فرمول یک ایرانچارلز لکلرک توانست چهارمین پول پوزیشن پیاپی خود را در تعیین خط فرمول یک روسیه کسب کند، رکوردی که از دوران مایکل شوماخر در 2001، هیچ راننده فراری موفق به تکرار آن نشده بود.

لوئیس همیلتون، راننده مرسدس بار دیگر بین دو راننده فراری فاصله ایجاد کرد و بالاتر از سباستین فتل در رده دوم قرار گرفت.

خلاصه ای از اتفاقات مرحله اول و دوم تعیین خط (Q1 و Q2) سوچی

15:26 اگر تمرینات را از دست داده اید؛ فراری در تمرین سوم سریع ترین بوده و چارلز لکلرک مدعی اصلی پول پوزیشن است اما هیچ وقت نمی توان مرسدس را تا تعیین خط پیش بینی کرد! پیکان های نقره ای در سکتور سوم بسیار سریع و راحت هستند.

15:29 هیچ راننده فراری از دوران مایکل شوماخر در 2001، نتوانسته چهار پول پوزیشن متوالی را کسب کند، آیا لکلرک می تواند به این مهم دست پیدا کند؟

15:30 پرچم سبز و جورج راسل سریعا از گاراژ خود خارج می شود.

15:31 دنیل کویات به دلیل مشکل موتوری تعیین خط را از دست می دهد و نسخه چهارم پاوریونیت هوندا را دریافت می کند.

15:32 لکلرک و فتل با لاستیک مدیوم وارد پیست می شوند و سرعتشان در این آخر هفته نشان داده که با این لاستیک ها نیز می توانند زمان خوبی را ثبت کرده و به مرحله دوم راه پیدا کنند.

15:35 لکلرک با زمان 1:33.613 به رده نخست می رود. فتل در پیچ آخر کنترل خودرو را از دست داده و به بیرون پیست می رود و زمان خوبی را ثبت نمی کند.

15:35 به نظر می رسد راننده های فراری فقط با لاستیک های مدیوم در پیست هستند و راننده های مرسدس و ردبول نیز در حال حاضر با لاستیک سافت وارد پیست شده اند.

15:38 پرچم زرد برای اسپین شدن رابرت کوبیتسا، راننده ویلیامز دور الکساندر آلبون را نیز مختل می کند.

15:39 لوئیس همیلتون با زمان 1:33.230 در رده اول قرار می گیرد و مکس ورشتپن نیز سریع تر از لکلرک است.

15:40 هنوز زمان خوبی از فتل به ثبت نرسیده و هشت دقیقه به پایان مرحله اول تعیین خط وقت باقی مانده است. ثبت زمان با لاستیک مدیوم کاملا بی نتیجه بوده است.

15:41 پرچم قرمز؛ در تصویر دیده می شود که الکساندر آلبون با پشت خودرویش به دیواره پیچ 13 برخورد کرده است.

15:49 تعیین خط از سر گرفته می شود و فتل نیز فورا با لاستیک های سافت از گاراژش خارج می شود.

15:52 یک دور کافی است تا فتل به صدر مرحله اول تعیین خط صعود کند؛ 1:33.032

15:54 دو دقیقه به پایان مرحله اول وقت باقی مانده و ورشتپن، لکلرک و هالکنبرگ در پیت مانده اند.

15:56 پرچم شطرنجی؛ 1 فتل, 2 همیلتون, 3 ورشتپن, 4 بوتاس, 5 لکلرک

15:57 حذف شدگان مرحله اول تعیین خط: 16 رایکونن, 17 راسل, 18 کوبیتسا, 19 آلبون, 20 کویات.

16:02 پیت لین برای مرحله دوم تعیین خط باز می شود….

16:03 همیلتون و بوتاس با لاستیک مدیوم وارد پیست شدند، استراتژی که توسط فراری و ردبول انتخاب نشده و آنها با سافت هستند.

16:07 برتری راننده های مرسدس چند ثانیه ای بیشتر دوام ندارد و لکلرک با زمان 1:32.434 به رده اول می رود و ورشتپن نیز با اختلاف فقط 0.001 ثانیه نسبت به فتل در رده سوم قرار می گیرد!!! فتل به نظر می رسد که هنوز در سکتور پایانی بسیار با خودرو درگیر است.

16:11 رقابت در میانه جدول بسیار نزدیک است و فاصله بین رده ششم و چهاردهم فقط نیم ثانیه است.

16:17 پرچم شطرنج؛ 1 لکلرک, 2 فتل, 3 ورشتپن, 4 همیلتون, 5 بوتاس

16:18 حذف شدگان مرحله دوم تعیین خط: 11 گسلی, 12 پرز, 13 جیوویناتزی, 14 مگنوسن, 15 استرول.

جدول تعیین خط فرمول یک روسیه 2019

ردهرانندهتیمزمان
1چارلز لکلرکفراری1:31.628
2لوئیس همیلتون مرسدس+0.402
3سباستین فتلفراری+0.425
4مکس ورشتپنردبول+0.682
5والتری بوتاسمرسدس+1.004
6کارلوس ساینزمک لارن+1.594
7نیکو هالکنبرگرنو+1.661
8لندو نوریسمک لارن+1.673
9رومن گروژانهاس+1.889
10دنیل ریکاردورنو+2.033
11پیر گسلیتورو روسو1:33.950
12سرجیو پرزریسینگ پوینت1:33.958
13آنتونیو جیوویناتزیآلفا رومئو1:34.037
14کوین مگنوسنهاس1:34.082
15لنس استرولریسینگ پوینت1:34.233
16کیمی رایکوننآلفا رومئو1:34.840
17جورج راسلویلیامز1:35.356
18رابرت کوبیتساویلیامز1:36.474
19الکساندر آلبونردبول1:39.197
20دنیل کویاتتورو روسو-

203 دیدگاه

      • HamidFTN

        7

        0

        اگه به خوب بودن لکلرک شکی بود که نمیامد جای کیمی جاش همون جا توی آلفا رومئو خوب بود
        پس یه چیزی درش دیدن که اومد فراری و الان داره با این پل ها جواب اعتمادی که بهش کردن رو میده

        به نظرم لکلرک مثل مکس خیلی بی کله رانندگی میکنه
        همیلتون و فتل یه خورده دست به عصا میرن چون تصادفات زیادی دیدن یا درش دخيل بودن

        من که نمیتونم ریس رو ببینم در کل امیدوارم این هفته هم مثل سنگاپور یک دو با فراری باشه

  1. iman

    23

    10

    یه دور بینظیر دیگه از چارلز لکلرک که رسما پرواز کرد تو پیست، جایگاه دوم کاملا در دسترس فراری بود که متاسفانه از دست رفت

    • josef6565

      15

      13

      Seb سلطان سبقت و دفاعه. اگر شانسی باشه دوباره یه مستر کلاس برای لکلرک برگزار می کنه . تو سنگاپور دیدی چطور کل همه رو خوابوند؟ و اگر ماشین ایمینی نمی اومد خیلی از لکلرک فاصله می گرفت. تا لکلرک بیاد و از یکی سبقت بگیره فتل از دو تا رد شده بود.
      همه راننده ها نسبت به هم برتری نسبی دارند و فتل اگرچه اشتباه زیاد داره ولی اگه ماشین پا بده و خودش هم چت نزنه هیچ کس جلودارش نیست. فتل باید ثابت کنه که اتفاقات ساله گذشته بد بیاری و استثنا بوده حداقل برای من به عنوان یکی از طرفدارهاش.

      • آریو رابتسون

        2

        1

        فتل سلطان چیه؟؟؟
        واقعا سلطان چیه؟؟؟

        واقعا اینقدر راحت خودتان را فریب میدین.
        هنر کرده که وقتی وارد پیت لین شده به لکلرک نگفتن که وارد پیت لین شده، اگر میگفتن لکلرک سریعتر دور میزد اون موقع لوییس هم سریعتر میشد و فتل شما دوباره جشنواره اسپین برگزار میکرد. منتها فراری لکلرک را فدای تیم کرد و این اصلا ربطی به فتل ندارد. تو راذبخدا یکم بزرگ شوید، اینکه اول فتل را اوردن و به خاطر تیم به چارز نگفتن این موضوع را و چارز هم سریع نرفت، چه ربطی به فتل دارد. البته بهتان حق میذهمذچون اخرین برد فتل را دیگه همه داشتن یادشان میرفت.

        اما این جناب سلطان فعلا داره بد میبازه.
        اگر در مسابقه فردا اسپین بشه دیگه هر چی بهش بگن حقدارن

    • 5red16

      15

      2

      یک جوری میگین از دست رفت انگار با اختلاف یک ثانیه سوم شده سب
      اینکه راننده محبوبت الان بدون تیم مونده و با فراری نتونست قهرمانی بیاره و به فراری پشت پا زد تقصیر فراری نیست که الان میای کام طرفدارهای فراری رو با این حرفها تلخ میکنی
      واسه ما فنهای فراری همیشه تیم در اولویته

      • iman

        6

        15

        5redواقعا بحث کردن با امثال شما باعث خجالته،یه بار کامنت خودتو بخون ببین چه ربطی داره،واقعا باعث تاسفه

      • 5red16

        13

        3

        فراری الان دو تا راننده درجه یک داره
        ماشین هم داره بهبود پیدا میکنه
        بعد یک عده ای سه تا پیروزی متوالی و نتیجه های خوب تو تعیین خط رو رها کردن چسبیدن به اینکه کدوم راننده اوله و کدوم بهتره
        حالا یکی آشکار یکی به کنایه

      • Akbar (Ghasemi)

        9

        3

        تعیین خط توی سوچی اهمیتش کمتره نسبت به ریس
        اگه طرفدار واقعی فراری هستی باید شاد باشی
        به دوم یا سوم یا حتی پول سیتر امتیازی ندادن که داری جوش میزنی
        فردا همون دور یک عملکرد سب رو ببین
        دست کم p2 رو پس میگیره

