لوئیس همیلتون، راننده مرسدس سریع ترین زمان تعیین خط فرمول1 برزیل 2021 را ثبت کرد و با مکس ورشتپن در رده دوم فاصله 0.438 ثانیه ای داشت.
همیلتون-ورشتپن در ردیف اول مسابقه سرعتی روز شنبه قرار خواهند داشت و پنالتی 5 رده ای راننده مرسدس که بدلیل تعویض موتور دریفات کرده، در مسابقه رو یکشنبه اعمال خواهد شد.
والتری بوتاس و سرجیو پرز نیز از ردیف دوم مسابقه شنبه را آغاز خواهند کرد.
جدول تعیین خط فرمول1 برزیل 2021
| رده | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | لوئیس همیلتون | مرسدس | 1:07.934 |
| 2 | مکس ورشتپن | ردبول | +0.438 |
| 3 | والتری بوتاس | مرسدس | +0.535 |
| 4 | سرجیو پرز | ردبول | +0.549 |
| 5 | پیر گسلی | آلفاتائوری | +0.843 |
| 6 | کارلوس ساینز | فراری | +0.892 |
| 7 | چارلز لکلرک | فراری | +1.026 |
| 8 | لندو نوریس | مکلارن | +1.046 |
| 9 | دنیل ریکاردو | مکلارن | +1.105 |
| 10 | فرناندو آلونسو | آلپین | +1.179 |
| 11 | استبان اکون | آلپین | 1:09.189 |
| 12 | سباستین فتل | استون مارتین | +0.210 |
| 13 | یوکی سونودا | آلفاتائوری | +0.294 |
| 14 | کیمی رایکونن | آلفارومئو | +0.314 |
| 15 | آنتونیو جیوویناتزی | آلفارومئو | +1.038 |
| 16 | لنس استرول | استون مارتین | 1:09.663 |
| 17 | نیکولاس لطیفی | ویلیامز | +0.234 |
| 18 | جورج راسل | ویلیامز | +0.290 |
| 19 | میک شوماخر | هاس | +0.666 |
| 20 | نیکیتا مازپین | هاس | +0.926 |


اول
بارها دیدیم ، کسی که تو کوالی اول و یا دوم بوده مسابقه رو نبرده ، یه سیب رو وقتی میندازی بالا ، چند دور چرخ میخوره تا بیاد پایین
این فصل هم که تمام اسپرینت ها یه داستاتی تهش بوده ، فردا هم که به نظر بارونی میاد ، خدا به خیر کنه
اگر همیلتون و مکس چرخ به چرخ بشن سناریوی اسپرینت این فصل تکمیل میشه
فقط یه چیز رو نمیدونم ماشین ۱ فردا سمت چپ هستش یا راست
چون پیچ یک به سمت چپ میچرخه و اونی که داخل رو داره وضعیتش بهتره
یه نکته ی ریز هم تو این دوتا کوآلی دیدیم ، هم اینجا هم مکزیک
پیرگسلی چی مگیه بالاتر از دوتا فراری ، مک لارن ، آلپین
خدایی ماشین دوم هوندا اگر عالی باشه سونادا راننده نیست
اگر ماشین ها یه اندازه قدرت داشته باشن که دارن پس حیف پیرگسلی
این پسر خیلی خوبه
ای کاش به جای راسل ، مرسدس اونو میبرد
حیف
امیدواریم فردا بارون هم بیاد که اسپرینت زیبا و جذابی بشه
شب خوش
در مورد گسلی نمیخام ارزش کارشو به هیچ وجه پایین بیارم.
ولی بنظرم ماشین الفا تاوری اگه از مکلارن و فراری بیشتر و بهتر نباشه کمترم نیست،علت اونجای جدول بودنشون هم بدشانسی های پیر و روکی بودن دیجیمون یوکی هستش.
متاسفانه سوندا این فصل آبروی ژاپن رو برد
لعنتی شدم دوم
جدا از شوخی مکس با موتور جدیدش خیلی قویه برزیل رو اگه برای ردبول بزاریم با توجه به چیزی که توی ترکیه از مرسدس دیدیم و نزدیکی بقیه پیست های باقی مونده به ترکیه، کفه ترازو توی جدول سازندگان به سمت مرسدس ها سنگین تره ولی با توجه به اختلاف امتیاز مکس با لویس واقعا میشه گفت اصلا نمیشه پیشبینی کرد البته پیست ابوظبی رو دارن تغیر میدن وچیزی که من دیدم بیشتر به نفع ردبولاس
اصلاح میکنم لویس نه مکس
باور کنین تغییر پیست ابوظبی هم بخاطر ردبول هستش
داداش گلم حتی خود فیا هم به پیست ها نمیگه تغییر ایجاد کن فلان جای ترک …. نمیدونم روی چه حسابی میگی رفتن تغییر دادن چون ردبول رو دوست دارن …. تغییر توی پیست توسط مالکان پیست صورت میگیره
کوالی جالبی بود … یکمی قابل پیشبینی بود .. ولی واقعا هیجان داشت
تبریک به مرسدس فن ها ، همیچین همیلتون فن ها
مکس دور خوبی زد و برای فردا موقعیت خوبی داره
فراری عملکرد خوبی داشت و دوباره هر دو ماشینش رو جلوی مکلارن گذاشت ، وتوی سکتور اول و نزدیک ترین تیم به مرسدس بودن که برای خودم جالب بود و سرعتشون از ردبول بیشتر بود توی اون سکتور
ساینز موتورش یک گرند پری کمتر کارکرده و توی مستقیمی ها تاپ اسپید و شتاب بهتری داشت و سکتور یکش عالی بود ، و تایم بهتری نسبت به شارل زد
مکلارن معمولی بود ، ولی برای تيمي که سر سومی میجنگه این پیس مناسب نیست
گسلی هم که خیلی خوب بود ، هرچند میدونم که عملکرد خوبش تا حدودی به ماشینش هم وابسته هست …
الونسو هم خیلی خوب عمل کرد و خودش رو رسوند و ببینیم فردا چه کار میکنه
فردا احتمال تصادف و سیفتی کار هست، مخصوصآ پیچ یک
ببینیم چی میشه ، من که منتظرم
آقا mahdi
دوست گلم اینو میدونم.فقط محض شوخی با دوستان ردبولی عزیز بود
5 رده پنالتی لوِیس بخاطر تعویض انجین رو هم بیان میکردی خالی از لطف نبود
چه مسابقه ای بشه اسپرینت فردا
ماشین مرسدس ۱۰۰ درصد برتر و بهتره ولی ۵ رده پنالتی لوییس میتونه به مکس کمک کنه
من طرفدار ردبول یا مرسرس نیستم، ولی مسابقه ی قبل هم بعد از کوالی اومدی و راجب اختلاف مرسدس و ردبول صحبت کردی و بعد توی ریس دیدیم که ردبول براری داشت نسبت به مرسدس
به نظرم نباید یک طرفه صحبت کرد ، توی اسپرینت ریس مشخص میشه ..
