فرمول یک ایرانکوین مگنوسن در مصاحبه ای توضیح داد که چرا در گذشته پیشنهاد غیر رسمی ردبول برای پیوستن به تیم تور روسو (آلفاتائوری) را رد کرده است.

حضور مگنوسن در فرمول یک با قرارداد ها و پیشنهادات خوبی آغاز شد. اولین تجربه وی از شرکت در مسابقات به همراه مک لارن در سال 2014، یک چشم انداز درخشان برای آینده وی قلمداد می شد و کسب اولین سکو در استرالیا نیز بر این موضوع تاکید بیشتری داشت.

اما متاسفانه شرایط به همان خوبی که مگنوسن امیدوار بود، پیش نرفت. این راننده دانمارکی در فصل 2015 تا جایگاه راننده تست و ذخیره در این تیم تنزل پیدا کرد تا راه را برای بازگشت فرناندو آلونسو به مک لارن باز کند؛ و همین شرایط پا برجا بود تا در پایان سال مهلت قرارداد وی به اتمام رسید.

سال 2016 نیز عملا فصلی ناموفق برای مگنوسن محسوب می شد؛ زمانی که وی به عنوان جانشین پاستور مالدونادو به رنو پیوست. تا این که سرانجام وی توسط تیم هاس برای فصل 2017 به عنوان هم تیمی رومن گروژان انتخاب شد.

سال 2018 عملا فصلی عالی برای راننده دانمارکی و هاس به شمار می رفت. چرا که تیم تازه تاسیس آمریکایی توانست در پایان فصل، رده پنجم در جدول سازندگان را به دست آورد. از طرفی در این فصل شاهد بهترین نمایش مگنوسن از زمان حضور وی در فرمول یک تا به امروز، با 56 امتیاز بودیم.

کوین مگنوسن و چارلز لکلرک - اسپانیا 2019

کوین مگنوسن – اسپانیا 2019

اما با نزدیک شدن به پایان سال، فرصتی برای یک تصمیم گیری مهم ایجاد شد. دنیل ریکاردو با اعلام خبر عقد قرارداد با رنو ردبول را شوکه کرد و بنابراین با جایگزینی پیر گسلی یک صندلی در تورو روسو خالی شد.

مگنوسن در این خصوص توضیح داد، که مدیران ردبول در گذشته به عنوان فرصتی بالقوه برای عقد قرارداد و حضور او در تورو روسو با وی ارتباط برقرار کردند؛ اما از طرفی این راننده دانمارکی با ردبول وارد مذاکره نشد. زیرا در آن مقطع زمانی، ماندن در هاس حرکت بهتر به نظر می رسید.

مگنوسن گفت:

هنگامی كه با آنها صحبت كردیم، به سرعت مشخص شد كه آنها راننده ای را (پیر گسلی) برای صندلی دوم ردبول در نظر دارند. اما آنها اشاره كردند كه هنوز یک صندلی خالی در تورو روسو وجود خواهد داشت.

این پیشنهاد به صورتی نبود که آنها قرارداد یا چیز دیگری مشابه آن ارائه دهند، اما به وضوح یک گزینه بود.

ما ترجیح دادیم که این فرصت را دنبال نکنیم؛ زیرا من واقعاً در هاس احساس خوبی داشتم و اعتقاد داشتم که می توانیم پیشرفت مثبتی را که تا سال 2018 داشتیم ادامه دهیم.

متأسفانه فصل 2019 با شروع روند ضعیف شدن هاس و جدایی مگنوسن در پایان رقابت های 2020 همراه بود.

88 دیدگاه

  1. Amir5

    3

    15

    بنظرم یکی مثل مگنونسن تو تیم ردبول نیازه حیف که مگنوسنو گروژان رفتن واقعا کارشون خب بود

    • Amir5

      5

      6

      امید وارم ۲۰۲۲ اون تیم جدیده بیاد این دوتا هم باشن

      • مَمَّدو

        9

        1

        چی؟! کدوم تیم؟ مگه فقط در حد حرف نبود؟ جدی شده قضیه؟

      • Parsa16

        11

        1

        خدایا،یعنی میشه اون تیم پورشه باشه؟🤩😨
        اگه بیاد فرمول یک میشه ۱۱ تیمه؟؟؟؟؟
        یا یه تیم میره از فرمول یک؟؟؟؟؟
        مگه کنکورد رو امضا نکردن؟؟؟؟

      • Pouria

        7

        2

        ما پورشه میخواهیم
        پورشه
        پرشه
        پرشه🥳🥳☹

      • مَمَّدو

        6

        6

        فرمولا وان باید اینطوری باشه:
        برند های سازنده یا شریک در ساخت پاور یونیت= فراری، مرسدس، ب ام و، هوندا، فورد، کاسورث، پورشه، رنو، شورلت، پژو، تسلا
        برندهای سازنده یا شریک در شاسی و بدنه= فراری، مرسدس، ب ام و، مک لارن، ردبول، ویلیامز، جگوار، بنتلی، بوگاتی، آئودی، لکسوس (تویوتا)، سیتروئن، اینفینیتی (نیسان)، آلفارومئو، مازراتی، توروروسو، استون مارتین، آلپاین، هیوندای، و یه تیم از کشور چین
        و در مجموع بیش از 20 تیم در فرمول یک حضور داشته باشه!!!

      • ایرن

        8

        0

        احتمال 11 تیمی شدن در حد محال هست. لااقل الان. چالش های تیم های جدید زیاده. مثلا:

        هزینه های ساخت یک تیم شامل مقرهای تیم و تجهیزات مورد نیاز و …

        برای ساخت یک خودروی فرمول یک تقریبا یک و نیم یا دو سال حداقل زمان لازمه، یعنی تیمی که میخواد سال دیگه وارد بشه باید پارسال شروع به ساخت خودرو کرده باشه…

        احتمال نزدیک به حتم اینه که یکی دو سال اول رتبه ی آخر رو به دست میاری و از اون جایزه فکر کنم 30 یا 35 میلیون دلاری ده تا تیم اول بی بهره خواهی بود و این کلی فشار اقتصادی به تیم وارد میکنه…

        عوامل بالا باعث میشه راننده های خوب و متوسط ریسک رانندگی برای تیم و خودرویی که معلوم نیست چه عملکردی داره به جون نخره

        و کلی ریسک و احتمال دیگه که یه جورایی باعث شده تیمهای جدید شکل نگیرند و بجای ساخت یک تیم جدید میرن و یک تیم رو میخرند. پس صندلی برای راننده ها اضافه نمیشه

    • Parsa16

      12

      0

      چکو خوب نیست مگنوسن خوبه حتما،یا گروژان!!!!!!!!!

    • Engineer

      10

      1

      متاسفم واقعا
      مگنوسن راننده خوبی بود
      جتی اگه جوانانی مثل شوماخر و سونودا رو محاسبه نکنیم که مشخص نیست چه عملکردی خواهند داشت.

