فرمول یک ایران – مدیر تیم فراری، متیا بینوتو به یاد ندارد که حرف هایش در ابتدای فصل 2021 خطاب به سباستین فتل بوده باشد و او اکنون از ترکیب راننده هایش خوشحال است.

همکاری میان فتل و فراری با پستی و بلندی های زیادی همراه بود. تا جایی که سباستین فتل به عنوان سومین راننده موفق تاریخ فراری شناخته شد اما در عین حال این راننده بدترین دوره رانندگی خود را در فصل آخر حضورش در فراری تجربه کرد.

حالا فتل برای فرمول یک 2021 به استون مارتین پیوسته و بینوتو نیز پس از اینکه هر دو راننده اش در بحرین موفق به کسب امتیاز شدند، به اسکای ایتالیا گفت:

من واقعاً از رانندگان خوشحالم، خوشحالم که بالاخره می توانم روی هر دوی آنها حساب کنم.

کارلوس در حال حاضر با لکلرک بسیار خوب کار می کند. ما سرانجام می توانیم روی هر دو راننده حساب کنیم و این موضوع برای ما مهم است زیرا بر روحیه تیمی نیز تأثیر می گذارد.

در حال حاضر رقبای ما تیم های دیگر هستند. وقتی به اوج بازگردیم، رانندگان ما رقیب یکدیگر خواهند بود.

در ایمولا از بینوتو پرسیده شد که آیا مخاطب حرف های او فتل است؟ او پاسخ داد:

واقعاً نمی توانم به یاد بیاورم که چه گفتم یا چه منظوری داشتم.

اما ما از نحوه کار و رفتار کارلوس بسیار راضی هستیم.

138 دیدگاه

  1. Amir5

    14

    10

    قشنگ معلومه که میخواد اشتباه شو جمع کنن

    • DavidKame

      9

      15

      اشتباه از چه نظر ؟ اگه منظورتان ورودش به مدیریته منم موافقم که اشتباه بود ولی از نظر ترکیب راننده هاش به نظرم انتخاب منطقی انجام داده هر کسی بود همین کارو میکرد همین توتو ولف هم اگه ببینه لویس افت کرده یه روز هم درنگ نمی کنه و اونو تعویض میکنه

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        16

        1

        من به این نمی گم افت تیم های بزرگ وقتی می فهمن یکی از رانندهاشون فصل بعد با هاشون نیست خیلی ها همینطوری می کنن
        فتل تو ۲۰۱۴ وقتی می خواست بره فراری از ریکاردو تازه وارد باخت
        رایکونن وقتی از لوتوس می خواست بره فراری حتی دو مسابقه اخر رو شروع هم نکرد
        ریکاردو وقتی خواست بره رنو تو تیم به مشکل خورد که دیگه حتی از مکزیک به بعد دیگه نمی خواست برای ردبول برونه
        همیلتون که که از سنگاپور خواست بره مرسدس تا اون موقع چهار دی ان اف داشت ولی تو همون چند مسابقه دوبار از مسابقه خارج شد و یکیشم دهمی بود
        وقتی تو مکلارن درگیری به اوج رسیده بود دنیس می گفت چرا الونسو باید قهرمان بشه و شماره یکو با خودش ببره این درصورتی بود که گفته بود بی طرفه
        فتل هم همین موضوع باعث شد که خراب کنه
        البته همه تیم ها اینطوری نیستن
        رنو برای الونسو تو ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ و ریکاردو ۲۰۲۰ مگنوسن ۲۰۱۶
        فورس ایندیا یا هر چیزی که ظما می گین برای پرز و اکون

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        22

        5

        من خودم سرفدار فراری هستم ولی حقیقت در مورد فراری اینه فراری رو باید یه استخر عمیق دونست که دو بچه و یک بزرگسال توشن و هر از چندگاهی اون مرد بزرگ با یکی از این بچه ها بازی می کنه و یکی از اون ها غرق می شه الان اگه بری و کف اون استخر بزرگ رو نگاه کنی تو این دو دهه جنازه های زیادی هستن مثل ادی اروین روبنزو باریچلو فلیپه ماسا کیمی رایکونن فرناندو آلونسو و یک جنازه تازه هم به این جمع اضافه شده و در اینده هم جنازه ای دیگر اضافه خواهد شد

      • Amir

        13

        12

        من یه سوال دارم از طرفداران فراری , فراری چند سال قبل یکی از تیم های قوی فرمول یک بود , ولی نباید تیم ها رو با گذشته شون مقایسه کرد اگر هم بخوایم کار نامه تیم ها را با مقیاس درست در نظر بگیریم مرسدس موفق تر از فراری بوده تا اینجا مرسدس با حدود ۲۲۹ استارت ۱۱۶ پیروزی کسب کرده در حالی که فراری با بیش از ۱۰۰۰ استارت ۲۳۷ پیروزی بدست اورده , از نظر قهرمانی سازندگان هم فراری ۱۶ تا در برابر ۷ تای مرسدس , تعداد قهرمانی های رانندگان مرسدس ۹ تاست(دو تا برای دهه ۵۰) در و فراری ۱۵ تاست , این امار نشون میده در موفقیت بر اساس تعداد تلاش و شرکت مرسدس موفق ترین تیم تاریخه,.در حال حاضر هم فراری فاصله زیادی با قهرمانی دارد , , در حال حاضر هم فراری با قهرمانی فاصله زیادی دارد.

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        15

        0

        حرفت درست اما اگر اینطوری حساب کنیم مرسدس موفق ترین تیم نخواهد بود
        برون جی پی
        فقط یک فصل کلا بوده یک قهرمانی سازندگان و یک قهرمانی رانندگان داره
        هفده مسابقه دادن که هشت تا شو برده پنج تا پول گرفتن و چهار فستست لپ

      • Amir

        6

        6

        Dr3 اره برون جی پی اگه فقط نسبت بگیریم در بحث قهرمانی اول میشه ولی منظورم بیشتر بین تیم هایی بود که حداقل ۱۰ فصل تو فرمول یک بودن و یه ثباتی هم نشون دادن .

      • Mmd9024

        11

        6

        Dr3 کاملا معلومه شما فقط داری از روی تعصب حرف میزنی . البته در اینکه همه از فراری توقع برد و قهرمانی دارن شکی نیست ولی اینکه اینچنین تیشه به ریشه یه تیم بزنی واقعا تعجب آوره کیمی رایکونن با فراری قهرمان جهان شده. آلونسو بعد از دوتا قهرمانی با رنو سال 2007 بامک لارن سوم شد بعدم با رنو پنجم و سال بعدترشم نهم شد و زمانی که اومد فراری 5 سال با این تیم موند که حداقل 3فصل کاملا برای قهرمانی میجنگید و دوم شد اونم توی دوران اوج فتل و ردبول

      • Hamoon

        6

        5

        Mmd9024 بیگ لایک

      • mohammad

        0

        0

        🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸
        الن پراست هم تو لیستت بیار

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        2

        0

        تو دو دهه اخیر گفتم
        الن پراست بخاطر گفتن فراری مثل تراکتوره اخراج شد

    • Hamoon

      6

      4

      چه اشتباهی؟
      حقیقت از این واضح تر ک با دوتا راننده امتیاز جمع میکنه؟

      • Mahmoud

        10

        3

        فکر کنم منظورش اینه که از کلمه “بالاخره” نباید استفاده می کرد…البته نمیدونم در این حرف اشتباه کرده یا نه چون که خب پارسال منطقیش اینه که حساب زیادی نمیشد روی امتیاز فتل باز کرد حالا به دلایل مشکلاتی که وجود داشت.
        البته ساینز هم خیلی اشتباه میکرد نمیدونم چطوری اون رده رو آورد!!
        ولی راننده هایی که وارد تیم جدید شدند حداقل از نظر من هنوز نتونستن با ماشین هماهنگ شن و فکر کنم یکی دوتا مسابقه دیگه زمان لازمه.

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        7

        4

        دلیل اینکه مسابقه پر از خطا ساینز با یک نتیجه خوب تموم شد اینه که،قطاری که پیر گسلی بدبخت با لاستیک وت درست کرده بود فاصله زیادی با ساینز ایجاد کرده بود و میدیدین که وقتی از مسیر خارج میشد فاصله زمانی زیادی با پیر گسلی داشت

        واقعا یکی از بد ترین بخت های گسلی انتخاب لاستیک او بود
        چند ماه پیش سکوی ۱ آورد اینجا حالا با اینکه تعیین خط عالی داشت با استراتژی غلط تیم همه زحماتش پر شد.

      • Eliya

        6

        2

        تا مسابقه موناکو نمی شه هیچ نتیجه گیری در مورد روکی ها کرد!

      • Eliya

        7

        2

        منظورم از روکی ها سب و دنیل و کارلوس و روکی یوکی و پرز و الونسو و میک و مازپین است

    • Kenzo

      15

      3

      درود ب همه کاربران سایت ⁦🖐️⁩
      کامنتمو به این دلیل در جواب AMIR5 می‌نویسم تا بالا قرار بگیره
      چن روز پیش یه کامنت گذاشتم نه این که الان به خط به خطش اعتقاد نداشته باشم، نه، اتفاقا هنوزم حرفام همونه
      ولی فکر میکنم لحنم مناسب این سایت نبود و بعضی کاربران رو آزرد و نذاشت که اصلا نظرم رو ببینن!