    • 5red16

      5

      1

      iman جان سلام
      یک معذرت خواهی اساسی بهت بدهکارم
      ببخشید اون موقع یک مقدار از نظرات بدون فکری که در مورد تیم میدادن عصبی بودم
      و همین باعث شد خودم بدون فکر پیام بزارم
      فکر کن حتی به استراتژی فوق العاده فراری تو سنگاپور بعضی ها گیر دادن
      کامنت من در پاسخ به کامنت شما منطقی نبود
      باز هم عرض پوزش
      به امید برد فراری

      • iman

        3

        1

        5red دوست عزیز انصافا من ناراحت بودم از اینکه فتل خط یک یا دو رو نگرفت و تو کامنتم هیچ کنایه ای نبود یه مقدار سوتفاهم شد شرمنده منم یه مقدار عصبی شدم

  2. Amin

    15

    33

    لکلرک با شکستن رکورد شوماخر تو اولین سال حضورش هم رسما فتل رو خاک شیر کرد و هم نشون داد ک راننده اول باید کی باشه و استراتژی رو برا کی بچینن!
    آخرین مسابقه ای ک فتل زیر لکلرک نبوده رو کسی یادشه؟
    و در نهایت قمار مرسدس تو کیو ک فک کنم ضرر کنن چون تو استارت ک فتل ب راحتی رد خواهد شد حالا باید ببینیم تو ریس چیکار میکنن

      • Amin

        15

        27

        ببینم چ طور شما تو این سالها می‌گفتین ماشین لوئیز بهتر بوده
        پس مطمعن باش ماشین لکلرک هم بهتر از لوئیزه

      • Morteza

        1

        1

        همیلتون از اول فصل همرو آسفالت کرده فعلا از زیر آسفالت بیاد بیرون بعد

      • THE MINDBLOWER

        8

        2

        خداروشکر اکانت جدید انتی‌فتل‌ها اسمش با لکرک میاد.
        ناراحت نشو مک‌لارن جان از اینا زیاد هست.

      • Lecrec_fan

        1

        6

        ما فیک، شما اورجینال. الان همه چی خوبه؟
        هوا چقدر سرد شدع

      • yas

        3

        3

        ولشون کن. اینها رو اگه بهشون توجه کنی، بزرگ میشن و فکر میکنن خبریه

      • محمد

        10

        13

        چی؟ چی؟ خجالت نمیکشی بگی تو مسابقه سنگاپور لکلرک زیر فتل بوده؟ لکلرک پل پوزیشن رو گرفته بود، به راحتی هم اول میشد با استراتژی مسابقه رو تقدیم به فتل کردن، چه ربطی به فتل داره؟

      • pejman

        6

        13

        اون که مدیریت هوشمندانه بینوتو برای نجات فتل و جلوگیری از مرگ زود رس یه ستاره بود جدی نگیر داداش

      • Amin

        1

        6

        فرزین جان اونو ک بینوتو انداخت تو دامن فتل

    • حميد

      26

      7

      Amin
      همين كه فراري براي فتل وينگ من نياورده جاي شكرش باقيه.
      اگه لكلرك ضعيف بود باز يه بهانه ي ديگه داشتي واسه حمله به فتل.

    • HOSEIN

      22

      5

      اینکه در حال حاضر لکلرک بهتره یا فتل خب مسلما جوابش لکلرکه، ولی فقط یه **** میتونه بازنده رقابت رو به زیر فلانی بودن تعبیر کنه.

    • ARA$H

      17

      3

      AMIN
      بهترش اینه بگی با شرایط کنونی فراری
      با وضع کنونی فتل با م…. که از اول فصل هم بوده
      بله لکلرک فتل رو برد
      البته برچی منکر بشیم لکلرک داره بهترین نتیجه ممکن رو با این ماشین میگیره
      کاری که فتل نتونسته انجام بده
      فتل کلا این چهار تا ریس
      اسپا (ترافیک)
      مونزا(گفتن نداره)
      سنگاپور(اشتباهش تو اون دور پول پوزیشن رو ازش گرفت)
      سوچی(بازم اشتباهش)
      البته یک موضوعی هم هست من به عنوان طرفدار فتل دلیلی نمی بینم دستور تیمی علیه لکلرک بدن هرچی باشه انشاالله آینده فراری هست نباید سیر صعودی شو گرفت
      اگه قرار باشه فتل نتونه سوچی رو ببره بهترین گزینه لکلرک هست ولی ای کاش دیگه نمیشه کاری کرد ولی حیف ……
      ولی دوستان دو تا سوال داشتم واقعا ببخشید طولانی هم شد
      1.مرسدس از سال 2014 که پیست سوچی به اف وان اضافه شده مرسدس همیشه برده به نظرتون با توجه به استراتژی که لاستیک مرسدس مدیوم و فراری سافت هست میشه احتمالی گفت با توجه به تایر ها و استراتژی ها کی برنده هست؟(البته دو بار توی این پیست فقط دو بار کسی که پول پوزیشن داشته تونسته ریس رو ببره)
      2.تعداد سکو های مایکل شوماخر 91 همین حدود یا بیشتر دقیق یادم نیست ولی این تعداد سکو 91 پیروزی بود یا نه 91 سکو که می‌تونه هم دومی یا سومی باشه؟ و همیلتون الان چندتا سکو دارع؟

      • miladhammer44

        8

        2

        سلام بربروبچه های فرمول یک….اقایون چندوقتی بودکه نبودم امروزاومدم بگم واقعاافرین لکلرک…چقدرخوبه این پسرولی ماشین هم داره یاریش میکنه فتل هم خوب بودوتوسکتورپرپیچ وخم سوم زمان ازدست دادویه تبریکی به هوادارای لوییزبگم که این پسرباوجودقوی بودن فراری بازنهایت زورشوزدتونست جلوی یکی ازفراری هادربیاد
        Arashجان اگرمن راقابل بدونی میخوام جواب پرسشهاتوجواب بدم….اولی اینکه مرسدس به نظرم کارعاقلانه ای چون بالاستیک واستراتژی برابرنمیشدازفراری هاگذشت پس اومدقمارکردحالااگرلوییزفردابتونه فتل روتواستارت نگه داره میشه شانس لوییزبرای بردبیشتردونست همچنین یه احتمالی هست اونم اینکه چون مرسدسابیشترازفراریهابیرون میمونن اگه سیفتی کاری چیزی بیادبه نفع مرسدسامیشهوسوال دوم اگه مغزم خوب یاری کنه لوییز155تاتواین حدودوشوماخربین170-180پودیوم داره ودرسته سکوهم میتونه اول دوم وسوم باشه ……دراخربه امیدمسابقه ای پرسبقت ..

      • Mohammad44

        8

        1

        آرش جان مایکل 91 برد داشته

      • pejman

        6

        8

        اونی که شما دنبالشی تعداد برد های شوماخر که ۹۱ هست و اوییس هنوز با این رکورد فاصله داره

        اما یه سوال برای من هست چرا شما برای توجیه شکست فتل میگین اشتباه کرد اشتباه کردن که نمیتونه توجیهی برای شکست باشه واقعا فتل به هر دلیلی که هست هم فصل قبل هم این فصل پر اشتباه بوده و تعداد اشتباهاتشم خیلی بیشتر از اشتباهات تیم فراری بوده و سهم فتل تو نتیجه نگرفتنش خیلی بیشتر از سهم فراریه و فراری خیلی جاها هم با فتل نسبت به لکلرک مهربون بوده و هواشو داشته شتید اگه از اول فصل لکلرک راننده یک فراری بود اخر فصل شانس قهرمانیم داشت گرچه الانم غیر ممکن نیست براشبا این عملکردی که داره

      • Fastboy 44

        6

        2

        شوماخر 91 برد داره
        لوییس هشتاد و خرده ای

      • علیرضا

        2

        0

        به عقیده من
        جواب سوال اولتون میتونه این باشه:اگه فتل بتونه دور اول از لوییس رد بشه فردا میتونیم شاهد یکی دیگه یک دو فراری ها باشیم
        اگه نتونه رد بشه باید دید لکلرک با سافت چقدر میتونه فاصله بندازه،دقیقا نمی‌دونم چقدر پیت استاپ یک راننده طول میکشه(از زمان ورود تا خروج)اما اگه متوسط بیست و پنج ثانیه در نظر بگیریم با توجه به اینکه خروجی پیت روسیه مسیر مستقیمی داره و فراری روی آتیش هست بهترین فاصله زمانی نباید کمتر از پنج ثانیه باشه تا از زیر اندرکات مرسدس یا فتل خارج بشه
        شک نکنیم با توجه به انفاقی که در سنگاپور افتاده لکلرک دوباره اشتباه نمیکنه و دور سریعی میزنه قبل پیت رفتنش.
        سوال دومتون هم شوماخر ۹۱ بار اول شده و همیلتون ۸۱ بار

    • Nohed81

      13

      5

      نگو امین جان، الان فتل دوباره مثل سنگاپور دوتاشون اندرکات میکنه بعدشم گریه و زاری دوتاشون دیدن داره، نگو عزیز نگو

    • A.GT86

      13

      1

      رکورد سر جاشه. هر وقت بشه 5 تا میشه رکورد اونم تازه بین راننده های فراری که چیز بزرگی نیست.
      برای اینکه بگی لکلرک خوبه نیازی نیست بگی وتل بده دوست عزیز هرچند شما بگی هم مهم نیست چون از ادبیات نوشتاریتون مشخصه زیاد دوست ندارید منطقی باشید و به اصطلاح فن بوی هستید!