      مگنوسن و گروژان و کویات

      کم کمش از لطیفی و مازپین بهتر بودن.

      و هالکنبرگ رو که اصل نگم بهتره.

      واقعا جاش خالیه.

      • m.d.r

        6

        1

        هعی دست رو دلم نذار

      • Engineer

        5

        6

        خودمم دلم خونه
        کاری به همیلتون ندارم این پیشنهاد مرسدس اول برای همیلتون بود
        پس حق خودش بوده
        ولی مرسدس میگفت اگه همیلتون قبول نمیکرد میرفتیم سراغ نیکو.

        یعنی الان اگه به احتمال 1% هم شده بود همیلتون ریسک اومدن به مرسدس رو نمیکرد از 2013 تا الان 8 فصل نیکو تو مرسدس مسابقه میداد.

        حتی اگه 6 تاشم دوم میشد.
        2 تا قهرمانی که میتونست بیاره.

        حیف شد کسی که این همه فرصت میتونست داشته باشه ولی انقدر بهش فرصت ندادن حداقل توی تیم های میانه جدولی یا حتی ته جدولی باشه.

        واقعا حق نیکو این نبود و لیاقتش خیلی بیشتر از این ها بود.

      • raha

        7

        1

        واقعا منم فکر میکردم برای امسال هالکنبرگ با عملکرد عالیش که تو همون چندتا مسابقه ای که برای ریسینگ پوینت داد یک صندلی بگیره ولی حیف شد واقعا جای نیکو خالیه

      • Pouria

        7

        0

        واقعا تلخه ولی باید قبول کرد که امروزه اف وان هم در طی سیر تحولیش شبیه بقیه ورزش ها از حیطه ورزش خارج و در حیطه تجارت داره میچرخه و این یعنی حضور بچه پولدارا و میترسم تو آینده تعدادشون بیشتر هم شه
        واقعا نیکو و مزپین برابرن؟

      • Engineer

        6

        2

        Pouria
        بله متاسفانه
        حقیقت تلخیه

        استعداد هایی که تا حالا قهرمان فرمول 1 نشدن
        مهم تریناشون قطعا
        سر استرلینگ موس-ژیل ویلینو-روبینس باریکلو-فلیپه مسا و ولتری بوتاس هستن
        که تقریبا همشون رانندگان خوب و یا حداقل متوسط هستن
        بوتاس عملکردش در حال حاظر معمولیه ولی واقعا از خیلیا بهتره تو گرید و همین که داره جلوی همیلتون مسابقه میده و اگرم میبازه جدال سختی بین ورشتپن و همیلتون داره.
        ویلینو هم که همه میدونستن میتونست قهرمان بشه ولی شکتر به جای اون قهرمان شد.
        پسرش ژاک هم که وقتی مایکل شوماخر سال 1997 به هر دلیلی قهرمانی رو گرفتن ازش قهرمان شد.

        بحث اصلی این بود که مهم ترین استعداد هایی که تا حالا قهرمان نشدن
        قطعا در عصر الان هالک و پرز و ریکیاردو هم محاسبه میشن حتی ساینز هم با استعداده

        جدا از استعداد های فوق العاده ای مثل
        شوماخر-فتل-همیلتون-فانیخو-پراست-سنا-لایودا-استوارت-الونسو-هاکنین-منسل-هانت-باتن-رزبرگ-رایکونن و …..

        این فرمول 1 کجا و نسل الان کجا
        باز خوشحالم که وقتی سال 2007 و جوانان اون موقع مثل فتل و همیلتون رو با استعداد های مثل جوانان الان که بهترین هاشون ورشتپن-لکلرک-راسل مقایسه میکنم میبینم این ها هم با استعدادن حتی نوریس و گسلی و جیو و شوماخر جوان هم در حد خودشون خوبن.

        ولی باز هم یه عده هستن که استعداد کمتر دارن ولی حضور دارن
        نمونش استرول-لطیفی-مازپین
        حالا باز استرول یه پیشرفت هایی کرده و تمیز و کم خطا رانندگی میکنه ولی اونها رو نمیدونم چی بگم.

        کسایی که استعدادشون خوب نیست باید برن.
        البون اومد تو ردبول تیم 2 گرید و ازش حداقل توقع 4 امی میرفت ولی چی شد؟
        الان روکی سوندا هم مثل البون اسیایی و نفر 3 فرمول 2 شد ولی دیدیم که حتی توی مسابقه اول هم خوب بود.

        هالک که اصن نباید نظری داد چون مسلمه که از مازپین بهتر بود.
        ولی کسی مثل آیلوت و شوارتزمن هم بهتر از مازپین بودن.

        تاسف من هم برای همینه راننده هایی که مثل فتل و همیلتون و ورشتپن عاشق مسابقه دادن هستن و برای مسابقه زحمت میکشن و تلاش میکنن داره تعدادشون کم میشه.

        و واقعا خیلی نگرانم که نسل آینده به جای 2 و 3 نفر از این پولدار ها 7 یا 8 تا توی گرید ببینیم که عملا هیجان و جذابیت فرمول 1 رو از بین میبره.
        2017 و 18 چقدر از دیدن رقابت فتل و همیلتون لذت میبردیم.
        و امسال هم احتمالا از رقابت ورشتپن و همیلتون.
        به خاطر اینه که راننده ها با جون و دل مسابقه میدن ولی اونهای دیگه نه استعداد و توانایی این کار رو دارن و نه علاقه اینها رو برای مسابقه و شاید بیشتر به خاطر شهرت با چاشنی پول وارد شدن.

        امیدوارم اینطوری نشه.

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        3

        1

        همون طوری که سر لوئیس همیلتون قبل تر از این ها اشاره میکرد،
        کلا موتور اسپورت نسبت به قبل ۲۰۱۰ خیلی گرون تر شده
        و کسایی که شایستگی اینو دارن تو رقابت های حرفه ای شرکت کنن از همون شروع کار ناامید میشن یا نیمه های کار کنار گذاشته میشن!!

      • Engineer

        2

        1

        ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1
        بله درست گفته
        یه چیزی تو مایه های کاریابی در ایران هست که اوایل راحت تر میشد استخدام شد و نیروی با استعداد میرفت و بعضی از کم استعداد ها هم استخدام میشدن.

        ولی الان طوری هست که جا نه برای اون با استعداده هست و نه اون بی استعداده.
        جا برای کسی است که پارتی داره یا پول.

        چه با استعداد باشه و چه نباشه.

        فرمول 1 هم همین طوره.

        ورشتپن یه پولدار و پارتی دار ولی در عین حال بسیار با استعداد هست و حقش هست.
        و یکی مثل لطیفی هم توی فرمول هست.

    • ایرن

      7

      0

      ممدو این جرف ازت بعید بود.