      در مورد رابطه بینوتو و فتل:
      وقتی از بینوتو و فتل حرف می‌زنیم باید از رابطه آریوابنه-بینوتو حرف بزنیم
      فراری در دوره آریوابنه یه انجین ساخته بود که به راحتی با پاشش زیاد سوخت کار میکرد و گرمایش نداشت و مودهای بالا به قابلیت اطمینانش چندان ضربه نمیزد.
      پس فراری میتونست موتورشو به مدت زمان بیشتری روی مودهای موتوری بالا نگه داره و مود بالاشون هم نسبت به بقیه خیلی بالاتر بود و قدرت بیشتری هم از بقیه داشتن (مخصوصا توی تعیین خط)
      حتی وقتی توی باد کثیف قرار میگرفتن فراریا به راحتی می‌تونستن ماشین جلویی رو دنبال کنن بدون این که موتور بیش از حد گرم بشه
      توی پیست های گرم هم فراری میتونست از قدرت موتورش استفاده کنه درحالی که بقیه بخاطر گرمایش روی مودهای پایین تر بودن
      اینا بخاطر هوشمندی فراری و در راسش مدیرفنی در جهت دهی به توسعه شون بود
      مدیرفنی فراری در اون زمان
      کسی نیست جز ماتیا بینوتو
      سال ۲۰۱۸ تیم فنی فراری ماشین قهرمانی رو از اول فصل گذاشتن در اختیار تیم و موتورش هم از مرسدس ضعیف تر که نبود هیچ حدود ۱۰_۱۵ اسب هم قوی تر بود.
      فراری در مجموع اوایل فصل بهترین ماشین گرید رو در اختیار داشت
      اما:
      معرفی یک سری قانون جدید برای محدود کردن “پارتی مود” صادقانه بگم تکاپوی غیرمنصفانه فیا به نفع مرسدس و ردبول بود
      (چون این قانون فقط روی تیمی تاثیرگذار بود که میخواست سلطه تیم مسلط رو خاتمه بده!
      به نظر من یکی از غیرمنصفانه ترین، غیرمنطقی ترین و غیر ورزشی ترین قانونگذاری فیا در کل تاریخ فرمول یک بود)
      جلوی افزایش فاصله از مرسدس رو از فراری گرفت
      و اشتباهات فتل هم کمکی به اوضاع نکرد!
      البته اشتباهاتی که به دلیل عدم وجود آرامش و اعتماد درون تیم و البته فشار بالایی که در هر مسابقه وجود داشت بودن!
      فتل توی هر مسابقه ای امتیاز از دست میداد به معنای خداحافظی با قهرمانی بود(که آخر سر این فشار کار خودش کرد و یکی از کم لغزش ترین راننده های فرمول یک[رجوع کنید به ۲۰۱۳] رو فرستاد توی دیوار هوکنهایم)
      دیگه نسبت به مرسدس برتری خاصی نداشتن
      جو تیم هم به شدت به هم ریخته بود
      تیم فنی معتقد بود:
      ۱_بهترین ماشین رو داده به تیم
      ۲_آریوابنه با ضعفش در برابر تیم ها و فیا باعث شده قدرتشون محدود بشه
      ۳_استراتژیست‌ها و پیت کرو پتانسیل ماشین رو هدر میدن و باید تغییر کنن
      ۴_از اشتباهات راننده‌های مورد علاقه آریوابنه در سال ۲۰۱۷ شاکی بودن و کاملا ناراضی.
      پس بعد از افتضاحات نیم فصل دوم ۲۰۱۸
      بینوتو و طرفدارانش توی تیم به معنای واقعی کلمه کودتا کردن!!
      بعد از شروع بسیار بسیار بد در سال ۲۰۱۹
      نیم فصل دوم شروع کردن به دور زدن سنسور جریان سوخت!
      به هیولایی که ساخته بودن هرچقدر که جا داشت سوخت میدادن و موتور هم که دمای بالا نمی‌فهمید و توی مسیر مستقیم پرواز می‌کرد.(۷۰اسب برتری داشت نسبت به مرسدس و حدود ۱۰۰اسب هم برتری داشت نسبت به رنو و هوندا[برای مقایسه: فاصله قدرت بین مرسدس و هوندا توی فصل ۲۰۱۷ حدود ۷۰اسب بوده!!!])
      بعد هم که تیم ها اعتراض کردن و بوی گریپ‌فروت و…
      با فیا توافق کردن که جزییات فنی موتور هیولاشون رو منتشر نکنه
      ترجیح دادن موتورشون ضعیف بشه به جای اینکه رازهاش برای بقیه فاش بشه.
      در مرحله پایانی دومینو سقوط فراری
      آخر سر به غیرحرفه‌ای ترین شکل ممکن
      به داستان عاشقانه فتل_فراری پایان دادن
      و راننده آلمانی رو اخراج کردن.

      • armin

        5

        2

        درود برشما
        بسيار جالب بود ،البته حرف ى حديث راجبه هوكنهايم زياده .ولي واقعا كاري كه بينوتو كرد و اعتقاد داشت ماشينه قهرمانيرو به تيم داده و اونا فرصت سوزي ميكنن!در واقع حركت در مرزهاي خاكستري قانون بود و در نهايت فراريرو به خاك سياه نشوند.كينه و نفرت بينوتو نسبت به هر انچه به قبل خودش بوده هنوز ادامه داره ،مثلا با بي درايتي تمام مياد ميگه ما بالاخره ميتونيم رويه دو رانندمون حساب كنيم.تمام سايتهايه علاقمند به فراري خوشحالن كه تيمشون داره برايه p3 با مك لارن ميجنكه كه مطمعنم بازنده ميشه.به قوله معروف بار مج به منزل نميرسه.

      • MERC

        2

        2

        فراری از 2018 قدرت مشکوکش شروع شد و اواخر 2019 دستش رو شد و جلوش گرفته شد.
        قانون حذف “پارتی مود” پارسال معرفی شد, که روی ریس پیس تاثیر منفی نداشت, فقط جلوی تیمها برای بالا بردن قدرت توی هات لپ رو میگرفت, و مخصوصا برای شکستن سری پل پوزیشن های مرسدس وضع شده بود.

  2. AmirAli

    5

    5

    دوستان، پیست های مورد علاقتون چیه؟
    من که موناکو و سنگاپور رو خیلی دوست دارم، نمیدونم چرا !

    • Eliya

      5

      1

      موناکو و ترکیه

    • Hamoon

      5

      0

      AmirAli از جفتشون بدم میاد
      مونزا اسپا پورتیمائو اسپیلبرگ

    • Siavaghsh

      7

      0

      برزیل و هوکنهایم

    • Amir

      6

      1

      بحرین , واقعا مسابقات جذابی داره موقعیت سبقت گیری زیادی هم داره,در مورد موناکو میخواستم یه چیزی بگم اگه تاریخشو کنار بزاریم موناکو سی سال پیش پیست خوبی بود چون ماشین ها کوچیک تر بودن و امکان سبقت توش بود ولی الان دیگه همه راننده ها هم میگن فقط تعیین خطش جذابه و مسابقه بیشتر راهپیماییه و اگه دو تا ماشین از نظر عملکرد نزدیک به هم باشن سبقت غیر ممکنه تقریبا , فقط ماشین های خیلی متفاوت میتونن سبقت بگیرن مثلا سبقت های مکس تو ۲۰۱۸ وگرنه اگه اتفاق خاصی نیفته, مثل سیفتی کار ,نتیجه بعد پیچ ۱ معلومه برای همین موناکو اگه پیستش همینجوری بمونه برای ماشین های امروزی اصلا مناسب نیست و مسابقه حوصله سربریه

      • Ali

        5

        0

        من واقعا از موناکو خوشم میاد ولی باهاتون موافقم موناکو برای ماشینای الان یکم تنگ و کوچیکه ولی بازم من دوسش دارم برام جذابه

    • Ali

      3

      0

      پرتغال، سوزوکا سنگاپور و هوکنهایم

    • Mahmoud

      4

      1

      مالزی و آذربایجان!

    • محمد جواد سلیمانی

      5

      0

      ببین دیدگاه علاقه ای با فنی خیلی فرق داره
      من هر دو بنظرم :
      از نگاه فنی پیست هایی مثل اتریش ( بنظر من ) میتونن خوب باشن چون کمتر احتمال تصادف هست
      ولی از نظر علاقه ای من پیست های ایتالیا ( اسماشون درست تو ذهنم نیست فکر کنم مونزا و توسکان اگه درست گفته باشم ) و ترکیه خیلی هیجانی هستن
      من پیست موناکو رو تا حالا ندیدم و نظری در موردش ندارم

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        7

        1

        موناکو تعیین خطو نگاه کنی به احتمال ۸۰ درصد برنده رو می فهی
        اون بیست درصد هم مال وقتایی مثل ۲۰۱۵ هستش که لوییس پیت اضافی رفت یا ۲۰۱۶ که ریکاردو پیت فاجعه داشت و ۲۰۱۷ که کیمی پیت خوبی نداشت

    • 🏁Parsa16

      5

      0

      سیلورستون-استانبول-هوکنهایم،پورتیمایو-مونزا-اتریش
      خواستم کم تر کنم مورد ها رو،اما واقعا همشون عالی هستن

    • @sebvr

      5

      1

      سلام امیر علی ! من راستش موجلو رو خیلییییی دوست دارم ولی از طرفی ایمولا هم فوق العادس ! از اون طرف مونزا که معبد سرعته ! این 3 تا رو خیلی دوست دارم ! و جالبه هر 3 تا توی ایتالیان ! و هر 3 تا کفی های بلندی دارن !

    • محمد یاسین

      3

      1

      پورتيمايو _ كاتالونيا _ والنسيا _ سپانگ – کاروسل

    • 🏁Parsa16

      3

      1

      من با اینکه عاشق مونزا هستم،ولی از اسپا خیلیییییی بدم میاد
      هیجان مونزا رو نداره

    • Siya

      6

      0

      ببخشید اینجا جواب میدم
      آقای احمد رضا
      واقعا شوخیه دیگه وگرنه مسابقه ساینز چه ربطی به گسلی داره؟؟؟؟!!!
      اولا که ساینز رد شد از گسلی چرا بقیه رد نشدن و یا شدن؟ دوما هر دو اشتباه ساینز زمانی بود که داشت به مک لارنا می‌رسید یکبار به نوریس دومی به ریکاردو داداش سرعت مسابقه ایش خوب بود چه ربطی به گسلی داشت نتیجه اش

      • akbar

        2

        2

        سرعت مسابقه ای ساینز نسبت به لکلرک به طور میانگین رو تایر اینترمدیت 1.3 ثانیه کند تر بود.
        البته نمیدونم منبع ام چقدر دقیقه ولی خودم بهش اعتماد دارم.

    • Mehriar Salehi

      5

      0

      تمامشون بجز روسیه، ابوظبی، فرانسه! این مورد آخر انقدر افتضاحه که الان میگم ایکاش همون مانیکور مونده بود که خودش به خودی خود یک پیست فاجعه بود بنظرم.

    • raha

      3

      0

      اسپا ، هوکنهایم ، استامبول ، مونزا

    • احمدرضا لکلرک

      0

      0

      هرجایی که راننده خودش بیشتر بتونه مهارت به رخ بکشه نه ماشینش:)

  3. Hamoon

    11

    10

    جناب DR3 ی جوری صحبت میکنی انگار هرکی رفت تو باقی تیم ها قهرمان جهان شد هرکی اومد فراری تباه شد!!!!!!
    همه آرزوشون هست بیان فراری و موفق شدن و نشدن ی فرد توتئه تیم نیست خیلی عوامل دخیلن
    فعلا ک نفر اخر اونی ک سنگشو خیلی ب سینه میزنین و حقیقت براتون تلخه ک از اوجش فاصله گرفته از اونی ک بی استعداد و فقط با پول باباش ب صندلی رسید عقب افتاده
    البته شخصا براش احترام خیلی زیادی قائلم ولی بعضی از فن ها واقعا نمیخوان قبول کنن افت کرده

    • Hamoon

      9

      4

      جناب صالحی تو پست قبلی خیلی خوب روشن کرد
      تعصب زیادی خوب نیست منطق باید باشه

    • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

      9

      4

      اول اینکه من طرفدار الونسو هستم نه فتل با اینکه اونم اوضاع خوبی نداره
      دوما تا موناکو هیچ نتیجه ای برای راننده جدید نباید نتیجه گیری کرد بعدشم بحرین که زمانش خراب شد و درسته مسابقه هم بد بود ولی تو ایمولا از اخر شروع کرد و همون اول رفت پیت با یک پیت دیگه به مدیوم تو مسیر خیس زمان از دست داد و با استاپ گو پنالتی ده ثانیه تا دوازدهم بالا اومده که خوب بود
      من یک کامنت دیگه هم گذاشتم که در حال تایید شدن اونتو هم حرف هایی دارم
      بالای همون استخر

      • Mehriar Salehi

        12

        4

        بر چه اساس میگید “نباید” تا موناکو عملکرد رو بررسی کرد؟

        من آلونسو رو فاکتور میگیرم، دو سال نبوده، خیلی چیزا عوض شده، صرفا تعویض تیم نبوده براش.

