فرمول یک ایران  – والتری بوتاس از تیم مرسدس برنده تعیین خط سرعتی ایتالیا 2021 شد اما به دلیل تعویض موتور، مسابقه روز یکشنبه را از رده های پایانی آغاز خواهد کرد.

مکس ورشتپن، راننده ردبول و دنیل ریکاردو از تیم مک لارن مسابقه را از ردیف اول خط استارت آغاز خواهند کرد. لندو نوریس نیز تا پرچم شطرنجی به لوئیس همیلتون اجازه سبقت گیری نداد و مسابقه را از ردیف دوم آغاز خواهند کرد.

جدول تعیین خط سرعتی ایتالیا 2021

ردهرانندهتیم زمان
1والتری بوتاسمرسدس
2مکس ورشتپنردبول+2.325
3دنیل ریکاردومک‌لارن+14.534
4لندو نوریسمک‌لارن+18.835
5لوئیس همیلتونمرسدس+19.978
6چارلز لکلرکفراری+23.203
7کارلوس ساینزفراری+27.919
8آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+31.089
9سرجیو پرزردبول+31.680
10لنس استرولاستون مارتین+38.671
11فرناندو آلونسوآلپین+39.795
12سباستین فتلاستون مارتین+41.177
13استبان اکونآلپین+43.373
14نیکولاس لطیفیویلیامز+45.977
15جورج راسلویلیامز+46.821
16یوکی سونوداآلفاتائوری+49.977
17نیکیتا مازپینهاس+62.287
18میک شوماخرهاس+65.380
-پیر گسلیآلفاتائوری-
-رابرت کوبیتساآلفارومئو-

185 دیدگاه

      • Erfan.5

        25

        7

        مگه زمین خورده ؟

      • ferarri

        16

        0

        ریکیاردو چ کرد

      • mrz_ir

        13

        5

        نمیدونم مرسدس چه فکری میکنه که میخواد تو یذره اسپرینت استراتژی پیاده کنه
        اگه برتری لاستیک برای فردا بهش میده قبول
        وگرنه یکی بهشون بگه چتونه؟؟
        توی هر دو اسپرینت دنبال استراتژی بودن گند زدن به رده استارت:|
        این اسپرینت برای اینه که بدون هر گونه استراتژی یه سافت بندازن و تا اونجایی که میشه گاز بدن این مسخره بازیا چیه مرسدس در میاره؟

    • آرشا

      22

      14

      خدایی دقت کردین یه ریس بیخودییه این ۱۸ دور…آخه راننده تو این ۱۸ دور چیکار میتونه بکنه.فقط راننده هایی که لاستیک نرمتری داشتن یکی دو رده ایی کسب کردن اونم تو استارت.
      ماشین فرمول یک برای یه مسابقه ۳۰۵کیلومتری ستاپ میشه اونم بااستراتژیهای مختلف درطول مسابقه..یک ایده کاملا مزخرف…….

      • آرشا

        5

        9

        لطفا کامنت منو تایید کنید ممنون.

      • آرشا

        21

        3

        بعضیها چقدر ناامیدانه درمورد قهرمانی جهان امسال حرف میزنن😌
        مسابقه اصلی فرداست وهررررراتفاقی ممکنه بیفته برای هرراننده ای.
        زود نتیجه گیری نکنید.

      • seb.vettel

        8

        4

        و 19 راننده موافق و وتل مخالف(بنظر ایشون باید براساس سرعت راننده باشه)super open_minded SEB5

      • حمیدرضا . مکس .

        18

        16

        چون همیلتون نتونسته تو این دوتا اسپرینت نتیجه بگیره کل این برنامه شد مزخرف

      • سامان

        13

        5

        همانطور که ماشین واسه تک دور کوالی ستاپ میشه,واسه ۱۸ دور هم میتونه ستاپ بشه,فقط لوئیس استفاده نکرد,واسه مکلارنها و مکس که عالی بود امروز

      • mrz_ir

        12

        8

        توی پست قبلی هم گفتم
        این اسپرینت توی پیستایی انتخاب کردن که برتری با مرسدس و لوییسه و شانس اضافی میده به مکس
        این چیزی بوده که دیدیم
        هم توی سیلور استون و هم اینجا مکس با اینکه کند تر بود توی کوالی دومین رده اول استارت مفت گیرش اومد.

      • Hamoon

        8

        8

        اسپرینت مزخرف واقعا
        از مزه مسابقه هم کم میکنه

      • Ali🦁33

        14

        7

        mrz_ir
        حالا همیلتون اشتباه می کنه بعدش مکس این پوزیشن مفت بدست أورده.؟؟!
        هم سیلورستون هم اینجا مونزا حرف اول مرسدس میزنه هیچ گاه به نفع مکس نبوده.
        لطفأ حرف از مفت نزنید که امتیازاتی که در سیلورستون و مجارستان بدست آوردن مفت ترین بودن با ناحق خارج کردن رقیب، اگه مکس این اتفاقات + ترکیدن تایر باکو نبود براش حالا کجای کار بود و همیلتون کجا بود.

      • mohammad

        4

        8

        برا شما مسخرس
        من هم میگم یه نخ ببند به موتور بچه 2 ساله بعد چپ و راستش کن

      • vahid

        5

        1

        با این فرمت ،کلا ی ذره شانسی که تیمهای پایین برا تعیین خط داشتن رو از بین میبرن

      • ایرن

        6

        1

        راستش من هرچی فکر میکنم درباره این اسپرینت میبینم طرح خوبیه اما ناقص. این طرح فلسفش اینه که نحوه و کیفیت رانندگی راننده توی شرایط مسابقه هم تعیین کننده جایگاهش بشه و نه صرفا تک دور بهتر!!!
        پس فقط به درد پیستهایی میخوره که از نظر فنی شرایط سخت تری دارند و یا امکان سبقت گیری توشون زیادتر از پیست های دیگه هست. چون مثلا اگر این اسپرینت ریس رو توی موناکو بذارند نتیجه شاید 98 درصد همونی بشه که توی تعیین خط اولیه کسب شده و اون دو درصد هم بخاطر جابجایی هنگام استارت خواهد بود. پس اصولا برگزاری اسپرینت توی جایی مثل موناکو مسخره ترین کار ممکنه. اما توی پیستهایی که سبقت گیری توشون راحت تر هست اگر برگذار بشه جابجایی بین رده ها هم اتفاق میفته و جنگ برای کسب رتبه بهتر برای شروع مسابقه اصلی معنای بیشتری پیدا میکنه و البته اسپرینت هم جذاب تر میشه.

