فرمول یک ایران – راننده فراری، سباستین فتل سومین پیروزی فصل خود را در گرندپری موناکو کسب کرد و در جدول قهرمانی ۲۰۱۷ به پیشتازی خود ادامه داد.

آخرین پیروزی فراری به سال ۲۰۰۱ و پیروزی مایکل شوماخر برمی گشت و حال فراری یک پایان با شکوه همراه با ۱-۲ راننده هایش در موناکو داشت.

سباستین فتل - فرمول یک موناکو 2017

سباستین فتل – فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

کیمی رایکونن که مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرده بود، در میانه مسابقه اسیر استراتژی بد و ترافیک بعد از پیت استاپ شد و به نظر می رسید که با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می کند و در نهایت پایین تر از هم تیمی خود مسابقه را در مکان دوم به پایان برساند.

دنیل ریکاردو نیز از جمله راننده هایی بود که با استراتژی خوب خود را به رده سوم رساند و این رده را تا انتهای مسابقه حفظ کرد.

والتری بوتاس و مکس ورشتپن نیز در مکان های چهارم و پنجم ایستادند. لوئیس همیلتون کمی از ناکامی خود در تعیین خط کاست و پایین تر از کارلوس ساینز مسابقه را در جایگاه هفتم به پایان رساند.

لوئیس همیلتون - فرمول یک موناکو 2017

لوئیس همیلتون – فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

خلاصه از اتفاقات مسابقه فرمول یک موناکو

به دلیل تغییر در ست آپ ماشین جنسن باتن، راننده مک لارن مسابقه را از پیت لین آغاز کرده است.

جنسن باتن - مسابقه موناکو 2017

جنسن باتن – مسابقه موناکو ۲۰۱۷

استارت کاملا تمیزی از همه ی راننده ها شاهد بودیم و تقریبا راننده های برتر رده های خود را حفظ کردند و کیمی رایکونن به پیشتازی خود ادامه داد.

استارت مسابقه فرمول یک موناکو 2017

استارت مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

پنالتی؛ پاسکال ورلاین پس از انجام پیت استاپ، خروج خطرناکی در مقابل جنسن باتن داشت و ناظران برای او ۵ ثانیه پنالتی در نظر گرفتند.

پاسکال ورلاین و جنسن باتن - مسابقه فرمول یک موناکو 2017

پاسکال ورلاین و جنسن باتن – مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

در دور هفتم مشاهده شد که ماشین هالکنبرگ نشست روغن دارد و از رنو او دود خارج می شود. تیم نیز در رادیو اعلام کرد که ماشین هالکنبرگ با مشکل گیربکس مواجه شده و راننده رنو اولین خروجی مسابقه است.

نیکو هالکنبرگ - مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

نیکو هالکنبرگ – مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

فتل توانست با زدن چند دور متوالی سریع، هم تیمی خود رایکونن را که پیشتاز مسابقه بود، اورکات کرده و در رده نخست قرار گیرد. رایکونن که چند دور زودتر به پیت استاپ رفت، پس از خروج با ترافیک زیادی مواجه شد و زمان زیادی را نیز از دست داد، شاید فراری بدون هیچ دستور تیمی کار خود را به خوبی انجام داده باشد!

ریکاردو نیز به همین ترتیب با سبقت از بوتاس و ورشتپن در جایگاه سوم قرار گرفت.

سباستین فتل و کیمی رایکونن - مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

سباستین فتل و کیمی رایکونن – مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

استراتژی خوب مرسدس باعث شد که همیلتون نیز پس از پیت استاپ چند رده ای را کسب کند، راننده بریتانیایی با لاستیک سوپرسافت در رده هفتم از پیت لین خارج شد.

پیت استاپ لوئیس همیلتون - مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

پیت استاپ لوئیس همیلتون – مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

ماشین ایمنی؛ چپ کردن پاسکال ورلاین باعث شد تا در ۱۷ دور به پایان مسابقه شاهد حضور ماشین ایمنی در پیست باشیم.

پاسکال ورلاین - مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

پاسکال ورلاین – مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

عامل این حادثه برخورد باتن با ورلاین بوده است. جنسن باتن نیز بازگشتی ناامیدکننده داشت و از مسابقه کنار رفت.

برخورد جنسن باتن و پاسکال ورلاین - مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

برخورد جنسن باتن و پاسکال ورلاین – مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

راننده سائوبر، مارکوس اریکسن در حالی که حین حضور سیفتی کار قصد داشت خود را از لپ درآورد با دیوار پیچ اول برخورد کرد و از مسابقه کنار رفت.