        اما بقیه؟ مگه جورج و لاندو تا ۵ تا ریس زمان نیاز داشتن برای اینکه خودشونو نشون بدن؟ روکی اگر خاص باشه از کوالیفاینگ اول خودشو نشون میده…چیزی که شما میگید، سیر یک راننده معمولی، خوب، یا هرچیزی که اسمشو میزارید هستش.

        راننده سابقه دار تو فرمولا وان هم اگر خاص باشه، از همون لحظه اول کلاس کار خودشو نشون میده.شارل مگه تو ریس اولش با فراری بد بود؟ مگه ریس دوم پیشتاز نبود؟ آلونسو این همه تیم عوض کرد، رفت کنار باتن که چند سال با مک لارن بود و قهرمان جهان، مگه از ریس اول مچ نبود باهاش؟ مگه لوییس رفت مرسدس از همون کوالیفاینگ اول شروع نکرد به شکست نیکو که چند سال با تیم بوده؟ اصلا مورد ساده تر…مکس ۱۷-۱۸ ساله نشست تو ردبول، برد گرفت و دنیل رو شکست داد.

        بله زمان کمک میکنه، تمام راننده هایی که نام بردید پیشرفت میکنن اما اتفاقا این یک پارامتر خیلی مهم هست درباره یک راننده : سرعت انطباق با شرایط.
        راننده های خاص این توان رو دارن، راننده های کلاس پایین تر خیر.

      • Reza.MC

        3

        3

        شما درست می فرمایید. فتل راننده قدیمی و سطح پایینی هستش. اصلا اصلا هم خاص نیست. اون همه افتخاراتش هم مال این بوده که هر 100 سال یکبار فیا تصمیم میگیره الکی به یک راننده دره پیت حال بده و مقدمات قهرمانیش رو فراهم کنه. 2008 هم قرعه افتاد به نام فتل.

    • Erfan

      3

      5

      اگه یکی مثل ریکیاردو یا لکلرک هم تیمی همیلتون بود از افت نمیتونست در بیاد حتی چه برسه به رفتن
      همیلتون هم از مرسدس اگه بیاد بیرون افت میکنه قهرمان جهان وقتی بدونه ماشینش برای امتیاز گرفتنه انگیزه ای براش نمیمونه

      • armin

        2

        3

        جناب صالحي
        با عرض احترام با نظرتون مخالفم،برايه مثال از دو راننده اي كه خودم بسيار بهشون علاقه دارم مثال ميزنم ،چارلز و سب.تو همون فصل ٢٠١٩ از ٩ ريس اول سب تو ٧ تاش چارلز رو شكست داد ،در حالي كه چارلز تو سابر فراري بود فصل قبلش يعني ماشيني كه با فلسفه فراري طراحي شده.اما به مرور كه ماشين فراريرو شناخت بسيار درخشيد.هر راننده اي نياز به زمان داره تا بتونه محدوديت ها و شرايط جديدو درك كنه.البته ادم با ادم فرق داره و ميتونه اين سرعت انطباق بسته به شرايط و تفاوتهايه تيمها و محيط متفاوت باشه.

  4. mehdi vettel

    16

    7

    وقتی یه قهرمان جهان تو تیمت داری و بعد از پنج سال همکاری قبل از اینکه حتی فصل شروع بشه و میای و میگه سال آخر اون راننده تو تیمه و در عین حال ماشینی که دست اون آدم میده در بهترین حالت پنجمین ماشین گریده چطور میتونن توقع داشته باشن اون آدم با انگیزه تمام براشون رانندگی کنه( دیگه بعد پنج سال همکاری حتما میدونن سب علی رغم آلمانی بودنش به شدت آدم احساسی هست)

    در هر صورت همکاری سب و فراری بعد از شش سال بالا و پایین های خودش تموم شده و امیدوارم رسانه ها هم دست از شیطنت کردن بردارن و بزارن دو طرف کار خودشونو تو محیط جدیدی که دارن انجام بدن

    فراری داره خوب امتیاز جمع میکنه و از اون طرف هم علی رغم اینکه سب هنوز امتیاز کسب نکرده ولی نشونه های مثبت زیادی میشد از مسابقه سب تو ایمولا گرفت علی رغم تمام بد شانسی ها

    • Hamoon

      12

      4

      اینکه اول فصل بهش اعلام کردن سال بعد با ما نیستی ی کار حرفه ای کردن بهش فرصت دادن بتونه برای سال بعد با تیم های دیگه مذاکره کنه.اخر فصل بگن ک جای خالی پر بشه و بدون تیم بمونه؟؟
      هیچکسم از جمله فراری منکر زحمات و افتخاراتش نیستش
      چون قهرمان جهان دلیل نمیشه وقتی دوسال تو سرازیری هست فقط بخاطر گذشتش تو تیم بمونه
      امسالم ک انگیزش مشخصه.بیشتر دوستان فتل فن هم خودشون گفتن انگیزه نداره
      شاید ورق برگشت دوباره رو سکو دیدیمش شایدم باید بازنشسته بشه

      • mehdi vettel

        12

        9

        یه تیم حرفه ای حداقل بعد از چندتا مسابقه و دیدن عملکرد راننده ها راجب راننده های فصل بعدش تصمیم میگیره نه قبل از حتی شروع فصل

        مثل این میمونه پرز به زیدان بگه فصل بعد هر اتفاقی بیوفته از تیم میری ولی از زیدان توقع داشته باشه با صد در صد بازدهی کار کنه( خوب واقعا این انتظار مسخره ای هستش)

        مشکل بدتر اینه که افرادی مثل شما هم از یه همچین تصمیم غیر حرفه ای دفاع هم میکنن( اولین تیمی هم که به خاطر این تصمیم غیر حرفه ای ضربه خورد خود فراری بود)

      • Hamoon

        8

        9

        mehdi vettel فصل قبلشو ک دیده بودن!
        سرجیو پرز هم از وسطای فصل میدونست باید بره ولی سنگ تموم گذاشت و رفت
        در ضمن من جای شما باشم تو زمان حال و این فصل راننده مورد علاقم سیر میکنم نه گذشته
        خداروشکر فراری از دید شما ضربه خورده بخاطر تصمیم غیر حرفه ایش امسال بیشترین پیشرفت رو کرده با راننده جدیدش داره امتیاز جمع میکنه چون راننده فصل قبلش فقط نق میزد
        نمونشم اولین مسابقه این فصل ک خودش کوبید ب اوکون و گفت تقصیر اوکون

      • mehdi vettel

        9

        9

        hamoon
        سب یه کار در حق فراری انجام نداده ( که ای کاش انجام میداد ) نق زدن بوده

        شما هم نمیخواد نگران سب باشی
        فعلا که تو همین دومین مسابقه فصل تیم استراتژِی فراری مجدد شاهکار کردن و یه سکو از لکلرک گرفتن

        در ضمن مقایسه شرایط پرز با سب هم اشتباهه
        پرز مجبور بود خوب عمل کنه وگرنه صندلی این فصل نداشت ولی سب اینقدر افتخارات داشته که حتی یه فصل کامل هم بدون انگیزه باشه کلی تیم بخوانش ( مثالی که میزنیم رو سعی کنیم درست انتخاب کنیم )

        لازم نیست که مجدد تو این سایت تکرار کنم که اگر سب دیرتر با استون قرارداد می بست احتمال خیلی زیاد امسال تو ردبول بود؟؟؟؟؟؟

        اونیم که تو گذشته گیر کرده من نیستم بلکه طرفدارای خود بزرگ بین تیم ایتالیایی هستن که موقعی که تیمشون تو جدول چهارمه دوباره زبون درآوردن ( آخرین قهرمانی سب 2013 هست و برا فراری برمیگرده 2008 )

      • Hamoon

        8

        9

        مهدی جان فراری با تاریخ 70 سالش اونقد بزرگ هست ک نیاز ب خود بزرگ بینی منو و هواداراش نداشته باشه
        باز ما لااقل طرفدار ی تیم هستیمو در مورد تیممون حرف میزنیم شما ک هر سال با رفتن رانندت ب ی تیم دیگه رنگ عوض میکنی
        هر موقع تو هر ورزش دنیا فرد از تیم بزرگتر و مهمتر شد بعدا بیا قهرمانی 2013 ب رخ ما بکش!
        ی جوری باقاطعیت میگی ک انگار مدیر برنامه هاشی!
        خونسرد باشو از رانندگیش تو تیم جددیدش ک قرار بود با موتور مرسدس بترکونه لذت ببر

      • mehdi vettel

        7

        7

        hamoon
        اگه نمیگفتی نمیخواستم از رانندگی سب لذت ببرم
        منتظر فرمایش جناب عالی بودم
        شما فعلا با شیرین کاریای گاراژ فراری خوش باش

      • Hamoon

        4

        7

        مهدی
        خوشیم داداش خیلیم خوشیم
        تا پارسال توطئه و مافیا بود امسال ببینیم چی میشه
        شما هم خوش باش

      • Fastboy 44

        8

        1

        میشه توضیح بدی که این مسابقه استراتژیست های فراری چه گندی زدن؟!
        توی ری استارت لکلرک اشتباه کرد و من یه جایی خوندم که گفته بود نمیدونستم رولینگ استارته بخاطر همون رتبه رو بلافاصله از دست داد
        اشتباه استراتژی رو من متوجه نمیشم….

      • mohammad

        3

        6

        Hamoon
        این حرف درسته باید الان رو دید و سب رو نباید بخاطر قهرمان جهان بودنش افتش رو نادیده گرفت
        پس باید در مورد فراری هم همینو گفت اینکه دو دهه پیش قهرمان بودن دلیل نمیشه گفت فراری خوبه تو این دو دهه فراری خوب نبوده و در سرازیری
        قهرمانی های سب از فراری تو این دو دهه بیشتر بوده

      • مهدی

        3

        5

        داداش حرفای شما درست…. ولی چرا اینو باور نمیکنید ک فراری برا وتل کم میزاشت مخصوصا در سال اخری ک با تیم بود…. من 4 5 ساله کل مسابقات رو نیگاه میکنم ولی متاسفانه حافظم در ذخیره زمان و مکان مسابقات گذشته ب مشکل میخوره ک نمیتونم بگم تو فلان مسابقه بود ک فلان شد ولی خوب مخصوصا سال اخر فراری دیگه گندشو دراورد پیت استاپ بد استراتژیه بد همش برا فتل بود… گیرم ک لکلرد بهتر بود استراتژی بهتر واسه اون ولی ایا تو پیت استاپها داریم بگیم بهترین پیت برا لکلرد، بدش رو بزاریم برا وتل؟….. هدف این بود ک وتل رو راننده بدرد نخور جلوه بدن باور کنید این بوووود چرا باورش سخته…. خداییش من طرفدار تیم فراریم خیلی دوسش دارم امیدوارم روزی 4 تا ادم درست حسابی بیان. تو این مدیریتش و راننده مورد علاقه ام ریکاردو و وتل هست اینارو گفتم ک نگید جانبدارانه قضاوت کردم

      • Hamoon

        3

        0

        اقا محمد قهرمانی سب بیشتر بوده یا قهرمانی سب با ردبول؟؟
        سب ک تیم نیست عزیز
        من ک نگفتم فراری افت نکرده
        صحبتمونم با اقا مهدی سر کنار گذاشتن سب بود