و فکر میکنم ردبول روی تایر مدیوم ، پیس بهتری داشته باشه
ویلی ویلی ماشین ردبول بهتره عقیده ای که یه عده دارن و میخوان باخت احتمالی رو ماست مالی کنن مکزیک هم شده پیراهن عثمان ده خب مسلمون ردبول در سال های پیش که اصلا به گرد مرسدس نمیرسید هم مکزیکو با اختلاف میبرد بعد شما انتظار داری تو سالی که ماشینشون اینقدر نزدیک به هم هستش ردبول برتر نباشه بخدا الان همه فقط از این رقابت و نزدیکی ماشینا به هم لذت میبرن الا لوئيس فنا که ول کن نیستن خب مرد حسابی چهاردم سریعتر تایم زده بعد شما بازم میگید ردبول برتره من نمیگم مرسدس بهتره ولی قطعا ردبول هم بهتر نیست وگرنه الان اختلاف یه دهم بود نه چهار دهم
دوستان یه سوال به نظر شما احتمال داره برا یک الی دو مسابقه دیگه موتور مکس فرسوده بشه و لویس از فرصت استفاده کنه و قهرمان بشه
احتمال DNF موتوری مگس بسیار زیاده
نظر جالبی بود… موتور هوندا امسال پایدار ترین موتور بوده این سه مسابقه رو هم راحت تموم میکنه
# غیر ممکن یا ایمپاسیبل هرکدوم دوست داری
من دیروز پیش بینی کردم پول صدرصد مال مرسدس هست که درست در اومد ، کاملا مشخص بود مرسدس توی پیچ های سرعت متوسط و بالا بهتر عمل میکنه ، ولی در مسابقه شرایط فرق میکنه و قابل پیش بینی نیست ، توی پیچ چهار انگار اصلا فشار نیاورد و در کل همه چی تحت کنترلش بود با اینکه ماشین کم فرمانی داشت توی اکثر پیچ ها
منم یه ضریب 2.7 شیرین گرفتم واسه پول لوِیس ولی ریس رو میزنم رو مکس
عجیب غریبه 438 از کجا اومد
برمیگرده ب موتور احتراقیه جدید همیلتون یا مرسدس واقعا سریعه؟؟؟؟؟
فتل و باز نرسیدن ب کیو دو البته با توجه ب اینکه تو این رده ها اکثرا کووالی رو تموم کرده ادم مطمین میشه این توان اخر ماشینه؟
همیتون پس میره ششم دیگه برد ب نحوی براش از دس رفته با توجه ب اینکه چکو و ساینز و لکلرک جلشن مخصوصا چکو
جلوشن
پس چکو چهارم بوده محاسباتم بهم خورد
بنظرم موتور جدید لوئیس روی مود بسیار اگرسیوی بود که بتونن تو ریس سبقت های زیادی بگیرن وگرنه تایم بوتاس با مکس و پرز در یک سطح بودن و این اختلاف به مود موتوری برمیگرده
جدول رو اشتباه گذاشتین راسل 15 نبود کیمی هم جاش اونجا نیست لطفا فل اصلاح کنید اولین بار لطیفی بالاتر از راسل تموم کرد تو تعیین خط
آره بلاخره اوت کوالیفای کرد راسل رو بعد دوسال ایول
تو کوالی ۱ ماشین مرسدس بهتر بود و این روندم ادامه و تونستن پل بگیرن (اینم بگم فقط ماشین لویس سریعتر بود ) اما بحث ماشین ردبوله اگه دقت کنید هر کوالی ضعیف تر میشد به طوریکه تو کیو ۱ اختلاف ۱ دهم بود تو کیو ۲ شد ۲ الی ۳ دهم و توی کولی ۳ هم شد ۴ دهم این احتمال وجود داره که موتور مکس عمر مفیدشو از دست میده و دیگه داره فرسوده میشه ولی موتور احتراق داخلی لویس چون نو هست میتونه با موتور قدیمی مکس رقابت کنه ؟
این احتمالی که فرمودید کلا مردود هست
همین امروز از هورنر پرسیدن چرا انجین پنالتی نمیگیرد گفت موتور هوندا توی حالت نو و استفاده شده ۱ دهم ثانیه اختلاف داره برعکس مرسدس که نو و کهنه چون دهم تفاوت داره …
برای همین قصد عوض کردن انجین رو ندارن مگه اتفاق عجیبی بیفته
درسته این فقط تمرین بود و لوییس هم انجین جدید داشت ولی بازم هم اختلاف 0.38 ثانیه ای رو چجوری در نظر نگیریم؟
get in there lewis
get in there
چرا ترتیب تمرین و اسپرینت و تعیین خط اینجوریه؟ قاطی کردم
واقعا فکر میکنی ماشین مرسدس سریعترین ماشین پیسته؟؟؟
اما در مورد ۲۰۱۸ به احتمال قریب به یقین اصلا اون فصل رو ندیدی که میگی فراری فقط تو تعیین خط ها رقابتی بود…
اگه مرسدس سریعترین نیست قطعا ردبول هم سریعترین نیست وسلام
چه رویی دارین بخدا…. یه سوال ازتون میپرسم با وجدان بیدار جواب بدید خواهشا… اگه جای بوتاس و مکس عوض میشد الان اختلاف مرسدس و ردبول چقدر بود؟ اصلا ردبول به گرد مرسدس میرسید؟ وقتی راننده متوسطی مثل بوتاس با این ماشین همیشه تو تعیین خط مدعیه و مکس داره با جفتشون میجنگه چطور میگید ماشین مرسدس بهتر نیست؟!!!
مکس اگه اشتباه هم نمیکرد از همیلتون تایمش بهتر نمیشد. دیگه داشت زور میزد مکس که تایم یک بشه. حالا چقدر بخاطر نو بودن موتوره نمیدونم.
امیدوارم وضعیت این نباشه مسابقه های باقی مونده
موتو مکس داره به حداکثر توانش میرسه و داره به سمت پسرفت میره
از ریس های این فصل میشه اینو فهمید که ردبول تا حدودی سریعتر هست از مرسدس گرچه بعضی از تعیین خط هارو از دست داده ولی در مجموع پکیج بهتری رو داره امسال و مکس هم تا اخرین توان ماشین رو داره استخراج میکنه.
توی ریس قبلی هم که شاهد بودیم دست برتر رو ردبول داشت گرچه اگه لویس پیچ اول رو پیشتاز بود شاید رده های دیگه رو میدیم اما کلا امسال ردبول با مکس از مرسدس با لویس داره بهتر عمل میکنه و اینو از امتیازات قهرمانی هم میشه تشخیص داد.
