Register

پنج × دو =

A password will be e-mailed to you.

فصل 2021 فرمول یک، همانطوری که انتظارش را داشتیم پیش رفت و یک رقابت سنا و پراستی بین لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن شکل گرفت. اما آنها فراز و نشیب زیادی در رقابت خود داشتند که نمی شود گفت چه کسی با درصد بیشتری دست برتر را در این رقابت داشت، چون هر دوی این افراد تحت فشار اشتباه کردند و تصمیم گیری های درست را در خیلی از موارد از خودشان نشان ندادند.

البته وقتیکه جدال در این حد نزدیک و بهم گره خورده می شود دیگر بحث رقابت دو نفر نیست، بلکه عضو به عضو تیم باهم درگیر می شوند. توتو ولف و کریستین هورنر به جنگ روانی و تهمت زنی هایی به یکدیگر،حتی گاهی اوقات بدون در نظر گرفتن احترام به رقابتی که دارند، ادامه می دهند.

بحث در این مورد زیاد بوده و من عاشق جنگ روانی!

اصلا جنگ روانی برای من قشنگ ترین بخش ورزش به حساب می آید و شخصا یکی از مهم ترین دلایلی که ورزش های حرفه ای مانند یو اف سی و بوکس و فرمول یک و موتو جی پی را دنبال می کنم هم این جنگ روانی می باشد.

اما بحث جنگ روانی صحبتش در یک مقاله نمی گنجد و سعی می شود در آینده ای که نامشخص است فعلا برایش برنامه ای در نظر گرفته شود.

تیم فرمول یک ردبول

فصل 2021 را تیم ردبول با انسجام بهتر و روح تازه تری شروع کرد، سرجیو پرزی را به خدمت گرفته بود که به تازگی بعد از چندین سال حضور در فرمول یک طعم پیروزی را چشیده بود و به طور رسمی به تیمی پیوسته بود که پتانسیل کسب پیروزی را در طول فصل با یک حاشیه امن بالایی را داشت و حال دیگر با رانندگان هاس و ویلیامز و آلفارومئو، استون مارتین مسابقه نمی داد، بلکه او حال خودش را در لیگ دیگری مشاهده می کند و رقبایش همه تشنه قهرمانی جهانند، این خودش برای این افراد انگیزه فوق العاده بالایی را ایجاد می کند.

تیم فرمول یک مرسدس

اما تیم مرسدس، فصل را با ضعف شروع کرد و شخصا گروه مدیریتی این تیم را بابت خیلی از عقب افتادگی ها مقصر می دانم تا راننده و تیم حاضر در صحنه، تکنولوژی دَس از آنها گرفته شده بود و برخلاف ادعای پیشین که در سال قبل کرده بودن که برنامه های جایگزین برای این تکنولوژی دارند اما به نظر می رسید که در تک دور و گرم کردن سریع تایر مشکل داشته و برای اینکه بتوانند دور سریعی بزنند نیاز به حداقل 2 الی 3 دور دارند و به همین دلیل کمی عقبگرد داشتند و ادعای آنها تقریبا بلوف بود، ردبول از این ضعف توانست استفاده حداکثری کند و دست بالاتر را داشته باشد.

علاوه بر آن، نکته دیگری که مرسدس در آن اشتباه کرده بود قرارداد رانندگانش بود، با تاخیر بیش از اندازه و عدم اطمینانی که به رانندگان این تیم وارد شد، آسیب زا بود و مرسدس همان اشتباهی را که فراری در سال 2018 مرتکب شد را دوباره مرتکب شد، فراری با قطع رابطه با کیمی رایکونن و ثبت چارلز لکلرک در مسابقه مونزا یکی از مهلک ترین اشتباهات خودش را در دوران هایبرید و در سالی که داشت برای قهرمانی جهان می جنگید مرتکب شد و انتقادات زیادی از این بابت در آن مسابقه ایجاد شد.

کیمی رایکونن - تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2018

کیمی رایکونن – تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2018

اخراج کیمی از فراری

مدیران پیشین فراری و مقامات بالارده و شناخته شده ای به این تصمیم اعتراض کردند و از نوع و زمان انجام آن اعلام نارضایتی کردند زیراکه درست در مسابقه ای که به کمک کیمی نیاز داشتند با اخراج وی از تیم، عملا کیمی به هیچ کدام از درخواست های کمکی فراری جواب نداد و اشتباه استراتژیکی که تیم و کیمی و سب در تعیین خط انجام دادند به مسابقه کشیده شد و در روز مسابقه نیز اشتباه بعدی و مهلکی را در دور یک انجام دادند و عملا یک برد تقریبا بی دردسر را به یک باخت همه جانبه تبدیل کردند.

