راننده های ردبول مسابقه فرمول یک آذربایجان 2022 را بدون هیچ دردسری سپری کردند و مکس ورشتپن پیشتر از سرجیو پرز توانست از پرچم شطرنجی عبور کند.

تماشا مسابقه باکو 2022

روز یکشنبه باکو برای فراری یک فاجعه مطلق بود، جایی که در همان دور ابتدایی کارلوس ساینز به دلیل مشکل هیدرولیکی از مسابقه کنار رفت و چارلز لکلرک نیز به دلیل مشکل موتوری یک دی ان اف دیگر را تجربه کرد.

نکته جالب این بود که دو راننده دیگر، گوانیو ژو و کوین مگنوسن نیز با موتورهای فراری با مشکل مواجه شدند و از مسابقه کنار رفتند.

جدول مسابقه فرمول یک آذربایجان 2022

#رانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2سرجیو پرزردبول+20.823
3جورج راسلمرسدس+45.995
4لوئیس همیلتونمرسدس+1:11.679
5پیر گسلیآلفاتائوری+1:17.299
6سباستین فتلاستون مارتین+1:24.099
7فرناندو آلونسوآلپین+1:28.596
8دنیل ریکاردومک‌لارن+1:32.207
9لندو نوریسمک‌لارن+1:32.556
10استبان اکونآلپین+1:32.556
11والتری بوتاسآلفارومئو
12الکس آلبونویلیامز
13یوکی سونوداآلفاتائوری
14میک شوماخرهاس
15نیکولاس لطیفیویلیامز
-لنس استرولاستون مارتین-
-کوین مگنوسنهاس-
-گوانیو ژو
آلفارومئو-
-کارلوس ساینزفراری-
-چارلز لکلرکفراری-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

196 دیدگاه

  1. mn.a

    19

    0

    مسابقه اسپانیا گفتم زنگ خطر برای فراری موتور فراری دوام نداره، سیل دیسلایک بود که روانه شد.

    • NICO ROSBERG-06

      18

      2

      اصلا دلم نمیخواد از این بنده خدا بینتو انتقادی کنم اما واقعا این چه وضعشه؟ حتی همون زمانی هم که مرسدس بااختلاف پیروز میشد هم از شدت بی هیجان بودن مسابقات گاها پای ریس میخوابیدم.. تبریک به مکس و ردبول و فن هاشون به هرحال یک برد کم دردسر و مهم و کسب کردن گرچه اواخر مسابقه به مکس گفتن از دی آر اسش استفاده نکنه اما بیشتر فکر کنم جنبه احتیاط داشت این دستورشون و فراری که من نمیفهمم اون همه مهندس اونجا دقیقا چیکار میکنن..یک بار که ماشین سرحاله گاراژواستراتژی به ردبول کمک میکنن وقتی هم گارازخوبه موتور میره رو هوا.. این ساینز هم اصلا نمیدونم کجا داره سیر وسلوک میکنه یجوری رانندگی میکنه انگار تو کورس قرمانی اونم آخرین ریس ساله..خب برادر من یکمی زودتر اون ترمز و فشار بدی ما ناراحت نمیشیم..همه هیجان ریس پرید. تسلیت میگم به طرف دارای خوب فراری و امیدوارم دیگه از این اتفاقات نیوفته و بینتو باید یه فکری به حال این وضعیت آشفته تیم برداره..باز خدارو شکر فتل با رانندگی فوق العاده حامون و خوب کرد و تسکینی بود به این ریس کم هیجان و تبریک به خودش و فن هاش از جمله خودم و همینطور آلونسویی که طرف داراش و با رانندگی عالیش خوشحال کردعجب سبقتایی گرفت لویس مخصوصا از اوکون که استثناعا اون لحظه ریس هیجانش برای ما مرسدسی ها بالا بود..ولی خب به هرحال بازم راسل بالاتر تموم کرد من نمیفهمم مشکل لویس کجا بود اما تو رادیو شنیدم از مشکلی که برای کمرش بوجود اومده شکایت می کرد..خدای این مهندسین مرسدس که 10 سال بهترین انجین و تولید میکردن چطور نمیتونن از پس این پورپزینگ بی صاحاب بر بیان.. تبریک به راسل و طرف داراش بازم رانندگی بی نقصی داشتو نکته جالب که ریکاردو بالای نوریس تموم کرد گرچه نوریس به تیم اعلام کرد به دنیل برای سبقت حمله نمیکنه و این کارش جای تشویق داشت. ریس معمولی رو به کم هیجانی برای حد اقل من بود و پر هیجان برای ردبولی ها و بی هیجان برای فن های فراری ..اینجوری پیش بره قهرمانی ردبول وبا مهر بینتو خواهیم دید. ناگفته نماند خود تیم ردبول وگاراژشون کلا همیشه عالی کار میکنن تو استراتژی ها حالا شما جلو چنین تیمی یه مسابقه استراتژی وخراب میکنی یه مسابقه موتورو.. بنده خدا لکلرک.تبریک به همه به غیر از اون تیم قرمز..روزگارخوش.

      • Amirali

        9

        8

        سلام
        مسابقه هیجان انگیزی نبود، اگر اونقدر فاصله بین دو راننده مرسدس نمیفتاد میتونستیم رقابتشون رو ببینیم، امروز تقریبا به هم نزدیک بودن.
        فراری هم که دیگه چیزی نگیم بهتره، این سومین برد چارلزه که دارن هدرش میدن.

      • Amirali

        7

        5

        البته اینم هست که امروز فراری چهارتا موتور سوزوند!
        از نظر دوام تا الان موتور مرسدس از همه بهتر بوده و از نظر قدرت هم فعلا پورپوزینگ نمیذاره بفهمیم چی به چیه! به نظرم تا مونزا نمیشه فهمید این رو.

      • MOHAMMAD KHZ

        15

        7

        پیت استاپ های لوئیس نسبت به راسل کندتر بود باعث شد یکم لوئیس عقب بیفته تازه راسل دو رده بالاتر از همیلتون مسابقه شروع کرد زیاد دردسری نداشت . اگه دقت کنید ریس همیلتون بهتر از راسل بود ولی راسل هم خیلی خوبه با ثبات رانندگی میکنه

      • محمد امین _👊

        6

        1

        واقعا فراری فن ها از چیزی که می‌ترسیدند سرشون اومد ، دبل دی ان اف …. وحشتناکه
        بعد از سیفتی کار مجازی یک  ، فراری استراتژی بسیار خوبی رو انتخاب کرد  برای لکلرک و بعد از پیت مکس ۱۴ ثانیه جلو بود ، اگر ماشین خراب نمیشد ،  میتوانستن موقع سیفتی کار مجاری دو برن روی تایر مدیوم نو ، و ردبول میرفت روی هارد نو و مدیوم ها  تایر های بهتری بودن ، با توجه به فاصله ای که چارلز داشت با مکس ، واقعا شانس برد وجود داشت نمیگم حتما می‌برد،  ولی قطعا دی ان اف مخرب ترین حالت ممکن بود   ، و فراری این آخر هفته سرعت خوبی در مسیر مستقیم داشت و کار ردبول برای سبقت گرفتن سخت بود ، اگر نمی‌برد دوم رو حتما بود  ، دو بار خراب شدن موتور در سه مسابقه،  استراتژی بد که برد حتمی موناکو رو گرفت و وضعیت تیم و پاوریونیت ، واقعا روحیه چارلز رو خواهد گرفت برای مسابقات بعد
        کارلوس ساینز پیس خوب داشت،  اونم دچار مشکل هیدرولیکی شد و دور ۸ دی ان  اف شد که واقعا به معنای واقعی فاجعه ی فراری رو تکمیل کرد
        حالا ۸۰ امیتاز در جدول قهرمانی و ۳۴ امتیاز در جدول راننده ها عقب هستن و دومی رو هم از دست دادن ، فراری هنوز پیست های خوبی داره ، اما با وضعیت فعلی امیدی بهشون نیست
        مکس هم اولین شانس قهرمانی هست ، مسابقه ی خوبی داد ، ردبول سریعا به پرز با تحکیم گفت نو فایتینگ،  نمیگم پرز سریع تر بود ، اما به نظرم باید این شانس بهش داده می‌شد،  حداقل دفاع می‌کرد و چه استارت خوبی زد ، توی این پیست استارت اونایی که رده ی زوج هستن بهتره ، چون سمت ای پکس هستن 
        مرسدس ها بهترین خودشون رو نشون دادن ، لوییس و جرج عالی بودن ، جرج استراتژی بهتری انتخاب کرد ، همین‌طور سريع  هم بود
        فتل و الونسو از خوب های مسابقه بودن ، فتل چرا اینقدر خوبه توی این پیست واقعا … ، و دنیل هم بالاخره یه چیز هایی نشون داد و سرعتش بیش از لندو بود
        و پیر گسلی هم حرف نداشت
        به هر حال به ترفدار های فراری تسلیت میگم😄 و امیدوارم که اتفاق های اینطوری دیگه برای لکلرک نیفته

      • Morteza_1

        8

        5

        وقتی پورپوزینگ باشه مود موتور پایینه و پایداری دیگه معنا نداره.
        یعنی هر موتوری توی مود های پایین میتونه پایداری بالایی داشته باشه و ده تا مسابقه هم خراب نشه. اما خب سرعت رو فدا میکنی اینجوری.
        مرسدس سال پیش هم مود های پایین پایداری خوبی داشت ولی توی مود های بالا نه.

      • j_farzaneh

        4

        7

        امروز ردبول سر استراتژی افتضاح داشت برد رو از دست میداد
        و فراری هم با استراتژی برتر لکلرک رو رسونده بود به رده اول
        که موتور به باد رفت البته لکلرکم خیلی فشار آورد خداییش به موتور مخصوصا وقتی که پشت چکو و مکس سوم بود
        خداییش امروز فراری استراتژی برتر رو داشت و میخواستن عوض موناکو رو دربیان که شد آنچه نباید میشد

      • j_farzaneh

        4

        13

        همیلتونم درسته زیاد سبقت گرفت و امروز خوب کار کرد ولی درحقیقت نسبت به جایگاه شروعش فقط یک رده کسب کرد چون دوتا از پیشتازا دی ان اف شدن و خودشون کنار کشیدن
        البته واسه بقیم همین بود فتل و آلونسو هم ۹ و ۱۰ شروع کردن دوتا از جلوییا دی ان اف شدن سونودا هم جلوشون بود مشکل پیدا کرد رفت پیت اینا شدن ۶ و۷ پس در حقیقت رده کسب نکردن همینطور مکلارن ها و اکون
        با اینکه بغیر از آلونسو همشون تقریبا خیلی به آب و آتیش زدن و سبقت گرفتن تا رده کسب کنن
        اما آلونسو در آرامش کامل فقط با قدرت کنترل تایر و ثباتش بدون هیچگونه فشار به ماشین و موتورش اینکار رو کرد
        دلیل اینکه میگن سریعترین نیست اما کامل ترین راننده فرمول یکه همینه

      • Amirali

        4

        4

        مرتضی جان پورپوزینگ ارتباطی به مود موتور نداره، تاثیرات ستاپ و خود پورپوزینگ سرعت نهایی رو کم میکنه. بعد هم منبع حرف من فقط تیم مرسدس نیست تمام تیم هایی که این موتور رو دارن کمترین مشکل رو داشتن. در مود های بالا هم خرابی طبیعیه به هرحال، تازه اون مودی که پارسال پیدا کردن یه چیز فضایی بود وگرنه خرابی بیش از این هاست.
        درمورد همیلتون هم دوستی نظر داده بود، ببینید بنده خدا این مسابقه از کمر درد داشت میمرد ولی بازم تقریبا پیسش با راسل یکی بود و موقع سبقت ها سریعتر هم میشد! این راننده رو نمیشه با این حرفا پایین آورد، تقریبا هر مسابقه داره به علت افت عملکردی که تو تعیین خط داره پشت یکی گیر میکنه وگرنه لوییس هنوز تموم نشده و تو تعیین خط هم به هرحال سنش ایجاب میکنه با اون پورپوزنگ وحشتناک محتاط تر باشه. به نظرم امروز کسی ریس خاصی نداشت که بخواد راننده روز بشه و همین انتخاب تا حدودی عادلانست، از بقیه راننده ها هم کسی بی نظیر نبود امروز همه یه فرم معقول و منطقی رو داشتن.

      • Amirali

        9

        3

        اول از دوستان تمنا میکنم حالا که طرفداران مرسدس دیگه به این سایت نمیان و نظر نمیدن ما چند تا رو هم با این رفتارا فراری ندن، حرف من رو دقیقا بقیه دوستان هم زدن و با لایک های ده دوازده تایی مواجه شدم، برای همین متوجه این مخالفت ها نمیشم، اگر هم مخالفتی دارید خوشحال میشم با دلیل ریپلی کنید.
        مرتضی جان پورپوزینگ ارتباطی به مود موتوری نداره خود اون فرایند به علاوه تغییرات ستاپ باعث میشه حداکثر سرعت پایین باشه. و ضمنا بقیه تیم هایی که موتور مرسدس گرفتن هم شرایط مشابهی داشتن و کمتر موتور سوزوندن.
        در جواب دوستمون هم بگم بالاخره شرایط بد کمردرد رو نمیشه در نظر نگرفت رو اون صندلی، تقریبا پیسش مثل جورج و بعضی جاها بهتر بود! به نظرم کسی روز خاصی نداشت پس همین مورد میتونه به عنوان راننده روز باشه.

      • OMID.GOODARZI

        3

        2

        دقیقا منم خوابم برد وسطاش

      • Morteza_1

        3

        1

        فورمر_امیرعلی
        وقتی مرسدس از یک سرعتی بیشتر نمیتونه بره یا وقتی که میخواد سریع تر بده به مشکل میخوره
        یا حتی کف ماشین رو میده پایین و نتیجه خوبی نمیگیره
        بنظرت مرسدس الان که با ماشینش مشکل داره (حالا پورپوزینگ یا هر مشکلی مثل بونس یا همین ارتفاع کف ماشین)
        چرا باید از مود بالاتر موتور خودش استفاده کنه و موتور بسوزونه؟
        و احتمال اینکه امتیاز از دست بده رو بخاطر مشکل موتور زیاد کنه
        همون ۱۰ و ۸ امتیاز پنجم ششمی که با اوت شدن فراری یا ردبول ها حتی به سومی هم خیلی از مسابقه ها رسیدن
        بحرین استرالیا اسپانیا باکو

        اسپانیا مود موتوری بالای مرسدس رو دیدیم و تفاوت سرعتش با بقیه گرید که با استراتژی خوب اش همه رو گرفت و برگشت پنجم تو مسابقه. حتی راسل داشت با ردبول رقابت میکرد و حسابی راننده هامون رو تا یک جایی از مسابقه اذیت کرد.

        اما تو بقیه مسابقه ها بنظرم مرسدس ترجیح داده موتور حفظ کنه برای آخر فصل و مود موتوری پایین تری استفاده میکنه.