مارکوس اریکسن - مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

مارکوس اریکسن – مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

استافل وندورن نیز پس از پرچم سبز و شروع مسابقه با دیوار برخورد کرد و بدین ترتیب هر دو راننده مک لارن هوندا از مسابقه کنار رفتند.

استافل وندورن - مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

استافل وندورن – مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

سرجیو پرز در حالی که قصد داشت از دنیل کویات سبقت بگیرد، با راننده تورو روسو برخورد کرد. کویات نیز به جمع خارج شدگان از مسابقه پیوست.

لنس استرول نیز با آمدن به گاراژ ویلیامز از مسابقه خارج شد.

برخورد دنیل کویات و سرجیو پرز - مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

برخورد دنیل کویات و سرجیو پرز – مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۷

جدول:

posرانندهتیم زمان
1سباستین فتلفراری1:44:44.340
2کیمی رایکوننفراری+3.145
3دنیل ریکاردوردبول+3.745
4والتری بوتاسمرسدس+5.517
5مکس ورشپتنردبول+6.199
6کارلوس ساینزتورو روسو+12.038
7لوییس همیلتونمرسدس+15.801
8رومن گروژانهاس+18.150
9فیلیپه ماساویلیامز+19.445
10کوین مگنوسنهاس+21.443
11جولین پالمررنو+22.737
12استبان آکونفورس ایندیا+23.725
13سرجیو پرزفورس ایندیا+39.089
-لنس استرولویلیامز-
-دنیل کویاتتورو روسو-
-استافل وندورنمک لارن-
-مارکوس اریکسونسائوبر-
-جنسن باتنمک لارن-
-پاسکال ورلاینسائوبر-
-نیکو هالکنبرگرنو-

مقصد بعدی فرمول یک، کانادا است.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

88 دیدگاه

  1. Ali

    21

    4

    استراتژی،استراتژی و باز هم استراتژی
    تو این جور پیست ها که سبقت گرفتن عملا غیرممکنه،استراتژی و پیت حرف اول رو میزنه.و مثل همیشه مرسدس تا جایی که تونست به کمک همیلتون اومد.همین امتیازات کوچک هم در آخر میتونه خیلی تاثیر گذار باشه.همیلتون تا حالا یکبار با اختلاف ۱ و یکبار دیگه با اختلاف فقط ۵ امتیاز رقابت قهرمانی رو باخته.
    فتل هم از موقعیت پیش اومده نهایت استفاده رو کرد.گرچه شخصا دوست داشتم رایکونن ببره و یا حتی گرنداسلم بزنه،ولی متاسفانه استراتژی فراری اکثرا یجاش میلنگه.
    با این اوصاف و امتیازات،گرندپری کانادا بسیار مهم خواهد بود.
    ورشتپن هم میتونست بوتاس رو بگیره ولی کمی هم بدشانسی آورد در استراتژی.
    برای وندورن هم خیلی ناراحت شدم که با بدشانسی نتونست امتیاز بگیره.اگه هوندا بتونه بالاخره یه موتور رقابتی بسازه میتونه در آینده خیلی بهتر از این باشه.
    و در کل این جور پیست های تکنیکال هستند که توانایی و ویژگی های راننده ها رو نشون میدن.جوان ها اکثرا تو در و دیوار بودن امروز

    و در آخر:آلونسو :))

    • سجاد

      18

      1

      اتفاقا راننده ها امروز خیلی خوب بودن و بیچاره هالکنبرگ بد شانسی آورد من تو ذهنم داشتم میگفتم چه ریس خوبی با اینکه پیست سختی هست و احتمال برخورد زیاد ولی هیچکدوم تصادف نداشتن همون لحظه باتن زد به ورلاین و مسابقه خراب شد.یعنی من فکرمم شوره.

    • اشکان آریا فر

      21

      2

      وندورن خیلی حیف شد!!
      .
      الان کیمی رفته نشسته روی تایر داره کام سنگین از سیگار میگیره!
      خیلی دوس داشتم رایکو اول بشه،نشد که بشه!
      .
      این مسابقه خیلی رکورد داشت.
      سکو نگرفتن مرسدس بعد از یک سال!
      ۱_۲فرراری بعد از nسال!
      پیروزی فرراری توی موناکو بعد از ۱۶سال.

      • اشکان آریا فر

        22

        0

        باتن به سبک مالدونادو ورلاین رو به پل زد و ضربه فنیش کرد!
        وقتی دیدم از سر خورده به دیواره خیلی نگران شده بودم.
        و خیلی حال کردم که فتل وسط مسابقه جویای احوال ورلاین بود!!

      • SINA

        8

        0

        این حرکت باتن از اون تنشاى المانى انگلیسى بود.
        بیچاره ورلاین
        مسابقات دیگه جبران میکنه??

