لکلرک یک پیت استاپ 7.7 ثانیه ای داشته و خاطرات آستین 2019 برای فراری تلخ تر می شود.

23:22 بوتاس به فاصله یک ثانیه ای همیلتون رسیده است. مرسدس به همیلتون:

بیا پیت

همیلتون:

من میتونم بیشتر بمونم

لوییس در پیست باقی می ماند.

23:23 مرسدس به بوتاس:

الان دیگه میتونی بهش(به همیلتون) حمله کنی.

23:24 همیلتون به پیت رفته و بوتاس پیشتازی مسابقه را بدست می گیرد. همیلتون با لاستیک های هارد در رده سوم و با اختلاف 23 ثانیه ای نسبت به رده اول، به پیست باز می گردد.

23:26 دور 25 مسابقه: 1 بوتاس; 2 ورشتپن +5.7; 3 همیلتون +21.7; 4 لکلرک +45.4

23:28 مرسدس به همیلتون:

بوتاس با این ست تایرها تا آخر مسابقه میره

همیلتون:

من شانس پیروزی دارم یعنی؟

بونو:

تو میتونی با ورشتپن برای رده دوم بجنگی.

23:30 مرسدس به همیلتون:

 خیلی ضروریه که ما با یک پیت استاپ بریم تا اخر و برامون جوابگو باشه…

همیلتون:

بونو به من یک هدف زمانی بده، با من کار کن.

23:31 بونو:

لوییس این دورهایی که داری میزنی شانس برد به ما میده ولی باید حواست باشه که این تایرها رو تا آخر مسابقه برسونی.

23:34 در دور 31 مسابقه: 1 بوتاس; 2 ورشتپن +6.8; 3 همیلتون +17.4; 4 لکلرک +43.8

23:38 ورشتپن با بوتاس نزدیک به 7.6 ثانیه فاصله باز کرده و همیلتون هم در فاصله 7 ثانیه ای اوست.

23:39 ورشتپن از وزش باد شکایت داشته و به پیت می رود. با لاستیک مدیوم و در رده سوم به مسابقه بر می گردد.

23:43 بوتاس هم به پیت رفته و با تایر مدیوم در رده دوم با 10 ثانیه فاصله از همیلتون وارد پیست می شود.

23:46 سریع ترین دور از بوتاس؛ 1:36.957.  همیلتون به مرسدس:

لاستیک هام تا آخر مسابقه نمیرن…

23:47 ردبول به ورشتپن:

ما نیاز داریم که 0.8 ثانیه توی هر دور بهتر از همیلتون بزنیم تا قبل از دور آخر ازش سبقت بگیریم.

23:53 همیلتون به مرسدس:

من نمی دونم که چقدر این تایرها موندگار میمونن برام

بونو:

ما حواسمون هست بهشون

23:56 لکلرک از رده چهارم به پیت رفته و با سافت بر می گردد، او به امتیاز سریع ترین دور نیز نظر خواهد داشت. همیلتون:

هیچ کس دیگه ای تایرهاش اینقدر دووم آورده؟

بونو:

اگر اوضاع درام بشه میاریمت پیت تا برای دومی بجنگی

همیلتون:

من میرم که بمونم توی پیست

23:58 سریع ترین دور از لکلرک؛ 1:36.169، بوتاس در فاصله 3.6 ثانیه ای همیلتون، ورشتپن هم 5.8 ثانیه پشت سر آنها…

00:04 بوتاس به 1.5 ثانیه ای همیلتون رسیده و از تیم می خواهد که هیچ رادیویی به او ندهند.

00:05 فاصله پیشتازان مسابقه در 6 دور به پایان مسابقه: 1 همیلتون; 2 بوتاس +1.3; 3 ورشتپن +7.1

00:10 بوتاس بالاخره پس از یک بار خروج از پیست و قفل کردن لاستیک هایش، با دی آر اس در انتهای مستقیمی سبقت گرفته و پیشتاز مسابقه می شود. فاصله همیلتون با ورشتپن سه ثانیه است.

00:12 4 دور به پایان مسابقه و ورشتپن در فاصله 2.5 ثانیه ای همیلتون…

00:18 پرچم شطرنجی، پیروزی بوتاس و ناکامی ورشتپن اما قهرمانی ششم همیلتون!

جدول مسابقه فرمول یک آمریکا 2019

ردهرانندهتیمزمان
1والتری بوتاسمرسدس-
2لوئیس همیلتون مرسدس+04.148
3مکس ورشتپنردبول+05.002
4چارلز لکلرکفراری+52.239
5الکساندر آلبونردبول+01:18.038
6دنیل ریکاردورنو+01:30.366
7لندو نوریسمک لارن+01:30.764
8کارلوس ساینزمک لارن+1دور
9دنیل کویاتتورو روسو+1دور
10نیکو هالکنبرگرنو+1دور
11سرجیو پرزریسینگ پوینت+1دور
12کیمی رایکوننآلفا رومئو+1دور
13لنس استرولریسینگ پوینت+1دور
14آنتونیو جیوویناتزیآلفا رومئو+1دور
15رومن گروژانهاس+1دور
16پیر گسلیتورو روسو+1دور
17جورج راسلویلیامز+2دور
-کوین مگنوسنهاس-
-رابرت کوبیتساویلیامز-
-سباستین فتلفراری-

141 دیدگاه

    • Seb the great

      35

      1

      اوه اوه اوه گت این در لوییس ششمین قهرمانی پسر سریع مبارک عالی بود عجب مدیریت تایری واااااااای لوییس باید یه سالن ماساژ بزاره
      چارلز خیلی کند بود چرا نمیدونم
      وتل هم خیلی بدشانسی اورد که تا پیچ 1 اسلیپ استریم نداشت بعد هی عقب گرد بعد هم اون بلایی که سرش اومد حیف فک کنم وتل میتونست با پیشتاز ها بره
      در کل این قهرمانی مبارک همر که حقش بود و طرفدار هاش
      به قول وتل ماشین برتر هم یه راننده میخوات که برتر بودنشو ثابت کنه و لوییس این کار رو کرد

      • Seb the great

        6

        0

        اقا من نمیدونم الان چرا اصلاح کردید منظورم از زر thereهست

      • قلندر

        3

        0

        تبریک به لویس
        این مطلب را بالا گذاشتم که دوستان ببین مثل اینکه کسی خبر نداره

        فراری به خاطر بخشنامه فیا که به دلیل مشکوک بودن ردبول به نحوه سوخت رسانی به موتور فراری بوده را امتحان کرده «به منظور آزمایش روشی که احتمالاً فراری برای اندازه‌گیری جریان سوخت استفاده می‌کند بخشنامه‌ای فنی در پاسخ به درخواست تیم ردبول تنظیم شد که ضعف‌های احتمالی این سیستم را کاوش کرد.»
        بعد هم توتو و هم لویس گفتن فراری قدرت خودشو تو مستقیمی آستین از دست داده ولی ربطی به این بخش نامه نداره (البته همه این دو‌ را میشناسیم)
        احتمالا فراری به خاطر همین سرعت مسابقه ایش نابود بوده

