فرمول یک ایران – در دور تعیین خط گرندپری سنگاپور ۲۰۱۸؛ لوییس همیلتون با دوری فوق العاده توانست پول پوزیشن را کسب کند. مکس ورستپن دوم و سباستین فتل سوم شدند.
خلاصه تعیین خط گرندپری سنگاپور ۲۰۱۸ :
پرچم سبز و شروع Q1

شروع تعیین خط
از گاراژ فراری خبر می رسه که ماشین فتل مشکل داره.
اولین زمان را گروژان ثبت می کند. ۱.۳۹.۹۴۶
در پیچ هفت خط زردی قرار داده شده که رانندگان نباید از آن عبور کنند.
مگنوسن یک دهم ثانیه سریع تر از مگنوسن
و حالا ۱.۳۸.۵۳۴ از کیمی

کیمی رایکونن-Q1 سنگاپور ۲۰۱۸
لکرک دوم شد.
دو فورس ایندیا پشت رایکونن قرار گرفتند.
فتل چهارم شد. نیم ثانیه عقب تر از هم تیمی خود.
همیلتون با اولتراسافت پنجم شد. در دو سکتور اول نیم ثانیه از رایکونن کندتر بود. ۱.۳۹.۷۱۷
۱.۳۸.۱۵۳ از ریکاردو و سریع ترین زمان پیست
ردبول ها بازگشته اند.

ریکاردو-Q1 سنگاپور ۲۰۱۸
همیلتون با اولترا مشکل دارد. نهم است و حتی بوتاس خیلی بدتر از همیلتون است.
فتل کمتر از یک دهم پشت سر ریکاردو
بوتاس نتوانست مقامی بهتراز هفتمی کسب کند.
همیلتون زمان خود را بهبود بخشید اما نهم است.۱.۳۹.۴۰۳
همیلتون به یازدهم رفت !
لکرک نهم و آلونسو هشتم هستند.
همیلتون به چهاردهم رفت !
و پایان Q1 . خطر از بیخ گوش همیلتون گذشت.

جدول نهایی Q1
شروع Q2
فراری ها با اولترا و مرسدس ها با هایپر وارد می شوند.
کم فرمانی کیمی و خراب شدن دور وی
۱.۳۷.۳۴۴ از همیلتون و شکستن رکورد پیست
۱.۳۷.۲۱۴ از مکس و صعود وی به رتبه نخست
فشار روی فراری ها. فتل و رایکونن ۱۰ و ۱۵
به پیت رفتند و با هایپر بازگشتند. سکتور یک بنفش از کیمی
۱.۳۷.۱۹۴ از رایکونن و سریع ترین دور
فتل دچار ترافیک شده و پنجم شد.
آلونسو دهم شد اما گروژان وی را به یازدهم فرستاد.
اکون توانست در بین ده نفر باقی بماند.
و پایان Q2 و حذف آلونسو، ساینز، لکرک، اریکسون و گسلی

جدول نهایی Q2 گرندپری سنگاپور ۲۰۱۸
شروع Q3 و نبرد ۶ جانبه برای پول پوزیشن
اولین دور Q3 از مرد یخی و ۱.۳۷.۴۰۳ اما مرسدس ها سریع تر هستند.
Wow ، ۱.۳۶.۰۱۵ همیلتون چه دوری زد واقعا.

۱.۳۶.۰۱۵
بوتاس ۰.۷ ثانیه کندتر
فتل ۰.۶ ثانیه عقب تر از همیلتون
ورستپن دوم شد با اختلاف ۰.۳۱۹ ثانیه
چه دور عجیبی بود از لوییس. ۳.۴ ثانیه از پول پوزیشن فتل در ۲۰۱۷ تندتر بود.
فتل از تیم خود می خواهد شرایط بهتری را فراهم کنند چون آن ها سریع تر از مرسدس هستند.
دور آخر رانندگان در Q3
سکتور اول کیمی ۰.۰۳۳ ثانیه کندتر از لوییس
همیلتون دور خود را رها کرد چون دچار اشتباه شد.
رایکونن ۰.۴ ثانیه کندتر از همیلتون در سکتور دوم
فتل سکتور یک بنفش ثبت کرد. اما سکتور دو ضعیفی را رقم زد.
و پایان تعیین خط و پول پوزیشن فوق العاده از لوییس
ورستپن و فتل نتوانستند زمان های خود را بهبود دهند.

جدول نهایی تعیین خط گرندپری سنگاپور ۲۰۱۸


Fantastic
Absouletly magic
Absouletly mastercal
واقعا خارق العاده بود
دکتر لطفا زیبا زیبا نکن همین اول کار?
ولی سال قبل هم شما مطمئن بودین از برد وتل ولی دیدین چی شد
بهتره ما هم خیلی خوشحال نباشیم
امیدوارم اتفاق بدی رخ نده چون حس بدی دارم
#It’s_Hammertime
معمولاً استارت های مکس بهتر از لوییس هستش اگه این بار هم همینطور باشه مطمئن باشید که لوییس بهش راه میده و اگه بتونه بعدا سبقت میگیره و گرنه دومی که نفر اولش فتل نباشه با برد براش فرقی ندارن امیدوارم فتل احساسی عمل نکنه و بتونه نتیجه خوبی بگیره.
به طور کلی تو سایت افوان گفته بود که race pace ردبول از فراری و فراری از مرسدس بیشتره ولی با این مرسدسی که دیدیم هیچی معلوم نیست.
چه تعیین خطییییییییی. چه دوررررررررررررررری . یعنی لوییس بخوادم دوباره نمیتونه مثل این دور بزنه فک کنم . بی نقص رانندگی کرد. همه مونده بودن اصن . اصل کاری فرداس . هنوز هیچی معلوم نیست . امیدوارم ببریم . یه تشکر هم از ادمین کیفیت لینک پخش این هفته عالیییییییی بود .
دقیقا میخواستم همینو بنویسم دیگه خود لوییز هم نمیتونه همچین دوری بزنه ??
ماشین فراری برتری خودشو در پیست هایی مثل سنگاپور از دست داده
شرایط روحی فتل بدجور داغونه
این فصلم کم کم داره به نفع همیلتون تموم میشه
چرا شرایط روحی فتل داغونه؟ دلیلی داره؟! الکی داغونه؟ دوری که توی ترافیک زد تا بیاد توی ده تا تقصیر کی بود؟ این زمانبندیهای متمرکز روی رایکونن چه دلیلی داره؟ امیدوارم بلایی که فراری سر آلونسو و مسا آورد سر فتل نیاد. راننده اول فراری کیمیه نه فتل و این ضربه به خود فراری میزنه.
مصاحبه ی بعد از تعیین خط رو دیدم. سب خیلی ریلکس و حتی خوشحال بود, فقط لبخند میزد
تا بحال اینجوری ندیده بودمش, حتی بعد از بردهاش هم اینقدر خوشحال نبود
اگه با این روحیه شروع کنه , اصلا بعید نیس که خیلی راحت مکس و لوییز رو همون اول رد کنه و برنده شه
حالت خوبه شما؟! مطمینی والیبال ایرانو نمیدی؟
بله لبخند داشت ولی نه لبخند همیشگیش.
کاملا واضحه که تحت فشار قرار گرفته.