      تسلا؟!!! تسلا مگه موتور ساز هست؟ اون باید نهایتا بره توی فرمول E که اونم فکر نکنم موتور خودروهاش رو خودش بسازه …
      در مورد بیست تیم هم یعنی توی این پیستها 40 راننده همزمان باشند؟ اتفاق وحشتناکیه. مگه موتوجی پی هست؟ الان پیستها حتی برای 24 خودرو هم فکر نکنم گنجایش خاصی داشته باشه. توی بعضی مسابقات میبینیم تیم اول 15 خودرو رو لغو میکنه و گاهی توی ترافیک گیر میکنه. مگر اینکه طول پیستها بیشتر بشه و مثلا پیستهایی با طول 6 یا 7 کیلومتر داشته باشیم.

      • مَمَّدو

        3

        3

        مهریار صالحی هم همیشه به من میگه این چه حرفیه میزنی! البته لحنش به خوبی شما نیست و انگار یقه میگیره!! ولی حالا که شما پرسیدی، یه ذره از تصورات و رویاهای فرمول یکیم رو توضیح میدم.
        رویای من در مورد مسابقات بین المللی فرمول یک اینه که بایستی از برندهای خودروسازی، هر آنکه که در تاریخ سازی صنعت خودرو و رسیدنش به جایگاه و شکوفایی امروزی، نقش پررنگی داشته، حضور داشته باشه. باید به اونا این فرصت رو بدیم که یک کُرسی در مجلس فرمول یک داشته باشن و نان شهرت و افتخاری رو که خودشون در ساختنش شریک بودن رو بخورن. الآن اگه یه سرچ بزنید در مورد محبوب ترین اتوموبیلها، ماشین های بسیار زیبا و تکنولوژیک (برای زمان خودشون) رو میبینی که نشانی ازشون در اف۱ نیست. مثل پژو، سیتروئن، نیسان، بیوک، کادیلاک، کرایسلر، دوج، سوزوکی، میتسوبیشی و … که هرکدام چند صفحه از داستان زندگی اتوموبیل رو با افتخار نوشتن.
        و حالا همین حق رو به برندهایی میدم که دارن مسیر آینده خودرو رو ترسیم میکنن مثل تسلا.
        بعضیها معتقدن که فرمول یک در واقع یک شو و نمایش برای سرگرمی هست و جایی برای اون برندها نیست. ولی من فکر میکنم که این تفکر، سطح نازلی از جایگاهی هست که فرمول یک در زمان پیش از بلوغ اصلیش و شکوفایی حقیقیش (مثل زمان حاضر) داره.
        پس اگه من مدیر اف۱ بودم! تمام توانم رو به کار میبردم تا اون برندهایی که گفتم، حضور پیدا کنن و ما شاهد دوران عظیم و با شکوهی از فرمول یک باشیم که شبیه نبرد تایتانها (اگه بدونی تایتان چی هست) میشه.

      • Fastboy 44

        8

        0

        در تایید حرف خانوم ایرن……
        با احترام به کاری که تسلا انجام میده،ولی ماشین هاش بیشتر شبیه یه جعبه زشت و بدون هیچ هیچ چیز قابل توجه یه و پر از گشتاور و سرعته
        درواقه توش انگار یه آی پد گذاشته باشن به یه وسیله گرد که میشه بهش گفتن فرمان!
        قیافش هم که نگم برات!
        به قول جرمی کلارکسون انگار صورت ریو فردیناند رو چسبونده باشن به جلو ماشین😂

      • مَمَّدو

        1

        1

        🤣🤣🤣🤣👌
        ولی واقعا متحول کننده جهان خودرو بودن (هستن).

      • ایرن

        4

        0

        ممدو. جناب مهریار عصبانی نیست. فقط یخورده اینجا بعضی چیزای شاخدار میگن و ایشون شاید از دیدنشون شوکه میشه و عکس العملش اینجوری میشه. یکی دوبار هم سر من اومده.
        درباره فانتزی شما هم خب این خیلی خوبه. اما همه ی دنیای مسابقات اتومبیل رانی فقط فرمول یک نیست. خیلی از شرکتهای خودرو سازی با توجه به نوع تولیداتشون و فروش جهانیشون ترجیح میدن توی مسابقات دیگه ای سرمایه گذاری کنند.
        منم دوستدارم این تفاقی که شما گفتی بیفته اما تقریبا نشدنیه.

        جناب فست بوی. یادمه وقتی که آیفون اومد توی بازار من یه نوکیا داشتم. همیشه بهترین مدل نوکیا دستم بود و از آیفون خوشم نمیومد. اما چی شد؟ آیفون دنیای موبایل رو متحول کرد. منم از تسلا خوشم نمیاد و به نظرم بیشتر موفقیتش بخاطر تبلیغات هست وگرنه خودروسازهای دیگه ای هم هستند که خودروی برقی تولید میکنند و بسیار هم با کیفیت تر. به نظرم برخی از کارایی که تسلا داره انجام میده چیزی شبیه پخش سه یعدی توی تلویزیون ها هست که چند سال خیلی تبش بالا رفت و الان دیگه خبری ازش نیست. اما فقط برخی از کاراش. بخواهیم یا نخواهیم پیشروی تکنولوژِ خودروهای برقی فعلا تسلا هست.

      • مَمَّدو

        1

        1

        ممنون ایرن از پاسخ های خوبتون.

    • Mahmood.ghaedi

      7

      0

      ردبول الان هر 4 تا رانندش خوبن

  2. Pouria

    9

    0

    مگنوسن در زیر فشار فکر نمیکنم بتونه با مکس رقابت کنه

  3. @sebvr

    7

    6

    نتیجه ی تعیین خط موتو جی پی قطر 2021 : روز فاجعه باز ولنتینو روسی و پتروناس !
    Grand Prix of DohaQualifying
    1 Jorge Martin SPA Pramac Racing 1’53.106
    2 Johann Zarco FRA Pramac Racing 1’53.263
    3 Maverick Viñales SPA Monster Energy Yamaha MotoGP 1’53.267
    4 Jack Miller AUS Ducati Lenovo Team 1’53.303
    5 Fabio Quartararo FRA Monster Energy Yamaha MotoGP 1’53.469
    6 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo Team 1’53.654
    7 Aleix Espargarò SPA Aprilia Racing Team Gresini 1’53.705
    8 Alex Rins SPA Team Suzuki Ecstar 1’53.745
    9 Joan Mir SPA Team Suzuki Ecstar 1’53.785
    10 Franco Morbidelli ITA PETRONAS Yamaha SRT 1’53.794
    11 Stefan Bradl GER Repsol Honda Team 1’54.224
    12 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Factory Racing 1’55.096
    13 Luca Marini Ita SKY VR46 Avintia Team 1’54.228
    14 Alex Marquez SPA LCR Honda Castrol 1’54.261
    15 Pol Espargarò SPA Repsol Honda Team 1’54.402
    16 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda Idemitsu 1’54.481
    17 Danilo Petrucci ITA Tech3 KTM Factory Racing 1’54.528
    18 Brad Binder RSA Red Bull KTM Factory Racing 1’54.555
    19 Enea Bastianini ITA Avintia Esponsorama Racing 1’54.632
    20 Iker Lecuona SPA Tech3 KTM Factory Racing 1’54.731
    21 Valentino Rossi ITA PETRONAS Yamaha SRT 1’54.881
    22 Lorenzo Savadori ITA Aprilia Racing Team Gresini 1’55.823

      • @sebvr

        8

        1

        ولنتینو روسی ! ملقب به دکتر ! به دلیل خونسردی توی شرایط سخت این لقب رو بهش دادن !