    • Amin verstapen

      14

      6

      دهنتونو باز کنیین به افتخار فتل شامپاین بریزم واستون فورزا فراری

    • Peyman rahimy

      16

      3

      واقعا که چقدر مسخره
      ۴۶دور با الستیک التراسافت
      این همه جابجایی بدون حتی۱ سبقت
      اونوقت میگن موناکو مهمترین مسابقه فصل؟؟

  2. (h.n) lewis.44

    21

    27

    مرسدس زور میزنه همیلتون بیاد بالا واینک فراری برای فتل واصلا معلوم نبود راکونن رو فدا کردن تا فاصله فتل با همیلتون تو جدول زیادبشه

    • Schumi

      18

      6

      دوست عزیز شما که دیگه نباید این صحبت رو بکنید
      مرسدس تا حالا چند تا دستور تیمی به سود همیلتون داده؟
      حالا تازه امروز فراری دستور تیمی هم نداد!
      البته من دوست ندارم بی منطق باشم شاید این تو کار فراری شیطنت بوده شاید هم نه! ما که نمیدونیم
      فراموش نکنید که قبلا استراتژی های فراری چقدر به سود مرسدس و ردبول تموم شده
      حالا اینبار درون تیمی بود

      • سجاد

        10

        5

        اصلا راننده جلوتره زودتر میارن پیت استاپ خود مرسدس همیشه اینکارو میکنه.شایدم شیطنت کردن ولی در کل فرقی نمیکرد ۱و۲ مال فراری بود.طرفدارن لوئیس رانندشون عقب افتاده دارن شیطنت میکنن همیلتون که به لطف استراتژی خوب و کمی شانس هفتم شد.شما چرا نمیگید استراتژیای مرسدس همش به نفع همیلتون بوده؟

      • (h.n) lewis.44

        8

        2

        یکمی فکرکنید:
        اول رایکونن میاد پیت با فاصله زیاد فتل میاد پیت و جلو رایکونن در میاد
        تو این چندتا مسابقه قشنگ به من مشخص شده که هر راننده ای جلو باشه راحت میتونه دور های سریع برنه وفاصله باز کنه(این در مورد فتل بیشتر صدق میکنه چون وقتی کسی جلوش نیست خیلی خوب تایم میزنه).
        دیگ تموم…
        من ب محض اینکه دیدم فتل بیشتر دور زد فهمیدم موقعی میکشوننش تو پیت که جلو رایکونن در بیاد و همینطور شد.
        ریکاردو هم با ی همچین استراتژیی جلو بوتاس در اومد.
        در کل مسابفه بی هیجانی بود.
        فقط استراتژی..

  3. Saeed

    22

    8

    چ ریسی بود….
    سبقت بدون هماهنگی تیمی.پادشاه یعنی این
    فورتزا فراری راگاتزی???

  4. Yasiin

    18

    39

    ما اصلا نفهمیدیم فراری با رایکونن چیکار کرد?.با اجازه ما خودمونو بزنیم به کوچه علی چپ✋

    • سجاد

      17

      8

      منم اولش تعجب کردم ولی بعد از پیت استاپ اول رایکونن ریکیاردو سریع شد و نزدیک شد به فتل و چندبار fastest lapزد بعدش فتل شروع کرد به دورای سریع و عجب جوابی داد به ریکیاردو اول۰٫۵ بعدش۰٫۸ اختلاف سریعترین دورش با ریکیاردو شد این یکی از دلیلاش که باعث شد جلو بیفته از اونطرف رایکونن تو ترافیک موند مجبور شد ماشینی که لپ کرده بود قبل از پیت استاپ دوباره لپ کنه و دیدم تو یه دور ۳ ثانیه اختلاف افتاد با فتل.این شد که فتل جلو افتاد.رایکوننو زودتر بردن این حرکت درست بود

    • SINA

      16

      7

      کارى کرده فرارى واسه سب؟!؟
      جز پیت فرستادن نفر اول مسابقه ک جلوتر از هم تیمى هست.
      چیز عجیبى دیدین شماها مثل اینکه؟
      مثل همیشه نفرى ک جلوتره باید بره پیت استاپ.

      • سجاد

        7

        6

        سینا جان هزچی بگی فایده نداره.حالا اگه برعکس بود میگفتن چرا فتل زودتر اومده و آیا رایکونن میتونست دورای سریعی بزنه؟بعدش چرا اینقدر اختلاف افتاد اگه رایکونن سریع بود؟

  5. rock climbing

    15

    1

    من که سبقتی ندیدم.هر جابجایی هم که اتفاق افتاد فقط آندرکات بود.