این تعین خط سرعتی واقعا دلچسب نیست و جذابیت نداره و امیدوارم فرمول ۱ اینو از برنامه هاش خارج کنه
ببین همه چی صفر و صد نیست که بگی اون ماشین بهتری داره و عوامل دیگه رو نیبینی ، شما تا کی میخواین تو سر و کله هم بزنین که ماشین کدوم بهتره ، بسته به شرایط دما لاستیک قطعات جدید و تعویض شده یه ماشین و هزار تا چیز دیگه ممکنه یه پیست برای مرسدس ها خوب باشه یا ردبول ، توی این پیست با توجه به تعویض موتور مرسدس و کارکرد ماشین در پیچ های سرعت بالا مشخص بود در تک دور مرسدس بهتره ، حالا مسابقه ببینیم چطور میشه ، در کل سال همه جوانب رو بررسی کنی ماشین برتر کاملا مشخصه مال کدوم تیم هست
کاش سطر اخرو نمینوشتی چون تمام فرمایشات رفت زیر سوال
درسته ولی اسم نبردم که خودمو نقض نکنم ، یعنی من تو این سال ها یادم نمیاد که وارد این بحث ها شده باشم ، فقط نظرم رو میگم ، شرایط پیست های مختلف و قابلیت دو تا تیم و ماشین هاشون و حتی هم تیمی هاشون فرق میکنن ، مثلا من با اینکه ردبول در مکزیک خیلی قوی بود در پست قبلی که مال دیروز یا پریروز بود گفتم پول رو اینجا صدرصد مرسدس میگیره که خب همینطورم شد و دلایلش رو گفتم .
دوستان بیاید بپذیریم ،این فصل فقط راننده ای قهرمان میشه که کمترین اشتباه و داشته باشه و بهترین عملکرد،خداییش بحث راجع ب ماشین مرسدس و ردبول واقعا اتلاف وقته،با توجه به راننده های اول و دوم هر دو تیم مرسدس و ردبول فاصله بین بوتاس و پرز و مکس و لویس، مشخصه هیچ کدوم نسبت به دیگری برتری خاص یا قابل توجهی ندارند،،پس قهرمان امسال می رسه به راننده ای که از بقیه بهتره..و تا اینجا هم که با توجه به دی ان آف مکس در باکو و بدشانسیش در برخورد بوتاس در۴ربس قبل،که باعث خروج پرز از مسابقه و عقب افتادن مکس شد،،و یه نگاه به جدول میشه حدس زد امسال مکس لویس و میخوابونه،،مگه اینکه شاهد یک دی ان آف حسابی برای مکس باشیم،در غیر این صورت مکسه امسال و هیچ کس نمیتونه از قهرمانیش جلوگیری کنه،ببینین کی گفتم.
مکس سییلور استون هم دی ان آف شد و لویس برو..این و هم مد نظر داشته باشین،،ک با احتساب خرجش از ریس باکو میشه دو تا دی ان آف.. حالا کی امسال قهرمانه به نظرتون.. به نظر خودم اگر هیچ کدوم از بین لویس و مکس،دی آن آف نداشته باشند چهار ریس آخر و قهرمانی مال مککسه و ب نظرم حقشم هست امیدوارم فقط قهرمانی تیمی برسه به مرسدس..
چی میگی حاجی!!! یعنی پرز رو با این حرفت نابود کردی!! یعنی چکو با ماشین برتر از هر دو راننده مرسدس در رده بندی عقبتره؟!!! تو تعیین خطها بوضوح میشه دید کی بهتره.. ایکاش امسال بجای مکس نوریس یا لکرک ردبول بودن تا میفهمیدین ردبول یه تیم معمولی در حد مک لارنه که امسال کمی به مرسدس نزدیک شده… تفاوت رو تنها و تنها مکس داره رقم میزنه… به جرات ماشین لوییس بهتره و پاش هم وایمیستم… لوییس رقیب نداشته امسال که یه مقدار ماشین ردبول بهشون نزدیک شه عیار واقعیش دست همه اومد…
تا اینکه همیلتون عملکرد بهتری نشون میده شماها حمله میکنید کا چقدر سریعتر هستش
ولی روز مسابقه باز شما سریعتر هستین و میبرین.
الانم ناراحت نشین بازم شما میبرین
دوست عزیز صبر داشته باش پیس مسابقه ای بسیااااار مهم تر از تک دور با سافت هستش اگه یکشنبه هم همینقدر اختلاف داشتن بعدا راجبش صحبت کنیم
موضوع این نیست شما فقط نمیخواید حقیقتو قبول کنید تمام
مکس 33 و 46
همیلتون هفت دوره قهرمان شد ک هر هفت دوره سریعترین ماشین گریدو داشت ک هنوز طرفداراش این ماشین ب عنوان دلیل بزرگ برا قهرمانیای لوئیس قبول نمیکنن
مکس شما با ردبولی ک این فصل یکی دو مسابقه بیشتر سریعتر بوده از مرسدس ی چیزی 60 ب 40 داره ب عنوان قهرمانی میرسه اگه اتفاق عجیب غریبی نیفته
برو لذتشو ببر بیخیال این موضوع باش
این پیشنهاد منه و نظر منه ک دیگه هر طرفدار فورمول وان هم قطعا اینو میدونه
داداش نظر لطفته
والا من زمانی ک مکس سرکار اومد طرفدارش شدم ولی وقتی با فتل درافتاد و گلاویز شدن طرفداریشو ول کردم ولی خداییش امسال حقشه با اون باکو و اون مجار ک روی داد بازم اوله و اختلاف خوبی هم داره ک برمیگرده ب رانندگی بی عیبو نقصش در این فصل مث استین و فرانسه مثلا
و تیم و استراتژیا خیلی خوب بودن البته اگه چکو چند تا مسابقه مث ترکیه ظاهر میشد الان خیلی بهتر بود اوضاع برا مکس… ک ب هردلیلی حالا عدم تطابق با ماشین کمک انچنانی ندیدیم ازش ی جوری ی تنه جنگید و دمش گرم
Max33vr46
اینکه مکس ماشین بهترو داشته باشه ننگ نیست که
اتفاقا افتخار هم باید باشه که تیمی که ماشین خوبی داشته مکسو لایق دونسته!
در مورد قهرمانی های همیلتون هم واقعا اینقدر نگیم راحت دیگه بابا 😂
بنده خدا سال اول داشته با آلونسو رقابت می کرد میلیمتری قهرمان نشد… (به هر حال حاشیه ها و اینا هم تاثیر داشت ولی بازم طرف آلونسو بوده!)
دو سه سال هم که با نیکو داشت می جنگید هی همش می کوبیدند به هم 😐
به هر حال همچین هم راحت نبوده قهرمانیاش….
همون طور که مکس راحت قهرمان نمیشه امسال یا لوییس امسال راحت قهرمان نمیشه…
Sebmm
شیر مادر و نان پدر حلالت… عاشق کسایی هستم از طرفداران رقیب که منطقی تحلیل میکنن و بیطرفانه نظر میدن… احسنت
فدات داداش والا چی بگیم غیر حقیقت
همه خوب میدونند بعضیا چقد از قهرمانی های همیلتون سوختن و به هر وسیله ای متوسل میشند ک بهش ایراد بگیرند..گاهی فن مکس میشن و گاهی آلونسو….حتی مورد داشتیم یه شبه فن سونودا شدن چون همیلتون روچند دور پشت خودش نگه داشته…حداقل وقتی نظر میدی ماسک به چهره نزن…
دوستان خیلی اینجا میگن جایگاه دوم جایگاه خوبیه برای استارت ،
باید بگم اصلا جایگاه خوبی نیست ، پیچ یک شاید خوب باشه ولی پیچ دوم میتونه به راحتی جایگاه رو به راننده سوم بده .