      • @sebvr

        7

        0

        تازه منظورت رو فهمیدم ! نمی دونم چرا اینطوری شد ! فقط به مسابقه ی امشب امیدوارم !

      • Parsa16

        7

        0

        دلم تو موتوجی پی به رقابت روسی،مارکز،دووی و لورنزو خوش بود
        لورنزو بعد از فصل فاجعه بارش تو هوندا خداحافظی کرد
        دووی( این تصمیم رو واقعا نمیتونم درک کنم که دووی حتی تو موتوجی پی جایی نداره چه برسه به دوکاتی) با اینکه حقش یک قهرمانی(حداقل) بود به حقش نرسید و در حقش کم لطفی شد
        مارکز با یه تصادف ۱فصل و ۲ مسابقه(تا امروز)رو از دست داد بعد از بازگشت فوق العاده اش
        اینم از حال و روز دکتر
        موتوجی پی برای من تمام شد

      • @sebvr

        6

        0

        پارسا ایکاش این حرف نمی زدی دلم واقعا گرفت … ناراحتم برای لورنزو و دووی و مارکز ! دکتر که با تعیین خط هفته ی پیش ثابت کرد هنوز سریعه ! آدم به امید زنده س و من یکی هیچ وقت از دکتر نا امید نمیشم ! ببینیم ادامه ی فصل چی پیش میاد…

      • Parsa16

        3

        1

        ألبته در حال حاضر تموم شده
        چون دکی و مارکز برمیگردن به همون روال ولی کی رو خدا داند

      • Engineer

        2

        0

        ای وای
        هم سن و سالهای دکتر روسی و رایکونن

        با عصا هم نیمتونن پشت موتور یا ماشین بشینن
        اونوقت اونها با این سن امادگی حیرت انگیزی دارن

        واقعا تحسین برانگیزه

  4. DavidKame

    14

    0

    گروژان دیگه وقتش بود بره انواع و اقسام شیرین کاری رو تو سال آخرش انجام داد رفتن گروژان تصمیم درستی بود هم برا سلامتی خودش و بقیه ولی مگنوسن حقش بود یه صندلی داشته باشه یعنی جوری که این بشر برا رده ۱۹ دفاع میکنه همیلتون برا قهرمانی دفاع نمیکنه

    • m.d.r

      13

      0

      زیاد فرقی نکرد مازپین به جاش اومده که گویا از کینگ مالدونادو هم خطرناک تره 🙂

    • Pouria

      5

      0

      آره آخرشو خوب گف حتی برا رده ۱۹ هم با تمام توان دفاع میکرد

  5. @sebvr

    11

    0

    مصاحبه ولنتینو روسی بعد از تعیین خط :
    امروز خیلی سخت بود چون من خیلی با لاستیک عقب درگیر بودم ! در مقایسه با هفته قبل ما تلاش کردیم تنظمیات موتور و تنظمیت الکترونیکی رو تغییر بدیم ! اما من بخش زیادی از عملکرد موتور رو توی تعیین خط از دست دادم ! و خب من به اندازه ی کافی سریع نبودم ! و همچنین ما عملا هیچ پیشرفتی نسبت به هفته ی قبل که سریع بودیم نداشتیم و چسبندگی تایر عقب فاجعه بار بود {{چیزی که فصل قبل هم روسی ازش شکایت داشت }} هدف ما برای این هفته این بود که ریتم مسابقه ی خودمون رو بهبود ببخشیم ولی ما توی این راه با مشکلاتی مواجه شدیم !! ولی خب ما یه شانس دیگه توی تمرین وارم اپ داریم ! برای اینکه یه چیز هایی رو برای پیشرفت امتحان کنیم ! ولی خب ما میدونیم که استارت از اخرین خط سخت خواهد بود . ما تلاش خواهیم کرد که یه شانس هایی رو برای خودمون به وجود بیاریم و میبینیم چه اتفاقی میوفته …
    روسی تا حالا توی هیچ تعیین خطی در دوران حرفه ای خودش از رده ی یکی مونده به اخر استارت نزده بود و این بدترین نتیجه ی روسی توی تعیین خط در کل دورانش بوده !! و این نارحت کننده س ! شاید باورتون نشه ولی تایم هفته ی قبل دکتر خیلی بهتر از تایم این هفته ش بوده !

    • @sebvr

      4

      0

      تایم هفته ی قبل ولنتینو : 1:53:113
      تایم این هفته ی ولنتینو روسی : 1:55:881

      • Parsa16

        3

        0

        جریان باد خلاف جهت هم میتونه دلیلش باشه
        چون کناره پیست بازه

    • مَمَّدو

      4

      1

      جریان این لاستیک ها در سالهای اخیر چیه؟ من دقت نمیکردم تا حالا یا اینکه واقعا سالهای قبل اینقدر لاستیک ها معیار نبود؟

      • @sebvr

        3

        1

        کلا ولنتینو تو یاماها هم این مشکل رو داشت ولی این تعیین خط برای من باور نکردنی بود !! امیدوارم پیشرفت کنن ولی با این روش پیشرفت قطعا سخت خواهد بود…باید دید چی میشه…!

  6. Eliya

    8

    1

    دوستان من داشتم اکستریم E نگاه می کردم خیلی جذاب بود جذابیتش بیشتر از F1 نباشه کمتر هم نیست!!!(اونور یک رقابت جذابی بین تیم همیلتون و رزبرگ شکل گرفته که نگو و نپرس!!!!!)

    • Pouria

      5

      0

      دیدم مسابقات شو خوبن
      ولی باید قبول کرد که جذابیت اف وان کم شده که بقیه مسابقات خیلی جذاب به نظر میان
      دیگه از ترکیب مرسدس ردبول خسته شدیم
      کارگردان تلویزیون هم اینو نشون میده معمولا رقابت میان جدولی رو نشون میده تا صدر رو

  7. |ZXE-LECLERC16|

    4

    3

    کاش پیشنهاد رو قبول می کرد… چون در اون صورت می تونست توی 2019 به جای گسلی بیاد ردبول! می دونید چیه، من معتقدم با این هدفی که ردبول داره که قهرمان کردن مکسه، بهترین هم تیمی برای مکس از بین پرز و هالکنبرگ و مگنوسن، مگنوسنه! چرا؟ چون توی تعیین خط واقعا سریعه، خیلی جنگنده است و البته عالی دفاع می کنه.