شما خودتون تصور کنین که باید با لوییس و استراتژیستها مرسدس و شهید بوتاس و حتی همتیمیتون برای فهرمانی رقابت کنین درحالی که باید نصف حواستون به این باشه که استراتژی ریستون رو خراب نکنه پیتستاپ درست انجتم بشه و …
بهنظرم الان شاید سختترین کار دنیا رو داشته باشه
احتمالا بزرگترین خوشحالیش مربوط به این بوده که از بوتاس جلوتره و اینجوری یه رقابت کاملا سالم بین ورشتپن و همیلتون و فتل برگزار میشه
فردا استراتژی میتونه خیلی چیزا رو تعیینکنه
ماشاالله ماشاالله به تو پسر خوب و نازنین.کاملا معلوم بود خودتم از تایم اولی که زدی ذوق زده بودی تایم اخر خراب کردی.۳ و نیم زیر تایم پل سال قبل.خیلی حرفه.خدا رحم کنه استارت فردا.به نظرم از مونزا هم حساس تره.
البته اینم بگم فراری رده های سوم و چهارم رو به خاطر تنشی که خودشون توی گاراژ بوجود آوردن از دست دادن.وگرنه راحت دوم سوم یا سوم چهارم رو داشتن.بوتاسم که باز رفته لالا.خدا کنه فردا قبل ریس بیدار شه
0.6 وتل و 7.5 کیمی هیچی ربطی به تنش نداره . یا فراری تو ست اپ ماشین گند زده اصلا نمیدونم از اون انتخاب لاستیکش مشخص بود . فراری با ردبول 3.5 فاصله داره اصلا قابل درک نیست یه چیز هایی هست ما نمی دونیم یعنی هر جوری که حساب کنیم این همه اختلاف تو سنگاپور یکم بعیده؟
سلام
میگم چرا فراری اینکار کرد تو کیو ۲؟؟؟
اول با هایپر باید تایم میزد بعد میرفت رو الترا تلاش میکرد
کلا فتل ناراحت بود انگار ی چند بار نشونش داد
و فردا چ استارتی شود با وجود مکس?خدا بخیر کنه
دمت گرم. بلاخره یک نفر به کیو 2 اشاره کرد.
گمون کنم فردا شاهد یکی ار جذابترین استارتهای فرمول یک باشیم!
امیدوارم همه تیمها عالی کار کنند و البته مرسدس عالیتر…
فراری است دیگر…
بعنوان یه فتل فن دو آتیشه، آفرین و صد آفرین به همیلتون و پول مبارکش حقش بود عجب دوری زد واقعا . اما دونکته واسه ریس فردا اینجا وجود داره. اول اینکه با توجه به جسور نبودن همیلتون و اینکه فردا ورشتپن پشت سرشه احتمال راه دادن همیل به ورشتپن زیاده. اگر اینجوری بشه همیلتون سوم یا چهارم تموم میکنه. نکته دوم . اگر همیل به ورشتپن راه نده احتمال برخورد هست که در این صورت دوتاشون dnf میشن. که این نکته با توجه به هوش همیلتون خیلی بعید به نظر میاد که چنین اتفاقی بیوفته. ودر آخر باید بگم اگر فردا فتل نتونه قهرمان بشه مجبورم علارقم میل باطنی خودم . پنجمین قهرمانی همیلتون بهش تبریک بگم.
واقعا فتل فن دو آتیشه هستی؟ بعید میاد از نوع بحث کردنت. نه به خاطر تبریکت به همیلتون که واقعا تبریک داشته. بلکه بخاطر تحلیلت از مسابقه.
از طرفی هم همیلتون یا هر راننده ی دیگه ای انقدر احمق نیست که رده ی خودش رو به همین راحتی که گفتی از دست بده.
برنده کسیه که اول از پرچم شطرنجی عبور میکنه نه کسی که پول رو گرفته(هرچند عملکرد لوییس واقعا بینقص بود). اینو تو ریس پارسال همین پیست دیدیم.
ما که این تایم همیلتونو قبول نداریم
از خنده های شیطانی توتو ولف معلوم بود یه کاسه ای زیر نیم کاسهای
اصن چرا فتل تایم نزد
چرا بوتاس که سریع بود بالا نیومد
همش کثیف بازیه.
درسته میگید.باید اعتراض کرد چرا همر تایم شد بازم؟ کثیف بازی تا چه حد… هی پشت سر هم همر تایم میشه
شما فکر نکنم اصلا قرار باشه قبول داشته باشی.
پذیرفتن شهامت میخواد شما ندارید.
یعنی حالا دیگه رسیدید به خنده های شیطانی؟
باور کنید این فرمول 1 داره اینطوری شما را به نابودی میکشانه.
خنده های شیطانی……
سرتیتر خبرها.
قدر موقعیت خودتونو بدونید پارسال ما هم همین حس رو داشتیم ولی مکس خرابش کرد.
امیدوارم تصادف اونطوری واسه لوییس پیش نیاد چون برد وقتی میچسبه که بدونی تو پیست رقیبشو شکست داده نه اینکه رقیبش تموم نکرده ریسو.
Seb vetel
حرف جدیدی بزن
یه چیزی یاد گرفتین هی تکرار میکنید
باشه seb vettel تو راست میگی?
چی شد؟!!! ??????????
نه به اون q3 که اگه مگنوسن وندورن دورشون رو خراب نمیکردن حذف میشد
نه به او دور عالی یا بهتر بگم پرواز q3
امروز اولین روزی بود قانع شدم همیلتون همش ماشین بنز نیست
ولی با وجود مکس اون بالا فردا هیچی معلوم نیست
ینی قبلا واقعا فک میکردی لوییس فقط ماشینه بنزه؟ :))))
بله چون واقعا تیمی در حد مرسدس نبود 3 سال گذشته
نکه از همیلتون بدم بیاد ولی معیار مقایسه ای بجز هم تیمی وجود نداشت
ناکفته نماند همیلتون خودشو ثابت کرده بود با قهرمانی که با النسو اون سال رقابت سنگینی داشت
ولی تا روزی که 20 تا راننده با یه ماشین یکسان مسابقه ندن عیارشون معلوم نمیشه مثلا همین هاکنبرگ از رنو واقعا نمیشه عیار این رانده رو فهمید چون ماشین نداره یه جورایی لازم و ملزوم هم هستن
عجب دوری زد همیلتون، رسما پرواز کرد!!!!!!
این پیست مثلا واسه فراری بود؟؟؟
چکار کردن با ماشینشون که دقیقا روی پیستهایی که همیشه بهترین عملکردشون رو انجام میدادن، اینقدر ضعیف شدن؟؟؟ اون از موناکو، این هم از سنگاپور!!!!!
به نظر میرسه که با پایین اوردن Down Force ماشینشون، مثلا خواستن از مرسدس طبعیت کنن و موفق هم بودن، ولی پیستهای مخصوص خودشون رو خراب کردن…
مرسی لوئیس …
حرفی باقی نذاشت. یک پول پوزیشن عالی و غیرمنتظره از لوئیس
یعنی این دور لوییس مشت محکمی بود تو صورت همه منتقدا و اقایونی که میگن چیزی بارش نیست.مگه ما همیلتنی ها میایم بگیم فتل بلد نیست برونه؟شما هم نگین اقا نگین چون بهترینه
شما نمیگی ولی خیلی های دیگه متاسفانه اینجور میگن
تعیین خط که ندیدم ولی معلومه شاهکار کرده تبریک بهش
متاسفانه فتل تو شرایط خوبی نیست بد شانسی هم کنارش میاره
100 البته که تو بارون روندن مهارت میخواد ولی خوبه باز نمیاد کسی بگه پیست سنگاپور خیس بود… : )) زمین کج بود و فتل تعادل ذهنی نداشت…
هرچند که فتل راننده خیلی خوبیه ، اما هیچوفت نباید لوئیس رو با 79 تا پول، دست کم بگیرند!