مرسدس هم برای قهرمانی فقط داره موتور خراب میکنه ، چاره ای هم ندارن البته .
حالا ما به همه گفتیم ردبول خیلی سریعتره،شوما هم بگین سریعتره،خوبیت نره.بد نیست یه نگاهم به تایم بوتاس و چکو بندازیم تا بیشتر بفهمیم ردبول چقدر سریعتره
مکس 33
این که قهرمانی های همیلتون برای تو به یک قهرمانی نداشته ی (فعلا)مکس می ارزه برا کسی مهم نیست و مشکل خودته.
ولی فک کنم مکس تا آخر دستش میکنه تو سوراخ ماشین و تا آخر قدرتشو میکشه بیرون ولی لوییس تو ماشین میشینه و ماشین خودش قهرمان میشه
عامو بیا پایین سرمون درد گرفت تو رو خدا
تعیین خط غیر منتظره ای بود به شخصه فکر میکردم ردبولا باز ماشین برتر رو داشته باشن ولی لوئیس با چه اختلافی هم پول گرفت برای اسپرینت . گزلی عالی واقعا حرف نداره البته طبق آنالیز های فرمول یک الان از نظر برتری ماشین آلفاتاوری سومه و با عملکرد خوب گزلی هم که دیگه این ماشین غیر مهار شده ولی سونودا واقعا افتضاح.
فراری ها خوب بودن و این پیست مکلارن ها نزدیک ترن به فراری ها و رقابت خوبی رو خواهیم دید و به نظرم شاید دو تا سیفتی کار .
آلپین هم این پیست میانگین از استون ۱۵۰ هزارم سریع تر بود از تمرین اول مشخص بود و سب ام نهایت تلاششو کرد و حتی از سونودایی که ماشین سوم گرید و داره سریع تر تایم زد و سوگولی هم که کیو سه نیومد .
آلفارومئو ها به استون نزدیک بودن .
دوستان شبتون خوش
*دو تا سیفتی کار داشته باشیم .
طبیعی بود این تایم از لوییس
احتمال خیلی زیاد مود موتور برا تعیین خط و ریس بالا بردن تا بتونن حداکثر امتیاز ممکن از این آخر هفته رو بگیرن ( ۲۹ امتیاز )
لوییس نباید فردا تو استارت رده بده چون هم ممکنه اون ۳ امتیاز رو نگیره و هم مسابقه اصلی رو از رده های پایین تر شروع کنه به خاطر پنالتی
سب هم امروز خوب بود
بالاتر از جفت آلفا ها و سونودا بود ( قشنگ تو این پیست استون و آلفارومئو تو یه سطح بودن )
استون این هفته با ستاپ دانفورس بالا اومده که هم خوبی داره و هم بدی
خوبیش اینه برا ریس تایر خوری کمتری داره ماشین و میتونن استراتژی های خوبی برن
از اونور سب تو استارت رده بده سخت بتونه سبقت بگیره
دوتا اسپرینت قبلی ها که اصلا برا سب خوش یمن نبود ببینیم این چی میشه
اگه برا اسپرینت فردا بارون بیاد و استارت تو بارون باشه که دیگه نور علی نوره و کلی هیجان و اتفاقات خاص خواهیم داشت
معمولا لوییس ریاکشن سریعتری توی استارت داره ولی مکس داخل پیچ رو اگه ببنده میتونه همون حرکتی که لوییس روش داخل آستین زد رو برعکس بزنه … باید ببینیم میتونه لوییس رو داخل پیچ اول کنترل کنه یا لوییس راحت رد میشه
اگه بخوام حدس بزنم بعید میدونم مکس بتونه تو استارت بگیره لوییس رو مگه استارتش ضعیف مثه مونزا باشه
مود های موتور داخل کوالی و ریس باید ثابت باشن
یعنی لوییس باید با همین مود مسابقه بده
بله
برا همین گفتم مود موتور رو بردن بالا تا حتی اگه از پنجم ششم ریس رو شروع کنه بازم شانس برد داشته باشه
فعلا که ری اکشن تایمای لوییس بهتره!
ببینیم چی میشه!
ولی واقعا جالبه لوییس ۳۶ ساله هنوز ری اکشن سریعی تو استارت داره!
کلا از اول این فصل در تلاشین بگین مکس تو به ماشین ضعیف تر لوئیس رو شکست داده. حالا خوبه همه مسابقات خودش گویای همه چیزه و نیازی به توضیح نیست. ولی اگه خیلی اصرار داری با این دیدگاه مکس رو قهرمان کنی مشکلی نیست. اصلا این فصل قهرمان شما باشین تا مکس هم خیالش راحت باشه که یه فصل تونست قهرمان بشه. لابد تو مسابقه مکزیک هم ماشین مشدی ممدلی بود که تا ۲۰ ثانیه از لوئیس فاصله باز کرده بود نه ماشین مکس. با همه اینا لوئیس بهترین هست و نیازی به توضیح نیست. به فصل های گذشته نگاه کن ببین لوئیس چطور قهرمان میشد و تو کدوم مسابقه از فصل قهرمانی رو بدست میآورد اما الان ۳ مسابقه مونده تا پایان فصل مکس به اندازه یه مسابقه کامل از لوئیس فاصله نداره و این ینی صرفا ماشین نیست که مشخص میکنه کی خوبه کی بد خود راننده اس که مشخص میکنه کی میتونه خوب از ماشین استفاده کنه. با یه بار قهرمانی مکس که اونم ممکنه تو آخرین مسابقه فصل اتفاق بیوفته هیچ چیزی از لوئیس کم نمیکنه
Max33fan
من خودم فن فراریم ولی چرا نمیگی تو پیست روسیه مکس سریعتر بود که از بیستم اومد رسید به دوم فقط با فاصله ۵۳ ثانیه ، در حالیکه همیلتون بعد از تعویض موتور توی ترکیه با اینکه از دهم شروع کرد نتونست به مکس برسه .
چرا وقتی مکس پول پوزیشن میزد صدات در نمیومد و اصلا کامنت اول نمیذاشتی که به قول خودت همیلتون رو کوچیک جلوه بدی . تو اینکه این فصل ردبول ماشین برتر پیست رو داره شکی نیست و نیازی هم به اثباتش برای افرادی مثه شما وجود نداره . برید با خیالات خودتون که مکس با ردبولی که از مرسدس بدتره قهرمان میشه . حتما مکس هم که حتما از پرافتخارترین راننده تاریخ فرمول یک بهتره 😏😏 . حتما زمین هم مثلثه .
