در این مصاحبه فرناندو آلونسو در مورد تصویر واقعی خودش در مقایسه با تصویری که از او نشان داده می شود و مسائل دیگر و عمومی تر فرمول یک صحبت می کند.

فرناندو در مورد فرمول یک میگوید:

فرمول یک، یک نمایش عالی است چه در پیست، چه خارج از آن. شما باید در آن نقش شخصیتی که به شما اختصاص داده شده را بازی کنید.

باید داستانتان را خوب نشان دهید، باید خوب و بد ماجرا را مشخص کنید. در هر مسابقه، در هر بحث و ماجرایی، همیشه یک قدرت خوب و یک قدرت بد وجود دارد.

به طور کلی، مردم، رسانه ها یا هر چیز دیگری، اگر کار اشتباهی انجام می دهم یا داستانی پیش بیاید، همیشه مرا در سمت بد قرار می دهند.

آلونسو که دو بار موفق به کسب قهرمانی جهان شده است و یکی از مشهورترین و جذاب‌ترین چهره‌های این ورزش است، در قسمتی از سریال رانندگی برای بقا می‌گوید که در بین شخصیت‌های فرمول یک، او “در سمت تاریک” قرار دارد.

آلونسو میگوید:

احساس خوبی دارم و حالم خوب است و (این چیزا) مهم نیست.

مهم ترین چیز این است که افراد هنوز شما را می خواهند و هنوز هم علاقه‌مند هستند که بدانند قرارداد چندساله ای دارید زیرا که ممکن است در آینده برای آنها رانندگی کنم.

هر آنچه در بیرون اتفاق می افتد، فقط بخشی از این نمایش است.

نظرات آلونسو به نتفلیکس تأثیرگذار بود زیرا آنها به موضوعی برخورد می کنند که او گهگاه در چند سال گذشته به آن اشاره کرده است، این که به عنوان یک فرد خارجی در یک محیط اساساً بریتانیایی، با او رفتار متفاوتی می شود.

اما همچنین به این دلیل که این ادعا درست است، او را اغلب به عنوان مرد بد نشان می دهند:

اوضاع همیشه همینطور بوده است. من اسپانیایی و لاتین هستم و شاید حمایت زیادی نداشتم، ما آن قطار رسانه ای را نداریم که بتواند همه چیز را نشان دهد.

ما از یک کشور کوچک جنوب اروپا هستیم، هر چیزی که درست نیست را دریافت می کنیم اما حال ما خوب است.

بدون شک او در این سال ها درگیر جنجال هایی بوده است.

اما هر داستانی دو طرف دارد. هم ماجرای تعیین خط مجارستان و هم ماجرای هوندا که سبب چنین عکس العمل هایی از سمت فرناندو شد.

آلونسو ممکن است به طور منطقی به این نکته اشاره کند که سایر رانندگان نظرات انتقادی را درباره رقبای خودشان منتشر می کنند، کارهای مشکوک انجام می دهند اما رسانه ها آنچنان به این افراد و اعمال آنها نمی پردازند:

چیزهایی که در مورد آنها در برخی از قسمت های این سریال، گفته و منتشر شد می تواند منجر به سوءتفاهم هایی شود. به مانند اتفاق مجارستان 2007، هیچ کس داستان من، یا واقعیت را نشنید.

لوئیس همیلتون و فرناندو آلونسو مک لارن 2007

لوئیس همیلتون و فرناندو آلونسو مک لارن ۲۰۰۷

فرناندو در مورد تعیین خط مجارستان 2007 میگوید:

من به آنها گفتم که هرگز کسی را پشت سر خودم نگه نمی دارم. وقتیکه در مرحله تعیین خط بودیم، آنها به من تایر قدیمی دادند.

بنابراین متن رادیویی و تصمیم داوران وجود دارد، جایی که نوشته شده است که آنها برای من یک جریمه را طبق بندی که وجود نداشت، تعیین کردند. آنها فقط جریمه دادند اما توضیح دادند که در هیچ بندی چنین چیزی نیست. چیزهایی از این دست…

این تیم من بود که نسبت به من اعتراض کرد! چنین اتفاقی برای اولین بار در تاریخ این ورزش رخ داد. بنابراین وقتی همه این چیزها را مطرح می کنید و واقعیت ها را نمی بینید، دیگر روشن کردن برخی از سوء تفاهم ها دشوار است.

البته باید ذکر کرد که افراد زیادی، از رویداد مجارستان 2007 صحبت کردند و هر طرف، ادعاهایی را دارند. حال با ادعای فرناندو مسائل جدیدی مطرح شده که رد یا پذیرش آن به عهده ما نیست.

چیزی که به طور قطع مشخص است، واقعیت مسابقه مجارستان 2007 ظاهرا به طور کامل مشخص نیست.

دنیای مدرن بر اساس تیترهای رسانه ها زندگی می کند، اقدامات آلونسو هم خیلی از مواقع تیترساز است:

وقتی 20 سال در هر ورزشی آن هم در سطح رقابتی هستید، عادی هست که چنین چیزهایی را ببینید.

اگر به تنیس یا فوتبال یا هر چیز دیگری نگاه کنیم، با تمام احترامی که برای هر بازیکن دیگری در فوتبال قائل هستیم، شاید هافبک راست یک تیم کوچک، چندباری داستان دار شود اما هیچکس هیچکس چیزی در مورد آنها نمی داند.

از طرف دیگر، اگر گاهی اوقات رونالدو یا مسی یا برخی بازیکنان بزرگ دیگر کارت زرد یا قرمز می گیرند یا در هر مصاحبه ای چیزی بگویند، داستان بزرگی پشت سر صحبت ها و رفتارها آنها ایجاد می شود.

بنابراین فکر می‌کنم گاهی اوقات خودم را در آن موقعیت‌ها می‌بینم.

آلونسو، روحیه و وضعیت مشابهی را نسبت به مکس ورشتپن حس میکند…

شخصی که رسانه ها تصویر سخت و خشنی را از او به نمایش می گذارند:

من مکس را دوست دارم، او راننده ای است که پنجشنبه به پیست می آید، لباس ردبول می پوشد، شنبه و یکشنبه مسابقه می دهد و پیست را ترک می کند، به خانه برمی گردد و هنوز در خانه با شبیه ساز، یا در سری جی تی با پدرش مسابقه می دهد. در کل او با داشتن یک زندگی عادی، از موتوراسپرت لذت می برد.

همچنین او از هلند است، کشوری که سابقه چندانی در فرمول یک ندارد. او هنوز هم به مانند یک فرد بسیار عادی رفتار می کند و فقط عاشق موتوراسپرت و بسیار سریع است. من به رفتار و کردار او در پیست فکر می کنم، او بسیار عادی است و از این نوع چیزا خوشم می آید.

 

مکس ورشتپن و فرناندو آلونسو

مکس ورشتپن و فرناندو آلونسو

فرناندو در مورد بازگشت خودش با استون مارتین به رده های جلویی فرمول یک گفت:

بازگشتن به یک موقعیت رقابتی تر بسیار لذت بخش بود، همچنین برای استون مارتین! همه از پیوستن یک تیم جدید به رقابت خوشحال هستند. ما در سکوهای تماشاگران رنگ های سبز زیادی را می بینیم.