        حتی توی این چند مسابقه که از اول فصل حداقل یک ماشین ردبول یا فراری اوت میشدن خوب هم از این ثبات شون نتیجه گرفتن (غیر موناکو و میامی که هر چهار تا شون مسابقه رو تموم کردن)
        حتی تو هزینه های خرابی ماشین هم فک کنم هم از ردبول هم فراری جلو تر باشن
        آپدیت ها یا اینکه دو تا ماشین اول فصل آوردن نمیدونم چقدر خرج رو دستشون گذاشته
        من میگم احتمال اینکه مرسدس اینجای فصل از مود بالاش استفاده کنه خیلی کمه
        و متوجه نمیشم وقتی میگی پورپوزینگ ربطی به مود موتور نداره؟ از کجا این حرف رو میزنی؟
        تکون های ماشین تو سرعت های بالا میتونه خیلی خطرناک باشه

        چون بقیه تیم ها استفاده کردن پس مرسدس هم داره استفاده میکنه؟
        یا چون فراری سریعه و پورپوزینگ داره؟

        درسته فراری هم توی سرعت بالا پورپوزینگ داره
        شاید هم مشکل هیدرولیکی یا مشکل موتوری شون هم به همین خاطر باشه شاید

        تکون های زیاد اونم برای ماشین های مسابقه ای اونم تو سرعت های بالا اصلا خوب نیست.

        مرسدس به نظر من این ریسک مود بالاتر رو نمیکنه

      • Amirali

        5

        0

        به نظرم منطقی نیست، با وجود پورپوزینگ مود موتوری بالاتر بازم برتری بهشون میده و با استناد به وضعیت فراری کشنده نیست پورپوزینگش. به نظرم نسبت به مثلا استون ممکنه مود پایین تری رو استفاده کرده باشن ولی اونقدری مود پایین نیست که نشه به دوام ربطش داد. به هرحال یا الان مود موتوریشون پایینه که نشون میده چه موتوری از لحاظ قدرت ساختن و یا الان مودشون عادیه که نشون میده چه موتوری از لحاظ دوام ساختن. کلیت حرف من اینه که برخلاف خیلی از دوستان من اصلا نگران موتور نیستم و به نظرم موتور مرسدس جزو دو موتور برتر گرید و شاید حتی بهترین موتور هست. اعدادی که راجع به اسب بخار میدن هم دو مورد داره: یکی اینکه هردفعه یه چیزی میگن چون دسترسی به دیتای درست ندارن و اصلا قابل استناد نیست، دو هم اینکه اون عدد فقط مال قدرته و ربطی به دوام نداره پس نمیشه با اون عدد گفت موتور بده.

    • Elahe

      18

      1

      دیروز ابراز امیدواری کردم یه مسابقه بین چهار راننده دو تیم برتر واسه کسب سکو ببینیم،زهی خیال باطل…
      فراری این مسابقه خیلی نگران کرد هواداراشو. تیم آلفا رومئو هم اوت کردن.. کم کم دوام موتور فراری داره نگرانمون میکنه…خداکنه بتونن مشکل حل کنن. تبریک میگم به مکس فنا و طرفدارایه ردبول.. یه تبریکم به هوادارای مرسدس..و یه ذره با رده فتل و آلونسو داغ این ریس کم شد واسم.. بهرحال امیدوارم مسابقه بعد فراری بخودش بیاد

      • j_farzaneh

        7

        2

        وقتی مود موتوری بالاتر انتخاب میکنی تا از رقیبت جلوتر بزنی رانندم بدون توجه به قدرت واقعی موتور زیاد فشار میاره همین میشه
        مگنوسنم دقیقا همین بود خودروش از آلپین خیلی ضعیف تره ولی میخواست فشار بیاره آلونسو رو رد کنه که موتورش به باد رفت

      • Elahe

        3

        1

        نظرم ۱۶ لایک خورده. دیسلایکم نخورده!!!
        مگه چی گفتم . خدایی چثد باحاله همه لایکت کنن.
        دوستان تشکر بابت لایکاتون👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

      • Amirali

        4

        1

        یه دیسلایک جهت خنده زدم

      • j_farzaneh

        4

        7

        همه تقصیرارو انداختن گردن فراری ولی خود لکلرکم مقصره
        یه راننده کامل باید بدونه قدرت واقعی موتورش تا چه حده و بیش ازون فشار نیاره
        لکلرکم و جوونه و کلش پره باد
        ناکامی های چند مسابقه قبلیم مزید برعلت بود تا فشاررو بیشتر کنه
        ریس که تعیین خط نیست شیره ماشین رو دربیاری

      • Erfan

        13

        2

        دقیقا جناب فرزانه. یکی نیست بگه آخه چیکار میکنی لکلرک جان. چرا گاز میدی. مگه نمیدونی به موتور فشار میاد. پاشو برو پشت ماشین وایسا هلش بده

    • finger hero

      15

      6

      فراری از همین امشب به دنبال مدیر لایقی باید بگرده
      همین الان ورستپنم بنشونن پشت ماشین بازم نمیتونن قهرمانش کنن، فقط حیف ناندو و فتل

    • j_farzaneh

      0

      11

      مکس بیش از حد فشار آوردبه موتورش
      دقیقا مگنونسنم بیش از توان ماشینش فشار آورد خیال میکرد میتونه از آلونسو رد بشه

      • j_farzaneh

        0

        13

        اینجام شد بقران بچه خونه
        دوکلوم حرف حساب میزنی به فنای راننده ها برمیخوره فورا دیسلایک میزنن🤷
        البته الان خوبه اون دفه سر معرفی خودم و جنسیتمم دیسلایک میزدن😂

      • Amirali

        5

        2

        اینجا بچه خونه هست ولی نه به این علت که با نظر شما موافق نیستن، به این علت که تو کامنتی که نوشتید لکلرک زیاد فشار آورد یه عالمه لایک گرفتید و اینجا که اشتباها به جای لکلرک مکس رو نوشتید یه عالمه دیسلایک! چیکار میکنید مکس فن ها؟؟؟!!!

    • Milad444.m

      4

      2

      اونجاییی ک مرسدس همیلتون در رقابت با موتورهای مرسدس تویی کفی کایم از دست میداد به جز سبقت همیلتون از گسلی ک دیگه گسلی لاستیک نداشت تو کفی ک ترمز گیری خوب انجام بده همیلتون بقیه سبقتاشون سر پیچها بود
      باید بگم مرسدس کفی بسیار معمولی داره نسبت ب بقیه تیم حتی تیم های ک موتور مرسدس دارن صد در صد مشکل از ستاب نیس مشکل این بالا و پاییین شدن ماشینه ک این اجازه رو نمیده بالاترین سرعت ماشینو ب کار بگیره مرسدیس تویی پیچ های سرعت پایین خوب بود .اما واقعا مشکل داره مرسدس اینجوری فایده نداره فاصله خیلی زیاده نسبت ب فراری و اون تیم متقلب

  2. Siamak

    15

    2

    با روند فعلی ردبول نشون میده که برای کسب قهرمانی مصمم تره .
    فراری انگار مساله رو جدی نمیگیره !

    • mn.a

      8

      0

      خیلی دلسرد کنندست. ابتدا صحبت های بینوتو قبل از مسابقه و حالا خرابی موتور به این شکل..
      یعنی واقعا نباید این فصل انتظاری داشته باشیم؟! بعد از این همه وعده و صرف هزینه و انرژی

    • Amirali

      8

      6

      هزینه ای که فراری پای بینوتو و پروژه اش کرده رو تو این سالها در هیچ تیمی ندیدیم و حتی نزدیک اون بودجه رو هم هزینه نکردن، واقعا نمیدونم چه خبره و دارن چیکار میکنن!

      • finger hero

        8

        3

        اینو نگو الان جنگ راه میفته، کجان اونایی که سنگ این شخصو به سینه میزدن، میگفتن پارسال چندتا مسابقه نیومده رفته سر طراحی موتور و ماشین تا مستقیما نظارت کنه، مدیری که به تیمش ایمان نداره، مطمئنا تیمشم بهش ایمان نخواهد داشت. نه استراتژی درست دارن و نه ثبات

        زمان آریوابنه و قبلش خوبه تا مسابقات آخر سال میتونستن قهرمانی رو بکشونن الان اختلاف تیمی بالای 120 امتیاز عقبن یعنی سه تا مسابقه جفت ردبولا دی ان اف شن و اینا بتونن یکو دو بگیرن تا تازه بشن برابر

        ماتیو جون باختی، بدم باختی

      • Amirali

        5

        2

        البته بینوتو از نظر فنی یه فرد کم نظیر تو این گریده! ماشین امسال فراری یه ماشین فوق العادست ولی مسایل دیگری هم باید مدیریت بشن. به نظرم همون ترکیب 2018 فراری کم کم داشت به سمت قهرمانی میبردشون و اگر بینوتو در سمت خودش میموند بهتر بود.

    • mrz_ir

      4

      0

      به به سیامک خان ، برگشتنتون رو تبریک میگم ، نگران شده بودیم.

      • Siamak

        10

        0

        مخلصم عزیز گرامی .
        هرکجا که باشم ارادتمند همه دوستان عزیز سایتم . چه اونهائیکه با هم همنظر و همسوئیم ، و چه سرورانیکه در نگرش هم جهت نیستیم و علائق مشترکی نداریم !
        ممنون از لطفتون .

  3. Ali🦁3

    13

    8

    اول بگم خیلی دردناکه برای طرفدارای فراری و راننداش، هر چند تو شرایط عادی اول نمیشد چارلز ولی بازم خیلی ناراحت کننده هست وقتی داری برای رقابت قهرمانی می جنگی..طرفداران فراری اینم بدونید هیچکس فکرش هم نمی کرد که اختلاف 46امتیازی بین چارلز و مکس عرض3 ريس جبران بشه پس ناامیدی نداره امیدوار باشید.
    ———
    بازم این شد شنبه ها برای شما و یکشنبه ها برای ما.
    ———
    تبریک به همه طرفداران ردبول و مکس که جبران سال گذشته هم شد براش و نشون داد راننده مسابقه ای یعنی چی… بدونید این راننده قهرمان جهان فعلی هست که بخواهید زیر سوال ببریتش که بخواد با دستور تیمی اول بشه.

    • farshad.b

      12

      0

      سلام علی جان . برد راحتی بود ولی شیرین نبود . لذت رقابت در بودن رقیبه ولی حیف که برای فراری مشکل پیش اومد . تازه داشتیم زوم میکردیم روی تایمهای چارلز و موندن هر دو ردبول توی پیست و اینکه چطوری با استراتژی میخوان مقابله کنند که موتور چارلز ضد حال خودش رو زد و چه عجیب که این موتور فقط موناکو و اینجا کار کرده بود و بنظرم رینگ شکوند و واقعا زود بود برای خراب شدن . این چارلز اینقدر مظلومه که حتی توی خرابی موتور هم ریس بقیه رو هم خراب نکرد و بدون سیفتی کار ، اروم رفت توی پیت لین . واقعا ناراحت کننده بود و با دوستان فراری فن همدردی میکنیم و خوب میدونیم که چه حس بدی داره اینجور اتفاقات ، ولی نباید نا امید شد ، این ورزش پر از پستی و بلندیهای زیادیه که میتونه سریع ورق رو برگردونه . جا داره یه افرین هم بگیم به هوندا ، تا اینجا که عالی بوده و اون مشکلات ابتدا فصل هم مستقیم به پاور یونیت ربط نداشت و مربوط به اتصالات و غیره بود . این موتور و مجموعه ردبول تا اینجا بی عیب بودند و لایق جایگاه فعلی .

      • Ali🦁3

        9

        2

        Farshad jan
        سلام تبریک بهت.. بهرحال باید لذت برد و این اتفاقات هم جزئی از f1 هست چون ما هم خیلی بدبیاری داشتیم تا اینجای فصل برای مکس 2dnf که حقش نبود.

    • Ali🦁3

      7

      3

      خطاب به بعضی دوستان’
      چکو تو سرعت مسابقه ای در صورتی می تونه پا به پای مکس بیاد که مثل بارسا باد اون رو از پیست بیرون کنه و بعدش مشکل drs داشته باشه یا موناکو که اصلا جای سبقت نداره.
      از مکس خوشتون نمیاد اوکی مثل رسانه های انگلیسی ولی سر خودتون فقط درد میارین ما هم داریم از برداش لذت می‌بریم این وسط.

      • farshad.b

        3

        1

        علی جان بقول خودت لذتش رو ببریم . بالای ۳ ساله بهتر از هم تیمی خودش بوده اونم با فاصله ، قبلا عجول بود و پر اشتباه ، (یادته ترکیه ۲۰۲۰ با هم بحث میکردیم من نوشتم این بشر خیلی مستعد و سریعه و حیف عجوله کاشکی یاد بگیره کمی زرنگ و با حوصله کار کنه ولی نگران نباش این چیزها رو باید تجربه کنه و ازشون درس بگیره تا اینده رو مال خود کنه ) از موناکو پارسال تا الان خیلی پخته تر و بالغ تر شده و جز یکی دو مورد اصلا اشتباه نکرده . حالا یک موناکوی امسال پرز جلوتر تموم کرد ، واقعا دوستان نمیدونند موناکو پیستی برای ملاک قرار دادن راننده ها نیست . البته که پرز امسال خیلی خیلی بهتر از سال قبلش بوده ولی خیلی بعیده بتونه خودش رو نزدیک نگه داره . تازه توی سیلوراستون و اتریش و کلا پیستهای سنتی غیر خیابانی محک جدی شروع میشه برای تمام تیمها و رانندگان و انجا میبینم چقدر فاصله باز میشه . به هر حال حق طبیعی هر کسی هست که راننده مورد علاقه خودش رو انتخاب کنه یا در مورد راننده دیگر نظرش رو بگه . من که میگم پرز راننده خوبیه ولی اون جوهره که توی وجود امثال مکس ، چارلز ، راسل ، همیلتون ، فتل ، الونسو و … دیده نمیشه در سبک و وجودش . البته که این نظر شخصی بنده است و میتونه با نظر دیگران متفاوت باشه ، خیلی هم طبیعه. دوستان فراری فن و مرسدس فن هم نگران نباشند ، مسابقات از سیلوراستون تازه شروع میشه . فاصله ها اینقدر نیست که جبران نشه ، البته به شرطی که تیمها اپدیت حسابی رو کنند و برخی از مشکلات عمده خود رو حل و فصل نمایند . پیستهای اروپایی میتونه سرنوشت ساز باشه در چند ریس اینده . یک مطلب هم بگم راجب به پل پوزیشن ، وقتی شما با فرم ماشینهای امسال که راحت همدیگه رو تعقیب میکنند و در پیستی که پیس تقریبا برابر با رقیب خودت داری ، بنظر ماشین پشتی شروع کنی به نفعت تموم میشه . ظاهرا در ده دور اول مکس که از drs و اسلیپ استریم چارلز استفاده میکرد لاستیک بهتری براش باقی موند و در ری استارت مسابقه پرز گفته که هرزگردی داشته و افت لاستیک و به همین دلیل سرعتش افت کرده . قبلا نوشته بودم ظاهرا امسال برای اول شدن ابتدا باید دوم شد !!

