مکس ورشتپن از تیم ردبول با پیروزی در مسابقه فرمول یک فرانسه 2022 توانست برتریش را در جدول قهرمانی رانندگان افزایش دهد.

دو سکوی دیدنی برای مرسدس بدست آمد و لوئیس همیلتون به همراه جورج راسل روی سکو پل ریکارد قرار گرفتند.

تماشا مسابقه فرمول یک فرانسه

چارلز لکلرک برای سومین بار در فرمول1 2022 در حالی که پیشتاز بود از مسابقه کنار رفت و در رادیو با فریاد اعلام کرد که پدال گاز او گیر کرده است.

تصادف چارلز لکرک با توجه به گفته های خودش اشتباه خودش بود، واقعه پیش آمده برای پدال گاز چیزی بود که بعد از تصادف رخ داد. چارلز لکلرک در مصاحبه خبری بعد از کنار رفتن از مسابقه:

اشتباه بود. من در بالاترین سطح کاری خودم عمل می کنم، اما با این اشتباهات چیزی حاصل نمی شود.

7 امتیاز در ایمولا، 25 امتیاز هم در اینجا از دست دادم، اگر ما قهرمانی جهان را با 32 امتیاز اختلاف از دست دهیم، می دانم که این اختلاف امتیاز از کجا آمده است. (اتفاق امروز) اشتباه بود. من با انجام دادن این کار، شایسته قهرمانی جهان نیستم.

(مسئله مرتبط به پدال گاز) برای بعد از تصادف بود. من نمی توانستم وقتی که با دیوار برخورد کردم دنده عقب بیایم.

جدول مسابقه فرمول یک فرانسه 2022

#رانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2لوئیس همیلتونمرسدس+10.587
3جورج راسلمرسدس+16.495
4سرجیو پرزردبول+17.310
5کارلوس ساینزفراری+28.872
6فرناندو آلونسوآلپین+42.879
7لندو نوریسمک‌لارن+51.744
8استبان اکونآلپین+56.853
9دنیل ریکاردومک‌لارن+60.061
10لنس استرولاستون مارتین+61.714
11سباستین فتلاستون مارتین+61.860
12پیر گسلیآلفاتائوری+65.193
13الکس آلبونویلیامز+67.758
14والتری بوتاسآلفارومئو+76.594
15میک شوماخرهاس+79.601
-یوکی سونوداآلفاتائوری-
-گوانیو ژو
آلفارومئو-
-نیکولاس لطیفیویلیامز-
-کوین مگنوسنهاس-
-چارلز لکلرکفراری-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

220 دیدگاه

  1. hirsa_f1

    27

    4

    نتنها ماشینه فراری غیر قابل اعتماده و اصلا پایدار نیست
    بلکه راننده هایه فراری هم عملکرد سینوسی دارن
    برایه قهرمانی جهان باید اول بتونی از خط پایان رد بشی
    این تیم و راننده ها آمادگی قهرمانی جهان رو ندارن

    • Milad444.m

      21

      5

      فک کنم‌لکرک زیاد لاستبک نداشت و داشت فشار میاوردم میشه دید سرعت همیلتون و پرز و راسل تو ی سطح بود اما لکرک فاصله ۱۰ثانیه باز کرد بنظرم دیر پیت انجام دادن و اشتباه لکرک ک صد درصد اول بودن خودش رو انداخت سطح زباله
      اما
      تبریک ویژه به ما مرسدسی ها ک میبینیم پیشرفت زیادی داخل مسابقه داریم تبریک ویژه به لویس همیلتون و راسل و طرفدارهای مرسدس ما عاشق مرسدسیم

      • Sebmm

        4

        18

        بکار بردن سطل زباله در کامنتت زیبا نبود

    • akbar

      11

      20

      تقصیر راننده نیست
      فشار روی راننده ای فراری فوق‌العاده زیاده
      ردبول ماشین قهرمانی با یه وینگمن در اختیار مکس گذشته اونوقت کافیه یه مسابقه دی ار اس مکس درست کار نکنه ، راننده پشت رادیو مهندس های ردبول رو شست پهن کرد
      مرسدس لوییس رو ۶ بار قهرمان کرد اونوقت یه اشتباه استراتژی کافیه ، تا اخر مسابقه از توتو و جیمز و بونو تا همه ی دست اندرکاران یکی یکی بیان پشت رادیو از دل راننده در بیارن
      شما شرایط رو مقایسه کن با فراری
      انواع بلاهای ممکن رو سر راننده میارن اخرش راننده پشت رادیو یک کلمه هم نمیتونه خودشو خالی کنه
      امروز قشنگ سکو در دسترس ساینز بود
      هنوز نمیفهمم هدفشون از اون پیت استاپ اخر چی بوده؟؟؟؟

      • Max . 1

        14

        0

        به خاطر این‌که لاستیک مدیوم تا آخر مسابقه طاقت نمیاورد
        دوم اینکه پنج ثانیه پنالتی داشت

      • Amirali

        14

        1

        اولا ساینز پنج ثانیه پنالتی داشت.
        و دوما ساینز لاستیک نداشت.
        ممکن بود همین رده ای که الان گرفته رو هم نتونه حفظ کنه
        تنها چیز عجیب این بود که وسط بتل با پرز بهش گفتن، به نظرم باید قبلش پیت میکرد.
        کلا هم نمیشه اشتباه راننده رو با این چیزا پوشوند، خود لکلرک هنوز بهترین سال کریرش 2019 بوده که شرایط اون موقع بدتر هم بوده، دستور تیمی ناجوانمردانه میگرفته، ماشین هم که اصلا به نسبت امسال عددی نبوده و تازه یک هم تیمی به نام وتل هم داشته.

      • LH44

        16

        0

        بینوتو گفت این بهترین کاری بود که میتونستیم انجام بدیم. ساینز 5 ثانیه پنالتی داشت و لاستیکاش هم در حدی نبود که بتونه با بقیه 5 ثانیه فاصله ایجاد کنه. اوردیمش پیت تا حداقل سریع ترین دور رو بگیریم. اینطوری پشت پرز افتادن و سریع ترین دو رو هم دارن. بینوتو میگفت ممکن بود اگه پیت نمیرفتن، پشت پرز تموم کنن و سریع ترین دور رو هم نزده باشن.

      • MK

        10

        7

        سلام به همه دوستان
        اکبر جان لکلرک به معنای واقعی گند زد. وقتی ورشتپن رفت پیت استاپ لکرک فهمید ممکنه آندرکات بشه٬ در نتیجه خواست زمان سیو کنه و توی پیچ با لاستیک های نه چندان مناسبی که داشت سرعت رو بالا نگه داشت. بعدشم که اسپین شد و رفت برا خودش.
        من دقیقا اعداد رو یادمه که فاصلش با ورشتپن ۲۷.۱۱ بود و میانگین زمان پیت استاپ هم ۲۷ بود که لکلرک اسپین شد.
        در نتیجه واقعا اول شدنش رو مثل آشغال انداخت تو سطل زباله٬ چون من مطمئنم حتی در صورت آندرکات شدن هم باز می‌تونست به کمک قدرت ماشینش و توانایی خودش ورشتپن رو بگیره.
        به هر حال تصمیمش ناسنجیده و کارش کاملا ناپخته بود و تقصیر فقط متوجه خودشه.

      • Lord edard

        15

        6

        مرسدس همیلتون رو شیش بار قهرمان کرد ؟؟فکر کنم لوییس خونشون نشسته بوده ولف یه دفه شیشتا قهرمانی آورده براش
        کی می‌خواین دست از این تعصبات بردارین
        لکلرک اولین ساله که تو رقابت قهرمانیه اینهمه اشتباه از خودش و تیمش شاهدیم قهرمان شدن فقط ماشین سریع نیست همین مکس یه زمانی به کرشتپن معروف بود ولی الان یه راننده پخته و بینظیره

      • j_farzaneh

        4

        2

        لکلرک شبیه ترین راننده به فتله تو کل گرید
        هردو سریع چه عرض کنم فوق سریع هستن
        از هوش بالایی برخوردارن
        اما درمواقع اضطراری و تحت فشار وا میدن
        لکلرک عین فتل برای قهرمانی به حمایت همه جانبه نیاز داره باید همه چی تحت کنترل و به نفعشون باشه تا بهترین عملکرد ممکن رو نشون بدن
        و روحیه و انگیزه براشون مهمترین چیزه
        یجورایی تو جنگ نابرابر نمیتونن دووم بیارن گرگ نیستن اینا مثل یوزپلنگن زیباو لطیف و سریع
        درست برعکس راننده ای مثل آلونسو

      • Amirali

        6

        3

        جناب فرزانه عزیز اصلا آلونسو بهترین استعداد بین تمام مخلوقات. فقط خواهش میکنم انقدر تکرار نکنید.

    • NICO ROSBERG-06

      12

      2

      انتخاب دو پیت برای فتل انتخاب خودش بود یا تیم؟ کسی متوجه نشد این و؟ چقد حیف..ب نظرم انتخاب تیم بود که دو پیت برن براش اما مطمعن نیستم..نخیر آقای فتل..با این پدر و پسر تو به جایی نمی رسی..نه.

      • TeamLH44

        8

        2

        جواب صحبت شما به مقاله قبلی :

        الان هاس و مرسدس دارن از یک کانسپت استفاده می کنن ؟ هر چی فراری جلوی پورپوزینگ رو گرفته ، تیم هاس هم گرفته ! هر جا فراری پیس داشته هاس هم داشته … پس مثال خوبی نزدی!!
        سیستم دس هم میشد تو ماشین دو دیفرانسیل هم ببینی ! البته منظورم این نیست که مرسدس یا برعکس از هم الهام گرفتن اما تو یه مواردی مشترک بودن … مثلا این ماشین ها تو پیچ ها به طور اتومات زوایه چرخ ها رو برای بهتر دور زدن و هندلینگ بهتر بهینه می کنه !
        اما اینکه شما بیای روی ماشین های فرمول یک و تو چارچوب قوانین سوار کنی ، اگر اسمش نبوغ نیست پس چیه ؟
        اگر سیستم تعلیق ویلیامز نبوغ نیست ، پس چی بود ؟ اگر آیرودینامیک لوتوس نبوغ نبود ، پس چی بود ؟
        هاس (تیم خواهر غیر رسمی فراری) شده نابغه ؟!!!!!؟!؟!؟ پناه بر خدا ؟!؟!؟ پس لطیفی و کینگ مالدونادو هم بهترین راننده ها هستن منتها کشف نشدن!

      • سبحان

        8

        3

        فرمول یک یه ورزش بشدت تیمی هست.
        بنظرم لکلرک اینبار اشتباه بدی مرتکب شد راننده باید حد ولیمیت ماشین را درهر حالتی بدانه ورففتارماشین راکاملا بشناسه لکلرک نباید بیش از حد به اون لاستیکها فشار میاورد بخصوص که اول مسابقه ماشینها وزن سنگینتری دارن ولاستیکها زودتر ازبین میرن.
        تیم هم باید بسیار حرفه ای عمل کنه وفشار روحی روانی راروی راننده برداره.بنطرم فراری باکاری که توتایمگیری کردن فشار راروی راننده انداختن یجورایی به رانندهشون تلقین کردن که تیم حریف خیلی خیلی قویتره وراننده دریه تلاطم روحی میافته لکلرک اگر تایمگیری تایم دوهم میزد بنظرم بردن مسابقه محتملتر بود براش.
        تیم فراری واقعا از نظر حرفه ای گری باختلاف اخره.

    • Elahe

      16

      0

      به عنوان یه فن فراری..
      چندسال که کارم شده بود تبریک به مرسدس فنا،امسالم که انگار باید فقط تبریک بگم به ردبولیا….
      خسته شدیم از عدم ثبات بخدا .یه مسابقه خوبن چندتا خراب میکنن. با این وضعیت بیشتر باید مراقب مرسدس باشیم تا رقابت با ردبولیا

    • Parsa ferrari

      3

      10

      ببخشید بی ربط ریپلای میکنم
      و این حرف هم کلی میگم
      من که خودم میدونم چی به چیه
      اما اگر بعد از ۱۹ دور اختلاف انداختن با ماشین فوق ضعیفتر،و دی ان اف به خاطر مشکل و برد ساده و بی دردسر ورشتپن به این نتیجه نرسیدین که اون از لکلرک بهتره،به عقل خودتون که هیچی،به عقل اونایی که تاییدتون میکنن هم شک کنید

      • Hossein 123

        15

        0

        نه فراری اینجا کند بود زیاد، نه این تصادف یک مشکل! خیلی ساده لکلرک اشتباه کرد.

      • Parsa ferrari

        4

        9

        اول متنو بخون
        بعد حرفای نیکو رزبرگ
        بعد تحلیل کارشناس اف ۱
        بعد هم از سکوی لوییس لذت ببر
        حوصله بحث با شماهارو ندارم

      • Amirali

        6

        3

        لکلرک که اشتباه کرد، ولی اشتباهش چیز خاصی نبود. اشتباهی که لکلرک تو جوونیش میکنه رو سب وقتی چهاربار قهرمان جهان شده میکنه، پس طبیعیه.

    • L.H 44

      14

      1

      بی استراتژی ترین تیم فرمول یک فراریه
      نمیدونم چرا این کار رو میکنن
      اخه دارین برای قهرمانی جهان رقابت می کنین
      اخه چراااا
      به عموان فن مرسدس اعصابم امروز خورد شد
      بماند که لکلرک هم خراب کرد

      • Morteza_1

        7

        6

        برای مرسدس که خوب شد من نمیفهمم به عنوان مرسدس فن چرا باید اعصابت خورد شده باشه؟
        اولین مسابقه ی امسال بود که دبل پودیوم گرفتین.
        سرعت مسابقه ای خوبی هم داشتین.

        جدا من به دلم افتاده آخر سال دوباره قهرمانی تیمی رو این سیلور ارو ها میگیرن هر مسابقه یک ردبول یا یک فراری اوت میشه و مرسدس با پایداری اش با اینکه بیشتر وقت ها اول یا دوم نمیشه ولی بیشترین امتیازی رو که میتونه میگیره.
        شاید ناراحتی ات دلیل های دیگه ای داشته.
        به عنوان مرسدس فن بنظرم ولی باید خوشحال باشی.
        من خودم برای چارلز ناراحتم با شرایطی که داشت میتونست اگه اشتباه نمی کرد خیلی راحت مسابقه رو ببره.
        فراری این مسابقه واقعا سر تر بود و باید دید تا بلژیک ردبول جوابی پیدا میکنه یا نه
        البته ردبول هم سریعه نه تو پیچ ها ولی بخاطر مشکل لاستیک نمیشد زیاد فشار آورد

        فراری مشکل موتور داره
        ردبول مشکل لاستیک خوری
        مرسدس هم مشکل سریع نبودن در تک دور و عقب بودن چند دهمی در سرعت مسابقه ای.
        ولی یک پایداری داره که همون شده نقطه قوتش.