به طرفداران قدیمی که هنوز برخی از روزهای خوب را به یاد دارند، خوب است که هنوز به آنها ثابت می کنم که می توانم سریع باشم و از رانندگی خود لذت ببرم. و برای هواداران جدیدی که شاید هرگز من را روی سکو ندیده بودند نیز خوب است که دوباره این امکان را داشته باشم.

آلونسو بر هم تیمی خود لنس استرول تسلط کامل داشته است. اما پویایی بین این دو مانند هیچ تیم دیگری در پیت لین نیست:

من می دانم نقش من چیست. نقش من این است که سعی کنم به تیم کمک کنم تا در همه زمینه ها رشد کند، سعی کنم به لنس نیز در هر کاری که می توانم کمک کنم. زیرا من تنها برای چند سال دیگر مسابقه خواهم داد اما نمی دانم دقیقا چند سال ولی طولانی نخواهد بود.

او برای سالهای زیادی مسابقه خواهد داد و باید تیم را در آینده رهبری کند. بنابراین خوشحالم که کمک می کنم.

فکر نمی کنم که رمز و راز بیشتری در این مورد وجود داشته باشد. ما رابطه خوبی داریم و برای قهرمانی نمی جنگیم. اگر برای قهرمانی می جنگیدیم، شاید ارتباطات بین تیم یا رانندگان کمتر و کمی تنش بیشتر می شد. اما در حال حاضر ما اهداف بسیار روشنی داریم و در این مسیر با هم کار می کنیم.

اگر بخاطر مدیریت بد تیم آلپین در بازار رانندگان نبود، آلونسو به استون مارتین نمی پیوست.

فرناندو قصد ماندن در آلپین را داشت ولی تیم فرانسوی صرفا به دنبال یک قرارداد یک ساله و قابل بحث بود. علاوه بر این، لارنت روسی نیز صحبت های ناخوشایند زیادی را مطرح کرده بود.

احساس بی احترامی نمی کردم تا زمانی که صحبت هایمان را برای تمدید قرارداد شروع شد، بیشتر از آنچه که انتظارش را داشتم طول کشید.

فقط از سمت طرف مقابل با سرعت بسیار پایینی در حال جریان بود. من آماده و خوشحال بودم. خودروی 2022 خودروی سریعی بود، بنابراین من نیز از عملکرد و احتمالات آینده راضی بودم.

به طور کلی با سرعت آهسته مذاکرات و در نهایت حتی روی کاغذ نیاوردن مطالبی که بیان می کردیم و این همه اظهار نظر در مورد سن و سال و هر چیز دیگری که هنوز هم دارند انجام می دهند. (حس بدی ایجاد شد).

این روشی است که آنها کارهایشان را انجام می دهند یا روشی که اوتمار کارها را انجام می دهد. چون بعد از این سالی که داشت، باید ساکت باشد. اصلا نباید حرف بزند.

پس از نتایج استون مارتین و نتایجی که با آلپین به دست آورده است، او همچنان صحبت می کند و به این تصمیماتی که گرفته افتخار می کند که از نظر من باورنکردنی و شگفت انگیز است!

آیا او فکر می کند آلپین چیزی را که او به تیم آورده دست کم گرفته است، می گوید:

100 درصد و هنوز هم همینطور است!

وقتیکه شما هر آخر هفته بهترین کاری را که می توانید انجام می دهید، وقتی من کارهای زیادی را برای رنو انجام دادم، وقتی کسی به عملکرد یا سن شما یا این‌جور چیزها شک می‌کند، کمی اوضاع شخصی می‌شود.

و شما فقط می خواهید به سختی ثابت کنید که در بهترین لحظه زندگی حرفه ای خود هستید. نتایج به دست آمده، خودشان گویای همه چیز هستند و این بهترین راه برای نشان دادن مسائل است.

آلونسو اذعان می‌کند که عملکرد استون مارتین در این فصل “کمی غیرمنتظره” بود، اما او می‌گوید بازگشت به جنگ در ردیف های جلویی “احساس باورنکردنی بود، چیزی که سال‌ها به رسیدن به آن امیدوار بودم”.

عملکرد تیم در چهار مسابقه گذشته قبل از تعطیلات تابستانی کاهش یافته است، اما این خوش بینی وجود دارد که اساس تیم برای آینده ای روشن ایجاد شده است.

این مسئله، این سوال را ایجاد می کند که آیا آلونسو حتی در سن 42 سالگی به این فکر می کند که بخواهد پس از پایان قرارداد خود در سال 2024 در فرمول یک باقی بماند:

بیش از حد به آینده فکر نمی‌کنم، فقط به این سال‌هایی که باقی مانده فکر می‌کنم. هدف این است که به عنوان یک تیم به رشد خود ادامه دهیم. ما در حال حاضر با برخی موانع روبرو شدیم.

با عملکرد اضافی حریفان، عدم عملکردمان در پیست های خاص و مواردی از این دست روبرو هستیم. به نظر من این چیزها، برای رشد ما به عنوان یک تیم بسیار جالب و مفید است.

ما همیشه مشکلات و موانعی را بر سر راه خود خواهیم یافت. اکنون به ما بستگی دارد که چگونه با آنها برخورد کنیم و بر آنها غلبه کنیم.

این تیم واقعاً در برخی از رویکردهایی که اکنون در پیش گرفته است، هوشمندانه رفتار کرده و حتی اگر در میانه فصل با چالش روبرو شویم، من کاملا خوش بین هستم که باعث قدرتمندتر شدن ما در آینده خواهد شد.

فرناندو در مورد سطح عملکردی خودش در فصل 2023 نیز می گوید:

خوشحالم، اما واضح است که هنوز جای پیشرفت دارد. فعلا تنها 6 ماه اول حضور من در تیم بوده و هنوز چیزهای بیشتری در راه است.

درباره نویسنده

به موقعش گاز بدیم و به موقعش ترمز بگیریم :)

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

49 دیدگاه

  1. ایرن

    8

    0

    میشه یه نفر دقیقا توضیح بده که توی تعیین خط 2007 مجارستان چه اتفاقی افتاده؟ جیتجو کردم چیزی پیدا نکردم.

    • Soheil_JB22

      33

      9

      پادکست همین سایت رو گوش بده کامل گفتن ولی به طور خلاصه قرار بود اول الونسو دور بزنه بعد همیلتون اما همیلتون استراتژی تیمی رو نادیده میگیره و اول دور میزنه که سریعتر هم میشه دورش الونسو هم معترضه به این همیلتون رو معطل میکنه و پول پوزیشن رو میگیره اونم در حالی که مکلارن تایر هارد کهنه براش گذاشته بود و جالبیش اینه خوده مکلارن میره اعتراض میکنه که چرا همیلتون معطل شده و طبق بندی که وجود نداشت ۵ رده پنالتی گرفت الونسو که همین یکی باعث شد اخر فصل قهرمانی از دستش بره زیادهم این رو جایی نمیگن چون رسانه های بریتانیایی خوششون نمیاد راننده خودشون مقصر جلوه داده بشه

      • mohammad

        0

        6

        رانندهو تیمشون

        اون سال فکر کنم تنها سالی باشه که کیمی با ماشین ضعیف تر هم از نظر فنی هم از نظر قابلیت اطمینان تونست قهرمان بشه