    • pejman

      6

      15

      وقتی چارلز دوتا پیروزی پشت هم اورد برای اینکه فتل رو از زیر بار انتقادات و فشار روحی فجیع نجات بدن و هم کل تیم فراری روحیه بگیره اومدن و در سنگاپور لکلرک رو فدا کردن و کاری کردن فتل بتونه اندرکاتش کنه بنظرم یه مدیریت هوشمندانه بود از بینوتو و واقعا این مرد فراری رو متحول میکنه و لکلرک با تیمی که مدیرش بینوتو هست و عملکرد خودش از سال دیگه بسمت رکوردهای شوماخر و همیلتون حمله ور بشه البته باید رقابت اون و ورشتپن رو وقتی که ۲۰۲۱ ورشتپن بیاد مرسدس دید اما فکر میکنم بخاطر روحیاتش بهتر از ورشتپن بتونه عمل کنه البته خیلی چیزام به تغییر قوانین و تطبیق خودرو ها با قچانین ۲۰۲۱ بستگی داره اما خوشحال میشم رکورد شوماخر رو اول همیلتون بزنه

      • 5red16

        10

        3

        پادکست ۵ همین سایت رو بخون دوست عزیز بعد به استراتژی فراری ایراد بگیر

    • 5red16

      11

      2

      فقط چند مسابقه فراری رقابتی شده شما دوست عزیز به های و هوی کردن افتادین
      قشنگ معلوم شد قهرمانی ها رو مرسدس میاورد یا راننده هاش
      شما نگران لوییس باش که مکس داره میاد مرسدس
      اگه مکس اومد، لوییس فرار نکرد بعد بیا اظهار نظر کن
      در ضمن هنوز زوده واسه کری خوندن، شما سنگاپور کجا بودی…
      ما تو فراری هرکدوم از راننده هامون پل پوزیشن بیاره یا برد خوشحال میشیم

      • ARA$H

        4

        1

        عزیز که منظورت در جواب کامنته من بود که گفتم رکورد شوماخر چندتا هست همیلتون چندتا فاصله داره
        اگه ناراحتتون کردم یا هرکس ناراحت شد
        ببخشید فقط میخواستم بدونم همیلتون چندتا سکو کم داره
        بازم ببخشید از دوستان اگه ناراحت شدید

    • امین

      6

      0

      Amin عزیز خاکشیر نکرده.بزا فصل تموم شه و فتل پائین تر تموم کنه بعد حرف شما شاید درست باشه.ضمنا خاکشیر تو ابوظبی ۲۰۱۰ دوباره معنی شد.اینجا لکلرک پل گرفته همه میان راجع به فتل عقده گشایی میکنن.من قبلاً گفتم اگه فتل چندتا مسابقه بیشتر برده بود شما چیکار میکردین انصافا.

  3. harlidkns

    22

    5

    ماشالا پسر. از همون اولش آینده دار بودی و حالا به رکورد پادشاه رسیدی. جام های زیادی رو باید لمس کنی و پرچم فراری رو بالاتر ببری. فورزا فراری
    تا پیچ یک سب میتونه راحت از لوئیس عبور کنه دیگه بستگی داره به خودش

    • Fastboy 44

      6

      21

      پادشاه?!
      اگه منظورت بهترین راننده تاریخ فرمول یکه که باید خدمتت عرض کنم سنا و کلارک و فانجیو در یه سطح کاملا متفاوت از بقیه قرار دارن
      واقعا ممنون که از آینده برامون صحبت میکنی که وتل لوییسو میگیره

      • harlidkns

        16

        1

        مورد اول کاملا سلیقه ای است و فکر کنم اجازه دارم نظر خودم رو بیان کنم. نظر شما هم برای خودتون محترمه و میتونید عنوان کنید
        مورد دوم هم سب با لاستیک سافت هست و لوئیس با مدیوم در لحظه استارت و یک مستقیمی طولانی تا پیچ دوم , مجموع این دو فاکتور رو در نظر بگیریم سب خیلی راحت میتونه عبور کنه.

      • Fastboy 44

        7

        4

        واقعا منظور خاصی نداشتم
        اگه تند حرف زدم
        ببخشید

      • امین

        4

        2

        انصافاً اگه سنا اونطوری فوت نمیکرد انقد درموردش صحبت میشد که بعضیا بگن بهترین راننده تاریخه؟
        من که مسابقات شو ندیدم ولی میخوام بگم پراست چی کمتر از سنا داشته؟
        هرکی نظری داره و باید دید بهترین بودن تو چی میبینه

    • Hassan Mohebbi

      15

      8

      خخخ. چهارتا مسابقه‌ست رقیب پیدا کردن چه بهونه‌هایی میارن. اگه جت مود بود وتل هم باید دوم می‌شد.
      واقعا که … .
      حال ادم رو خراب میکنن.😔

      • Fastboy 44

        6

        10

        این بستگی به توانایی های وتل داره

      • Hassan Mohebbi

        13

        2

        خخخخ. توانایی‌های همیل هم همینه که یه وینگ من کنارش باشه که بهش فشار نیاد و اکون و دور کنن از صندلی مرسدس که مبادا چشم‌های پسر سریع گریان شه مثل ۲۰۱۲ و هنوز ۶ روز نگذشته که جمیز اومد دخالت کرد و همچنین سال قبل تو همین پیست پسر سریعتون از ترس این که وتل بگیردش گفتن جاش و با ولتری عوض کنه. در کل من نه طرفدار لوئیسم نه وتل ولی همین که وتل از اومدن یه جوون با استعداد استقبال کرد بر عکس پسر سریع کینگ اسطوره همیلتون که نگذاشت بادیگاردش بره. واقعا توانایی‌های لوئیس چقدره؟ از دوم میاد پنجم اگه ولتری نبود ششم هفتم هم میرفت.

      • Mohammad44

        3

        3

        آقای محبی شما که به عملکرد لوئیس تو سنگاپور ایراد می گیری اشتباهاتشم بگو بلکه ما هم یه چیز یاد بگیریم. سب هم با اندرکات و دو دور خوب تو هوای آزاد اول شد.

      • Hassan Mohebbi

        9

        1

        اشتباهش این بود که فکر میکرد از استراتژیست‌ها و کلا مهندسای تیم بیشتر سرش میشه، که میگه اوضاع لاستیکام خوب نیست ولی نمیخوام بیام پیت. یا به عبارتی خیلی قمار باز شده. از بس تو این قمارا برده مثل سیلورستون فکر کرده که بازم میبره و اگه ولتری کند نمیکرد احتمال این‌که پشت البون هم در میومد وجود داشت. بعد اصلا تو بحث‌هایی که با هم میکنیم تو پای سب رو وسط نکش من اصلا طرفدارش نیستم و عملکردش به خودش و طرفداراش ربط داره
        چرا من گفتم وتل هم همون ماشین رو داشت چون‌که این جمله مخصوص لوئیس فن‌هاست که هر وقت میخواستین عملکرد لوئیس رو بالا ببرین میگفتین چرا ولتری نتونست. منم به همین دلیل گفتم اگه به ماشین بود چرا وتل نتونست اگه به مود موتوری بود چرا وتل نتونست و و و.
        من فن لکلرک هستم. اصلا کار به وتل هم ندارم. خداییش سنگاپور هم لکلرک با وجود سه تا سیفتی نتونست خودش رو تو فاصله دی ار اسی وتل نگه داره و البته با ماشین برابر مشکله و همچنین جای سبقت‌گیری کمه و با ماشین یکسان خیلی سخته همینجور که لوئیس نتونست از مکس عبور کنه. ولی روسیه مال لکلرک اگه برخوردی چیزی پیش نیاد و هم چنین اگه وتل به عنوان راننده تیم محبوبم اگه یه استارت خوب بزنه با اون لاستیک‌های سافتش امیدوارم یه یک و دو دیگه ببینیم.

      • Mohammad44

        1

        5

        مسئله اینه لوئیس قبل مسابقه سنگاپور به استراتژیست هاش گفته بود مئثر ترین راه آندرکات هستش

      • Hassan Mohebbi

        4

        1

        اگه واقعا گفته بود دیگه اون رادیو رو نباید ما ازش میشنفتیم که حداقل سکو رو از دست نده و یا حداقل حقه پیت استاپ رو نباید از مرسدس میدیدیم.

      • Mohammad44

        1

        1

        من تو همین سایت انگار خونده بودم حالا از راست یا دروغ بودنش بیخبرم

    • josef6565

      11

      3

      دیگ به دیگ میگه روت سیاه!!!. این همه سال لوییس رو جت مود بوده حالا یه نیم فصل هم فراری و راننده هاش. چیزی از عدالت فرمولی کم نمی شه.
      می دونی اگه تغییرات قوانین و پیرلی و بوتاس و جیمز نبودند الان کی اول بود؟ خیلی سخت نیست حدس زدنش!.

  4. saeed

    28

    3

    شاید لکرک نتونه مثله فتل ۴ بار قهرمان جهان بشه ولی دوستان فتل فن قبول کنن که در حال حاضر از فتل اماده تر و با انگیزه تره

    • JBjb

      17

      17

      فراری 2019 کاملا فلسفه طراحیش و عقب ماشین مطابق میل رانندگی لکلرک هست و برعکسش با سبک رانندگی فتل تضاد 180 درجه ای داره.. فراری 2017 فقط با سبک رانندگی فتل همخونی داشت که همون سال یادمونه اسطوره کیمی رایکونن سبک رانندگیش با فراری 2017 مشکل داشت و مدام غر میزد . سال بعدش فراری 2018 عقب ماشین و فلسفه طراحیش با سبک رانندگی کیمی رایکونن همخونی داشت و با وجودی که یک سال پیرتر شده بود ولی کیمی عملکرد خیلی بهتری داشت حتی پول زد و مسابقه برد و امتیازات و پودیوم های بیشتری نسبت به 2017 به دست آورد.

      • Lecrec_fan

        17

        17

        همه ی اینا کشکه. فلسفه ی رانندگی. وقتی دو تا راننده با یه ماشین دارن نتایج متفاوت میگیرن، این فلسفه ی رانندگی اصلا منطقی نیست. انصافا قهرمان 4 دوره فرمول 1 هستش
        بس کنید این سناریوی مسخررو.

      • حسین

        5

        16

        پس چرا اوایل فصل با ماشین 2019 فراری وتل بهتر نتیجه میگرفت از لکلرک طبف فسلفه شوما؟!