اما آیا والتری بوتاس می تواند به مانند کیمی رایکونن باشد و تصمیم به رانندگی در مسیر خودش بگیرد یا اینکه نه، تماما و مجددا در اختیار تیم باشد و دوباره به لوئیس همیلتون برای رسیدن به رویای هشتمین قهرمانی جهان کمک کند؟ بسی شک دارم!

اشتباه مرسدس و لوئیس همیلتون

سومین اشتباه مدیریتی مرسدس، از دست دادن افراد بالا رده خود به تیم و رقیب اصلی خود یعنی ردبول ریسینگ بود! چطور این اتفاق ممکن است! چرا تیم مرسدس در این مورد ضعیف عمل کرد و نتوانست نیروی انسانی نخبه و قدیمی خودش را حفظ کند؟

لوئیس همیلتون نیز در این فصل اشتباهات نسبتا زیادی به عنوان لوئیس همیلتون داشته و عملکرد مناسبی تحت فشار از خودش نشان نداده و مکس ورشتپن نیز از طرف دیگر هنوز زمان زیادی برای درک جمله “تسلیم شو و جنگت را برای فردا موکول کن” دارد.

اما حال که در نیمه پایانی فصل هستیم، جنگ برای قهرمانی جهان دیگر به آن آسانی نیست، دو تیم از لحاظ فنی تقریبا فاصله ناچیزی دارند و رانندگان و تیم در صحنه امکان ایجاد تغییر را دارند.

مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون - فرمول یک ایتالیا 2021

مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون – فرمول یک ایتالیا 2021

اما الان مهمترین نقش را افرادی به مانند والتری بوتاس و سرجیو پرز هم در تعیین قهرمانی جهان همتیمی خود و هم “تیم” خود را دارند.

والتری بوتاس

بر فرض مثال مسابقه روسیه، مرسدس با والتری به مانند یک گوشت قربانی عمل کرد و صرفا با یک تعویض تاکتیکی و دریافت جریمه، قصد کند کردن مکس ورشتپن را در ردیف های آخر کرده بود که والتری هم در مسابقه عملا هیچ دفاعی از خودش نشان نداد و نقشه مرسدس از بین رفت. البته نمی شود بر والتری خرده گرفت، والتری کاملا اعتقاد داشت که در این فصل از همان ابتدا نمی خواستند که او برای قهرمانی بجنگد و در میانه فصل نیز خودرویی که پتانسیل برد داشت را از دست داد و باید از فصل بعد به تیمی برود که شاید در مواقعی بتواند برای کسب امتیاز بجنگد(البته تاثیر تغییر قوانین را نباید دست کم گرفت). به هر حال والتری الان دیگر نسبت به تیم مرسدس و متعلقات آن هیچ وابستگی و وظیفه ای ندارد.

سرجیو پرز

اما از طرف دیگر، سرجیو پرز با تیم ردبول قراردادش تمدید شده و رانندگی نسبتا با ثباتی دارد و هم حمله های به موقع و هم دفاع های عالی از خودش نشان می دهد و به نظر نمی رسد به کسی جز همتیمی خودش حاضر باشد یک عبور راحت بدهد.

جفت تیم ها نیز تا به اینجای فصل هرکدام اشتباهاتی را مرتکب شدند، اما به نظر می رسد که تیم مرسدس کم کم در حال رسیدن به انسجام قبلی خودش است و اوضاع را برای ردبول ترسناک تر خواهد کرد اما آیا برای شکست انگیزه ردبول در شکست دادن قدرتمندترین تیم تاریخ کافی است؟

سرجیو پرز و والتری بوتاس دو مهره شدیدا کلیدی در این رقابت ها می باشند، بوتاس که حال با مشخص شدن آینده اش و جدا شدن از تیم مرسدس و پیروزی که در مسابقه فرمول یک ترکیه کسب کرده، مطمئنا انرژی و روحیه بالایی را دارد و مطمئن نیستم که بگویم آیا تیم استراتژی مرسدس از این وضعیت فعلی بوتاس احساس امنیت می کند یا نه! اگر بوتاس مجددا به دستور تیمی بله بگوید، آینده خودش را در تیم بعدی هم به مانند گذشته خودش در مرسدس رقم می زند و این چیزی نیست که او از آن خوشش بیاید.