خب اینجور که معلومه تمام گمانه زنی های دوستان درباره شرایط بهتر فراری تا به اینجا غلط بوده، فاصله 0.6 ثانیه ای فتل با همیلتون قطعا چیزی بیش از تفاوت توانایی رانندگی این 2تاست
بوتاس تقریبا 0.07 ثانیه با فتل فاصله داشت که این نشون دهنده قدرت مرسدس هستش
نکته آزاردهنده به عنوان یه بیننده اینه که همیلتون با داشتن همچین ماشینی همش دار غر میزنه که فراری خیلی بهتره!!
که اگه باخت نگن ضعف اون بوده و اگه برد بگن نبوغ همیلتون بوده.
ولی فردا با بودن مکس اون جلو مسابقه جالبی میشه، البته اگه ماشین یاری کنه
دنیل 0.6 از مکس کندتر بود!!!!
بنظر من تحلیلت یذره مشکل داشت
هم مهارت راننده و هم ماشین تاثیر خودشو داره
وقتی میبینی لوئیس 7 دهم با فتل تفاوت داره و بوتاس 6 دهم با فتل، ( درصورتی که ماشین بوتاس و لوئیس یکی هست) به مهارت راننده میشه پی برد… منکر توانایی فتل نیستم اما اختلاف لوئیسو بوتاس و تایمی که لوئیس زد ، نشون ازمهارت و توانایی راننده میده در حالتی که ماشین ها برابر هستند
استاد اصلا صحبتای لوییسو بیخیال
خود فتلت هر هفته داره میگه ماشین برترو ما داریم
فازت چیه؟
جدا برام باور نکردنیه. 3.3 ثانیه اختلاف بین Q3 و Q1. هنوز باور نمی کنم. اما اینا بکنار. اصل مسابقه و هیجان فرداست. لویسس, مکس, فتل و بوتاس پشت سرهم. فتل دیگه کیمی جلوش نیست آیا میتونه به راحتی از مکس رد بشه؟ ایا اتفاق سال پیش دوباره تکرار میشه بین سه نفر اول؟ اگه فتل نتونه از از مکس رد بشه آیا بوتاس میتونه از فتل بگذره؟ آیا اتفاق مونزا این بار برای فتل تکرار میشه؟ اصلا لوییس مستونه استارت مناسبی داشته باشه و نزاره این دو تا ازش رد بشن؟ و اصل ماجرا آیا فراری برای برداشتن فشار از روی سب تدابیری اندیشیده؟ همه چی ممکنه ولی متاسفانه تا فردا باید صبر کنیم.
واااااااااااای خداااااااا
کَرک و پَر همه ریخت با این تایم :)))
چیه این هَمر از کجا اومدی تو
با تو همه چیز ممکنه پسر
#بهترینِ_تاریخ
#نابغه
چهار ساله مرسدس سریعترین ماشین رو داره ما صدامون درنمیآید ،برتری فراری نسبت به مرسدس چهارتا مسابقه هم دووم نیورد ،لوییس فنا کشتن مارو که ای داد فراری سریعتره.خیالتون راحت باشه بازهم مرسدس سریعترین شد اونم کجا ،تو سنگاپور. بازهم صباغ فردا بهمون ثابت میکنه که فراری سریعتره!!
باشه حالا گریه نکن
اصلا بحث درباره بهتر بودن مرسدس اشتباهه. مرسدس توی تمام فصل ماشین بهترو داشته فقط فراری بهشون بیشتر از اونیکه فکر میکردن نزدیک شده و این ناراحتشون کرده. شما به راحتی میتونید آمار رسمی ثبت شده مسابقه های قبلو ببینید و خودتون قضاوت کنید. با حرف این و اون که نمیشه تحلیل کرد.
اصلا کاری به صباغ نداریم.
فتل در q3 دارد به گاراژ میگوید ما سریعتریم.
چرا نمیخواین متوجه بشوید.
اللن فتل باید خودش بیاد بگه اقایون، خانمها مل سریعتریم، دیگه بی خیال بشوید.
شما حرف رانندتون را قبول ندارید.؟
پس فتل هیچ حالیش نیست.
چون اگر بود هوادارانش مخالف حرفش را نمیزدن.
البته فتل میخواد ریا نشه.
اینکه تو هر مسابقه هرکی بهترین تایم رو زد که نمیشه گفت چون ماشینش برتر بوده این تایم رو زده ، الان بوتاس که همون ماشین رو داره پس چرا اون نتونست ! پس مهارت یک راننده کجا به درد میخوره ؟ یعنی الان مکس سه دهم سریعتر از فتل بوده و با استدلال شما ردبول ماشین بهتری نسبت به فراری داره که همه میدونیم این درست نیست . الان ویدیوی پول همیل اومده شما برو یه نگاهی بنداز ببین کوچکترین اشتباهی نداشت برای هنین پول رو گرفت . خود فتل تو مصاحبه گفت چند جا تایم زیادی از دست دادم و اصلا حرفی از کند بودن ماشین و این حرف ها نزد. تو تعیین خط خیلی مهمه که تمرکز خوبی داشته باشی و اشتباه نکنی که با توجه به فشار هایی که روی راننده ها هست کار خیلی سختیه .
افرین به همیلتون و مرسدس که انقدر این اخر هفته عالی بودن.
امیدوارم فردا سب بتونه یکاری بکنه وگرنه کارش خیلی خیلی سخت میشه
به نظر می رسه اگر فردا اتفاق خاصی نیافته و همیلتون جدا بشه، شاید تکلیف قهرمانی فصل را حداقل روی کاغذ مشخص و تمام شده حساب کنیم!
خوشحالم که مکس دومین تایم سریع را در کیو-3 زد.
دوری که همیلتون زد متاسفانه فوق العاده بود. فکر نکنم شبیه ساز کامپیوتری هم بتونه ۱:۳۶:۰ بزنه
پیچ اول به چپ و نفر اول در سمت راست. اگه لوییس بخواد داخل رو نگه داره باید بیاد سمت چپ. آیا مکس اجازه میده؟ آیا اصولا اینکار درسته؟ اگه لوییس بتونه 3 پیچ اول رو بسلامت رد کنه احتمال بردش خیلی زیاده.
کسب پول پوزیشن برای مرسدس با وجود اینکه فراری بهتره!
مونزا که تکلیف پیستای سرعت بالا رو مشخص کرد اینم از پیستای این مدلی
ولی میخوام مثل اکثریت طرفداران فرمول یک اعتراف کنم که فراری خیلی سرتره خیلی
McLaren F1
مشکل اینه که همیلتون خیلی سرتره
وقتی خودت میدونی که حرفت درست نیست پس نباید باهات وارد بحث شد
McLaren F1
چ خبر از شانس؟
عه بدون بارون و شانس لوییس پول زد؟
اخی من ناراحت شدم :)))
همیلتون چه کرد و چه اتفاق مسخرهای داشت میوفتاد تو Q1
اما یه حس بدی بهم میگه فردا روز فراری هستش و همیلتون خراب میکنه…
انصافا باورنکردنیه ، موقعی به عظمت این کار همیل پی میبرید که بوتاس شش دهم عقب تره و تازه ردبول و فراری دست بالارو داشتند تو این پیست به گواه همه کارشناسان . البته نکته غم انگیز ماجرا استارت کنار مکس هست که امیدوارم ختم به خیر بشه ، خودش که تو مصاحبه گفته برای قهرمانی استارت خوبی باید بزنم !!