    • 5red16

      24

      0

      تبریک به لوییس و طرفداران همیلتون بابت قهرمانی فصل
      و یک تبریک ویژه به والتری بوتاس که هم مسابقه فوق العاده ای داشت و هم یک تعیین خط بی نقص
      برد کاملا حقش بود
      فقط امیدوارم عملکردش سینوسی نباشه و از صندلی مرسدس واسه کسب قهرمانی استفاده کنه
      و یک آخر هفته نه چندان دلچسب برای فراری
      فکر کنم ماشین سب اصلا ستاپش هم ایراد داشت
      اینکه در دور اول اینقدر کند باشی اصلا منطقی نیست و بعد از اون هم دوباره dnf
      ولی در کل فراری روند مسابقه ای قابل قبولی هم نداشت
      ماشین لکلرک که سالم بود هم حرفی واسه گفتن نداشت
      البته از شاهکار پیت استاپ چارلز هم نباید گذشت، هفت ثانیه
      امیدوارم فصل آینده حداقل بوتاس در حد قهرمانی ظاهر بشه تا بشه یک رقابت پایدار و جذاب رو ببینیم
      این گرندپری فقط پنج دور آخرش
      نبرد لوییس و والتری
      و نبرد نصف و نیمه مکس و لوییس
      در کل به این فراری نمیشه امید بست
      قبلا هم گفتم
      روند پیشرفت باید پایدار باشه نه مقطعی
      بازم تبریک و شب بخیر دوستان ❤🏎❤

      • Seb the great

        14

        5

        جای رزبرگ خالیه یا الونسو تو مرسدس جای والتری گرچه اونم خوبه ولی به اندازه اوناخوب نیست

      • Abbas

        3

        3

        نفر دوم جدولِ دادا چی چی میگی،سینوس کجاست؟؟؟دوم جدولع با کلی امتیاز

      • 5red16

        3

        3

        Abbas
        سلام
        وقتی در مورد قهرمانی راننده ها صحبت میکنیم اول از هرچیزی باید ثبات داشته باشی، والتری ماشین قهرمانی داره
        ماشینی که در تمام پیستها شانس برد داره
        پس گاراژ کار خودش رو کرده
        البته فعلا از نگاه مدیریت به بوتاس فاکتور میگیرم
        از اینجا به عملکرد راننده برمیگرده
        با ماشین برابر نباید همتیمیت سه مسابقه به انتهای فصل قهرمانی راننده ها رو به دست بیاره
        این یعنی تو خیلی امتیاز از دست دادی اونم با ماشین برابر
        درضمن شما اگه تمام گرندپری های این فصل رو واقعا کامل نگاه میکردی متوجه میشدی که اولین دلیل برای از دست دادن قهرمانی راننده ها افت بوتاس در اواسط فصل بود
        جایی که حتی راننده های فراری بدون آپدیتهای سنگاپور و مکس بارها جلوتر از بوتاس مسابقه رو تموم کردن
        موفق باشید

    • Nando14Alo

      18

      2

      من هم ششمین قهرمانی رو به لوییس همیلتون تبریک میگم.داخل مسابقات مکزیک و آمریکا شاهکار کرد توی مدیریت تایر. امروز هم عالی بود.
      سب هم متاسفانه دوباره بدشانسی آورد و مشخص شد فراری حالا حالا ها درست بشو نیست.
      آلبون و نوریس هم امروز عالی بودن.
      در کل یه گرندپری جذاب بود

    • Silver Arrows

      15

      5

      یه تشکر ویژه هم از همه طرفداران فراری که به مرسدس و راننده‌هاش تبریک گفتن 🌹
      چقدر قشنگه که در کنار رقابت هوای هم رو داریم و با برد رقیبمون هم خوشحالیم 🙏 دمتون گرم
      امیدوارم فصل بعد جانانه رقابت کنیم

    • محمدرضا

      14

      1

      تبریک به لوییس و هواداراش بابت ششمین قهرمانی جهان
      تبریکم به بوتاس بابته برده این ریس و طرفداراش
      تبریکم بگم به هوادارایه تیم مرسدس
      امیدوارم فراری بتونه فصل بعد علاوه بر سرعت تعیین خط،سرعت مسابقه ایشونو هم بهبود ببخشن و توتمام فصل به ثبات تیمی و فردی برسن واز اولین مسابقه فصل بعد رقابتی ظاهربشن،و بتونن قهرمان تیمی و فردی رو بدست بیارن
      فورزا فراااااارررررری….. به امید موفقیت تیم فراری وپیروزی تیمی و فردی توسال آینده…

    • ايزديار

      18

      4

      واقعا فراري همون ماشين اول فصل شد
      نزديك يك دقيقه اختلاف با مرسدس🤦‍♂️
      فراري سال بعد هم هيچي نميشه

      نميدونم قدرت فراري كجا رفت
      ولي اين فراري كلا نابوده
      و حيف از فتل كه بحقش نرسيد و نميرسه و با اين وضع و بقول خودش بايد با دستاوردهاي گذشته اش دلخوش باشه

      در اخر با تمام كل كل هاي كه اين فصل با هم اينجا داشتيم از طرف خودم به تمام طرفدارهاي هميلتون تبريك ميگم
      مباركتون باشه

      • Abbas

        2

        5

        این مسابقه تحت نظر بووود،برای همین الکی فیلم بازی کردن ک ماشیناشون خرابه،سنسور گذاشتن رو ماشینشووون برای همین تخلفشون رو برداشتن ماشین دگ راه نمیره❤❤❤

      • ....kh:n....

        5

        1

        ایزدیار..
        من خودم طرفدار فراری وسب هستم
        ولی مشخصه از قدرت موتور فراری تو آمریکا خبری نبود واقعا انگار کارشون بوداره.
        حیف وتل ولکلرک واقعا. فراری داره ناخواسته دوران حرفه ای رانندههاش رو ازبین میبره.
        از خودم بدم میاد واقعا این همه ریس تمرینها.تعیین خط ها ومسابقات کل فصل رو بببنی از آخرهم فقط حرص بخوری ازاین همه ضعف وdnfشدنو پیت۷ثانیه ای اشتباه استراتژیو ضعف ماشینو تمام کردن مسابقه پشت سر پیشتاز بااختلاف یک دقیقه و……
        #فراری هیچوقت قهرمان نخواهد شد#

      • Ferrari .Italy

        3

        4

        ماشین دیگه راه نمیره بعضیا فازشون چیه اگه منظورتون ماشین چارلزه چارلز اصلا موتور دوم روی ماشینش بوده موتوری که ۸ ریس عمر داشته و اصلا ماشین فراری بعد اپدیت موتور سوم مشکل مصرف سوخت رو حل کرد اگه مبنا تونم هم ماشین سب بهتون تبریک میگم تیم بیاد یه راننده رو ریتایر کنه برا اینکه زیر نظر بودن بهتون تبریک میگم بابت افکار عجیبتون اگه هم تعیین خط منظورتونه میتونید برید ببنید که تو تمامی اسپید ترپ ها فراری بالاتر از رد بول و مرسدس بوده واقعا فاز بعضیا چیه ؟

    • محمدرضا

      7

      3

      اگه پیرلی بازم همین لاستیکارو بخواد بده . مثله امسال همه باید فقط تایرمدیریت بکنن
      اگه صد دورم باهارد بزنن بازم دووم میارن ،خوده شرکت پیرلی هم مونده بااین عملکردقاطی پاتیه این لاستیکا
      خداکنه یفکری بکنن واس فصل بعد

    • محمدرضا

      10

      3

      فرمول یک نه اینکه خیلی هیجان داشت،پیرلی بااین لاستیکا همون یه کم هیجانم نابودکرده،و راننده بجایه مسابقه و حمله کردن فقط باید تایر مدیریت کنن
      باید اسمه f1رو بزارن مدیریت تایر ،اگه فصله بعد هم همین داستان امسال باشه

    • h.e.s.a.m

      3

      0

      تبریک بابت قهرمانی لوییس و مسابقه عالی و بی نقص والتری و به نظرم قهرمان اخلاق این فصل بدون چون وچرا وتل هست تبریک به هر سه راننده درجه یک فرمول یک‌ این فصل 🏆🏆🏆