    • Moli 44

      19

      9

      فردا امیدوارم امیدوارم امیدوارم همیلتون اینقدر مبتدی استارت نزنه و با تمام وجود رانندگی کنه حتی اگه به قیمت از دست رفتن خیلی چیزا باشه

      • سامان

        10

        2

        خیلی از ریسهای حساس امسال منم همچین امیدواری میخونم ولی نمیشه ک نمیشه و استارت خراب میشه

  1. Amirali

    22

    4

    عملکرد لوییس در استارت افتضاح بود.
    اما با علم ناقصم حدس میزنم فردا از جایگاه خوبی شروع میکنه.اسلیپ استریم میتونه بگیره و در پیچ یک هم جایگاه بدی نداره.امیدوارم حداقل فردا خوب استارت بزنه.شاید از اثرات کهولت سنشه!

    • Amirali

      17

      3

      ضمنا دوستان چرا هوندا از پاوریونیت چهارم استفاده نکرد؟البته حدس میزنم به این دلیل باشه که سبقت گیری خیلی راحت نیست در این پیست.فکر کنم کرفت هم این رو گفت که با اینکه مستقیمی زیاد داره ولی بازم زیاد راحت نیست.شایدم من اشتباه میکنم که امیدوارم دوستان ارشادم کنند.ولی خب کی میخوان استفاده کنن؟
      ولی آقا این جایی که برای تماشا معرفی کردید چقدر تبلیغ داره.پدر آدم رو در میاره.

      • ایرن

        12

        0

        برو اف1لایو دات می اسلش اف1 اسلش لایو3 دات اچ تی ام ال من الان یه ساله دارم نگاه میکنم تبلیغ هم نداره کیفیتش هم خوبه

      • Amirali

        7

        0

        ممنون از شما ایرن عزیز

    • Sebmm

      11

      3

      کهولت سن رو قبول ندارم لااقل در مورد همی قبول ندارم مجره و عشق و حال خودشو میکنه پس زندگی متاهلی نداره ک نگران کسی باشه
      انقدرام خوش بین نباش مکلارنا خیلی قدرتی هستن من حتی احتمال میدم مکس هم رده از دست بده فردا… امروز هم اگرسیو بودن مکس رو نجات داد ک تو پیچ یک و دو رده رو نداد ب دنی
      و اما قسمت افتضاح داستان پرز طبق معمول بد و قسمت خوب داستان دنی ریک داره چشمک میزنه ب روزهای اوج داره میاد این پسر عاشقتم مث خودمی

      • Amirali

        8

        3

        چیکار به زن و بچه داره داداش گل من
        شما سنت که بالا میره اگر ماشین نزدیک باشه بهت بزنه نمیتونی واکنش دوره جوونیت رو بدی.
        این راننده ها هم بالاخره آدمن.لوییس دیگه سرعت واکنش 23 سالگیش رو نداره قاعدتا.مگر اینکه با مواردی تقویت کرده باشه خودش رو که اگر این موارد رو در دوره جوونیش به کار میبرد باز سرعت واکنش اون موقعش بیشتر میشد.
        جمله های اخرم توضیح اضافه بودن ولی گفتم بنویسم.در کل اگر نمیخواستم خوش بین باشم که کلا از اول فصل نگاه هم نمیکردم.این اتفاق های عجیبن که جذابش میکنن.

      • Amirali

        7

        3

        آلونسو در جاگذاری سر پیچ ها عالیه استارتش اختلاف فضایی با بقیه نداره.
        مهریار عزیز قبلا در مورد جورج نظری گذاشته بود که مسایل استارت رو کاملا درش توضیح میداد.به همون بخش مراجعه کنید.

      • mohammad

        4

        13

        شما اگه اهل این سایت باشی باید کامنت های پست های قبل رو هم خونده باشیییی
        با کوبیدن لوییس نارنجی سرتر نمیشه ولی شاید قهوه ای بشه البته که ان شاء الله درس گرفته باشی و نخوای قهوه ای بشی
        در ضمن هیچوقت نمی تونی رانندگی لوییس رو با مکس مقایسه کنی
        اوکی شد ؟

  2. Max Verstappen33

    17

    15

    جانم مکس تبریک به همه مکس فن ها
    حداکثرچیزی که میتونست رو بدست اورد خداروشکر که نفر اول بیرون پیچ اول استارت میزنه و مکس یک استارت خوب بزنه چون شیکنه پیچ بعدی رو برا خودش میکنه فقط استارت رو باید عالی بزنه
    موتورمرسدسم که مثل موشک

    • LH44

      24

      8

      مکس رفت رو جایگاه اول.بوتاس پنالتی داره.
      یه برد دیگه برای مکس و ردبول در پیستی که مردس دست بالاتر رو داره.
      آفرین لوئیس!!!!

      • seb.vettel

        8

        8

        دمت گرم خداییش تو هر دو اسپرینت لویس رده از دست داد و خوب پس اگه از سال بعد اسپریت باشه باید بگیم خیلی ماشین مایل ها سریعتر داشته باشن 22 تا مسابقه 18 امتیازی(دوم) خواهد داشت خخخخخخخخخخخخخخخ

      • Amirali

        12

        9

        نحوه نگارش مطلب گویای دانش نویسنده هست من چیزی نگم بهتره.

      • NICO ROSBERG-06

        12

        3

        Lh44 خیلی زود قضاوت کردی،لویس و دست کم گرفتی؟ یکشنبه هزارو یک اتفاق ممکنه بیوفته.

      • LH44

        9

        2

        NICO ROSBERG-06
        امیدوارم زود قضاوت کرده باشم و مسابقه اونجوری که فکر میکنم تموم نشه:)
        ولی خب باید دست به دامن احتمالات شد که اگر اینجوری بشه بعدش اونجوری بشه و….
        خداییش خیلی حیفه مونزا برنده نشی

      • Hamoon

        7

        1

        اگه مشکلی پیش نیاد بنظرم مکس راحت میبره

      • mohammad

        7

        5

        اعتمادت رو به لوییس از دست نده
        هرچی باشه لوییس همیلتونی گفتن
        امید داشته باش چون لوییس هنوز همون لوییسه❤😎😉

    • Max Verstappen33

      6

      5

      البته من یکم بد نوشتم منظورمو الان عساتید رانندگی نیان گیر بدن:)
      من منظورم این بود که اگر ریکاردو استارت برابر بزنه و چرخ به چرخ بشه با مکس چون پیچ دو بالافاصله بعد یک قرار داره مکش میتونه داخل دومیو داشته باشه و اینم یادم رفت بگم که نفر اول طرف تمیز پیست استارت میکنه
      بشرطی اینا نقض میشه که ریکاردو انقد خوب استارت بزنه که کامل قبل ترمزاز مکس رد شه و ببندش و پیچ یکیو برا خودش کنه

  3. seb.vettel

    19

    13

    اینجاست اثبات حرف من تنها رقیب همیلتون در سال 2017 استارت های نه چندان خوبش بوده که چند بار فتل گرفتش و اخر هم مسابقه رو برد ولی امروز چرا وتل اینجوری بود فکر کنم ماشین خیلی خوب نبود البته که این رده از دست دادن تو دور اول که راسل ردش کرد گند کاری چکو با اون استارت خیلی کندش بود 100 متر مونده به پیچ یک ترمز زد و تمام کسایی که اینساید بودن از جمله وتل ضرر خوردن ولی استرول از اوتساید گرفت رو رفت