دوستانی که هفته های قبل هی اسپید ترپ مرسدس رو نشونه برتری میدونستند تحویل بگیرند که حالا فراری ها بالاترین سرعت رو به ثبت رسوندن !! هر چند که من همونجا هم گفتم دو سه کیلومتر در ساعت سرعت بهتر هیچ دردی رو دوا نمیکنه ، داشتیم طرف با ۳۰ کیلومتر در ساعت سرعت بیشتر و با دی ار اس نتونسته سبقت بگیره ، پس خواهشا این بحث بالاترین سرعت مال کیه رو یکبار برای همیشه تمومش کنیم .
همیلتون عالی بود ولی این نشون میده چقدر بوتاس ضعیف کار میکنه
چه دوری زد همیلتون، تموم معادلات رو بهم زد
اصلا نفهمیدیم استراتژی فراری چی بود !!! چرا اینطوری کردن . فردا قراره چکار کنن مگه ؟؟!!! این اختلاف بین مرسدس و فراری تو سنگاپور عجیبه !! چرا دور دوم وتل رو اصلا نشون ندادن که ویکتور اولش هم بنفش کرده بود ؟؟!!! من که باورم نمیشه فراری از ردبول هم ضعیف تر باشه تو سنگاپور . پیشین که متعلق به فراریه. یکی بیاد توضیح بده اتفاقات امروزو خیلی منطقی خاهشا
فصل بعد بهتره فراری بجای و تل روی لکلرک سرمایه گذاری کنه مطمئنن نتيجه بهتري براشون به همراه مياره لکلرک بااستعداد بوتاس وريکاردو هم بايد یه فکری به حال خودشون کنن بااین اختلاف فاحش با همتيمياشون
دوستان هوادار فتل، راننده شما دا ه به گاراژ میگه ما از مرسدس سریعتریم.
اینرا به فارسی اگر میشه طوره ذیگری ترجمه کنید؟
یکی از عزیزان که شاهکار جملات را گفت.
خنده های شیطانی توتو ولف نشان از کاسه ای زیر نیم کاسه دارد.
شاهکاری از هوادار فتل.
یا فتل را قبول ندارید. یا اگر قبولدارید در همین مقارهمیگوید فتل گفت ما ماشین سریعتری داریم.
تبریک به هواداران لوییس.
افرین به هواداران فتل، انهایی که قبولکردن مهارتش را.
متاسفم برای اون عده که تا لینحد خودشان را کوچک میکنند که فقط یک چیزی بگویند.
مهم یک چیزاست لوییَس زیباترین پلسخ را به خیلی ها داد.
چه قدر لذت بخش است هوادار این راننده بودن.
البته خنده های شیطانی را داوران باید بهشپنالای بدن. ?
اونجا نتونستم ریپلای کنم همین جا بهت میگم
دکتر جان چرا نمیفهمی کی ماشین سائوبر و تورورسو تو کورس رقابت بودن که میگی فتل تو اولین و دومین سال ورودش هیچ کاری نتونست بکنه ؟؟::::::؟؟؟؟؟؟تو سال 2008هم ماسا بدشانسی اورد و شیلنگ سوخت گیر کرد نتونست امتیاز بیاره تو همین سنگاپور و فقط همیلتون با یه امتیاز اختلاف قهرمان شد واقعا درک درستی نداری از فرمول یک و فقط رانندگیو تو قهرمانی میبینی
لوییس فوق العاده بود
عالی کار کرد
پیشرفت مرسدس قابل چشم پوشی نیست
بسیار عالی کار کردن
تعیین خط عالی بود
امیدوارم مسابقه هم به نفع مرسدسا باشه
فردا استارت میتونه بسیار تعیین کننده باشه
مارینا بی هم پیستیه که در تمام مسابقاتش که از سال 2008 شروع شد، سیفتی کار داشته
یه سیفتی میتونه همه چیز رو به هم بریزه
قابلیت اطمینان راننده ها هم خیلی مهمه
که در اینصورت مکس و لوییس بسیار بهتر از فتل هستن
قابلیت اطمینان مکس از فتل بیشتره !! فتل قهرمان چهار دوره از مکس نامطمئن تره ! تحلیلت به فارسی سخت پاره کرد مارو.
مکس تو مسابقه خیلی مشکلی نداره
فتل وقتی تو شرایط حساس قرار میگیره، همیشه خراب میکنه
منظورم از قابلیت اطمینان این نیست که تصادف نکنه
منظورم از دست ندادن ایپکس ها و کنترل هرزگردی ماشین و جلوگیری از اسپین شدن
ربطی به چهار دوره قهرمانی یا چهل دوره قهرمانی نداره
طرفداران فتل فصل 2017:همیلتون فقط بلده توی پیست های سر راست گاز بده و به لطف ماشینش پول بگیره و فقط راننده مستقیمی هست
طرفداران فتل فصل 2018:بازم ماشین همیلتون خوبه و اون چیزی بارش نیست
تورو خدا دیگه یکم دیدتون رو وسیع تر کنید
همیلتون یک راننده فوق العادس و آوردن اسم اون کنار فتل رو یک بی احترامی ب همیلتون میدونم
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
شما میزان درک خودتو از افوان نشون میدی که بعد فقط یه پول که ممکنه توسط مکس ویران بشه اینقدر خوشحالی میکنه.اون زماما که شما افوان نمیدیدی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳) این سب بود که حکمرانی میکرد نه کس دیگهای.
البته با ماشین برتر هنری نکرده. همانطور که لوییس از 2014 تا 2016 برتری کامل را داشت.
اما یک اختلاف بزرگ وجود دارد لوییس بدون داشتن ماشین برتر فصل قهرمانی جهان و نایب قهرمانی دارد، اما فتل ندارد. نایب قهرمانی دارد، قهرمانی جهان با ماشینی غیر برتر ندارد.
سایت فرمول1، سال 2007 و 2008 را ماشین برتر را فراری عنوان کرده. و در جهار سال قهرمانی فتل، ردبول را برتر اعلام کرده.
فتل حکنرانی هم نکرده اولین قهرمانیش را با چه اختلاف امتیاز بدست اورده؟ سال چندمش بود که بدست اورد؟
فتل سال اول و دومش که وارد شد، همزمان با لوییس بود. اون دو سال در چه رده هایی بود؟
شما خیلی مسائل وجود ندارد که واقعا تنفر دارید از اینکه چرا وجود دارند. اما متاسفانه قابل پاک شدن نیستند.
آره یادمه حکمرانی ک فقط با ماشین برتر عرضه داره حکمرانی کنه
درک شما از اف1 وقتی که قهرمانی های سب رو میگین کاملا مشخص میشه
بحث نباید کرد با افرادی که حقیقت رو نمیبینن
جناب دکتر ۲۰۱۱ از ۹ مسابقه اول فک کنم ۶ رو برد و ۲۰۱۳ بافاصله ۱۵۵ امتیاز قهرمان شد ینی اینکه اگه ۶ ریس دیگه هم داشتیم و سب توش شرکت نمیکرد و ناندو همشون رو نیبرد وین بازهم فتل که قهرمان میشد.
متاسفم که دارم این حرف تکراری خدمتتون دوبارره عرض میکنم که اگه شلنگ سوخت تو باک مسا گیر نکرده بود و اشنباه مکانیکاش نبود الان لوییس داشت برای چهارمین قهرمانیش میجنگید.
امسال شاید فراری برابر یا بهتر تز مرسدس باشه ماشینش ولی از نظر گاراژ کل دنیا فک کنم قبول کنن که گاراژی که مرسدس داره با مدیریت توتو ولف از چیژی که فراری داره با اریوابنه هزار بار بهتره.
جناب محترم فک کنم همه ما تقاضا کردیم از حضورتون که لینک این گفتههای خودتون رو تو سایت قرار بدید که ندادید.