      • Riva

        6

        4

        سلام به همگی
        تو گرند پری آستین برام چند تا سئوال پیش اومد که واقعا نمیتونم هضمشون کنم
        اول اینکه چطور میشه تو تمرین سوم یه مسابقه ای (همین چند وقت پیش) ماشین مرسدس بکوبه به دیواره ، بعد تمرین رو ۲۰ دقیقه تعطیل کنن و ماشین رو با اسکورت و سلام و صلوات دم در گاراژ مرسدس تحویل بدن که خدای نکرده از تایم گیری جا نمونه
        و بیچاره تیمهای دیگه که نمونه ش تو همین پیست ، لکرک ، در جا تمرین رو از سر میگیرن و ۲۰ دقیقه مونده به آخر تمرین مکانیکهای فراری کشون کشون ماشین رو به گاراژ میرسونن
        دوم ، واقعا با این همه استاندارد و کوفت و …. آیا پیستی مثل آستین شایستگی برگزاری یه مسابقه فرمول یک رو داشت؟؟؟؟
        این همه پستی و بلندی اون هم تو جاهای ترمز گیری یا پیچها که یه ماشین میبایست بیشترین چسبندگی و تماس رو با پیست داشته باشه
        شکستن سیستم تعلیق فتل ممکن بود با یه فاجعه همراه شه که خدا رو شکر اینطور نشد
        سوم ، چرا فیا قانون بررسی دایمی خوردو ها رو برداشته و فقط به صورت تصادفی و گاهی سرزده ماشینها رو کنترل میکنه؟
        یعنی موتور فراری از سیستم تعلیق مرسدس سئوال برانگیز تره؟
        قانون هایی که برای سیستم تعلیق هستش رو با محدوه حرکت چرخهای ماشینهای مرسدس تو صحنه های آهسته علی الخصوص موقع عبور از کرب ها مقایسه کنید
        چهارم ، چند تا مسابقه فراری به مسابقات یه کم جذابیت بخشید و فیا بهش گیر داد ، پس به فرمول مرسدس خوش آمدید

  1. HamidFTN

    18

    1

    تبریک به بوتاس و لوئیس بابت برد و قهرمانی

    افتضاحات فراری تمومی نداره
    اون از ماشین فتل و این هم از اختلاف تایم لکلرک با مکس

  2. INDECENT

    17

    24

    ناموسا این همیلتون اینهمه شانسو از کجاش میاره ؟ تا مکس رسید بهش یهو یه ماشین رفت قاطی باقالیا یه سکتور به فنا رفت ، چی جوری انقدر خوش شانسه این همیلتون نمیدونم … باز خوبه شهاب سنگی چیزی نیومد بخوره به بوتاس .

      • INDECENT

        6

        17

        ته مسابقه گفت هر چی قدرت هست بدین ، قشنگم نزدیک شد که جناب مگنوسن گند زد توش .
        اون مسابقه ای هم که لکلرک پیشتاز بودو یهو قدرت مموتورشو از دست داد همین شد ، 2 نفر از لکلرک رد شدن تا مکس اومد نزدیک شه و و رد شه بقیه گند زدن سیفتی کار اومد و مکس دیگه نتونست رد شه .

        چقدر این بچه بدشانسه و باز هم تاکید میکنم همیلتون بینهایت خوش شانس ، کاشکی تو شانس یه سر سوزن به همیلتون برم

      • Seb the great

        19

        6

        این اصلا ربطی به شانس نداره اون مدیریت تایری که لوییس کرد مکس تو خوابشم نمیتونست انجام بده

      • Seb the great

        8

        2

        چی مکس فشار نیاره کی میاره تو این 20 نفر

      • همینجوری_گذری

        6

        19

        جناب سب ده گریت مسابقه رو دیدی چنتا لاک آپ کرد همیلتون؟ مدیریت تایر کرد؟ دیگه ستاپ و ماشین شاخه دیگه. حداقل ۵تا ازین ۲۰ تا راننده میتونن به راحتی این کارو بکنن

      • Mohammad44

        1

        2

        جناب همینجوری گذری اگه میتونستن مدیریت کنند اونا هم یک پیت استاپ انجام می دادن نه دوتا
        از تمام فراری و سب فن ها هم به خاطر تبریک هاشون ممنون

      • Amir Mp

        7

        19

        اولا که با ماشین برتر میشه ده بارم قهرمان شد
        دوما هیچ کس شایستگی همیلتون رو انکار نکرد البته نهایتا برای دو سه تا قهرمانی

      • Saleh

        7

        5

        صحبت از خوش شانسی در این مسابقه ربطی به ۶ قهرمانی نداره

      • Silver Arrows

        14

        1

        امیر عزیزم
        پس قاعدتا با این فرمول شما یکی مثل سباستین هم نصف قهرمانی‌هاش شانسی بوده… البته با فرمول شما.
        چون من به شخصه برای تک تک قهرمانی‌های سباستین فتل احترام قائلم و اون رو راننده فوق‌حرفه‌ای (و انسانی فوق العاده‌) می‌بینم 🙏

      • قلندر

        4

        2

        فعلا که شده ما هم از همین شاخ درآوردیم خدا به این بشر چه نظری داره من نمیدونم

      • قلندر

        4

        1

        سیلور ارو تا اونجایی که من میدونم فتل دو سال از چهار سالشو حداقل آلونسو به چالشس کشید وحتی یک قهرمانیش با ۴ اختلاف امتیاز بوده

      • moet

        5

        2

        با سلام و تبریک به همه دوست داران فرمول یک.
        چیزی به اسم شانس برای 6 بار قهرمانی وجود نداره. این ذهن برنده تیمی هستش که داره کار میکنه. من طرفدار مسابقه خوب هستم و شاید از همیلتون خوشم نیاد اما این دلیل نمیشه قابلیتهای اونو زیر سوال ببرم. همه ما در حال حاضر طرفدار شوماخر هستیم. خب الان یکی بیاد بگه شوماخر همه قهرمانی هاش شانسی بوده ؟!!! من نمیتونم قبول کنم. و هیچ کس هم بخاطر اینکه تو یک تیم قوی هست تضمینی برای قهرمانیش نیست و گرنه هر سال رئال یا بارسا قهرمان اروپا بودن یا برزیل قهرمان جهان.
        بازهم تبریک به طرفدار های فرمول یک.

      • خان

        2

        1

        حرفت حقه آقا

      • moet

        3

        0

        محمدرضا عزیز
        دوست من ، سپاس از نظرات شما.

      • Silver Arrows

        6

        2

        👏👏👏
        chance favors the connected mind

      • محمدرضا

        3

        1

        Moet گرامی
        بااونجایی از حرفات که f1وتیمهای شرکنندشو با رئال و بارسا و برزیل و نوع قهرمانیاشون و یا عدم قهرمانیشون مقایسه کردی کاملا مخالف نظرم به خیلییییی دلیل
        اصلا قیاس مع الفارق انجام دادی که تادلت بخوادجایه بحث داره
        ولی منم درباقیه مطالبی که گفتی تقریبا باهاتون موافقم
        برایه مثال:آیا بنظرت تیمی هم سطح رئال یابارسا یابرزیل وجود داره یانه باشرایط یکسان؟؟؟؟آلمان هلند فرانسه…وتورده باشگاهی :بایرن یوونتوس من سیتی…
        که بسا ازتیمایی که اشاره کردی ب مراتب قوی ترهم باشن
        بنظرم سیستماتیک این مقایسه ها بهم نمیخوره و کاملا متفاوته،چونکه نوع ورزش و کارشون و سیستم پشتیبانی و اجرایی این ورزش بافوتبال بسیار متفاوته

      • moet

        2

        0

        محمد رضا عزیز
        دوست من ، سپاس از نظرات شما.