      • seb.vettel

        7

        10

        کلمه استرول هم دیس کردن

      • Sebmm

        5

        8

        خخخخخخخ من قبلا. ب این گیر میدادم ولی اخر سر فهمیدم لایک و دیسلایک فقط تو اینجا معنی خودشو نداره

      • NICO ROSBERG-06

        14

        2

        استون مارتین این شکلی شده که میگه،ما فتل و داریم،دیگه نیازی به آپدیت نداریم،چقدر بد شانسه این سب😅😄

      • Ferrari_leclerc

        8

        6

        کاربر seb.vettel
        لایک و دیسلایک خوردن رو اینجا اصلا نمیشه به حساب درست بودن نظرات از جنبه فنی یا نوشتاری یا هر چیز دیگه گذاشت.
        بنظر من اصلا مهم نیست دیسلایک خوردن چون تعدادی از دوستان با قضاوت عادلانه به یک نظر لایک یا دیسلایک میدن و عده ای هم فقط نظری که دلخاهشون نباشه،چه مطلب درست چه نادرست لایک و ديس ميدن.
        توهین و و حرفهای زشت هم که کم نثار هم نمیکنن یه عده.
        به نظرم هر کس با رعایت ادب نسبت به بقیه کاربرها میتونه نظرشو آزادانه بگه.
        کسایی که مثل کودکای دو ساله چیزی باب میلشون نیست نق میزنن رو باید به حال خودشون گذاشت.
        ادبیات و نوع کلمات هر شخصی هم معرف شخصیت و تربیتش هست.
        پس ناراحت دیسلایک خوردن و یاوه گویی کسی نباش دوست محترم

      • Amirali

        10

        4

        فراری_لکلرک عزیز
        حتی قضیه از اینکه از مطلب خوششون نیاد هم گذشته.یک عده تا یوزرنیم طرف رو میبینن لایک یا دیسلایکشون رو میزنن.

      • SIAMAK

        7

        2

        فعلا یه دیسلایک نثار کاربر Ferrari – leclerc میکنم که صبح اول وقتی ناشتا نمونه .
        معمولا کاربران قابل شناسائی با اکانت فیک خوب شعار میدن !

    • mohammad

      9

      8

      پرز هم نشون داد راننده ای نیست که باید باشه با ماشین به مراتب سریع تر به سختی از استرل رد شد ولی استرول هم انصافا خوب دفاع کرد

      • mn.a

        4

        2

        اقای mohammad امکانش هست من یه خواهش کنم از شما؟
        اگر ممکنه یه عکس پروفایل بذارید. اخیرا محمد زیاد شده اینجا. من دو سه ساله اینجام و کامنتای شما رو میبینم. ولی الان دیگه با بقیه قاطی میکنم.

      • Amirali

        5

        4

        من نمیدونم مشکل شما چیه که در تشخیص ایشون عاجزید.همون لوگوی کنار اسم خودش حکم عکس رو داره ضمن اینکه ادبیات،نحوه بیان نظرات و محتوای نظر ایشون غالبا تمیز دهندست.

  4. محمد امین

    15

    2

    عجب اسپرینت ریس توپی بود
    حضرت بوتاس استارت بی نظیری داشت و پول رو هم گرفت ، واقعا چه پرفورمنس خوبی داشت ، از اون سما همیلتون اصلا استارت خوبی نداشت و با توجه‌ به استارت خوب ریکاردو رده از دست داد ، و نتونست دوباره برگرده
    مکس هم خوب بود بهترین جایگاه ممکن براش سوم بود اما با اشتباه همیلتون دومی رو گرفت و خیلی خوب عمل کرد
    ریکاردو عالی بود ، خیلی خوشحال کننده بود که نوریس رو کنار زد
    لکلرک استارت عالی داشت و سریعا ساینز رو رد کرد ، در کل فراری خوب بود ، و فکر نمیکردم ایم پیس رو داشته باشن ، من وقتی نمودار های fp1 و fp2 رو برسی میکردم متوجه شدم فراری با لاستیک های مدیوم ، پیس نزدیک تری نسبت به مکلارن داره و همین موضوع فردا کمک کننده است ، در کل فراری خوب بود با توجه به اینکه این پیست نقطه ی ضعف اشون بود آن نتایج خوبی داشتن
    واقعا دم آنتونیو گرم ، نداشت پرز رد بشه و ۸ آم شد
    الونسو هم تونست رده به دست بیاره
    و در آخر گسلی هم بدشانسی آورد و اشتباه کرد ، البته مقصر مکلارن ها بود
    خیلی منتظر ریس فردا هستم
    اگر تصادف هم داشته باشیم که بهتر هم میشه

    • SUPER FAST 16

      13

      4

      کاری که جیوو کبیر کرد ،با ماشین ۹ در مقابل ماشین ۲ (در رده بندی تیمی)تقریبا ۱۰دور دفاع کرد کاری که لنس با ماشین ۷ گرید نتونست انجام بده ،اینه قدرت اضافه مسابقه خونگی

      • seb.vettel

        5

        5

        شرمنده داداشم یکم بیایم اطلاعات درست بدیم ببخشید ولی ماشین هلپا برچسب اول یا دوم بودن یا سوم بودن یا ….. رو خودشون ندارن که اینا رو میگی دارن؟! همین الان یک سرچ به انگلیسی فرمول یک را بزن و بعد وارد سایت بشو و بعد رو قسمت what we learnt about friday رو بزن ببین ریس پیس و کوالی پیس رو اون موقع میفهمی که الفا این مسابقه از استون و الپین هم بهتر بوده

      • SUPER FAST 16

        6

        2

        من اگه میگفتم با ماشین ۹ این ریس در مقابل ماشین دوم این ریس حرف شما درست میبود ،ولی اشاره من به رده بندی کلی فصل بود.خودم فکر میکردم چکو بعد از دو یا سه دور از جیوو رد میشه و تا لکلرک رو میتونه بگیره.و اگرم آلفا تو این ریس موقعیت بهتری داره زیر پای جیوو داره.

  5. Mekaeel

    17

    2

    مکس و بوتاس خوب بودن، همیلتون هم عجب استارت بدی داشت!
    گسلی بنده خدا گناه داشت
    فراری هم که اصلا وضعیت خوبی نسبت به مکلارن نداره و فکر کنم دوباره جاشون عوض بشه توی جدول

    اما سب!
    نمیدونم در موردش اصلا چی بگم
    یه حسی بهم میگه که قراردادش قرار نیست تمدید بشه و از تیم رفتنیه چون دو مسابقست که مثل پارسال شده، امیدوارم که این اتفاق نیفته ولی اگه قراره این جوری رانندگی کنه به نظرم همون خداحافظی بهتر باشه

    • Amirali

      16

      3

      میکاییل عزیز
      بعید میدونم،عملکرد وتل درسته فوق العاده نبوده ولی واقعا در حد خیلی خوب بوده.وجودش برای استون میتونه نعمت باشه.علی الخصوص برای سال بعد که تغییر قوانین داریم و تجربه و اینا خیلی به کار میان.