    • Mahmood.ghaedi

      3

      6

      Mehdi vettel
      خودت میگی بعداز 5 سال همکاری میدونن حساس هست ولی بعد از 5 سال همکاری نمیدونن ب دردشون میخوره یا نه باید چندتا ریس بهش فرصت میدادن؟ بعد از 5 سال همه چیز میدونستن
      و ی مثال فوتبالی زدی. ک نشون میده ظاهرا فوتبال با دقت نگاه نمیکنی
      برو همین چندسال اخیر ی سرچ بزن
      ب مربی بایرن اعلام شد جایگزنش واسه فصل بعد کیه بعد 3 گانه اورد
      و ی سوال گفتین اگه ی فصل کامل هم انگیزه نداشته باشه کلی تیم هستن ک میخوانش؟🤔
      میشه 3 تااز اون تیمها نام ببرین
      تا جایی ک من میدونم تنها گزینه همین استون مارتین بود بعد از اینکه صندلیش تو فراری ب ساینز رسید مکلارن بهش پیشنهاد نداد و رفت سراغ دنی ریک صندلی دنی تو رنو خالی شد ک اونهام نخواستنش و رفتن سراغ ماتادور
      ردبول و مرسدس هم ک اصلا بهش فکرم نکردن
      ویلیامز ک رانندهاش قرارداد داشتن الفارمئو هم گفت با جفت رانندها ادامه میدن هاس هم ک اوضاع مالیش جوری بود ک جفت رانندهاش بخاطر اسپانسر انتخاب کرد و نمیتونست پولی بده پس ب سب فکر هم نکرد الفاتوری هم ک گسلی داشت اون صندلیش هم ک مال هوندا بود
      کلا هم دهتا تیم هستن کلی تیمی ک میخواستنش کیا بودن شاید خرزو خان تو تیمش صندلی خالی داشت

      • mehdi vettel

        5

        2

        mahmood.ghaedi
        متاسفانه چند بار جواب شما رو دادم ولی قرار نیست قانع بشی

        من به اندازه موهای سرت فوتبال دیدم
        به یوپ هانکس قبل از شروع فصل گفتن فصل بعد مربی نیستی یا چند ماه مونده به آخر فصل که تقریبا تکلیف تمام رقابت ها مشخص شده بود ؟؟؟ ( اون مربی هم که جاش آوردن بهترین مربی قرن جدید هست نه یه مربی تازه کار که n تیم عوض کرده )

        راجب اینکه چه تیم هایی سب رو میخواستن من چند بار با سند توضیح دادم
        حداقل چند بار مارکو گفته اون موقع که سب هنوز تکلیفش مشخص نبود نمیخواستیم آلبون رو اخراج کنیم وگرنه سب رو میگرفتیم

        شاید از نظر شما مکلارن و رنو از ردبول تیم های بهتری هستن
        اون موقع هم که سب با استون قرارداد بست ماشینشون بهتر از مکلارن و رنو بود پس اگه قرار پس زدنی باشه قضیه برعکسه

        قبل اینکه نمک بشی اول درست فرمول یک رو ببین و اخبار رو دنبال کن چون تو گرید یه تیم به نام ردبول هم هست

      • Mahmood.ghaedi

        3

        1

        Mehdi
        امروز هم خوندم ک همین الان مربی فصل بعد بایرن اعلام شد
        الان فیلیک ی وقت نا امید نشه قهرمانی بایرن ب باد بره

    • Amir borouji 5

      0

      0

      Media vettel ولش داداش همین که تو هر پستی تو سایت گذاشته میشه راجب وتل جدل میکنن نشونه بزرگی وتل
      در ضمن تازه دو مسابقه رو طی کردیم
      آقایونی که دارین از وتل انتقاد میکنین
      نمیدونم چرا احساس میکنم شبیه منتقدای کریس رونالدو هستین تا یکی دو بازی گل نمیزد و یا ااز مسابقه ای تیمش حذف میشد دهنشون وا میشد
      روزی که وتل مثل رونالدو دهن منتقداشو ببنده منتظرم ببینم چی میگین فقط لطفا حرفاتون رو پایان فصل بزنید نه الان (تازه دو ریس گذشته از فصل) که بعدا مجبور نشین یه سری از حرفا و گفته هاتون رو سانسور کنید

  5. SIAMAK

    22

    4

    معده از مغز باهوش تره !
    معده خالی صاحبش رو خبر میکنه ، ولی مغز خالی نه ! …

    • REZA.M

      17

      6

      قطعا!
      همونطور که شما هم گفتید مغز خالی توانایی آگاه کردن خود شخص رو نداره اما قطعا توانایی های زیادی در آگاه کردن دیگران نسبت به خالی بودن خودش رو داره.

      • SIAMAK

        10

        4

        تحلیل درست تون مارو به شما امیدوار کرد !

    • FJ

      15

      10

      دقیقا ,همین خالی بودن مغزه که باعث شده بیش از یه دهه فراری تو باتلاق گیر کنه .
      فشار الکی روی راننده ها و کارکنان تیم ,و توهم برترین بودن که عامل اصلی به وجود اومدن این فشار.
      مغز خالی فراری در واقع ردبول و مرسدس و اخیرا هم مک لارن رو خیلی خوب خبر کرده

      • SIAMAK

        11

        8

        اون صدای قار و قور معده فراریه که باعث خبر شدن تیمهای دیگه شده !
        به دارنده مغز خالی که حق وتو نمیدن ! :))

      • Mmd9024

        12

        5

        من واقعا از این حجم ناآگاهی و تعصب بعضی ازدوستان حرص میخورم آقای Fj توی این یک دهه باتلاق که شما میگی 5تا نایب قهرمانی 4تا سومی سازندگان برای فراری هست. اگر به حرف شما باشه همه تیما جزمرسدسس توی باتلاقن. باتلاق اگر میخوای بدونی چیه برو یه نگاه به حال و روز ویلیامزبنداز
        من فکرمیکنم قهرمانیهای شوماخر و اون دوره طلایی فراری باعث شده توقعات از تیم بالا بره و هر نتیجه ای جز قهرمانی به منزله شکست قلمداد میشه ولی اگر تاریخ فرمول یک رو مرور کنید فراری قبل از شروع این دوران از سال 1999 قبلش 16 سال قهرمان نشده بود

      • FJ

        10

        8

        حق وتو رو به خاطر قدیمی بودنش بهش دادن نه عاقل بودنش.
        به هر حال چون همیشه بوده و طرفدارهاشم زیاد تر از همه است مجبورن یه جوری راضیش کنن دیگه.
        قهرمان که نمیتونه بشه پس باید یه جور دیگه دلشو خوش کنن

      • FJ

        10

        8

        جناب Mmd9024 عزیز و گرامی
        اولا منظور از باتلاق ,مشکلات مدیریتی کلی برای فراری هست که همیشه از ش ضربه خورده .
        دوما این همه سال قهرمان نشدن برای فراری خوب نیست و میشه گفت یه جور شکسته .نایب قهرمانی بد نیست ولی بیش از یه دهه قهرمان نشدن جالب نیست.
        سوم اینکه بودجه فراری تا قبل از این قوانین بودجه ای جدید چهار برابر ویلیامز بوده پس نباید اینارو با هم مقایسه بکنی .
        چهارم اینکه با اون بخش صحببتنون که میفرمایید گذشته درخشان توقعات رو برده بالا موافقم ,این بلایی که الان سر سب هم اومده به خاطر قهرمانی های سریالی و درخشانش تو ردبول و همینطور رقابت نزدیکی که دو فصل با همیلتون داشت تو فراری ,حالا وضعیت پارسال و امسالش براش یه شکست تلقی میشه و کسی اهمیتی نمیده به اینکه شرایط به چه صورته.
        و همین فشار توقعاته که داره به امثال فراری و سب ضربه میزنه.

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        8

        2

        برنده فقط یک نفره هرچند وقتی بین ،سه نفر اول تموم کنی باید خوشحال باشی ولی تو برنده مسابقه نیستی
        یک جمله هست اینم اینه، بزرگترین بازنده نفر دومه چون از همه به برد نزدیک تر بوده
        باتلاق یعنی وضعیت پارسال فراری بود نه یک دهه اخیر
        وقتی فراری تو سه تای اول بود اولی چیزی بود که می خواستیم اما الان اگه بتونه مکلارن رو بگیره و از الفاتائوری عقب نیوفته واقعا عالی می شه

  6. Erfan

    16

    3

    بهترین گزینه جدایی فتل از فراری بود.
    فراری تا چندین سال نتیجه نخواهد گرفت بهتون قول میدم لکلرک و ساینز هم متاسفانه قهرمان جهان حداقل تا چندین سال نخواهند شد.

    • SIAMAK

      18

      10

      بله ، همینطوره . اگه فتل در فراری میموند آینده اش تلف میشد !
      حالا الحمدالله به تیمی رفته که ماشینش کپی برابر اصل مرسدسه ، یعنی همونیکه همیشه میگفتن اگه در اختیارش قرار بگیره میترکونه ! تیم تازه هم که رسما اعلام کرد ما در آستون مارتین بهش عشق و انگیزه میدیم ! یعنی همون چیزی که در فراری نداشت !! خب پس دیگه همه چی فراهمه ، یاعلی . ببینیم سکوها و قهرمانیها رو چه جوری درو میکنه به امید خدا .

      • Mmd9024

        9

        7

        یعنی عالی گفتی آقا سیامک

      • FJ

        11

        10

        آقا سیامک قبلا هم این بحث رو شما مطرح فرمودین و بنده هم عرض کردم که وقتی فراری با این همه سابقه نتونسته ماشین در حد قهرمان چهار دوره جهان بسازه
        دیگه از استونی که بعد 60 سال برگشته تو فرمول یک توقعی نمیشه داشت و ما هوادارهای فتلم میدونیم که دیگه روزای طلایی گذشته بر نمیگرده و برعکس شما و طرفدارهای تیم محبوبتون امید واهی نمیدیم که به زودی موفقیت و قهرمانی از راه خواهد رسید.
        بعدشم شما نگران این باش که استعدادی مثل لکلرک هدر نره تو اون تیم افسانه ایتون , ما حواسمون به راننده محبوبمون هسنت .

      • Erfan

        7

        11

        فراری با بینوتو بیشتر سقوط خواهد کرد .
        سکوت و صبر و زمان این رو نشون خواهد داد فراری چندین سال هست که داره تلاش میکنه تا برابر شه با مرسدس و از فصل قبل هم یه قدم رفته عقب تر تا بهتر از جوی آب بپره)))) !
        بعد از پرش از جوی میبینه ای بابا مرسدس و ردبول و حتی مک لارن اینجا چیکار میکنند

      • محمد یاسین

        7

        8

        سلام ؛ كپي برابر اصل !!!! يك داكت ترمز فقط يك داكت ترمز كپي بود زك براون و ابيتيبول دنيا رو خبر كردن كپي برابر اصل ديگه مذاق هست ، هنوز هم میگم اگه سب ماشین مرسدس داشته بود حداقل تو یکی از 2017 یا 2018 قهرمان شده بود ؛ واقعا باورتون میشه که دنی ریک نصف نوریس امتیاز گرفته باشه در حالی که همه ی ما میدونیم توان این دو در بهترین حالت برای نوریس برابرن این اگه اسمش اشنا نشدن با ماشین نیست پس چیه ؟ سکو و قهرمانی !!! من منکر افت سب نمیشم ولی اسب سیاه مودنا هم انصافا رفیق نیمه راه بود سر سوچی 2020 یادتون رفته سب رو نیاوردن پیت که جلو رنو ها رو بگیره که لکرگ ازشون جلوتر تموم کنه این اگه اسمش الویت نیست پس چیه ، در نهایت به نظر من سب در شرایط فعلی با ماشین ردبول و مرسدس هم نمیتونه قهرمانی بگیره چه برسه به فورس ایندیا .