      • Lord edard

        4

        2

        کاربر morteza
        ناراحتیش از اینه که اولا اختلاف دوتا مدعی اصلی خیلی زیاد شد
        و دوما راننده ای مثل لکلرک با این سطح وقتی اشتباه می‌کنه کلا ادمو ناراحت می‌کنه چون شخصیت دوست داشتی داره و امسال از دست فراری هم کم نکشیده

      • mrz_ir

        6

        1

        دقیقا مرتضی به همین خاطر که اکثر مرسدس فن ها وقتی مرسدس توی رقابت نیست بین فراری و ردبول فراری رو ترجیح میدن ، اگه بجای چارلز مکس دی ان اف شده بود به مراتب خوشحال تر میشدیم

    • j_farzaneh

      7

      2

      این ماشین و این تیم برای قهرمانی یه فرناندو آلونسو کم داره همین

    • Max . 1

      3

      0

      یه نکته داشت مسابقه که هیچ کس لپ نشد آخر مسابقه

  2. Parhamc1

    4

    9

    ردبول باید راحت یک دو میکرد معلوم نبود پرز و ماشینش چه بلایی سرشون اومده بود وقتی پرچم سبز شد پرز قشنگ خواب بود.
    درکل نتیجه خوبی بود براشون.
    درمورد فراری هم حرفی برا گفتن نیست
    تکرار فصل 2017و18

    • Yousef

      6

      4

      پرز سن و سالی ازش گذشته و کمی دیر با ویژگی جدید ماشین سازگار میشه
      خودش گفته مسیر توسعه ماشین از سبک رانندگیش به دوره

      • Amir.Redbull99

        3

        2

        yousef
        قهرمانی رو با این وضعیت از دست ندیم خوبه.
        خیلی سینوسیه پرز

    • Mahdiye

      1

      0

      پرز با اپدیت‌های ردبول اوکی نشده و اون مشکل آخر هم مشخص شد که مشکل از سمت سیستم فیا بوده که رفتن سیفتی‌کار رو به اشتباه بهش اعلام کردند

      • RuDiger

        0

        0

        من از بحث های فنی چیزی نمی دونم ولی یعنی چی به پرز اشتباه گفتن؟! به بقیه درست گفتن در مورد vsc اما به پرز نه؟! یا چی؟

  3. Amirali

    11

    9

    با اینکه اصلا به اندازه سیلوراستون یا اسپانیا سریع نبودیم ولی نتیجه خیلی بهتر از اون چیزی شد که فکرش رو میکردیم، کاش وستپن هم دی ان اف میداد تا یه برد میگرفتیم امسال، همیلتون عالی بود به جز اون صحنه خارج شدن از پیچ دو که اون هم تحت فشار بالاخره رخ میده، بعضس از دورها پیسش در حد مکس هم میشد!
    جورج هم با اینکه اصلا آخر هفته خوبی نداشت از خرابی ماشین چارلز، پنالتی ساینز و اشتباهات پرز نهایت استفاده رو برد. ترفندی که تو شروع مجدد زد ترفند جالبی بود که از راننده های باهوش برمیاد. پرز هم واقعا باید این طرز روندن رو بذاره کنار، لقب وزیر دفاع مکزیک هم براش کمه. به سبک یا مرگ یا حفظ پوزیشن دفاع میکنه. سرعت راسل با دی آر اس و اسلیپ استریم به عدد 337 رسید که واقعا بدک نیست، ردبول به عنوان سریعترین ماشین در مستقیمی مثلا حدود هفت کیلومتر میتونست سریعتر بره در همون شرایط، با هایبرید پارت جدید و اصلاح سوخت میتونیم امیدوار باشیم که یک موتور عالی رو هم در کنار خودمون داشته باشیم.
    ساینز که وسط جنگش به پرز بهش میگن بیا پیت! ژو هم دی ان اف موتوری داد. اوضاع انجین و استراتژی فراری اصلا خوب نیست.

    • Hossein 123

      9

      1

      توتو حرف از ۱۰ کیلووات سریعتر بودن موتمر فراری زده بود، اگه اینقدر موتور و مود موتوریشون سریعتر باشه به شخصه شاسی و آیرو مرسدس امیدوارم کرده.

      ۱۰ کیلووات میشه ۲۴ اسب بخار 😐

      • MK

        5

        0

        ۱۰ کیلووات تقریبا ۱۳ اسب بخار میشه😌

      • Hossein 123

        3

        0

        @MK

        بله 😐👌 اشتباه حساب کردم…

    • ahmad1363

      11

      5

      همیتلون امسال اول نمیشه دلتو خوش نکن فقط امیدوار باش

      • TeamLH44

        14

        4

        شماها همونایی هستید که می گفتید مرسدس امسال شاید 2-3 تا سکو بگیره ! شاید ! ما به تیممون ایمان داریم و ازشون ناامید نمیشیم !

      • ERFAN44

        3

        1

        همیلتون شاید امسال برد نیاره ولی ما تا آخرین دور فصل به لوییس و مرسدس ایمان داریم و ازشون نا امید نمی شیم .

    • MK

      15

      1

      من فقط به اون بخش حرفت در مورد پرز جواب میدم که گفتی یا مرگ یا حفظ پوزیشن. قبول دارم که پرز جانانه دفاع می‌کنه٬ ولی توی اون پیچی که راسل رسید کنار پرز٬ پرز دید که راسل داره بهش میخوره و گرفت راست و از مسیر فرعی رفت.
      اگر برخورد میکردن چون توی پیچ راسل عقب تر بود طبق قوانین فرمول یک قطعا مقصر بود و البته اگر صحنه رو نگاه کنی احتمال دی آن آف شدن خودش از پرز بیشتر بود.
      حالا جالبیش اینجا بود که راسل تو رادیو می‌گفت که پرز advantage گرفته و باید جایگاهشو بده که این دیگه میشه پرروبازی که ریس کنترل هم ادعاشو رد کرد.
      از این قسمت کار راسل که بگذریم رانندگیش فوق العاده بود و من به شخصه طرفدارش هستم.

    • |ZXE-LECLERC16|

      7

      0

      اون ریستارت راسل قشنگ یه ریستارت F1 22 ای بود :)))

    • Mehdi_Redbull

      10

      5

      کاش وستپن دی ان اف میداد؟
      شما دیگه چه نوع بیننده فرمول یک هستید؟

      • Amirali

        8

        4

        من نمیدونم این چه توقعیه که تو داری!
        اگر وستپن دی ان اف میداد خودش هیچیش نمیشد و فقط همیلتون قهرمان میشد. طبیعی هم هست که من با قهرمانی راننده خودم خوشحال بشم. همونطور که تو پارسال خدا خدا میکردی همیلتون بره تو باقالیا.
        انقدر درکش سخته؟

    • Ali🦁3

      11

      6

      Amirali
      کاش
      کاش
      کاش
      در آخر بگو ای کاش مرسدس یه ماشینی داشت تا همیلتون با مکس و چارلز برای برد مبارزه کنه نه کاش Dnf بشه..
      فعلا راننده‌ای مرسدس امسال فقط و فقط به لطف مشکلات فراری و ردبول به پودیوم میرسن همینم شاکر باشین.
      خودت بعضی وقتا یه کامنتای میزاری رو مخ ولی وقتی جوابتون بدیم میشیم طرفدار تعصبی و بی منطق.

      • Amirali

        6

        6

        من هیچوقت به تو نگفتم بی منطق و خیلی اوقات هم ازت تعریف کردم، اگر کسی چیزی گفته ربطی به من نداره هرچند که خودت اصلا احترام رو رعایت نمیکنی.
        ربطی نداره، ماشین داشته باشه ما خوشحالیم نداشته باشه هم میگیم کاش با دی ان اف بقیه برد بگیریم، یعنی تو 2019 و 2018 نمیخواستی راننده اول اوت بشه تا مثلا جایگاه مکس بهتر بشه؟
        رو مخ این طرز برخورد شماست که بعد سیلوراستون میگید مکس باید یک جواب درخور به لوییس بده و بعد مونزا که لوییس از مرگ نجات پیدا کرد میگید حقش بود.

      • Fastboy 44

        14

        1

        امیرعلی جان
        قبول کن که نباید میگفتی کاش دی ان اف میشد
        بهتره که مرسدس خودشو تکونی بده که برسه به برد

    • Morteza_1

      9

      7

      بعضی از نقره ای ها
      نه تنها امسال بلکه سال قبل هم برای دی ان اف شدن بزرگ ترین و سخت ترین رقیب شون که حسابی اذیت شون کردن دعا کردن و همش منتظرن تا مکس دی ان اف بشه
      ولی میگم انشالله سال بعد و سال های بعد هم همین کار رو تکرار کنن.
      این یعنی مکس یک ماشین خوب داره که نمیتونن باهاش رقابت کنن و دعا میکنن که مکس دی ان اف بشه تا اونا بتونن یک نتیجه خوب بگیرن.
      با اینکه از برد مکس خوشحالم
      ولی همیشه دوست دارم راننده مورد علاقه ام تو مسابقه رقیب اش رو شکست بده نه با دعا برای این که یک مشکلی براش پیش بیاد و از مسابقه خارج بشه
      کلا لذت بردن وقتی بیشتره که همه رقیب ها رو خودت رقابت کنی و بزنی کنار و شکست شون بدی نه اینکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم بدن تا شما هم یک نتیجه ای بگیری.
      خدا رو شاکرم که تا اینجای فصل دعا نکردم که فراری یا مرسدسی دی ان اف بشه و از خدا خواستم که ردبول بتونه سریع تر بشه.
      چون ردبول گیو یو وینگز.
      الان باید تو پیچ ها بهمون وینگز بده.
      عقبیم خیلی هم عقبیم.

      • Amirali

        3

        4

        انکار نمیکنم که توان رقابت با ماشین ردبول رو نداریم. بازم میگم خود شماهاهم پای تلویزیون احساستون چیزی نیست که اینجا مینویسید. دی ان اف شدن هم حتما به معنی تصادف نیست.
        بله لذت بردن اونجوری بیشتره ولی وقتی زور ماشین نمیرسه طبیعیه که باید منتظر سوزوندن موتوری چیزی باشیم.

    • Mahdiye

      1

      0

      البته پرز در استارت مجدد مشکلی نداشته اعلام شده که سیستم فیا در اخطار رفتن سیفتی کار اشتباه کرده برای پرز

  4. Yousef

    15

    2

    دلم به حال چالز سوخت یه لحظه فکرکنم گریش گرفت
    فشاری که روش اومده اعصاب واسش نذاشته بیشتر از خود فراری زخم خورده تا بدشانسی امید وارم دوباره بتونه قوی ادامه بده
    استراتژی هاس رو هیچوقت درک نکردم و فتلی که به نظرم باز هم استون اذیتش کرد یه پیت اذافه

    • Ghaderabbaszadeh

      4

      1

      امسال شاید مرسدس اول نشه ولی دومی رو میتونه بگیره ولی مسابقات جوری شدن که اصلا نمیشه تعیین کنیم کی اول یا دوم یا سوم بشه به امید اول شدن تیم مرسدس

      • Mohsen.A

        8

        1

        توی اولی ردبول تقریبا شکی نیست.مکس امسال قهرمان میشه با وجود گاراژ داغون فراری ومرسدسی که خیلی عقبه

  5. farshad.b

    8

    0

    سلام . تبریک به طرفداران مکس و تبریک به هواداران مرسدس . هر چند اتفاقات کمک کرد به این دو پودیوم ولی بی شک رانندگی عالی هر دو راننده مرسدس باعث شد که به سکویی برسند که لایقش بودند . پرز همون استارت مسابقه ریس خودش رو خراب کرد ، هم رده را به همیلتون داد و هم نتونست خودش رو توی دی ار اس همیلتون نگه داره و همین باعث شد کل مسابقه در حال جنگیدن باشه ، تیز هوشی جورج هم قابل ستایش بود در ری استارت . امیدوارم پرز زودتر به ریتم مناسب برگرده . مشکل چارلز واقعا ناراحت کننده بود ، ایکاش با اون اسیبی که روی لاستیک جلوی راست به وضوح دیده میشد با مکس میاوردنش پیت ، درسته اشتباه خودش بود ولی مشخص بود توی این گرما و فشاری که مکس بهش اورده بود این لاستیکها اشتباهش رو نمیبخشند . ولی نمیشه کسی رو مقصر دونست . معمای حل شده قضاوتش راحته . دو روز پیش هم عرض کردم گرمای روز مسابقه میتونه سرنوشت ساز باشه . ساینز مسابقه خوبی داد ولی بنظرم با توجه به اینکه حتما باید میرفت پیت جنگش با پرز فقط براش زیان زمانی ایجاد کرد . به هر حال ادمی به امید زنده است و بازم نمیشه همه چیز رو تموم شده دانست ، این فصل هنوز راه درازی داره .

  6. رضا سلطانی

    12

    0

    قبلاً به دوستان گفته بودم این که بینوتو میگه ما در حد قهرمانی نیستیم امسال حرف درستیه‌.
    تیم که با استراتژی هاش هنوز درگیره و ماشین هم پایداری نداره و موتور می سوزونه مدام. و الان راننده رو هم به آماده نبودن برای قهرمانی اضافه کنیم. در و تخته جوره پس چرا توقع قهرمانی باشه ؟؟ ردبول شاید ماشینش بعضا کندتر باشه ولی مکس و تیم بسیار آماده تر هستند طبیعی هم هست چند تجربه سال بسیار سخت گذشته رو دارند.
    احسنت به ساینز اما استراتژی تیم بازهم زیر سواله هرچند شاید اگر می موند هم پنجم تموم می کرد. ساینز این هفته سریعترین راننده بود.
    همبلتون واقعا خوب بود امروز. راسل هم ضعف دیروز رو جبران کرد ولی این پرز بود که واقعا این هفته تعطیل بود.
    آلونسو هم بار دیگه خوب بود و مک‌لارن ها رو نگه داشت.
    در نهایت مسابقه خیلی جذابی نبود و این عدم حذابیت‌رو هم فراری و چارلز دارند میدن به مسابقات!
    الان به نظرم دیگه میشه گفت قهرمانی تیمی که تقریبا معلوم شده و قهرمانی رانندگان هم احتمال زیاد مکس خواهد بود مگر اینکه اتفاقی که برای مایکل در سال ۹۹, افتاد برای مکس تکرار بشه و چند مسابقه نتونه شرکت کنه.

    • j_farzaneh

      5

      3

      دوباره میگم این ماشین و این تیم برای قهرمانی یه فرناندو آلونسو کم داره فقط

  7. مکس مارکز⚡😺🧡

    8

    0

    تبریک به طرفداری ردبول ومرسدس. اه چارلز چی میتونم بگم تاسف باره. ساینز همه تلاششو کرد وخوب بود. پرز نمی دونم چه مشکلی داشت امروز از همون استارت تا اخر مسابقه. مرسدسا عالی بودن واز فرصتشون بهترین استفاده رو کردن. مکس هم که کم اشتباه بدون امروز وفاصله خوبی انداخت. وقشنگ ترین لحظه مسابقه برای من زمانی بود که مکس درمورد چارلز پرسید که ایا حالش خوبه.

  8. Ali🦁3

    11

    3

    چقد ناراحت کننده برای چارلز.
    —-
    مکس قهرمان هم ریلکس همراه با مدیریت عالی، چسبید برای من این برد بعد از بدبیاری سیلورستون و اتریش..
    تبریک به همه طرفداران مکس✌️.
    چطور چقد ضعیف عمل کرد در مقابل تیز هوشی رأسل یه دفعه ازش رد شد بعد vsc.

    ساینز پیس و رانندگی خوبی داشت ولی پنالتی و پیت استاپ رانندگی خوبش از بین برد ولی عجب سبقتی از رأسل گرفت.

    • Yousef

      8

      1

      اتفاقا آنبورد راسلو دیدم پرز به موقع واکنش نشون داد ولی بد کارشو انجام داد و لاستیک های عقب سر خورد و ماشین درجا زد

  9. Hamed

    9

    2

    فراری یه سهمیه اوتی ثابت داره برای هر گرندپری
    تیمی که چهار پنج تا از ریس هایی که لیدر مسابقه بوده رو حتی تموم هم نکرده نه شانسی برای wdc داره نه wcc
    لکلرک هم اولش که داغه هیجان داره میگه تقصیر پدال گاز بعد تو مصاحبه هاش گردن میگیره که اشتباه کرده نمیدونم داستان چیه
    استراتژی هم برای ساینز زیاد جالب نبود میتونستن اون پیت استاپی که توش پنالتی هم لحاظ میشد چند دور زودتر بیارنش قبل اینکه اونهمه دور پشت پرز زمان از دست بده کلا تو پیت کرو و کامند استند فراری معلوم نیست چه خبره سگ میزنه گربه میرقصه دیسیپلین خاصی حاکم نیست .