اینها به کنار تو اون سایت فرمولیک نگفته که سال اول فتل(۲۰۰۸ اولین فصل کاملش بود) سب با توروروسو ریس میداد و لوییس با مکلارن.نکنه توروروسو هم از مکلارن بهتره؟
و دوم اینکه سال دوم(۲۰۰۹)سب اولین سالش با ماشین رقابتی بود ودوم شد ولی لوییس پنجم تموم کرد.
ببخشید طولانی شد.امیدوارم که جوابشون رو بخونن
از اون قضیه شیلنگ ماسا بکش ببرون. اونم یه کلیپی دیدی میای اینجا تحلیل میکنی کل فصلو… شما برو ببین تو فوجی ماسا چطور ریی همیلتونو خراب کرد که خودش یه dmf بود برا لویس… بدشانسی برا هردوشون بود اون سال در ضمن ماشین فراری هم بهتر بود
اقای فرمولیک کل کسایی که اون فصلو دیدن میدونن که اونسال برای همیلتون تو سنگاپور عوض شد چون فراری ماشین برتر رو داشت و در روز اخر لوییس با فاصله ۱ امتیاز نسبت به مسا قهرمان شد درحالی که اگه مسا از رتبه اول نمیافتاد بیرون از امتیازات و لوییس دوم میموند مسا ۱۰ امتباز میگرفت و لوییس ۸ تا.
پس با این اوصاف اگه اون اشتباه رخ نمیداد مسا ۲ امتیاز بیشتر از لوییس تو اون ریس میگرفت و قهرمان میشد.
یک نکته فقط می خوام عرض کنم خدمت دوستانی که فکر میکنند یا فکر میکردند از قبل که تعیین خط و پول پوزیشن این پیست برای فراری خواهد بود
نمی دونم چرا یادتون میره یا یا حواس تون نیست که ماشین 2018 فراری با ماشین 2017 فراری فرق داره از لحاظ DNA و خصوصیات طراحی و ساختش و برخلاف سال قبل طول محور ش برای سریع شدن در مستقیمی ها بیشتر شده ( شبیه مرسدس شده) و درگ و نیروی دانفورس ماشین 2018 فراری نسبت به 2017 پایین تره
و همین تغییر محور و درگ کمتر باعث شده برخلاف 2017 که فراری در سال قبل در 3 پیست ائرودینامیکی یعنی موناکو مجارستان سنگاپور با قدرت دست بالا رو داشت، توی 2018 اینجوری نباشه
توی موناکو 2018 دیدید که ریکیاردو ردبول به راحتی پول گرفت و مسابقه رو برد و فتل همیلتون به شدت بهم نزدیک بودن و امروز هم توی سنگاپور ردبول و مرسدس از فراری سریعتر بود، اگر موتور ماشین ریکیاردو شبیه موتور وشتپن بود مطمئن باشید ریکیاردو هم امروز رتبه بهتری میداشت در سنگاپور و 2 یا 3 میشد و فتل از چهارم استارت میزد ، باز هم یک عملکرد ضعیف دیگه از راننده درجه دو و فدایی والتری بوتاس
این تغییر محور و کاهش درگ باعث تغییرات اساسی توی DNA ماشین 2018 فراری شده و باعث شده که توی پیست های ائرودینامیکی بر خلاف سال قبل دست بالا رو نداشته باشند و سریعترین نباشند ولی توی پیست های مستقیمی و کفی امسال به مرسدس نزدیک تر شدند و حرف های بیشتری برای گفتن داشتند ولی هنوز مونده فراری به کمال و تعادل ماشین مرسدس برسه همه امسال توی اسپانیا در هر 3 سکتور این پیست، این کمال و تعادل و انعطاف پذیری فوقالعاده مرسدس 2018 در کنار سریعترین بودنش رو دیدن
JBjb
نظرت راجب دور همیلتون چیه؟
بازم شانس اورد یا موجودات تخیلی بهش کمک کردن؟ :))))
درسته که بلندتر شده و الان از ردبول ویل بیس بلندتری داره ولی هنوز هم از مرسدس کوتاه تره
و زاویه ریک هم کمتر از ردبوله ولی باز از مرسدس بیشتره
بخاطر همینه که مرسدس توی پیست های خیس بهتره ولی فراری حد وسط رو گرفته تا عملکردش توی همه ی پیستها مناسب باشه
در این زمینه فراری دقیقا بین مرسدس و ردبوله
من متوجه نشدم.
مگر موتور دانیل با مکس فرق داره؟
مگر موتور ماشینهای یک تیم متفاوت هستن؟
یعنی الان ردبول امده موتور بهتر را گذاشته برای مکس و یک موتور ضعیفتر را گذاشته برای دانیل؟
منظورتان همین هستش، درسته؟؟؟
کسی از دوستان در این مورد اطلاعی داره.؟
من میدونستم گاهی یک آپدیت های خاصی که میاد یا یک قطعه جدیدی که درست میشه معمولا روی ماشینی که میدانند شانس قهرمانی بیشتری دارد میگذارند. اما اینکه موتورشان فرق داشته باشه را نشنیده بودم، حقیقتا …
دو ماشین از لحاظ قطعات و فنی کاملا شبیه هم هستند و فقط میشه بعضی ستاپهرو بنا به استایل رانندگی فرد تغییر داد. تفاوت دو ماشین در همین حده نه بیشتر
و اما دوستان فقط یک چیز میگم مواظب بوتاس باشین پشت سر فتل که هیچ چیزی برای از دست دادن نداره بوتاس از همون استارت تا آخر حمله میکنه ب فتل
ما نباید مواظب باشیم و فتل و فراری باید بفکر باشند. فراموش نکنید که ما اونجا نیستیم…
لعنتیییی عجب تعین خطی بود برگای همه ریخت ایمان بیاورید همرتاااااایم?
رادیو ب فتل:لوییس پول رو در اختیار داره
فتل:بعدا صحبت میکنیم
:)))))))))))
رادیو به شما:بعد از پیروزی شادی کن نه پول.
حرفتون درسته, ولی حتی اگه فردا لوییز اوت هم بشه, این کوالی فراموش نمیشه
من بعد از چند ساعت, هنوز نتونستم هضمش کنم
هیجان واسه فردا خیلی بالاست
حالا چرا حرص میخوری جنبه شوخی هم نداریا
حالا پشت لوییس که عادی شده براتون پشت مکس بودن اینقدر حرص نداره ک :)))
دقیقا قبول دارم حرفتون یه لپ مریخی بود
جوابmerc
دوستان اون حس بدتون به خاطر وجود ورشتپن کناره لوئیسه چون به یاد ۲۰۱۷ میفتید ولی مکس عاقل شده تا حدودی….لوئیسم احتیاط لازم رو میکنه
موافقم. شاید اگر اصرار مکس زیاد باشه همیلتون حتی بهش اجازه عبور بده. همیلتون احساساتی نخواهد شد. بهمون دلیلیکه توی اسپا نشد.