این دو راننده هر کدام می توانند در بهترین نسخه خود به قهرمانی تیم خود کمک شایانی را کنند اما آیا بهترین نسخه آنها به نفع همتیمی آنها خواهد شد یا خیر؟

امیدوارم بدون اینکه تیمی به یک پیشتازی زیادی برسد و فاصله زیادی را ایجاد کند، بتوانیم تا آخرین مسابقه فصل منتظر قهرمان جهان بنشینیم!

66 دیدگاه

  1. Hossein1382

    8

    3

    با اینکه من چیز خاصی از مرسدس ندیدم ولی مثل اینکه از بالا اشاره میکنن داره به نسخه قبلیش برمیگرده.
    ردبول اگر میخاد قهرمانی رو از دست نده بهتره سریع خودشو جمع و جور کنه که کار سختی داره این چند مسابقه آخر.

    • Hossein1382

      8

      1

      هرچند ردبول ثبات داشته تا الان

    • آرشا

      6

      5

      همیشه بهترین وسریعترین ماشینو به راننده اول میدن و هرگاه راننده اول مشکلی براش پیش بیاد همه اسب بخارهاشونو میریزن تو اون یکی ماشین😏😏

    • mrz_ir

      5

      0

      کدوم یکی از نسخه های قبلیش برای والتری هر مسابقه یه موتور بوده ؟؟:|
      ششمین موتور احتراق داخلی والتری .
      چخبرههههههه
      دقیقا چیکار دارن میکنن مرسدس و والتری؟؟

      • mrz_ir

        6

        1

        تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینه که والتری الان سه تا پاور یونیت داره.
        دو تاش برای مکزیک و برزیله(توی اون دو پیست موتور رو کامل مصرف میکنن!)
        و یکیش بقیه مسابقات!!
        در واقع مرسدس میخواد با برتری شدید موتوری والتری ،
        جلوی امتیاز گیری ردبول رو توی اون دو پیست که ردبول برتری زیادی داره رو بگیره.
        تنها استراتژی بود که به ذهنم رسید.

    • Shayan1387

      3

      0

      دوستان همگی بگن لطفا چند ساله اف وان رو دنبال میکنید ؟
      چجوری به وسیله چه کسی با فرمول وان اشنا دشید

      • Shayan1387

        2

        1

        من شخصا دو ساله از تابستون ۲۰۲۰
        به وسیله پدر نیکو لطیفی (لازمه بگم داشتم در مورد پولدارترین های ایرانی سرچ میکردم) با پدر ایشون آشنا شدم و فهمیدم پسرشون راننده فرمول یک هستش قبلا(فرمول یک رو میشناختم ولی دنبال نمیکردم سه نفرو میشناختم وتل همیلتون بوتاس تا اینکه الان خ
        حتی بعضی از فرمول دویی ها رو هم میشناسم

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      2

      1

      بوتاس در ریس امریکا یه سری از قطعات پاوریونیت رو دوباره مجبور شده تعویض کنه و پنج رده پنالتی گرفته 😐😐😐
      مرسدسی که همیشه دوام پاوریونیتش زبانزد بود امسال چی شده؟؟؟

  2. Hamoon

    12

    0

    به به اقای حسینی عزیز
    دمت گرم

  3. محمد امین

    7

    3

    به نظرم تفراد زیادی میتونن توی این قهرمانی تاثیر گزار باشن ، شاید بشه گفت بیش از نصف گرید ، مثلا اگر اون روز در مجارستان الونسو جلوی همیلتون رو نمی‌گرفت و همیلتون قطعا آوا می‌شد، الان اختلاف امتیازی ، یک امتیاز به نفع همیلتون بود ، و بارها دیدیم که قهرمانی جهان با اختلاف یک یا چند امتياز داده شده

    • Hamoon

      9

      2

      فراری هم میتونه در قهرمانی این فصل کاملا تاثیر گذار باشه
      اگه آپدیت ها واقعا موثر بوده باشه

      • Hossein1382

        7

        4

        یه حسی بهم میگه مسابقه یکشنبه واس فراری خب تموم میشه

      • Ali.A

        7

        3

        منم همینو گفتم ولی چرا اینقدر دیسلایک

  4. Hamoon

    5

    8

    بهترین وینگمن این فصل = پرز
    برا فصل اول درک میکنم کاملا مطیع تیم باشه و ب مکس کمک کنه
    ولی برای فصل های بعد شاید راحت کوتاه نیاد
    هرچند همه تو ردبول طرف مکس هستن