      • Mahmood.ghaedi

        10

        2

        مذاق هست!!؟؟
        تا پارسال ک کپی برابر اصل بود و قرار بود سب فقط تو آینه هاش فراری هارو ببینه
        مگه 17 و 18 کیمی تو پیست بخاطر سب نگهداشتن ک جلو مرسدس بگیره
        همیشه از راننده دوم میخوان اینکار برای راننده اول بکنه این چیز عجیبی نیست

      • Mmd9024

        9

        2

        برخلاف دوستمون آقا Erfan که مخالف شدید بینیتو هستن من نظرم اینکه فراری کاملا داره مسیرو درست میره انتخاب بینوتو کسی که سالیان طولانی با تیم بوده مشکلات و کمبودهارو میدونه اینو نشون میده .متاسفانه ما طرفدارا فقط بر اساس نتیجه یک فصل و حتی یک مسابقه نتیجه گیری میکنیم چی خوبه چی بد و تصویر بزرگتر رو پشت این تصمیم نمیبینیم . دوست من آقا عرفان در رد حرف شما همین بس که ماشین فراری بیشترین پیشرفت بین همه تیمها داشته و نتایج امسال هم اینو نشون میده و مطمئن باش نتیجه این تغییرات بعد از تغییر قوانین خواهی دید

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        7

        0

        اقا یاسین هیچ کس برای امسال قهرمانی جز مرسدس و ردبول نمی دونه ولی سال دیگه همستش که مهمه و شاید سال دیگه هاس مدعی قرمانی بشه شایدم نشه کسی چه می دونه
        و شما به این امتیازات اول فصل نوریس نگاه نکن
        ۲۰۱۹ شروع خیلی بهتر از کارلوس داشت ولی در پایان نصفش امتیاز گرفت
        ۲۰۲۰ مسابقه اول سوم شد و تا یه جایی هم چهارم بود ولی در پایان ازش عقب افتاد
        امسال هم احتمالا همینطور بشه

      • امید نورمحمدی

        9

        8

        واقعا هنوز هستند کسانیکه فکر میکنند ماشین استون فصل 2021 کپی مرسدسه؟! ماشین فصل قبلشون(ریسینگ پوینت) بود و حرفی هم نیست ولی ماشین این فصل با توجه به سختگیری شدید قوانین و فیا بر ضد کپی کاری اصلا نمیتونسته کپی باشه.
        بحث تعصب بکنار ماجرا دیگه داره وارد فاز دیگری میشه. تعصب روی تیم یا راننده ای که دوست داری شاید یکم قابل قبول باشه ولی اینکه نسبت به بک راننده انقدر حساسیت منفی داشته باشی حتما دلیل شخصی داره.
        درباره مغز خالی و معده خالی و… هم همش برمیگرده به نداشتن اطلاعات کافی . اینکه یک گل واژه از ایه جایی شنیده باشیم یا خونده باشیم و بخواهیم در اولین جاییکه در دسترسمونه “خالیش” کنیم هم خیلی جالب نیست. هرچند در باره “خالی از” چیزهای زیادی میشه صحبت کرد. خالی بودن از انصاف و تعقل و تحمل و تقبل و …
        و اینکه امیدوارم جیب هیچکسی “خالی” نباشه که هم موجب “خالی” شدن معده میشه و متعاقب اون هم مغز! حق تقدم با معده است فکر کنم……

      • SIAMAK

        10

        5

        و چه شیرین و پرمغز است زبان شیوای فارسی !
        جمله ای که شخص بخصوصی را خطاب قرار نداده باتوجه به پیش زمینه های فکری و آمادگی ذهنی ، خیلی زود مخاطب خود را خواهد یافت !!
        بنا بر گزارشات و شواهد رسیده ، مطلب مربوط به “هوش بیشتر معده از مغز ” با موفقیت کامل یکی دیگراز اهداف مورد نظر را ملقب به ” بی سرزمین تر از باد ! ” مورد هدف و اصابت قرار داده و باعث انهدام ، اعوجاج و بهمریختگی عصبی نامبرده گردید !…

      • amirbnd

        6

        5

        اقا سیامک.شما واقعا خیلی کم لطفی میکنی.فتل افت کرده درست.جدایی از فراری بهترین تصمیم بود درست.ولی اینکه عملکرد این فصل رو صرفا ضعف خودش ببینیم خدایی نامردیه.قوانین تا حدودی تغییر کرده و بیشترین ضرر رو هم مرسدس و استون کردن.اینکه بیاید با معیار ماشین پارسال استون عملکرد این فصل فتل رو بسنجیم کم لطفیه.البته بالاتر هم گفتم منکر افت سباستین نیستم ولی اینکه اینجوری اون رو هیت کنید هم خوب نیست.البته میدونم دلیل این نظرات تند شما بیشتر به خاطر رفتار بعضی فتل فن هاست.اما اگه میشه مراعات کنید.منی که هم طرفدار فتل و هم فراری هستم واقعا ناراحت میشم.و واقعا هم این وسط گناهی ندارم.انتقاد قابل درکه اما هیت کردن باعث ازرده خاطر شدن بعضی افراد میشه.چرا این حرف به شما زدم و این خواهش رو از شما کردم هم اینه که واقعا میدونم برای همه احترام قائل هستید.دلیلی نداره با یه عده سر یه چیز واضح بحث کنیم وقتی میدونیم تعصب باعث شده خیلی چیز ها رو نادیده بگیرن.شما به بزرگی خودتون کوتاه بیاید

  7. Arash⁴⁴

    8

    6

    “واقعاً نمی توانم به یاد بیاورم که چه گفتم یا چه منظوری داشتم”

    شما همین یه خط رو بخونی کل قضیه دستت میاد…

    • Jingoozz

      10

      9

      حضرتعالی که ” قضیه دستتونه ” لطفاً بیشتر احتیاط بفرمایید…

      • لکلرک

        4

        1

        به به آقا جینگوز
        عشقید
        بیشتر بیاید سایت

    • FJ

      3

      7

      خب بنده خدا نمیتونه بیاد بیاره چرا اذیتش میکنید آخه

  8. mehdi vettel

    0

    0

    کاشکی میشد لینک از سایتای دیگه گذاشت اینجا

    امروز یه ویدئو میدیدم تو یوتیوب از شبیه سازی سه بعدی تصادف بوتاس و راسل تو ایمولا که از زوایای مختلف تصادف رو بررسی کرده بود
    واقعا جذاب بود

    حالا که نمیشه لینک گذاشت من اسم پیج طرف تو یوتیوب رو میذارم برید ببینید
    اسم پیجش crashalong

    • mehdi vettel

      0

      0

      تصادف های تاریخی دیگه F1 مثل تصادف کوبیکا در کانادا 2007 و فرناندو آلونسو تو استرالیا 2016 رو هم بررسی کرده واقعا جالب بود

  9. SUPER FAST 16

    13

    0

    یه نگاه ساده به روند چند روز اخیر بندازین متوجه چرایی انتخاب این مطلب قدیمی میشین.بحث کردن درباره موضوعی که یکماه از وقوعش گذشته حس خوبی به من نمیده.حالا که اصل داستان هم داره به بیشتر از یکسال میرسه ، شبیه به عزاداری ایام …فلان و ایام …میمونه.

  10. Mehriar Salehi

    13

    10

    اینکه قبل از شروع فصل به راننده گفتن سال بعد با ما نیستی، نه غیر حرفه اییه، نه موضوع تازه اییه، نه الزاما باعث نتیجه نگرفتن یک راننده میشه.به هیچ وجه این مسائل نیست.

    مورد دیگه رو کاری ندارم، درباره تیم مورد علاقه خودم صحبت میکنم و همچین موضوعی براحتی انجام میشد، هیچوقتم تاثیر منفی نداشته.
    ۱.قبل از شروع فصل ۹۶ به دیمون هیل گفته شد جایی تو تیم نداره برای ۹۷…قهرمان سال ۹۶ شد.

    ۲.اواسط سال ۲۰۰۳ مونتویا با مک لارن بست و ویلیامز با وبر، برای کی؟ ۲۰۰۵! ۲۰۰۴ مونتویا نه افت کرد نه فاصله اش با رالف کم شد، با برد تو‌ ریس آخر هم از تیم جدا شد.
    وبر هم عملکرد ۲۰۰۴ اش تو جگوار دستخوش تغییر نشد.

    بماند که عملکرد ساینز و دنیل تو مک لارن و‌رنو سال قبل هم تو شرایط مشابه بود و هردو هم تیمی هاشون رو‌شکست دادن.تا لحظه آخر هم راننده برتر تیمشون بودن.

    اینکه آدم از یک طرف بگه قبول دارم سب افت کرده، از اون طرف بهانه هایی بیاره که دهها مورد نقضش بالا تا پایین گرید ریخته، تناقض گویی هستش بنظرم.

    درباره مصاحبه هم، خیلی واضح داره بینوتو میگه که الان دوتا راننده داریم که توانایی بیرون کشیدن پتانسیل کامل ماشین رو دارن.مچ بودن تو این دو مسابقه حداقل.از این بابت باید به آینده نگری و انتخاب بینوتو تبریک گفت که لاین آپ اینچنینی ساخته که تا الان این یک دستی تو هیچ تیم دیگه گرید نیست، حتی مک لارن.
    کردیت بهش بابت این تغییر خوبی که تو تیم داده.
    حالا اگر کسی ، راننده ایی، طرفداری، ناراحت میشه از اینکه یک مدیر تیم داره واقعیت توی پیست رو دوره میکنه؟ این دیگه مشکل اون شخصه، نه بینوتو.

    کم نبودن افرادی که این تصمیم اش رو مسخره میکردن و میگفتن ضربه میخوره فراری و‌انتخاب فراری اشتباه بوده و یکی از تو آینه بای بای میکنه و هزار و‌یک تیکه انداختن…خب…نشد اون شرایطی که دوست داشتن، حالا چیزی نمونده براشون جز گیر دادن به یک مصاحبه عادی از یک مدیر تیمی که هر اشتباهی که کرده باشه، این یه کارشو خوب و‌درست انجام داده.