      • Ali

        18

        6

        شما خسته‌ نشدی از تکرار مکررات؟؟ همه میدونن که فتل فوق العاده اس ولی در حال حاضر لکلرک‌داره بهتر نتیجه میگیره

      • josef6565

        10

        7

        فرمول این قرتی بازی ها رو بر نمی داره!!!. من طرفدار سینه چاک فتلم ولی این حرف منطقی نیست اصلا.
        همه می دونند من طرفدار فتل هستم ولی حرف شما هم ارز این مثاله که سربازی در خط مقدم جبهه به هر دلیلی خشابش تموم بشه یا اصلحش از دست بره و بگه من اسلحه سرباز مرده دشمن رو بر نمی دارم چون باهاش تمرین نکردم.
        در ثانی اشتباهات فجیع فتل همه رو نمیشه به ماشین ربط داد. مثلا انگلیس 2019 یا اشتباهات زمان گیری سنگاپور و موارد مشابه رو نمیشه صرفا به ماشین ربط داد.
        اما صبر و استقامت فتل در برابر رسانه ها و دوستان نادان ایتالیاایش قابل ستودنیه. از این نظر حتی مایکل و سنا و امثالهم هم به پاش نمی رسند.

      • Mohammad44

        10

        7

        دوستان میشه این با ماشینش راحت نیست رو بذارید کنار؟؟؟؟؟ طرف قهرمان 4 دوره جهان شده باید یکم خودشو تطبیق بده یا نه؟؟؟؟ نمی گم تو عملکرد این فصلش موثر نبوده نه اتفاقا خیلی هم موثر بوده ولی دیگه نه تا این حد که دوستان می گن یعنی فکر نکنم کامنتی از طرفداران سب نوشته بشه و به این موضوع اشاره نکنند

      • امید نورمحمدی

        11

        4

        JBjb گرامی. اینارو برای کی میگی؟! مگه نمیبینی چقدر اغراق میکنن! بیشتر هم بجای اینکه از شارل نابغه بخوان تمجید کنند دارن به سب میتازن . برای من که هوادار سب هستم گاهی خنده دار میشه…
        یکی دیگه قهرمان جهان شده و توی نیمفصل نسخه فراری جوری پیچیده که اگر تا آخر فصل فقط رده امتیازی بگیره هم قهرمان فصله. یک کارخانه دیگه جوری فراریو توی یک نیمفصل زمین زده که ردبول هم پشت سر فراری رسیده و حتی حاضر هستند هر مسابقه موتورشونو ارتقا بدن و پنالتی بگیرن چون جراتشو برای گرفتن فراری پیدا کردند…
        دوستان هنوز نمیدونن دوتا ماشین همتیمی از الف تا ی باهم تفاوت داره و حتی طراح و مهندس و تکنسینشونم متفاوته و موتورهاش جداگانه ساخته میشه. همه این اظهارنظرهای اغراق آمیز بخاطر دشمنی با سب و البته عدم داشتن اطلاعات کافیه…
        بجای حرص خوردن فقط باید لذت برد. بدجور دنبال تکرار 2014 بودند و حتی کانادا هم زهر ما کردند تا سب این فصل یک برد هم نیاره که نشد …

  5. JBjb

    12

    9

    دو تا مرسدس توی Q2 با لاستیک های مدیوم دور زدن فردا با مدیوم شروع می‌کنند درحالیکه فراری ها و مکس ردبول، با سافت شروع می‌کنند البته مکس پنالتی داره

    اگر فراری روی سافت واقعا برتر نباشه و نتونه فاصله قابل توجهی باز کنه نسبت به مرسدس توی استینت، فردا احتمال برد مرسدس یه شدت بیشتر میشه در این صورت، توی شبیه سازی های مسابقه ای هم ریس پیس مرسدس روی مدیوم حداقل پنج-شش دهم نسبت به فراری بیشتر بوده برای همین مرسدس ترجیح داده فردا با مدیوم شروع کنه که براشون بهترین استراتژی هست.

    • نیما

      5

      1

      تو شرایط مسابقه که لکلرک تو سافت واقعا سریع تر بود با فاصله 1 ثانیه و بیشتر از بوتاس
      تو مدیوم تا 0.6 لوئیس از فتل جلوتر بود هر دو شانش برد دارن
      تو سافت که ردبول از مرسدس ه نیم ثانیه جلوتر بود ولی تو مدیوم حتی از فراری هم 0.2 عقب تر بودن

      • josef6565

        7

        0

        فردا اگه فراری زود بیاد پیت آخر مسابقه (به شرط نبود سیفتی موثر) تایر هاش تبدیل به جیگر زلیخا می شه!!. اگه دیر یا به موقعه بیاد باید اونقدر صبر کنه که مرسدس به هر حال تا نیم ثانیه نزدیکش شه ( تا بالاترین بهره وری از سافت و کند کردن مرسدس اعمال شه) که اون هم باز بستگی به میزانی از مسابقه که باقی مونده خواهد داشت که اگه زیاد نباشه می تونند مسابقه رو ببرند. اما احتمال سیفتی خیلی زیاده چون در پیچ های آخر و ماقبل آخر و همینطور در یکی از پیچ های خطرناک سکتور یک همه ماشین ها داشتند اشتباه می کردند.
        گروژان به تنهایی یعنی 99% سیفتی کار!!!. یه در صد بقیه رو هم لنس و مکس و کوین و کوبیتسا و فتل پایه هستند!!.

      • امید نورمحمدی

        4

        0

        توی سنگاپور انقدر با سافت سریع بود که وقتی سب رفت پیت لوییس 0.6 ثانیه باهاش فاصله داشت. سنگاپور اگر سب اون تک دورو نمیزد و 3 عدد سیفتی کار هم وارد نمیشد لوییس حداقل دوم میشد…
        اعداد و ارقام مسابقه سنگاپور موجوده… برای همینم لوییس شاکی بود… چون تیم مرسدس روی سب حساب نکرده بود…
        همین بلا فردا شاید سر فراری بیاد اگر بوتاسو نادیده بگیرن و فقط روی لوییس متمرکز بشن… استارت مکس هم تعیین کننده خواهد بود…

      • Mohammad44

        10

        4

        مگه شما بعد از ناکامی های سب تو این فصل چی می گفتید باز حداقل لوئیس فنا بهانه نمیارن واما سب فن ها. دوستمون راننده مورد علاقشو مورد تشویق قرار داده و گفته که تمام تلاشش رو کرده باز خوبه سب تو تعیین خط پایین تر از لوئیس شد وگرنه دوستمون کارش به جاهای باریک می کشید.

      • Hassan Mohebbi

        4

        3

        محمد ۴۴ دوست عزیزم الان خیلی از کامنتا رو که میخونی خیلی از وتل فن‌ها هم تبریک گفتن و هم از لکلرک تعریف کردن (به غیر از بعضی از متعصب‌هاشون) و هم گفتن وتل تو سکتور سه اشتباه کرد ولی یه تبریک از یه لوئیس فن میبینید حتی خودت که میگفتی من تبریک میگم من یه چک کردم ولی ندیدم تبریک گفته باشی فقط ریپلای کردی و از راننده خودت تعریف کردی.
        در مورد اون کامنتت که گفتی فراری قویه هم باید گفت که اصلا سوچی به گروه خونی فراری نمیخوره کلا تو این چند سال به غیر از مرسدس کی پل زده و کی برده؟ پس عملکرد لکلرک رو خواهشا به ماشین و همچنین عملکرد ضعیف وتل و لوئیس رو هم نباید به ماشین نسبت داد، در کل فراری و مرسدس در یک سطح بودن تازه ماشین‌ها برابر شده و بیش از این مظلوم‌نمایی نکنید. به اون ۶ تا یک و دو فکر کنید که ولتری‌ای که خودتون هم میگید راننده خوبی نیست که من قبول ندارم توش دخیل بوده.
        در کل من اصلا وتل فن نیستم فقط کیمی، لکلرک و نوریس💪

    • امید نورمحمدی

      3

      2

      ضمن تبریک تبریک قهرمانی لوییس به طرفدارهاش باید بگم که مرسدس و لوییس دارن مماشات میکنن تا فرمول 1 بیشتر آسیب نبینه. اختلاف بین لوییس با مرسدس بیشتر از این حرفهاست..

      • علیرضا

        2

        0

        با درود خدمت همه
        من شخصا با جمله ایشون موافقم،با اینکه طرفدار محض فراری هستم اما فکر می‌کنم یه جای کار میلنگه.
        فراری سال گذشته قبل از تعطیلات تابستانی چهار تا پیروزی داشته(استرالیا،بحرین،کانادا و انگلیس)حتی تا قبل از مسابقه المان همچنان مدعی قهرمانی بود،اما امسال عملکرد فراری دور از انتظار بود و تمام نیم فصل رو از دست داده بود،به نظر من با توجیح این موضوع که در سراسر دنیا طرفدارای فراری خیلی بیشتر از تیم های دیگه هست و اکثرا پای ثابت اکثر گرندپری ها هستن،فیا و مرسدس و فراری یه توافق خیلی ساده کردن که فراری چندین ریس رو ببره تا مثل پارسال هم تو راننده و هم تیمی دوم بشه
        البته این حدس و گمان من و امثال من هست که فکر می‌کنم کم هم نباشیم
        یه دلیل دیگه ای هم که دارم اینکه تو پیست هایی که فراری تونست اول بشه رکورد های پیست توسط اونا شکسته نشد.
        امیدوارم که این فرضیه به کل روند رو به باطل داشته باشه و واقعیت نداشته باشه
        اما اگر فراری بتونه روند برنده شدنش رو همینجوری پیش ببره فکر می‌کنم یک انقلاب اساسی در شاسی و ایرو این ماشین ایجاد کردن حتی با تغییرات کوچیک

  6. داریوش

    14

    0

    سباستین سکتور اخر خیلی مشکل داشت
    امیدوارم توی مسابقه اینجوری نباشه
    فردا سب باید توی دور های اول همیلتونو رد کنه وگرنه کار بیخ پیدا میکنه

  7. |ZXE-LECLERC16|

    16

    4

    ماشالله چارلز بزرگ،شوماخر جوان 🙂
    به امید بردش
    حیف شد وتل دوم نشد
    خدا کنه انتخاب سافت برای فراری کار دستشون نده
    لکلرک خیلی خوبه 🙂 🙂 🙂 🙂

      • MERC

        4

        5

        درست و منطقیش اینه که حداکثر امتیاز ممکن رو با حداقل ریسک جمع کنه, ولی من واقعا واسم مهم نیس, دلم میخواد فقط به قصد کشت و کشتار بره و فراری هارو رو زنده زنده بخوره
        نه بخاطر اینکه من احساساتی شدم و از اینکه تیمم میبازه ناراحتم, نه
        بخاطر اینکه واقعا به momentum اعتقاد دارم, و احساس میکنم برای شکست دادن فراری لازمه که هایپشون همینجا خوابونده شه

    • Hassan Mohebbi

      4

      3

      با خون خون‌ریزی؟!! واقعا؟!! چه انتظارایی دارین.
      واقعا طرفدار لوئیس هستید؟ هنوز نمی‌دونید لوئیس ریسک نمیکنه و واسه ۷ امتیاز نمیاد ریسک کنه و امتیاز‌های بیشتری از دست بده؟
      به نظرم اگه اتفاق خاصی برای لکلرک نیافته و تو پیت استاپ لکلرک رده از دست نده قطعا لکلرک برنده مسابقه‌ست. همچنین با اتفاقای سنگاپور لوئیس میره دویش رو حفظ کنه که یهو از دوم نیاد پنجم.