  10. NICO ROSBERG-06

    8

    5

    واقعا چه دسته گلی لکلرک تقدیم مکس و لویس کرد.. به احترام طرف داران لکلرک خوشحالی نمیکنم اما این سکو هایی که برای مرسدس بدست اومد حقا که حقمون بود..آفرین لویس..آفرین بر راسل.باورم نمیشه اینفدر نزدیک شده باشیم ب فراری و ردبول..تا ریس بعدی اصلا چطوری میشه صبر کرد..تبریک به مکس ورشتفن بخاطر برد ارزشمند وکارش برای قهرمانی واقعا دیگه ساده تر شد و تبریک ب طرف داران ردبول گرچه لکلرک پیروزی مکس و تضمین کرد..دیروزم گفته بودم لکلرک خارج نشه از ریس ردبول حریف فراری با رانندگی لکرک نمیشه که دیس نصیبمون کردن دوستان ردبول فنمون و همونم داشت میشد که لکلرکی که دقیقا تو همون جایی که نباید اشتباه کنه امید اون همه طرفدارش و پر پر میکنه- ایشون علی رغم استعداد بالفوه ای که داره برای قهرمان جهان اصلا آماده نیست.بالاخره آدم باید یه جایی از اشتباهات گذشته درس بگیره اما خب چارلز همیشه رو همون دنده ثابتش حرکت میکنه.با این اشتباهات بچگانه هیچ چیز نصیب فراری و طرفدارانش نمیشه..دیگه از آرزوی کردن برای تکرار نشدن اشتباهات لکلرک گذشته..کسی که با این همه تجربه روندن تو بالاترین سطح مدام یک اشتباهی رو میزنه مشخصه کار از جای دیگه ای مشکل داره و بنده خدا بینتو و ماشین کاری از دستشون ساخته نیست وقتی که راننده خودش مشکل آفرینه..و اونم با ماشینی که از ابتدا برای سبک رانندگی لکلرک خلق شده وحالا داریم میبینیم راننده ای مثل کارلوس ساینز چقدر مهارت داره که تونسته با این ماشین از خود لکلرک کم اشتباه تر رانندگی کنه.یکی از ا-ح-م-قانه ترین dnfهایی بود ک دیدم .میدونم این اتفاقات ممکنه برای هرکسی پیش بیاد اما وقتی هی و هی تکرار بشه دیگه بهش نمیشه گفت اتفاق. بگذریم..
    به نظرم کارلوس ساینز بهترین راننده روز حقش بود و با این سبک اگه پیش بریم ساینز حتی میتونه راننده اول فراری بشه..دیس بدید به حرف من اما فراری با انتخاب ساینز برای جایگزینی فتل بهترین انتقال دهه اخیرشون و انجام دادن.این سبک رانندگی که ساینزمیکنه خیلی به نفع فراری تمام خواهدشد در آخر.
    وچکویی که که در هنگام پایان یافتن ورچوال سیفتی داشت خواب یک سکوی شیرین ومرور میکرد که یهو راسل زد و خوابش و به کابوس تبدیل کرد.امروز دوتا سکوی مهم با اشتباهات تاثیرگذار رانندگان جابجا شد.حرکت راسل وافعا فوق هوشمندانه و سریع بود.
    تبریک هم میگم به گرگ پبر فرناندو که با زیرکی و انتخاب بهترین استراتژی تونست بهترین رده ای که دردسترسش بود و بگیره..واقعا لذتبخشه رانندگی آلونسو.کاششش یه ماشینی مثل ردبول یا فراری زیر پاش بود…به نظرم با این ثباتی که این فصل داره میتونه با یک صندلی خوب نتیجه غیرقابل تصوری هم بگیره.امسال خیلی خوب بوده الونسو و فتلی که واقعا نفهمیدم استراتژیش و تیم چید یاخودش هر کی فهمید به منم بگه.ولی اون دور آخر نزدیک بود یه داغ تمیز به دل لارنس بذاره که بازم به جوونی استرول رحم کرد..چه جدال نفسگیری شد برای استون.

    • Amirali

      8

      7

      دوبار اسپین شدن انقدر جنجال نداره. وتل اسپین میشه تقصیر تیمه لکلرک اسپین میشه ا ح م ق ا ن ه ترین دی ان افه؟ انصافت رو عشق است.

      • NICO ROSBERG-06

        7

        0

        بله درسته.. من از همه طرفداران فراری عذر میخوام بخاطر واژه ای که بکار گرفتم. ولی خب رقابت وهیجان رقابت قهرمانی نباید با این اشتباهات از بین بره.. عذرخواهی من رو بپذیرین لطفا.

      • |ZXE-LECLERC16|

        4

        0

        ببخشید امیرعلی جان، کاری ندارم که نظرشون درباره سب چیه ولی این یکی واقعا همونیه که تو کامنتت گفتی…

      • Amirali

        4

        4

        نیکو جان خواهش میکنم
        ZXE…
        بحث من فقط مبناست. اگر یک آدم مسابقه هوکنهایم رو بگه وتل تحت فشار بوده در صورتی که هیچ فشاری هم در کار نبوده و بعد بگه مسابقه فرانسه وقتی یکی حداقل سه تا دی ان اف حین پیشتازی داده راننده تحت فشار نبوده یعنی در این کلام بر مبنای خودش پایبند نیست.
        این دوتا تصادف از یک جنس بودن و هردو اشتباه محض راننده با این تفاوت که امروز ظاهرا پدال گاز هم دخیل بوده.

      • MK

        4

        1

        از حق نگذریم واقعا کار لکلرک بیخود بود. بالاتر هم گفتم به احتمال زیاد آندرکات میشد ولی می‌تونست ورشتپن رو بگیره. دیگه دلیلی نداشت با اون لاستیک آنقدر تو پیچ سرعت رو بالا نگه داره.
        این میشه عدم تصمیم گیری عاقلانه و سنجیده.
        خودشم بعد مسابقه عینا گفته که گند زدم.

      • Monarch

        0

        1

        به عنوان یه مرسدس فن میگم اینقد نسبت به وتل باتعصب صحبت نکن چون بیشتر راننده ای ک طرفدارشی رو زیر سوال می بری

    • Hamed

      8

      0

      ساینز دو سه تا گرندپری هست داره سرحال میرونه و اعتماد رو نسبت به خودش برگردونده بخصوص بعد از اون برد تو سیلور استون با اعتماد به نفس بیشتری میرونه برعکس اوایل فصل. پارسال هم فکر کنم از نیم فصل دوم بود اوج گرفت و بیشتر از لکلرک امتیاز آورد.
      امروزم دوتا سبقت از راسل و پرز گرفت که خیلی حال کردم بخصوص دومی رو

      • Ali.. Ferrari

        4

        0

        من از منتقدهای ساینز بودم چون با پروپزینگ که فراری داشت نمیتونست تمرکز روی رانندگیش داشته باشه ولی پروپزینگ حل شد هر مسابقه بهتر شد.

    • Mahdiye

      1

      0

      البته چکو خواب نبود مشخص شد سیستم اخطار فیا مشکل داشته

  11. Sebmm

    11

    0

    ب احترام طرفدارای لکلرک کامنتی نمیزارم چون واقعا خودمم ناراحت شدم از فریاد بلندش
    تبریک ب مرسدس و فنهاش

  12. مهتاب همیلتون

    8

    11

    من بازم تیم رو مقصر اشتباه لکلرک میدونم, لکلرک احتمالا میترسید که مثل بازی قبل بعد باکس پشت مکس در بیاد واسه همین میخواست فاصله بندازه و این مشکل راننده نیست یعنی عدم یک استراتژی درست تا الان هم فراری هر چی داشته از رانندش بوده یبار تیم دینش رو ادا نکرده

    • Mohsen.A

      7

      1

      کاملا صحیحه.خطراندرکات از رگ گردن به شارل نزدیکتر بود و فشارش بجا بود ولی خب نهایتابعد از آندرکات هم اگر اگر نمیتونست سبقت بگیره دوم میشد .تیم فراری باوجود ماشین برتر استراتژی نداره متاسفانه

    • j_farzaneh

      7

      3

      این چه حرفیه؟
      چه ربطی به تیم داره وقتی شما دراین سطح بعد سه تمرین یک کوالی و نزدیک سی دور مسابقه هنوز نمیدونی چجوری باید وارد یه پیچ بشی سرعتت موقع ورود به پیچ چقدر باشه کی گاز بدی کی ترمز کنی؟
      یادش بخیر یه زمانی فراری راننده ای داشت که باکم فرمانی که چی بگم نزدیک بی فرمانی پیچ هارو دور میزد که تو کل تاریخ لنگش نیست حالا ۸ سال بعد ازون راننده اول فراری بدون تعقیب کننده بدون استرس بدون دردسر سریه پیچ ساده همینجوری اسپین میشه و هم خودشو به فنا میده هم تیمشو

      • مهتاب همیلتون

        4

        1

        قبول دارم شارل خراب کرد تابحال برای قهرمانی نمیجنگیده امسال اولین سالشه و تجربش کمتره (و ممکنه فشار راحتتر بهش غلبه کنه )ولی استراتژی تیمی میتونه ازش حمایت کنه که نکرده

      • Ali

        3

        0

        اصلا ربطی نداره، این راننده ها مدام درحال بهتر کردن خودشون و تلاش برای به دست اووردن زمان هستند. هرچقدر هم لکلرک در این پیست رانندگی کرده باشه که بیشتر از لوییس نبوده. لوییس در حین مسابقه داشت از مهندسا میپرسید کجا میتونم زمان بیشتری به دست بیارم.
        دلیل تصادف لکلرک هم این هست که اونجا یکی از پیچ هایی بود که لکلرک نسبت به ساینز زمان از دست میداد. این قضیه حتی اگر تلهمتری کوالی رو هم ببینین وجود داشت. لکلرک چون زمان نیاز داشت سعی کرد کاری رو انجام بده که ساینز توی اون پیچ انجام میداد فقط متاسفانه زیادی روی یکی از کرب ها رفت

    • Mehdi-k

      4

      0

      برا من سواله چرا گاراژ فراری سریعا شارل رو نبردن پیت. قبل از اینکه مکس بره پیت اختلافشون دو ثانیه بود. اگه دور بعد هم شارل رو فرا خونده بودن آندرکات نمیشدن. با اون خوردگی و دمای بالای لاستیک ها و فشار زیادی که شارل می آورد اسپین شدنش دور از انتظار نبود

  13. MOHAMMAD KHZ

    9

    1

    والا پارسال مرسدس فشار بیشتری به ردبول آورد به خاطر همینه مکس اشتباهاتش خیلی کمتر از فراریه مرسدس امسال از فرصت‌ها خیلی خوب استفاده میکنه استارت فوق‌العاده لوئیس کلید دوم شدنش بود راسل پیشرفتش خوبه باید به روند خوبش ادامه بده. دلم برا لکلرک کباب شد تو اون گرما نفس نداشت بعد تصادف.

  14. Erfan.5

    10

    2

    مکس و شارل تفاوت دارند
    اونم اینه که مکس سریعتر و راننده با ثباتی هست
    تیم ردبول هم خیلی بهتر از تیم فراری هست

    • Amirali

      6

      6

      مکس از تجربه پارسال راننده با ثباتی ((شد)).
      اگر الان که سال چهارم کریر لکلرک در فرمول یکه رو با سال 2018 که سال چهارم مکس در فرمول یک بوده مقایسه کنیم میفهمیم اتفاقا لکلرک عملکرد بسیار بهتری در این مدت به ثبت رسونده.
      سرعت رو در چی میبینید شما؟ لکلرک در تعیین خط رقیب نداره تو این گرید، رقباش یا پا به سن گذاشتن و یا در حدش نیستن واقعا.

      • Erfan.5

        12

        3

        اولا امسال سال پنجم لکلرک هست
        ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲
        دوما کسی واسه تعیین خط امتیاز و قهرمانی جهان نمیده تا میخواد p1 شروع کنه
        حداقل امسال و تا اینجا مکس بهتر بوده

      • Yousef

        4

        1

        2018 سال سوم مکس بود نه سال چهارم

      • محمد امین _👊

        2

        0

        ۲۰۱۸ سال چهارم‌مکس بود ، ۲۰۱۵ ، ۲۰۱۶ ، ۲۰۱۷ ، ۲۰۱۸‌

      • Yousef

        4

        2

        اینوبدون که مکس در ازای اومدن به فرمول یک نه به فرمول دو رفت نه فرمول سه چالز هردوشونو رفته

      • Amirali

        6

        3

        واضحه که مکس بهتر بوده. شما خودت رو کشتی تا این رو ثابت کنی، ولی بدون سال پنجم لکلرک رو بخوای با سال پنجم مکس هم مقایسه بکنی بازم وضعیت دچار تغییر نمیشه.

      • Amirali

        5

        3

        اولا مکس فرمول سه رفته، دوما ماشین فرمول دو چه ربطی به فرمول یک داره؟
        راننده کامیون ها هم چهل ساله پشت ماشینشونن، دلیل میشه تجربه بیشتری از ماشین های فرمول یک داشته باشن؟

    • Ali

      8

      4

      شارل یکی از بهترین و با استعدادترین راننده های دنیا هست، همین مکس رو هم در رده های پایین تر شکست داده. در اولین سالی که به فراری اومد دیدین با فتل چه کرد در صورتی که همه میدونیم فتل واقعا یک اسطورست و استعداد خالصه. همه راننده ها اشتباه میکنن. این اولین سالی هست که شارل یک ماشین اینقدر خوب داره. به شخصه شارل رو راننده سریع تری از مکس میدونم. تفاوت این دو راننده در این هست که مکس الان با تجربه تر هست و توی فشار رقابت با راننده ای مثل همیلتون ابدیده شده.
      توجه کنید که خود فراری ها هم امسال فکر نمیکردن برای قهرمانی بجنگن، اگر حرفای قبلی بنیتو رو به یاد بیارین میگفت ما سال بعد تلاش میکنیم به دو تیم برتر نزدیک بشیم، الان حق بدین که هنوز هم در بخش استراتژی و قسمت های مختلف پکیج فراری ناقص باشه. البته که امسال بهترین شانسشون بود، چون ار فصل بعد مرسدس میاد برای قهرمانی ولی به یاد بیارین فصل های قبل فراری کجا بود الان کجاست
      تا اخر فصل هم خیلی مونده، فراری باید امیدوار باشه که مرسدس بیاد بالا که بتونه توی بعضی پیستا امتیاز های کمتری نصیب ردبول ها بشه

  15. Fastboy 44

    9

    1

    !Lewis,you will not have the drink

      • Fastboy 44

        9

        1

        :)))
        این بهترین رتبه کسب شده توسط هرکسی در 300امین مسابقه ش بود
        بدک نبود امروز کلا

  16. Hossein 123

    10

    2

    به عنوان یک مرسدس فن لذت کافی رو بردم، از اشتباه لکلرک خوب استفاده کردیم، با چکو هم فوق العاده جنگیدیم واقعا امروز راسل فوق العاده بود حمله ها و دفاعش با این مرسدس خسته… لوییس هم که بالاخره P2 گرفت! هر چند هنوزم رکورد سالی حداقل یک P1 اش در خطره. یک پول پوزیشن توسط مستر ستردی و یک برد توسط لوییس، چک لیست من از امسال مرسدس رو تا حد خوبی پر می کنه.

    این ریس یاد فن های فراری و لکلرک باشه، امروز اشتباه لکلرک براش ۳۲ امتیاز ناقابل شد، این امتیازات مثل ۲۵ تای باکو پارسال قهرمان نشید یادتون می مونه همون طور که کنار اسپین های فتل و بارون آلمان یاد فتل فن ها مونده… هعی….

    یک نیم فصل گذشته و این گپ امتیازی بین تیم و راننده برتر و دوم ایجاد شده، پس در یک نیم فصل این گپ می تونه بسته بشه، رقابت هنوز تموم نشده!

    پرز امروز افتضاح بود. مکس با همون ماشین مرسدس هارو تو آینه نمی دید، این آقا توسط دو تا مرسدس نابود شد!