    • Mmd9024

      6

      5

      جانا سخن از زبان ما میگویی .ممنون از شما Mehriar . مثل همیشه درست بدون هیچ تعصب و کارشناسی شده

    • (از کاربران اکانت پریده) finger hero

      8

      7

      خیلی داری خوب مثال میزنی، اما مثالای نقضشم میتونی بزنی؟؟؟
      لطفا عوام فریبی نکنید، میدونیم شمام از فتل خوشت نمیاد ولی لطفامثال غلط نزنید
      همین ریکیاردو داشت از ردبول میرفت چی؟ ایا با تمام قدرتش مسابقه داد؟؟ از بعد از دونستن قضیه؟
      ماسا چطور؟ یا همین فتل 2014، مگه نمیگفتین تموم شده و با ماشین دامینیت قهرمان شده اونم وقتی 6 تا قهرمان جهان تو گرید بودن؟؟
      اومد فراری به محض اینکه ماشین خوب دادن بهش مسابقه سوم رو برد.
      همیلتون وقتی خواست بره مرسدس چی؟ خدایی بعد خبر رفتنش اینقدر بی انگیزه نبود و کلی مسابقه رو تموم نکرد
      یا همیلتون با آلونسو
      کیمی در اخرین سال با لوتوس که مسابقات رو اصلا ول کرده بود.
      مگنوسن و گروژان که همین پارسال برا خودشون مسابقه میدادن که
      یا وبر سالی که خواستن ریکیاردو رو بیارن که واقعا برا خودش مسابقه میداد حتی با اون ماشین 2013 هم کاری نتونست بکنه

      مثال نقض و مثال درست زیاده و نمیشه با قطعیت به این موضوع پرداخت، پس لطفا تازه واردارو گمراه نکن که سمت پرطرفدارترین راننده تاریخ نرن
      چه قبول کنی چه نکنی پرطرفداره و شخم زدن 6 تا قهرمان به صورت همزمان فک کنم به خیلیا زور آورده که تا عمر دارن از هر فرصتی برای کوبوندنش استفاده کنن

      در ضمن از آدمی به سابقه شما بعیده راننده را در مسابقه دوم قضاوت کنید
      مگه شوماخر سال اخرش تا مسابقه هفتم امتیاز آورده بود؟؟؟
      اینو میگم و بقیه رو نمیگم که بدونی داری اشتباه و مغرضانه نظشزر میدی

      • Mehriar Salehi

        5

        7

        عینک طرفداریتو در بیار دوست عزیز دوباره بخون.

        توضیح بیشتری برات ندارم.

    • Hamoon

      5

      6

      مرسی اقای صالحی
      این یاداوری ها واقعا لازم برا بعضی ها

    • mehdi vettel

      5

      5

      mahriar salehi
      متاسفانه کامنت من رو درست نخوندید
      اگه دیمون هیل سال 96 با ویلیامز قهرمان شده به خاطر اینکه ماشین با اختلاف برتر بهش دادن نه ماشینی که 2 ثانیه از سریعترین ماشین گرید کندتره

      اگه دقت کنید من گفتم شما موقعی که پنجمین ماشین گرید رو به یه قهرمان جهان میدید اونم در حالی که قبل از شروع فصل بهش میگید فصل بعد تو تیم نیستی معلومه انگیزه نداره

      مونتویا هم خودتون میگید با مکلارن بسته بود نه اینکه تیم بهش بگه نمیخوایمت ( اصلا شرایط یکی نیست )

      البته میتونم حس ناامیدیتونو درک کنم
      تیم مورد علاقه تون بعد از قرنی پتانسیل امتیاز گرفتن داشت ولی به خاطر اشتباه راننده خودتون اون امتیاز پریده و یه جورایی باید خودتونو خالی کنید
      دقیقا پارسال هم بعد از اشتباه راسل تو ایمولا به سب و طرفدارای سب توهین کردید ( از قدیم گقتن بهترین روش دفاع حمله اس ولی نمیدونم چرا سب و طرفداراش)

      • Mehriar Salehi

        5

        3

        اتفاقا متن رو درست خوندم، موضوع قیاس عملکرده.
        ماشین اول یا دهم، تفاوتی نداره، شما یک بنچ مارک دارید و اونم هم تیمیتونه، یک ایگو دارید و اونم سطح انتظار نسبت به خودتون رو میسازه، فارغ از اینکه کی و کجا هستین.یعنی در حقیقت بنچ مارک ذاتی دارید.نسبت به خودتون قیاس میشید.

        متغیر اضافه نکنید، تو هردو مورد، سب ضعیف بود چه نسبت به انتظار از خودش و چه نسبت به هم تیمیش تو ماشین برابر و هیل پیشرفت داشت.

        مونتویا، تحریف ۱۰۰٪ واقعیت.داستان کاملش رو سرچ بزنید و ببینید که بعد از مکالمه رادیویی ریس فرانسه یا نوربورکرینگ، ایشون بازخواست شد.پاتریک هد هم گفت که قراردادت تمدید شدنی نیست، حتی کلاز شکستن قرارداد برای ۲۰۰۴ رو هم بهش پیشنهاد داد اگر تیم بعدیش حاضر به پرداخت جریمه اش باشه، که خب مک لارن این کارو نکرد و قرارداد از ۲۰۰۵ نوشته شد.بله قضیه متفاوت بود، خیلی هم متفاوت بود.دهها برابر بدتر از شرایط سب با فراری بود.
        اینکه جابجا میکنید تاریخ قراردادها رو طوری که اول خوان رفته بسته و بعد ویلیامز پی جایگزین بوده، خیر.اشتباه اطلاعات ندید.

        ادامه کامنتتون هم که چیز خاصی نداشت جز تحلیل شخصیتی و یکسری داستان که سر و تهی ندارن.من یادم نمیاد به سب توهین کرده باشم.هیچوقت! مشکل شما و طرفدارانش اینه که اگر یکی بیاد بگه سب از روز اول اور ریتد بوده، نظرشو گفته، اینو میزارید پای توهین.مشکل از شماست که اگر کسی دوره میکنه عملکردش رو در قیاس با هر هم تیمی رقابتی ، نه اعداد و ارقامی رو تحریف میکنه، نه بهانه های ماورایی میاره، واقعیت پیست رو بیان میکنه، میزارید پای توهین…مشکل شما و دوستانتون اینه که اگر یک راننده با ماشین ۵-۶ گرید چندین مسابقه پیاپی داره با یک راننده تو ماشین دهم جدول رقابت میکنه، و یکی میگه این نشان از عملکرد افتضاح راننده با ماشین برتر هست، اینو نمیزارید پای توصیف واقعیت پیست، مینویسید پای توهین.
        در کل…توصیف عملکرد راننده مورد علاقه اتون، براتون شده توهین.اینجا نیاز نیست بنده رو تحلیل کنید و مهاجم قلمداد کنید، مشکل از جای دیگه هست.ایراد اینجاست که شرایط طوریه که نمیشه توصیف مثبتی ازش کشید بیرون.

        درباره تصادف هم که تا جاییکه من میدونم، داوران، پنالتی به کسی ندادن.پس کسی رو مقصر ندونستن.تا اونجایی هم که تو فروم های مختلف میخونم ، این قضیه رو ۵۰-۵۰ میدونن کلیت نظرات رو که میخونیم، البته با ارفاق اگر نگیم بیشتر تقصیر رو برای والتری در نظر گرفتن…حالا شما میگید مقصر جورج بوده؟ نظر شخصی هست که اعتباری نداره.فکت نیست…مطمئن باش اگر ۵۱-۴۹ هم مقصر جورج رو میدونستم اولین نفر خودم مورد عنایت قرار میدادمش چون به تیمم ضربه زده.چند باری هم سال قبل اشتباه داشته و اولین نفر خودم ازش انتقاد کردم چون ارزشش بیشتر از یک بال جلوی خوب نیست برای این تیم.

        در آخر، اتفاقا اول این کامنت رو اومدم در جواب شما بنویسم، پشیمون شدم چون دیدم خیلی از بخش هاش جواب مستقیم به جنابعالی نیست و ثانیا افراد دیگه ایی هم چه تو این تاپیک و چه تاپیک های دیگه، این مورد رو اشاره کرده بودن.جواب کلی بود و نه شخصی…اما شمایی که جواب یک کامنت رو مستقیم میدید، سلکتیو نباشید.یه کانتکست هست، ۴-۵ تا تاپیک توش مطرحه.یک بخش کامنت رو بیرون کشیدن، یک کلمه یا جمله رو بیرون کشیدن، بی اعتنا به تصویر کلی کامنت و مانور روی اون بخش و پر و بال دادن بهش با تحلیل های شخصی، میشه سلکتیو بودن و این راه، راه سفسطه هستش، راه صرفا جواب دادن هستش، نه راه بحثی که نتیجه ایی داشته باشه.

      • mohammad

        1

        5

        گل گفتی مهدی جان راننده خودشون تو دو فصل از هم تیمیش شکست خورده یکی از اون هم تیمی ها راننده پولی بوده
        اونوقت میان میگن جوون ترین قهرمان جهان راننده نیست

      • Mahmood.ghaedi

        3

        0

        مهدی جان دوست عزیز این حرفت کاملا درسته ماشین پارسال سب دو ثانیه کندتر بود و لنتظار قهرمانی حماقتی بیش نیست کاملا درست می فرمایید
        ولی ماشین هم تیمیش چی؟
        امسال هم کسی ازش انتظار قهرمانی نداره
        ولی انتظار شکست دادن استرول چیز زیادی یا ن؟

      • mehdi vettel

        4

        3

        mahriar salehi
        آقای صالحی دقت کنید
        بحث سر بی انگیزه بودن سب بود نه شکستش از لکلرک تو فصل 2020

        اتفاقا خوب شد از لکلرک اسم آوردید
        مگه این دو نفر فصل 2019 هم تیمی نبودن ؟؟؟؟
        اگه اول فصل رو کنار بزاریم که سب تو هفت مسابقه تو شش تا لکلرک رو توی تعیین خط شکست دادکه احتملا لکلرک به خاطر ورودش به محیط جدید عملکردش توجیه پذیره بعد از اواسط فصل که لکلرک واقعا تو تعیین خط ها از سب بهتر به محض اینکه آبدیت جدید آوردن و ماشین تو همه پیست ها رقابتی شد سب در انتهای فصل هم مجدد نسبت به لکرلک سریعتر بود ( حتی تو برزیل که لکلرک یه موتور نو هم انداخته بود رو ماشین از سب کندتر بود تو تعیین خط )

        به یه 4 بار قهرمان جهان یه ماشین رقابتی بدید و بعد بهترین عملکرد رو ازش ببینید

        اتفاقا مقایسه دوتا فصل 2019 و 2020 تصدیق کننده حرف من هستش که سب اصلا در فصل 2020با انگیزه سابق برا فراری نمیروند

        راجب تصادف بوتاس و راسل هم چیزی که همه توش هم نظرن اینه که بوتاس هیچ کار اشتباهی انجام نداد و از ردش دفاع کرد ( خیلیا از جمله جولیان پالمر و کلی دیگه از تحلیلگر ها معتقدن اگه کسی تو این برخورد مقصر قراره اعلام بشه اون جورج راسله )

      • mehdi vettel

        3

        1

        mahmood ghaedi
        اینکه که من خودمم گفتم
        امسال حتی سب با استرول تو تعیین خط ها مساوی هم بکنه براش شکست محسوب میشه

        راجب لکلرک و سب هم نظرم رو بالاتر گفتم

      • Mehriar Salehi

        3

        3

        “بحث سر شکست از لکلرک و انگیزه بود…”

        بله، من از عملکرد بد گفتم، شما گفتین انگیزه نداشته.عرض کردم بی انگیزگی نقطه ضعفه، بهانه یا دلیل نیست.اگر راننده ایی بی انگیزه هست، مشکل داره.شما گفتین چون اول و قبل شروع فصل بهش گفتن بی انگیزه شده، مثال نقض آوردم براتون که خیر، راننده ها روحیه اشون باید قوی تر از این باشه و تو این شرایط هم راننده های دیگه عملکرد خوبی داشتن.

        از این واضح تر توضیحی نداشت.دیگه بیشتر توضیحی نداره چون برگشتین سر خونه اول.