  8. Amir MH

    14

    20

    فردا باز هم یه روز ترسناک دیگه برای چارلز چون برق ستاره نقر ه ایی رو تو آینه هاش باید ببینه و شخصا مطمئنم سکوی اول اگر چالز قانونمند رانندگی کنه برای همیلتونه.به افتخار برد دیگه برای #LHFIVE

  9. siamak

    11

    6

    تبریک به همه دوستداران فراری .
    به نظر میرسه مهمترین و بهترین تصمیم فصل فراری جایگزینی لکلرک با رایکونن بود .
    پیش بینی میکنم از این به بعد شاهد سرمایه گذاری بیشتر فراری روی چارلز باشیم تا فتل !
    چارلز دیگه کاملآ خودشو اثبات کرده . رانندگان بالانشین جدول کاملآ گرخیدند !…

    • |ZXE-LECLERC16|

      12

      9

      حالا که مثلاً مرسدس ضعیفه دارن همیل رو تحسین می کنن!!!
      فراری هنوز کار داره و مرسدس برتره

      چــــارلز لکلـــرک،آینــده فـــــرمـــــول یــــــــک 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

      • Mohammad44

        5

        3

        من حقیقتش تعیین خط رو ندیدم و نمی تونم نظر دقیقی بدم ولی یه انتقاد نسبت فراری فنا داشتم اونم اینکه اگه تو یه مسابقه ای ماشین فراری بهترم باشه هی میخوان بگن گاریه در اینکه تا قبل از اسپا مرسدس خودروی بهتری داشت درست ولی از اونجا فراری دست برتر رو داشته

      • Hassan Mohebbi

        2

        2

        محمد جان فراری دست برتر رو نداره تازه رسیده به مرسدس، ببین اگه یه ذره فراری رقابتی بشه این بلا سر مرسدس میاد که راننده قهرمانش هم جلو یه راننده جوان کم میاره. حالا داره مرسدس به این فکر میکنه که چرا اکون رو رد کرده!! اگه همینجور فراری پیشرفت کنه که امیدوارم بکنه سال اینده مرسدس و راننده‌هاش مخصوصا راننده قهرمانش با بد چالشی روبرو میشه.
        یه چیز دیگه این پیست با پیست مونزا و اسپا ۱۸۰ درجه فرق داره پس اون ابدیت‌هایی که فراری رو رقابتی‌تر کرده باعث عملکرد فوق‌العاده چارلز جوان شده نه ماشین هیولای فراری. مرسدس اگه دست برتر رو نداشته باشه حداقل کمتر از فراری هم نیست و خواهشا عملکرد راننده‌تون رو به ماشین ربط ندیدن یا حداقل عملکرد فوق‌العاده لکرک رو.

      • Mohammad44

        3

        0

        من یه بار عرض کردم تعیین خط رو ندیدم ولی اینطور که دوستان میگن لوئیس تو دور آخرش اشتباهی نداشته ظاهرا

    • |ZXE-LECLERC16|

      8

      6

      اون موقع که فراری کلاً ضعیفتر بود که چارلز با اختلاف کمتری نسبت به تایم الان همیل رده دوم رو می گرفت!!!
      چی داری میگی؟!
      حالت خوبه؟!!
      من که حالم خیلی خوبه! 🙂
      #چارلز-بزرگ

      • ...m6...

        2

        4

        😂😂😂اره حتما همینطوره

    • JBjb

      7

      7

      اینو باش😂😂🤣🤣🤣

      خب …m6… الان که اینجوری یه برو نتایج تعیین خط های 2017 و 2018 رو ببین و بشمار که پادشاه سب با ماشین بسیار ضعیفتر چند بار بین همیلتون بوتاس فاصله انداخت 😜

      • ...m6...

        6

        5

        اخ اخ بو میاد😂😂 جناب jbjb تو دیگه حرف از ۲۰۱۸ نزن…..

      • Fastboy 44

        4

        6

        اره نتایج پادشاه سب رو تو 2017 و 2018 دیدم مخصوصا دومی
        مطمئن باش اگه رو پادشاه سب(😂) سرمایه گذاری نمیکردن رایکونن میتونست بیشتر امتیاز بگیره موقعی که فرت فرت اسپین میشد

      • Fastboy 44

        8

        6

        دوستان فراری فن(غیر از لکلرک!) که بالا داشتن مزه میریختن باید بدونن که نیم فصل دوم ماشین برترو فراری داشتن نه مرسدس
        تو بعضی مسابقات نیم فصل هم که زیاد نبودن هم بهترین ماشینو داشتن ولی عوامل دست به دست هم دادن که نتیجه لازم رو نگیرن

      • JBjb

        2

        1

        Fastboy 44
        اول یادت باشه که نیم فصل اول 12 تا ریسه و نیم فصل دوم 9 تا..برابر نیستن

        دوم اینکه توی یکی از پست های گرند پری آلمان امسال خود من گفتم و با دلایلی که آوردم نوشتم که فراری 2019 در مقایسه با فراری 2018 سریعتره و ماشینی یه که به رقباش نزدیک تره خصوصا توی تعیین خط ها..مشکل عمده شون ریس پیسه… ولی تو اون برهه چون وضعیت گاراژ فراری خیلی پراشتباه بود اشتباهات غیرعادی زیادی داشتند همین فراری فن ها و حتی مرسدس فن ها منو دیس بارون میکردن فکر میکردن اشتباه میکنم و فکر میکردن که این sf90 از sf71h ( ماشین 2018 ) ضعیفتره درحالیکه برعکسش بود اون 2018 خیلی ضعیف تر بود در مقابل این 2019 . معلومه که وقتی چند تا ریس پشت هم نمی تونند ماشین سالم بدن به فتل توی تعیین خط معلوم نمیشه برای یه عده یا توی المان که عمق فاجعه شون بود دیگه برای لکلرک هم توی تعیین خط مشکل درست شد. وگرنه توی آلمان ردیف جلو کوالیفایینگ رو داشتند.

        و در مورد 2018 من نمی دونم چرا شماها اینقدر اصرار دارید حرفهای بی اساس اشتباه تون رو تکرار کنید بلکه شاید بتونید یه ذره برای همیلتون کردیت جمع کنید واقعیت معلومه هیولای مرسدس سریعترین ماشین 2018 بود و 70 درصد ریسها دست بالا برای مرسدس بود…مکزیک و موناکو هم ردبول.

        اینو جواب بده آیا یک فن فراری میتونه انکار کنه که توی تعیین خط بلژیک کانادا ایتالیا بحرین سنگاپور و..2019 فراری سریعتر نبوده؟ معلومه نه نمی تونه انکار کنه..چطوری می خواید برتری هیولای مرسدس رو توی 13 تا از 21 ریس 2018 انکار کنید؟ موناکو-مکزیک هم برا ردبول بود فقط 5 پیست 2018 فراری سریعترین بود… چطوری می خواید برتری ریس پیس رو توی 15 تا از 21 ریس 2018 انکار کنید؟ خودتون هم میدونید که امریکا و مکزیک 2018 رو هم اگر فراری از رینگ های مرسدس شکایت نمی کرد و مرسدس از ترس جهت احتیاط توی آستین و مکزیک از رینگ های قدیمیش استفاده نمی کرد این دو تا رو هم مرسدس می برد. حتما هم یادتونه که مرسدس توی سنگاپور 2018 آپدیت آورد که به خوبی جواب داد و حتی تیم ردبول رو شوکه کرد چون امید به پول داشتند و یادتونه که فراری با آپدیت هاش توی سنگاپور به بعد چه گندی زد، از سنگاپور تا ابوظبی 7 ریس متوالی زور فراری توی تعیین خط دو تا دومی بود که فتل توی آستین و برزیل گرفت اونم به لطف گند زدن بوتاس وگرنه سوم میشد. توی استین 3 رده پنالتی داشت کیمی از دوم استارت زد.

    • علیرضا

      2

      1

      چرا فکر میکنید ماشینش ضعیف تر بوده؟🤔🤔🤔
      اتفاقا الان میتونیم بگیم ماشین فراری رسیده به مرسدس ها(البته اگه ساخت و پاختی در کار نباشه و همه چیز عادی باشه)،اختلاف زمانی تمرین ها هم همین رو میگه
      الان جنگ بین راننده های مرسدس و فراری هست که کدومشون بهتر هستن.