  6. mahdavi3d

    21

    0

    ردبول‌ها به نظرم خوب تو دید بودن، دنی ریک به طرز عجیبی روی سکو و تلاش بی وقفه مکس برای گرفتن بوتاس. شاید در ادامه شاهد بازگشت او‌نها باشیم. از طرف دیگه، آلونسو می‌تونه خوشحال باشه که چیز خاصی رو در موناکو از دست نداد!

    • sanchez

      6

      14

      ردبول مکس رو قربانی کرد

  7. Yasiin

    12

    31

    بنده خدا رو اینقدر زود اوردن پیت که وتل هیچ ریکاردو هم اندر کاتش کرد.فورزا اقا فورزا???

    • ffan

      12

      2

      ریکاردو که کیمی رو اندرکات نکرد
      اون بوتاس بود
      دنیل ۲ بار پشت هم فستست لپ زد جوری که همه ازش تعریف کردن

      • Yasiin

        6

        13

        ۲دور دیگه ردبول بیرون نگهش میداشت میشد داشت عالی تایم میزد

    • سجاد

      12

      3

      ریکیاردو اندرکاتش کرد؟مطمئنی مسابقه رو دیدی؟

    • peyman

      11

      9

      مثلا الان چیو میخوای ثابت کنی؟؟؟
      اولا که به هیچ وجه دستور تیمی نبود..همیشه اول نفر جلویی رو میارن این رو که حتما میدونین?دوم از نفرای پیشتاز که اول مکس و بوتاس امدن و قاعدتا نوبت کیمی بود?سوما فرق پیت استاپشون فقط ۳٫٫۴ دهم بود و هیچ تاثیری نداشت..
      ویمی کاملا مشخص بود با سوپر سافت مشکل داره ربطی به دستور تیمی نداشت

  8. rock climbing

    13

    0

    هر کی هم خواست سبقت بگیره زد یه ماشینا خراب کرد.اون از باتن.اون از پرز.اون از…

  9. سجاد

    12

    3

    تبریک به همه طرفداران فتل.عالی بود فقط رایکونن وقتی اولی رو از دست داد کلا بیخیال شد چون فاصلش خیلی زیاد شد با فتل تا سیفتی کار اومد.این سیفتی کارم خیلی چیز مزخرفیه همه بهم نزدیک میشن.virtualاینطوری نیست.و باریکلا به استراتژی ردبول جالب بود که مکس جلوتر بود ولی ریکیاردو دورای سریعی زد و جلو بوتاس در اومد.

  10. Masoud

    24

    1

    چقدر دلم برای رایکونن سوخت ???

    • سجاد

      7

      1

      منم همینطور ولی بعدش خیلی فاصله افتاد نمیدونم چرا؟

  11. cfz

    27

    14

    در یه همچین پیستای مسخره ای رو باید تخته کرد. ینی چی اخه یه سبقت هم ندیدیم خدایی مسخرست موناکو اونم با این ماشینای بزرگ. دوتا ماشین همینجوری رفتن بیرون یکی اریکسون یکی وندورن مشخصه که اصن جا نیست واسه پیچیدن. فراری هم که رایکونن بدبخت رو نذاشت تا یه مسابقه رو بعد از مدت ها ببره

  12. hasssanpor

    6

    1

    دوستان یه سوال داشتم به نظرتون مکلارن پیشرفت کرده یا نه؟؟؟ اخه تو گرند پری اسپانیا فرناندو اومده تو تعیین خط ۷شدم تو موناکو هم وندورن اومد۱۰شد باتن۹ به نظرتون مکلارن پیشرفت کرده؟؟یا به علت خیابان بودن پیست موناکو نمیشه پیشرفت مکلارن تایید کرد؟

    • Ali

      5

      1

      این پیست ها تکنیکال هستند و نقش آیرودینامیک بیشتر از موتوره.ولی در پیست هایی که موتور هم نقش زیادی داره مشخص میشه که هوندا پیشرفت کرده یا نه.چند تا مسابقه دیگه باید بگذره تا دقیق بشه فهمید.

    • اشکان آریا فر

      6

      0

      هوندا قدرتش به حد قابل قبول رسیده.
      ولی قابلیت اطمینانش کم و مصرف سوختش زیاده…برای همین باید وسطای مسابقه سوخت ذخیره کنند و نمیتونن حداکثر فشار رو بیارند.
      اگر این مشکل حل بشه با توجه به آیرودینامیک و مهندسای خوب مکلارن میشه امید داشت که با تیمای میانه رقابت کنند.