  4. 🦁MILAD|M.V.1

    7

    4

    ۱-۲ ردبول نتیجه ی عالی برای تیم یه رانندگی عالی از مکس و چکو… استارت چکو خیلی خوب بود یا بهتره بگم چارلز استارت بدی داشت در ادامه هم هر دو راننده فراری dnf شدن حیف شد آنچنان رقابتی بین ردبول و فراری تیمی ندیدیم
    ولی به هر حال مکس پارسال هم بدشانس بو تو باکو خوشحالم که نتیجه خوبی گرفتیم

  5. Siamak

    13

    1

    مرسدس در غیاب فراری خودی نشان داد و پودیوم و امتیاز خوبی جمع کرد ! مبارک طرفدارانش .

    • NICO ROSBERG-06

      8

      1

      Siamak
      سپاس داداش_ هرچند آخر فصل ما همون سوم هستیم ولی به هر حال پودیوم راسل و چهارمی لویس کمی حالمون و خوب کرد هر چند خودم فکر میکردم لویس اینجا بالاخره بتونه یک پودیوم بدست بیاره اما بازم نتیجه خوبی بود برامون.هرچند درغیاب فراری ها بدست اومد.

    • Amirali

      7

      3

      به به مدتی کامنت نمیذاشتید نگران شده بودیم. ممنون از لطف شما، البته که دیگه پورپوزینگ مرسدس داره به راننده ها هم آسیب میزنه. به نظرم کانادا بهتر بشه و تو سیلوراستون هم بتونیم مثل اسپانیا خوب عمل کنیم.

      • Siamak

        4

        0

        ارادتمندم امیر علی جان . لطف شما به این حقیر تازگی نداره . سپاس عزیز .

  6. German gentleman

    13

    1

    از همینجا باید قهرمانی ردبول رو تبریک گفت
    فراری فقط دلش خوشه که بقیه خرج کردن و اون پولش رو نگه داشته
    بنظرم بعد از ایمولا باید به خودشون می اومدن
    ولی بی توجهی کردند و الان شرایط جوری هست که لکلرک پایین تر از پرز ، و ساینز پایینتر از راسل هست
    فراری برای بازگشت نیاز به قدرتی همانند قدرت مرسدس ۵ ریس آخر پارسال داره
    راستی اول فصل میگفتند فراری قدرت موتورش رو آزاد نمیکنه تا بقیه تیم ها قانون فریز موتور رو لغو نکنند
    خوشحال میشم اگه بخشی از اون قدرت موتور رو آزاد کنند تا بتوانند به رقابت قهرمانی سال برگردند
    با وجود اینکه خیلی از اوت شدن فراری ها ناراحتم
    اما ششمی سب تونست درد منو التیام بده
    به امید روز های بهتر برای فراری♥️

    • |ZXE-LECLERC16|

      6

      0

      خودتو نباز
      کمی از اعصابتو خرج کن شاید فراری برکرده به قهرمانی سازندگان

      • German gentleman

        4

        1

        اتفاقا برگشتن فراری به قهرمانی سازندگان خیلی سخت‌تر از برگشتن شارل به قهرمانی رانندگان هست
        چون پرز توی اوج هست و ساینز در مود بی خیالی
        ساینز یجوری مسابقه میده که انگار قهرمانیش قطعی شده و فقط نیاز به چهارمی داره

  7. مکس مارکز⚡😺🧡

    15

    1

    تبریک به مکس وچکو وجرج همه خیلی خوب بودن مخصوصا مکس امروز خیلی خوب وبی اشتباه بود. نمیدونم درمورد فراری ها چی میتونم بگم واقعا خیلی نارحت کنندس اونم وقتی در رقابت قهرمانی هستی الان دوباره حس مسابقه اول سال رو که جفت ردبولا اوت شدن رو دارم واز همه بیشتر برا شارل ناراحتم چون هیچ کدوم از این اتفاقا تحت کنترل واختیارش نیس. الفاتاوری امروز خوب بودن وسب والونسو که امتیازای خوبی گرفتن وهمیلتونی که پرتلاش بود واخر مسابقه حال بیرون اومدن از ماشین رو نداشت که. با اون حجم از لرزش های شدید طبیعیه. کلا بعد اوت شدن فراری ها مسابقه جذابیتش رو از دست داد ولی برا ردبولا خیلی خوب تموم شد وامتیازای خوبی گرفتن وتبریک به جفت راننده ها وطرفدارای ردبول💪🧡

  8. R_ayerton

    17

    0

    حالا میفهمم فراری چه بر سر کریر فتل آورده.

    جدای از اون ریکاوری فتل از اون لاک شدن چرخ خیلی خوب بود.

    • mrz_ir

      10

      0

      واقعا نیمچه دوناتی که برای دور زدن زد خوشگل بود ، خفن ترین صحنه ای بود که در کل مسابقه دیدم.

  9. Siamak

    10

    1

    خرابی سه ماشین مجهز به موتور فراری ( لکلرک ، ژو و مگنوسن ) در یک گرندپری ، معنا داره !
    یعنی واقعا موتور فراری مشکل دوام و پایداری داره ؟

  10. |ZXE-LECLERC16|

    7

    1

    تبریک به همه طرفدارای ردبول خصوصا علی آقا
    ریس پیس فوق العاده ای داشتین
    درسته که احتمالا لکلرک نمی برد مسابقه رو ولی ممکن بود جلوی مکس تموم کنه که…
    6پول،دو برد…
    از الان تا یه هفته بعد به این فکر خواهم کرد که اگه سر متیا بینوتو رو(به عنوان مدیر فنی) بندازم تو چرخ گوشت چی می شه😒😂، همونطوری که تا یه هفته بعد موناکو داشتم همین فکرو در مورد روئدا می کردم… تنها چیزی که می دونیم اینه که اسمش ZXE-LECLERC16 است😐
    و در آخر، از مزایای هوادار فراری نبودن در این چند سال اینه که اعصاب سالم تری خواهید داشت…

    • Ali🦁3

      7

      0

      ZXE 16
      دمت گرم🙌.
      الان حال ما بعد گرندپری استرالیا دارین.
      14 مسابقه دیگه مونده یعنی کلی اتفاقات غیر قابل پیش بینی در راه هستن.
      آره قبول دارم که ماشین ردبول بیشتر بر اساس ريس ستاپ شده و عالی بودن، ولی امسال تک دور ماشین فراری حریف نداره با رانندگی چارلز ولی باید فکری کنن چون ريس پیس مهم هستش.

      • |ZXE-LECLERC16|

        6

        1

        البته متاسفانه بیشتو انگار فقط! چارلز تو تک دور با این ماشین عالیه
        امیدوارم بیشتر رقابت ببینیم بین چارلز و مکس و پرز و کارلوس، و اکثر مسابقات یه جوری نباشه که نصف مسابقه یکی لیدر باشه( البته بعضی ها باید باشه مثل مونزا و زندوورت و البته موناکو هم باید می بود…)

      • محمد امین _👊

        2

        1

        امروز ردبول ها شانس بیشتری برای برد داشتن ، ولی فراری با توجه با اینکه ۱۴ ثانیه جلو بود بعد از پیت مکس ، اگر چند ثانیه از این فاصله رو تا سیفتی کار مجازی دوم نکه میداشتن ، میتونستن با رفتن به مدیوم نو ، ادونتج به دست بیارن و ردبول هارد نو داشت ، و کمتر از ۱۵ دور مونده بود تا آخر مسابقه ، نمیگم برد حتمی بود ، ولی پنجره باز بود
        اول مسابقه هم پیس فراری قوی بود ، روی استینت مدیوم ، لم تایم های چارلز و مکس و چکو یکی بود و در خط مستقیم سریع بودن، اگر میامی بود ، ردبول برای سبقت از فراری یک ثاینه هم معطل نمیشد ، ولی مکس ۸ دور تلاش کرد و نتونست چون سرعت فراری در مسیر مستقیم مثل ردبول بود

    • S.FERRARI

      4

      1

      ما داریم این همه انتاقد میکنیم فراری آخرش میگه:
      ندیدم🗿
      نخوندم🗿
      اهمیت ندادم🗿

    • S.FERRARI

      3

      0

      ما داریم این همه انتقاد میکنیم فراری آخرش میگه:
      ندیدم🗿
      نخوندم🗿
      اهمیت ندادم🗿

  11. Siamak

    7

    10

    فراری امسال بیشتر از اونکه فصل رو به ردبول ببازه ، داره باخت رو با بی تفاوتیهای ساینز تجربه میکنه ! تا این حد بی تفاوتی ساینز رو نمیتونم بفهمم ! در این فصل ساینز اصلا در حد نام بزرگ فراری ظاهر نشده .!!
    طفلک شارل داره به تنهائی بار فراری رو به دوش میکشه !

    • Yousef

      11

      3

      منم نمی‌دونم چرا فتل و باهاش جایگزین کردن
      حالا درسته فتل کمی بی انگیزه میروند ولی اگه ماشین رقابتی مثل امسال داشت مطمعنم یه تکان خوب به خودش میداد و به رقابت برمی گشت

      • raha

        10

        0

        Yousef
        تو فکر میکنی با اون اوضاع درون تیمی که فراری تو زمان وتل داشت، وتل میتونست عملکرد بهتری داشته باشه ؟
        خود وتل بارها گفت که جوّ تیم استون مارتین باعث شده که عملکرد بهتری داشته باشه

      • Yousef

        7

        0

        اصلا دوست ندارم بلای که سر فتل اومد سر این جوان عشق فراری هم بیاد
        فتل به خاطر شوماخر عشق فراری بود ولی با پتک زدن تو سرش
        ای کاش تاریخ طور دیگه نوشته میشد و فتل آلمانی به مرسدس آلمانی می‌رفت و با لویس هم‌تیمی میشد تا هیجان خالص و تجربه می‌کردیم (البته این شرایط بسیار آرمانیه)

  12. Siamak

    12

    0

    امروز رانندگان ردبول کولاک کردند ! برد با صلابتی بود . 1و2 زیبا و به حق ردبول رو به دوستداران این تیم و رانندگانش تبریک میگم .

    • Yousef

      4

      0

      تشکر سیامک جان

    • farshad.b

      5

      0

      سیامک خان عرض سلام و ارادت . ممنون از تبریکتون . سلام بنده را به اقا مهریار برسانید و واقعا جاش خالیه ، خیلی خوشحال میشیم اگه دوباره در سایت فعال ببینیم ایشان رو هر چند میدونم قبلا کلی وقت میگذاَشت و متن تایپ میکرد ولی یا تایید نمیشد یا دیر تایید میشد ولی بازم کاشکی ببینیم حضور پر بارشون در این جمع . البته که جای اون یکی فرزند گرامیتان بشدت خالیست با ان قلم توانا در تحریر تحلیل با سبک طنز سیاه . من که همیشه مدیون راهنمایی و اشتراک اطلاعاتشون هستم .

      • محمد امین _👊

        8

        0

        منم تبریک میگم به ردبول فن ها و مکس فن ها ،درسته برد راحتی بود ، اما تیم عالی کار کرد و شایسته بودن و قطعا تلاش کردن

      • Siamak

        10

        0

        آقا فرشاد عزیزم ، عرض سلام ، عرض ارادت .
        قبلا خدمت دوستان عرض کرده بودم که چند ماهیست که دچار گرفتاری سخت و بزرگ شدیم که به علت مشغله و درگیری ذهنی کمتر امکان پرداختن به هابی مورد علاقه مان فراهم است .
        امیدوارم عامل گذشت زمان کمکی باشد درجهت رفع این معضل تا دوباره از گپ و گفتگو با عزیزانی چون شما بهره مند باشیم .
        درخصوص فرزند بزرگترم هم قبلا بعرض یکی از دوستان که عضوی از اعضای سایت را به اینجانب نسبت داده بودند رساندم که بغیر از این حقیر و مهریار متاسفانه یا خوشبختانه هیچیک از افراد خانواده ام عضو این فروم نبوده و احتمالا این سوء برداشت ناشی از نزدیکی و شاید تشابه سبک نوشتاری فرد مورد اشاره با بنده است و لاغیر . معهذا تصور میکنم از نظر سنی این اجازه را داشته باشم که بسیاری از گرامیان سایت را مثل فرزند خود فرض کرده و پدرانه ارادت و علاقه عمیق قلبی نسبت بهشان داشته باشم .
        با تجدید احترام و ارادت به شما عضو جنتلمن و مودب و دوستداشتنی سایت

      • farshad.b

        5

        0

        سیامک خان انشالله که بلا بدور باشه و مشکل هر چه که هست هر چه زودتر برطرف شود . اگر کمکی هم از این حقیر بر بیاد با همه وجود در خدمتم . حتما که شما بزرگوار حق پدری و برادر بزرگتری به گردن دوستان حاضر در این سایت را دارید و البته که در معدود مواردی بعضی از دوستان از سر هیجانات طرفداری اختلاف سلیقه خود را کمی تند بیان میکنند که قطعا ان عزیزان هم ته دلشان منظور بدی ندارند . اصلا توی این هشتاد ملیون مگه جمعا چند نفر هستیم که با عشق و اشتیاق این ورزش را دنبال میکنیم و برای بیان دیدگاهمان اینجا همدلی میکنیم . امیدوارم دوستان بیشتر قدر و حرمت این فضا را داشته باشند . از لطف حضرتعالی به این حقیر هم سپاسگزارم . پایدار باشید .

  13. Siamak

    17

    0

    بعداز هر مسابقه ، بعلت ترافیک بالای سایت سرور هنگ میکنه و مدتی پشت درب بسته میمونیم !
    # سرور بی کفایت تعویض باید گردد !!!…

  14. mohammad

    11

    3

    فقط بگم فتل ازت راضیم با اینکه می تونستی 4 ام باشی ولی بازم راضی ام ازت

    فقط ببینید یه راننده چطور میتونه بزرگی کنه با بدترین ماشین گرید

    • j_farzaneh

      5

      0

      فتل امروز بجز سرصحنه سبقت اول از اکون و سرپیچ بقیه ریس عالی بود
      ولی خداییش استون مارتینم فرق داشت امروز جای تعجب بود که آلپین نمیتونست استون رو بگیره

    • German gentleman

      3

      3

      بعید می‌دونم که چهارم میشد
      چون لوییس میتونست ازش رد شه
      گسلی هم که از قبل ازشون جلوتر بود،مگه اینکه با استراتژی ازش رد میشدن که اونم بعید بود
      فکر کنم بهترین رده ای که میتونست بگیره همین رده بود

  15. mohammad

    12

    3

    هی بگید بنیتو چنان رده چنین کرده

    چنانش سر ساینز اومد چنینش سر لکلرک

  16. INDECENT

    8

    3

    یعنی منی که منتظرم چارلز زیر مکس تموم کنه بیام بخندمو برم دیگه این مسابقه حوصلم سر رفت از گند زدنای فراری.
    بنظرم ردبول باید اجازه رقابت بیشتری بین راننده هاش بده گرچه مکس خیلی واقعا سریع بود.