    • بردیا

      8

      10

      چرا چکو مگه به جز ترکیه و فرانسه کی به مکس کمک کرده؟

      تازه فرانسه خودشم میدونست نمیتونه با مکس رقابت کنه و گزاشت رد بشه

      یوتاس همین که تو روسیه موتور عوض کرد نشون داد چه وینگ من خوبیه

      • محمد امین

        8

        1

        توی مونزا هم توی کوالی به مکس کمک کرد و توی روسیه هم تیم حق پیت استاپ رو به مکس داد درصورتی که باید راننده ای که جلوتر هست پیت استاپ کنه ، و سکوی پرز رو گرفتن

  5. mojtaba

    7

    0

    به به علی آقای گل چه عجب

  6. Ali.A

    6

    1

    از حق نگذریم فصل جذابی بوده تا الان امیدوارم بازم جنگ روی اول شدن ببینیم

  7. رضا سلطانی

    3

    6

    دم آقای حسینی گرم خیلی وقت بود که از مطلب ایشان استفاده نکرده بودیم .ایشالا بازهم بنویسید
    ولی درباره ی سال ۲۰۱۸ فراری اصلا نمی شود تمام مشکلات را حتی اشتباهات فتل را به پای
    به قول شما اشتباه استراتژیک جایگزینی کیمی گذاشت. حتی اشتباهات دیگر تیم هم خیلی به این قضیه مربوط نیست
    و البته اینکه واقعا پرز و بوتاس تاثیر گذار هستند و علت عقب ماندن ردبول در امتیازات تیمی همین ضعف عملکرد پرز نسبت به بوتاس هست.
    اما واقعا معلوم نیست چقدر بوتاس با دستور تیمی راه میاد در روسیه کاکلا یادمه که در مصاحبه های روز پنجشنبه گفت که من کاملا آماده هستم که دستور تیمی قبول کنم و بعد به وستپن راه داد.
    و البته این که میگید اگر الان بوتاس دستور تیمی قبول کنه در آینده ی تیمی اش موثره موافق نیستم چون عملکرد در راننده در تیمش هست که تعیین می‌کنه راننده ی شماره یکه یا دو.
    حالا باید ببینیم دیگه.

  8. Mohamad. 44

    9

    1

    سید علی حسینی گل خوشحالمون کردی

  9. mahdi arabi

    11

    1

    به نظرم بیشتر از پرز و بوتاس این لکلرک و فراری باشن که نتیجه قهرمان فصل رو تعیین کنن

    با توجه به آبدیت موتور و سریع شدن قابل ملاحظه فراری بستگی به این داره تو بعضی پیست های باقی مونده فراری بین ردبول و مرسدس قرار میگیره یا نه

    کافیه تو برزیل یا مکزیک یا همین استین فراری ها اون وسط باشن و نزارن مکس یا همیلتون تو مسابقه ای که بنا به هر دلیلی سریع نیستن دوم یا سوم بشن
    اونجاس که فراری ها تعیین کننده میشن
    ( مشابه همین اتفاق ۲۰۱۷ هم افتاد . ردبول اوایل فصل سریع نبود ولی اواخر فصل تو پیست هایی که فراری دست بالاتر رو نسبت به مرسدس داشت موی دماغ فراری شده بودن و کلی امتیاز از سب و فراری گرفتن )

    نکته بعدی اینه فراری این فصل برد نداشته علی رغم اینکه ماشین بهتری نسبت به آلپین و مکلارن داشتن که برد آوردن
    پس منتظر هر جور ریسکی مخصوصا از طرف لکلرک باید باشیم برا اینکه برد بیارن
    ( خودم حس میکنم تو این شش مسابقه بین لکلرک و یکی از همیل و مکس برخورد داشته باشیم )

  10. Just44

    4

    9

    حتی اگه مرسدس برتر باشه این چند تا پیست پیست ردبوله و معلوم نیست کی میبره
    دقیقا باهات موافقم مهدی اربی اگه دوستان برید فصل 2017 و2018 را ببینید میبینید که مکس چقدر در قهرمانی لوئیس تاثیر داشت