    • j_farzaneh

      24

      7

      قبل از دور اخر تعیین خط آلونسو و همیلتون پشت هم وارد پیت لین میشن تا تعویض لاستیک کنن و برن دور آخر رو ثبت کنن
      آلونسو بعداز تعویض لاستیکش حرکت نمیکنه و همیلتون پشت سرش میمونه
      همه به آلونسو اعتراض میکنن و میگن که آلونسو عمدا منتظر موند تا زمان بگذره و خودش لحظه آخر رد بشه برای زدن دور آخر و همیلتون به دور آخر نرسه
      هرجا مقاله ای مطلبی در مورد مجارستان ۲۰۰۷ پیدا کنی حتی مطالب انگلیسی زبان بین المللی همین جمله های بالایی من رو نوشتن
      اما میبینید که آلونسو کلا داستان رو به نوع دیگه ای تعریف میکنه و مکالمه رادیویی و رای داوران رو هم به عنوان شاهد حرفش معرفی میکنه
      اینکه آلونسو همیشه میگفت فرمول یک کلا انگلیسیه و دست بریتانیاییهاست منظورش همین هابود

      • Soheil_JB22

        1

        5

        پس استرتژی مکلارن چی بوده که الونسو اول بره بعد همیلتون ؟

      • 🏁🏎FA14🇪🇸

        18

        0

        عزیز دل اون موقع با بنزینی که تو تعیین خط داشتن مسابقه رو شروع می کردن و هر کی بنزین کمتری داشت برای پیت و استراتژی برای تیم در اولویت بوده و هر مسابقه تیم یکی رو یه دور اجازه می داد بیشتر بزنه اون مسابقه هم نوبت فرناندو بود اما لوییس کار خودشو کرد

    • 🏁🏎FA14🇪🇸

      24

      1

      این از کل داستان سال 2007 من هم طرفدار فرناندو هستم هم مکلارن ولی سعی کردم طرفداری نکنم و واقعیتو بنویسم
      فصل ۲۰۰۷ آغاز شد. تیم مدافع عنوان قهرمانی و یک تازه کار داشت. و خب تیم کار معقولی کرد و خوبا رو برای فرناندو گذاشت.
      مسابقه اول تو استرالیا با برد کیمی همراه بود. و فرناندو و لوییس رده های بعدی رو گرفتن تو مالزی هم تیم یک و دو کرد و فرناندو با مکلارن اولین بردشو گرفت اما خب همه روز ها خوب پیش نمی ره و بحرین واسه فرناندو همون روز بود و لوییسی که رسید به صدر جدول و می گفت آیا واقعا من اجازه دارم که اون بالای جدول باشم. اون زمان فکر می کردن این یه اتفاقه که فرناندو عقب لوییس باشه و توانایی های لوییس رو دست کم می گرفتن
      تو اسپانیا هم ماسا برد لوییس دو و فرناندو سوم شد. اما درگیری از موناکو شروع شد. جایی که فرناندو برای مدریت سوخت سرعتشو کم کرد و لوییس فشار آورد درحالی که فرناندو فکر می کرد که قرار نیست اتفاقی بیوفته و کلی تو رادیو جر و بحث شد تا این که دنیس بعد سال ها اومد و با راننده خودش مکالمه کرد. اون به لوییس گفت که سر جای خودت بمون و یک دونه، یک و دو واسه مکلارن بیارین. منطقی بود چون اگه ادامه می دادن شاید یک چیزی مثل ترکیه ۲۰۱۰ ، آذربایجان ۲۰۱۸ یا برزیل ۲۰۱۹ اتفاق می افتاد.
      اما یک مورد دیگه که مهم بود این بود که تو نایجل استپنی درحال ریختن پودری تو ماشین فراری بود که شناسایی می شه. به هر حال یک و دویی با برد فرناندو به دست میاد و راننده ها با گاراژهاشون عهد می بندند که گاراژ مقابل رو شکست بدن.
      به کانادا می رسیم. فرناندو سعی می که تو پیچ یک از لوییس رد بشه که از پیست می ره بیرون و یک رده می بازه و به لطف رانندگی عجیب و استراتژی بد فرناندو هفتم و لوییس اولین پول پوزیشن و بردشو می گیره.
      قبل مسابقه امریکا دومینیکالی یک ایمیل از ساری، که قلمرو مکلارنه دریافت می کنه و می فهمن که یک کارمند ساده که زن کافلن مدارکی رو به اون داده بود تا تو دو سی دی بریزه، طرفدار فراری در اومد ،اونم تو منطقه مکلارن، و اسناد ارسالی، اطلاعات ماشین فراری بوده که الان تو منطقه مکلارن برای همین فکر کردن که استپنی شاید تو قضیه موناکو کوچک ترین کارشو انجام داده .فراری از استپنی شکایت می کنه و از اینجا یک بخش دیگه ای از مشکلات تیمی به ماجرا اضافه می شه.
      مسابقه امریکا با یک نبرد قشنگ با یک دویی به دل لوییس تموم می شه. و مسابقه فرانسه با برد کیمی سومی لوییس و هفتمی فرناندو همراه می شه. اینجا فرناندو به این فکر می افته که تیم حتما داره جانب داری می کنه. اما خب تیم اون موقع داشته بدون هیچ فرقی بین راننده ها پیش می رفته و خب بدشانسی برای همه هست.
      می رسیم به انگلستان. تیم مکلارن در قضیه دزدی اطلاعات مقصر شناخته نشد چون به نظر می رسید استپنی مدارکو فقط برای کافلن فرستاده و اونا تو فکر رهبری یک تیمی بودن که با هم مدیر تیم بشن. و دنیس هم نهایت همکاری رو کرد و معلوم شد که اطلاعات دست افراد کمی بوده. راستی کیمی مسابقه رو برد. فرناندو ۲ و لوییس ۳. مسابقه
      تو اروپا لوییس یک تصادف بد می کنه و مسابقه رو از رده ده شروع کرد تو دور دو بود فکر کنم که مثل خیلی ها از پیش یک نمی تونه سالم رد شه و با کمک جرثقیل برمی گرده تو پرچم قرمز هم سنگای تو ماشین لوییس هم به هر زحمتی بود در اومد اما لوییس خارج امتیازا تموم می کنه و فرناندو تو باران عالی ظاهر می شه و تو چند دور ماسا رو می گیره.
      مجارستان رو هم جناب مهریار گفت اما بعد اون فرناندو که عصبانی بود به دنیس می گه من اطلاعاتی دارم که می تونه گرون واسه شما تموم بشه. اون کسی که باید تو اولویت باشه منم. وگرنه اطلاعات رو در اختیار فبا قرار می دم واسه همین خود دنیس با موزلی صحبت می کنه و اون می گه که اگه حرفای الونسو درست باشه اول با خودت صحبت می کنم. اما یک ماه بعد موزلی بدون گفتن چیزی با دنیس از دو راننده و دلاروسا راننده رزرو می خواد که اگر اطلاعاتی دارن بدن و گرنه اگر معلوم شود که مخفی کاری صورت گرفته با محرومیت و از دست دادن امتیازات همراه خواهند بود و همین باعث بالا رفتن تنش ها شد. پادشاه اون سالای ترکیه، ماسا مسابقه رو برد. کیمی دوم فرناندو سوم و لوییس پنجم شد.
      قبل مسابقه ایتالیا فیا اعلام کرد که اسناد جدیدی داره و دادگاه تجدید نظر تشکیل می شه، ۱۳ دسامبر درحالی که تیم ها داشتند خودشونو برای تمرین فردا بلژیک اماده می کردن. کارکنان گاراژ مکلارن مونده بودن که از کار بیکار می شن یا نه. تو دادگاه بیش از ۳۰۰ پیام و تلفن و ایمیل، تصمیم گیری رو اسون کرد. تیم صد میلیون جریمه شد. امتیازات تیم حذف شد و رانندگان بخاطر همکاری هیچگونه امتیازی از دست نمی دهند و اگر یکی از دو راننده مسابقه را ببرد کسی از تیم مکلارن برای دریافت کاپ سازنده روی سکو نمی ره. چیزی هم معلوم بود الونسو می خواد از تیم بره. خلاصه یک دو برای فراری و یه چهار مکلارن با سکو فرناندو.
      اتفاق فوجی هم که بالا هست
      می رسیم به چین. هوا بارونی و پیست داره خشک می شه. دنیس مطمئن بود که آلونسو باید از تیم بره و هر دو شکی در این نداشتن. برای همین دنیس فکر می کرد چرا باید آلونسو قهرمان بشه تا شماره یکو به یک تیم دیگه ببره. برای همین استراتژی خوبه رو برای لوییس کنار گذاشت. و اول فرناندو رو برد تو پیت، اما ،اما، این استراتژی به نفع الونسو شد چون اون تایرها، قشنگ یاپم نیست تو یک سکتور هفت ثانیه سریع تر بود یا تا ورودی پیت لین. لوییس هم رفت تو شنزار پیت. خلاصه استراتژی خوبه شد فاجعه و استراتژی بده شد معرکه. کیمی یک فرناندو دو
      برزیل رو هم که همه می دونیم اما می گم. لوییی سعی می کنه از اول مسابقه هجومی بره که برای چند لحظه مشکلی موتوری برای لوییس به وجود میاد و رده های زیادی می بازه. ماسا با کیمی رقایت نمی کنه و کیمی می بره، و ماسا دوم و حدود یک دقیقه بعد کیمی فرناندو سوم می شه و هفتمی لوییس باعث می شه تا مثل الونسو با ۱۰۹ امتیاز داشته باشه و با دومی بیشتر بالاتر از اون باشه اما کیمی یک امتیاز از هر دو بالاتر تموم می کنه