    • مَمَّدو

      2

      7

      پیشنهاد جالب و منطق داریه. تهاجمیه و دفاعش هم خوبه … هر چی بیشتر فکر میکنم، بیشتر قانع میشم که انتخاب بهتری از چکو بوده!

  8. |ZXE-LECLERC16|

    5

    0

    بالاخره پشتیبان اون دی ان اسی که گفتم جواب دادن! 🙂 و گفتن دارن بررسی می کنن موضوع رو… انشاالله با اجازه ادمین ها، آدرس اون دی ان اس و کد لیگ جدید که همه باشن، که از مسابقه ایمولا انشاالله استارت می خوره رو قرار می دم…

    • @sebvr

      5

      0

      میگم واسه ی من میگه که الان نمی تونید ثبت نام کنید ! باید چیکار کنم ! لطفا توضیح بدید ممنون !

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        ببین sebvr جان، تمام این دی ان اس دی ان اسی که من داره می گم، فقط برای رفع همین مشکل ثبت نام هست! خیلی ساده توضیح بدم: سایت لاگین اکانت فرمول یک، ایران رو تحریم کرده. حالا اکثر لوله باز کن ها هم از این تحریم رد نمی شن که خیلی جالبه. منتها من یه آدرس دی ان اس پیدا کردم که هم مطمئنه، هم سریعه، هم از این تحریم گذر می کنه و قانونیه 🙂
        حالا سایت فرمول یک هر از گاهی می فهمه و دوباره اون رو تحت حمایت خودش می گیره، که در این شرایط یه پیام به پشتیبانی دی ان اس مذکور میدم و اونا هم سعی می کنن دوباره از اون سایت پشتیبانی کنن. پس وقتی من اینو بهتون بدم(با اجازه از ادمین های محترم 🙂 )، دیگه بدون مشکل ثبت نام می کنید 🙂

  9. Esmaeil_5

    5

    2

    مگنوسن از حیف شده های فرمول یکه خیلی دوس دارم یه روزی برگرده …

  10. امیرعبّاس

    5

    8

    با سلام
    آیا دقت کرده اید که هر وقتی اسمی از فرمول یک یا یک راننده برجسته می آید، اصلا امکان ندارد که اسمی از «همیلتون» برده نشود؟!

    فرمول یک هست و همیلتون؛ همیلتون هست و فرمول یک!

    به افتخار سر لوئیس همیلتون 👏👏👏👏

      • امیرعبّاس

        2

        4

        سلام جناب Siavaghsh
        جوش نکن برادر 🙂🙂🙂

        بنده برای فراری هم احترام قائلم و اتفاقاً از قدیم ماشین هایش را دوست دارم؛ اما در مورد سر لوئیس همیلتون، سوای از آنچه عیان است، آمار و ارقام هم به خودی خود گویاست.

        موفق باشید.

      • Siavaghsh

        5

        0

        جناب امیر عباس، داداش عزیز
        در بهترین بودن لوویس شکی نیست ولی یکم زیاده روی کردی😁 ب خاطر همین بهت دیس لایک دادم😍🌺

    • مَمَّدو

      4

      6

      خُب، حرف شما درست هست ولی همه حقیقت نیست!
      حقیقت اینه که یه نفر با دنیا میجنگه و پادشاه میشه و یکی هم هست که یه دنیا هولش میدن تا پادشاه بشه!
      یکی ذوالقرنین کوروش میشه و یکی محمد علی شاه قاجار! هر دوتاشون هم در زمان خودشون قبله عالم هستن.

      • امیرعبّاس

        3

        6

        سلام جناب مَمَّدو
        همه فرمول یک و حامیان بعضا مشکوک ورستپن، دارند او را هل می دهند تا «قهرمان» شود، اما هیچ کس همیلتون نمی شود.

        لوئیس از یک خانوادۀ فقیر از کودکی با تلاش و پشتکار و هوش و نبوغ ذاتی و با تمرینات مستمر و البته با اخلاق و راستی و درستی به این جا رسیده است و با شکستن رکورد راننده افسانه ای جهان (شوماخر) و به شهادت آمار و همه داشته هایش، هیچ راننده ای حتی به او نزدیک هم نیست.

        الان یک همیلتون منحصر به فرد داریم و چند راننده طراز اول که فاصلۀ قابل توجهی با لوئیس دارند.

      • مَمَّدو

        4

        4

        استعدادش رو انکار نمیکنم. ولی فرسنگ ها فاصله داره با آلن پراست و نایجل مانسل و شوماخر و فتل.
        چراکه سالهاست بهترین ماشین داره به سمت قهرمانی هولش میده. در حقیقت بار روی دوش لوئیس رو اونقدر کم کردن که وقت داره به کار مُد و تیم سازی در اکستریم ای و خوانندگی و کارهای خیریه و ضد نژاد پرستی و … بپردازه!
        کجا قهرمانهای قبلی وقت سر خاروندن داشتن؟
        راستش من اصلا قهرمانیهای همیلتون بهم نچسبید. خیلی راحت و آسون بدست اومدن. راحت تر از قهرمانیهای یوونتوس تو سری آ در دو دهه گذشته!

      • مَمَّدو

        4

        0

        اوه، راستی سلام دلاور. مدیونتم تا همیشه.

      • امیرعبّاس

        3

        3

        متشکرم، بزرگوارید.

        این که لوئیس به خاطر ماشین قهرمان شده ادعایی بیش نیست. قبل از مرسدس پی؟ موفقیت های لوئیس از کودکی تا قبل از رسیدن به مرسدس از کجا آمده؟

        بوتاس چرا لوئیس را نمی گیرد؟ هم ماشینش مثل اوست و هم ادعایش خیلی بیشتر!

        یک سؤال:
        اگر لطیفی بگوید بالانشینی ورستپن به خاطر ماشین اوست و اگر ماشین او را داشتم او را می گرفتم، آیا کسی قبول می کرد؟ مسلماً نه!

        ضمن این که در این فصل لوئیس با مهارت و نبوغ ذاتی خود، با قوانین ضد مرسدس و با ماشین ضعیف شده، هم مسابقه را برد.

        نکته آخر و «کلیدی» هم این که:
        وقتی یک تیم مهارت دارد و خرج می کند و بهترین ماشین فرمول یک را می سازد، مسلماً بهترین راننده را نیز استخدام می کند.

        مرسدس لایق همیلتون و همیلتون لایق مرسدس است.
        مرسدس خرج نمی کند و تجارب و پولش را به کار نمی گیرد تا راننده مدعی درجه چندم به خدمت بگیرد، بلکه خرج می کند تا برترین راننده را به خدمت بگیرد.