فک کنم اولین مسابقه ای که از فرمور یک دیدی سال ۲۰۲۰ بوده که اینجوری حرف میزنی😂😂
به عنوان یکی از کاربران قدیمی از همه خواهش میکنم کامنت فنی بذارید و تحلیل و نظر خودتون رو اگر فکر میکنید به درد بقیه میخوره کامنت کنید ، من خودم نکته ای نداشته باشم کامنت نمیذارم ، چه اجباریه اخه ، اینکه بعد هر تعیین خط یا مسابقه بگیم فلان ماشین چون اول شد یا پول رو گرفت صدرصد بهتره ، اگر وارد این بحث ها بشید میبینید در مسابقه بعد یا همون فردای پول شرایط به نفع رقیب بشه و اینجوری خودتون رو ضایع میکنید ، هر ماشینی بسته به پیست و دمای هوا و لاستیک های مختلف کارکردشون فرق میکنه ، و خود راننده هم حتی با یه ماشین یکسان میبینید که تایم هاشون فرق میکنه ، اینو متاسفانه برخی از کاربران جدیدا اضافه شده به سایت در نظر نمیگیرند و فقط وارد بحث های بیخود میشند که نه محتوای فنی داره و فقط وقت بقیه رو میگیرند متاسفانه.
آقا هر چی تو میگی درسته
بیخیال دیگه چرا اینقد مزاج خودتو(بقول علی صادقی)تلخ میکنی
موافقم آخه فردا وپیفردا دما بالاتر که به نفع ردبول هست و احتمالا ردبول روی ریس بیشتر فوکوس کرده و نیم ثانیه تا فردا ثابت نمیمونه ولی حدس میزنم بازم موتور جدید حداقل یک دهم از ردبول سریع تر باشه…
باید ببینیم لوییس از برتری تقریبی میتونه استفاده کنه تا توی ریس از۶ به ۲ یا۱ برسه…
سه سال پیش که مثل همین کاربران جدیدی که الان نظرات شون رو زیر سوال میبری رفتار میکردی و برتری مطلق هیولای مرسدس رو خصوصا توی پیس مسابقه ای و کمتر بودن لاستیک خوره در 14 ریس از 21 ریس 2018 در قیاس با فراری، نادیده میگرفتی تا به قهرمانی فلانی با هیولای دامیننت مرسدس مشروعیت بدی :)) که حتی توی دو مورد هاکنهایم و سوچی با دستور تیمی بوتاس رو کشوندن عقب برد رو ازش گرفتن حماسه ترمز زدن باریچلو رو زنده کردن!
رینگهای مرسدس توی نیمه 2018 و ماجرای شکایت به حق مرسدس و خصوصا ردبول از تقلب های موتوری و سوخت فراری توی بلژیک و مونزا 2018 که مدیرای فراری ترسیدن لو برن از فرآیند غیرقانونی موتور شون استفاده نکردن تا عمدا ماشین کند بشه و باعث شد از سنگاپور تا آخر 2018 هفت ریس پایانی، فراری بشه گاری و بینوتو و آریوابنه ربطش دادن به آپدیت هایی که کند شون کرد و تو همین سایت کار شد، بکنار!
که همین شکایت ها و رسوایی تقلب فراری توی 2019 بعد از اسپا و مونزا دوباره شروع و تکرار شد که آخر همون 2019 با گذاشتن سنسور توی ریس های آخر و بعد رسوایی باک سوخت لکلرک توی ابوظبی دیگه دست متقلب فراری کامل رو شد و باقی ماجرا که همه میدونن به چه وضعی گرفتار شده.
هنوز که هنوزه تو ماه های پایانی 2021 موتور 2021 فراری با آپدیت هاش از موتور 2018 خودشون هم ضعیفتره رسوایی 2019 که دیگه هیچی
میشه در مورد اون پنالتی صحبت کنین من نفهمیدم.
اولا لوییس گرفته یا بوتاس ؟
دوما چجوری لحاض میشه
یعنی مثلا از ۱ میاد ۶ ؟
یا اگه مثلا ۲ تموم کنه ۷ ثبت میشه ؟
پنالتی ب خاطر تعویض موتور احتراق داخلی و پنج رده پنالتی بله از یک میاد شیش دوم بشه میاد هفت و در روز اصلی مسابقه لحظ میشه
برای لوییس هست و همهون مثال اولت درسته عزیز دل
ممنون از همه
قربونت داداش ولی خبر بدتر اینکه همیلتون و مکس در خطر جریمه پنالتی هستن
همیلتون بخاطر رعایت نکردن فاصله ی حداکثری بین بال عقب و مکس بخاطر دست زدن ب ماشین رقیب
این جالب میشه
از تمرین اول تا حدودی مشخص بود که ماشین ردبول بیشتر سمت مسابقه ای تنظیم میشه تا تک دور اینجا اسپرینت و ريس مهمه، همین که مکس از بوتاس جلو افتاد خوبه چون تا پیچ اول راهی نیست می تونه ردش حفظ کنه و برای روز ریس پوزیشن داشته باشه .
اینجا شرایط مسابقه ای مکس با تک دور فرق می کنه مخصوصا رو تایر مدیوم و هارد برن.
خاطر خوبی از اون 2تا ریس که اسپرینت داشتن ندارم با اینکه پوزیشن گرفت ولی هر دوتاش Dnf شد که امیدواریم اینجا هیچ اتفاقی نیافته.
ماشین همیلتون بخاطر تنظیم غیر قانونی DRS در حال بررسی هست اگه اوکی باشه باید از پیت لین شروع کنه چون تنظیمات ماشین بهم میخوره…
دوسنا مثل اینکه ساعت ۱۰ شب همیلتون احضار کردن به فیا و بعد ازبررسی گفتن فردا صبح تصمیم گیری میشه و بعد ساعت ۱۰ونیم شب مکس رو احضار کردن به فیا بخاطر احتمال دستکاری ماشین خیلی جالی بود از ماشین که پیاده شد چند بار دور بر رو نگاه کرد و بعد به پشت ماشین رفت ک داشت یه چیزی رو می چرخوند
یعنی مکس دوربین ها افراد داوران همه رو بیخیال شد و پیچ بال رو چرخوند یعنی این ادم انقد خنگه ب فیلم اون لحظه نگاه با انگشتش فاصله هارو اندازه میگرفت این چیزیرک گفته شده و دیده شده
از اطلاع رسانیت سپاس منتها باید اینجا من اصلاح میکردم
آره اگه مقصر تشخیص داده بشه از پیت این مسابقه اصلی باید شروع کنه که مشکل اساسی هست..
اگه بخوان بر اساس متن قانون و خشک عمل کنند باید دیسکوالیفای کنن ولی ممکنه انعطاف به خرج بده فیا ببینیم چی میشه
موضوع جالب قبل از جو بائر نماینده فنی fia ماشین همیلتون را برسی کنه موقع ایستادن مکس اول DRS خودش اندازه دستی گرفت بعدش رفت سراغ ماشین همیلتون و بوتاس فیلمش هم آمده بیرون، این عوامل باعث شد که مشکوک بشه fia.
همیلتون دیسکوالیفای شدومکس ۵۰ هزاریورو جریمه
شما هی تلاش می کنی اثبات کنی ماشین ردبول ضعیفه و مکس معجزه می کنه.