  13. siavash

    27

    7

    با اینکه طرفدار فتلم
    ولی بهم نچسبید این اولی بوضوح حق رایکونن بود اول شه خیلیم ناراحت بود حقش بود و تیم باید استراتژی بهتری رو براش در نظر میگرفت در کل اصلا این مسابقه بهم نچسبید

    • Mehrdad

      19

      13

      استراتژی مشکلی نداشت
      کیمی از سب کندتر بود و پشت سری هاش همه پیت استاپ کرده بودن فراری دیر میاورد کیمی رو راحت بوتاس اولی رو میگرفت
      دیدین که سب با لاستیک کهنه خودش کیمی که رفت پیت استاپ چه دورای سریعی داشت میزد

      • سجاد

        18

        7

        دقیقا اینو بالا هم گفتم مهرداد جان.رایکوننو به موقع و اصولی آوردن پیت ولی هم فتل دورای سریعی زد هم رایکونن بعدش به ترافیک خورد و تو یه دور ۳ ثانیه از دست داد

      • siavash

        8

        7

        موافق نیستم رایکونن قبل پیت استاپ خیلی سریع بود و میتونست خیلی دیرتر بره پیت استاپ

      • Hooman

        12

        2

        ولی ۱و۲ رو فراری از دس نمیداد.درسته یا نه؟؟

      • Mehrdad

        6

        3

        موافقم سجان جان
        هومن هم درست میگه
        فراری کار درست رو کرد بوتاس از کیمی سریع تر بود دیر میاوردنش یک دو فراری از دست میرفت حتی ممکن بود اولی رو هم ببازن

      • SV5

        4

        3

        کیمی اول مسابقه از تایرهاش استفاده کرد بعدش فتل داشت بهش نزدیک میشد به هر حال فتل سریعتر بود من نمیفهمم چه نکته استراتژیکی وجود داره؟

    • EnzO

      3

      17

      بطور کلی رایکون این فصل تا الان هیچی نبوده / ندیدی چطور داشت فشار میورد رو رایکونن فتل قبل از پیت استاب
      فورزا فراری
      فورزا فراری
      فورزا فراری

  14. santino

    16

    2

    لعنت به ماشین های لپی
    کاش کیمی می برد روحیش می رفت بالا

  15. ffan

    15

    4

    و بالاخره یک دو فراری
    چقدر مسابقه پیچیده شد
    وافعا مرسدس باید یه کلاس آموزش استراتژی برای بقیه بذاره،همیلتون از ۱۳ ام به ۷ام اونم تو موناکو!
    دنیل باز هم کلاس خودشو نشون داد تو آخرای استینت اول،نشون داد که انگیزه داشته باشه خیلی خطرناک میشه
    کیمی هم وا داد از یه جا به بعد به تبریک هم به سب نگفت اون آخر:)
    به نظرم فراری بازی بدی رو باهاش کرد هرچند سب سریعتر بود.

    • siavash

      9

      4

      ۳ رده ای که اومد بالا برای خارجش شدن هالکنبرگ خراب شدن ماسین پرز و اوکان بود
      ۱ رده تو استارت بدست اورد ۲ رده رو هم با استراتزی پیت استاپ
      ولی جالب اینجاست برای بوتاس استراتزی قوی نداشت مرسدس مثل همیشه

      • ffan

        6

        0

        اوکان که پشت همیلتون بود تو استارت
        ولی خوب وندورن و کویات و ۲ تا ماشین هاس رو گرفتن و چسبید به ساینز
        هرجوری حساب کنی تو موناکو عالی حساب میشه
        کلا امروز جنگ استراتژی بود و با شرکت ردبول خیلی بهتر شد
        وضعیت مسخره تایر ها هم خودش باعث پیچیده شدن مسابقه شده طوری که دنیل قبل پیت چندبار فستست لپ زد! و همیلتون با الترا ۴۱ دور زد و تازه قبل پیتش نفر دوم بود تو سرعت:|

  16. rock climbing

    10

    0

    بالاخره رکورد پرز هم تو امتیاز گرفتن تو مسابقات متوالی شکسته شد.

  17. Sempre_ferrari

    6

    3

    Wooooooooooo-hoooooooooo
    Forza ferrari
    Ragazzi
    ??

  18. محمد امیر خضری

    10

    0

    حقه رایکونن و مکس این نبود. ولی از همه اینا بگذریم فقط ورلاین.

  19. Mehrdad

    15

    8

    موناکو همیشه خواب اوره تازه چند دور اخر و اون تصادف ها مسابقه از خواب اوری خارج شد
    ولی هیچ اتفاق جذاب دیگری ندیدیم
    برسیم به استراتژی ها که همه میدونست قهرمان از پبت لین در میاد
    به نظرم فراری در حق کیمی هیچ ظلمی نکرد
    مکس تمام برنامه هارو با پیت استاپش بهم ریخت پشت اون مرسدس اومد که جایگاهش رو از دست نده اما ریکیاردو برنامشون رو بهم ریخت
    سب هم با دورهای سریعش با لاستیک کهنه خودش اولی رو از کیمی گرفت
    مرسدس اما همیلتون رو قشنگ بالا کشید خودش هم امروز عالی بود از استارت تا پیت استاپش
    تبریک به فتل دوس داشتنی یه راننده روز هم شد و فراری که این طلسم موناکو رو بعد از سالها شکوند???