        موفق باشید.

  11. Sina

    4

    0

    ولی هالکنبرگ حیف شد

  12. Mehriar Salehi

    13

    1

    جالبه که انقدر نارضایتی هست درباره یکی دو نفر توی گرید که باعث میشه کامنتهایی گذاشته بشه که کل این لایناپ رو زیر سوال میبره!
    “تیم های بچه پولدارها”…”راننده های پولی”…

    بد نیست که همین گرید بچه پولداری رو با یک و دو دهه پیش قیاس کنیم ببینیم نتیجه چی میشه!

    تا جایی که من میدونم تمام این اعتراضات سر دو نفره: مازپین و لطیفی.

    ۱.سال ۲۰۱۱…یک دهه پیش : ۸ راننده داشتیم که تجربه برد رو داشتن تو کارتامه اشون بین ۲۸ نفر…امسال بین ۲۰ نفر، ۹ نفر داریم.
    رانندگانی که به زور پول و اسپانسر رسیده بودن به فرمولا وان :
    ویتالی پتروف : راننده ایی که سابقه عملکردش در بهترین حالت شبیه لطیفی بود قبل از فرمولا وان…چندین فصل دست و پا زدن پیاپی تو GP2 و بعد بزور پول، فرمولا وان.
    برونو سنا؟ یه جوک‌ به تمام معنا…مازپین ازش کم مداره نسبت به جونیور سریزش.
    مالدونادو؟ هیچوقت هیچی نشد تو سری های پایه! که اگر میشد نیازی به اسپانسرشیپ ۴۰-۵۰ میلیون دلار در سال نداشت.
    ناراین کارتکیان؟ کسی که با شانزدهم شدن تو رقابتهای نیسان ورد سریز رسیده بود به فرمولا وان؟!!!
    دی آمبروسیو؟! بعد از سه سال فرمولا ۲ (اون زمان جی چی دو) بلاخره تونست معجزه کنه و دوازدهم بشه و بیاد فرمولا وان! واقعا اونا خوب بودن!!!!! میانه جدولی که با امثال پول دیرستا و روبنس و سوتیل و آلگئساری پ دلاروسا پر شده بود! یک مشت راننده درجه دو سه…واقعا چه بهشتی بوده! چقدر استعداد ناب!

    ۲.دو دهه پیش رو ببینیم: ۷ تا راننده ریس وینر تنها!
    جدأ الکس یونگ توی یک گرید باشه روتون میشه اون کرید رو با الان قیاس کنید؟!!!!!!!! بهترین روز این آدم از بدیرن حالت مازپین بدتر بود! و تنها نیست تو این قضیه….لوچیانو‌بورتی؟ توماس انگه؟!!!! مارکز؟ کلا از کدوم سال فرمولا وان صحبت میکنیدوقتی میگید فرمولا وان “اینجوری شده!” ؟!!!!!!

    تا بوده تیمهایی وجود داشتن که بقاشون در گروی راننده های پولی بوده و تا بوده فرمولا وان چندتا صندلیش برای همین پی درایورها بوده…نداشتیم سالی رو که بغیر از این باشه و اتفاقا، اتفاقا…هیچ دوره ایی تعداد این پی درایورها مثل الان کم نبوده و بازهم اتفاقا که همین پی درایورهای فعلی در مقابل کسانی که بعنوان راننده پولی به فرمولا وان میرسیدن، حکم پادشاه رو دارن.اصلا قابل قیاس نیستن حتی!
    این شاید بهترین گرید فرمولا وان باشه توی این بیست و خورده ایی سالی که من این ورزش رو نگاه میکنم.گریدی که راننده های تیمهای میانه حدولش شدن آلونسو و دنیل و لاندو! نه امثال ویلنووف و پانیس و فرنتزن.گریدی که راننده های ضعیفش شدن اوکون و جیو و لطیفی! نه امثال دلاروسا و گوتیرز و سنا و یونگ و یوجی ایده…گریدی که راننده ضعیفه تیم صدر جدولیش میشه بوتاس و پرز، نه امثال ماسا و روبنس و اوه راستی کولتارد…اوج استعداد! شخصی که رکوردار تصادف تو دیوار ورودی و خروجی پیت لین بوده!

    خیر دوستان، هیچوقت کیفیت راننده ها به خوبی امروز نبوده.هیچوقت پی درایور ها، علی الرقم ضعیف بودنشون، کیفیت الان رو نداشتن حتی و البته خوشحالم که نه خبری از تویوتایی هست که خرج نیم میلیارد دلاری در فصل رو آورد به فرمولا وان و نه از هوندایی که تا کم ماشین میفروشه جمع میکنه میره!

    اگرم وجود مازپین انقدر دردناکه، که البته راننده خوبی نیست، اما شاید بد نباشه یادتون بیاد که این راننده باعث شده هاس سرپا بمونه.همیشه هم همین بوده، تیمهایی که به واسطه راننده پولی باقی موندن…این گذشته ایی که ایده آلتون هست، وجود خارجی نداره.

    • Pouria

      4

      0

      گفتی سنا یاد آیرتون افتادم اینا سنا کجا آن سنا کجا

    • SIAMAK

      7

      0

      با آلکس یونگ بعنوان مشنگ ترین راننده دو دهه اخیر f1 کاملا موافقم . ولی دیگه قرار نشد از راننده سالاری مث روبنس باریچلو اینجوری یاد بشه ! آب کافی در فراری در اختیارش قرار نگرفت ، وگرنه قهرمان شنای خوبی بود !

      • مَمَّدو

        3

        2

        با استعداد شکوفا نشده باریچلو موافقم آقا سیامک.
        ولی یه اخلاقی داشت که منو ناراحت میکرد و حرص منو در میاورد این بود که لامصب اصلا اعتراض نمیکرد و خود نشون نمیداد. همینجوری مظلوم وایساده بود که مایکل و فراری بزنن آبگوشتش کنن. خب تو هم یکم غیرتی بشو و یکم قاطی کن اَه اَه اَه