      • Saeedreza

        5

        1

        دمت گرم
        خیلی خوب و کامل گفتی
        بعضی موضوعات رو من هم نمی‌دونستم الان درک بهتری پیدا کردم

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        8

        6

        و بعد از گذشتن از خط پایان ۳ راننده جلویی لوئیس دیسکوالیفه میشن!بخاطر سوخت مجاز مصرفی
        نیکو روزبرگ از ویلیامز_رابرت کوبیتسا و نیک هیدفیلد از bmw از سائوبر
        اما جایگاه ها تغییری نمیکنه ولی امتیازی به ۳ راننده ای گفتم داده نمیشه
        لوئیس برای قهرمانی حداقل باید جزو پنج نفر اول تموم میکرد که با اعمال صحیح قانون لوئیس میومد چهارم میشد و لوئیس قهرمان ۲۰۰۷ میشد.
        راستش اون فصل حق کیمی بیشتر از فرناندو آلوسنو بود چرا که dnf های متعددی بخاطر ماشین متحمل میشه.
        آلونسو کسی بود که شوماخر رو شکست داده بود
        کیمی هم کسی بود که توانایی شکست دادن شوماخر رو داشت(فقط ماشینش اجازه نمیداد)
        لوئیس به عنوان روکی اون فصل بینظیر بود.
        خیلی خوب داستان رو تعریف کردین
        یسری قسمت ها برام روشن تر شد🙏

      • mohammad

        0

        1

        مرسی خاطره بازی
        chris dyer:
        its all over
        hamilton seventh hamilton seventh
        by my calculations we win the championship by 1 point

        اخ که قدیم چقدر جذابتر بود

  2. Mohammad Taghi

    17

    17

    به نظرم تقصیر خود النسو هست این اتفاقات و خیلی چیزها هست که دیگه رسانه‌ها به اون کمتر اهمیت می‌دن.
    چرا در مورد اینکه همون سال ۲۰۰۷ به مهندس‌ها پول می‌داد تا رو ماشین همیلتون کار نکنن چیزی نمی‌گه؟؟
    در مورد اینکه می‌گه برای جریمه‌اش طبقه بندی وجود نداشته، خب اخه هیچکس فکر نمی‌کرده یه روز یه راننده بخواد جلوی هم تیمی‌اش رو برای تایم زدن بگیره که بخوان برای اون جریمه تعیین کنن و تو قانون قرار بدن.(همونطور که هیچکس فکر نمی‌کرد قراره قوانینی برای دفاع در هنگام ترمزگیری بذارن)
    آیا واقعا در سنگاپور ۲۰۰۸النسو خبر نداشته که قرار هم تیمی‌اش از عمد تصادف کنه؟؟
    البته که این موضع‌ها باعث نمی‌شه استعداد فوق العاده‌ی النسو در رانندگی نادیده گرفته شود.

    • Soheil_JB22

      11

      3

      پادکست رو گوش بدی الونسو به مهندسای خودش پول داده بود نه همیلتون

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        9

        13

        توی پادکست گفته شده به هر کسی که برای لوئیس کار نمیکرد.
        آلونسو اگر اون جنجال مجارستان رو مرتکب نمیشد علاوه بر خودش لوئیس هم باید رده بهتری بدست میاورد و استراتژی تیمی که چه کسی اول بره زیاد تو بهتر بودن شرایط تاثیر نمیذاشت فقط ماجرا این بود که آلونسو دچار این توهم شده بود که کل گاراژ و تیم طرف لوئیس هستن و اون حرکت رو رفت.اینم از قهرمان دو دوره اون زمان که کارش به اینجاها کشیده شده بود
        لوئیس اون موقع ۲۲ سال داشت و رفتار هاش مثل الآن نبود و کاملا قابل درک هست چون جویای نام و قهرمانی بود.این فرناندو بود که با وجود دستورات تیمی در ابتدای فصل نمیتونست زیاد از لوئیس فاصله بگیره.
        ولی از همه اینها گذشته،مکلارن با داشتن مدارک و اسناد فراری که شامل استراتژی،برنامه برای هر ریس رو در اختیار داشت.ضعف ران دنیس در مدیریت و تصمیم های اشتباه!مکلارن نه تنها نباید قهرمان سازندگان میشد بلکه قهرمانی رانندگان رو هم باید ازش میگرفتن اما این تقصیر راننده ها نیست مکلارن اون سال ماشین رقابتی داشت و بدون اون کاغذا هم میتونست قهرمان بشه و لوئیس نسبت به آلونسو عملکرد به مراتب بهتری داشت.