      • Mekaeel

        13

        3

        امیرعلی جان منم از خدامه که بمونه، از وقتی فرمول یک میبینم بیشتر مسابقه فقط حواسم به فتل و رتبش بوده اگه بره برای من که خیلی دردناک خواهد بود

    • AmirAli

      14

      3

      استارت سب خوب بود ولی پشت پرزی گیر کرد که چند متر زودتر ترمز گیری رو شروع کرد و برای جلوگیری از برخورد احتمالی یه لاک آپ کرد و همین کافی بود که مسابقه اونطور که باید پیش نره

    • ایرن

      6

      3

      فتل دو مسابقه هست که خوب نیست؟
      بهتره بگیم استون خوب نبوده. چون مثلا همین مسابقه قبلی اگر با همتیمیش مقایسه بشه میبینی خیلی بهتر بوده. همین مسابقه قبلی اگر اشتباه نکنم بعد از پرز بیشترین سبقت مسابقه رو انجام داد. هرچند این سبقت ها از خودروهای رده های پایین انجام شد، اما با خودرویی انجام شد که توی مسابقه قبلی عملکردش در حد سه خودروی انتهایی بود.
      به هرحال شاید فصل بعد بمونه شایدم نمونه. اما این فصل بجز چند مسابقه اول عملکردش کاملا از همتیمیش برتر بوده.

      • Mekaeel

        9

        1

        بله من هم این رو میدونم
        ولی هیچ وقت فتل رو با لنس مقایسه نمیکنم و الان ازش انتظار دارم که توی تمام مسابقات بدون استثنا ۲ تا ۳ دهم ازش سریع تر باشه که متاسفانه تا حالا توی ریس با اختلاف زیاد ازش عقبه
        البته سوءتفاهم نشه، من چون طرفدار سب هستم و روزهای اوجش رو دیدم انتظار بالایی ازش دارم نه به خاطر این که بخوام زیر سوال ببرمش، فتل اونقدر بزرگ هست که نشه زیر سوال بردش

      • mn.a

        4

        3

        میکائیل
        شاید تو به تایم لپ ها دسترسی نداری که این رو میگی. چون اکثرا سرعت سب بالاتر از لنس بوده. میتونی به اینجا که میگم یه سر بزنی. آنالیزاش بد نیست به زبان ساده هستن. فارسی مینویسم که تایید شه کامنتم. اف وان بای د نامبر.

      • mn.a

        3

        1

        یه تلاش میکنم برای رسوندنش. باشد که تایید شود.
        f1bythenumber

    • Max&Nor

      17

      0

      پرز ده تا راننده اخرو به راحتی میگیره ولی از رده هشت و نه بدجور گیر میکنه
      اگه شنبه ها شانس نیاره تو مسابقه اصلا شانسی نداره
      شنبه ها هم که داره گند میزنه جدیدا

      • AmirAli

        10

        2

        اختلاف پیس پرز با ده تا راننده آخری زیاده، بایدم راحت از اونا بگذره
        نا سلامتی یکی ماشین های برتر این فصل رو داره

      • NICO ROSBERG-06

        3

        3

        گفتم که– پرز بعد از تمدید خلاص می رونه..و گفتم احتمالا نیمه های فصل بعد اگه با همین فرمون پیش بره احتمال تعویضش با آلبون تو ویلیامز کم نیست.باید ببینیم چی میشه.چون همه چیز به عملکرد آلبونم بستگی داره حتی میتونیم دوباره گاسلی رو کنار مکس ببینیم.. در کل ردبول برای چایگزینی پرز درصورت نیاز- دوتا گزینه مناسب داره و گاسلی بهترم هست به نظرم.

      • Max&Nor

        1

        1

        هنوز هماهنگ نشده باماشین این فصل باینکه ماشین سریع ترو داره ولی از پس مکلارن و فراری برنمیاد
        اینروزا آلونسو حسابی رو فرم تره از پرز و اکون

  6. م.یوسفوند

    7

    14

    خب دیدیم که بهترین تاریخ عجب استارتی داشت سه رده تقدیم کرد و حتی با خودروی نیم ثانیه سریعتر اونم تو مونزا پشت مکلارن نوریس گیر افتاد البته وقتی مکس پشت سرش قراره استارت بزنه بایدم تو دنده دو به سه اون حد هرزگردی داشته باشه،(( دوستان همیلتون فن شوخی کردم همیلتونم کارش درسته))

      • mohammad

        8

        10

        2017-2018 حق وتل بود ولی قهرمانی تیمی حق مرسدس

    • Amirali

      12

      4

      واقعا میخواستم یک چیزی بگم تا وقتی جمله آخر رو خوندم.
      این مسابقه واقعا بد استارت زد ولی کریرش رو دیگه زیر سوال نبرید جناب محمدرضا.
      دنیل ریک درسته راننده قابلیه ولی شرایط قهرمانی نداشته.لوییس اگر میخواست چهار تا قهرمانی داشته باشه باید سه فصل به بوتاس میباخت.خدایی خودتون قبول میکنید که میگید حقش چهار تا بود؟بسته به شرایط میسنجن قضیه رو.

      • seb.vettel

        5

        6

        خوب امیرعلی حرفت درسته ولی قهرمانی 2008 که ماسا میگه جاش میسوزه یادته با اختلاف یک امتیاز باخت

    • ایرن

      5

      2

      استیکر تعجب کجاست من بذارم
      #مدیر کوش
      آیا نیاز به #بررسی نداره؟
      والا من انتظار دارم الان لوییس فن ها هم عکس العمل شدید نشون بدند چون آبروی خودشونم الان در خظره با حرفای بالا

  7. hamed.ab

    12

    1

    خیلی عجیبه ،اولین اتفاق بعد از رفتن ولتری بوتاس به الفا ، این عملکرد کم نظیرش بود و اولین اتفاق برای راسل اوتکوالیفای شدن توسط لطیفی بود !
    اگر فردا لوییس برنده نشه تماما مقصره ، این استارت فاجعه بود باید خداروشکر کنه که گسلی رفت تو باقالیا وگرنه احتمالا از اون هم رد نمیشد … کاملا دست برتر مرسدس در این ترک واضحه(از سرعت بوتاس معلوم بود، کما اینکه دیروز هم یک دو کردن)… فردا قطعا جذاب تر خواهد بود با توجه به اینکه پیت استاپ خواهیم داشت …. همچنان معتقدم اون دو صندلی ردبول و الفاتوری میتوست برای 2022 خیلی بهتر پر شه..فاجعه ی دیروزشون رو امروز تکمیل کردن ….