  17. Siamak

    8

    9

    بینوتو مدیر بسیار خوبیه ، کارش درسته . حتما حکمتی درکاره که داره با پلن B پیش میره !
    اشتباه راننده تقصیر مدیر تیم نیست . خرابی موتور هم که یک وسیله مکانیکیه در حد اعتدال طبیعیه .
    انسان که ساخته و پرداخته خداونده گاها مریض میشه و پیچ و مهره اش شل میشه ، ماشین و موتورش که ساخته دست بشره جای خود داره .

    • Ali Hosseini

      11

      0

      دیگه خرابی هیدرولیک که تقصیر ساینز نیست بابا.
      بی انصافی نکنید.

      • Siamak

        3

        5

        مگه ماشین ساینز مشکل هیدرولیک داشت ؟ فقط دیدم ته کوچه بن بست خاموش کرد و پیاده شد !

    • j_farzaneh

      4

      4

      لکلرک امروز پواقعا خوب نبود همون ابتدای استارت رده از دست داد
      البته نظر بنده حقیر اینه که بیشتر از فراری خود لکلرک مقصر بود امروز
      یه راننده کامل کسیه که از هر لحاظ به ماشینش و پیست و.. مسلط باشه ، لکلرک باید از قدرت موتورش اطلاع داشته باشه بدونه که چقدر میتونه فشار بیاره به موتورش، وقتی رفت رده سه به نظرم بیش از حد به موتورش فشار آورد وهمین فشار بیشتر مزید علت شد بر خرابی
      از نظر من فقط آلونسو میتونه کامل باشه که تو همین ریسم واقعا نشون داد بدون هیچ فشاری درآرامش کامل باعلم به قدرت ماشینش و ثبات و حفظ تایر ۶ امتیاز کسب کرد

      • Amirali

        4

        4

        نظرشما محترمه ولی در دفاع از لکلرک باید چند نکته بگم:
        اول اینکه یک راننده هیچوقت بدون نظر تیم مود موتوری انتخاب نمیکنه، دیگه فکر میکنم هفتاد سال از اولین مسابقه فرمول یک گذشته و این کارا همون موقع ها تاریخ مصرفش تموم شده. بنابراین اون مود موتور رو تیم تعیین میکنه نه راننده، مثل زمانی که یادمه چندین بار در 2019 پیش اومد که ردبول به مکس بگه مود موتور بالا در دسترسه.
        نکته دوم هم اینکه وقتی شما آلونسو رو راننده کامل میدونید یعنی نسبت به این راننده تعصب دارید و این نکته مثبتی نیست. ما راننده های بسیار خوبی تو این گرید داریم اما هیچکدوم کامل نیستن و آلونسو هم از این قایده مستثنی نیست، حتی بهترین تاریخ هم کلمه ((کامل)) رو نمیتونه به عنوان صفت داشته باشه. دو نفر پرافتخار تر و یه لشکر جوون که الان عملکردشون خیلی از راننده شما بهتره تو این گرید داریم که معلوم نیست در آینده هم بهتر بشن یا نه.

    • Amirali

      5

      0

      سیامک خان خبری از رفیق شفیق شما آقا مهدی که با پسوند شب نشین در سایت فعالیت میکرد نیست، شما خبری از ایشون ندارید؟ جای خالی بعضی از کاربران قدیمی به شدت حس میشه.

      • Siamak

        5

        0

        بله امیرعلی جان ، همینطوره . متاسفانه بسیاری از یاران همیشگی که ذکر نام یکایک آنها میتونه بسیار طولانی باشه ، مدتیه فعالیتی درسایت ندارند و جای شون واقعا خالیه .
        دوست عزیز و فرهیخته مان آقای مهدی مظفری ( شب نشین ) هم که ارادت بسیار زیادی بهشون دارم هم جزو ایندسته از اعضای عزیز سایت هستند که غیبتشون کاملا محسوسه و واقعا دلتنگشون هستم . متاسفانه بغیر از ارتباط از طریق همین سایت امکان برقراری تماس با ایشان را ندارم و نتیجتا ازشون بیخبرم .
        فرصت رو غنیمت بشمارم و یادی از دوستان بامحبت فست بوی 44 – آقای قاعدی ، امین 44 ، ایمان 88 ، آقای ممدو و ……. داشته باشم . صمیمانه آرزو میکنم هرکجا که هستن سلامت ، تندرست ، موید و مانا باشند .

  18. MV1

    7

    3

    راستش اىن شکست و باخت نبود
    اىن خون طرفدار رو در شىشه کردن بود
    نمىدونم چى بگم
    هر دو جدول کامل از دست رفت و واقعا امىدى نىست
    دقىق شد مثل 2017 که سب اولاى فصل برترى داشت
    63 امتىاز چارلز در عرض 3 مسابقه از دست داد
    واقعا بعد از 5 سال انتظار امىدى به تماشا ندارم و جمع رو ترک مىکنم
    تا اطلاع ثانوىه بدرود
    11 نفرى هم که درخواست دوستى دادن ببخشىد نگاه نکردم بمونه واسه بعدا تاىىدش ما که دىگه ابروىى ندارىم

    • Yousef

      7

      0

      مهدی جان زد حال بدی بود می‌دونم با این که طرفدار ردبولم ولی اعصاب خودمم خورد شد

    • farshad.b

      5

      0

      اقا مهدی ، دوست عزیز نا امیدی چرا !؟ درسته بد اوردید ولی اینقدر زود نا امید نشید . کلی مسابقه مونده و کلی از این بالا و پایین شدنها . بمانید و از راننده و تیمتون حمایت کنید . اول فصل دیدید چه ضد حالی ما خوردیم ولی عوض شد شرایط ، برای شما هم میتونه عوض بشه . حتی اگر عوض نشه هم باید جنگید برای روزهای بهتر ، کل زندگی همینه ، پس ناامید نباش برادر من .

    • Siamak

      11

      0

      ……………… ریزش در اردوگاه فراری با چند باخت !!
      نه ، اسم این طرفداری نیست . طرفدار و فن واقعی هیچوقت پشت تیمش رو خالی نمیکنه و در هر وضعیتی تیمش رو ساپورت میکنه .

      • Morteza_1

        5

        0

        این درسته.
        #هیچ_وقت_تسلیم_نشو

      • MV1

        3

        0

        نه دىگه اىنجورى هم نىست همىشه فرارى فن هستم و مىمونم
        منتها فقط کمى احساس بدى دارم که بىهوده جدول ها از دست رفت
        شىرىن کارى ها واقعا ادم رو ناراحت مىکنه نمىخوام بگم تقشىر تىمه بلکه ازىن همه بدشانسى خسته شدم
        متاسفانه در ماه اخىر نه بقط در فرمول ىک در همه ورزش ها و گىم هاىى که مىبىنم تىمى که طرفدارشم دقىقا با همىن شراىط ناک اوت مىشه
        احمقانه ست اما احساس سمى بودن مىکنم

        اىنطور هم نىست که بگم طرفدار روزاى سخت نىستم
        دىگه بدتر از 2020 نداشتىم که هر مسابقه من از بىنوتو و سب دفاع مىکرم تو اىن ساىت
        راستش البته باىد قبول کرد که مشکل اىنه که فرارى چندىن ساله در کورس قهرمانى نبوده و نسبت به ردبول در رقابت اىنچنىنى بنظر اشتباهات بىشترى داره. والا ما به برد مونزا هم راضى اىم. هىچ وقت ىادم نمىره که اولىن و تنها مسابقه اى که رفتم دىدم مونزا 2013 بود که داىىم منو با خودش برد اىتالىا. و سب برنده شد و همونجا بود که فهمدىم من باىد کنار اون طربى که طرفدار قرمز هان باشم نه اىنجا که بعدا فهمىدم فن سىت ردبول بوده.
        بگذربم سالها گذشت و ما به امىد برد مونزا تا 2019 و اون هم با عجب ماشىن و عجب راننده اى. که بعدش فاجعه 2020 رخ داد. واقعىت ش اىنه که اگه فرارى هر دو تا قهرمانى رو ببازه بنظر من از 2020 هم فاجعه امىز تره.

      • Sebmm

        6

        0

        والا سیامک خان حرف شماهم درسته ولی بخدا ادم نمیدونه چی بگه
        تیمی ک بخاطرش عاشق ف1 شدم فراری بو راننده ای به نام سباستین فتل
        ردبول هم دوست دارم ولی تیم اولم فراری هست
        واقعا ادم نمیدونه چی بگه دیروز واقعا انقد اعصابم خورد نشد دیگه نگاه نکردم
        واقعا ادم نمیدونه کیو مقصر بدونه
        اصلا مشکل چیه… امیدی هست یا ردبول کارش هر مسابقه اسون و اسونتر میشه
        یا شیرینکاری راننده یا استراتژی تیم یا موتور ماشین
        تیم واقعا پتانسیل قهرمانی نداره

      • Fahrenheit

        4

        0

        «خنک آن قمار بازی که بباخت هر چه بودش
        بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر»
        چه کنیم که هر چی باشه فراریه و اصالت
        هر چقدر عقل و منطقمون هم نخواد
        روحمون باهاشه

    • Amirali

      5

      2

      ببین عزیز بعد اتریش 2 یا مسابقه هلند پارسال ما هم همچین حسی داشتیم با این تفاوت که قضاوت مسابقات هم صد درصد بر علیه راننده بود، ولی از دست دادن امید معنایی نداره، خودت دیدی لوییس پارسال تا مسابقه آخر هم رفت و آخرش هم چی شد …
      بعد هم برفرض لکلرک قهرمان نشه تو فقط یکی از سرگرمی هات رو از دست دادی چرا آبرو نداشته باشی دقیقا؟

  19. Farid

    14

    3

    هی هی هیییییی!!!! اون کینگ سباستین وتل بود که میتونست یکی از هیولاهای مرسدس رو شکست بده و با اون یکی برای قهرمانی بجنگه و نهایتا نایب قهرمآن بشه… میگفتن نایب قهرمانی کمه… ما هم میگفتیم فقط قهرمانی… ولی با اون شیرین کاریهای گاراژ و استراتژی و هم تیمی و یکی از رانندگان سایر تیمها، این بدبخت نمیدونست باید نگران پیت استاپ باشه.. یا نگران استراتژی تیم باشه… یا نگران عدم همکاری همتیمی باشه.. نگران شمع ماشینش باشه… نگران عدم فراهم کردن محیط آرام توسط تیم باشه… نگران کدوم مورد باشه آخه!!!! ماشین خوب بود استراتژی گند میزد. استراتژی خوب بود ماشین ول میشد… اینا خوب بودن یهو همتیمی که هر سالی یه مسابقه کولاک میکرد یهو میرفت تو دل رفیقش… و اگه چنانچه خدای ناکرده همه اینا اوکی بودن از بس فشار و استرس بهش از
    جوانب مختلف تیم وارد شده بود و در مقابل این استرسها تنهاش گذاشته بودن که خودش میرفت تو دیوار… ولی بازم اون وتل بود که تا اخرش امیدوار نگه میداشت تیمو با تمام این مشکلات… خدا میدونه که چه بلاهایی سر این بشر آوردن بخصوص بعد از مرحوم سرجیو مارکیونه… فراری کریر سب رو خراب کرد… روحیه شو نابود کرد… سال آخر حتی بهش توهین کرد… حالا همه میفهمن که وتل از دست اینا چی کشیده… میگفتن مشکل وتله.. ولی دیدن که وتل بخش بزرگی از اون مشکلاتو همیشه با نهایت فشاری که میاورد خودش بدوش میکشید. مشکل فراری بود و هست. مشکل مدیریت افتضاح فراریه… مشکل مافیا بازی داخل این تیمه… محیط اگه محیط ردبول 2010 تا 2013 بود سب 2017 و 2018 قهرمان شده بود . الانم اگه گاراژ و مدیریت مناسبی داشت ماشینش اینقدر شاخ هست که لکلرک قهرمان شه. ولی بازم همون داستان سب داره واسه راننده بعدی اتفاق میفته…. لکلرک اگه میخاد اسمش بره کنار قهرمانان و اسطوره های اف وان باید فراری رو ترک کنه.

    • Yousef

      15

      1

      از رفتار فراری با فتل تو اون سال آخر ناراحتم حیف نشون دادن لیقتشو نداشتن

    • mohammad

      19

      1

      مسابقه قبل لکلرک تو رادیو بهشون گفت حرف نزنن بهشون پرید (No words, no words) حتی یک بار هم از وتل همچین رفتاری ندیدیم. فتل همه مشکلات رو برای خودش نگه میداشت واقعا فتل برای تیم جنگید همیشه وقتی از همیلتون شست میخورد می گفت همیلتون سریع تر بود و هیچ وقت گردن تیم ننداخت در حالی که هر بار همیلتون از فتل شکست می خورد می انداخت گردن تیم و می گفت فراری سریع تر بود
      فتل واقعا اسطوره هست

    • j_farzaneh

      6

      1

      همین اتفاقات قبل فتلم بود آلونسو رو که فراموش نکردید

  20. Yousef

    12

    1

    مرد برجسته امروز فقط فتل به خصوص بعد از قفل کردنش چه قدر سریع ماشینو برگردوند
    ای کاش اون اتفاق نمی‌افتاد تا رقابتشو با لویس و دوباره میدیدم
    بینوتو به فراری ۲۰۱۸و۲۰۱۷:بده بزنیم بریم. و فکر کنم زده
    لویس بیچاره و کمر دردش.
    با اینکه یک دو کردیم ولی ریس خسته کننده ای بود حال نکردم

    • masood99z

      10

      0

      روز خوبی برای فراری نبود واقعا ناراحت کننده است!
      با DNF شدن لکرک و ساینز هیجان ریس واقعا گرفته شد
      فراری باید یه فکری به حال موتورش بکنه واقعا نا امید کننده است که امسال با این پاوریونیت خوب تو رقابت برای قهرمانی نباشن
      باز هم مکس و چکو کم نقص و عالی ظاهر شدن و ردبول حداکثر امتیاز رو بدست آورد
      امتیاز گرفتن فتل و آلونسو هم واقعا خوب و لذت بخش بود
      باز هم همیلتون نتونست پودیوم بدست بیاره و راسل باز هم بالاتر از همیلتون!

    • mohammad

      8

      0

      واو وای چقدر عالی تو حرکت چه 360ی زد نوریس تمرین کنه یاد بگیره) چه عالی برگشت واو عالی جمع کرد عالی اومد

    • Yousef

      7

      0

      یاد خنده فتل بعد از پودیوم سال افتادم

    • Amirali

      7

      5

      خب عزیز همینکه قفل کرد خودش ایراده دیگه حالا هرچقدرم خودش خوب ریکاوری کرده باشه، درسته روز خوبش بود ولی اون صحنه رو که دیگه به عنوان برتری حساب نکنین خواهشا.