      • SIAMAK

        4

        0

        روبنس بین رانندگان همدوره اش قوی ترین روابط عمومی رو داشت . کمتر میشد اونو بدون لبخند دید . رابطه اش با همه رانندگان همدوره اش و همینطور با گاراژ همه تیمها حسنه و صمیمی بود . دریک کلام واقعا خاکشیر مسلک بود .
        یکی از خصوصیات باریچلو این بود که کاملا درخدمت تیم بود . در مقطع زمانی هم که در فراری با شوماخر همتیمی بود پروژه تیم با توجه به تفوق همه جانبه فراری در آن زمان بولد کردن و اسطوره سازی از میشائیل بود و بالاخره یکی باید نقش ساپورت کننده یا بقول امروزیها وینگمن رو براش انجام میداد . شناخت ژان تود و راس براون از روبنس درست بود و با انتخابش این ماموریت بهش واگذار شد . الحق روبنس هم ماموریت واگذاری رو به بهترین وجه به انجام رسوند و البته گاها با سرعتش چنگ و دندانی هم به شوماخر نشون میداد ، ولی نهایتا این تصمیمات تیمی ، دستورات و نقش تعین شده براش بود که حرف آخر رو میزد .
        دریک فیلم سینمائی هم الزاما این فقط آرتیسته نیست که داره نقش اول رو خیلی خوب ایفاء میکنه ، خیلی وقتها هنرپیشه نقش دوم نقش واگذاریش رو حتی از آرتیست اول با تسلط بیشتری ایفا میکنه ! ولی بهرحال این آرتیست اول فیلمه که تو چشمه !!
        بعنوان کم حاشیه ترین و خوش اخلاق ترین راننده 20 – 25 سال اخیر اف وان واقعآ باریچلو رو دوست دارم .

      • مَمَّدو

        3

        0

        آقا سیماک؛
        خیلی دقیق و عالی روبنس رو توصیف کردین. لذت بردم و تجدید خاطرات زیبایی بود. ممنون.

    • Fastboy 44

      7

      0

      د آمبروسیو همونی نبود که توی سری 1 قسمت 1 گرندتور اومد و دور زد?(آخ که چقدر من حال کردم ماشین مورد علاقم اول شد😂)
      رفتم تایم هارو دیدم،کریس هریس تایم هاش با p1 و 918 سریعتر از تایم های دی آمبروسیو بود!!!!
      لافراری هم حدودا برابر!
      پتروف که چه عرض کنم!
      فقط طرفدارای یه راننده خیلی دوستش دارن😂(سعید خبری ازت نیست جدیدا….)
      برونو سنا که اولین چیزی که ازش به یادم میمونه سبقت عالی مسا توی سنگاپور 2012!
      کارتکیان هم که پرواز تماشایی رو با نیکو رزبرگ توی توی یاس مارینا رغم زد!
      خدا اجرشونو بده😂

    • مَمَّدو

      1

      7

      موافق نیستم (مطمئنم تعجب نکردی!) هرچند که مثل اغلب اوقات خیلی دقیق نوشتی و البته مثل اغلب اوقات همه جوانب رو در نظر نگرفتی و یکطرفه به قاضی رفتی. درود بر شما.
      کدوم یک از راننده هایی که اسم بردی، پسر صاحاب تیم بودن؟ هیچکدوم باباشون تیم رو خریده بود؟ فرانک بچه هاشو راننده تیمش میکرد؟
      با وجود اینکه در سالهای اخیر تمهیدی به نام سوپر لایسنس به وجود اومده تا از ورود ناشی ها جلوگیری بشه، ولی به طرز عجیبی (هنوز نمیگم مرموز) افراد نالایق، سوپر لایسنس گیرشون میاد.
      این چیزی هست که ما رو مجبور میکنه بیش از هر زمان دیگه ای از تجاری شدن اف۱ نگران باشیم.

      • Mehriar Salehi

        8

        1

        دقیقا کسانیکه مدعی موضوعی هستن، نقطه ضعفشون هست همون موضوع.
        چندباری در ارتباط با یک طرفه به قاضی رفتن چیزهایی نوشته بودین که البته چون بنظرم بیربط به موضوع بود، دلیلی برای جوابگویی ندیدم.

        اما اینسری خودت حرف از قضاوت یکطرفه میزنی و بعدش کل ملاکت برای ستجش لیاقت یک راننده اینه که پدرش تیم خریده یا نه! پس کسی که پدرش تیم نخریده، هرچقدر افتضاح باشه، اوکی هست فضا اشغال کنه، کسی که پدرش تیم خریده باشه، هرچقدرم خوب کار کنه، لیاقتش رو نداره؟ این ترجمه قضاوت یک طرفه هست که صرف اینکه یک نفر تیمی رو خریده و پسرش راننده اش هست، بگیم کیفیت این گرید پایینه.

        البته دست رو بد موردی هم کذاشتین چون مطمئنا هیچگونه شناختی درباره عقبه لارنس استرول ندارید.این شخص یه ماشین باز بلفطرفه هست، ثانیا بحث ورودش به دنیای خودروسازان بحث امسال و پارسال نیست، لازمه مصاحبه هاش رو گوش کنید که از زمان کار با تامی، این نقشه بوده.و خریده.و البته که مثل هر کارخانه خودروسازی که برای تبلیغ محصولش میتونه تیم فرمولا وان داشته باشه، ایشونم همین کارو کرده.این چیزی که شما از لارنس با تیمش تو فرمولا وان میبینید صرفا ویترین یک سرمایه کذاری و حرکت خیلی خیلی خیلی بزرگتریه که انجام داده.بله، یک طرفه به قاضی نرید و قیف رو وارونه جلو ندید…و اتفاقا که پسرش هم راننده فرمولا وان هست و اتفاقا که پسرش نیازی نداشته پسر لارنس باشه تا برسه به فرمولا وان، قهرمانی فرمولا ۳ و بعدش صندلی توی فرمولا وان.این مسیر ذره ایی تفاوت با مسیر مکس نداشته و البته که سال به سال بهتر شده، درحد یک راننده متوسط خودش رو اثبات کرده، چشمه هایی از سرعت خوب هم فصل پیش نشون داده و اصلا چرا فصل پیش؟ یک هفته گذشته از آخرین ریس! با ماشینی که ظاهرا جایگاهش ۱۴-۱۵ بوده، تونست امتیاز بگیره.

        بله تلاش کنید یکطرفه قضاوت نکنید.چون اگر تو کتاب شما یک راننده ایی قهرمانی داشته تو سریهای پایه و صرف اینکه پدرش تیم داره، موجه نیست بودنش توی گرید اما زمان طلایی میشه دوران خوش رانندکی پاستور و برونو و یوجی ایده و ناکاجیما و الکس یونگ، با چه پشتوانه؟ پدرشون تیم نداشته! این ترجمه جدیدی از قضاوت ناعادلانه و بی منطقه.