  20. Hooman

    7

    10

    و به نظر می رسید که با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می کند.اگه یکی اینو توضیح بده ممنون میشم و هیچ صحبت یا بحثی ندارم با کسی

  21. rock climbing

    12

    1

    اختلاف امتیازی وتل و همیلتون هم به اندازه یه مسابقه شد.(۲۵ امتیاز)

  22. Hooman

    10

    17

    یه چیز میگم دیگه دوس ندارم در مورد این قضیه صحبت کنم کارایی که مرسدس تو بحرین و اسپانیا کرد کاری بود که به برد منجر بشه اما اینجا برد صد در صد مال فراری بود. نبود؟؟؟ این دوتا خیلی تفاوت دارن

    • Ali

      6

      4

      اصلا بحث سر برد نیست.از همون اول هم مشخص بود که اگه اتفاق غیر منتظره ای پیش نیاد فراری اول میشه و احتمالا یک و دو میکنه.ولی همچنان بهترین استراتژی رو مرسدس تونست برای همیلتون پیاده کنه تا حداقل ۶ امتیاز بگیره.

  23. Naeim

    11

    23

    میگم هرچقد مسابقات استرتژیشون بد بود ولی امروز آخر استراتژی بودنا.دقیق میدونستن کجا میخوان کیمیو بیرون بیارن ک ب ترافیک بخوره?
    سخن بزرگان: سبقت بدون هماهنگی پادشاه یعنی این??
    حالا اگه این کارو مرسدس میکرد. اوه اوه همینجا همه کارشناس خبره فرمول یک و آخر هر چی اخلاق میشدن.
    دیس بدین نه بدینا بدین حتما بدین

    • SINA

      12

      6

      پس نکنه توى چین هم میدونستن قراره سب اون همه از دست بده اره؟!
      بخدا حرفایى میزنین ک فقط از خودتون برمیاد
      افرین بزنین افرین.

  24. Yasiin

    13

    20

    میگفتن چرا مرسدس به بوتاس دستور داده جلو وتل رو بگیره؟؟بوتاس توی اون مسابقه چه جلوی وتل رو میگرفت چه نمیگرفت جایگاهش همون بود چون با نفر پشتیش و جلوییش فاصله اش زیاد بود مرسدس هم از این موضوع استفاده کرد و به بوتاس دستور داد وتل رو تا میتونی جلوش رو بگیر این کار کاملا منطقیه.حالا اینجا تو موناکو رایکونن زحمت کشیده پل پوزیشن زده و تو مسابقه هم که داره عالی کار میکنه هیچ خطری هم فراری رو تهدید نمیکنه بعد میگن اقا تو زود بیا پیت که وتل بتونه فستست لپ بزنه و اندر کاتت کنه.

    • peyman

      10

      9

      قبول کنید هیچ دستور تیمی وجود نداشت
      فراری سومین تیم بود از تیم های پیشتاز که راننده اولشون رو میبردن پیت..همیشه دنبال بهونه اید برای هرکی
      همیلتون میبره یه عده میگن فلانه
      اون یکی میبره یه عده دیگه میگن
      همه اینها جزو مسابقس دیگه

      • Yasiin

        5

        15

        Peyman: همیلتون توی روسیه و موناکو بدلیل مشکلات ماشین الان ۲۵ امتیاز افتاده عقب ما هیچ حرفی نزدیم.ولی فراری فنا بعد اسپانیا باخت رو مینداختن گردن این و اون.راجع به این مسابقه هم بهت بگم رایکونن رو گول زدن دیگه نمیخواد کشش بدی اگه میدونست قراره وتل رو پنج دور بیشتر بیرون نگه دارن عمرا نمیرفت پیت.

      • SV5

        6

        2

        روسیه!!!!!! ببخشید روسیه چه مشکلی داشت همیلتون! هر دفعه همیلتون پول پوزیشن نمیگیره لابد مشکل فنیه!!!