    • بیژن

      5

      0

      داداش شانس کجا بود بعد تعویض مکس گرافیک اومد که ظرف یازده دور باید به لویس برسه یعنی تو دور ۴۸ /۴۹ ولی با مدیریت خوب لاستیک از طرف لوئیز تو ۲ دور اخر رسید به لوئیز ،اگه دقت کرده باشین بعد پیت لوئیز داشت فاصله رو کم و کمتر میکرد که وقتی تصمیم گرفت یه پیت استاپ تموم کنه دیگه عملا فاصله ثابت بود یعنی شروع کرد به مدیریت تایر و مزدش رو هم گرفت .

    • Shabneshin

      5

      3

      مطمئنی خوش شانسی بود؟مافیای مرسدس و انگلستان مگنوسن را خریده بودن که وقتی مکس نزدیک همیلتون میشه اینکار را بکنه تا نتونه مکس سبقت بگیره

      • Abbas

        2

        1

        😂😂😂چقد تو خوبی دادا

    • Abbas

      6

      0

      آره دگ،فرمول یک نیس،تخم مرغ شانسیه وقتی حریفت ببره یا اصن حریف ندوننت مجبوری ایطوری بگی،اگ شانسی پس چرا پیگرشی؟؟؟چرا طرفدار مسابقه شانسی هستی؟؟یا این دگ فقط مربوط ب تیم مرسدس میشه دادا؟؟؟

      • Shabneshin

        1

        0

        همون که آخرش گفتی.مشکل شون مرسدس و راننده هاش هست.والابقیه هرجوری که مسابقه بدن از هنر رانندگی شون سرچشمه میگیره

    • pejman

      0

      1

      اگه خوش شانس بود با اینهمه زحمت برای مدیریت لاستیک اتفاقات جوری رقم می‌خورد که اول بشه اما فمر میکنم هرکس به حقش رسید اما واقعا والتری این برد رو میخواست واسه چی

  3. mohamad tomcat

    14

    2

    تبریک به مرسدس و مرسدس فن ها واسه این شاهکار مهندسی که ساختن
    ماهم چقدر دلخوش بودیم که با چند تا برد امید بستیم به ادامه نیم فصل و رقابت فصل آینده
    درحالیکه بفرموده مرسدس شل کرده بود تا رقابت جذاب شه
    پیشاپیش قهرمانی سال بعد هم مبارکتون

    • pejman

      0

      0

      داداش لوییس ششمین قهرمانیشم اورد شما تو کف سکو دوم امریکا برای ورشتپنی بابا اصلا ورشتپن دوم چیه ذول شد ما قبچل داریم شدد باش غصه نخور من نمیفهمم پودیم شدن وقنی یکی دیگه قهرمانی فصل رو گرفته دیگه چه فرقی میکنه

  4. شاهین

    12

    0

    خب اولا تبریک به همیلتون و طرفدارانش بابت ششمین قهرمانی جهانش و یه تبریک به طرفداران والتری بابت رانندگی بی نقص امشبش.
    متاسفانه فراری خیلی جا داره که بخواد پیشرفت کنه که به مرسدس برسه. میبینیم که ماشین فتل بازهم ایراد داشت و توی دو دور فتل از دوم اومد به هفتم و آخر سر هم که ماشین ترکید و لکلرک هم که اوت شد با اون پیت استاپ مزخرف. فراری اگر بخواد اینجوری ادامه بده سال بعد هم هیچی نمیشه.‌
    از رانندگی عالی نوریس،آلبون،ساینز و ریکاردو و پرز نباید غافل بشیم

    • Saleh

      9

      2

      تبریک به لوییس و طرفداراش. خدایی خیلی خوبن این تیم و ترکیب راننده هاش.
      و چقدر این مکس بد شانسه واقعا میتونست رد بشه که شانس به همیلتون رو کرد وگرنه با اون لاستیکها نمیتونست دفاع خاصی بکنه.
      فراری هم که فوق‌العاده بود، چیزی نگیم بهتره. طفلک فتل دوست داشتنی

  5. م.یوسفوند

    6

    7

    جدیدترین شاهکارفراری(سیستم تعلیق)،چقدر فراری سرعت مسابقه ایش پایین اومده،کم فرمولی تو پیچ ها و سرعتش تو کفی هم از بین رفته،واقعا نگران توسعه ماشین سال بعد فراری هستم پایداری ماشین اصلا خوب نیست،ردیول هم که فاصله داره هنوز،بهرحال مبارک باشه قهرمانی همیلتون هرچند که در نبود رقیب خاصی قهرمان شد

    • قلندر

      1

      1

      فراری به خاطر بخشنامه فیا که به دلیل مشکوک بودن ردبول به نحوه سوخت رسانی به موتور فراری بوده تست روی فراری انجام داده به منظور آزمایش روشی که احتمالاً فراری برای اندازه‌گیری جریان سوخت استفاده می‌کند بخشنامه‌ای فنی در پاسخ به درخواست تیم ردبول تنظیم شد که ضعف‌های احتمالی این سیستم را کاوش کرد.

  6. Amin

    3

    17

    تبریک بابت قهرمانی لوییز
    ب امید قهرمانی هفتم⁦💪💪💪
    فقط سبقت لوییز از فتل تو همون دور اول👌
    و البته ب فنا دادن ماشین توسط فتل که قبلش هم چندین بار قفل کرد؛کلا روز فتل نبود

    • Ahmad VETTEL

      14

      4

      Amin:
      واقعا منم به فنا رفتم بعد کامنتت
      مرد حسابی سب از اول گفت آندراستیر داره و مشخصم بود یه مشکلی هست بعد میگی سب ماشینو به فنا داد و به سبقت همیلتون از فتل با تعلیق ناقص مینازی؟

      • Amin

        1

        11

        احمد وتل:من با دوستم ک فتل فنه تو ماشین داشتیم ریس رو می‌دیدیم
        و واقعا از کنار رفتن فتل ناراحت شدم
        اما از بین رفتن تعلیق تقصیر خودش بود
        کلا با اشتباهات زیاد داشت رانندگی میکرد
        قبلش هم چند بار قفل کرد
        فتل استارتش هم خوب نبود
        گفتم ک کلا انگار روزش نبود
        و البته فراری ک خیلی کند شده بود باز
        نمی‌دونم چ مشکلی پیش اومده واسشون

      • Just _seb

        11

        2

        Amin :
        فتل ماشینش از اول مسابقه ایراد داشت ، بعد ماشین ترکید تو الان حال کردی از این سبقت ، دمت گرم خیلی با حالی

    • Alirezzza

      9

      0

      اونجا ک به قول تو ماشینو ب فنا داد جزو ایپکس بود کل طول مسابقه همه از اونجا عبور میکردن… یکم از بقیه طرفدارا یاد بگیر

    • امین

      1

      0

      این آقایAmin احتمالاً زمان مسابقه داخل فضای خاصی سیر میکنه که با نظرات سوپر اسپشال و تکرار نشدنی شون مرزهای کارشناسی رو نابود میکنه.
      موفق باشی استاد

    • امین

      1

      0

      استاد Amin شما واسه طرفدارا سمینار برگزار کن . من ناراحتم طرفدارای فرمول یک تو بقیه کشورها از نظرات شما محرومن بخدا.