    • همینجوری_گذری

      8

      4

      دستشون درد نکنه ولی همیلتون چهار دهم با لکرک فاصله داره در صورتی که فتل فقط با بیست و پنج هزارم پشتشه. چجوری دور همیل و لکلرک تو آسمونا بوده؟ همیل شانس اورده دومی رو گرفته

      • Fastboy 44

        4

        3

        شانس آورده??
        بهتر عمل کردن اسمش شانسه پس
        فاصله فراری با مرسدس هم 4 یا 5 دهمه تو تعیین خط این مسابقه

      • علیرضا

        0

        1

        احساس می‌کنم که اینکارو عمدا کردن که سب سوم بشه تو صحبتاش بعد از تعیین خط هم اشاره کرد که بهترین پوزیشن پیست رو دارم
        فکر کنم منظورش باز اندرکات کردن باشه

    • itg

      8

      4

      دوستان فتل فن که از چارلز بدشون میومد چیشد پستهای قبل نظراتتون موجوده عجب هوادارایی داریم 😂دمت گرم چارلز و ایول لوییس عجب دور آخری زد

      • Ferrari7

        2

        2

        شب دراز است و قلندر بیدار👍

  10. Hamed

    11

    0

    دیگه 4 پل پوزیشن پشت هم اتفاقی نیست اعتمادم داره ریس به ریس به ماشین و لکرک بیشتر میشه
    1 و 3 تعیین خط هم به فال نیک از 1-2 که خوش یمن تر از بوده . فراری ها با تایر نرم تر استارت میزنن و سب شانس داره برای استارت بهتر احتمالن استراتژی A فردا سافت -هارد و یک پیت استاپ باشه
    راستی فردا پیش بینی بارون بوده یا نه؟

  11. نیما

    8

    3

    عجیب و غریب رو فرمه چارلز نزدیک نیم ثانیه از فتل که جزو بهترین راننده های تاریخ در تک دور، واقعا نشون میده چقدر خوبه
    لوئیز بازم فوق العاده بود و تقریبا بهترین چیزی که میشد از مرسدس کشید بیرون
    و فتل بازم اشتباه اشتباه اشتباه !!! سکتور سوم عجیب و غریب تایمش افت می کنه
    امیدوارم فردا بهتر عمل کنه نمیدوم تا حالا سابقه داشته کسی 8 بار پشت سر هم سب آت کولیفای کرده باشه ( هرچند شیرین کاری اتریش و آلمان و مونزا هم شامله اینا میشه)
    مکس هم خوب بود احتمالا حتی بدون سیفتی کار بتونه بوتاس بگیره و حتی به فکر پودیوم باشه

  12. Lecrec_fan

    7

    8

    دگ فراری باید تخم مرغاشو بزاره تو سبد چارلز. یعنی اینده تیم. فتل دگ نهایتن فصل بعد خداحافظ. باید بره فقط به قهرمانی های ردبولش افتخار کنه.
    البته ریس اصلی فرداس و ممکنه تمام معادلات بهم بریزه. میریم که داشته باشیم 1و2 فراری

    • Ferrari .Italy

      6

      6

      با 2 تا برد و 5تا پول کسی از کسی سرتر نمیشه با این حساب کویات از د نی ریک بهتره ؟؟؟ 2015 تو رقابت قهرمانی جهان فاصله دوتا راننده مشخص میشه هم اینکه سب انگیزه نداره و اصلا براش مهم نیست از چارلز و بقیه امتیازات بیشتری بگیره وهم اینکه سبک رانندگیش با ماشین نمیخوره

      • Lecrec_fan

        6

        4

        دوست عزیز. من نمیگم کی از کی بهتره. فقط میگم که کاره وتل با فراری تمومه و دگ باید رو چارلز سرمایه گزاری کنن. همون کاری که مرسدس 2014 رو همیتون کرد و نتیجشم داره میگیره.

    • ARA$H

      6

      4

      Leclerc_fan لطفاً توی کامنتات یکم با آرامش بنویس
      درباره فتل اینجوری صحبت نکن هنوز ….
      راه زیاده جوجه رو آخر پاییز میشمارن

      • Lecrec_fan

        3

        4

        @ arash و farzin
        برید کامنتایه سنگاپور رو ببینید چطور به ما فنا و رانندمون توهین کردن. من شخصا با یه دید کلی طرفدار فراری بودم و اگه وتل مثلا چارلز رو میگرفت ناراحت نمیشدم ولی همین شماها این دو دستگی رو شروع کردید. متاسفانه

    • |ZXE-LECLERC16|

      5

      10

      جناب لکلرک فن:
      شما داری اینطوری آبروی لکلرک فنا رو می بری
      وتل شاید دورانش تموم شده باشه که نشده،ولی کاملاً احترام داره.
      #سباستین-اسطوره

    • علیرضا

      2

      1

      مطمئن باشید سال آینده رقابت قهرمانی خیلی نزدیکی بین سب و چارلز داریم البته با چاشنی لوییس پشت سرشون
      با اینکه بیشتر چارلز رو میپسندم اما خیلی دوست دارم سب پنجمین تایتل رو با فراری بگیره سال آینده
      که البته خیلی هم دور از ذهن نیست(با این ماشینی که الان میرونه)

  13. hasssanpor

    11

    6

    مسابقات یه دره گسل کننده شده دیگه مرسدس زور نمیزنه چون میدونه همیلتون هر بازی 10امتیاز بگیره قهرمان و لکرک اگه تو این 6گرند پری 25امیتاز کامل هم بگیره میشه350ئر حالی که همیلتون این 6گرند پری هر کدومش 10امتیاز بگیره میشه356و قهرمانی همیلتون برای همین مرسدس میدونه هم قهرمان تیمی هم قهرمان انفرادی واسه همون فشار نمیاره و داره رو ماشین سال بعد کار میکنه تا فراری ها با فکر اینکه مرسدس ضعیف شده ادامه بدن

    • داریوش

      9

      6

      یعنی افلاطونو و اقلیدس و ارسطو با فلسفه شما ، از توی گور گرخیدند
      اخه این چه حرفی هست
      حالا اومدیم دو تا مسابقه dnf شدن
      فراری شاهکار کرده
      افرین به مجموعه فراری

      • hasssanpor

        5

        4

        عزیزم چند گرندی پری رو ببین مرسدس فشار نمیاره یه دفعه فرار صعود کرد نه عزیزم مطمئن مرسدس خیالش راحته فشار نمیاره

    • نیما

      5

      0

      با این وضعیت شکل کنه و بی انگیزه گی بوتاس، قهرمانی تیمی مرسدس به خطر می افته
      اینطوری هم نیست که مرسدس شل کرده
      این 2 کیلومتر مسیر مستقیم روسیه بدجور حالشون رو گرفته

    • siamak

      7

      2

      نه عزیزم ، مرسدس و راننده هاش دارند زور خودشونو میزنن ، زورشون بیشتر از این نمیرسه .
      بایه پدیده نوظهور مواجه شدن که منتظرش نبودن !

    • Hamed

      4

      0

      ایول
      یعنی هیشکی تو مجموعه عریض و طویل مارانلو با 7دهه سابقه فکرش به این نرسیده بود
      سریع یه ایمیل بزنم به متئو از این فتنه آگاهش کنم اونم شل کنه زودتر رو دست نخورن سال دیگه
      هرچی ضعیف تر جلوه کنن بهتره

  14. INDECENT

    3

    0

    دیگه این پنالتی های وقتو بی وقت حوصله ی منو داره سر میبره .
    از نهم استارت زدن مکس فقط برای طرفدارای رقیبا لذت بخشه که هم فاصله بینشون هست با مکس هم یسری سبقت میبینن .

  15. Ferrari .Italy

    1

    3

    این تیم همونه ؟؟ من که باور نمیکنم
    سب چشه ؟؟ چه مشکلی داره اخه یا کلا ول کرده وبخاطر رقابت قهرمانی جهان یا اینکه با ماشین مشکل داره نمیدونم مشکلش چیه وگرنه قهرمان 4دوره جهان اینقدرا هم فاصله نداره با چارلز

    • JBjb

      4

      6

      چیزیش نیست برو فیلم دورش رو ببین می‌بینی که عقب ماشینش به همون دلایل ناپایداری و عدم گریپ مناسب دو سه بار لغزش داره ( توی تعیین خط نهایت فشار رو میارن برای همین بیشتر احساس میشه این لغزش های عقب فراریه فتل ناشی از ناپایداری) و لغزش های عقب باعث میشه چند دهم ثانیه از دست بده

      مختص Q3 امروز هم نیست مراحل قبل تر و گرند پری های قبلی این مورد بود

      • Ferrari .Italy

        2

        3

        ولی خیلی بهتر شده شرایط ایرو ماشین اگه دقت کنی هم سب خیلی راحت تر شده با ماشین ولی هنوز اونی نیست که میخواد تو سنگاپور خیلی راحت بود و مشکل نداشت به اون صورت برا فصل بعد جنگ قهرمانی 3 نفره میشه
        سب _چارلز_همیلتون ببینیم 2010 تکرار میشه ؟؟

  16. Hassan Mohebbi

    5

    3

    تبریک میگم به تمام فراری فن‌ها مخصوصا لکلرک فن‌های عزیز که یکیش خودم هستم 🥳🥳🥳
    کم کم دارم به اینده امیدوار میشم انشالله این روند ادامه داشته باشه تا حداقل راننده‌ها برای قهرمان شدن با چالش روبرو بشن.
    واقعا حیف که این لکلرک اصلا مهارت نداره و فقط به خاطر اون ماشین هیولاست که میتونه چنین عملکردی داشته باشه 😆😜😉😂

    • Hassan Mohebbi

      3

      3

      تا الان که همه کامنتا رو خوندم یه تبریک از یه لوئیس فن ندیدیم. کلا به تعریف و تمجید راننده خودشون پرداختند.
      اول یه تبریک خشک و خالی بگین بعد به تعریف و تمجید بپردازین.
      اخ اخ اخ حیف که نگذاشتن اکون بیاد وگرنه سال بعد چه میشد؟!!

      • Mohammad44

        5

        2

        تبریک رو بعد از برد میگن نه به بعد پل زدن چون تو مسابقه هزار تا اتفاق می افته. اونا از رانندشون تعریف کردن چون دوستان شما لوئیس رو تخریب می کنند.