      • mrz_ir

        10

        2

        استاد اختلاف لاستیک بودا
        نمیدونم مرسدس چرا میخواد استراتژی پیاده کنه که این خراب کاریا راه میندازه

  8. سامان

    11

    17

    بدبخت تر از همیلتون تو استارت باز خودشه,چقد تو استارت امتیاز از دست داد این پسر,جایی که بوتاس ۴.۲ صفر تا ۲۰۰ میزنه میاد ۵.۳ میزنه😂😂خاک تو سرت,قهرمانی رو امروز تقدیم کرد

    • سامان

      10

      7

      هر سری میگما استارت رو این دفعه خوب شروع کنه,ولی انگار نه انگار,یه ۱۸ امتیاز مفتم تو باکو سر استارت مجدد از دست داد,انشالا ببینیم ۲۰۲۲ چی میشه,امسال که دوم شد

      • seb.vettel

        8

        11

        بدشانس نیستش بگو نمیتونه بدشانس یعنی پنچری بدشانس یعنی بوتاسی یا وتلی

  9. Max&Nor

    12

    5

    فوق العاده بود
    بوتاس امروز جواب خوبی به همه بی وفایی های مرسدس و کنار گذاشتنش داد
    کاش امروز مسابقه کامل بود بجای اسپرینت و بوتاس با اختلاف اول میشد

  10. Arvin.Hamilton 44

    16

    3

    لوییس چرا انقدر تو استارت ها بده آخه!!!
    قشنگ پول پوزیشن رو دو دستی تقدیم مکس کرد!
    دیگه لااقل فردا یه استارت درست حسابی بزن شانس برد داشته باشیم حداقل!

      • Arvin.Hamilton 44

        13

        3

        امیرعلی جان
        نمیدونم والا،امیدوارم فردا حداقل یه استارت خوب بزنه امروز که خیلی بد بود

    • 44

      12

      3

      فردا همیلتون میاد بالا ماشین مرسدس تو کفی های بلند مثل اینجا خیلی سریع هست پس اگر دقت کنه میتونه استارات بسیار خوبی بزنه و اگر جلوش ازاو باشه تو این پیست سریع تر از ردبول مکس هست

      • Arvin.Hamilton 44

        11

        4

        44
        امیدوارم که همینجوری که میگی باشه و امیدوارم فردا لوییس بتونه ببره

      • سامان

        10

        5

        جلوییها بوق نیستن,۱۸ دور پشت لندو بود,سرعت مکلارن رو دیدی که,کم آورد از مرسدس؟,خدا کنه فردا روز مکلارنها نباشه و اشتباه کنن که لااقل دوم بشه

      • NICO ROSBERG-06

        5

        6

        مثل دقتی که امروزکرد؟ پاک حالمون گرفته شد.. لویس همیشه عالی بوده اما تو جایی که یه رانندمون و نداریم و واقعا دلم میخواد لویس امتیازات و جمع کنه یهو یه همچین فاجعه ای رو می‌کنه..لویس باید همه تلاشش و فردا بذاره توی استارت چون بااین چیزی ک از نوریس و دنیل دیدم ،استارت خیلی اهمیت داره اگه می‌خوایم مکس و تحت فشار بذاره،اما بدشانسی که بازم تو رده سمت راست پیست افتاد برای استارت.هففففف.. این امتیازات و تو رقابت قهرمانی با ردبول نباید از دست بدیم،چون مرسدس تو پیستهای سرعتی بهتر عمل می‌کنه و امید منم همین پیست هاست،
        هنوز هیچ چیز تا پایان ریس یکشنبه قابل حدس نیست.

    • سامان

      7

      7

      تو حساب کن این رو هم دیس میکنن,چقد چشم بسته نگاه میکنن,قهرمانی رو تقدیم کرد داداش,پول چیه,اختلاف شد ۵,فردا هم ۱۰ تا,میشه ۱۵

      • Arvin.Hamilton 44

        10

        3

        چنان میگی اختلاف شد 5 بعد میشه 10 بعد میشه….
        انگار مثلا لوییس فلجه همونجایی که استارت میزنه مسابقه رو تموم میکنه!
        امید قهرمانی همیشه هست نمیدونم چجوری با عقب افتادن 5 امتیاز میگی قهرمانی رو تقدیم کرد!

  11. رضا سلطانی

    7

    10

    واقعا نمی‌دونم اگر آلونسو نبود چجوری می خواستند اسپرینت رو جذاب کنند! عالی! بازهم فتل خسته رو گرفت
    و بازگشت عالی بوتاس و دنی ریک.
    بوتاس رو مدت ها بود ندیده بودم اینقدر خوب استارت بزنه تازه در شروع مجدد هم خوب بود
    و بازگشت عالی ریکیاردو.
    واقعا امیدوارم فردا رو دنی ریک ببره علیرغم اینکه امتیاز هاش فراری رو عقب می اندازه
    و جیوووو کبیر چه می‌کنه. به استاد جینگوز ایمان آوردم
    و فراری ها هم با توجه به اوت شدن گسلی و جریمه ی بوتاس جای خوبی هستند
    اسپرینت جالبی بود اما امیدوار بودم یکم جذاب تر باشه

  12. 44

    8

    1

    من فگر میکنم کسایی که تو عدد فرد ایتارات میزنن استارتشون بهتره مثل ریکاردو که از لندو و لوییس بهتره بود و استرول هم همینطور

      • seb.vettel

        7

        4

        اینساید میشه داخل که میشه رده های فرد و رده زوج میشه اتساید

      • mahyar

        9

        0

        دوستان اینقدر سختش نکنید .
        داخل پیچ . بیرون پیچ .

  13. In The Dark

    15

    2

    ریس پیس ردبول بهتر از مک لارن هاست و اگه مکس توی استارت عقب نمونه و ازونجایی که گرفتن دو تا مک لارن خیلی کار راحتی نخواهد بود واسه لوییس؛ مکس میتونه راحت فاصله بندازه و احتمالا مسابقه رو ببره!

    استارت لوییس واقعا بد بود و کارش رو واسه فردا خیلی سخت میکنه، البته باید دید مک لارن ها چقدر میتونن دووم بیارن چون فردا اکثرا با سافت شروع کنن و مثل امروز برتری نخواهند داشت …

    تصور اینکه این فصل فراری سوم شه هم واسم سخته یکم؛ بنظرم اگه ریکاردو شیرین کاری های گذشته رو تکرار نکنه و روی فرم بمونه، با توجه به کم اشتباه بودن نوریس و ماشین بهتر مک لارن میشه گفت که جایگاه سوم متعلق به مک لارن هست مگه اینکه اتفاق خاصی بیوفته!