اتفاق خاصی نیفتاده ردبول توی تمرین فردا ست آپ مورد نظرشو پیدا می کنه و کاری که هر سال می کرده رو تکرار می کنه.
تلفیق راننده و ماشین خوب با ست آپ خوب برتری میاره.
توهم نزنیم لطفا
من؟
برای اینکه موتور لوییس نو بود وگرنه اختلاف انقدر نبود
چه حالی می ده تو پیچ اول لوییس و مکس بزنن بهم تا مسابقه رو از ته شروع کنن؟ مسابقه جذابی میشه😄
اتفاقا اسپرینت فردا اولین و آخرین باریه که دوست ندارم برای مگس اتفاقی بیفته
مگس یه DNF موتور تو ریس اصلی بده عالیه
چون اگه اتفاقی براش پیش بیاد میره موتور عوض میکنه که خوب نیست
جالب میشه ولی مکس احتمالا حواسش هست که سوتی نده
مشکل شما با با ماشین برتر چیه
من به شخصه از اینکه مرسدس این 4 تا ریس ماشین برتر داشته باشه و دوری یک ثانیه سریع تر باشه استقبال میکنم
امیدوارم که همینطورم بشه و 4 تا ریس بعدی هیولای مرسدس کامبک بزنه دوباره اینجا کامنتهای غول مرسدس ببینیم
مشکلش اینه که حوصله سر بر هست که چه مرسدس و چه فراری و چه ردبول بالای ۳ دهم ثانیه از بقیه ماشینا سریعتر باشه هر دور …
قدرت زیاد برای یک تیم فقط به دوتا راننده اجازه جنگیدن برای پول و برد رو میده
حوصله سربر شدن مسابقات باعث کاهش طرفدارها میشه … درآمد اسپرت کم میشه و…..
علت خیلی داره اگه این دلایل کافی نباشن دیگه نمیدونم چی بگم
کسی از افوانفنا می دونه چرا لوییس موتور عوض کرده چون اونطور که بنده میدونم حتی یه مسابقه بعد از مکس اقدام به تعویض موتور کرد ؟
چون توی مسابقه مکزیک یه بخش از مسابقه مهندسا مرسدس متوجه شدن فشار آب موتور افت کرده و ریسک دی آن اف هست که امسال موتور مرسدس زیاد پایدار نبوده
ولی مهندسای ردبول داخل موتور چیز عجیبی هنوز ندیدن
قربون دستت❤
لوئیس همیلتون به علت باز شدن بیش از حد دی ار اس تحت بررسی قرار گرفت.از اینجا تا برزیل پوکر
وات؟
همین که میگی با کوچکترین تلاشی بیاد فاتحه هرچی که میگی رو خوند.
اگه مورد مهمی باشه ایا پنالتی میگیره در ریس اصلی؟
اگه کسی میدنه لطفا اطلاع رسانی کنه. تشکر
دیسکوالیفای میشه و اسپرینت رو از رده اخر یا پیت لین شروع میکنه.
تو 24 دور هم فوقش بیاد پونزدهم که بعدشم 5 رده پنالتیش واسه موتور اعمال میشه و بازم میره اخر گرید
مثل اینکه باید همیلتون رو جریمه شده بدونیم.
تعین خط خوبی بود بنظر میاد که مرسدس سریع تر شده فردا باید ولتری و لویس بتونن اول و دوم شن اگه مرسدس میخواد امتیازات خوبی بگیره امروز مرسدس بهتر از ردبول بود و فراری هم بسیار بهتر از مکلارنا بود و آلپینم امروز بهتر از استون بود هرچند که استون خیلی اختلافی نداشت و بیشتر در سکتور یک و ۳ زمان ازدست میده و آلفا رومرو واقعا آپدیت ها بهتر کرده تیمو و سرعتش نزدیک به آلپین و استون ها بود به امید سکو کیمی و روسی
اگه مرسدس واقعا ۰.۴ سریعتر بود بوتاس ۹۹ درصد بالای مکس تایم می زد!
احتمالا لوییس رو مود موتور فضایی بوده….
بس کنید بابا جفتشون خوبن سرورشون سب هست 2018 و 2017 هر موقع ردیف یک بود همیل رو میزد جلو همین همیل 36 ساله که ری اکشن سریعتر از مغز کند مکس داره مکس هم راننده خوبیه اما بهترین نیست به سب اگه ماشین لوییس رو میدادن بجای 7 تا قهرمانی 9 تا میشد یکی سال 2007 و یکی هم 2016 بیشتر میشد اونایی که سال های 2010 و 2012 رو دیدن خوب میدونن چی میگن این بشر یک هانتذ اصله کافیه تو ماشین خوب و در جای خوب باشه همه رو درو میکنه فقط 2 نفر میتونن شکستش بدن و شاید هم نتونن یکی مایکل دوران فراری یکی هم سنا
هانتر
سب.فتل:😂😂😂😂😂😂
۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ اتفاقا همون سالها اثبات کننده عدم توانایی و استعداد بالای فتل نسبت به آلونسو و لوییسه،اینکه با اون ماشینهای ردبول با چند امتیاز اختلاف قهرمان بشی یعنی یک راننده معمولی هستی و نه بیشتر!
فتل با ماشین برتر به زور تونس تو ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ آلونسو رو با ماشین ضعیفتر شکست بده
اون وقت فکر میکنی ۲۰۰۷ میتونس آلونسو رو ببره؟؟؟
تو رقابت با هم تیمی هم که بنده خدا وبر رو نذاشتن رقابت کنه(مولتی ۲۱)
تا ارز ۴۲۰۰ تومنی دارو حذف نشده برو نسخت رو تحویل بده
امین 44 فک کنم شما باید استعداد یاب میشدی چون بهتر تشخیص دادی استعدادارو…. اینجا تلف نشی ی وخت
Amin44
داداش تو همونی نیستی بعد از سنگاپور ۲۰۱۹ میگفتی چرا سب تا از پیت بیرون اومد همون دور سریعترین دور رو نزد
حالا میخوای برا این کاربرای تازه هر چی میخوای کلاس بیا ولی من که میدونم چه نابغه ای هستی
تو که نمیدونی ماشینی که از پیت میاد بیرون همون دور نمیتونی سریعترین دور رو بزنه حالا برا یکی از بزرگترین راننده های تاریخ این ورزش رفتی بالا منبر
به قول اون بزرگ
بچه بیا پایین اینقدر … نگو
راستی توجه کردید لطیفی بالاتر از جرج تموم کرد ؟
آره واقعا کارش خوب بود. البته فکر میکنم یه بار تایم راسل هم حذف شد
آروم باش شامپیون.روز ریس میبینی سرعت واقعی ردبول رو.تاکتیکهای روباه بزرگ هورنر تمومی نداره که
امروز احتمال داره مکس هم جریمه بشه، به دلیل اینکه توی پارم فرم نباید کسی بدون اجازه مقامات فیا به بررسی، تعمیر و… ماشین ها مشغول بشه اما مکس رفته و بال عقب مرسدس را دست زده و ممکنه جریمه بشه. برای همین موضوع نماینده ردبول را احضار کردن.