  21. INDECENT

    1

    1

    حالا دوست مکس فنمون یچیزی گفت ، تو چرا گریه ت گرفته ؟
    دوتا دیگه عمو مسی بگو شاید جای پارسال خوب شد

  22. Morteza_1

    16

    1

    تبریک به خودم و تمام طرفداران ردبول و مکس و چکو.
    یک دو دیگر برای ردبول وبیشترین امتیاز ممکن.
    بردی دیگر برای مکس بدون دستور تیمی و با سرعت مسابقه ای عالی مکس.
    قهرمان و پسر مستعد ردبول.

    اما واقعا فراری ها بد بودن اینکه جفتشون اوت شدن کمی لذت این یک دو رو کم کرد چون زمانی که رقیب داشته باشی لذتش بیشتره.
    و مشکل فراری هم از تیم بود نه راننده ها.
    از یک طرف اسپانیا باید متوجه مشکل موتوری میشدن و این شد دومین تجربه تلخشون.
    تا قبل از بیرون رفتن چارلز خیلی جذاب بود و استراتژی جالبی فراری انتخاب کرده بود. و یک پیت استاپ آزاد که با ماشین ایمنی مجازی قشنگ جلو انداختشون.
    اما ردبول سرعت بیشتری در مستقیمی داشت و فراری برتری در پیچ ها و لاستیک خوری بیشتر.

    فرضیه ای که من دارم اینه که موتور فراری توی مد بالا خیلی پایداری نداره. و فراری برای نزدیک شدن به سرعت ردبول ها از مود بالا یا مود خیلی بالایی استفاده کردن.
    و مشکل چارلز فکر میکنم به همین خاطر بود .
    مشکل ساینز هم نفهمیدم یک صدا خیلی بدی داشت ماشینش و گفت یک مشکلی پیش اومده
    نفهمیدم مشکلش موتوری بود یا چی ؟؟

    خوش شانسی مرسدس و بیرون رفتن فراری ها و کسب دوباره سکو توسط جورج.
    تبریک به مستر کانسیستنسی (آقای ثبات) (تا الان همه مسابقات این فصل جزو 5 تا بوده.)
    حتی از ساینز هم عبور کرده. باید دید آخر فصل جزو چهار تا هست یا نه
    از الان که پنجمیش قطعیه مگه اینکه به همیلتون پنجمی رو ببازه که بعیده.

    سب عجب سرعتی داشت توی کفی ها.
    اگه اون اشتباه رو نمیکرد بالاتر از همیلتون تموم میکرد.
    یک قفل کردن چرخ و تبدیل شدن چهارمی به ششمی.
    امیدوارم استون کمی ماشینش رو بهتر کنه برای مسابقه های بعدی
    و دوباره شاهد رقابت های سب و لوییس باشیم.

    الفا تائوری هم فک کنم بخاطر موتور هونداش این مسابقه مزیت داشت و گسلی پنجم شد.
    سونودا هم تا چند دور به آخر بالا بود نمیدونم چطوری رفت 13. رفت پیت؟ یا اشتباهی چیزی کرد ؟

    آلونسو به اندازه سب خوب کار نکرد ولی بهرحال بیشتر از اوکون امتیاز گرفت تا بهش نزدیک بشه.
    بنظرم آخر فصل بالاتر از اوکون فصل رو تموم کنه البته اگه بدشانسی نیاره.

    و در آخر هم هنوز کلی مسابقه باقی مونده و این اختلاف هم غیرقابل جبران نیست ولی این سوتی های فراری هر مسابقه دیگه آزار دهنده شده برای طرفداراش.
    بخاطر اوت شدن مکس و پرز توی مسابقه های اول قشنگ حس الانشون رو درک میکنم.
    و باها شون همدردی می کنم.

    • Ali.M

      7

      0

      سلام سونودا موقعی که DRS باز کرد توی حدودا ۱۰ دور مونده به آخر مسابقه، نصفه بال عقب گیر کرد و اون بالا موند، مجبور شد بره پیت، تیم هم با چسب نواری ماست‌مالی ‌اش کرد ولی خب تا آخر ریس باز هم DRS نداشت.
      تبریک به خودمون بابت یه ۲-۱ :))

      • farshad.b

        7

        0

        عجب اشتباهی کردند . اصلا drs نیاز نداشت ، اون چسب ها مشکلی رو حل نکرد با توجه به پیت استاپ ۲۱ ثانیه ایی و زمان ورود و خروج از پیت جمعا ۴۳ ثانیه تاوان داد !! . مونده بود توی پیست حداقل هشتم یا نهم میشد دستکم . رسما نابود شد با اینکار .

    • محمود

      3

      0

      آقای لوئیس همیلتون طبق نظر سنجی ها، بهترین راننده این مسابقه شد.

    • Amirali

      4

      6

      عزیز اگر اون اشتباه رو نمیکرد بالای همیلتون تموم میکرد؟؟؟ مطمینی؟؟؟؟ اصلا ماشین مرسدس و استون قابل مقایسه ان که بعد برسیم به بحث اینکه کدوم بهتره؟؟

      • j_farzaneh

        6

        1

        درسته استون امروز خیلی سریع بود فتلم سریع بود خداییش سراون اتفاقم تایم زیادی از دست داد ولی مجبور بود بیشتراز۴۰دور بااون لاستیکاش بزنه فکر نمیکنم میتونست از لوییس دفاع کنه

      • Iam_Alireza

        10

        8

        ماشین‌هاشون برابر نیست و لی قطعا فتل بهتر از همیلتونه

      • Amirali

        3

        7

        عزیز دلم حرفت کاملا درسته فقط نمیدونم چرا تمامی منابع معتبر فرمول یک چیز دیگه ای میگن! شاید تو یک چیزی میدونی که اونا نمیدونن به هرحال. یعنی خداشاهده اگر حتی یک جا هم این رو خونده بودم باز قابل توجیه بود.

    • j_farzaneh

      4

      2

      تحلیل بسیار عالی
      اما در مورد عملکرد آلونسو فکر میکنم کمی ناانصافی کردید آلپین امروز افتضاح بود واقعا دیدید که هرکی به اکون میرسید با هر ماشینی ازش رد میشد؟!
      خداییش درسته اکون خیلی تاپ نیست ولی تو دفاع واقعا خوبه
      آلپین افتضاح بود
      آلونسو هم از قدرت واقعی خودروش خبر داشت و این رده روهم به خاطر کنترل و ثبات فوق العادش گرفت
      وقتی دید ماشینش نه میتونه حمله کنه نه دفاع پس از استراتژی مخصوص خودش استفاده کرد مدیریت لاستیک و دوری از حاشیه جایزشم ۶ امتیاز بود

      • Morteza_1

        1

        0

        ممنون و متشکر
        جناب فرزانه لطف دارید
        شما درست میگید.
        ضعیف بودن آلپین ها در باکو رو درنظر نگرفتم.

    • j_farzaneh

      3

      0

      اقا فرشاد حتما دقت نکردید به سونودا پرچم دادن پرچم سیاه نارنجی فکر میکنم مجبور شد بره پیت
      البته معنی اون پرچم رو نمیدونم من
      اگه شما میدونید بگید

      • farshad.b

        1

        0

        جناب فرزانه سلام . بله حق با شماست ظاهرا مجبور به انجام پیت اجباری بوده . بنده هم از پرچم سفید و نارنجی مطلع نبودم . تصورم پرچم سفید و سیاه بود برای عدم رعایت ترک لیمیت . دقیق اطلاع ندارم ولی گمان کنم چون احتمال میدادند تیغه بال نیمه شده شاید کنده شده و خطری برای دیگران بوجود بیاره دستور پیت اجباری دادند . اینم یه چیز جدید بود که یاد گرفتیم .

      • Yaser

        0

        0

        سلام آقای فرزانه خسته نباشید پرچم سیاه و نارنجی به معنی نقص فنی

    • S.FERRARI

      6

      0

      ساینز سیستم هیدرولیکیش مشکل داشت
      از در و دیوار داره مصیبت میباره
      یه طرف روئدا کبیر یه طرف ماتیا یه طرف پلن 🅱️ یه طرف دنیل ریکاردو یه طرف پاوریونیت یه طرف سیستم هیدرولیکی
      و…

      • Morteza_1

        1

        0

        هر دم از این باغ بری می رسد
        تازه تر از تازه تری می رسد

  23. Behzad

    8

    0

    عادت به نبردن و قهرمان نشدن طی این سالیان داره تبدیل میشه به ندیدن پرچم شطرنجی.
    به هر حال هیچ فردی در تیم دوست نداره این وضعیت را ببینه و همگی مثل طرفداران مایوس هستند و فقط امیدواری در ادامه ی فصل به خاطر ماشین رقابتی که دارن وجود داره.
    عملکرد ردبول جای حرف و حدیثی باقی نمیزاره و نوش جانشان که ماشین عالی در دست دو تا راننده ی درجه ی یک قرار دادن.

  24. 16_44_33

    8

    1

    از فراری ناامید شدم دیگ قهرمانی از دست رفته فقط فقط باید از رانندگی چارلز لذت ببرم مرسی فتل واقعا عالی رانندگی کرد واقعا این ناراحتی کمتر کرد. تبریک ب ردبول و مرسدس

  25. Erfn

    0

    0

    داداش یه بارم بنویسی ما میفهمیم نمیخواد ۴ ۵ بار بگی

  26. Hamed

    6

    4

    تررررررررررر زدی رفته آغای بینوتو
    یکی پیدا بشه جمعت کنه
    قهرمانی رانندگان و سازندگان رو دودستی تقدیم مکس و ردبول کردی مگه دیگه میشه گرفت اینارو
    ۳ تا مسابقه رو لیدر باشی و نتونی ببری؟! یکاری کردی فقط از این تیم بربیاد
    مبارکه تو dnf شدن ۲-۱ کردیم و چهار تا موتور فراری هم از ریس خارج شدن چیو آپدیت کردین دقیقا؟
    هنوز هیچی نشده باید منتظر پنالتی های موتوریتون باشیم

  27. alireza_h

    9

    1

    موتور هوندا هم هر آن احتمال داره زیر فشار شونه خالی کنه! (مثل اول فصل)

    بعیده تلقی درستی باشه از همین الان کار فراری رو تموم شده بدونیم و سند قهرمانی امسال رو بزنیم به نام ردبول!

    • j_farzaneh

      2

      1

      هر وقت اسم هوندا میاد یاد اون جمله معروف آلونسو میافتم😂

  28. MOHAMMAD KHZ

    5

    2

    همیلتون دهنش سرویس شد با این تکون های ماشینش و چقد موتور فراری بی ثباته ماشین فراری از مرسدس پارسال هم قوی‌تر بود ولی وقتی ثبات نداشته باشه به هیچ دردی نمیخوره سکتور ۳ آلپین هم وحشتناک بود

    • j_farzaneh

      2

      1

      آلپینم فقط سکتور سه خوب بود بقیه پیست افتضاح واقعی بود
      هر کی رسید به اکون سبقت گرفت حتی هاس🤦

  29. mahdi arabi

    12

    0

    اختلاف 46 امتیازی مکس با چارلز بعد از استرالیا حالا تبدیل شده به 34 امتیاز به نفع مکس
    اونم فقط بعد از پنج مسابقه
    جالب تر اینکه تو این پنج مسابقه فراری (چارلز) تو چهارتاش پول پوزیشن داشته

    دقت کنید به آمار یه بار دیگه
    فقط بعد از پنج مسابقه که چارلز شانس اصلی قهرمانی بود الان تقریبا همه صحبت از عدم قهرمانی لکلرک میزنن

    واژه افتضاح برا عملکرد پنج مسابقه اخیر مجموعه فراری زیادی خوبه
    حالا اگه بعد از این همه فشاری که روی راننده گزاشتن به خاطر این شیرینکاری ها ، راننده مسابقه های بعدی اشتباه کنه روزنامه های ایتالیایی از راننده انتقاد میکنن و میبرنش زیر سوال

    • finger hero

      10

      3

      دقیقا کاری که علیه فتل انجام دادن، انقدر رو لیمیت روند تا سوتیا شروع شن
      فراری تا نکوبه و از نو نسازه زیرساختشو، همیشه درجا خواهد زد،
      کسانی که با کودتا به ریاست برسن تهش بشن ملتی مثل قزافی

      • Yousef

        5

        1

        عالی حرف دلمو زدی
        واقعا حیف اریوابنه که این عطیقه جاشو گرفت نمی خوام بگم کاری نکرده ولی با یه ماشین خوب و دوتا راننده خوب نباید اینطور نتیجه گرفت.

  30. Siya

    7

    1

    چنتا خبر غیر رسمی دارم که شارل خواستار دیدار در سریعترین زمان ممکن با پیرو فراری شده و گویا اینکه نسبت به این موتور تعمیر شده احساس خوبی نداشته و تیم مهندسی قول صد در صد داده بوده که هیچ مشکلی پیش نمیاد حتی دیشب هم بعد از پول خیلی خوشحال نبود انگار به ماشین و تیم اعتمادشو از دست داده
    تو کل ده تا تیم فراری بیشترین مخفی کاری و رازنگهداری رو داره بین افرادش ولی ببینید چقدر اوضاع خرابه که لکلرک نظرشو با اکثر اطرافیانش در میون گذاشته و نگرانی از این بابت نداره چون فکر میکنم دیگه آب از سرش گذشته حس میکنم اگه اوضاع تا کانادا و سیلورستون تغییر نکنه بايد منتظر تغییرات اساسی تو مدیریت فراری باشیم

    • mn.a

      0

      1

      حتی قبل از کوالی توی پدوک بحثی که داغ بود همین عدم اطمینان به موتور چارلز بود

  31. Alireza Verstappen

    6

    3

    قهرمانی فصل و تبریک بگیم دیگه 😋😋😁😁💙💙💪💪

    • finger hero

      3

      1

      خواهش میکنم دوستان حرف دله خیلی از طرفداراشو زدم

  32. MSF11

    5

    5

    درسته این دومین DNF شارل بود و تازه با مکس برابر شد..ولی فرقش اینه که شارل دو بار رو وقتی پیشتاز ریس بود از دست داد…ولی مکس هر دو بار رده دوم و داشت