  7. Ferrari7

    7

    0

    Dnf شدن سباستین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    انتخاب راننده شماره یک فصل بعد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    فاصله ۴۶ ثانیه‌ای لکلرک؟؟؟؟؟؟؟؟
    چه خبره واقعاً ، هیچی نگیم راجع به این تیم فرراری بهتره
    فقط میشه حدس زد که با این فرمون اگه برن سال بعد که هیچی ۱۰۰ سال دیگه هم قهرمانی نمیارن

  8. Farid_Lambo

    8

    0

    خب. تبریک به والتری و همیلتون و مرسدس. هر سه لایق این قهرمانی ها بودن.
    جایزه راننده اخلاق هم باید به فتل بدن.
    و نتیجه فاجعه بار فراری توی مجارستان دوباره اینجا رقم خورد. یه روز خیلی بد برای فراری بود

  9. Mahmoud

    10

    1

    تبریک به همیلتون و طرفدارانش بابت ششمین قهرمانی‌اش. واقعا این همیلتون خیلی خوبه.
    و یه تبریک به بوتاس و طرفدارانش که امروز یا امشب خیلی خوب بود و ثبات خوبی داشت.
    و یه تاسفم بخوریم بابت این فراری افتضاح کلا از ردبولم عقب افتاد. من به بینوتو امیدوارم اما نمیدونم چقدر زمان میخواد تا بتونه فراری رو خوب کنه.
    امیدوارم سال بعد هرکی قهرمان میشه با رقابت چرخ به چرخ قهرمان شه و قهرمان تا مسابقه آخر مشخص نشه.

  10. Ali seb

    11

    0

    برا تیمی مث فراری خیلی بده که به راننده بگن روی ایرپکس نرو چون سیستم تعلیق از کار میفته!!!
    اگه اینطوری پیش بره 2020 هم فراری شانسی نداره
    امیدوارم تو برزیل ماشین سب از وسط نصف نشه…

  11. Parsa911

    6

    0

    مسابقه جالبی بود مخصوصا اخرش و کاری که بوتاس کرد فقط فتل واقعا بد شانس ترین ادمه دام براش سوخت
    ۱-۲ مرسدس واقعا لذت بخش بود

  12. Red horse

    1

    8

    این پریلی مگه ایتالیایی نیست که از فراری حمایت بیشتری کنه؟ یه پیشنهاد به فراری مدیر تیم بده تا از سال بعد تو مهد کودک F1 نباشه و ببینیم کی دیگه این مسابقات رو نگاه کنه!!!! اونوقت چه حالی از فیا گرفته میشه

  13. siamak

    8

    0

    تبریک به همه دوستداران همیلتون و مرسدس .
    مرسدس امروز یک پکیج کامل و بدون نقص بود .
    حرکت فتل در مراجعه به اتاق پشت پودیوم و تبریک به همیلتون ، حرکت واقعآ شیکی بود .

  14. mahyar

    9

    0

    خوب این گرندپری هم تموم شد . تبریک مجدد به خود لویس و گاراژ مرسدس و طرفدارانش .
    یا به خاطر شرایط پیست و پله پله بودنش یا هرچیز دیگه ای به شکل کاملا” مسخره ای ساسپنشن وتل شیکست . دقیقا مثل مسابقه ژاپن . سرم رو برگردوندم گوشیم رو چک کنم برگشتم دیدم لاستیک جلوی وتل رو هواس داره عشق میکنه تو هوا . D:
    کم شدن سرعت فراری ها هم باز به عنوان ی فراری فن دارم میگم . خیلی مشکوک میزنه .

  15. بیژن

    9

    2

    تبریک تبریک مرسی لوئیز ،شمشین قهرمانیت مبارک باشه مرد 🏆🏆🏆🏆🏆🏆 پیش به سوی هفتمی 💪👊👏👏👏😍❤
    تبریک به والتری برای این برد ❤ چه هیجانی داشت ده دور اخر ، مرسی فتل 👏👏👏❤
    امیدوارم سال بعد رقابت بین هر شیش راننده برتر باشه ،به شخصه به سال بعد خیلی امیدوارم

  16. Empt1984

    12

    0

    فراري داره چيكا ميكنه؟
    تبريك بابت قهرماني ششم هميلتون
    ٦ بار قهرمان جهان شدن كاره ساده اي نيست
    به شانس ربطش نديم
    ولي ٢ دور آخر اگه پرچم زرد نميبود وشتپن ميچسبيد به هميلتون و حدس من اينه كه لوئيس نميجنگيد چون قهرماني جهان مهمتر از دومي و سومي بود
    تكرار ميكنم فراري داره چيكا ميكنه

    • Abbas

      2

      2

      با همین قاطر این همه پول زدن؟؟؟با همین قاطر تو جدول تیمی دوم و جدول راننده سوم و چهارم هستن؟؟؟واااای ک چقد خوبن اگ پیکان داشتن دگ چکار میکردن؟؟؟اگ فقط با قاطر ایطورن دگ اگ ماشین فرمول یک بدن بهشووووون چکارا ک نمیکنن،میگ میگ🥰🥰🥰

  17. Amir MH

    12

    0

    تبریک به لوییس همیلتون راننده خوشتیپ و بی نظیر خودم و سلطان متیو مک کانهی برای ششمین قهرمانی جهان و تبریک همیشگی به سباستین برای قهرمان شدن در انسان بودن و مردونگی و اخلاق.
    Loveis Lewis ♥️♥️♥️♥️♥️♥️

  18. Mahmood.gh

    6

    0

    52 ثانیه اختلاف😯
    پس اون پیشرفت فراری و اون قدرت تو کفیشون کجا رفت یهو؟
    این ریس منو یاده لیگ پارسال ایران انداخت ک با دوتا برد طرفدارهای ی تیم خوشحال شدن مربی بالا انداختن بعد متوجه شدن ک …..
    الان این ریس هم نشون داد ک فراری هیچ تغییری نکرده ظاهرا فقط مرسدس شل کرده بود

    • mehdi vettel

      2

      1

      ریس امشب برا سنجش سرعت فراری معیار درستی نیست به دو دلیل
      دلیل اول دور زدن لکلرک با موتور نسخه دوم فراری هستش که میدونیم این موتور تو مسابقه اصلا قوی نیست و سوخت زیادی مصرف میکنه
      تازه موتور دهمین مسابقه ای بود که داشت طی می‌کرد و احتمال داره اصلا رو مودهای متوسط هم نرفته باشن

      دلیل دوم
      سب که رو موتور سوم بود به هر دلیل امروز از پیچ اول ماشینش مشکل داشت و در نهایت هم همون اول کار از مسابقه کنار رفت و نتونستیم بفهمیم که فراری با موتور نسخه سوم میتونست تو این پیست خوب باشه یا نه

      • Mahmood.gh

        3

        4

        داداش سب چی؟
        اون ک موتور نسل سوم بود ی سر گردن هم از لکلرک بهتره کلا انگار دنده عقب داشت میرفت
        ی راننده واسه قهرمانی
        ی تیم واسه قهرمانی باید همه چیش درست باشه مثل ساعت کار کنه
        پیت استاپ 7.7 دهم ثانیه ای چی
        فراری کلا خیلی کار داره تا ب مرسدس برسه
        باید کل تیم بکوبن از نو بسازن البته بجز رانندهاشون چون نشون دادن لیاقت بهتر از فراری دارن

      • mehdi vettel

        2

        0

        Mahmood. gh
        سب نمیدونم اول مسابقه ماشینش چه مرگیش بود
        براندل میگفت لاستیکاش به دما نرسیدن ولی هر چی بود خیلی مسخره شده بود و آخر اون ترکیدن تعلیق دیگه نهایتش بود 😕😕