!Damn it
باورم نکردنیه
1:36.0؟؟
لعنت بهت گند خورد تو همه امیدواریام
پیشرفت مرسدس کجا بود ماشین فراری کیلو چنده واقعا امشب بریزید دور این حرفا رو
کل گرید کل اینترنت کل فرومهای فرمول و حتی فتل فنای اونورم وادار به تحسین شدن
منم نمیتونم اقرار نکنم لوییس همیلتون بهترین کوالیفایر فرمول یکه و با این دور فضایی امشب شک من صفر شد
امروز هیچ راهی نداره لوییس رو تحسین نکنی ولی تا فردا فقط برای فتل آرزوهای خوب میکنم امیدوارم روحیش رو حفظ کنه امیدوارم هرچه قدر پارسال اینجا بد آورد امسال رو دور شانس باشه و لذت امروز رو خراب کنه براشون میدونم خیلی سخته ولی شدنیه
راستی از مکس هم نگذریم جونور چه دوری زد با ردبولش ریکیاردو رو محو کرد تو افق
واقعا همه شوکه شده بودن
مرسی از اعترافت
امیدوارم لوییس گرند اسلم کنه فردا
Hamed, اره الان با دو این دو خط ما باور کردیم تو فتل فنی!!!! همیلتونو اندازه هالک هم قبولش ندارم . مونده تا برسه به وتل. بهترین کوالیفایر!! هه هه هه !! بهترین کوالیتایره نه کوالیفایر!!! جمع کن بابا اکانت فیکتو!! مشخصه طرفدار مرسدس و ۴۴ ی. بیخودی خودتو نچسبون به فراری و سباستین !!!
شما کاملا حق داری الان، حتی فریاد بزنی.
اما هیچ طریقی نمیتونید بگویی فتل برتر است.
میتوانی؟
من اصلا بعنوان یک فردی که امروز علاقمند شدم به فرمول 1، از شما میخوام به من بگویی چطوری فتل را بهترین میدانی.
از روی هوا نه، چون اینطوری کویات هم بهترین میتونه باشه.
از روی نتایج از روی کارنامه کاری، از روی امار و ارقام، شما با اینجور مدارک باید اثبات کنی فتل برتر است.
یااینکه میخوای بگی که فقط میدونی بهتر است.
من میگویم لوییس برتر است، برلی حرفم همتا دلت بخواهد من بشما مدرک مستند ارائه میدهم. شمایی که رد میکنی، از حرصت مثلا تیکه هم میندازی، که من کاملا حق میدهم،
همیلتون همینطوریش هم برترین بعد از شوماخر است. اینرا من نمیگویم امار بجا مانده میگوید. همین اماری که نشان میدهد شوماخر 7 دوره قهرمان جهان است بخاطر وجود داشتن همین امار افسانه ای است. شما هم اگر میگی فتل برتر است، بیا اثبات کن. من قول میدهم بعدش دیگر در اینجا کامنت نگذارم. اما اگر نتوانستی، حداقل برای خودت هم شده بگو تا زمانیکه بتوانم اثبات کنم با مدرک نمیگویم فتل برتر است. چون انچه از کارش بجامانده، بسیار پایین تر از لوییس است.
ببین پسر جان اصلا برا من اهمیتی نداره تو چی باور میکنی. اصلا کی هستی که تعیین تکلیف کنی
من اون زمان که حتی رسیوری نداشتیم اینترنتی هم آنچنان تو مملکت نبود و متظر میموندیم اخبار ورزشی و مجله ماشین گزارش نتایج و عکسای مسابقتو کار کنه یعنی اوایل دهه 2000 زمان اوج شوماخر پیگیر مسابقاتم از اولشم تا الان فقط طرفدار فراری بودم مثل خیلیا مایکلم اولین راننده مورد علاقم بود به عنوان یه طرفدارم هرکی پشت فرمون فراری بوده ازش حمایت کردم حتی طرف گندم بزنه دوست دارم بخاطر لباسی که تنشه قهرمان بشه ولی ایرادش رو لاپوشونی نمیکنم
هیچ ابایی ندارم بگم هیچوقت فتل راننده محبوب اول من نبوده پسر خوبیه بدم نمیاد ازش ولی بین فعلیا آلونسو و رایکونن رو خیلی بیشتردوسشون دارم هرجام خوب بوده گفتم هرجا خرابم کرده گفتم
هیچ وقتم خودمو ذوب یه راننده نکردم . آلونسو رو دوس دارم ولی همیشه گفتم بینش انتخاب تیم نداره امکان نداره بتونه تیم رو متحد کنه و تصمیمات غلط کریرش زیاد بوده که بیشتر از دوتا قهرمانی نداره همین همیلتون از روز اول که اومد تو فرمول 1 رو یادمه از همون فصل اولش ثابت کرد یه استعداد بزرگه. هیچوقتم تا همین الانش شخصیت مورد علاقه من نبوده به هر دلیل شخصی ولی این دلیل نمیشه به خودم اجازه بدم مثل یه موجود تک بعدی بیام فنی این آدم رو کلن زیر سوال ببرم و چشممو روی توانایی که داره ببندم
منکه هیچی نمیگم چون ندارم که بگم واقعا کیه این همیلتون این دور فقط از بهترین راننده فرمول1 برمیومد
انیی که درباره قدرت ماشین حرف میزنن من نمیگم فراری بهتره اصا ماشین مساوی دارن پس در صورت مساوی بودن ماشین کسی میبره که راننده بهتری باشه تو این فصلم دیدیم کی داره میبره
تبریک. حق با شماست. همر عالی بود. دمش گرم.
حالا شد مساوی؟!!!!
داش حالا خیلی مونده ، از الان خوشحالی نکن
فقط میتونم بگم از اینکه از اول طرفدارت بودم خوشالم
واقعا ازت ممنونم که انقدر خوبی
the best driver
hamertonnnn 44
یعنی این مهندس های فراری باید برن پیش مهندس های مرسدس یکم یاد بگیرند. آخه فتل تو تامگیری حین تایم زدن داره به تیم میگه مرسدس ها دارن یه جور دیگه لاستیک هاشون گرم میکنن به این توجه کنین. هیچی باید راننده این و از تو کاکپیت ببینه و مهندس ها همین جوری فقط مسابقه رو نگاه کنن.
چون کیمی براشون مهمتر بوده. نزدیک بود بخاطر حواس پرتشون سب نیاد توی ده تا! و کاشکی نمیومد تا گاراژ فاجعه ساز فراری یکم زیر فشار قرار میگرفت. دور آخر فتل توی q2 وسط ترافیک بود و سب هم فرصت دیگه ای نداشت و با همون دور تونست ششم بیاد بالا. همین سومی هم از تلاش و همت خودش داره. تازه سکتور 1 هم گرفت. از حق نگذریم لوییس همیلتون عالی بود.
مارک هیوز بدبخت گفت دیگه. فتل بجای اینکه حواسش به خودش باشه باید به جای همه ببینه و فکر کنه. خداییش نمی شه
نمیدونم ایا این تیم به ابن بزرگی بالاسر نداره که انقدر (متاسفم که اینو میگم) احمقانه عمل میکنن.
چرا بدبخت؟ مارک هیوز تا الان منصفانه ترین نظرو (از هر دو جبهه) داده و فقط یه بخش کوچکیش یکم جانبدارانه بود. دم شما هم گرم که این مطلبو با بهترین ترجمه ممکن توی سایت گذاشتی.
چه تفاوتی داشتن؟
من دقت نکردم به وارم آپ
فکر میکنم مرسدس ها تو out lap کند تر حرکت میکردن
داداش گلم تا اونجایی که من فهمیدم با سرعت خیلی پایینی داشتن خودشون آماده دور زدن میکردن و پشت سر هم بودن به طوری که تمام راننده هایی که پشتشون بودن از اونا جلو زدن و زودتر تایم خودشون زدن در حالی که همیلتون تو مونزا سعی میکرد از تمام ماشین جلو بزنه و با سرعت بالایی داشت لاستیک هاش گرم میکرد
بسیار عالی
اما روش خاص مورد استفاده چی بود؟
فقط کند شده بودن؟
۲۰۱۵ که سب اومد فراری.خیلی خ شحال شدم که راننده مورد علاقم به تیم مورد علاقم رفت و امیدوار بودم که مچ مرسدس رو بخابونن ولی به نظرم سب تو فراری تلف شد( خیلی از فراری فن ها شاید بدشوت بیاد) ولی حتی متعصبترین طرفدار لوییسم شاید قبول داشته باشه که پشتیبانیای که از لوییس میشه از سب نمیشه.