  11. Hamoon

    7

    0

    دوستان برای مسابقه پرتغال آپدیت میارن تیم ها؟
    عاشق این پیستم

  12. mahdi.doroudi

    9

    1

    دوستان بجای اینهمه توهین به طرافداری همدیگه یکم واقع بین باشید من خودم فن فتلم ولی قبول دارم فعلا فتل افت کرده و اینکه به دوره طلایی بخواد برگرده خیلی سخته و اینکه از شانسش هم ماشینی خوبی ندارن در هر حال خوشبینانه ۵ امتیاز تیمی بشن !و اینکه دوستان فراری فن هم تیمای دیگه رو به اندازه پشه فرض نکنن فراری هم اون فراری قدیم نیست اینا دیگ واضحه انقدر جر و بحث نداره دوستان فتل فن هم دیگه فتل از فراری رفته انقدر گذشته رو شخم نزنید هر چی بوده تموم شده ببینید این فصل چیکار میکنه نهایتش اینه فتل دیگ فتل سابق نمیشه بازنشسته میکنه خودشو اگر همین روند ادامه داشته باشه فراری هم باید خیلی بیشتر از این حرفا تلاش کنه تا بتونه مجددا به فکر قهرمانی باشه واقع بین باشید و از توهین به همدیگه دست بردارید به من و شما پولی نمیرسه سر طرفداری سر سخت و کورکورانه اونا مسابقشونو میدن و پولشو میگیرن شما ها با هم دعوا میکنین ؟مسابقات رو ببینید و لذت ببرید بجای اینهمه کل کل

  13. Hamed

    7

    0

    بخشی از عملکرد ضعیف فصل پیش فتل برمیگرده به عدم انگیزه و 5فصل ناکامی تو راه قهرمانی جهان شاید لکرک هم 5فصل دیگه تو فراری قهرمان نشه همینطور بی انگیزه برونه ولی اگر امسال هم تو همون جایگاه پارسال تموم کنه دیگه کم کم باید غزل خداحافظی رو بخونه چون موضوع دیگه فقط انگیزه نیست
    در کل به نظرم یکی از معدود تصمیمات درست بینوتو توی یکی دو سال اخیر همین عدم تمدید قرارداد با فتل بود عملا تیم و راننده به آخر خط رسیده بودن.

  14. امید نورمحمدی

    4

    9

    فعلا که همه صفحات این رسانه پر شده از اعلام انزجار علیه سب . اونم توسط یک عده محدود که محفل فامیلی و رفاقتی هم درست کردند.
    امیدوارم این کاربران بتونن مشکلات شخصیشونو با سب حل کنند و به آرامش برسند.

    • Hamoon

      8

      1

      والا من هیچ فراری فنی ندیدم جایی صحبت در مورد سب شروع کرده باشه.همین پستم‌از اول بخونین کاملا مشخصه
      برعکس این شمایین ک ول کن سب و فراری نیستین

      • Fastboy 44

        8

        1

        Hamoon جان
        اول هم جناب Amir خودشون بحث رو مثل همیشه شروع کردن!
        همیشه که بینوتو مادر مرده یه حرفی میزنی،این عده بدون اینکه متن رو خوب بخونن،وظیفه خود میدونن که بیان و نظر کوباننده خودشونو اعمال کنن!
        انگار یادشون رفته که راننده مورد علاقشون برای همین تیم رانندگی کرده یه زمانی!

      • mohammad

        0

        4

        در مستقل بودن ویلیامز همین بس که ماشینش رو یه نفر میخره و اینقدر این تیم مستقل هست که یه تفر میتونه بکه کی رانندگی کنه در مستقل بودن این تیم همین بس که هرچی راننده پولی و درپیته میره ویلیامز

    • Mehriar Salehi

      8

      5

      اگر تاپیک رو‌بخونی، البته بعد از نیم قرن اگر بتونی بخونی، شاید متوجه بشی که بحث یک سرش مربوط به سب هست پس طبیعیه که در مورد تاپیک صحبت بشه نه قیمت گوشت و مرغ.
      اگرم روایت عملکرد و‌ سنجش اعتبار یک انتخاب اسمش میشه انزجار، اگر دوره کردن عملکرد دو راننده که اسمشون تو تاپیک و تکست هست، میشه توهین، اینم میزاریم کنار مفاهیم تازه ایی که اینجا برامون معنی کرده بودی.

      درضمن، من هنوز منتظر لیست دروغینت هستم.
      یک سالی دیدم انواع توهین و تهمت هارو‌نثار تیم فراری کردی، از دست کاری ماشین گرفته تا شاهزاده موناکو و … نمیدونم، شاید طرفداران این تیم زیاد اهمیتی به اعتبار تیمشون نمیدادن که دفاعی نکردن.

      اما اینسری دست رو بد تیمی گذاشتی چون اتفاقا وقتی پای استقلال و ریسینگ اسپریت میاد وسط، اسم ویلیامز در صدره.
      یه آدم دروغگو هم که بیاد تهمت اینو بزنه که این تیم و راننده هاش بخاطر موفقیت تیم ایکس یا ایگرگ تصادف میکنن یا خراب میشن، داره کل ماهیت تیم رو زیر سوال میبره که صد البته این شخص در حدی نیست که بخواد اینکارو‌بکنه چون این در تضاد با چیزیه که فرانک و پاتریک ۴ دهه براش انرژی گذاشتن، بهای زیادیم دادن.کمی درکت میکنم، زمانی شروع به دنبال کردن این ورزش کردی که این افراد برات ناشناخته بودن.

      دروغی گفتی، منم طرفدار فراری نیستم ول کنم، لیست زنجیره ایی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ ات رو بیار.با سند و مدرک.
      فکر کنم بعد از ۵۰ سال یاد گرفته باشی موظفی پاسخگوی ادعات باشی یا حرفتو پس بگیری…در غیر اینصورت تگ توهم و دروغ رو یدک میکشی مهندس.

      • (از کاربران اکانت پریده) finger hero

        4

        6

        فرانک و پاتریک 40 سال برای چیزی تلاش کردند که ….
        این حرفت واقعا از روی چیه؟؟ شمام ادعایی داری؟؟
        کدوم پسری یا کدوم خونواده ای تونسته دقیقا راه پدرشو یا وارثشو با راه و روش خودش وارث ادامه بده؟؟

        در اینکه همین ویلیامز الان عروسک خیمه شب بازی مرسدسه جز طرفداراش و طرفدارای مرسدس بر کسی پوشیده نیست
        اگر فرانک راهی که شروع کرده راه خوب و به قول شما عاری از دروغ و توطئه بوده که الان وضع ویلیامز اینی نبود که میبینیم. کار به جایی رسیده که اصالتشونم دارن میفروشن (که اگه مرسدس حمایتش نمیکرد که خیلی وقت پیش …) و من حرف دیگه ای ندارم

      • Mehriar Salehi

        6

        7

        اکانت پریده، اگر درباره کسایی که سومین تیم پرافتخاره ورزش رو ساختن هیچگونه آگاهی نداری و رو هوا و بدون هیچ پشتوانه ایی بقای ویلیامز رو گره میزنی به مرسدس و اگر مرسدس نبود فلان…چقدر سطح آگاهیت از این ورزشی که داری دنبال میکنی بالاست!

        چند ساله داری این ورزشو دنبال میکنی که درباره این تیم و این افراد اینطور نظر میدی؟ احتمالا از زمانی که نشستی پاش فقط مرسدس برنده بوده و کل دنیای فرمولا وان برات تو تیم برنده جلو چشمت خلاصه شده، زحمت یکم به عقب نگاه کردنم ندادی به خودت.

        کلا این طرفدارای فتل چشونه دقیقا؟ راننده اتون ۳ فصله افتضاحه، دوره افتادین از بینوتو و شاهزاده موناکو بگیر تا بالا و پایین گرید رو مورد عنایت قرار میدید :))) ۲ تا ریس خوب داشته باشه چیکار میکنین؟

        کنترل کنین خودتونو!

      • (از کاربران اکانت پریده) finger hero

        5

        5

        به قول خودت وقتی از چیزی آگاهی نداری نظری ندی سنگین تری
        من از زمان پادشاهی مرسدس دنبال نمیکنم این ورزشو و از زمان درگیری کیمی و شوماخر دارم دنبال میکنم که نیازی به توضیح دادنش و اثباتش مثل بقیه ندارم. افتخارم میکنم تو ترکیه و اذربایجان رفتم و مسابقاتو اونم چندین بار دیدم در دو دهه گذشته، حتی سکو گرفتن فتل در ترکیه 2009 رو هم بودم که ویلیامز با تویوتا قرارداد داشت و یه ژاپنی پشت فرمونش بود(از دیگر دلایل از دست رفتن اصالت تیم فرانک) تنها نکته مثبتشم امتیاز خوبی بود که رزبرگ میاورد براشون. یا سال 2005 که کیمی تونست تو همین پیست با اقتدار قهرمان بشه که جفت راننده های ویلیامز خارج بودن از مسابقه!!

        الان اولین تیم پر افتخار دنیا وضعش داغونه چه برسه به میراث فرانک!!!
        به گذشته شخص یا تیم چیزی نمیدن و نخواهنم داد مهم الانه که جیره خوار توتو ولفن، اینو میگم چون بهش ایمان دارم نمونه شم دست داشتن توتو تو انتخاب پسرک آکادمی خودشون برای این تیم و …

        چطور وقتی در مورد ویلیامز و نابود بودنش در سالهای اخیر وقتی حرف میزنیم ناراحت میشی و بهت برمیخوره، چطور انتظار داری در مورد فتل صحبت کنی و کسی جوابتو نده؟؟!!
        افت کرده که کرده، مثل ویلیامز، الان مشکلی داری باهاش؟؟
        مگه وفتی یه شخصی یا تیمی افت میکنه باید طرفداریتو ول کنی؟؟ یا بزاری هر کی هر چی میخاد بارشون کنه و چیزی نگی؟؟

        فتل فنا، همیلتون فنا و …. توشون مثل یه مملکت همه نوع آدمی پیدا میشه، وقتی ادمی به سن و سال شما همه رو به یه چشم میبینه، انتظار نداشته باش باهات با احترام رفتار کنن
        فتل نیازی به اثبات به امثال شما نداره و نخواهدم داشت و تو همین فصل برمیگرده، شما عجله کردی و بعد دو مسابقه داری یکطرفه به قاضی میری، ادمی مثل استرول بزرگ نمیدونه با کی قرار داد ببنده و شماها میدونید؟؟؟ بابا دست مریزاد همین فردا بهتره مدیریت یه تیمو دستتون بگیرید.
        فتل تاحالا موتور مرسدس نرونده و طول میکشه عادت کنه
        مثل ریکیاردو که اونم عقبه نسبت به هم تیمیش که اونم مرسدس نرونده

      • mohammad

        2

        4

        در مستقل بودن ویلیامز همین بس که توتو ولف از مرسدس راننده ویلیامز رو تهدید میکنه و میگه باید بره یه لول دیگه رانندگی کنه
        در مستقل بودن ویلیامز همین بس که رحم اجاره ای رانده های پول و راننده های مرسدس شده

      • mohammad

        2

        4

        میگه در مورد سومین تیم پر افتار حرف نزنیم درحالی که خودش در مورد سومین راننده پرافتار تاریخ هرچی میخواد بگه
        اینا استاندارداشون دوگانه که هیچ چندگانه هست

      • mohammad

        3

        5

        فتل 3 فصل داغونه البته با ماشین داغون
        فراری دو دهه هست داغونه با اون همه پول و امکانات

      • Mehriar Salehi

        4

        5

        اکانت پاک شده،

        دلار ۲۳،۶۵۰
        ماستم سفیده
        ۲ ضربدر ۲ هم میشه ۴.
        پس زرافه ها پرواز میکنن.