        موافقم فراری با این شرایط سال دیگه هم شانس نداره

    • Ahmad VETTEL

      1

      1

      ˝این ریس منو یاده لیگ پارسال ایران انداخت ک با دوتا برد طرفدارهای ی تیم خوشحال شدن مربی بالا انداختن بعد متوجه شدن ک …..˝
      😂😂
      ولی حیف که سب الان تو همچین تیمیه.تیمی که میتونه تیم خوبی بشه مثل سابق ولی آدمایی که توش هستن مرد اینکار نیستن

      • Mahmood.gh

        1

        1

        احمد داداش😉😬 خدایی یاد لیگ پارسال نیوفتادی
        بنظر من تنها کاری ک میتونن واسه جذابیت ساله دیگه بکنن اینه ک مرسدس قرداد بوتاس فسخ کنه سب بیاره مرسدس چون بازم ک مرسدس قهرمان میشه حداقل تینطوری تا ریس اخر هیجان هست و جذابیت بیشتر
        سب هم لیاقت ی تیم خوب داره

  19. farshid f1

    4

    0

    شرم آوره ، واقعا برای فراری شرم آوره این عملکرد تیم
    باید مارانلو یه هفته سیاه باشه. از دور اول هر دور یک ثانیه عقب میوفتادن فراری ها

  20. amiiir

    6

    0

    تبریک می گم به تیم مرسدس و برد بوتاس تو این مسابقه و قهرمانی جهان رو به king lewis واقعا بی نقصه این تیم مرسدس هم مدیریت هم مهندس هاش و هم راننده واقعا ترکیب بی نقصی داره مرسدس در راننده هاش و مدیریت عالی لویس همیلتون در لاستیکاش ثابت کرد که انجوری که بعضی ها میگن که همیلتون خدای شانسه اینجور نیست . و فقط یک راننده بزرگ مثل فتل و لویس یا ریکاردو و رایکانن یا بوتاس هستن که میتون همچین مدیریتی در لاستیکها داشته باشن و باید به دیگر رانند ها در این مورد درس بدن با ارزوی موفقیت بیشتر برای مرسدس و راننده های محبوب لویس ، فتل ، و بوتاس

  21. Mahmood.gh

    4

    0

    زیره یکی از پستهای تمرینی یادم نیست کدوم تمرین بود ک سید خودمون گفت ک پیست داغونه و رهاش کردن ب حال خودش و احتمال گند زدن ب مسابقه بعضیها هست از شانس بد پیست یقه سب گرفت اتفاقا خیلی حیف شد ک سب dnf شد
    ای کاش سب بود و فراری هم قدرتمند ظاهر میشد
    مرسدس ک قهرمان شده بود
    لوییزهم ک قهرمانیش صد در صد بود
    حداقل ی ریس جذاب میدیدیم

  22. Behrooz

    2

    1

    تبریک به همیل که ششمین قهرمانی خودش رو به دست اورد ، نکته عجیب سرعت کم فراری تو مسابقه بود ، معلوم نشد بخاطر برخورد کوچیکی که فراری ها باهم داشتن بود یا فیا سنسوری چیزی کار گذاشته بود ، جدا از سب که کنار رفت لکلرک هم سرعت خوبی نداشت !

  23. mehdi vettel

    5

    0

    تبریک به طرفداران لوییس و مرسدس بابت ششمین قهرمانی جهان
    چه مسابقه ای داد والتری بوتاس!!!
    واقعا عالی بود امشب بوتاس
    از لکلرک یکبار و از همیلتون دوبار سبقت گرفت
    قطعا اگه سب یا لوئیس همچین عملکردی می‌داشتن الان زیر همین پست چه غوغاهایی که نمیشد

    جا داره یه تبریک هم به فراری بگیم که امشب تو هر چیزی داغون بودن
    پایداری
    ریس پیس
    پیت استاپ

    خودتونوم گول نزنید
    بوتاس درسته عالی کار کرده ولی سال دیگه هم شانسی برا قهرمانی جهان نداره و احتمالا مرسدس و لوئیس هفتمی رو هم سال دیگه جشن میگرن

    فقط من موندم سب که داشت ریسینگ لاین عادی رو میرفت!!! چی شد که یهو تعلیق ترکید؟؟
    اگه به خاطر کرب ها باشه که باید بقیه ماشین ها هم آسیب میدیدن
    در هر صورت مثل خیلی از روز های امسال، این مسابقه هم برا فراری فنا و مخصوصا فتل فنا سخت بود

    • بیژن

      5

      0

      انتظار داشتی بوتاس با لاستیک نو و ماشین برابر نتونه از همیلتون رد شه ؟ با همون لاستیک نو هم که اقدام کرد یه دفاع عالی انجام داد همیلتون .. لوئیز تو چه کردی با یه سری از دوستان که با سبقت گرفتن هم تیمیت ازت اینا اینقدر ذوق کردن :))) قطعا اگه لوئیز مسابقه رو میبرد هم میگفتی مرسدس نذاشت بوتاس برنده شه

      • mehdi vettel

        1

        4

        اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردی
        فقط سوال پیش میاد پارسال چطور همیل جونت با لاستیک های نوتر نتونست تو دو نوبت از رایکونن و ورشتپن با لاستیک های کهنه تر سبقت بگیره

    • Mercedes

      0

      7

      لوییس اگه خیلی ادعاش میش توی تعیین خط حداقل پنجم نباید میشد که تو مسابقه کارش به التماس کردن و سرپیچی از دستورات برسه. تیم و بوتاس هم یه جوری حالش رو گرفتند که خودش فهمید چه گندی زده تیز رفت پیت استاپ.
      یه زمانی میگفتن بوتاس ترسوست و جسارت رانندگی و رقابت با نفرات اول رو نداره. اینجا نشون داد برعکس تو جشن قهرمانی لوییس هم بهش رحم نکرد. اون یکی دو باری هم که لکلرک بهتر از بوتاس بود برتری ماشین فراری ها مشهود بود.

      • Mohammad44

        0

        0

        ببخشید اینجا دیگه چه دستوری داد مرسدس؟؟؟؟؟

  24. NavasaN

    3

    1

    تبریک به فن های لوییس و البته بوتاس.الان سوالی که ذهنمو مشغول کرده اینه که اون دسته از کسانی که میگفتن بوتاس لیاقت این صندلی رو نداره هنوز سر حرفشون هستن یا نه؟(صرفا یک سواله و منظوری ندارم.میخوام نظرتونو بدونم)

    • Amir Mp

      3

      1

      من میگم بله اگه کسایی مثل سب و مکس و لکلرک و ریکاردو بودن میتونستن خیلی رقابت رو دیدنی تر کنند
      البته توهین به بوتاس نباشه

    • قلندر

      2

      0

      عزیز به نظر من این آخر کاری دارن به بوتاس حال میدن نه اینکه بوتاس این مسابقاتی که برده گذاشتن ببره نه خودش برده ولی چون لویس قهرمانیش قطعیه بوده گفتن بهش سخت نگیریم دستوری چیزی کاری باهاش ندارن حال کنه این آخری

      • قلندر

        2

        0

        البته به نظر من‌ بوتاس دیگه باتجربه ای که تو تیم مرسدس بدست آورده و همینطور در رانندگی سال بعد یکی از مدعیان قهرمانی هست فک نکنم دیگه بوتاس این سالها را ببینیم مسمم تر خواهد بود( البته بستگی به مدل قرار دادشم داره)

    • Mercedes

      2

      3

      بوتاس همه کاری کرد. پول پوزیشن رو گرفت، رکود کل تاریخ پیست رو زد، استارت عالی، سبقت از لکلرک، با بیرحمی تمام دو تا سبقت از لوییس ***** گرفت. واقعا حال کردم