    ساینز جایی که باید تموم کرد واقعاً ایرادی به رانندگیش نبود.

    مکس و ناندو تبریک به طرفداراشون و خودشون امروز خوب روندند‌.

    در نهایت آلبون امروز چوب کوالی بد رو خورد، ویلیامز سرعت تک امتیاز رو شاید می شد گفت داشت…

    • Yousef

      4

      1

      اتفاقا در نیم فصل دوم کار برای فراری سخت تره چون برخلاف نیمه اول تیم های مدعی به شدت کم اشتباه تر میشن و فراری از همین الانش هر قطعه از انجینو عوض کنن جریمه دارن

  17. ahmad1363

    12

    15

    مکس مکس مکس سوپر سوپر مکس عالی پسر تنها راننده ای که تحت فشار اصلا استرس نمیگیره اینه فرق مکس با شارل حتی تمام رانندها

    • MSF11

      10

      7

      برادر مسابقه رو درست دیدی؟
      شارل تحت فشار اشتباه کرد؟!
      (دقیقاً از این حرصم گرفته که چرا تحت فشار بی نظیر مدیریت کرد و وقتی فاصله باز شد باید اشتباه میکرد؟)

      • Carbonado aventador

        8

        1

        اشتباه نکن فاصله باز نکرد..
        مکس پیت رفت‌ بعد ۲ دور به ۲۷ ثانیه ای لکلرک رسید..
        اگر یک ثانیه دیگه نزدیک میشد لکلرک رو آندرکات میکرد…
        لکلرک داشت فشار میاورد که آندرکات نشه ، که اون اتفاق افتاد…

      • j_farzaneh

        1

        1

        فشار که فقط مال یک ریس نیست که البته مقداری به خاطر آندرکات شدن وجود داشت
        فشار اصلی رو پکیج اتفاقات کل فصل به وجود آوردن و فاصله ای که بامکس داشت درجدول امتیازات به نسبت ماشینی که سوارشن
        لکرلک انگار که تکرار فتله سریع و بی نظیر اما لطیف و آسیب پذیر

      • Mehdi-k

        3

        0

        مشکل اصلی گاراژ فراری بود که سریعا شارل رو نبردن پیت. قبل از اینکه مکس بره پیت اختلافشون دو ثانیه بود. اگه دور بعد هم شارل رو فرا خونده بودن آندرکات نمیشدن. با اون خوردگی و دمای بالای لاستیک ها و فشار زیادی که شارل می آورد اسپین شدنش دور از انتظار نبود

  18. ERFAN44

    11

    1

    یه تبریک به لوییس که داخل استارت وزیر دفاع مکزیک رو خاک کرد و سکو دومی رو کسب کرد و تبریک دوم هم به راسل که شروع مجدد دوم بسیار تیز هوش عمل کرد و یک دابل سکو عالی کسب کردیم . به طرفدارای مکس هم تبریک می گم مسابقه بی نقصی داشت . دلم برای لکلرک خیلی سوخت ولی فراری و لکلرک باید یه چیزی رو یاد بگیرن برای قهرمانی به ثبات نیاز هستش . حالا چیجوری صبر کنیم تا ریس بعدی . این ریس برای من مرسدس فن بسیار هیجان انگیز بود .

  19. محمد امین _👊

    9

    0

    به طرفدار های فراری مخصوصا خودم ، تسلیت میگم
    …..واقعا چرا چارلز اون اشتباه رو انجام داد ، زمانی که سریع ترین توی پیست بود و شرایط برد رو داشت ….اینطور نمیشه …هرچند یه سری خبر هایی اومده از مشکل پدال گاز لکلرک …ولی در حال حاضر باید این تصادف رو اشتباه خودش بدونیم …واقعا حیف شد ، تاقبل از تصادف عالی بود
    کارلوس ساینز این هفته عالی بود ، و تمام تلاشش رو کرد ، و حتی سکو هم بود یه جا هایی  ، ولی بازهم با خرابکاری های پیت استاپ فراری و اشتاه استراتژی مسابقه رو از دست داد
    با این اوضاع احتمال قهرمانی فراری به حداقل رسید
    تبریک به مکس و طرفدار هاش ، یه مسابقه ی بدون اشتباه داشت ، تجربه نشون داده بدون اشتباه بودن مهم تر از سریع بودنه
    مرسدس ها عالی بودن ، دبل پودیوم چی میگه …هر دو راننده عالی عمل کردن
    الونسو هم مسابقه ی خوبی داد  ، مخصوصا اون استارت عالی …
    ریکاردو این هفته تایم هاش با نوریس برابر بود
    در کل مکلارن ها خوب بودن
    مسابقه ی قشنگی بود در کل ، ولی خب کمی دراما شد برای فراری فن ها ، در آخر سبقت های کارلس و رقابت جرج و پرز عالی بود
    فراری حتی با ماشین سریع تر هم نمیتونه قهرمان بشه …واقعا عجیبه

  20. Ali.. Ferrari

    5

    9

    سلام به دوستان
    تبریک به مکس و و طرفدارای خودش و ردبول.
    تبریک به لوییس و راسل و و طرفداران و طرفدارای مرسدس برای دبل پودیم.هر دو تیم امتیازای خوبی گرفتن.مدیریت فراری زحمات رانندهاشو نابود کرد بخاطر نداشتن استراتژی درست كه وقتی بی دلیل یک ست تایر هاردشو بی دلیل توی تمرین استفاده کرد،دیدیم هر دو رانندش قربانی زیاد دور زدن با تایر کهنه شدن و پیت استاپ خیلی بد برای ساینز که مسابقشو نابود کرد و دوباره دیر آوردنش به پیت و اونهمه زحمتی که برای سبقت از راسل و چکو کشید به فنا رفت.اینم چند شیرینکاری دیگه از مجموعه ای که بیونوتو مسئولشونه.

  21. MSF11

    7

    7

    چجوری دیروز همه میگفتن لاستیک خوری فراری بیشترِ(با اطمینان از تحلیلشون) ولی امروز کسی حرفی نمیزنه؟
    زیر همین کامنت:
    کسانی که تمرین و مسابقه رو با گزارش کامل میبینن(منظور اینکه همه چیز و میفهمن از گزارش و تحلیل) لایک کنن
    کسانی‌که گزارش و تحلیل‌ به زبانی میبینن که کامل شناخت ندارن….دیس لایک
    *خواهشاً همکاری کنید خیلی خوبه که آمار داشته باشیم*

    • Fastboy 44

      8

      2

      کسی تحلیل نکرد
      با اتکا به تلمتری و تحلیل داده ها و…. پیش بینی میشد تایر دگردیشن فراری بالا باشه
      از مرسدس که بیشتر بود،لکلرک هم مجبور بود تا مدیریت لاستیک کنه تا به تعداد لپ مورد نیاز برای استینت اولش میرسوند
      !

      • MSF11

        5

        0

        برادر برو‌کامنت هایی که دیروز به لاستیک خوری فراری بهش اشاره شده رو بشمار..‌.
        یه جوری بهش اشاره شده بود که احساس میکردی ماشین فراری دور ۳ ۴ باید بره پیت
        Fastboy من اکثراً کامنتای شما رو میخونم..و راضیم ..محتوا کامنت میکنی👍🏻

      • Fastboy 44

        4

        1

        ممنون
        همه هم به این تحلیل ها استناد کرده بودن

    • Yousef

      4

      0

      ما که با معین میدیدم یه بابای اومده بود شیرین کاری می کرد(درواقعه بیشعوری می کرد) روده بر شدیم

      • mmd CL16

        0

        1

        به به دکتر معین😂

  22. Behzad

    6

    2

    وقتی تو رادیو میگی اوورهیت خوب مشخصه تایرها دیگه کارایی ندارن و راننده را به پیت فرابخون.
    نتنها مسابقه ی لکرک خراب شد بلکه ساینز هم به خاطر ماشین ایمنی مجبور به دو پیت استاپ شد وگرنه با ماشینی که دستش بود اواخر مسابقه میتونست سومی را حتمی کنه و بره برای دومی.
    اگه با این ماشین مجارستان یک و دو نکنن اولی سازنده ها بسی دور میشه.

  23. Behzad

    1

    6

    ساینز تایرهاش خوب بود و میتونستن به پیت نیارن و براحتی ۱۵ دور حتی با از دست دادن دو سه رده باز هم پشت راسل و پرز میموند و بعد میرفت رو مدیوم.

    • Mehriar Salehi

      16

      1

      فکر کنم اون رگه ایی که روی لاستیک سمت راستش افتاده بود، بدترین چیزی بود که کل فصل دیده باشیم.مخصوصا که این پیست هم پیچ های سریع زیادی داشت و هم فرانت لیمیتد هست، فشار بیشتری رو تایرهای جلو میاورد…اون لاستیک ها دوام نمیاوردن.

      اما “اگر” بیرون میموند و میتونست گپ باز کنه، تو ویرچوال سیفتی کار یه پیت استاپ خیلی کوتاهتر انجام میداد و شاید ۱٪ میرسید به پرز و راسل…اما به قول سب، این ماندی اینجینیرینگ هست و کسی نمیتونست همچین پیش بینی بکنه که قراره اون آلفا یه پیت استاپ کوتاه رو ارائه بده بهشون.
      پیش بینی ترکیدن اون لاستیک و تصادف یا در حالت خوشبینانه، طی کردن پیست با لاستیک پنچر تا پیت لین و امتیاز نگرفتن، راحتتر بود.

      • رضا سلطانی

        5

        1

        آقای صالحی
        با نظر شما راجع به استراتژی ساینز موافقم
        اما یادمه در مسابقه های اخیر شما امید داشتید به امکان قهرمانی فراری و چارلز. بعد از فاجعه امروز که به نظرم اثبات میکند نه تیم و نه ماشین با موتور سوزی و نه چارلز آمادگی قهرمانی دارند هنوز هم امکان قهرمانی رو می بینید؟
        چون بنده که با واقع نگری میگم کار تمام شده

      • mrz_ir

        7

        2

        واقعا ویلیامز چه جواهری رو امانت برای مرسدس نگه داشت، حیف که ویلیامز این سه سال رقابتی تر نبود.
        با همه ضعفی که این آخر هفته داشت باز هم مسابقه رو خیلی عالی تموم کرد.
        و بیشترین استفاده رو از اشتباهات رقیبش کرد.

      • Mehriar Salehi

        5

        1

        آقای سلطانی دوبار یه کامنتی رو نوشتم پست کردم، غیب شد.اتفاقا هم تایید حرفتون بود (بالاتر) هم مخالفت با این حرفتون…حق بدین که حوصله تایپ برای بار سوم نباشه.

      • رضا سلطانی

        4

        0

        بنده که منتظر پاسخ شما بودم و نمی دونم چه مشکلی هست که کامنت های شما تایید نمیشه و از عزیزان مسئول ساایت می خوام بررسی کنند

      • Mehriar Salehi

        5

        0

        البته اینکه مشخصه این سوال نبود، بیشتر مزه پرونی بود.

        اما اگر واقعا برات سواله، خیر! این عکس سر فرانک ویلیامزه، کسیکه پایه گذار سومین تیم پر افتخار گرید بوده.تو ورزشی که خودت داری دنبالش میکنی، پس چه بد که این چهره رو نمیشناسی.
        کسیکه بخاطر ورشکستگی تیمش رو از یه بادجه تلفن هدایت میکرد، و اتفاقا قهرمانم شد.کسیکه بخاطر فلج شدنش کسی فکر برگشتنشم نمیکرد، برگشت و اتفاقا قهرمانم شد.

        اگرم هدفت مزه پرونی بود و تحقیر، که چقدر آدم باید ناجور باشه که نقص عضو رو مایه تحقیر بدونه، باید خدمتت بگم که اتفاقا، این آدم، مرور اتفاقاتی که براش افتادن و چطور تونست هرباری که گفتن کارش تمومه برگرده و سرپا بشه، شاید بزرگترین الگو تو این روزها باشه برام پس…هر هر هر، با مزه بود و دوم اینکه، اصلا متاسف نمیشدم اگر همچون زندگی و افتخاراتی رو بدست میاوردم و جای اون شخص بودم.

        برای بار بعد بیشتر سعی کن.حالا با هر پروفایلت که میای!

        دیشب گفتم کسانیکه گرداننده این پیج هستن اینکاره نیستن، هدفمم این بود تا نفر اصلیش برنگشته و از این بی صاحب بودن در نیومده وقتی تلف نکنم اینجا…اما این کامنتو گذاشتم که یه تایید دیگه باشه برای حرفی که پس نمیگیرم…بی صاحب شده اینجا! نمونه اش؟ همین کامنت این بابا و این حقیقت که ساعتهاست اینجاست و پاک نشده.

      • Mehriar Salehi

        7

        0

        خیلی خوبه، کامنت یه ترول، یه نفر که مشخصه با چه هدفی همچین سوالیو میپرسه تایید و باقی میمونه اما جوابش؟ نه!

        حرف دیشبمو تکرار میکنم، البته مودبانه تر اینبار: گردانندگان اینجا این کاره نیستن و کاملا بی صاحابه اگر علی حسینی نباشه!

        مایه تاسفه وقتی که اینجا صرف شد.

      • Siamak

        5

        0

        دوستان طرفدار ردبول و مکس بهتره افراد معلوم الحالی چون ahmad1363 رو از جمع خودشون طرد کنند چون وجود حیواناتی از اینقبیل باعث خدشه دار شدن اعتبار و اخترام خودشون میشه .
        بهترین توصیفی که برای این بچه مذلف میشه بکار برد واژه ” یابو ” است .

      • Amirali

        6

        0

        کلا اگر کامنت طولانی باشه هرچقدر هم رعایت کنی بازم یه چیزی هست که سیستم سایت بهش گیر بده و بفرستت به سیستم تایید. این هم خیلی بد نیست ولی فاجعه اونجاست که بعضا روز ها اون بخش توسط مدیر سایت چک نمیشه.
        منم اون آدم رو کلا نمیشناسم ولی از جوابی که بالا به یک نفر داده معلومه همچین کاربر خوش سابقه ای هم نیست. سایت شده محیطی برای تخلیه فشارهای روزانه از طریق اکانت های فیک متاسفانه.

      • Amirali

        3

        0

        سیامک خان دلتنگ شما هستیم، یکم بیشتر به ما سر بزنید.

      • Siamak

        5

        0

        سلام امیرعلی جان .
        در اوایل عضویتم در سایت ، تصورم این بود که سایت اف وان ایران سایتی ارگانایز شده و سیستماتیک است که قائم به فرد نیست ، تا اینکه جناب سیدعلی حسینی بعلت خدمت مقدس وظیفه مدتی از حضور در سایت فاصله گرفتند و حضوری مستمر در اینجا نداشتند . … آنگاه بود که تلقی ام نسبت به ساماندهی سایت تغیر کرد و کم کم سر و کله مولتی اکانتها و بن شدگان نسبتا محترم پیدا شد و عرصه سایت رو جولانگاه افاضات خود قرار دادند .
        کار تا آنجا پیش رفته که طرف رسما در کامنتش اعلام میکند که چون سه بار دیپورت شده ! مثلا رعایت ادب کرده و از پاسخگوئی “لازم ” اجتناب میکند !!
        برایم قابل قبول و درک نیست که متولیان محترم سایت ابزاری کنترلی در خصوص شناسائی ایندسته از اعضاء در اختیار نداشته باشند و هریک از این افراد آزادانه به درافشانیهای خود ادامه دهند . شاید به همین دلیل است که بسیاری از دوستان عزیز قدیمی سایت مدتیست رغبتی به حضور در فروم و شرکت در مباحث از خود نشان نمیدهند و بالطبع بنده حقیر نیز یکی از آنان .
        علی الحال این به این معنا نیست که از ارادتم به دوستان عزیز و اعضای ” محترم ” سایت چیزی کم شده . سعی میکنم در لابلای گرفتاریها کماکان وقتی را به دنبال کردن اخبار و نظرات دوستان اختصاص بدم و ازشون بیاموزم .