      • Hassan Mohebbi

        2

        2

        واسه این فراری و اون شاهکارهایی که تو تعیین خطهاش انجام میداد، پل زدن هم تبریک میخواد. وقتی پل زدن جزء امار محسوب میشه و حالا با رکورد شوماخر برابر شده پس یه تبریک خشک و خالی بد نیست من خودم اکثر اوقات که نت داشتم حتی تعیین خط‌ها هم به لوئیس و طرفداراش تبریک میگفتم.

    • امید نورمحمدی

      4

      0

      قهرمان شدن کلا منتفیه. تبریک هم فقط الان میشه به لوییس و مرسدس گفت. تلخه برای من ولی واقعیته.
      فقط خدا کنه همه این اتفاقات نیمفصل دوم برای گرم نگه داشتن تنور مسابقات نباشه تا کورسوی امیدی برای 2020 برامون بمونه…
      شو آف اگر باشه که احتمالشم کم نیست باید به امید 2021 باشیم

  17. mahyar

    5

    1

    و باز هم شرایط به گونه ای پیش رفت که مثل سنگاپور ما شاهد ی مسابقه عجیب باشیم . هرچند که مکس پنج رده پنالتی داره .
    سکتور 3 لکلرک یکم خراب شد وگرنه تایم بهتری هم به نظرم میزد .
    البته این پیست مثل سنگاپور خط استارت سریع به پیچ نمیرسن .
    وتل ثابت کرده استارت های خیلی خوبی داره .
    به نظرم اگه فردا ی دونه دیگه از این استارت هارو داشته ، میتونه همیلتون رو همون اول کار بگیره . ولی فرمولا 1 هست و اتفاقاتش .
    ببینیم فردا چی میشه . باز هم پودیوم قرمز رنگ رو شاهدشیم ؟

  18. EnzO

    4

    0

    فورزا فراری
    فورزا لکرک+وتل
    یه چیزی که هست مشکل از ستاپ ؟ قطعات تو ماشین ؟ یا خود سبک رانندگی هست این همه اختلاف داره وتل با لکرک؟
    کسی میدونه بگه

  19. محمدرضا

    5

    1

    بوتاس چرا اینقد داغون بود تایمش!!!حیفه صندلی مرسرس که بوتاس گرفته.شانس اورد که مکس رتبش نهم شده،وکنارفتل استارت میزنه
    تایمه لوییس کجا،تایمه بوتاس کجا
    لوییس فردا خیلی سخته کارش تواستارت .هم باید توخلا لکلرک باشه که بتونه ردبشه ازش . وهم اینکه به سب خلا پشت نده که فراری برااااحتی رد میشه،اونم فتلی که تواستارت معمولا خیلی قویه،بنظرم که فردا باتوجه به کفیه زیاد بعداز خط استارت سب و لکلرک باهم برن و لوییس باید باهاشون بره،مکسم اون عقب هیجانو میاره باخودش
    از ساینز و نوریس غافل نشین که بنظرم بوتاسو بدجوربه چالش بکشن.فردااگه فراری توریسم مرسدسو شکست بده (البته توشرایط یکسان مسابقه ایی)عیار واقعی ماشینشونو همه متوجه میشن،لکلرک تو تعیین خط نمونس،درست مثله لوییس،این پسر اگه ماشین درس داشته باشه سخخخخخت شکس میخوره توتعیین خط،
    بنظرم رقابته اصلی بینه همون سه تایه اوله
    امیدوارم سیفتی کار و اب وهوا شرایط مسابقه رو مختل نکنن
    به امیدپیروزی فراری
    فورزا فراری
    فورزا فتل
    فورزالکلرک
    فورزااااااااابینوتو

    • Hassan Mohebbi

      1

      0

      ناصر جان سلام دیدم سید سرش شلوغه و نتونسته پیام بده گفتم یه راهنمایی بکنم شاید بدردتون خورد.
      من خودم با گوشی نمیتونم ببینم و حتما باید از کامپیوتر و یا لپ تاپ ببینم. همچنین با این‌که سرعتش بالا بود مسابقه سنگاپور رو نتونستم کامل ببینم و قطع و وصل میشد. کلا لینک ۳ و ۵ و ۷ خیلی خوب هستند مخصوصا ۵. و یه چیز دیگه بعضی وقت‌ها تا اون ضرب‌درهای کوچک × رو و همچنین علامت مثلث رو نزنید صفحه باز نمیشه. و بعدش برای قطع و وصل نشدن به اینترنت‌تون هم بستگی داره. به نظرم یه نیم ساعت زودتر برو همه لینک‌ها رو امتحان کن ببین کدوم بهتره و کمتر قطع و وصل میشه تا استارت رو از دست ندی.
      انشالله برای مسابقه فردا همه چیز اکی باشه و بتونید ببینید.
      موفق باشید دوست عزیز

  20. mehdi vettel

    8

    0

    حقیقتا فاصله 0.4 با هم تیمی خوب نیست و سب باید هر جه زودتر خودش رو از این فشار خارج کنه

    لکلرک هم خیلی تو این پیست سریعه، بهترین عملکردش تو سائوبر تو همین روسیه بود پارسال
    اگه ریس نرمال باشه فک نکنم سب بتونه حریف چارلز بشه

    ولی این پسر خیلی سریعه و اگه به همین روند ادامه بده راننده اول فراری سال دیگه فتل نخواهد بود و اوضاع برا سب متاسفانه بدتر هم خواهد شد

    • mahyar

      3

      0

      نظر منو بخواید هنوز fs 90 جا برای پیشرفت داره و این شاسی قابلیت های زیادی داره . شاید هنوز ماشین اون چیزی نیست که سب میخواد و شاید هم موضوع تنها به ستاب برمیگرده . ولی چیزی که ما شاهدش هستیم در جریان مسابقه سب اونقدر ها هم کند نیست و با مدیریتی که روی تایر و روند مسابقه داره …. به نظرم فردا ی مسابقه جذابی رو شاهدشیم .

      • mehdi vettel

        2

        0

        بله از این بابت که سب تو مسابقه خیلی کندتر نیست کاملا درست میگید

        ولی وقتی هم تیمیت چهار بار پشت سر هم پول میگیره، این باعث میشه هم فشار رو خودت بیشتر بشه و هم فشار رسانه ها افزایش پیدا میکنه

        من قبلا گفتم تو این سایت که ماشین امسال با سبک سب نمیخونه ولی خود سب هم تو این وضع مقصره
        شاید با ماشین راحت نیست ولی حداقل امروز باید اشتباه کمتری می‌کرد تا دومی رو داشته باشه و همیلتون این وسط نیوفته

        خود سب هم مشخص بود ناراحته چون حداقل امروز باید دوم میشد

  21. pouya

    3

    0

    تعیین خط جذابی بود
    دم لکلرک گرم
    فتلم از دیروز تو سکتور ۳ مشکل داشت
    و داره بیشتر از ۳ دهم اونجا از دست میده
    علت این چیزی بیش از رانندگیه
    در کل اول سوم و بیشتر دوست دارم تا یک دو
    فردا اگه وتل دور اول رد شه وظیفه کند کردن همیلتونو میکشه تا لکلرک ریس ببره و با شوماخر مقایسه شه

    جالبه واقعا نظرات
    آینده فرمول یک دست اونه که ماشینش خوب باشه خیالتون راحت 😂😂

  22. Ali seb

    3

    0

    اینکه ماشین مرسدس از فراری ضعیف تره قبول ندارم الان به نظرم هردو تو یه سطح هستن فراری مشکل داون فورس رو تا حدی برطرف کرده ولی هنوز کار داره
    با توجه به اینکه لاستیک سب سافت و همیلتون مدیوم باید تو استارت بگیردش و اگر سریعتر باشه جدا بشه و به لکلرک حمله کنه که البته امکانش زیاد نیست بنظرم

  23. REZA.M

    6

    11

    اختلاف 0.4 ثانیه ای لکلرک با فتل هیچ ارزشی نداره.لکلرک داره با ماشینی رانندگی میکنه که تطابق صد درصدی با سبکش داره و فتل داره با ماشینی رانندگی میکنه که کاملا مخالف با سبکشه.این حرف من نیست.حرف بهترین تحلیلگرای موتوراسپرته و میتونید توی پیج هاشون ببینید”ماشین فراری در جلو متمرکز شده که براساس سبک لکلرک و برخلاف سبک فتله.”
    البته این حرف من به معنی این نیست که لکلرک راننده سریعی نیست.اصلا.لکلرک راننده خیلی سریعی هست.
    ولی این رقابت هیچ ارزشی نداره.منتظر سال بعد باشید تا یه ماشین مناسب تر به فتل بدن.

    • Hamed

      4

      2

      رفیق الان مارک وبر از زیر تلی از خاک بلند شه بیاد بگه اون 4 سالم ماشین مطابق میل فتل بود و نیویی اصلن به سبک رانندگی من فکر نمیکرد پس تمام این قهرمانی ها بی ارزشه شما بهش چی جواب میدی؟؟

      کار هر راننده ای که داره موفقیتی تو فرمول 1 کسب میکنه در هرصورت با ارزشه نباید دستاورداشون رو کوچیک جلوه بدیم

      • REZA.M

        1

        2

        چه ربطی به حرفای من داره این چیزایی که شما گفتید؟ظاهرا اشتباه متوجه شدید.
        اولا مارک وبر از همون اول هم در حد فتل نبود.2010تا 13 ماشین مناسب فتل بود.2009 مشکلش چی بود؟(اولین سال حضور فتل در ردبول)
        در ضمن حرف من اینه که فتل با این ماشین و این شرایط نمیتونه استعداد و توانایی هاش رو نشون بده.
        و بهتره این رو هم بدونید که ماشین ردبول مناسب سبک وبر نبوده باشه مخالفش هم نبوده.ولی ماشین فراری مناسب لکلرکه و از طرف دیگه مخالف سبک فتل.بین فقط مناسب نبودن تا مخالف بودن از زمین تا اسمون تفاوت وجود داره.
        اگه خواستی بگو تا با دلیل و مدرک و سند و تله متری برات اثبات کنم که این ماشین مخالف سبک فتله.
        در ضمن من هیچوقت نگفتم لکلرک راننده کندیه.
        همه دوستانی که من رو میشناسن میدونن من از وقتی لکلرک راننده اف دو بود ازش خوشم میومد ولی این اواخر بدلیل بعضی اتفاقات………..