      • cfz

        2

        2

        شمام یکی از هزاران هیتر لوییسی فقط نمیدونم چرا لباس مرسدس پوشیدی؟

  25. Rossi

    3

    1

    شاید بعضی ها ناراحت بشند اما حس میکنم هر مسابقه ماشین خرابه را میدند به سب بدبخت تا میاد برگرده به اوج ماشین پرواز میکنه 😑

  26. Candis

    0

    6

    ی گرندپری فوق کسل کننده. اصلا روح نداشت. فیا باس ی فکری ب حال این وضعیت بکنه نمایش های جذاب تری رو ارائه بده یکم جذب مخاطب داشته باشه. میانگین دو هفته انتظار می کشیم برا هر گرندپری همش همون آش و همون کاسه تعیین خط مرسدس 3 و 6 هم بکنن بازم ریس 1 و 2 ! چهار تا بلوف بیا پیت نمیام و… هم میذارن تنگش. ی چیزی هست ک bein اسپورت ک حتی مسابقات محلاتو پوشش میده حق پخش این مسابقات رو خریداری یا تمدید نکرده

      • Mahmood.gh

        2

        2

        خب دوست عزیز هر ریس همینکار ک از نظر شما مسخرست انجام میده و تو نصف اینکارها فراری گول خورده
        خب تیمهای دیگه گول نخورن

  27. Muhammad-sv#5

    3

    0

    سب هم خوب تک چرخ زد کلا نمایشی بود حرکتش .. سومی امسال به راحتی از دستش رفت .. 4 مسابقه ی بدون امتیاز آخه چقدر بدشانسی تو پسر 🙁

    • Abbas

      2

      1

      شاید بدشانسی نباشه دادا،نمیشه هر وقت خوبع و در اوج بگیم ببین این راننده عالیه،وقتی بد بوووود بگیم بوق ماشین خراب بووود و ناهار سنگین بووود،عاره باید حقایق رو هم گفت

  28. Mahdi.s

    4

    0

    ششمین قهرمانی لوئیس همیلتون رو به همه هوادارانش
    و خودم تبریک میگم وهمین طور برد والتری رو واقعا مسابقه ی جذابی بود.
    قهرمانی لوئیس حقش بودبا رانندگی خوب و کم اشتباه در کل فصل داشت.

  29. قلندر

    1

    2

    تبریک به لویس همیلتون و طرفدارهاش بابت ششمین قهرمانی
    مسابقه: چی به سر فراری اومده بود خدا میدونه احتمالا به خاطر بخشنامه فیا بوده (دوستانی که میگن فراری برش داره کو)
    فتل که انگار از رنو هم کندتر بود( از همون اول هم انگار ماشین فتل مشکل داشت تو‌اون پیچ ۸ خودشو نشون داد) این پیچ شماره هشت هم چه اشکالی داشت خدا میدونه همه یک بالایی سرشون اومد از فتل بگیر تا شارل و بقیه که قطعاتی از بال جلوشون تو اون پیچ به فنا رفت
    فراری که هم دستش درد نکنه چه پیت استاپی برای شارل داشت ۷.۷ ثانیه (امیدوارم سال بعد درست شن) مثلا تولد بینوتو هم بود چه دسته گلی
    لویس هم یک حرکتی زد نیومد پیت که زمان بوتاس از بین ببره بوتاس ۸ ثانیه با مکس فاصله داشت لویس که یک دور دیر رفت پیت مکس به ۵ ثانیه ای بوتاس رسید چقد زرنگ و ف..این لویس، این زمان هم آخر مسابقه کمکش نکرد

    • Ferrari .Italy

      2

      1

      به خاطر بخشنامه نیست اصلا ماشین سب از قبل مشکل داشته اصلا مقایسه درستی نیست این ریس واسه موتورای فراری چون اولا موتور دوم بوده روی ماشین چارلز موتوری که ۸ ریس عمرشه موتور سوم اسیب دبده رو فرستادن مارنلو تا تعمیر بشه و گرنه موتور جدید رو میبستن و از پیت لین شروع میکرد چارلز سبم که اصلا چطوری میتونست ماشینو بچرخونه که داری مقایسه میکنی با رنو ها
      بعدشم اگه منظورت تعیین خطه بازم فراری سرعت بالاتر رو تو کفی داشت نسبت به مرسدس و ردبول و مربوط به ستاپ بوده احتمالا یکم پایین تر اومدن سرعت کفی ولی بازم بالا بودنش نشون دهنده همینه

    • Abbas

      3

      2

      برش اینجاست ک بعد از اعتراض و تعجب تیمها از دیدن فراری ک ب هیولا تبدیل شده بوود و با هیچ علم و منطقی جور درنمی آمد،فیا مجبور شد ی سنسور کار بزاره تو ماشین ک نتیجه خیلی مشخص بوود،فراری تخلفش رو زیر سیبیلی برداشت،برای رهایی کامل هم گفت ماشینام خرابن،خراب بودم،اصن مت با خراب ریس میدیم،بلع دادا،حالا نمیگم صد در صد ولی درصدش بسیار بالاست،برش داشتن اینه،،،،حق وتو ینی این تیم ی فرق واضح داره تامام

      • Ferrari .Italy

        1

        1

        اره شما هم تو تیم فراری بودین با چشم خودتون دیدید فراری موتور رو تغییر داد واقعا که این علم شما بینظیره
        موتور سوم رو میدونی بخاط چی عوض کردن ؟؟ بخاطر اینکه چارلز تو تمرین سوم موتورش ترکید و فرستادن همین موتور رو مارنلو هرچقدرم بخواید بحث بکنید میتونم با دلیل و مدرک حرفمو ثابت کنم نه با نگاه کردن از طرف یه مرسدسی که هیچ گونه دیتای در دسرس نداره و فقط ار وی طرفدار بودن یه چیزایی پرت میکنه وسط اولا شما تو تیم فراری بودین ؟؟ یا حتما جزوی از پیت کرو هستین و میگین برداشتن 😂😂😂😂فیا احمق نیست داداش من هرماشین بعد هر گرند پری بررسی میشه مصاحبه متیا بینوتورو همی میتونین برین بخونین که گفته ما هیچ چیزی از ماشینو تغییر ندادیم و همینطور چارلز اره مشخصه نمیگن ما تغییرری انجام نمیدیم ولی یه سوال دارم شما از متیا بینوتو و چارلز لکلرک حتما بیشتر میدونین در باره موتور فراری

  30. itg

    2

    0

    تبریک به لوییس و مرسدس فن ها
    گرندپری سال بعد مک لارن با این پیشرفت خودرو و راننده ها قطعا مدعیه
    موتور رنو این اواخر بهش خوب جواب داده

  31. Amir5

    1

    5

    گندش بزنن بازم گندش بزنن فراری رو گندش بزنن هاس رو چرا امسال هرکس طرفدارش بودم یا تیم رو انقدر گندشده بوتاس هم برد آفرین بهش ولی‌چرا الان چرا وقتی که همیلتون قهرمان شد حداقل تو مونزا سنگاپور مکزیک آلمان رو میبردی چی بگم دیگه ای خدا اعصابم داغون شد ۶همیلتون آخه ۶تا اگه خوش شانس نبود همون ۳تاشم بدست نمی آورد