      • Fastboy 44

        2

        0

        خوش برگشتین آقا سیامک

      • Siamak

        3

        0

        مخلصم فست بوی ، عزیز همیشه گرامی .

      • mrz_ir

        3

        0

        سیامک خان کم پیدایید ،
        والا یسری هستن که جو رو تاکسیک میکنن ، منم از شما کسب تجربه کردم خیلی بحث بی پایان نمیکنم ، کامنت ها هم بر خلاف قبل دیگه همشونو نمیخونم ، ولی وقتی افرادی مثل شما کم پیدا باشن انگیزه ای برای اومدن نیست.

      • Siamak

        2

        0

        اختیار دارید mrz-ir عزیز . شرمنده ام میفرمائید . بنده باید سعی کنم لایق و مستحق حضور درکنار عزیزانی چون شما باشم .

  24. MSF11

    7

    0

    یه مسئله این وسط بود که ندیدم تا الان کسی تو کامنت ها بهش اشاره کنه؟اونم سرعت عجیب ساینز با موتور جدید بود(تو دورای اول یه جاهایی ماکزیمم سرعتش به ۳۴۴ رسید)
    خیلی عجیبِ به نظر من

    • Carbonado aventador

      4

      0

      مود موتوری بالا ، موتور نو ، drs و اسلیپ استریم..
      خیلی هم عجیب نبود!

  25. شهریار

    8

    1

    خب اشتباه لکلرک یا بدشانسیش مثل اینکه فراری هر ریس یه غمی باید رو دل طرفدارانش بزاه!
    کاش وتل دور اخر میتونست از استرول رد بشه حیف!
    مرسدسا سرعت مسابقه ای خوبی داشتن مخصوصا تو پیچ ها که عالی بودن ولی هنوزم مونده برسن.
    چی بگم به پرز ناامیدم کرد مثل اینکه ماشینی بدتر از مکس سوار میشه !!!اون کجا این کجا! هیچ جنگندگی نداره و راسلم خوب تنبهش کرد حقش بود ..

  26. mrz_ir

    11

    1

    جایزه بهترین رادیو روز هم تقدیم میشه به آلونسو با استراتژیشون و نگه داشتن مکلارن ها برای رسیدن اوکون و پاسخش به پوش دادن لندو و همچنین اساسی ترین پیام رادیویی هم رادیو راسل که خود توتو اومد رو خطش.
    واقعا امروز لوییس عجب ریسی داد و پرز هم چقدر زیاد با مکس فاصله داره .
    امسال مسابقه با درگیری بیشتری دیدیم و جذابتر بود.

  27. HADI

    3

    2

    لکلرک باید با دونفر مسابقه بده مکس وچکو. باید دیرتر می رفت چرخ عوض کنه ک پشت چکو تام از دست نده و ب راحتی ازش عبور کنه. این ریسکم کار دستش داد.

  28. Ali.. Ferrari

    5

    3

    زربرگ:فراری احتیاج به تغییرات داره.
    نیکو رزبرگ با اشاره به اتفاقات موناکو و سیلورستون گفت من اون موقع سرمو تکون دادم اما میدونم سر همه زمین تکون خرد.اون اشاره کرد که به رادیوی تیمی ساینز با مهندسش قبل از رسیدنش به رتبه سوم که مهندسش گفت باکس ولی بعد از چند لحظه کوتاه گفت البته نه الان،بعد از اون کارلوس که رتبه سوم رو بسختی بدست آورد در دور بعد اونو به پیت استاپی آوردن که اونو به رده پنجم رسوند در آخر و زمان زیادی که برای رد شدن از راسل و چکو صرف کرد که اون پیت استاپ باید قبل از جدال با راسل انجام میشد و با توجه به درگیری راسل و چکو حتما به اونا میرسید با پیسی که بعد از پیت داشت.اون تکرار این مشکلات در مسابقات مختلف رو دلیلی دونست که بینوتو باید برای بهبود شرایط دست به تغییراتی بزنه(البته که مشخص بود منظور رزبرگ تغییر استراتژیستهای تیم و بعضی مهندسین هست با توجه به صحبتهاش)

  29. BAHRAM

    10

    4

    لکلرک سر همین اشتباهش، قهرمانی فصل رو تقریبا ازدست داد. شاید ۲ اشتباه تا این مقطع از فصل، زیاد نباشه ولی وقتی رقیب مستقیمش اشتباه نمیکنه، لکلرک هم حق اشتباه کردن نداره.
    هرچند نیکو رزبرگ گفت بعیده که تصادف لکلرک تقصیر خودش باشه احتمالا ماشینش براش مشکل ساز شد.
    ولی لکلرک گفت که اشتباه از خودش بوده
    علت هرچه که باشه، احتمال ۹۵ درصد مکس قهرمان میشه و با توجه به ناپایداری فراری، استراتژی و پیت استاپ های کند و اشتباهاتی که ممکنه لکلرک بازم مرتکب بشه، قهرمان شدن لکلرک و فراری، به چیزی مثل معجزه نیازه
    و ما متاسفانه در پیستی که مدعی بودیم باختیم

  30. HADAR_HAZAR

    9

    3

    تبریک به مکس که ظاهرن با موتور هوندا ثانیه ای از دستشون بیرون نمیره و با این روند چند مسابقه آخر تشریفاتی خواهد بود. لکرک راننده درجه یک نیست و در روز سخت جوابگو نیست. شاید اگر راننده امروز فراری لویس بود راحت اول میشد. به امید سریعتر شدن مرسدس برای جذابیت رقابت با ردبول. از فراری و رانندهاش که آبی گرم نمیشه

  31. Lord edard

    7

    3

    به نظرم با این حماقت های فراری از الان ردبول رو قهرمان فصل بدونیم بهتره وسط سبقت دارن بهش میگن بیا پیت

    خداییش لوییس و ساینز از کانادا عملکردشان عالی بوده حیف که چند مسابقه اول بدشانسی آوردن

  32. علی

    8

    0

    این ۳۲ امتیاز رو لکلرک اشتباه حساب کرده،فقط تو همین مسابقه ۳۲ امتیاز عقب افتاد،۲۵ تا خودش از دست داد و ۷ تا هم تقدیم مکس کرد،ایمولا رو هم به این ۳۲ اضافه کنین

  33. Reza s max

    7

    1

    به نظرم‌مسابقه بدی نبود
    مکس هم خوش شانس بود هم بدشانس
    لحظه تصادف چارز ۲۷ثانیه اختلاف با هم داشتن که با توجه به تیم پیت احتمالا میتونست ازش سبقت بگیره
    توجه کنید که بعد از اون بیش از ۱۰ثانیه فاصله باز کرد با همیلتون
    به نظرم کارلوس ساینز فوق العاده بود امروز و حتی سکو حقش بود

  34. ...m6...

    11

    1

    چه ریس قشنگی بود برای مرسدس
    چه استارتی لوئیس زد
    چه مسابقه ای داد…
    یه پودیوم شیرین دیگه برای لوئیس
    امیدوارم حداقل یک وین ییاره که اون رکورد طلایی حفظ بشه!
    مرسدس عالی عمل میکنه…
    تبریک به مرسدس فن ها و لوئیس های عزیز
    .
    TeamLH

  35. Ali.. Ferrari

    6

    8

    بعید میدونم چارلز بخاطر اشتباه خودش اونطور عصبانی بشه و داد بزنه.یا مشکل پدال بوده که معلوم میشه.یا ناراحتیش از اینکه تیم یه دست هاردشو تو تمرین خراب کرد و اون برخلاف مکس مجبور بود استینت بلندتری بزنه برای تک پیت استاپ.خب میبینه تیم با اشتباهش دستشو درانتخاب تایر توی مسابقه بسته.و این چندمین اشتباهه به ضررش؟و با ساینز چکار کردن؟اون پیت استاپ رو حیف تایمشو ننوشتن ولی بالای هفت ثانیه بود که اونو شاکی کرد و پنالتی گرفت.با بینوتو انتظار بیشتر از این نیست.

    • |ZXE-LECLERC16|

      6

      0

      سابقه داره این جوری داد بزنه از اشتباه خودش، ولی یادم نمیاد کدوم ریس بود…

    • Ali.. Ferrari

      4

      3

      باید پذیرفت که بینوتو و مجموعش از پس ردبول برنمیان.واقعا امیدوارم مرسدس به رقابت بتونه برگرده در نیم فصل دوم.چون مجموعه مرسدسه و ردبولن که اگه ماشین رقابتی داشته باشن فرصتهاشونو اینطوری هدر نمیدن.سال گذشته رقابت فوق العاده زیباتر و با هیجان بیشتری میدیدیم و همون رقابت سومی و بردنش برای فراری خوشحال کننده تر.تعداد کامنتها بعد از مسابقه رو مقایسه کنید کاملا مشخصه چقدر کم شده.فراری فرصت داره بحث من جذابیتیه که نسبت به فصل قبل توی مسابقه نیست.خودروی داخلی هم بود جای فراری پدالش کار میکرد حداقل.

  36. |ZXE-LECLERC16|

    6

    0

    خدایا…
    4 اشتباه، دوتاشو گفت، دوتاشم زیرپوستی بود(عربستان تو ویرچورال سیفتی کار، و انگلیس تو کوالی…)
    فن های مکس، تبریک می گم قهرمانی جهان رو بهتون…(البته که آدمی به امید زنده است…)
    بله، بعد از فاجعه ندونستن فرمت گرید بعد پرچم قرمز و پلن E(xplode) حالا اول میرن پلن بی بعد می پرسن اِی خوبه؟ بعد می گن دی تایید شد بعدشم که پنالتی معمولی رو با استاپ-گو اشتباه می گیرن(می دونم که منظور مهندس این بوده که باید بیاد پیت ولی استاپ گو یه چیز دیگه است!!!!!!!)
    خدایا…چطور می شه هوادار این تیم بود و اعصاب و روان سالمی داشت؟!!
    تبریک به مکس…
    عجب تیتر درستی بود…

    • Yousef

      7

      0

      تیتر عالی بود
      عملا اسپین لکلرک نقطه عطف فصله اگه از آلآن مکس همه مسابقه هارو دوم بشه میتونه قهرمان بشه

      • Ali.. Ferrari

        7

        0

        ZX LEC دوست محترم
        مسابقه ترکیه ۲۰۲۰ بود که توی پیچ آخر پودیوم رو از دست داد.

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        ali ferrari
        دارم فقط 2022 رو می شمرم…

  37. Erfan.5

    1

    8

    خب انگار پدال گاز مشکل داشته و بخاطر همین لکلرک از مسابقه خارج شده
    همون مشکل اتریش

    • |ZXE-LECLERC16|

      6

      0

      خیر، مشکل پدال گاز بعد تصادف به وجود اومده

  38. Mehriar Salehi

    11

    6

    این همون نتیجه ایی بود که میشد از کوالیفاینگ افتضاح الکس انتظار داشت! لانگ ران ما مچ آستون مارتین بود، مخصوصا لنس و با توجه به تاپ اسپید خوب این ماشین، امکان سبقت گیری ازش نبود! امروز فقط نیاز بود ماشین از جایی که باید استارت بزنه، میزد تا امتیاز میگرفتیم…

    اشتباه شارل واقعا تایتل رو چقدر دور کرد ازش اما هرچند اشتباه خودش بود، ریاکشنش واقعا دردناک بود.

    بنظرم راننده های برتر امروز شاید ساینز و آلونسو بودن…ساینز هر کاری که میشد کرد، چه سبقتی و چه جایی از پرز رد شد! چه سبقتی از راسل گرفت! درکل همه چیزش بی نقص بود و این بازم یه تاییدیه بود که چرا فراری شانس رو برای هردو راننده برابر گذاشته بود…اگر شارل بازم اشتباه کنه؟ اگر این خرابی ها این سری سراغ شارل بیاد که اصلا هم بعید نیست؟ اون موقع شاید خیلی بیشتر حسرت بخورن طرفداران فراری.

    بهرحال فکر کنم زیادم نباید مایوس باشن…بعد ۳ تا ریس حدود ۴۵ امتیاز مکس عقب بود، بعد ۶ تا ریس ۲۰-۳۰ امتیاز جلو! همه این اتفاقات برای ردبول هم میتونه بیافته و البته که یکم برگردیم عقب…فراری بارها تاکید کرد امسال یه قدم دیگه هست به سمت قهرمانی، رقابت برای برد و تو کانتنشن بودن…تا الانم همین هدف رو بهش رسیدن، کسی قول قهرمانی رو نداده بود.
    با این بیس طراحی نسل جدید، با این راننده ها، فقط نیاز به فاین تیونینگ کردن مشکلاتی مثل دوام موتور و بحث پیت وال دارن تا سال آینده درو کنن رقابت هارو.

    جورج هم عملکرد نصفه نیمه ایی داشت…از یک طرف اون سبقت از پرز، خیلی خیلی هوشمندانه بود، از طرفی میشه گفت پیور پیس یک دهم عقب بود از لوییس…نیم فصل دومیم و این زمانیه که جورج باید راننده بهتر باشه اگر قراره آینده مرسدس باشه.اندازه کافی تجربه داره، اندازه کافی زمان برای مچ شدن با تیم جدید هم داشته، الان زمان نشون دادن اینه که توان شکست لوییس رو داره نه که تو کوالی ۳-۴ دهم کندتر باشه و تو ریس هم ۱-۲ دهم!

    آلونسو هم تونست با ماشین کندتر جلوی نوریس تموم کنه…چه استارتی! رادیوی مربوط به پیش بینی لاستیک خوری لندو وقتی داشت بهش نزدیک میشد بازم یه تاییدیه دیگهست که چه هوشی داره این بشر!…این همه موتیویشن و پوش کردن تیم به جلو، فشار برای سوئیچ رو سال آینده تا گپ رو بتونن ببندن و… ظاهرا تموم نمیشه این راننده.

    و در آخر، ما که تیم آخریم اما خوبه هاس طرفدار تیمی نداره اینجا وگرنه چه حرصی میخوردن از دست پیت وال و عملکرد راننده هاشون! ششمی با فاصله باید برای این تیم باشه با این ماشین، فقط این مثلث استاینر شوماخر مگنوسن میتونن خرابش کنن!

    • mahdi arabi

      7

      4

      Mehriar salehi
      این حرف که فراری امسال هدفش قهرمانی نبوده و به کسی قول قهرمانی ندادن فقط یه کاربرد داره = ماستمالیزیشن 🙂

      موقعی میشه عملکرد امسال مجموعه فراری رو مثبت دونست که مرسدس و ردبول در سطح پارسال باشن و فراری تونسته باشه چندتا برد در حضور مرسدس و ردبول قوی بیاره
      نه موقعی که ماشینی داشته باشی که از 12 تا ریس فصل 9 تا پول آورده باشه ( اگه ایمولا و کانادا بارونی نبود احتمالا عدد 11 بود ) ولی بازم تو جدول تیمی نزدیک 80 امتیاز عقب باشی و جدول راننده ها 62 امتیاز

      • mrz_ir

        4

        0

        با این فرمونی که ثبات ماشین و راننده های فراری داره پیش میره کم کم باید از مرسدس برای رده دوم سازندگان بترسه !
        هر چند اصلا حرفی نیست که دوست داشته باشم بزنم ، دلم برای مهندسای فراری که ماشینی با این حد از سرعت رو ساختن میسوزه.

      • mahdi arabi

        5

        0

        mrz_ir
        دقیقا
        مهندسای فراری مخصوصا تو زمینه موتور که 90 درصد مواقع سر بلند بیرون اومدن و فراری همیشه یکی از بهترین موتور های گرید رو داشته

        اگه آبدیت موتور مرسدس که میگن تو اسپا میارن درست باشه کاملا دومی سازندگان برای مرسدس در دسترسه
        مخصوصا اینکه احتمالا در ادامه فصل با توجه به اشتباه چارلز ، فشار بیشتری هم خواهد آورد و ممکنه اشتباهات بیشتری از چارلز سر بزنه

    • Fastboy 44

      6

      0

      مهریار جان
      چه عجب بالاخره ت ا ی ی د شد ک ا م ن ت
      !