از رانندهمورد علاقم مطمعنم ولی ایکاش فراری به خودش بیاد.
به دمید برد سب با فراری
و این پشتیبانی نشون میده که مرسدس چه تیم بینقصیه که حتی وقتی بهترین ماشین پدوک رو ندارن ولی با کار تیمیشون بازم بهترین تیمن درحال حاضر.
خدا کنه فراری یه تکونی به خودش بده.
آره تو راس میگی رایکونن هم چندین ساله نقش سوسک رو داره تو فراری
آره راس میگی
حتی حرف بعدیتم درسته
#جک_کامنت
من نه به دیروز کار دارم نه به فردا. امروز روزیه که باید به همیلتون بابت تک دور بینقصش تبریک گفت. تنها دور بینقص بین 6 راننده را لوییس تونست بزنه و پول بدون هیچ حرف و حدیثی حقش بود. من از تمرین اول به دوستانم گفتم که مرسدس با توپ پر وارد شده و نگاه به این تمرینها و شطرنجی که دارن بازی میکنند نکنید ولی دوستان فتل فن من فقط در فکر مکس و ریکی بودند.
مرسدس ثابت کرد که سوای اینکه موتور شاهکاری داره در زمینه مهندسی آیرودینامیک و خود دینامیک هم روزبروز بهتر میشه و تاثیر راننده بزرگی مثل همیلتون و کار تیمی بر اساس تجربیات همر هم نتیجه ای شگفت انگیز ببار میاره. شخصا جدای از اینکه طرفدار فتل هستم از دور بی نقص همر لذت بردم.
اصلا از اشتباهات محرز فراری که توی q2 نزدیک بود فتلو پایین بندازه و تمرکز عجیب غریبشون روی کیمی نباید غافل شد ولی غیر از فتل و کیمی دو راننده ردبول هم بودند و این ارزش کار همر را دوچندان میکنه. فردا روز دیگریست و ممکنه هر اتفاق خوب یا بد از منظر هواداران بیوفته و قابل پیشبینی نیست ولی این دور بی نقص برای شخص من فراموش نشدنی خواهد بود.
تا میتونید کری بخونید و خوشمزه بازی در بیارید و نمک بریزید!!! ما فتل فن ها هم پارسال بعده پول همینطوری بودیم و تو اسمونا سیر میکردیم!!! ولی پیست سنگاپور خیلی عجیبه و مسابقه با تعیین خطش زمین تا آسمون فرق داره!!! فردا اتفاقای زیادی تو راهه!!! چیزی نگیر که فردا روتون نشه بیاید اینجا و کامنت بزارید!! یه بابایی حرف از مگس و سیمرغ و …زده بود و مزه ریخته بود !! قیاف تو مخصوصا بعده مسابقه فردا دیدن داره!!! فورزا سب فورزا فراری
حالا تو بجای این حرفا دعا کن بارون نیاد که ی وقت سب نره تو دیوار
فرید جان توکه حرف حساب میزنی چرا انقدر عصبانی هستی. همه ما فتل فنها میدونیم داریم از کجا میخوریم و این واضحه. به اندازه کافی از ضد متخصصین! فراری اعصابمون خورده و این هیچ ربطی به همیلتون و مرسدس نداره. طرفدارهای هر دو راننده همه جور کسی با ادبیاتهای متفاوت پیدا میشه. انرژی و خشم خودتو بزار برای گاراژ نابغه فراری. دمتم گرم
به نظر من فراری مسابقه به مسابقه ثباتشو از دست میده. بر خلاف رقیب آلمانی که هر وقت شکست میخورن قویتر میشن. فراری اون شهامت و یا مدیریت همشیگی رو نداره بخاطر همین داره ضعیف کار میکنه والا از نظر راننده و موتور مشکل نداره
این اتفاق برای فوتبال ایتالیا هم افتاد. الان ایتالیا توی دوران گذار و تغییر نسل مدیریتیه و البته یک مقدار هم نگاه افراطی نژاد پرستانه اشون که از همه اروپاییها توی این زمینه سبقت گرفتن موجب این تیپ اتفاقات میشه. اینجا جای بحثش نیست. تمام مسائل فنی و فیزیکی و علمی بکنار. یک مقدار هم میشه از زاویه علوم انسانی به این ناکامی ها و اشتباهات نگاه کرد.
دوستان
متاسفانه جو سایت بدجوری رفته به سمت کل کل های عجیب و بی منطق و بعضی از دوستانم واقعا حرفای کودکانه ای میزنن
برای همتون آرزوی موفقیت میکنم
خدانگهدار
همیل گفته دانفورس ماشین از اول فصل خیلی بهتر شده که همین موضوع رو اینجا به عینه دیدیم . خیلی دوست دارم انبورد پول لوییس رو ببینم که هنوز تو یوتیوب اپلود نشده !
در ضمن دوستان مرسدسی توجه داشته باشید که فردا اولی همیل به هیچ عنوان تضمین شده نیست ، هم پیچ یک خطرناکه هم استراتژی لاستیک ها ، با توجه به اینکه همه باید با هایپر استارت بزنن و لاستیک سافت با هایپر چیزی حدود ۱.۵ تا ۲ ثانیه اختلاف داره من احتمال میدم اکثرا دوتا پیت استاپ داشته باشن و تک پیت استاپ ریسک بسیار بزرگیه ، سیفتی کار هم که صدرصد هست ، دیدید که تو q1 همیل با سافت داشت حذف میشد ، در کل اختلاف زمانی لاستیک ها به نسبت پیست های قبلی خیلی بیشتره .
داستان فتل و گاراژ فراری شده داستان خاله خرسه !!!
ستاپ خودروهای فراری برای الترا سافت تنظیم شده بود و این تیم در این مسابقه روی هایپرسافت توجه ای نداشته!
همانطور که مشاهده کردید مرسدس ها با التراسافت مشکل داشتن و فردا اگر اتفاقی در شروع نیوفته و رده ای جابه جا نشه با تعویض هایپر سافت مرسدس ها به الترا سافت و زودتر رفتن به پیت احتمال داره فراری ها براحتی بیش از 10 یا 15 یا دورهای بیشتر با التراسافت تایم های خوبی بزنند و بتونن نتیجه ی لازم را بگیرند.
فردا استراتژی نقش تعیین کننده ای داره و امکان چند سیفتی کار وجود داره.
تمرکز مرسدس روی سافته نه اولترا اینو تو تمرناشون نشون دادن.
تایر هایپرسافت حدود 15 الی 20 دور دوام داره و در پیت احتمالا سافت بندازن تا 40 یا 45 دور تا پایان بزنن اینجاست که استراتژی فراری خودشو نشون میده!
الترا سافت های فراری براحتی میتونن 35 الی 40 دور بزنن و با توجه به ترافیک پیت استاپ زودهنگام و اختلاف تایم سافت با الترا سافت و سپس ورود فراری ها با هایپرسافت میشه امیدوار بود که فراری باهوش تر عمل کرده مگر اینکه حادثه این استراتژی را خراب کنه.
یکی از گزینه های اول به اسپین شدن و برخورد با دیواره ها بوتاس هست با تعویض تایر ، چون مرسدس ها بارها در ریسینگ لاین منحرف شدن و به جزء تک دور Q3 عملا کنترل خوبی روی خودرو نداشتن و باید ببینیم ریسک مرسدس جواب میده یا خیر.