      • peyman

        8

        4

        اقا یاسین اصلا قابل قبول و منطقی نیست این حرفا
        کاملا مشخص بود که وتل امروز از کیمی سریع تره..شما چرا همه چیو تو پیت استاپ و زود رفتن میبینی؟
        ۳۶ دور کیمی پیشتاز بود ولی فاصلش با فتل ۱ ثانیه بود اون با دور زدن تو هوای کثیف ماشین کیمی..امروز روز کیمی نبود
        تو همین ۳۶ دور اختلاف نفر دوم وتل با بوتاس بالای ۸٫٫۹ ثانیه بود
        اگر کیمی میخواست دور های سریعی بزنه چرا تو همون ۳۶ دور فاصله ننداخت..فقط با همون ۳ دور اضافه وتل میخواست دور های سریعشو بزنه؟؟؟
        یه ذره منطقی باشیم

      • Yasiin

        4

        7

        Peyman:مگه لویس سریعتر از ساینز نبود؟؟؟ولی نمیشد سبقت گرفت و بخاطر همین هم مسابقه رو پشت سر ساینز تمام کرد.وتل از رایکونن سریعتر بود ولی سبقت که نمیتونست بگیره قطعا.اگه فراری فقط یک دور اختلاف مینداخت بین پیت استاپ راننده هاش اون وقت هم وتل سبقت میگرفت؟؟

      • Hooman

        0

        6

        چرت نگو دیگه تا میخاست به ماشین فشار بیاره تو روسیه امپر میچسبوند ماشین.اه حال ادمو بعضی وقتا دیگه بهم میزنید

    • SF70H

      6

      3

      یادی کنیم از اون دوستی که سال ۲۰۰۱ تلویزیون رنگی نداشت قهرمانی فراری رو ببینه. میخوام ازش بپرسم مسابقه ی امروزو دیده؟؟

      • Yasiin

        3

        8

        مرد باش تا اخر فصل رو حرفت وایسا☝☝☝شما هموتایی بودین تا پارسال که فراری حرفی واسه گفتن نداشت میگفتین دنیا فقط موتو جی پی.حالا اینو بگو حاضری قرار بذاریم امسال هرکی قهرمان شد قبول کنیم راننده بهتریه؟؟؟(با توجه به اینکه وتل ۲۵ امتیاز جلو تره)

  25. Amin verstapen

    26

    2

    ردبول ها عالی بودن. بازگشت اژدها??? امیدوارم توی کانادا با تغییر موتورشون جون تازه ای به رقابت بدن فکرکنم همه ی دوستان بامن موافق باشن که اضافه شدن ردبول به رقابت به عنوان عنصرسوم هیجان رو برمیگردونه موافقاش لایک کنن. درآخرهم فتل عالی بود

  26. Ghost

    9

    3

    رایکونن بعد مدت ها پول آورده بود و میخواس تبدیل به بردش کنه، ولی نشد…….
    همیلتونم تونس امتیازات خوبی رو جم کنه. به امید مسابقات بعد.

  27. rock climbing

    4

    0

    ادمین جان اصلاح کنید.همیلتون پشت سر ساینز هفتم مسابقه را تمام کرد.

  28. مردانپور

    7

    2

    واقعا حیف شد که وندورن نتونست اولین امتیازو واسه مکلارن بگیره.ساینز هم عالی بود حقشه که تو یه تیم بهتری باشه.(فورزا فراری)

  29. Naeim

    4

    2

    بله ممنونم از تحلیل های جناب مهرداد.
    اصن کلی از سوالام برطرف شد.

  30. Farid

    9

    3

    تبریک به تموم طرفدارای فراری و سباستین . یه تبریک ویژه هم بگیم به کیمی و طرفداراش که دیگه اومده رو فرم. هرچند امروز یه خورده بدشانس بود وگرنه اول میشد. ولی بازم سب و کیمی نداره. هر کدوم اول میشدن خوشحال میشدم.مهم ۱و ۲ ی فرار یه و افزایش اختلاف سب با لوییس همیلتون. فورزا فرراری فورزا سباستین فورزا کیمی .عالی بودن امروز. مرسیییییی!!

  31. ??Seb5

    10

    3

    فورزا فتل
    فورزا کیمی
    فورزا فراری
    یک نمایش عالی از فراری دیدیم به امید قهرمانی فتل

  32. Empt1984

    9

    17

    مرسدس استراتژی رو به همه تیما یاد داد
    خیلی زشته با استراتژی کیمی رو عقب بندازی تا فاصله سب با لوئیزو زیاد کنی
    کلا فراری راننده یک و دو داره

    • Behnam380

      4

      2

      اگه مسابقه رو دیده بودی متوجه میشدی که چهار نفر بالای همیلتون از مسابقه کنار رفتن ویه نفرم تو استارت گرفت، استراتژی کجا بود

    • SV5

      5

      5

      استراتژی!!!!!!!!! داداچ کیمی اول مسابقه از تایرهاش استفاده کرد. آخرای استینت اول دیگه کم آورد از اونجایی که سبقت تو موناکو هم غیرممکنه، رایکونن سب رو پشت خودش معطل می کرد و اون وقت بوتاس برای فراری تهدید میشد. من نمیفهمم چه زشتی این وسط هست. در ضمن آره، راننده یک و دو داره ولی میگه که داره نه مث مرسدس که بگه ما رقابت تیمی داریم بعد یه بوتاس جان بر کف داشته باشن.