    • Danial

      5

      0

      بسه دیگه ..
      شانس 1 بار 2 بار 3 بار 4بار
      نه 6 بار اخه چرا انقدر متعصب و بی منطق نظر میدین
      ازش به هر دلیلی خوشت نمیاد باشه قبوله ولی دیگه بخوای انقدرررررر بگی فقط شانس باعث قهرمانیشه دیگه اوج یه ادم متعصب و بی منطق رو نشون میده
      یعنی هیچییییییی رانندگی بلد نیست فقط شانس داره؟؟؟؟؟؟ بعد 6 بار هم قهرمان میشه با همین شانس؟
      فکر کنم نظر امثال شما اینه که اگه ماشین مرسدس رو به شما هم بدن شما قهرمان میشی حتما

      • Amir5

        1

        4

        آره دقیقا منم قهرمان میشم با اون ماشین

      • Amir Mp

        5

        0

        حتی منی که انقدر ازش بدم میاد به عنوان یه اسطوره میبینمش
        یه سری چیزهاییم بالا دوستان گفتن اولا من گفته بودم تو این مسابقه شانس داشت دوما گفتم ماشینش خوبه ولی نگفتم تنها عامل پیروزیشه

  32. امید نورمحمدی

    4

    1

    ” مردی برای تمام فصول ”

    بلاخره قهرمانی فصل برای کسانی که 1 درصد شانس برای بوتاس درنظر گرفته بودند بصورت رسمی مشخص شد. برای من و تعداد زیادی از دوستداران فرمول 1 قهرمانی لوییس در نیمفصل اول مشخص شده بود ولی بودند دوستانی که بدنبال وقوع معجزه بوده و با استناد به اتفاقات سالهای دور منتظر آن نیز بودند.
    لوییس همیلتون نشان داد که بهترین راننده حال حاضر فرمول 1 میباشد و لیاقت کسب تک تک قهرمانیهای بدست آمده اش را داشته و این چیزی است که سب هم به آن اشاره کرد. بنظر نگارنده لقب پسر سریع برازنده لوییس نبوده و جفا در حق این نابغه دنیای موتور اسپرت است. پسر سریع امروز مردی است در قامت یک اسطوره و قابل احترام برای تمام عاشقان واقعی فرمول 1… “مرد بزرگ” یا “مردی برای تمام فصول” شاید بیشتر بتواند توانایی های این نابغه بریتانیایی را نمایش دهد… دوران پسر سریع بودن چند سالی است تمام شده و امروز با یک اسطوره روبرو هستیم… بدون شک بنظر نگارنده این روند میتواند ادامه داشته باشد و مسابقه آمریکا نشان داد که همیلتون به درک والاتری از فرمول 1 رسیده است… او بواسطه فقط سریع بودن قهرمان نشد بلکه با مجموعه ای از تواناییهایش به این مهم دست یافت.

    از نقش مرسدس از بالاترین مقام تا پایین ترین رده نمیتوان گذشت. انصاف نیست همه این موفقیت بزرگ را بدون نام بردن از این کمپانی تاریخ ساز برای لوییس نوشت. نکته ای که قهرمان 6 دوره جهان در هر فرصتی به آن اشاره میکند و از آنها تشکر و قدردانی…
    مسلما لوییس همیلتون با ماشین ویلیامز نمیتوانست به این جایگاه برسد. پیوند یکپارچه او با ماشین که از مرحله ساخت تا کسب امتیاز در هر مسابقه بروشنی دیده میشود در بدست آمدن این رکوردهای تاریخی نقشی انکار ناپذیر دارد…

    صد البته نقش فراری در ثبت رکوردهای تاریخی مرسدس نیز نقشی پررنگ است! فراری مثل یک نقش منفی عالی در رستگار شدن قهرمان قصه عملکرد فوق العاده ای داشته!!! رکورد 6 قهرمانی سازنده – راننده متوالی که از زمان حضور کمپانی با نام مرسدس حاصل شده تمام تاریخ قدیمی و پرافتخار فراری را به چالش میکشد. رکورد مرسدس در شرایطی بدست آمده که فراری هم با تمام توان و بضاعت! خود حضور داشته! شاید امروز بتوانیم رد پایی از دلایلی که در سال 2014 موجب شد تا فرناندو آلونسوی بزرگ به آن شکل عجیب از فراری فرار کند! را ببینیم. ماتادور چیزی را در فراری دید که دیگران قادر به درک آن نبودند…

    خرابی های پرشمار ماشین SF90 در طول فصل چه در مرحله تایمگیری و چه در مسابقات توهین آمیز است برای هواداران پرشمار این کمپانی بزرگ و ریشه دار. از طرفی تعداد ثانیه هایی که در زمان پیت استاپهای فاجعه بار فراری از دست رفت نیز قابل تامل است. جالبترین نکته این است که 90 درصد این اتفاقات هم برای سب افتاده است!!! دو بار DNF شدن در 4 مسابقه اخیر برای سب آنهم در زمانیکه دست بالا در اختیار وی بود واقعا نگران کننده است! در سوچی و حال در تگزاس…
    خوشبختانه در دوره ای زندگی میکنیم که براحتی به تصاویر کل مسابقات انجام شده دسترسی داریم و دیگر نیازی به یادآوری و بحث و مجادله نمیباشد. هرکس به صحت نوشته نگارنده شک دارد میتواند با دیدین مسابقات سه فصل اخیر و بخصوص این فصل کابوس گونه راستی آزمایی کند!

    درباره مسابقه اخیر هم چند خطی میتوان نوشت. اول اینکه چه اتفاقی از تایمگیری شنبه تا مسابقه یکشنبه افتاده که سیستم تعلیق ماشینی که با 0.012 ثانیه اختلاف در رده دوم قرار دارد اینگونه نابود میشود؟! آنهم بدون برخورد و تصادف و از همان شروع مسابقه؟! ماشین دیگر فراری که در مسابقه باقی مانده بود هم انگار با دنده عقب مسابقه میداد! بعد از بیرون رفتن سب تمام تمرکزم روی عملکرد لکلرک بود و آه و حسرت تنها چیزی بود که نصیبم شد! هر لحظه منتظر کاهش فاصله او با مکس حتی برای یک دور بودم ولی فقط و فقط افزایش فاصله بود و بس! لکلرک فقط از رانندگان تیمهای چهارم به پایین سریعتر بود و شانس آورد آلبون در ابتدای مسابقه بدلیل برخورد عقب افتاده بود. هم شارل و هم ما شانس آوردیم! چراکه تحمل رد شدن آلبون با ماشین ردبول از شارل با فراری بسیار سخت بود.
    کجاست آن عملکردهای افسانه ای؟! چه شد نبوغ پسر موناکویی؟! ایراد از ماشین بود؟! اگر بود چه مشکلی در ماشین لکلرک وجود داشت؟! چرا یکنفر شفاف توضیح نمیدهد روند رو به رشد فراری درنیفصل دوم اینگونه ناپدید شد؟! دوستانی که بعد از دو برد مونزا و اسپا و برد سنگاپور و 6-7 پول پوزیشن دم از پاسخ دادن کارهای آقای مدیر میزدند و با افتخار از متیای بزرگ تمجید میکردند کجا هستند؟! آیا بعنوان یک طرفدار فراری بشما توهین نشد؟! آیا گرندپری آمریکا یک افتضاح تمام عیار نبود؟! فصل 2020 را چه کنیم؟ همچنان امیدوار باشیم تا از جعبه پاندورای “دن متیا” چیزی بیرون بیاید؟! من اصلا خوشبین نیستم…

    این فصل هم تمام شد و فصلهای بعد هم میایند و میروند… زندگی همچنان ادامه دارد و تنور مسابقات هم با آغاز فصل بعد داغ میشود. در این فصلهایی که رفتند نام یک مرذ همواره درخشان بود … نام لوییس همیلتون مردی برای تمام فصول…

دیدگاه خود را بیان کنید