کیمی که فکر میکنم تو q2 اول اولترا گذاشت و ناراضی بود و یه جورایی تو خطر بود و بعد هاپر گذاشت و احتمالا با هایپر باید استارت بزنه ، حالا قانون رو دقیق نمیدونم که ایا با همون لاستیکی که بهترین تایم رو تو q2 زدی باید استارت کنی یا لاستیکی که اول باهاش تو q2 اومدی .
پس با این اوصاف اگر فراری ها با هایپر سافت شروع کنند به احتمال زیاد فتل دورهای بیشتری خواهد زد تا نوبت به الترا برسه و به استراتژی تیم برای کیمی هم امیدی نیست و فضای کافی برای سبقت گیری کمه و بیشتر باید منتظر حادثه بود تا نبوغ راننده.
بنده فکر کردم تایم Q2 فراری ها با الترا بدست اومده و با این وضع میشه گفت استراتژیست های فراری ریسک کردن تا مرسدس!
دقیقا همون لاستیکی که باهاش بهترین تایم رو در Q2 زدن. نه با اون نوع. خود هون لاستیک
فقط اگر فتل بتونه از مکس عبور کنه و پشت همیلتون ادامه بده به احتمال زیاد برد برای فراری خواهد بود.
بدون در نظر گرفتن حوادث
البته فتل لازم نیست ایندفعه احساسی عمل کنه کافیه فقط به استارت مکس و رسیدنش به پیچ اول توجه کنه هرچی که میخواد خودش بدست میاد…
چی میشه گفت به غیر از اینکه این یک همرتایم بود؟؟؟
حالا همه فهمیدن لوئیس کیه.
این بشر بینظیره.
ی خسته نباشید به مهندسای مرسدس.
عشق من سنگاپوره چه فراری خوب باشه چه مرسدس.
انیدوارم مسابقه جذابی ببینیم.
و…?
??????این غلطه
این درسته?
???????
اقا….اقااا چیزی نگید که بعد اتفاقی بیفته نتونید جمش کنید.
چه تعیین خطی بود واقعااا
مبارکه هوادارای هملتون
اینکه لوئیز تو تعیین خطا بی نظیره چیزی نیست که نیازی به تایید کسی داشته باشه
امار میگه که رکورددار پول پوزیشنه پس این دورشم چیز عجیبی نیست همرتایم عادیه بنظرم.
اما فراری و وتل آخرم نشدن اون تیمی که باید باشن.
یه گریزی بزنیم به مصاحبه همیلتون قبل بلژیک
گفته بود ما سرعت تو ریس و داریم باید تو تعیین خط سریع باشیم.
ببینید تو کمتر از سه ریس چیکار کردن
البته بخش مهمیش توان همیلتونه ولی خود همیلتونم میتونه ماشینم باعثش بوده.
حالا خودتونو بزارید جای وتل اون وضعیت فراری تو بارون اون فاجعه های استراتژی تو خیلی از پیستا ( خودشم تو چند پیست مقصر بود البته)
بعد فرض کنید تو مونزا تیم رقیبش بخاطر رقیبش راننده رو قربانی میکنه
اینور فراری رایکونن میزاره پشت وتل.
قطعا روحیتون خراب میشه وقتی تنهایی باید با استراتژی هم تیمی ضعف تو بارون و از همه مهمتر با همیلتون اماده در حمایت تیم بجنگید.
بنظرم فراری ثباتشو از دست داده خودشونم نمیدونن دارن چیکار میكنن.
ازونور مرسدس همه کاراش رو برنامس.
بازم تبریک به هوادارای لوئیز
به امید برد فراری و وتل
در کل بنظرم چیز زیادی به پایان رانندگی وتل و همیلتون نمونده این اخرارو لذت ببرید شاید نشه دو قطبی دوستداشتنی مثه این دو نفر پیدا کرد دیگ
پس انقد بحث نکنید کی بهتره لذت ببرید ازین رقابت
دمت گرررررررررررررررررررررررررررررررررررررم. این دوگانه بجای اینکه برای ما لذت بخش باشه تبدیل شده به جنگها و توهینها و تمسخر همدیگه! بخدا برای هر دو طرف زشته. بچه بازی و کری خونی های آنچنانی و … من میدونم که در واقعیت خیلی از دوستان این تیپی نیستند و خیلی آدمهای دوست داشتنی هستند ولی وقتی پای کری خونی میاد وسط کلا تبدیل به یکی دیگه میشن.
فراموش نکنیم که همه توی یک کشتی هستیم و لازم و ملزوم همدیگه.
بخدا قسم فتل فردا پیست مارینا بی رو آتیش میزنه. فقط صبر کنید و بببنید این بشر فردا چه آتیش بازیه راه میندازه . تحلیل بنده از مسابقه فردا ۵ تا dnf بعلاوه دوتا سیفتی کار تو پیست و در نهایت فتل قهرمان مارینا. فقط کافیه یه خورده روحیه بگیره. دوستان فتل فن بجای بحث بیمورد و الکی بیایید این فتلو تشویق کنیم من که بهش ایمان دارم . از کامنت اولم خیلی پشیمان شدم . ایول دوستان آفرین فتل تو قهرمانی برو و سنگاپور به آتیش بکشون برو مرد تو میتونی مرد برو
من به اینکه این تشعشعات مثبت به طرف مقابل میرید، روی اون اثر میگذارد کاملا ایمان دارم. و این بسیار مؤثر است و ربطی هم ندارد که کجای دنیا باشید تشعشعات مثبت و حتی منفی برلحتی بر روی اون طرف تأثیر میگذارد.
با اینکه هوادار فتل هستید، اما همینکه ابراز پشیمانی میکنی از کامنت قبلی خودتان، حالا هرچه که بوده مهم نیست، و تصمیم گرفتی با روحیه دنبال کنی بهتان تبریک میگم.
همینه. دمت گرم. دمت گرم.
دکتر جان چرا نمیفهمی کی ماشین سائوبر و تورورسو تو کورس رقابت بودن که میگی فتل تو اولین و دومین سال ورودش هیچ کاری نتونست بکنه ؟؟::::::؟؟؟؟؟؟تو سال 2008هم ماسا بدشانسی اورد و شیلنگ سوخت گیر کرد نتونست امتیاز بیاره تو همین سنگاپور و فقط همیلتون با یه امتیاز اختلاف قهرمان شد واقعا درک درستی نداری از فرمول یک و فقط رانندگیو تو قهرمانی میبینی
من منکر دور بینظیر همیلتون نمیشم ولی دقیقا پارسال هم سب یه همچین دوری زد
با نفر دوم که ورشتپن بود 0.3 فاصله داشت
با هم تیمیش نزدیک نیم ثانیه
با همیلتون هم 0.6
ولی اونی که مسابقه رو برد یکی دیگه بود
من به فردا به شدت امیدوارم و احساس میکنم سب فردا میترکونه
دوست عزیز اونچه در سال گذشته اتفاق افتاد اسمش حادثه بود, منکر نمیشه شده که احتمال بروز حادثه هست اما هیچ الزامی هم به تکرارش نیست. هیچکدوم پارسال نخواستید بپذیرید گه مقصر مکس نبود عجله راننده های فراری موجب بروز اون حادثه شد.
دوست عزیز من
من که نگفتم حتما حادثه پیش میاد . اگه دقت کنی گفتم که امروز سب میترکونه یعنی بدون هیچ حادثه ای امروز مسابقه برا سب هستش شک ندارم به این حرف
در ضمن خواستم به دوستان یاد آور بشم که پارسال هم سب یه دور خارق العاده زد پس با یک دور جوگیر نشن که همیلتون بهترین راننده این نسله و این جور حرفا
امروز تو استارت برخورد خواهد شد