    • محمد امین

      9

      3

      دوست عزیز نمیشه یک مسابقه رو در نظر گرفت ، همین هفته‌ ی پیش در ریس هلند به زور مکلارن یک امتیاز گرفت ، در باکو و در موناکو هم ضعیف تر بودن و همچنین در پرتقال ، رقابت بین فراری و مکلارن تا آخر فصل ادامه خواهد داشت ، و اینکه فراری یه موتور جدید برای ترکیه داره که میتونه اختلاف موتکر رو جبران کنه

  14. mahyar

    11

    1

    من نظرم به اینه که مرسدس احتمال زیاد برای این مسابقه مجبور بود که پاوریونیت والتری رو عوض بکنه . چون منطقا” اینجا جای رده بدست آوردن به این راحتیا نیست .
    دیگه خودتون دیدید لویس 18 دور پشت مکلارنا گیر کرد
    التبه استارت مرسدس های بیش از حد نوسان داره .
    فردا جنگ استراتژی هست . امیدوارم مکس از فضای خالی جلوش تمامی استفاده رو ببره و هیچ تصادف و سیفتی کاری هم نداشته باشیم .

    • Amir.Redbull99

      10

      3

      مونزا جای سبقت نباشه کجا جاشه پس؟
      مکلارن بهترین ماشین تو کفی بود این هفته.خب معلومه سبقت سخته ازش حتی با مرسدس.
      بعدش با استراتژی های متفاوت راحت میشه سبقتای خوبی گرفت اینجا

      • mahyar

        10

        1

        لزوما مستقیمی های بلند اینجا دلیل بر این نیست که تیم ها بتونن راحت سبقت بگیرن .
        1- تیم ها اکثرا با پکیج دانفورس پایین میان .
        2- باله های عقب اکثر تیم ها بسیار باریکه که عملا” تاثیر DRS رو کم میکنه .

  15. Max&Nor

    3

    11

    فردا پر سبقت ترین مسابقه فصل میشه شایدم یک رکورد بشه
    گسلی سبقت گیری عالیه
    بوتاسم خیلی سریعه
    الونسو هم احتمالا از فراری ها رد بشه

  16. Majid

    8

    1

    حیف این هفته، هفته والتری بود و باید از انتها شروع کنه. با توجه به مسابقه امروز واقعا کار سختیه سبقت گرفتن. امیدوارم امتیازات خوبی جمع کنه حقشه.

  17. Amir.Redbull99

    6

    4

    تبریک به طرفدارای ردبول و مکس
    بوتاس یه روز هم که خوبه باید از آخر استارت بزنه.اما از حقش.مسابقه هردوتا ماشین ردبولو خراب کرد.
    همیلتون چه استارت فاجعه ای زد.گزلی هم ازش رد شده بود.
    فعلا که همه چی خوب پیش رفت تا فردا ببینیم مسابقه چی میشه

  18. NICO ROSBERG-06

    8

    6

    هیچ چی نمیتونم بگم،چون اصلا نمی‌خوام کسی و ناراحت کنم،ولی لویس آخه چراااااااا☹️😭 داشتم تو خروجی پیچ۱ دنبال لویس می‌گشتم اصلا مخم هنگ کرده بود هرچی تلاش میکردم نمیدیدمش،یهو دیدم پشت نوریسه آه از نهادم برخواست😔 به مکس و طرفدارانش تبریک میگم،هنوز هیچ چیز معلوم نیست تو این پیست خیلی امید دارم به لویس،چون مرسدس پیش بهتری داره تو مونزا فقط امیدوارم مک لارنا دردسر نشن برامون،
    به بوتاس و طرفدارانش هم تبریک میگم حیف فردا می‌ره ته صف این تعیین خط انگار تلسم شدیم ما،ولی بوتاس فردا احتمالا جزو امتیازات تموم میکنه،،لویسم مطمعنم باتمام توانش به مک لارنا حمله می‌کنه فقط خیلی نگرانم چون نوریس جلوشه وامروز نشون داد سبقت گرفتن ازین مک لارن اونم با این راننده یکمی از صخره بالا رفتنه،ولی لویس از پسش برمیاد اما رقابتشون خیلی ریسکی و داغ میشه ریکاردو که اصلا انگار نسخه ۲۰۱۸ خودش و بارگذاری کرده بود..رو ابرا داشت می روند اصلا عجیب بود اون فاصله ای که با نوریس باز کرد تو ۱۸دور.به هرحال جای تبریک داره عملکردش لکلرک و ساینز هم نشون دادن فراری بهترین انتخاب و تو راننده ها داشته آفرین ب هر دوشون و جیو هم که انگار منتظر تمدید قراردادشه تا برگرده به تنظیمات کارخونه،خیلی دست نیافتنی میروند،به استاد جینگوز تبریک میگم امیدوارم از این روزهای موفقیت جیو نهایت لذت و ببره چون بعداً این روزا و دیگه شاید نتونیم ببینیم ازش..هرچند بعیده تو ریس فردا جزو امتیازات باشه و ألونسو به نظرم فردا چیزایی هیجان انگیزی برامون آماده کرده.. این رده بندی امید یه ریس پرهیجان و میده ..رده بندی غیر این میشد احتمالا یه ریس معمولی و میدیدیم،ودرآخرم حیف از گاسلی،من نفهمیدم چطور شد اون اتفاق براش افتاد انگار قراره فردا با وجود بوتاس و گاسلی اون پایین و لویس و نوریس و مکس و دنیل اون بالا ،یه کراش ریسینگ دیگه رو ببینیم.امید ک کسی فردا دی ان آف نشه .تقدیم همه مرسدسیا و فرمول یکی ها✌️💙

    • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

      5

      2

      جیو کبیر رهبر مسابقه هم بوده اینا که براش چیزی نیست ولی بازم دمش گرم .ولی اگه مرسدس روی سافت بود شاید می تونست مکلارن ها رو بگیره تقریبا سرعت میدیوم مرسدس و سافت مکلارن یکیه .تو کاروا دیلسمو لوییس داشت با دریفت وارد شد. ولی نگو نسخه ۲۰۱۸ چون باید همش پایان مسابقه رو از تلوزیون ببینه ولی دم نوریس گرم که به دنی کمک کرد

  19. Max&Nor

    7

    5

    مرسدسم سال دیگه مثل ردبول با یک راننده باید بجنگه
    حالا حالا ها راسل کار داره به سطح بوتاسی برسه که پارسال هرهفته رو سکو بود امثالم که نصف بیشتر مسابقات پودیوم بوده

      • Max&Nor

        2

        2

        تو هلندم اگه لوییس بیشتر میموند تو پیست و از دور ۳۰ هارد مینداخت تا آخر مسابقه میرفت و یک پیت استاپ کمتر خیلی جلو می افتاد
        این لاستیک هاردا رو فقط واسه مرسدس انگار ساختن

  20. ایرن

    11

    3

    تورو خدا یه خورده توضیح بدید.
    انگار کسی که این خبر رو نوشته خودش اصلا مسابقه رو ندیده.
    قبلا تمام اتفاقات مهم توی تمرینات و مخصوصا مسابقات رو مینوشتین. الان اصلا چی شد که لوییس رفت رده ی چهارم؟ منی که ندیدم از کجا بفهمم چرا لوییس اونجاست؟

    • Abolfazl1010

      15

      1

      توی استارت همیلتون خیلی بد شروع کرد ، مک لارن ها و مکس و گسلی ازش رد شدند ، گسلی رفت قاطی باقالی ها ، همیلتون هم نتونست سبقت بگیره ، دوم شروع کرد ، پنجم تموم کرد ،

      • ایرن

        5

        3

        توضیح کامل و جامعی بود، ممنون.
        اما نکته اینجاست که جایی که همه ما تا دیروز از قبل منتظر یک و دو مرسدس بودیم و برای مکس نهایتا رده سوم رو متصور بودیم الان منتظر برد مکس هستیم و دعا میکنیم لوییس حداقل توی پودیوم باشه.
        البته تا پایان مسابقه اتفاقای زیادی میفته و من هنوز شانس برد لوییس رو بواسطه انتخاب استراتژی مناسب زیلد میدونم. تا ببینیم چه پیش خواهد اومد.