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        9

        9

        در ضمن با در نظر نگرفتن اون جریمه مکلارن لوئیس باید قهرمان ۲۰۰۷ میشد.فکر کنم چندین بار داستان برزیل رو تعریف کردم

      • alireza

        3

        3

        مارک پریستلی میگه ناندو هرکی رو ماشین لوئیس کار نمیکرد یه پاک پول میداد

      • j_farzaneh

        0

        0

        ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1
        با کمال احترام و عذرخواهی
        معلومه که بااین همه بحث و مطلب و … همچنان از مجارستان ۲۰۰۷ اطلاعات کامل ندارید…!
        گیرم اون جنجال اتفاق نمیافتاد همیلتون چجوری قرار بود رده بهتری کسب کنه؟
        مگر همیلتون اصلا تو مجارستان ضرری دید که اگر جنجالی نبود بتونه رده بهتری بگیره؟
        اتفاقا مجارستان برای همیلتون عین خوش شانسی محض بود!
        مسابقه رو پول پوزیشن استارت زد تمامی دورها رو لیدر بود آخر مسابقم بااختلاف برنده شد…!
        دیگه چجوری میتونست رده بهتری بگیره؟
        در حالی که آلونسو در بدترین حالت میتونست دوم استتارت بزنه و تا آخر مسابقه با همیلتون بجنگه!
        تنها کسیم که متضرر شد آلونسو بود
        گیرم همیلتون دور آخرم تو کیو ۳ میزد آخرش این بود که پول پوزیشن بگیره دیگه ، خب باجریمه آلونسو پول رو به همیلتون دادن
        ولی آلونسویی که حداقل رده استارتش میتونست دوم باشه و از خط یک استارت بزنه و مسابقم خدا عالمه که میتونست همیلتون رو بگیره یانه گیریم که نمیگرفت دوم استارت میزد دومم تموم میکرد در حالی که بااون اتفاقات ششم استارت زد و چهارم تموم کرد و سه امتیاز مفت و مطمئن رو از دست داد بااون سه امتیاز آخر فصل بی چون و چرا میتونست قهرمان بشه!
        و درضمن قشنگ که همه چیو کنار هم میچینی میبینی که توهمی هم درکار نبود و کل نیم فصل دوم مکلارن داشت از همیلتون جانبداری میکرد
        به نظرتون منطقی میاد تیمی که تو کوالی یک و دو زده خودش بره به نتیجه اعتراض کنه و یک و دوش رو تبدیل به یک و شیش کنه؟
        آیا این جانبداری نیست که خودت برای یه رانندت اعتراض کنی و یه رده بگیری ولی برای اون یکی رانندت بااعتراض ۵ رده پنالتی بگیری؟؟؟؟
        اصلا این یکی چی ، تو دور آخر کوالی برای یه رانندت لاستیک نو بندازی اون یکی رانندت رو بالاستیک کهنه تر و سخت تر بفرستی تو پیست؟؟؟
        اینها جانبداری نیست؟؟؟؟
        در مورد قضاوت درهرچیزی ابتدا باید از تمامی جوانب اطلاع داشت سنجید و نظر داد!
        باعرض احترامی دوباره ، موفق و مؤید باشید🙏

    • 🏁🏎FA14🇪🇸

      11

      4

      اونجا به فرناندو جریمه دادن چون تیم بهش گفت برو و نرفت و جلو لوییس وایستاد
      اما لوییس قبلش کارهای معمول تیم رو نادیده گرفت و جلوی فرناندو وایستاد که بعد باعث این شد اما لوییس پنالتی نگرفت
      تازه بعد موناکو گاراژا نمی تونستن همو ببینن بعد پول بده به گاراژ رغیب

  3. Sebmm

    18

    7

    فورمول یک رو بریتانیاییها اداره میکنن مکلارن بریتانیایی و لوئیس هم همینطور
    من با لوئیس و مکلارن مشکل ندارم ولی شخصا هیچوقت حرف جماعت بریتانیایی رو باور نمیکنم

  4. Ali🦁3

    12

    7

    آلونسو فقط 2تا قهرمانی داره ولی استعدادش از خیلی راننده های پرعناوین بهتره و لیاقتش قهرمانی بیشتری بوده با این مهارت که تو این سن داره نشون میده.

    • Ali🦁3

      10

      6

      فعلأ رسانه های انگلیسی از چیزی که بدشون میاد اینه که دارن رکوردای مکس می شمارن.

      • دانیال

        13

        13

        اگه انگلیسیا قدرت فرا طبیعی که شماها میگید داشتن جلوی اون افتضاح 2021 رو میگرفتن.
        بعدشم این چطور قدرتیه که فراری بابت تقلب سنسوراش با یه جلسه خصوصی قضیه ختم به خیر میشه،ولی مک لارن رو 100میلیون جریمه میکنن؟!
        اگه نفوذی که شماها میگید باشه فراری رو راحت بابت تقلبش باید میلیون ها دلار جریمه میکردن.
        این اسپانیایی جماعت هم اهل هوچیگرین.کلا فرهنگ اون مناطق همینطوریه.
        عینه خاله زنک ها میگه میرم لو میدم.
        هر چقدر رانندگیش خوب باشه بازم اخلاقش صفره.
        کلا راننده ی فوق العاده حسودی هست نسبت به لوییس.

      • Sebmm

        9

        6

        فقط نمیدونم چرا اکثر طرفدارهای فورمول یک علاوه بر اینکه فتل فن، مکس فن یا هر راننده فن دیگه باشن ناندو فن حسود هم هستن
        محبوبیت الکی بدست نمیاد درسته ک تا روز اخردنیا فقط با تعداد کاپها قهرمان رو میشناسن… مثلا فتل چهارتا همیلتون هفت فرناندو دوتا و بقیه ک همشم با بهترین ماشین فصل تونستن بدستش بیارن ولی الونسو همیشه نشون داده چیزی فراتر از ماشینه

  5. VETTEL FAN5

    18

    9

    الو کاملا درست میگه
    فرمول یک و رسانه های فرمول یک کاملا دست انگلیسی هاست
    توی کانادا۲۰۱۹ لوییس۲۰بار قفل کرد اما همه رسانه ها تک اشتباه سب رو کردن تو کل روزنامه ها
    المان۲۰۱۸ جریان پیت همیلتون رو هیچکس حتی یه اشاره کوچیک بهش نکرد ولی همه فتل رو کردن تیتر یک
    این رو قبل الونسو فتل غیرمستقیم بهش اشاره کرده بود
    این رو گفتم قبلا الانم میگم
    همیلتون اورریتده
    لیاقت نصف توجه هایی که بهش شده
    لیاقت نصف افتخاراتی که اورده رو نداره نون ماشین و رسانه اش رو خورده
    همه راجب ۲۰۰۷ حرف میزنن الونسو رو بد میدونن درحالی که لوییس اون سال بدتر از الونسو بوده چون این رسانه های انکلیسی رفتن تو مخ ماها

    • دانیال

      4

      7

      آره کنتور که نمیدازه همینطور بگو.
      همه میدونن فتل و لوییس با هم خیلی رفیقن.
      از اینم نمیشه گذشت که اون زمانم که ماشین رقابتی داشت با شیرین کاری های خودشو و گاراژ رقابت رو باختن.
      ولی ما اینجا نمیگیم فتل اورریتد و ….
      سعی کنید به اعصابتون مسلط باشید.
      اینو کل اهالی اف1 میدونن آلونسو نسبت به لوییس کینه داره و حسادت میکنه.
      من به سال 2021 احترامم به لوییس 100 برابر شد.
      بعد از اتفاق عربستات مکس بعد از اون شیرین کاریاش نیومد رو سکو شادی کنه.
      ولی بعد از تراژدی ابوظبی لوییس با افتادگی تمام اومد با مکس شادی کرد.
      لوییس قطعا جز 3 راننده ی برتر تاریخه.
      این حرفایی هم که میزنی جز فشار چیز دیگه ای نیست.
      اینم تو ذهن ما جا انداختن که رسانه های انگلیسی و…
      هرکی تا یه گندکاری میکنه میگن رسانه و….