        درضمن شما بنظرم یکم باید تکلیفت رو با ایده آلت مشخص کنی.اگر تجاری شدن فرمولا وان بده، علاقه لایتناهی شما به ورود دو جین کارخانه خودروسازی که صرف تجارت تشریف میارن تو این ورزش چیه؟ نگو شورولت محض عشق وافرش به موتوراسپرته که تو امریکا تیم داره که خنده ام میگیره!
        اگر اومدن این شرکتها، بنظر جنابعالی واحبه، پس چرا از تجاری شدن فرمولا وان ناراحتی عزیز؟ خوب میشه دیگه، شورولت بیاد ماشینشو بفروشه، لارنس هم بیاد تیم بزنه پسرش دور دور کنه، خب اینکه خیلی فیت خوبیه! همه چیز به همه چیز میاد!ایرادش کجاست؟

      • مَمَّدو

        2

        4

        ادامه دادن این مبحث با شما رو خیلی دوست دارم. چون اطلاعاتت خیلی خوبه و من هم تجربه زیادی دارم و بحثمون میتونه خیلی چیزهارو واکاوی کنه و دیدگاه های جالبی رو مطرح کنه که خودم با دوستان هر وقت چنین بحث هایی میکنیم. خیلی لذت بخش و آموزنده هست.
        اما دیگه ادامه نمیدم مهریار! چون اعصابمو با به خود گرفتن هات خورد میکنی و من واقعا فقط دوست و وقت دارم که بحث علمی- تجربی بکنیم نه اینکه زور بزنم و شمارو قانع بکنم. دوستت دارم ولی واقعا رفتار شما دوستانه نیست و توی هر کامنتت میشه مشُت زدن هاتو دید!!
        آخه چرا نمیتونی آروم باشی؟ مشکلت چیه؟ انگار همیشه عصبانی هستی داداش. منم حوصله اینارو ندارم. خدافظ.

      • Mehriar Salehi

        4

        1

        اگر “فقط” یکی از دهها تناقض صحبت هات رو یکی بازگو کنه، اسمش میشه مشت زدن؟ این دیگه ایراد از بنده نیست.بهرحال موفق باشی.

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        5

        1

        جناب ممدو بعضی از تیم هایی که تو رویا تون دارید اصلا شایستگی اینو ندارن که تو فرمول یک رقابت کنن!!

        مقاله پروژه ناکامی تویوتا تو همین سایت نشون داد که این تیم فرمول یک رو دست کم گرفت و چون تو رالی و استقامت جهانی موفقیت هایی تونسته بود کسب کنه!

        فرمول یک قطعا تفاوت خیلی زیادی با دیگر شاخه های موتور اسپورت داره
        و فقط ساخت ماشین نیست

      • Jingoozz

        3

        4

        در کافی بودن اطلاعات جناب صالحی شکی نیست ، ولی در با تجربه بودن کاربر ممدو بین علما اختلاف بسیار زیادی وجود داره…

  13. Siya

    7

    0

    درود مهریار جان
    کاملا موافقم باهات تازه اگه بخوایم خیلی سختگیر باشیم امسال یخورده راننده های روکی ضعیف داریم و اینکه تازه یه مسابقه برگزار شده و ارزش موندن تیمی مثل هاس رو داره
    سال 2018 و 2019 همه روکی ها اکثراً خوب بودن مثل شارل و لندو تا حدودی هم لنس و البون

  14. SIAMAK

    7

    0

    شلم شوربائی شده ! دپارتمانهای مختص موتو جی پی و سایر رشته های موتور اسپرت در سایت پیش بینی شده ، ولی اخبار مربوط به این رشته ها در اخبار اختصاصی f1 قاطیه !
    ایکاش روبات تائید کننده کامنتها ! و عزیزان تیزبین ادمین سایت از تائید کامنتهائیکه به نوعی خارج از موضوع تاپیکه جلوگیری میکردند ، تا صفحه نظرات اخبار اف وان تبدیل به چت روم و مطالب غیر و نامرتبط با موضوع خبر نشه .

    • مَمَّدو

      2

      3

      چی کار کنیم آقا سیامک؟
      هرچی داد و هوار و انتقاد میکنیم ولی آقا “رضا عظیم” به روی خودش نمیاره!!!
      یه سر بزن به کامنت های پست موتوجی پی قطر تا ببینی چه اخبار مهمی از دستمون در رفته. مجبوریم با ربط و بی ربط خودمون تو کامنتها بیاریمشون.
      با عرض پوزش از سروران و دوستان زحمت کش اینجا.

      • SIAMAK

        5

        0

        من چون علاقه مند و پیگیر موتو جی پی و سایر رشته های اتومبیلرانی بغیر از f1 نیستم ، بالطبع خبری از اون دپارتمانها ندارم ولی بهرحال اینکه اخبار و مطالب گوناگون قاطی هم بشن رو درست نمیدونم . چه بهتر که با جداسازی مطالب به تاپیک بازشده هرخبر نظم و انظباطی داده بشه .
        البته این فقط یک نظر شخصیه که میتونه درست نباشه و مورد قبول واقع نشه !

    • AmirAli

      4

      0

      والا بیشتر کامنت های من در صف انتظار گیر می‌کنه، یه ۱۲ ساعتی میگذره و تایید میشه
      دیگه حس کامنتم پرید بخاطر همین

      • SIAMAK

        1

        0

        AMIRALI جان .
        این وضعیتیکه گفتی بیشتر زمانی پیش میآد که در ساعات ابتدائی صبح ( بعد از 12 شب ! ) کامنتی بگذاری که از قضا نیاز به تائید داشته باشه .
        معمولا اینقبیل کامنتها تا ساعت 10 و 11 صبح روز بعد که ادمین عزیز ناظر بر اون خبر کامنتهای در حالت پندینگ رو چک و تائید کنه ، انتشارش در صفحه مربوطه طول میکشه . مایوس نشو ، ادامه بده ، سوء نیتی درکار نیست .

      • ایرن

        3

        0

        کاش لااقل زیر کامنتها یه تاریخ و ساعت بذارند آدم بدونه کدوم نظر چه زمانی گذاشته شده. موقع هایی که بحث پیرامون یه موضوع بالا میگیره این که بدونی چه کسی چه زمانی فلان نظر رو نوشته کارساز هست.

    • ایرن

      2

      0

      خب اینجا اطلاعات خود اف یک هم ناقصه. اخبار رو نمیگم ها. اطلاعات و آمار و … رو میگم. درمورد رشته های غیر از فرمول یک هم که تقریبا سالی دو یا سه خبر میاد. بازم موتو جی پی سالی شاید 20 خبر رو داشته باشه و بقیه رشته ها که اصلا فقط اسمشون هست.
      خب انتظاری هم نمیشه داشت. به هرحال رسیدگی خوب به همه این موضوعات نیاز به تعداد زیادی پرسنل برای سایت داره که احتمالا از نظر مالی چنین امکانی وجود نداره.
      پس خیلی هم نباید انتظار داشت که اخبارها ی دیگر رشته ها کامل پوشش داده بشه و به همین دلیل هم خیلی از نظرات مربوط به رشته های دیگه زیر اخبار فرمول یک بیان میشه. من هم خیلی از این موضوع خوشم نمیاد اما این اتفاق ناگذیره.

  15. Ahmadreza

    3

    0

    اسپا ۲۰۱۴ مگنوسن از جونش مایه گذاشته بود ، عالی از ردش در برابر سب، ناندو ، باتن دفاع کرد