    • ایرن

      0

      3

      در مورد آلونسو… به نظرم فراری حتی در صورت برطرف نشدن مشکلات دوام موتور و اشتباهات راننده ها برای قهرمانی فقط یک چیز کم داره:

      یه استراتژیست در حد و اندازه های آلونسو…

  39. Night wolf

    8

    0

    ماشاالله به فراری
    یا موتور میترکونن یا راننده خودش میره تو دیوار(با تمام علاقه ای که به فراری دارم امسال قهرمان جهان نخواهد شد).هر مسابقه یه مشگلی پیدا میکنن با این ماشین خوب ولی غیر مطمئن
    ردبولم دو سه بار همون اولا ماشین مشگل پیدا کرد و مسابقات رو از دست دادن ولی بعد ازون اصلا مشگلی نداشتن.

    همیلتون استارتش فوق العاده بود و پرز هر کاری کرد نتونست بهش برسه

    علی رغم میل باطنیم امسال مکس قهرمان خواهد شد و تنها رقیب مکس میتونه مرسدس باشه اون هم در شرایطی که آپدیت خوب بیارن تو نیم فصل و لوییس که اون هم اختلافشون زیاده و خیلی کار سخته

  40. iman

    12

    1

    چالز لکلرک راننده بسیار سریع ولی پر اشتباه،در روز اشتباهات راننده ها و گاراژ فراری قهرمانی به شکل دراماتیک از دست رفت و مکس و ردبول قدم بزرگی به سمت قهرمانی برداشتن.تیمی که میخواد قهرمان جهان بشه باید خیلی خیلی کم اشتباه بکنه و مجموعه پر اشتباه فراری لیاقت قهرمانی نداره

  41. Alireza Verstappen

    9

    10

    این بود لکرک این بود فراری!! 😂
    خداییش قبول کنین مکس مستحق قهرمانیه دست از تعصب های الکی بردارید… خودتونو آماده کنین که سوپر مکس میخواد دبل کنه😍😍💙💙

    • Ali.. Ferrari

      3

      11

      کاربرalireza دوست محترم
      هر راننده ای توی دیوار میره.درسته مکس دو تا دومی از دست داد یعنی ۳۶ امتیاز.حالا امتیازایی که مجموعه بینوتو از چارلز گرفتن تا حالا بشماریم؟
      ریس باکو و بارسلونا پیشتاز بود موتور سوخت.۵۰ امتیاز این دوتا.ریس موناکو و سیلورستون که بخاطر اشتباه استراتژی تیم و اینکه خاستن ساینز هم برد بیاره دو اولیش شد چهارم.اینم میشه ۲۶ امتیاز.حالا بگذریم که اگه فراری موتور نمیسوزوند برای کانادا پنالتی نداشت و از آخر گرید استارت نمیزد که پنجم بشه.پس فراری حداقل۷۶ امتیاز به پرنس چارلز بدهکاره و مثل مکس وینگمنم نداشته.وقتی هم ۴تابردش اینجوری پرید که توی سه تاش که مکس اول شد اون موقع ۲۱ امتیاز مکس کمتر داشت از الان داشت بخاطر دوم شدن توی اون سه تا.با ۳۶امتیاز که مکس از دست داد حساب کنی الان چارلز ۶۱ امتیاز از مکس جلوتر بود.مشکل از چارلز نیست پس.

      • Alireza Verstappen

        5

        1

        علی جان من که نگفتم فقط لکرک مقصره ک گفتم؟؟؟؟
        هم فراری و هم لکرک در سطح قهرمانی نبودن ردبول و مکس بی نظیر عمل کردن حقشون اینه قهرمان بشن… استراتژی هم جز مسابقه هستش این نشان از برتری ردبول… خرابی ماشین باز برمیگرده به خود فراری… پس هم فراری و لکرک خوب نبودن… لکرک هم سینوسی نتیجه میگیره

      • Ali.. Ferrari

        0

        9

        مشخصه که دیدن حقیقت برای بعضیا سخته.این لیست اشتباهات فراری هست که امتیازای چارلز رو گرفته.و اصلا اشتباه خودش توی این مسابقه قابل مقایسه با اشتباهاتی که تیم خودش ازش گرفته نیست.

      • RedMax

        3

        1

        وینگمن گجا بود؟ پرز تو این چندتا مسابقه چه کمکی به مکس کرده؟

      • Morteza_1

        7

        1

        یک اسپانیا و یک دستور تیمی
        چکو رو تبدیل کرده به وینگ من؟
        من بی منطق نیستم اما با منطق شما اسلیپ استریمی که ساینز هم به چارلز داد اون رو کرده وینگ من فراری.
        اما نه چکو وینگ منه و نه ساینز.

        اینم که پرز جند مسابقه است عملکرد اول فصلش رو نداره و افت کرده به مکس مربوط نمیشد.
        هر دو راننده خودشون رو باید با ماشین هماهنگ کنم که مکس موفق تر بوده تا اینجا.

        اینم بگم که پرز اگه عملکردش بهتر نشه باید با قهرمانی تیمی خداحافظی کنیم و کلی مسابقه باقیمانده و حتی با این فاصله هم هیچی صد در صد نیست. و هر آن ورق می‌تونه برگرده.

    • ایرن

      2

      4

      اینکه مکس در حال حاظر بهترین راننده فرمول یک هست کاملا واضحه. البته هنوز کاملترین نیست و دو سه سال تجربه دیگه لازمه تا تبدیل به کاملترین بشه. اما در حال حاضر و حتی به نظر من پارسال هم بهترین راننده بود و هست. (از نظر من فرق بین بهترین با کاملترین توی رادیوی آلونسو نهفته هست که اتفاقا اینجا هم چند نفر بهش اشاره کردند. هروقت مکس تونست چنین رادیویی بزنه اونوقت شاید بشه گفت به تکامل داره نزدیک میشه. البته این فقط یکی از جنبه های کاملترین بودن به حساب میاد)

      اما باید در نظر بگیریم راننده بخشی از این مسابقه هست و نه همش. خودرو و تیم هم در این مسابقات اثرشون از راننده گاهی بیشتره. درسته در فرمول یک همه برای راننده قهرمان هورا میکشند اما این مسابقات در اصل رقابتی بین سازندگان هست. رقابتی بین 10 تا تیم.
      این باعث میشه که فعلا در صدور این حکم که مکس مستحق قهرمانی هست کمی مکث کنیم.

      • Mohsen.A

        3

        0

        اگرچه دراستعداد ذاتی مکس شکی وجود ندارد ولی کاربرد لفظ “بهترین” کمی اغراق امیز است.درحال حاضر بهترینها لوییس,مکس وشارل هستند.انتخاب بهترین در این میان توسط غیرحرفه ایها کمی با مایه های اعمال سلیقه همراه است.

      • ایرن

        1

        2

        ببخشید آقای حرفه ای.
        من ادعایی درباره حرفه ای بودن ندارم. نظر شخصی رو بیان کردم. به بزرگواری و حرفه ای گری خودتون این کمترین رو ببخشید. اعتراف میکنم خبط بزرگی کردم و به شکلی غیر حرفه ای و کاملا ناشیانه درباره مکس حرف زدم.

  42. MSF11

    3

    0

    Carbonado Aventador
    واسه اینکه آندرکات نشی باید معمولاً باید بلافاصله بعد از حریف بری پیت…چون قطعاً حریفت با لاستیک جدید سزیعتر دور میزنه و فاصله رو کم میکنه…
    ولی خب اگه شما بعد از ۱۰ دور بری پیت…درسته احتمالاً پشت حریف از پیت خارج بشی ولی لاستیک نوتری داری…پس یه جورایی جبران فاصله و سبقتم راحت تره

  43. Yousef

    4

    6

    آقای صالحی رو همه میشناسیم به این طرز از بیانشون اصلا عادت نداریم اگه با کاربران سایت یا فن های فراری بودن که این حرف اصلا در شأن کاربران سایت نبود.

    • Amirali

      5

      0

      خوشم میاد خوب خودتون رو لو میدید.
      سر همین کامنت مهندس که لو رفت. بقیتون هم لو میرید کم کم.

    • Amirali

      7

      0

      دوستان وقتی اکانت جدید میزنید حواستون باشه خاطرات قدیم رو تو کامنت هاتون ننویسید.

  44. mahdi arabi

    9

    9

    اول تبریک به دوست داران ردبول و مکس ورشتپن
    واقعا تماشای این تیم لذت داره وقتی میبینی همه چیز رو اصول داره پیش میره و یه راننده فوق العاده سریع که بعضی اوقات بیش از توان ماشین امتیاز میاره

    مثل روز برام روشن بود لکلرک زیر فشار سوتی میده و امروز به بدترین شکل سوتی داد
    نمیشه پنج تا مسابقه گند بزنی به ریس طرف و توقع داشته باشی راننده همیشه صد در صد باشه و بهترین عملکرد رو داشته باشه. وقتی گاراژ در حد هاس بی در و پیکر باشه ، سطح راننده هم تا گروژان تنزل پیدا میکنه ( مخاطب خاص داره جمله قبلی و خودشم خوب میدونه )

    بعد یه گلایه
    واقعا یکی کردن این سوتی لکلرک با اشتباه هوکنهایم سب ظلمه
    خودتون شرایطی که اون گرندپری داشت رو با امروز مقایسه کنید
    اشتباه تو بارون با لاستیک اسلیکس کجا و اشتباه تو شرایط خشکی و پیستی که هیچ گراولی نداره و راه در رو زیاد داره کجا ( تازه بال جلو سب هم آسیب دیده بود )

    بازم دم چارلز گرم اومد و اشتباهی که کرده بود رو قبول کرد و مثل بعضی از راننده ها ببیننده ها رو احمق فرض نکرده بود با آوردن بهونه های مسخره

    و در نهایت الان خیال جناب بینوتو خیلی راحت شده چون دوتا راننده سریع داره 🙂
    خلایق هر چه لایق

    • Yousef

      5

      0

      مهدی از اون لحاظ مقایسه نکرده از لحاظ عمق فاجعه برای رقابت مقایسه کرده

    • Amirali

      6

      9

      اگر منظورت از بهانه های مسخره سرعت باده که اون رو وستپن و لوییس و ساینز نگفتن خود کارشناس ها گفتن. دوتا از این راننده ها جزو سه تای برتر گریدن و یکی هم حداقل هشتم هست.
      وقتی سه بار تکرار میشه احتمالا بهانه نیست.

      • mahdi arabi

        11

        6

        amir ali
        اتفاقا منظورم از بهونه های مسخره اشاره به مجیک باتن باکو لوییس بود که 25 امتیاز رو مفت بین بقیه خیرات کرد

      • Amirali

        4

        7

        قضیه واقعا واضحه دیگه حوصله توضیح ندارم

      • mahdi arabi

        7

        5

        Amir ali
        بله کاملا واضحه
        از اول هم نیاز به توضیح شما نبود

    • BAHRAM

      10

      9

      مهدی عربی
      این مسابقه چه اشتباهی مرتکب شدن؟ مسابقه قبلی چه اشتباهی کردن؟
      یه سوال از شما دارم. * کدوم راننده بخاطر ریسهایی که ازدست داده، اینجا که شانس برد داره اشتباه میکنه؟ فکر میکنی راننده وقتی سوار ماشین میشه به ۵ مسابقه قبلش فکر میکنه؟
      ۴ سال پیش مسابقه فرانسه دومین اشتباه فتل رخ داد که رفت تو شکم بوتاس، قبلش تیم چه اشتباهی مرتکب شد؟

      من حرفی که قبلا زدم رو هم باز تاکید میکنم راننده حق اشتباه کردن نداره. سر همین اشتباه لکلرک قهرمانی رو ازدست داد
      شماهم از ماله بزرگتر برای ماله کشی فتل و دورانش در فراری استفاده کن. از مپینگ موتور سال ۲۰۱۹ و سبک رانندگی الان رسیدین به گاراژ .
      دوران فتل رو هم دیدیم، رانندگی برای استون مارتین با پادرمیانی برنی اکلستون.
      ضمنا ما بری اشتباه لکلرک ماله کشی نکردیم و اشتباهشو قبول ذاریم برعکس شما که ۴ ساله داری مقاومت میکنی اونم به مسخره ترین روشها

      • mahdi arabi

        11

        6

        BAHRAM
        واقعا مسابقه رو ندیدی فک کنم
        چه اشتباهی مرتکب نشدن ؟
        اونی که سر پیت ساینز خرابکاری کرد کدوم تیم بود ؟
        هم پیت کند رفتن برای ساینز و هم آنسیف ریلیز داشتن ( در واقع دو جانبه به مسابقه ساینز ضربه زدن )
        وسط ریس مهندسش به ساینز میگه ما پنج ثانیه استاپ اند گو پنالتی داریم . با اون همه دیتایی که جلو چشم مهندسه راننده باید بهش تذکر بده چه جریمه ای شدن ( همین نابغه شش سال مهندس مسابقه ای سب بود )

        بله سب فرانسه 2018 اشتباه کرد ولی تیم قبلش تو چین و اسپانیا گند زده بود به ریس های سب ( بماند که بحرین رو هم با شاهکار خودش برد وگرنه تیم تو استراتژی مثل همیشه به مرسدس باخته بود )

        من همیشه موقعی که سب گند زده اومدم اینجا و گفتم سب خراب کرده
        دنبال مقصر دونستن این و اونم نبودم ( کامنتام از 2017 به اینور تو آرشیو سایت موجوده )
        ولی سر حرفم هستم
        موقعی که تیم با اشتباهاتش راننده رو تحت فشار میزاره نمیتونه از راننده توقع داشته باشه بدون اشتباه باشه
        اونم تیمی مثل فراری که تقریبا هر ریس یه شیرینکاری دارن

      • Amir5

        7

        5

        بازم هم شما و یه کامنت افراطی دیگه واقعا ناراحت کننده است که هی این کامنت های افراطی میزارید و دفعه قبل که به طرفدارای سب گفتید بی اطلاع و سطحی نگر ولی واقعا یه سوال ازت دارم تو فرانسه ۲۰۱۸ فتل جایی نداشت بره باید میرفت تو شکم بوتاس ؟؟؟؟؟؟؟؟هان ؟؟؟؟؟یا ترمز میکرد !!!!!تا جلوی تصادفو بگیره !!!!!!تو ایتالیا ۲۰۱۸ سب درگیر بود ویه اتفاق مسابقه رخ داد فقط!!!!!! سب داشت سبقت میگرفت !!!!! چیکار میکرد وای میستاد تو قهرمانیش ازدست بره ؟؟؟
        سب جز آلمان هیچ اشتباهی رو نکرد بقیش تو حالت مسابقه ای بود لکلرک یا ساینز یا مکس حق دارن تو استارت درگیر شن ولی سب نه تا شما و امسال شما بیان اینارو بگید آلونسو چند بار حتی خارج از پیست رفته همیلتون چند بار بامکس سال پیش چند بار بارزبرگ و وتل برخورد داشته و اصلا اشتباه خودشون نبوده فقط برخورد مسابقه ای بوده اما برسب که میشه اشتباه محسوب میشه ؟؟؟؟؟ هان؟؟؟ شما مرز های نقدو جابجامیکنید. به این کار جناب نقد نمیگن به این کار افراطی گویی از سر نفرت یا هرچیز دیگه میگن سب اگه تو ۲۰۱۸ یه اشتباه کرده باشه اونم فقط برای هوکنهایم که سه چهارمش خودش مقصره وبقیش مشکلی که باعث شده قطعه در کوچکی از بال جلوش گیر کنه و ماشین درست نپیچه منتها هرگز طرفدارا با افرادی مثل واقعیت نخواهند فهمید کسی حوصله تحلیلو نداره فقط دنبال یه حرف کوچکن از گذشته کسی کاری نداره لکلرک لاستیک های عقبش از بین رفتن فقط میگن لکلرک اشتباه کرده ولی نمیگن که ماشین هم صد درصد نبود جناب از سایت میخوام کامنت منو تایید کنه چون من فقظ واقعیت گفتم