      • VETTEL FAN5

        2

        2

        سلام دانیال جان
        من هم میدونم باهم رفیقن
        این که میگی خودت رو کنترل کن رو داری به فرد اشتباه میگی امیر علی اومد داخل پستی که به سب ربطی نداره توهین میکنه
        اگرم اون میکنه من چرا نکنم؟!
        به الو راجب لوییس حق میدم کینه داشته باشه
        در مورد اتفاقات ۲۰۲۱ هم باید بگم من لوییس رو از نظر اخلاق کمی قبول دارم اما از لحاظ رانندگی اصلا و ابدا

    • Ali🦁3

      4

      5

      با رسانه های انگلیسی باید مثل مکس برخورد بشه که فصل قبل مجری پیت لینsky انگلیسی چطور تحریم کرد و بعدش کل مجموعه ردبول از مکس حمایت کردن و با هیچ رسانه sky مصاحبه نکردن تا به معذرت خواهی بیأفتن.

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      6

      5

      دوست فتل فن
      کانادا ۲۰۱۹ مقصر اصلی فتل نبود فتل مجبور بود با پیس لوئیس که از پشت داشت میومد لوئیس رو پشت خودش نگه داره و ماشینش هم که خودتون بهتر میدونین به اندازه w10 توی پیچ ها خوب نبود یا فتل باهاش مشکل داشت.
      همون موقع که فتل بدبخت باید هم به فکر سوخت و هم به فکر تایر ها باید باشه و از طرفی فشار بزرگ لوئیس رو هم پشت خودش حس میکنه
      با همه این شرایط تو رادیو شروع میکنه با مهندسش حرف زدن که سر پیچ تمرکزش رو از دست میده و میره تو چمنا
      لوئیس هم میتونست از سمت چپ فتل رد شه ولی باهوش بود و از عمد سمت راست رو گرفت و ۵ثانیه جریمه بهش داد.رادیو زدن فتل تو اون شرایط اصلا منطقی نبود.
      پیت لوئیس تو آلمان هم تقصیر بونو بود
      ولی نمیتونی اشتباه بزرگ فتل رو نادیده بگیری!
      آلمان ربطی به انگلیس و جو سازی نداره
      خود فتل هم کلی از تیم عذرخواهی کرد و خودش میدونست چه اشتباهی کرده
      ۲۰۰۷ هم داستان هایی بوده که از زبون مکانیک های مکلارن تو گاراژ بهمون رسیده.مکانیکی بوده که اصلا رابطه خوبی با لوئیس تازه وارد نداشت و از رفتن کیمی رایکونن ناراحت هم بودن.

      • VETTEL FAN5

        4

        2

        سلام احمدرضا جان
        درسته که سب هم اشتباه کرد ولی خب خداییش لوییس باید جریمه میشد دیگه حالا چه تقصیر بونو باشه چه توتو چه هرکس دیگه ای
        توی المان بعدش توی۲۰۱۹ از همون وری که توی ۲۰۱۸خارج شد جریمه شد پس باید جریمه میشد!!!
        درمورد کاناداهم که نمیشه چون لوییس پشتشه با تیم حرف نزنه ماشین ۲۰۱۹هم طبق درخواست سب نبوده و به همین دلیل نمیتونست با ماشین کنار بیاد ولی همونطور که سب گفت مسابقه رو ازشون دزدیدن
        ۲۰۰۷ هم دوتامون میدونیم چیزایی که مکانیک ها و کسای دیگه که میگن نیستش!
        صحبت های الو رو کامل ببینی متوجه میشی حرف هاش کاملا منطقی تره

  6. Ali🦁3

    8

    14

    قربون لوئیس که اصلا حسود نیست و حرص نمی خوره😅 که چقد این دو فصل مصاحبه می کنن خودش با رأسل.
    حالا دیگه میگه من جای پرز باشم مکس اینقد راحت نیست معنی این حرفاش چیست.؟ ولی نمی دونه ماشین ردبول داشتن فعلأ آرزوست.

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      6

      7

      لوئیس یکبار چنین مصاحبه ای انجام داد شما ردبول فن ها ول نمیکنین.خبرنگار پرسیده دوست داری ماشین سریعی مثل Rb19داشته باشی اونم گفت البته که میخوام.هر کسی بود چنین حرفی میزد.
      اما یسری راننده ها سالهای قبل سنگ تموم گذاشتن تو این موضوع
      سال های قبل ترش ریکاردو و هم ورشتپن که از همه بیشتر بود و همینطور آلوسنو چنین مصاحبه هایی انجام دادن.و چنیدن بار هم تکرار میکردن
      خودت قضاوت کن

  7. iman

    10

    5

    همون جریمه تعیین خط مجارستان نبود احتمال زیاد فرناندو قهرمان فصل ۲۰۰۷ میشد.

  8. Bobby

    3

    4

    اصولا، وقتی رقابت بالا باشه اونم در سطح قهرمانی جهان، روی شخصیت خیلی از آدمها تاثیر می‌ذاره و ممکنه آدم و شخصیتش رو پایین بکشه.
    فکر کنم کمتر کسی باشه که درخصوص شخصیت سب و شوماخر نظر منفی داشته باشه، اما قضایای multi21 و کوالی ۲۰۰۶ موناکو معروفیت خودشون رو دارن برای دوتا از متشخصهای فرمول یک.
    و البته همه می‌دونیم که این موضوع محدود به فرمول یک هم نیست!

  9. Mahdiye

    8

    1

    شرح نسبتا کاملی از وقایع فصل پر حاشیه ۲۰۰۷ در کتاب مکانیک فرمول یک نوشته مارک پریستلی مکانیک سابق تیم مک‌لارن اومده که پادکست اون کتاب در همین سایت هم موجوده و توصیه میکنم علاقمندان به فرمول یک این کتاب رو بخونن و بشنوند. نویسنده سعی کرده بیطرفانه در مورد وقایع داخل گاراژ مک‌لارن صحبت کنه. همیلتون یک راننده جوان تازه‌وارد به فرمول یک و الونسو هم قهرمان جهان بوده و توقع داشته که تیم ازش حمایت کنه ولی همیلتون هم میبینه که ماشین رقابتی داره و نمیخواد کوتاه بیاد و گاراژ هم سعی نمیکنه تنش رو بین این دو کنترل کنه و اصلا از یه جایی دیگه بویژه بعد تنش بین ران دنیس و الونسو از هملیتون حمایت میکنه چون مشخص بوده الونسو سال بعد با این اوضاع در مک‌لارن نمیمونه و از طرفی همیلتون راننده انگلیسی در یک تیم انگلیسی بوده برای همین از یه جایی به‌ بعد تیم از همیلتون حمایت بیشتری میکرده و …، در کتاب اشاره میشه همیلتون اون سالها مشاوران درستی هم نداشته ‌ فقط پدرش کنارش بوده و موذی‌گری هم میکرده و الونسو هم قلدری!!!! حتی الونسو بقدری پشتش رو خالی میبینه که بنوعی برای جلب حمایت به مکانیک‌ها و‌بچه‌های گاراژ خودش پول نقد میده که کار مرسومی نبوده. خلاصه این تنش رو میشد از ابتدا مدیران مک‌لارن بهتر کنترل کنند ولی خب اونها هم درگیر مشکلات دزدی اطلاعات از فراری بودن و با فیا حسابی درگیر ….