    • Mahdi.drs

      6

      2

      بیشتر تحلیل های که خواندم توی سایت های plant f1 و racing 365 میگفتن 4 تا از پیست های پیش رو برا مرسدس هست و 2 ینی برزیل و مکزیک برا ردبول … چرا فک میکنید پیست های باقی مونده برای ردبول خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • Mahdi.drs

      4

      1

      اگه اشتباه نکنم برای مثال همین پست آمریکا رو لوییس ۵ بار برده بیشتر از هر کس دیگه ای ‌.‌ … بوتاس هم ۲۰۱۹ برد …. ینی بر اساس آمار یقینا قوی ترین تیم توی آستین بر اساس سوابق قبلی مرسدسه

  11. Mahmoud

    3

    7

    البته درمورد تاثیر اخراج کیمی از فراری من زیاد موافق نیستم چون تا قبل از اون هم همچین کمک خاصی به فتل نکرد…حتی همین ناهماهنگی در تعیین خط رو توی موناکو هم دیدیم!
    همچنین درمورد بوتاس هم اینطوری بود و تا قبل از مشخص شدن اینکه قراره از مرسدس بره هم دیدیم توی اسپانیا بوتاس هیچ راهی به همیلتون نمیداد درحالی که همیلتون لاستیک نو داشت و داشت میرفت برای برد!
    زمان همه چیز رو مشخص میکنه!

  12. بردیا

    6

    5

    چکو به جز فرانسه و ترکیه هیچ کاری برای مکس نکرده و نمیتونسته بکنه چون اصلا سرعت مکس رو نداره اما بوتاس سرعتش فقط یکم کمتره از لوییس و مکس و صد در صد تاثیر میزاره توی قهرمانی

    • جواد

      4

      6

      درسته.بهتره بگی ماشینش سرعت ماشین مکس رو نداره.البته سطح رانندگی مکس بالاتره ولی اگه ماشین پرز با مکس یکسان بود احتمال داشت بتونه با مکس رقابت کنه

      • بردیا

        1

        6

        اره خب ماشین مکس صد در صد در لول بالاتری هست و راننده اول تیم هم مکس هست اما دیگه اینقدر ردبول برای پرز ماشین ضعیف نمی سازه که حتی دیگه نتونه با بوتاس رقایت کنه

  13. م.یوسفوند

    1

    5

    سلام سید چه خبر؟؟ پارسال خدمت رفتی که خداحافظی کردی؟

  14. Amin44

    6

    3

    پرز تا جایی که امکان داشته جلوی لوییس رو گرفته!
    اما بوتاس نسخه امسال کجا جلوی مکس رو گرفته؟
    یه دونه روسیه امکانش فراهم شده بود که اونم دفاع نکرد و درو باز گذاشت…
    پرتغال و فرانسه هم با دفاع اشتباه و ترمز گیری اشتباه همه چی رو بر باد داد…البته فرانسه رو نمیشه خیلی خورده گرفت چراکه لوییس هم نتونس دفاع خاصی کنه…

  15. seb.vettel

    5

    1

    سب از اخر شروع میکنه ایا پاوریونیت قوی تر براش میزارن؟

    • محمد امین

      3

      2

      نسبت به پاوریونیتی که در ترکیه استفاده کرد قطعا به خاطر نو بودن خروجی بیشتر و بهتری داره ، ولی نه به این معنا که یه پاوریونیت متفاوت باشه

  16. Amin44

    4

    2

    در کل بنظرم نه مکس و نه لوییس امید زیادی به هم تیمی هاشون ندارن،با این تفاوت که مسابقه خونگی پرز هنوز پابرجاست!

  17. Ali🦁1

    8

    1

    این 6گرندپری نباید هیچ اشتباهی بکنن مکس و همیلتون این مهمترین عوامل قهرمانی هستش بعدش تاثیر همتیمی هست.
    هر چند امیدوارم ماشین ردبول هم نزدیک بشه به مرسدس.

  18. A Simple Ferrari Fan

    8

    0

    به نظرم بوتاس راننده‌ای نیست که بخواد کاری کنه که به مرسدس صدمه‌ای وارد شه. البته زمانی که توی یک مسابقه در حال رقابت برای پیروزی یا گرفتن سکو باشه، ممکنه دیگه رعایت لوییس رو نکنه و بحث راه دادن یا ندادن براش مطرح نباشه.
    پرز هم فراز و نشیب زیاد داشته این فصل. ولی به نظر وضعش داره بهتر میشه و میتونه کمک کنه. خلاصه ازون فصلاست که پیش‌بینی کردنش خیلی سخته و کلی سوپرایز منتظرمونه تا اخرش.