      • NICO ROSBERG-06

        2

        1

        ایرن،منم امیدوارم ،و دعا میکنم کسی از ریس خارج نشه.چون با وجود بوتاس و گاسلی اون پایین و آلونسو اون وسط وفراریا تو رتبه های میانه بالا،مسابقه با هر 20تا ماشین خیلی جذاب تره

  21. Arvin.Hamilton 44

    12

    3

    چقدر بعضی ها راحت راجع به قهرمان فصل حرف میزنن!
    5 امتیاز کلا لوییس عقبه از مکس بعد هنوز کلی اتفاقات و مسابقه دیگه باقی مونده بعد راحت میان میگن امسال که دوم شد ببینیم 2022 چیکار میکنه!
    نمیدونستم قهرمان فصل رو تو تعیین خط مشخص میکنن
    مسابقه اصلی فرداست نه امروز

  22. DavidKame

    3

    5

    خیلی خوشحالم که ریکاردو برگشته رو فرم عالی بودش
    نوریس هم مثل همیشه
    به امید خدا فردا تیم می ره برا یک و دو
    بیشتر از هر وقت دیگه ایی به برد نزدیکیم امیدوارم اتفاقات خوبی برا مکلارن رقم بخوره

  23. Abolfazl1010

    7

    3

    به نظر من مک لارن ها توان تعقیب مکسرو ندارند و گپ ایجاد شده بین مک لارن ها و مکس باعث برد مکس میشه ، مگر اینکه توی استارت یا نهایتا چند دور اول لوییس بتونه ردشون کنه که من با تعیین خط سرعتی امروز چشمم آب نمیخوره که همیلتون بتونه به راحتی از لندو و دنیل رد بشه

  24. محمد امین

    5

    2

    ر فردا اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی نیفته ، برای بنتلی که بین فراری و مکلارن هست چند حالت وجود داره
    1: مکلارن ها بتونن جایگاه دوم و سوم خودشون رو حفظ کنن و ۳۳ امتياز بگیرن و فراری ها هم بتونن جایگاه ۵ و ۶ خودشون رو حفظ کنن و ۱۸ امتياز بگیرن ، این حالت باعث میشه ۴.۵ امتياز فراری عقب بیفته
    2: لوییس بتونه یکی از مکلارن هارو رد کنه و جایگاه ۲ و ۴ ام رو به دست بیارن و فراری ها هم هم‌چنان ۵ ام و ۶ ام باشن ، محاسبات نشون میده در این حالت فقط فراری ۱.۵ امتياز عقب میفته در جدول قهرمانی
    3:همیلتون هر دو ماشین مکلارن رو رد کنه و ۳ و ۴ بشن ،و فراری هم ۵ و ۶ بشه ، در این حالت فراری جايگاه سوم رو حفظ میکنم در جدول قهرمانی با فاصله ی ۱.۵ امتياز
    حالت های بعدی تحت تاثیر بوتاس قرار میگیره و حوصله نداشتم حساب کنم ، اما به طور کل میشه گفت ، فاصله ی زیادی به وجود نمیاد ، نهایتا ۶ امتياز اگر اتفاق خاصی نیفته ، هرچند نیدونم این حالت ها پیش نمیاد 😁

  25. Mehriar Salehi

    18

    2

    استارتهای جورج غیر قابل تحملن بعضی اوقات!
    نکته مثبتش این بود مه ویلیامزها پیس لازم برای نزدیک موندن به سب و آلپین هارو داشتن.شاید فردا اتفاقاتی افتاد…

    ستاره ریس هم بنظرم جیو کبیر بود و استرول، هردو استارتهای عالی و دفاع خوبی داشتن.

    لوییس هم خوب داره شانس خودشو از بین میبره.با این نتیجه، بهتره بره برای پنالتی و موتور جدید چون بعیده بتونه تو استارت جفت مک لارنهارو بگیره و بعد با مکس رقابت کنه.

    • Hamoon

      4

      1

      ای کاش جیوو کل فصل اینطور بود نه الان ک احساس خطر کرده
      فصل قبلم کیویات اخرای فصل خیلی خوب شده بود ولی نتیجه نداد

  26. Just44

    6

    2

    لوئیس باید فردا تو استارت حداقل یه رده بگیره و گرنه پیروزی حدودا غیر ممکن میشه اگه از لندو تو استارت رد نشه بعدپشتش گیر میکنه تا پیت استاپ که اونوقت اندرکات کنه وفاصله اش با مکس زیاد میشه

    • Max&Nor

      7

      1

      آره منم همین نظرو دارم چون رقیب اصلی مکلارن پشت سرشونه و الکی با دفاع جلو مرسدس زمان و لاستیک خرج نمیکنن که فراری کارش راحت بشه

    • mahyar

      7

      2

      حق با شما هست .
      اما به شخصه فکر نمیکنم . به نظر نمیاد که مکلارن برای نگه داشتن لویس پشتش خیلی مشکل داشته باشه . یعنی لویس حتی نتونست ی خطر توی شیکین اول برای لندو نوریس حتی بعد از 18 دور که لاستیک سافت داشت باشه .
      فکرش رو بکنید دوتا سکو برای مکلارن … !