  10. Amirali

    5

    14

    من فقط میدونم که داستان مکلارن 2007 هیچ شباهتی به 2019 فراری نداره. لکلرک یک راننده رو خورد کرد اما تو مکلارن دوتا استعداد برتر با تمام توان با هم جنگیدن. این چیزیه که خودشون هم با وجود تمام اختلافاتشون باور دارن. یکی اون سال مکلارن و یکی 2021 هیچوقت از تاریخ فرمول یک پاک نمیشن. راننده های خیلی زیادی بودن که با مکس و آلونسو و لوییس ماشین برابر داشتن اما هیچکدوم موفق به شکست اونها نشدن. فقط خود این سه راننده هستن که میتونن همدیگه رو به چالش بکشن. حالا بذار هر لوزری که میخواد بگه هرکدوم از اینها اورریتد و این چیز ها هستن. حقیقت رو چیزی عوض نمیکنه. وستپن هم تا چند سال دیگه در لیست ها به همیلتون و آلونسو در جمع برترین راننده های تاریخ ملحق میشه اما راننده محبوب بعضی ها از دید هیچ کارشناسی جایی تو این لیست نداره.(بهتره بدونید که من هیچ دلیلی برای نفرت از اون راننده ندارم، چرا که همیلتون دوسال باهاش شرایط رقابتی داشته و هر دوسال رو با اختلاف برده.)

    • finger hero

      11

      8

      ,مطمئنی هیچکدوم موفق به شکست اونا نشدن؟
      همین بس که رزبرگ با شکست همیلتون قهرمان جهان شد، ولی هیچکدوم از همتیمی های فتل یا الونسو با شکستشون قهرمان نشدن،
      یه مثال دیگه شکست مفتضحانه سال ۲۰۱۱ از باتنه که البته باتن قهرمان جهان نشد اون سال!!
      خسته نشدی از فرافکنی و گفتن اراجیف؟!!
      یکم به خودت برس بعدا به مشکل میخوری مخصوصا تو زندگی ایندت

      • Milad4424

        3

        6

        نیکو هفت بار قهرمان جهان شده؟؟؟؟؟!!!!!!

      • Amirali

        8

        10

        متاسفانه راننده شما چهاربار با ماشین بسیار برتر قهرمان شده و فکر میکنید خبریه. در صورتی که تو همون سالها آلونسو با ماشین بسیار ضعیف تر پا به پاش رفته و عملا قهرمانی کاملا حق اون بوده.
        جالبه که آلونسو هم یکسال به باتن باخته و مکس به غیر از انتهای 2018 در کل دوره هم تیمی بودنش با ریکیاردو عملکرد ضعیف تری داشت اما کسی به اونها اشاره ای نمیکنه.
        اینکه هم تیمی وبر و رایکونن از کار افتاده باشی و ببری هیچ هنر نیست(تازه همون اسطوره هم کلا سه سال با راننده درست و حسابی هم تیمی بود و هر سه سال تحقیر شد) هنر اینه که هم تیمی راسل، رزبرگ و باتن که هر سه تاشون جزو بهترین راننده های چند نسل اخیر هستن باشی و هیچکدومشون در مجموع به گرد پات هم نرسن. رقابت با آلونسو هم که کلا به کنار.
        2016 که فقط میخواست یک مشکل موتوری آذربایجان یا مالزی نباشه تا همیلتون قهرمانی رو ببره، شاید عملکردش به تمیزی سالهای دیگه نباشه اما به هرحال به خودش نباخته، تعداد خرابی های ماشینش قابل مقایسه با رزبرگ نبود. اما سال 2011 سال بسیار بد همیلتون بوده و آدم عاقل اون رو به عنوان داده دور افتاده کنار میذاره، اما همونطور که گفت دستاورد خوبی برای هوادارهای بازنده هست.

      • 🏁🏎FA14🇪🇸

        10

        4

        نشد دیگه شما اون سالی که فرناندو از جنسن عقب میوفته رو می گی باخته بعد باخت لوییس از باتن رو می گی اتفاقه دیگه و یه داده دور افتادست
        تو کتاب باتن که تو این سایت هست جنسن می گفت من از لوییس تو اون سه سال امتیاز بیشتری جمع کردم ونمی گه دو سال باختم و در مورد فرناندو می گه من به هر حال شکستش دادم تو 2015 در حالی که اون سال ماشین مکلارن به Q2 میرسید دستاورد بوده اما 2016 که ماشین برای حداقل امتیاز خوب بود باتن باخت و نگفت در مجموع از فرناندو باختم
        راجب 2016 هم چندین بار گفتم همتون از مالزی می گین بدون اشاره ای به مدیریت عالی نیکو تو سنگاپور یا پنالتی داده نشده تو موناکو به لوییس که وتل از روی اون حرکت تو کانادا 2019 کپی کرده بود یا تو کانادا که تو پیچ اول نیکو رو فرستاد از راه فرعی بره و انداختش عقب و نیکو با مشکل تو چرخش بدون توجه به تیم برای پیت مسابقه می ده تو آدربایجان هم خودت اشاره ای به اشتباش تو تعیین خط نکردی و دیگه از رانندگی زشت لوییس تو ابوظبی نگم
        اره همه اینا پشم ولی مالزی یه دنیا
        درسته لوییس نگیم بهترینه ولی از بهترینای تاریخه اما اونم اشتباه می کنه همه ما ادم هستیم و اشتباه می کنیم و ارزش برد بقیه رو پایین بیاریم و تا کسی که دوسش داریم بره بالا
        صد البته که نیکو در حد لوییس نیست ولی بی انصافی نکنیم که راننده خوبی بوده

      • Yousef

        1

        0

        مکس فرمول دو نرفته بود

      • Amirali

        2

        6

        اصلا بحث درمورد آلونسو نبود که من بخوام بگم اون سال داده دور افتاده بوده یا نه. فقط گفتم همین مسیله در مورد آلونسو هم صادقه اما هیچکس صحبتی در موردش نمیکنه.
        نیکو در سال 2016 عملکردی فراتر از حد انتظار داشت اما جریمه هایی که شما میگید همه موارد بحث برانگیزی بودن و تشبیهاتی که دارید هم اتفاق نظری در موردشون وجود نداره که مثل بعضی موارد دیگه بگیم قطعا حق فردی خورده شده. بسیاری از کارشناس ها با شما موافقن و بسیاری هممخالف، بنابراین چاره ای جز پذیرش حکم استوارد ها نیست.
        در ضمن من نگفتم که لوییس تمیز رانندگی کرده یا حرکت غیر ورزشی نداشته، کلیت حرف این بود که اگر مشکلات موتوری به وجود نمیومدن جایی برای قهرمانی رزبرگ وجود نداشت. شما عملا جواب برداشت های خودتون رو دادید نه چیزی که من گفتم، باز هم ممنونم.