      • Amir5

        5

        1

        منظورم از برخورد روزبرگ و فتل نبوده کیبورد اشتباه تایپ کرده اونجا منظورم من روزبرگ و همیلتونه 😅

      • BAHRAM

        3

        3

        Mehdi arabi
        اولا من مسابقه رو دیدم اما اشتباه برای ساینز چه ربطی به لکلرک داره؟ شارل هنوز پیت نیمومده بود چرا الکی چیزی رو که ربطی به اشتباهش نداشته بهش میچسبونید؟ که مثلا اشتباهات وتل رو بتونی توجیه کنی درسته،؟
        درمورد مهندس ساینز یادمه وقتی لکلرک ۲۰۱۹ اومد فراری همین مهندس مسابقه ای سب، مهندس لکلرک شد طرفدارهای وتل بعد هر مسابقه کلی کامنت میدادن که چرا تیم مهندسین دوتا گاراژ رو عوض کرده و مهندسین بهتر رو به لکلرک دادن . الان میگی این یارو شش سال مهندس سب بوده و بدرد نمیخورده ما باید به کدوم ساز شما برقصیم؟ چرا شماها ثباتی در حرف ها و نظراتتون ندارین و هربار حرفهاتون رو تغییر میدین؟
        درمورد سب و فرانسه ۲۰۱۸ معتقدی که سب وقتی مسابقه شروع شد درحال فکر کردن به مسابقه اسپانیا و چین ۲۰۱۸ بوده،؟ نظرت درمورد اذربایجان چیه؟ که ۱۳ امتیاز رو به خودش باخت شاید داشته به اون مسابقه فکر میکرده.
        مسابقه فرانسه هشتمین مسابقه فصل بود و فتل تا اون موقع صدر جدول رانندها بود و مسابقه قبلش که کانادا بود رو هم برده بود. با این روحیه، چرا موقع استارت باید به مسابقه سوم فصل فکر کنه؟ که گند بزنه تو مسابقه خودش؟ مسابقه بحرین هم بخاطر اتفاقی که برایس یکی از مکانیک های گاراژ کیمی افتاد و عوض نشدن یکی از چرخ های ماشین کیمی، استراتژی دو پیت استاپ فراری بهم ریخت و ریسک کردن. البته مرسدس اونجا اشتباه کرد که فکر مبکزد فراری قتل رو برای پیت دوم میاره و دیر بوتاس رو برای حمله به فتل فرستادن. البته یادت هم نره که ماشین فراری چه مدیریت تایر خوبی داشت. مرسدس مشکلش داغ شدن بیش از حد تایرهایی عقب بود.

        روی همه رانندها فشار هست روی رانندهای فراری بیشتر ، همه تیمها اشتباه میکنن و متاسفانه فراری بیشتر. منم از خدامه این تیم استراتژی خیلی زود اخراج و افراد بهتری استخدام بشن منتها چیزی که شما گفتی هیچ جوره نمیتونه اشتباه لکلرک و فتل رو توجیه کنه البته خوبی لکلرک اینه که اشتباهش رو قبول داره برعکس وتل و وتل فن. شما هم برای توجیه عملکرد راننده محبوبت دنبال دلایل عقلانی باش.

      • mahdi arabi

        4

        4

        BAHRAM
        ریکاردو آدمی شش سال مهندس مسابقه ای سب بود و حتی یک ساعت هم با لکلرک کار نکرده
        حالا من نمیدونم تو کدوم دنیا موازی دیدی که مهندس مسابقه ای لکلرک بوده

        اون زمان هم اومدن مکانیک های سب رو عوض کردن نه مهندس هاش نابغه

        خود سب هم که هر موقع اشتباه داشته اومده از تیم عذرخواهی کرده و البته اگه تیم اشتباهی داشته سعی کرده لاپوشونی کنه ( کانادا 2016 )

        فن های سب هم بالاخره بین طرفدراهای هر تیم و راننده آدم غیر منطقی پیدا میشه و ممکنه چرت زیاد گفته باشن
        ولی من آخر نفهمیدم این فتل فنا چه زخمی به تو زدن که هر کامنتت یه توهینی میکنی

      • Siamak

        6

        4

        جالبه ! پس از هر ناکامی ، حادثه و شکست فراری و رانندگانش ، بجای اینکه طرفداران تیمهای حریف و رقیب از این موضوع ابراز خرسندی کنند ( که انصافا و حداقل در ظاهر اینطور نیست ! ) ، این طرفداران راننده به پایان رسیده و اخراجی فراری اند که با جشن و پایکوبی به ارائه تحلیلهای آنچنانی و عقده گشائی که البته هدف اصلی بجز تطهیر راننده مورداشاره و بقول دوست عزیزمان بهرام ماله کشی اشتباهات و عملکرد ضعیفش در پایان دوران حضور در این تیم پرافتخارنیست اقدام به درافشانی و درج نظرات مغرضانه میکنند !!!…
        خدایا این شادیهای موقت و گذرا را از این جماعت در شرف انقراض دریغ نفرما !

      • mahdi arabi

        4

        4

        Siamak
        الهی آمین

        اصلا سب بد ، ضعبف ، به درد نخور ، اخراجی و هر چی که دوست داری ….

        فقط بین دعا کردن برا شادی ما یه دعایی هم بکن پسرت مؤدب بشه و به پدر بقیه توهین نکنه

      • Siamak

        1

        9

        mehdi arabi .
        واضحا هرکسی میتونه راجع به هریک از رانندگان و تیمهای گرید عقیده و نظر مختص به خودش رو داشته باشه و اونو در قالب موازین سایت صریحا اعلام کنه ، قرار هم نیست تا کسی تمایلات و خواستگاه و علائقش رو به کسی دیکته کنه !
        اما در مورد مهریار : همیشه از اینکه در مواجهه با برخی ناموجهان زیادی ماخوذ به حیاست ناراضی بودم !
        تجربه سالهای نه چندان کم زندگی ام بهم ثابت کرده که مماشات با افراد بی ادب و رعایت اصول ادب در مقابلشان ، ایشان را گستاختر و جری تر میکند . تنها راه مقابله با این نامحترمان برخوردی تندتر از برخورد خودشان است ، و این کاریست که یا مهریار نکرده ، یا درانجامش کوتاهی و کمفروشی کرده .
        بنا به دلایل بالا ایراد شما وارد نیست !!

      • mahdi arabi

        7

        2

        siamak
        خوب وقتی برای خودت این حق رو قائل هستی که راجب هر راننده ای نظر خودت رو داشته باشی
        نمیتونی وقتی بقیه راجب تیم مورد علاقه خودت نظر میدن بهشون یگی عقده پراکنی میکنن
        از شما با این سن این ادبیات رو توقع نداشتم حقیقتا

      • BAHRAM

        4

        3

        پس چرا شماها خلاف جهت راننده محبوبتون حرکت میکنید و برای هرچیز ماله کشی میکنید؟
        راه دور نمیریم همین کامنت خودت که گفتی اشتباه فرانسه بخاطر مسابقات چین و اسپانیا بوده فشار زیاد روش بوده، یه نمونه بارز هست. غیر از اینه؟
        اقا شما برو مصاحبه بعد از مسابقه فرانسه هلموت مارکو درمورد سرجیو پرز رو بخون . ببین چه طعنه ای بهش زده. به نظرت با اون مصاحبه روی پرز فشار گذاشته یا از روش فشار برداشته؟
        روی همه رانندها فشار هست. گاراژ هاس از شوماخر میخواد که بهتر مسابقه بده وقتی میک تصادف میکنه هیچوقت نمیگن ما مقصریم
        تیم مکلارن که دیگه ریکاردو رو عملا نادیده میگیره ولی ازش میخوان سرعت نوریس رو داشته باشه
        یعنی همه اشتباه میکنن و تو درست میگی؟
        به دیگران اشاره میکنی مگه خودت منطقی هستی؟
        ما قبول داریم لکلرک اشتباه کرده و قبول داریم فراری برای ساینز هم اشتباه کرده
        اما شما دنبال این هستی که فرضا اشتباه فتل در ایتالیا رو به مسابقه چین و اسپانیا وصل کنی و یه نتیجه تخیلی بگیری که خب نمیشه
        درمورد مهندس مسابقه فتل، اگر خودش میخواست میتونست مهندسش رو عوض کنه. سالی ۴۰ میلیون میگرفت و فراری هرگز به درخواست راننده ای که ۴۰ میل بهش میده بی توجهی نمیکنه. منتها فتل میخواست با همین مهندس کار کنه ق

      • mahdi arabi

        2

        0

        بهرام جان بیخیال
        من اشتباه کردم

  45. Ali.. Ferrari

    2

    10

    مسابقه میامی قهرمانی رو تبریک گفتم به مکس چون هم دیدم تکامل نسبت به پارسال داره هم راننده خیلی خوبیه،ردبولم عالیه با هورنر و نیویی.نه بخاطر کوچک کردن فراری یا بی اهمیت فرض کردن فصل تبریک گفتم نه قهر با فراری.فقط بینوتو کسی نیست بعد از تجربه هم بخاد ساختاری رو درست کنه.یه پاوریونیت ساخته پر از ایراد تازه تخصصشه.مدیریت که هیچی بلد نیس.چارلز هرگز حمایت مکس رو از طرف تیم نداشت.بینوتو آدمایی هنوز استفاده میکنه که باعث نابودی دو تایتل فتل شدن.وقتی هنوز هستن چیزی عوض نمیشه.تازه اون موقع فتل رقابت جدی تری داشت و وینگمنش رایکونن بود.زمانیکه تبریک به مجموعه ردبول و طرفداراش گفتم همه گفتن اوله فصله و قضاوت زوده.اصلا ارتباط به زمان نداره.ارتباطات مافیایی شکل توی فراری نمیذارن چارلز و ساینز تایتل بگیرن.فراری باید همه مدیریت و افراد مهمش عوض بشن با آدمای بهتر.دلمون به پل پوزیشنای چارلز و نهایتا سه چهار برد در فصل خوشه که مرسدس سال دیگه اجازه یه بردم نمیده به فراری.

    • Hamed

      6

      1

      یه تبریکم به مرسدس فصل بعد از الان بگو و خلاصمون کن
      بعدش شما میگی ساینز هم تاتیل بگیره بعد از اون ور میگی دوس دارید تیم کامل فقط پشت لکلرک باشه جلوی ردبول یعنی چی یعنی ساینز بشه وینگمن. اون وقت چجوری میشه این دوتا کنار هم ؟ من یخورده نمیفهمم
      از همه اینها گذشته با این فرمی که ساینز تو این چنتا ریس اخیر نشون داده اگر پاش بیفته چه توجیهی داره که بهش دستور تیمی بدن بکشه کنار؟ من خودم الان جای بینوتو باشم روم نمیشه اینکارو بکنم شاید یکماه پیش ناامید شده بودم از ساینز ولی الان نشون داده شرایطش عوض شده (بازم میگم با این فرم اخیر ساینز و به شرط حفظ این شرایط )

  46. Ali.. Ferrari

    2

    3

    مسابقه میامی قهرمانی رو تبریک گفتم به مکس چون هم دیدم تکامل نسبت به پارسال داره هم راننده خیلی خوبیه،ردبولم عالیه با هورنر و نیویی.نه بخاطر کوچک کردن فراری یا بی اهمیت فرض کردن فصل تبریک گفتم نه قهر با فراری.فقط بینوتو کسی نیست بعد از تجربه هم بخاد ساختاری رو درست کنه.یه پاوریونیت ساخته پر از ایراد تازه تخصصشه.مدیریت که هیچی بلد نیس.چارلز هرگز حمایت مکس رو از طرف تیم نداشت.بینوتو آدمایی هنوز استفاده میکنه که باعث نابودی دو تایتل فتل شدن.وقتی هنوز هستن چیزی عوض نمیشه.تازه اون موقع فتل رقابت جدی تری داشت و وینگمنش رایکونن بود.زمانیکه تبریک به مجموعه ردبول و طرفداراش گفتم همه گفتن اوله فصله و قضاوت زوده.اصلا ارتباط به زمان نداره.ارتباطات مافیایی شکل توی فراری نمیذارن چارلز و ساینز تایتل بگیرن.فراری باید همه مدیریت و افراد مهمش عوض بشن با آدمای بهتر.دلمون به پل پوزیشنای چارلز و نهایتا سه چهار برد در فصل خوشه که مرسدس سال دیگه اجازه یه بردم نمیده به فراری.

  47. Amirali

    5

    1

    تا اینجا سعی میکردم بر خلاف تمام بچه های سایت احترامت رو نگه دارم و جایی که با بی انصافی دیسلایک میخوری حمایتت کنم ولی دیگه بسه. وقتی آدمی به خودش اجازه بده اینطوری با کسی صحبت کنه دیگه اوضاعش خرابه.
    مهریار منظورش با سیستم تایید کامنت سایت بود و حرف اشتباهی هم زد، ولی در بازی مافیا به این کار شما میگن کره گیری. یعنی از یک اتفاق ساده میخوای برای خودت جنجال درست کنی و بسیار هم کار م ز خ ر ف ی ه.
    از یوسف هم انتظار نداشتم واقعا.

  48. Amirali

    5

    1

    این علی هم بعدا میفهمیم چند تا اکانت فیک داشته.
    تقریبا الان مطمین شدم یوسف اکانت خودشه، چون دقیقا از اصطلاح ماله کشی استفاده کرده که علی بالا گفته و دقیقا نظرش از محترمانه صحبت کردن هم صد و هشتاد درجه برگشته، این کامنت رو حواسش نبوده و گذاشته. اون یکی علی فراری هم که مال خودشه. کسی که اکانت فیک داره ایشونه نه کس دیگه ای. مدیران محترم سایت خواهشا رسیدگی کنید به وضعیت ایشون و اکانت هاش.
    مهندس هم که باز برگشته، مهدی دات ردبول هم اکانتش داد میزنه که فیکه، چند روزه اکانتش وارد شده هیچ دوستی نداره ولی از تمام گذشته سایت با خبره.
    آبتین فرمانفرما یا همون علی شفیعی یا همون پوریا اردلان یا همون دگدر یا همون مرغ سرخ کن هم جاش بدجور خالیه(فکر کنم چهارپنج تا اکانتش رو هم جا انداختم.)
    فست بوی که از 2017 فعاله، مهریار رو هم از 2019 دیدم اینجا، خودمم همون کانادا 2019 وارد شدم و تقریبا همه رو هم میشناسم. پس مایی که داریم این حرف رو میزنیم قطعا فیک نیستیم.
    اوضاع سایت بدجور به هم ریخته. دو سه ماه دیگه سید این وضع رو درست میکنه به امید خدا.