بعیده که مکس جریمه بشه. چون تو تصویری که ازش گرفته شده کاملا مشخصه که هیچ کاری نکرده، فقط چند ثانیه دستش رو برد نزدیک بال عقب تا اندازه یه چیزی رو مقایسه کنه با بال خودش. فوقش یه تذکر بهش میتونن بدن.
خب کوالی خیلی عجیبی بود به نظرم
مخصوصا این دور لوییس و این اختلاف و یه سری معیار های دیگه !
1 . اولیش که صد در صد دی ار اس لوییس بودش که خیلی بحث روش هست و هنوز معلوم نیست چه تصمیمی در این باره میگیره !
نکته ی جالب راجب این اتفاق مکس بودش که بعد از کوالی هی دی ار اس ماشین خودش رو با ماشین لوییس مقایسه میکرد و این اتفاق جالب بود !
و خود مکس هم بعد از بهترین دورش از هورنر پرسید ! :”این واقعا رده ی دوم بود !؟”
و حالا میخوام یه توضیح کوچیک راجب چگونگی بررسی قانونی بودن این بدیم
وقتی ماشین دی ار اسش کاملا بازه ما یه وسیله ی میله ای مانند که سرش یه المان دایراه ای داره رو استفاده میکنیم تا ببینیم که این قانونی هست یا نه ! و این المان بالا حدود 85 میلی متر هستش و ما این رو از پشت قرار میدیم درون اون منطقه ی باز شده ی دی ار اس اگر از اون قسمت عبور کرد یعنی دی ار اس مشکلی نداره ! ولی اگه استاپ شد این قسمت غیرقانونی هستش !
و وقتی استیوارد ها اینو داشتن رو ماشین لوییس اجرا میکردن ! اون المان استاپ شد {{از اون زاویه دیدنش سخت بود }} و به احتمال زیاد لوییس پنالتی میگیره !
این گپ لوییس با نفر دوم واقعا عجیب بود که هر کسی رو به شک مینداخت !
نکته ی بعدی عملکرد خیلی خوب لطیفی بود که برای اولین بار توی این فصل تونست توی کوالی بهتر از هم تیمی با استعدادش عمل کنه ! و به نظرم تا وقتی مازپین و سونودا توی فرمول یک هستن لطیفی هم باید باشه !
نکته ی بعدی هم اینه که اب و هوای پیست میتونه یکم غیر قابل پیش بینی باشه و اب و هوای تعیین خط خیلی به نگهداری تایر ها کمک میکرد
و در اخر باید دید چه اتفاقی میوفته !
چه پیش بینی از این ریس دارین !؟
مرسی سپهر. اتفاقا الان میخواستم بپرسم داستانش چیه این مشکل تکنیکالی. اگرچه تصور چیزی ک گفتی سخته ولی تا حدودی فهمیدم چیه داستان. مرسی
این ریس هم حس میکنم یه ریسی مثل باکو میشه. لوییس و مکس جز ۳ نفر نمیشن.
با این روندی که تو چند رییس آخر دیدیم ، اکثر پیش بینیها اشتباه بوده.
حالا با این وضعیت پیش اومده دیگه اصلا غیر قابل پیش بینیه . به قول خودتون” و در اخر باید دید چه اتفاقی میوفته ”
فقط باید مسابقه رو دید و لذت برد
قبلا جذابیت فقط مربوط به روز مسابقه و روز تعیین خط بود.
ولی الان جذابیت علاوه بر دو بخش بالا توی اسپرینت ریس هم خواهد بود.
اما باید در نظر گرفت که برگزاری اسپرینت ریس باعث میشه نقش استارت خیلی پر رنگ باشه. از اونجایی که اصولا در اسپرینت پیت استاپ معنا نداره (مگر در شرایطی که وسط اسپرینت مقلا بارون بیاد که برن روی لایتیک خیس و یا مشابه اون) و زمان مسابقه کمتر هست، پس سبقت خاصی رو شاهد نخواهیم بود و شاید بیشترین سبقت ها در استارت و دور اول خواهد بود و این به نظرم یه خورده ناعادلانه هست. چون مثلا اتفاق تصادف بین بوتاس و ریکاردو رو اگر نگاه کنیم به خاطر اشتباه بوتاس مسابقه ریکاردو نابود شد. یعنی اشتباه یه راننده در استارت میتونه رده استارت روز مسابقه ی یک راننده دیگر رو نابود کنه. خب در چنین شرایطی به نظر میرسه باید نحوه استارت در ایپرینت رو تغییر بدند. مثلا استارت در حال حرکت مثل شرایطی که سیفتی کار داخل پیست هست باشه.
بوتاس مسابقه دنی خراب کرد؟ یا دنی مسابقه بوتاسو دیگه از بوتاس خوشتون نمیاد اوکی ولی منطق داشته باشید دنی زد به چرخ عقب بوتاس و بوتاس اسپین شد نه دنی و تو مکزیک استارت بوتاس خیلی خوب بود
با نظرتون موافقم کاملا.
بجز اونجا که گفتین بوتاس مسابقه دنی ریکو خراب کرد!
همه میدونن هر کی از پشت بزنه مقصره :/
دوستان خبر جدید،بال عقب ماشین همیلتون توسط فیا،توقیف شد
دلیل،نقض قوانین مربوط به دی آره اس و کسب زمان از این طریق،، داوران اعلام کردن در صورت اثبات این موضوع،همیلتون تعیین خط اسپرینت و از پیت لین آغاز و هر رتبه ای در پایان بدست بیاره به اضافه ۵رده پنالتی خواهد بود.
دوست عزیز خبرت درست نیست نماینده ی همیلتون و وشتپن به مهمانداری فیا احضار شدن و ماشین همیلتون در حال بررسی است
خود ورشتاپن ولوییس امروز ساعت۰۷۱۵ به وقت برزیل باید برن پیش استوارت ها
مکس هم ظاهرا احضار شده است بدلیل لمس کردن ماشین همیلتون….
سلام و به امید قهرمانی همیلتون . به نظر من بال عقب ماشین همیلتون توقیف نمی شه و در مسابقه همیلتون با لاستیک هارد باید شروع کنه فردا
دقیقا حرفت درسته همیلتون امشب پول رو میگیره و فردا ششم شروع میکنه همیل باید مثل مونزا هارد شروع کنه و هم زمان با مدیوم ها بره دوباره هارد بندازه
اینطوری که دیسکوالیفای میشه
هنوز نمیدونی که باید حداقل از دو نوع مختلف لاستیک استفاده بشه؟
تا جایی که من می دونم از نظر قانونی شدنی نیست و باید به جز ریس های بارونی با وضع شبیه ترکیه امسال که اوکون با یک اینترمدیت تموم کرد، حتما از حداقل دو نوع لاستیک مختلف استفاده بشه
بعید نیست بشه چون دریچه دی تر ای بیشتر از۸۵ میلی متر باز بوده که غیرمجاز محسوب میشه و طبق قوانین هر تغییر غیر قانونی در ماشین باید دیس کوالیفای بشه راننده
مثه همون بلایی که سر سب در آوردن داخل مجارستان
البته ممکنه چون توی کورس قهرمانی هست دیسکوالیفای نکنن
امشب احتمالا خبرش بیاد چه میکنن
دی ار اس#
سلام. مسابقه یکشنبه ساعت ۴:۳۰ هست؟
مسابقه موتو جی پی چه روزی هست ؟
ممنون
چه جریانی شده ها بلاخره چی شد جریمه میکنن یا نه مکس یا لوئیس من بد جور استرس گرفتم فقط بی عدالتی در حق کسی نکنن.