    • بردیا

      4

      5

      خیلی دلم میخواد بوتاس یه کاری تو مسابقه اخر بکنه

      همیشه جیمز برای بوتاس عزیز یه پیام داشت الان بوتاس برای جیمز عزیز داشته باشه
      خودم میدونم کامنتم یکم خودخواهی بود اما اگر این موجب قهرمانی مکس بشه این رو ارزو میکنم همونجور که طرفدار های لوییس دعا میکردن مکس دی ان اف بشه

  19. abolfazl.B.C.G

    6

    0

    تنها چیزی که مکس ازش باید بترسه کارما هست
    مطمعن نیستم ولی بدجور بو سنکاپور 2016 میاد

  20. abolfazl.B.C.G

    3

    1

    تنها چیزی که مکس ازش باید بترسه کارما هست
    درمورد همیلم مطمعن نیستم ولی بدجور بو سنکاپور 2016 میاد

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      4

      1

      تا الآن که از اسپا هر چی بد شانسی بوده برای همیلتون و برعکسش برای ورشتپن!اوج این قضیه بر میگرده به بارون روسیه این فصل که درست بعد پایان ریس بارون قطع شد..

      ولی من برعکس تو از راننده های خشن ردبول و در کنار اینها آلفاتاوری بعد پیت استاپ های لوئیس هستم!

      یه چیز که برای من امیدوار کنندست اینه که ورشتپن با توجه به موضوع صحبت های اخیرش انگاری تحت تاثیر قرار گرفته.
      و اگر یه اختلاف 10 امتیازی یا بیشتر بیفته میتونه اشتباهات اوایل فصل رو دوباره تکرار کنه.
      اما تو این رقابت ها هر وقت چیزی یک درصد هم احتمال نمیدی، اتفاق میفته.

  21. Amir5

    8

    0

    به به آقا سید برگشتی چقدر ازشما اطلاعات زیادی یاد گرفتم هرجا که هستی موفق باشی
    برگردیم به فراری ۲۰۱۸ درسته جایگزینی کیمی رایکونن یکی از بزرگترین اشتباهات فراری بود و غیر از اون فوت مدیر وقت فراری هم تاثیر گذاشت و جنگ قدرت تو فراری اوج گرفت و به همین صورت جنگ بین بینوتو و آریواونه که باعث نابودی انسجام فراری شد
    حالا برگردیم به۲۰۲۱ : جایی که مرسدس هم با اشتباهات در توسعه ماشین و عدم چسبندگی مناسب و عدم مدیریت مناسب و عدم اطمینان از قرارداد راننده ها باعث شد این تیم تا نیم فصل اول به مشکل بر بخوره ولی در نیم فصل دوم توتو بسیار خوب مدیریت کرد و تونست تیموجمع کنه ولی اشتباه مهم مرسدس در این بود که بوتاسو رها کرد بخاطر همینم بوتاس تشنه نشون دادن خودشه و اصلا دستور پذیر نیست ولی اونقدری هم بی پروا نمیرونه ولی دروغه که نگیم یه نیم نگاهی هم به رتبه های بالاتر ازخودش نداره درکل امیدوارم یه فصل جذاب مثل ۲۰۱۲ ببینیم

  22. Nima Adib

    9

    0

    بسیار عالی آقای حسینی

    من به نظرم فراری تازه به مک لارن رسید و هنوز فاصله معناداری با ردبول و مرسدس داره.
    ببیند ترکیب کارلوس و چارلز خیلی خیلی ثبات بیشتری داشته به نسبت ترکیب لندو و دنیل.
    در طول مسابقات گذشته بیشتر پیست ها با ماشین مک لارن سازگار بود و به طبع دست بالاتر با اونا بوده.
    دلیل اینکه اختلاف امتیازی مک لارن با فراری کمه این نبوده که ماشین فراری نزدیک بوده بهشون،
    در واقع به خاطر عملکرد بشدت سینوسی وار و ناپایدار دنیل بوده، اگه دنیل عملکردی شبیه لندو ارائه میداد الان یا سومی مک لارن قطعی بود یا اختلافشون زیاد بود
    هنوز ماشین فراری درگ وحشتناکی تولید میکنه اما ترکیب به شدت اسیدی چارلز – کارلوس رو نباید دست کم گرفت که 3-0 ترکیب لندو – دنیل رو میزنه