    • Hassan Mohebbi

      3

      3

      رضا جان خوش‌حالی فراری فن‌ها رو بعد از نیم فصل با این جملات تلخ نکن. لکلرک داره خوب عمل میکنه و وتل به هر دلیلی نمیتونه خوب عمل کنه ولی چرا به جای این حرفا بیا یه تبریک بگی و امیدوار باشی تو ریس خودشو نشون بده بهتر نیست؟
      به امید یک و دو فراری

      • امید نورمحمدی

        2

        0

        آقای محبی گرامی امیدوارم 1-2 بدست بیاد که حداقل نبرد برای بهترین سازنده تا یکی دو مسابقه دیگه ادامه داشته باشه…

  24. امید نورمحمدی

    3

    0

    فکر کنم فردا شارل توی استارت باید از لاستیک کهنه تر استفاده کنه. چون بخاطر اون اشتباه کوچکی که کرد نتونست تایم خودشو توی کیو 2 با لاستیک نو بهتر کنه… درسته؟

  25. امید نورمحمدی

    6

    1

    عجب تایم گیری خفنی بود. دوباره شد یک ساندویچ پر از همیلتون با خردل (چون لاستیک مدیوم داره)!
    توجه داشته باشید که هرکدوم از 3 ماشین برتر یک داستان دارن. لکلرک با لاستیک 3-4 دور کهنه تره و لوییس با مدیوم و سب لاستیکش نوتره ولی رده سوم باید شروع کنه. خیلی جذابه. شارل ما هم برای همین خیلی خوشحال نبود. چون توی کیو 2 با یک اشتباه کوچولو و یک سکتور 3 کند نتونست دور سریعتری با لاستیک نوترش بزنه…
    فردا شاید یکی از مسابقه های جالب توی پیستی که مسابقه هاش معمولا حوصله سر بره داشته باشیم.
    کاشکی مکس پنالتی نداشت و رده 4 داشت که دیگه اوج جذابیت بود.
    البته به هیچ وجه نباید بوتاسو دست کم گرفت. بنظرم شانس خوبی برای برد داره . فقط امیدوارم شارل بتونه با همیلتون توی اول مسابقه فاصله باز کنه یا سب تو استارت همیلو بگیره تا فراری دست بالارو داشته باشه یک-دو دوم هم ببینیم. اگر اینطوری نشه مسابقه پیچیده خواهد بود…

  26. Mosen

    4

    1

    عجب چیزی شده این فراری .
    خودشونم باورشون نمیشد یه همچین ماشینی در بیارن.فاصله ۴ دهم با مرسدس یه جیز واقعا عجیبیه .
    به امید یه مسابقه جذاب پر برخورد پر سبقت در نهایتم یا لوییس ریسو ببره یا سپاستین.
    کاش ردبولم میتونست پا به پا این دوتا ماشین بیاد جذاب میشد😂😂😂😂

  27. Mohammad44

    3

    0

    آقای محبی اگه دارید به بنده متلک می پرونید من هرگز جمله ای حتی با مفهوم اینکه لکلرک مهارت نداره رو نگفتم. در ضمن برتی فراری تو مونزا نقش زیادی تو پیروزی چارلز داشت که فکر کنم شما نمی خوای قبول کنی(335 و 365 به ترتیب سرعت لویس و سب با دی آر اس تو کفی که اختلاف قابل توجهیه) یه انتقاد هم به ادمین بکنم این کامنت من توش هیچ توهین یا چیز بدی نداره که یه بار تائید نشد

    • امید نورمحمدی

      2

      0

      Mohammad44 : من بعنوان سب فن تا الان از شما حرف غیرمنطقی نخوندم و همیشه نظرتونو شفاف و منصفانه بیان کردید…
      احترام همیشه احترام میاره. فارغ از اینکه هوادار کی هستیم نباید یادمون بره همه طرفدار فرمول 1 هستیم و قاعده بازی در این رشته را قبول کردیم.

      • Mohammad44

        1

        1

        مرسی امید جان شما لطف داری. من به برتری فراری تو مونزا اشاره کردم که خیلی آشکار بود و اینکه تو یکی از کامنتام به این موضوع اشاره کرده بودم که انگار به مذاق خیلیا خوش نیومده بود و یه عذرخواهی هم بعدش کردم و اینجا هم اگه این کامنتم به کسی برخورده دوباره عذرخواهی می کنم من فقط از این ناراحتم که بابت حرفی که نزدم دارم نیش و کنایه می شنوم و درنهایت تبریک به هواداران فراری و چارلز و آرزوی موفقیت و بد برای لوئیس

    • Hassan Mohebbi

      1

      1

      محمد جان عزیز این جمله شما هست.
      “نکنه مونزا رو یادتون رفته حتما اونجا لکلرک با مهارتش لوئیس رو 40 الی 50 دور پشت خودش نگه داشته بود یا اینکه انرژی زا زده بود و فراریشو هل می داد و در برابر لوئیس دفاع می کرد مدیونید اگه فکر کنید موتور فراری تو این قضیه نقش داشته.”
      در مورد این جمله هر کس بخونه متوجه میشه که شما تا حدی مهارت لکلرک رو زیر سوال بردی و تنها بخاطر ماشین هیولاش هست که تونست ببره و جلو لوئیس دفاع کنه وگرنه لکلرک … کیه. حالا هم یه پیستی که ۱۸۰ درجه با مونزا فرق داره، بازم نقش ماشین رو ۱۰۰٪ و نقش راننده رو صفر٪ در نظر گرفتید، نه شما بلکه اکثر دوستان.
      بعد شما تنها لوئیس فنی هستید که من خیلی باهاش راحت هستم (شما و چند تا دیگه از دوستان) و یه جورایی داشتم یه کری میخوندم و یه جورایی داشتم به یادت میاوردم که لکلرک مهارت داره و راننده قابلیه و اگه یه ذره فراری رقابتی بشه اون وقت ببین مسابقات چی میشه،میشه مثل مونزا و اسپا پر از هیجان که اون وقت چه من که فراری فن طرفدار لکلرکم چه شما مرسدس فنی که طرفدار لوئیس هستید ازش لذت میبریم.
      محمد جان عزیز اگه ناراحت شدین بازم معذرت میخوام.🙏

      • Mohammad44

        2

        0

        من می خواستم رو قدرت فراری تو مونزا تاکید کنم که فکر کنم ادبیاتم تحت تاثیر هیجان متناسب نبوده و اصلا منظوری نداشتم. به هر حال شرمنده

  28. itg

    2

    4

    اعتماد کردن به لکرک باعث موفقیت فراری شد
    صحنه ای که بنظرم مجارستان بود فتل اومد از لکرک سبقت گرفت یادم نمیره
    لکرک زمانی که توی آلفا بود خودشو نشون داد امیدوارم اول همیلتون ببره دوم لکرک

  29. Amir5

    5

    5

    بجای این که بگیم فتل بهتره یا لکلرک باید بگیم فراری تیم مه‍م تر هستش نباید کوری بخوانیم که فتل بهتره یا لکلرک چون که شکی در این که فتل بهتره هستش نیست اون هم با اختلاف خیلی خیلی زیاد این رو از آمار و رانندگی سب میگم که اگه سب ماشین مناسب داشت لکلرک رو به لک لک تغییر میداد

    • itg

      4

      0

      فراری جزو تاریخ فرمول یکه شکی نیست من مرسدس فن هستم مسابقه برای برد مرسدس میبینم ولی رانندگی چارلز اونقدر خوب هست که قابل تمجید باشه بنظرم نسل بعد از وتل همیلتون ریکاردو رایکونن میتونه جوری باشه که بازهم هیجان ببینیم مخصوصا لکرک و ورشتاپن جنگ این دوتا دیدنی میشه لکرک تو سال اول فراری واقعا خیلی چیزارو اثبات کرده

  30. مهدی کوپایی

    1

    0

    دوستان من همیشه سعی داشتم از بحث های طرفداری دوری کنم اما مدتی هست جو سایت طوری شده که توهین هست.
    عزیزان باید بپذیریم که مرسدس به ظاهر سرعت مسابقه ای بالا داره اما تو ترکشن ها معلومه عامدانه س به نظر من

    فراری و ویلیامز برند و اعتبار فرمول یک هستن
    فراری دوران جدیدش شروع شده، بعضی ها از داخل ایران می گفتن ساقی ت رو عوض کن توتو جون
    حالا هنوز به این حرف باور دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لوئیس شوخی کرد و گفت jet mode اما کسی نگفت تو رادیو گفت hard working

  31. Ahmad VETTEL

    1

    2

    تبریک به لکلرک عالی بود
    فتلم امیدوارم اول بشه
    ولی الان کندی فتل هر دلیلی میتونه داشته باشه غیر از اینکه لکلرک از فتل بهتر باشه یا فتل دورانش تموم شده باشه
    اینکه شانس قهرمانی نداره،انتقادات کل این یک سال،شاید ناراحتی بابت قهرمان نشدن 2017 و 2018 که خیلی بهش نزدیک بود و عدم مطابقت ماشین با سبکش که باعث شده محتاطانه برونه
    امیدوارم فراری یه فکری واسه سال بعد بکنه که فتلم بتونه حداکثر استفاده رو از ماشین داشته باشه
    اونوقت چه رقابت خوبی بشه بین فتل و لکلرک

  32. Petronas

    2

    0

    به طرز عجیب از مکس ورشتپن و لکلرک خوشم میاد..
    و بازم مثل تمام زمان های ما قبل تاریخ این ورزش شاهد جدال در آینده بین این 2 نفر خواهیم بود..

دیدگاه خود را بیان کنید