    • Fastboy 44

      0

      0

      البته بگم که من از 2016 وارد سایت شدم ولی اون موقع اکانت موجود نبود :)))

  49. sixtyfour

    4

    2

    مستر مرسدس سکو ات مبارک…

  50. Amir5

    8

    3

    برد مکس مبارک هواداراش باشه و سکو تیمی مرسدس هم واقعا مبارک هوادارای مرسدس باشه که این هفته با اینکه ماشین مرسدس خیلی کندتر از دوتا تیم اول بود اما خوب نتیجه گرفتن
    و خدا به فراری فنا صبر بده
    امروز یکی از افتضاح ترین هفته های فراری بود که لکلرک یه لگد محکم به شانس قهرمانی فصلش زد که میشه گفت بیشه ۸۰ درصد اشتباه رو خود لکلرک انجام داده و کاملا خودش مقصر
    هرچند از تموم شدن لاستیک هاش بخوصوص لاستیک عقبش نمیشه گذشت اما یادمون نره اسپا۲۰۱۵ که سب با یه لاستیک ترکیده یه دور زد و حتی اسپین هم نشد !
    این اتفاق خیلی شبیه هوکنهایم سال ۲۰۱۸ سب بوده البته اونجا مشکلی که سب داشت هم نمیشه درنظر نگرفت منظورم اون قطعه ای که گیر کرده بود به چرخش و مانع این شد که سب بتون تصحیح فرمان کنه و عملا با اشتباه خود سب همراه شد و قهرمانی از دست رفته
    الان فراری دوراننده داره که حداقل بیش از دومسابقه عقبن برخلاف سال ۲۰۱۷ و۲۰۱۸ و این اصلا خپب نیست و شانس قهرمانی فردی بسیار کمه اما همچنان شانس قهرمانی تیمی رو داریم برا همین راننده یکو ودو انتخاب کردن کاملا اشتباه وباید هدف قهرمانی تیمی باشه
    دلیلش : کارلوس از مسابقه کانادا به بعد سرعت خوبی داره و توکانادا نزدیک مکس بود پیس خوبی داشت تو سیلوراستون
    پیسش نزدیک شارل بود و تو اتریش سریع تر شده و در پل ریکارد حتی در حد لکلرک سرعت داشت که این خبر خوبیه و باید برا مسابقات بعد رو کارلوس حساب بیشتری کنیم و کارلوس داره همون راننده کم اشتباه قبل میشه
    درمورد لویس هم میشه گفت داره همون همیلتون سابق میشه
    استون هم داره با سب بد میکنه واقا استراتژی های استون برا سب خیلی بده

    • Ali.. Ferrari

      3

      6

      کاربر amir5
      اگه لطف کنید بگید چطور ۸۰ درصد از امتیازایی که چارلز از دست داده تقصیر خودش بوده تشکر میکنم.دشمنی با استعدادی مثل چارلز که اگه فراری یه مدیریت درست و حسابی داشت از سمت طرفدارای رقباش عادیه چون اگه توی فراری با موتوره با ثبات و با تیم استراتژی درست کار میکرد و مثل مکس ازش حمایت بشه قهرمان چند سال آینده فرمول یک میبینیم چارلزه یا نه.حمله به اون بخاطر یه اشتباهش،نه اونو تو دنیای فرمول یک زیر سوال میبره نه کسی نسبت به آینده بزرگی که داره شک میکنه.

    • Amirali

      4

      3

      هشتاد درصد امتیازایی که شارل از دست داده تقصیر خودشه؟ جک نگو خواهشا

      • RedMax

        3

        2

        FORMER_AMIRALI
        نگفته که هشتاد درصد از امتیاز های از دست رفته تقصیر شارل هست، گفته که تو اسپین شدنش هشتاد درصد خودش مقصره

  51. Amir5

    11

    1

    فقط یه نکته ای که هست اینکه لکلرک قبل برخورد اصلا پدال گازش ایراد نداشت وخودش اشتباه کرد بیشتر بحث همون لاستیکاش بود تا پدال گاز بعد تصادف پدالش ایراد پیدا کرد

  52. Hamed

    13

    1

    آقا من خودم طرفدار لکلرکم اگر اشتباه کرده که کرده دیگه ماله کشیدن نداره ترس از اندرکات ردبول و فشار بیش از حد اینا و چیه؟ اونهمه مکس با دی آر اس پشتش بود فشار میاورد کنترل کرد ترس از فشار نبود؟
    ساینز هم کلی از ریس رو با مدیوم روند و بسیار هم فشار آورد
    شارل به نظرم اینجا رو اشتباه بد و حواس پرتی کرد گاها هم از این حرکات میزنه مثل تعیین خط باکو 2019

  53. Ali.. Ferrari

    4

    9

    درود و آفرین به چارلز که اشتباهشو میپذیره و گردن دیگران نمیندازه.
    با این همه اشتباه که فراری امتیازاشو گرفت و لیستش موجوده،ولی کلمه ای درباره اینا نمیگه و دوتا اشتباه خودشو میگه.در حالیکه خیلی ها دیدیم وقتی اشتباه میکنن چطور بعدش از هر کسی و چیزی اشکال میگیرن تا اشباهشون بپوشونن.توی فوتبال دنیا میبینیم از داور و زمین و شانس نداشتن و تماشاچی حریف و صدتا موضوع دیگه شکایت میکنن تا اشتباهشون دیده نشه.چارلز بخاطره استعداد رانندگی و اخلاق فوق العادشه که دوست داشتنیه.

    • Amirali

      3

      1

      اکانت جدید مبارک

      • Ali.. Ferrari

        3

        3

        دوست محترم FORMER AMIRALI
        اینکار اسمش اکانت جدید نیست وقتی همه میدونن کی هستی.این اولین اسممه در سه سال پیشه که دوس داشتم بهش برگردم چون چارلز همونقدر برای من دوس داشتنی هست که لوییس برای شما ومکس یرای ردبول فنا.اکانت جدید کسایی دارن که با بیشتر از پنج اکانت فعالیت میکنن و کاملا مشخصه هر فکتی بنویسه کسی خوششون نیاد همینطور دیس میزنن.بارها گفتم به همین دلیله دیس گرفتن نباید کسی رو ناراحت کنه.کسایی که این سه سال میشناسن منو و ۵تاشونم نیستن الان،میدونن حقیقت رو پنهان نمیکنم تا لایک بگیریم.

      • Fastboy 44

        6

        1

        همین که توی تک تک کامنتات میگی که برام مهم نیست و فلانی 5 تا اکانت داره که لایک و دیسلایک میکنه خودش نشون دهنده اینه که خیلیم برات مهمه لایک و دیسلایک!

      • Amirali

        2

        0

        شرمنده خودم بعد از ثبت کامنت فهمیدم ولی نمیتونستم حذفش کنم.

  54. iman

    9

    1

    متاسفانه فراری بعد از ناندو راننده کم اشتباهی نداشت.سب و چارلز هر دو راننده های بسیار سریع و با استعدادی بودن اما هر دو زیر فشار و روزهای تعیین کننده مرتکب اشتباه میشدن ضمن اینکه توان رهبری تیم رو نداشتن.کاری که مثلاً شوماخر انجام میداد یا به نوعی الان لوییز و مکس.گاراژ هم که دیگه وضعیتش مشخصه خصوصا این دو سال اخیر و در کل این مجموعه اعصاب و روان علاقه مندان پر شمار فراری داغون کردن

    • Amir5

      3

      0

      حرف شما کاملا درسته از بعد شوماخر بزرگ هیچ کسی نتونسته اون رهبری ایجاد کنه و مثل شوماخر باشه حتی فرناندو و سب و لکلرک و ساینز که جای خود دارن

    • mahdi arabi

      6

      2

      iman
      و البته متاسفانه فراری بعد از ناندو هم تیم کم اشتباهی نداشت
      زمان فرناندو بهترین پایداری و پیت استاپ ها معمولا برای فراری بود و تو استراتژی هم معمولا دست بالا رو داشتن نسبت به بقیه تیم ها ( البته باید به نقش خود آلونسو تو خوب بودن استراتژی ها هم اشاره کرد کاری که تا حدودی ساینز هم خوب انجام میده و از تو خود کاکپیت تیم رو خوب راهنمایی میکنه و گاهی اوقات استراتژی ها رو اصلاح میکنه )

      لکلرک احتمالا در مقایسه با سب و ناندو بهترین ماشین فراری رو در اختیار داشته ولی تیمی که پشتیبانش هستن حتی از زمان سب هم دارن بدتر کار میکنن چه در بحث پایداری چه پیت استاپ و چه استراتژی

    • Ali.. Ferrari

      3

      4

      کاربر FASTBOY
      دیشب دیدی خودت کسی به همه مجموعه سایت البته نه کاربرا،بخاطر تایید نشدن کامنتاش فحش پدر داد تا اونجا که دیدم ۵تا لایکم داشت.یعنی حداقل ۵تا اکانت داره.که با فحش دادن کامنتاش تایید و حرفشم پاک شد.اگه تکرار از بی ارزش بودن دیس میکنم بخاطره کاربرای جدیده که اگه حقیقتی نوشتن و یکی دو نفر ده تا دیس زدن براش ناراحت نشه بره.وگرنه من که همیشه با احترام نظراتمو میذارم و میدونی دنبال لایک نیستم.دوره لایک گرفتن تو بعضی اپ ها ۲۰سال پیش بود که شاید برام مهم بود.یه دهه شصتی الان دنبال این چیزا نیست دیگه.

      • Fastboy 44

        3

        3

        با توهمات خودت خوش باش

  55. Ali.. Ferrari

    4

    3

    وقتی لوییس رو توی چند مسابقه اول فصل اکثر کاربرا تموم شده دونستنش و دشمنانش خوشحال از وضعیت اون و مرسدس،حتی طرفدارای خود مرسدس تعداد زیادیشون کاملا نا امید بودن.پستهایی خیلی زیاد نوشته میشد که اصلا اگه تو مرسدس نبود یا بوتاس رو قربانیش نمیکردن اینهمه یرد و قهرمانی نداشت.روزی که مکس اونو لپ کرد چه حرفایی که زده شد و هجوم به لوییس که زشت بود واقعا و همشون موجودن.
    حالا چارلز یک اشتباه کرده اسپین شده اینهمه هجوم بهش چیز عجیبی نیست.با ماشیین پروپزینگ زیاد که ساینز نمیتونست با همون ماشین به خط پایان برسه اونهمه امتیاز گرفت چارلز.ولی مشکلات تیمی و موتور سوزندان ها مگه تقصیر چارلزه که امتیازش کمتره؟
    عادت هست زیرسوال بردن هر راننده با یه اشتباه حتی اگه لوییس باشه.مکس عالی بوده این فصل ولی بعد از استرالیا دیگه انقد مشکل استراتژی و سوختن موتور داشت؟قضاوتها واقعا عادلانس اینجا

  56. Ali.. Ferrari

    4

    7

    آلونسو هم توی ریس سوزوکا ۲۰۱۲ توی پیچ اول اسپین شد و اگه توی اون ریس حتی ۵هم میشد آخر فصل قهرمان جهان بود.اشتباه لوییس که توی ورودی پیت لین اشتباه کرد قهرمانی ۲۰۱۶ رو از دست داد.آلونسو فوق العاده از خودروش قدرت بیرون میکشید و لوییس پر افتخارترین تاریخه و دو تایتل داشتن وقتی این اشتباه رو کردن.اشتباهات گاراژ فراری رو پای چارلز گذاشتن شبیه هجوم های ناعادلانه به لوییس هست.

    • iman

      9

      0

      اشتباهات فرناندو رو در طول پنج فصل با اشتباهات سب و چارلز قیاس کنید تا خیلی از تفاوتا رو متوجه بشید.منکر استعداد و سرعت چارلز نیستم ولی متاسفانه یه مقدار اشتباهاتش از استاندارد یه قهرمان بیشتره

  57. Ali.. Ferrari

    6

    7

    اگه پست قبل سایت رو نگاهی بندازید نظری نوشتم که فردا راننده ها تحت فشاره زیادی هستن بخاطره گرمای بی سابقه اروپا که اونا عادت بهش ندارن و در داخل کاکپیت وضعیت گرما خیلی بدتر از دمای بیرون هست طبق اطلاعاتم.و نوشتم این تنها پیستی هست که اولین اشتباهت آخرین اشتباه نیست مگه اینکه اسپین بشی.اتفاقا و متاسفانه پیش بینیم دقیقا در مورد راننده مورد علاقم اتفاق افتاد و اسپین شد.الان هم واقعا دوس دارم مرسدس بتونه تا شروع نیم فصل مشکل قدرت موتورشو حل کنه تا لوییس و مرسدس که میدونم توان قهرمانی دارن به رقابت برگردن تا مسابقات جذابی ببینیم.چون فراری دیدیدم با این وضع موتورش و گاراژی که پیت استاپای بدش ۵مسابقس شروع شدن و استراتژی های نابود کننده،هرچند دو راننده عالی داره ولی حریف ردبول نیست.مرسدس برنگرده نیم فصل بی هیجانی میبینیم.و خب من بعد از چارلز،لوییس رو همیشه دوس دارم.

  58. Morteza_1

    6

    1

    فرانسه تموم شد و مسابقه کم هیجانی بود و تنها اتفاق مهمش اشتباه چارلز لکلرک بود و قهرمانی مکس.

    و رقابت برای سکو سوم هم که راسل خیلی زیبا از دست پرز قاپید و هیچ کاری هم از پرز بر نمی اومد. قشنگ بود.

    مرسدس هم برگشته و نزدیک شده ولی همچنان عقبه. از فراری که خیلی.
    از ردبول هم در پیچ ها بهتر بودن.
    خیلیا میگفتن بی خیال این فصل و از الان برن روی فصل بعد ولی بنظرم پتانسیل ماشینشون بالاست فقط اول فصل نتونستن مشکلاتش رو سریع حل کنن و هاج و واج مونده بودن.
    اما بعد از سیلوراستون برگشتن و نزدیک شدن. و باید دید آپدیت بلژیک چقدر بهشون کمک می‌کنه.

    هفته بعد مسابقه بوداپست مجارستانه و بنظرم فراری دست برتر رو داشته باشه با اختلاف زیاد و به راحتی یک دو کنن. شاید ساینز اول(بخاطر قطعات نو) و لکلرک دوم. شاید هم چارلز برد.
    من که امیدوارم مکس قهرمان بشه ولی گرفتن پودیوم هم می‌تونه خوب باشه.
    این صرفا پیش بینی منه و شاید حتی ردبول ماشین برتر رو داشته باشه که از نظر من خیلی خیلی بعیده تو مجارستان.
    شاید هم مرسدس مجارستان برامون مشکل ساز بشه و بدلیل پیچ های زیاد و کند شاید به مشکل بخوریم.

    امیدوارم مسابقه بارونی نباشه و اون فاجعه سال قبل تکرار نشه و ردبول ها سالم از مجارستان عبور کنند.
    امتیاز های خوبی از مسابقه بگیریم.

    • اف 1 احمد

      0

      0

      سلام مرتضی همیشه کامنتهای شمارو میخونم با این که طرفدار ردبول هستی ولی همیشه خیلی بی طرفانه نظر میدی این نشون از ادب و سواد بالای شماست حرفاتم همیشه حقه دمت گرم

  59. Masih.

    2

    1

    متاسفانه امسال بوتاس در استارت نزدیک ردبول ها نیست😂

    • Amirali

      2

      4

      بدون اکانت زدن هم میشد همین رو گفت

  60. Masih.

    4

    1

    متاسفانه مجارستانه امسال بوتاس در استارت نزدیک ردبول ها نیست😂

  61. Nima

    0

    1

    با این روندی که فراری داره پیش میره اشتباهات راننده ها ، خطا های وحشتناک استراتژیک و خرابی های پشت هم و این رو هم باید در نظر گرفت که با توجه به خرابی های زیاد ماشین های فراری اون ها خیلی از قطعاتی که میتونستن تعویض کنن رو توی نیم فصل اول تعویض کردن و توی نیم فصل دوم به احتمال زیاد بابت این موضوع گرید پنالتی های زیادی بگیره.
    مرسدس ها این هفته عالی بودن به نوع خودشون تجربه همیلتون رو میشد واقعا توی این مسابقه دید و حس کرد گرفتن این دو تا سکو برای مرسدس واقعا غنیمت بود برای همین توتو اونجوری داشت داد و فریاد میکرد به نظرم مرسدس ها مگر اینکه توی نیم فصل دوم معجزه ای بکنن تمام توانش رو گذاشتن برای دومی.
    چه کرد آلونسو واقعا خود تجربست مثلا از سمت نوریس تحت فشاره میگه بزار بیان لاستیک تموم کنن عالیه این مرد واقعا توی 41 سالگی حرف نداره بهتر از خیلی هاست هنوز کاش چند سال دیگه بمونه و لذت ببریم باهاش