  33. mrz_ir

    8

    6

    اول تبریک به مکس و ردبول فن ها ، فراری اونقدر رقیب … هست که به راحتی دارید یکه تازی میکنید ، ردبول هم که باز دستور تیمی برای اینکه پرز دفاع نکنه و دو تا پیت به شدت کند فقط برای پرز ؟؟!! وقتی اینقدر در امتیازات نزدیکه دیگه چرا ؟
    این چیزی که امروز در فراری شاهد بودیم بیش از حد شبیه 2019 فراری بود ، ماشینشون سریعه اما فقط در تعیین خط ، توی مسابقه اونقدر مشکل داره که …
    هر چیزی هم از اول فصل شاهد بودیم برعکس شد : اول میگفتیم ردبول ناپایداره اما مثل اینکه ناپایداری اصلی مال فراریه . ماشین برتر رو برای فراری میدونستیم اما الان ردبول بهتره
    و لوییسی که بعد از مسابقه به سختی از ماشینش اومد بیرون و روی هیلو نشست و بعد کمرشو گرفت ،علاوه بر اینکه لوییس بعد از هشت سال داشتن ماشین برتر نمیتونه به این ماشین اعتماد کنه به خاطر سنش هم تکون ها به مراتب بیشتر از راسل ازارش میده واقعا مغز مهندسای مرسدسو باید آنالیز کرد که چه فکری کردن برای این ارتفاع سواری ، این دیگه پورپوزینگ ایرودینامیکی قبلی نیست ، مکانیکیه این ، فقط یه سوال دیگه هم ذهنمو درگیر کرده ، اسفالت موناکو و باکو سال های پیش برای تیم ها ازار دهنده نبود ، اما آستین براشون ازار دهنده بود ، بطوری که اگه اشتباه نکنم پارسال مرسدس از فیا برای تقویت یسری از قطعات مجوز گرفت و ماشین سنگینتری رو اورد به پیست . اما امسال با اسفالت موناکو و باکو مشکل داشتن ، اونجا رو میخوان چیکار کنن ؟

    • Yousef

      0

      0

      کانادا بدتره

      • mrz_ir

        0

        0

        پس خدا بخیر کنه
        😐

    • Ali🦁3

      6

      2

      MRZ
      مگه ندیدی برای مکس هم پیت استاپ کند زدن.؟ مگه مکس چقد تایم به سودش برد اینجا.؟ شما واقعأ چطور تصور می کنید این گاراژ فقط برای چکو کند زدن دست بردارید از این نظراتتون و دستور تیمی……دستور تیمی به سوچی بوتاس میگن نه اینا.
      حالا من به سوال ازت دارم با این تفاصیل یعنی فاصله باید بیشتر از 20ثانیه بشه تو ماشین برابر در پایان.؟

      • mrz_ir

        2

        2

        عملا وقتی داره 2019 تکرار میشه نیازی نبود که دستور نجنگیدن بدن ،بعد وقتی قرار نیست بتونن رقابت کنن ، هر کدوم به سبک خودشون کمترین ریسکو میکنن .
        مخصوصا باکویی که به شدت لاستیک نابود کنه .

      • mrz_ir

        4

        5

        اول اینکه قبلا شما اینقدر دستور تیمی دستور تیمی برای مرسدس کردید که حالا جابجا شدیم نمیتونید تحمل کنید ؟؟؟؟؟؟

        اینکه رسما به پرز بگن برد رو هم تقدیم کن رو هم میبینیم ، غصه نخور
        (توی بارسلونا همین بود دیگه ، با استراتژِی بهتر برای مکس و دستور ، برد رو از پرز گرفتن وقتی ماشین مکس مشکل دی ار اس داشت.)

        بعد هم اگه برای مکس کند زدن ، برای پرز کند تر بود ، اگه اشتباه نکنم پیت اول برای مکس 3.5 زدن برای پرز 5.5
        ولی خوب ، هنوز هم برای ردبول شانس اصلی مکسه و پرز باید وینگمن بمونه و قرار هم نیست که اجازه رقابت به پرز داده بشه حالا حالا ها .(هر جا هم شاخ بشه ، با استراتژی مخالف عقب میندازنش! اگه نخوان توی رادیو دستور بدن. )

        و در اخر اینکه این کار برای اینکه هم قهرمانی رانندگان و هم سازندگانو بگیرن لازمه و اینو درک میکنم اما حالا جاها برعکس شده ، ممکنه جبران گذشته رو بکنیم مرسدس فن ها ، ناراحت نشو. 😉

      • Amirali

        4

        4

        من واقعا نمیدونم اون نو فایتینگ رو شما چی شنیدید ولی میدونم مکس از هیچ راننده ای اونطوری نمیتونه سبقت بگیره و اصلا فاصله مناسب نبود.
        و بعد دوستمون میگه بیست ثانیه فاصله داشتن، خب عزیز تو پیچ های وسط پیست که نمیتونست سبقت بگیره تو مستقیمی هم موتور و شرایط برابر داشتن پس احتمالا نهایتا یه چیزی شبیه باکو 2018 میشد، بعد سبقت هم پرز کلا فشار نیاورد.

    • Hossein 123

      4

      1

      هیچی فقط لوییس بعد آستین از ماشین میاد بیرون و دیگه هیچوقت به خاطر آسیب به کاکپیت بر نمی گرده اگه proposing مثل امروز باشه… فقط امیدوارم این ماشین به خاطر شرایط سنی بهش آسیب نزنه. مرسدس تو این کانسپت در تونل باد یک پرفورمنس فضایی قطعا دیده که اینقدر ماشین رو به زمین چسبونده. اما متاسفانه اون عملکرد فقط برای تونل باد بوده و در شرایط واقعی به جز جایی مثل اسپانیا در این دو تا ریس خیابونی دوباره ماشین انگار ریست فکتوری شده…

      حالا یک سوال پیش میاد. مرسدس اگه کانسپت بدون سایدپایدش در حد ۵ و ۶ هست، ماشین ۳ روز اول تست چقدر سرعتش پایین بوده 😐

      البته بعید نیست اون یکی از این سریعتر باشه ولی مرسدس هنوز دنبال باز کردن پتانسیل این ماشین باشه…

      • NICO ROSBERG-06

        2

        0

        به نظر منم اتفاقات آیرودینامیکی امسال و حل نشدنشون برای برند مرسدسم خوب نیست از اونجایی که همه دنیا این مسابقات و دنبال میکنن امکان ریزش در فروش محصولاتشون میره-این حرف و به دلیل این میزنم که فصل فاجعه بار2016 بعد از نهم شدن تیم فرمول1 رنو _شرکت رنو در مورد افت قابل توجه محصولاتشون آماری رو بیرون داد و این خود نشون دهنده این مسعله ست که این مسابقات اگر چه در کشور ما چندسالی هست که پخش میشه اما چقدر در دنیا بیننده و دنبال کننده داره و چقدر هم نتایج خوب یا خیلی بد میتونه طبعات مثبت ومنفی برای شرکت های شرکت کننده داشته باشه.به هرحال امیدوارم مرسدس بتونه زودتر راه حلی برای این مشکلشون پیدا کنن چون همه از تیمی که8سال بهترین کانسبت قهرمانی رو داشتن انتظار چنین وضعیتی رو ندارن که بعد از گذشت تقریبا نیم فصل هنوز ماشین از نظر فنی در حال یورتمه رفتن توی پیست باشه.

      • NICO ROSBERG-06

        1

        0

        به نظر منم اتفاقات آیرودینامیکی امسال و حل نشدنشون برای برند مرسدسم خوب نیست از اونجایی که همه دنیا این مسابقات و دنبال میکنن امکان ریزش در فروش محصولاتشون میره-این حرف و به دلیل این میزنم که فصل فاجعه بار2016 بعد از نهم شدن تیم فرمول1 رنو _شرکت رنو در مورد افت قابل توجه فروش محصولاتشون آماری رو بیرون داد و این خود نشون دهنده این مسعله ست که این مسابقات اگر چه در کشور ما چندسالی هست که پخش میشه اما چقدر در دنیا بیننده و دنبال کننده داره و چقدر هم نتایج خوب یا خیلی بد میتونه طبعات مثبت ومنفی برای شرکت های شرکت کننده داشته باشه.به هرحال امیدوارم مرسدس بتونه زودتر راه حلی برای این مشکلشون پیدا کنن چون همه از تیمی که8سال بهترین کانسبت قهرمانی رو داشتن انتظار چنین وضعیتی رو ندارن که بعد از گذشت تقریبا نیم فصل هنوز ماشین از نظر فنی در حال یورتمه رفتن توی پیست باشه.

      • mrz_ir

        1

        1

        نیکو جان طبق مصاحبه توتو در موناکو بالا پایین پریدن های الان ماشین ایرودینامیکی نیست ، به خاطر سفت بودن تعلیق و نزدیکیش به اسفالته و نا همواری اسفالت پیست های خیابونی این بلا رو سرشون میاره اگه یه نگاه به بارسلونا بندازی و فاصله واقعا کم مرسدس تا اسفالتو ببینی دلیل وضعیت الان کاملا مشخص میشه.

      • Hossein 123

        0

        0

        خب ظاهراً یسری جا ها خوندم که لوییس کانادا رو از دست داده…! من جای لوییس باشم فرمول یک رو می بوسم می ذارم کنار تا همه مهره ها و دیسک هاش از بین نرفته! تا جایی که می دونم شتاب افقی ماشین ها به خاطر proposing به حتی ۱.۱ جی ( اسپانیا یکی از ماشین ها که یادم نیست) می رسه! ترکیب این شتاب با تعلیق خشک مرسدس و شرایط سنی لوییس می تونه حتی یک ورزشکار حرفه ای هم از پا در بیاره….

      • Hossein 123

        1

        0

        @نیکو

        قطعا. مخصوصاً که مرسدس یک برند لوکس هست و اینجا هم دقیقا اسم زیربرند پرفورمنس شون یعنی آ ام گ وسطه. حتی یکی مثل منم زیر پست هاشون در شبکه های اجتماعی تیکه می اندازم بهشون! یک پست گذاشته بودند در مورد آوردن سیستم های هیبرید از فرمول یک به جاده که منم گفتم امیدوارم بعدا این جهش ها هم اضافه بشه از جاده به خیابون. کلی پیام اینجوری دیگه هم دیده میشه معمولا.

      • Amirali

        3

        2

        ببینید بی نقصی در رسیدن طراح به هدفشه! ماشین مرسدس قطعا ماشین پر نقصیه ولی این رو هم فراموش نکنیم که هدف طراح مشخصا پیست های موناکو و باکو نبوده، پس با این موارد ماشین رو نسنجید. بذارید سیلوراستون برسه ببینیم چیکاره ایم.

  34. S.FERRARI

    4

    1

    واقعا طرفدار فراری بودن اعصاب پولادین میخواد
    چه قویه چه ضعیفه اعصاب نمیزاره واسمون

    #🅱️elan

  35. hamed.ab

    9

    2

    سلام
    ردبول که رقیبی نداره و فعلا میتازونه ،دوست داشتم فتل ردبول بود یه رقابت درون تیمی حداقل میدیدیم حتی اگر فتل میباخت…
    تنها نکته مثبت برای طرفداران فراری اینه که کل فجایع توی دو ریس متوالی بوده و، الان یه شوکی به فراری وارد شده و اینجور فشار روی مدیریت و مهندسا واستراتژیست ها میاد و احتمالا به خودشون بیان و یه حرکتی بزنن …اگر فاصله کوچولو کوچولو کم میشد شاید شاخک های بینوتو تکون نمیخورد و تهش ماسمالی میکردن ومینداختن گردن ساینز و چارلز…به نظرم فراری از این هفته رشدش رو شروع کنه… تنها نکته ای که ازش ناراحتم ثبات راننده ها و پیشرفت کوچک و مداوم مرسدسه ، اینجور که معلومه تا آخر سال مرسدس حتی برای برد هم میتونه بجنگه و از سال دیگه هم دوباره باید دامیننس مرسدس و راسل رو ببینیم …
    و در آخر پیس خوب استون و الپین و الفاتوری که انگار جدا شدن و هاس و الفا و ویلیامز مثل پارسال
    افتادن با هم….

    • j_farzaneh

      2

      1

      آلپین که امروز به غیر مستقیمی کلا افتضاح بود حتی هاس هم از اکون سبقت گرفت تازه مگنونسن میخواست از فرناندو هم سبقت بگیره که موتورش ترکید

    • Amirali

      6

      1

      یعنی وتل ردبول باشه با مکس رقابت درون تیمی میکنه ولی همیلتون که تو مرسدسه باید از سال بعد دامیننس راسل رو ببینید! ممنون از انصاف.

  36. ایرن

    5

    5

    طبق معمول دقیقا موقع مسابقه یه تماس کاری و مشکلات ناشی از اون تماس باعث شد بیشترش رو نبینم.

    اما از قرار معلوم سب اگر اشتباه نمیکرد شانس چهارمم داشته.

    و اینکه چندتا از نظرات رو خوندم و دوباره همه دارن به بینوتو گیر میدن.

    هدف فراری در این فصل برگشتن به رقابت بود، نه قهرمانی!!!
    اونموقع که بینوتو جمله بالا رو گفت خیلیا مسخرش کردند اما اون میدونست چی میگه. الان فراری یک کانسپت عالی آیرودینامیک، دو راننده خوب و یک موتور قوی اما نا مطمئن داره. الان بنظرم دو مشکل وجود داره، اول قابلیت اطمینان که مطمئنم حل خواهد شد و دوم که البته از این دومی بیشتر میترسم بحث استراتژیها هست.

    بنظرم یک سال دیگه باید صبر کرد تا میوه ی تلاش بینوتو زیر دندونمون مزه کنه

    • Yousef

      5

      2

      باهات موافقم قبل از تست های پیش فصل خودشونم گفتن که توی یه سال نمیشه به رقابت قهرمانی برگشت ولی حالا شده و انتظاره همه هم بالا رفته

    • finger hero

      9

      6

      بنظرت چهارسال برای یک مدیر کمه؟
      مهم اینه با ماشینی که به راحتی پل میگیره چرا نمیشه مسابقه برد؟؟ استراتژی و قابلیت اطمینان مگر نباید زیر دست مدیر بهبود پیدا کنن؟
      الان چه فرقی با ۲۰۱۸ کرده؟ الان که سوتیاشون بیشترم شده، پس نتیجه میشه کرفت که مدیریت ضعیف عمل کرده

      یبار تو دومین مسابقه ۲۰۱۸ پای یکی از مکانیکای فراری شکست و نزاشت کیمی دومی رو بگیره و در همون مسابقه به فتل کمک کنه، نتیجه ش میدونی چی شد؟

      رفتن عیادتش و کلی عذرخواهی و …
      کما اینکه چندین میلیون از دست داده بودن، اینه که میگم باید از نو بسازنش
      بجای اخراج (حالا مودبانه) زیر بالو پرشو گرفتن، دلشون نیومد یه جوونو بیارن جاش
      این یک مثال ساده از مدیریت دوران یک دهه گذشته فراریه

      • ایرن

        4

        0

        چهار سال … در بحث موتور که اون ماجرای توافق فیا و فراری باعث شد که عملا دو سه سال گذشته رو از دست بدند. پارسال رو با دوسال قبل مقایسه کنید . پیشرفت تیم به وضوح قابل دیدن بود. امسال هم نسبت به پارسال.
        مشکل اینجاست که برخی فکر میکنند یک شبه میشه بهترین تیم تاریخ فرمول یک رو ساخت. خب همین تلاش و سرمایه گذاری ای که فراری برای پیشرفت میکنه رو مرسدس و ردبول هم میکنن. مکلارن و آلپین هم همچنین و باقی تیمها.
        همه چیز افتخارات گذشته نیست. همه چیز پول نیست. شما توی جذب بهترین مهندسها محدودیت داری چون رقبای بزرگی برای جذبشون دارن باهات رقابت میکنن. مجدودیت بودجه هم که اضافه شده. و خیلی از نکات دیگه که هرکدوم یک محدودیت در مسیر حرکتت هستند. توی یک رقابت همیشه فقط یک تیم قهرمان میشه. فقط یک تیم و این موضوع خودش یک محدودیت بزرگه.