      • F1 FERARRI

        2

        0

        ???بوتاس جان بر کف قشنگ توضیحات کامل رو میرسونه

  33. Ah Ferrari

    8

    0

    دم سایت فرمول یک ایران گرم.
    خوشحالم واسه فراری.
    ولی مسابقه اصلا جذاب نبود.ولی آخرش مصاحبه رزبرگ با وتل ،کیمی و دانیل جذاب بود.

  34. Amir1994

    13

    1

    شارلین ویتستوک همسر شاهزاده موناکو قشنگ ترین قسمت مسابقه امروز بود

  35. OWL

    3

    1

    من مسابقه رو ندیدم.
    یه سوال:اصلا سبقتی انجام شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • Naeim

      4

      6

      نه داداش همش اندر کات بود.فقط توی استارت همیلتون وندورنو گرفت بقیش مسخره بود چیزیو از دست ندادی

      • OWL

        4

        7

        موناکو رو از تقویم حذف کنن که بهتره.
        اصلا میتونن مثل قطار ریل بکشن!!!
        کسی هم تصادف نمیکنه.
        مسابقه ای که سبقت با داد و بیداد گزارشگر رو نداشته باشه به چه دردی میخوره.

  36. Amin verstapen

    7

    2

    خوشحالم که دوتا راننده ی درجه یک توی دوتا تیم درجه یک باهم رقابت میکنن آدمو یاده نیکی لائودا وجیمزهانت همچنین آلن پروست وآیرتون سنا و شوماخر و میکاهاکینن میندازه امیدوارم روزی برسه که به جای دوتا چهارتا مدعی وجود داشته باشه

  37. Schumi1

    9

    1

    تبریک به سب وطرفداران.به امید قهرمانیه سباستیان??

  38. OWL

    4

    0

    ببینیم فردا آلونسو چیکار میکنه.اینجا که چیزی رو از دست نداده.

  39. Behnam380

    9

    1

    چهار نفر بالای همیلتون از مسابقه کنار رفتن و یه نفر هم تو استارت گرفت، استراتژی خاصی از مرسدس ندیدیم.

  40. The Last Phenom

    11

    0

    از سایت اف وان ایران ممنونم که لینک پخش زنده خوبی رو جور کرده بود و ۹۰ درصد مسابقه رو براحتی تونستم ببینم.

    تبریک به وتل فن ها . میشه گفت تیم مهندسی وتل بهتر عمل کرد و وتل بردش رو مدیون اونهاس. برای کیمی متاسفم که بعد ۴ سال میتونست یه گرندپری ببره که نشد.
    پیست موناکو با ماشینهای سال قبل که باریک تر بودن توش سبقت گیری کار حضرت فیل بود چه برسه به این ماشین ها که پهن تر هم شدن! عملا تو موناکو ترک پوزیشن و استراتژی و نخوردن به در و دیوار حرف اول رو میزنه!
    مطمئنا تو کانادا با توجه به سرعتی بودن پیست مرسدس ها به اوج برمیگردن و رقابت قهرمانی جهان دوباره جذاب میشه.

  41. SF70H

    2

    0

    اونی که تلویزیون رنگی نداشت، پیشنهادتو قبول میکنم من طرفدار این دوراننده ای که خودتونو بخاطرشون میکشین نیستم و به رایکونن علاقه دارم.بین همیلتون و فتل هرکی قهرمان بشه بهتر از اون یکیه

  42. Burnout

    1

    4

    ما که مسابقه را ندیدیم ولی هیچ وقت از موناکو خوشم نمیومده
    موتور اسپرت بدون سبقت معنی نداره

  43. reza0034

    1

    0

    سلام دوستان سرجیو پرز با تایم ۱:۱۴:۸۴۰ اگه اشتباه نکنم رکورد پیست رو مگه زد؟؟؟؟؟؟

  44. Sauber Mercedes C 9

    0

    0

    سلام دوستان عزیز لطفا برید سایت شبکه ورزش با پیامک یا هر چیز اعتراض کنید . شبکه ورزش خیلی کم کاری میکنه در پخش مسابقات F1 . موقع مسابقه فرمول یک داره مسابقات پرش با اسب پخش میکنه . با تشکر