جلسه ساعت ۹:۳۰ به وقت برزیل بوده (۱۶)
هنوز خبری درج نشده ، ولی به احتمال زیاد لوییس دیسکوالیفه میشه و از پیت لین شروع میکنه
شد
چقدر این سایت بی محتوا شده یعنی اخبار فرمول یک توی همه سایتهای دنیا میشه دید بجز اینجا
خب چه کاریه ایناروهم نزارین
صبر کن سید عزیز خدمت اجباریش تموم بشه قول میدم اصلا به جاهای دیگه حتی فکرم نکنی
یادش بخیر..
آبغوره گرفتن مکس فن ها شروع شد باز😁😁
بعد مسابقه هم کیفور میشن از برد مکس
سپاسگزار میشم یکی از دوستان و اساتید راهنمائی بفرمایند که این تمرین 3 بین تعیین خط ریس و ریس تعیین خط ، چه اهمیتی داره و چه اطلاعات و مزایائی برای تیم و راننده بهمراه خواهد داشت ؟
جواب دادن به سوال یک نفر از سر لطفه …
جواب ندادن سوال اختیاری وبازم منطقیه ، …
ولی دیسلایک کردنش … ؟!!!
توتو : چرا مکس به بال عقب ما دست زده ؟
هورنر : خوب تو هم به همیلتون بگو بیاد به باله عقب ما دست بزنه .
😂😂😂😂
دفاع معرکه ای بود خخ
فوووری
همیلتون یک بار هم از دی ای اس در تمرین دوم استفاده نکرد!!!!!
تا قبل اسپرینت ریس تکلیف مشخص میشه(ساعت ۲۳) و ورستپن قطعا جریمه خواهد شد
شدن جفت شون
به نظر میرسه که مکس با دستش اول ی اندازه حدودی از drs باله خودش گرفته و بعد رفته این اندازه رو با باله عقب مرسدس مقایسه کرده …
و ی فیلمی توی یوبوق منتشر شده که باله عقب مرسدس رو واید اوپن باز کردن توی حالت drs و با ی ابزار جالبی که فیا داره . اومدن چک کردن که ابزاره اینجوری کار میکنه اگه اندازه بال استاندارد باشه اون ابزرا اندازه گیری نباید از drs باله عبور بکنه . ولی اگه drs بیش از حد بزرگ باشه اونوقت ابزار به راحتی از اون حد فاصله عبور میکنه . و توی اون کلیپ به نظر میرسه که ابزار ناظرین مسابقه به بدونه هیچ مقومتی توی drs باله عقب لویس حرکت میکرده که به خاطر همین احتمال این که لویس دیسکوالی بشه و مجبور بشه باله عقبش رو عوض بکنه (که فکر کنم کردن) باید از پیت لین حتی اسپرینت رو شروع بکنه .
حالا ی قانونی هم هست که میگه راننده مثل این که بعد از کوالی ماشین توی پارک فورم هست حق نداره ماشین رو چک بکنه . مکس حالا معلوم نیست براش پنالتی در نظر میگیرن یا نه ولی به نظر میرسه که برای امشب و فردا مکس اگه میخواد حداکثر امتیاز رو داشته باشه باید از هر نوع برخوردی با هر راننده ای اجتناب کنه .
مکس 50 هزار یورو فکر کنم برای دست زدن به باله عقب لویس جریمه شد .
توی بیانیه فیا هم گفته مکس نیرو قابل توجهی به باله عقب لویس وارد نکرده .
چه قدر عجیبه امروز .
مرسدس اعلام کرده اول که مکس چون دست زده به بال عقب لویس . بهش آسیب وارد کرده .
بعدا مدعی شده که استوارت ها وقتی داشتن باله عقب رو چک میکردن به باله عقب آسیب وارد کردن .
یعنی چی اصن ؟
یه چیز باید بگم به هر حال
#بگن
دوستان به نظر میرسه که لویس دیسکوالی فای شده .
باید از پیت لین شروع بکنه + این که باید برای فردا هم رده پنالتی بگیره . (دیگه مرسدس هرچی توی پاور یونیت هست رو بهتره همینجا تعویض بکنه)
بهتره حواسش به بوتاس باشه احتمالا توتو بهش بگه اگه مکس رو از مسابقه بیرون کنی قرارداد گیرت میاد خخ
مکس رو جریمه مالی کردن.حالا احتمالا به لوئیس بگن از در خونتون باید شروع کنی
مکس هم اگه با ماشینی که مطابق مقررات نباشه پول بزنه دیسکوالیفای میکنن ش
خیلی خوب فیا تایید کرد .
لویس دیسکوالی شد .
لوییس دیسکوالیفای شد …. مکس ۵۰۰۰۰ یورو جریمه بابت فضولی خخ
ردبول خیلی. شانس آورد
کریستن هورنر به فیا درخواست بررسی ماشین مرسدس رو داده بود و گفته بود که بال عقبشون توی دور تمرینی اول جای از بال عقب ما هم توی اول فصل بیشتر هم میشه …فیا برای بررسی به عقب رفتن ببینن چقد انعطاف داره که دیدن این دی ار اس یکم زیادی گشاده … و اینگونه شد که لوییس دیسکوالیفای شد
• بیشتر به عقب منعطف میشه
همیلتون دیسکوالیفای شد و مکس ۵۰ هزاریورو جریمه بدون پنالتی
خب آخرین شانس های قهرمانی لوییس بدون اتفاقات خیلی عجیب غریب و تصادف و…. مکس هم به باد رفت!
همیلتون دیسکوالیفای شد….
اگه فکر میکنی با این اتفاق شانس قهرمانی از دست رفته
مسابقه برزیل 2012 رو تماشا کن
اینجا فرمول یکه مرزی بین قهرمانی و باخت وجود نداره
خوش اومدی
مکس و ردبول برای قهرمانی نیازی به این جریمه هم نداشتن و قهرمانی با درصد بسیار بالایی به مکس میرسید و اینجوری هیجان این چند ریس آخر از بین رفت،ولی تو رقابت تیمی خیلی تاثیر گذاره
شنیدم که قبل برزیل تمام امتیازات و تمام حالات های مختلف چهار مسابقه باقی مونده رو وقتی به کامپیوتر برای شبیه سازی دادن کامپیوتر احتمال برد مکس رو ۷۹ درصد پیش بینی کرده بود
همیلتون دیسکوالیفای شدومکس ۵۰ هزاریورو جریمه