        واقعا پیشرفت مستمر فراری رو نمیبینید. الان قویترین موتور و بهترین پکیج آیرودینامیکی رو داره. هرچند ضعفهایی مثل دوام موتور و استراتژی بلای جان این تیم شده. اما رفع این مشکلات هم یک شبه اتفاق نمیفته.

        در مورد اون مکانیکی که پاش شکست. دوست نداشتم با این لحن جواب بدم. اما شما احتمالا مفهوم تیم رو درست درک نکردید. نمیدونید در یک تیم باید از اعضای تیم حمایت کرد. مخصوصا توی بدترین و سخت ترین شرایط.

      • NICO ROSBERG-06

        3

        3

        finger hero
        نظرتون در این مورد کاملا نظر منم هست منتها از اونجای که من فن فراری نیستم به نظرم درست نبود من بیانش کنم اما کاملا حق گفتید. به نظرم زمان آریوابنه مشکلاتشون کم تر بود فقط نفهمیدم مشکل این بنده خدا بینتو با آریوابنه چی بود که باعث برکناریش شد .برای قهرمانی همیشه تنها یک موتور قوی لازم ندارید.. مدیریت قوی برای یک قهرمانی از همه مهم تره که جسارتا بینتو گرچه در زمینه مهندسی وفنی اگر عالی باشه در زمینه مدیریت یک تیم برای قهرمانی مناسب نیست.با احترام به همه فن های فراری با ایشون صبر کردن هم فایده ای نداره..کامنت اولم و دیده باشید گفته بودم که نمیشه شما یه ریس رو به گاراژ خرابتون ببازین یکی رو به موتور خراب(کم دوام)بعد انتظار قهرمانی داشته باشین.. بهترین کار برای فراری اینه که مدیریت تیم و مدیر فنی باید از هم مستقل و حدا و درست یک آدم کاردان داده بشه.

      • Amirali

        7

        1

        راننده زده به مکانیک و پاش رو شکونده فراری باید مکانیک بدبخت رو اخراج کنه؟ واقعا جامعه داره به کجا میره؟

      • finger hero

        2

        1

        نیکو جان ممنون راست میگی نمیشه هم استراتژی بد باشه و هم موتور

        امیر علی چرا از خودت حرف درمیاری؟
        کجا راننده زد پای مکانیکو شکست؟
        مکانیک پاشو گذاشته بود جلویی تایر اونم کاملا اشتباهی
        لازمه یکبار پیت استاپای همه تیمارو ببینی
        اگر پاشو درست گذاشته بود این اتفاقا نمی افتاد و 18 امتیاز مفت از دست نمیرفت

      • Amirali

        6

        0

        من فقط میدونم ارزش پای انسان خیلی بیشتر از اون 18 امتیازه و هر تیمی چنین کاری با کادرش بکنه به سرعت به منفور ترین تیم تاریخ تبدیل میشه، تیم ها درسته خیلی به این چیزا اهمیت نمیدن ولی حداقل ظاهر رو حفظ میکنن. فراری اگر میخواست اینطوری برخورد کنه هیچوقت انقدر طرفدار پیدا نمیکرد.

  37. MV1

    3

    0

    نه دىگه سىامک جان اىنجورى هم نىست همىشه فرارى فن هستم و مىمونم
    منتها فقط کمى احساس بدى دارم که بىهوده جدول ها از دست رفت
    شىرىن کارى ها واقعا ادم رو ناراحت مىکنه نمىخوام بگم تقشىر تىمه بلکه ازىن همه بدشانسى خسته شدم
    متاسفانه در ماه اخىر نه بقط در فرمول ىک در همه ورزش ها و گىم هاىى که مىبىنم تىمى که طرفدارشم دقىقا با همىن شراىط ناک اوت مىشه
    احمقانه ست اما احساس سمى بودن مىکنم

    اىنطور هم نىست که بگم طرفدار روزاى سخت نىستم
    دىگه بدتر از 2020 نداشتىم که هر مسابقه من از بىنوتو و سب دفاع مىکرم تو اىن ساىت
    راستش البته باىد قبول کرد که مشکل اىنه که فرارى چندىن ساله در کورس قهرمانى نبوده و نسبت به ردبول در رقابت اىنچنىنى بنظر اشتباهات بىشترى داره. والا ما به برد مونزا هم راضى اىم. هىچ وقت ىادم نمىره که اولىن و تنها مسابقه اى که رفتم دىدم مونزا 2010بود با اىنکه خىلى بچه بودم که داىىم منو با خودش برد اىتالىا. و فرناندو برنده شد و همونجا بود که فهمدىم من باىد کنار اون طرفى ها که طرفدار قرمز هان باشم نه اىنجا که بعدا فهمىدم فن سىت ردبول بوده.
    بگذربم سالها گذشت و ما به امىد برد مونزا تا 2019 صبر کردىم و اون هم با عجب ماشىن و عجب راننده اى. که بعدش فاجعه 2020 رخ داد. واقعىت ش اىنه که اگه فرارى هر دو تا قهرمانى رو ببازه بنظر من از 2020 هم فاجعه امىز تره.
    بحث دفاع از تىم که شد قبلا سپهر هم بود بهتر ازمن عمل مىکرد البته خداروشکز دىگه خىلى وقته تقرىبا ازمونزاى پارسال که اون اتفاق خفنه افتاد دىگه اعضا نسبت به راننده ها و تىمها بى احترامى نمىکنن.

    • Siamak

      2

      0

      مهدی عزیز .
      احساس عصبانیت و یاس شما از باخت فراری رو درک میکنم . ولی علاقه مفرط شما به این تیم که باعث این برآشفتگی شده قابل تحسینه .
      هنوز مسابقات زیادی در پیشه ، فرصت جبران کم نیست . امیدوار و خوشبین باشید .

  38. MV1

    2

    0

    نه دىگه سىامک جان اىنجورى هم نىست همىشه فرارى فن هستم و مىمونم
    منتها فقط کمى احساس بدى دارم که بىهوده جدول ها از دست رفت
    شىرىن کارى ها واقعا ادم رو ناراحت مىکنه نمىخوام بگم تقشىر تىمه بلکه ازىن همه بدشانسى خسته شدم
    متاسفانه در ماه اخىر نه بقط در فرمول ىک در همه ورزش ها و گىم هاىى که مىبىنم تىمى که طرفدارشم دقىقا با همىن شراىط ناک اوت مىشه
    احمقانه ست اما احساس سمى بودن مىکنم

    اىنطور هم نىست که بگم طرفدار روزاى سخت نىستم
    دىگه بدتر از دو سال پىش نداشتىم که هر مسابقه من از بىنوتو و سب دفاع مىکردم اىنجا
    راستش البته باىد قبول کرد که مشکل اىنه که فرارى چندىن ساله در کورس قهرمانى نبوده و نسبت به ردبول در رقابت اىنچنىنى بنظر اشتباهات بىشترى داره. والا ما به برد مونزا هم راضى اىم. هىچ وقت ىادم نمىره که اولىن و تنها مسابقه اى که رفتم دىدم مونزا دوهزار و ده بود با اىنکه خىلى بچه بودم که داىىم منو با خودش برد اىتالىا. و فرناندو مسابقه رو برد و همونجا بود که فهمدىم من باىد کنار اون طرفى ها که طرفدار قرمز هان باشم نه اىنجا که بعدا فهمىدم فن سىت ردبول بوده.
    بگذربم سالها گذشت و ما به امىد برد مونزا تا دوهزار و نوزده صبر کردىم و اون هم با عجب ماشىن و عجب راننده اى. که بعدش فاجعه دو سال پىش رخ داد. واقعىت ش اىنه که اگه فرارى هر دو تا قهرمانى رو ببازه بنظر من از دو سال پىش هم فاجعه امىز تره.
    بحث دفاع از تىم که شد قبلا سپهر هم بود بهتر ازمن عمل مىکرد البته خداروشکز دىگه خىلى وقته تقرىبا ازمونزاى پارسال که اون اتفاق خفنه افتاد دىگه اعضا نسبت به راننده ها و تىمها بى احترامى نمىکنن.

  39. MV1

    1

    0

    کامنتام تاىىد نمىشه

    • S.FERRARI

      1

      0

      مهدی
      نقطه های ی تایپ نمیشه

  40. mohsen driver

    8

    4

    ردبول با این سرعتی که داره میره قهرمانی سازندگان و یکی از دو راننده اش رو میگیره و جواب تمام کسانی که با قوه تخیلشون قهرمانی مکس رو چیزی غیر از تلاش تیم و ثبات موتور و درایو مکس میدونستن و چند عامل خارجی رو باعث اون قهرمانی میدونستن! قیافه توتو هم روی پودیوم جالب بود انگار ارث پدرشو خورده بودن!!

    • ایرن

      7

      0

      قیافه توتو روی پودیوم احتمالا بخاطر صحبتهاش با لوییس بود. لوییس دیگه زده به سیم آخر. گفت فردا خودم میرم کارخونه و خیلی چیزا باید تغییر کنه.

      • Amirali

        3

        0

        این خبر رو کجا خوندید؟

      • mrz_ir

        8

        0

        میخواد بره چیکار کنه ؟! یقه مهندساشو بگیره و سیتی اسکن کمرشو نشونشون بده ؟
        یه گندیه که توی ارتفاع ماشین از زمین زدن ، و کل کانسپت بر اساس اون طراحی شده ، مثل پارسال که به خاطر زاویه ریک عملکردشون از بین رفته بود. امسالم …

      • ایرن

        4

        0

        مکالمه آخر مسابقه توی رادیو تیمی و مصاحبه بعد از مسابقه

  41. German gentleman

    8

    6

    بنظرم مکس بعد از قهرمانی جهان به یه پختگی رسیده که امسال واقعا شایسته قهرمانی هست

  42. OMID.GOODARZI

    5

    2

    دلم واسه روزای درخشش دنیل ریکاردو تنگ شده پودیوم های سرشار از احساس و سرزندگی
    تو هرتیمی باشه فنش هستم ولی از نظر تیم خدایی ردبول از همه سره

  43. S.FERRARI

    3

    0

    چندتا خبر
    اول اینکه فراری یه زمین تتو اطراف مارنللو خریده که قراره خط سوم کارخونه مخصوص خودرو های الکتریکی و هیبریدی باشه
    دوم فراری داره انجین جدید دوازده سیلندرش رو برای جانشین لافراری و 812 تست میکه

    سوم قراره شاسی بلند فراری با انجین 12 سیلندر تقویت شده معرفی بشه

    و بالاخره مارکوس اریکسن تونست یه افتخار بدست بیاره اون تونست تو مسابقات ایندیاناپولیس نفر اول بشه

  44. Mahdi.drs

    5

    1

    بذاریم ببینیم افسانه های فرمول یک در سن بیست و پنج سالگی چن مسابقه بردن:
    وتل ؛۲۲ مسابقه
    الونسو : ۱۴
    لوییس ؛۱۱
    مایکل شوماخر؛۲
    مکس : ۲۵ برد و هنوز ۸ تا مسابقه دیگه تا۲۵ سالگی وقت داره 😱

    • amirhosein

      2

      3

      باید اینم حساب کنید هر کدوم تو چه سنی به فرمول یک اومدن

      • Mahdi.drs

        3

        2

        لوییس۱۹ .. مکس ۱۷ …. سب هم ۲۰ فک کنم … الونسو هم همین طور

  45. Mahdi.drs

    5

    1

    به نظرم فراری با ریر وینگ جدیدش دردسر های زیادی از این به بعد برای ردبول درست کنه چون توی سکتور دو اذربایجان نسبت به ریروینگ قدیمشون تایمی از دست ندادن ولی تو مستقیمی ۹‌گیلومتر از وینگ قبلی سریعتر شدن😱
    همون طور که دیدیم مکس توی مستقیمی به چارلز نزدیک میشد ولی سبقت نمی‌توانست بگیره …. خلاصه کار ردبول یکم سخت خواهد شد …..
    مکس تا الان ۲ dnf و چارلز ۲dnf و پرز ۱ dnf داشته

    فعلا پرز دومه ولی بعید میدونم بتونه در مقابل لکرک مقاومت بکنه ولی چارلز برای رسیدن به مکس توی جدول یکم کار داره مگر مکس یه دی ان اف دیگه بگیره 🤔🤔
    لوییس بنده خدا داغون شد کمرش و راسل هم در مورد خطرناک بودن پورپوزینگ در کنترل ماشین حرفهایی زده …. اوایل فصل مرسدس گیر داده بودن که ساسپنشن هوشمند برای ماشین ها اجازه بده فیا که اگر فیا همچین کاری کنه انتظار میره خیلی راحت به سرعت فراری و ردبول برسن 😬😬 حالا باید ببینیم آیا فیا همچین کاری می‌کنه یا نه ولی همین الان بعضی تیم ها مخالفت کردن وگفتن ما مشکل پورپوزینگ رو حل کردیم اگر مرسدس مشکل داره ارتفاع ماشین رو بالا ببره 😶

    • mrz_ir

      0

      0

      به نظر من اون تیم هایی که پورپوزینگو برطرف هم کردن با ساسپنشن فعال برتری بدست میارن ، ترسشون بیشتر برای اینه که مرسدس برگرده و چون مرسدس بیشترین سود رو از این موضوع میبره مخالفت میکنن.