  27. Amir5

    6

    3

    خب خب کسب مدال ارزشمند اولی رو به ولتری بوتاس تبریک میگم و به فناش که خیلی سختی کشیدن و بواتس بلاخره برنده یک مسابقه شد و به هوادار های مکسم تبریک میگم و همینطور به دنی واقعا این مدال خیلی حقش بود و عالی بود بخوصوص در استارت مسابقه و لندو هم خوب بود و لوییس هم که کلا همه چیزو به فنا داد و با این وضعیت اوضاع خوبی نداره
    فراری ها هم خوب بودن و تهدید فرداشون پرزه و یه کمی آلونسو البته آلونسو تو استارت بنظرم میتونه دردسر ساز شه تا خود روند مسابقه ولی میتونه رقابت کنه و استون مارتین ها رو دست کم نگیریم جویویناتزی چه کرد عالی بود شاید این دفعه استارت درستی بزنه و با فراری ها برخورد نکه تا بتونه ۴ امتیاز یا ۲ امتیاز ارزشمندو بگیره
    شخصا معتقدم اگه بوتاس بتونه بیاد بالا از فراری ها رد شه و گسلی هم خطر ناکه درکل امروز جذاب بوذ البته تا حدودی و به امید مونزایی مثل مونزا ۲۰۱۱ که نبرد آلونسو و فتل بود

    • سامان

      5

      6

      تک تک کلماتم در مورد پرز و آلونسو فتل رو بخون,مگه فتل و آلونسو با ماشینهای زیر پاشون عمر قهرمانیشون تموم نشده؟؟یا هر ریس رو پودیومن و من خبر ندارم؟سکوی فتل چطوری گرفته شد؟حالا بدور از قضیه بنزین مگه همهء بالا نشینان تو تصادف کنار نرفتن؟اگه اونا بودن اکون و فتل سکو میگرفتن؟؟مگه اول فصل گفتم آلپین اگه ماشینشو درست نکنه آلونسو زیر ده تا نمیاد,آلپین اول فصل با الان یکیه یا رشد کرده؟؟در مورد پرز چی گفتم؟اگه میخاد اینطوری برونه با وجود مکس و لوئیس و بوتاس نمیتونه بره رو سکو,پرز اول فصل مثه الانه؟وقتی نقل میکنی درست همه رو بگو ,یه تیکه از اول و آخر ندوز

    • سامان

      5

      4

      یه بارم تو پیشبینی کن ببینیمت,نه اینکه بعد پرچم شطرنجی استاد فرمول یک بشی,یه چیز دیگه هم در مورد آلبون گفتم که حتما سال دیگه بر میگرده و کلی دیسلایک گرفت😉

  28. SEB.5

    3

    4

    اسپرینت ریس خوبی بود اتفاقات زیادی داشت حداقل تو ۱۸‌دور .
    سب استارتش عالی بود تو همون استارت استرول رو رد کرد و اومد کنار پرز و به دلیل اینکه پرز خیلی زود ترمز کرد باعث شد سب تو پیج یک تو ریسینگ لاین بدی قرار بگیره و استرول ازش رد شه .
    لوئیس هم دو دستی برد رو تقدیم مکس کرد و اگه مکس بتونه از پیچ یک سالم در بیاد و مرسدس شعبده بازی نکنه به احتمال زیاد مکس میبره مسابقه رو ، مک‌لارن ها فوق العاده ، آلپین ها پیسشون با استون یکی بود و پرز هم که🤦ولش کن .
    واقعا گزلی مسابقه ش خراب شد در صورتی میتونست امتیازات خوبی بگیره ولی شاید فردا اصلا امتیاز نگیره و سب هم که با توجه به پنالتی بوتاس همون رده ۱۱ استارت میزنه ، تقریبا امروز میشه گفت تمرین استارت بود برای سب 😂

  29. NICO ROSBERG-06

    4

    4

    داداش خداییش از روزی ک پرز تمدید کرد تو روزای مسابقه نسبت به قبل از تمدیدش واقعا ضعیف تر بوده.. اما صبر میکنم تا ببینیم فردا چکار میکنه..بازم قضاوت و میذاریم برای بعد.

  30. Majid

    8

    2

    فردا بیشترین سبقت هارو از بوتاس و گسلی خواهیم دید برخلاف تصور دوستان که فکر می کنن پرز قراره سبقت بگیره. پرز خیلی خوب باشه نهایت تا بالای فراری ها بتونه بالا بیاد که البته بعید می دونم. آلونسو هم همینطور خیلی خوب کار کنه دو سه تا سبقت انجام میده و این یکی رو که اصلا به نظر نمیاد بتونه چنین کاری انجام بده. به نظرم لوییس با آندرکات از نوریس رد میشه و سبقت گرفتن از ریکیاردو هم چندان سخت نخواهد بود. شاید اواخر بتونه به مکس فشار بیاره. احساس می کنم مکس فشار زیادی به ماشینش میاره و موتور از دست می ده. بوتاس هم احتمالا تا ششم بتونه بالا بیاد.

  31. Mostafa

    8

    2

    ایول به سوپرمکس
    فردا بازم پولپوزشن دستشه
    البته منم با نظر بعضی از دوستان موافقم شیوه جالبی نذاشتن برای این این مثل این میمونه که بعد از ۱۸دور یه ردفلگ ۲۴ساعته بدن و فردا ادامه مسابقه

      • مهران آله

        6

        2

        خیییلی ممنون … من رفتم شام خوردم برگشتم ، اول آخر شده بود 🙂

      • Arvin.Hamilton 44

        7

        2

        قربونت:))
        😂😂از این رو به اون رو شده بود بعد از شام😂

      • Amir

        5

        3

        باز خوبه شام خوردی بعضیا یه چورت زدن برگشتن دیدن رده شان عوض شده

  32. علیرضا

    7

    0

    لاستیک سافت فقط و فقط ۱۵ دور در پیست سرعتی و لاستیک خوره ای مثل مونزا دوام میاره،چرا ۱۸ دور دوام آورد؟سوال خوبیه
    به عقیده بسیاری از کارشناس ها دلیلش فقط اومدن ماشین ایمنی در دور اول بوده.
    سه دور به راننده های با لاستیک سافت آوانس داد
    با ۱۵ دور جمع ببندیم میشه ۱۸ دور
    پس استراتژی خیلی از تیم ها درست بوده
    مشکل بزرگ همیلتون استارت ضعیفی که زده بوده
    پنجُ خرده ای ثانیه در ۲۰۰ متر اول لوییس رو بذاریم در کنار چهارُ و خرده ای بوتاس
    نزدیک یک ثانیه کندتر بوده لوییس

  33. Riva

    2

    1

    سلام
    از دوستان مطلع یه سئوال داشتم
    اکثرا با نحوه انتخاب لاستیکها تو مسابقات عادی آشنا هستیم اما تو مسابقاتی که اسپرینت برگزار میشه لاستیکها چطور انتخاب میشن
    جمعه همه با سافت تایم گیری کردند اما دیروز یه تعداد لاستیک مدیوم بودند .
    آیا قراره با لاستیکی که ۱۸ دور استفاده شده مسابقه ی امروز رو شروع کنند؟!!!
    اگه کمی توضیح بدید ممنون میشم

  34. ایرن

    1

    0

    من یه قرار کاری از طریق فضای مجازی دارم که احتمالا ساعتش 5:30 یا 6 باشه. البته احتمال داره بیفته ساعت 7
    همگی دعاکنید بیفته 7 به بعد که بتونم مسابقه رو ببینم.
    خدایا تورو خدا…

  35. ایرن

    1

    1

    من یه قرار کاری از طریق ف.ضا.ی م.جا.زی دارم که احتمالا ساعتش 5:30 یا 6 باشه. البته احتمال داره بیفته ساعت 7
    همگی دعاکنید بیفته 7 به بعد که بتونم مسابقه رو ببینم.
    خدایا تورو خدا…

دیدگاه خود را بیان کنید