    • mahyar

      6

      3

      بعید میدونم شاسی فراری اونقدرها درگ تولید بکنه .
      با توجه به شرایط موتوریشون سرعت خیلی خوبی توی مستقیمی ها دارن

  23. Shumi1

    5

    3

    خیلی وقته کامنت نذاشتم الانم فقط اومدم یه خوشامد گرم بگم به اقای حسینی که بعد از سالها چند وقتی تو سایت نداشتیمش و کلا بنزین سوپر این سایته هروقت نباشه انگار اب ریختن تو باک سایت، خوشبحالمون که باز داریمت بنزین سوپر سایت خوش برگشتی

  24. Majid

    7

    4

    همه قسمت ها درست ولی قسمتی که مرسدس والتری رو برای کند کردن مکس به عقب فرستاد کاملا مضحک و تخیلیه و امکان نداره مرسدس چنین حماقتی انجام داده باشه. دفاع کردن یک شرط کاملا واضح می خواهد باید و باید جلوی شما باز باشد برای انعطاف بیشتر نه وقتی در ترافیک گیر افتاده اید وظیفه کند کردن داشته باشید. پس قطعا و صددرصد مرسدس چنین خیالی نداشته.

  25. mrz_ir

    6

    0

    اقای حسینی بعد مدت ها چه جنجالی به پا کردیا
    دمت گرم عجب مقاله ای

  26. behrouz

    4

    3

    متن جالبی بود.
    با اینکه طرفدار همیلتونم اما بنظرم ورستپن این فصل قهرمان شه.

  27. mahyar

    10

    1

    سلام و دو صد درود به سید علی حسینی و دوستان فرمولا یک
    موتور پنجم بوتاس باید تعویض بشه .
    احتمالا” یا مرسدس داره از تمام توانش استفاده میکنه یا این که ی خبر تاکتیکی پشت این قضیه هست .
    ولی شیش تا پاور یونت توی ی فصللللللللللل .

    • ali ajami

      6

      1

      بنظر میرسه پاوریونیت مرسدس مشکل جدی داره و خیلی زودتر از انتظار حداکثر توانش کم میشه و این یعنی موتور پنجم برای لوئیس و احتمالا قهرمانی مکس

      • mahyar

        7

        1

        فکر میکنم با این ریسک دارن مسابقه میدن :
        لویس برای مسابقه یونیت 5امش رو برداره و پنج رده بیشتر پنالتی دریافت نمیکنه . (البته فراموش نکنیم که لویس خیلی چیز های دیگه از پاوریونیت رو تعویض نکرده و فقط صرفا موتور رو عوض کردن)
        معلوم نیست چی توی سر مهندس های مرسدس میگذره و به چی فکر میکنن . خیلی عجیب داره میشه تیم مرسدس . هر دو مسابقه ی پاور یونیت برای بوتاس خرج شده از مونزا به اینور برای بوتاس .
        لویس ممکنه شرایط مشابهی داشته باشه و یا این که کلا” اونا اونقدر مود های موتور رو بردن بالا و ریسک اینو به جون خریدن که تا آخر فصل موتور 5م و 6م لویس رو در دستور کار قرار بدن .
        البته توی این زمینه این فصل پاوریونیت هوندا خیلی خوب عمل کرد و جز خرابی هایی که به خاطر تصادف داشت بزنم به تخته ژاپنی ها موتور خیلی خوبی تحویل دادن .
        البته باید دید که هوندا واکنشش چی هست چون چیزی که امروز دیدیم بیشتر روی سمت خودشون متمرکز هستن تا این که بخوان به این فکر کنن که چجوری مرسدس هارو توی مستقیمی ها به چالش بکشن و این صحبت های ردبول هم فقط ی جنگ روانی هست وگرنه به نظرم هیچ چیز خاصی توی موتور مرسدس وجود نداره و فقط دارن بیشتر از اندازه فشار میارن .