      • Mahdi.drs

        0

        0

        فعلا هیچ تیم پورپوزینگ رو برطرف صد در صد نتونسته بکنه ولی آلفارومئو و الپین و ردبول بهترین کنترل رو در مهار و کم کردن پورپوزینگ دارن با توجه به دیتا های خود اف وان ….
        تیم هایی مثه فراری و هاس و به ویژه مرسدس اگر ساسپنشن فعال رو میان فصل مجاز کنن برتری چشمگیری به دست میارن 😱😱

        خب با توجه به اینکه منصفانه نبودن تغییر قوانین میان فصل که به یک سری تیم کمک و یک سری تیم برتری شون رو ازشون میگیره خیلی خیلی بعیده وسط فصل فیا همچین حرکتی بزنه چون فرض کنید تیم الپین رفته باشه ۱۰ میلیون دلار ار ۱۴۱ میلیون رو خرج کرده باشه تا مشکل پورپوزینگ رو حل کنه و موفق شده ولی توی بودجه در توسعه بقیه بخش های خودرو عقب میفته از تیم های دیگه درست؟؟
        حالا آلفاتوری یا هاس همچین بودجه ای خرج نکردن و این رو صرف توسعه آیرودینامیک و سیستم ای ار اس و بالانس ماشین کردن به این امید که شاید فیا میان فصل اجازه استفاده از ساسپنشن فعال بده و یهو یه برتری نسبت به تیم های مثه الپین و آلفارومئو بدست بیارن …. در نتیجه ایده خوب و منصفانه ای نیست و در عمل به تیم هایی که مشکل رو حل کردن اسیب میزنه پس بعیده…
        ولی از سال بعد ممکنه اجازه استفاده از ساسپنشن فعال رو فیا برای جلوگیری از اسیب دیدن راننده ها بده

        در حال حاضر با توجه به چیزایی که از پودک بیرون میاد بهترین راه حل برای حفظ سلامتی راننده ها اینه که برای پورپوزینگ محدود مشخص بکنن حالا میخان این رو بر اساس نیروی گرانش عمودی وارد به خودرو یا تعداد دفعات در دقیقه محاسبه بکنن رو مشخص نیست…. با این کار تیم ها دیگه ماشین رو تا به خاطر عملکرد بهتر به حدی پایین نمیارن تا راننده ها در بلند مدت اسیب ببینن

      • Mahdi.drs

        0

        0

        اره تیم های که مشکل پورپوزینگ رو حل کردن صد در صد با ساسپنشن فعال در تایمی که دور پیست رو میزنن برتری بدست میارن در واقع تمام ماشین ها برتری زمانی به دست میارن ولی اهمیت نداره براشون…..چرا
        چون اگر ردبول در هر دور با ساسپنشن فعال یک ثانیه سریع تر بشه و مرسدس دو ثانیه به خاطر اینکه مشکلش رو با این تغییر قوانین حل کرده سریعتر بشه اون موقع ردبول و مرسدس رقیب مستقیم میشن ….. خب چرا نباید مخالفت بکنه با تغییر قوانین که مستقیما به حریفش کمک و به خودش سود خالص و برتری نسبت به سایر گرید نمیده

  46. Mahdi.drs

    2

    1

    خب شاید براتون سوال پیش اومده باشه که کدوم انجین قدرتمند ترین موتور گرید هست … بلاخره یه سری بنده خدا رفتن تحقیق کردن نتیجش رو منتشر کردن البته الان سورس رو بگم حذف میشه 😂😂😂

    خب بهترین راه برای قدرت خالص رو تشخیص دادن اینه که شتاب ماشین رو در فاز میانی مستقیمی با موتور حریف مقایسه کنید چون اول شتاب گیری وضعیت لاستیک و خروج راننده کمی در شتاب تاثیر داره و از دنده ۲ به بعد تا قبل بالا رفتن سرعت که درگ تاثیرش رو نشون بده میشه از توانایی شتاب گیری یه سری اطلاعات در خصوص قدرت موتور ها تشخیص داد..
    خب نتیجه به این ترتیبه که
    ۱ _ ردبول پاور ترین با اختلاف کمتر از ۵ اسب از فراری قدرتمندترین هست
    ۲_ فراری با اختلاف خیلی کم دوم
    ۳_ الپین یا رنو …..
    ۴_ موتور مرسدس

    خب حالا شاید براتون سوال پیش بیاد ایا واقعا الپین از مرسدس قوی تره جوابش نه هست 😂😂
    این ترتیب بندی بر اساس میانگین هست و موتور الپین توی تمام مسابقات به جز میامی چهارمین موتور گرید بوده ولی توی میامی موتور الپین در حداکثر پتانسیل به نظر میرسه تنظیم شده بوده و شتاب گیریش از فراری و ردبول ها هم سریع تر شده بودن😂 و فقط به خاطر ریس میامی رده سوم رو گرفتن و اگر در ادامه فصل میانگین شتاب رو مقایسه بکنن موتور مرسدس در اصل جایگاه سوم و الپین جایگاه چهارم رو داره

    در کل طبق داده های به دست امده به نظر میرسه بیشترین تفاوت اسب بخار در تمام مسابقات از اول فصل تا الان بین سریع تربن و کند ترین انجین ۱۵ اسب بخار هست 😬😬 ۱۵ اسب بخار … این خیلی خوبه برای طرفدارای اف وان چون باعث میشه تفاوت در ست اپ و ایرو دینامیک ماشین باشه و یه ماشین با آیرو دینامیک قوی از یه ماشین با موتور قوی شاید بتونه سریع تر باشه 🤩
    در کل دم فیا و اف وان برای این تغییرات در قوانین و استفاده از سوخت ای ۱۰ گرم …
    حداقل مثه قبل که تفاوت قدرتمند ترین موتور با ضعیف ترین بیش از۵۰ اسب بخار بود نیست و هر تیمی با طراحی و ست اپ بهتر توانایی جنگیدن برای امتیاز رو داره😎

    • Mahdi.drs

      5

      0

      در ضمن موتور مرسدس بعد از مسابقه اسپانیا اپدیت داده و اختلافش رو با فراری کمتر کرده و در حال حاضر خیلی راحت سومین موتور قوی گرید هست

  47. Mahdi.drs

    4

    0

    در نهایت تبریک به ردبول فن ها و تسلیت به فراری فن ها….
    حیف مسابقه خراب شد و حوصله سربر شد با این داستان دی ان اف چارلز….
    اگر دی ان اف نمیشدن مکس یک پیت استاپی میرفت و لید رو میگرفت و چارلز دو پیت استاپه می رفت و باید اختلاف تایم پیت استاپ رو جبران و با لاستیک تازه از مکس رد میشد که البته با توجه به سقف سرعت ردبول کار راحتی نبود ولی با لاستیک نو غیر ممکن هم نبود و میتونستیم اخر مسابقه شاهد یه رقابت تنگاتنگ بین مکس و چارلز باشیم و حیف شد 😶

    سباستین خیلی راحت میتونست برای جایگاه چهارم بجنگه(سباستین دومین ماشین با سقف سرعت در اسپید ترپ بود و لوییس سبقت گرفتن ازش میتونست براش سخت باشه) و پشت راسل تموم بکنه که با اشتباه ضایعش توی سبقت از گسلی خراب کرد ولی در کل پیسش در کل اخر هفته عالی بود و براش خوشحالم…در کل تا الان فاتحه استرول رو خونده 😂😂

    الونسو خیلی ریلکس جایگاه ۷ رو گرفت و بی دردسر روند و بنده خدا ریکاردو اخر مسابقه فشار اورد تا آن الونسو رو بگیره ولی الونسو تا دنیل رو دید گاز رو گرفت و ریکاردو رو توی افق گذاشت 😬😐
    ساینز هم شده سرجیو پرز در سال قبل که اصلا حریف مکس نمیشد و پرز هم شده ساینز در سال قبل که برای لکرک مشکل ایجاد کرده بود😂

    میک شوماخر هم بنده خدا از ترس تصادف فشار نمی اورد ولی حداقل موتورش سالم موند😂 و توتو گفته ما همیشه میک رو به عنوان یه گزینه احتمالی تحت نظر داریم 😐
    گسلی عالی بود …سوندا هم عالی بود ولی شانس تف کرد توی مسابقش💦
    لکرک شانس برد داشت ولی ضرر کرد حسابی و امروز تعداد دی ان اف هاش با مکس در این فصل برابر شد ولی ۳۴ امتیاز عقبه متاسفانه ولی میدونم برمیگرده

    • Mahdi.drs

      6

      1

      لوییس عالی در مقابل درد جنگید با ادرنالین و راسل هم عالی بود و نیازی نداشت به ماشین فشار بیاره
      … اختلاف امتیاز لوییس با راسل هم شد ۳۷ امتیاز که بیشترش به خاطر شانسه ولی یه بخشش هم به خاطر عملکرد عالی راسل هست …

  48. Night wolf

    5

    3

    همیلتون در طول مسابقات خیلی خوب عمل میکنه و اگر بتونه تو تعیین خط ها بهتر عمل کنه نیازی به این همه فشار آوردن به خودش نیست.

    لکلرک دوس داشتنی ترین و بهترین راننده تا به اینجای گرید هست فقط حیف که خیلی خیلی بدشانسه و زمانی هم که موتورش نترکه استراتژی تیمی نابودش میکنه

    • Mahdi.drs

      2

      0

      بهترین راننده کوالی هست چارلز تا اینجا ولی توی ریس هایی مثه ایمولا به سوتی داد که براش راحت ۱۰ امتیاز اب خورد پس به نظرم راننده ای که همچین سوتی هایی نداده باشد می‌تونیم بگیم بهترین فصل بوده…. پرز مثلا همین باکو در چند دور اول لاستیک ها رو مصرف کرد و بعد چن لپ یه اردک نشسته بود برای مکس 😂
      بهترین رو نمیشه هنوز تشخیص داد و یکم زوده ولی راسل و مکس و بوتاس و ….. میتونن کاندید باشن

    • Yousef

      1

      1

      اگه ماشین پرپوس نداشته باشه لویس می‌تونه توی تایم گیری راسلو شکست بده نکته ای در قبال راسل وجود داره اینه که بهتر می‌تونه با وجود پرپویسینگ ماشینو کنترل کنه

  49. Squidward

    2

    2

    آخ بزنه نیمه فصل مرسدس برگرده برا قهرمانی

  50. Mahdi.drs

    3

    0

    راستی لکرک از رکورد پول پوزیشن مکس رد شد و به ۱۵ پول فلیپه مسا رسید ….توی کوالی فوق‌العاده اس این پسر

    مکس هم این مسابقه با رکورد جیم کلارک و نیکی لادا برابر شد و با این برد به لیست ده راننده پر افتخار تاریخ وارد شد 😎

    اگر با همین فرمون پیش بره قبل پایان فصل رکورد ۳۲ برد فرناندو الونسو رو میشکنه 😱😭 البته میتونن به این بهونه کلاه ایمنی باهم عوض کنن😂😂

    هدف بعد الونسو هم میشه ارتون سنا افسانه ای با ۴۱ برد که اگر فصل بعد ماشینش مثه این فصل باشه (بعید میدونم ). میتونه اخر فصل رکورد اریتون رو هم بزنه 😐

    لوییس هم‌کل امیدش رو به سیلوراستون بسته …
    ماشین مرسدس در پیست های بدون چاله مثه اسپانیا دیدیم که به شدت سریع هست🤩 تقریبا مطمنم اگر توی سیلوراستون مرسدس به نیم ثانیه تیم‌های برتر نرسه لوییس کلی سخنان ناجور به تیم بزنه😂.
    با توجه به این ماجرا مرسدس فن ها میتونن در مسابقه سیلور استون و پیست فرانسه و ردبول رینگ و بلژیک به مرسدس امیدوار باشن 😎😎

    خلاصه بعد سیلوراستون تا سه تا مسابقه حداقل مرسدس فن ها میتونن به نفس راحت بکشن و از مسابقات لذت ببرن البته مسابقه بعدی که کانادا باشه مثه همین باکو خواهد بود و مرسدس به دو تا تیم برتر نخواهد رسید😐

    ردبول گفته توی سیلوراستون اپدیت میده … مرسدس هم گفته یه برنامه هایی برای انگلیس داره …فراری نشنیدم چیزی ازش ولی بعید میدونم دست رو دست بذاره 😐
    فعلا توی کانادا همین ترتیب الان گرید مدنظرتون باشه که احتمال تکرارش هست با این تفاوت که به نظرم فراری اولین یک و دو فصلش رو میتونه در کانادا بگیره چون ماشین فراری با اختلاف بهترین ماشین برای حمله به کرب هست و پیست ویلنرو در مورد اینکه کدوم راننده بهتر کرب میگیره که جوابش لکرک در فراری هست پس اگر بخوام روی کسی برای برد در کانادا شرط ببندم جوابش لکرک هست 😎

    ردبول هم برای کرب زدن بد نیس ولی ماشین هایی مثه فراری و مکلارن بهترن رو کرب ولی بازم مکلارن به ردبول نمیرسه در کل ….. نوریس میتونه تو مسابقه بعدی بالاتر از مرسدس ها تموم کنه و رکورد تاپ فایو راسل رو تموم کنه

    • Mahdi.drs

      2

      0

      یه سری شایعات وجود داره که راننده رزرو الپین اسکار پیستاری برای ۲۰۲۳ با ویلیامز قرار داد بسته و حتی ممکنه از مسابقه سیلوراستون به بعد نیکولاس رو از ماشین بذارن کنار و اسکار رو بنشونن پشتش😐 که اگر بشه یه مقداری توهین امیز هست برای نیکولاس ولی نمیشه از ویلیامز اگر اینکار رو بکنه انتقاد کرد

      • farshad.b

        1

        0

        سال بعد که احتمالش زیاده ولی امسال کمی بعید بنظر میرسه این جابجایی . معمولا تیمی اینکار رو میکنه که ببینه ماشین رقابتی داره و یک راننده داره امتیازات زیادی رو از دست میده . ویلیامز بنظر داره تاوان عدم شرکت در تست لاستیک در سال قبل رو میده . بازخورد ماشین روی لاستیکها عجیب متفاوته . ریس رو دوباره نگاه کردم البون تنها کسی بود که توی دو دور اول دو رده کسب کرد ، یکی توی استارت و یکی توی کفی بدون drs ! بعد وسطای ریس پشت استرول گیر کرده بود با داشتن drs , بدشانس هم بودن رفت پیت و استرول رو اندرکات کردند دو دور بعد سیفتی کار مجازی اومد و به نفع بوتاس شد که جلوش بود . بعد با هارد گپ ۱۲ ثانیه با بوتاس که مدیوم بسته بود رو توی ده دور رساند به زیر دو ثانیه ! ( شاید هم بوتاس شل میرفته ) لطیفی که قشنگ پیداست بهش گفتن توی در و دیوار نباش رقابت پیش کش ، عجیب که سال قبل پیشرفت خوبی داشت و خودش رو نزدیک راسل کرده بود ولی ظاهرا تغییرات امسال و مسائل عدم اعتماد بنفس و روحی خیلی پرتش کرده از مسیر .

  51. MV1

    4

    0

    ضمن تشکر از دوستان که البته باىد بگم خىلى از فرارى فن ها حتى بلد از دىدن نتاىج مسابقه اصلا لاگىن نکردن در ساىت به دلاىل مشابه. بهرحال تصمىم گرفتم نرکت مثبتى بزنم که بعنوان فن بهترى ىاد شم. از مسابقه سىلورستون اگه بشه به ساىت مىپىوندم و مطالبى که نىازه رو بصورت محتواىى که لاىق اعضاى کارکشتهساىت باشه تولىد مىکنم. منتها مبمونه موضوعش که خودتون انتخاب کنىن و ترجىحا رپلاى بزنىن

    پست اىنتروىو و حواشى مهم بعد ازمسابقه

    استراتژى و تصمىم هاى حىن رىس تىمها

    تحلىل پىست (لى اوت و لپ) و تاىم گىرى

  52. مهدی

    1

    0

    فقط دور درجا فتل رو در جای تنگ با اون سرعت بالا رو دیدید؟ من که خیلی حال کردم.