        همینقدر بیربط، همینقدر سطحی همینقدر تکرار بدیهیات رو کردی که هیچ ربطی به نتیجه گیریهات نداشتن.

        اضافه شدی به یوزر دیگه ایی که اتفاقا زیر کامنتت داره دست و پا میزنه برای جلب توجه و قدرت درک جملات ساده رو هم نداره…مثل یک مانع باید از کنار کامنتهات کذشت تا اتلاف وقت نشه.

      • Fastboy 44

        2

        3

        بله چون توی سال هایی مثل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ راننده اول تیم اشتباهای داغون زیادی انجام داده!

      • (از کاربران اکانت پریده) finger hero

        3

        3

        میدونی مشکل شما چیه آقای صالحی؟؟؟
        اینه که فک میکنی و اعتقاد داری که اونی که بیشتر میدونه همیشه حق داره
        در حالی که در طول تاریخ همیشه این طرز فکرها اشتباه بوده و است.

        چرا همه چی رو از بالا نگاه میکنی؟ وقتی کسی از خودش تعریف نمیکنه و نکرده قضاوت کردن درموردش کاملا اشتباست.

        جملاتی مثل:
        “سطحی دیدن”
        “چند ساله مسابقه میبینی”
        “بعد از نیم قرن اگر بتونی بخونی”
        “کلا این طرفدارای فتل چشونه دقیقا؟”
        ” راننده اتون ۳ فصله افتضاحه”

        فقط ارزش خودتو پایین میاره. کاش دلشو داشتم و میتونستم منم مثل خودت صحبت کنم
        متاسفم که باهات بحث کردم و این جملاتو شنیدم.
        آدمایی مثل شما رو من زیاد در جایی که مشغول هستم میبینم و دقیقا وقتی در مسئله ای کم میارید، یه راست میرید سراغ توهین و سربالا جواب دادن. کپی کردن از مطالب دیگران و آگاهی دادن به تازه کارا باعث نمیشه آدم موجهی باشی که هرچی دلت خواست به هرکی که دوست داری بگی.

        همون بهتر که تو این سالها فقط خواننده بودم و خودمو قاطی مسائل قدرت نمایی بضیا نکنم

      • Hamed

        1

        0

        در پاسخ به mohammad
        دو دهه میدونی به چند سال میگن برادر؟ که همونطور بدون کنتور میندازی وسط

        2000-2001-2002-2003-2004-2007-2008
        تو این سالا استون مارتین قهرمان جهان شده بود آره؟

    • (از کاربران اکانت پریده) finger hero

      4

      4

      مشکلشون برمیگرده به دورانی که تا تونسته قهرماناشونو کرده تو گونی
      اونم نه یکی بلکه 5 تا قهرمان بزرگ!!!
      و الا کیه که با فتل مشکل داشته باشه با اینهمه اخلاق خوب و مثال زدنی

      • Fastboy 44

        4

        2

        Finger hero
        آخه الان اصلا بحث اخلاق سباستین وتل مطرح بود؟!
        نمیدونم چرا شما ها بحث هر چیزی که میشه اخلاق رو مطرح میکنید
        الان اصلا بحث سر اخلاق سباستین وتل نیست!

      • mohammad

        1

        3

        فست بوی جان
        میگه چرا با این پسر خوب مشکل دارن واقعا چرا؟
        چون قهرمان های فراری نتونستن بهش برسن؟

    • Fastboy 44

      2

      2

      عزیز جان
      ببخشید که از شما اجازه نگرفتن!
      من خودم بشخصه عضو چندین و چند سایت ورزشی بودم
      و عده ای رو دیدم که با هم دیگه دوست و آشنا بودن!
      هرچند که عده ای بودن و همزمان چند اکانت بودن!!!!
      هرچند که متاسفانه بنظر میرسه همه اینایی که نوشتم اتلاف وقته!

      • Fastboy 44

        1

        2

        این پیام بالا در جواب finger hero نبود!

  15. mehdi vettel

    5

    4

    [[کلا این طرفدارای فتل چشونه دقیقا؟ راننده اتون ۳ فصله افتضاحه، دوره افتادین از بینوتو و شاهزاده موناکو بگیر تا بالا و پایین گرید رو مورد عنایت قرار میدید :))) ۲ تا ریس خوب داشته باشه چیکار میکنین؟ ]]

    جای فتل، ویلیامز بزارید
    جای 3 سال ، 25 سال بزارید

    خدا رحم کرد بعد N سال یه تک امتیاز نگرفتن وگرنه دهن همه سرویس بود

    البته میتونید جای فتل ، فراری و به جای 3 سال ، 13 سال بزارید
    خیلی فرقی نمیکنه

    • mohammad

      2

      5

      والا میبینی؟

      ما خوشحالیم که سب جوون ترین قهرمان این رشته هست و تنها کسی هست که تونسته پشت سر هم گرند اسلم کنه و

      • Fastboy 44

        4

        4

        اندر افتخارات سباستین وتل:
        جوان ترین قهرمان تاریخ فرمول یک و دارنده گرنداسلم های پشت سر هم!!!
        ولی بیشترین قهرمانی رو کی داره؟!(۷!!!)
        کی بیشترین گرنداسلم رو داره؟!(۸ جیم کلارک!!)
        اینا مهم نیست!
        ولی چیزایی که شما میگین ظاهرا از اهمیت بیشتری برخورداره!!

      • mohammad

        2

        1

        لوییس همیلتون پر افتخار ترین هست مشکلی با لوییس نداریم که خودم دوست دارم حالا که سب و کیمی نمیتونن قهرمان بشن لویس قهرمان بشه

    • Mehriar Salehi

      5

      3

      اتفاقا خوب قیاسی کردی چون اینجا دو نفر فن ویلیامز هستن، ندیدم یک دهم توهین هایی که طرفداران سب به همه کس و همه چیز و همه تیمی میکنن، داشته باشن.

      ما که اینجا تیم خودمونو بررسی میکنیم، اتفاقا با اولین اشتباه تیم یا راننده اش، چه مهدی چه بنده اولین منتقدش میشیم.اتفاقا پذیرش شرایط بدی که تیم داره، ناموفق بودنش و… رو هم داریم و مدام نمیایم از اینکه چون این تیم یک زمان پر افتخارترین تیم این ورزش بوده، بگیم پس الان FIA و برنی و چیس کری و تیم قانونگذاری فرمولا وان و داوران و ۹ تیم دیگه و روحیه پایین و پرنس موناکو و اتفاقات جنگ جهانی دوم و …باعث شده بد باشن، پذیرش اینو داریم که یک زمان خوب بودن و الان افتضاح.

      یادم نمیاد صدها باری که اینجا گفتن ویلیامز که آخره هیچی، یا ویلیامز که اصلا شانس امتیاز نیست هیچی، یا لطیفی که پرته هیچی، یا کلر تیم رو به باد داد هیچی، یا پیش بینی کردن قبل شروع فصل از هاس هم بدتریم و صدها مورد دیگه، بپریم وسط بگیم نه! ما سال ۹۶ فلان بودیم، چرا اینو کفتی، چرا درباره تیمی که این همه افتخار داره همچین تحلیلی میکنی! اگر اوضاع اینه تقصیره شاهزاده موناکو هست.هیچوقت همچین چیزی نبوده.

      توهین کرد یه فرد معلوم الحالی که در تضاد بود، نه با فرم تیم، نه با عملکردش، با ماهیت تیم! که ۱۰۰٪ باید جوابشو میگرفت.حتم داشته باشید تک به تک کامنتی هم ببینم ازش، تگ دروغگوییش رو بهش یادآوری میکنم.

      ایکاش ۱٪ پذیرش واقعیت پیست و عملکرد رو شما و دوستان دیگه اتون داشتن.۱٪ هم کافی بود برای حذف نصف این کل کل های تمام نشدنی و بهانه تراشی های روز به روز.

      بنده اینو خوندم و میگم، ما که امیدی به این فصل نداریم و سال دیگه هم هرچیزی جز نهم دهم شدن برامون عالیه…اما شما و دوستانتون که اسم سب رو کنار سنا و شوماخر میزارید تو توصیفاتتون، موظفش میکنید که اگر چکو ۵۰-۶۰٪ امتیاز بیشتر از لنس گرفته، سب ۲ برابرشو امتیاز بگیره.منتظر بمونیم و عملکرد رو ببینیم.
      فکر نکنم تکست مهدی شب نشین هم تفاوتی داشته باشه زیاد.

      مثال بدی زدی آقا مهدی، چون هفته ایی ۱۰۰ بار اینجا نوشته میشه ویلیامز ضعیفه و کسی حمله ایی نمیکنه، پای توهینم نمیزاره.واقعیتو گفته.هفته ایی ۲ تا جمله از عملکرد سب گفته میشه، ۱۰۰ تا کامنت ردیف میشه…این ماهیت دو گروه طرفدار رو به خوبی نشون میده.

      خوشبختانه اونقدر تاریخ این تیم بالا پایین داشته که این ظرفیت بوجود بیاد و با یک نتیجه کسی هیجان زده نشه که مثل ترکیه سال قبل و تا یک سال مثالش رو بزنه…فرق هست بین طرفداری که عادت داره از شخص برنده طرفداری کنه صرفا و کسی که بخاطر ماهیت یک تیم علاقه داره بهش.واکنش هیجانی و نپذیرفتن واقعیت، صفت گروه اوله.

      • mehdi vettel

        3

        2

        آقای صالحی
        این قضیه برا منم سخته که بیام و تو دورانی که راننده ام تو شرایط ایده آل نیست و همه دارن از چپ و راست سب رو میزنن از راننده مورد علاقه ام دفاع کنم ( خیلی از فتل فنا دیگه تو سایت نمیان )

        ولی قسمت سخت تر ماجرا اینه که متهم میشم به بی منطقی و اینکه توجبه میارم برا عملکرد بد سب

        من چهار سال هست حداقل تو این سایت دارم کامنت میذارم
        میتونید برید تو تک تک ریس هایی که سب اشتباه کرده و یا بد کار کرده ببنید
        تا اونجا که جا داشته سعی کردم منطقی کامنت بزارم و هواداری رو تو کامنت نیارم ( نمیگم 100 درصد چون هیچ کس نمیتونه نسبت به چیزی علاقه داشته باشه و همیشه سعی کنه منطقی باشه )

        ولی واقعا از نظر خودم سب 2020 با 2019 فرق داشت ( علی رغم داشتن هم تیمی یکسان تو دو فصل ) و علت بی انگیزگی سب اعلام زود هنگام خبر جداییش از فراری بود

  16. Hamed

    0

    0

    زدی ضربتی ضربتی نوش کن
    بالاخره نفرت پراکنی های این چند سال علیه هرکسی که تو سایت طرفدار فتل نبود یا موضع رقیب بود یه جا جمع میشه علیه آدم سرباز میکنه