      • Parsa911

        5

        1

        خب با این وضعیت حتی قهرمانی تیمی هم تو خطر میفته ولی چیزی که مشخصه موتور مرسدس مشکلی نداره تیم از مود خیلی بالایی استفاده میکنه و برعکس مکلارن و استون اصلا از مود بالای موتور استفاده نکردن و هنوز روی موتور سوم هستن و احتمالا روی والتری دارن مود های مختلف تست میکنن که بهترین مود برای حفظ موتور همی پیدا کنن مونزا بوتاس فقط یک مسابقه داد موتور عوض کرد از بعدی هم دوتا مسابقه حالا 6 تا ریس مونده یا مجبور میشن بیخیال مود بالا بشن یا ریسک میکنن خیلی پیچیده شد

  28. V@ltteri it's J@mes

    9

    1

    سلام به همه ی دوستان
    همین الان یک خبری رو خوندم گفتم به بقیه ی علاقمندان بگم
    ولتری بوتاس موتور تازه تعویض شده اش تو سوچی بازم به مشکل خورده و تعویض پاور یونیت داره
    و طبق قوانین یک جریمه ی 5 رده ای میگیره برا مسابقه آستین
    اگر به همین منوال پیش بره باید منتظره جریمه ی پنالتی واسه لوییس همیلتون هم باشیم، چون مطمئنن اون بیشتر به ماشینش فشار میاره

  29. mahyar

    7

    1

    تمرین دوم هم تموم شد و این تمرین نکتش سرعت ردبول روی مدیوم و هارد بود .
    حتی شبیه ساز مسابقه ای هم ردبول پیس بهتری داشت .
    فقط نفهمیدم چی شد که لویس با مکس چرخ به چرخ شد توی تمرین .

    • Mahdi.drs

      3

      2

      لوییس فک میکرد مکس رو لپ آرومه برای همین خودشو انداخت جلو مکس تا دور سریع رو شروع کنه ولی مکس میخواست دور سریع بزنه که جفتشون گازو گرفتن و پا به پا رفتن از آخر مکس بیخیال دور سریع شد ولوییس رو stupid idiot خطاب کرد

  30. mahyar

    3

    1

    دوستان مرسدس ی چیز عجیب خفن توی ترکیه رو کرده . سیستم DAS رو یادتونه ؟ بنا به هر دلیلی توی مستقیمی ترکیه بعد از خط پایان توی تخته گاز کردن فنربندی انتهایی ماشین کاملا پایین میاد …
    من هیچی، من فقط نگاه … 🤯🤯🤯

    • Amin-sdg

      2

      1

      سلام مهیار
      میشه بیشتر توضیح بدی؟ من متوجه نشدم چه کار کرده و اثرش چیه و ربط ش به داس چیه. داس مگه همین عقب جلو شدن فرمونشون نبود که زاویه لاستیک ها رو تغییر میداد تا گرم بشن؟

      • mahyar

        1

        1

        مجموعه ساسپنشن عقب مرسدس به صورت بسیار جالبی توی مستقیمیها یحو انگار که ی چیزی روش اثر میزاره و به شدت ارتفاع عقب خودرو کم میشه . اینو سرچش کنید انبورد عقب مرسدس توی ترکیه سروصدای زیادی کرده …
        اینجوری که زاویه رک خودرو توی مستقیمی ها به شدت پایین میاد و تاثیر دیفیوزر به شدت کم میشه که موجب کاهش درگ و نتیجشو توی این چند تا پیست دیدیم … و این آپگرید از سیلوراستون اعمال شده … البته این سرعت با توجه به افزایش مود موتور اعمال شد .. و نتیجه بزرگترین داده . البته تا آخر فصل فاصله زیادی داریم .

      • Sebmm

        0

        0

        ب معنای واقعی ی جمله
        دیگه تأثیر بال عقب برا مرسدس ب شدت پایین میاد و سال بعد ب شدت ممنونع میشه

      • Sebmm

        0

        0

        همینه دیگه یا راهی میابم یا راهی میسازم

  31. Behzad

    2

    1

    فکر نکنم فیا اینبار هم این سیستم را غیر قانونی اعلام کنه و شاید در نهایت بگه سال بعد ممنوعه.
    به هر روی تیم مرسدس به قدری از انجین خودش کار داره میکشه که با این وضعیت به خودزنی شبیه بوده و هر لحظه در چند مسابقه ی باقی مانده احتمال خرابی وجود داره به خصوص مدهایی که به بوتاس میدن.

  32. Reza

    1

    0

    سلام دوستان
    بنده به تازگی به فرمول وان علاقه مند شدم
    میخواستم بدونم مسابقات رو چطوری میتونم زنده تماشا کنم
    اگه راهنماییم کنین ممنون میشم

  33. Shayan1387

    0

    0

    ببینید حتی لطیفی حتی مازپین هم میتونن تعییم کننده باشن مثال میزنم ممکنه تو موقع پرچم آبی آقای منفور(مازپین) لج کنه با یکیشون و راه نده و بزنه و….