      • finger hero

        1

        2

        تازه اگه مهندس عاقلی مثل هورنر و نیووی سال ۲۰۰۹ تصمیمشونو سریعتر میگرفتن و میرفتن سراغ دابل دیفیوزر شک نکن فتل تا ۲۰۱۴، ۵ تا تایتل داشت، کما اینکه تو همون ۲۰۰۹ پایداری هم خیلی به تیم لطمه زد، و الا واقعا به باتن رسیده بود

    • VETTEL FAN5

      8

      8

      این که حتی اینجا که ربطی به سب نداره میای اسمشو میاری کاملا نشون میده ازش کینه نداری
      راننده موردعلاقت گاز میداده اشتباه میکرده ماشین جبران میکرده
      والا اگه اختلاف۱۹ امتیازی با ماشینی که اصلا طبق رانندگی سب نیست میشه تحقیر من دیگه حرفی ندارم!!
      موقعی که سب قهرمان میشد لوییس کجا بود؟؟
      اون موقع هایی که ماشین اشتباه هاشون جبران نمیکرد!!
      و با اشتباه هاش قهرمانی۲۰۱۰ رو از دست داد!!
      قهرمانی ۲۰۰۸ رو با ماجراهایی که همه مون میدونیم گرفت
      ۲۰۱۸همینطور
      ۲۰۱۷که وستپن مثل فرشته نجات به کمکش اومد
      توی همه این سال ها بوتاس و رزبرگ مثل یه وینگ من خوب کارو براش درمیاوردن
      لوییس هیچوقت راننده نبوده و نخواهد شد
      کارشناس هایی هم که میگی والا همشون سب رو جز بهترین ها میدونن به غیر از یک گزارشگر که تکلیفش مشخصه وقتی اوایل۲۰۲۰ فراری رو برابر با مرسدس میدونست تا هم توی کامنتا کم میاورد بلاک میکرد
      همه فکر میکردن لوییس داره ربزرگ رو له میکنه شکست میده
      یه فصل از دستورات اطاعت نکرد تو همون فصل پسرک خوش شانس رو شکست میده🤣🤣🤣🤣
      بازگشتی که سب توی رقابت ۲۰۱۰ داشت پسرشانس تو کل کریرش نداشته
      توی عربستان لوییس توی کیو۱ حذف میشه درحالی که اگه اون ماشین دست سب بود ببین باهاش چیکار میکرد!
      راننده ای که بارون باد ماشین دستور تیمی بخواد قهرمانش کنه راننده نیست
      پشمکه پشمک
      راننده یعنی فتل الونسو شوماخر رایکونن سنا پراست

      • Amirali

        5

        5

        کاری نداره که؛
        لطفا یک لیست بهترین راننده های تاریخ از منبع معتبر ارایه کنید که وتل یا آلونسو رو بالاتر از همیلتون قرار داده باشن. بالاخره تمام منابع که بریتانیایی نیستن دیگه درسته؟

    • Sebmm

      0

      0

      بله کاملا معلومه ک هیچ نفرتی ازش نداری فقط من احساس میکنم نفرت الونسو از همیلتون ده درصد از نفرت تو نسبت ب فتل میتونه باشه نهایت، استفادت از واژه ی خورد توهین ب من طرفدار فتل نیست یجوری برمیگرده ب خودت
      قضیه لکلرک و فتل هم همینجوریاس عزیز لکلرک کار اشتباهی کرد، بلای ک سر فتل با تیم اوردن سر خودش تو این چندسال چندبار اومده، حالا مهم نیست نظر شما در موردش چیه، فتل اسطورس جز بیستا راننده برتر تاریخ هست ک

  11. Ali.. Ferrari

    10

    0

    آلونسو بعد از اسپا صحبتهایی هم در مورد شک داشتن به داشتن مود خاصی برای پاوریونیت مرسدس با پاوریونیتی که به مشتریانش میده کرده.من شخصا انتظار داشتم یه زمانی اگر تیمی مرسدس رو تحت ف
    اول اینکه طبق گفته مرسدس تیم کارخانه و تیم مشتری دقیقا یک موتور را دریافت میکنن.البته هر تیم مشتری یا کارخانه قوانین خاص خود را دارد.اینکه کدام مودها در چه زمانی قابل استفاده هستن،یا تعریف مقادیری از کم شدن نیرو برای حالتی که دمای موتور بالا رفته و احتیاج به خنک شدن داره که بر اساس درخاست تیمها و قوانین مرسدس این حالت ها تعریف میشن.
    حالا آلونسو میگه که در دور ماقبل آخر لوییس را دیده که خودروی او در حال چشمک زدن بوده.این حالت معمولا زمانی شارژ شدن باتری اتفاق می افتد.آلونسو گفته که دقیقا میداند هر نوع فلاش چه معنایی دارد.در اون لحظه نه من و نه مهندسم قانع نشدیم که همیلتون فقط باتری خود را شارژ میکند.ا‌ون داشته باتری خودشو شارژ میکرده پس عمل دیگه ای نباید در اون زمان انجام میگرفته.بخاطر نوع فلاشی که دیدم شاید او داشته از مود مخصوصی که فقط مربوط به خوده مرسدس است استفاده میکرده.ما قصد داریم آن را بررسی کنیم.
    آیا مرسدس از حالت خاصی استفاده میکند که مشتریانش اجازه استفاده از آن را ندارند یا فقط چیزی بوده که بنظر آلونسو رسیده؟

  12. admira

    10

    4

    والا در طول تاریخ در همه زمینه ها مکر و نیرنگ انگلیسی جماعت شهره خاص و عام بوده و هست حداقل ایران اینو با گوشت و پوست درک کرده نمیدونم چرا عده ای فقط چون مثلا فن راننده عنوان داری هستند وایتکس دست گرفتن و دنبال سفید کاری کل بازیهای بریتانیا هستند قبول کنید رسانه بریتانیایی دنبال گنده کردن یه بریتانیایی دیگه و حمله به بقیه هست فعلا هم چون نوریس پا نمیده کلا روی راسل بستن و دارن بیش از حد بهش بها میدن البته گویا اینجا نصف دوستان سیتیزن انگلیسن سریع شاکی میشن الونسو فقط واقعیت بیان کرده دیگه جبهه گیری نداره

  13. Hassan Mohebbi

    4

    0

    خانم علی‌زاده خیلی ممنون از شما🙏
    تازیگیا متوجه شدم اکثر خبرها را یا شما کار می‌کنید و یا اقای حسن‌دوست. خیلی خیلی متشکرم از شما، خداقوت به همه نویسندگان و مترجمان سایت، تقدیر و تشکر ما رو بگوششان برسانید. دمتون گرم خیر ببینید انشالله.

    یه قسمتی از متن یه مشکل تایپی ریز داشتید گفتم بد نیست بهتون بگم. ان قسمتی که الونسو دارد از مکس حرف میزند نوشتید “او بسیار عادم عادی است”. نه اینکه من نتونم بخونم یا دوستان نتونند بخونند نه بیشتر به این خاطر که تازگیا مثلا به جای ایا میگن عایا و … . از این دست زیاد می‌بینیم تو شبکه‌های اجتماعی. کم‌کم و ناخواسته بعضی کلمات فارسی داره دچار تغییر میشه که این واسه فرهنگ غنی و تاریخی کشورمان ایران بد است.

    باز هم از همه دوستان و نویسندگان سایت تشکر می‌کنم.